oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. április 08. 06:46,  London kicsit másként 355 komment

2014. április 08. 06:46 Határátkelő

London kicsit másként

Mai szerzőnk, Edina kicsit más elképzelésekkel vágott Londonnak, mint a legtöbben, ő ugyanis a nonprofit szektorban szeretett volna dolgozni. Mint kiderült, igenis van értelme erőt és időt fektetni a jótékonysági munkába, mert ezen keresztül akár jó állást is kaphatunk.

látkép_1.jpg

„Tudom, tudom... A százezredik londoni poszt. Azért szántam rá magam a megírására, mert remélem, hogy tudok újat mondani azoknak, akiknek nem a népszerű „mosogatok-vendéglátózok” vagy éppen „a tutiba jöttem ki, mert már otthonról interjúztam” c. útvonalak szerepelnek a terveik vagy esélyeik között. Szeretném, ha azok a fiatalok, akik diplomával a zsebükben kilátástalannak érzik a helyzetüket, érezzék, hogy mennyi lehetőség vár rájuk külföldön.

A húszas éveim közepén járok, főiskolás éveim alatt szinte végig dolgoztam, eleinte tipikus diákmunkákat, később gyakornokként és asszisztensként. A BA diplomám kézhez vétele után 3 hónappal költöztük ki a barátommal.

Nagy dilemma volt otthon hagyni a családot, a lakásomat, a barátokat és azt az egy fajta biztos burkot, ami kint nem vár rád. Otthon Budapest egyik legszebb részén éltünk, elég jó körülmények között és bár éreztem, hogy nagy áldozatokkal fog járni a kiköltözés, mégsem mértem fel kellő alapossággal.

Nonprofit előtti kitérő

Az én célom az volt, hogy elkezdjek dolgozni az itteni charity szektorban, tudván, hogy az angliai nonprofit szektor igen fejlett (otthon is ezen a területen szereztem tapasztalatot).

Az elején kissé messzinek tűnt a cél: a költözésünk után hat hónapot dolgoztam eladóként egy Oxford Streeten lévő retailben. Rettentő hajtós, megterhelő és forgalmas volt. Kezdetnek jó lépés, de hosszútávon számomra elviselhetetlen lett volna.

Temple Gardens.jpgTemple Gardens

Mindig azt gondoltam, hogy az eladók csak lébecolnak a boltokban, ruhákat hajtogatnak és a világ legkönnyebb munkáját végzik. Óriási tévedésben voltam. A retail csak bizonyos – óriási energiával, kitartással és türelemmel rendelkező – embereknek való.

Az önkéntesség mint orvosság

Amennyiben nem hiányszakmáról beszélünk, a Zember itteni munkatapasztalat nélkül meg van lőve. Erre orvosság az önkéntesség. Rengeteg fiatalt segít fizető álláshoz ugyanis.

Pár hónapos retail után elkezdtem küldözgetni az önéletrajzomat nonprofit szervezetekhez önkéntes gyakornoki pozíciókra. Nem sokkal később el is kezdtem részmunkaidős gyakornokként dolgozni, ezen a helyen négy hónapot töltöttem.

A mai napig úgy gondolom, hogy ez a tapasztalat es lehetőség rengeteget jelentett az itteni életem beindításában. Rendezvények szervezésében segédkeztem, tapasztalatot szereztem es nem utolsósorban angolokkal tölthettem a napjaimat, ami a nyelvtudásomra nagyon jó hatást gyakorolt. A munkatársaim borzasztó segítőkészek, barátságosak voltak, és távozásomkor tortával, ajándékkal búcsúztattak.

Richmond Green.jpgRichmond Green

Négy hónap elteltével elkezdtem fizető állásokra jelentkezni, pár hét után pedig megkaptam egy asszisztensi állást, szintén a rendezvényszervezés területén, ahol először ideiglenes munkaerővé, majd pár hónappal később állandó munkatárssá váltam. Mindezt egy kommunikáció-pr szakos magyar diplomával.

Az egész természetesen nem sikerült volna a barátom nélkül, akivel mind lelkileg, mind anyagilag támogattuk egymást szükség esetén. Tisztában vagyok vele, hogy ez mekkora „előny” és elképzelni sem tudom, hogy teljesen egyedül mekkora kihívás lehet.

Az angolok

Azt gondolom, hogy baromi könnyű velük együtt dolgozni és a mindennapokban élni. Csodálom a türelmüket és elfogadó hozzáállásukat, a nyitottságukat és az udvarias modorukat.

London Eye_1.jpgLondon Eye

Rajongok az adakozó szellemükért (a charity-k országa) és imádom a süteményeiket. Igen, sokszor távolságtartóak, nehezen lehet kiigazodni rajtuk és az udvariasság néha már értelmezhetetlen, de valahogy mégis könnyebbnek érzem az életem köztük, mint honfitársaim között. Nyilván nem lehet általánosítani, de nekem ezek a benyomásaim.

Az ételek

Sosem szerettem a magyar ételeket, kivétel talán 1-2 dolog, úgyhogy nekem nem jelentett problémát ez a rész. Szerintem London esetében bűn nem kihasználni a multikulti gasztronómia nyújtotta lehetőségeket, fantasztikus indiai, japán, mexikói, iráni, stb. kifőzdéket / éttermeket találni - kinek milyen vastag a pénztárcája. Itt ehetsz kosharit, cronutot, biryanit, mindent, amiről otthon valószínűleg (hacsak nem vagy óriási gasztromán) nem is hallanál a mindennapokban.

Ami engem elképeszt, az a bioételek nagy választéka. Otthon is javarészt ezeket vettem, csak épp ott a lelőhelyek lekorlátozódnak a budai biopiacra. Az árak pedig szerintem 90 százalékban megegyeznek az otthoni bioélelmiszerek áraival. Mi viszonylag sokat járunk el enni, még mindig nem bírok betelni a különböző népek különleges ételeivel.

cronut.jpgCronut

fish and chips_1.jpgFish and chips

indiai kavalkád.jpgIndiai kavalkád

A lakhatás

Londont valószínűleg már mindenki ismeri, mi is egy shared house-ban kezdtük. Nem akartunk magyarokkal összeköltözni. Az elmúlt egy évben megfordultak britek, spanyolok, olaszok, portugálok és csehek, azt hiszem, általánosságban szerencsénk volt, és jól kijöttünk mindenkivel.

Mindezek mellett nagyon nehéz volt megszokni a közös konyha-fürdő felállást, főleg, hogy nem tudtuk, meddig kell kibírni. Nemsokára költözünk egy önálló lakásba, ez nyilván nem olyan költséghatékony, viszont számomra egy kor felett egyszerűen nehéz másokkal osztozni.

Ami érdekes, hogy itt az osztozkodás abszolút normális – tehát nem csupán a lengyel és magyar bevándorlók között. Normális irodai pozíciókban dolgozó brit fiatalok is többen bérelnek házat (csak nyilván nem a bevándorló-negyedekben).

kanálisok.jpg

Végszó

Rengeteg fiatal magyart ismerünk, akik kijöttek, tanultak és elérték a céljaikat, olyan karriert kezdtek el építeni, amit valószínűleg otthon – már csak a lehetőségek mennyisége és a bérek miatt – nem tudtak volna.

Mielőtt lediplomáztam, az egyik gyakorlaton megkérdeztek minket a terveinkről. Néhány ember nagy lelkesedéssel mesélte a kiköltözésről szőtt terveit, párnak már volt állása (ők végigdolgozták a főiskolai éveiket), a többség pedig csendben nézte az asztalt.

Azt gondolom, hogy akinek van bátorsága, nyelvtudása (amilyen szintre belövöd magad, azt oszd el kettővel, ha idejössz), kezdőtőkéje (sok-sok forint!!!), és ereje, az próbálja meg, még akkor is, ha csak egy „büfé szakos” papírkája van.

Sokszor lesz nehéz, sokszor akarsz majd hazamenni és feladni, de egyszerűen nem éri meg az út közepén visszafordulni.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Osszuk meg egymással kedvenc ételeink receptjét - írjátok meg, mi a kedvencetek ott, ahol éltek, hogyan készítitek el, illetve hogyan készítitek el a kedvenc magyar fogásaitokat – hogyan pótoljátok az alapanyagokat, fűszereket, mit változtattok, ha kell. Ha mindehhez fényképe(ke)t is küldtök, akkor ez az egész nagyon hasznos és (nem utolsósorban) jó móka lesz. Várom tehát a recepteket, fényképeket, kis történettel a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr155981363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mrs. Clayton 2014.04.08. 17:07:13

@Mirjam2: persze hogy igaz, aztán 900felvett egyénből első félév végére lesznek 400-an év végére 200-an végül 5 év múlva pontosan 5-en végeznek, ha egyáltalán

**mimi** 2014.04.08. 17:11:22

vagy még sem kéne...:)
most értem a kommentek végére

Evain 2014.04.08. 17:15:48

@Pink Petsch: Juteszembe, múlt héten roppant vicces beszélgetést folytattam egy kolléganőmmel (más divízió, de egy élpületben dolgozunk). Kérdezte, honnan való vagyok. Mondom Magyarország. Erre elkezd áradozni Erdélyről, hogy milyen szép stb. Ebben egyetértettem vele, de nem bírtam ki, hogy ne homályosítsam fel a tévedéséről, hogy már nem Magyarország része. Teljesen döbbenten nézett rám, és kérdezte, hogy mióta. Halálosan komolyan közöltem, hogy lassan 100 éve. Aztán egyszerre törtünk ki röhögésben. :) (Kolléganő fülöp-szigeteki.)

Herr Géza 2014.04.08. 17:55:24

@Evain: ".. (Kolléganő fülöp-szigeteki.).." Na az azért más...! Már az is valami, hogy tudott Erdélyröl. :))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.04.08. 18:01:48

@Evain: @Herr Géza: Sot, a lenti cukk alapjan azt is mondhatjuk hogy foldrajz oktatas teren Fulop-szigetek - USA 1:0

444.hu/2014/04/07/kuldjunk-mar-katonakat-abba-a-ize-ukrajnaba-vagy-mibe-ott-afrikaban/

Azokkal a delikvensekkel kezet raznek, akik Ukrajnat a sajat orszagukon belul helyeztek el. :D (Bar Gronland sem piskota...)

2014.04.08. 18:20:16

Jól csináltad Edina, gratulálok! Örülök hogy olvashattunk egy példát hogy mit lehet kezdeni az ilyen szakmákkal külföldön.

Én is önkénteskedtem egy pár évig amig egyetemre jártam és munkát kerestem - igy gyüjtöttem releváns munkatapasztalatot, meg referenciákat. Különböző, bevándorlási ügyekkel foglalkozó non-profitok testületi munkájában vettem részt, ez nemcsak munkatapasztalat ügyileg volt hasznos, hanem az én önbizalmamat is szépen felépitette.

Nekem is szimpatikus itt az a szellem hogy az emberek szivesen segitenek egymásnak. Ez a nagy gazdasági válság után alakult ki és a kultúra részévé vált. Kedvenc non-profitok a Salvation Army, Multicultural Society és az SPCA... Önkénteskedni jelenleg nincs időm, de ha nyugdijba mentem akkor elképzelhető hogy keresek valamit mert nagyon jó érzés ilyesmit csinálni.

A curry ételek az általunk ismert formában szerintem is brit ételek, viszont a cronut kikéri magának, ő amerikai, New York-ból! :) De ez persze lényegtelen... Örülök hogy jól érzed magad....

Világpolgár2012 2014.04.08. 18:29:21

@Pink Petsch:
Itt egy pár a kedvenc éttermeim közül, ezek mind modern brit konyhát visznek, hátha találsz valami újat az étlapokon :)

www.thecurlewrestaurant.co.uk/
www.themulberrytreekent.co.uk/
www.thesportsmanseasalter.co.uk/home.shtml
www.theploughinnstalisfield.co.uk/

2014.04.08. 18:31:56

A non profit nemcsak azokról a jótékonysági ügynökségekről szól akik pénzt gyüjtenek éhező afrikai gyerekek számára. Nagyon sok különféle szolgáltatásokat nyújt - kapnak az államtól is pénzt és kapnak a közösségtől, magánszemélyektől is. Pl. a SUCCESS Vancouver-ben - nyelvtanfolyam, álláskeresés, advokáció, stb. bevándorlók számára. Vagy a Boys and Girls Club, amely iskola utáni programokat, táborokat szervez gyerekeknek. Meg rengeteg más.

2014.04.08. 18:49:40

@Világpolgár2012: Köszi, böngészem őket ...

Szakura 2014.04.08. 19:04:38

@Evain: az egyik barátnőm, Catherin, is megy Afrikába, egy gánai iskolába tanít majd önkéntesként - fizetésnélküli szabadság, útiköltség, szállás, kaja -, nagyon sokba lenne neki, ha a barátok, ismerősök nem segítenének. Tanítani néha fontosabb, mint alamizsnát osztani. Ez is úgy működik, mint a London maraton. A futók is gyűjtik a pénzt valamelyik jótékonysági szervezetnek, és akkor futhatnak.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.04.08. 19:04:39

@Pink Petsch: Lehet egy személyes jellegű kérdésem? Te mivel szoktad tölteni a szabadidőet?

River_Of_No_Return 2014.04.08. 19:04:39

@Chang Yai:
Valószínűleg igazad van, de szerencsére, akik igazán szeretnének segíteni (nem csak hőzöngeni a nagyok lenyúlásain), azok meg fogják találni a kis szervezeteket is. Én most egy kicsi non profitnál “dolgozom”, és annak ellenére, hogy néhány olcsó plakát nyomtatási költségén kívül szinte semmit nem költünk reklámokra, megtalálnak minket sokan, és jönnek segíteni, illetve támogatnak minket.

sapkabojt 2014.04.08. 19:04:39

Sziasztok! Ha valaki tavaly néhány hónapot Magyarországon dolgozott, utána pedig Kanadában élt és dolgozott, hol kell adót bevallania és az év melyik részéről?

A posztoló ügyes volt, viszont önkéntesség sokszor csapda. Önkéntesség van Magyarországon, ott is ingyen munkaként működik, miattuk nincsenek szabad állások egyes intézményekben. Konkrétan tudok olyan munkakörökről, ami megszűnt, mert frappánsan kiváltották önkéntesekkel, gyakornokokkal. Ami a színvonalon hosszútávon meg is látszik, mert egy önkéntesre nem lehet úgy számítani, mint egy alkalmazottra. Abba a csapdába esnek bele az ifjú tehetséges önkéntesek, hogy ha lelkesen ingyen dolgoznak, később kapnak ugyanott állást. Valójában totálisan kihasználják őket, és ha ezt megunják, helyükre vár végtelen számú másik önkéntes, állás pedig igazából nincs. Ha mégis felszabadul egy (vki nyugdíjba vagy szülni megy), akkor is legeslegjobb esetben gombokat kaphat.
Kanadában, amennyire láttam, tipikusan önkéntesek a jó erőben lévő nyugdíjasok (sokan vannak), és az unatkozó háziasszonyok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.08. 19:20:38

Hej, londoniak!Meg aki sokat jár arra!Az az üvegcsúcs-épület, ami az első képen van, az kész van már?Lehet kilátónak használni?Már úgy értem, hogy átlagos turistaként, nem csilliárdokért... Kösz.

Kéne már menni nagyon Londonba...nem feltétlenül munkáért, csak úgy körülnézni.

montroyal ( CAN qc) 2014.04.08. 19:22:52

@sátán matskája: tegnap (ma) 1 ig neztem orulunk minden rendbe oriasi liberal gyozelem , rekord PQ veszteseg ... most veszekedjenek a vesztesek , kinek a hibaja volt ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.08. 19:23:37

@Shebelle: Mondjuk megkóstólni én is eléggé félek sokmindent...Ki tudja ezek a mindenféle népek miből készítik azokat a kajákat...

A sushiról is azt olvastam, hogy állítólag a jó szakács az bele is köp (!) a kész kajába... :-o Aztán, hogy mi igaz...

Világpolgár2012 2014.04.08. 19:25:26

@geegee:
A Shardról beszélsz??? :) Nincs még minden szint kész/berendezve, de a kilátó nyitva van. Itt vannak a linkek:

www.theviewfromtheshard.com/en/?gclid=COCPvN-z0b0CFWbLtAodLCoAXA

the-shard.com/overview/

2014.04.08. 19:38:11

@sapkabojt: "Kanadában, amennyire láttam, tipikusan önkéntesek a jó erőben lévő nyugdíjasok (sokan vannak), és az unatkozó háziasszonyok."

Hat ezt rosszul lattad - te melyik szervezetnel voltal ahol ezt megfigyelted? En se voltam se nyugdijas, se unatkozo haziasszony, hanem eppen megozvegyult fiatal no aki egyetemre jart. A Multicultural society onkentesei pl. tele vannak munkat kereso, vagy mar dolgozo bevandorlokkal. Az se torvenyszeru hogy a non-profitnal maradj. En pl. a kozalkalmazottaknal nyomultam, es mast is ismerek aki ugyanezt csinalta.

mikulenko 2014.04.08. 19:38:41

Aki önkéntes munkában gondolkodik. annak ajánlanám:

workaway.info

:)

klappol 2014.04.08. 19:38:41

@geegee: Hehe, van viszont zefreérlelés, ahol teleköpködik a páleszalapanyagot. Aztán jó ital lesz a végeredmény, megkóstolnád??? :D:D:D

2014.04.08. 19:38:56

@Babette_: A verkeringes legnagyobb oromere :)

2014.04.08. 19:51:44

@cougarcat: Persze vannak onkentes nyugdijasok, ez teny, meg nyilvan unatkozo haziasszonyok is de nem kell azt hinni hogy csak errol szol a dolog.

Az elobbihez kapcsolodik hogy a heten a ferjem a Linley Valley parkban fogja a fahidakat javitgatni egy onkentes csapattal. Amikor fiatal volt a Manning Parkban (egy gyonyoru BC tartomanyi park) epitettek ki a turista osvenyeket, mint onkentesek. A Katimavik programban is reszt vett anno.... Egy tipikus kanuk do-gooder. :)

Latcho Rom 2014.04.08. 20:06:04

@montroyal ( CAN qc): Nem feledi el az ország a Liberoknak, se Justinnak hogy négy évig relative nyugink lesz megint.
:-)

klappol 2014.04.08. 20:06:05

@geegee: Szerintem nem igaz, ne akard a kedvem elvenni a susitól!!!! :D:D

klappol 2014.04.08. 20:06:05

Eccer egy cég hirdetett állást, önkéntesnek a harmadik világba, 160 ezret akartak, hogy fizessek, mert: 6 hónap Anglia, nyelv és amit még tudni kell, majd vizsga és irány dolgozni. Az angliai tartózkodást magamnak kellett volna fizetni és a kajámért pedig valamit dolgozni. Letettem a dologról. Ki mit tett volna??

2014.04.08. 20:26:46

@sapkabojt:

Sok mindentől függ. Van-e egyezmény az adott országgal a kettős adóztatás elkerüléséről(Kanadával van), külföldi, vagy belföldi illetőségűnek számítasz-e, stb.
Egyszerűbb, ha elolvasod.

nav.gov.hu/data/cms280405/4._IF_Maganszemelyek_kulfoldrol_sz._jov._2013.04.15.pdf

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.08. 20:33:48

Na szóval...

kepkezelo.com/images/orck9jvx0foxlxh6o4x.jpg

Tetszett a poszt.
Őszinte.
Nem akarja azt sugallni hogy megjárta a hadak útját.
Én inkább becsülöm benne hogy a jó anyagi körülmények ellenére is belevágott és boldogult.
Ráadásul jól ír, úgyhogy mindenhez csak gratulálni tudok.

2014.04.08. 20:39:57

@diggerdriver: Raadasul az ilyen tortenetek nagyon is inspriraloak, motivaloak meg azoknak is akik nehezebb korulmenyek kozott indulnak. Ilyenkor van az hogy nem irigykedni kell ra hanem utanozni! :) (ha hasonlo celja van valakinek persze)

Taxomükke (UK) 2014.04.08. 20:53:25

@maxval a gondolkodó birca: Mivel én annó decibel 6 évig dolgoztam a nonprofit szektorban, itt Angliában is körülnéztem... veszett jó fizetéseket adnak vezetői szinten.
És ha megnézem, mennyit költenek reklámra, csodálkoznék, ha valóban sok jutna magukra a célokra...

sapkabojt 2014.04.08. 21:21:53

@cougarcat: Konkrétan csak múzeumokban találkoztam velük, a termekben. Salvation Army reklámokat láttam.
Kanada elég nagy. :) Az pozitív, ha olyan munka folyik, ami amúgy nem jönne létre. pl. park szépítés, afrikai tanítók, szegények segítése... Az viszont nem tetszik, ha valahol csak spórolásból alkalmazzák a módszert.

sapkabojt 2014.04.08. 21:21:53

@lexrex: Köszönöm, eddig már sikerült összezavarni két könyvelőt, pedig a törvényt is olvastam ugyanerről, de nem egyértelmű az egész.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 21:22:39

@geegee:
Na hallod?!
A halak meg teleszarják a tengereket és mi azért fizetünk egy csomó pénzt, hogy halszarban ússzunk...

A tehénszarral meg még az aszfaltot is megtrágyázzák itt. Képzeld csak le: ehetsz halat, ami a saját szarában úszik egész életében vagy olyan zldségeket, amiket tehénszarral locsoltak.

Mi marad? Tiszta idióta az ember :)

2014.04.08. 21:35:18

@sapkabojt: OK, értem. A spórolás kommented bizonyos esetekben jogos - más esetekben meg tiszta haszon az adófizetőknek.

A Sally Ann-nél nagyon sok valamikori kliens, szolgáltatás igénybevevő ember önkénteskedik - segitenek kiosztani a kaját, takaritani a menhelyet, kipakolgatni az adakozásból összegyüjtött élelmiszert, stb. Sokan ezek közül segélyen élnek, nem alkalmazhatóak valami okból - én értékelem hogy legalább valami hasznosat akarnak csinálni, úgymond visszaadni a közösségnek amitől kaptak valamit.

2014.04.08. 21:37:21

@Kövérmadár [swe]: Jó hogy eszembe juttattad, indulok hamarosan a kertészetbe... Marhatrágya, halkomposzt megy a listára. :)

blackhairlady 2014.04.08. 21:42:16

@rezsöatya: Jol hangzik ez a koltozkodos, erezd jol magad az uj otthonodban:)

En is pont ma kertem el a lanyomtol a fenykepezojet (profi:), es elterveztem, hogy korbefenykepezem Houstont, a kulonbozo epiteszeti stilusokat, uj resz, regi resz, neighborhoodok bejaratai, iskolak, templomok, stb.. , es elkuldom Hataratkelonek, hatha erdekli ot is es titeket is.

2014.04.08. 21:45:27

@blackhair-lady: Engem érdekel és még ragadós is lehet a példa! :)

szuperkrumpli 2014.04.08. 21:45:43

London olyan, mintha az egész világot beletaposnád egyetlen városba!
Tudálékos Hungarisztánban az alacsony önkéntességet is megoldották! Kötelezővé tették annak aki akar egy érettségit! :D

blackhairlady 2014.04.08. 21:57:16

@tableno: Amikor en hazamegyek, evente, a vasutallomason latom a valtozast, mindig tobb vakolat omlik le rola, a szinhaz epuletevel ugyan ez a helyzet. Es a setalo utca uzletsorai. Minden evben egyre tobb a bezart, lepapirozott, ures uzlet.

morsels (törölt) 2014.04.08. 22:07:39

@blackhair-lady:
Te minden evben hazamesz? Aztamindenit :-)

blackhairlady 2014.04.08. 22:10:05

@DieNanny [SZ,CH]: Elvileg a csomagolason rajt kell hogy legyen, mibol mennyi talalhato a termekben:)

blackhairlady 2014.04.08. 22:16:35

@Zoole[uk]: En nagyon szerettem azt a sorozatot, mert egyreszt szorakoztato, masreszt pedig valoban csodas a kornyek, raadasul jol is genykepezett az operator. En is elgondolkodtam ugy a 20. resz utan, hogy valyon hany lelket szamlal a kis varos, ha igy folytatjak kihalnak hamarosan:))))))))

blackhairlady 2014.04.08. 22:20:44

@DieNanny [SZ,CH]: "Fejbe dobod egy 'dobós-tortával'?
:-)))"
Ez annyira aranyos volt:)))))))))

SzZoole 2014.04.08. 22:20:56

@blackhair-lady: a film engem nem erdekel,nem kot le,de a hely ahol forgatnak valoban lenyugozo siman birnek ott elni:)
Rezso is arra a kornyekre koltozott,mondtam is neki,hogy mindig nezzen a hata moge,mert minden heten tortenik egy gyilkossag:)))

morsels (törölt) 2014.04.08. 22:22:31

@Zoole[uk]:
Neki nem kell hatraneznie, irta, hogy o gyilkol :-)

SzZoole 2014.04.08. 22:25:12

@morsels: igen o az evezos gyilkos,igy jutott a hazhoz is,csak Barnabi felugyelo nehogy kopoktason az ajtajan egy nap:)

DieNanny CH 2014.04.08. 22:36:10

@blackhair-lady:

Ő a házi készítésű sütiről kérdezte, mennyi % cukor van benne.

blackhairlady 2014.04.08. 22:43:47

@cougarcat: Ok, bar idobe telik mire vegig fenykepezek mindent.:)

blackhairlady 2014.04.08. 22:48:04

@morsels: Igen, ediig minden nyarat otthon toltottunk, es egyszer novemberben is mennem kellett, apukam meghalt.
Az elso evben majus vegen mar indultunk, augusztusban a suli kezdetere jottunk vissza. Masodik evben is meg az egesz juniust, juliust otthonn toltottuk, tavaly mar joval kevesebbet, es valoszinuleg az idei lesz egy jo ideig a zutolso. Most mar el kell kezdeni itt az USAban korul nezni, eddig erre sem idonk, sem penzunk nem volt a magyarorszagi nyaralas miatt. Azert nekem hianyozni fog, en nagyon szeretem Magyarorszagot.

morsels (törölt) 2014.04.08. 23:05:04

@blackhair-lady:
Azert erdekes, mikor irja valaki azt, hogy 'hazamegy' :-)

morsels (törölt) 2014.04.08. 23:13:56

@blackhair-lady:
Persze 'irigyellek' is. Azert evente, tobb honapra... :-)

1999-ben volt az, hogy telefont kaptam Csutortokon, hogy anyam nagyon rosszul van (neki is rakja volt). Gyakorlatilag azert hivtak, hogy meg fog halni.
Hetfon indultam, Kedd estere ertem oda, Szerda reggel atmentem hozza, beszelgettunk, delutan meghalt, Szombaton temetes, Vasarnap jottem haza.

Evain 2014.04.08. 23:32:40

@Szakura: Igen, tanítani fontosabb, mint alamizsnát osztani. Ezzel tökéletesen egyetértek. Barátok és ismerősök segítségét is lehet kérni. De hogy vadidegenektől várjam el, hogy finanszírozzák, mert én jótékonykodni szeretnék egy másik kontinensen, na azt az én gyomrom nem veszi be. Segíteni abban az országban is lehet, ahol él. Előbb tán ott kéne körülnézni. Szerintem.

Ja, másik érdekes megfigyelés: tavasztól őszig jóval több becsöngetős kéregető van, mint ősztől tavaszig.
Lehet módosítok a házi szabályzaton, és ha valaki a legnagyobb téli vihar közepette jön adományért, arról fenntartások nélkül elhiszem az elhivatottságot, és esküszöm előveszem a pénztárcámat.

Shanarey 2014.04.09. 00:13:16

Tegnap szóba került a Wellingtons

Na én ma Glasgow-ba be esve ezt lőttem a pályaudvartól 50 méterre.

Ő Wellington személyesen, kissé átalakítva, valami pihentagyú által.
De végül is tényleg jó.

kepfeltoltes.hu/140409/IMG_0079_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Shanarey 2014.04.09. 00:20:26

@rezsöatya:

Részemről ma elmentem Elgin-ből Glasow-ba vonattal, és a Skót táj tényleg egy többnapos bámulást érdemel. Ám az állattartás nem mindenhol olyan ahogy az a drága EU előírja.

A birkáknak egész jó.

De a szarvasmarha állomány nem mindenhol volt úgy tartva hogy nekik is jó legyen.

Latcho Rom 2014.04.09. 00:51:14

Részemről ma kimentem a ház elé összszedni a csikkeket az olvadó hó alól.

Tavasz te Gyönyörű !!!

blackhairlady 2014.04.09. 00:52:01

@morsels: Igen, azt mondjuk, hogy haza megyunk, es amikor jovunk vissza akkor is ezt mondjuk. Jo nekunk, na:)
Szerencsem van, mert en is csak akkor dolgozom amikor iskola van, igy a nyari szunet engem is megillet. Viszont most mar itt is szeretnenk utazgatni, a ketto egyutt nem megy kozel fejenkenti 2000$-os repulojegy arakkal.
Aput skypeon lattam elve utoljara, en mar csak a temetesre utaztam haza. Itt pont halaadas volt. En azert tovabb maradtam mint te, 10 napig. Szomoru dolgok ezek. Mi raadasul nagyon kozel alltunk egymashoz a csaladdal, szulokkel, tesveremmel, naponta mentunk egymashoz, vagy telefonaltunk. Sokaig fog tartani feldolgozni, ha egyaltalan sikerul:(

blackhairlady 2014.04.09. 00:53:35

@Shanarey(SCO): Na ki volt az az okos ember aki ezt tette szegeny lovasemberrel:))) Azt hittem belszint ettel a palyaudvari etterembe es azt fenykepezted le:))

Shanarey 2014.04.09. 01:00:37

@blackhair-lady:

A pályaudvar, a városnak, majdnem a közepén van, így estem be a városba.

2014.04.09. 01:20:16

@Shanarey(SCO): Hat ez nagyon jo!! (persze tiszteletlenseg meg minden) :)))

@blackhair-lady: Ezzel en is igy vagyok, vagyis ha Europaba megyek akkor abban az evben nem megyek mashova. Eleinte en is csak latogatni jartam haza, ez volt a szabadsag. Aztan elkezdtem utazgatni errefele es most mar nem tudok lemondani rola. Igy is nagyon sok mindent nem lattam meg...

Csaladtagok elvesztese amikor ilyen messze vagy - borzaszto. Az ember tok tehetetlennek erzi magat, ketteszakadni meg nem tud.

@morsels: Van hogy egy kis xar aranyat er. :) Nalatok van kert?

morsels (törölt) 2014.04.09. 01:39:02

@blackhair-lady:
Tudom, kozhely, de az ido az egyetlen, ami segit.

morsels (törölt) 2014.04.09. 01:41:20

@cougarcat:
Hat... egy nagyon kicsi backyard van, szoval megcsinaltattam interlock-kal az egeszet, nincs meg fu sem :-)

De meg Magyarorszagon aposomnak van egy szoloje, oda jartam ki (muszaj volt), beasoztam par szeker tragyat. Meg kapaltam is.

Akkor mondtam azt, hogy ha lehet, akkor azokkal a szerszamokkal, amiknek hosszu fa nyeluk van, nem akarok dolgozni :-)

2014.04.09. 01:54:02

@morsels: En pont forditva vagyok ezzel, Bp-en laktam es mindig arrol almodoztam hogy kertem legyen. Persze a diszkert azert korantsem olyan nagy munka mint a szoloskert gondozasa. Az enyhe eghajlatunkkal az a problema hogy szinte egesz telen nonek a gazok, moha, szoval tavasszal van eleg tennivalo. Most meg csak dirigalni tudok sajnos. :)

morsels (törölt) 2014.04.09. 01:58:05

@cougarcat:
A dirigalassal nekem sem lett volna problemam :-)

morsels (törölt) 2014.04.09. 02:17:13

@cougarcat:
Egyebkent en is varosi gyerek vagyok, 24 evesen kezdtem el hasznalni az asot, kapat, lapatot.
Mondjuk lapatot hasznaltam korabban, meg tizeneves koromban, de az a teli szen pincebe hordasahoz kellett.

2014.04.09. 02:35:36

@morsels: Szivesebben csinálnám saját magam. :) Ásás, trágya és föld terités, metszés, bokrok átültetése, kigazolás - megcsináltam egyedül mindent. Szeretem a fizikai munkát, jól egyensúlyozza a szellemi erőfeszitést.

morsels (törölt) 2014.04.09. 02:49:08

@cougarcat:
Ne erts felre, nem akarom a kerti munkat alacsonyabb kategoriaba sorolni, de azert nem ugyanaz, mint mondjuk egy szolot megkapalni, vagy asozva betragyazni.

Meg nekem azert meg mindig itt van a holapat :-)

2014.04.09. 02:59:21

@morsels: Tudom én azt, irtam is ezt az egyik előzőben... Nemcsak a munka más de a földeken hosszú órákon keresztül dolgoznak az emberek, mig egy diszkertben egy pár órát, itt-ott.

A hólapátolás elég is fizikai munkának....

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.04.09. 03:32:42

OFF valamiért tegnap nem kaptam értesítéseket, ha valaki válaszolt / reagált nekem, nem állítottam át semmit, másoknál működik ez a dolog?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 03:59:10

@maxval a gondolkodó birca: Állítólag volt ilyen a 90-es években, talán a Nyugati aluljárójában, hogy valami fiatal gyerek kiült koldulni, táblával, amin az volt, hogy Adidas cipőre gyűjtök.Aztán később meg már az volt a táblán, hogy "Az új cipőm". Összekoldulta... :D Sima, jól szituált diák volt állítólag.De lehet hogy urbánus legenda ez is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 04:34:37

@Világpolgár2012: Kösz.Nem tudtam még a nevét se, csak olvastam régebben, hogy micsoda csilliárdokból épül, meg a luxusság csimborasszója lesz... :D Nem csúfítja el nagyon a városképet?Bár, ha mondjuk több ilyen is lenne már, akkor nem lenne zavaró; valahol meg el kell kezdeni, ugyebár... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 04:37:01

@klappol: Mondom, nem tudom, de én már semmin se lepődök meg... meg az ellenkezőjén se.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 04:38:31

@klappol: Eszméletlen pofátlanság a cég részéről, én még jól el küldtem volna őket a q anyjukba... :-o

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 05:32:29

@Kövérmadár [swe]: Ez mondjuk sajnos igaz.A legdurvább viszont a méz: a darage, méh stb. megeszi a nektárt, a testében összekeveredik az emésztett massza mindenféle ocsmány turhával, és az egész kisz@ródik az állatból.Mi meg, emberek vagyunk akkora marhák, hogy szeretjük és megesszük... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 05:34:00

@morsels: Tcha, a japánoktól minden kitelik...De azért nem fogadokbe én se mindent fenntartások nélkül, szóval lehet akár az egész kamu/csemu is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 05:57:46

@Világpolgár2012: Mondjuk ez a q vastag üveg valszeg marh@ra nem kedvez a fényképezésnek, mocskos, vízcseppes, töri a fényt, stb...Szóval lehet, hogy csak szabad szemmel jó, az meg nekem kevés szokott lenni. :D

De azért kiszedtem és lementettem a honlap kódjából a nagyméretű háttérképeket, hahaha... :-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 05:58:47

Na, szépen telifloodoltam a posztot.Bár így a nap végén/elején már úgyse számít...

2014.04.09. 06:11:48

@geegee: Nem baj, én olvasom, meg talán még egy páran a végeken! :)

Sütemény1975 2014.04.09. 06:42:07

Jo reggelt! Itt Erith (greater london area) , az ido tiszta, 7 fok van, megyunk dolgozni :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 07:33:05

@Babette_: Háppersze, mér' nem így kell írni? :D

Sőt, még olyan is kéne legyen, hogy varage...

Latcho Rom 2014.04.09. 08:32:30

Tudom, megigértem hogy nem politizálok a választások után..igérem ezek már csak utózöngék.

Íme Váncsa mester a magyar birkaságról, tudom elolvasta a bölcsészbojtárom a Bibó dolgozatot is, ezzel ezt a szemesztert lezárom..ez és az miatt.

www.atv.hu/videok/video-20140408-vancsa-istvan-a-valasztasokrol

Latcho Rom 2014.04.09. 08:32:38

@Kövérmadár [swe]:

Barát irja, neked is infó Peccs.

A kamatot a hiteleket adminisztralo, helyi NGO, egyhazi szervezet vagy bank kapja. Ha nem kapnanak, nem volna mibol futtatniuk a segelyegyletet. Es, ha ingyen volna a penz, nem becsulnek meg annyira, akik kapjak.

Egyebkent ott van a KIVAn, mennyi kamat, kinek megy es mi annak az eddigi recordja. Amikor valaki kivalaszt egy illetot, akinek hitelt ad, akkor ott van a neve mellett mindez.

Evek ota KIVAzok es meg egy simlisseget se fedeztem fol. Eddig ket hitelezom nem fizette vissza az egesz penzt (kb. 120-bol), de erdekes modon csak az utolso par dollart. Szerintem meghaltak...vagy valami rossz tortent veluk. Ha egyszer nem torlesztenek, soha tobbe nem jogosultak KIVA hitelre, pedig a legtobben, akik egyszer kapnak, visszternek, hogy a kis bizniszuket tovabbfejlesszek.

Aki azon topreng, hogy a KIVA atveres, ne adjon. Adjon a sarki wino, drogos koldusnak, akkor pontosan tudja, minden filler hova megy. En azt is szoktam. De csak az abszolut remenytelennek latszo urgeknek, akiknek mar nincs segitseg. Gondolom, hadd igyon, lojon be egyet, ha az akar pillanatnyi oromet okoz neki. Egyszer RIOban adtam 1 dollart egy mocskos nyomorult templomlepcson fetrengo koldosnak. Felpattant mint Humpty Dumpty es mire eszbekaptam, halasan csokolgatta a kezem es arcom. A ferjem csak rohogott, tudta, agybajos leszek, ha nem tudok gyorsan megmosakodni.

Világpolgár2012 2014.04.09. 17:22:23

@geegee:
Az, hogy elcsúfítja-e a városképet természetesen nagyon szubjektív. Nekem tetszik, de biztos sokaknak nem. Egy kis telket építettek be egyébként London központjában az egyik fő vonat terminus mellett és Londonnak mindenképpen jók az ilyen beruházások, mert bevételt és munkalehetőségeket hoz anélkül, hogy igazából bármilyen kompromisszumot kellenne kötni (a városképen kívül, ami ugye vitatható :))

Világpolgár2012 2014.04.09. 17:24:15

@Világpolgár2012:
Kellenne = kellene, elszaladt velem a klaviatúra :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.09. 23:28:30

@Világpolgár2012: Akkor legalább jó helyen van.Itt Stokiban is vannak ilyen magaslati pontok, ahonnan lehet sasolni, de kicsit kívül esnek a városközponton.Bár ha van az embernek jó távcsöve, teleobjektívje, akkor semmi se lehetetlen.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása