oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 03. 06:48,  Amiből nem lesz határátkelés 513 komment

2014. július 03. 06:48 Határátkelő

Amiből nem lesz határátkelés

Van az úgy, hogy hiába mennénk, valami miatt nem járunk szerencsével. Vannak, akik már indulás előtt elbuknak, vannak, akik nem bírják és visszatérnek Magyarországra, és vannak, akik végül megfelelő munkát nem találnak. Mai szerzőnk, YurikFisher Kanadába ment ki szétnézni, és ha már ott járt, szétnézett kicsit a munkavállalás ügyében is.

cím_106.jpg

"Kanadáról nem tudom, mennyire „ér” élménybeszámolót írnom, mivel csak egy hónapot töltöttem ott, ebből két hetet Torontóban, másik kettőt pedig Vancouverben. Mindenesetre gazdagodtam annyi élménnyel, hogy némi betekintést tudjak adni azoknak, akik még soha nem jártak ebben a csodálatos országban!

Kiutazásom kettős céllal történt: egyrészt szét akartam nézni, puszta kíváncsiságból, másrészt meg akartam nézni, lenne-e lehetőség kint maradni (ha utánaolvasok, tudtam volna, hogy nincs).

Eredetileg Vancouvert akartam csak megnézni, de mivel úgy voltam vele, hogy ha már kifizetem az annyira nem olcsó repjegyet, akkor szeretnék többet látni. Így először Torontóba vezetett utam.

Kinéztem egy hotelt, ami térképen nem tűnt messzinek a városközponttól és viszonylag jó áron volt (100 CAD/éj). Mint később kiderült mégse volt olyan közel a városközponthoz, így bejutni csak másfél óra buszozással tudtam. (Tanulság: ha külföldre megyünk, alaposan járjunk utána, konkrétan hol van a főutca, milyen a város felépítése és csak utána nézzünk szállást.)

Minimálbér és Porschék

Első utamon a rendkívül barátságos és nyitott buszsofőrrel elegyedtem beszélgetésbe. Valahogy a fizetések is szóba kerültek, elmondta, hogy ő úgy tudja, 12 CAD / óra a minimálbér, de nem tudja pontosan, mert ő többet keres.

Vancouverben a főutcán egymást érik a legkülönfélébb éttermek (török, indiai, koreai, japán stb.) és amikor az ember már a 20. Porschét látja ugyanazon a napon, akkor rájön, hogy ilyen is lehet az átlag életszínvonal.

Az idősebb korosztály (nyugdíjasok) közül nem kevesen kint kocognak az óceán partján (Vancouver a nyugati parton fekszik) és meglepően fittek. (Nem szakadt szatyrokkal és ruhákban járnak, mint agyonsanyargatott, megtört szerencsétlenségek.)

Összességében nekem Vancouver jobban tetszett Torontónál, a természet közelsége miatt, illetve mert még emberi léptékű. Ha már megtaláltam Földgolyónk egyik legszebb helyét, felvetődött bennem, hogy mi lenne, ha maradnék? Lehetséges ez egyáltalán?

A munkavállalás nehézségei

A rövid válasz az, hogy nem. Gyakorlatilag fizikai képtelenség. Munkavállalási vízum kell hozzá, amit csak akkor kap meg az ember, ha a munkáltató külön kéri az államot, hogy téged akar felvenni, mert nem talált kanadait a helyedre.

Sorolhatnám még a feltételeket (lásd hiányszakmák), hogy az ember belépést nyerhessen. Nemhiába, minden gazdag ország (Kanada, Ausztrália, USA) nagyon szigorú feltételekhez köti a vízum-szerzést, nehogy a sok bevándorló ellepje az országot. Az ott lakók pedig sokszor bele sem gondolnak milyen szerencsések, hogy egy ilyen országba születtek!

Magyarországra visszatérve újra a kosz, általános rosszkedv, töredezett aszfalt és a düledező kerítés fogadott. A vonatállomásról kiérve egy részeg hontalan átölelt (lehet megtetszett neki az öltönyöm?!), ekkor már tudtam: újra itthon vagyok…”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

UPDATE: A szerző kérésére módosítottam a poszton, és annak címén is.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Kanada

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr186469003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blackhairlady 2014.07.04. 00:02:39

@zöldeketbeszélek: Ja hogy a tesztajaban van a kaposzta! azt hittem a feltetrol beszeltel:)
Ilyet mar lattam, de meg nem kostoltam, de nem lehet rossz.
@diggerdriver: Nem volt rossz az sem, de nekem a fokhagymas-tejfolos-sajtos az igazi, mit a Rudiban a pottyos:))))
Mindkettobol kostoltam annyit, hogy nem lesz hianyerzetem egy jo ideig:)))))

blackhairlady 2014.07.04. 00:04:04

@zöldeketbeszélek: En meg tartom a frontot, eppen valami edesseg irant ahitozom, ami nalam nagyon ritkan jon elo, nem is tudom mi torten velem:(((

FutureFry 2014.07.04. 00:06:03

@zöldeketbeszélek: És a teknős min áll? Másik teknőson. És az? Teknősök egészen az aljáig.
Ez magyarul nem olyan jó, vagy csak nem tudok jól fordítani ("Turtles all the way down"): cosmology.carnegiescience.edu/timeline/1610/turtles-all-the-way-down

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.04. 00:08:47

@Mirjam2:
Na figyelj.
Te azt mondtad hogy csak tapasztalati alapon véleményezel.
Én azt mondtam hogy minden egyéb ismeret alapján is véleményt nyilvánítok.
Azért utaltam Kolombuszra mert ő is tapasztalat nélkül kialakította a véleményét hogy a föld gömbölyű és ő azt körbehajózva eléri Indiát.
Ő is máshonnan vett ismeretek alapján és nem tapasztalati alapon indult el.
Magyarul ha mindenki csak tapasztalati alapon véleményezne akkor a világ egy helyben állna.
Szóval erre utaltam.

FutureFry 2014.07.04. 00:18:56

@Mirjam2: Már az ókori görögök is tudták (legalább is némelyikük), hogy a föld gömbölyű. Sőt Eratoszthenész egész pontosan kiszámolta, hogy mekkora a kerülete:
hu.wikipedia.org/wiki/Eratoszthen%C3%A9sz_Pentatlosz

FutureFry 2014.07.04. 00:23:53

@M. Péter: Igen, én "Indian Taco" néven ismerem. Ja és persze ez a Kolumbusz-féle indián és nem az ázsiai indiai.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.04. 00:38:45

@CJKrisz: Szoktam is irigyelni a fiukat amikor pisilni kell... :-)
@Zoole[uk]: Nälunk 3-4.-es ofö szorakozäsa volt, hogy homlokon kopogtatta a nem eléggé gyorsan / megfelelöen välaszolokat. 1-2 fiunak gyorsan beleégett a levélforma a homlokäba...
@Chang Yai: és a sajt! :-)
@Babette.:És regényenként minimum 1szende szüzet megmelegitett a hideg éjszakäkon... :-)))
@Mirjam2: Mär linkeltem egyszer régen: nyomorszeleblog.hvg.hu/
Rengetegen vannak Europäban is, és a "gazdag" nyugaton is akik segitségre szorulnälnak. De sokkal menöbb egy afrikai / äzsiai ärvät tämogatni, mint a környezetünkben szétnézni. Ezt ne vedd magadra, nem räd gondoltam!
@zöldeketbeszélek: Mi van a nyelvvizsgäddal?

FutureFry 2014.07.04. 00:43:57

@Mirjam2: Igen ez jó magyarázat az indiai kaja változatokra. Csak nem értem, hogy ez az erős változat miért pont Angliában lett népszerű. Mert a vidaloo-t csak annak ajánlom aki tényleg bírja az erőset (szóval gyomorbajokkal nem - ha csak nincs Pepto Bismol kéznél). Szóval Chang Yai-nak (állapotát olvasva) nem igazán. Persze ilyenkor sok más indiai ételt sem...

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.04. 00:48:53

@blackhair-lady: Ha IGAZÀN :-) ki vagy éhezve 1jo längosra, akkor hidegen is fantasztikus...
Macikävét még nem kostoltam. Nälunk dédmamäm cukrot karamellizält, és azt öntötte föl tejjel. :-) Erröl eszembe is jutott a mäkosguba...

rezsöatya 2014.07.04. 00:59:49

@blackhair-lady: virtualisan is jo?
A szilvasgomboc eleg edesseg? A napokban keszitettem...

kepfeltoltes.hu/140704/2014-07-03_23.56.41_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amugy langos eleszto nelkul, sutoporral? Megall az eszem!

blackhairlady 2014.07.04. 01:02:01

@Naschkatze (Mostindien / CH): Persze, de eladni mar nem lehetne olyan konnyen:)
Az a karamella volt, meg most is keszitem ha nem vagyok eppen egeszsegmegszallott:))) (Neha ram jon, aztan meg eppen az ellentetje)
Makos gubat meg sosem csinaltam (de mar ettem).
Viszont most mar tudok mindenfele makosat alkotni, mert vettem otthon a vasarban makdaralot 1500 ft-ert. Meg nem probaltam, remelem mukodni fog.

blackhairlady 2014.07.04. 01:04:19

@rezsöatya: Jujj, te egy gonosz atya vagy, kinzod az alattvalokat:(((
Ez pont olyan ahogy a nagykonyvben meg van irva, akarki kovette el nagyon jol ert a gombocformalashoz:))))
Vett a lanyom a botba kepviselofankot, de nagy csalodas volt, mert csak sima tejszinhab van a kozepeben amit ki nem allhatok:(

M. Péter 2014.07.04. 01:11:17

@FutureFry: A vindaloo arra jó, hogy az ember 10 pint sör után megmutassa a barátainak, hogy ő milyen nagy legény.

rezsöatya 2014.07.04. 01:12:53

@blackhair-lady: pedig nagy(szakacs)konyv nelkul fozok, sutok..!

@Naschkatze (Mostindien / CH): a GoGirl-ot ismered? Tobbe nem kell irigykedned...! :-P

www.amazon.com/gp/aw/d/B003BEDUS6?pc_redir=1404306068&robot_redir=1

youtu.be/XryQKlwBtTg

FutureFry 2014.07.04. 01:25:38

@M. Péter: Én azt hittem ez pont fordítva van. Vindaloo után kell a 10 pint sör.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.04. 01:26:43

@Pernilla: Férjem sokäig fujjolt a längosra. (Fujj Teufel = tejföl) Egyszer véletlenül vittem haza magamnak (csak fokhagymäs volt)...kunyizott, izlett neki és megette az egészet.:-) Aztän voltunk valami fesztivälon és ott vettem neki kolbässzal és sajttal töltöttet. Felét megette, aztän cserélni "kellett" 1harapäsra...és az én kis sajtos-tejfölös-fokhagymäs féllängosom a bendöjében végezte...
@blackhair-lady: A krumplilängos vagy hogy hivjäk, viszont szigoruan csak särgabaracklekvär + porcukor komboval! :-)
"...eppen valami edesseg irant ahitozom, ami nalam nagyon ritkan jon elo, nem is tudom mi torten velem:((( " - tuti terhes vagy! :-))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.04. 01:30:44

@rezsöatya: Nekem az oldal kicsit érdekesen jött elö. :-)))
Viccet félretéve, "hallottam" mär rola, viszont szerintem motorosszerkoban szerintem nem müxik...röhögés nélkül tuti nem. :-)

rezsöatya 2014.07.04. 01:33:42

@Naschkatze (Mostindien / CH): jovanna!
En is csak hallottam rola, most utanakerestem... nekem van sajat... :-))))

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 01:41:05

@diggerdriver: "Másik ismerős itt Angliában a tengerparon próbálkozott kürtőskalácsal. Belebukott.
A Magyarországra látogató külföldiek általában kétpofára zabálják a magyar kaját de ahogy hazamentek el is felejtették.
Mi lehet ennek az oka?"

az, hogy az emberek összevissza besélnek :) a lángos most megy nálunk is meg ozziban is, csak ki kellett mozdulni a sajtos-tejfölös-fokhagymás alapvetésből, itt a városban most van lángosos ami sose volt magyar és tök jó dolgokat csinál, ilyen pesztós izéket.

a kürtőskalács meg farmers market kaja, imádják.

persze egyik se valami gasztro-csoda, de azért nekem szokták mesélgetni kollégáim, hogy ide mentek meg oda mentek és ettek kürtőskalácsot és mennyire jó volt

M. Péter 2014.07.04. 01:44:32

@FutureFry: Józanul az ember nem rendel vindaloot.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.04. 01:59:30

@pappito: A kürtőskalácsot a férjem is sztärolja, kävéba tunkolva. :-) Én a régit jobban szerettem. Azt a fajtät, aminek olyan volt a bevonata, mint a Dobos tortänak. Nem tudom, hogy hogy csinältäk, de én ugy imädtam ugy enni, hogy csigavonalban szedtem szét a kaläcsot, elöször kiharaptam a belsejét, majd elszopogattam a mäzt. :-)
Ami még menö a külföldieknél, az a pogäcsa és a sos aprosütemény, amit kilora ärulnak. Ha hozok két pofära zabäljäk magukat belöle.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.04. 02:02:53

@M. Péter: Töled valahogy nem värtam ezt a mondatot...mindig olyan komolyan irsz. :-)

rezsöatya 2014.07.04. 02:08:51

@Naschkatze (Mostindien / CH): na, a pogacsat itt, Angliaban sem ismerik. Van valami edes valtozata... szornyu! (szerintem).

Ha sutok pogit, vagy sos aprot, netan sajtosat, szeretik nagyon!

skye8 2014.07.04. 03:26:51

Toronto gyonyoru de nem lehet megszeretni 2 het alatt. van egy sajatos hangulata ami szamomra megfoghatatlan de megis otthonos.

blackhairlady 2014.07.04. 03:52:40

@Naschkatze (Mostindien / CH): A pogacsa itt nagyon megy, szerintem nemelyik finomabb is mint az othhoni. A Red lobsternek van egy pogija amit eloetelnek szolgalnak fel, az valami isteni.

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 04:32:30

@Kövérmadár [swe]: "Ma már nem divat megütni a gyereket. Sem az iskolában, sem a szülőnek. De kérdem én, naív laikussággal: ha sem az iskola, sem a szülő nem nevelheti és fegyelmezheti a gyereket, akkor hogyan lesz belőlük normális felnőtt?"

mára kiderült, hogy ha csak a tockos meg a körmös (fizikai erőszak) maradt, akkor elbasztál valamit. Nem a gyerek, te. Ha már odáig jut egy alá-fölé rendelt viszony, hogy erőszakra van szüksége az erősebbik félnek, akkor a gyengébbik az okosabb.

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 04:57:31

@zöldeketbeszélek: " a szocializmus alatt a nemzeti jelképek amolyan futottak még kategóriába tartoztak az enyhébb időszakokban, a keményebb évek alatt meg nagyjából a nyilasokkal tették egy sorba aki ezeket használni merte volna (lásd a kokárda tiltását)"

mikor volt tiltva a kokárda? én a hetvenes évek végén voltam ovis és minden évben volt kokárdánk március 15én, áltisiben is meg középiskolában is. sőt, ki _kellett_ tűzni, még emlékszem riportokra, hogy a röltexben nem lehet kapni nemzetiszín szalagot, mert mind megvette a nép március elején.

a közmegegyezés a gond szerintem, a trikolor még megy mindenkinek, de én speciel nem szeretnék turulyos bigyókat hordani, mert a széljobber szimbólumtár rovásírós-jázuspártusmagyarherceg áltörténelmi kontextusával én nem tudok azonosulni, meg sokán mások sem, szóval nem lesz közmegegyezés. majd ha nem dacból meg "én magyarabb vagyok, mint te" okból hordják akkor lesz közmegegyezés, hogy ez normális és közös kultúrkincsünk.

ennek persze semmi köze ahhoz, hogy csomó tradicionális minta (hímzések pl.) állatjól néz ki modern cuccokon is, van is a kölyköknek pár ilyen, anyós küldte (ilyesmi: lh3.googleusercontent.com/-54-5A6hbdB4/UrjAlBfnRzI/AAAAAAAAMx4/kuJqCq--i7c/w837-h628-no/IMG_20131224_115741.jpg )

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 05:02:30

@Mirjam2: szerintem nem rosszak, én láttam olyat ami tetszik. bár a magyar népmesék cirkoványos főcíméből kilopni a madarat azért nem szép szerintem

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 05:14:43

@Naschkatze (Mostindien / CH): a simán csak vastag cukorréteg van égetve, arról lehet lerágni a kalácsot. Itt durvára darált dió, mandula, barnacukor tálcákban hempergetik, illetve a gyerekek odaáig vannak az apró szines cukorgolyós verzióért (pixie dust?)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.04. 05:32:59

7900 ft egy póló, ez úgy alapból normális,ennyi szokott lenni egy cucc, csak én elszoktam tőle?
egyébként jól vagyok, és nehogy valaki kérdezzen vagy mondjon valamit gyomorügyileg, mert akkor válaszolni fogok rá, és kiakasztok valakit.
nem tudom, mi az a vindaloo, pár étlapot lefényképeztem már, hogy megfejtsem őket , mert szerintem nem alapműveltség, vagy magától értetődő, hogy mi az az aloo gobi mondjuk, d emégis minden étlap úgy kezeli, mintha az lenne :-( szóval ezt a szót még nem láttam, vagy nagyon elkerülte a figyelmemet.
egyébként ezt senki nem kérdezte vagy kommentelte: természetesen csak vegetáriánus kaját eszek, kivéve amikor úgy alakult, hogy muszáj volt mekis kaját betolnom reggelire. minden tanács és útikönyv egyet szokott érteni abban, hogy nagyban csökkenti a kockázatot, ha az ember itt elkerüli a csirkét stb. de Kuala Lumpurban nagyon szeretem a tandori csirkét.

Muscari 2014.07.04. 06:32:26

@Zoole[uk]: van egy kaveporkolo a Borough marketnel, hatalmas sorokat lattam ott allni, biztisan jo. Nekik is single origin kaveik vannak.
En is azokat szeretem egyebkent, nekem Latin-Amerikaiak jonnek be leginkabb. Tenyleg jo moka vegigprobalni es osszehasonlitani a kulonbozo termohelyekrol szarmazokat.
Nyilvan sejted, hogy en "sajat" kavet iszom, de ez itt nem a reklam helye. (azert azok is finomak)

Quercus a favágó 2014.07.04. 07:41:31

@Mirjam2:

Megnyugodtam. Én is így gondolom.

@Babette.:

Egy könyvben olvastam.

**mimi** 2014.07.04. 07:54:39

@blackhair-lady:
óóóóóó...persze, hogy emlékszem:))))
Nekem is nagyon tetszettek anno...de régen is volt! :)

**mimi** 2014.07.04. 08:02:41

@blackhair-lady:
kéne már nekem is vennem egy ilyen olvasót...de egy kicsit idegenkedem tőle, bár kétségtelenül praktikus,nem kell cipelni magammal a rengeteg könyvet a nyaralásra. :)
Arról nem is beszélve, hogy hova szöktek fel a könyvárak...szomorú vagyok, már nem engedhetem meg magamnak a havi 1-2-3 könyvet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.04. 08:04:26

@pappito:
Ez is igaz.
Nincs tapasztalatom, de az osztalytarsaimon lattam anno, hogy suttyo gyereke jobbara a suttyo szulonek van. Ertelmes, tanult, muvelt szulok gyereke ritkabban lesz eroszakos, nagypofaju f@szfej.
Ebben az esetben a szulo a hibas, ez tiszta sor.

De egy 15 eves, agressziv hulyegyereket egyedul a tanar hogyan tud fegyelnezni? Nem utheti meg, rendben. Ha az otthoni minta eredendoen rossz, akkor merre tovabb? Into? Ugyan mar! Bukas? Azzal csak a kov. evfolyam sziv. Bortonbe nem lehet zarni, gyakorlatilag mint a kiraly elhet.

Szerintem ez nem jo...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:17:55

@pappito: "945 után a megszálló hatalom illegitimitását volt hivatott szimbolizálni. Még a Kádár-rendszer utolsó évtizedében sem igazán tolerálták a használatát, s akin túl nagy kokárda volt, azzal levetették, amikor pedig a karhatalom szétvert egy március 15-i megmozdulást, akkor nagyobb eséllyel kapott a fejére az, akin kokárda volt. (Az 1988. március 15-i, utolsó betiltott ünnepségen különösen felértékelődött a szerepe, akkor talán Tamás Gáspár Miklós büszkélkedhetett a legnagyobbal.)"

És hogy ne vádolhass jobboldali elfogultsággal - :))), a forrás:

nol.hu/belfold/20100313-a_kokarda-583171

SzZoole 2014.07.04. 08:18:53

@Muscari: arrol mar hallottam,de nincs az a kave amiert en oda bekocsikaznek es sorba allnek.
A "sajat" kavebol mar vegig ittam az egesz repertualt abbol talan az etiop vagy kenya izlett a legjobban,de mar azt is unom.
Lent Brighton mellet van egy kisvaros,ott van egy holgy aki ezzel foglalkozik neztem a honlapjat es egesz jo dolgokat arul,kis kavezoja is van a porkolo mellet,talan most hetvegen lemegyunk oda a csaladal ugyis jo ido lesz:)))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:21:40

@pappito: Nagyon tündériek a picurok!

De fenntartom, hogy a póló olyan ruhadarab, amelyet semmiféle minta nem szépíthet meg...inkább a póló húzza le a saját szintjére a mintát is. Ezt igazán nem sértő szándékkal írom, még mielőtt...

Igazad van egyébként, ha majd nem a politikai hovatartozás szimbólumai lesznek a nemzeti jelképek, úgy fogjuk majd hordani magunkon, mint bármely más ország polgárai a sajátjukat, amin nem akad fenn senki...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:23:06

@Kövérmadár [swe]: El kellene küldeni az ilyen gyereket két hétre dolgozni mondjuk egy italgyárba, szalag mellé (én csináltam diákmunkában, hááát...). Szerintem 'megjavulna' hipp-hopp :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:24:47

@Naschkatze (Mostindien / CH): Márciusban megcsináltam, sikerült is :). Egy pipa. Most kiderült, hogy angolul kellene tudnom, de jól...nem pedig olaszul :))).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:25:58

@Muscari: @Zoole[uk]: Mi a véleményetek a fair trade kávékról? Parasztvakítás, vagy tényleg érdemes kicsit többet áldozni rá, mert valóban oda megy a pénz, ahová kell?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:27:53

@FutureFry: Ez nagyon jó! És az indiai sem kutya: óriáskígyón teknős, azon négy elefánt, azon a Föld...jó kis szendvics :). Én csodálom az emberek teremtő fantáziáját, sokkal szegényebbek lennénk az ilyen mítoszok nélkül.

SzZoole 2014.07.04. 08:32:08

@zöldeketbeszélek: ha jol tudom azt a szegenyebb orszagokbol vasaroljak fel a nagyobb kavegyartok pl.Starbucks,mar ittam es jo finom kave.

rezsöatya 2014.07.04. 08:34:46

@pappito: hat, bizony a hetvenes evek elejen!
'70-'74-ig jartam gimnaziumba, raadasul pont a Nemzeti Muzeum kozeleben volt az iskola. Es bizony kergettek a rendorok (gumibottal), mert kokarda volt rajtunk! Mondjuk minket sem kellett felteni, lazado fiatalok voltunk. Egyik osztalytarsamat bevittek, mert szovjet zaszlot egetett. Soha tobbet nem lattuk, nem hallottunk felole... :-(

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:45:26

@Zoole[uk]: Ezt én is így tudom, az a kérdés, hogy a fair trade elvek valóban érvényesülnek-e a kávétermesztőknél, vagy ez is csak egy jó reklám.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 08:50:34

@rezsöatya: Te jó ég! Később sem sikerült felkutatni őt vagy a családját? Azért a hetvenes években már nem tüntettek el gimis srácokat a pincepadló alá...Esetleg kiutasították Budapestről? Ez előfordulhatott.

rezsöatya 2014.07.04. 09:02:20

Akkoriban nem volt a zsebunkben internet, fenykepezogep, igy nagyon keves informacio jutott el hozzank. Tanaraink is feltek, feltettek minket. De otthon a szuleimtol megkaptam a "kepzest", mindketten munkajukbol kifolyolag aktiv reszesei voltak az '56-os esemenyeknek (hivatasukbol persze, nem voltak parttagok!).
Egy masik osztalytarsam az apjatol elcsent (szovjet markaju) filmfelvevovel messzirol filmezte a diakok-rendorok kergetozeset a Muzeum koruton, aztan ezt "titkos osszejoveteleken" nezegettuk... tiszta Holt koltok tarsasaga feeling volt...!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 09:13:01

@rezsöatya: Hát nem bánom, hogy nekem csak a vége jutott...

nyuszigonosz 2014.07.04. 09:15:21

@zöldeketbeszélek: Ezen már én is elgondolkoztam, de nagyon el tudom azt is képzelni, hogy bizony nem azokhoz kerül a pénz, akik azt a kávét ültették, törödtek vele, leszedték meg szárították, egyszóval dolgoztak vele, hanem elszivárog.

M. Péter 2014.07.04. 09:18:07

Indiai étel témájaban, ha valaki még nem látta: www.youtube.com/watch?v=ix9OP1i9UN8

rezsöatya 2014.07.04. 09:19:20

@zöldeketbeszélek: Az ido szepit. De - bar ez nem temaja a blognak - amikor a mai mo-i helyzetben ujra felfedezek hasonlo kezdodo jelensegeket, vagy azokra utalo jeleket, akkor azert elgondolkodom (gondolok itt a hatalom vadhajtasaira)...

SzZoole 2014.07.04. 09:21:17

@zöldeketbeszélek: hogy mennyire fair azt nem tudom,de minden uzlet mogott valakinek az erdeke all mindig....

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 09:28:26

@Zoole[uk]: @nyuszigonosz(D): Maga az, hogy az üzleti érdekeket érvényesíteni kell - hiszen nem hobbiból vállal a kereskedő sem kockázatot - még nem zárja ki azt, hogy a lánc legelején álló ember, a termelő is tisztességes haszonhoz jusson. De legalább a munkaereje újratermelésén felül még a családja eltartása miatt se kelljen álmatlanul forgolódnia egy kemény nap után...
Nekem nagyon tetszik a fair trade mozgalom, csak van bennem egy kis bizalmatlanság...

SzZoole 2014.07.04. 09:36:04

@zöldeketbeszélek: ebben igazad van,mivel mindket fel jol jar.A termelo eltudja adni a kavejat es kapott penz egy reszet visszaforgatja az ujj kavecsemetekbe es gondazasara a kovetkezo szuretig.
A kereskedo pedig kesobb is felvasarolja a kavebabot a termelotol ez igy fair.
De az hogy kinek mennyi haszna van ebbol......

M. Péter 2014.07.04. 09:45:19

@zöldeketbeszélek: A szerző nyilvánvalóan egy más Magyarországon élt, mint én. A 70-es években az március 15.-i iskolai ünnepségeken viseltünk kokárdát, a tanárok is.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 09:51:13

@M. Péter: Az más tészta, az szervezett volt. Ott nem hangozhatott el olyasmi, ami esetleg sértette volna a hatalom fülét.

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 09:52:35

@zöldeketbeszélek: olvastam már én mindenfélét a nolon :)

Ugyanakkor rajtunk '88-ban is volt, meg mindig, iskolai elvárás volt, (pesti áltisi) meg teljesen természetesen viseltük. Igaz, csak ünnepnapon, egyszer egy évben.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 09:56:26

@pappito: Éppen ezt írtam M.Péternek is. A szervezett, ellenőrzött, állami ünnepeken kokárdát viselni persze, hogy nem volt tilos...

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 09:56:54

@rezsöatya: te, biztos a kokárda miatt? csak mert a rendszerváltás óta hallgatom, hogy templomba járni is tilos volt meg mindenféle következményekkel járt, a nagyanyámnak mégis sikerült egész életében, még az ötvenes években is, pedig teljesen átlagos asszonyság volt. Kutyát nem érdekelte.

Félre ne érts, nem meghazudtolni akarlak, csak én úgy nőttem fel, hogy minden márciusban kokárdát tűztünk, még a pesti áltisiben is, ahol nov. 7én minden évben meg kellett nézni a moziban az emlékezz a nevedre c. borzalmas szovjet filmet, szóval nem ilyen értelmiségi rendszerellenes bagázs volt

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 09:57:57

@zöldeketbeszélek: hát lehet h te nem szereted a pólót, de hát a kölkekre mit adjak? nem bukfencezhetnek kisestélyiben a kertben...

M. Péter 2014.07.04. 09:58:04

@zöldeketbeszélek: A kokárda használatáról volt szó, "Még a Kádár-rendszer utolsó évtizedében sem igazán tolerálták a használatát".

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 09:59:19

@zöldeketbeszélek: szervezetlenkedni volt tilos, az, hogy ezt kokárdával vagy anélkül teszed az mindegy volt eléggé...

az emberk kokárdával járkáltak az utcán teljesen szervezetlenül, csak mentek a dolgukra és viselték mindenféle retorzió nélkül.

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 10:05:07

@nyuszigonosz(D): nem ismerem a dolgot közelebbről, de aszonta a kávés arc, hogy ő személyesen elutazik ezekhez az ültetvényekhez (csomó képet mutigatott) vásárolni, és a termelők valahogy szövetkezeteket csinálnak és a szövetkezet értékesít, nem egyenként és mivel a szövetkezet az ültetvényeké ha valaki lop, akkor a három másik termelőt lopja meg, szóval nem nagyon van sunnyogási lehetőség. Igaz, hogy magasabb árat kérnek, de nem rabszolgabéren dolgoznak a munkások és nincs kilenc nagykereskedő az ért. láncban.

az, hogy valaki ráírja-e a dobozra, hogy fair trade, ha nem az, azt nem tudom ellenőrzi-e valaki, ez a csávó direktben vásárol a szövetkezettől, ott vannak a nagy zsákok a pörkölőüzemben a kávézóban.

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 10:06:28

@zöldeketbeszélek: szóval az állam nem tolerálta azt amit ő írt elő az általa szervezett ünnepeken? =:o

rezsöatya 2014.07.04. 10:08:04

@pappito: ex-anyosom tanarno volt egy videki varosban. Bizony, neki a szomszed faluba kellett templomba jarnia, hogy ki ne rugjak!

@M. Péter: igen, volt egy masik Magyarorszag! Aki nem hunyaszkodott meg, akit figyeltek, lehallgattak, azert annak nem volt atlagos elete. Ujpesten, ahol gyerekkoromban eltem, volt egy pap, aki "ongyilkos" lett. Mint kiderult, besugo(?) volt az Allami Egyhazugyi Hivatalnal. Mi ismertuk, ezert tudjuk a sztorit. Es akkoriban az informacio nem a zsebunkben hordott kutyukon volt elerheto...!

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.04. 10:16:56

@pappito: érdekes, én is emlékszem, hogy 15-21-ig hordani kellett,
de közben a tiltásra is emlékszem.
fura...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 10:23:55

@pappito: Nem erről van szó. Az állami ünnepen hordhattad, sőt, hordanod kellett. De ott minden perc felügyelet alatt volt. Ellenben az utcán, spontán csoportosulásban (vagy éppen nem is olyan spontán csoportosulásban) már nem ellenőrizhették, hogy éppen milyen hangvételben zajlik mondjuk egy megemlékezés, egy ünnep. Jogosan gondolták, hogy ellenzéki a megmozdulás, ezért aztán kaptál érte a fejedre. Nincs ebben ellentmondás.

Egy kicsit sántító hasonlattal élve, a keresztény egyház gyakorlata a pogány rítusok beemelésével az vallásgyakorlatba is hasonló elven működik.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 10:26:18

@pappito: Én is hordok pólót, de bár valaki kitalálna helyette valami hasonlóan kényelmes, de normális ruhadarabot...

Miért is ne bukfencezhetnének a kertben kisestélyiben :)? Biztos élveznék :))!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 10:32:17

@M. Péter: Oké, talán szétválaszthatta volna a szerző a különböző helyszíneket, úgy mint állami intézmények és az ott szervezett állami ünnepek és az utca...

M. Péter 2014.07.04. 10:37:46

@pappito: Sajnos a fairtrade igazolást is hamisítják.

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 10:43:20

@zöldeketbeszélek: de én nem élvezném, nem vagyok a csekonics báró :)

2014.07.04. 10:43:40

Na visszatertem a bazisra, nem fogok tudni a fentiekre reagalni mert olyan sokat kommenteltetek miota itt jartam :) de kozben felfedeztem hogy tobb helyen is lehet 'magyaros' ruhakat kapni, ez szinte mindig 'matyot' jelent ami kicsit egyoldalu de mindegy... Nekem szemely szerint ez az oldal tetszik nagyon: www.kalocsastyle.com/, az a gond veluk hogy iszonyu dragak a ruhak. Ha ezt olcsobban meg tudnak oldani es marketingelnek kicsit, el tudom kepzelni hogy nepszeru lenne szeles korben. Egyebkent mindenfele hiressegeket fedeztem fel magyaros ruhaban, peldaul: www.familysafety.ch/wp-content/uploads/2014/01/Screen-Shot-2014-01-06-at-14.36.58.png

pappito · http://pappito.com 2014.07.04. 10:47:52

@M. Péter: nyilván, mint mindent
de azért jó eséllyel nem hamisítja az aki olyan könnyen ellenőrizhető, mint a kávéman itten

nyuszigonosz 2014.07.04. 11:12:35

@pappito: Ilyen helyen, ahol tudom, hogy rendben van a dolog, szivesen fizetem is a magasabb árat.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.04. 11:31:48

@Mirjam2: Innen már lenne olyan, amit felvennék. Viszont tényleg elég drága. Mondjuk, ha azt nézem, hogy egy kínai tömegtermék blúz 5-7 lepedőbe fáj a c&a-ban, már nem is olyan vészes.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.04. 14:20:33

@**mimi**: én mostanra dobtam be a törölközőt, könyvet venni könnyű, eladni már nem lehet így úton, szerintem megszűnnek a könyvesboltok is hamarosan (mármint az ilyen utazókra célzottak). július végén hoz nekem valaki Angliából egy kindlet. majd beszámolok :-) nekem az a félelmem, hogy sokszor úgy alszom el, hogy kiesik a könyv a kezemből, vagy ráfekszem, na ezt nem kéne. érdekes lesz, mindig külön program volt nekem a könyvesbolt, az köré szervezni a visa run-jaimat, hogy tudjak könyvesboltba menni, de aztán el kellett osztogatnom vagy 100 könyvet és a szívem szakadt meg. nem is tudom, kindle mellett is jár az ember könyvesboltba, hogy min akad meg a szeme, vagy akkor már csak online böngészik utána?

blackhairlady 2014.07.04. 14:43:50

@Chang Yai: en jarok konyvesboltba, vettem otthon is konyvet, de legalabb 200 konyv van a kindlen is. Kell a papir konyv feeling is, de ha sokat olvas az ember akkor a konyvolvaso nagy kincs.
Rendelj egy kemeny boritot, es semmi baja nem lesz ha leejted.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.04. 14:53:10

@blackhair-lady: köszi, ezt a rendes borítót mindenki mondja, úgyhogy ezen nem fogok spórolni. (minden nő kurva - külünben is remélem, hogy az ismerősöm majd nem kéri el az árát végül ;-) )
most hlyét fogok kérdezni, magyarul általában megvannak e-könyvben a dolgok? akár eredetiek, akár fordítások? és a klasszikusok? fogalmam sincs. az elmúlt 8 évben 2 magyar könyvet olvastam.

blackhairlady 2014.07.04. 17:45:16

canadahun.com/temak/saj%C3%A1t-kindle-olvasm%C3%A1nyok-ii-2014.53773/

Itt rengeteg konyvet talalsz amit ingyen le tudsz tolteni, Ha nem MOBI a kiterjesztese, akkor a Calibre programmal at tudod konvertalni.
Ha kell segitseg akkor szolj.
Regebbi konyveket, klasszikusokat pedig a Mek oldalarol letolthetoek.
mek.oszk.hu/

Quercus a favágó 2014.07.04. 17:47:43

@rezsöatya:

'76 márc. 15-én levetették velünk a kokárdát az iskolába. Délután visszaraktuk. A vörös csillag mozi(Eger) melletti mellékutcában kaptunk egy pár pofont civil ruhás nyomozóktól, így újra levettük.
Ma már nem ünneplem Kossuthékat. Megértettem, Magyarország halálos ítélete a Monarchia felbomlásával lett aláírva.

A nagyapám '45-ben alapító tagja volt a "Párt" helyi szervezetének. Élete végéig minden vasárnap elment a templomba.

De hát a fiatalok mindent jobban tudnak mint mi.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.04. 18:30:15

@zöldeketbeszélek: Hät hajrä! Okos nö vagy! ;-)
@pappito: Decemberben a sväjci légitärsasäggal repültünk Miamiba. Odafelé is, és visszafelé is fölhivtäk a figyelmünket, hogy az ällamok légterében tilos mindennemü csoportosuläs a gép területén. 2nél többen nem lehettünk "egyben"...
@Chang Yai: Nem tudom mennyire tudsz videot nézni: Papas iPad - YouTube
www.youtube.com/watch?v=KvLoUNlwNBM

Quercus a favágó 2014.07.04. 18:35:34

@Naschkatze (Mostindien / CH):

Akkor is az USA a világ legdemokratikusabb országa. Szerintük.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.04. 18:40:24

@blackhair-lady: köszi, szerintem pár hétig biztosan egyfolytában anyázni fogok, mire megtanulom.

@Naschkatze (Mostindien / CH): perpill elég jó a net, az eddigi legjobb. de inkább egy meccs streaminget linkeltél volna. :-)
a minap volt először a kezemben ipad. az egyik látványosságnál ilyen formában adták az audio guide-ot. simán lehet, hogy én is benéztem volna még múlt héten :-)))

DieNanny CH 2014.07.04. 20:53:15

@Naschkatze (Mostindien / CH):

Ez de fura! Még én is ittam gyerekkoromban!

DieNanny CH 2014.07.04. 20:55:33

@zöldeketbeszélek:

Itt az unokaöcséimnek kétfajta magyar motívumos siltes sapkájuk van, akkora magyar címerrel, hogy még egy repülő is látná... :-)
Mo-on is néha hordják. Gondjuk még nem volt belőle.

DieNanny CH 2014.07.04. 21:00:52

@Mirjam2:

Én ezt úgy tudom, hogy de igen, ő úgy gondolta, a Föld gömbölyű, csak Amerikát nem vette tervbe. (Mármint, hogy Európa és India között van még egy földrész.) Emiatt nyugatra indulva azt hitte, India keleti partjait érte el.

DieNanny CH 2014.07.04. 21:10:43

@Naschkatze (Mostindien / CH):

Ez az afrikai/ázsiai árvatámogatás szerintem nem divat, hanem előrelátás. Úgy értem, ha a lakhelyükön van az emberek életkörülményei javítva, akkor nem fognak egy lélekvesztőbe ötvenen is belezsúfolódva Európába szökni, hogy aztán itt nyelvhiány meg tudás nélkül bűnözőkké váljanak.
De ez csak az én egyéni véleményem.

DieNanny CH 2014.07.04. 21:14:01

@Naschkatze (Mostindien / CH):

Nekem is pont az utolsó mondatod ugrott be, mint válasz... :-)))

DieNanny CH 2014.07.04. 21:28:23

@pappito:

Ez az a film, ahol a babakocsi leszánkázik a lépcsőn? Mert ha igen, akkor még a borzalmasnál is borzalmasabb. (Csak erre a jelenetre emlékszem belőle...)

DieNanny CH 2014.07.05. 10:18:04

@M. Péter:

Oh, köszi...

Azért a ruszkik tudtak jó filmeket is, pont tegnap néztem meg unokaöcséimmel a Hurrá, nyaralunk! c. filmet.
Nagyon jó, pedig fekete-fehér és 50 éves.

négyzet 2014.07.07. 18:28:12

@pappito: ojjé, egy kávémániás! Hogy csak most néztem ide! Hadd értsek egyet azzal, hogy az olaszok menjenek a fenébe a szénné pörkölt cuccaikkal... a jó hír viszont itthoniaknak, hogy Magyarországon is van már kispörkölde, méghozzá Etyeken, amúgy külföldre szállítanak főleg..., most vettünk tőlük egy single-origin (guatemalai) kávét, ég és föld, csodás. Amúgy kézi kismalommal daráljuk főzés előtt és megy a kotyogóba. Ez így most egészen bevált :)

El periodista 2014.08.07. 10:31:57

Kedves Blog-gazda!
Írod, hogy a kommentelő kérésére változtattál a bejegyzésen. Ezt értem (bár újságíróként nekem furcsa, hogy utólag módosítgatunk, de ez most mellékszál :)). A kérdés inkáb az, hogy a módosítás után ennyi a bejegyzés? Egy lead és aztán kb. 10 bekezdés? Hová lett a poszt?
Csak most találtam meg ezt a bejegyzést és a hozzászólásokból látom, hogy felmerült Ciprus is, meg holmi 6000 eurós költségvetés stb. Ebből semmi nem látszik.
Vagy én vagyok vak és nem találom a teljes bejegyzést?
Szívesen elolvasnám, ha valahol megvan még.
Köszi!

Határátkelő 2014.08.07. 10:36:22

@El periodista: Mindenekelőtt pontosítsunk: nem egy kommentelő, hanem a szerző kérésére módosítottam a poszton, ami azért nem ugyanaz.

Ez nem gyakorlat, egy kezemen meg tudom számolni, hány alkalommal fordult elő az elmúlt 3 évben, de most elegendő indoka volt a változtatásnak.

Mivel a szerző kérte, azt hiszem, érthető és elfogadható, ha azt írom, hogy nem lehet elolvasni (hiszen éppen ezért kérte a módosítást.)

Üdv

Határátkelő

El periodista 2014.08.07. 11:17:49

@Határátkelő:
Köszönöm a választ! A kommentelő elírás volt, elnézést, nyilván a szerzőre gondoltam, csak kapkodtam.
Sajnálom, hogy a bejegyzés nem elérhető, habár a véleményemet fenntartom. Valóban értelmetlen így a bejegyzés, jómagam ebben az esetben inkább az egészet levenném, de ez csak kéretlen tanács.

Lelkes olvasótok voltam, vagyok és leszek - mindezektől függetlenül.
További jó blogszerkesztést!

És minél több olvasót, persze!
El periodista

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása