oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 22. 06:43,  Magyarország, az elvégzett iskola 177 komment

2015. május 22. 06:43 Határátkelő

Magyarország, az elvégzett iskola

Vajon hol van otthon az ember? Ez a kérdés jutott az eszembe, amikor elolvastam Tamás írását, amely a Magyarország és én pályázatra érkezett és szerintem nagyon sok elgondolkodtató felvetés, mondat van benne. Például az, ami reflektál az itt is gyakran felmerülő vitára, nevezetesen: mi számít élhető országnak? A magam részéről hajlok arra, hogy egyetértsek Tamással, aki… na de hogy mit gondol erről, az kiderül a posztból.

Szavazni most is a poszt végén és a Facebookon lehet.

irorszag_eva_part2.jpg(fotó: Éva) 

„Negyedik éve éltünk már Írországban a családommal, amikor ért egy kis baleset. Vásárlás közben elszakadt a nadrágszíjam. Bár időben sikerült megfékeznem a szenzációt, az eset mégis emlékezetes maradt.

Az a nadrágszíj volt az utolsó ruhadarabom, amit Magyarországról hoztam magammal. Fábry Sándor kifejezését kölcsönözve a "kelet-európai nyomorok" valami hasonló módon kopnak le az emberről.

Az átszámolgatás szinte azonnal. Euróban keresel, tehát abban számolsz és élsz. Az anyagi összehasonlítgatással akkor hagysz fel, ha nem kell már pénzt visszaküldened.

Azt nem tudom már, mikor lett a „hazaküldeniből” „visszaküldeni”. Valamikor a tíz év során. Addig, hogy nyitott lakás- és autóajtókkal éljek, függönyök nélkül, mint az itteniek, azt hiszem, sosem jutok el.

Arra hamar rájöttünk, mert ez pár év múltán nyilvánvaló, hogy a határátlépés puszta ténye azonnal nem tesz más emberré. A lélekben gyökerező személyiségjegyek kiütköznek, bármilyen színű lobogóba is burkolózol.

A talpraesett nem válik félszeggé, a nagydumás tíz szavas szókinccsel is sztorizik, ha kell pantomim stílusban. A seftes bizniszelni fog, a csapodár csajozni, a primitív bunkózni, az önimádó meg elméleteket gyártani miért is felsőbbrendűbb ő, mint a vendéglátói.

Vendégség

Ez egy jó kifejezés arra, ahogyan itt érzem magam. Jó szándékkal jöttem és szívesen fogadtak. El tudom gondolni, hogy élethosszig vendégeskedjek, akárcsak egy tábornok idős mamája a honvédségi üdülőben.

Egy barátom úgy tartotta, eléldegél itt az ember jó néhány esztendőt. De örökre itt maradni, ebben a földben nyugodni, az elképzelhetetlen számára. Egy ír asszony pedig ezt az áldomást mondta a szilvapálinka elé: - Legyetek együtt boldogok, jusson minden esztendőre egy gyermek és Írország földjén érjen majd a halál! Az utóbbi vélemény áll hozzám közelebb.

Ha Rómában élsz, élj úgy, mint a rómaiak. Ennek a mondásnak minden betűje arany. Tíz év alatt megannyi mikro-Magyarország kudarcát láttam. Sokan és sokáig hiszik, hogy ez csak egy kiküldetés. Csak a melóban beszélsz angolul, a szálláson magyar kolbászt rágcsálsz, magyarkártyával vered a blattot és magyarul káromkodsz, mert a Dezső öt sör után is úgy csal, mint Rodolfó.

Aki a munkásszállók világát akarja újrateremteni, annak az a büntetése, hogy sikerrel jár. Ma már alig találkozol a régen gyakoribb „rövidtávfutó” emberekkel. Akik kijöttek, beálltak a mosodába százas rakat pólót pakolni, leszerveztek egy műszak előtti másfél órás takarítást valami üzletben, és centre tudták, mikor lesz meg a használt teherautó ára, amivel el tudnak kezdeni fuvarozni. Otthon a falujukban.

Ők igen kemény életet éltek, tizenötödmagukkal egy négyszobásban. A srác, akiről az archetípust mintázom, mindösszesen napi két virslis-babos „bevándorlókonzervet” fogyasztott, ahogy ő nevezte. Szerintem szálra pontosan tudta hány cigi még neki Írország.

Én hosszútávfutó stílusban vágtam neki. Pedig az indulás előtt fél évvel merült fel először életemben, hogy elmegyek. Majdnem harminc évig eszembe sem jutott, holott a határok nyitva álltak.

Egy hobby miatt kezdtem angolul tanulni a 90-es évek elején. Könyveket akartam elolvasni, amik nem léteztek magyar fordításban. Ez ma annyira szürreálisan hangzik, hogy csak bizalmas társaságban mesélem.

Az élhetőségi érték

Sok szó esik arról, hogy melyik ország élhető és melyik nem. Azt nem nagyon feszegetik viszont, hogy kik számára? Az adott ember tapasztalata, nyelvtudása, kapcsolatai, vagyona, személyes beállítódása és az adott ország gazdasági, kulturális realitása ad egy szorzatot. Na, ez az élhetőségi érték. Erősen személyre szabott.

Én annak a híve vagyok, hogy mindenki keresse a neki ideális, legjobb kombinációt. Évekkel ezelőtt hatalmasakat vitáztam egy barátommal, aki vissza akart költözni. Őrültségnek tetszett a dolog. Akkor még a sértettség is erősen munkált bennem. Azt tartott legtovább levetkőzni.

Én, akinek világ életében minden földbirtoka elfért a körme alatt, meg nem érthettem, hová, mire is akar visszamenni? Végül elmondta, hogy egy üres, családi tulajdonú ház várja, és biztos anyagi háttér. Bejött neki, megnősült, boldogan él. Számára Magyarország élhetőbb.

A szülőhely önmagában nem hordoz különös jelentőséget az én esetemben. A megszületésem ténye, úgy érzem, az életre kötelez. A hazaszeretet fogalma számomra azt takarja, hogy egy ország elnyeri és bírja a lojalitásomat, hogy a megőrzéséért, jobbá tételéért akár személyes áldozatot is hoznék.

Magyarország felnevelt és oktatott, de valamiképp részt venni soha nem engedett az életében. Nincsenek horrorisztikus élményeim, nem hurcoltak meg, nem börtönöztek be, nem vegzáltak.

De az érzés, hogy afféle létszám feletti, nem szükséges jelenlévő vagyok, minduntalan visszatalált hozzám. Nem gondolom magam használhatatlan embernek. Sok dologban szívesen részt vettem volna. Végül csak annak lettem igazán részese, amit én magam teremtettem meg. Magyarország, az ottani élet terei és körei valami módon zárva maradtak előttem.

Talán a gondolkodásmódom váltott ki passzív ellenállást. Gyerekként még nem értettem Ady Endre A magyar Ugaron című versét, pedig zseniálisan írja le ezt a jelenséget.

Magyarországra elvégzett iskolaként tekintek. Oda írattak be a szüleim. Tanultam? Sokat. Okultam? Még többet. Sok remek embert ismertem meg? Így igaz. Találkoztam hitványakkal is? Találkoztam. Szép emlékek? Rengeteg. Rossz élmények? Fakulnak. Befejeztem az ottani tanulmányaimat? Sikeresen be. Újrakezdeném-e? Nem. Nincs rá okom.

Depresszióország vagy meleg otthon?

Amikor utoljára Magyarországon jártam, szabályszerűen rémálmaim voltak, hogy ott ragadok. Hogy nem jutok vissza Írországba. Volt értetlen hivatalnokos verzió, rosszindulatú vámosos, lerobbant autós, elveszett repülőjegyes.

Amikor leszálltam a gépről, hirtelen vágyat éreztem, hogy megcsókoljam a reptér betonját, akár egy pápa. Ereszkedés közben, amikor a gép áttörte az esőfelhőket a mögöttem ülő magyar kamionsofőr azt morogta a társának: megérkeztünk Depresszióországba...

Írország esős klímája nekem nem a depressziót idézi. Inkább a meleg otthont, vagy a jó hangulatú munkahelyet ahol az ember rá se ránt az időjárásra. Életemben először itt van kertem. Soha korábban nem éreztem magam úgy, hogy elég ideig maradhatnék egy helyen az ültetéshez.

Kemény volt a kezdet itt is persze. Évek munkája kellett, hogy rám találjon a kiszámíthatóság, a jövőbe vetett derűs hit. Aki ezt a kezében érzi, többé nem akar lemondani róla. A kisebbik fiam már itt született.

A magyarországi harminc év, arcok, pillanatok, hangulatok - örökre velem lesznek, nem vitás. Úgy kötöm ma is a cipőmet, ahogy óvodás koromban tanultam, az új ország nem tanít meg újra járni. Beszélni igen, de a gondolataimat most is az első, az anyanyelv írja.

De nem érzek veszteséget, amiért nem egy állam határai között telik le az életem. A rokonokat, barátokat meg szoktuk hívni látogatóba. Nekem leginkább azok a barátaim hiányoznak, akiket itt ismertem meg, de vissza- vagy továbbköltöztek az évek során.

Szerencsésnek gondolom magam, elégedett vagyok az életünk alakulásával. Sok személyes problémát oldottam meg, eközben jobban megismertem magamat. Itt, ezen a földön jött el rá az idő és az alkalom. Ahogy Lovasi András énekelte: Nekem ki volt mérve ez az út.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Írország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr207480702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RSS 2015.05.22. 11:32:16

Sziasztok,
Az írás elkövetője vagyok, köszönöm szépen mindenkinek aki elolvasta és véleményt nyilvánított!

@snygg panda:
Felelnék a kérdésre is, a hobby ami miatt angolul kezdtem tanulni a szerepjáték volt, abban az időben ez még nem létezett magyarul.

@Kiég3tt:
Nem vagyok bölcsész, műszerész a végzettségem :)

bpetya75 2015.05.22. 11:51:34

@snygg panda:

Nem hiszek ebben a felülről közelítésben. A fidesznek a tavalyi választáson még csak programja sem volt. A zsigerekre hatottak, és bejött nekik. Persze ez most már a visszájára fordult, kapkodnak is rendesen, hogy lehessen még innen-onnan ellopni pár milliárdot, hiszen fel kell készülni rá, ha esetleg a sok hülye 3 év múlva nem hajt fejet előttük.

Ha már megszállási emlékmű. Nagyon tetszett az a Schiffer-Kálmán Olga csata, ami ennek kapcsán robbant ki az Egyenes beszédben. A nőnek szabályosan eldurrant az agya, mert Schiffer azt merészelte mondani, hogy lényeges dolgokról kéne beszélni, nem ezt a gumicsontot rágni. Ha ez az interjú a választások előtt megy le, akkor rájuk szavazok, nem a jobbikra (svájci cimborádhoz hasonlóan próbálok keresgélni a palettán, de szűkül a kör, mostanra a fidesz és az mszpklónok mellett a jobbik is tiltólistára került nálam).

Ahhoz, hogy a politikai elitünkön méltóságot, tartást, becsületet kérhessünk számon, előbb nekünk kell ezeket az értékeket felmutatni, és ezek mentén felépíteni valamit (sok valamit) kicsiben. Mire ez meg lesz, addigra fent is változni fognak a dolgok, vagy ha nem, akkor lesz mire építeni egy valódi rendszerváltást.

bpetya75 2015.05.22. 11:52:43

@RSS:

Volt egy ilyen tippem. Szóval az elején több fegyver nevét tudtad angolul, mint szerszámét, mi? ;-P

pasztasuta 2015.05.22. 11:55:26

@Csodabogár: hadd vigasztaljalak: itt is esik mar ket napja es az elorejelzesek szerint nem fog egyhamar megvaltozni. Ma 14 fok van, hetfon meg 30 volt. Egyebkent koszi a tegnapi posztot, neha kicsit lassu a reakcioidom. :)

@RSS: Tetszett a poszt, az is ahogy es az is amirol irsz.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.05.22. 11:56:21

Nekem nem kulonosebben jott be ez az egesz MO&en sorozat, de ez az iras most tenyleg jol sikerult.

RSS 2015.05.22. 12:03:25

@bpetya75:
Pontosan, de azért abba a hibába nem estem bele mint az egyik barátom aki az étteremben "daggert" kért "knife" helyett :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.22. 12:08:15

@bpetya75: én azért reménykedem, már két alapszervezetet bezártak.
:D

bpetya75 2015.05.22. 12:16:21

@~~Babette~~:

Csodák márpedig vannak, de azért nyugtával dicsérjük a napot

@RSS:

Lovagéteremben biztos azt adtak volna eleve ;-)

Golf2 2015.05.22. 12:36:35

@bpetya75: ha nem fidesz nem mszp nem jobbik akkor olyan mintha nem is szavaznál.Minden marad pont ezt akarják.

bpetya75 2015.05.22. 12:44:29

@Golf2:

Már az siker, ha koalícióra kényszerülnek.

2015.05.22. 12:47:31

@bpetya75:

"mostanra a fidesz és az mszpklónok mellett a jobbik is tiltólistára került nálam"

Na, hogyhogy? Mi történt? :)

qkuc 2015.05.22. 12:47:37

@bpetya75: Hiszek benne, hogy minden egyes ember képes nagy változásokat elérni, de őszintén szólva a saját tapasztalataimból kiindulva ennek hatásait még nem nagyon láttam ...

tsabus UAE 2015.05.22. 12:49:33

@~~Babette~~: Hova ? Ha a szegedi csillagba, akkor tényleg van remény ! :-)

2015.05.22. 12:49:58

@bpetya75:

Igazából a koalíciós kényszer az egyetlen kiút a jelenlegi helyzetből, amikor igenis mindenért meg majd küzdeni, nem lehet erőből átvinni dolgokat. Nem véletlen, hogy senki nem igazán akarja ezt...

qkuc 2015.05.22. 12:50:08

@pasztasuta: itt tegnap óta ömlik és ilyen jó hűvös idő lesz vasárnapig, :D. Ma még a kutya sem akart sétálni a zuhogó esőben ....

bpetya75 2015.05.22. 13:03:30

@Ödenburger [Hu/At]:

Szerintem is a koalíciós kormányzás az egyetlen kiút. A jobbik egyszerűen csak semmi olyat nem tesz, megszolgálandó a növekvő támogatást, amit értékelni tudnék. Hatalomra kerülés nélkül bizonyították az alkalmatlanságukat.

@qkuc:

Nagyon lassú folyamat. Nem szabad hirtelen változást remélni tőle. Szerintem.

pasztasuta 2015.05.22. 13:13:52

@qkuc: szoval a kutya sem, ez jo :D

firg_firg 2015.05.22. 13:30:18

A nyugat "utolerese" ugy is megvalosulhat, hogy nem mi fogunk felzarkozni a nyugathoz, hanem az fog lesullyedni hozzank.

Misimama 2015.05.22. 13:36:10

Jaj, véletlenül a nem tetsziket nyomtam meg, pedig nagyon is jó írás! Nekem nagyon tetszik.

Giddy Lamb 2015.05.22. 14:08:45

@RSS: Eddig nekem is a legjobb a témában, engedd meg, hogy gratuláljak!
www.youtube.com/watch?v=ixbUzphvoZk

@bpetya75:

dagger-digger-trigger :)))

Rebarbaraa 2015.05.22. 14:16:23

Amikor utoljára Magyarországon jártam, szabályszerűen rémálmaim voltak, hogy ott ragadok. Hogy nem jutok vissza Írországba. Volt értetlen hivatalnokos verzió, rosszindulatú vámosos, lerobbant autós, elveszett repülőjegyes."

Nekem is!!! Az osszes barom alom elojott :)) Amugy nagyon tetszik a post. Majdnem hajszalra pontosan igy erzek en is. Az elhetosegi gondolatod kifejtese a haza iranti lojalis as jobban mondvaA hazaszeretet fogalma számomra azt takarja, hogy egy ország elnyeri és bírja a lojalitásomat, hogy a megőrzéséért, jobbá tételéért akár személyes áldozatot is hoznék." Hat ez az!!!! Ezt nem ertettek sok an amikor magyaraztam. Mert en nem a szulofoldem irant erzem ezt. Te jol megfogalmaztad.

2015.05.22. 14:44:15

Hm, én ugye már félig haza vagyok cuccolva. És még ez sem egészen igaz, hiszen nekem Magyarország nem a szülőföldem, de valahol megragadt bennem, hogy "otthon", ami elsősorban Budapestet jelenti.
Gondolkodtam azon, hogy én is íroka pályázatra egy rommagyar szemszögéből, de aztán inkább letettem róla ;)

SZIZS 2015.05.22. 15:07:56

@diggerdriver: Este hozzad csak a pénteken megszokott KFC menüt!!! Ja és kérek meg két főtt kukoricát is hozzá. Köszi :)

Nigro notanda lapillo 2015.05.22. 15:10:01

"Sok szó esik arról, hogy melyik ország élhető és melyik nem. Azt nem nagyon feszegetik viszont, hogy kik számára? Az adott ember tapasztalata, nyelvtudása, kapcsolatai, vagyona, személyes beállítódása és az adott ország gazdasági, kulturális realitása ad egy szorzatot. Na, ez az élhetőségi érték. Erősen személyre szabott."

teljes mértékben egyetértek

Ennike (DK) 2015.05.22. 16:22:19

@RSS: nagyon, nagyon tetszett, szepen fogalmazol, tetszik a hozzaallasod
@Pink Petsch: irjal, meg Reka is, feltetlenul.

@Babett: valaszoltam

HardPötty 2015.05.22. 17:31:37

Ha ma zàródna a pályázat akkor ennek az írásnak kellene vinnie mindent!

2015.05.22. 18:58:59

@snygg panda: "Az országot meg meg lehetne próbálni jobbá tenni."

Hogyan?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.22. 19:03:08

@Pink Petsch: Mijazisten, ez a nagy hazaköltözési boom? :D Ennyire sz@r lenne nyugaton élni?Hat a propaganda?Még ilyet...
:-))))))

2015.05.22. 19:03:46

@Határátkelő: Miután kitiltottad, mehet majd a kis barátaihoz panaszkodni, hogy látjátok, eljátszottam a lázadó tinédzsert, és ki is tiltottak! Mártírhalál 15. felvonás... Most teszteli a türelmedet. :)))

2015.05.22. 19:14:23

@bpetya75: "Ahhoz, hogy a politikai elitünkön méltóságot, tartást, becsületet kérhessünk számon, előbb nekünk kell ezeket az értékeket felmutatni, és ezek mentén felépíteni valamit (sok valamit) kicsiben. Mire ez meg lesz, addigra fent is változni fognak a dolgok, vagy ha nem, akkor lesz mire építeni egy valódi rendszerváltást."

Kinek van ideje ezt kivárni?

Matula néne 2015.05.22. 19:18:54

@RSS: Nekem is ez tetszett eddig a legjobban. Köszönjük hogy megosztottad velünk. A tartalmával is 100 % egyetértek, ill. meg kell mondjam, szuper stílusban írsz!!!! ++++++++++

KoNor_engineer 2015.05.22. 19:36:47

Kicsit OFF lesz:
coub.com/view/6jgld

Csak én vagyok, aki nem tudja hová tenni a dolgot?

Simon Hasonmasa (TW) 2015.05.22. 19:43:19

@KoNor_engineer:

Ismerik egymast regota. Viccelodnek.

2015.05.22. 19:45:32

Alakul az EU-n beluli London-Budapest tengely? Nagy az egyetertes mostansag a miniszterelnokok kozt... :)

blackhairlady 2015.05.22. 20:02:06

@Ennike (DK): Olyan sokat jarsz az eszembe:)

blackhairlady 2015.05.22. 20:03:19

@HardPötty: Egyet ertek, szerinem is talan a legjobb iras eddig. De azert varjuk csak ki a veget, hatha meg ennel is jobbat olvashatunk:)

KoNor_engineer 2015.05.22. 20:23:35

@Simon Hasonmasa (Roch):

Az alázás és a viccből alázás közt vacilláltam, de akkor úgy tűnik az utóbbi lesz.

Megint kicsit OFF: általában a német emberek mennyire közvetlenek, humorosak (célországom Németország)?

2015.05.22. 20:43:16

@Simon Hasonmasa (Roch): Áh, én olyat nem fogok csinálni. Jó itt nekem. :)

Hari Seldon 2 2015.05.22. 20:47:12

@Réka ‎:

Az eső: JÓ! (majdnem mindig)

Simon Hasonmasa (TW) 2015.05.22. 20:47:13

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Merthogy? Miert nem?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.22. 20:47:54

én is csatlakozom a tömegekhez, nagyon tetszett, árnyalt volt és szépen megfogalmazva.
nahát-nahát, szóval mégse arról szólna a HÁ, hogy jól rúgjunk bele Magyarországba, nem erre van igény errefelé?

qkuc 2015.05.22. 20:51:03

@blackhair-lady: bárcsak így működne ez nekünk is, :D, de ennék egy jó cajun food-ot ...

Hari Seldon 2 2015.05.22. 20:54:37

@RSS:
Szia. Én is csak azt mondom, hogy jó az írásod.

bpetya75 2015.05.22. 21:02:39

@Pink Petsch:

Pedig engem érdekelt volna. Te rommagyar!

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Neked nincs, nekem van.

blackhairlady 2015.05.22. 21:03:27

@qkuc: Nevetni fogsz, de egy oraja ebedeltunk, es cajun kajaldaban ettunk:))
Itt:
https://www.google.com/maps/place/406+West+Grand+Pkwy+S,+Katy,+TX+77494/@29.776161,-95.777835,3a,52.5y,277h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sKHC1hvlVH4eEDtpqDu0CIg!2e0!4m2!3m1!1s0x864126dc2dee722f:0xb404f5990d332e63!6m1!1e1

bpetya75 2015.05.22. 21:04:27

@Hari Seldon 2:

Az eső jó, csak az a baj vele, hogy a csajok teljesen megkergülnek, ha két napig esik és alig lehetnek szabad levegőn. Mint pölö most...

firg_firg 2015.05.22. 21:04:36

@KoNor_engineer: egy olyan orszag ahol a Gabelstaplerfahrer Klaus megszulethetett az csak jo lehet

blackhairlady 2015.05.22. 21:05:58

@blackhair-lady: Nem mukodik a link. Szoval BB's Tex-Orleans cooking, Waest Parkway.

2015.05.22. 21:08:07

@bpetya75: Ha annyi idős lennél, mint én, kicsit másként gondolnád.

2015.05.22. 21:12:55

@Simon Hasonmasa (Roch): Azt mondják a jól értesültek, hogy külföldön is minden ugyanolyan, mint Mo.-n.

Simon Hasonmasa (TW) 2015.05.22. 21:19:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Kabitasz.

(...pedig ez nem is igy van. Kulonosen az elso idokben.)

qkuc 2015.05.22. 21:33:41

@blackhair-lady: Működik, csak lasshúúú, :D. Múltkor láttam fűszerkeveréket. Háhh, gondolatolvasó vagy, vagy én, vagy hogy, :D.

2015.05.22. 21:53:23

@Simon Hasonmasa (Roch): Nem tudom. Végül is Mo. is jó hely, ha a saját kis álomvilágodban élsz.

bpetya75 2015.05.22. 22:55:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Ha Mari néninek pöcse volna, Mari bácsinak hívnák.

kék madár 2015.05.22. 22:58:07

@blackhair-lady: jol van akkor velem van a baj, hamar neked is tetszett. En ugy ereztem a vegere hulyebb lettem mint elotte, de ennek mar annyi oka lehet, kar volna az irojara kenni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.22. 23:02:54

Egy kis OFF, hogy kicsit jobb fenybe keruljon Magyarorszag (na jo, csak Budapestrol van szo:) Nem tudom, mukodik-e a link, teszek egy probat :)

video.foxnews.com/v/1157723740001/alice-coopers-budapest/?intcmp=related#sp=show-clips

jojó78. 2015.05.22. 23:24:28

@Határátkelő:Kedves HA! írtam emailt múlt héten. Megkaptad?

Muscari 2015.05.22. 23:42:49

@Ennike (DK): nahát, Ennike, de jó téged is látni :-)

Minden rendben van veled?

blackhairlady 2015.05.22. 23:44:06

@kék madár: :))) Nekem tenyleg tetszett a stilusa. Az erzesei meg az ovek, azt nem szeretnem kritizalni.

blackhairlady 2015.05.22. 23:44:58

@qkuc: Lehet, hogy pont akkor olvastad a kommentet amikor en ettem a fincsi gombot?:)) Telepatika:D

blackhairlady 2015.05.22. 23:47:59

@Ennike (DK): Semmi kulonos, csak sok noverkevel hoz ossze a sors bennunket mostansag, es sokszor eszembe jut, hogy teged biztosan nagyon szeretnenk:)

Ennike (DK) 2015.05.22. 23:51:44

@Muscari: koszonom kerdesed, megvagyok, de voltam ennel sokkal jobban is, es remelhetoleg leszek is :)

Ennike (DK) 2015.05.22. 23:53:33

@blackhair-lady: :) remelem is, szeretnek itt is.

kék madár 2015.05.23. 00:45:46

@blackhair-lady: hat igen, nem erdemes kritizalni azt, hogy masok hogy viszonyulnak Magyarorszaghoz, annyira mas mindenkinek a tortenete.

M. Péter 2015.05.23. 00:53:08

@maxval bircaman szerkesztő: Bajnai előtt is mondta valaki azt, hogy Mo. 2-szer olyan gyorsan fog nőni, mint a nyugat vagy az uniós átlag és X éven belül fel fog zárkózni. Szerintem Orbán volt vagy valamelyik másik jobbillibes, mert arra emlékszem, hogy a Népszabadságban egy matematikához nem értő újságíró azt írta erről, hogy mivel nyugaton az egy főre eső GDP több, mint 2-szerese a magyarének, hiába nőne Mo. 2-szer olyan gyorsan, mint a nyugat, soha nem tudná utolérni.

adg 2015.05.23. 06:05:39

@M. Péter: eleg lenne, ha csak kelloen meg tudna kozeliteni. Mint a viccben, amikor a mernok meg a matematikus ott all az ajtoban, es azt a feladatot kapjak, hogy jussanak el az agyon fekvo gyonyoru nohoz, es akkor megkapjak. A szabaly, hogy egy lepesben max a tav felet tehetik meg. A matematikus meg csak legyint, semmi ertelme, sose erunk oda, es hazamegy. A mernok meg par lepes utan felkialt, na ez mar eleg kozel van.

DieNanny CH 2015.05.23. 07:06:14

@maxval bircaman szerkesztő:

Figyelj, ha arról szólnak a híradók, hogy Mo jobban teljesít, mi vagyunk a magyar puma, minket irigyel a nyugat, és nemsokára lehagyjuk őket - akkor matematikailag is logikus, hogy szerintük akár egy szintbe is kerülhetünk.
Nem?

DieNanny CH 2015.05.23. 07:10:12

@bpetya75:

Én a második napon kicsaptam a gyerekeket az esőbe... Az Aldis guminadrág-dzseki kombó jól jön, a középső már napok óta vízipisztolyozni akart, még azt is ráhagytam, üsse kavics, úgyis vizesek.
Csak én szívtam meg, míg órákat kint fagyoskodtam, mert a gyerekek téli cuccait elő tudtam szedni, de én reggel tavaszra készültem...
Jól fel is fáztam, de a fiúk élvezték.

(Persze, tegnap este megint kidobott a rendszer, azért írok csak most...)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.23. 07:48:15

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Jelenleg Mo. az EU élvonalában van a GDP-növekedést illetően, ez tény. De ez nem jelenti azt, hogy nemsokára elérnénk őket. Ez 2 különböző dolog.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.23. 07:48:16

@M. Péter:

Ha kétszeres is a növekedés, akkor is ez még 30 év!

2015.05.23. 07:56:15

@maxval bircaman szerkesztő: Évi 1 v. 2 százalékos gdp növekedés már az élmezőnybe emeli Mo.-t? Az komoly.

Muscari 2015.05.23. 07:57:41

@Ennike (DK): csak nem beteg vagy? Akkor jobbulást kívánok neked!

2015.05.23. 09:05:47

@maxval bircaman szerkesztő: Ha rossz az időjárás, és emiatt rossz lesz a termés, már nem is lesz akkora a gdp növekedés. Szóval elég érdekesnek tartom Mo. élmezőnybe tartozását a gdp terén, amikor olyan dolgoktól is függ a teljesítménye, amire nincs is befolyása. Meg ugye tudjuk, hogy önmagában a gdp nem jelent semmit. Ha értéktelen a pénzem (a forint pedig az), attól még én nem leszek előrébb, hiába harsogja a propaganda gépezet, hogy növekszünk. Elkönyvelni saját magamnak olyan eredményt, amihez kb. semmi közöm (lásd időjárás-mezőgazdaság viszonya), számomra eléggé "érdekes". Arról pl. nem harsog a propaganda, hogy milyen mértékben szorították vissza a korrupciót, meg a mutyit. Pedig az ellen is lehetne harcolni, és lennének látható eredményei. Adócsökkentések is lehetnének. Sajnos bilibe lóg a kezem.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.23. 09:22:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

A propaganda reklám. A reklám a jót előtérbe helyezi, a rosszat titkolja, Mi ezzel a bajod?

A korupció tizedrangú kérdés, nem tőle függ az ország szintje.

2015.05.23. 11:26:57

@maxval bircaman szerkesztő: "A korupció tizedrangú kérdés, nem tőle függ az ország szintje."

Hogyne. Amikor adózol, és az megy a politikus haverok zsebébe, még meg is kell nekik köszönni, hogy nem az oktatásra v. az egészségügyre fordítják azt a pénzt.

nyuszmam 2015.05.23. 11:42:36

"Amikor leszálltam a gépről, hirtelen vágyat éreztem, hogy megcsókoljam a reptér betonját, akár egy pápa."
.....ezzel nem vagy egyedül, uezt erzem, amikor a landolunk Zürichben, de en ezt csak halkan sugom a ferjem fülebe :-)
Nincs lelkiismeret furdalasom, legyen azoknak, akik miatt ennyien elmennek a hazajukbol!

kardio1 2015.05.23. 16:20:08

@Határátkelő: Cascabel csak a fonákjat láttatja a dolgoknak, nem kotekedik.

kardio1 2015.05.23. 16:24:21

@pappito: Ha elég sokáig cibalja, Magyarország megerkezik Uj-Zelandra:-)

kardio1 2015.05.23. 16:46:33

Ez volt az első írás, ami tetszett, leginkább a sertettseg hiánya miatt. Sokan amiatt dicsérték itt előttem, mert már nem Magyarország iránt érez hazaszeretetet, hanem Írország iránt. Ez nekem idegen. A kettős kötődést el tudom képzelni a magam számára, de a teljes váltást nem. Igaz, én nem haragszom Magyarországra. A franciák előtt még nem szoktam Magyarországot kritizálni. Ha beszélek róla, inkább a pozitivumokrol teszem. Mert Magyarország nem egyenlő OV-vel vagy GyF-fel.

kardio1 2015.05.23. 16:48:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: kicsit se vagy demagóg :-)
Beszéljünk inkább a lélegeztetőgépekről :-)

2015.05.23. 18:53:16

@kardio1: Miért? Nem lopnak eleget a politikusok meg a holdudvaruk Mo.-n? Jó neked, hogy te ezt elintézed egy vállrándítással.

kardio1 2015.05.23. 20:28:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nem erre gondoltam. Egyrészt furcsa, hogy most a csapból is ez folyik, mintha nem ez folyt volna eddig is Magyarországon. Most csak jobban látható. Másfelől pedig ez korántsem magyar specialitás. Úgy teszünk, mintha csak ettől, mármint a korrupciótol haladna nehezen az ország. Azt is viccesnek találom, hogy ha Magyarország visszaesik, rögtön hiszünk a számoknak. De ha épp növekszik a gazdaság, rögtön nem hiszünk nekik. Ez független attól, mit érzel a számokból.

2015.05.23. 20:43:46

@kardio1: Nem a mostani kormányról beszélek, hanem mindegyikről. Ugyanezt csinálták, csak pepitában. Ezért rühellem mindegyiket. A mostani már nem igazán akarja titkolni, büszkeség tárgya lett, hogy ki mit és mennyit lopott v. lop. Mikor lesznek ezek az emberek elszámoltatva?...

"Másfelől pedig ez korántsem magyar specialitás. Úgy teszünk, mintha csak ettől, mármint a korrupciótol haladna nehezen az ország. Azt is viccesnek találom, hogy ha Magyarország visszaesik, rögtön hiszünk a számoknak. De ha épp növekszik a gazdaság, rögtön nem hiszünk nekik. Ez független attól, mit érzel a számokból."

Attól még, hogy máshol is van korrupció, attól még a magyar korrupció nem lesz kisebb mértékű, és ugyanúgy kihatással van az emberek életére és a gazdaságra is. Sok egyéb más tényező is bejátszik, természetesen.

A vicc az, hogy évi 1% gdp növekedésre már büszke lehet a kormány. Közben pedig alapvető problémákkal nem foglalkoznak, mintha direkt rohasztanák ezt az országot a béka segge alá.

kardio1 2015.05.23. 21:36:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: A növekedés most 2-3%. Itt Franciaországban nagyon boldogok a szocialista vezérek, mert már van újra növekedés, 0.6%. És itt baromira nem foglalkoznak azzal, hogy a jó termés miatt vagy másért, pedig ez az ország is ezer bajjal van tele.
Az, hogy máshol is van korrupció, az nem teszi semmissé a magyarorszagit, de nem kéne úgy bűnök ereszteni az orrunkat, mintha a magyar lenne az utolsó a nemzetek sorában.
Túl végletesek vagyunk.

2015.05.23. 22:10:57

@kardio1: "Túl végletesek vagyunk."

Nem, arról van szó, hogy te/ti egy illúziót dédelgettek. Amikor nyomortanyák meg kerítéssel elválasztott villák lesznek Budapesten, te akkor is azt fogod mondani, hogy ugyan már, nincs is akkora baj.

kardio1 2015.05.23. 22:28:50

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Szerintem neked publikálni kellene a felfedezéseidet a sötét anyagról meg energiáról :-) Túl sötéten látod a világot.

2015.05.23. 22:53:39

@kardio1: Te meg túl naiv vagy.

Lehoz Tamas 2015.05.25. 12:48:17

"Amikor utoljára Magyarországon jártam, szabályszerűen rémálmaim voltak, hogy ott ragadok. Hogy nem jutok vissza Írországba"

Akkor nem csak nekem volt ez a felelmem, hogy Magyarorszagon ragadok es nem engednek haza. Legutobb 15 perccel a repterre indulas elott meg azon gondolkodtam, milyen indokkal tudnam lemondani az utat Magyarorszagra. Nem is vettem azota repulojegyet Magyarorszagra.

2015.06.01. 14:06:43

@Ennike (DK): Hm, szerintem nem erre kíváncsi a bloggazda. Azaz nem ránk, nem magyarországi magyarokra, hiszen a pályázat címe is jelzi.

@bpetya75: Ugyanaz, mint fent :)

@geegee: Nem, egyáltalán nem gáz Nyugaton élni :DDD De azért a Nyugatnak is vannak olyan városai, amelyekkel szemben előnyben részesítem Budapestet. Ez egy tök szubjektív döntés.

Zsozeabertorzse 2015.06.14. 16:04:50

Jnem hiszem hogy ez lenne a megfelelő hozzáálás de hogyha egyszer innen ki tudsz szakadni azthiszem törvényszerű hogy megváltozz. Te te maradsz. Talán abban változol amiben az új környezeted tud megváltoztatni. Döntés kérdése, Magyar maradsz vagy elszakadsz a gyökereidtől, tervezel itthonra később vagy engeded hogy azok a görcsök és a küzdés ami itt meghatározta a mindennapjaidat kihatással legyen az életedre. Talán egyik megoldás sem lehet szimpatikus, vagy egy picit mind a kettő véglet oldhat rajtad. Honvágy ide vagy oda nem egy utolsó dolog ha az ember észben tartja ki állt mellette, honnan érkezett. Lehet én vagyok régimódi, nehezemre is esik elengedni dolgokat amihez ragaszkodok. Ez az én keresztem amit egyedül kell vinnem. De még mindíg könnyebb ezt a terhet cipelnem minthogy úgy kelljen leélnem egy életet hogy elmenekültem, és idővel el is hagytam az identitásom, a szeretteim Azt az embert a régi vágyaimmal, terveimmel aki azért vágott bele hogy megvalósítsa önmagát... Ez az én véleményem. Ebbe én bele is halnék.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása