oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 31. 06:44,  Lekerült a rózsaszín szemüveg 177 komment

2015. március 31. 06:44 Határátkelő

Lekerült a rózsaszín szemüveg

Lassan letelik az önkéntesség időszaka Kisvárosinak Olaszországban, így ideje levonni a következtetéseket és kitalálni, hogyan legyen tovább. Két előző posztját itt és itt olvashatjátok.

olaszorszag_milano_2.jpg

„Előre szólok, ez a poszt minden lesz csak összeszedett nem. Megpróbálok válaszolni pár kérdésre, és kicsit többet írni magáról a programról, hiszen sokan érdeklődtetek efelől. Az önkéntes programom az utolsókat rúgja, hisz 2 hónap múlva vége. Az érzések elég vegyesek, és azt hiszem a „rózsaszín szemüveg” is lekerült azóta. Rengeteget változtam és még többet tanultam. De előbb a kérdések.

Jó páran kérdezték, hogy mennyi nyelvtudással jöttem ki, hisz majdnem 10 teljes hónapig olyan tinédzserekkel fogok lakni, akiknek rengeteg problémájuk van. A válasz egyszerű: abszolút zéró. Otthon bár elkezdtem a program elején, de sokra nem jutottam. Emiatt természetesen voltak nehéz, de főleg vicces pillanatok, de nem bánom egyáltalán.

A program biztosít nyelvórákat, ott azonban csak A2-es szintig tanítanak, és miután 3 hét után még mindig a létige jelen idejű ragozását vettük, inkább úgy döntöttünk, hogy nem megyünk többet. A német csaj hamar belejött, hisz 5 nyelven beszél folyékonyan többek között spanyolul, ami nagyon hasonlít az olaszra, így 2 hónapnyi „átkonvertálás” után, ha hibásan is, de folyékonyan elkezdett beszélni.

Én úgy döntöttem az alapoktól elkezdem, letettem a seggem és elkezdtem tanulni. Azt is kérdezték, hogy mennyi szabad időnk van. (Két önkéntest fogadnak, jómagam mellett, egy mindig mosolygós fekete német leányzó próbál változtatni a dolgokon.) Ez nagyon változó, hisz mi egy légtérben élünk a projekttel, ami végül is azt jelenti, hogy 0-24 órában elérhetőek vagyunk, ha kellünk. De ehhez képest szerintem van szabadidőnk rendesen, nem panaszkodhatunk.

Nehéz történetekkel kell szembesülni

Egy másik személy is, aki volt önkéntes Finnországban érdeklődött bővebben a programról. Na, erről nagyon nehéz írni, hisz mind a srácok, mind a pedagógusok, akik itt dolgoznak a családommá váltak. Nagyon meredek történeteket ismertem meg és minden elismerésem ezeké a srácoké, akiknek már nagyon fiatalon olyan dolgokkal kellett szembenézniük, ami alatt egy felnőtt ember is összeomlik.

A skála nagyon széles és minden történetet hatalmas titoktartással kezelnek. Nekünk is legalább 6 hónap kellett, mire minden részletet megismertünk. Volt, hogy némelyik srác mesélte el mik történtek vele, volt, hogy különböző felsőbb engedélyek után elolvashattunk pár dokumentumot.

Írtam, hogy „próbálunk változtatni a dolgokon” na, ez az ami, még keményebb. Sajnos a legnagyobb akadály az nem a nyelv, és nem is maguk a srácok, hanem a pedagógusok. Bár nagyon tisztelem és kedvelem őket, sajnos, mint csapat egyáltalán nem dolgoznak együtt, emiatt pedig mi és pár olyan pedagógus is akadályokba ütközik, aki szeretne változtatni a dolgokon és motiválni a srácokat.

Mennyi értelme van az előzetes felkészítésnek?

Az önkéntes programról elég sok negatív vélemény is kering (például sok a felesleges dolog és pocsék a szervezés, vagy például egy másik határátkelős történetben olvastam miszerint az egész program csak az EU pénzmosodája), és ezzel egyet is tudok érteni.

A program során, két orientáción kell részt vennie minden önkéntesnek. Egy érkezésin valamint egy távozásin. Na, ez az, amire azt kell, hogy mondjam: teljes pénzpocsékolás. Kiválasztanak egy helyet az adott országban, az utazást, étkezést, a hotelt, minden egyéb felmerülő költséget az Európai Unió áll.

Eddig szép és jó, hisz ki ne akarna a tengerparton lenni egy ötcsillagos hotelban teljesen ingyen? A gond az, hogy a hotelt nagyjából nem hagyhatjuk el, míg egész napos programokat szerveznek nagyjából a semmiről.

A „miért vagytok itt, mi a motivációtok, miért fontos ez?” és szokásos sablon kérdések valamint a negyedik székfoglalós játék után valahol az óvoda és a középiskolák unalmas órái jutottak az eszembe, (és ezt töményen reggel 9-től este 10-ig nyomatják, így estére a legtöbben hullafáradtan mindenki megy az ágyba) miközben túl sokat nem látunk a városból, ahova hívtak.

Minden önkéntes kap egy elvileg elég jónak számító AXA biztosítást, ami a kisebb dolgoktól elkezdve a húzósabb beavatkozásokon át mindent fizet, akár még a szülést is. Ez papíron mind szép és jó, gyakorlatban viszont természetesen nem így működik.

A biztosítás visszautalásos alapon zajlik, tehát saját zsebből (vagy a fogadószervezet pénzéből) kell kipengetnünk az összeget és ők 3-4 hónap után visszautalják, ha mindent rendben találtak.

Az egyik önkéntes mesélte, hogy fogorvosra volt szüksége, egy piszlicsáré tömés itt 60.000 forintról indul. Nos, ennek az önkéntesnek nem volt ennyi pénze, és a fogadószervezete se tudott perkálni, miközben már a kínok kínját élte ált, annyira fájt a foga. Végül nagy nehezen, de kölcsönkéregetett pár embertől, majd 5 hónap után visszautalták neki a pénzt.

Ha nincs valós munka…

A másik probléma a programmal, azok maguk a fogadószervezetek. Nem tudom mennyire igaz, nekem is csak mesélték, de elvileg egy fogadószervezet nagyjából 700 eurónak megfelelő összeget kap havonta egy önkéntes után. Ebből lejön a havi zsebpénz (100-200 euró között) és még pár dolog, akkor is minimum 300-400 euró a fogadószervezethez megy.

Ebből az következik, hogy sok szervezet valószínűleg csak a pénz miatt pályázza meg ezt a lehetőséget, és nem azért mert szükségük volna valakire ingyen.

Jó pár önkéntessel találkoztam, akinek bár papíron heti minimum 30-35 órát kéne dolgozni, de valójában csak heti 10-14 órát dolgozik, mert nincs mit csinálnia. Emiatt pedig a nyelvet se tudja aktívan használni, és 6 hónap után is még csak nagyon alapszintű mondatokat tud mondani.

Kicsit az olaszokról a rózsaszín szemüveg nélkül

Szerintem rendkívül barátságos egy nép, bár még mindig azt mondom, hogy jogsit egyiknek se adnék. Szervezésben tényleg nem ők a legjobbak, a legkisebb gondon is képesek órákat rágódni, vagy inkább tökölni.

Az időjárás merőben jobb, mint Magyarországon ez azért a hangulatra is rányomja a bélyeget. Tényleg nem széles vigyorral járnak az utcákon, de mégis van bennük egy természetes nyugalom. A boltban elképzelhetetlen, hogy 20 percet ne kelljen várnod a kasszánál, hisz simán megbeszélik előtted a legújabb recept elkészítési módját.

Érdekes, mert otthon idegrohamot tudtam kapni, ha órákat kell várakoznom a boltban, itt nem. Egy magyar ismerősöm mesélte, hogy a természetes nyugalom mögött valójában inkább kényszervigyorgás van.

Itt egyből elkönyvelnek lúzernek, ha nem kihúzott háttal, magabiztosan mész végig az utcán. Én ennek örülök, még ha mű dolog az egész. Megtanultam, hogy néha akkor is vigyorogni kell, amikor nincs min, és soha nem szabad totál begubózva a járdát bámulva félig öngyilkos állapotban mutatkoznunk. Ez nekem őszintén bejön.

Viszont akkor is segítőkészek, ha komoly dolgokról kell beszélni. Próbálnak megérteni és tanácsokkal ellátni, úgy vettem észre komolyan érdeklődnek, ha valami gond van és a segítségükre vagy csak a véleményükre lenne szükséged.

Valahogy az én esetemben ez Magyarországon nem működött. Középiskolában volt pár pocsék évem, totál össze voltam esve, jó pár dolog történt akkor a rokonokkal, barátokkal és még számos más területen (maradjuk ennyiben, a teljes szennyest azért nem szeretném kiteregetni).

Mindennap egy rémálom volt, de nem igazán tudtam mi lehet az oka. Úgy gondoltam, meg tudtam emészteni mindent, ami akkoriban történt. Egy ideig rákentem a hormonokra, 2 évig húztam a dolgot majd elmentem egy szakemberhez, aki megállapította, hogy valójában ez bizony depresszió, amit később a pánikbetegség követett.

Egyszer az egyik tanárom megkérdezte, hogy na mégis, mi nem kerek? Amikor végül is elszántam magam arra, hogy elmondjam, miért nem érdekel semmi, miért rosszak a jegyeim, miért vagyok állandóan lehangolt. A válasza kicsit mellbevágó élmény volt kemény 15 évesen. „Hát te nem lehetsz depressziós, hisz nem kell a számlákat fizetned.”

Nem vártam valami szónoki beszédet tőle, hogy majd mostantól kinyalja a hátsó felem miközben ötös hegyeket ad nekem, mert össze tudok adni két számot, de ez a válasza kicsit hidegzuhanyként ért, hisz egy kis beszélgetés már sokat segített volna.

Az első pánikrohamom idején a mentőssel se mentek a dolgok rendben. Tudni kell egy pánikroham hihetetlenül rossz élmény, magas szívverés, hihetetlen erős halálfélelem, remegés, izzadás. Nem tudtam mi történik velem, gondoltam lehet itt a vég? Ennyi volt?

Ismerősöm kihívta a mentőket, mert látta rajtam, hogy valami komoly gond van. Miután a mentős megállapította, hogy csak egy pánikroham volt, elkezdte anyám bizonyos testrészeit felsorolni és a lehető legjobban megalázni, miközben én még enyhén sokkos állapotban voltam. De rengeteg ilyen történetem van, én valahogy Magyarországon mindig kifogtam az ilyen embereket.

Hogyan tovább?

Olaszországnak is megvannak a saját hibái, amiről könyvet lehetne írni. Magyarországot egy hihetetlenül gyönyörű országnak találom (Budapest az olaszok között is elég népszerű úti cél, és jó pár ételünket szeretik is), gazdag történelemmel. Egyszerűen engem szerintem a mentalitás az, ami elüldözött. Meguntam a sok irigységet, a feszült, depressziós hangulatot, hogy mindenki versenyez mindenkivel, hogy mindenki jobbnak akar látszani, mint ami. Hogy a szomszéd is csak úgy mutatkozik, be XY vagyok, és 4 diplomám van.

Itt is értek negatív hatások, már két hónap után megtámadtak a parkban, Nápolyban szintén majdnem leütöttek minket, mert nem szerettünk volna drogot vásárolni, és a mentős sztori után (sose gondoltam, hogy valaha is ezt mondom, de a magyar egészségügy egy álom az olaszhoz képest (főleg a fogorvosokat tekintve)), de valahogy mégis van itt valami, ami engem végleg rabul ejtett. Az emberek, a viselkedésük, a mentalitás, a nyelv, vagy ezek mind összesen.

Tehát jelenleg úgy döntöttem maradok, hiszen még csak honvágyam sincs. Sokkal önellátóbb lettem és sok tapasztalattal gazdagodtam, amiért rendkívül hálás vagyok.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: önkéntesség Olaszország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr477321720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.03.31. 07:55:49

Valóban egy kicsit kusza, de tekinthetjük úgy, mint válaszokat az előző poszt kérdéseire.
Köszi.
Annyit tennék hozzá, hogy szerintem egyáltalán nem mű a vigyor.
Ők ilyenek, ha gond van, akkor sem letargiások.
:)

Shebelle 2015.03.31. 08:01:50

Úgy látom akkor hasonló a mentősök hozzáállása a pácienshez mint Magyarországon mint Szlovákiában. Szinte elnézést kell kérdned, ha beteg vagy rosszul vagy. Nekem is van összehasonlitási alapom sajnos, igy Horvátországban pl. nagyon kedvesek voltak, igaz perkálnom iskellett kb.378eurot, de azt a biztositóm visszafizette tiz nap alatt, s ugyanez volt a hozzáállás Franciaországban is, itt viszont két hónpra volt szükség h. a pénzt a számlámra utalják.

Ismerős az érzés amit "érezhetsz" Olaszország iránt. Nekem is megvan ez egy másik országgal kapcsolatban. Sok sikert kivánok és remélem minden jól alakul.

NIKI LAURA 2015.03.31. 08:38:12

A tipikus: itt se jo,de kint se jo...az orok boldogtalansag biztos receptje,a hiba nem az orszagokban,az emberbe van!

tableno 2015.03.31. 09:11:09

@NIKI LAURA: látom magadból indulsz ki.

Golf2 2015.03.31. 09:22:27

fiataloknak való,a semminél jobb.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.31. 09:53:32

Mindig orom az olasz poszt. Irod, hogy maradsz. Milyen lehetosegeid vannak? Olaszorszag eleg nagy es valtozatos, hol erezned magad leginkabb otthon?

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 10:17:35

"Ez nekem őszintén bejön."

azt elhiszem
:)))))

pasztasuta 2015.03.31. 10:19:33

A műmosoly ami őszintén bejön az egy oximoron nem? :)
Amúgy nem műmosoly, ha olyanjuk van akkor simán elküldenek a fenébe; egyszerűen csak jobban kimutatják az érzelmeiket. Ahogy náluk nincs olyan, hogy jó vagy rossz: valami csak csodálatos/gyönyörű/mennyei vagy tragikus/sokkoló/szörnyű lehet. Nekem nem természetes így beszélni, de nekik benne van a dns-ükbe.

Segítőkészség: igen, ha van valami problémád szívesen meghallgatnak és együtt sajnálkoznak veled esetleg ötletelnek a megoldáson, de amikor valamit konkrétan kellene csinálni, akkor épp sosem érnek rá, de persze holnap, ja mégsem, jövő héten, várj inkább egy hónap múlva, vagyis inkább majd legközelebb mindenképp jönnek segíteni. Tehát egyedül mindent hamarabb meg lehet oldani, mint ha rájuk vár az ember.

Csatlakozom @zöldeketbeszélek: -hez, kiváncsi vagyok a hogyan továbbra, hogy lehet boldogulni. (mármint tényleg érdekel)

wuaaa 2015.03.31. 10:23:23

"...jelenleg úgy döntöttem maradok, hiszen még csak honvágyam sincs. Sokkal önellátóbb lettem és sok tapasztalattal gazdagodtam..."

Pont ezért kéne talán most továbbállni. Mert a leírtak alapján jelenleg nincs mit veszteni, és egy ugyanilyen helyzetbe bármikor vissza lehetne térni, ha máshol se lenne jobb.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.31. 10:39:39

Elolvastam (ismet) az elso ket posztot. Most mar kivancsi lennek, miben valtozott a posztolo. A multbeli szemelyes serelmeit, amit kivetit az egesz orszagra, lathatoan nem hagyta maga mogott.

Van egy-ket dolog, amit nem ertek. Hogyan lehet nulla nyelvtudassal es nulla tapasztalattal hatranyos helyzetu, bantalmazott gyerekekkel dolgozni?

Miert 17-30 ev kozott lehet csak onkenteskedni? Pont az ilyen szocialis munkanal gondolnam azt, hogy nem hatrany az elettapasztalat, ne adj isten, sajat gyerek mellett szerzett.

Nem kotozkodni akarok, tenyleg nem ertem.

GERI87 2015.03.31. 10:40:13

Ezzel a "művigyorral" én is úgy vagyok hogy inkább ez legyen az alap, bár átvenni nem tudnám.

"Magyarországot egy hihetetlenül gyönyörű országnak találom"

Azért a 'hihetetlenül gyönyörű' az túlzás:) És most én is csak a tájra gondolok.
Mi a szebb mint mondjuk Olaszországban? Ami MO-on van és ott nincs?
Van ami tényleg említésre méltó: Balaton.
(Pestet most hagyjuk, az egy (fő)város, általában nem szokott nagyon borzasztó lenni.)

Csak azért kukacoskodom mert én a "történelem és a táj gazdagságát" ilyen 'sablon mentő szövegnek' tartom...hogy "jó lenne", mert ez meg az.."de..de.". Mindig ott a de...pedig nem kell mentegetőzni.

pasztasuta 2015.03.31. 10:44:50

@zöldeketbeszélek: "Hogyan lehet nulla nyelvtudassal es nulla tapasztalattal hatranyos helyzetu, bantalmazott gyerekekkel dolgozni? " na pont ez merült fel bennem is, de szószerint. :)

Határátkelő 2015.03.31. 11:03:14

@zöldeketbeszélek: "Miert 17-30 ev kozott lehet csak onkenteskedni?" Na ez a nagy kérdés!! Komolyan.

2015.03.31. 11:13:58

@GERI87: Mo.-ról túl sok pozitív dolgot nem lehet mondani, de az egyik az tényleg a szép tájak. :)

2015.03.31. 11:20:00

@zöldeketbeszélek: "A multbeli szemelyes serelmeit, amit kivetit az egesz orszagra, lathatoan nem hagyta maga mogott."

Sokan érezhetnek dühöt, mert sajnos van is alapja. De idővel biztosan eljut oda az ember, hogy már nem izgatja magát amiatt, hogy mi megy itt. És megbocsát. Mert az idő minden sebet begyógyít.

Engem már most sem érdekel hogy mi megy itt, pedig Mo.-n élek. Sikerült elérnem a Zen-nek azt a szintjét, ahol tökéletes lelki és testi állapotban vagyok. :D Az is igaz, hogy nem is szeretnék itt maradni, tehát tudom, hogy nem kell itt lehúznom még x évet. Ez azért segít.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.31. 11:20:47

@GERI87: Nem szebb, mas. Masok a hegyek, dombok, siksagok. Mas a termeszetes vegetacio. Masmilyenek a kulturtajak. Masok a varosok, falvak. A tengert leszamitva itt is megvan minden, de egeszen mas. Egy kis orszagjarast javaslok itthon ;-).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.31. 11:25:01

@Philosoraptor: konkret szemelyet erinto elmenyrol beszelek. A seggfej mentos, az erzeketlen tanar...kozben szuloi tamogatas az utazgatasokhoz. Az ilyen altalanos politikai meg kozhangulatot erinto mergelodes mas dolog.

soad1221 2015.03.31. 11:25:14

@GERI87: nézd, ez nagyon szubjektív. lehet sablon meg minden, és lehet, hogy pontosabb úgy fogalmazni, hogy az ember gyerekkora, emlékei, vagy meghatározó eseményekhez köthető helyek lesznek a legszebbek a világon.
A Balaton így nem is igaz. Én pl nagyon nem szeretem a déli partot. De az északi, a Balaton-felvidék, Keszthelyi hegységgel, Káli medencével, Badacsony, Tihany... na ezt így bármikor (ahogy mondani szokták, a déli partban a legjobb dolog, hogy látszik az északi :))
és van még 3 területe az országnak, ahol bármikor élnék életem végéig, ha nem kellene dolgozni :)
Szóval a "sablon" mögött nyilván élmények vannak, és ezt egyetlen mondatba sűrítve így fejezi ki.

P.Elliot 2015.03.31. 11:26:55

@Shebelle: Itt Usaban a mentoben te vagy a vilag legfontosabb szemelye, kinyaljak a fenekedet. Az is igaz hogy allamonkent valtozo az ara, nekunk 1600 dollaros szamlat kuldtek, igaz hogy kifizette a biztosito na de azert a 15 perces utert megiscsak tulzas.

GERI87 2015.03.31. 11:33:17

@Philosoraptor:

Legyen, mindent meg kell becsülni. A természet önmagában is szép.
Majd erre gondolok ha görgőztetni kell a felnit, vagy betalál a paraszt/vadász/halőr hogy "mit keresek én errefelé?" és megkóstol a kutyája.
De gonosz vagyok mert ezektől nem vonatkoztatok el;)

P.Elliot 2015.03.31. 11:33:23

@Határátkelő: Valoszinu hogy ez az a kor amikor meg az onkentes lelkes, eleg neki a zsebpenz, 30 utan mar komolyabban nez az elet utan, jovot epit es azt zsebpenzre nem lehet, otthont is kell teremteni nem csak logni a vilagban. Aki ezutan is elmegy zsebpenzert azt nem tartjak komolynak, annak lehetseges hogy semmi mas nem akadt es nem akar az utcan lakni, de mar nem olyan lelkes, es komoly a munka teren sem.
Jo onkentes viszont a nyugdijas lehetne akinek mar van felesleges ideje es szivesen odaadja masokert.
Itt nagyon sok nyugdijast talalsz ingyen munkakon.

P.Elliot 2015.03.31. 11:37:55

@soad1221: Nemcsak a tajak legszebbek es legemlekezetesebbek az embernek a hazajarol, van mas is. Nekem a gyumolcsos kertek. Olyan fakat, olyan izes gyumolcsoket en meg sehol sem ettem mint otthon...
Meg a videk hangulata ahogy vegigtrappolsz a kis falu utcacskajan/ sokat maszkaltunk valaha videken otthon/, hany meg hany kis elhagyott helyrol erezte az ember hogy ott ellakna elete vegeig.

GERI87 2015.03.31. 11:56:56

@zöldeketbeszélek:

"Egy kis orszagjarast javaslok itthon ;-). "

Megvolt:) Meg mellé egy kis külföldi viszonyítási alap...

"Masok a varosok, falvak."

Persze. Ez is hozzátartozik a táj élményéhez.
Ha a Kisalföld két felét veszed akkor is látni a különbséget a szlovák és a magyar rész között, vagy az osztrák és magyar Moson-ban flangálni is más...
A különbséget pedig a települések, lakói és az ember teremtett környezet adják elsősorban.
Ha már Kisalföld akkor inkább vagyok a SK oldalon.
Egy Balaton-felvidéket már nehéz "helyettesíteni".

@soad1221:

"és ezt egyetlen mondatba sűrítve így fejezi ki. "

Jó, ez így igaz lehet.

Faith Black 2015.03.31. 11:56:57

EVS önkéntesnek valóban csak 30 éves korig lehet pályázni, de mondjuk másfajta szervezettel már 80 éves korig is - csak ott a zsebedbe kell nyúlni. Azért 17-30, mert ez az útkeresés időszaka, sokan nem tudják, hogy mit kezdejenek magukkal, egyetem után nincs munkájuk, stb, ilyen helyzetben nagyon meg tudja változtatni az életed az önkéntesség, ha megszereted az országot, simán maradhatsz, lehet új jövőképed és számtalan lehetőség nyílik ki előtted. Nekem teljesen megváltoztatta az életemet az EVS, de mázlim is volt, sokan kevésbé szerencsések.

P.Elliot 2015.03.31. 11:58:40

@pasztasuta: En meg ugy vettem eszre azalatt a majdnem egy ev alatt amit ott toltottem Olaszorszagban hogy azok ott mindennek orulnek. Ha felkelt a nap, ha lement. Ha leultek enni. Ha felkeltek az asztalrol. Ha be is gurultak az gyors volt, rovid, utana ujra szent volt a beke.
Akkor! Nem tudom most valtoztak-e igazabol.

soad1221 2015.03.31. 12:07:06

@P.Elliot: igen, így van. Szerintem minden ilyen "legszebb táj sablon" valójában élmények és emlékek vannak. mert ahhoz az élményhez az a táj tartozik. Az annak az embernek már a sajátja így.
Az már más kérdés, hogy ettől valaki hajlandó-e elszakadni, akár végleg akár időlegesen is?!

Golf2 2015.03.31. 12:24:50

@P.Elliot: nagyon szépen írtál a hazáról!

adg 2015.03.31. 12:26:32

@P.Elliot: "Itt Usaban a mentoben te vagy a vilag legfontosabb szemelye, kinyaljak a fenekedet."

Na azt probalnak meg! Remelem kell elotte hozzajarulo nyilatkozat, vagy legalabb megkerdeznek, nem csak ugy nyalakodnak szo nelkul. :)

adg 2015.03.31. 12:46:45

@wuaaa [nor]: koszi, igy sem godolom. Meg ha a biztosito kifizeti, akkor sem. :)

tanato 2015.03.31. 12:47:36

@Shebelle: Ez az ingyenes eü.átka.A mentősök/is/fix /nagyon kevés/ pénzt kapnak,nem teljesítménybért.Ugyanannyit ha megy ha nem megy./ezért sokan barátságtalanok/Viszont nem számláznak utána neked több száz Eurót.Vagy fordítsuk meg,nagyon kedvesek a mentősök Horvátországban,meg FR.-ban,viszont utána leszámláznak több száz eurót.Államilag támogatott de magán betegszállítók dolgoznak ott a kivonulások számával nő a bevételük.Képzeld el mennyire morcos lenne az autószerelő vagy a fodrász pl,ha alacsony fix fizetést kapna de a megadott munkaidőn belül minden hozzáforduló vendéget,kuncsaftot el kellene látnia amiért a fizetésén felül már nem járna semmi akármennyi vendég,kuncsaft van egy nap.Természetesen a mentő meg az eü.nem ugyanaz,kimegy ,el is viszi a sérültet,meg a beteget,de duzzog,morcos,nem úgy mint a magán betegszállító,aki minden eset után számláz.

P.Elliot 2015.03.31. 12:55:14

@Golf2: Sok szep emlekem van, miert is tagadnam. Es innen is van, rengeteg. Meg mas orszagrol is ahol jartam. Az egesz fold es az egesz elet gyonyoru ha az ember probalja atlepni a negativ dolgokat/ persze ha tudja/. Gyerekkorbol is van sok, a nyar minden szine, szepsege, milyen jo is volt gyereknek lenni pedig nagyon szerenyen eltunk de valahogy az nem szamitott.En most sem hiszem el hogy egy gyereknek az anyagi javak hozzak meg a vidamsagat, jokedvet, boldogsagat. Annyi minden mas van. Persze tudom hogy a regi nagy szabadsagot amit elveztunk es amit mar a lanyom nem tudott, az mar a multte. Hogy vakacios nyari reggeleken elhuztunk otthonrol, csak ebedre mentunk haza , utana megint sajat program ha a szulo nem hatarozott maskeppen, az a kotetlen csavargas mar maga volt a boldogsag. A mai gyerekek, szegenyek, felugyelet nelkul nem mehetnek sehova mert megromlott a vilag. Meg a szulo teletomi kulonorakkal, sporttal, a szegeny kolyoknek levegoje sincs. Mi is sportoltunk, rohangaltunk, fara masztunk, usztunk a folyoban, rugtuk a labdat, nem parancsszora hanem a sajat kedvtelesunkre. Olyan rabok lettek a mai gyerekek.
Ha en formalhatnam meg egy orszag rendjet akkor eloszor a rendorseget erositenem meg olyan fokon/ lehet ram kovet vetni/ hogy egy mukkja se lehessen senkinek es szabadon eresztenem a gyerekeket. Aztan az egeszsegugyet, aztan a nyugdijasok nagyon egyszeru de biztos eletet, mindenki lesz egyszer nyugdijas, erre mindenkit emlekeztetnek, aztan az eszszeru iskolakat, lablabla...

Muscari 2015.03.31. 13:03:16

szegeny posztolo, biztosan fogsz majd kapni ma. Nem olvastal kommenteket az elmult napokban, hogy le merted irni, hogy mi tortent veled tinikorodban? En nagyon egyutt erzek veled, raadasul nagy Olaszorszag rajongo is vagyok. Itt Londonban jottem ra, hogy az olasz mentalitas mennyire kozel all hozzam, az olaszokkal tudok a legjobbakat beszelgetni. Rengetegen vannak itt, szinte mindenki Delrol, nyilvan nem veletlenul.

@zöldeketbeszélek: igy igaz, ott is van sok szepseg. Nekem most perpill a Bakony kezdett el hianyozni a maga erdeivel es patakjaival. Mikor hazamegyunk szeret fogom ejteni, hogy elvigyem a ferjemet a Cuha patak volgyebe, o meg sosem jart ott.

Ennek ellenre tudom, hogy a Bakony sosem fog vetekedni a Dolomitokkal vagy a Tatraval. Erdekes, amit irsz a kulturtajrol, ebbe en meg igy bele sem gondoltam, de a mediterran speciel jobban bejon, mint a magyar.

P.Elliot 2015.03.31. 13:09:03

@Muscari: Szerintem egyik taj sem vetekedhet a masikkal mert mindegyik mas. Vannak persze visszakivanos helyek ahova az ember ujra es ujra elmenne, az szokott igy feljonni mint most nalad a Bakony.
Jartam arrafele, egy vaddiszno csorda megkergetett, vagyis en riasztottam fel oket a dagonyzasbol, azt hittem az eletemert futok, erre kiderult hogy egyszeru hazidisznok akiket a gazdajuk ott szokott tartani, legeltetni, makkoltatni.

pasztasuta 2015.03.31. 13:13:47

@P.Elliot: ja igen, a hangulatjelentésben biztos kitűnő a hangulat :D
kivéve amikor kiderül, hogy:
- a munkakeresés alapja nem a meritokrácia
- mennyi lesz az idei ingatlanadód
- a korrupcióellenesség vezére 100ezer eurót kért egy vállalkozótól egy reptéri étterem tenderének megnyerésért
- a public építkezési tenderek nagy részét mindig a maffia nyeri meg, akik a kellemest a hasznossal elv alapján, veszélyes hulladék temetőnek használják az autópályák árkait
- azért hal meg egy megyeszékhelyben egy csecsemő, mert nem volt hely számára egy kórházban sem
- hiába a sok milliárd beleölt euro az expoba, nem fog befejeződni időre ezért kiírnak egy 2 millio euros tendert camouflage installációkra (értsd színházi díszlet :D )

Ilyenekből minden hétre jut. De igazad van, ha be is gurulnak, csak rövid ideig tart, minek ilyen kicsi problémákon fennakadni. Végülis van szép tenger, meg jó kaja...

P.Elliot 2015.03.31. 13:15:55

A posztolonak minden jot kivanok a kovetkezo evekre, meg utana is. Ha depressziora hajlamos akkor kesessen egy vidam baratnot az majd jo gyogyszer lesz, es olyan orszagban probalja elkepzelni a jovojet aminek a hangulata feldobja. Ahogy elnezem pont olyan orszagban el jelenleg...

Muscari 2015.03.31. 13:23:17

@soad1221: en eleg sokat jartam a Balatonhoz, de nekem nem jelet semmi extrat. Deli part semmikepp, Balatonfured es kornyeke, meg Tihany az oke. Viszont a tengerrel egyszeruen nem lehet osszehasonlitani, ha meg kifejezetten egy edesvizu to partjan akarok hesszelni, akkor inkabb elmegyek Bledbe vagy a Worth-i tohoz, ott lgalabb vannak szep hegyek is.

Lehet, hogy ebbe belejatszik, hogy en nam laktam messze a Balcsitol, nyaranta akkor ugrottunk le par orara, mikor akartunk, mert csak kb 40 percet kellett vezetni. Egy szabolcsinak lehet, hogy kulonlegesebb, tobbet jelent, nekem nem.

Bocsi a balaton-fanoktol, en igy erzek.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.03.31. 13:23:25

@pasztasuta: Hat igen, nem minden az extraszuz olivaolaj meg a chianti...

P.Elliot 2015.03.31. 13:24:18

@pasztasuta: Minden negativum amit felsoroltal az itt is van, enyhebben mert az "ellenpart", a husosfazektol tavolabb esok olyan nagy hangon kiabalnak a kiragadott mocsingokrol hogy nem tanacsos tul nagy darabot kivenni. De azt hiszem ez a vilag minden orszagaban ez van. Korrupcio, lopas, minden. Olyan hely nincs ahol ne lenne.
De a hetkoznapi elet Olaszban mas. En nagyon szerettem, most is nevetesre all a szam ha itteni olasz fesztivalra megyek es vegignezek a vidam embertomegen. Ez a faj, barhol van, tud elni! Minden kicsi dolognak orulni. Es meglepett hogy a ferfiak milyen pletykasak, atyaisten! Leultunk kozejuk enni egy ilyen fesztivalon es persze beszelgettunk a mellettunk ulovel. Fel ora mulva tudtunk mindent roluk, a rokonsagarol is, akik kijottek, akik otthonmaradtak, a negativumokat is, olyan kiteregetos nepseg, igaz hogy ebben az amerikai is elen jar, bar az inkabb magat teregeti...
Na mentem, nekem meg itt reggel van, majd visszanezek.

**mimi** 2015.03.31. 13:25:17

Olaszország nekem is szívem csücske...elmennék önkénteskedni, de már elmúltam 30...jócskán :)))

soad1221 2015.03.31. 13:26:28

@P.Elliot: nagyjából egyetértek, max a sorrenden változtatnék.. nálam az oktatás az első... :)

De azért ez nem igaz, azok a gyerekek rabok, akiknek a szülei is mindössze a bankszámla egyenlegen gondolkodnak.
igaz kint nyilván egészen más, de szerintem ez alapvetően ott is a szülőn múlik, hogy mennyi időt tölt a gyerekével, mennyit beszélgetnek, akár a semmiről is...
na mindegy.. :)

GERI87 2015.03.31. 13:29:47

@pasztasuta:

Akkor Dél-Tirol kell menni, ha német szót hallasz már nem lehet gond:)

Muscari 2015.03.31. 13:29:48

@P.Elliot: sokat maszkalhattal videken, de biztos nem ott nottel fel:-)

En a magam reszerol alig vartam, hogy varosba koltozhessek a falubol, ahol nem volt semmi. Most mar persze mas, de nekunk akkor nem volt autonk sem, nem volt valami romantikus.

NIKI LAURA 2015.03.31. 13:30:55

@Határátkelő: szerintem ez azert van,mert amig 20-25 eves az ember,addig Hawai- DJ - Ragogumi,semmi sem szamit,kapcsolatbol ki/be,meg a tengerparton is elalszunk," elj a manak",cigi,kokain...buli,fanta.

Miutan lesett a tojashej,meggondoltabbak leszunk,gondolunk a jovore,lesznek igenyek,felelosseget kell vallalnunk gyerekein miatt,es ennek komoly anyagi vonzata is lesz....egyszoval ki a fenenek van kedve 40 ev felett onkenteskedni?!...mert abba belehalunk anyagilag.

pasztasuta 2015.03.31. 13:45:45

@P.Elliot: Nezd en nem mondtam hogy mas orszagban ilyen nincs, de azert megiscsak elgondolkoztato hogy egy fejlett orszagban ami mellesleg G8tag ilyen es meg ilyenebb dolgok tortenhetnek.

Irtad, hogy Usa elott egy evet Olaszorszagban vakacioztatok (ha nem igy volt kerlek javits ki). Valoszinuleg en is maskepp allnek hozza,ha csak annyi lenne a dolgom, hogy nyaralok. Azzal hogy itt elek azt is latom, hogy milyen itt ugyetintezni, munkat keresni,ho vegere erni,postan sorban allni,tomegkozlekedni, betegnek lenni, stb.

Hari Seldon 2 2015.03.31. 13:47:15

@Philosoraptor:
Voltál már mondjuk Ausztriában? :-)

Hari Seldon 2 2015.03.31. 13:48:58

@zöldeketbeszélek:
Ez inkább"érzelmi kötődés". Szerintem. Persze olyanok is vannak, akiknek a laposság jön be. De az, azt hiszem jóval kevesebb.

Hari Seldon 2 2015.03.31. 13:50:46

@soad1221:
Erről van szó: azért látja szépnek,mert sok emlék köti hozzá. ha objektíven nézzük (persze nem lehet) a tájat, akkor más a helyzet.

GERI87 2015.03.31. 13:58:19

@Muscari:

A (dél) Balaton akkor jó ha valaki szereti a nyüzsgő strandokat.
A Balatonnal az a baj hogy anno a partot teljesen beépítették, minden magánterület vagy strand, vagy iszapos nádas.
Nem tudsz csak úgy leugrani a partra.
Ha olyan lenne mint a horvát tengerpart hogy alapvetően szabadon bejárható a part, akkor sokkal "lazább, elérhetőbb" lenne.

GERI87 2015.03.31. 13:58:22

@Muscari:

Ez is szubjektív dolog. Én szerettem gyerekként a vidéket.
Se számítógép, se internet, se különösebb szórakozási lehetőség.
Reggel kimentem, este haza. Mindig volt mit csinálni.
A gyerek egy könnyen elvan, ha nincs más....max felgyújtottuk valamit.

GERI87 2015.03.31. 13:58:26

@pasztasuta:

"de azert megiscsak elgondolkoztato hogy egy fejlett orszagban ami mellesleg G8tag ilyen es meg ilyenebb dolgok tortenhetnek."

Örök szabály:
Európán belül is oda és addig érdemes menni amíg Nagy Károly frankjai és a vikingek elhintették magjukat.
A többi az maga a bizantinus-szláv elmaradottság:)

pasztasuta 2015.03.31. 14:02:39

@GERI87: nem tudok nemetul. :( esetleg Svajc marad mint opcio.

pasztasuta 2015.03.31. 14:04:37

@zöldeketbeszélek: igen van meg gelato meg gianduiotto. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.31. 14:05:52

@pasztasuta: azért egy menekülttábor nem biztos, hogy ugyanaz, mint egy vakáció, még ha dolgozni és hivatalba járni nem is kell :-)

soad1221 2015.03.31. 14:06:15

@Hari Seldon 2: nem tudom lehet-e így objektíven nézni a tájat... mert a szép-nem szép igen szubjektív eleve...
ha ehhez még jönnek az emlékek, akkor meg kifejezetten nem lehet.

@Muscari: ezzel meg egyáltalán nincs semmi gond. én pl a Loire mentén jártam pár helyen, kurva szépek a kastélyok, gyönyörű a táj és a francia vidék, kis falvak...
viszont a Keszthelyi-öböllel nem veszi fel a versenyt.. nem tudom objektíven összehasonlítani. Nem ott laktam, "csak" a nyarakat töltöttem ott egész életemben, ismerek mindent az utolsó fűszálig... nyilván ezért... :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.31. 14:10:03

hatalmas kokainszállítmány volt az elsüllyedt olasz hajón? hát ez nagy LOL nekem most valamiért. (nem a 32 halott a vicces, hanem valahogy az egész.)
nol.hu/kulfold/kokaint-szallitott-a-costa-condordia-1525337

pasztasuta 2015.03.31. 14:33:06

@Dragonlady (Bp, Hun): tudom hogy volt menekulttabor is de ugy remlik hogy utana egy ev alatt beutaztak Olaszorszagot. De irtam hogy ha nem igy lenne nyugodtan javitson ki. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 15:31:28

@GERI87: Így van.És ami a legpofátlanabb, legalább is ahova mi járunk, hogy a strandot estére bezárják!Gyerekkoromban még tök szabadon lehetett menni éjszaka is fürdeni...

2015.03.31. 15:33:27

@Hari Seldon 2: Szubjektív dolgokról nincsen értelme vitatkozni. Minden helynél van szebb...

Shebelle 2015.03.31. 15:46:25

@P.Elliot: @tanato: szerintem csak embere válogatja. Én is dolgoztam egészségügyben és nem úgy álltam a kliensekhez,betegekhez h. húúú de zavartok a munkában....., pedig volt egy időszak mikor ingyen dolgoztam, hogy meglegyen a kellő gyakorlat abban,amihez igazábol nem is kell gyakorlat :D naerről ennyit.

@Határátkelő: ha jól értelmeztem a workaway -on nincs korhatár, most azzal szemezek én is. és elég az angol nyelv minimális ismerete pl. franciaországban is, ami nagy szó. Ugyanis, ahogy az oldalt nézegettem és a célcsaládokat sok angolnyelvű illetve a vegyes házaspár. nagyon sok a családi vállalkozás ami nekem ebben a tekintetben jól jön. Igaz fizetés vagy zsebpánzt nem adnak és csak napi max 5ora munka van hétközben, viszont remek referenciát lehet szerezni mint a munkára mint a lakhatásra...., az odautazás költségeit mindenki saját magának kell állnia.

Shebelle 2015.03.31. 15:52:33

@P.Elliot: Véletlenül neked is ment amit tanatonak szántam. Szoval inkább pluszban fizetek, csak emberi modon bánjanak velem. Többet nem is várok el, csak emberi viselkedést. Ez lenne az alap.

Shebelle 2015.03.31. 15:54:39

@P.Elliot: +1 már amit az olaszokról irtál, én is igy látom :D

Határátkelő 2015.03.31. 15:58:40

@Shebelle: Éppen erre gondoltam én is, jelesül, hogy referenciának, elindulni akár még jó is lehet.

tanato 2015.03.31. 16:01:28

@Shebelle: Te orvos vagy?Mit dolgoztál az eü.-ben?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 16:05:16

totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2015/03/30/autoval_mehetnenk_londonbol_new_york-ba/

Pedig én marhára örülnék egy ilyennek, biztosan kipróbálnám.
Menet közben kéne valahol Ulánbátornál egy olajcsere, na, hát istenem... :-))))

De télleg mennék, ha lenne garantáltan rendes aszfalt.

Shebelle 2015.03.31. 16:05:30

@Határátkelő: Igy van! És/vagy kivárni azt az időt, amig az ember lánya megkapja a megfelelő kártyát arra, hogy dolgozhasson(most hirtelen nem jut eszembe a neve, de ez országonként amugy is más), illetve addig míg munkát nem talál...., leggyakrabban ez olyan két hónap szokott lenni, szoval ezt kilehet birni.... és több lehetőség is van az önkéntes munkára: valahol gyerekekre kell vigyázni, háztartást vezetni, kertészkedni, épitkezésen dolgozni, festeni, állatokrol gondoskodni, vagy aki már jo a nyelvben akkor marketing jellegű munkák is vannak, illetve vendéglátói stb.....

Shebelle 2015.03.31. 16:07:45

@tanato: nem, arra képtelen lennék! :) Asszisztens voltam több féle szakterületen...

P.Elliot 2015.03.31. 16:12:19

@pasztasuta: Nem, nem irtam ilyet. Azt irtam hogy utazgattunk. Abbol az apropenzbol nem is tudtunk volna komolyabban utazni amit ott lageren belul keresni tudtunk.
Voltunk ugye Velenceben, Romaban, Trieste-ben,Caprin, Ischian, Napolyban, Pompeiben, es persze Capuan laktunk.
Voltunk rengeteg kicsi helyen aminek elfelejettem a nevet, ezek napos kirandulasok voltak a szelrozsa iranyaban, meg voltunk Sorrento fele is.

tanato 2015.03.31. 16:18:17

@Shebelle: Köszi az infót!
Tényleg Szlovákiában Pozsonyon kívűl hol van még orvosi egyetem?Kassán?

pasztasuta 2015.03.31. 16:27:44

@P.Elliot: értem, sajnálom, akkor félreértettem. Ettől függetlenül nem tudok mást mondani, mint ahogy én itt most megélem ezt a helyzetet és, hogy én milyennek látom itt az életet. És azért szomorít mindez el, mert én ezt az országot szeretem, és mert ez az ország jobbat érdemelne.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 16:31:50

index.hu/urbanista/2015/03/12/elado_a_haz_a_tulajdonosnovel_egyutt/?cp=1#comments

Hahaha, régi dolog, hogy nővel mindent el lehet adni.Jók a szekszista kommentek is... :D

P.Elliot 2015.03.31. 16:32:03

@soad1221: Persze, potolni kell valamivel a gyerek bezartsagat, a szulon mulik hogy mit tud es akar tenni erte ilyen teren is.
De azert ha visszagondolok nekem ez fajt volna a legjobban ha elvettek volna a szabadsagomat mint gyereknek, hogy mindig a hatam mogott kell hogy legyen valaki hogy baj ne legyen.
Hogy nem lehet egyedul felfedezni egy tajat, erdot, folyot.
Mi voltunk az utolso generacio aki meg ilyen szabadon elhetett.
Nagyon sokszor feljon az hogy a mai gyerek fekezhetetlen, ideges, duhos, unatkozik, nyavajog. Hiaba a sok jatek, nem talalja fel magat, oli a szulok idegeit/ nem minden gyerek/.
Szerintem ezert a bezartsagert.

Hari Seldon 2 2015.03.31. 16:33:53

@soad1221:
Erről beszéltünk.
Hogy klasszikust idézzek Franciaországból:
"Az idő, amit a rózsádra vesztegettél: az teszi olyan fontossá a rózsádat."

Nehéz ezen túllépni. Azonban azt meg lehet állapítani, hogy melyik tájnak látványos, izgalmas, változatos, és melyik nem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 16:39:27

Bakker, süt a nap és esik az eső...Öreg, nooooooooooormális vagy te odafönt? :-)))))))))

Kicsit határozottabban el kéne már dönteni, hogy milyen idő legyen itt lent a halandóknak, vazze... :-o :D

P.Elliot 2015.03.31. 16:40:19

@Muscari: De! Eltem videken is nehany evet apam betegsege miatt, en imadtam, anyam utalta, apam halala utan visszajottunk azonnal Pestre, meg sok iskolai szunetet is toltottunk a pesti nagymamanal. Igazabol olyan pesti vagyok aki belekostolt a videki eletformaba de ott is varosi hazban laktunk nem kertesben, a kerteszkedesre mar felnott koromban szoktam ra, de akkor nagyon.
A fiatal lany koromat is Pesten toltottem persze, nagyon szerettem a fovarost is, jartunk az Ifjusagi Parkba tancolni, 5 orai teakra is, kirandulni, muzeumokba, mindenfele.
De a videk egy hatalmas pluszt adott!

Shebelle 2015.03.31. 16:41:18

@tanato: Ez jó kérdés. Rágugliztam. Igen Pozyonyon és Kassan is van még orvosképzés. De más egészségügyi főiskolai, egyetemi képzés van több helyen is: ide tartozva pl. az állatorvosok, növérek, gyógytornászok, laboránsok, gyógyszerészek és egyéb asszisztensek stb.

P.Elliot 2015.03.31. 16:42:11

@GERI87: Jesszus! Mit gyujtottatok fel? Mi csak a szalonnasuto tabortuzig jutottunk el.

P.Elliot 2015.03.31. 16:47:23

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem, persze hogy nem olyan de ott es akkor kotetlenek voltunk mert nem agyaltunk azon hogy mi lesz a jovoben, a jovo ugyis a befogado orszaghoz kotott. Ami meg tavol volt mert varni kellett ra.
A lagerben adtak enni, hetente tiszta agynemut, szappant, valami mosoport is, orvost ha kellett.
Maszkalhattunk amerre akartunk de szerenyen persze.
Hogy vagy? Hogy van a baba?
Gondolom most visszanezve neked is sok emleked van az orszagrol amit ideiglenesen otthagytal. Azt tudom hogy mesz vissza. Ott gondoltal letelepedni vegleg vagy meg gondolkoztok?

P.Elliot 2015.03.31. 16:48:12

@Shebelle: En is inkabb fiztek, hidd el.

Shebelle 2015.03.31. 16:55:14

@P.Elliot: húú egyetértek. Én is ezt mondom mindig, h. azért is van ennyi hiperaktiv gyerek..., akik igazából nem is betegek csak beleőrülnek a bezárt kalitkába amit a város és a panel nyújtani tud. Egyszerüen nem fáradnak ki fizikailag szabadon ( a sportkörök ebben nem sokat segitenek, de azért jobbak a semminél). Szegény gyerekek reggel 8tol fél5ig ülnek a suliban, alig mozogva aztán haza a panelba, ahol a tv és a PC játékok még rátesznek pár lapáttal . Nagyon-nagyon sajnálom a mai modern városi gyerekeket és sajnos már a vidéki gyerekek is kezdenek inaktivak lenni. Nagyon nem lesz jó igy.....

Shebelle 2015.03.31. 16:57:04

Az ételről még nem is beszélve.....

Shebelle 2015.03.31. 16:59:59

@geegee: ááá nálunk is ugyanez folyik ma :) illetve hol nem folyik :D
tudod lehet azért mert közeleg az április, az meg ugye a bolondok hava vagy éppen nem hava :D

wuaaa 2015.03.31. 17:00:47

@tanato: ..és bár a pozsonyi egyetemhez tartozik, de Túrócszentmártonon (Martin) is van orvosképzés, ahol többek között kb. 300 norvég medikust is képeznek..

Shebelle 2015.03.31. 17:01:31

@tanato: Szivesen. ja és Martin-on is van, csak az nem tudom mi magyarul, mi még csak szlovákul tanultuk a neveket földrajzorán.... :(

wuaaa 2015.03.31. 17:07:43

@Shebelle: ..ha tudtam volna, hogy még készülsz valami mondanivalóval, akkor hagytalak volna kiteljesedni... :)

Shebelle 2015.03.31. 17:18:05

@wuaaa [nor]: igazán rendes tőled :) , de én sem tudtam, csak hirtelen bevillant :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 17:51:50

@Faith Black: ja, onkenteskedhetek, es fizethetek erte, hogy megengedik?
remek, akkor kettot kerek:-P

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.31. 17:55:52

@P.Elliot:
köszi, megvagyunk.
nem gondolkozok sokat, nem is tervezek, majd meglátjuk, mi lesz. még mindig valamelyest túlélő üzemmódban vagyok, nem számít igazán semmi. de nem bánom ezt a beszűkülést most, most ennek van itt az ideje. máskor meg másnak. csak ne lenne ennyire unalmas perpill, hogy még az is pozitívum, amikor a kommentelők nyírják egymást, mert legalább végre történik valami :-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 17:56:19

@**mimi**: mimi, johetsz hozzam is, nalam nem kell fizetned erte:-):-):-):-):-):-):-):-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 18:07:21

@geegee: ezt a lenti csinalja, veri a feleseget.

**mimi** 2015.03.31. 18:07:39

@~~Babette~~:
holnap reggel indulok! :)))

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 18:14:02

@**mimi**: jovan,tudsz asni?:-):-)
ha nem,akkor gallyazunk:-):-):-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.31. 18:14:24

@~~Babette~~: @**mimi**:
ide is jöhet ingyér kertet ásni meg metszeni egy önkéntes! esetleg főzök ebédet cserébe.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 18:29:17

@wuaaa [nor]: @Shebelle: Meglepődve tapasztalom, hogy a guglimapszon az egykori magyar telkeken magyar településnevek vannak.Ez nagyon szép, nagyon jó, csak aki épp arra jár idegen, és tök más van kiírva ugye szlovákul, annak fingja sincs, hogy hol jár...Én zárójelesen adtam volna meg.

És ami a legmegdöbbentőbb, Trianon előtt Stockholm is valszeg magyar terület lehetett, mert ilyen területek vannak:

Nóramalom (Norrmalm)
Sódermalom (Södermalm)
Szikla (Sickla)
Szólna (Solna)
Tekerő (Ekerö)
Botcsirke (Botkyrka)

Illetve az egész város név: Istókhalom !

:-)))))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 18:30:38

@~~Babette~~: Aszondod, nem a padláson, hanem a pinyóban? Lehet benne valami... :-))))

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 18:33:55

@geegee: Több tiszteletet a Mindenhatónak!
Az előbb el kellett volna mennem valahová, de amikor elkezdtem öltözködni, alaposan eleredt az eső. Közben megnéztem a GPS-t - baleset van útközben.
Na jó, akkor majd holnap reggel megyek.
Levetkőztem... és kisütött a nap!
:)))
Köszönöm, Uram!
:)))))))))))))))

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 18:38:00

@geegee: Ez komoly?? Istókhalom?
ROTFL

**mimi** 2015.03.31. 18:41:23

@~~Babette~~:
ásni nem tudok, fizikailag egy nagy nulla vagyok, főzni, mosogatni nem szeretek....menjek azé???? :)))))))))

GERI87 2015.03.31. 18:43:03

@P.Elliot:

Ezt is, azt is....dűlőt, határt, meg a kabátunkat...
A "lom(b)talanítás" gaztalanítás, legkedveltebb módja falun (kellett a hely a gunyinak na...).
Meg egyszer egy kismotort, de utána ment még!..

Most már utálom az tüzelést, mindig akkor kell égetni a sok szart, amikor jó idő van és ki lehetne menni, de azért befüstölnek..
A sok 'boszorkány' meg ott áll mellette...

rezsöatya 2015.03.31. 18:48:51

@geegee: a google maps egy csoda!
Januarban, mikor otthon voltam, epp a debreceni elkerulo uton mentem lepesben, akkora köd volt. Le nem mertem venni a szemem az utrol, 30 meter latotavolsag, gondoltam, megprobalok okosan BESZELNI a telefonommal:

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 18:54:39

Aki otthon van, menjen el retró-kiállításra, CapaToB-hüttőt látni! :-)))

Ebben még volt anyag, 40 évesen csak azért kellett már kidobni, mert sz@rrá rozsdázott és elfogyott a védőföldelés.De fagyasztott, mint a barom...

Én is mennék, csak most egy kicsit messze ülök.Talán majd nyáron, ha lesz akkor még.

divany.hu/stilfuresz/2015/03/28/vendeglato_ipari_muzeum_mirelite_kiallitas/

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 18:57:59

@**mimi**:
az ugy pont jo lesz.
majd dobalod a kutyanak a labdat:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 18:59:55

@Dragonlady (Bp, Hun): valami jo fajta levest kerek, ne csipjen nagyon:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.31. 19:01:12

@geegee: mikozben meg tancolni nem lehet engedely nelkul abban a diktaturaban
:-)

rezsöatya 2015.03.31. 19:09:10

@~~Babette~~: ???
Most ellenoriztem, a feltoltott kepen tul nekem sportauto reklamot hozott az oldal. Gondolom, az ingyenes feltoltes velejaroja a reklammezo. Akkor meg a google a felelos... nem tudom, mit szoktal nezegetni... :-P

**mimi** 2015.03.31. 19:17:49

@~~Babette~~:
az pont nekem való feladat...úgy is szeretem Lolát :)

qkuc 2015.03.31. 19:20:22

@rezsöatya: Egész jól értette, :D. De érdekelne az egyetemen miből is van "high dose of oslo", :D.

**mimi** 2015.03.31. 19:21:58

egy kis off...

Lovali kérdezné az Angliában élőktől, hogy mi a helyzet abban az esetben ha van itt Mo-n kocsija, akkor állítólag Angliában nem lehet...ezt mondták neki .
Ez igazság?

qkuc 2015.03.31. 19:25:07

@**mimi**: Honnan tudnák meg, hogy van kocsija? :)

Shanarey 2015.03.31. 19:26:11

Olaszország?

Majd egyszer ha nagyon unatkozok és elmegy a kedvem a csendtől.

@~~Babette~~:

Én csak egy térképet láttam. Igaz én használok Adblock-ot

Off
A google maps-on PAC-MAN játék van ha valakit érdekel.

**mimi** 2015.03.31. 19:28:48

@qkuc:
mondjuk én is rögtön ezt kérdeztem tőle...:)

tanato 2015.03.31. 19:43:55

@wuaaa [nor]: Köszi az infót!Pedig Túrócszentmárton nem is igazán nagy hely pl. Besztercebányához képest.Valószínűleg azért kapott egyetemet mert a szlovákság szellemi központja volt még a magyar időkben.Úgy tudom az ottani nyelvjárás lett a hivatalos szlovák az állam megalakulása után 100 évvel ezelőtt.

Shanarey 2015.03.31. 19:44:43

@**mimi**:

Fogalmam sincs, de nálam pont ez a helyzet, itt is van autóm, és ott is van autóm.

De miért is nem lehetne?

nyuszigonosz 2015.03.31. 19:56:11

@**mimi**: Ilyeneket kik tudnak mondani?

Annyi autód lehet, amennyit meg tudsz venni és fenn tudsz tartani. Akárhol.

tanato 2015.03.31. 19:59:05

@geegee: Ez tényleg jó,a települések magyarul a guglin de a városrészek már szlovákul vannak írva meg a temető is národny cintorin.Meg Národny park Velka Fatra.

**mimi** 2015.03.31. 20:07:41

@Shanarey(England) ISTP:
szerintem is....mert most azon aggódik, hogy mi lesz ha nem tudja május közepéig eladni a kocsit (az ominózus puntót)))), de addig kell is neki, és kint akar venni mindjárt valamit, hogy szokja a jobb oldali kormányt.

@nyuszigonosz(D) ESTP:
valami okos barátnője mondta neki...:))))

rezsöatya 2015.03.31. 20:16:57

@qkuc: szerintem is zsenialis szokapcsolatot hozott letre.

rezsöatya 2015.03.31. 20:18:24

@**mimi**: ot eve az van es meg nem szokta meg??? :-))))

Shanarey 2015.03.31. 20:19:38

@**mimi**:

Nos jogilag nem tudom mi lehetne a gond, hiszen egy "fenékkel" egyszerre, úgyis csak egy autót vezethet. A negatívum, az hogy két autó, az két biztosítás, két útadó, és két vizsgáztatás, az adott időpontban. Ám az sem túl rossz dolog ha az ember hazamegy látogatóba, és van mivel körbejárni a rokonságot, avagy ahogy én csináltam elmentem Hévízre egy pár napra. Na meg részemről vonatozzon akinek nincs más lehetősége. "Szokni a jobb kormányt" ? Aki gyakorlott sofőr, annál ez nem lehet akkora gond, kivétel az hogy itt bal kéz szabály van, nem pedig jobb kéz szabály. Az utakon nem lesz problémája, csak jobban oda kell figyelni. A körforgalomban a behajtás adja magát, esélye se lesz arra hogy rossz irányban kanyarodjon. További kérdések esetén frágenzi de artz oder apotéker. Vagy akinek szintén van itt autója.

:-)

SzZoole 2015.03.31. 20:27:43

@**mimi**: semmi gondja nem lesz akármennyi autója lehet valakinek

SzZoole 2015.03.31. 20:30:03

@Shanarey(England) ISTP: tévedsz,itt is jobb kéz szabály van,baloldali közlekedéssel
Ami meg lényeges a balodali kozlekedesnel jobban alkalmazható a jobbkez szabály
Olvas utánna ha nekem nem hiszel.

rezsöatya 2015.03.31. 20:31:59

@Shanarey(England) ISTP: "kivétel az hogy itt bal kéz szabály van, nem pedig jobb kéz szabály."

Ezt azert ne nagyon terjeszd!

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 20:32:34

@Shanarey(England) ISTP: "Aki gyakorlott sofőr, annál ez nem lehet akkora gond, kivétel az hogy itt bal kéz szabály van, nem pedig jobb kéz szabály."

Te viccelsz????????
Ugye csak tévedésből írtad a "balkézszabályt"??

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 20:33:27

Na, látom, nem csak nálam verte ki a biztosítékot. :)))

rezsöatya 2015.03.31. 20:34:50

@Zoole[uk]: "itt is jobb kéz szabály van"

te se!

Shanarey 2015.03.31. 20:37:09

@Zoole[uk]:
Miért ne hinnék, te mégiscsak hivatásos sofőr vagy.
S az hogy tetkóid vannak, még nem kizáró ok
:-))

@rezsöatya:

Oh akkor ezt akkor elcsesztem. Igazság szerint egyszer sem futottam bele efféle szituációba, és errefelé a többség inkább megáll, itt nem annyira divat a Magyar módszer. De valahogy nekem így tűnt logikusnak. persze a KRESZ nem csak logikára épül, de én mindig ebből indulok ki.

**mimi** 2015.03.31. 20:38:43

köszi a válaszokat, engem meggyőztetetek :)))))

@rezsöatya:
mi az az öt év?? :)

Shanarey 2015.03.31. 20:38:56

@Taxomükke:

Nem néztem utána, de nekem ez tűnt logikusnak.

Gondom ezzel még nem volt pedig letekertem már kb 7 ezer mérföldet.

SzZoole 2015.03.31. 20:52:13

@Shanarey(England) ISTP: a tetkok nem valódiak,csak a netről másoltam,hogy kemény csavonak tunjek:)))
Sofőr sem vagyok igazság szerint,egy raktárban dolgozok segédmunkáskent:)))

Shanarey 2015.03.31. 20:59:47

@Zoole[uk]:

Így már értem miért is nem értél rá amikor fuvar kellett a reptérre.
:-)
Te most éppen rólam beszélsz.
:-)
Bár én PPT driver is vagyok.

SzZoole 2015.03.31. 21:01:39

@Shanarey(England) ISTP: azt en is vezettem mikor tényleg raktárban dolgoztam:)))

Shanarey 2015.03.31. 21:06:48

@**mimi**:

Ő arra gondol hogy Fidesz kormány van éppen Magyarországon.
De abban téved hogy az jobboldali. Ami most van az Illiberális.

:-)

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 21:07:27

@rezsöatya: Igen, jobbkézszabály van itt is. Szerinted???

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 21:16:58

@Shanarey(England) ISTP: Akkor a további mérföldeken vigyázz!
:))))
Nagyon logikus itt a jobbkézszabály, talán még logikusabb is, mint a kontinensen.

NorthPier 2015.03.31. 21:18:00

@geegee: Nem csak fagyasztott, fogyasztott is :-)

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 21:22:24

@Shanarey(England) ISTP: "...errefelé a többség inkább megáll..."
Az merrefelé van?
Ne haragudj, nem kötözködök, csak szeretném tudni.
Én elég sokat vezetek (Surrey grófságban és a szomszédos megyékben elsősorban), de jobbkézszabállyal csak a körforgalmakban találkoztam. Máshol eszük ágában nincs lelassítani a főúton haladó sofőröknek, mert alárendelt keresztutaknál miért is kellene?

wuaaa 2015.03.31. 21:27:34

@tanato: Igen, nagyjából így lehet, ahogy írod, bár szerintem Pozsonyban sem beszéltek akkoriban nagyon máshogyan szlovákul, csak hát Pozsony ugye 3 nyelvű város volt, így az ottaniakban nem fejlődött ki talán annyi nemzeti büszkeség, mint az ország közepén élőkben, akikre se a morva, se a lengyel, se a ruszin, se az osztrák-magyar közelség nem volt semmilyen pozitív hatással, így az ott a maga viszonylagos elszigeteltségével megfelelő hely volt egy ilyen nacionalista keltető létrejöttéhez. Szerintem.
Amúgy ahogy írtam, az ottani "egyetem" a pozsonyi kihelyezett tanszéke, ahol angolul folyik az oktatás, míg Pozsonyban szlovákul.

@geegee: Ez az Istókhalom de kemény! :)))

nyuszigonosz 2015.03.31. 21:27:44

@Taxomükke: Hát kiváncsi lettem, és utána néztem: nincs jobbkéz szabály Angliában és Skóciában.

Shanarey 2015.03.31. 21:30:29

@Taxomükke:

Én nem tekergek annyit, de a városi közlekedésben, a Magyar átlaghoz képest, itt sokkal óvatosabbak az emberek.
Én a kocsit a napi munkába járáshoz használom többnyire. A munkahelyem kb 12 kilométer a lakhelyemhez képest. Alárendelt utaknál nincs jobbkéz szabály, a településeken ahol jártam, ott pedig táblázva volt. Régebben, Worcestershire, mostanában, Northamptonshire.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 21:34:14

@Taxomükke: Aszondod, egy égi jel volt, egy isteni ötlet?
("Hát persze hogy az volt...")

:D

Istókhalom: háppersze, hogy komoly, nagyon adja szerintem...
:-))))))))))))))))

Shanarey 2015.03.31. 21:34:48

@Taxomükke:

A körforgalom, viszont katasztrófa, mert sokan azt sem tudják merre akarnak menni, és melyik sávban haladjanak, és hogyan is néz ki egy sáv váltás körforgalomban.

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 21:36:59

@nyuszigonosz(D) ESTP: Hát lehet, hogy hivatalosan "jobbkézszabálynak" nevezett szabály nincs (kíváncsi lennék különben, hol néztél utána), de a körforgalomba behajtáskor ugye jobbról jönnek, azokat el kell engedni. Klasszikus jobbkezes utcával még nem találkoztam.
@Shanarey(England) ISTP: Való igaz, sokkal óvatosabbak az emberek, mint Magyarországon, nem verseny vagy háború számukra az autózás, hanem az egyik pontból a másikba eljutás - vagyis közlekedés.
Nincs is annyira mód az előzgetésre, hiszen a sima kétszer egysávos utak egyrészt gyakran kanyargósak, másrészt forgalmasak, harmadrészt viszonylag kevesen tötymörögnek, negyedrészt az angliai sofőrök jeelntős része szabálykövető.
Mondjuk indexelni nem annyira szeretnek.

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 21:38:24

@Shanarey(England) ISTP: Majd megszokod. Az elején én is tartottam a körforgalmaktól, de ma már úgy gondolom, nagyon jó, hogy vannak.

nyuszigonosz 2015.03.31. 21:40:30

Nemtudom, de azthiszem említetted, hogy beszélsz németül, mert akkor belinkelem neked, honnan ez a mai okosságom. :-)

Körforgalom az eleve más: nézd itt nekem a körforgalomban ugye balról jönnek és perszehogy nekik van elönyük, ha már benne vannak a körforgalomban, pedig amúgy itt jobbkézszabály van, na de az nem vonatkozik a körforgalomra.

www.spickipedia.com/index.php/tipps-a-tricks/1007-verkehrsregeln-in-england-und-schottland-geschwindigkeit-promillegrenze-vorfahrtsregeln

Taxomükke (UK) 2015.03.31. 21:40:51

@geegee: Na csak gúnyolódj, men vänta en liten tid, Odin ska hitta dig...

Shanarey 2015.03.31. 21:50:41

@Taxomükke:

Nekem azzal van a bajom hogy túl sok van belőle, na meg az hogy nem mindig jó megoldás az. Miközben ezt írtam, az unokaöcsém most hívott mert nekimentek a körforgalomban.
:-(
Egy több sávos körforgalomban ő a belső íven ment a második kijáratig, a delikvens pedig a külsőn, és ugyanoda,csak index nélkül.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 22:06:27

@~~Babette~~: Jajj, ne is mond, bakker ezek itt ennyire ráérnek, hogy ezt is tiltogassák.Jó dolgukban nem tudják már mit csináljanak... :-))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 22:08:38

@~~Babette~~: Úgy-úgy, látod, ott is van a kommentem. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 22:16:10

@NorthPier: Minden bizonnyal...Valszeg manapság valami Zs-energiabesorolást kapna... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 22:18:23

@wuaaa [nor]: Az valóban.Valami határátkelt mamikának a gyűjtésében olvastam.Fetrengtem rajta első olvasatkor... :D

Mrs. Clayton 2015.03.31. 22:19:46

@Taxomükke: khm, azt hiszem en Anglia azon reszen elek, ahol a totymorgos es a masokat letolos autosok jonnek mennek
a korforgalmakat utalom, mert kb kilometeres sorok torlodnak fel a varosokban es lehetetlenseg kozlekedni
de a legjobban azt szeretem, amikor a dual carriageway felhajtojan fogja magat a delikvens es megall majd megvarja, hogy ne jojjon senki, ahelyett h az eloirt 60-ra felgyorsulna es beallna a sorba, plusz jellemzoen nincsenek tisztaban az emberek a national speed limittel es bent a single carriagewayen a varosban, ahol kint a national speed limit tabla a speed camera elott 40-el totyorog es mutogat, h hova sietek
viszont az biztos h ha 80-al mesz az autopalyan a rendor nem sokat cseszik ra

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 22:20:21

@nyuszigonosz(D) ESTP: Na f@sza...ppan. :D
Akkor semmilyen kéz-szabály nincsen, ezexerint?
Ez már egy rejtéllyé kezd válni. :-)

nyuszigonosz 2015.03.31. 22:24:26

@geegee: Ezek szerint nincs ilyen, mert nagyrészt táblákkal van szabályozva és ahol mégsem: hát ott meg megegyezéssel.

nyuszigonosz 2015.03.31. 22:30:39

@geegee: Vagyishogy: semmilyen kéz szabály van. :-)

Istókhalom. :-) Én meg hiába nézem a svéd térképet, nekem csak a svéd falu vagy város nevek jönnek. :-)

blackhairlady 2015.03.31. 22:33:56

@Muscari: Nekem a Balaton a riviera:))) De tenyleg, en szerelmese vagyok. Miutan megvettuk a kis fahazacskankat ligeten, egesz maskepp lattam az egeszet. Reggel beultunk a kocsiba, es korbejartuk a falvakat, annyi szepet, erdekeset lattunk amirol nem is gondoltuk, hogy ott van. Mindig egy kicsivel tovabb mentunk, kozben nezegettem allandoan a telepulesek honlapjait, hol van valami erdekesseg, es csak mentunk, csak mentunk. At az eszaki partra is ami valoban mas mint a deli. Tavaly nyaron pont akkor volt a levendula felsztival amikor Tihanyban jartunk, isteni jol ereztuk magunkat, Megvolt a prgramja a szabadteri szinhaznak is, jo enhany eloadast lattunk. Szoval akinek van ideje (mint nekunk volt ugye a nyari szunet), az nagyon szep es erdekes dolgokat tud felfedezni a Balaton parton.
De amugy megertelek a tengerrel, nekem it t a Mexicoi obol a kanaan:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 22:35:32

Kérdezném a németországi kiküldött tudósítókat, hogy arrafelé mikor záródnak az ajtók az iskolában nyáron?Mikor indulnak meg a német hordák csapatostul dél felé és dugítanak be minden autópályát?Köszönöm előre is... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.31. 22:37:15

@nyuszigonosz(D) ESTP: Kösz az infót.Remélem én is fogok nemsokára arrafelé autózni...

nyuszigonosz 2015.03.31. 22:52:30

@geegee: Kösz, ezt érdekes volt olvasni.

Angliába vagy Skóciába mész? Mert ma kaptam egy jó utazási reklámot, de az saját kocsi, Amsterdam-Newcastle ( és vissza is erre)

www.travelzoo.com/de/urlaubsreisen/Rundreisen/249-Schottland-Autorundreise-mit-F%C3%A4hre-Hotels-38--1990679/?utm_source=top20_de&utm_medium=email&utm_content=1990679&utm_campaign=de_top20_2015_13_deal%3a1990679

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.01. 03:19:45

@nyuszigonosz(D) ESTP: Asztaqrva, néhol július végéig iskola van?? :-ooo

Nem kicsit vannak copatva a német srácok...bzmg én lázadnék...Néhol alig csak egy hónap a nyári szünet??
Aszittem, majd június eleje-közepe lesz, akkor mennénk haza kocsival.De akkor ezexerint nincs még esélye sem.
Szegény német csórikák, ott kell gipszelniük a nyári kánikulában.Azért ez valahol embertelen... :-(

Kösz a linket

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.01. 03:24:33

@nyuszigonosz(D) ESTP: Haha, megyek...Dehogy megyek, csak mennék.Nyaralni...Pl Norvégiából belépni valahol Észak-Skóciába, lehetőleg minél nagyobb vargabetűkkel becsellengeni Skóciát, Írországot, Angliát ától cettig, Londonba éegalább eltölteni vagy 10 napot, majd a Csalagúton kijőve, meg a Benelux bandán keresztül Dánián át, hazagurulni a naplementébe...Csak ehhez kéne vagy két hónap, meg egy kamionnyi százdolláros.Szerintem már maga a norvég-skót kompjegy annyi, hogy ott kéne maradnom mosogatni egy fél évre...Fákk.
:-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.01. 03:34:22

@nyuszigonosz(D) ESTP: Gondolom kikérni se lehet a gyereket hamarabb, hisz akkor mindenki kikérné.Nekünk olyan június 5-10 körül volt mindig vége és szeptember elejéig volt kb két és fél hónap.Ez jó vastag egy hónappal több, mint a német vakáció.Irgalmatlan szívatás, nem csak a gyereknek, hanem az egész családnak.Hát akkor értem már, hogy miért van ekkora áradat...Szerencsétlen németek... :-oo

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.01. 03:39:07

@nyuszigonosz(D) ESTP: Micsoda köcsög ez a link, nem lehet bezárni azt a szar központi felugró ablakot, ha meg beadok neki egy fake emil címet, hogy kushadjon már, akkor még postaszámot meg a facom tudja mit kér.De rühellem az ilyen honlapokat, zártam is be a vérbe...
Meg a kényszerlájkoltató oldalak is így járnak, lájkolja őket a q anyja...
Kérlek, bojkottáld te is az ilyen tetveket... :-(

tanato 2015.04.01. 08:53:53

@blackhair-lady: Tényleg szép, a Balaton,meg a mienk a mi tengerünk,ezért párja nincs a szemünkben.Na és nagyon sok fiatalkori emléke van mindenkinek onnan.De a tenger az valami egészen más.Akkor kezdtem érezni,sokadmagammal hogy valaminek vége van és valami meg elkezdődött,amikor életemben először megláttam a tengert 88-ban Jesolónál.Ebben az évben utaztunk először Nyugatra több százezer magyarral egyetemben a Grósz féle világútlevél birtokában.
A mexikói öböl,a Karib tenger az meg nekem alföldi magyarnak maga volt a csoda.Hálát adok az Istenek hogy sikerült meglátnom még ha csak néhány nap erejéig is.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása