oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 22. 06:43,  Magyarország, az elvégzett iskola 177 komment

2015. május 22. 06:43 Határátkelő

Magyarország, az elvégzett iskola

Vajon hol van otthon az ember? Ez a kérdés jutott az eszembe, amikor elolvastam Tamás írását, amely a Magyarország és én pályázatra érkezett és szerintem nagyon sok elgondolkodtató felvetés, mondat van benne. Például az, ami reflektál az itt is gyakran felmerülő vitára, nevezetesen: mi számít élhető országnak? A magam részéről hajlok arra, hogy egyetértsek Tamással, aki… na de hogy mit gondol erről, az kiderül a posztból.

Szavazni most is a poszt végén és a Facebookon lehet.

irorszag_eva_part2.jpg(fotó: Éva) 

„Negyedik éve éltünk már Írországban a családommal, amikor ért egy kis baleset. Vásárlás közben elszakadt a nadrágszíjam. Bár időben sikerült megfékeznem a szenzációt, az eset mégis emlékezetes maradt.

Az a nadrágszíj volt az utolsó ruhadarabom, amit Magyarországról hoztam magammal. Fábry Sándor kifejezését kölcsönözve a "kelet-európai nyomorok" valami hasonló módon kopnak le az emberről.

Az átszámolgatás szinte azonnal. Euróban keresel, tehát abban számolsz és élsz. Az anyagi összehasonlítgatással akkor hagysz fel, ha nem kell már pénzt visszaküldened.

Azt nem tudom már, mikor lett a „hazaküldeniből” „visszaküldeni”. Valamikor a tíz év során. Addig, hogy nyitott lakás- és autóajtókkal éljek, függönyök nélkül, mint az itteniek, azt hiszem, sosem jutok el.

Arra hamar rájöttünk, mert ez pár év múltán nyilvánvaló, hogy a határátlépés puszta ténye azonnal nem tesz más emberré. A lélekben gyökerező személyiségjegyek kiütköznek, bármilyen színű lobogóba is burkolózol.

A talpraesett nem válik félszeggé, a nagydumás tíz szavas szókinccsel is sztorizik, ha kell pantomim stílusban. A seftes bizniszelni fog, a csapodár csajozni, a primitív bunkózni, az önimádó meg elméleteket gyártani miért is felsőbbrendűbb ő, mint a vendéglátói.

Vendégség

Ez egy jó kifejezés arra, ahogyan itt érzem magam. Jó szándékkal jöttem és szívesen fogadtak. El tudom gondolni, hogy élethosszig vendégeskedjek, akárcsak egy tábornok idős mamája a honvédségi üdülőben.

Egy barátom úgy tartotta, eléldegél itt az ember jó néhány esztendőt. De örökre itt maradni, ebben a földben nyugodni, az elképzelhetetlen számára. Egy ír asszony pedig ezt az áldomást mondta a szilvapálinka elé: - Legyetek együtt boldogok, jusson minden esztendőre egy gyermek és Írország földjén érjen majd a halál! Az utóbbi vélemény áll hozzám közelebb.

Ha Rómában élsz, élj úgy, mint a rómaiak. Ennek a mondásnak minden betűje arany. Tíz év alatt megannyi mikro-Magyarország kudarcát láttam. Sokan és sokáig hiszik, hogy ez csak egy kiküldetés. Csak a melóban beszélsz angolul, a szálláson magyar kolbászt rágcsálsz, magyarkártyával vered a blattot és magyarul káromkodsz, mert a Dezső öt sör után is úgy csal, mint Rodolfó.

Aki a munkásszállók világát akarja újrateremteni, annak az a büntetése, hogy sikerrel jár. Ma már alig találkozol a régen gyakoribb „rövidtávfutó” emberekkel. Akik kijöttek, beálltak a mosodába százas rakat pólót pakolni, leszerveztek egy műszak előtti másfél órás takarítást valami üzletben, és centre tudták, mikor lesz meg a használt teherautó ára, amivel el tudnak kezdeni fuvarozni. Otthon a falujukban.

Ők igen kemény életet éltek, tizenötödmagukkal egy négyszobásban. A srác, akiről az archetípust mintázom, mindösszesen napi két virslis-babos „bevándorlókonzervet” fogyasztott, ahogy ő nevezte. Szerintem szálra pontosan tudta hány cigi még neki Írország.

Én hosszútávfutó stílusban vágtam neki. Pedig az indulás előtt fél évvel merült fel először életemben, hogy elmegyek. Majdnem harminc évig eszembe sem jutott, holott a határok nyitva álltak.

Egy hobby miatt kezdtem angolul tanulni a 90-es évek elején. Könyveket akartam elolvasni, amik nem léteztek magyar fordításban. Ez ma annyira szürreálisan hangzik, hogy csak bizalmas társaságban mesélem.

Az élhetőségi érték

Sok szó esik arról, hogy melyik ország élhető és melyik nem. Azt nem nagyon feszegetik viszont, hogy kik számára? Az adott ember tapasztalata, nyelvtudása, kapcsolatai, vagyona, személyes beállítódása és az adott ország gazdasági, kulturális realitása ad egy szorzatot. Na, ez az élhetőségi érték. Erősen személyre szabott.

Én annak a híve vagyok, hogy mindenki keresse a neki ideális, legjobb kombinációt. Évekkel ezelőtt hatalmasakat vitáztam egy barátommal, aki vissza akart költözni. Őrültségnek tetszett a dolog. Akkor még a sértettség is erősen munkált bennem. Azt tartott legtovább levetkőzni.

Én, akinek világ életében minden földbirtoka elfért a körme alatt, meg nem érthettem, hová, mire is akar visszamenni? Végül elmondta, hogy egy üres, családi tulajdonú ház várja, és biztos anyagi háttér. Bejött neki, megnősült, boldogan él. Számára Magyarország élhetőbb.

A szülőhely önmagában nem hordoz különös jelentőséget az én esetemben. A megszületésem ténye, úgy érzem, az életre kötelez. A hazaszeretet fogalma számomra azt takarja, hogy egy ország elnyeri és bírja a lojalitásomat, hogy a megőrzéséért, jobbá tételéért akár személyes áldozatot is hoznék.

Magyarország felnevelt és oktatott, de valamiképp részt venni soha nem engedett az életében. Nincsenek horrorisztikus élményeim, nem hurcoltak meg, nem börtönöztek be, nem vegzáltak.

De az érzés, hogy afféle létszám feletti, nem szükséges jelenlévő vagyok, minduntalan visszatalált hozzám. Nem gondolom magam használhatatlan embernek. Sok dologban szívesen részt vettem volna. Végül csak annak lettem igazán részese, amit én magam teremtettem meg. Magyarország, az ottani élet terei és körei valami módon zárva maradtak előttem.

Talán a gondolkodásmódom váltott ki passzív ellenállást. Gyerekként még nem értettem Ady Endre A magyar Ugaron című versét, pedig zseniálisan írja le ezt a jelenséget.

Magyarországra elvégzett iskolaként tekintek. Oda írattak be a szüleim. Tanultam? Sokat. Okultam? Még többet. Sok remek embert ismertem meg? Így igaz. Találkoztam hitványakkal is? Találkoztam. Szép emlékek? Rengeteg. Rossz élmények? Fakulnak. Befejeztem az ottani tanulmányaimat? Sikeresen be. Újrakezdeném-e? Nem. Nincs rá okom.

Depresszióország vagy meleg otthon?

Amikor utoljára Magyarországon jártam, szabályszerűen rémálmaim voltak, hogy ott ragadok. Hogy nem jutok vissza Írországba. Volt értetlen hivatalnokos verzió, rosszindulatú vámosos, lerobbant autós, elveszett repülőjegyes.

Amikor leszálltam a gépről, hirtelen vágyat éreztem, hogy megcsókoljam a reptér betonját, akár egy pápa. Ereszkedés közben, amikor a gép áttörte az esőfelhőket a mögöttem ülő magyar kamionsofőr azt morogta a társának: megérkeztünk Depresszióországba...

Írország esős klímája nekem nem a depressziót idézi. Inkább a meleg otthont, vagy a jó hangulatú munkahelyet ahol az ember rá se ránt az időjárásra. Életemben először itt van kertem. Soha korábban nem éreztem magam úgy, hogy elég ideig maradhatnék egy helyen az ültetéshez.

Kemény volt a kezdet itt is persze. Évek munkája kellett, hogy rám találjon a kiszámíthatóság, a jövőbe vetett derűs hit. Aki ezt a kezében érzi, többé nem akar lemondani róla. A kisebbik fiam már itt született.

A magyarországi harminc év, arcok, pillanatok, hangulatok - örökre velem lesznek, nem vitás. Úgy kötöm ma is a cipőmet, ahogy óvodás koromban tanultam, az új ország nem tanít meg újra járni. Beszélni igen, de a gondolataimat most is az első, az anyanyelv írja.

De nem érzek veszteséget, amiért nem egy állam határai között telik le az életem. A rokonokat, barátokat meg szoktuk hívni látogatóba. Nekem leginkább azok a barátaim hiányoznak, akiket itt ismertem meg, de vissza- vagy továbbköltöztek az évek során.

Szerencsésnek gondolom magam, elégedett vagyok az életünk alakulásával. Sok személyes problémát oldottam meg, eközben jobban megismertem magamat. Itt, ezen a földön jött el rá az idő és az alkalom. Ahogy Lovasi András énekelte: Nekem ki volt mérve ez az út.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Írország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr427480702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.05.22. 07:28:22

Ez kerek volt. Köszönet érte!

Ez különösen megfogott: "Egy hobby miatt kezdtem angolul tanulni a 90-es évek elején. Könyveket akartam elolvasni, amik nem léteztek magyar fordításban. Ez ma annyira szürreálisan hangzik, hogy csak bizalmas társaságban mesélem."

2015.05.22. 07:31:14

Jó kis írás volt! Köszi!

Mi volt az a hobbi???

Már megijedtem a pályázat elején, hogy esetleg egy gyenge futam lesz, de most egyre jobb és jobb írások jönnek. Legalábbis nekem egyre jobban tetszenek!

2015.05.22. 07:34:34

Elnézést a korai offért, de mik derülnek ki!?!?

pekingikacsa.blog.hu/2015/05/21/kiderult_hogy_szerencsetlen_pandak_nem_is_ehetnenek_bambuszt#comment-form

Kikérem magamnak ezt a minősítést! :D:D:D

tableno 2015.05.22. 07:36:49

Ünnepélyesen kijelentem, hogy eddig ez az írás volt messze a sorozat legjobb része. Nagy gratuláció!

Mme Seldon 2015.05.22. 07:40:28

Tetszett az írás, hasonlóképpen érzek, mint a posztoló.
Bár nekem még vannak magyarországi ruhadarabjaim (a gyerekeimnek, akik rekordsebességgel nőnek, egyre kevésbé).

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.05.22. 07:41:27

Picit hosszú, de jó.
Én azt vettem észre, hogy az írásokban sok a közös elem.
:)

Bebbi 2015.05.22. 07:42:24

@tableno: En is igy erzem valahogy, kifejezetten tetszett. :-)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22. 07:46:30

@Mme Seldon: Ezt akar en is irhattam volna...:)

A poszthoz: Nekem is nagyon tetszett,ismerös erzeseket irt le,bar en meg csak 2 eve vagyok itt.( Mondjuk a ferjem mar közelebb all a 10 evhez.-Neki mar nincsenek is magyarorszagi ruhadarabjai-mondjuk elötte sem hiszem hogy sok volt,leven hogy nagyon reg elhagyta Magyarorszagot.)

Egyebkent en is ugy velem,talan az eddigi legjobb iras ez a mai.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.05.22. 07:50:21

Számomra ez volt a pályázat legjobb írása eddig. Sok remek poszt érkezett a pályázatra, de azt, amiről az én olvasatomban a pályázat szól, ez az írás fogta meg a legjobban..
Az meg külön bejön, hogy a posztolót nem zavarja az eső :)

2015.05.22. 08:04:54

Ez az első írás, amire szavaztam, ez megérdemli a "Tetszett"-et. Ugye, hogy lehet a témáról korrektül is írni? Igaz, azt ő is írta, hogy 10 év volt eljutni idáig.

Annyiban vitatkoznék, hogy szerintem egy ország akkor élhető, ha nem akarnak benne megölni, bebörtönzni, ha hagynak benne élni. Amiről ő ír, az már egy másik fogalom szerintem, mégpedig az életminőség. Szíria vagy Irak jelenleg nem egy élhető ország, mert állandóan veszélyben az életed. Magyarország szerintem élhető, viszont nem biztosítja mindenki számára a neki megfelelő szintű életminőséget.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.05.22. 08:10:17

@ChristineK: érdekes, én azt hittem tök természetes, hogy sok könyv nincs meg magyarul, mostanság én is szinte csak olyanokat olvastam.

pappito · http://pappito.com 2015.05.22. 08:12:38

teszikeltem, sőt, kétszer is tetszikeltem

sokmindent felismertem benne a saját tapasztalataimból, well said

Kiég3tt 2015.05.22. 08:17:39

Nekem tul bolcseszes a nyelvezete. Attol fuggetlenul a tartalom tetszett.
Eloszor a nem leforditott Tolkien konyvek jutottak az eszembe mint lehetseges motivacio... aztan rajottem, ha a kollega tenyleg bolcsesz, akkor elobb lesz lotto 5osom, mielott beletrafalnek...

Kiég3tt 2015.05.22. 08:19:38

Ps. Az utolso alcimet csak en ertettem felre?

tableno 2015.05.22. 08:20:11

Gyerekek, annyira híresek lettünk, hogy már a kormánypárti Mandiner is rajtunk háborog! :)))

mandiner.hu/cikk/20150521_rady_magdolna_mindenkinek_csak_egy_hazaja_van_akkor_is_ha_megtagadja_azt

2015.05.22. 08:20:26

@Mme Seldon:
"Bár nekem még vannak magyarországi ruhadarabjaim"
Soha nem voltak magyarorszagi ruhadarabjaim. Ill. most van egy terepszinu Bocskai katonasapkam:) Ja, es egy par M 65. mintaju katonabakancs, de azt lenn hagytam a munkatarsamnal Zacatecasban 3 eve:) Probaltam terepen a hosszu evek soran az izraeli hadsereg sivatagi bakancsatol kezdve a meregdraga turacipokig szinte mindenfele labbelit, de legjobban a magyar katonabakancs birta az igenybevetelt, kulonosen az MN korabeli, az "eredeti". Telen pedig a kanadai katonai "hocsizma", a filcbetettel. Az egy csodalatos labbeli. Elnezest a kis offert. Ja, a kalocsai es matyo mintas teritok voltak az elsok, amik ki lettek dobva 1 ev utan a szemetbe. A vilagbol ki lehet veluk zavarni:)
A posztrol: a "szokasos" egy kaptafara keszult.
Pax vobiscum!

bpetya75 2015.05.22. 08:21:58

@Kiég3tt:

Egybe írva valóban mást jelent. Így egy sima jelzős szerkezet.
Freud ;-)

2015.05.22. 08:30:04

@tableno:

Hát, ez a mandineres cikkecske elég gyenge lett... :)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22. 08:33:38

@tableno: Elolvastam a hozzaszolasokat....felert 2 kaveval...mar ami a vernyomasomra gyakorolt hatast illeti.Nem kivanok rosszat az ilyen embereknek,csak azt hogy ne kelljen megtapasztalniuk a szomoru valosagot.( Vagy ne kelljen azt atelniük amiböl en eljöttem).

bpetya75 2015.05.22. 08:38:51

@Ödenburger [Hu/At]:

Csatlakozom. Nekem is tetszett, bár én Tilmirét és Hóvarjúét is lájkoltam. Meg a hozzászólásodat is.

A"Magyarországra elvégzett iskolaként tekintek. Oda írattak be a szüleim. Tanultam? Sokat. Okultam? Még többet. Sok remek embert ismertem meg? Így igaz. Találkoztam hitványakkal is? Találkoztam. Szép emlékek? Rengeteg. Rossz élmények? Fakulnak."

Tökéletes megfogalmazás.

"Szerencsésnek gondolom magam, elégedett vagyok az életünk alakulásával. Sok személyes problémát oldottam meg, eközben jobban megismertem magamat. Itt, ezen a földön jött el rá az idő és az alkalom."

Ezt akár én is írhattam volna többes elsőben ;-)

tnt 2015.05.22. 08:41:01

"A megszületésem ténye, úgy érzem, az életre kötelez. A hazaszeretet fogalma számomra azt takarja, hogy egy ország elnyeri és bírja a lojalitásomat, hogy a megőrzéséért, jobbá tételéért akár személyes áldozatot is hoznék."

Mindent elmond.... kitűnő...

Golf2 2015.05.22. 08:41:01

Minden földbirtoka elfér a körme alatt...:) Első fecske már nyitáskor kiment,bátraké a szerencse.Tetszik.

Buchhalter 2015.05.22. 08:41:01

Hm,egyre jobb írások kerülnek ki!Ez is tetszett.Bár Írországba se vágyom.Ma itt Németországban megint csak 16 fok várható.Brrr.A sok afrikai hogy bírja itt hosszabb távon?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.05.22. 08:41:01

Több szempontból jó írás, amint azt az előttem kommentálók kifejtették.

A bemutatóban feltett kérdésre - "Vajon hol van otthon az ember? " - pedig már a "rómaiak" is tudták a választ:

Ubi bene ibi patria

en.wikipedia.org/wiki/Ubi_panis_ibi_patria

bpetya75 2015.05.22. 08:44:28

@tableno:

y-gen.blog.hu/2015/05/20/gondolatok_kis_hazamrol?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201505

Ebből lett kiollózva. Ez azért kicsivel árnyaltabb, nem a dühöngésről szól, és persze pozitívan elfogult, de van benne igazság, nem is kevés.

2015.05.22. 08:46:02

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):
".( Vagy ne kelljen azt atelniük amiböl en eljöttem)."
Miert, mibol jottel el? Hajlektalan voltal talan? ENSZ elelmiszersegelyen eltel? El kellett adnod a fel vesedet egy tanyer levesert? Uldoztek a vallasod miatt, bortonbe zartak evekre? Tenyleg, mi volt az a szornyu, amit at kellett elned? Meselj!
Pax vobiscum!

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22. 08:51:39

@Cascabel: Nem,nem voltam hajlektalan,de az sem sokon mult.Nem,nem Ensz elelmiszersegelyen eltem,hanem a Maltai Szeretetszolgalat juttatott nekem neha segelycsomagot,meg probaltak ebben-abban segiteni.Mielött megkerdezned,dolgoztam.Penztaroskent,havi 85 ezerert.Mindezek mellett alberletben eltem es neveltem a lanyom.Egyedül.Iletve nemi csaladi segitseggel.

Taxomükke (UK) 2015.05.22. 08:53:15

@tableno: Elolvastam a belinkelt cikkhez irt kommenteket is... Nem kellett volna. Tele vannak gyulolkodessel, es szerintem nem erzik, nem ertik, hogy tobbek kozott pont ebbol lett nagyon elegunk.
Ez viszont jo iras volt, tetszett. Mar csak azert is, mert hangsulyozza, hogy a sajat szemszogebol itel, ir le dolgokat, nem pedig kinyilatkoztat.

2015.05.22. 08:57:32

Eddigi legjobb szvsz

2015.05.22. 08:59:52

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):
"Mielött megkerdezned,dolgoztam.Penztaroskent,havi 85 ezerert."
Most mar ertek mindent! Te voltal az egyik oka annak, hogy sokan eljottek otthonrol, mert biztosan nem mosolyogtal a kedves vevokre, allandoan morcos voltal. En is az lettem volna. Hal' Istennek, azert rendbejottek a dolgaid, Gratulalok.
Pax vobiscum!

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22. 09:06:44

@Cascabel: Sok mindent ram lehet fogni,de azt hogy nem mosolyogtam a kedves vevökre,na azt nem.Volt aki meg is kerdezte,mitöl van ennyire jo kedvem,ennyire jo a fizetesem? Mondtam neki,hogy nem,egyaltalan nem,pusztan az segit tulelni a napokat,hogy egy tünderi 5 eves leanyzo var otthon.Es valoban..Ha a lanyom nem lett volna,feladtam volna,mar evekkel korabban.Es nem itt ülnek..Tudom,mert majdnem megtörtent.
Igen,rendbejöttek a dolgok,ezert nap mint nap halat adok.

2015.05.22. 09:17:59

Ez azért vicces, hogy szinte minden nap feltámad a vita a "Jaj, de jó Mo-n élni" és a "Fúj, de utáltam Mo-n élni" táborok között. :D:D:D:D

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22. 09:23:00

@snygg panda: Igen,sajnos ez igy van..en mar amugy leszoktam a vitarol,legalabbis annyiban,hogy provokacionak ritkabban dölök be.Az elejen a közössegi oldalon is ugrottam mindenre...mostanra mar nem.Egyszerüen kiszelektaltam az embereket.Aki nem fogadja el,hogy nekem-nekünk jobb itt mint ott,az igy jart.Megerteni nem kell,csak fogadja el,ez van,kesz es ne jöjjön olyanokkal,hogy jajj,szegeny gyerekek...

2015.05.22. 09:23:45

@bpetya75:

Elolvastam a cikket. Kissé naiv és persze elfogult. Szerintem az ilyen szerzők a maguk kis világában élnek, ami nekik teljesen megfelel. Nem baj, csak rajtuk kívül még több millióan élnek abban az országban, és nem biztos, hogy nekik is mind ilyen jó. Az országot meg meg lehetne próbálni jobbá tenni.

2015.05.22. 09:30:09

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

Teljesen igazad van. Álliberális provokátorok! :D

Ezek az emberek nem tudják elképzelni vagy elfogadni, hogy nem mindenkinek könnyű és kellemes Mo-n élni??? Vagy esetleg nem kizárólag anyagi okai vannak a távozásnak (mint pl. az én esetemben)? Miért nem lehet elfogadni, hogy vannak, akik nem érzik jól magukat Mo-n a jelenlegi körülmények miatt? Vagy esetleg többet akarnak látni a világból, mint a Margitsziget? Sorolhatnám, de millió oka lehet...

bpetya75 2015.05.22. 09:36:30

@snygg panda:

"Az országot meg meg lehetne próbálni jobbá tenni. "

Így igaz. Viszont ezt csak pozitív realista alapállásból lehet megtenni. Máshogy nem megy. Az ilyen posztokat, mint az övé, nagyon kézenfekvő fidesz propagandának tekinteni, pedig teljesen természetes dolog, hogy a sok rossz hangulatú írás mellett fel kell bukkanjon ilyen is Magyarországgal kapcsolatban.

Egyébként szerintem nem fideszes. Ha az lenne, akkor nem lehetne benne ilyen: "Évek, évtizedek kellenek ahhoz, hogy felzárkózzunk a nyugathoz"

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22. 09:38:33

@snygg panda: Remekül összeszedted a dolgokat.Persze,kell(ene) az elfogadas mindket reszröl.Az elejen en sem voltam tul elfogado az ottmaradottakkal szemben ( anyukamat is mindenkepp ra akartam beszelni hogy települjön ki a kisebbik hugommal-nagyobbik hugom itt el tölünk 2 oranyi autoutra Nemetorszagban-de idövel tervezi a visszaterest,),de aztan rajöttem,nem mindenkinek van arra szüksege hogy nekiinduljon a vilagnak,van akinek ott is mennek a dolgok,es ez valahol örömteli.Az meg megint tuti,hogy nem mindenki egyforma lazado tipus.En nagyon.Raadasul lassan ülepednek le a regi dolgok,idöbe telik mire az ember levetközi a regi szokasokat.Elejen allando volt,hogy atszamolgattam az arakat forintra,nem mertem a 2,5 euros joghurtot levenni a polcrol az 1.5 euros helyett,stb.Ferjem fokozatosan es kitartoan szoktatott es szoktat le erröl,mai napig nezem az arakat,de mar nem szamolom at.Furcsa volt,hogy minden alkalommal tudunk valami edesseget vagy apro meglepit venni a gyerekeknek,elmenni havonta 1-2 alkalommal kirandulni vagy etterembe...neha meg mindig azon agyalok,hogy lehet hogy almodom.Lassan 2 eve tart az alom...kivanom hogy soha nem erjen veget.

Határátkelő 2015.05.22. 09:43:47

@Cascabel: Arra kérlek (immáron utoljára), hogy gondold végig, a kötekedésen kívül más célod is van-e a kommentjeiddel.

Köszönöm.

Szpidi67 (swe) · http://gszentes.blogspot.com/ 2015.05.22. 09:49:42

Nagyon tetszett. Ugyanigy erzem. Köszönöm.

2015.05.22. 09:52:40

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

Kívánom én is Nektek, hogy jól alakuljanak a dolgaitok a jövőben! :)

Én elfogadom, hogy sokaknak jó otthon Mo-n és szeretnek ott élni. De ettől függetlenül a negatív véleményem nem változik a politikáról, korrupcióról, mentalitásról stb. Persze annak különösen könnyű otthon, aki távol tud maradni ezektől a dolgoktól, de szerintem egyre kevesebb ilyen ember van.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.05.22. 09:58:48

@snygg panda: Köszönöm a jokivansagodat,kivanok en is Neked minden jot a tovabbiakban is! :)

Mondandoddal is egyet kell ertsek maximalisan.Magyarorszag nagyon szep orszag,es nem az orszaggal van a baj,hanem az ottani közeggel,meg az irannyal.Erdekes ez a szerete-nem szeretem Magyarorszagot dolog.Engem-minket mar csak az ottmaradt csaladtagok,baratok,ismerössök kötnek oda,egyeb dolog nem.Nehez pozitivan nyilatkoznom az orszagrol,föleg annak tükreben amit en ott ateltem,tapasztaltam.Sok ismerösöm elfordult tölem amikor eljöttem,de persze volt olyan is,aki azt mondta,ö meg annyi ideig sem tartott volna ki az adott helyzetben,mint ameddig en kitartottam.En azt vallom,ennek a sikernek ketten voltunk reszesei,a lanyom es en együtt tartottunk ki.

2015.05.22. 10:00:45

@bpetya75:

Persze, hogy vannak és kellenek pozitív írások is Magyarországról. Magyarországon rengeteg jó dolog van, nekem is sok minden hiányzik. Mondom én, aki soha többet nem szeretne ott élni, max. nyugdíjasként a Balaton parton, nekem az páratlan élmény lenne! :)

De a kiscsaj írása meg megint a ló másik oldala. Ugye közismert, hogy a magyar lónak nincs közepe. Szegény lány annyi bugyutaságot összehordott, amit valahol megértek, hogy az ő helyzetében, életében így most minden jó neki. Csak ott van sok millió másik ember az országban, aki olyan dolgokkal, problémákkal szembesül, amivel magdus még eddig hírből sem találkozott. Olvastam az írása alatti kommentek egy részét, nagyon jó kis kritikákat kapott itt-ott. 25 évesen én is prímán éreztem magam Budapesten. Aztán 30 évesen, amikor már magasabb pozícióban igazi problémákkal szembesültem (értem ezalatt a mai átpolitizált és korrupt Mo-t), plusz még családalapításon is kezdtünk gondolkodni, akkor már egyből nem volt olyan jó hely Budapest többé. Svéd barátaimnak továbbra is ajánlom, mint rövid nyaralási úti cél, és mindenki imádja. De más dolog nyaralni odamenni, és más dolog ott élni.

Csodabogár 2015.05.22. 10:16:29

Ez az első pályamű, ami valóban és őszintén tetszett. Igaz én soha nem tudtam igy ledobni magamról az országot, mint a rossz ruhát. De ez csak azt bizonyitja, hogy ahány ember annyi érzés. Egy országban való jó vagy rossz életet nem az eső határozza meg, bár engem kifejezetten deprimál az esővel járó sötétség.
Jelenleg, már második napja, itt is esik és csak 12 fok van.:-(((

pappito · http://pappito.com 2015.05.22. 10:21:08

@tableno: a mandiner nem háborog, hanem szemérmetlenül lehozza mások írásait (ez nem lopás, hanem khm, szemlézés, bizony, ők mondták) szóval ezt a teljesen üres puffogást nem a mandineristák követték el, hanem Magdika az y-gen-en (ami nemtommi amúgy)

fhdgy 2015.05.22. 10:22:42

Ahány ember, annyi vélemény, Magyarországról is. Van, aki az indokoltnál is vehemensebben támadja, van, aki körömszakadtáig védi. Persze, közte a megszámlálhatatlan átmenet.

Most csak azokról, akik körömszakadtáig védik: akik már voltak külföldön és visszatértek, azokról még azt sem lehet mondani, hogy persze, nem is tudják, hogy miről beszélnek, mert nincs is összehasonlítási alapjuk. Nekik van, és mégis! Ezek között is lehetnek olyanok, akik a lelkük mélyéből fakadóan védik. Előttük le a kalappal. Aztán lehetnek olyanok is, akik "alkalmatlanok" voltak arra, hogy idegen országban éljenek. Az ő "alkalmatlanságuk"-ért a fogadó országot hibáztatják. Ők képviselik a Bezzegmagyarországot.

Én Németországban szerettem lenni, ha ez a kiinduló pont, akkor Németország kontra Magyarország esetén Magyarországgal szemben erősen kritikus vagyok, mert már tudom, hogy nem csak az anyagiak miatt ( pontosabban azok hiánya miatt ) vagyunk rosszabb helyzetben.

Dolgoztam egy kicsit Indiában is. Dolgozhattam volna többet is, de akkor már százszor inkább Magyarország! Annak ellenére, hogy anyagilag ott lényegesen jobban jártam volna. Csak indiai tapasztalattal a hátam mögött és is csak zengedezni tudnék Magyarországról.

Nem lehet, hogy egy magyar olyan rosszul érezte magát mondjuk Londonban, mint én Delhiben?

pappito · http://pappito.com 2015.05.22. 10:25:36

@bpetya75: "Egyébként szerintem nem fideszes. Ha az lenne, akkor nem lehetne benne ilyen: "Évek, évtizedek kellenek ahhoz, hogy felzárkózzunk a nyugathoz""

így igaz. a fidesz nem akar felzárkózni a nyugathoz, keletre cibálja azt a nyomorult országot, amelyik elfelejteni látszik mit várhat onnan

pappito · http://pappito.com 2015.05.22. 10:27:22

@snygg panda: mind viszonyulunk az országhoz és ez normális is
aztán kinek mennyire élénk vagy erős a hatás ami ott érte, annak függvényében választ a ló két túloldala között :)

Asszonypajti 2015.05.22. 10:34:47

Tetszett a poszt! Eddig ez a legjobban. Várom a többit!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.22. 10:35:00

@bpetya75:

"Egyébként szerintem nem fideszes. Ha az lenne, akkor nem lehetne benne ilyen: "Évek, évtizedek kellenek ahhoz, hogy felzárkózzunk a nyugathoz""

Dehát ez egy tény. Miért lenne valaki fideszes vagy nem-fideszes egy tény kimondása miatt?

Golf2 2015.05.22. 10:35:05

Lám mit tesz 10év, eltűnnek a tüskék,letisztult írás.

hékabéka 2015.05.22. 10:35:09

Ez az első olyan írás ebben a témában, ami tényleg tetszett. Legjobb.

2015.05.22. 10:38:38

@pappito:

Én sokszor vehemensen Mo-ellenes tudok lenni, amiért sokszor meg is kapom a magamét. Ennek az az oka, hogy én is, a családom is, és az ismerőseim nagy többsége is próbált normálisan élni. Jó, ez relatív fogalom, hogy kinek mi a normális, de nekem pl. az egymás iránti tisztelet, a nyugodt párbeszéd, a munkahelyi együttműködés stb. ilyen normális dolgok. Mindezek ellenére nem ment. Ezzel a mentalitásommal kvázi idegennek éreztem magam a saját hazámban.

DieNanny CH 2015.05.22. 10:39:59

OFF

(Már megint 7 óra óta próbálok belépni... :-((( Most, egy újabb oldalfrissítés után megint bent vagyok. Szakik, ti értitek ezt??? )

ON

Tetszett a poszt, kellemes volt olvasni.

qkuc 2015.05.22. 10:40:20

@Cascabel: Hé, hát miben mentél el innen? Ádám kosztümben? :D

2015.05.22. 10:40:48

@maxval bircaman szerkesztő:

"Miért lenne valaki fideszes vagy nem-fideszes egy tény kimondása miatt?"

Ezt most komolynak szántad vagy csak provokáció? :))))))))

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.05.22. 10:42:29

@maxval bircaman szerkesztő: A cikk írója is - bárki legyen is az - fordítva bólogat. :) Ahogy az emberek nálatok is, meg itt is. :)

**mimi** 2015.05.22. 10:50:00

@Határátkelő:
Van neki...Te is tudod mi :)

bpetya75 2015.05.22. 10:50:07

@snygg panda:

Persze, rózsaszín szemüveg van rajta, majd leveszi, és akkor kiderül, hogy mit tud kezdeni a helyzettel. Én azért nem temetném előre, ahogy azt több ottani kommentelő megtette "előre látva", hogy majd mekkorákat fog szopni, meg hogy fogja szégyellni ezt az írását pár év múlva. Ugyanakkor az írás néhány lényeges részére viszont nem nagyon rezonált senki. Arra, amit Zöldi, Ödenburger meg én is szoktunk hangoztatni. A pozitív hozzáállás a boltban, étteremben, hivatalban, közlekedésben csodákra képes.

qkuc 2015.05.22. 10:52:56

@bpetya75: "Az országot meg meg lehetne próbálni jobbá tenni. "

Ez egy akkora blöff, hogy hihetetlen. Egyszer hallanám már a mivel és hogyan lehetne ezt elérni részét is, mert mindig ccsak eddig jutunk ....

SZIZS 2015.05.22. 10:53:01

Nagyon jó írás volt, hasonlók az érzéseim!

bpetya75 2015.05.22. 10:56:36

@pappito:

Kezdenek visszakozni. Túl sokat vesztettek egy év alatt, nem kis részben az oroszbarátságuknak köszönhetően.

@maxval bircaman szerkesztő:

Aki ma Magyarországon fideszes, az nagyon szemellenzős (láthatod, Kokó is coming outolt egyet), tehát teljes mértékben elfogadja a propagandát. Márpedig az agitproposok szerint Európa tanulhat tőlünk, mindenki a magyar csodát lesi, az ország egyre jobban és jobban teljesít, nem hogy utolérjük, rövidesen le is hagyjuk a németeket. A kormány a nép barátja, megmenti az ő népét a bankoktól, a csúnya EU gonoszságaitól (azt hittem egyszer elég volt "megmenteni" a magyar(!!!) akácot, de most megint meg kell) és a belső ellenségtől is. Ebbe egy hithű fideszesnél nem férnek bele, hogy felüljön valaki olyan ballib szemfényvesztésnek, hogy évtizedek kellenek a felzárkózásra.

2015.05.22. 10:59:19

@bpetya75:

Olyan szép rózsaszín, mint Cascabel-nek van? :D

A pozitív hozzáállás jó ötlet. Én akkor is ehhez tartottam magam, amikor még Mo-n éltem. Volt, aki kifejezetten örült neki, volt aki hülyének nézett emiatt. :)

2015.05.22. 11:01:55

@qkuc:

Ez a bárgyú idézet tőlem származik eredetileg. :) Arra gondoltam ezzel, hogy kezdetnek pl. elég lenne nem idióta pártokra szavazni, elkezdeni tisztelni egymást, nem gecizni meg egymást eltaposni stb. Persze ez egy rózsaszín álom, tudom én is. Csak valahogy így tudnám elképzelni az egyszerű első lépéseket.

bpetya75 2015.05.22. 11:05:44

@qkuc:

Írtam már erről párszor. Szerintem csak úgy lehet, ha kicsiben elkezdjük a tőlünk telhető legjobban csinálni. Amíg mindenki hátradőlve nézeget, hogy ez a kormány dolga, az az ellenzéké, az orvosok tehetnek róla, a tanárok, a szülők, a gyerekek, a devizahitelesek vagy a vállalkozók, addig semmi nem fog javulni. Minél többen tesszük meg a magunkét a jobbítás szándékával, annál hamarabb lehet eredményt elérni. Nyilván nem én, vagy a szomszédnéni fogjuk meghatározni a jövő évi adótörvényeket, ahogyan az időjárást sem. Ezekkel együtt kell élni, és arra összpontosítani, amire befolyásom van. Hogyan viszonyulok a környezetemhez? A szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve (és ezen a szinten nem az számít, hogy egy kocsi jön e a papírért, a műanyagét meg az üvegért) a családi, munkahelyi kapcsolatokon át a közösségi aktivitásig. Például.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.22. 11:07:05

@SZIZS:
Eszek este egy bevándorló konzervet...

adg 2015.05.22. 11:11:20

Na vegre, ez tenyleg jo volt.
koszi

bpetya75 2015.05.22. 11:12:57

@snygg panda:

Engem nem szokott zavarni, ha hülyének néznek, kivéve ha igazuk van :-P

Néhányszor jól megszívtam, amikor elkövettem azt a hibát, hogy hülyének néztem valakit, néhányszor jól megszívták azok, akik hülyének néztek engem. Ennyi bőven elég ahhoz, hogy leszarjam, minek néznek.

2015.05.22. 11:24:05

@bpetya75:

Visszakanyarodva a pozitív hozzáálláshoz és megnyilvánulásokhoz: azt el tudom mondani, hogy pl. a munkám során a legtöbb kollégámtól pozitív visszajelzés érkezett arra, amikor én is kedves, segítőkész voltam velük. Nagyon jó kapcsolatom alakult ki ezekkel az emberekkel, sajnáltam otthagyni őket.

A "jövő évi adótörvények meghatározásával" kapcsolatos példádhoz azért hozzátenném: Mi határozhatjuk meg akkor, ha nem reflexből szavazunk egy pártra, ezzel elfogadva annak minden jövőbeli döntését, hanem tájékozódnánk és gondolkodnánk picit. Biztos vagyok benne, hogy Magyarországon ma az emberek nagy többsége aszerint szavaz, hogy melyik párttal szimpatizál vagy éppen melyiket utálja, és akkor annak ellenfelére szavaz. De meg sem nézi a programját, a párt által előrevetített lehetőségeket, semmit. És ez nem csak a fideszes szavazókra igaz. Csomó hírt/posztot olvastam mostanában, ahol azt éreztem az elején, na végre ez a szerző gondolkodik, aztán az írás második felére már oda jutottam, hogy ez az egész mű csak abból született, hogy a szerző fidesz-ellenes. Ha egy másik párt csinálta volna ugyanazt, akkor meg helyeselt volna. Piszok jó példa erre a német megszállási emlékmű elleni tüntetések: ott őrjöngött a tömeg, hogy ezt bontsák le, mert történelemhamisítás (amivel tulajdonképpen én is egyetértek többé-kevésbé). De kíváncsi vagyok, hogy ez a tömeg átvonult volna a pár száz méterre lévő szovjet hősi emlékműhöz is tüntetni? (Ami szerintem legalább ugyanolyan történelemhamisítás.)

Volt egy nagyon érdekes beszélgetésem egy svájci barátommal kb. 4 éve. Össze-vissza szokott otthon szavazni. Megkérdeztem, hogy ezt hogy bírod csinálni vagy egyáltalán mi motivál akkor? Hogy tudsz ezzel azonosulni? A válasz röviden kb így hangzott: Nekem nem az számít, hogy milyen zászlót lengetnek vagy milyen oldalon állnak. Mindegyiknek van jó ötlete is, és rossz is a programjában. Én ilyen szempont alapján szavazok.

Ciluska 313 2015.05.22. 11:31:45

@tableno: Csatlakozom hozzád, sztem is tényleg jó!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.22. 11:31:53

@snygg panda:

Komolyan. Mi a gond?

Mikor mondta a Fidesz vagy a ballibek, hogy Mo. szintje felzárkóztatható a nyugatihoz pár év alatt? Ilyet egyedül Bajnai mondott tavaly, de a saját 1 %-os tábora is kiröhögte.

RSS 2015.05.22. 11:32:16

Sziasztok,
Az írás elkövetője vagyok, köszönöm szépen mindenkinek aki elolvasta és véleményt nyilvánított!

@snygg panda:
Felelnék a kérdésre is, a hobby ami miatt angolul kezdtem tanulni a szerepjáték volt, abban az időben ez még nem létezett magyarul.

@Kiég3tt:
Nem vagyok bölcsész, műszerész a végzettségem :)

bpetya75 2015.05.22. 11:51:34

@snygg panda:

Nem hiszek ebben a felülről közelítésben. A fidesznek a tavalyi választáson még csak programja sem volt. A zsigerekre hatottak, és bejött nekik. Persze ez most már a visszájára fordult, kapkodnak is rendesen, hogy lehessen még innen-onnan ellopni pár milliárdot, hiszen fel kell készülni rá, ha esetleg a sok hülye 3 év múlva nem hajt fejet előttük.

Ha már megszállási emlékmű. Nagyon tetszett az a Schiffer-Kálmán Olga csata, ami ennek kapcsán robbant ki az Egyenes beszédben. A nőnek szabályosan eldurrant az agya, mert Schiffer azt merészelte mondani, hogy lényeges dolgokról kéne beszélni, nem ezt a gumicsontot rágni. Ha ez az interjú a választások előtt megy le, akkor rájuk szavazok, nem a jobbikra (svájci cimborádhoz hasonlóan próbálok keresgélni a palettán, de szűkül a kör, mostanra a fidesz és az mszpklónok mellett a jobbik is tiltólistára került nálam).

Ahhoz, hogy a politikai elitünkön méltóságot, tartást, becsületet kérhessünk számon, előbb nekünk kell ezeket az értékeket felmutatni, és ezek mentén felépíteni valamit (sok valamit) kicsiben. Mire ez meg lesz, addigra fent is változni fognak a dolgok, vagy ha nem, akkor lesz mire építeni egy valódi rendszerváltást.

bpetya75 2015.05.22. 11:52:43

@RSS:

Volt egy ilyen tippem. Szóval az elején több fegyver nevét tudtad angolul, mint szerszámét, mi? ;-P

pasztasuta 2015.05.22. 11:55:26

@Csodabogár: hadd vigasztaljalak: itt is esik mar ket napja es az elorejelzesek szerint nem fog egyhamar megvaltozni. Ma 14 fok van, hetfon meg 30 volt. Egyebkent koszi a tegnapi posztot, neha kicsit lassu a reakcioidom. :)

@RSS: Tetszett a poszt, az is ahogy es az is amirol irsz.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.05.22. 11:56:21

Nekem nem kulonosebben jott be ez az egesz MO&en sorozat, de ez az iras most tenyleg jol sikerult.

RSS 2015.05.22. 12:03:25

@bpetya75:
Pontosan, de azért abba a hibába nem estem bele mint az egyik barátom aki az étteremben "daggert" kért "knife" helyett :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.22. 12:08:15

@bpetya75: én azért reménykedem, már két alapszervezetet bezártak.
:D

bpetya75 2015.05.22. 12:16:21

@~~Babette~~:

Csodák márpedig vannak, de azért nyugtával dicsérjük a napot

@RSS:

Lovagéteremben biztos azt adtak volna eleve ;-)

Golf2 2015.05.22. 12:36:35

@bpetya75: ha nem fidesz nem mszp nem jobbik akkor olyan mintha nem is szavaznál.Minden marad pont ezt akarják.

bpetya75 2015.05.22. 12:44:29

@Golf2:

Már az siker, ha koalícióra kényszerülnek.

2015.05.22. 12:47:31

@bpetya75:

"mostanra a fidesz és az mszpklónok mellett a jobbik is tiltólistára került nálam"

Na, hogyhogy? Mi történt? :)

qkuc 2015.05.22. 12:47:37

@bpetya75: Hiszek benne, hogy minden egyes ember képes nagy változásokat elérni, de őszintén szólva a saját tapasztalataimból kiindulva ennek hatásait még nem nagyon láttam ...

tsabus UAE 2015.05.22. 12:49:33

@~~Babette~~: Hova ? Ha a szegedi csillagba, akkor tényleg van remény ! :-)

2015.05.22. 12:49:58

@bpetya75:

Igazából a koalíciós kényszer az egyetlen kiút a jelenlegi helyzetből, amikor igenis mindenért meg majd küzdeni, nem lehet erőből átvinni dolgokat. Nem véletlen, hogy senki nem igazán akarja ezt...

qkuc 2015.05.22. 12:50:08

@pasztasuta: itt tegnap óta ömlik és ilyen jó hűvös idő lesz vasárnapig, :D. Ma még a kutya sem akart sétálni a zuhogó esőben ....

bpetya75 2015.05.22. 13:03:30

@Ödenburger [Hu/At]:

Szerintem is a koalíciós kormányzás az egyetlen kiút. A jobbik egyszerűen csak semmi olyat nem tesz, megszolgálandó a növekvő támogatást, amit értékelni tudnék. Hatalomra kerülés nélkül bizonyították az alkalmatlanságukat.

@qkuc:

Nagyon lassú folyamat. Nem szabad hirtelen változást remélni tőle. Szerintem.

pasztasuta 2015.05.22. 13:13:52

@qkuc: szoval a kutya sem, ez jo :D

2015.05.22. 13:30:18

A nyugat "utolerese" ugy is megvalosulhat, hogy nem mi fogunk felzarkozni a nyugathoz, hanem az fog lesullyedni hozzank.

Misimama 2015.05.22. 13:36:10

Jaj, véletlenül a nem tetsziket nyomtam meg, pedig nagyon is jó írás! Nekem nagyon tetszik.

Giddy Lamb 2015.05.22. 14:08:45

@RSS: Eddig nekem is a legjobb a témában, engedd meg, hogy gratuláljak!
www.youtube.com/watch?v=ixbUzphvoZk

@bpetya75:

dagger-digger-trigger :)))

Rebarbaraa 2015.05.22. 14:16:23

Amikor utoljára Magyarországon jártam, szabályszerűen rémálmaim voltak, hogy ott ragadok. Hogy nem jutok vissza Írországba. Volt értetlen hivatalnokos verzió, rosszindulatú vámosos, lerobbant autós, elveszett repülőjegyes."

Nekem is!!! Az osszes barom alom elojott :)) Amugy nagyon tetszik a post. Majdnem hajszalra pontosan igy erzek en is. Az elhetosegi gondolatod kifejtese a haza iranti lojalis as jobban mondvaA hazaszeretet fogalma számomra azt takarja, hogy egy ország elnyeri és bírja a lojalitásomat, hogy a megőrzéséért, jobbá tételéért akár személyes áldozatot is hoznék." Hat ez az!!!! Ezt nem ertettek sok an amikor magyaraztam. Mert en nem a szulofoldem irant erzem ezt. Te jol megfogalmaztad.

2015.05.22. 14:44:15

Hm, én ugye már félig haza vagyok cuccolva. És még ez sem egészen igaz, hiszen nekem Magyarország nem a szülőföldem, de valahol megragadt bennem, hogy "otthon", ami elsősorban Budapestet jelenti.
Gondolkodtam azon, hogy én is íroka pályázatra egy rommagyar szemszögéből, de aztán inkább letettem róla ;)

SZIZS 2015.05.22. 15:07:56

@diggerdriver: Este hozzad csak a pénteken megszokott KFC menüt!!! Ja és kérek meg két főtt kukoricát is hozzá. Köszi :)

Nigro notanda lapillo 2015.05.22. 15:10:01

"Sok szó esik arról, hogy melyik ország élhető és melyik nem. Azt nem nagyon feszegetik viszont, hogy kik számára? Az adott ember tapasztalata, nyelvtudása, kapcsolatai, vagyona, személyes beállítódása és az adott ország gazdasági, kulturális realitása ad egy szorzatot. Na, ez az élhetőségi érték. Erősen személyre szabott."

teljes mértékben egyetértek

Ennike (DK) 2015.05.22. 16:22:19

@RSS: nagyon, nagyon tetszett, szepen fogalmazol, tetszik a hozzaallasod
@Pink Petsch: irjal, meg Reka is, feltetlenul.

@Babett: valaszoltam

HardPötty 2015.05.22. 17:31:37

Ha ma zàródna a pályázat akkor ennek az írásnak kellene vinnie mindent!

2015.05.22. 18:58:59

@snygg panda: "Az országot meg meg lehetne próbálni jobbá tenni."

Hogyan?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.22. 19:03:08

@Pink Petsch: Mijazisten, ez a nagy hazaköltözési boom? :D Ennyire sz@r lenne nyugaton élni?Hat a propaganda?Még ilyet...
:-))))))

2015.05.22. 19:03:46

@Határátkelő: Miután kitiltottad, mehet majd a kis barátaihoz panaszkodni, hogy látjátok, eljátszottam a lázadó tinédzsert, és ki is tiltottak! Mártírhalál 15. felvonás... Most teszteli a türelmedet. :)))

2015.05.22. 19:14:23

@bpetya75: "Ahhoz, hogy a politikai elitünkön méltóságot, tartást, becsületet kérhessünk számon, előbb nekünk kell ezeket az értékeket felmutatni, és ezek mentén felépíteni valamit (sok valamit) kicsiben. Mire ez meg lesz, addigra fent is változni fognak a dolgok, vagy ha nem, akkor lesz mire építeni egy valódi rendszerváltást."

Kinek van ideje ezt kivárni?

Matula néne 2015.05.22. 19:18:54

@RSS: Nekem is ez tetszett eddig a legjobban. Köszönjük hogy megosztottad velünk. A tartalmával is 100 % egyetértek, ill. meg kell mondjam, szuper stílusban írsz!!!! ++++++++++

KoNor_engineer 2015.05.22. 19:36:47

Kicsit OFF lesz:
coub.com/view/6jgld

Csak én vagyok, aki nem tudja hová tenni a dolgot?

Simon Hasonmasa (TW) 2015.05.22. 19:43:19

@KoNor_engineer:

Ismerik egymast regota. Viccelodnek.

2015.05.22. 19:45:32

Alakul az EU-n beluli London-Budapest tengely? Nagy az egyetertes mostansag a miniszterelnokok kozt... :)

blackhairlady 2015.05.22. 20:02:06

@Ennike (DK): Olyan sokat jarsz az eszembe:)

blackhairlady 2015.05.22. 20:03:19

@HardPötty: Egyet ertek, szerinem is talan a legjobb iras eddig. De azert varjuk csak ki a veget, hatha meg ennel is jobbat olvashatunk:)

KoNor_engineer 2015.05.22. 20:23:35

@Simon Hasonmasa (Roch):

Az alázás és a viccből alázás közt vacilláltam, de akkor úgy tűnik az utóbbi lesz.

Megint kicsit OFF: általában a német emberek mennyire közvetlenek, humorosak (célországom Németország)?

2015.05.22. 20:43:16

@Simon Hasonmasa (Roch): Áh, én olyat nem fogok csinálni. Jó itt nekem. :)

Hari Seldon 2 2015.05.22. 20:47:12

@Réka ‎:

Az eső: JÓ! (majdnem mindig)

Simon Hasonmasa (TW) 2015.05.22. 20:47:13

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Merthogy? Miert nem?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.22. 20:47:54

én is csatlakozom a tömegekhez, nagyon tetszett, árnyalt volt és szépen megfogalmazva.
nahát-nahát, szóval mégse arról szólna a HÁ, hogy jól rúgjunk bele Magyarországba, nem erre van igény errefelé?

qkuc 2015.05.22. 20:51:03

@blackhair-lady: bárcsak így működne ez nekünk is, :D, de ennék egy jó cajun food-ot ...

Hari Seldon 2 2015.05.22. 20:54:37

@RSS:
Szia. Én is csak azt mondom, hogy jó az írásod.

bpetya75 2015.05.22. 21:02:39

@Pink Petsch:

Pedig engem érdekelt volna. Te rommagyar!

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Neked nincs, nekem van.

blackhairlady 2015.05.22. 21:03:27

@qkuc: Nevetni fogsz, de egy oraja ebedeltunk, es cajun kajaldaban ettunk:))
Itt:
https://www.google.com/maps/place/406+West+Grand+Pkwy+S,+Katy,+TX+77494/@29.776161,-95.777835,3a,52.5y,277h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sKHC1hvlVH4eEDtpqDu0CIg!2e0!4m2!3m1!1s0x864126dc2dee722f:0xb404f5990d332e63!6m1!1e1

bpetya75 2015.05.22. 21:04:27

@Hari Seldon 2:

Az eső jó, csak az a baj vele, hogy a csajok teljesen megkergülnek, ha két napig esik és alig lehetnek szabad levegőn. Mint pölö most...

2015.05.22. 21:04:36

@KoNor_engineer: egy olyan orszag ahol a Gabelstaplerfahrer Klaus megszulethetett az csak jo lehet

blackhairlady 2015.05.22. 21:05:58

@blackhair-lady: Nem mukodik a link. Szoval BB's Tex-Orleans cooking, Waest Parkway.

2015.05.22. 21:08:07

@bpetya75: Ha annyi idős lennél, mint én, kicsit másként gondolnád.

2015.05.22. 21:12:55

@Simon Hasonmasa (Roch): Azt mondják a jól értesültek, hogy külföldön is minden ugyanolyan, mint Mo.-n.

Simon Hasonmasa (TW) 2015.05.22. 21:19:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Kabitasz.

(...pedig ez nem is igy van. Kulonosen az elso idokben.)

qkuc 2015.05.22. 21:33:41

@blackhair-lady: Működik, csak lasshúúú, :D. Múltkor láttam fűszerkeveréket. Háhh, gondolatolvasó vagy, vagy én, vagy hogy, :D.

2015.05.22. 21:53:23

@Simon Hasonmasa (Roch): Nem tudom. Végül is Mo. is jó hely, ha a saját kis álomvilágodban élsz.

bpetya75 2015.05.22. 22:55:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Ha Mari néninek pöcse volna, Mari bácsinak hívnák.

kék madár 2015.05.22. 22:58:07

@blackhair-lady: jol van akkor velem van a baj, hamar neked is tetszett. En ugy ereztem a vegere hulyebb lettem mint elotte, de ennek mar annyi oka lehet, kar volna az irojara kenni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.22. 23:02:54

Egy kis OFF, hogy kicsit jobb fenybe keruljon Magyarorszag (na jo, csak Budapestrol van szo:) Nem tudom, mukodik-e a link, teszek egy probat :)

video.foxnews.com/v/1157723740001/alice-coopers-budapest/?intcmp=related#sp=show-clips

jojó78. 2015.05.22. 23:24:28

@Határátkelő:Kedves HA! írtam emailt múlt héten. Megkaptad?

Muscari 2015.05.22. 23:42:49

@Ennike (DK): nahát, Ennike, de jó téged is látni :-)

Minden rendben van veled?

blackhairlady 2015.05.22. 23:44:06

@kék madár: :))) Nekem tenyleg tetszett a stilusa. Az erzesei meg az ovek, azt nem szeretnem kritizalni.

blackhairlady 2015.05.22. 23:44:58

@qkuc: Lehet, hogy pont akkor olvastad a kommentet amikor en ettem a fincsi gombot?:)) Telepatika:D

blackhairlady 2015.05.22. 23:47:59

@Ennike (DK): Semmi kulonos, csak sok noverkevel hoz ossze a sors bennunket mostansag, es sokszor eszembe jut, hogy teged biztosan nagyon szeretnenk:)

Ennike (DK) 2015.05.22. 23:51:44

@Muscari: koszonom kerdesed, megvagyok, de voltam ennel sokkal jobban is, es remelhetoleg leszek is :)

Ennike (DK) 2015.05.22. 23:53:33

@blackhair-lady: :) remelem is, szeretnek itt is.

kék madár 2015.05.23. 00:45:46

@blackhair-lady: hat igen, nem erdemes kritizalni azt, hogy masok hogy viszonyulnak Magyarorszaghoz, annyira mas mindenkinek a tortenete.

M. Péter 2015.05.23. 00:53:08

@maxval bircaman szerkesztő: Bajnai előtt is mondta valaki azt, hogy Mo. 2-szer olyan gyorsan fog nőni, mint a nyugat vagy az uniós átlag és X éven belül fel fog zárkózni. Szerintem Orbán volt vagy valamelyik másik jobbillibes, mert arra emlékszem, hogy a Népszabadságban egy matematikához nem értő újságíró azt írta erről, hogy mivel nyugaton az egy főre eső GDP több, mint 2-szerese a magyarének, hiába nőne Mo. 2-szer olyan gyorsan, mint a nyugat, soha nem tudná utolérni.

adg 2015.05.23. 06:05:39

@M. Péter: eleg lenne, ha csak kelloen meg tudna kozeliteni. Mint a viccben, amikor a mernok meg a matematikus ott all az ajtoban, es azt a feladatot kapjak, hogy jussanak el az agyon fekvo gyonyoru nohoz, es akkor megkapjak. A szabaly, hogy egy lepesben max a tav felet tehetik meg. A matematikus meg csak legyint, semmi ertelme, sose erunk oda, es hazamegy. A mernok meg par lepes utan felkialt, na ez mar eleg kozel van.

DieNanny CH 2015.05.23. 07:06:14

@maxval bircaman szerkesztő:

Figyelj, ha arról szólnak a híradók, hogy Mo jobban teljesít, mi vagyunk a magyar puma, minket irigyel a nyugat, és nemsokára lehagyjuk őket - akkor matematikailag is logikus, hogy szerintük akár egy szintbe is kerülhetünk.
Nem?

DieNanny CH 2015.05.23. 07:10:12

@bpetya75:

Én a második napon kicsaptam a gyerekeket az esőbe... Az Aldis guminadrág-dzseki kombó jól jön, a középső már napok óta vízipisztolyozni akart, még azt is ráhagytam, üsse kavics, úgyis vizesek.
Csak én szívtam meg, míg órákat kint fagyoskodtam, mert a gyerekek téli cuccait elő tudtam szedni, de én reggel tavaszra készültem...
Jól fel is fáztam, de a fiúk élvezték.

(Persze, tegnap este megint kidobott a rendszer, azért írok csak most...)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.23. 07:48:15

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Jelenleg Mo. az EU élvonalában van a GDP-növekedést illetően, ez tény. De ez nem jelenti azt, hogy nemsokára elérnénk őket. Ez 2 különböző dolog.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.23. 07:48:16

@M. Péter:

Ha kétszeres is a növekedés, akkor is ez még 30 év!

2015.05.23. 07:56:15

@maxval bircaman szerkesztő: Évi 1 v. 2 százalékos gdp növekedés már az élmezőnybe emeli Mo.-t? Az komoly.

Muscari 2015.05.23. 07:57:41

@Ennike (DK): csak nem beteg vagy? Akkor jobbulást kívánok neked!

2015.05.23. 09:05:47

@maxval bircaman szerkesztő: Ha rossz az időjárás, és emiatt rossz lesz a termés, már nem is lesz akkora a gdp növekedés. Szóval elég érdekesnek tartom Mo. élmezőnybe tartozását a gdp terén, amikor olyan dolgoktól is függ a teljesítménye, amire nincs is befolyása. Meg ugye tudjuk, hogy önmagában a gdp nem jelent semmit. Ha értéktelen a pénzem (a forint pedig az), attól még én nem leszek előrébb, hiába harsogja a propaganda gépezet, hogy növekszünk. Elkönyvelni saját magamnak olyan eredményt, amihez kb. semmi közöm (lásd időjárás-mezőgazdaság viszonya), számomra eléggé "érdekes". Arról pl. nem harsog a propaganda, hogy milyen mértékben szorították vissza a korrupciót, meg a mutyit. Pedig az ellen is lehetne harcolni, és lennének látható eredményei. Adócsökkentések is lehetnének. Sajnos bilibe lóg a kezem.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.23. 09:22:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

A propaganda reklám. A reklám a jót előtérbe helyezi, a rosszat titkolja, Mi ezzel a bajod?

A korupció tizedrangú kérdés, nem tőle függ az ország szintje.

2015.05.23. 11:26:57

@maxval bircaman szerkesztő: "A korupció tizedrangú kérdés, nem tőle függ az ország szintje."

Hogyne. Amikor adózol, és az megy a politikus haverok zsebébe, még meg is kell nekik köszönni, hogy nem az oktatásra v. az egészségügyre fordítják azt a pénzt.

nyuszmam 2015.05.23. 11:42:36

"Amikor leszálltam a gépről, hirtelen vágyat éreztem, hogy megcsókoljam a reptér betonját, akár egy pápa."
.....ezzel nem vagy egyedül, uezt erzem, amikor a landolunk Zürichben, de en ezt csak halkan sugom a ferjem fülebe :-)
Nincs lelkiismeret furdalasom, legyen azoknak, akik miatt ennyien elmennek a hazajukbol!

kardio1 2015.05.23. 16:20:08

@Határátkelő: Cascabel csak a fonákjat láttatja a dolgoknak, nem kotekedik.

kardio1 2015.05.23. 16:24:21

@pappito: Ha elég sokáig cibalja, Magyarország megerkezik Uj-Zelandra:-)

kardio1 2015.05.23. 16:46:33

Ez volt az első írás, ami tetszett, leginkább a sertettseg hiánya miatt. Sokan amiatt dicsérték itt előttem, mert már nem Magyarország iránt érez hazaszeretetet, hanem Írország iránt. Ez nekem idegen. A kettős kötődést el tudom képzelni a magam számára, de a teljes váltást nem. Igaz, én nem haragszom Magyarországra. A franciák előtt még nem szoktam Magyarországot kritizálni. Ha beszélek róla, inkább a pozitivumokrol teszem. Mert Magyarország nem egyenlő OV-vel vagy GyF-fel.

kardio1 2015.05.23. 16:48:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: kicsit se vagy demagóg :-)
Beszéljünk inkább a lélegeztetőgépekről :-)

2015.05.23. 18:53:16

@kardio1: Miért? Nem lopnak eleget a politikusok meg a holdudvaruk Mo.-n? Jó neked, hogy te ezt elintézed egy vállrándítással.

kardio1 2015.05.23. 20:28:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nem erre gondoltam. Egyrészt furcsa, hogy most a csapból is ez folyik, mintha nem ez folyt volna eddig is Magyarországon. Most csak jobban látható. Másfelől pedig ez korántsem magyar specialitás. Úgy teszünk, mintha csak ettől, mármint a korrupciótol haladna nehezen az ország. Azt is viccesnek találom, hogy ha Magyarország visszaesik, rögtön hiszünk a számoknak. De ha épp növekszik a gazdaság, rögtön nem hiszünk nekik. Ez független attól, mit érzel a számokból.

2015.05.23. 20:43:46

@kardio1: Nem a mostani kormányról beszélek, hanem mindegyikről. Ugyanezt csinálták, csak pepitában. Ezért rühellem mindegyiket. A mostani már nem igazán akarja titkolni, büszkeség tárgya lett, hogy ki mit és mennyit lopott v. lop. Mikor lesznek ezek az emberek elszámoltatva?...

"Másfelől pedig ez korántsem magyar specialitás. Úgy teszünk, mintha csak ettől, mármint a korrupciótol haladna nehezen az ország. Azt is viccesnek találom, hogy ha Magyarország visszaesik, rögtön hiszünk a számoknak. De ha épp növekszik a gazdaság, rögtön nem hiszünk nekik. Ez független attól, mit érzel a számokból."

Attól még, hogy máshol is van korrupció, attól még a magyar korrupció nem lesz kisebb mértékű, és ugyanúgy kihatással van az emberek életére és a gazdaságra is. Sok egyéb más tényező is bejátszik, természetesen.

A vicc az, hogy évi 1% gdp növekedésre már büszke lehet a kormány. Közben pedig alapvető problémákkal nem foglalkoznak, mintha direkt rohasztanák ezt az országot a béka segge alá.

kardio1 2015.05.23. 21:36:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: A növekedés most 2-3%. Itt Franciaországban nagyon boldogok a szocialista vezérek, mert már van újra növekedés, 0.6%. És itt baromira nem foglalkoznak azzal, hogy a jó termés miatt vagy másért, pedig ez az ország is ezer bajjal van tele.
Az, hogy máshol is van korrupció, az nem teszi semmissé a magyarorszagit, de nem kéne úgy bűnök ereszteni az orrunkat, mintha a magyar lenne az utolsó a nemzetek sorában.
Túl végletesek vagyunk.

2015.05.23. 22:10:57

@kardio1: "Túl végletesek vagyunk."

Nem, arról van szó, hogy te/ti egy illúziót dédelgettek. Amikor nyomortanyák meg kerítéssel elválasztott villák lesznek Budapesten, te akkor is azt fogod mondani, hogy ugyan már, nincs is akkora baj.

kardio1 2015.05.23. 22:28:50

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Szerintem neked publikálni kellene a felfedezéseidet a sötét anyagról meg energiáról :-) Túl sötéten látod a világot.

2015.05.23. 22:53:39

@kardio1: Te meg túl naiv vagy.

Lehoz Tamas 2015.05.25. 12:48:17

"Amikor utoljára Magyarországon jártam, szabályszerűen rémálmaim voltak, hogy ott ragadok. Hogy nem jutok vissza Írországba"

Akkor nem csak nekem volt ez a felelmem, hogy Magyarorszagon ragadok es nem engednek haza. Legutobb 15 perccel a repterre indulas elott meg azon gondolkodtam, milyen indokkal tudnam lemondani az utat Magyarorszagra. Nem is vettem azota repulojegyet Magyarorszagra.

2015.06.01. 14:06:43

@Ennike (DK): Hm, szerintem nem erre kíváncsi a bloggazda. Azaz nem ránk, nem magyarországi magyarokra, hiszen a pályázat címe is jelzi.

@bpetya75: Ugyanaz, mint fent :)

@geegee: Nem, egyáltalán nem gáz Nyugaton élni :DDD De azért a Nyugatnak is vannak olyan városai, amelyekkel szemben előnyben részesítem Budapestet. Ez egy tök szubjektív döntés.

Zsozeabertorzse 2015.06.14. 16:04:50

Jnem hiszem hogy ez lenne a megfelelő hozzáálás de hogyha egyszer innen ki tudsz szakadni azthiszem törvényszerű hogy megváltozz. Te te maradsz. Talán abban változol amiben az új környezeted tud megváltoztatni. Döntés kérdése, Magyar maradsz vagy elszakadsz a gyökereidtől, tervezel itthonra később vagy engeded hogy azok a görcsök és a küzdés ami itt meghatározta a mindennapjaidat kihatással legyen az életedre. Talán egyik megoldás sem lehet szimpatikus, vagy egy picit mind a kettő véglet oldhat rajtad. Honvágy ide vagy oda nem egy utolsó dolog ha az ember észben tartja ki állt mellette, honnan érkezett. Lehet én vagyok régimódi, nehezemre is esik elengedni dolgokat amihez ragaszkodok. Ez az én keresztem amit egyedül kell vinnem. De még mindíg könnyebb ezt a terhet cipelnem minthogy úgy kelljen leélnem egy életet hogy elmenekültem, és idővel el is hagytam az identitásom, a szeretteim Azt az embert a régi vágyaimmal, terveimmel aki azért vágott bele hogy megvalósítsa önmagát... Ez az én véleményem. Ebbe én bele is halnék.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása