oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 21. 06:42,  Élet egy skóciai Camphillben 133 komment

2015. február 21. 06:42 Határátkelő

Élet egy skóciai Camphillben

A mai poszt önkéntes segítő munka tapasztalatairól, illetve magáról a programról szól. Egy anya írja le, hogy fia hogyan lett önálló, mi mindent tanult meg a segítő év alatt Skóciában.

munkabol_hazafele.JPG

„Az előzményekről röviden: A fiam középiskolában nem tanult angolul (ennek megvolt az oka, de ez nem tartozik szorosan a történethez), viszont mindenképp szerettük volna, ha a középiskola után lehetősége van megtanulni a nyelvet.

Ehhez feltétlenül fontosnak gondoltuk, hogy nyelvi környezetbe kerüljön, mert ez megkönnyíti a nyelvtanulását. Mivel nem volt anyagi lehetőségünk Angliába küldeni nyelvet tanulni, elkezdtünk keresgélni, hogyan tudnánk ezt a “legfájdalommentesebben” megoldani.

Egy ismerőstől hallottuk, hogy Skóciába keresnek önkénteseket egy Camphillbe. Nos, a történet innen indul igazán, 2011-ben.

Önkéntesség speciális igénnyel élők mellett

A Camphill: egy olyan közösség, amely tanulási nehézséggel küzdő, mentális betegséggel élő, vagy egyéb speciális igénnyel élő gyerekeknek, fiataloknak és felnőtteknek biztosít lehetőséget együtt élésre, tanulásra, munkára másokkal, egy kölcsönös tiszteleten alapuló légkörben.

Jelenleg több mint 100 ilyen Camphill van Európa 20 országában. Ezek a közösségek olyan önkénteseket várnak, akik elfogadják és tiszteletben tartják a közösség szellemiségét, törődnek egymással és a környezetükkel. (A Camphill közösségről bővebben.)

Érdeklődtünk, olvastunk, aztán április végén (még az érettségi előtt) megírtuk az első levelet annak a skóciai Camphill vezetőjének, ahova szeretett volna menni a gyerek.

- A levélben annyi volt, hogy kicsoda, eddig mit csinált, kitől hallott róluk és az, hogy szeretne ott önkéntes segítő lenni.

- Rövidesen megjött a válasz. Kértek önéletrajzot, ki kellett töltenie egy kérdőívet, amiben a jelentkezőre vonatkozó kérdések voltak és kértek 2 referenciát (ma már tudjuk, hogy a UK-ben ez az egyik legfontosabb), és az időpontot amikor kezdeni tud, ill. mennyi időt szeretne ott eltölteni.

- A referencia: a két referencia közül az egyiket az iskolából, a másikat egy olyan szervezettől kellett kérnünk, ahol ő végzett már önkéntes munkát (neki volt ilyen).

Visszaküldte a kért anyagokat, majd néhány hét múlva megjött a válasz, hogy várják szeretettel co-worker-nek, az általa megadott szeptember 1-i kezdéssel (1 évre “szerződött”).

Az érettségi után a nyár nyelvtanulással telt, majd megvettük a repülőjegyet és elindult. Akkor nyugodtam meg, amikor Edinburgh-ból telefonált, hogy megvette a vonatjegyet, felhívta a Camphillt, ahol mondták, hogy várják a vasútállomáson. Ekkor már tudtam, hogy minden rendben lesz, a gyerek fog beszélni angolul.

Élet a Camphillben

A Camphill, ahol a fiam dolgozott a Skót Felföldön van, a semmi közepén. 5 különálló házból áll, minden házban 6 “beteg”, úgynevezett resident él, 2 koordinátorral és 4 segítővel, valamint minden házhoz tartozik 1-2 úgynevezett “házszülő”. Mindenkinek van saját szobája (a segítőknek is), több fürdőszoba, konyha és kiszolgáló helységek tartoznak a házakhoz.

A residentek dolgoznak a kertben, a farmon, a különböző műhelyekben (természetesen mindenki a neki megfelelő munkát végzi saját tempójában, hasonlóan a nálunk működő szociális foglalkoztatáshoz). Az élet jól szervezett, rendezett, nyugodt.

camphill.JPG

A co-worker feladata:

- A residentet segíteni a mindennapi teendők elvégzésében, mindenkit a saját állapota szerint (felkelés, mosdás, öltözködés stb.). Vannak residentek, akik különleges bánásmódot igényelnek, ezért 2 állandó segítőjük van, folyamatosan váltva egymást.

- A residentet elkisérni munkába és segíteni neki. Fontos szempont, hogy nem lehet helyette megcsinálni a munkát, hanem motiválni kell a munkavégzésére.

- Főzés. Igazi nemzetközi konyhát vezettek.

- Elkísérni a residenteket különböző programokra (templomba, közösségi programokra, vásárolni stb.)

- A segítők együtt laknak a residentekkel, nappali, délutáni és éjszakai szolgálatok váltják egymást, közben vannak pihenő idők, amiket a helyiek tiszteletben tartanak és hiába ott van a segítő a házban, nem kérnek tőle közreműködést semmiben (de ha akar, akkor lehet).

Ez így elég egyszerűnek látszik, de ott, a helyszínen azért nem ennyire könnyű.

Amit a co-worker kap (ezek helyszíntől függően változhatnak):

- Szállást (1-2 ágyas szobákban)
- Étkezést (egészséges, organikus élelmiszerek)
- Zsebpénzt (140 skót font/hó az első évben, 210 skót font/hó a második évben)

- Fizetett szabadságot (minden ledolgozott hónap után 1 nap, amiket össze lehet gyűjteni és minden napra kap 15 skót fontot)

- Szabadidőt (nem azonos a fizetett szabadsággal). Minden héten 1 “day off”, és 3 hetente egy hosszú hétvége (péntek-vasárnap). Van egy, a segítők által használható autó, így azt el lehet vinni, csak a benzint kell kifizetni. Az autót olyan 21. évét betöltött személy vezetheti, akinek van jogosítványa és ott a helyszínen vizsgát tesz. Ezzel általában nem szokott gond lenni, ezt a Camphill intézi, ha valaki szeretne ilyet. A segítők összefognak többen, összedobják a benzin árát és elmennek kirándulni. Az én fiam így bejárta Skóciát.

- Biztosítást, mint bejelentett munkavállaló.

- Képzést. A segítő munkához szükséges képzéseket, amikről igazolást is kapnak. Ezek az igazolások a későbbiekben fontossá válnak, mert a munkakeresés során jól jönnek (referencia).

- Kifizetik a repülőjegyét haza, ha befejezted a munkát és legalább 1 évet dogoztál ott.

- Sok új, a legkülönbözőbb nemzetiségű ismerőst a világ legkülönbözőbb pontjáról (brazil, koreai, kínai, kanadai, német, szlovák, orosz a mi esetünkben)

a_farm.JPG

Amit el kell viselni:

- Együtt kell élni a residentekkel és segíteni nekik mindenben, mindenkor. Szükség esetén, szó szerint mindenben és a nap bármely szakában.

- Az elszigeteltséget. Mivel a semmi közepén van, még a pihenő idejében is csak ritkán tudja elhagyni a Camphillt. Persze egy idő után ez is kialakul (autóhasználat). Sajnos az internet nem túl jó, elég limitáltan használható, nincs se TV, se rádió. Ez is a rendszer sajátossága. Azt tartják, hogy az élő zene, a személyes kapcsolat a fontos. Lehet zenélni, énekelni stb.

- Nem jöhetnek haza karácsonyra és az ünnepekre. A családi ünnepek fontosak a Camphillben élők számára és a residentek családja a Camphill közössége, ezért a segítőknek is ott kell lenni.

A Camphillben sok magyar is dolgozott, ill. dolgozik. Akinek megtetszik ez a munka és ez a közösség, van lehetősége karriert építeni. Továbblépési lehetőségek vannak a Camphillen belül (házkoordinátor, házszülő stb.), annak függvényében, hogy a segítő mennyi ideje dolgozik a Camphillben, milyen alapvégzettsége van és mennyire elégedettek a munkájával.

A feltételek más camphillekben változhatnak, ill. amiket leírtam azok az egy évvel ezelőtti helyzetet tükrözik. Ezért, ha valaki elhatározza, hogy elmegy egy ilyen Camphillbe dolgozni, érdemes felvenni a kapcsolatot a kiválasztott közösséggel és tájékozódni a helyi viszonyokról és a munkavégzés feltételeiről.

Az én fiam két évet dolgozott itt, jelenleg Brightonban él és a University of Brighton pszichológia/szociológia szakos hallgatója.

Szóval, megtanult angolul és teljesen önállóvá vált.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: önkéntesség Nagy-Britannia Skócia Camphill

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr307193293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.02.21. 07:14:09

Nem nagyon tudok mit kezdeni az "anyuka levelekkel'.
:(
Honnan tudja, hogy mit kell elviselni?

A leírás a munkáról jó, érdekes. Köszönjük.

firg_firg 2015.02.21. 07:26:31

Szóval, megtanult angolul és teljesen önállóvá vált.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.02.21. 07:32:12

@svájci sapka (ch): Igen ez érdekes mikor valaki olyan meséli el a sztorit aki ott sem volt.

Shebelle 2015.02.21. 07:33:36

Engem nem zavar, ha más írja,mint aki átélte....Néha még jobban is sikerülnek az eféle írások, hisz nem mindenki képes rá, és visszamenőleg ha olvastátok a határátkelő cikkeit,biztos ti is tapasztaltátok, hogy bizony nem mindenkinek kenyere az írás.

Magát a posztot értdekesnek találom és ideillőnek. Ez is út lehet arra, hogy elinduljunk. Tele lehetőségekkel. Márt csak azárt is örülök ennek a cikknek,mert én is hasonlóban gondolkodom,bár nem a szociális és egészségügy terén. Sőt diákoknak, fiataloknak is remek lehetőség referencia szerzésére, tapasztalásra és önálósodásra.
Emelem kalapom a posztíró fia előtt, én nem lettem volna rá képes mentálisan sérült személyek segítésére,esetleg a testi fogyatékosokéra. Nehéz feladat!
Érdekelne más hasonló történet is, úgyhogy én szívesen olvasnám a határátkelőn.

NIKI LAURA 2015.02.21. 07:37:05

Sok onfelaldozassal jar,ez tul keppen egy ertelmi fogyatekosokkal vagy a tarsadalom periferiajara szorult egyenekkel foglalkozas.....se tv,se net,se fizetes...Torontoi "rejtett munkaero"-k utan szabadon "valentin" munka:)

Sajnos ezzel az a baj,hogy egy susu ertelmileg zokni,vagy egy idos gondozottol szinte semmit se lehet angolul tanulni...szerencsetlenek csak nyognek,es orditanak.

Az a teny elvitathatatlan,hogy pl Canadaba( ha oda tudna tovabbmenni) oriasi elony,ha ilyen volunteer munka szerepel a CV -ben.
Sokszor csalados apukak-anyukak allnak ki a zebrara,atengedve az iskolaba tarto gyerekeket...gondoljunk bele,itthon mikor vallalna ilyet egy apuka?Soha.
Mas szemlelet,kint ez termeszetes,itthon ciki.

Shebelle 2015.02.21. 07:45:27

@NIKI LAURA: Igen így van, s ráadásul a sérült személy sem lesz ezáltal annyira kizárva a közösségből, illetve állapotuktól függően ők is megtanulnak bizonyos szintig önálloan létezni, szemben azokkal az itteni társaikkal, akiket simán bedugnak egy "intézményben" ill. csak a négy fal között élik le az életüken bármilyen okból is kifolyólag.
Nagyon tudom ajánlani mindenkinek,bár lehet nem teljesen tartozik ide, a Temple Grandin c. filmet, igaz itt az anya volt, aki kiállt a gyerekéért.Nagyon elgondolkodtató, és lehet szeretni vagy nem szeretni.

**mimi** 2015.02.21. 08:18:32

Érdekesnek a poszt, szerintem ez is egy lehetőség az indulásra.

Hari Seldon 2 2015.02.21. 08:24:27

Kemény meló lehet ez az önkéntes élet a világ végén.
Ha a fiú önálló lett, akkor ugye csak azért írta az anya, mert a fiúnak a tanulás mellett nem volt rá ideje. Ugye? :-)
Jó lenne, ha jönne a fiú is, elmesélje ő a történetet.

Mrs. Clayton 2015.02.21. 08:25:45

@Taxomükke: itt mar volt rola szo hogy a skot bankok nyomnak skot fontot mint papirpenzt. Elvileg ugyanazt eri mint a rendes font de sokszor nem tudom miert angliaban nem fogadjak el. Kb olyan mint a nemet meg a spanyol euro, mashogy nez ki.

Mrs. Clayton 2015.02.21. 08:31:30

Most ezt az ossznepi felhaborodast abszolut nem ertem. Miert nem meselheti el a gyerek anyja hogy mit hogyan inteztek es hogy altalanossagban mi van ha ott onkenteskedsz?
Nem azt mondta hogy a gyerek igy meg ugy erezte magat, hanem tenyeket irt. Nincs tv de lehet kolcsonvenni egy kocsit. Nehogy mar ezt ne mondhassa el!
Most akkor en se mondjam el h skociaban egy birkapasztor heti 1000 fontot kap! Epp ket napja beszelt S. a gyerekkori baratjaval aki ezt ajanlotta neki. Nem nekem en csak S-tol tudom.
Nikinek pont jo lenne. Evi 52000 font es csak beeegetni kell a birkakhoz. Azok ugyis elvannak magukba meg az eperfold utan neki ez is menne.

Hari Seldon 2 2015.02.21. 08:38:29

@**mimi**:
Sok önéletrajzban jól mutat az önkéntes munka, főleg az angolszász közegben. Erre mindenképpen jó volt. De tényleg kemény munka.

**mimi** 2015.02.21. 08:44:09

@Hari Seldon 2:
Ezt egy percig sem vitatom, biztos nagyon kemény lehetett...

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.21. 09:05:58

Magyarul: kórházi beteggondozó.

Szar munka, de ha nincs más, ez is megteszi.

fhdgy 2015.02.21. 09:05:58

@svájci sapka (ch): Igen, érdekesek ezek az "anyuka levelek". Jelen esetben mégis többet látok benne. Miért? Elmondom: Feltételezem, hogy a gyerek nem volt egészen önálló, ezért kellett a szülőnek lépnie a gyerek helyett! Kérdésem az, hogy hány anyuka lenne képes ilyen, meglehetősen kemény módszerrel, rákényszeríteni a gyerekét arra, hogy végre induljon el végre az önállósodás útján. Itt ez most megtörtént. Jobb később mint soha! Hogy követett-e el korábban a szülő hibát, hogy a gyerek nem volt önálló nem tudom, csak feltételezem. Lehet, hogy "csak" a gyerek volt bátortalan. Ha ezt most végig csinálja, mármint az iskolát is, akkor addigra a gyerek már nem lesz anyámasszonykatonája, nem fog anyuci szoknyája mögé bújni. Ezt, mindent összevetve, nagyszerű eredménynek tartom. Nem a módszer, hanem az eredmény jelen esetben a fontos. Összességében azt mondom, hogy hurrá! A posztot egy másik szempontból is érdekesnek, jónak tartom: Egy figyelem felkeltő írás volt arról, hogy vannak ilyen dolgok a világban, és akinek nem adatik meg sok pénz, ezen az ( rögös ) úton is elindulhat és sok áldozattal, de nagyon sok mindent elérhet. Én sok sikert kívánok neki is és azoknak is, akik már elindultak ezen az úton vagy majd csak ezután teszik meg!

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.21. 09:49:06

@NIKI LAURA:

"szerencsetlenek csak nyognek,es orditanak."

Mennyi ideig voltal gondozo,niki?

Shebelle 2015.02.21. 09:52:40

@fhdgy: Bizony így van, bár szerintem ehhez a "csemete" is kell. Egy olyan "gyerek" aki nem akarta volna nem tette volna meg! Már ha erről van szó egyáltalán. A mai világ egyrészt nem igazán kedvez az igazi önállosodásra főleg nálunk, másrészt meg pont igen.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.21. 09:53:45

@Jess G: heti ezer??

Mar megyunk is, cseszki.
remelem, nem lakokocsiban kell aludni, mit az itthoni birkapasztorok.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.21. 09:54:42

@~~Babette~~: erted, olyan mint az Ur ir, eso esik, a skot font.

Mrs. Clayton 2015.02.21. 10:00:26

@~~Babette~~: nem tudom, h miben kell aludni, de 24 oras szolgalatban vagy, szoval nincs olyan h szombaton elmesz moziba, mert mittomen a birka ellik atan ott kell lenni, v passz, nem tudom, h megy ez a pasztorkodas, de igen heti 1000

Din Serpahis 2015.02.21. 10:31:29

Hát, és számítógépes játékokból tanultam meg angolul... (a suliban jó tanárunk volt, de nagyon kevés volt az óra)
A puszta közepén ingyen robotolásnál szerintem jobb :)

adg 2015.02.21. 10:33:20

Szerintem teljesen jo volt ez a poszt, erdekes es informativ. Teljesen mindegy volt ebben az esetben, hogy a gyerek vagy anya meselte el, mert nem volt benne tul sok szemelyes informacio.

Nekem tetszett, ez biztos sokat jelent a szerzonek. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.02.21. 10:45:02

@Taxomükke: Amire a neve is utal. :) Skóciában nyomtatott font. Más, mint az angol font vagy az észak-ír font, mégha az értéke meg is egyezik. Nem is fogadják ám el Skócián kívül mindenhol...

Múltkor én is itt a közép-angliai térségben ír fonttal akartam fizetni. Pénztáros srác úgy forgatta a bankjegyet, mint hülyegyerek a képeskönyvet. Látszott rajta, hogy sosem látott még ilyet. Elvitte a manageréhez, az megerősítette neki, hogy nyugodtan elfogadhatja, nem én nyomtattam...

ookma 2015.02.21. 12:00:35

Ha ez az a Camphill, ami Aberdeen mellett van, az azert nem a semmi kozepe. Meg beljebb a szarazfold fele par meterre onnan egy tesco-ban szegedi paprikas kolbaszt lehet venni, es ott talalhato Skocia egyik top 10-es kozepsulija egy parezres kisvarosban. Niki, te meg elmesz ezzel a susu nyog es ordittal a tudod hova, ahogy a posztiro is az el kell viselni-vel.

NIKI LAURA 2015.02.21. 12:12:55

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: szerencsed volt,egy jatekpenz!

Mikor skociaba vettem az autokat- kb 20% olcsobb mint angliaba-gyakran szoltak elore,nem fogadnak el skot fontot.
Itthon be sem valtjak,vagy nagyon rosszul.

2015.02.21. 13:00:54

Szerintem ez az egyik legjobb, legerdekesebb poszt ami ezen az oldalon megjelent az utobbi honapokban. Sok olvasonak adhat(na) pozitiv inspiraciot. Gratulalok a szerzo fianak es sok sikert kivanok neki a tovabbiakban.

A negativ kommentekkel nem tudok mit kezdeni, teljesen irracionalisak es / vagy rosszindulatuak. Tenyleg nem lehet azon csodalkozni hogy normalis emberek mar nem nagyon posztolnak ide, az ilyen kommentek utan.

Muscari 2015.02.21. 13:32:06

Ez egy nagyszeru lehetoseg nyelvtanulasra es onallosodasra erettsegi utan. Nagyon jo, hogy az anyuka leirta mindezeket, szerintem ne szabad elhanyagolni az onkentes munka jelentoseget, nyelvtanulas es kapcsolatepites szempontabol szerintem felbecsulhetetlen.

Remeljk a srac jol teljesit az egyetemen is, ilyen kezdet utan szerintem jo eselyekkel indul.

2015.02.21. 13:51:06

Ez jo kis sztori :) Orulok, hogy bevallalta es jol sult el, nagyon jo tapasztalat lehetett es gondolom baratokat is talalt.

Van egy kerdesem viszont, ha jon ide az anyuka vagy akar a fiu... Szoval, hogy nem tudott nagyon angolul? Igy nem volt nehez specialis igenyu emberekkel foglalkoznia? Tudom, nem pszichoterapeuta volt es lelkisegito, es nem arrol volt szo, hogy beszelgessen veluk az elet nagy kerdeseirol, de amelyik bentlako pl nehezen artikulalt, vagy sajatosan fogalmazott, annak is tudott segiteni, oket is ertette, hogy mit szeretnenek? Persze gondolom 2 ev utan belejott, de az elejen ez nem volt azert nehez?

En ha meg szerettem volna tanulni egy nyelvet anyanyelvi kornyezetben, biztosan nem specialis igenyu emberekhez mentem volna elso korben, en nagyon feltem volna, szoval duplan le a kalappal :D

SzZoole 2015.02.21. 13:51:13

Mi a baj azzal,hogy anyuka buszke a "kisfiara"?En is buszke vagyok a gyerekeim elert sikereire,neha le is irom ide,de ezen tul lo pikulat sem fogok irni.
A fia elert valamit ezzel a 2 ev alatt,nem is keveset.A fiu elvegzi a pszichológia/szociológia szakot plusz a oneletrajzaban benne lesz ez az onkenteskedes kapkodni fognak utanna az ezzel foglalkozo intézmények kb.£35-40/ora.Kezdetben!!!
Igy mar nem is hangzik olyan rosszul.

SzZoole 2015.02.21. 14:24:21

@Mirjam2: En jartam pszichológushoz,magan rendelesre,a Duke Streat-re,£170/ora!!!
Egy jobb nevu szakember £220/ora!!!
Akihez en jartam,mondta,hogy rengeteg fiatalt hordanak hozza,Internet,faszbuk fuggoseg miatt,meg a bullyzas miatt.
Buszke anyuka kisfia jo uton jar,hogy megcsinalja ezt,na majd akkor lehet kopkodni......

P.Elliot 2015.02.21. 14:47:45

@Mirjam2: Nekem is tetszik! Egy nem tul onallo, nem tul talpraesett, nem tul jo angol tudassal rendelkezo fiatalemberrol van szo aki egyedul valoszinu sosem mert volna kimenni es lehet hogy nem is ment volna semmire. Itt viszont onallosagot tanult, teljesen biztos hogy talpraesettseget es fejlodott az angolja hiszen a vezetoseg meg a fo emberek ott angolok es nem kulfoldiek, az apoltak szegenyek meg nem reklamaljak ha az oket segito kiejtese vagy mondat osszealitasa nem olyan tokeletes.
Mar maga az hogy a fiu egyetemre jar, angol nyelven, az mond valamit, felnott a feladataihoz, onlallo lett, sok szerencset neki.
Egy-ket bizonytalan, nehezen felnovo embernek ez bizony jo kezdes! Nagyon orulok ennek a beszamolonak, biztosan lesz akinek ez jo otletet fog adni!

Taxomükke (UK) 2015.02.21. 14:52:52

@Jess G: Igen, köszi, tudom,mi a skót font, csak ezen (is) érződik, hogy anyuka írta a posztot a gyermek helyett. Eszembe nem jutna skót fontot írni, más skóciai posztolóktól sem olvasnánk ilyet. Szerintem.

Taxomükke (UK) 2015.02.21. 14:55:29

@Jess G: A birkapásztor meló nem lenne jó Nikinek, mert szerintem nincs meg hozzá a megfelelő egyetemi végzettsége.
(If you know what I mean...)

Taxomükke (UK) 2015.02.21. 14:59:21

@Taxomükke: Ja, előre szólok, mielőtt én is megkapom itt a beosztásomat, látom, páran bal lábbal keltek: nem kritizáltam a poszt főszereplőjjét, szóval ne tessenek majd ezt belemagyarázni.

Golf2 2015.02.21. 15:57:17

@Mirjam2: muszáj mindig morogni? Nehogymár ugyanazt kelljen írni mint a vezérbikáknak.

M. Péter 2015.02.21. 16:18:43

@Jess G: A skót font Skócia pénzneme volt 1707-ig, akkor 12:1 arányban beváltották font sterlingre. A mai skót és északír bankok font sterling bankjegyeket bocsájtanak ki. Korábban sok bank bocsájtott ki bankjegyet, de egy 1844-ben hozott törvény alapján Angliában és Walesben új bank már nem kaphat bankjegykibocsájtási jogot. A megszűnésekkel, összeolvadásokkal az angol és walesi bankok fokozatosan elvesztették a bankjegykibocsájtási jogukat, és csak a Bank of England maradt. A skót és északír bankoknak a kibocsájtott bankjegyekkel egyenlő értékű Bank of England bankjegyet kell letétbe helyezniük, erre a célra speciális 1 millió és 100 millió fontos bankjegyek vannak.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.02.21. 16:23:15

@fhdgy: Ok, és akkor most mi van?
Nem fikáztam, csupán nem értem az anyukás posztokat.
Ha akarja, írja meg gyerek.
Más generáció, más látásmód.

morsels (törölt) 2015.02.21. 17:08:09

@svájci sapka (ch):
Nahat.
Azt hittem, hogy az egesz hataratkeles a kulonbozo latasmodokrol szol.

Tke 2015.02.21. 17:24:23

A bevezetőből az látszik, hogy közös családi elhatározás volt mind az angoltanulás, mind a külföldi referencia megszerzése. A feladvány az volt, mindezt a "legfájdalommentesebben".
Nagyon jó a beszámoló több szempontból.
Járható megoldást kerestek, amikor megtalálták a lehetséges megoldást, akkor felkészültek rá (a 'gyerek' tanult, a szülő-család pedig anyagilag járult hozzá), felkészültek emberileg, hisz az anyuka el merte engedni a gyermekét egyedül és elég messzire. A 'gyerek' pedig élt a lehetőséggel.
Hátrányként említik néhányan, hogy nem a résztvevő, hanem a szülő írta. Szerintem éppen ennek ritkasága miatt válik előnnyé, ráadásul elég tárgyilagos.
Arról sokan írnak, hogy belépő szintű munkákkal kezdik kinti életüket, jellemzően fizikai munkával. Jó dolog belelátni egy szociális szervezet működésébe. Legalább valami képünk van már arról is, hogy mi pálya ilyen helyen kezdve a kint életet.
Hiánypótló az írás, nekem több szempontból is teccett, helyenként nagyon teccett:)
Külön köszönet az adekvát kommentekért!

morsels (törölt) 2015.02.21. 17:24:42

@svájci sapka (ch):
Miert?
Szerintem a hataratkeles egy csomo embert erint, nekik is lehet 'latasmodjuk'.
Az mas kerdes, hogy ez kit mennyire erdekel.

Teged gyakorlatilag semmi, ahogy olvaslak.

Lovely jubbly 2015.02.21. 17:25:06

Sziasztok! Rendszeres olvasója vagyok a blognak, de még soha nem írtam.
Én is értelmi ssérültekkel dolgozom Dél -Angliában. Azt kell mondanom, hogy nem megterhelő munka egyáltalán (dolgoztam én már tanítói asszisztensként, keresk. ügyintézőként, bolti eladóként...), főleg így, hogy 2-3 fogyatékkal élő él együtt egy házban, akikre általában ketten felügyelnek. A management egyénre szabott kockázatfelmérés után határozza meg, hány emberes egy-egy kliens. Akikkel most én dolgozom, "könnyű esetek ", sokat járunk el városba, Friday Clubba (disco learning difficultieseknek), erre -arra... sok üres óránk is van, olyankor tévézünk, zenét hallgatunk. A fizetés nem a legjobb, de sztem egyenes arányban van a munka nehézségével.
Ráadásul ezek az emberek nagyon aranyosak, öröm velük dolgozni! :-) Én legalábbis szeretem a munkám.

Lovely jubbly 2015.02.21. 17:26:04

Sziasztok! Rendszeres olvasója vagyok a blognak, de még soha nem írtam.
Én is értelmi ssérültekkel dolgozom Dél -Angliában. Azt kell mondanom, hogy nem megterhelő munka egyáltalán (dolgoztam én már tanítói asszisztensként, keresk. ügyintézőként, bolti eladóként...), főleg így, hogy 2-3 fogyatékkal élő él együtt egy házban, akikre általában ketten felügyelnek. A management egyénre szabott kockázatfelmérés után határozza meg, hány emberes egy-egy kliens. Akikkel most én dolgozom, "könnyű esetek ", sokat járunk el városba, Friday Clubba (disco learning difficultieseknek), erre -arra... sok üres óránk is van, olyankor tévézünk, zenét hallgatunk. A fizetés nem a legjobb, de sztem egyenes arányban van a munka nehézségével.
Ráadásul ezek az emberek nagyon aranyosak, öröm velük dolgozni! :-) Én legalábbis szeretem a munkám.
A fiúnak sok sikert a jövőben, jó lenne az ő véleményét is hallani, milyen tapasztalatai voltak a service userekkel és a kollégákkal.

fhdgy 2015.02.21. 17:26:07

@svájci sapka (ch): Bocs, nem hiszem, hogy fikáztalak. Csak próbáltam rámutatni, hogy más szemüvegen keresztül is lehet nézni a dolgokat.

fhdgy 2015.02.21. 17:26:10

@svájci sapka (ch): Akkor olyanok nem is mondhatják el a véleményüket, akik még soha nem voltak határátkelők??? Érdekes lenne!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.02.21. 17:32:17

@morsels: Értő olvasés. Kérlek olvasd el még egyszer mit írtam.
:)
Köszönöm.
@fhdgy: Nem ezt írtam. Nem hiszem, hogy egy kívülálló, más nevében le tudja írni annak tapasztalatait. Még akkor sem, ha szülőről van szó.
Max. elmondás alapján próbálja beleélni magát a pillanatnyi helyzetbe.
Még egyszer: sehol nem írtam, hogy nem jó az írás. Annyit jegyeztem meg, hogy jobb lett volna a gyerektől hallani.
Ennyi.

Muscari 2015.02.21. 17:37:04

@Lovely jubbly: mit tudsz rola, vannak itt is olyan otthonok szamukra, mint Magyarorszagon? Ezek az emberek miert nem a csaladjukkal elnek, nem tudjak oket ellatni? Illetve latogatjak oket a rokonok?
Erdekelne, hogyan zajlik a fogyatekos gyerekek ellatasa, milyen lehetosegek vannak. Ha nem akarod itt kifejteni, akkor privat uzit is tudsz irni a nevemre kattintva. Koszi.

Shebelle 2015.02.21. 17:48:08

....S arról nem is beszélve h. olyan közegben, ahol dolgozott a főszereplő a cikkben, sokkan rádöbbenek(ha még eddig nem tették meg) hogy milyen szerencsések az egyszerű "hétköznapi és átlagemberi" gondjaikkal, sokkal jobban és másképpen értékelik életüket, mert van választási lehetőségük. Persze csak szerintem...

Shebelle 2015.02.21. 17:52:28

@Zoole[uk]: Egyetértek! Szerintem meg nyugodtan írj róla/róluk, és szívesen olvasom :) . S szerintem a többség is, csak ők hallgatnak :) A gazt meg hagyd a kecskékre :D

fhdgy 2015.02.21. 18:18:26

@svájci sapka (ch): Jó, akkor egyszerűsítsük le a dolgot: kérlek szépen, írd meg, hogy mivel fikáztalak!!!

Lovely jubbly 2015.02.21. 18:18:38

@Muscari: Itt az értelmi sérült emberek nagy százalékban ún. supported living keretein belül laknak. Ez azt jelenti, hogy 1-5 fogyatékkal élő ember él egy házban, ami egy housing Association tulajdonában van. A council fizeti nekik a bérleti díjat. A villany- gázszámlát ők fizetik a disabled benefitükből, egyenlően elosztva. Én egy NHS-hez tartozó cégnél dolgozom, de sok a privát cég is, meg vannak különböző charityk. Sokszor a szülőknek nagyon megterhelő speciális igényű embert nevelni, gondozni. Biztos vagyok benne, hogy kapnak a szülők sok segítséget, én dolgoztam egy agency által gyerekekkel is (igaz csak érintőlegesen, mert utána elkoltoztunk, később már felnőttekkel dolgoztam) , pl. heti 2x4 órában ha gondozó van a gyerekkel, ilyenkor a szülő fellélegezhet egy kicsit, el tudja intézni egyedül a dolgait, bevásárol... Stb. Ahol most dolgozom, ott 50-60 évesek a lakók, ők még az intézetis időkben nőttek fel és éltek javarészt. Egyiküket látogatja a bátyja évente 2x, a másikat senki sajnos :-(. Ismerek viszont olyan gondozottakat, akiket heti rerendszerességel látogatnak, sőt van, aki hétvégente haza is jár.
Sajnos a fogyatékkal élő gyerekekről többet nem nagyon tudok Muscari, csak annyit még, hogy vannak special needs school-ok, de sok sérült gyerek jár mainstream intézményekbe is.

2015.02.21. 18:32:45

Fiatal fiuk onallosodasra ott volt a sorkatonasag. Utaltam, mint a xart, de nem volt valasztas. Tul kellett elni a ket evet. Szerintem 3 honap un. "bootcamp" beleferne minden 18-20 ev kozotti fiu eletebe, TV, Internet, IPhone, Facebook nelkul. Kevesebb lenne a kek es lila haju, tetotol talpig tetovalt, orrkarikas emberszabasu:)
Onkentes munka: dolgozzon ingyen az, akinek 6 anyja volt.
Hatranyos helyzetu emberek segitese az allam feladata lenne.
Pszichologia/szociologia = konyvtar szak. Termelni, fizikai munkat vegezni, alkotni mar senki sem akar???
(gondolkoztam 2 percig, hogy el merjem-e kuldeni e ezt a kommentemet, eredetileg ugyanis megemlitettem benne a Taigetoszt is, de azt toroltem)

Muscari 2015.02.21. 18:38:30

@Lovely jubbly: koszi szepen, akkor tehet teljesen maskepp van, mint otthon. Szerintem ez igy mindenkepp jobb.

Giddy Lamb 2015.02.21. 19:05:13

@Cascabel: "Pszichologia/szociologia = konyvtar szak. Termelni, fizikai munkat vegezni, alkotni mar senki sem akar???"

Tudod, ha valaki gépként él és úgy is gondolkodik, még akkor is kilazulhat benne néha egy-egy csavar, amit nem árt időben meghúzni, hogy szét ne essen a szerkezet idő előtt.
A pszichológusok pont ezt csinálják...
Sokan mégis úgy gondolják, hogy a psziché karbantartása kb. olyan céltalan, mint teszem azt: csörgőkígyónak a napszemüveg...
Ne higgy nekik!

SzZoole 2015.02.21. 19:11:37

@Cascabel: nagyrészt egyetértek veled öreg barátom:)))
Egy dologban nem,azt hogy egy cociologus mit csinál,halvány lila fingom sincs:)
De,egy jo csihologus sokat tud segíteni,hidd el egy fiatal barátodnak:)))

Shebelle 2015.02.21. 19:24:58

@Giddy Lamb: +1
"Tudod, ha valaki gépként él és úgy is gondolkodik, még akkor is kilazulhat benne néha egy-egy csavar, amit nem árt időben meghúzni, hogy szét ne essen a szerkezet idő előtt." - főleg miután,egy szokásos hétköznapnak tünő szép nyári napon, szembetalálod magad egy pisztollyal, ami kb. 50cmre van a fejedtől....

Giddy Lamb 2015.02.21. 20:26:14

@Zoole[uk]: "azt hogy egy cociologus mit csinál,halvány lila fingom sincs:)"

Többek közt "leméri a lázát a világnak"

@Shebelle: "szembetalálod magad egy pisztollyal, ami kb. 50cmre van a fejedtől..."

A profik azért teszik a pisztolyt a párna alá, hogy ébredéskor ne kelljen szembenézni vele az éjjeliszekrényen...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.21. 20:28:30

@Hari Seldon 2: Haha, ez nagyon ott van...
:-))))))))

A poszthoz:
Bakker, a referenciaszerző munkahely elnyeréséhez is referencia kell???
Akkor hogyan szerzi meg az ember az első referenciáit?
Megadja a bölcsöde, óvoda elérhetőségét?A poszt-toló végül hogy ugrotta meg ezt a problémát?

Hasonló 22-es csapdája ez, mint a magyar munkaadói felfogás: legyen 10-15 év tapasztalatod, de ugyanakkor legyél fiatal
(hogy ne kelljen sok bért fizetni) és "rugalmasan terhelhető" (kizsigerelhető, agyon dolgoztatható).
Hát a q anyját az ilyen munkaadóknak... :-(

Viszont végre kaptunk információt arról is, hogy mit kap a segítő.Ez így egész korrekt, főleg egy fiatalnak...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.21. 20:33:39

@Jess G: Bircapásztorkodni 4000 fontért havontaaaaaa??? Beszarás, ez egy kisebb vagyon, még ha bruttó, akkor is...
Baxxa meg, miért nem volt ilyen, mikor én voltam fiatal?Persze lehet, hogy volt, csak nem tudtam róla.

blackhairlady 2015.02.21. 20:58:55

@Lovely jubbly: "A fizetés nem a legjobb, de sztem egyenes arányban van a munka nehézségével."

No ez a mondat nekem nagyon tetszik.
Amugy a kommented tobbi resze is, es koszonet, hogy vigyazol a raszorulokra!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.21. 21:01:18

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: :-)))
Az ilyen "játékpénzek" emlékbe jók, ha az ember hazajön a területről...

Shanarey 2015.02.21. 21:12:29

Na ilyenkor azért örülök, hogy az én anyukám számára az Internet az egy fura, csodás dolog, a blog mint kifejezés, számára semmit sem jelent, és bekapcsolni sem akarja soha az otthoni számítógépemet. helyette én hívom őt telefonon, mert az nekem olcsó.
:-)

De ettől függetlenül, nincs ezzel a poszt-tal semmi gond, eltekintve az apró tárgyi tévedésektől, teljesen jó.

@Taxomükke:

A Skót Font egy furcsa pénznem, amelyet Angliában kissé ijedten és zavartan szemlélnek, de azért elfogadják, miután megkérdeztek valami főnököt.

@~~Babette~~:

Szerintem saját magát vette alapul, ő mit tenne.
:-)

@Cascabel:

Hű de egyszerű ember vagy te.
:-(

M. Péter 2015.02.21. 21:12:47

@geegee: "Akkor hogyan szerzi meg az ember az első referenciáit?"
Az iskolától vagy egyetemtől.

Muscari 2015.02.21. 21:29:31

@Lovely jubbly: meg valamit kereznek. Mi van azokkal, akik olyan halmozottan vagy sulyosan fogyatekosak, hogy meg korlatozottan sem alkalmasak onallo eltvitelre? Oket hova teszik?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.21. 21:40:50

@Cascabel:
Én is visszaállítanám a sorkatonaságot.

Shanarey 2015.02.21. 21:43:23

@diggerdriver:

Én is.
Egy hat hónapos kiruccanás a mama szoknyája mellől, nagy csodákra képes.

2015.02.21. 21:48:26

@diggerdriver: Igazi nagy szopás, kidobsz az életedből x évet, amikor benne vagy, a hátad közepére sem kívánod, húsz év múlva pedig sírsz a gyönyörtől, hogy milyen jó volt, és nagyokat tudsz nevetni a sok hülyeségen.

A szülők neveljék meg a gyereküket, és akkor nem kell beadni sorkatonának. Tudom tudom, az igazi férfi volt katona. Persze az már más kérdés, hogy a határt "őrizted" v. harcoltál valakik ellen, és öltél embert is. :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.21. 21:50:33

@Philosoraptor:
A probléma ott van hogy manapság már a szülőket sem neveli meg senki, akkor azok hogyan neveljék a gyerekeiket?

2015.02.21. 22:04:05

@diggerdriver: Ebből kiindulva a gyereket sem kell beadni katonának, mert a szülei attól még ugyanolyan gyökerek maradnak. :D

Mi van már megint? Régenmindenjobbvót? A ti időtökben természetesen (!) nem voltak lázadozó tinédzserek, csak most van ugye elbaszott világ. Mert régen nem volt internet, aztán fogalmad sem volt a világról a mikrokörnyezeteden kívül, meg amit hallottál. Most meg minden hülyeségről értesülsz 3 sec alatt. Mondjuk ha kizárod az életedből ezeket a hülyeségeket, már is könnyebbé tetted az életed, és nem kell szörnyülködni. :P

Hari Seldon 2 2015.02.21. 22:09:14

@diggerdriver:
Jó is az!
ha még nem ivott, meg bagózott, ott aztán majdnem mindenki garantáltam elkezdi.
Az összes zsoldját cigire költi (és ez még csak a jobbik eset, mert időnként más cucc is kell, ugye, mert az olyan "vagány", és a haverok előtt így lehet bevágódni)

Ja, mondanom sem kell, én nem egyik et sem csináltam... :-)
A félrerakott zsoldból mentem el leszerléskor egy görög útra a régi Jorgosz travell-el

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.21. 22:15:03

@Philosoraptor:
Veled kezdeném.
Olyan csicska lenne belőled öröm lenne nézni.:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Aki meg ellenzi a sorkatonaságot az mind libsi:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hari Seldon 2 2015.02.21. 22:18:02

@diggerdriver:
Csakhogy a katonaságban elsősorban arra nevelik az állompolgárokat, hogy őket meg lehet alázni. Velük mindent meg lehet csinálni. Ettől kezdve felnőttként sem lesz más vélemánye semmiről: "én kisember vagyok" "velem mindent meg lehet csinálni"

És a politikusok meg is tesznek mindent a "kisemberel".

Szerinted nálatok Angilába meddig maradhatott volna Cameron miniszterelnök, ha csak szóba hozza, hogy felszámolná a magánnyudíjat
(nem tudom ott milyen van, de csak példaként írtam egy ilyet. És nem is az aktuálpolitika miatt, hiszen ez még az előző ciklusban volt)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.21. 22:18:26

@Hari Seldon 2:
Haggadmá...
Te legfeljebb olyan operettkatona lehettél volna ha egyáltalán voltá katona:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hari Seldon 2 2015.02.21. 22:20:26

@diggerdriver:
És aki szeretett lövöldözni, úgy értem kilőhette mind a 17 lőszert amit kapott, de nem szerette a katonaságot?

Shanarey 2015.02.21. 22:21:33

@Hari Seldon 2:

Tudod a katonaságnál sosem volt kötelező hülyének lenni és rászokni a piára cigire, egyébre, de nagy volt rá a késztetés. Ám most ez megvan a mai világban katonaság nélkül is. Mert a fiatalság azt hiszi, hogy a csordaszellem az egy jó etalon. Persze gondolkodni, macerás egy olyan világban amelyben ott a google.

Na és én sem szoktam rá egyikre sem amíg ott voltam, és utána sem érdekelt, mert még gyerekként rájöttem arra hogy ezek nélkül is felnőtt leszek. S milyen érdekes, még mindig sokan vannak akik azt hiszik ez kell a felnőtt léthez. Én a "zsold" ból uszodába jártam, moziba, könyvtárba, na meg haza amikor lehetett.

Hari Seldon 2 2015.02.21. 22:21:52

@diggerdriver:
Kilenc hónap a Szentgyörgyi-ben Kecskeméten.

Hari Seldon 2 2015.02.21. 22:26:08

@Shanarey(England) ISTP:
Na, akkor mi a kivétlek táborát gyarapítottuk. :-)

Igazad van, a "hülyéknek ott a csordaszellem", de ha csak kis esély van elkerülni, egy garantáltan csordaszellemet generáló helyet, akkor azt én inkább kihagytam volna.

Shanarey 2015.02.21. 22:27:10

@Philosoraptor:

Az x évről annyit hogy az már egy év sem volt mielőtt beszüntették

Hari Seldon 2 2015.02.21. 22:28:39

@Shanarey(England) ISTP:
Te is már a 90-es évek katonája voltál?

puhacica 2015.02.21. 22:31:01

jeeee, mondom, az utolso komment 22:21-kor jott, hat hogy a picsaba, mikor meg csak 21:30 van?! az elet apro meglepetesei... :D

Shanarey 2015.02.21. 22:31:23

@Hari Seldon 2:

Nem egészen, én 90-ben szereltem le, és 18 hónap után.

Shanarey 2015.02.21. 22:32:33

@puhacica:

Tán mert Angliában vagy, és nem Magyarországon.

Welcome.

2015.02.21. 22:48:55

@diggerdriver: Erről szólt a sorkatonaság. Volt egy feljebbjáród, aki szétszopatott. Kösz, de én ebből nem kérek. :D Ha viszont olyan katonaság lenne, amit komolyan lehetne venni, azt támogatnám.

2015.02.21. 22:54:53

@Shanarey(England) ISTP: "Na és én sem szoktam rá egyikre sem amíg ott voltam, és utána sem érdekelt, mert még gyerekként rájöttem arra hogy ezek nélkül is felnőtt leszek. S milyen érdekes, még mindig sokan vannak akik azt hiszik ez kell a felnőtt léthez."

Katonaság nélkül is felnőtt lettem. Sokan hiszik, hogy katonaság nélkül ez nem történhet meg! :D :P

Shanarey 2015.02.21. 22:59:01

@Philosoraptor:

Nem akarlak megbántani, de fogalmad sincs miről beszélsz.
De ne aggódj, kb 10-15 év múlva már tudni fogod.

Ha jól emlékszem 9 hónap.
Ha valaki jobban tudja javítson ki pls.

A nick már létezik válassz másikat 2015.02.21. 23:11:03

@diggerdriver:
ezt régebben úgy mondták: bezzeg a mi időnkben!

A nick már létezik válassz másikat 2015.02.21. 23:11:03

@puhacica: nem elég, hogy a kerítés ehető, nyugaton még a jövőt is tisztábban / pontosabban látni! ;)

blackhairlady 2015.02.21. 23:17:17

@puhacica: Szia! Megerkeztetek epsegben? Minden rendben ment? Remelem majd irsz par sort a koltozes oromeirol?:)

Herr Géza 2015.02.21. 23:18:30

@puhacica: Nocsak, Puhacica átúszta a csatornát...., és közben beázott az órája. :))))))

LaoHu 2015.02.21. 23:47:15

A katonaság átvészelhető volt és még csak rossz emlékeim sincsenek. Pedig magyarként a román hadseregben akár lehetnének is. Igaz csak hat hónap volt egyetem után '99-ben. Azt hiszem nem ártana a mai fiataloknak sem, igaz az első másfél hónapban nehezen tudtam megszokni a bezártságot.

2015.02.21. 23:47:38

@Shanarey(England) ISTP: "Nem akarlak megbántani, de fogalmad sincs miről beszélsz.
De ne aggódj, kb 10-15 év múlva már tudni fogod."

Nem fogsz megbántani, mert egy vadidegen ember véleménye semennyire se érdekel, elhiheted. :) Szóval ha letudod írni személyeskedés nélkül is a véleményedet, akkor arra vevő vagyok.

Nem aggódom, minden generáció szidja az előzőt, ez nem újdonság számomra.

Lovely jubbly 2015.02.22. 00:11:03

@blackhair-lady: Köszönöm szavaidat. Én egy egyszerű tanítóképzőt végeztem, de erősen gondolkodtam a gyógypedagógusi pályán is, de az életem másképp alakult. Azonban most kárpótolva érzem magam :-) Azért lehet extra pénzt keresni itt is túlórával, éjszakázással. (Főleg a sleepoveres műszakok jók, mert akkor lehet aludni 7 órát, plusz lehuzod a normál műszakodat előtte és utána. Vannak azonban házak, ahol éjszaka fenn kell lenni végig, olyankor persze nem tudsz egy délelőttös műszakot ledolgozni utána.)
@Muscari: Dolgoztam egy halmozottan sérült fiatal nővel, ő nem tud beszélni, szinte teljesen mozgásképtelen (tolószékes), inkontinens....tehát nagyon súlyosan sérült, semmit sem tud megcsinálni magától, etetni kell, vécéztetni... stb.Vele reggel 7-től este 9-ig 2 gondozó van nonstop, ejszaka awake nights (epilepsziás is). Ja és ő egyedül lakik, mert sokat sikoltozik, más gondozottak sem bírják hallgatni szegényt :-). Van kertje, külön sensory room, kocsit lízingel, kirándulni, nyaralni jár... stb. Rengeteg pénzt költenek a supported living keretein belül előkre, viszont hogy az idősgondozásra miért jut sokkal de sokkal kevesebb pénz azt nem értem :-/

montroyal ( CAN qc) 2015.02.22. 00:35:13

@Philosoraptor: én meg ugy voltam vele, nem hivtak - nem mentem ... osszeirason voltam ,de soha sorozason, orvosi vizsgalaton ... elfelejtettek , csak amikor betoltottem a 26ot jottek ra ;miert nem voltam katona? ... de akkor mutottek servel , megmutattam azt mondtak akkor en gyenge vagyok (mar 2 oldalon volt ) akkor ram nem szamitanak a katonasagnal .... majdnem sirva fakadtam .... az oromtol ..

montroyal ( CAN qc) 2015.02.22. 00:41:33

igazabol én is kint ertem be ugyessegben megoldasokban mert csak magamra szamitothattam ..apam minden hazepitessel barkacsolaccal kapcsolatos munkat megtudott csinalni azert rahagytam inkabb csavarogni mentem .. it a hazamat renovaltam es minden munkat metudtam csinalni viz ,villany, falak csempe ,teto ... mert raszorultam muszaly volt .. kesobb felvallatam masoknak is felujitasokat ..

2015.02.22. 01:02:09

@montroyal ( CAN qc): És mégis emberré váltál. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.22. 01:20:44

@M. Péter: Na, hát akkor majdnem beletrafáltam... (bölcsöde, óvoda).
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.22. 01:42:00

Hmm, érdekes dolog ez a katonaság.Én sem bírtam sajnos kibulizni, hogy megússzam... :-)
93 aug-94 aug időszakra berántottak.Szerencsére volt "csókom" és nem vittek el a halál ivarszervére, illetve viszonylag értelmes helyre kerültem.
Valóban volt egy olyan életre nevelő hatása egy kicsit.Meg az érdekbarátságok kiépítésére is jó volt.Manapság ezt úgy mondanák, hogy kapcsolatépítés...
:-))))))))
Ha te adsz nekem plusz kaját, akkor beszélhetsz este a csajoddal.
Mert hogy én telefonos voltam.Vagyis kaptam egy kis szakmai vonalat is.Azt nem mondom, hogy találkoztam a jövő technikájával, de azt igen, hogy megismerhettem testközelből a múltét...
:D
Az is valami.
Meg ami még borzasztó volt, az az unatkozó katona, aki elkezdi szívatni a rangban alatta lévőt, terrorizálni, kihasználni a gyengébb lelkületűt.Én nem adnék / nem adtam volna sorállományúnak rangot, a problémák döntő többsége ebből is adódott.Nálunk szerencsére aki nem volt szolgálatban, büntetésben, az hazamehetett minden nap.Mázli.
És igen, a cigi, bagó is rengeteg embernél bejátszott.Bár valamiért én sem kaptam rá egyikre sem.Szóval jó volna ez, ha télleg értelmes , hasznos dolgok történnének az emberrel.Hasznos dolgokat tanulna, gyakorolna.Talán külföldön, fejlettebb országokban működhet.

morsels (törölt) 2015.02.22. 02:49:37

@geegee:
Alapvetoen szerintem egy bootcamp minden fiatalnak jot tenne. Egyfajta viszonyitasi alap, hogy az elete nem is olyan szar, lehet azt rosszabba tenni :-)

Vilagos, masfel-ket ev, vagy mint regebben harom, az tul sok, de egy 3-6 honapos kikepzo tabor, kemeny fegyelemmel, szerintem nem artana senkinek.
Noknek sem.

Nem szuksegszeruen katonasag, de alapnak jo kiindulopont.

2015.02.22. 07:38:08

@Cascabel: En is ehhez hasonlo szakot vegeztem, nagyon is lehet alkotni a segitsegevel, nem csak fizikai alkotas letezik hanem szellemi is. Es anyagilag is kivaloan lehet vele ervenyesulni.

2015.02.22. 07:41:08

@morsels: Teljesen egyetertek. Nekem kicsit az elso evek voltak ilyen bootcamp-szeruek Angliaban live-in nannykent, nem bantam meg, nem serultem lelkileg :), szerintem minden szempontbol nyertem vele. A legtobb fiatalnak jot tenne egy hasonlo tapasztalat.

luis5 2015.02.22. 08:17:57

Lehet h irtak már, csaxolok: nincs olyan h skot font. Csak font van, ugyanaz a pénz egesz UK-ben

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.22. 08:23:42

@Philosoraptor: regen minden jobb volt. Majd meglatod, ha neked islesz regened:-):-):-):-) majd jusson eszedbe akkor babette anyo, amikor eloszor kimondod:-):-):-):-):-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.22. 08:25:40

@puhacica: :-):-):-):-)
es meg rossz oldalon is kozlekednek, mi?

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.22. 08:27:38

@Lovely jubbly: mindezt allami penzbol? Vagy van biztositas? Vagy gazdag?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.22. 08:48:47

@morsels: Hát ja, ez kétségtelen.Életre valóbb lenne mindenki, megtanulná értékelni az életkörülményeit...

adg 2015.02.22. 08:58:38

@luis5: majd ha lesz egy kis idod, azert nezz majd utana megegyszer, hatha megis van.

puhacica 2015.02.22. 09:57:12

@A nick már létezik válassz másikat: ezert jottunk, nem? :D

@blackhair-lady: igen, megerkeztunk. minden rendben ment, de nagyon faraszto volt. irok majd, de hogy mikor, azt nem tudom. tul sok a tenni- es befogadnivalo :)

@Herr Géza: atusztam, de akkora volt a hullamzas! ott billenhetett meg valami... :D

@~~Babette~~: na ez az, amit szerintem sose fogok megerteni, atlatni. :)

Igaz Barát 2015.02.22. 09:58:49

@diggerdriver: Mit tudnak ezek a fiatalok az életről meg a katonaságról. Én még annak idején egyszerre hadifogolynak vonultam be. Az volt ám a kemény világ!

adg 2015.02.22. 10:27:37

@puhacica: hoho, megerkeztetek? Hu, kezdodik a neheze. :). Aztan munka hogy lesz, mar talaltatok otthonrol, vagy csak most kezditek majd korbejarni a pubokat, hogy hol van egy szabad kagylo, ahol lehet mosogatni? :))
Varom a beszamolot.

Azert majd szolok, ha keresnek vagot itt, a helyi tvnel. Most, hogy mar rutinos koltozok vagytok, meg egy kis ugras mar nem oszt, nem szoroz.

2015.02.22. 11:15:55

@~~Babette~~: Nem tartom kizártnak, de engem akkor sem fog meghatni, hogy melyik fiatalnak mekkora fültágítója van és a többi. Minden korosztálynak megvan a saját hülyesége, csak valahogy aki benne élt, az hajlamos elfelejtkezni róla. :)

2015.02.22. 14:46:54

@tanato: A Fidesznek valami obszesszioja van a szaudiakkal. Orban eddig negyszer (!) jart naluk. Kiralyok akarnak ezek lenni mind, vagy legalabbis nagyurak. Szolhatna mar nekik valaki hogy erre szuletni kell.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.22. 15:25:27

@Herr Géza: mit nocsakozol, nem allt meg nalatok egy puszira??

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.22. 15:28:00

@Philosoraptor: o, en a magamera nagyon is jol emlekszem:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.22. 15:29:02

@Mirjam2: visszahozza a 174 marhat:-):-):-):-):-):-)

Pedig maradhatnanak minden:-D

LyukasBogrács 2015.02.22. 19:43:19

@~~Babette~~:
"szerencsetlenek csak nyognek,es orditanak."

Mennyi ideig voltal gondozo,niki? "

És ha gondozott volt?

puhacica 2015.02.22. 20:44:34

@adg [Au, Darwin]: meg, es tenyleg most jon a neheze. munkat majd itt kell talalnunk, ugy, ahogy mondod, bejarva a pubokat. van is itt a sarkon egy pizzeria, majd bemegyek valamelyik nap, hatha akad valami melo. :) a helyi tv-nel valo erdeklodest pedig koszonom, ugy 15 ev mulva lesz aktualis. :)

tanato 2015.02.22. 21:37:27

@Mirjam2: valamiért tényleg vonzódnak Szaud_-Arábiához.

Herr Géza 2015.02.22. 23:23:03

@~~Babette~~:
Hát képzeld, nem álltak meg, pedig egész du. lestem az ablakból...
Öri-harit is fogadtam... :)))))))

Lovely jubbly 2015.02.23. 09:54:27

@~~Babette~~: Ez mind állami pénzből megy :-)

PJRT 2015.12.04. 14:06:09

Ezúton szeretném megköszönni a Határátkelő blognak és a Szerzőnek a megjelent cikket! Én itt olvastam először a Camphillekről, előtte azt sem tudtam, hogy van ilyen a világon - és most már negyedik hónapja boldogan élek és dolgozom egy németországi Camphillben! :)
A leírás alapján úgy tűnik, nagy eltérések nincsenek, nagyon hasonló a hely és a feladatok, csak földrajzilag máshol fekszik. Én itt szeretnék továbbtanulni is, a közelben van is egy iskola, ahol ezt a szakmát tanulhatja az ember (Heilerziehungspflege) 3 évben, melynek végén teljes körűen el tudja látni feladatát gyógypedagógiai, szociálpedagógia és ápolási ismeretei és 3 éves gyakorlata alapján. (Az iskolában elméletet, a Camphillben gyakorlatot tanulhatunk.)

Persze sok más érdekes cikket is olvastam a HÁ-n, de ez megváltoztatta az életem, és úgy érzem, nagyon jó irányban! :)

Anna

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása