oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. november 09. 06:44,  Amikor leáll Ausztrália 162 komment

2014. november 09. 06:44 Határátkelő

Amikor leáll Ausztrália

A hülye (vagy extrém jó, kinek-kinek ízlése szerint) kalapok, a rengeteg pezsgő és bor, valamint természetesen a lovak – mindez együtt a november minden első keddjén megrendezett Melbourne Cup, a világ egyik legfontosabb lóversenye. Ilyenkor Ausztrália egy napra leáll, mi viszont megmutatjuk, hogyan is néz ki ez az esemény közelről. A mai blogajánlóban lesz még szó a németországi iskoláról és a müncheni tömegközlekedésről is.

cím_Ausztrália.jpg

Kezdjük tehát az immár 154 éves Melbourne Cuppal, ahová az Ausztrália A-tól Z-ig blog kalauzol el minket, rengeteg képpel. Miután nem vagyok nagy lóversenyes (és akkor még nagyon finoman fogalmaztam), az számomra is csak most derült ki, hogy ez egy handicap típusú lóverseny, ami annyit tesz, hogy a különböző lovakra különböző nagyságú súlyokat raknak azok korábbi eredményei alapján. De lássuk a posztot!

„Gyakorlatilag a verseny idejére leáll Ausztrália, mindenki a TV előtt ül, vagy egy étteremben, szórakozóhelyen, a fogadóirodákban, esetleg egy lóversenypályán követi az eseményeket. (...)

Ami nagyon vicces, hogy ez egy óriási kiöltözős társasági esemény, mindenki teljesen kikeni magát, és olllllyan hajdíszeket aggatnak magukra a hölgyek, hogy az már az abszurdum határát súrolja. Konkrétan az ausztrál kalapkészítő ipart nagyjából ez az egy esemény tartja fent.

És ugye ha már társadalmi esemény, akkor mindenki pezsgőzik, borozik, sörözik, ahogy a csövön kifér. Ennek természetesen meg is van az eredménye viszonylag hamar, a kora délután még csitti-fitti ruhába felöltözött hölgyek délután 4-re általában padlót fognak az alkoholtól, és csúsznak-másznak a földön. Nem egy szép látvány.”

Hogy milyen látvány, azt sok más kép mellett az eredeti posztban nézhetitek meg (a kalapkölteményekkel és egyebekkel együtt), ehhez elég ide kattintanotok!

Mi van a suliban délután?

Mármint a németben, mert a magyarról kb. mindannyian tudjuk (illetve az elmúlt évek változásai után már ez sem olyan biztos…). Az Élet a határon túl blog posztjából most a címben feltett kérdésre is választ kapunk.

„Az iskolai rendszerbe már teljes mértékben beilleszkedtünk. A lányok villámgyorsan hozzászoktak, hogy délután a játéké a főszerep, és nem a tanulásé. De, ha valamihez hozzászokik az ember, akkor azon gyorsan változtatnak.

Az idei újdonság, hogy nincs lecke. Ez nem azt jelenti, hogy nem kell délután egyáltalán tanulni, csak annyit, hogy nem ugyanazt a feladatot kapja mindenki. A jelszó: felzárkóztatás.

Itt nem azon az elven működik az iskola, hogy vannak a kiváló képességű gyerekek, akikkel lépést kell valahogy tartani az átlagos, vagy kevésbé jó képességű gyerekeknek, hanem differenciáltan igyekeznek foglalkozni mindenkivel, és azokkal a gyerekekkel akik nem bírják a tempót külön foglalkoznak. (...)

Idén azonban úgynevezett tanulócsoportok alakultak, amiket nem a napközis tanárok, hanem az erre kijelölt tanárok vezetnek. Sajnos időpontban ezek pont ütik a délutáni szakköröket.

A mondás a következő: az a gyerek, aki bekerül egy ilyen tanuló csoportba, és kétszer egymás után is felzárkóztatásra szorul, az abban a félévben nem járhat olyan szakköre, ami abban az időpontban van. A gyerekek nem rajonganak az ötletért, de ez a felzárkóztató program cseppet sem haszontalan. (...)

A délutáni szakkörökben is történtek változások. Már az előző félév végén kiosztották a papírokat, hogy mire lehet jelentkezni és még ekkor be is osztották, hogy melyik gyerek melyik szakköre járhat. Rengeteg lehetőség van, de a gyerek is sok, így nem járhat mindenki mindenre, a szakkört vezető tanárok és a napközis tanárok együtt döntenek erről.

Igyekeznek figyelembe venni azt, hogy ki milyen szakköre járt eddig, és hogy előbb-utóbb mindenki bekerülhessen a népszerűbb szakkörökre. Nagyobbik tavaly például járt fazekas szakkörre, de idén már nem járhat, mert oda nagyon sokan szeretnének bejutni. Vannak zenével, sporttal, kézműveskedéssel, tanulással, kirándulással foglalkozó szakkörök. Nem könnyű választani.”

Természetesen ez sem a teljes poszt, így szokás szerint ajánlom az eredeti írást, amit ide kattintva tudtok elolvasni.

A müncheni tömegközlekedés

Ennek posztnak különös pikantériát ad az eheti hatalmas vasutassztrájk, ami gyakorlatilag megbénította Németországot. A Gixx-web blog írása ezért is érdekes lehet (különös tekintettel az S-Bahnról szóló részre…).

München S-Bahn.jpg

„Van egy Münchner Verkehrs- und Tarifverbund GmbH (MVV - Müncheni Szállítási- és Tarifa Egyesület) nevű cég, ami közrefog, összehangol, és üzemeltet 40 különböző társaságot.

Ezek közül a két legnagyobb:

- Münchner Verkehrsgesellschaft mbH (MVG - Müncheni Közlekedési Vállalat), ami egymaga összesen 576 metrókocsit, 95 villamost és 231 buszt üzemeltet, mellyel Németország második legnagyobb közösségi közlekedési vállalkozása. Azzal büszkélkedik a weboldalon, hogy egy olyan, több, mint 600 km hosszú hálózattal rendelkezik, melynek köszönhetően szinte mindegyik háztartás 400 méteres körzetében van legalább egy darab metró, busz vagy villamos megálló (a közigazgatási határon belül).

- DB Regio AG / S-Bahn München (DB = Deutsche Bahn – A német “MÁV”), ami az S-Bahn-nal (a helyi “HÉV”) és a regionális vasútvonalakkal száll be a bizniszbe. Ez utóbbi az “RE” és “RB” jelzésű vonatok, amikkel még sose volt szerencsém utazni, így semmit nem tudok róluk, de részei a rendszernek, így illik megemlíteni.

Ennek az összefonódásnak a pozitív hozadéka, hogy “tartalmilag” ugyanolyan jegy és/vagy bérlet kell az összes tömegközlekedési eszköz igénybevételéhez. (...)

A járatok

A németek szeretik a fejben számolható dolgokat, így néhány kivételtől eltekintve a járatok többsége 20 percenként jár, így elég csak egy időpontot megjegyezni egy járathoz, a többi óra és perc simán kimatekolható. De mivel mindenből sok van, így az utazás céljától függően, ha úgymond “mindegy mivel megyünk”, a várakozási idő lecsökkenhet akár 1 percre is. (...)

Busz

Az igazat megvallva Münchenen belül buszra még nem volt szükségem. A buszok jelentőségét inkább az agglomerációban látom, ahol sok esetben az egyetlen alternatívát jelentik eljutni a legközelebbi S-Bahn megállóig, legyen az a megálló az adott, avagy a környező települések valamelyikén. (...)

Villamos

Bár szám szerint nincs túl sok vonal, de ezek mind jelentősek és nagy forgalmat bonyolítanak le. Ennek megfelelően a hálózat folyamatosan bővül, szinte minden évben adnak át új szakaszokat. Az egyetlen problémám a számozást illetően akadt, fogalmam sincs, hogy mi alapján történik, semmi logikát nem sikerült találnom benne. (...)

Metró (U-Bahn)

A müncheni metróhálózat egy remekül megtervezett rendszer. Hivatalosan 8 metróvonal van, de ha jól megnézzük, akkor láthatjuk, hogy a németek egy rém egyszerű megoldással növelték a vonalak számát: újrahasznosítás. (...) A metrókocsik között van új is és régi is, többnyire tiszták és csendesek. Még a régiek is csendesek és kényelmesek, ami inkább problémás, hogy nem nagyon van bennük légkondi, csak az újabbakban. (...)

S-Bahn

Az elővárosi vonatok az agglomeráció legfontosabb ütőerei, ha leállnak, az szó szerint érvágás az utasok számára. (...) Az S-Bahnok működése nem merül ki abban, hogy a város peremének forgalmasabb közlekedési csomópontjaiig biztosítanak járatokat, hanem bevisznek egészen a város szívébe, majd egészen elképesztő módon, vakondok módjára befurakszanak a város alá egy közös alagútban, amit itt úgy hívnak, hogy Stammstrecke (törzsvonal), hogy aztán a túloldalon felbukkanva folytassák útjukat a szélrózsa minden irányába.”

A poszt ebben az esetben is a fentieknél jóval részletesebb, akit érdekel egy nagyváros tömegközeledési rendszere, kattintson ide, mert sok érdekességet talál benne.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztrália Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr896879279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 18:05:23

@VPBA:
Gyakorlatilag egyetértünk csak abban különbözik az álláspontunk hogy hol ez a határ.
Én ezt nagyon tágan értelmezem és sokkal több belefér mint neked.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 18:11:32

@Shanarey(England): @VPBA:
Egyetértünk de azért itt is nehéz meghúzni a határt.
A szépségversenyeken tetszelgő gyerekeknél mennyivel jobb a tanulmányi versenyekre való felkészítés és az azokon való pofavizit?
Mennyivel különb ha a gyerek iskola után zeneórára művészi tornára nyolcadik nyelvet tanulni önvédelmi sportolni úszni és a tököm tudja hány programra jár teljesen elveszítve gyerekkorát pusztán azért hogy a szülőnek megfeleljen és lehessen dicsekedni hogy milyen zseni a gyerek.
Ez szerintem teljesen egyenrangú ostobaság a szépségversennyel.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.09. 18:20:45

@charlieharper: Ezek szerint még több a hasonlóság, mint ami elsőre látszik :))).

Egyébként szerintem is szebbek a lovak :).

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.09. 18:21:55

@diggerdriver: Egyetértek. Hadd döntse el a gyerek, mit szeretne és mit nem. A szülő persze terelgetheti, adhat tanácsot, de gyereket különórára, versenyre, szakkörre kényszeríteni nagy hiba.

Shanarey 2014.11.09. 18:34:07

@diggerdriver:

Na annyiban azért mégsem hogy az elefánt és a rinocérosz, a kihalás szélén áll.

A többiben egyezik a véleményünk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 18:38:04

@Shanarey(England):
Az elefánt már régen nem áll a kihalás szélén.
Komplett elefántcsordákat irtanak ki mert felettek mindent a környezetükben.

Nagyon ritkán egy-egy öreg kapitális agyarú bikát vagy tülkű orrszarvút azért extra pénzért engednék kilőni vadászoknak.
Persze mindezt csak az állomány függvényében a vadgazdálkodás szabályait betartva.

Shanarey 2014.11.09. 18:38:23

@diggerdriver:

A "szépség verseny" a szülő akarata, a gyerekek többsége nem ugrik erre a témára. A tanulmányi verseny az többnyire a gyerek akarata, vagy a tanár is besegít, a szülő ebben később lesz benne. az iskola utáni foglalkozások 80 %-a a szülő akaratát tükrözik, nem a gyerekét.

Emiatt lettem én közellenség anno, mert beszóltam a tömegnek hogy nem a különóra a fontos, hanem hogy a gyerek megtanuljon rendesen írni, olvasni, számolni.

Shanarey 2014.11.09. 18:44:15

@diggerdriver:

Az ember az, aki elfoglalta az elefántok élőhelyét, az ember az, aki akadályozza az elefántok szabad vonulását, és az ember az, aki újra vadászhatóvá tette (Namíbia). De nem azért mert sokan vannak, hanem azért mert jó pénz, de attól ez még tény, az elefánt és a rinocérosz, a kihalás szélén dekkol.

Muscari 2014.11.09. 18:51:43

@zöldeketbeszélek: masik reszben nekem. Azonban en most megyek a pubba egy magyar kollegammal, aki elkoltozik Ausztriaba a jovo heten, ugyhogy csak vegigfutottam a kommenteket. Szoval en biztosan jol fogok ma szorakozni :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 19:04:13

@Shanarey(England):
Igen, körülbelül így van.
Csakhogy ha ezeket a gyerek szépségversenyen lévő gyerekeket megkérdeznéd akkor a nagy többségük azt mondaná hogy az ő akaratuk.
A szülőnek semmiben nem tart rávenni a gyereket hogy szép ruhában nagy tömeg előtt pózoljon és még tetszen is neki.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.09. 19:19:12

@diggerdriver: csak a roneroszt meg az elefantot otthagyjak szenvedni, meghalni, mig azert az ember a novenyvilaggal kicsit maskepp all....

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.09. 19:30:04

Ez teljesen rendben van. Irtsák, ha elszaporodik és kárt okoz. Ezeknek az agyarát, ha felhasználják, rendben van. Én sem azt mondtam, hogy azért, mert szép meg nagy védeni kell. De azért az orosz milliárdos csak azért, mert neki elefántcsont biliárdgolyó kell, ne lőhesse. Vagy egyezzen meg az afrikai paraszttal, akinek a területét károsítja. De ne a maffia járjon jól. És az elefánt rosszul.

2014.11.09. 19:31:57

@diggerdriver: ezzel nem ertek egyet
"Az állat és növényvilágot az ember a saját érdekei szerint formálja alakítja."
Egyertelmu tiltas van tigris, orrszarvu vadaszatra es elefantcsont kereskedelemre. Megis rendszeresen kapnak el Bangkokban es afrikai orszagokban egy nagyobb szallitmanyt.
Igen, Kina nagyban hozzajarul a vedett allatok pusztitasahoz.

Az elefant (afrikairol veszelsz gondolom), alapjaban nagy teruletet igenylo allat. Az ember az utjaba tesz egy telepulest, elveszi az eletteret es utana sopankodik, hogy az elefant utban van.
Biztosan tudod, hogy sokkal tobb a szavannai, mint az erdei elefant.

Nem egy afrikai orszagban hunynak szemet a kinaiak huzasain az elefantokkal kapcsolatban (penz). Amikor kinai diplomaciai delegacio erkezik egyes afrikai orszagokba, hirtelen a duplajara emelkedik az elefantcsont ara a piacon

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.09. 19:45:14

@VPBA: A gyerekek többsége az égvilágon semmit sem akar, ami erőfeszítést követelne. Néha egy kicsit erőltetni kell a dolgokat, hogy rákapjon az ízére. Utána már magától is megy, de ha nem, akkor tényleg nem szabad nyomni tovább.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 19:54:50

@tildy[UK]:
Mint élet mennyiben ér többet gy rinocéroszé mint egy csirkéé?
Vagy egy óriásfenyőé?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 20:12:20

@charlieharper:
Ez nem így van Charli.
Az ember már régen nem tesz az elefántok területére falvakat.
Az elefántok nemzeti parkokban élnek és ott szaporodnak túl.
Néhány különleges státuszú népcsoport mint a maszájok legeltethetnek ott de pont nekik nincs ütközésük az elefántokkal.
Egyszerűen egy adott területen belül szaporodnak túl és szabályozni kell az állományt.
Ez mindenhol a világon így működik. Vadgazdálkodásnak hívják.

Az ember érdekei szerint alakítja a környező világot.
Ha versenyló kell neki akkor kitenyészti. Ha gabona kell neki akkor kitenyészti.
Természetesen érdeke megőrízni a vadvilágot is. Ezért védi.
A kínainak meg érdeke ezt a védelmet semmibe venni.
Így vagy úgy de alakítják a világot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 20:29:09

A Youtube útmutatása szerint felbontottam egy jó félkilós gránátalmát.
Az biztos hogy találó neve van. Úgy néz ki a lakás mint ahova a gránát becsapott és kipusztította az egész családot.
A mennyezeten is piros lé folyik.

Pernilla 2014.11.09. 20:37:15

@diggerdriver: Ez ilyen. 3 perc tömény élvezet, míg megeszed, aztán fél óra takarítás :)

2014.11.09. 20:43:53

@diggerdriver: Ne is mondd. Az a legrosszabb benne hogy ragacsos a le. Kb. minden masodik nap ezeket a ragacsos voros foltokat probalom eltavolitani a konyhapadlorol, mikozben a ferjemet atkozom magamban - nagyon szereti a granatalmat; ha rakerdezek hogy kerult a ragacs a padlora, kovetkezetesen tagad.

2014.11.09. 20:48:17

Egyebkent szorakoztato volt kovetni ezt a mai vitat a vadallatok jogairol, hihetetlen hogy miket tud kihozni egy-egy posztbol a HA kozonsege... En meg reggel eldontottem hogy ma biztosan a muncheni tomegkozlekedesrol lesz szo, igy tavol maradtam mivel nem akartam feltepni a mult sebeit :(, erre benezek este es az elefantokrol beszeltek. Nem semmi :)

Shanarey 2014.11.09. 21:24:32

@diggerdriver:

A gyerekek nagyban befolyásolhatóak, a szülő akarata szerint, avagy ahogy azt itt már kitárgyaltuk a szülő preferenciái, és érzelmi állapotuk egy adott dolog iránt a gyerekek számára egy minta amit utánozni kell.

A gyerek nem úgy születik hogy az első szó amit kimond:
szépségverseny, hanem apa anya a sorrend mindegy, és utána a többi, ami nálam az "atombomba" volt, de ez az én hülyeségem volt, a rokonság idegesítésére.

2014.11.09. 21:26:33

@diggerdriver: ezt mondom, hogy nem az "ember". Az "ember" es a torveny vedene a kipusztulas szelen levo fajokat. Nehany babobas tavol-keleti penzzel ugy erzi, hogy az o babonajuk fontosabb.

Az ember alakitja/alakitotta a sargarepat, a magyar vizslat, tobb hust ado tehenet, stb. A vadallatokat viszont nem tenyesztettuk ki. Oket kaptuk. Es ha nem vigyazunk rajuk, akkor mar csak fotorol fogod az unokadnak megmutatni a tigrist.

Shanarey 2014.11.09. 21:28:58

@diggerdriver:

Az óriás fenyőnek van esélye a túlélésre mert nem úri passzió miatt irtják a fákat, a csirke haszonállat, a szó legszorosabb értelmében. Az elefánt viszont nem az a "szapora állat"

Na meg ha eltűnnek az efféle nem haszon állatok akkor utána az ember következik mert az úri passzió az fontos dolog.
:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 21:30:07

@Shanarey(England):
Teljesen egyetértünk.
Ezért mondom hogyha nagyon megpiszkálnánk hogy a sok agyament programban amire a szülő persze azt mondja hogy a gyerek akarta valójában a legnagyobb rész a szülő akarata.
Aztán amikor mindez kiderül vagy fals irányba megy akkor ott a kész válasz hogy a gyerek érdekében.

2014.11.09. 21:30:23

@diggerdriver: az elefant populacio fekezsere van mas biologiai mod, mint az irtas
Mivel pontos adatok vannak a parkokban, boven tudjak, hogy mikor mennyivel a populacio, mikor kellene beavatkozni, akar athelyezessel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 21:31:01

@charlieharper:
Teljesen igazad van csak még mindig nem tudom miben nem értünk egyet?

2014.11.09. 21:31:20

@diggerdriver: hirtelen errol a beszelgetesrol a Polgar Judit jut eszembe

pappito · http://pappito.com 2014.11.09. 21:39:11

@VPBA: " Mondjuk, szegény országokban biztos nem rendeznek lóversenyeket..."

ja, mint pl. szudán, vagy a világ leghosszabb túraversenye mongóliában, egyiptom, tibet, palesztin fennhatóságú területek... ezek legendásan gazdag vidékek :)

és ahol nincs paci, ott van teve, ha az sincs, akkor kutya, kakas, vagy bogarak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 21:40:34

@Shanarey(England):
Nem ez volt a kérdés.
Ha pusztán az életet nézzük akkor az minden élőlénynél ugyanakkora érték.
A szunyog élete ugyanakkora érték mint a bengáli tigrisé.
A szellemi fogyatékosé ugyanakkora érték mint az atomfizikusé.
Az élet minden egyed számára egyszeri és megismételhetetlen.
Az egyed életének értékét egyedül a közösségi érdek írhatja felül.
Erre rengeteg példa van az állatvilágban de az emberi társadalmakban is.
A katonák léte erről szól.
A légy és az elefánt élete közötti értékbeli különbséget az ember alkotta.
Meg akarod mutatni a gyerekednek milyen egy fenséges hímoroszlán?
Természetes.
A maláriaszúnyogot nem biztos hogy szeretnéd megmutatni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 21:44:50

@charlieharper:
Ja. Néha nagy habveréssel bemutatják hogyan kábítanak el és visznek máshova egy orrszarvút.
Amikor egy adott terület eltartóképessége például kétezer elefánt és van belőle ötezer azt senki nem fogja áthelyezni.
Nincs hova nincs miből.
Általában komplett csordákat írtanak ki hogy túlélő se maradjon.
Ezek szükséges rossz dolgok. Fogamzásgátlót mégsem adhatnak nekik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 21:46:22

@charlieharper:
Igen, lehetne erről sokat beszélni.
Nehéz megállapítani mi a helyes út.

**mimi** 2014.11.09. 21:49:41

@diggerdriver:
:))))
milyen az íze?
nem savanykás?

pappito · http://pappito.com 2014.11.09. 21:52:42

@Mirjam2: én zacskóban szedem ki a belét, úgyhogy utána elég a zacskót eldobni és csak egy picit takarítani a konyhát, bele se merek gondolni hogy néznénk ki ha csak úgy a pulton csinálnám :)

pappito · http://pappito.com 2014.11.09. 21:57:57

@diggerdriver: ha a mostani, az ember által leszűkített életterükön sokszorosára nőtt a populáció, akkor mi lehetett amikor az ember még csak egy volt az elefántok körül lakó majmok közül? akkor hogyan szabályozta az állományt a természet?

én speciel abszolut nem rtem ezeket az afrikai trófeavadászokat, aki meg a tülökért megöl egy orrszarvút azt felkötném. pedig a vadászattal semmi gondom önmagában

montroyal ( CAN qc) 2014.11.09. 21:58:33

@diggerdriver: Az elefántok nemzeti parkokban élnek

tenyleg eltuntek a vadallatok afrikaban .. szabadon nem is lattunk pedig buszoztunk eleget del-afrikaban , csak a nemzeti parkokban lattunk vadallatokat ebben a parkban is voltunk ami kifejezetten elefant park
www.facebook.com/video.php?v=752016004880063&set=vb.100002150117518&type=2&theater&notif_t=video_processed

www.addopark.com/

Shanarey 2014.11.09. 22:02:56

@diggerdriver:

Még annyit hogy nem csak Afrikában és Indiában élnek elefántok, és a többi országban a populáció sokkal kisebb.

Shanarey 2014.11.09. 22:03:58

Konkrétan, nekem az a bajom az egésszel, hogy az állat és a növényvilág fogy, az ember pedig szaporodik, ész nélkül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:08:41

@pappito:
Nagyon egyszerű. Akkor a betegségek szabályozták az állományt vagy egyszerűen felzabálták a környezetüket és éhen döglöttek.
Most viszont be vannak kényszerítve egy adott helyre ami csak meghatározott számú populációt képes eltartani.
Ha elfogyott az étel kitörnek és a veteményeket zabálják fel.
Az elefántnak nincs természetes ellensége.
Az embernek kell kordában tartani.
Belegondoltál már hogy miért van egy sasnak két utóda és miért 9 a cinegének?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:15:28

@Shanarey(England):
Ezt azért gondold át mégegyszer. Afrika egy kontinens India egy ország.
Az elefántok néhány afrikai országban honosak és néhány Ázsiai országban.
Léteznek törpeelefántok is mint például a kongói kerekfülű elefánt.
Azok nem a szavannákon hanem az esőerdőkben honosak.
Az Ázsiai elefánt is inkább eredei állat.
Legközelebbi rokonuk a szirti borz. Mindketten az előpatások rendjébe tartoznak.

rumitom 2014.11.09. 22:16:19

@diggerdriver: es ki allapitja meg egy eloleny erteket ha nem az ember? es ki komunikalja ezt az erteket? valamelyik egyhaz? mit mond az egyhaz az allatokrol? szerintem mindegyik egyhaz csak az emberrel foglalkozik.

ha minden eloleny egyenlo, akkor egy ember elete is ugyanannyit "er" mint egy szunyoge?

ha emberi szemmel nezzuk sem egyszeru kerdes. gazdasagilag a kisebb darabszam hasonlo igeny eseten nagyobb erteket jelentene. pl egy elefant dragabb mint egy csirke.
de ha megkerdezel egy atlag embert, minek orulne kevesbe, ha holnaptol nem lennenek elefantok, vagy csirkek?

en speciel nem rajongok a csirkeert de azert megeszem, elefant hust meg nem ettem. a varosban se csirkevel se elefanttal nem talalkozom, ugyhogy alapvetoen egyik sem hianyozna kulonosebben.
most akkor melyik az ertekesebb?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:21:11

@Shanarey(England):
Ugye könnyű azt mondani hogy a primitív civilizálatlan népek kiírtanak mindent és megesznek mindent ami mozog.
A szuaheli nyelvben a vad és a hús ugyanaz a szó(nyama).
Na de mi van a európában az egyik legrégebbi civilizáció képviselőivel az olaszokkal?
Mindenre lőnek ami mozog és már nincs mire lőniük.
"Szerencsére" a vonuló madarak kénytelenek a légterüket használni. Vesztükre.
Most akkor ki a primitív?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:25:00

@rumitom:
Körülbelül erről beszéltem.
Az egyén élete a saját szempontjából a legnagyobb érték.
A szúgyogé is ha lenne tudata.

Shanarey 2014.11.09. 22:25:59

@diggerdriver:

India azért releváns a témában, mert ott amellett hogy haszon állatként is használják, nem jellemző a vadászata, mert arrafelé többre tartják az elefántokat, mint Afrikában. Többek között vallási okokból is.

Shanarey 2014.11.09. 22:29:20

@diggerdriver:

Sosem mondtam ilyet.

Az ember a primitív, legalábbis ez ügyben.
Az ilyen olyan "törzsek" működése, nem sok kárt tud okozni ebben a kategóriában. Legalábbis a XX-XXI. századi ember mellett az ő károkozásuk, szinte semmi.

Shanarey 2014.11.09. 22:31:37

Az hogy egy civilizáció, milyen régi, nem jelent semmit. A legrégebbi civilizáció kategóriában, egy, mai Európai ország sincs benne.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:40:04

@Shanarey(England):
Nem mondtam hogy mondtad.

A törzsek addig nem veszélyesek amíg saját célra vadásznak. Csak hogy a primitív törzsek írtották ki az orrszarvút a tülkéért az elefántot az agyaráért.
A megbízók a kínai és főként az indiai kereskedők.

pappito · http://pappito.com 2014.11.09. 22:40:16

@diggerdriver: "Belegondoltál már hogy miért van egy sasnak két utóda és miért 9 a cinegének?"

nem igazán szoktam ilyesmin gondolkodni :) csak az érdekel, hogy kacsából legyen sok a wetlands-on :)

2014.11.09. 22:40:34

@diggerdriver: 2000-rol 5000-re novekszik hirtelen? Ugy, hogy nem egy rovid ido az elefant terhessegi ideje (vagy minek hivjak) es a bikak szeretnek kulon elni? Ilyen korulmenyek mellett nem lehet ezt korlatozni? Aha

@Shanarey(England): indiaban meg a tigris fogy el.

Shanarey 2014.11.09. 22:45:29

@diggerdriver:

A megbízó a lényeg, s nem az a tudatlan, "beszélő szerszám" kategóriában szereplő törzsi ember a lényeg aki fillérekért ezt csinálja.

@charlieharper:

Nem csak ott, lásd a Szibériai tigrist.

Na ilyenkor mondom azt hogy ráférne erre a világra egy világvége.
:-(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:46:03

@Shanarey(England):
Az afrikai elefántot nem lehet szelidíteni. Sok próbálkozás volt. Gyakorlatilag sikertelen.
Ugyanúgy ahogy a zebrát sem.
Pedig mind a kettő kiváló munkaerővé és gazdasági tényezővé válhatott volna.
Aki az afrikai elefánt szelidítésében utoljára eredményt ért el az Hannibál volt.
Az indiai elefánt szelidithető ugyan de közesem akkora gazdasági tényező mint a híre alapján gondolnánk.
Nehezen terhelhető napi négy óránál több munkára nem fogható.
Néha egy-egy egyed bekattan és ámokfutni indul. Őket nevezik rouge-nak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:50:42

@pappito:
Minden élőlénynek van egy élettere.
A cinkepárnak is. Az életük során előállítanak például ötven utódot.
Abból csak kettő érhet meg magas kort a többi táplálék valamilyen ragadozónak. Ezért mondják hogy a tápláléklánc legalján vannak.
A sasoknál természetes ellenség alig van elég nekik az évi két utód.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.09. 22:56:43

@charlieharper:
22hónap a vemhességi ideje.
Nem hirtelen folyamatról van szó. 30-50éves időszakokról.
Az elefántok matriachális társadalomban élnek vagyis anyajogú közösség. Egy öreg tehén vezeti a csordát.
Te matematikus vagy.
Számold ki egy kétezer fős populáció szaporodási ütemét 50év alatt.
Ivarérési idejük 20éves korban van.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.09. 23:09:53

@diggerdriver: a csirket azert olod le, hogy te fennmaradj, (A rinoceroszt nem) elelemnek, nem pedig disznek, vagy valami hulye vallasi indokbol. . Es termeszetesen nem ertek egyet az oriasfenyok kivagasaval sem.

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 00:04:23

@diggerdriver: köszönöm szépen, én ezt tanultam az oskolában anno, nem azért nem gondolok rá, mert nem tudom, hanem mert nem érdekel igazán :)

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 00:06:23

@diggerdriver:
"Az elefántok matriachális társadalomban élnek vagyis anyajogú közösség.
Egy öreg tehén vezeti a csordát.
Te matematikus vagy."

ez kurvajó volt digger, all hail the Haiku Master! :)

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 00:12:42

@tildy[UK]: "nem pedig disznek, vagy valami hulye vallasi indokbol"

nem, ennél sokkal rosszabb a helyzet, az orrszarvút pl. olyan okból ölik le, ami tudományosan bizonyítottan faszság.

"Overall there isn’t much evidence to support the plethora of claims about the healing properties of the horns. In 1990, researchers at Chinese University in Hong Kong found that large doses of rhino horn extract could slightly lower fever in rats (as could extracts from Saiga antelope and water buffalo horn), but the concentration of horn given by a traditional Chinese medicine specialist are many many times lower than used in those experiments. In short, says Amin, you’d do just as well chewing on your fingernails."

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.11.10. 04:16:32

hát persze, az elefántok egyáltalán nincsenek veszélyben, sőt, elképesztően túlszaporodtak.
hát.
ez a napokban volt a NatGeo oldalán
news.nationalgeographic.com/news/2014/11/141108-tanzania-ivory-smuggling-china-world-elephants-animals/
kínai DIPLOMATÁK csempészik ki a cuccot, és a tanzániai nemzeti parkokban az állomány kétharmadát csempészek kiirtották az elmúlt évtizedben.
úgy becslik jelenleg, hogy ha így mennek tovább a dolgok, 10 év múlva nem lesznek már vadon élő elefántok.
de nincs semmi baj, éljen az ember és a civilizáció, aki gyengébb, haljon meg.
(ja, majd minket is felzabál a kínai sáskajárás, szerintem. mert ebben van az erejük, hogy senkire és semmire nincsenek tekintettel. )

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.10. 07:08:51

@pappito: o, nem is olik meg. levagjak es es menjen utjara. elpusztul magatol.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.10. 07:42:58

Itt valami félreértés van vagy szövegértési problémák.
Többször hangsúlyoztam hogy a kínai orvoslás és gasztronómia mekkora óriási károkat okoz az élövilágban. Tényként állapítottam meg hogy a sznobok pusztán az eredetiség miatt veszik meg ezeket az állatokbòl készült termékeket.
Soha egy szóval nem mondtam hogy egyetértek ezekkel. Söt.
Mindez az emberi butaság kapzsiság megtestesülése.
Az elefántok egyes nemzeti parkokban való túlszaporodása viszont tény.
Ez ellen vadgazdálkodó szakembereknek kell tenni.
A vadgazdálkodás egy külön gazdasági ágazat és kívülállók keveset tudnak róla.
a média kiragad egy egy momentumot és a civilek az alapján mondanak véleményt.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 07:48:05

@pappito: És vajon ugyanaz a „technikai háttér” meg a cirkusz mögötte, mint a gazdagabb országokban? Én nem tudom, nem voltam még egyetlen ló- v. teveversenyen sem gazdag, sem szegény országban. Az más, ha néhány állatot csak úgy egymás mellé állítanak, oszt' megnézik, melyik a gyorsabb, v, erősebb, mint hogy agyon trenírozzák meg doppingolják. Azt is úri huncutságnak tartom, de még mindig jobb, mintha egy tudatos iparág épül erre.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.10. 07:52:13

@Babette.:
Fogalmad sincs miröl beszélsz.
a vadorzók lelövik a rinoceroszt a tūlkéért.
A vadörök szokták elkábítani és levágni a tülküket pont azért hogy a vadorzóknak ne érje meg lelöni öket.
Ez is egy módszer az orrszarvú megmentésére.
utána valóban elpusztul.
Végelgyengülésben.
A tülök levágása olyan mintha neked levágják a körmöd. Semmi hátránya nem lesz.
El tudod képzelni hogy a vadorzók kábító puskákkal járják a bozótot?

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 07:53:33

@VPBA: nem tökmindegy? ha erkölcsi aggályaid vannak az állatok versenyeztetésével, akkor mindegy, hogy két rühös teve szaladgál, vagy óverdóz. egyébként biztos lehetsz benne, hogy a maga szintjén mindenki tápolja a versenyállatokat, akár hegyi póni, akár milliárdos tenyésztő.
tudatos iparág? nem tudatosan (öntudatlanul?) nem lehet versenyezni a verseny lényege a tudatosság

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 07:59:46

@pappito: De, ha így van, akkor tényleg tökmindegy.:( Írtam már, hogy a világ nem fog megváltozni attól, hogy én így gondolom. De azért véleményem lehet.

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 08:05:17

@VPBA: persze, hogy lehet, nekem is van a lóversenyről is, de spec. a Melbourne Cup a tömegeknek nem a lóversenyről szól, hanem szoc. esemény, ami egészséges társadalmakban magától működik és az emberek jól érzik magukat, szívesen odamennek és együtt töltenek egy napot a pajtásaikkal.

(királynő szülinapja hollandiában, loveparade berlinben, gusztushúsz, stb. mind ugyanez)

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 08:14:51

@pappito: Ok, én értem ezeket, csak az a véleményem, hogy mi emberek számos más szórakozási lehetőséget is találhatnánk, ami nem okoz kárt más élőlényeknek. A lovak szempontjából (főleg azokéból, amik a verseny végén kimúlnak) szerintem mindegy, hogy a tömegek rajtuk szórakoznak-e vagy csak egymás társaságát élvezik. De hát nem én fogom megváltani a világot. :)

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 08:48:00

@VPBA: tök igazad van, mindannyiunknak vannak álmaink, a bárányok hálhatnának a farkasokkal a virágos réteken. de a világ most nem ilyen (és eddig még sosem volt az)

az, hogy ezekkel a tenyészlovakkal mi lesz, engem nem túlzottan érdekel, ezek erre vannak termelve, ahogy a holsten-fríz a tejgyártásra. az ökoszisztéma szempontjából a létezésük indifferens

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.10. 09:05:04

@pappito: Erről eszembe jutottak a gladiátorviadalok...a tömegek számára az sem verseny volt, hanem társadalmi esemény...lehetett mutogatni a legújabb tógákat meg kibeszélni a szomszédot.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.10. 09:06:17

@pappito: Az emberek többségének létezése is indifferens az ökoszisztéma szempontjából. Sőt, még káros is...akkor?

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 09:21:53

@zöldeketbeszélek: örömmel látom, hogy neked mindenféle eszedbe jut, de én nem tudlak követni a filozófia mélyebb rejtelmeibe.

a galdiátorok is kimentek a divatból, majd kimegy a lovacskák futtatása is, nem, mintha bármiféle párhuzam a kettő között nem lenne izzadtságszagú erőlködés.

pappito · http://pappito.com 2014.11.10. 09:22:51

@zöldeketbeszélek: mikor?

majd ha az állatok vtatkoznak az interneten, hogy szabad-e kihasználni az általuk tenyésztett haszonembereket, akkor mindez hirtelen relevánssá válik

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.10. 09:50:43

@diggerdriver: lfszt!
1.
www.youtube.com/watch?v=nvtbwJ0_5NE#t=28
2. a tülök, mint a szarv, (és mint a köröm) alsó része vérerekkel hálózott. ha tőben levágod, az állat elvérzik. vagy elfertőződik neki, és abba hal bele.
(emberi köröm vágásakor konkrétan látod, meddig vághatod, de ez már pl egy kutyánál nem egyértelmű)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.10. 10:26:25

@Babette.:
Elképesztö butaságokat beszélsz.
Az orrszarvú szarva módosult elszarusodott szörszálak.
Mondom szörszálak.
Nincs benne semmi.
Na majd este folytatjuk.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.10. 11:51:10

@pappito: Csupán arra gondoltam, hogy más a nézőpont a tribünön meg más a porondon. Mondhatod persze, hogy miféle nézőpontja lehet egy lónak és miért lenne hasonló egy gladiátoréhoz? Csak a szórakoztatásunkban betöltött szerepük és a sorsuk hasonlatosságára gondoltam, persze mondhatod, hogy erőltetett a hasonlat, megszokott 'ellenérv'.

Ami a második kommentet illeti, éppen az a lényeg, hogy mi képesek vagyunk erről vitatkozni. Emberként nem szimplán ösztönszinten viszonyulunk az élővilághoz és benne a haszonállatokhoz, hanem az eszünkkel és beleérző képességünkkel is. Olyan állatokról beszélünk, melyek fejlett idegrendszerrel rendelkeznek, fájdalmat, örömöt, fáradtságot, haragot stb. éreznek. Nem hiszem, hogy mindegy, az állatokat a saját létfenntartásunk miatt 'használjuk', vagy szimplán a szórakozásunkra. Mert ugyan vannak olyan ragadozó fajok, amelyek az utóbbit is művelik, de mint írtam, mi ennél többek vagyunk. Vagy nem (?).

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 11:58:26

@zöldeketbeszélek: Én is valami ilyesmiről írtam eddig. :)

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 12:17:29

@zöldeketbeszélek: Hát, igazából én nem meggyőzni akartam bárkit is, csak leírtam a véleményemet. De a fentiekből úgy tűnik, hogy nagyjából nők kontra férfiak (1-2 kivétellel) az állás. Úgy látszik, mi szociálisan érzékenyebbek vagyunk erre a dologra. Talán genetika vagy nem tudom...

2014.11.10. 12:28:37

@diggerdriver: Digger, folytassuk. Nem leszek kb 12.30-tol a te idod szerint, de meg most reggel vagyok

1. Orrszarvu. Namibiaban a 80-as evekben profik leszedtek az a szarvat, hogy az orvadaszok elol vedjek oket. Egyet sem vittek el, ez akkor volt. Csakhogy, azota a vadorzok egyre kifinomultabbak. Ha leszeded a szarvat, csak kb a 90%-at (!!) szeded le. A vadorzok most mar gyilkolnak a maradek 10%-ert is, es abban a 10%-ban mar van erzekszerv es verznek is.
A masik, hogy ha leszeded neki a szarvat, akkor 1) nem tud teritoriumit vedeni 2) nem tud asni vizert, stb 3) a szocialis dolgaikat nem tudjak kielni, nem tudjak a kolykoket terelni, egymassal vivni

2. Elefant. Nem googleoztam ki tegnap a terhessegi idejet, de emlekeztem, hogy jo hosszu. Naszoval, egy ilyen hosszu terhessegi ido mellett es egy olyan tarsadalomban, ahol a him egyedul csatangol nem tudja egy park kontrollalni a szaporodast? Csak ugy, hogy hagyja, hogy 30 evig tulszaporodjanak es utana rendeznek egy szabad vadaszatot? Ugyanmar
Tudtommal egyik park sincs jelenleg tulszaporodva, bar ennek reg neztem utana.

adg 2014.11.10. 12:32:09

@zöldeketbeszélek: Ez egy kitero valasz volt. :D
De nem tudom a kerdesedre a valaszt sajnos. Regen voltam ennyire fiatal, teljesen kiutni meg sosem sikerult magam, talan ezert nem tudom, milyen jo.

@VPBA: csak hogy en is mondjak valami okosat a lovas temahoz, mielott atnyergelunk (figyeled?) a rinoceroszszarv rejtelmeibe.
Szoval szerintem a legtobb haszonallat cserelne a versenylovakkal szivesen. Pl nezzunk meg egy tipikus marhat a telepen. Megszuletik, elkezdik nyomni minden szarral, hogy mihamarabb felnojon, be van zarva egy kicsi helyre, es ahogy megno, azonnal kinyirjak. Addig sem bannak vele szepen.
Egy csirke eleterol meg ne is beszeljunk.
Libatomes es fosztas?
Disznok?
A tanyan elo allatok azert altalaban jobb helyzetben vannak.

A versenylovak sokszor millio dollarokat ernek, tobbet, mint egy komplett kisebb marhatelep felszerelessel egyutt. Minosegi kajat kap, elsorendo orvosi ellatast, megha ez neha doppingolast is jelent. Nincs bezarva egy kis lukba, biztositjak neki a mozgaslehetoseget. :D Egy kicsike mozgas senkinek sem art.
Sajnos ennek ara, hogy neha tulhajtjak oket versenyen. De ilyen idosen (relativan nezve) a legtobb haszonallat mar ment a levesbe.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.10. 12:42:46

@adg [Au, Darwin]: almát almával, nőt nővel, lóversenyt lóversennyel hasonlítottam össze :). Ascot különben már a 18. századtól rendezte a hülyekalapos lóversenyeket :).

Amit a versenylovakról meg a húsmarhákról írtál, az igaz. Szerencsére azonban nem csak iparszerű állattartás létezik, ott a bio is, amiben nagyon szigorúan szabályozzák a minimális életteret, mozgást a szabadban és a vágási időt is. Tehát tejesbárányt pld. az EU-ban nem vághatsz le, ha még jól emlékszem a szabályozásra.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2014.11.10. 12:50:34

Nem vonom kétségbe, hogy igazad van. De ennek ellenére továbbra is úgy gondolom, hogy a versenyló tenyésztés és a lóverseny felesleges. Éppen elég a haszonállat tenyésztés. A lóverseny luxus, szerintem lehet élni nélküle.
A téma valóban jól elment a vadállatok irányába, kíváncsi vagyok melyik lesz a következő a beszélgetésben? :) Nem gondoltam, hogy ilyen eszmecserét fogok generálni, amikor védelmembe vettem a versenylovakat. :)

adg 2014.11.10. 12:58:21

@zöldeketbeszélek: Pontosabban ausztral noket angol arisztokrata holgyekkel hasonlitottal ossze. :) Persze, no no, vegulis.

Sajnos a bio hus a vilag nagy reszen nem mukodik, egyszeruen nincs sem ido, sem hely ra, Sajnos. Meg persze szandek sem.
Az ausztral marhak es birkak ilyen szempontbol eleg jol jartak, finomak is. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.11.10. 13:50:35

@adg [Au, Darwin]: Ja, ebből a szempontból igazad van, tényleg kékvérű/nem kékvérű, alma/körte. Vagy körte/alma, hogy meg ne sértődjön valaki :).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.10. 20:27:04

@Babette.: @charlieharper:
Akkor folytassuk.
Charli,
Az orrszarvúakról írt bekezdésed minden szavával egyetértek kivéve a 2. pontot.
Az orrszarvú a nem tudja annyira maga alá fordítani a fejét hogy a hátrafelé görbülő szarvával ásni tudjon. Az elefántok szoktak száraz évszakban kutat ásni az agyarukkal arra aztán rájárnak egyéb állatok is.
Én azt állítottam hogy volt olyan próbálkozás hogy levágták a szarvukat a védelmük érdekében. Nem vált be minden amit írtál teljesen igaz.
Babette kijelentését tartottam egetverő ostobaságnak hogy orvvadászok levágják az ÉLŐ orrszarvú szarvát és az beledöglik a fertőzésbe.
Ez olyan életszerűtlen hogy nincs mit mondani rá.
Lelövik, levágják a szarvát, elmennek. Ennyi.

Az elefántok túlszaporodása egyes nemzeti parkokban tény.
Számtalan tanulmány megjelent róla.
Még egy ilyen hosszú vemhességi idejű és kési ivarérésű állat is túl tud szaporodni ha nincs természetes ellensége.
Ahogy mondod a bikák külön járnak.
Az elefánt szaglása az egyik legfejlettebb az állatvilágban.
Ha a csordában valamelyik tehén fogadóképes az rövid időn belül meg lesz termékenyítve. Erre találták ki a szagjeleket és a szaglást.
Egyébként más állatfajoknál is természetes folyamat a túlszaporodás.
A lemmingeknél például vagy ami a legközismertebb a sáskáknál.

Babette,
Kerestél három linket amiből kettő szerint szőrszálakból vagy sörtékből van az orrszarv a harmadik megállapítja hogy anyaga megegyezik a szőr vagy köröm anyagával DE nem szőrszálakból módosult.
2-1
Ez még fociban is nyerésesélyes.
Azt hogy a vadőrök csináltak szarvcsonkítást Charli fentebb alátámasztotta.
Azt elismerem hogy nagyon ritkán előfordulhat hogy egy súlyosan sebesült orrszarvúnak még életében levágják a szarvát de hogy az nem fog onnan felállni majd tovább élni és a levágott szarv okozta fertőzésbe belepusztulni az biztos.

Az orrszarv mint az általad betett linkek is bizonyítják nem szerves része a koponyának.
Éppen ezért sérülékenyebb.
Tele van a net olyan orrszarvúak képével aminek hiányzik a szarva vagy a fél feje mint amit te is betettél.
Ezek nagy valószínűséggel baleset következményei. Autóval vonattal egymással vagy elefánttal való harc okozta sérülések. Viszont a médiának kiváló alkalom megmutatni az ovvadászok kegyetlenségét.
Az orvvadász nem hülye mégkevésbé bátor.
Nem fog odamenni egy orrszarvúhoz levágni a szarvát amelyik még veszélyes rá.
Egy golyóval több vagy kevesebb nem számít.

Egyébként nézz utána.
A csontváz vagy koponya tudományos célú kiállításakor az orrszarvú csontvázát orrszarv nélkül állítják ki mint ahogy az emberi csontváznak sem tartozéka a haj vagy köröm.
Az összes egyéb tülkösszarvút amiknek a szarvat a koponya csontos csapja tartja a szarvval együtt teszik ki.

Egyébként van olyan kegyetlenség ami hasonló ahhoz amit említettél.
A kínai halászok a cápát kifogva levágják az uszonyait és visszadobják a tengerbe.
Fenntartom hogy a kínai orvoslás és gasztronómia felmérhetetlen károkat okoz és a az emberi butaság kicsúcsosodása.

Ugyandehogy (törölt) 2014.11.10. 20:47:08

@diggerdriver: en inkabb a natgeonak es a szememnek hiszek, ha nem haragszol meg erte.
a stilusodra most nem terek ki.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.10. 20:58:00

@Babette.:
Csaxólok hogy a Natgeo semmi olyat nem állított.
Egy nevesincs folyóiratból publikált egy cikket.

2014.11.12. 20:23:45

@diggerdriver: elefantokrol meg nem tudtam utananezni
Viszot az orrszarvunal a masodik pont is ervenyes. Azt regen gondoltak, hogy nem tur vele, azota ez valtozott. Rajta van a savetherhino.org-on is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.12. 20:59:25

@charlieharper:

A száraz évszakban kiszáradnak a folyók.
Ez nem jelenti hogy nincs benne víz de le kell ásni érte.
Nézd meg ezt a videót.
El tudod képzelni hogy egy orrszarvú képes rá?

www.youtube.com/watch?v=DPasYkBu9H0

Az elefántnak az agyara sokkal alkalmasabb az ásásra de nézd meg itt.
Próbálkozik vele de nem sokra jut.

www.youtube.com/watch?v=es-7dL3Px-o

Itt van egy rino ahogy a kis csutka szarvával próbál ásni de inkább a lábával.

www.youtube.com/watch?v=C5ZoWv-R_2g

Na ezen már látszik hogy egy felnőtt orrszarvú ás.
Rövid majdnem egyenes tömzsi szarva van de inkább előrefelé túr mint lefelé.
Egy ennél jobban hátrafelé görbülő szarvval inkább csak túrni lehet mint ásni.
Szóval sehol nem találkoztam még azzal hogy a rinók vizet keresnének a szarvukkal.
Egyébként mindenben egyetértek.

www.youtube.com/watch?v=P58ZFJrMh0k

2014.11.12. 21:56:41

@diggerdriver: a savetherhino-nak meg a Namibiaban es Zimbabweben levo emberei kutattak es neztek az asasukat.
Ok adtak ki, hogy marpedig asnak.

En is lattam oket asni, az nem volt tul sikeres, nade nem is neztem annyit oket, mint akiknek ez a napi foglalkozasuk. Belinkelhetem a linkuket, de angolul van :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.12. 22:03:41

@charlieharper:
Ok. Te személy szerint el tudod képzelni hogy egy rinó kiás egy olyan gödröt amiben víz van?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása