oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 09. 06:44,  Nem látok pozitív jövőt Magyarországon 631 komment

2014. június 09. 06:44 Határátkelő

Nem látok pozitív jövőt Magyarországon

Úgy alakult, hogy a mai is bizonyos értelemben válaszposzt (noha nem annak íródott), hiszen míg tegnap Lobelt Ledfold írt arról milyen volt visszaköltözni Kínából Magyarországra és milyen tapasztalatok érték, addig ma ismét egy régi ismerős, Nyúlz of the World írása következik. Róla annyit kell tudni, hogy immár évek óta Bécsben dolgozik, miközben Sopronban él, de egyre inkább úgy gondolja, az anyagi hátrányok ellenére is költözni kellene…

Ausztria, Bécs, vasútállomás.jpg

„Lassan két éve lesz, hogy egy posztban összeszedtem a tapasztalataimat és a gondolataimat Ausztriáról és az ingázásról. Mivel mostanában egyre többet gondolkozom én is a jövőmön, így gondoltam, hogy újra megosztom veletek, hol tartok most.

Nekem is sokat segítenek a mások, hasonló helyzetben lévő emberek gondolatai, legutóbb a bandirepublik a Határátkelőn is idézett posztja volt számomra nagyon elgondolkoztató, mivel szinte minden szavát magaménak éreztem. Remélem, hogy tudok majd adni én is néhány gondolatot annak a pár embernek, aki hozzám hasonló helyzetben van, és remélem, hogy én is kapok tőletek jó gondolatokat a kommenteken keresztül.

A helyzetem annyiban nem változott, hogy ugyanott dolgozom Bécsben, ahol 3,5 éve kezdtem, ugyanúgy rendszergazdaként, igaz évről-évre egyre jobban megbecsülve. Itt nem kell feltétlenül munkahelyet váltanod, ha több pénzt vagy több megbecsülést szeretnél kapni. Egyszerűen jól kell dolgoznod.

Tavaly az átlagos, a szakszervezetek által kialkudott béremelés háromszorosát kaptam meg, mert elégedettek voltak a munkámmal. Plusz felajánlották, hogy évente egyszer bármilyen szakmai képzést fizetnek, ami segítheti az itteni munkámat.

Nincs tanulmányi szerződés, nem kell aláírni semmit, ezt azért kapom, hogy naprakész legyek szakmailag és jobban dolgozzak a cégnél. Mert nekik ez az érdekük. Otthon minden tanfolyamért külön kellett harcolni, és hatvanhat papírt aláírattak, hogy ha ennyi-annyi időn belül elmész a cégtől, majd még a fél vesédet is elárverezik.

Ingázva

A naponta Sopron-Bécs ingázás vonattal viszont elég megterhelő. Napi közel 4 óra utazás még a munkaidőn felül - ez nekem a vége fele kezdett nagyon sok lenni.

Így fél éve jött a megoldás: autóvásárlás. Ez nem mindenkinek a jó megoldás, de én hála Istennek Bécs déli szélén dolgozom, közel az autópályához, így nekem ezzel a napi utazás kb. felére csökkent, jelenleg ajtótól-ajtóig megyek kb. 50 percet egy irányba, 65 km, ebből 45 autópálya.

Ennél többet utaztam anno Budapesten belül, de sok észak-bécsi kollégám is ennél többet utazik. A különbség a vonatjegy és az autó költségei közt kb. 80-100 euró havonta. Természetesen ez nagyon függ attól, a város melyik részén dolgozik az ember.

A fentiekből is látszik, hogy igazából így, autóval, az ingázás teljesen vállalható, gyakorlatilag nem megterhelőbb, mint a bécsi agglomeráció bármelyik településéről.

Osztrák bérből Magyarországon élni pedig azt hiszem a legtökéletesebb kombináció. Kiszámoltuk, hogy kb. havonta 600-800 euróval kerülne többe, ha Ausztriában szeretnénk ugyanezen az életszínvonalon élni. Ez azért nagyon sok.

Miért mennék mégis?

Ráadásul Sopront is nagyon szeretem, befogadott a város, sok barátom van, csak pozitívat tudok írni Sopronról. Soha sehol nem éreztem ennyire otthon magam. És ennek ellenére, mégis rendszeresen rám tör a „költözzünk ki".

Nehéz leírni az okokat, főleg, hogy én is gyakran csak a sötétben tapogatózom ez ügyben. De azt hiszem, az, amiket bandirepublik a bevezetőben idézett posztjában ír, az vaskosan benne van.

Mi változott az elmúlt két évben, amióta az előző posztomban amellett érveltem, hogy miért jobb otthon élni és ingázni? Miért gondolkozom el mégis az itthoni lét biztosította vitathatatlan anyagi előnyök ellenére is egyre gyakrabban a kiköltözésen?

Két fontos dolog miatt. Az egyik magyarországi helyzet: a hosszú távú jövő még kiszámíthatatlanabb és meg zavarosabb lett az elmúlt két évben. A másik pedig, hogy minél többet vagyok kint, annál jobban válik meggyőződésemmé, hogy még ha valóban közel nem tökéletes is, de mindenképpen a jelenleg elérhető egyik legjobb rendszer az, ami ma Nyugat-Európában van.

Mivel napi szinten kint vagyok a „hanyatló Nyugaton", látom, miben más, miben jobb, miben több, és hazamenve Magyarországon napi szinten élem meg, hogy mi mennyire távolodunk el ettől, a számomra igen vágyott világtól.

Nem lehet tervezni

Én jelenleg nem látok reális pozitív jövőt Magyarország számára. Ausztriában tervezhetsz harminc évre, és bízhatsz benne, hogy ha csak valami nagyon extrém forgatókönyv be nem jön (pl. egy háború), akkor amit terveztél, azt meg is fogod valósítani. Erre Magyarországon semmi esélyed.

Ausztriában megvannak kialakult és bejáratott rendszerek, amik évtizedek óta stabilan és kiszámíthatóan működnek. Magyarországon nincsenek, mert amik kezdtek kialakulni, azokat is teljesen felborogatták, és önös politikai-hatalmi érdekek mentén szerveződik minden.

Ausztriában is kell alakítgatni a rendszereket, itt is sokszor kell finomhangolni, de itt sokkal átgondoltabban teszik, nem porig zúzva mindent, ami addig megvolt, és helyette találomra összetákolva valamit, amiről majd az élet eldönti, hogy működőképes-e vagy nem?

Nem visszamenőlegesen módosítanak, és nem az a legfőbb szakmai érv, hogy mert egy politikus úgy döntött, hanem van valódi társadalmi és szakmai vita a változtatások előtt-alatt.

Nem tetszik, amit látok

Ami ma Magyarországon alakulgat, az nekem nagyon nem tetszik, és nagyon nehéz függetlenítenem magam az eseményektől. Attól, hogy ma 1 millió ember komolyan megoldásnak tartja a szélsőjobbot, és attól, hogy további több mint 2 millió pedig komolyan azt szeretné, hogy ez a bizonytalanság és kiszámíthatatlanság, az Európától való eltávolodás, és az orosz érdekszférába sodródás folytatódjon.

A félreértések elkerülése végett, egyáltalán nem vagyok baloldali, sőt. De semmilyen szinten nem tudok azonosulni sem az értelmetlen nacionalizmussal, sem az esztelen EU-ellenességgel, ami ma Magyarországon van. Azt gondolom, a nemzetállamok ideje már a múlt században lejárt, a következő fejlettségi szint a föderális Európa, egy globalizált világban csak így lehet esélyünk.

Tudom, hogy Európa több országában is gyülekeznek a felhők, nagyon szépen kijött ez az EP-választások eredményeiben is. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy az EU az általam jónak tartott irányba fog fejlődni.

De még mindig kevesebb az esélye egy nacionalista és/vagy autoriter rendszer kiépülésének nyugaton, mint kis hazánkban. Természetesen nem egy-két évről beszélek, hanem tíz-húsz éves távlatokról. És nem arról, hogy biztosan ez lesz, csak arról, hogy jelenleg a közhangulat és a közállapotok alapján egyértelműen erre sodródik az ország.

De ez a kiszámíthatatlan jövő, amiben nagy eséllyel lehet jelen egy diktatúra kiépülése és az újra kelet felé tolódás, na ez az, ami miatt mégis rendszeresen rám jön a kötözés.

Mert ez az, aminek az esélye egyre csökken, ahogy egyre nyugatabbra költözik az ember. Hogy ironikusan fogalmazzam meg, nem szeretnék néhány év múlva rovásírással írni oroszul. Inkább uralkodjon rajtam a cionista bankárlobbi / buzilobbi, mint a Putyin, ha már mindenképpen választani kell.

Mikor szánom rá magam a döntésre?

Nem tudom. Sajnos gyarló emberként egyelőre inkább élvezem a kényelmes jólétet, minthogy jó pár évre beáldozzam azt azért, hogy elinduljak a biztosabb, kiszámíthatóbb jövő irányába.

Közben azzal próbálom áltatni magam, hogy van még esély Magyarországon, nem veszett el minden, előbb-utóbb újra elindul az ország Európa felé. Amit aggasztónak tartok, hogy azt látom, jelenleg ennek a legnagyobb akadálya az, hogy erre az emberek részéről nincs semmi igény. Akinek a részéről meg van, az maga indul meg Európa felé, 2-3 jól megpakolt bőrönddel.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ingázás Magyarország Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr156286841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bpetya75 2014.06.10. 08:41:40

@Mirjam2:

Ebben is teljesen igazad van, nem élek velük, nem ismerem pontosan a helyzetüket. Viszont tudom, hogy ha Tomi Jancsival megy ki dolgozni, akkor nem haladnak semmire, viszont ha Kálmival, akkor három helyett dolgoznak. És a Kálmi-Jancsi páros ugyanúgy. A körülményeik hasonlóak, csak Kálmi dolgozni tudó és akaró ember, aki hajtja a többieket is. A másik kettő meg kizárólag akkor dolgozik, ha valaki folyamatosan(!) felügyeli a munkáját.

A példát köszönöm, igyekszem applikálni, mert tényleg tanulságos ;-)

tableno 2014.06.10. 08:42:47

@DieNanny [SZ,CH]: persze hogy van. Nem a cigányság az első nyomorba és tudatlanságba merevedett "underclass" a történelemben. A 19-dik században például az íreket tekintették "cigánynak", az 20-dik században az amerikai feketéket, egy időben a kínaiakat is, aztán meg...

bpetya75 2014.06.10. 08:44:11

@tableno:

Azért is rühellem a rasszistákat, mert az ilyen embereknek piszkosul megnehezítik az életét. Sajnos láttam már olyat, aki végül megtört és visszament a putriba. Pedig messze jobb ember volt azoknál, akik mocskoscigányozták...

tableno 2014.06.10. 08:49:47

@bpetya75: hát az ilyen helyzetben lévőknek tényleg jó megoldás lehet a kivándorlás. Biztos emlékszel, volt is egy roma srác aki posztolt ide, azt hiszem Írországban informatikus.

micsoda? 2014.06.10. 08:58:17

Valahova csak állni kell, nem lehet a levegőbe ingázva hol ide, hol oda, mondanám a poszt írójának.
A baloldali értéket elismerni nem szégyen, nem azt jelenti, hogy az illető kommunista, diktátor módban.
Egyébként nagyon egyetértek a "Nem lehet tervezni" és a "Nem tetszik, amit látok" részekben írtakkal.
Valóban meg kéne őrizni ami jó volt a múltban, mint például "Tanulni, tanulni, tanulni" :)(mondjuk, a szomszédtól)

tableno 2014.06.10. 09:00:58

@micsoda?: nem is tudtam, hogy Magyarország hadban áll. Kivel is?

2014.06.10. 09:17:19

@bpetya75: Hat abban egyetertek hogy nagyon idegesito mikor valaki nem dolgozik vagy nagyon lassan es azt is csak folyamatos felugyelet mellett. Ez borszintol meg mindentol fuggetlenul nagyon idegesito, es valamennyire szerintem is kultura-fuggo. Pl. regen dolgoztam gyarban es kiidegelte az egesz csapatot hogy egy spanyol munkatarsunk sokkal lassabban dolgozott mindenkinel, hosszabb szuneteket tartott, stb. Kulonben nagyon jo fel volt, jokat dumaltunk vele, de tobbszori figyelmeztetes ellenere sem dolgozott jobban, sot meg o volt mindig megsertodbe ha megkerte valaki hogy szedje mar ossze magat. Remelem ez nem eloiteletes gondolkodas a reszemrol, de ugy ereztem hogy a 'mediterran' munkatempoja akadalyozta abban hogy ugyanolyan hatekonyan dolgozzon mint a tobbiek.

2014.06.10. 09:22:02

@tableno: Norvegiaval, azert mert tul sok penzt osztogatnak erdemtelen magyar embereknek. Meg kell allitani oket, amig nem keso!

tableno 2014.06.10. 09:36:35

@flash.gordon: lehet, hogy félreértettelek, de nem te is libsibérrettegőztél éppen?

tableno 2014.06.10. 09:37:56

@Mirjam2: olyan nincs, hogy érdemtelen magyar ember. Aki (szerintünk) érdemtelen, az nem is magyar!

2014.06.10. 09:41:37

@tableno: Igy igaz, vagy legalabbis nem Magyar!

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.06.10. 09:48:21

@tableno: Hát elolvastam újra a hozzászólásom de szerintem nem. Inkább értetlenségemet fejeztem ki az iránt, hogy a posztoló ha megunta az ingázást miért visz aktuálpolitikai vonalat a mondókájába és indokolja azzal döntését.

szonár 2014.06.10. 10:08:18

Az ilyen emberek, mint a szerző, fognak majd nagyot koppani, amikor rájönnek, hogy "odaát" sem minden fenékig tejfel. Hogy mit ne mondjak, miközben azon agonizál a szerző, hogy idehaza előretőrt a szélsőjobb - ugyanez igaz Ausztriára is, ahol 20%-ot értek el a 2009-es 12% után.

Egyébként is röhej, hogy a szerző megülönbözteti a "Nyugat"-ot és Magyarországot - utóbbi az előbbi része. Amit ő nagy különbségnek golndol, az valójában lóf. a világ többi részével összehasonlítva.

Éhes_ló 2014.06.10. 10:08:54

@tableno: tévedsz.
Egy üres és unalomig ismert politikai közhelyhalmaz kapcsán mertem kommentelni, röviden, kerülve a kommentelő személyének és világlátásának bírálatát, amiben te a komment kapcsán koránt sem voltál sem visszafogott, sem tárgyszerű.

Elköszönésképp pedig - rövid -jótanácsot kapott - mint oly sokan mások is, akiknek szűk és jövőtlen a szülőhazájuk és máshol kívánnak boldogulni: - menjen és vissza se nézzen!

Figyelmedbe ajánlom ezt a nagyon szép dalunkat, hátha megérted azt miért írom ezt és képes leszel kliséken kívül is gondolkodni:
verspatika.wordpress.com/2010/04/06/magyar-nepdal-indulj-el-egy-uton-muzsikas/

2014.06.10. 10:10:53

@flash.gordon: Mert semmi bajom az ingazassal, foleg amiota autoval jarok. Mondjuk ma reggel valamiert dugo volt befele az A2-n, igy majdnem egy orat tartott az ut.

Az a bajom, hogy szeretnek egy hosszu tavon elheto jovot latni magam elott, es szeretnem azt latni, hogy az orszag es polgarai integralodnak Europaba, nem pedig eltavolodnak tole. Szeretnem azt latni, hogy ha kotok megtakaritasi cellal egy biztositast a gyerekemnek Magyaroroszagon, akkor biztos lehetek benne, hogy 20 ev mulva meg is fogja kapni a penzt.

Az a bajom, hogy van egy orszag, ami a hazam, es ami szemmel lathatoan tavolodik attol a vilagtol es ertekrendtol, amiben en hiszek, es teszi ezt a honfitarsaim jelentos reszenek tamogatasaval. Az a bajom, hogy szeretem ezt az orszagot, mert igy neveltek, eroteljesen vallasos es konzervativ csaladban nottem fel egy faluban. Megis rendszeresen lehazaaruloznak, csak mert nem ertek egyet azzal az irannyal, amerre az orszag tart. Es igen, ez aktualpolitika.

2014.06.10. 10:15:13

@Mirjam2: Nem lehetne, hogy Norvegia annektalja Magyarorszagot?? En tamogatnam!

bpetya75 2014.06.10. 10:26:00

@Hari Seldon 2:

Most olvastam ezt a kommentedet. Ezek szerint tudtak valami érdemi választ adni a 2005-ös zavargásokra?

bpetya75 2014.06.10. 10:27:10

@Nyúlz of the World [A]:

Nem lehet, mert a nagyonlegitim valamint csúcsnemzeti kormányunk fél a norvégoktól, és nem bízik bennük.

pappito · http://pappito.com 2014.06.10. 10:39:33

@bpetya75: "Persze életképtelen az ötlet, alkalmatlanok az önfenntartásra."

"Csak éppen olyan emberek, akik között az önálló nemzetként való létezéshez szükségesnél jóval alacsonyabb a tervezni, hosszabb távra, értsd 1 napnál tovább, gondolkodni akarók vagy tudók aránya."

mind a két mondatot te írtad és a két mondat nem ugyanazt jelenti.

legalább egy kis gerincet szerezz be, ez a maszatolás elég pitiáner

2014.06.10. 10:39:38

@Nyúlz of the World [A]: Leleplezted magad: Hazaarulo vagy! :)

2014.06.10. 10:44:08

@pappito: Ugyan nem tisztem megvedeni, de szerintem felreerted a Patert (talan meg emlekszel a postr-es idoszakbol, o a nehai Pedroatya). Azt gondolom, ha valakinek, hat neki nincsenek gerincproblemai. Legfeljebb o is egy gondolkodo ember, aki keresi a jo megoldasokat, es neha valoban elofordul, hogy amig az ember keres (es hat a vilagra nyitott ember elete vegeig keres), addig neha ellentmondasba keveredik onmagaval is.

pappito · http://pappito.com 2014.06.10. 10:46:25

@Nyúlz of the World [A]: tényleg nem tiszted. de akárki is írja le, ez a mondat: "Persze életképtelen az ötlet, alkalmatlanok az önfenntartásra" ostoba, rasszista és általánosító. Mindegy kikre vonatkozik.

az, hogy utána meg finomítunk és árnyalgatunk az meg...

na mindegy

költözöl? :)

2014.06.10. 10:56:08

@pappito: Hat, oszinten, elkepzelesem sincs. A szivem egy resze azt mondja, hogy ez csak egy atmeneti idoszak, es lesz meg itt jobb, lassan az elottunk jaro generacio is kioregszik, es jonnek a fiatalok, akik mar a rendszervaltas utan, europaikent szocializalodtak. A masik azt, hogy akinek esze van, addig huz el innen, amig meg megteheti, mert itt semmi jora nincs esely, ugyanis jelenleg az latszik, hogy a fiatalok nagyresze beszopja a radikalis es populista maszlagokat. Az eszem egy resze azt mondja, hogy amig Magyarorszag az EU tagja, addig nincs ertelme menni. A masik azt, hogy inkabb 35 evesen kezdje ujra az ember, mint 45 evesen, mert ennek elobb-utobb ugyis az lesz vege. Szoval... elkepzelesem sincs... :)

bpetya75 2014.06.10. 11:01:15

@pappito:

Nem ugyanazt jelenti, a másodikban árnyaltam az elsőt. Mi ezzel a baj? Egyébként neked miért lenne tiszted "megvédeni" tőlem a cigányokat?

@Nyúlz of the World [A]:

Kartács hozzászólására reagáltam, amiben egy önálló országot említett. Szerintem nincs ellentmondás.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.06.10. 11:05:21

Csak most sikerült elolvasnom a posztot. Szinte minden szavával egyetértek.
Ez nálam egyébként ritkaság... :)

2014.06.10. 11:09:13

@Nyúlz of the World [A]: +1, el a kezekkel Petyatol! Nagyon unalmas lenne ez a blog ha nem szolnanak hozza erdekes emberek Magyarorszagrol.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.06.10. 11:11:23

@Nyúlz of the World [A]: Látom, itt vagy.
Gratula az írásodhoz.
A kommenteket nem volt időm elolvasni, csak ehhez a kommentedhez reagálnék.
Én 42 és fél évesen jöttem el Magyarországról. Nagyon megbántam... Mármint azt, hogy nem jóval előbb tettem meg ezt a lépést ...

Az ÉLETMINŐSÉG teljesen más. Azóta nyugodt vagyok, és nem gyűlnek az ősz hajszálaim. Pedig én nem is a "haldokló Nyugaton" lakom, hanem az "elmaradott Balkánon"... :)

apityesz 2014.06.10. 11:19:38

@Nyúlz of the World [A]: Az irasod rendkivul szubjektiv - ebben a formaban nem tudom hogy van-e valaki aki tudna veled azonosulni.

Ugy latom hogy a helyzeted tobb mint idealis - Ausztriai fizetesbol elsz Mo.-on. Sopron egy remek varos - ahogy ezt te is emlitetted.

Az aktual politikai aggalyaid termeszetesen elnagyoltak es javareszt alaptalanok. Ha megis ennyire aggodsz akkor nyilvan talalhatsz magadnak biztonsagos befektetesi lehetosegeket Ausztriaban.

En szeretem elhataroni magam a politikatol es azon a velemenyen vagyok, hogy aki ugyes es tehetseges, az el tud boldogulni ma Magyarorszagon. Ha megsem sikerul akkor elmegy kulfoldre szerencset probalni.

3,5 eve itthonrol nyomod, en fogadnek arra hogy itt is maradsz mert ez igy rendkivul kenyelmes. A jovorol valo sirankozast pedig nem fogadom el, politikai helyzettol fuggetlenul rentgeteg opciod van a felelos gazdalkodasra. Elvegre nem a 30-as evekben elunk.

pappito · http://pappito.com 2014.06.10. 11:21:03

@Nyúlz of the World [A]: "lassan az elottunk jaro generacio is kioregszik, es jonnek a fiatalok, akik mar a rendszervaltas utan, europaikent szocializalodtak"

hm... akik most irányítják az országot, a harmadik kormányt alakították éppen meg saját magukból - ők a fiatalok akikben reménykednél...

"A masik azt, hogy inkabb 35 evesen kezdje ujra az ember, mint 45 evesen"

hát igen.

komoly dilemma, én ezt belátom, nem is irigyellek érte, nekünk sokkal kisebb dilemmáink voltak anno

pappito · http://pappito.com 2014.06.10. 11:22:14

@bpetya75: " Egyébként neked miért lenne tiszted "megvédeni" tőlem a cigányokat?"

tehát nem érted mit írtam. sebaj.

bpetya75 2014.06.10. 11:31:48

@pappito:

Fejtsd ki kérlek. Komolyan érdekelne.

2014.06.10. 11:36:31

Koszonom a Hataratkelonek, hogy kitette a posztot, es koszonom mindenkinek a hozzaszolasokat! Erdekes volt, es sok elgondolkoztatot irtatok.

Koszonom azoknak, akiktol kedves szavakat kaptam a poszt kapcsan, es koszonom azoknak is, akik kritikaval illettek miatta, azt gondolom, mindkettonek helye van, helye kell, hogy legyen, hiszen ettol szep a vilag, hogy sokan, sokfelekeppen gondolkozunk.

Tovabbi szep hetet mindenkinek, menjetek strandra es elvezzetek a jo idot! :)

2014.06.10. 11:43:55

@apityesz: Aruld mar el nekunk, hogy te meg az osszes tobbi uj kommentelo aki hirtelen megjelent itt, hogyan kattant ra hirtelen erre a posztra? Eddig hol voltatok? Gondolok itt @szonár: -ra meg a tobbire. Hogy a csudaba kezdtetek el mind egyszerre olvasni ezt a blogot, es pont ezt a posztot?

2014.06.10. 11:46:07

@Nyúlz of the World [A]: Koszonjuk, neked is! Es sok sikert, barhogy is dontesz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.10. 11:47:30

lehet, hogy nagyon nem értem, az egészet, mi lenne a nagy különbség, ha pár kilométerrel odébb költözne az ember? akkor már nem látja, olvassa a magyar politikát, és nem bosszantja? vagy annyival rendesebbek ott a szomszédok? kevesebbet zrikál a vízművek?
ami kérdés nekem, amin múlna - állampolgárságért ketyegő idő, gyerek hol jár iskolába, óvodába (szabad gyereket átvinni ingázni, ha a másik oldalon lakik, az ottani szabályok szerint?), lehet-e bankszámlát, megtakarítást, egészségbiztosítást stb ott intézni ingázó munkásként, vagy kell hozzá osztrák állandó lakcím? jár egészségügyi ellátás most, munkanélküli segély, ha odajut a sor, stb? - bocsánat, nem vagyok tisztában az ingázó munkások státuszának részleteivel.

Jani, jó téged is látni olykor (bocs, valamiért nem linkeli rendesen a neveket...)

tableno 2014.06.10. 11:50:28

@Éhes_ló: az "unalomig ismert politikai közhelyhalmaz" sokak szerint a nyugtalanító valóság.

micsoda? 2014.06.10. 11:51:16

@tableno: Te meg kinek válaszoltál? Nekem nem az biztos:)))

2014.06.10. 11:53:49

@tableno: Ja, az lehet. Nekem akkor is 'kicsit' gyanus a hozzaszolasok hangvetele (aki ugyes es tehetseges, Mo.on is boldogul, varjal csak, hol is hallottam ezt utoljara...?).

bpetya75 2014.06.10. 11:55:26

@Nyúlz of the World [A]:

Máris tiplizel? További jó ingázást! ;-)

tableno 2014.06.10. 12:06:26

@micsoda?: neked. De mindenkinek javaslom, hogy fogalmazzon egyértelműen, ha nem akarja hogy félreértsék.

2014.06.10. 12:07:03

@bpetya75: Melo van. :)

Meg azt gondolom, hogy ma mar erdemesebb a mai posztra koncentralni, ott kommentalni, azt hiszem, itt tegnap elegge kimeritettunk, amit ki lehetett. Oszinte leszek, almomban nem gondoltam volna, hogy egy hosszuhetvegi szabadnapont 500+ komment lesz.... :)

bpetya75 2014.06.10. 12:21:06

@Nyúlz of the World [A]:

Jó munkát :-)

Mi épp 30 fokban költöztetjük az irodát. Jó buli .-P

Éhes_ló 2014.06.10. 12:36:01

@tableno: ha van bármi, amit még viccből és részegen sem vitatnék az a poster és a kommentelők joga a saját vélemény megalkotásához.

Ezzel - a moderáció korlátai között - én is rendelkezek és nem a személyükkel, a jogaikkal, hanem a véleményükkel kapcsolatban tettem - rövid - megjegyzést, amibpl kiderülhetett, hogy nem a valóságalapjával, hanem annak igénytelen és egysíkú kifejtésével volt/van gondom.

A valóság pedig eddigi életem folyamán mindig aggasztó volt.
Sőt.
Volt sokkal aggasztóbb is, amikor még vadásztak a "határátkelőkre" azok és az alkalmazottaik, akik ma engem tanítanának toleranciára és demokráciára.

Nyilván számos aggodalmam van a mai állapotok és a postban is megjelentek kapcsán, de ez itt off lenne és inkább megkímélem tőle a kommentelő társadalmat és a moderátorokat.

McZozo 2014.06.10. 13:38:03

@apityesz:
Sokan vagyunk akik teljes mertekben tudunk vele azonosulni.
Ha te nem is latod sajnos pontosan ennyire rossz a helyzet ma magyarorszagon. Nem mindenbe csaka penz a 100% os befolyasolo tenyezo. En peldaul mar csak azert is kimennek hogy a gyerekem egy jo nemet iskolaba jarjun nemetul anyanyelvi szinten megtanuljon es mikor felno ne annak legyen kiteve hogyha nem fidesznyik akkor eselye se legyen karriert epiteni. Es meg folytathatnam. Es mindenzt ugy mondom hogy nem vagyok szoci berenc pusztan ugy erzem tisztan latom azt hogy mi tortenik sajnos magyaroeszagon

Badeni_lakos 2014.06.10. 13:38:04

Nyúlz nak (és mindenkinek):

Együttérzek veled, én is hasonló cipőben járok.

Remélem én is tudok neked adni néhány hasznos gondolatot:

Ausztr.ban és a DACH országokban minden jól szervezett, szabályokat tiszteletben tartva játszanak a szereplők (politikusok és dolgozó állampolgárok) Ez ma (még) Magyaro.on nem így van.

Magyaro.on a ködösítés, félrevezetés, megszépítés / átverés minden téren: már a KSH adatok és számítási módszereket is manipulálni kezdték "A Párt" utasítására. gazemberek! A dolgozó embereket is manipulálják (akiknek nincs idejük alaposabban utánanézni mi történik valójában) a közmédián keresztül (Rádiók, MTV -k, Dunák, TV2, HírTv, EcoTv, stb. mindet befenyítik lassan. maffiamódszerek, minden játszik.)

És Te Mit érzel? ezeknek a hatását, Okozatát: Általános rosszkedvűség, bú-bánat telepedett az emberekre, csalódottak, és félnek, ezért ingerültek, általában indulatosak is. Pesten legalábbis.

Még mit éreznek az emberek? Azt hogy mindenre adót vetnek ki. Különadók sora, Reklám adó pl. egyik napról a másikra. Sarcolnak, akit csak tudnak.
Miért? Mert a rendszer forrásait / tartalékait kiapasztották. (elpocsékolták, és kilopták) az MSZP-SZDSZ és FIDESZ trió. már 2002 től felelőtlenül gazdálkodott (populisták) óriási állami hiányt és államadósságot generáltak > 2006 ban leírták az országot nyugaton, 2008 ban az Amerikából tovagyűrűző hitelválság telibe találta Magyaro.ot, és léket kapott a gazdaság, pont úgy, mint 1973 -'79 es olajsokk idején: Az is begyűrűzött, és akkor is léket kapott a kis nyitott gazdaságunk. (mert nem volt innovatív, A szociban a "párt" alkuk, korrupció stb minden volt, csak verseny nem.)
Vissza 2008: Gyurcsány "nem takarodott" hiába MTV székház ostrom, stb stb.

Miért?
MErt az MSZP és FIDESZ háttér emberei lepaktáltak 2008 ban, megegyeztek abban, hogy felhergelik a népet és a nagy népharaggal 2/3 -ra juttatják majd a FIDESZ-t amekkora hatalommal majd mindent ki tudnak lopni maguknak. (Oszd meg, hergeld fel, uszítsd egymás ellen, és uralkodj! Római mondás)
ÉS csurran cseppen majd a balos és jobbos gazembereknek, az egész rablóbanda pol. klientúrának jut majd, mert olyan hatékonyan lopják szét a forrásokat, a mi forrásainkat!!!
(pl. 3000 mrd magánnyugdíj 2010-ben, az MNB függetlenségét lopták el, mutyik sora (üzleti szektorokat sajátítottak ki maguknak stb. stb.)

Bizonyíték: Kóka János.
Azt mondta 2010-ban Orbán, h szigorúan elszámoltatják az "Elmúlt 8 év" gazembereit, akik loptak.
Kóka 1 milliárdot lopott ki a MÁV ból és BKV ből hátsó kiskapun inform. rendszerek beszerzése ürügyén.
Kóka János néhány hete Orbánnal együtt utazott és lépett színre arab országokban üzleti célból, akkor már csókos barátok voltak, milyen érdekes!!! Szóval nagyon durván Kilóg a lóláb!!!
Ezek lopnak, lopnak, és lopnak. PAKS sal a jövőnket is ellopnák, (az is 3000 mrd os tétel, csk hitelbe egy keleti orosz maff.stílusú hitel, tudod az nem nyugati hitel, az ukrán-orosz üzleti mentalitás teljesen más! egy szóval: veszélyes.)

És ez is benne vagy a magyar emberek rosszkedvében, csalódottságában, és ingerültségében. A KÖZLOPÁSOK SORA.

És Te is ezt érzed. Lehet, h a fizikai tested biztonságban van Au. munkahely, kikölt. lehetőség, stb. de a lelkedben szenvedsz, ez az érzés téged is nyomaszt, h a hazád, ahol felnőttél, ahogy gyerek voltál, az ételek illatai, a pajtások tréfái, a minden ami beléd épült, amiből összeállsz: Magyarország. Ezt nem tudod kitörölni (sajnos vagy sem) mert ezek a kora gyerekkori empirikus emlékek nagyon erősen a hosszútávú memóriában tárolja az agy (a hippocampus ban) amit semmilyen természetes újratanulási metódussal nem lehet kitörölni.

Szóval marad az ingerültség: Miért hagyjuk h oligarchák lopják szét országunkat? Ez ellen lehet harcolni (civil összefogás, tüntetések, stb sok-sok áldozat árán meglehetne próbálni változtatni a magyar helyzeten. És akkor sok-sok polgártársadnak is örömet okozhatnál / nánk)
Mi a játékelmélet ekkor?
Mindenki a másikra vár. vár-vár, h majd történik vmi. Mert potyautasnak lenni könnyebb a megújulásban (erőforrás kímélőbb) mint aktívan áldozatok árán (anyagi, pénzbeli, energia, idő, stb) TENNI ÉRTE hogy jobb legyen! Tenni, tenni ami könnyen forradalmon lehet a végén. De nem kell messzire menni: Ukrajna. Minden kiloptak. Nálunk is a végét járja minden forrás, (gazd.növekedés motorja nincs, államadósság magas maradt, nemtudni honnan lesz finanszírozva, így 2-3 év múlva újra gebasz lehet) és ha még beüt még1 válság? Újra léket kap a gazdaság, és OFF.

A kérdésem hozzád az:
Harcolsz, vagy elbújsz?? de ha el is bújsz akk is ott lesz a rosszérzés a szíved mélyén.
Tehát TENNI KELL. VALAMIT TENNI KELL, MOST!
(ez a siker titka. tenni kell a hazánkért, szerveződnünk kell civil szervezetekbe, és elkergetni a gazembereket, most!!!!

McZozo 2014.06.10. 13:38:04

@Jess G: Ezzel csak az a ket gond hogy ad egy addigra jogilag visszafordithatatlanul minden az o tulajdonukban lesz meg ha el is vesztenek a valasztast naluk van minden zsozso. Ad ketto meg te elhiszed hogy a ketharmadukkal nyerhet itt mas is lasd most 500 000 szavazattal kevesebbet kaptak mint negy eve megint 2/3 uk lett. illetve jon a onkormanyzati valasztas latjak hogy budapesten billeg erre nem sokkal a valasztas elott amit sehol nem illik demokratikus korokben csinalni teljesen megvaltoztatjak ugy hogy ha nem ok nyernenek is ok nyerjenek. Itt egyedul kulso belso forradalommlal bukhatnak ok meg azt meg ne adja a sors

tableno 2014.06.10. 13:53:13

@Éhes_ló: az, hogy megengeded, hogy másnak is legyen véleménye, az jó. Az, hogy lekommunistázod azokat, akiknek a véleménye nem egyezik a tiéddel (miközben a jobboldalon ugyanannyi a volt kommer), az nem jó. Nagyon nem.

Jaffar 2014.06.10. 14:08:37

A posztolónak csak annyit üzennék, hogy már most kellene elkezdeni lakást keresni, mert egy jó lakást (megfelelö infrastruktúrával) nagyon nehéz találni. Gondolom nincs a párna alatt 50-100 millió FT, ami Bécsben egy lakás induló ára, tehát marad a bérlés. Ha magánszemélytöl bérled, akkor egy 75nm-es lakás legolcsóbban 500€ körül indul és kb 900-1000€ áll meg havonta. Viszont cserébe valszeg a szomszédok migránsok lesznek (pl 10. kerület), ami nem éppen nagy elöny. Arról nem is beszélve, hogy jellemzöen 3-5 évig tartanak a bérleti szerzödések. Ezzel szemben vannak hosszútávú (életre szólól) bérleti megoldások is. 2-3 év alatt azonban már lehet kis szerencsével egy jó hosszútávú bérlemény találni. Rengeteg új lakás épül, sok közülük a hosszútávú (az un. Genossenschafft Wohnung), de jellemzöen azok a lakások, amiknek ma rakják le az alapjait és kb 1,5-2 éven belül készen lesznek, már megvannak a bérlöik. Mindenhova fel kell iratkozni, mert sokszor van olyan, hogy valaki visszamondja az igényét és akkor a várólistán szereplök jönnek. Mindenesetre sok sikert kívánok.

bpetya75 2014.06.10. 14:18:22

@Mirjam2:

Köszi, de alapvetően nincs gond azzal, ha valaki időnként rákoppint az orromra, ha úgy érzi, elszaladt velem a ló. Pappito nem a finom stílusáról híres, Ő így nyomja. Kár, hogy nem vette komolyan a kérésemet...

Én továbbra sem érzem rasszizmusnak, amit írtam, de privátban is megkaptam ezt, úgyhogy valami mégis lehet benne. Bár én továbbra is inkább a túlzott érzelmi töltést érzem ezzel kapcsolatban.

2014.06.10. 14:28:01

@Jaffar: Koszonom a tippeket. A Genossenschaftswohnung-okkal en eleg bizalmatlan vagyok, tobb rosszat hallottam roluk, mind jot. Nem orokolheto, elegge lehuznak, ha valamiet el akarsz koltozni, a szomszedsag sem mindig a legjobb... Igazabol nekunk a koltozes max. Eisenstadt-ot vagy kornyeket jelenetne, Becset biztosan nem. A legeselyesebb valamelyik hatarmenti falu (Schattendorf, Loipersbach, Drassburg, Siegendorf, Klingenbach, stb.) Itt ilyen 100.000-120.000 euro korul mar lehet normalis hazakat kapni, ennek kb a felet tudnank belerakni. Majd kiderul.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.06.10. 14:42:46

@Nyúlz of the World [A]:

Lehet, hogy már mások is leírták előttem, de azért reagálok. Hogy nem tetszik az aktuális irányvonal az egy dolog. De mivel a munkád és a léted per pillanat nem ettől függ, ezért ezen a logikán nem tudok elmenni. Mert ha a jelenlegi állapotban zavar az ország sorsa akkor ez Bécsben van a világ másik pontján is élve zavarni fog. Ha nem bízol abban, hogy Magyarországon nincs biztonságban a pénzed rakhatod, akármelyik más országnak a bankjába.

Én mondjuk ebből az európai értéktől való távolodásból sokat nem vettem észre azonkívül, hogy a sajtóban (ahol, mint tudjuk nincs sajtószabadság) időről-időre kihirdetik. (Itt a HÁ blogon is)

A hazaárulózást meg tudomásul kell venni. Ausztriában sem fog mindenki állva tapsolni, mert idejöttél mint, ahogy otthon is lesznek irigyeid meg gyűlölőid, mert elmentél.

Jaffar 2014.06.10. 15:06:09

@Nyúlz of the World [A]:

Nincs semmi gond a Genossenschafftwohnungokkal. A lakhatást a gyermekeid örökölhetik, és lényegesen olcsóbbak (20-40%), mint az egyéb bérlemények. A szomszédokat sehol sem te válogatod :)
Én is kifogtam egyet, ráadásul a legrosszabb fajtából. Ezzel mindenhol együtt kell élni. Mondjuk, ha Eisenstadt a cél, akkor én inkább maradnék Sopronban ^^.

micsoda? 2014.06.10. 15:23:46

@tableno: Persze az is lehet, hogy a szövegértést kéne gyakorolni. Tisztelet a kivételnek, bizony gond ez esetenként:)

Sütemény1975 2014.06.10. 15:30:06

@bpetya75: a ciganyokat altalaban azok vedik a legvehemensebben akik sosem talalkoztak veluk...

2014.06.10. 15:41:29

@Jaffar: Nekem azt mondta az ugyintezo, amikor erdeklodtem, hogy a befizetett onresz evente 1%-al csokken, kozben meg fizeted a havi Miete-t, aminek egy resze a lakber, masik az onresz, a harmadik meg a Wohnbauforderung. Majd 10 utan megveheted az ingatlant, de nem az eredeti epiteskor megallpitott aron, hanem ujraertekelik, es azon az aron. Vagyis lehet, hogy 20-30%-al dragabban, mint addig gondoltad. Es nem adhatod el, csak rajtuk keresztul, szigoru szabalyok alapjan ha mashova szeretnel koltozni.

Gyors fejszamolas alapjan arra jutottunk, hogy befizetek 38.000 onreszt, majd 10 evig fizetek 580 eurot, ami utan 10 ev utan kifizettem kb. 20.000-et a 60.000 euros Wbf-bol, es kb. 55.000-et a lakasbol ((38.000-3.800)+(120*180)), vagyis osszesen 75.000-et, ugy, hogy kozben befizettem kb. 100.000 eurot. Es lehet, hogy kozben 10 ev mulva a lakast magasabbra ertekelik, mint az eredeti epiteskori ara volt. Hol ebben az uzlet? Akkor mar inkabb beteszem egy lakas onreszebe a 38.000-et, felveszek meg 110.000-et es fizetem hiteltorlesztesre az 580 eurot havonta, es 20 ev mulva ki van fizetve a lakas, a tied, ugy es akkor adod el, amikor akarod.

Quercus a favágó 2014.06.10. 16:45:30

@pappito:

Tőled nem vártam más reakciót. Igazi véresszájú jakobinus vagy.
Ha itt valaki nem a liberális dumát nyomja, ha nem mocskolja az országot, már jössz a hülye dumáddal, hogy rasszista, antiszemita, jobbikos fasiszta. Lehet, hogy nem veszed észre, de már kurva unalmas.
Azért öröm az ürömben, hogy jól messzire elhúztál innen. Maradj is ott, ha kérhetjük.

Badeni_lakos 2014.06.10. 17:16:30

@Nyúlz of the World [A]: Pár kérdés:

Te hogy látod, többen ingáznak ma vonattal Sopron-Bécs vonalon, mint 2 évvel ezelőtt? (amikor írtad első posztod)

A Unix Rendszergazda munkakörhöz nem kér a bécsi cég (kanadai cég) infós diplomát? Azt pedig ki szokták kötni a Qualifikationen / Anforderungen részben...

Én ismerem Sopront, és voltam már Eisenstadt ban , Wulka.dorfban is. Sopron az különleges, teljesen más, mint Eisenst. vagy Wulka. Ha igazán megszeretted Sopront, a Lővéreket, a tájat, az erdőt, akkor azt nem hiszem, h napi szinten máshol is látni fogod.

Márai Sándor Sopronról:
www.ikvahir.eu/marai-sandor-sopron/6098

2014.06.10. 17:38:08

@Badeni_lakos: Osszehasonlithatatlanul tobben ingaznak. Vonattal es autoval is, en mostanaban ugy intezem, vagy elindulok haza 4 elott, vagy csak 6 utan, kulonben az Wulkai elagazasig all a kocsisor a Siegendorfi korforgalomtol, es a hatarnal ugyanez.

Semmilyen diplomat nem kertek. Volt szakmai interju, voltam probanapon, lattak, hogy tudom, ami kell nekik, ennyi volt. Mondjuk azert nekem referenciaim is eleg jok voltak, dolgoztam Magyarorszagon osztrak banknak es nemet telekomcegnek is ugyanebben a munkakorben, es adtam meg referenciat mindket munkahelyrol, akit felhivhatnak. De ez sem nagyon erdekelte oket.

Badeni_lakos 2014.06.10. 18:11:11

@Nyúlz of the World [A]: Értem, akkor megsokszorozódott az ingázók száma. Hú te jó ég, akkor már ott is a határ előtt kilométereken át áll a forgalom. Stau van már ott is. ezzel számolni kell akkor.
Köszi az infót.

És tudsz esetleg valamit a Mosonmagyaróvár - Bécs ingázás viszonylatáról? Az milyen lehet? Ott is áll vajon a forgalom? Ott mondjuk már autópálya van. Az csak jelent valamit, nem? Az is olyan 80 km lehet.

Tényleg és még vmi a 13., 14. havi fizuról. Az tényleg sokat jelent, vagy Pesten is megkaptad anno az osztr. leánybanktól? (gondolom Raiffeisen vagy Erste) csak bónuszban és év végén egy összegben.

2014.06.10. 18:14:48

@tableno: Jah értem, illetve még sem. Hiába no, nem lehet mindenki egybites. :D

Papagály (törölt) 2014.06.10. 18:14:53

@Sütemény1975:
"De, hamar ott tartunk, hogy mindenkinek fontos az ideje, akkor a szemelyautosban is legyen annyi turelem, hogy megvarja amig elozok. "

teljes mértékben egyetértek. szerintem sincs semmi ok másodrangú járműnek kikiáltani a kamiont.
ugyanúgy, ahogy semmi ok sincs a taxik pozitív diszkriminálására a városokban. (szemben a tömegközlekedési járművekkel!)

Papagály (törölt) 2014.06.10. 18:23:10

@Mirjam2:
itt még néhány adatot lehoztak a szupergazdagokról is (100 millió dollár feletti vagyon):
www.portfolio.hu/vallalatok/privat_bank/tudja_on_hol_el_a_legtobb_milliomos.199939.html

érdekes, hogy milyen kevés szupergazdag van. nincs 10.000 háztartás az egész világon.

2014.06.10. 18:27:36

@Badeni_lakos: Az autopalyan szerintem nincs dugo, habar nagy forgalom szokott lenni, de kb. 1-2 havonta jarok csak arra, amikor Pestre szoktam neha menni, vagy onnan jovok vissza. Viszont jelenleg az S1-n is van utjavitas, es az A4-en a repuloter utan egy jo hosszu szakaszon, na ott rendesen megszivtam mult penteken, meg szerencse, hogy a dzsipiesz szolt, hogy tud egy gyorsabb utat a kertek alatt. Kulonben kb. 2 orat ultem volna a dugoban. Mindenki elindult keletre pentek delutan, az S1 es az A4 is allt, mint a covek.

Otthon a magyar Mtk. szerint volt a berezes, semmi 13-14. havi, es bonusz is csak igen szelektiven, ha jol nyaltal. A fonokoknek persze volt, de egy gyalogkakukk rendszergazda oruljon, hogy van allasa. Mondjuk nem voltunk alulfizetve, szoval panaszra semmi okunk nem volt, meg a juttatasok is jok volt. De bonusz nem igen volt.

Papagály (törölt) 2014.06.10. 18:44:41

@bpetya75:
"Ahhoz szerintem nem kell valami hűdemagas pénzügyi kultúra, hogy ha kevés van (ami ugye már nem mélyszegénység, mert van hol lakni, van mit felvenni, van mit enni, inni, csak be kell osztani a lóvét), akkor nem veszünk előfizetéses tapitelefont. Például."

sajnos a gazdálkodás képességével nagyon sokan nem rendelkeznek.
s ami itt és most a lényeg: a gazdálkodás képessége SEM azzal függ össze, hogy cigány-e valaki vagy sem.
a magyarok között is rengeteg ilyen van. nyilván a szegények között feltűnőbb a dolog, mintha valaki a 300 nettóját nem tudja beosztani.

ahogy te magad is írtad: ahhoz, hogy valaki olyan hülye legyen, hogy kivágja a fát, hogy megszerezze a gyümölcsöt, nem kell cigánynak lenni. ahhoz sem, hogy ne tudjon gazdálkodni, hogy szegény legyen, hogy munkanélküli legyen.

nem akarok mindenkit felbőszíteni, de nekem más, igen közelről ismert nemzetek nemzetalkotó képességéről (önálló "életvezetési" képességéről) is vannak komoly kétségeim. akiknek ráadásul minden feltétel adott volt, hogy az ellenkezőjét bizonyítsa. s szerintem folyamatosan könnyűnek találtatik.

Papagály (törölt) 2014.06.10. 18:54:21

@Badeni_lakos:
csak megerősíteni tudom a szerzőt: az osztrákokat nem érdekli, hogy van-e diplomád, végzettséged (legalábbis IT állásoknál). nekem lényegében szakirányú gyakorlatom se volt (vagy csak hellyel-közzel releváns), mégis gond nélkül felvettek egy neves céghez.
sőt, már IT-s diplomával rendelkező, évek óta a cégnél dolgozó, osztrák kolléga betanítását is rám bízták (aki eddig más részterületen dolgozott).
a magyar viszonyok után tényleg meglepő, hogy itt mennyire csak az számít, hogy mit tudsz, mit produkálsz. se a diploma hiánya, se a nemzetiség nem téma.

2014.06.10. 18:59:52

@Mirjam2: Megmondták, ez a norma, úgy látszik, legalábbis az elitnél.

2014.06.10. 19:01:39

@kovi1970: A pénz nem boldogít, de nélküle nem boldogulsz... :)

Papagály (törölt) 2014.06.10. 19:07:24

@Nyúlz of the World [A]:
"ez csak egy atmeneti idoszak, es lesz meg itt jobb, lassan az elottunk jaro generacio is kioregszik, es jonnek a fiatalok, akik mar a rendszervaltas utan, europaikent szocializalodtak."

nézz utána, hogy a fideszes gyerekek, még inkább: lázár mikor született és szocializálódott. aligha lehet a komenizmusra fogni, hogy így sikerültek... :(

"latszik, hogy a fiatalok nagyresze beszopja a radikalis es populista maszlagokat."

van egy rossz hírem: ez nem magyarspecifikus. nézz utána, hogy a legutóbbi osztrák eu-s választásokon a 30 év alatti férfiak körében melyik párt volt a legnépszerűbb. ha nincs hozzá kedved, elárulom: haider pártja, az fdp. és nem egy hajszállal. kétszer annyian támogatták a fiatal férfiak körében, mint a második legnépszerűbb pártot (ami talán az övp volt).

egy kicsit azért hadd védjem meg a sok eltévedt bárányt. nézd meg, milyen arányú a fiatalok körében a munkanélküliség. brutális. többnyire a foglalkoztatottak teljes körére jellemző arányszám duplája (a spanyoloknál pl. jóval 50% feletti). :(

2014.06.10. 19:09:14

@apityesz: "Az aktual politikai aggalyaid termeszetesen elnagyoltak es javareszt alaptalanok."

"Természetesen". :DDD Igen, teljesen alaptalanok. Végül is a rendszerváltás óta nem változott semmi.

"En szeretem elhataroni magam a politikatol es azon a velemenyen vagyok, hogy aki ugyes es tehetseges, az el tud boldogulni ma Magyarorszagon. Ha megsem sikerul akkor elmegy kulfoldre szerencset probalni."

Aki lop, csal, hazudik, az tud boldogulni. Aki tisztességes, és dolgozik, az nem.

2014.06.10. 19:13:47

@Nyúlz of the World [A]: nekem tetszett az irasod,szerintem nem csak az anyagi szempontokat kene merlegre tenned!
Az egeszsegednek nem biztos,hogy jot tesz ennyi ingazas es lehet,hogy a tarsasagi eleted is megelevenedne,ha kikoltoznel.
Vagy keress olyan orszagot,ahol be tudod hozni azt a 800 euro kulonbozetet. Vajon a csaladodra,barataidra, egyeb feltoltodesi lehetosegre tudsz elegendo idot szanni most?
Mennyire valos veszely ez az eurazsiai unio????

2014.06.10. 19:13:47

@Papagály: elkepzelheto - e,hogy ez csakis es kizarolag az informatika vilagara vonatkozik,amely annyira friss tudomany,hogy nem volt ideje hierarchizalodni es megkovesedni?

Papagály (törölt) 2014.06.10. 19:15:10

@Badeni_lakos:
"TENNI KELL. VALAMIT TENNI KELL, MOST!
(ez a siker titka. tenni kell a hazánkért, szerveződnünk kell civil szervezetekbe, és elkergetni a gazembereket, most!!!! "

az ország lakosságának ellenében értelmetlen bármit is tenni. és naivitás azt hinni, hogy bármit lehet tenni.
az ország lakossága legnagyobb arányban a fideszt támogatja. nem elkergetni akarja, hanem ünnepli őket. tudomásul kell venni a legitim relatív többség akaratát.

Papagály (törölt) 2014.06.10. 19:16:20

@Mmj Drtmmj:
talán az is része a történetnek, amit mondasz, de még inkább az óriási szakemberhiány.

2014.06.10. 19:18:27

@Badeni_lakos: Nagyon szép és jó, de amit igazán tenned kell, az, hogy nyelvet tanulsz, és keresel egy másik országot. Hiszen széllel szemben pisilni fölösleges.

2014.06.10. 19:19:54

@Papagály: Ebben én nem vagyok olyan biztos. Mármint, hogy a többség őket támogatja. De abban igen, hogy a közöny nem fogja előrébb vinni senkinek se a szekerét, kivéve a politikusokét és holdudvaraikat. Nekik tökéletesen megfelel a jelenlegi helyzet.

Papagály (törölt) 2014.06.10. 19:25:55

@Philosoraptor:
"Ebben én nem vagyok olyan biztos. Mármint, hogy a többség őket támogatja."
pedig ez nem vélemény, hanem ténykérdés. nézd meg, hogy a legutóbbi parlamenti választásokon melyik párt kapta a legtöbb szavazatot.

bpetya75 2014.06.10. 19:36:24

@Papagály:

Erre gondoltam én is a nap folyamán. Ha nekünk sem igazán megy, pedig némi gyakorlatunk azért van, vagy legalább is lehetne benne, akkor nekik?

2014.06.10. 19:39:14

@Papagály: Ez tenyleg nagyon erdekes, koszi a linket!

2014.06.10. 19:52:03

@Papagály: Igy van. Az meg vegkepp nem hianyzik hogy Ukrajna-tipusu 'forradalom' legyen.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2014.06.10. 20:13:04

@Philosoraptor: "Aki lop, csal, hazudik, az tud boldogulni. Aki tisztességes, és dolgozik, az nem. "

brühühü brühü :)

2014.06.10. 20:43:33

@Papagály: 2 millió ember képviselné Mo.-t?

2014.06.10. 20:45:38

@trolololol: Elolvasva a blogodat, nem megyek le a te szintedre.

mommmmo 2014.06.10. 20:47:25

Nem olvastam vegig az osszes hozzaszolast, de szerintem Nyulznak az egzisztenciaja mar Ausztriaban van, az ingazast is jol megoldotta, innentol kezdve nem rohadtul mindegy, hogy hol lakik??? Szerintem ilyen tavoli problemak miatt, hogy az "orszag hova tart" meg miegyeb,tok folosleges egy rakas plusz koltseget bevallalni. Mindez csak akkor realis problema, ha van gyerek, akit a koltozessel be lehetne integralni Nyugat Europaba, de ugy emlekszem a kislany nem Nyulzzal lakott.

Papagály (törölt) 2014.06.10. 21:59:26

@Philosoraptor:
sajnos ez a szám a magyar választó érdektelenségét is jellemzi. de ettől még tény marad, hogy a fidesz nevű pártra szavaztak a legtöbben. az összes párt közül ennek a társaságnak van a legnagyobb híve. az összes többi pártnak ennél kisebb a bázisa, szavazótábora.

Papagály (törölt) 2014.06.10. 22:00:09

@Papagály: talán a "legnagyobb" híve is, de a legtöbb biztosan. :)

Badeni_lakos 2014.06.10. 23:17:55

@Nyúlz of the World [A]: Köszi a hasznos infókat! Ezek szerint érdemes beszerezni egy műholdas, mindig frissülő dzsipieszt. :)

@Papagály: Ez tényleg nagyon meglepő. Rugalmasak. Igen, ez a versenyorientált szemlélet és munkaerő-kiválasztás miatt lehet. Csak a tiszta teljesítmény számít, a hozzáadott érték, a szolgálataid értéke.
Ezt tapasztaltam kint Baden-Württemb.ben is annál az autóip. cégnél ahol dolgoztam. de hazajöttem a levelező infó kar miatt. Be kell fejezni. (meg ink. az IT szektorban sznék dolgozni.)
Meg tudnád írni nekem (akár privátban is) ennek a neves cégnek a nevét? érdekelne. Nahát, h betanítottad a diplomierter osztrák Kollegát , hát akk akár engem is betaníthatnál :D (nincs sok tapasztalatom egyelőre az IT Branche ban) persze kijárom én a saját utamat ,) nem úgy értem, nem vok rászorulva én semmire.

@Mmj Drtmmj: Általában a programozók már tanulmányaik alatt elkezdenek dolgozni, és utána ottmaradnak a cégnél (berántja őket a gépszíj) mert tul.képpn nincs is szükségük annyira befejezni a diplomát, hiszen a függvények/parancsok specifikációját megtalálják a neten. Maga a szakma már szépen kibontakozott, sok-sok speciális készségre, kül. részterületre. Ennek nagy a hozzáadott értéke, a jó programozó nagyon megbecsült értelmiségi szakember nyugaton.

Épp vizsgaidőszak van az egyetemen, de már megint demóznak a Morgan Stanley-sek és lasszóval próbálják befogni a végzősöket,
mindenkit aki tud programozni.

@Philosoraptor: Nem teljesen igaz, h a magyar adófizetők többsége választotta újra a Fidesz-t, hiszen a belföldi adófizetők (TB, Szoc. járulék, és adófizető emberek) csak 44,5% a voksolt a Fideszre. Akik aztán az ő adó és járulékbefizetéseiről döntenek. Tehát nem hogy 2/3, de többségük sem volt biztosított a kormányalakításhoz.
lásd: index.hu/belfold/2014/04/06/elozetes_eredmenyek/

Szumma szummárum: Azért az internet korában csak lehetne vmi civil szerveződés, akik látják a nyugati normákat, normális kiszámítható jövőképet, és szervezésükkel tesznek vmit Magyaro. ügyének érdekében, hogy ne legyen már Oligarchák martaléka az ország. És ne jusson Ukrajna sorsára. mert:

@Mirjam2: Ukrajnában eddig mindegyik vezető elnök gátlástalanul lopott, még Julia Timoschenko is. Az történt , h konkrétan szétlopták Ukrajnát. És már már a 30ezer Ft os nyugdíjat (eleve kevés) felezni tervezik. éés hát eléggé permanens forradalomszagú az egész ország. Nekik nagyon nehéz munkaváll. vízumhoz jutni pl. Németo.ban. És nem akarom h ilyen sorsra jusson bármelyik másik ország is, mint Ukrajna, amit szétloptak, aztán a galádok eltűntek.

svajcineger 2014.06.11. 02:44:52

Kösz a posztot, jó volt! Maximálisan egyet tudok érteni a benne megállapítottakkal.
Ráadásul, irigylem a poszt íróját, mert megvalósította azt, amit én is szeretnék. Mármint, hogy nyugati bérből otthon élni. Plusz, Sopron nekem is a szívem csücske, laktam, dolgoztam ott kétszer is.
Szóval, ha terveim beválnak, akkor én is megpróbálok kicsit közelebb kerülni otthonhoz, és ingázni Bécs és Sopron között.

2014.06.11. 06:42:15

@Papagály: Továbbra is egyetértünk, de ha egy másik párt nyerte volna a választást, akkor sem lennénk semmivel sem előrébb.

2014.06.11. 06:45:33

@Badeni_lakos: "Szumma szummárum: Azért az internet korában csak lehetne vmi civil szerveződés, akik látják a nyugati normákat, normális kiszámítható jövőképet, és szervezésükkel tesznek vmit Magyaro. ügyének érdekében, hogy ne legyen már Oligarchák martaléka az ország. És ne jusson Ukrajna sorsára. mert:"

Azt hiszem, ezzel már elkéstünk. Nem tartom kizártnak, hogy vérnek kellene folynia ahhoz, hogy bárminemű változás bekövetkezzen. A politikusok érintethetetlenek a kisember számára.

Éhes_ló 2014.06.11. 08:13:50

@tableno: nem megengedem (ezt a szót nem is hazsnáltam) hanem tisztelem a jogát. Ez ismét jelentős különbség a tények és az állításod között, még ha nem is érted.

Ebben a blogban soha senki posztert, vagy kommentelőt nem kommunistáztam le.
Egyéb helyeken is max. csak a komancsokat.

A tudatzavarodban valakivel összekeversz itt, ami nem vet rád jó fényt amúgy sem.
Ha valami bánt inkább azt írd le, de ne vádolja a hazugságaiddal és ne ferdítsd el a leírt szavaimat.

Badeni_lakos 2014.06.11. 08:13:50

@Philosoraptor: Jó reggelt!
Szerintem Sose késő!
Amiről nem mondunk le önként, azt el nem veszíthetjük teljesen.
Nézd, valamit valamiért. Nézd meg a franciákat! milyen kitartóan tüntetnek és küzdenek ha országukról van szó.

De az első lépésnél, ami a civil szerveződést illeti, nem kell rögtön naagy-nagy dologra gondolni:

"Jobb egy gyertyát gyújtani, mint átkozni a sötétséget"
(tegnap éjjel olvastam ezt a Kínai közmondást, szerintem pont idevág.)

négyzet 2014.06.16. 10:50:35

@Nyúlz of the World [A]: csak most tudtam elolvasni ezt a posztot... annyit mondanék csak, hogy szerintem az a lényeg, mint Bandirepublicnál, hogy vajon le tudod-e rázni magadról a lehúzós magyarországi dolgokat úgy, ahogy most élsz.
Sopronban aggódnék a legkevésbé egyébiránt, az már majdnem osztrák város emlékeim szerint :) Ott más lehet a helyi társadalom szövete is ennek megfelelően.

négyzet 2014.06.16. 10:54:26

@Pe_Peter: jókat írsz az osztrák politikáról, bár persze botrányok, meg rossz döntések mindenütt vannak, ahol politika van, meg mutyi , korrupció, bár különböző mértékben persze, és máshol vannak a bukáshatárok is. Amúgy talán azért a sok hasonlóság, mert az osztrákok a magyarok legközelebbi genetikai rokonai :D (a korábbi évszázadok keveredései miatt)

négyzet 2014.06.16. 11:17:59

@Réka ‎: a jobbik ugyanolyan üzleti vállalkozás, mint a többi párt. A jelenlegi politikai elitnek való beintés legfeljebb az olyan formáció lehetne, mint a kétfarkú kutya párt, de őket nem is engedték indulni a választásokon...

NC lany 2014.07.09. 07:50:36

Oh, mennyire egyet ertek veled! Ket heten belul utazunk vissza az allamokba egy 1 eves minek is nevezzem, igen "tanulsagos" kirandulasunk utan. Mit is mondhatnek errol a szep orszagrol? Foleg amit te nem irtal le. Itt nem lehet elni! Nem leginkabb az emberek miatt de oket is hibaztatom, mert megengedni ezt a bizonytalansagot, atverest, semmibe nezest, az allam teljes felelosseg mentesseget - azert nekik is van valamilyen reszuk benne. Milyen messze is all ez az orszag, hogy a tisztesseges emberek ne ugy gondolkozzanak, hogy itt nem lehet boldogulni. A hivatalokban dolgozok nem tudjak a munkajukat es ha valaki felhivja ra a figyelmet onnantol kezdve az osszes energiajat azzal tolti, hogy bebizonyitsa miert is neki van/volt igaza meg ha teljes mertekben ki is kell csavarnia a tenyeket. Az itt eloknek ket valasztasa van. Vagy belefarad a szelmalom harcba es feladja vagy kimegy. Es ha egyszer kiment SOHA nem akar visszajonni! Csak latogatoba. Es minden alkalommal dobbenten kerdezi magatol, hogy birjak ezt itt az emberek? Mert lehet jobban. Mert lehet megbecsulve. Mert lehet tisztelve. Es ha valahol egy hivatal teved ott elnezest kernek es kijavitjak a hibat!

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2014.12.19. 14:10:25

Azért a változásra van igény, lásd tüntetések. Jelenleg a legnagyobb gond, hogy a teljes politikai csűrhe vállalhatatlan, nincs egy olyan párt ami mögé beállhatna az ország. A kátfarkúkutya nyilván viccpárt, és sajnos a tüntetések szervezői se akarnak előlépni, ami egyrészt megsüvegelendő másrészt meg így el fog halni az egész imho.
Rövid 1-2 éves távon nem látok esélyt én se semmire, de azt gondolom ha sikerülne a következő választásig előteremteni egy vállalható szereplőkkel induló európa és nyugatbarát pártot úgy elpicsáznák a fideszt és persze a többi pártot mint a pinty. Másik reális opció, hogy fideszen belül lesz egy rendszerváltás, vannak ráutaló jelek pl. Pokorni nem lenne szerintem rossz csere. De ezeknek a dolgoknak MOST el kéne indulni, hogy valóban fel tudjon épülni.
Ettől eltekintve egyetértek a postolóval maximálisan. Csak én még áltatom magam, hogy van esélyünk, mert nagyon nincs kedvem elhagyni az országot azért, mert egy párezres szűk réteg élhetetlenné teszi. Ha már választani lehet inkább ők menjenek, nem?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása