oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 18. 06:44,  Verbálemigránsból határátkelő 286 komment

2014. augusztus 18. 06:44 Határátkelő

Verbálemigránsból határátkelő

Alig pár nap múlva költözik Németországba mai szerzőnk, Ahatis, aki családját (igaz, csak egyelőre) hátrahagyva vállal munkát a müncheni reptéren. Kiderül, hogyan lesz egy verbálemigránsból (amit én egy igen találó kifejezésnek érzek :) ) valódi határátkelő.

Németország, München, repülőtér.jpg

„Régóta olvasom a blogot és egy ideje már gondolkodom azon, hogy én is írjak valamit - most úgy érzem, esetleg másokat is érdekelhet, amit mondani szeretnék.

Az írásom apropója természetesen a határátkelés; augusztus végén ugyanis egy munkalehetőség kapcsán a családomat (egyelőre) hátrahagyva Németországba költözöm. Jelenleg tehát még itthon vagyok, ez a poszt szándékom szerint főleg arról fog szólni, hogy én miért és hogyan jutottam el erre a pontra (oridzsin-sztori, vágjátok... :D)

Magamról röviden: 35 éves vagyok, nős és két kisfiú (Balázs 7 éves, Bálint 16 hónapos) édesapja. Egészségügyi szakközépiskolát végeztem (ez egy halom másik dolog eredője, majd meglátjátok) - levelezőn végigjártam az 'E' kategóriás képzést is, de a záróvizsgára már nem mentem el, mert egy év intenzív osztályos ápolóskodás után úgy éreztem, hogy minden érintettnek jobb lesz, ha nem erőltetem ezt tovább.

Szerettem ott dolgozni, mert változatos, érdekes volt és segíthettem embereken - akkor még a nem traumás sürgősségi esetek nagy részét is mi láttuk el - de be kellett látnom, hogy egyszerűen nem vagyok elég érett ehhez a fajta munkához.

Főleg multiknál dolgoztam

Azóta (egy év interspáros kitérőtől eltekintve) a könnyű- és vegyiparban dolgozom, voltam már sok minden: raktáros, fröccsöntőgép-kezelő, logisztikai műszakvezető, rakodógép kezelő, szárítógép kezelő (nem elírás); jelenleg egy gumiipari cégnél dolgozom menedzserként.

A kórháztól eltekintve minden munkahelyem multinacionális vállalat - nem mondhatnám, hogy ez különösebben tudatos döntések eredménye, egyszerűen így alakult. Dolgoztam hosszabb-rövidebb ideig japánokkal, filippínókkal, németekkel, hollandokkal, angolokkal, írekkel és az elmúlt hét évben kanadaiakkal, koreaiakkal is.

Az általános iskolában - egy zseniális tanárnőnek köszönhetően - megtanultam németül, a középiskolában pedig - hála az anyanyelvi lektoroknak, valamint a magyar nyelvű szerepjáték szabálykönyvek szinte teljes hiányának és a mozi szenvedélyemnek - angolul. Miután a párom majd két éven át nyúzott érte, angolból egy felsőfokú nyelvvizsgát is szereztem.

Még 2004-ben nekifutottam egy közgáz szakos diplomának, amiből számos zökkenőt és vargabetűt követően 2013-ra üzleti kommunikáció diploma lett. Pedig becsületszavamra mondom, én próbáltam megérteni a számvitelt meg a statisztikát, de a munkám miatt szinte soha nem jutottam el órákra, önállóan tanulni pedig csak éjszaka volt időm (aludtam a jegyzeteken).

Mivel a matematika-tudásom erősen alulfejlett - az eü-suli miatt még érettségiznem sem kellett belőle (szinte látom, ahogy néhányatoknak összeszalad a szemöldöke, pedig ez az igazság) - fogalmazzunk úgy, hogy ledolgozhatatlan hátrányban voltam a vizsgákon. Maradt tehát a kommunikáció szak - egyelőre nem sok hasznom származik belőle, de ki tudja, mi lesz holnap?

Fiúként egy egészségügyi szakközépben

Fentebb említettem, hogy a középiskola számos dolog kezdetét jelentette. Ezek egyike a határátkelőség, a másik a párkapcsolat - először ez utóbbiról ejtenék néhány szót. Tehát: egészségügyi suliba jártam, hímnemű egyedként. (Khm.) A 29 fős osztályomban ketten voltunk fiúk. A kb. 600 fős iskolában jó, ha negyvenen. Tudnék mesélni, de inkább a fantáziátokra bízom a dolgot...

A középiskola első két éve nem volt éppen egy diadalmenet a számomra. Nehéz időszak volt, ami csúnyán meglátszott a tanulmányaimon; második év végén aztán el is hasaltam kémiából.

Jobban nem is járhattam volna, ugyanis az új osztálytársaim között, 17 éves fejjel megismerhettem a mai feleségemet. Szó szerint az iskolapadból nősültem, ugyanis Andi először a padtársam, aztán (egy félreértés kapcsán) a barátnőm és végül, (éppen ma, amikor ezeket a sorokat írom) immár nyolcadik éve a feleségem lett.

Ha valaki megkérdezi, azt szoktam mondani, lassan a huszadik évfordulónk következik. „Régi” házasok vagyunk tehát, és gondolom, nem sok újdonságot árulok el, amikor azt mondom, hogy a hepék mellett nem kevés hupát is megéltünk együtt.

Tinédzserként Németországban

Most pedig a határátkelőségről: mindig is érdekeltek az emberek és az idegen kultúrák - a ninja és kung-fu filmek nagy rajongójaként főleg a távol-kelet vonzott, de nem voltam / vagyok válogatós: az érettségit megelőző évben, egy baráti meghívásnak köszönhetően, nyáron (az akkor éppen hat hónapos párkapcsolatomat erősen próbára téve) egy hónapot töltöttem Altomünsterben, egy Münchenhez közeli bajor kisvárosban.

A zsebpénzem óvatos költekezés mellett is egy hét alatt elfogyott, ezért megkérdeztem a házigazdát, esetleg tudnának-e segíteni nekem valamilyen munkát találni? Mondtam, hogy bármi megfelel.

Két nappal később a helyi közterület-fenntartó erők alkalmazottjaként feszíthettem változatos helyeken: hol egy narancssárga Unimog anyósülésén, hol egy fűnyírótraktor nyergében, hol egy bontásra ítélt kioszk tetején - kettőt pislogtam és vége lett.

Nagyon élveztem, hogy a munka változatos, az emberek pedig nem lekezelőek, sőt, éppen ellenkezőleg! A kollégáim is meg voltak elégedve velem - amikor elköszöntünk egymástól, azt mondták, meg voltak lepődve, mennyire készségesen és jól elvégeztem minden rám bízott feladatot - abból, amit ők eddig a magyarokról hallottak, eleinte azt gondolták, csupa tunya ingyenélő hazája vagyunk (mondták ezt akkor, 1997-ben!).

A lényeget a végére hagytam: egy heti munkával annyi pénzt kerestem, amennyit a szüleim itthon egy hónap alatt. Hazahozni nem sikerült belőle, de jutott ajándékra és volt két hét habzsi-dőzsi. Azt hiszem, akkor égett bele a tudatomba, hogy én egyszer majd külföldön szeretnék élni és dolgozni.

Hazafelé már nem egyedül ültem a vonaton - a párom által később Fittinek keresztelt plüss koala éberen őrködött a cuccaim felett, míg én vidáman horkolva aludtam a Budapest felé zötyögő éjjeli expresszen.

Hagytam, hogy valami mindig közbejöjjön

Vissza a nem túl távoli múltba: a Bajorországban töltött vakációm óta eltelt közel két évtizedben szerintem nem volt olyan hét, hogy ne gondoltam volna arra, külföldön kellene szerencsét próbálnom.

Az idő előrehaladtával a barátaim közül többen belevágtak - legtöbbjük sikerrel - a családtagjaim és az itthon maradt cimborák pedig szépen lassan rám sütötték a „dehogyakarszkimenni-csakaszádjár-verbálemigráns” jelzőt. Volt némi igazuk. Hagytam, hogy valami mindig közbejöjjön: lakásvásárlás, építkezés, Andi főiskolája, a saját főiskolai kalandozásaim, Balázs születése... Nagyjából két éve, amikor a párom várandós lett a második gyermekünkkel, rádöbbentem, hogy nem bírom már tovább.

A jelenlegi munkám - egy kb. 15 főt foglalkoztató kisvállalat vezetése - alapjáraton is rengeteg időmet és energiámat elveszi, koreai főnököm pedig a mikromenedzselős fajta; mindent, de tényleg mindent be kell adni neki ellenőrzésre / jóváhagyásra.

Konkrét munkaköri leírásom egyébként nincs, csak egy titulusom van: manager. A főnököm szemszögéből nézve ez azt jelenti, hogy mindent el kell látnom, ami kipattan az agyából; és mindig elérhető kell, hogy legyek (nem ritkák az éjszakai telefonhívások sem), hiszen adott nekem telefont.

Talán nem kell mondanom, hogy ez hosszú távon mennyire frusztráló, különösen, ha hozzávesszük, hogy annak ellenére, hogy szinte mindenért felelősséget kell vállalnom, a fizetésem meg sem közelíti (konkrétan a felét sem éri el) a közelben működő, szintén koreai érdekeltségű nagyvállalatnál hasonló beosztásban dolgozó menedzserekét.

Nem mehetett így tovább

Engem többnyire birkatürelemmel megáldott embernek ismernek, de ez a munka alaposan megtépázta az idegeimet - ráadásul a családommal is egyre kevésbé tudtam elfogadtatni a számtalan (és soha ki nem fizetett) túlórát és azt, hogy miért vagyok folyton feszült, ideges. Szóval amikor Bálintot vártuk, ráeszméltem, hogy ez nem mehet így tovább sokáig, mert ha mégis, arra rámegy az egészségem, vagy a családom, esetleg mindkettő.

Furcsa dolog apaként gondolkodni; egy ideig nem történik semmi, aztán az ember hirtelen azon kapja magát, hogy nyakig benne van, nem is igen érti, hogyan lehetne másképp. Velem legalábbis így történt; eleinte csak magam miatt szerettem volna külföldre menni, aztán azt vettem észre, hogy a hirdetéseket azon a szűrőn át nézem, hogy vajon jó-e ez a gyerekeknek is.

Egy időre le is tettem a külföldi álláskeresésről arra gondolva, hogy mégiscsak jobb, ha itthon keresek egy másik állást. Tévedtem. Mi az ország középső részén lakunk, említésre méltó ajánlatokat pedig szinte csak olyan helyekről kaptam, ahová legalább a hétköznapokra oda kellett volna költöznöm, mert a bejárás nem, vagy csak nagyon nehezen lett volna megoldható.

Ha ez így van, akkor miért ne mennék külföldre inkább? Londonból, Hamburgból, vagy Koppenhágából hazarepülni sokszor rövidebb ideig tart, mint Ferihegyről hazautazni. Azt pedig sok barátom és számos HÁ poszt is bizonyítja, hogy tőlünk nyugatabbra jobban megbecsülik a munkát, mint idehaza.

A család miatt vágok bele

Hirtelen megváltozott a gondolkodásom: eddig a családomra hivatkozva kerestem az okokat, hogy miért ne menjek; most éppen miattuk éreztem egyre erősebb késztetést, hogy valamerre már mozdulni kell.

Eddig nem említettem, pedig azt hiszem fontos részlet, hogy a kedvesem gyermekvédelemre szakosodott szociális munkás, akit idehaza közalkalmazottként a lelkiismeretes és odaadó munkájáért cserébe nevetséges összeggel honorál az állam - ellentétben mondjuk Angliával, vagy Skandináviával, ahol fényévekkel jobb a helyzet erkölcsi és anyagi megbecsültség terén is.

Akkor keressünk állást! Sajnos nincs semmi megtakarításunk, kétgyermekes apaként pedig nem engedhettem meg magamnak, hogy próba-szerencse alapon elutazzak a kiválasztott célországba nézelődni, így maradt az az opció, amit az Angliában élő Márk barátom a „legendary quest” kifejezéssel szokott illetni: itthonról, interneten keresztül olyan munkát találni, ahol legalább néhány hónapig a szállás is biztosítva van és eleget fizet ahhoz, hogy legalább a jelenlegi szinten eltartsam a családot idehaza, és én se haljak éhen odakint.

Opcionális mellékküldetések: ne munkásszállás legyen; legyen megoldott a napi egyszeri meleg étel; legyen wifi internet hozzáférés; ne legyen 1000 km-nél távolabb.

Először arra gondoltam, elmegyek nörsznek vagy krankenpflégernek valahová, de jött a hideg zuhany: én nem tettem le az ’E’ kategóriás képzés záróvizsgáját, ezért a csak a sima, szakközépiskolai képesítésemmel jelentkezhettem volna – amit viszont néhány éve már nem fogadnak el teljes jogú ápolói végzettségnek.

Így aztán maximum segédápoló lehettem volna, ami még mindig nem a legrosszabb választás, ha valaki egyedülálló – egy családot és kvázi két háztartást viszont nem lehet fenntartani belőle.

Értek ugyan egy csomó más dologhoz, de ezek jelentős része papír nélkül, tapasztalati úton megszerzett tudás – a főnököm egyszer azt mondta, hogy „practically a semi-engineer” vagyok – vagy terület specifikus ismeret, mint az ISO 9001/14001 és ISO/TS 16949 auditor végzettségem, amit célországbeli releváns munkatapasztalat és helyi lakcím felmutatása nélkül nem igazán vesznek számításba.

Irány a müncheni reptér!

Mivel a diplomám nem tartozik a legjobban eladhatóak közé (igen, többször megkaptam már rá a „büfészakos” jelzőt), két évembe és rengeteg jelentkezésbe, böngészésbe, egy szóval: munkámba került, de végül az egyik legnagyobb magyar állásportál „külföldi állások” rovata segítségével találtam egy állást, ami az összes előbb felsorolt követelményt teljesíti: szeptember 1-től a müncheni repülőtéren fogok dolgozni, a földi kiszolgáló személyzet tagjaként.

A cég igen komoly támogatással adja a szállást és az étkezést; a mozgás pedig kifejezetten jót fog tenni hét év irodai rabság után. Ez a munka nem igazán vág egybe az eddigi munkatapasztalataimmal és az iskolai végzettségemmel, de úgy gondolom, hogy lendületet venni éppen megfelel - ha már kint vagyok, és még mindig nagyon szorít a cipő, sokkal könnyebben találhatok jobban fizető munkahelyet, mint itthonról.

A cég (és azon belül is Tóth Szilvia ügyintéző) nagyon korrekt és profi hozzáállással intézte az ügyeket, amiért cserébe SEMMILYEN díjat nem kértek. Ez utóbbi egyébként szerintem egy alapvető információ, mégis gyakran hallom, hogy sokan fizetnek „regisztrációs költség, ügyintézői díj, stb.” címén kisebb-nagyobb, esetenként egészen komoly összegeket a semmire.

Többen megtették már előttem, de én is szólok, hátha valaki még nem hallotta: a legtöbb cég, aki a fentiekhez hasonló címeken díjakat szed, többnyire csak kamu - ilyenkor a legjobb eset az, hogy a reménybeli expat olyasmiért fizet feleslegesen, amit a cég ingyen is megcsinálna; rosszabb esetben pedig egyszerűen semmit sem kap, és mehet a sóhivatalba.

A becsületes fejvadász cégek nem a munkavállalóktól, hanem a munkáltatóktól kapják a pénzüket - ezért hívják őket fejvadásznak, ugye - az általuk „levadászott” és közbenjárásuknak köszönhetően munkába állt alkalmazottak után, ezért nekik is az az érdekük, hogy minél hamarabb, minél jobb feltételekkel találjanak munkát az érdeklődőknek.

A teljes kivándorlás középtávú cél

Itt tartok most. A családom egyelőre itthon marad, de az elsődleges rövid távú cél az, hogy amint kicsit megvetettem a lábam, keresek egy olyan lakást, ahová ők is ki tudnak jönni néhány hétre-hónapra.

A teljes kivándorlás egyelőre csak középtávon szerepel a terveim között, mert a kedvesem angolul is csak nagyon keveset, németül pedig egyáltalán nem beszél még; ugyanakkor mindenképpen szeretném, ha a családom is lehúzna néhány évet külföldön, mert biztos vagyok benne, hogy ha megtapasztalják a különbséget, végre megértik, mi a fene bajom volt itthon éveken át.

Úgy gondolom - nem, ez így nem helyes - saját tapasztalatomból, tényként tudom, hogy már egy idegen nyelv alapos (legalább középszintű) ismerete is felér egy szakmával; éppen ezért azt akarom, hogy a gyermekeim a lehetőség szerint anyanyelvi környezetben tanuljanak majd németül és angolul is.

A párommal rengeteget beszéltünk erről, és mindkettőnk előtt teljesen világos, hogy az eleje minden érintett félnek pocsék időszak lesz, de azt gondolom, egy felnőtt embernek - szülőnek pedig különösen - vállalnia kell a komoly, nem ritkán fájdalmas következményekkel járó döntéseket is.

Eddig a történet; ha lesz rá társadalmi igény, szívesen írok még a fejleményekről is.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Felhívás! Örömmel várnék írásokat az iskolakezdésről, ahol éltek hogyan zajlik, mit kell beszerezni és mit ad az iskola, miben nehezebb vagy könnyebb mint Magyarországon, és általában véve is lehet szó az oktatásról, mennyire nehéz vagy könnyű iskolát választani az adott országban – természetesen várom azok írását is (szokás szerint a hataratkelo@hotmail.com címre), akiknek gyermeke most kezdi a sulit külföldön. Előre is köszönöm!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Németország München

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr846610747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2014.08.18. 07:00:57

hát ez nem volt rövid. a feléig jutottam, de ez nyilván az én hibám.

mindenesetre köszönet, hogy megírtad és megosztottad velünk

HardPötty 2014.08.18. 07:02:43

Nekem tetszett a stílus is és a tartalom is. Remélem összejön neki minden. A hossz nem volt rövid és jócskán nyújt kivesézni valót. El fognak rajta csámcsogni.

firg_firg 2014.08.18. 07:27:44

Szerintem jo volt, erre nem mondhatja senki hogy feluletes kutyafutta poszt. Sok sikert, varom a folytatast mondjuk fel ev mulva!

adg 2014.08.18. 07:30:12

Hat ez eleg alapos essze volt, nem csaptad ossze. :) Sok sikert kivanok, vigyazz, nehogy a csaladodat megviselje a tavolsag. Hamar vidd oket is. Pont par napja volt errol itt szo.
Van par ismeros elem a tortenetben, en is csak azert mentem egy evre foiskolara, hogy megtalaljam a parom. Te maskepp oldottad meg, de sebaj. :)

"aludtam a jegyzeteken" Nem te vagy az elso, akinek nem sikerul ozmozissal megtanulni az anyagot. :)

(Majd mindjart jon az eperbáro, aki szerint Lajosmizse a lehetosegek hazaja. Fontold meg! Meg azt is meg fogod tudni az elso nehany hozzasolasbol, hogy a munkasok, ketkezi emberek a nyugati rendorallamokban is csak szivnak. Nem art eszben tartani. Oh, varj csak, nem, engedd el mindkettot a fuled mellett. :D )

Sok sikert megegyszer, ugy erzem sikerulni fog.

2014.08.18. 07:54:42

Nekem az kicsit fura, hogy jó angol és német nyelvtudással ennyire nehéz kint munkát találni. Lehet, hogy ha kiutazik 1 hónapra, és úgy keres, könnyebben összejött volna. Én biztosan nem tudnám a családot sem otthon hagyni 1-2 hónapnál többre, de hát mások vagyunk, tudom, hogy sokan csinálják ezt, persze kérdés, hogy mit jelent neki a középtávon? Nekem ez már 2-3 évet jelent.

nyuszigonosz 2014.08.18. 08:03:07

Jo irás. Sok sikert Münchenben!

tableno 2014.08.18. 08:11:26

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Az ő problémája az volt, hogy nem felelt meg neki bármilyen állás, csak olyan amiből el tud tartani egy négytagú családot, miközben nem volt igazán keresett szakmája. Angolul és németül meg sokan tudnak Németországban.

Amúgy gratulálok a posztolónak, szép munka volt. Ahogy mondani szokták, "now comes the fun part!". Aki pedig még csak "verbálemigránsként" tervezgeti a kimenetelt, annak azt mondom, siessen - ahogyan én látom, max egy-két év múlva nagyon meg fog nehezedni a dolog

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.08.18. 08:18:38

Jó írás.
Egy újabb "elvesztett" család. Nekem ez jött le.
Ugyan a részleges/teljes kivándorlást csak nagyon jövő időben említette, úgy gondolom, hogy nagy eséllyel végleg maradnak (a nagy számok törvénye alapján).
Sok sikert!

Ahatis [DE] 2014.08.18. 08:19:04

@adg [Au, Darwin]: Köszönöm!

A jelenlegi munkám miatt rendszeresen járok/jártam Lajosmizsére. Nem vagyok tőle lenyűgözve. :D

nyuszigonosz 2014.08.18. 08:21:22

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Nem hiszem, hogy könnyebben összejött volna egy munkahely, ha csak úgy kiutazik és keres.
Költségek jöttek volna össze.
Mert ugye hova utazik ki? Melyik városba? Mit keres?

Szerintem jó megoldást talált.

NIKI LAURA 2014.08.18. 08:25:25

Jol ertettem,a Muncheni repteren csomagomat fog pakolni a hajnali jaratra?
Huu,ez nagyon gaz melo,el kellett volna olvasni annak a magyar rakodonak a blogjat( munchen airport blog)aki leija " szenvedeseit"
Torok maffia tartja kezben.
www.much- repter.blog.hu

Miert nem idosgondozas,az sokkal konnyebb munka,es jobb penz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 08:25:39

Hibátlan.
Az utóbbi idők legjobb posztja.

tableno 2014.08.18. 08:32:44

@NIKI LAURA: Capt'n Fika strikes again!

2014.08.18. 08:52:07

@tableno: @nyuszigonosz(D):

Csak abbol gondoltam, amit korabban is irtam, hogy egyik baratom 3 nap alatt talalt ugy munkat Becsben boltban, hogy elindult es korbejarta a varost. De ahogy beszelgettem emberekkel, nekem az jott le, hogy ha nem kimondottam valami komolyabb irodai munkara palyazol, akkor az a legcelravezetobb, ha kiutazol az adott helyre es elindulsz korbe a varosban... de Nemetorszagot nem ismerem, szoval ez csak egy tipp.

Azt meg nem latom, hogy a repuloteri foldi kiszolgalas azon reszei, amihez nem kell szakkepzettseg, miert lenne olyan kulonleges munkahely, mivel masabb mint barmi mas olyan munka, amihez nem kell szakkepzettseg. De teny, hogy nem sok ralatasom van a temara, szoval lehet, hogy rosszul latom.

Ahatis [DE] 2014.08.18. 08:52:56

@NIKI LAURA: Én foglalkoztam idősgondozással a középiskolai szakmai gyakorlatom részeként; hogy ezt csináljam minden nap? Köszönöm, inkább nem.

Hari Seldon 2 2014.08.18. 09:10:32

Na, a pakolas kozben nem alltam meg, es beneztem par percre. Jo iras. Mostanaban sokszor tema volt a csalad, a kikoltozes kapcsan. A szerzonek nagyon figyelnie kell arra, hogy a csalad, ha kulon el, az nagyon nehez lesz. Pontosan meghatarozott idoben ujra egyutt kell lenni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.18. 09:18:55

Jahajj, egészségügyi szakközép...Fiatal koromban sokat jártam egy ilyen műintézmény közelében, hogy micsoda gyönyörű kis besték jártak oda... :-) Ott is kb 30-ból 2 volt fiú.Az egy csoda élmény lehetett.Nekem is a tanulás lett volna a legutolsó... :P Én marha, meg műszerészképzőbe jártam, ott meg pont fordított volt az arány.Ha mégeccer fiatal lehetnék... :-)))))))

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.08.18. 09:21:32

Jó kezdés volt, még ha terjengős is picit. De a többséget azt hiszem majd inkább a folytatás érdekli.

coeris 2014.08.18. 09:42:43

Szimpatikus poszt, sok "extrával", de naplójellegű írásnak nagyon jó (pedig én általában a "szárazabb" posztokat szeretem). Ráadásul pont jó élethelyzetben kapott el, kicsit több, mint egy hónap múlva én is repülőre ülök egy one-way tickettel, szóval sikerült ide is csepegtetni egy kis optimizmust, köszönöm szépen és sok sikert, főleg a család importálásához! :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.18. 10:30:35

Ez egy olyan poszt, amit meg lehetett volna írni csupa negatív felhanggal is, a nehézségekre helyezve a hangsúlyt. A posztoló írásából viszont árad az optimizmus. Szimpatikus hozzáállás.

vivike22 2014.08.18. 10:48:58

Sok sikert a poszt irojanak, remelem minden sikerul, ahogy eltervezted/terveztetek!

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2014.08.18. 10:49:08

csak én érzem úgy, hogy az első felét kb. 4 mondatban is elég lett volna összefoglalni?

Evain 2014.08.18. 10:51:33

De jó, ez az én napom, ma is olyan posztját olvashattam, akinek bejön a stílusa. :) Eh, nem tom mért csípem ennyire ezt a fanyar humort és öniróniát. :P

A koreai főnökről leírása meg teljesen megfelel a távolkeleti kultúrának. :) Ezt napi szinten tapasztalom. Nem csoda, hogy családos emberek nem viselik túl jól azt a fajta egzecíroztatást.

Részemről nagyon szívesen olvasnám a folytatást, olyan fél éves rendszerességgel. Vagy blogot. :)

Egyébként meg sok sikert és kitartást, de tényleg!

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 10:53:52

@bunny.hu: ja, és a Háború és békét is össze lehet foglalni négy oldalban, minek a többi vekengés.

nekem pont az szokott itt tetszeni, hogy a posztok nem egymás klónjai, hanem sokféle történet sokféle stílusban. még a gumicsizmás is bejött :-)
HÁ igen tehetséges ember, hogy minden nap tud írni egy-egy igen változatos új sztorit :-D

Herr Géza 2014.08.18. 11:03:21

@Dragonlady (now in Thailand): "HÁ igen tehetséges ember, hogy minden nap tud írni egy-egy igen változatos új sztorit :-D" Mega like! :)))

Nagyon jó poszt, a stílusa meg..... ?? Hát sok ember vehetne itt példát róla!

@NIKI LAURA: Csomagokat fog (?) pakolni, na és ? Elsö lépcsöfok, mint ö maga is írta... Nem mindenkit csábítanak el a lajosmizsei eperföldröl a NASA-hoz ürsikló-berepülöpilótának.... :)))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 11:13:33

@Herr Géza: van egy olyan érzésem, hogy ilyen nyelvtudással, hozzáállással és tapasztalattal gyorsan előre fog tudni lépni. nem lesz örökre pakolás (?)
és nekem egyébként meg az a szomorú, hogy még egy csomagpakolós (?) melóból is ezekszerint jobban el tudja tartani magukat, mint Mo-n egy kétkeresős és még csak nem is betanított munkás család.
de szépen menetelünk Indiába az illiberális demokráciák útján. (ezen még mindig nem tettem túl magam.)
egyszerűen nem látom, hogyan és mikor lesz jobb, mitől és merre. miközben a cseheknek, szlovéneknek stb egészen jól sikerül haladni. de nekünk semmi tendencia nem mutat erre, se a gazdasági mutatók, se a társadalmi mutatók, se az oktatási rendszer helyzete (nekem ez nagy fájdalmam bír lenni).
már a negyedik generáció óta legalább azt mondják nekünk, hogy nembaj, mi szétdolgozzuk magunkat, de majd a következő generációnak legalább jobb lesz, aztán valahogy valami félremegy.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 11:18:07

@Ahatis: es mi leszel, ha nagy leszel? es a csalad mikor megy utanad?

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 11:21:31

@33621: sikoltozva ebredos duhos demagogia.

adg 2014.08.18. 11:37:03

@bunny.hu: Megteszem neked. :)

1. Fiatalkent voltam kulfoldon, ahol jobban kerestem mint itthon.
2. Itthon huztam az idot, bizakodtam a jovoben, keresgeltem magam, csaladom lett, es nem mentem kulfoldre megsem, pedig ket idegen nyelvet is beszelek.
3. Vegul a dolgok csak nem alakulnak ugy, ahogy szeretnem, ezert megis elkoltozom Nemetorszagba, mar talaltam is munkat, borondoket fogok hajigalni Munchenben.
4. Egyelore itthagyom a csaladot, de remelem hamarosan tudnak jonni utanam.

Olyan ugyes vagyok, hogy az egeszet belefoglaltam negy bovitett mondatba. Tudnam meg zanzasitani, milyen jo kis poszt lehetett volna. Akar sms-ben is mehetne az olvasoknak.

Ahatis [DE] 2014.08.18. 11:43:42

@Babette.: először a lábamat szeretném megvetni odakint. Bajorország nagyon szép, szerintem a családom is szeretni fogja - reálisan nézve a dolgokat, szerintem egy hétvégére látogatóba 1-1,5 hónapon belül, hosszabb időre fél éven, egy éven belül jönnek majd.

Még nem tudom, hogy mi leszek, mert klasszikus, 'későn érő típus' vagyok. Az új munkáltatóm a honlapjuk állítása szerint 5 kontinensen, 45 országban, több, mint 255 van jelen; a házon belül (mármint Münchenben) is több továbbképzési-fejlődési lehetőséget kínálnak. Ezirányú kérdésemre a német HR-es kolléga kapásból három irányt vázolt fel egy másfél éves intervallumon belül.

Ugyanakkor úgy gondolom, hogy ha egyszer már kint vagyok, sokkal könnyebb lesz felmérnem a lehetőségeket, és persze pályáznom rájuk.

**mimi** 2014.08.18. 11:47:27

jó döntés, jó lépés, még időben...:)
sok sikert....:))))
én olvasnám további rendszerességgel, hogy alakul a posztoló és a családja további sorsa...mondjuk 3-4 havonta...:)

Ahatis [DE] 2014.08.18. 11:55:57

@NIKI LAURA: A török maffiával kapcsolatban: naív vagyok, ha azt hiszem, hogy az erkölcsi bizonyítvány és a német légibiztonsági hatóság átvilágítása némileg megszűri a jelentkezőket?

@LyukasBogrács: Fitti köszöni szépen, jól érzi magát. Bálintra vigyáz a polcról.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 11:57:54

@adg [Au, Darwin]: sms nem jó, Burmában még mindig nem lehet külföldről sms-t fogadni, én meg megyek vissza egy kis időre és nem akarok mindenről lemaradni. csiszold még légyszi a dolgot. köszi :-)

Evain 2014.08.18. 12:01:09

@Dragonlady (now in Thailand): apropó, hogy vagy amúgy? Parazitáktól sikerült már megszabadulni?

rezsöatya 2014.08.18. 12:04:01

@Ahatis: "Ugyanakkor úgy gondolom, hogy ha egyszer már kint vagyok, sokkal könnyebb lesz felmérnem a lehetőségeket, és persze pályáznom rájuk."

Korrekt. Igy van! Sok sikert, kitartast!

@Dragonlady (now in Thailand): "ja, és a Háború és békét is össze lehet foglalni négy oldalban, minek a többi vekengés"

Ugyan! Meg rovidebben is: "A haboru szar dolog" . Ennyike! :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 12:05:05

@Evain: köszi, jól, de szédelgek még mindig, mint az őszi légy, és mindig aludni akarok. de ez lehet, hogy más miatt van :)
csak látogatóba megyek vissza egy kicsit egyébként, de jól be vagyok, izé, rezelve, mert olyan állapotok meg árak vannak guesthouse / szállás fronton (DK-Ázsiában hirtelen a legdrágább lett), és elvileg még mindig nem szabad ismerősöknél aludni :-(

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 12:06:17

@rezsöatya: ha belegondolok, a 'dolog' szó is totál felesleges az összefoglalásodból!

rezsöatya 2014.08.18. 12:13:56

@adg [Au, Darwin]: "Tudnam meg zanzasitani.."

rovidebben: "kiment dolgozni."

@Dragonlady (now in Thailand): ok. "No war!" Igy jo?

:D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.18. 12:16:21

@tableno: "Nem is igazán OFF:

444.hu/2014/08/18/egyre-csorobb-az-orszag/"

Csak annyit fűznék hozzá, hogy ebben a felmérésben a szegény definíciója: olyan személy, akinek a fizetése nem éri el a medián 60%-át.

Csak fontosnak éreztem hozzátenni mert a cikkben ezt nem említik és szerintem a "szegény" egy elég tág és szubjektív fogalom. Ha statisztikát közöl az ember egy cikkben, akkor definiálja már a célcsoportot rendesen. Legalábbis nekem hiányérzetem volt, így a kommentekből kimazsoláztam ezt az infót. :)

----------------------------------------------------------------------------------

A poszt szerintem szuper volt. Nagyon régen volt már itt ennyire "életszerű" és "valóság-szagú" írás. Kalappal, @Ahatis:! Jó lesz ez. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 12:17:18

@rezsöatya: nalátod :)
akkor már teljesen felesleges is, úgy tűnik, hogy elolvassam az eredetit :D
(na nem mintha tervben lett volna. még mindig Coelhot nyúzom eredetiben a kindle-n :-D)

coeris 2014.08.18. 12:17:52

@Babette.: Anglia legkevésbé vacak időjárású partjára megyek (hogy merre, hát az kb. nyugat-északnyugat Budapestről nézve :) ), főleg repülővel, aztán egy kicsit vonattal is.

De egyébként doktorálni megyek (mármint tényleg, nem ctrl+c, ctrl+v skill developement a cél, azért nem fizetnének :) ), és igyekszem meg is ragadni utána, ha nem is konkrétan azon az egyetemen, de majd... valahol - ami ha tetszenek a dolgok, nem Mo. lesz, ha meg nem tetszenek, akkor lehet, hogy itt (reálisan nézve utóbbira persze nagyon kevés az esély).

@adg [Au, Darwin]: Tessék, ezt is le lehetett volna írni egy posztban, de én annyira jófej és tömör vagyok, hogy két (!!!) kacskaringós mondatban megoldottam! Mondjuk ez sem sms-hossz, de alakul. Mert ugye a motivációk, itthoni kilátások, interjú, jelentkezés, ügyintézés utazás előtt kit érdekel, fő a célirányos tömör fogalmazás (lásd még: Gyűrűk ura - elmennek egy hegyhez, oszt' bédobnak egy gyűrűt). :) Van/volt ilyen kötelező olvasmányok röviden sorozat, azoknak, akik nem akarják "végigszenvedni" pl. A kőszívű ember fiait. Lehet, hogy át kéne nyergelni ilyenek írására.

adg 2014.08.18. 12:24:24

@Dragonlady (now in Thailand): Meg lehet szerencsed, mert HA nem vallott szint, es hat lehet, hogy o is burmai, akkor meg belfoldi lesz az az sms-t.
Kimeno sms-ek engedelyezettek?

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 12:28:12

@Ahatis: szoval nincs beakadva semmi. az se rossz, tobb a lehetoseg.

adg 2014.08.18. 12:29:58

@rezsöatya: @coeris: Bizony. Vagy lehetne, hogy reggelete csak a "szerzo" nevet kiirni (bar tudjuk, hogy mindet ha irja), es ala egy egyenszoveg, hogy pl:
Meglepett, itthon szar, nyugat jo, 10 paki, mosogat, szivas, nyugat szar, itthon jo, kep az ablakbol.
Megfelelo alahuz.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 12:30:59

@Dragonlady (now in Thailand):
nekem vegre jonnek le a konyvek a padlasrol, erosen szanalom oket. a kiesoket felkinaltam a helyi knyvtarnak, a valsz: hat nem is tudom.
:(:(:(:(:(:

kidobni nem fogom oket, viszont egyesevel eladogatni sincs kedvem, nem tudom, mihez kezdjek...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.18. 12:33:33

@Babette.: helyi antikvárium, avagy vöröskereszt v. hasonló nem örülne nekik?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 12:33:36

@adg [Au, Darwin]: márciusban még nem volt se ki, se be sms burmai számra. azóta ki tudja, amilyen gyorsan változik minden. telefonálni azt lehetett külföldre, de valamiért technikailag nem tudták vagy nem akarták megoldani a smst. roaming kb egy éve létezik, meg szoktam kapni a thai vagy indonéz számomra az sms-eket, csak mindig azzal kapcsolt be a telefonom, hogy "Welcome to Vietnam!" akkor ez lesz a megoldás az sms szolgáltatásra :) net 3G ről Yangonban egész jól ment., és mostanság kattant rá a fiatalság arra, hogy az internet cafékban nyomulva facebookoznak és lövöldözős hátékokat játszanak. nagyon retró feeling, mint Thaiföld 10 éve (Thaiföldön mostanra okostelefon és mindenhol 3G elég default). de burmában a sim-kártya még mindig egy nyolcvan dolláros móka, és az enyém is burmai állampolgár nevén volt és 3 nap volt átvinni a papírmunkát :-(

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 12:36:29

@Babette.: szerintem megéri egyszer begépelni és feldobni vaterára. mondjuk attól függ, milyen könyvek. de ismerős a probléma :-( van itt 17 db 120 literes dobozom, ebből asszem 7 tele könyvvel, mondjuk ebben az iskolai dolgok is benne vannak, annyira fáj a szívem miattuk. nagyon szeretném, ha feltalálnák a cuccok teleportálását.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.08.18. 12:41:12

Nekem tetszett a bö lére eresztés ellenére is.:-) (életemben elöször mobilról kommentelek...szabin vagyok és Szegeden kb mindenhol van wifi,most éppen az orvosnál várok... de béna vagyok még,segítség...57hsz-t ír,de nekemBabette hsz-e az elsö, a 11:16-os.Hogy tudom megjeleníten az összeset?Teljes verzión vagyok,nem mobilon)

NIKI LAURA 2014.08.18. 12:41:24

@Ahatis: nos,nincs tapasztalatom,en is az altalam leirt blogban olvastam rola...
Az erkolcsi alap az ilyen helyeken.A torokok nem dolgoznak,cigiznek,kv nak,szotyiznak,imadkoznak...holott ua a beosztasa mint a kelet europaiaknak.Szakszervezetuk csak a sajat fajtajat segiti.
Meg egy fontos dolog:ez egy szintiszta FIZIKAI betanitott munka,meg 8 altalanos sem kell hozza.
Egy borsodi romanak kiugras,megelhetes...de neked...!?
A berek: itthon kiraly vagy 350-450 e ft bol,de bajororszagban ?

Ha a nyelvtudas csiszolasa,kaland,repulogepek szeretete( mert van ilyen,volt pilota kollegam rampaskent kezdte),vagy izomra gyuras:kivallo kezdes!

Napi szinten tobb tonnat kell mozgatni,ehez a nokedli,knedli keves,minimum kolozsvari szalonna!
A masik a 3 muszak,mert ott az van,Valamikor hajnali 5 h pakolsz,maskor ejfelkor,vagy delben.
Aki 3 muszakban dolgozik,ramegy az egeszsege.Felborul a belso haztartas,az idegrendszert kicsinalja,tonkremegy az immunrendszered,majd kapsz egy homart.Illetve rakot.

Ezt akarod tleg?

Evain 2014.08.18. 12:44:48

@NIKI LAURA: "Aki 3 muszakban dolgozik,ramegy az egeszsege.Felborul a belso haztartas,az idegrendszert kicsinalja,tonkremegy az immunrendszered,majd kapsz egy homart.Illetve rakot."

Ez már most befigyelt neki a koreai főnök mellett... Csaxólok.

adg 2014.08.18. 12:47:11

@Babette.: Ha nem akarsz erte penzt, akkor esetleg muvhaznak, iskolanak oda lehet adni, hogy osszak szet, vagy rakjak ki valahova, hogy ingyen elviheto. Nalunk volt neha a suliban ilyen akcio, mindenki bevitte a selejtezett cuccait, es lehetett turni. Most az itteni iskolaban is szokott lenni hasonlo, bar altalaban a suli szokta felkinalni a sajat kiselejtezett dolgait.

adg 2014.08.18. 12:49:46

@NIKI LAURA: Ahhoz kepest, hogy nincs benne tapasztalatod, egesz reszletesen belementel. :)

**mimi** 2014.08.18. 12:50:31

@Naschkatze (Mostindien / CH):
ott van egy visszanyíl....előző kommentek...katt arra :)

adg 2014.08.18. 12:52:15

@NIKI LAURA: Ja, megegy, gyanitom, hogy nem onnan akar 80 evesen nyugdijba menni. Irta is, hogy van karrierlehetoseg. Eloszor kicsit ramol, majd gondolom muszakot vezet, aztan... vegul CEO. Mindig igy van. Majdnem mindig. De a lenyeg, hogy nekem egyertelmu, hogy ez csak egy ideiglenes munka lenne.

Ahatis [DE] 2014.08.18. 12:58:50

@NIKI LAURA: A fizikai munka nem riaszt el különösebben; 3 műszakban és 12/24-ben is dolgoztam évekig. Néhány hónapot guggolójárásban is kibírok, ha kell, a többi meg majd kialakul. A nagyobbik fiam két dolgot imád: a repülőket és a vonatokat - már most alig várja, hogy utazhasson hozzám RailJet-tel és igazi TGV-t meg ICE-t láthasson.

puhacica 2014.08.18. 12:59:41

@Naschkatze (Mostindien / CH): a legfelső komment felett van egy link, valami ilyesmi szöveggel: "szeretném látni az összes kommentet". katt!

wuaaa 2014.08.18. 13:01:44

@Ahatis:

Gratulálok az új munkahelyedhez, már akkor örültem, amikor megláttam a nyitóképet. Utasként jó hely, a karácsonyi vásár is nagyon hangulatos, amit a képen látható részen szoktak megrendezni.

Ha egy idő után esetleg úgy éreznéd, hogy valami mást szeretnél csinálni, akkor ez a munkahely remek ugródeszkaként szolgálhat, akár a külső, akár a belső (airside) oldalon akarsz majd dolgozni. Mivel eleve a belsőn kezdesz, elég sok újdonságot fogsz megtanulni (biztonsági előírások, közlekedés a repülők között, stb) és belépőkártyát kapsz a CSRA területre, ami jelentős előny lesz olyanokhoz képest, akik (az utcáról) enélkül próbálnak munkát találni egy viszonylag jobb (más) munkakörben a belső oldalon.
Ami még előny lehet, hogy éjjel-nappal-hétvégén-ünnepnapon is lehet (kell) dolgozni, ami mindig jelent plussz pénzt a pótlékok miatt.
Nem próbálom meg felsorolni mi minden lehetsz 2-3-5-10 év múlva, mert úgyis csak a helyszínen fogsz rájönni, hogy a választék legalább tízszer akkora, mint ahogy azt most gondolod. Ebben a környezetben természetes, hogy az emberek munkát és munkaadód váltanak a reptéren belül, sokan ott kezdték ahol te is kezded hamarosan és egyéntől függ, hogy merre és meddig jutottak tovább.

Tökéletesítsd az angolod és a németed ha kell és tartsd nyitva a szemed-füled, mert egy ilyen kaliberű reptéren sok lehetőséged van biztos és jó megélhetést nyújtó munkát találni.
Sok sikert !

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 13:02:05

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

Ez az úgynevezett szegény réteg Ausztriában is nyaldossa már az 1 milliós számot.És egyre csak növekszik. Az osztrák szegényeknek sincs egyszerű dolgok. A nagy részének lakbért kell fizetnie, otthon szinte minden emberre jut lakás/ház. A szegényekre is.

wuaaa 2014.08.18. 13:02:23

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

Hei ! :)
Tegnap akadtam erre az oldalra és eszembe jutottál, gondoltam majd elküldöm ha itt látlak, bár nem tudom a norvéggal hogy állsz, de az álláshirdetések úgyis angolul vannak, szóval www.offshore.no/

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 13:02:39

@NIKI LAURA:

Ugyanez van nálunk az éjszakás takarítóval : Megkapja a 1450 eurókat, de mindig ÉJSZAKA dolgozik...felborítja a természetes bioritmust. Inkább egészség legyen mint több pénz.

NIKI LAURA 2014.08.18. 13:02:57

@adg [Au, Darwin]: az a gond,hogy ha a kezdo munka sz@r,akkor hamarabb feladjak,elmegy a maradek kitartas is,raadasnak belebetegszik...ha az egeszseg ramegy,akkor lefott a kv!

Az ilyen horukk munkak gyorsan leamorzizalnak.

Ha ehezek,hid alatt alszom akkor persze minden jo,el kell vallalni mindent!...de a fost elcserelni sz@rert...

Inkabb keresgeljen,RENGETEG munka van egesz europaban,a sirasotol a Konzulig,csak le kell hajolni a penzert!!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 13:03:00

@adg [Au, Darwin]:

Nehéz kitörni ebből a betanított melós körből. Főleg ha egyedül vagy. Mert mit csinálsz? Izzadtan fáradtan meló után jársz állásinterjúkra?Felmondasz? Azt meg nem lehet mert gyorsan felkopik az állad. Én is belesüppedtem a mekibe, és ott is maradok valószínűleg.Az ismerősi körömben mindenki megragadt abban amit dolgozik. Pedig vannak köztük szakmákkal rendelkező emberek is.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.08.18. 13:05:48

@puhacica: nem,nálam mimi féle válasz müködik...samsung:-)

adg 2014.08.18. 13:06:29

@Dragonlady (now in Thailand): "telefonálni azt lehetett külföldre" Na ez a baj, mar kezdtem remenykedni hogy megtalaltam az idealis nyaralohelyet.
Mar Burma sem a regi...

NIKI LAURA 2014.08.18. 13:07:05

@Ahatis: FELREERTES NE ESSEK NEM AKARLAK LEBESZELNI ARROL,AMIT MAR ELTERVEZTEL,de a leirtak alapjan - kepzetseg,nyelvtudas- ez nem neked valo munka!

Csinaljak a loserek,masbol sok van de beloled csak 1!

adg 2014.08.18. 13:20:09

@NIKI LAURA: A sz@r jobb, mint a f.s. Amugy kezdetnek akarja, es innen is lehet tovabblepni. Majd megoldja, en ugy latom, hogy van neki esze, nem akar itt leragadni.

@házelőtthinta: "Mert mit csinálsz? Izzadtan fáradtan meló után jársz állásinterjúkra?Felmondasz? Azt meg nem lehet mert gyorsan felkopik az állad."
Igen, ez egy 22-es csapdaja. Viszont ajanlom figyelmedbe a szerzo altal fentebb irtakat:
"Az új munkáltatóm a honlapjuk állítása szerint 5 kontinensen, 45 országban, több, mint 255 van jelen; a házon belül (mármint Münchenben) is több továbbképzési-fejlődési lehetőséget kínálnak. Ezirányú kérdésemre a német HR-es kolléga kapásból három irányt vázolt fel egy másfél éves intervallumon belül."
Szoval hazon belul tobb tovabbkepzesi lehetoseg. Nem kell elmenni izzadtan interjuzni. Jelentkezik, kap arra az idore szabit, elmegy, kepzodik, uj pozicio.
Neked sem kene megrekedni a jelenlegi helyzetedben, biztos van valami fejlodesi lehetoseg a mekinel is. En erossen ajanlanam neked, hogy keresgelj, sajnos ez nem megoldas hosszutavon, akkor sem, ha most elvagy vele. Add at a helyed a fiatalabbaknak, oreg vagy mar ehhez.

Ahatis [DE] 2014.08.18. 13:26:35

@NIKI LAURA: Őszintén szólva: nem tudom, hogy ez-e a nekem való munka. A cégem üzemelteti az egész repteret, egy halom lehetséges munkakörről beszélünk. Értem, hogy mit akarsz mondani, de ahogy a posztban is írtam, relevánsabb állásokra pályázni itthonról, úgy, hogy nincs miből kimenni interjúra... az szinte esélytelen.

Nagyon sok kudarc ért mindössze azért, mert nem tudtam helyi lakcímet felmutatni - gyakran visszajelzést sem kaptam a cégektől.

Ahhoz, hogy lehajolj valamiért, először oda kell menned, ahonnan el is tudod érni, nem? :D

Herr Géza 2014.08.18. 13:34:07

@Ahatis: Ha a fiad TGV-vel utazni is akar, állj odébb egy reptérrel (Stuttgart...). Van olyan járat, ami München-Stuttgart-Párizs és azon a TGV is közlekedik.... Különben jól néz ki egymás mellett a müncheni Hbf.-en a kettö: kívülröl a TGV már kicsit avíttas és "ütött-kopott", de belül a kényelem, kárpitok, berendezés veri az ICE-t még most is. Mint a francia autó vs. német autó.
(A fiam is ilyen vonat-repülö-busz-örült volt, ill. még ma is az egy kicsit... :))) )

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 13:55:13

@Dragonlady (now in Thailand): hja, ezt a begepelest szerettem volna meguszni, plusz gondoltam jot trszek a falu konyvtaraval...

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 13:57:37

@adg [Au, Darwin]: no, pont ez lett volna a konyvtar, mubhaze, iskolae egyben. fdne gondolta, hogy nem kell nekik...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 14:13:13

@NIKI LAURA:

Menjen el egy mekibe akkor. Egyszerűbb, könnyebb meló, a pénz se hiszem hogy sokkal szarabb lenne. Gondolom a csomagdobáló nem egy túlfizetett munka. Nálunk van hogy 2-3 órát csak álldogálok a műszakből! Szó szerint! Semmittevéssel. Nap végére elfáradok én is, de leharcolni nem szokott szinte sose a meló. Bármikor kimehetek a wcre ücsörögni 3-4 percet ha egy kis relaxra van szükségem. Bár én a kukákra is le szoktam ülni a sarokba, ha olyanom van. Senki nem szól érte.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 14:13:13

@adg [Au, Darwin]:

23 évesen öreg vagyok hamburgereket sütni?Ez komoly? Kb én vagyok a csapatban a legfiatalabb. Diákok persze 18 évesek, meg alatta, de alig van nálunk diák most nyáron se nagyon. Az állandó csapatból viszont a legfiatalabbak egyike vagyok..átlagéletkor 30 körül van...

Herr Géza 2014.08.18. 14:17:17

@házelőtthinta:
"Bár én a kukákra is le szoktam ülni a sarokba, ha olyanom van. Senki nem szól érte."

Még hogy rendörállam meg poroszos fegyelem.... :)))))))))

rezsöatya 2014.08.18. 14:23:42

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "Tusen takk!"
@Herr Géza: "Borgevas molakka"

Amugy jol vagytok??? :D

dum! :D

rezsöatya 2014.08.18. 14:30:48

OFF:
A franc essen ebbe a hanyatlo Nyugatba!
Most kaptam egy e-mailt a vasuttarsasagtol, hogy a multkori keses miatt visszateritik a jegyem arat...
(mobilrol rendeltem, a trainline appon)
ÁÁÁH! tele van a hocipom ezekkel! :DDD
ON

adg 2014.08.18. 14:34:41

@házelőtthinta: Aha, igen. Ok is oregek. Ez szerintem inkabb diakmunka. Tudnal ennel kicsit jovedelmezobbet, "epitobbet" is csinalni. En foleg diakokat latok a mekiben, legalabbis diakkoruakat, bar nem vagyok egy fanatikus mekijaro, hogy ugy modjam. A lanyom tobb osztalytarsa is dolgozik ott.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.18. 14:39:54

@adg [Au, Darwin]: azt észrevetted, hogy a kommented érdemi részére nem reagált a kis ravasz, hanem kiragadott egy kósza szót és azon lovagol? :D
Mindig ez van egyébként, a diákmunkás dolgot én is mondtam neki pont az előző posztban, hogy az itteni meki kifejezetten fiatalokat/diákokat céloz meg mint munkáltatói profil... arra sem érkezett semmi reakció.
Az viszont kiderült már, hogy nem akar ügyfelekre "vicsorogni" (az ő kifejezése a kedves, ügyfélbarát viselkedésre), úgyhogy emberek közé valószínüleg nem fogják engedni.

Egyébként megfigyeltem, hogy hinta nélkül nemigen lesz már 100+ komment a posztok alatt, régebb ennek a többszöröse volt azért... mi történt?

2014.08.18. 14:41:14

@diggerdriver:
"Hibátlan.
Az utóbbi idők legjobb posztja. "
Mi van, bealltal a sorba? Ilyen erovel azt is irhattad volna a poszttal kapcsolatban, hogy:
" Jeee, milyen aranyos kiskutya! Ki csinalta? "

@Babette.:
" @Ahatis: es mi leszel, ha nagy leszel? "
A nap kommentje! :)))

@Ahatis:
" Én foglalkoztam idősgondozással a középiskolai szakmai gyakorlatom részeként; hogy ezt csináljam minden nap? Köszönöm, inkább nem. "
Azt hiszed, a repteri melo kulonb lesz? Inkabb tanulj, szerezz par masik diplomat, de a fizikai munkat felejtsd el. Vagy vagj bele valami uzletbe kinn, hisz vannak nyelvvizsgaid is es tanultal uzleti kommunikaciot is.
Engem pedig varnak a gyapotfoldek :(

Mr Long 2014.08.18. 14:42:21

@adg [Au, Darwin]: Pl gyumolcsszedobol gyumolcsbaro?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.18. 14:47:49

@rezsöatya: "Tusen takk!"

Ez a norvég "köszönöm szépen" lenne ("thousand thanks" tükörfordítással). Hogy Géza mit írt azt én sem értem... de még a google sem! :D

Evain 2014.08.18. 14:49:48

@Réka ‎: szerintem csak nyár van. Októberre visszatér a most szabadban láblógázó kommentelőgárda is. ^^

@Cascabel: szerintem az idősgondozást csak olyan embernek szabad végezni, akiben van gondoskodó hajlam. Tudod, a bőrönd nem beszél vissza. Aki már csinálta valaha, az pontosan meg fogja tudni ítélni, hogy tudja-e csinálni vagy sem.

Egyébként mi a gond a stratégiai gondolkodással? Ha úgy ítéli meg, hogy neki jobb, ha előbb kiépít egy helyi bázist, és onnan keresgéli a következő melót, az miért baj? Írta, hogy nincs megtakarítás, ergo nem teheti meg, hogy kimegy a lutrira.

adg 2014.08.18. 14:50:05

@Réka ‎: Persze, mert a hozzaszolasom erdemi fele arrol szol, hogy lehet kilepni az ordogi korbol. Hat pont ugy, ahogy a posztolo keszul tenni. Meg csak nem is en mondtam. Csak ez nem passzol az algoritmusba. Ugyanis nem kell kilepni az ordogi korbol, legalabbis nem olyan aron, hogy teszunk erte.

Herr Géza 2014.08.18. 14:57:41

@rezsöatya: @Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Gondoltam, hogy rákattantok... :)))) Originál Géza-féle hablaty. De jól hangzik, nem ??? :)))))))

Herr Géza 2014.08.18. 15:00:38

@Réka ‎: Mondjuk fordíthatjuk úgy is a dolgot, hogy hinta miatt nem lesz sok poszt..... Vannak gondolom páran, akiknek már olyan szinten tele a micsodájuk, hogy lassan inkább be sem néznek ide.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 15:03:52

@Cascabel:
Általában figyelek rá hogy kilógjak a sorból.
Viszont nem szoktam a kákán is csomót keresni és egy kiragadott kifejezésbe belemagyarázni 600oldalnyi ökörséget.
Itt egy dologba tudtam volna belekötni de nem lett volna igazam.
Túl sok szakmája van a posztolónak.
Szar dolg ha valakinek sok szakmaja van.
Egyikhez sem ért.
A posztoló viszont elboldogul vele így mi közöm hozzá?
Egy ember aki így vagy úgy a családja és a maga boldogulásáért DOLGOZIK.
Mi kifogásom lehetne?

Herr Géza 2014.08.18. 15:04:02

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Sarkítva: ha feladja a Google is, kérdezd a Herr Gézát..... :)))))

Evain 2014.08.18. 15:07:50

@diggerdriver: "Szar dolg ha valakinek sok szakmaja van.
Egyikhez sem ért."
Nem ebből lesz a koordinátor? Tudom hogy te mit csinálsz, bár te jobban értesz hozzá mint én. Tudom, hogy x mit csinál, bár ő jobban ért hozzá mint én. Tudom, hogy y mit csinál, bár ő jobban ért hozzá mint én. Akkor most megmondom, hogy ti hárman hogy tudtok a legideálisabban együtt dolgozni. :D:D:D

puhacica 2014.08.18. 15:11:35

@Naschkatze (Mostindien / CH): akkor mobil nézetben voltál, nem teljesben. nekem is Samsungom van. egy a lényeg, hogy megoldódott! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 15:22:08

@Evain:
Nem. Az is EGY szakma de nem akar hármunk helyett dolgozni.

tableno 2014.08.18. 15:22:16

@Evain: Ez remek észrevétel. A sok specialista mellé/fölé általában kell néhány generalista menedzser is. És nem mindig abból lesz a jó menedzser, aki egy bizonyos szakmához nagyon ért, de máshoz nem.

Evain 2014.08.18. 15:33:24

@diggerdriver: Nem is kell. Elég az, ha tudja, hogy milyen folyamat elvégzéséhez mi kell, és milyen problémák merülhetnek fel, hogy legyen alternatíva.
Múltkor néztem egy dokumentumfilmet az egyik londoni felhőkarcoló kivitelezéséről. 2 éves projekt volt. Na annak szívesen megnéztem volna a koordinációs anyagát. :)

rezsöatya 2014.08.18. 15:42:11

@Herr Géza: de a google fodito szerint ket ll-el kel irni, amit ugyan nem tud leforditani!
Gejza! Te meg hablatyolni sem tudsz nyelvtanilag helyesen???

rezsöatya 2014.08.18. 15:44:17

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: odaig eljutottam, ezert irtam norvegul, hogy "hulyek!" :D

Herr Géza 2014.08.18. 15:45:25

@Evain: Na ezt hívják projektmenedzsernek... :)))

Herr Géza 2014.08.18. 15:52:42

@Herr Géza: @Evain: Na ez félrement.... Szóval, aki ért hozzá (vagy elhiteti magáról...), az a projektmenedzser. Aki pedig meggátolja, hogy a különbözö szakmák projektmenedzserei egymás haját tépjék ki, az a projekt-koordinátor.. :)))

Evain 2014.08.18. 15:54:25

@Herr Géza: höhöhö, ha ezt veszem alapul, akkor az első az en munkám, a második meg a férjemé. No képzeld el a családi életet ezek alapján :D:D:D

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 16:13:51

verbálemigráns” (oridzsin-sztori, mikromenedzselős

hat .. jokimagyarfejezted magad . de tetszik ..
ez viszont a szivemig hatolt, es melegseggel araszt el ..
ha utaznék eletembe eloszor expressen , igy kepzelnem el ..

Hazafelé már nem egyedül ültem a vonaton - a párom által később Fittinek keresztelt plüss koala éberen őrködött a cuccaim felett, míg én vidáman horkolva aludtam a Budapest felé zötyögő éjjeli expresszen.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 16:23:51

@tableno: állás, csak olyan amiből el tud tartani egy négytagú családot,

mindjart elso nekifutasra ?
igaz az asszonyka nyelvtudas nelkul, hasztalan szakmaval még sokaig elheti( ha majd kint lesz,amikor minden kesz) az expat anyukak sanyaru eletet ; blogolas, setelas , vasarolgatas tracsizas a hasonlo otthon unatkozo tobbi anyukaval ..
viszont a nagy felelosegvallalas, kitalalni, hogy;ez kell az kell a gyerekeknek , a lakasba neki stb ..
OK csak egy kicsit gonoszkodjak ..

Herr Géza 2014.08.18. 16:44:54

@rezsöatya: Lebuktam. Pedig szeretek én is nyelvtannáciskodni.... :)))

Herr Géza 2014.08.18. 16:49:02

@Evain: Tudok ilyesmit mutatni. 25-30 db vastagabb fajta gyürüsmappa (átadási doksi és rajzok nélkül) nem egyszer volt már a praxisomban, még mostanában a "csak azt nyomtassuk ki, amit feltétlenül kell" világban is... :)))

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 17:29:07

@Herr Géza: +11111 nagyon igen. átfutom a kommenteket félszemmel, de minek, fele arról szól, hogy trollszerűségek copy-paste minden nap ugyanaz szövege. nagyon rossz hangulat van itt 2-3 hete.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 17:30:06

@33621: talan mas a merce az elegedetlenseghez ...

itt ha csak cubaba , mexicoba v republikba tudunk menni nyaralni elegedetlenek vagyunk es sohajtozunk hogy Hawaiira v Barbadosba , Bora-borara soha sem tudunk eljutni.
az ismeroseim sjnalnak nem ertik hogy tudok egy kicsi 70m2 oroklakasban lakni.., en meg nem ertem hogy tudnak kozlekedni egy kis sz@, civickel amikor en a lexus4x4 nelkul nem tudok kozlekedni (foleg telen)

ezert szoktam valaszolni ha kerdeznek hogy vagyok ;
-voltam mar jobban is es az sem tetszett..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 17:37:59

@montroyal ( CAN qc): gyerekvédelem mint hasztalan szakma. hát persze.
najó, itt abbahagytam mára, nem is tudom, minek kezdtem bele.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 17:57:23

@33621: na es mit lehet tenni .. el lehet menni Castro is Mao is hosszu eletu ..tehat a mi vezirunk is hosszu eletu lesz .. persze helyette se lenne senki kulomb .
.@Dragonlady (now in Thailand): termeszetesen az, az otthoni, kintre.. ... nyelvtudas, kinti vizsgak ,gyakorlat nelkul ... super jo Catcougarnak, de o kint vegezte el az egyetemet kezdett es szerzett gyakorlatot..
raadasul 2 gyerekkel nyelvet tanulni, hogy iskolakat tudjon elvegezni , munkat talalni a szakmaban , hosszu lesz.. raadasul egy ferjel aki 4 emberre keres ...

vivike22 2014.08.18. 17:58:29

@Herr Géza: +1

En meg benezek, de mar korant sem azzal a lelkesedessel, mint ezelott. Utalom, hogy ugyanazokat a koroket futja/futjak allandoan.

Es meg mielott: a hanyatlo nyugat partjan allok nem ugyanazt szajkozzak nonstop, eleg sok erdemi informacio is van a hozzaszolasokban, meg ha nem is szorosan kapcsolodik az aznapi poszthoz.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 17:58:53

@Herr Géza:

Igen. Otthon viszont tbért kapunk mindent. Nyugaton meg jön a csekk utána. Nekem 8 napos kórházi tartózkodásom 83 eurómba került. Igen, a kajáéért fizettem leginkább. Lehet jobb a koszt, de fizetni is kell érte. Napi 10 euró volt nagyjából az úgynevezett ellátásom. A kaja pedig valóban egész jó volt, de még egyszer kiemelném hogy FIZETNEM kellett érte.

Otthon sose voltam kórházban, így nem igazán van viszonyítási alapom de figyelembe kell ezt venni, hogy itt keményen fizetni kell az ellátásért.

Quercus a favágó 2014.08.18. 18:13:16

@Herr Géza:

Gyakorlatilag Hinta kivételével már nincsenek itt, akik a több százas kommenteket generálták. Lehet, hogy nagyon PC lett így a blog, de eléggé unalmas is.

vivike22 2014.08.18. 18:21:15

@házelőtthinta: A baratnom spanyol egeszsegbiztositassal szenvedett balesetet Nemetorszagban, leesett a kamionbol, mutottek kint, minden fillert kifizetett a spanyol egeszsegbiztosito. Egy honapja egy magyar kamionos torte el a labat itt Spanyolorszagban, mutottek, mindent kifizetett a magyar egeszsegbiztosito.

Ugyhogy fogalmam sincs, neked miert kellett fizetned.

Quercus a favágó 2014.08.18. 18:23:41

@vivike22:

Mert 120 kiló. Két ember helyett eszik. A TB csak az egyik cekket állja.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 18:28:35

@montroyal ( CAN qc): így értem, és korrekt, nehezített pálya, persze nem fog tudni azonnal ebben dolgozni, vagy tán soha.
de ez nem azt jelenti, hogy haszontalan szakma.
ha megtanulja a nyelvet, ki tudja, biztos vannak lehetőségek "gyerekes" vonalon.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 18:29:15

@tableno: de nem mi vagyunk a legszegenyebbek .. a sor vegere nem tudunk kerulni, mert ott mar valaki van ..DDD

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 18:31:46

@vivike22: lehet, hogy van náluk valami kötelező önrészes buli?

nyuszigonosz 2014.08.18. 18:32:10

@vivike22: Mert Ausztriában ezek szerint úgy van ez, mint Németországban is.
Kórház napi díj: 10€. Ezt tényleg vagy azonnal a kórház elhagyása napján kell helyben fizetni, vagy jön rá számla.

A teáltalad leírt esetekben külföldi biztosítók fizették a számlát, azért nem kellett.

Amúgy a kórház napi díj az nem kaja miatt van. Egyszerüen ez az a pénz, amit fizetni kell.
Na nem mindenkinek: szoci-segélyböl élöknek nem, és drága magánbiztosítással rendelkezöknek szintén nem ( ök elöször az egész összeget saját maguk fizetik, amit aztán a egészségbiztsítojukkal számolnak el - kapják attól vissza ).

Mr Long 2014.08.18. 18:33:12

@Dragonlady (now in Thailand): @montroyal ( CAN qc): Azt csak halkan jegyzem meg, hogy itt nem egy ket ember parja az oktatasba probal bekerulni. Az is lehetetlen akkor?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.18. 18:34:15

@Herr Géza: na de az E.-blog linkje? *őzikeszemek* :)

Mr Long 2014.08.18. 18:34:51

@házelőtthinta: Gyere Angliaba, itt ingyenes. Bar a fogaszat csak bizonyos korulmenyek kozt ingyenes.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 18:34:55

@Dragonlady (now in Thailand): OK dupla kitartast es sok sikert a postolonak (repter jo indulasnak , de a fonokom nekem mondta ha fenyesre lemosom a repuloket , es profi modra uritem ki a WC-t akkor sem fognak eloleptetni repgep mernoknek pedig 5 evet dolgoztam ott.. ) es nejenek is akinek bar gunyolodtam lesz elege a kezdetben meg a folytatasban is ..

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 18:37:52

@Mr Long (UK): nem lehetetlen pl ez egyik kliensem francia tanar az emigracio nyelviskolajaban ($$$) o is lediplomazott itt is ..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 18:38:36

@Mr Long (UK): UK-ben? volt itt is egy kommentelő, név nem jut eszembe, aki supply teacher. de biztosan vannak tanárasszisztensek is, és olyanok, akik tolmácsként dolgoznak az iskolák és szülők között, mert ilyeneket is olvastam.
qualified teacher status-hoz nem tudom, mi kell magyar diploma után, hogy lehet bekerülni a rendszerbe.
bocs, közöm sincs Angliához sajnos :-) ja de azt "gyanítom," hogy a nyelvet nagyon jól kell tudni.

vivike22 2014.08.18. 18:39:12

@QUERCUS: Ahh ezt nem tudtam :) Igy mar minden vilagos!!!

vivike22 2014.08.18. 18:39:12

@Dragonlady (now in Thailand): Hat, sztem mindjart megmondjak a tobbiek. Szamlat egyebkent kaptak mindketten, a baratnom is, a masik srac is, a nemet mento koltseg 550 euro korul volt pl, erre igy konkretan emlekszem, de oda volt irva, hogy egeszsegbizti fizette.

Most mondja ez a baratnom, hogy franciaban balesetezett srac se fizetett semmit, neki a holland egeszsegbizti fizetett. Pont Ausztriaban lenne onresz? Persze ettol meg lehet, csak akkor hintat meg ez az ag is huzza....

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 18:39:12

@vivike22:

Van napi fizetendő díj a kórházi ellátásért. Ilyen egyszerű. Gyorsan utánanéztem, Németországban is 10 euró körül van naponta. A kaját azért írtam, mert szerintem amiatt van lényegében. Persze lehet nem amiatt a lényegen nem változtat : egyszerű melósként ha kórházba kerülsz Ausztriában akkor fizetned kell! Ennyi. Jó, én értem hogy nem vagyunk sokat kórházban(a szerencsésebbek), de mikor posztolgatják a jó nyugati kórházi kajákat valahogy elfelejtik hozzátenni hogy pl jön a csekk a végén...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 18:40:37

@montroyal ( CAN qc): szerintem itt ez a nagy ugrás, hogy kint lehet helyben, egy idő után lesz ottani referenciája, lakcíme, és így sokkal nagyobb eséllyel tud más állásokra pályázni. de lehet, hogy rosszul látom, és ott is sorbanállás van a legutolsó minimálbéres gyári munkáért is, ebben az esetben bocs, tévedtem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 18:43:07

@házelőtthinta: osztán a zsebbe borítékba mennyit kellett rakni, hogy ne hagyjanak szarosan-hugyosan fetrengeni napokig?
én speciel inkább fizetnék a kajáért, mint hogy azt az okádékot kapjam, amit a minap kiposztolt valaki. azt a belefulladt a denevér a hányásba címűt.

2014.08.18. 18:58:50

@Dragonlady (now in Thailand): +1000

Latszik hogy Hintanak nem sok tapasztalata van magyar korhazakkal; mi az a napi 10 euro a halapenzhez kepest? Erkolcsileg, anyagilag... Ja es hol van a magyar allami korhaz szinvonala (halapenzzel egyutt) az osztraketol?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.18. 19:02:06

@Mirjam2: de jó téged is látni! merre? már vissza? most épp menni akartam aludni, aztán meg ki tudja, mikor lesz rendes netem megint :(

Simon Hasonmasa (TW) 2014.08.18. 19:07:10

@QUERCUS:
Egyetertek.
Sajnalom, hogy befejezted a blogod.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.18. 19:10:23

@QUERCUS:

Néha benézek Hintát olvasni, ő írja a kevés nem-dögunalmas hozzászólások egy részét.

Nos, ezt az egészet már megéltem évekkel ezelőtt a NolBlog-on. Ott kicsit fordítva zajlott. A korai törzsgárda után jöttek újak és lassan kiszorították a törzsgárda-tagokat. Erre azok megsértődtek és csináltak egy saját blogrendszert. Na, az lett a dögunalom mintapéldája, gyakorlatilag arról szóltak a kommentek, hogy gratuláltak egymásnak a törzstagok egymás idióta cikkeihez. A végén már röhejes volt. Kicsit emlékeztet az etteni "mi látszik az ablakomból" ciklusra.

Annak idején írtam is erről egy paródiát, az egyik törzstagról: lepedoakrobata.nolblog.hu/archives/2010/07/30/Egy_kevesbe_erdekes_napom/

Majd írok az ablakbólmilátszik lázról is, ha időm engedi, de időközben keresett elemező lettem, az Index is már állandóan kitesz a címoldalra.

vivike22 2014.08.18. 19:10:23

@nyuszigonosz(D): Koszi, hat akkor ennyivel is tobbet tudunk mostmar :)

@házelőtthinta: Tedd hozza, hogy Ausztriaban es Nemetorszagban akkor ezek szerint!! A komplett nyugatot ne vegyunk egy kalap ala.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 19:10:23

@Babette.:

Hasonló szobában voltam. Bár az ágyam ennél jobb volt, így ránézésre. Tvm is volt és ugyanígy egyedül voltam. A felszereltség is egész jó volt. Borotva is volt meg tampon meg hasonlók. Az mondjuk vicces hogy itt a legutolsó prolit is ilyenbe tolják be, otthon meg ez a vip lakosztály.Bár saját fürdőszoba ugye nem volt, az csak a többágyas szobákban volt, oda jártam át zuhanyozni.

2014.08.18. 19:11:08

@Dragonlady (now in Thailand): @Mr Long (UK): Gyerekvedelem es tanitas ket teljesen kulonbozo dolog; ugyanigy Anglia es Nemetorszag is nagyon kulonbozo ilyen szempontbol. Szerintem Nemetorszagban szinte lehetetlen kulfoldikent bekerulni barmelyikbe, kiveve ha ott vegezted a tanulmanyaidat es nagyon folyekonyan beszelsz nemetul. Angliaban jobb a helyzet: ha jol beszelsz angolul, elobb-utobb dolgozhatsz tanarkent de el kell erni a QTS-t (qualified teacher status) amihez el kell ismertetni a diplomat stb. Azt hiszem sokan tanarsegedkent (teaching assistant) kezdik a kulfoldi tanarok kozul es igy epulnek be a rendszerbe.

blackhairlady 2014.08.18. 19:14:30

@Herr Géza: "ürsikló-berepülöpilótának.... :)))))"

Van ilyen?:))))))))))))))))))

blackhairlady 2014.08.18. 19:15:18

Nagyon jo poszt, sok sikert kivanok a posztolonak es persze a csaladnak is:)

2014.08.18. 19:18:15

@házelőtthinta: 'Ugyanez van nálunk az éjszakás takarítóval : Megkapja a 1450 eurókat, de mindig ÉJSZAKA dolgozik...felborítja a természetes bioritmust. Inkább egészség legyen mint több pénz.'

Honnan tudod hogy 'felboritja a termeszetes bioritmust'? Konyvbol vagy az internetrol, ugye? Meg sem probaltal soha ejszaka dolgozni, csak dumalsz itt. En 3 evig dolgoztam ejszaka, igy vegeztem el az egyetemet, nappal orakra jartam. Nagyon egeszseges ember vagyok, semmilyen egeszsegugyi problemam nincsen es most van egy diplomam amivel jobban fizeto munkat talalok es a penzbol megengedhetem magamnak hogy egeszsegesen taplalkozzak, jo egeszsegugyi ellatast kapjak ha szuksegem van ra stb. Neha kicsit elore kell tervezni, aldozatokat hozni stb. ha hosszu tavon el akarsz erni valamit.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 19:20:55

@diggerdriver: @Evain: aki ert hozza az csinalja .. aki meg nem az tanitja .. egyes szakmakban, ha ugy dolgoznank ahogy tanitottak ,fel is kopna az allunk . vagy pl a tanaromat az elso nap utan kirugnam ,annyira nem termelekeny ...

2014.08.18. 19:20:58

@Dragonlady (now in Thailand): Most Londonban vagyok meg par napig, esett az eso igy raneztem a blogra de mar elallt ugyhogy megyek is tovabb :). Par nap mulva megyunk vissza, latom te meg Burmaba mesz... Remelem rengeteg kepet csinalsz majd!

Simon Hasonmasa (TW) 2014.08.18. 19:21:47

@maxval a bircaman:
Hat, vadallat vagy!:)))))))))))))))))))))

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 19:23:26

@blackhair-lady: bármilyen repülőn van berepülő pilóta.

mondjuk kamikaze-ban valószínűleg nincs ilyen.

2014.08.18. 19:29:15

A mai poszthoz: nekem nagyon tetszett, egyaltalan nem gondolom hogy tul hosszu, es szivesen olvasnek meg az irotol - sok sikert kivanok neki. Annyit megjegyeznek hogy sokban egyetertek Niki L-val (igen, kovezzetek meg...): valoszinuleg az lenne a legjobb hozzaallas a posztolo reszerol ha ezt a munkat csak belepesnek tekintene a nemet munkaeropiacra es mar tervezne is a kovetkezo lepest. Addig jo ez amig a munkaltato segit elintezni az adoszamot, bankszamlat (ezt muszaj nekik), belerazodik posztolo a nyelvbe, megismeri a varost stb.

A munkatol / munkahelytol nem sok jot varnek. Egyes magyarok koreben meg mindig el ez a tevhit hogy 'nyugaton' senki nem akar fizikai munkat vegezni es ezert nem lepodnek meg ha fizikai munkara kulfoldrol keresnek embereket. Nekem ilyenkor mar regen csilingelnek a veszcsengok, mivel tudom hogy rengeteg embert lehetne talalni erre a munkara Munchen kornyeken, tehat miert kell Mo.rol behozni embereket? Azert mert olyan feltetelek vannak amiket meg a helyi bevandorlok nagy resze sem fogadna el; vagy (gyakori eset) a munkaado kimondottan olyan munkaerot szeretne akit teljesen a kontrollja alatt tarthat, pl. o biztosit neki szallast stb. Ebbol mar rogton kovetkezik hogy korantsem alom-melorol van szo. De ez nem feltetlenul baj, ha a posztolo fel van keszulve ra es ugrodeszkakent latja ezt az elso munkahelyet.

nyuszigonosz 2014.08.18. 19:35:28

@Mirjam2: Németországban azért is szinte lehetetlen bekerülni az állami rendszerbe tanárként, mert:
- túlképzés van sajnos.
Szóval született németként itt végzett egyetemi tanulmányok elvégzése után sincs mindenkire szükség.

Gyerekvédelem: szintén itteni végzéttség kell, mert az itteni szabályokat, elöírásokat, kell tudni hozzá, és természetesen a nyelvet kiválóan.

Taxomükke (UK) 2014.08.18. 19:40:26

@Dragonlady (now in Thailand): Én vagyok az a bizonyos supply teacher, illetve én is az vagyok.
A magyar diplomámat simán elfogadták, otthonról kértem egy "hiteles" fordítást, oszt jónapot.
(Azért az idézőjel, mert nem az OFFI hitelesítette a fordítást, hanem egy fordítóiroda írta rá, hogy az ő munkatársuk fordította.)
(Annakidején valóban nevezett f.iroda alvállalkozó munkatársa voltam...)
Szóval ennyi kellett hozzá, kitöltöttem még valami kérdőívet, beküldtem a papírokat, aztán kb. két hét múlva megjött a QTS-t (Qualified Teacher Status) igazoló dokumentum.
Mivel a tanár (ez sajnos elkerülhetetlen) gyerekekkel dolgozik, kell még DBS (leánykori nevén CRB, kb. erkölcsi bizonyítvány), meg referencia a korábbi iskolai tapasztalatokról, aztán már adja is az ügynökség a munkát. Először általában vizsgafelügyelet, majd tanári asszisztensi munkát, aztán lehet tanárként dolgozni.

nyuszigonosz 2014.08.18. 19:43:10

@Mirjam2: Ahhoz a részhez szeretnék hozzászólni, ahol írod:
"tehat miert kell Mo.rol behozni embereket? Azert mert olyan feltetelek vannak amiket meg a helyi bevandorlok nagy resze sem fogadna el"

Nem mindig ez a háttér. Sokféle munkát különbözö alvállalkozó cégek végeznek, és ök ott keresnek munkaeröt, ahol ök akarnak.
Van úgy, hogy a helyit nem is akarja az alvállakozó, mert annak esetleg nem kell szállást biztosítani, neki meg szerzödése van egy szállásbiztosító alvállakozó céggel.

Meg hasonlóan.

Taxomükke (UK) 2014.08.18. 19:43:19

@maxval a bircaman: Szervusz Maxval!
Hát persze hogy kitesz a címlapra az Index, nagy kommentgenerátor vagy ott is.

blackhairlady 2014.08.18. 19:44:32

@Babette.: En is igy vagyok:( Ugy tunik sikerul eladni a hazat, es nem tudom mit csinaljak a konyvekkel. Lehet, hogy megkerdezem en is konyvtarat, hatha sikerrel jarok. Meg penzt sem kernek toluk.

blackhairlady 2014.08.18. 19:45:58

@Dragonlady (now in Thailand): ""Welcome to Vietnam!" "

A Good morning Vietnam mar csak filmen el tovabb:(

Taxomükke (UK) 2014.08.18. 19:48:41

@blackhair-lady: Jaj, ne is mondd... mi tavaly adtuk el a házat, sok doboznyi könyv van raktárban, és kihozni ide egyelőre nincs hova (és kérdés, mikor lesz), de elajándékozni vagy (I'm a story) szarér-hugyér eladni nem visz rá a lélek. Így is rengeteg mindent elajándékoztunk meg elkótyavetyéltünk.

puhacica 2014.08.18. 19:52:29

@Herr Géza: ezt a deneveres inyencseget lattam valamelyik nap feszbukon, hat besz.rtam rajta. :D mondjuk, nem vigyorogtam volna ennyire, ha en kapom...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 19:52:32

@házelőtthinta:
Tudod Hinta mikor otthon éltem a levont 50% sápból két dolgot sajnáltam csak.
A nyugdíjra és az egészségügyre a levonást.
Azért mert ha nyugdíjba megyek éhendöglök ha beteg leszek ingem gatyám ráfizetem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 19:54:20

@Mirjam2:
Öt évet dolgoztam állandó éjszakásként napi 12órás műszakokban.
Szuper volt. Bármikor csinálnám megint.

Quercus a favágó 2014.08.18. 20:22:34

@Simon Hasonmasa (Roch):

Majd lehet, hogy ősszel nekifogok megint a blognak. Akkor már hamarabb sötétedik, Korábban végzek a külső körlettel.

@maxval a bircaman:

"de időközben keresett elemező lettem,"

Hát föl tudod tornászni néhány ember vércukorszintjét a kritikus háromszorosára, az biztos. DDD
Ha bekerülsz a tv-be, majd integetek(kár, hogy nem szoktam nézni).

Quercus a favágó 2014.08.18. 20:28:27

@diggerdriver:

Hát éjszakás műszakot nem vállalnék semmi pénzért. Engem este 11 után még az Ördög Nóri sem tudna ébren tartani. Pedig Ő az egyetlen úgynevezett celeb, aki nagyon tetszik. Igaz többet nem is ismerek.

tucano 2014.08.18. 20:28:50

@házelőtthinta: viccelsz? Már miért lenne nehéz kitörni? Tanulás, ambíció, stb. Beletörődni, hogy betanított munkás az ember, ha többre vágyik közben, na az a nehéz!

@maxval a bircaman: mit elemzel? linket pls

2014.08.18. 20:44:43

Ha már a kommenthiány szóba került: madár hova lett, tudja valaki?

Taxomükke (UK) 2014.08.18. 20:45:43

@tucano: "mit elemzel? linket pls"

Jaj ne! Erről a Family Guy egyik része ugrott be (The bird's the word"): Brian, DON'T!

Quercus a favágó 2014.08.18. 20:49:19

@tucano:

"@maxval a bircaman: mit elemzel?"

SZTK laborban a székletmintákat. (ezer boccs Max, de ezt nem lehetett kihagyni!).

Herr Géza 2014.08.18. 20:50:56

@Réka ‎: Bocsesz, máris küldöm. Az őzikeszemeknek nem tudok ellenállni... :D

Muscari 2014.08.18. 20:52:26

Udvozlet a tenylegesen atkeltek taboraban! Tetszett a poszt, igazan kimerito volt, remelem, bejon majd a repteri melo. Sok sikert hozza, a csaladdal meg tenyleg ki kell tuzni egy hataridot, amikorras utanad mehetnek.

@Naschkatze (Mostindien / CH): Pest is eleg jo wifi szempontbol, nem panadszkodom, szinte mindenhol talaltam. Allitolag a Balaton mellett viszont keves van es 3g-t sem igazan talal a telefon, de ez nem sajat tapasztalat, csak az Indexen olvastam.

Horvatorszagban is hatalmasat javult a helyzet ket evvel ezelotthoz kepest, az apartmanhoz alap, a legtobb kavezoban is van valamint a telepulesek maguk is szolgaltatnak ingyenes wifit.

2014.08.18. 21:01:27

@Babette.:
" kidobni nem fogom oket, viszont egyesevel eladogatni sincs kedvem, nem tudom, mihez kezdjek... "
@Dragonlady (now in Thailand):
" nagyon szeretném, ha feltalálnák a cuccok teleportálását "

Mar feltalaltak, igaz, nem teleportalas a neve, hanem
Do It Yourself Book Scanner:) Altalaban ezer oldalt lehet vele scannelni egy ora alatt. Lehet kapni epitesi kitteket is.

vimeo.com/4219953 (DIY Book Scanner Introduction and Motivation)
www.diybookscanner.org/
www.youtube.com/watch?v=a4-qMc2QSOw (diy bookscanner)
www.youtube.com/watch?v=ne-h7FTMZBk (1000 pages per hour)

El tudok kepzelni ilyen szolgaltatast, scanneltetni sajat konyveket pl. Bar ez felvet bizonyos jogi problemakat ugy Nyugaton mint Magyarorszagon, de minden megoldhato. Gondolom, sajat kifizetett konyvvel azt csinalok, amit akarok, el is tuzelhetem, elajandekozhatom, eladhatom, kolcsonadhatom, eldobhatom. De masolni nem szabad, sajat hasznalatra? Proli eszemmel ezt nehez felfogni.
PS: konyvet megsemmisito szemelyt nyilvanosan megkoveznek, minden szivfajdalom nelkul:) (kiveve "egyes" konyveket, azoknak az irojat koveznem meg) :)))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.18. 21:13:23

@Th's child: "Ha már a kommenthiány szóba került: madár hova lett, tudja valaki?"

Mivel már valamelyik nap szóba került. Madársson szuszog még :), de egy pár dolgot most gatyába kell ráznia (ennél többet sajnos nem mondhatok). Jópár hétig nem lesz még, de fog jönni később, ebben biztos vagyok. Türelem, nem tünt el végleg és jól van. :)

Muscari 2014.08.18. 21:14:53

@Dragonlady (now in Thailand): remelem, hamarosan rendbe jossz, nagyon levert a labadrol ez a ronda fereg. A posztod olvastanmeg osszeszorult a szivem :-(

Visszamesz akkor tanitani?

@Mirjam2: szia, neked is kezdodik a tanev hamaroisan :-(
Milyen volt Indiaban, merrefele jartatok?

Muscari 2014.08.18. 21:22:08

@blackhair-lady: igen sajnos. Nagyon sajnalom, mert nagyon szerettem Robin Williamst. Sajnos attol, hogyvalaki sikeres es gazdag, meg lehetnek komoly problemai, sot a sikert is tudni kell feldolgozni es ez nem mindenkinek sikerul, sot.

A kedvenc filmem tole az Ebredesek, sajnos a Holt koltok tarsasagat meg nem lattam. Itt az ideje bepotolni.

Muscari 2014.08.18. 21:25:25

@puhacica: ki fogsz nevetni, de en szeretem a gyumolcsmartast fott hussal. Mondjuk a kep az gusztustaslanul nez ki, azbiztos. Akkorat nevettem az elnevezesen, hogy meg a konnyem is kijott. A denever belefulladt a kutyahanyasba :-))))

2014.08.18. 21:31:00

@Cascabel:
Visszaterve az ebook-okra, egy hasznos site ebook readers (Kindle, Sony, Kobe, stb) tulajdonosok szamara:

ekonyvolvaso.blog.hu/

(letoltheto szotarak, programok, editalasi tanacsok, stb,)
PS: tobb, mint 20 eve "babonazott" meg az ebook, azota "gyujtom" oket, de szoktam penzert is venni azert :) A hoskorbol meg emlekszem pl. az envoy formatumra (azt hiszem, a wordperfect hozta ki anno) Ettol fuggetlenul a "kezzelfoghato" konyvek az igaziak a szamomra, az "orok szerelmem":) Annyira, hogy meg a nyomdasz szakmat is kitanultam itt miattuk. Minden hatso gondolat (anyagi gyarapodas, munka, stb.) nelkul:) Csak ugy, "szerelembul" :)

Peace!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 21:32:11

@Muscari: Nagyon gyorsan pótold. Nem élet az élet ha még nem láttad...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 21:33:38

@Muscari:
Azt hiszem az egy félresikerült menzakaja akart lenni.
Mi kaptunk anno olyat hogy főtt hús valami pirított grízfélével és meggyszósszal.
Na az nagyon finom volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 21:34:42

@Cascabel:
Szar dolog mikor valakinek sok szakmája van....
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2014.08.18. 21:40:11

@Taxomükke:
" Így is rengeteg mindent elajándékoztunk meg elkótyavetyéltünk. "

C'est la vie :)

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 21:43:43

@QUERCUS: Ordog Nori ? akarod ot ? elintezzem?

kuldj 50$...

és akkor én majd nem akarom és Te akarhatod ..

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 21:46:30

@Th's child: utazgatot NY stb azota nem hallottam ..tegnap irt valami krix-kraxot svedul tehat eletbe van

Taxomükke (UK) 2014.08.18. 21:46:49

@Cascabel: ... ahogy azt a művelt német mondja...

2014.08.18. 21:47:29

@diggerdriver:
BTW, 4 szakma szerintem nem sok, 46 ev alatt, raadasul egyet nem is gyakoroltam, egy masikat, az eredetit is cask 3 evig. 2 szakma 43 ev alatt keves is a mai vilagban. De azt hiszem, lesz meg egy otodik is, az utolso: foldmives es allattenyeszto, magyaran paraszt:) Vissza a gyokerekhez jelszoval:)

2014.08.18. 21:49:29

@diggerdriver:
Kijott belolem spontan a proli:) F... Off! :) Igen, ahogy a muvelt nemet mondja:)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 21:56:51

@Mirjam2:

Nem akarok áldozatokat hozni és átaludni a nappalokat azért hogy több pénzt keressek. Egyébként jóval nehezebb és mocskosabb meló mint a miénk. Nagyjából tudom mit csinál nálunk az éjszakai takarító. Na, nappal se szívesen végezném el a munkáját. Nem csak azért nem szimpatikus mert éjszaka kéne csinálni, a munkakör se tetszene nekem nagyon.

Egyébként kitalálták odafent (mármint a papa) hogy a személyzet is simán tudja fogadni a feltöltést. Aki járt már mekiben az szerintem el tudja képzelni mennyi cuccot szoktak oda hozni a kamionok. Na, mostantól mi húzogatjuk be békával és pakoljuk be ezeket is a fagyasztóba,hűtőbe,szárazraktárba. Eddig 600 eur/meki/hó volt ez. Külön cég csinálta. Most meg mi csináljuk. Ingyen. Öröm ez mindenkinek, a papának azért mert még több pénze lesz, nekünk meg azért mert még többet dolgozhatunk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 22:03:31

@montroyal ( CAN qc): @Cascabel:
Márminthogy azt akartad írni hogy Fuck Off?
Magyarul baszki?
Magyarul beszélj ecsém...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 22:04:07

@montroyal ( CAN qc):
Ja. A Helen az jó csaj. Művelném.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 22:09:36

@Cascabel: +1
ezert van iszonyurengetegsok konyvem. de nem tudom mar hova tenni, a padlason meg tonkreteszik az egerek. ezert kiszelektaltam azokat, amiket mar meghaladtam lelekben, meg amit biztosan nem fogok ujraolvasni.
szoval jo lenne, ha olyan helyre kerulne, ahol becsulik.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.18. 22:12:28

@diggerdriver: en mindig szerettem a menzakajakat. mondjuk latszik is rajtam.
meg szerencsem is volt, jol foztek mindig. akkor meg nem kozponti szallitas volt

puhacica 2014.08.18. 22:35:58

@Muscari: a kep cime tenyleg nagyon vicces. :) sokat voltam menzas, a gyumolcsot is szeretem a kulonfele husokhoz, de ez a meggymartasos fotthus a broaf kategoriaba tartozott mindig. pedig sose nezett ki ilyen ramatyul. :D

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 22:42:12

@diggerdriver: maagyaar mar nem tudni , angol még nem beszelni ..

Herr Géza 2014.08.18. 22:44:40

@Babette.: Mi is a helyi könyvtárnak adományoztunk egy csomó könyvet, amikor felszámoltuk az otthoni kéglit. A lábunk nyomát is megcsókolták volna az örömtől, pedig egyetlen feltételünk volt: csak egyben adjuk az egészet. Ők meg nem értették, miért is gondoltuk, hogy válogatnának.... Édesek voltak, mert hálából életfogytig tartó VIP-tagságot akartak adni, de mondtuk, hogy inkább valami rászorulónak jönne jól, mi nemigen tudnánk "kihasználni".... :D

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 22:47:09

@házelőtthinta: nekünk meg azért mert még többet dolgozhatunk.

ez a regi jut az eszembe aki nem ismeri

A borton igazgato a raboknak; van egy jo hirem es egy rossz ...
- a rossz hogy holnaptol dupla adag kovet kell kitermelni....
- a jo az hogy ko van boven ...

Muscari 2014.08.18. 22:50:00

@diggerdriver: mindenkepp megnezem.

Kepzeld, kaptam en is egy kacsat, stilusaban azonban kulonbozik a tieidtol. Teszek fel majd kepet, nagyon vaganyul nez ki. Holnap azonban ujra kezdodnek a munkas hetkoznapok.

@Babette.: mazlista vagy. En koleszos voltam, hat nem volt sorozatos gasztronomiai orgazmusunk a kajatol. Akkor tanultam meg, hogy hogyan kell jollakni masfel virslivel, mert annyit adtak reggelire. A tea rendszeresen ihatatlan volt, az ebed ugy-ahogy elment, aztan volt egy par dolog, ami nem volt rossz. Az aranygaluskat peldaul ott ismertem meg.

A gyerekeim viszont mar kifejezetten moslekot kaptak az iskolaban.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.18. 22:50:43

@diggerdriver: koszi... eddig nem tudtam a nevet ,de azt hiszem o sem az enyemet ..

puhacica 2014.08.18. 22:51:40

@diggerdriver: :D ezen besirtam! bar nem volt nehez, mert a majommacska eloadta itt magat, ugy rohogtunk, hogy a vegen konnyeztunk is. :D ez meg jott raadasnak. koszi! :D

Muscari 2014.08.18. 22:51:54

@diggerdriver: @puhacica: en szerettem a meggyszoszos husit. Basszus, ehes lettem....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 22:54:50

@Muscari:
Na de ha én megmutatnám a legújabb szerzeményem...
Nem volt olcsó mert 7.5fontot fizettem érte de fúúúúúúúúúúúha
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

pappito · http://pappito.com 2014.08.18. 22:57:02

@diggerdriver: "Szar dolg ha valakinek sok szakmaja van.
Egyikhez sem ért."

ez nem szükségképpen igaz.

"Egy ember aki így vagy úgy a családja és a maga boldogulásáért DOLGOZIK.
Mi kifogásom lehetne?"

same here

puhacica 2014.08.18. 22:57:12

@diggerdriver: @Muscari: valjek egeszsegere mindenkinek, aki szereti! :) nalam ilyen nemszeretem kategoria meg a finomfozelek, a rantott tojasleves es a majonezes kajak. de a pacal vagy egy cuppogos koromporkolt barmikor johet. mindjart en is ehes leszek! :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 22:58:37

@pappito:
Persze hogy nem.
Én is csak gegnek szántam...
:)))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 22:59:49

@puhacica:
A habart tojásleves valóban undormány de az ecetes amiben egészben van a tojás az finom.

puhacica 2014.08.18. 23:01:42

@diggerdriver: huuu, ne is mondd! az de finom! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 23:05:39

@puhacica:
A pacal és a körömpörkölt külön külön és együtt is nagyon jó.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 23:23:49

@tildy[UK]:
Hu te ez elég jól néz ki.
Három adag után szólnék hogy még kettőt hozzanak és nem kérek többet.
:)))))))))))))))))))))))))))))))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.18. 23:28:21

@diggerdriver: na varjal, mutet estejen jacket potato-t hoztak baked beans-szel. :S
A krumplit megettem:D

pappito · http://pappito.com 2014.08.18. 23:37:00

@diggerdriver: hét és fél font? felfújhatós? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.18. 23:39:28

@pappito:
Te, ez már olyat tud...
Homlokom behorpad...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

pappito · http://pappito.com 2014.08.18. 23:50:51

@diggerdriver: gondoltam, hogy a nyomáskülönbségre mész :)

2014.08.18. 23:53:46

@Muscari: Igen, neha sajnos nekunk is dolgoznunk kell, nem jo de ez van - egeszen addig amig nem nyerek a lotton! Indiaban egyedul voltam, Eszakon, egeszen Kashmirig eljutottam - utobbi nagyon jo hely, tudom ajanlani. Viszont itt Londonban iszonyu hideg van, teljesen szet vagyok fagyva.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.18. 23:55:22

Egy kicsit off:

www.youtube.com/watch?v=OZmc9a-aq0I

Miért dolgoznak ilyen gyorsan? Hogy bírják ezt?

2014.08.18. 23:58:12

@nyuszigonosz(D): Elhiszem, nekem ennek ellenere gyanus hogy kozvetlenul Kelet-Europabol vagy mas 'szegeny' helyekrol toboroznak embereket mikor helyben is lenne aki elvallalna a munkat. De vegeredmenyben az sem baj ha ez nem alom-munka, amig a posztolonak nincsenek irrealis elvarasai (es azt hiszem nincsenek).

2014.08.19. 00:01:27

@diggerdriver: En is kimondottan szerettem ejjel dolgozni. Es tenyleg soha semmilyen egeszsegugyi problemat nem okozott.

pappito · http://pappito.com 2014.08.19. 00:07:25

na most leírom, hogy holnap csak kopizni kelljen az új poszt alá a delikvenseknek meg nem kell fáradni a trollkodással:

hinta: de a kulimelósnakl nincs kitörési lehetősége és az osztrák nők undorodnak tőle, nyugat szar, drága a csirke
quercus: elkezdtem a blogom de befejeztem
niki: lúzerek vagytok mind, a nők mind kurvák, bezzeg bázakerettyén fasza az élet, böff
birka: nem kommentelek sose uncsi az egész, hogy nem velem foglalkoztok, indekszcimlapos lettem bibebő

kihagytam valamit? :)

2014.08.19. 00:20:42

@pappito:
" kihagytam valamit? :) "
Igen, engemet:) A szenilis, kanadaban elo munkakerulo, hajlektalan ven trotty proli trollt:)
Peace! :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.19. 00:31:31

@Mirjam2: hideg? Itt? Londononban?
rocvidujju maxidressben mentem dolgozni, es jottem este onnet. 20 fok nem hideg.

2014.08.19. 01:06:59

Bucsuzaskeppen nehany analog fenykep digitalizalva, a ven proli multjabol:

www.asuswebstorage.com/navigate/s/72800FF3B02B47D0918D2B22331EABC64
Peace!

2014.08.19. 01:10:33

@tildy[UK]: Ha jol neztem, a maximum homerseklet ma 17 fok volt ami azert augusztus kozepen hideg a legtobb ember szerint; rengeteg embert lattam dzsekiben, szoval nem csak szerintem van hideg. Persze azoknak jo akik szeretik a hideget, en nem. Most pl. puloverben ulok az agyban paplan alatt... Nem tul kenyelmes.

2014.08.19. 01:25:37

Calgary idojarasjelentes, 4:45 PM:
www.theweathernetwork.com/14-day-weather-trend/canada/alberta/calgary
+30C korul jelenleg:(
Peace!

blackhairlady 2014.08.19. 02:00:47

@Taxomükke: Nekem ide Houstonba egy vagyon lenne kihozni a konyveket, eselyem sincs ra. Majd felpakolom dobozokban anyukam hazanak a padlasara, aztan az unokak, dedunokak megtalaljak sok sok ev mulva, es nagy kincsnek fog majd akkor szamitani:)

blackhairlady 2014.08.19. 02:09:41

@Muscari: En lattam, sot a Netflixen a mult nap megneztem milyen filmjei vannak, es mindet lattam, bar van amire mar nem emlekszem.

Ugy olvastam, hogy neki nem a sikerrel volt problemaja, hanem kezdodo parkinson korban szenvedett es nem akarta megvarni a veget. Aztan a fene sem tudja mi volt a kivalto ok, sjanos a depressziosoknal ezt nem mindig lehet pontosan megallapitani.

Hamar eltelt a szabadsagotok:( Remelem jol sikerult minden:)

blackhairlady 2014.08.19. 02:10:43

@Muscari: A gyumolcsmartast fott hussal, daraval nem is szabad fenykepezni, mert borzaszto gusztustalan. Viszont milyen finom tud lenni!:)

blackhairlady 2014.08.19. 02:14:48

@diggerdriver: Undormany, de finom, mi jobban szeretjuk mint az egybetojas levest. A gyerekek rongyos levesnek hivjak:)))))))
Gusztustalan de finom:)

Muscari 2014.08.19. 05:50:33

@Mirjam2: @tildy[UK]: en is majd megfagyok. Par napja meg 28-30 fokban elvezkedtem, nehez az atallas.

Mikor hazaertunk a lakasban is csak husz fok volt, szedtem is elo a pizsamamat surgosen. Reggel meg pulover + dzseki, eppen 11 fok van. Itt az osz :-(

@blackhair-lady: szuper volt, koszi. A lanyomnak meg egy het maradt, a mazlistanak!

Muscari 2014.08.19. 05:59:11

@blackhair-lady: visszterve RW-re, lehet, hogy a Parkinson volt az ok, az ronda egy betegseg, az biztos. Volt egy bacsim, akinek Parkinsonja volt, szegeny mar teljesen elore hajolva jart, specialis szeke volt, ahol ulni tudott.
Ott van ugyanakkor Michael J. Fox, akinel nagyon fiatalon kezdodott, mar hosszu evek ota beteg. Nem tudom, mi lehet most vele, a karrierjet termeszetesen derekba torte a dolog :-(

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.19. 07:28:14

@Herr Géza: ha figyeltel, felananlottam nekik, de csa huztak a szajukat...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 08:24:08

@Mirjam2:
érdekes ez, miért kéne azért megkövezni, mert az a véleményed, ami, vagy egyetértesz NL-val, ok szerintem te nem ebben a pixisben vagy, de mintha lennének itt emberek, akik nem tudnak különbséget tenni aközött, hogy valaki elkezd hörögni, hogy detelúzer, úgysefogsikerülni, majdkúszolvisszaanyádhoznyüszítve, vagy hogy valaki más teljesen normális hangnemben elmondja, szerinte mik egy terv buktatói, vagy akár miért hülyeség az egész úgy ahogy van. lehet, hogy velem van a baj, már megint, de nekem az előbbitől menekülhetnénem lesz, de nagyon. avagy szerintem nem csak nekem. csak elég sokaknak egyszerűen csendben elegük lett akár ebből is.

@Taxomükke:
bocs, hogy nem emlékeztem, és nem ígérem, hogy legközelebb emlékezni fogok :( és mások nevében is köszi az infókat.

@blackhair-lady:
nincs valami olyan normális és jól működő online "piac", ahol mindenki a könyveket próbálja elsózni? vagy nincs már aki megvenné? (itt Chiang Maiban ez a baj, hogy az e-könyvek miatt a turisták már nem adnak-vesznek papírkönyveket, behalt a second-hand könyvesboltok hálózata, vagy majdnem.)

@Muscari: a Balatonnál nincsen 3G, vagy 2G se, vagy mennyire rossz a helyzet? vagy van csak nagyon lassú? bocs, csak kíváncsi vagyok, máshol hogy vannak ezek a dolgok, mert eddig kb 2-3 helyen jártam Indonézia valami isten háta mögötti szegleteiben, ahol nem tudtam a telefonon emailt olvasni, vagy amikor jön át ide a dzsungelen, hegyeken a vonat Bangkokból, egy ideig ott sincs :-) Indiában, Nepálban az összes turistás helyen, városban tudtam telefonról skypeolni. jobb napokon ez még Yangonban is megy.
ja most olvasom, hogy nem saját tapasztalat.
akkor másoktól kérdezem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 08:39:06

@Cascabel: nem is a szkennelés lenne a lényeg, hanem maga a könyv, nekem is, sajnos beragadtam én is a múlt században, praktikus a kindle, de nem az igazi.
láttam valahol már valami ilyen masinát, de nem tudom vsszaemlékezni, hol. nekem is sok tananyagom van szkennelve, egy részét én csináltam, egy részét szrencsére valami másik humán droid.
itt sajnos valami limitet tesz a torrent oldalakra az internetszolgáltató, egy e-könyv kb két óra alatt jön le, de egy volt kollégától kaptam százszámra, amiket ő ki tudja honnan szedett. köszi a linket a bloghoz, majd utána kell másznom, magyar könyveket honnan és hogyan a legegyszerűbb, 9 éve nem olvasok egyáltalán magyarul, és lehet, hogy olykor nem ártana.
@Muscari: nem megyek tanítani, nem bírnék ki Yangonban még egy évet, ha meló, akkor csakis itthon. de ottmaradt némi cuccom, meg pénzem. és ha már egyszer szívok órákig a sorbanállással a vízumért, és kifizettem száz dollárt a repjegyre, akkor mászkálok egy kicsit, habár szerintem szívás lesz némelyik szempontból, de biztosan belejövök azért és élvezni is fogom. két hét múlva visszajövök. elvagyok egyébként, csak kicsit minden bajom van. :-) aludni akarok egész nap.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 08:42:53

@házelőtthinta: úgyis reklamáltál, hogy olykor 2-3 órán keresztül nincs mit csinálni. úgy látszik feltűnt ez valaki másnak is.
van ilyen.
én hivatásos nyafogó és reklamáló bajnok vagyok, de simán vehetnék tőled haladó kurzusokat, az tuti :-/

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 08:44:36

@Babette.: az egerek nem tudnak bejutni a nagy 90-150 literes csatos fedelű műanyag dobozokba. sőt, az eső sem. nekem az összes cuccom, könyvek is, ilyenekben vannak, és karácsonykor láttam otthon is Auchanban talán, szerintem nagyon megéri.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 08:51:02

@Mirjam2: Indiáról jut eszembe - ma mondta a kollégám, mondjuk persze ő szép, dekoratív, szőke csajszi, hogy jópárszor mikor épp nem a pasijával volt valahol (mondjuk kiugrott valami kaját venni), odamentek hozzá pasik, orra alá toltak egy mobilt, pornóvideóval, és kérdezték, hogy nem akar-e. hát komolyan én most életemben először örülök annak, hogy olyan ronda vagyok, hogy még az indiai pasik se koslattak utánam :-D
17 fok szerintem is kevés.
majd nagyon kíváncsi leszek, milyen az új helyetek, mennyire más a város, a mindennapok. remélem, minden viszonylag simán fog menni. :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.19. 09:19:48

@Dragonlady (now in Thailand): szerintem meg nem. miert koltsek 20szor 1000-1500 forintot dobozokra olyan konyveknek, amik nem kellenek? azon mar vennek egy ablakot a konyhara.

nyuszigonosz 2014.08.19. 09:33:28

@Babette.: Helyi könyvtárnak ha nem kellenek, másfelé keresni.
Nekem itt volt nagy könyvproblémám: túl sok lett az évek folyamán, helyi könyvtárnak szintén nem kellett. :-(
Sokáig a pincében tároltam, míg sikerült egy szociális áruházat találnom a szomszéd városban, ahová elvittem és nekik ajándékoztam. Ök meg olcsón eladják.
Aztán a tavaszon három további teli dobozzal a helyi templomnak, mert ott meg végre volt könyv-bazár.
Így most itt is végre csak az a pár száz könyv maradt, amiket szeretek magam körül. :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.19. 09:36:52

@Muscari: @Mirjam2: 17 fok nem hideg.
mondom rovidujju maxiruhaban mentem dolgozni, bar neha en is latok olyanokat , akik ilyen idoben mar kabatot vesznek, lesek is nagyokat. 15 foktol nekem rovidujjus ido van. abszolut nincs hideg odakinn, a hoerzetem kb 20 fokot mond.

18 fokban szoktunk aludni, a lakasban 20-22-nel nem is kell tobb.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 09:39:23

@Babette.: az nem tudom mi.

ja, azt hittem baj, hogy eszik az egerek. valamit valamiért.
a dobozok később is jók lehetnek sokmindenre. könnyen lehet pakolni őket. nekem nagyon bejött a dolog. amit az ember csak úgy felhány a padlásra, az szerintem onnan soha nem jön le.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 09:42:35

@tildy[UK]: neki meg hideg. nekem is. neked meg nem. ez most nem olyan, hogy kinek van igaza, és h még kétszer elmagyarázod, akkor belátja :-D
nekem 15 fokban már jéghideg a kezem-lábam, zokni kell. a Mirjam meg tobzódik a 45 fokban, amitől már én is elájulok. neked megint valami más. és tök jó, hogy elmehettünk máshova mind, ahol ilyen szempontból is jobban érezzük magunkat.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.19. 09:43:54

@Dragonlady (now in Thailand): oke, en csak meglepodtem, hogy valakinek 17-20 fok Londonban hideg. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.19. 09:53:24

@tildy[UK]: ja, hát Londonhoz relatíve nem hideg tényleg, ha jól az értesüléseim (én is röhögtem azon, hogy 25 fokban ájuldoztak a walesi nyanyák szegények a buszon), de abszolút értékben attól még lehet az valakinek :-)
nekem egyébként még belefér, de aludni nagyon nem szeretek hidegben, szuper paplanom van (valamelyik dobozban) amiben ki lehet bírni a 10-18 fokos éjszakákat (meg nappalokat) decemberben. most egészen hiányzik is, jó lenne pár napig vacogni egy kicsit :-) Yangonban az volt a tél, hogy kétszer két napig reggelente kellett egy kardigán (szerintem soha nem volt 15 fok alatt).

Herr Géza 2014.08.19. 10:02:46

@Babette.: Bocs, úgy látszik az a hsz.-ed kimaradt. De van még ötlet: a kórházaknak is van könyvtáruk, és ha a kórházak szegények, akkor a kórházi könyvtárak triplán azok. Egy-két próbát megér.
Egyébként itt láttam egy tök szimpi megoldást. A kapott könyveket a kórház kiteszi egy az elöcsarnokban álló polcra, ahonnan bárki (látogató is) elvihet bármit 1 € egységárban. Az így befolyó pénzt meg olyan könyvek vásárlására fordítják, amiket nem kapnak meg ajándékba. Persze ezt otthon pl. a kórházaknak kéne megvalósítaniuk és öszintén szólva az itteni megoldással (perselyes becsületkassza) nem sok esélyt adnék neki.... :))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.19. 10:04:29

@Dragonlady (now in Thailand): 25 fok felett nekem is ajuldozas van:) Amúgy majd 1 hónapig volt 25 fok vagy afölötti hőmérséklet, bőven elég volt, még sok is.:) Rosszkor jött vissza Mirjam:)

2014.08.19. 11:14:53

@tildy[UK]: Augusztus kozepen 17 fok szerintem hideg Londonban, nem erre szamitottam. Tavasszal, osszel szokott ennyi lenni napkozben, nem nyaron. De ahogy mas is mondta, itt mar elkezdodott az osz. Mindegy, 2 nap mulva megyek vissza 45 fokba (igen, negyvenot - ejjel harminc... :)) szoval jobb is ha nem szokom meg tulsagosan a londoni idojarast...

2014.08.19. 11:18:59

@Dragonlady (now in Thailand): Szerintem tok mindegy az indiaiaknak hogy nezel ki, vannak ilyen hulyek kozottuk, van ahol tobb (pl. Delhi kornyeke), van ahol kevesebb (pl. Del-India nagy resze), balszerencse kerdese hogy talalkozol-e veluk. Velem az internetporno-mutogatas internetkavezoban fordult elo, azota csak vegszukseg eseten hasznalok internetkavezot Indiaban es akkor is kovetelem hogy kulon, tobb szeknyi tavolsagra ultessenek minden pasitol...

2014.08.19. 11:23:08

@Dragonlady (now in Thailand): Es koszi a jokivansagokat, remelem minden oke lesz, elegge parazok de hat ez van - mindig nagyon parazok uj munkahelyen. Remelem nem fogunk minden evben valtani, nekem ez nagyon stresszes. Nem tudom csak en vagyok-e vele igy, de minden alkalommal meg vagyok gyozodve rola hogy az uj munkahelyen ki fog derulni: inkompetens vagyok es kirugnak :). Pedig meg soha egyetlen munkahelyemrol sem rugtak ki eddig, de ennek ellenere mindig igy erzem magam. Nagyon rossz erzes. Es attol is parazok hogy az uj munkatarsak utalni fognak, az uj fonok utalni fog.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.19. 11:28:17

@nyuszigonosz(D): ez most olyan 8 doboz kroul vaan, es meg nem vegeztem. itthon a templom nem foglalkozik ilyennel, charity nincs, a karitaszban ugyanugy nem bizom, mint barmi mas alapitvanyban. volt egy gyerekotthon, ahova neha adtam dolgokat, de koazonet nem volt, viszont elkezdtek kovetelozni, es amikor varatlanul jott efy doboz gyerekruha, pofavagasok voltak, hogy jaj, az nem kell. gyereknek ruha?? hogyne kene. meg jaj dvdlejatszo csak uj kell, meg villanyegobol csak az ezerforintos. na itt lett elegem.
a garazsvasart meg az emberem nem tamigatja.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.19. 11:30:14

@Herr Géza: korhazi konyvtar? nem tudok a letezeserol, de megnezem, koszi az otletet.

Igaz Barát 2014.08.19. 11:48:02

@Babette.: szerintem az edge a mi mi
@Dragonlady (now in Thailand): internetezésre kiválónak hirdetett, gyakorlatban szinte semmire sem jó térerő fajtája

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.19. 12:11:35

@Igaz Barát: az edge olyan a telefonnak, mint a szamitogepnek a 15,56 kbs modem

blackhairlady 2014.08.19. 14:22:58

@Muscari: MJF egyik foszereploje lett a Good Wife-nak, egy igen kemeny ugyvedet alakit aki keresztul gazol mindenkin, es jocskan kihasznalja a betegseget a targyaloterembe.
En nem lattam meg kozelrol parkinzonost, de biztos, hogy egy ronda betegseg lehet, es nem mindenki akar ugy elni tovabb.

blackhairlady 2014.08.19. 14:26:05

@Dragonlady (now in Thailand): Nem tudom, nem neztem, esetleg a Vatera, de nem is tudnak kuldozgetni senkinek, mert en itt vagyok, a konyveim meg ott. Majd csak megoldom am:)

blackhairlady 2014.08.19. 14:36:52

@Mirjam2: Uj munkahelyed lesz? Ugyanott szaudiban?

2014.08.19. 15:06:25

@blackhair-lady: Igen, uj varos / uj egyetem Szaudiban.

2014.08.19. 15:09:45

@blackhair-lady: Igen, uj varos / uj egyetem Szaudiban.

2014.08.19. 15:37:27

@blackhair-lady: Koszonom! Almodtam, vagy tenyleg azt irtad tegnap hogy sikerult vevot talalni a hazra Mo.on? Ha igen, remelem minden siman es gyorsan fog menni!

mrsmihaly 2014.08.19. 22:25:09

@Ahatis: Ne add fel! Hidd el, aki mer az nyer. Adj magadnak idöt, az elejen nagyon nehez, de minden evben kicsit könnyebb lesz. 10 ev mulva pedig az itt beirogato veszmadarak fognak irigyelni, mert volt kitartasod es nem adtad fel. Hidd el, mindenkinek vannak almai, de nem mindenkiben van eleg kitartas, hogy meg is valositsa azokat. Gratula elöre is, csak igy tovabb!

tucano 2014.08.20. 12:29:13

@Taxomükke: @QUERCUS:
Mert nincs bennetek elég kíváncsiság!

blackhairlady 2014.08.22. 03:59:01

@Mirjam2: Nem almodtad, tenyleg azt irtam:) Be csak majdnem, mert sajnos a vevo jelolttel meg nem sikerult 100%-ig megallapodni, vannak meg homalyos pontok. De nem adjuk fel, mar nagyon szabadulni akarok tole:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása