oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. április 07. 06:42,  Barátságok Határ(átkelő)n innen és túl 444 komment

2014. április 07. 06:42 Határátkelő

Barátságok Határ(átkelő)n innen és túl

Mit is írhatnék a mai poszt elé? Talán csak annyit, hogy jó érzés azt olvasni, hogy ez a blog embereket tud összehozni, ismeretségek, barátságok alakulnak ki, és nem csak a virtuális térben, hanem néha a fizikaiban is.

Kerti parti Susan Rath 140407.jpg

„Naponta találkozunk statisztikákkal, és nézünk szembe a ténnyel, hogy egyre többen és többen élnek határainkon kívül. Személyes vagy másoktól hallott történetek cáfolják vagy erősítik a „csak magyarokkal ne barátkozz” elvet.

Az én történeteim az előbbi kategóriába tartoznak, és szívmelengetőek, nem csak azért, mert mindig jólesik valami pozitív dologról olvasni, hanem némelyik barátság egyenesen Határatkelőnek köszönhető!

A szereplők nem kitalált személyek, így a valósággal való bármilyen egybeesés nem a véletlen műve :) (a diszkréció érdekében neveket csak kezdőbetűkkel jelölök :)) A fenti képen én a felső sorban jobbról a második vagyok a fekete pulóverben, mellettem a kisebbik lányom.

Történet #1

Szóval egyszer volt, hol nem volt, voltam én, aki néhány posztot írtam a Határátkelőre az Egyesült Államokból (ezeket ide és ide kattintva tudjátok elolvasni - Határátkelő), azon belül is Kaliforniából. Köszönhetően a blog egyre nagyobb olvasótáborának és népszerűségének, az én bejegyzéseimet is elég sokan elolvasták, többen megkerestek emailben, tanácsokat kértek, vagy egyszerűen kíváncsiak voltak arra, milyen itt az élet.

Egy alkalommal kaptam egy hosszabb, bemutatkozó levelet A-tól, aki – kicsi a világ – kiderült, alig 2 órányira lakik tőlem, és Kaliforniába költözésének története sokban hasonlított az enyémre. Néhány email váltás után Facebook-on is megkerestük egymást.

A történet ezután olyan fordulatot vesz, amiről, ha nem történt volna meg, azt mondanám, ilyet csak nagy fantáziával rendelkező szappanopera-forgatókönyvírók szoktak kitalálni.

A. meglepetéssel fedezte fel, hogy van egy közös ismerősünk, aki mellesleg szintén az USA-ban él már évtizedek óta, és rákérdezett, honnan ismerem. Az illető általános iskolai barátnőm, akiről több mint 20 évig semmit nem tudtam, csak annyit, hogy az USA-ban lakik.

Amikor a következő emailt kaptam A-tól, alig akartam elhinni, amit olvastam. :) Kiderült, a közös ismerős az ő középiskolai legjobb barátnője, akiről ő sem hallott már időtlen idők óta!! Ezek után ők is boldogan egymásra találtak, és itt a vége, fuss el véle.... na, nem egészen, mert nincs vége a történetnek, és ez a legjobb benne.

A-val és SZ-el sikerült közös skype-olást megejteni, és annyi idő után „élőben” és beszélgetni. SZ-től hasznos lakberendezési tanácsokat kaptam, ugyanis ő időközben lakberendező lett, én pedig kapva kaptam az alkalmon, mivel építkezés kellős közepén voltunk.

A-val jó barátnők lettünk, együtt izgultam velük lélekben, amikor a zöldkártya-interjún voltak a férjével, gyakran beszélünk telefonon vagy FB-on, megvitatjuk a napi aktuális dolgokat, együtt tanultunk A. KRESZ-vizsgájára, vagy éppen telefonon együtt „sütöttünk” tortát. Mindezt közvetve Határátkelőnek köszönhetjük. :)

Történet #2

Szintén Határátkelőn keresztül keresett meg G., aki házasságkötés és Kaliforniába költözés előtt állt. Praktikus tanácsokra volt szüksége ügyintézéssel, papírokkal kapcsolatosan, így váltottunk pár emailt.

Néhány hónappal később örömmel újságolta, hogy megérkezett, és gyorsan sikerült akklimatizálódnia a dél-kaliforniai élethez, nem utolsósorban menyasszonyának és családjának köszönhetően. :)

Azóta is tartjuk a kapcsolatot, sőt az Állami Népi Együttes itteni fellépésére időzítettük személyes találkozásunkat. Azóta megszületett a kislányuk is, G. pedig már most megkezdte a nyelvi alapozást, így magyarul olvas meséket a kis Sienának, és tiszteletbeli tagja a Kaliforniai Magyar Anyukák (és Apukák) FB-csoportnak. :)

Történet #3

Akár az előző történet folytatása is lehetne ez, mert a közösségi médiához kapcsolódik. Tudom, hogy egyre több határontúli magyar csatlakozik különböző FB-csoportokhoz, nem kivétel ez alól az USA sem.

A különbséget abban látom, legalábbis azokban a csoportokban, amelyeknek a tagja vagyok, hogy sikerült egy aktív, segítő közösséget létrehozni. A több éves tapasztalattal rendelkezők szívesen adnak tanácsot az újonnan érkezetteknek hivatalos ügyek intézésétől kezdve nyelvtanuláson át sütés-főzési praktikákig.

Ami számomra különösen pozitív, hogy különböző generációk képviseltetik magukat ezekben a csoportokban, az 56-os nemzedéktől kezdve az alig pár hónapja érkezettekig.

Nem csak virtuálisan, de a valóságban is élvezetes beszélgetéseket lehet folytatni. Nemrég pl. remek kerti partin vettük részt, ahol több mint harmincan jöttünk össze Los Angeles környékéről. Voltak, akik 2-3 órát vezettek, hogy végre személyesen is megismerkedhessenek egymással, és persze a finom házi kenyér, a gulyás, a somlói galuska sem volt elhanyagolható tényező. :)

A jó hangulatú találkozó után eszembe jutott, hogy ezek az alkalmak milyen természetes módon és hatékonyan szolgálják a magyar identitásunk megőrzését. A fiatal családok, ahol a gyerekek napjaik nagy részét angol nyelvi környezetben töltik, ilyenkor ismét magyar szót hallanak, magyar családokkal vannak körülvéve.

A szülők nem csak tapasztalatot cserélhetnek, hanem praktikus megoldásokat is találnak arra, hogyan lehet a magyar nyelvet gyakorolni, hol lehet magyar nyelvű mesekönyveket találni, hol vannak magyar gyerekprogramok, stb.

Azt hiszem, nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy a második generáció identitását nem (feltétlenül) a népi táncok, a népi kultúra, a népzene oktatásával lehet erősíteni, hanem pl. annak lehetőségével, hogy ezek a gyerekek több időt tölthessenek magyar (nyelvű) közegben.

Bár a diaszpórában is léteznek csoportok, egyesületek, de ezek a mesterséges kis „magyar szigetek” az amerikai (vagy egyéb külföldi) kultúrában elszigeteltek. 12 éves lányom, aki 7 éve él itt, mindig azt mondja nekem, furcsa neki magyarul beszélni másokkal, akár a saját kortársaival is.

Miért? Nem csak azért, mert kevés a lehetőség, hanem azért, mert angol nyelvi közegben van szinte állandóan (vegyes házasságok esetén gyakorlatilag a nap 24 órájában), ehhez van szokva, ebben szocializálódott, ez számára a természetes.

Ugyanakkor a magyarországi látogatások alkalmával, magyar nyelvi környezetben semmi problémát nem jelent neki (na jó, kicsit keresgélni kell a szavakat az első 1-2 hétben, de utána már nincs probléma).

Ha nekem nagyon sok pénzem lenne, akkor minden itt élő családot megajándékoznék egy repülőjeggyel, amelynek segítségével magyarországi nyaralásra küldhetnék a gyerekeiket.

Nem mondok újat azzal, hogy az Európán kívül élők számára egy-egy látogatás bizony nem zsebpénz, és nem csak anyagi, hanem logisztikai kihívás is. De addig is, amíg ez elérhető közelségbe kerül, próbálunk minél többet találkozni, barátságokat kialakítani, és segíteni egymást.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Osszuk meg egymással kedvenc ételeink receptjét - írjátok meg, mi a kedvencetek ott, ahol éltek, hogyan készítitek el, illetve hogyan készítitek el a kedvenc magyar fogásaitokat – hogyan pótoljátok az alapanyagokat, fűszereket, mit változtattok, ha kell. Ha mindehhez fényképe(ke)t is küldtök, akkor ez az egész nagyon hasznos és (nem utolsósorban) jó móka lesz. Várom tehát a recepteket, fényképeket, kis történettel a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr495965706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.07. 21:07:39

@Zoole[uk]:
Vagy belesüti a macskát:))))))))))))))))))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.07. 21:09:02

@diggerdriver: Az emberek nem a választási törvény szerint szavaznak, éppen ezért olyan sunyi ez az egész.

Azon embereknek a többsége, akik vették a fáradságot és elmentek szavazni, nem a fideszt akarták még négy évig látni.

A fidesz támogatói kevesebben vannak, mint az ellenzőik.

Az, hogy aki nem ment el szavazni kit támogat, nem tudhatod te sem. Gyaníthatóan senkit sem támogattak, egy igazi támogató el is megy szavazni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.04.07. 21:10:08

@macamuca [IHUN]: De ilyen erővel bármelyik pártról mondhatod ezt...

Na megyek, jó éjt mindenkinek!

eddie1977 2014.04.07. 21:10:43

@zöldeketbeszélek: Akkor valószínűleg mindenkinél jobban megértetted, amikor azt írtam, hogy az én rokonom is be van zárva a saját világába.
Én elhiszem, hogy Magyarországon nagy probléma például a cigányság [köztük nőttem fel, ismerem a csordaszellemüket, szót értek velük, nem kedvelem őket túlzottan, bár problémám se volt velük soha].
De hidd el, ha az összes cigányt, zsidót kiírtanád, akkor sem lehetne nemzeti alapú országot létrehozni.
Egyszerű oka van: nincs nemzet.
A magyar soha nem az összetartásáról volt híres. Nézd csak meg, mi történik manapság. A egyik barát szó nélkül nekimegy a másiknak pusztán azért, mert nem értenek egyet. Nem közös nevezőt keresnek, hanem harcolnak egymással.
Az egyik nyer, a másik veszít. Aztán fordítva. És ez így megy a végtelenségig.
Ez az elmúlt 25 év gyümölcse is, ezt láthatod magad körül otthon.
Az embereknek kéne változniuk, mélyen belül. Amíg ez nem fog megtörténni, addig az összes politikai párt ki fogja használni a megosztottságot.
Nekem nagyon furcsa, hogy ezt sokan nem látják.

Ugyandehogy (törölt) 2014.04.07. 21:11:46

@zöldeketbeszélek: Fidesz támogatói? Ah emberek nem a partra szavaztak,hanem ov-ra.
a magyarnak vszeto kell.
nem demokratikus elnök, hanem keménykezű vezeto.
ilysn egyszeru

SzZoole 2014.04.07. 21:13:17

@Shanarey(SCO): nem fogod elhinni en is unom,marmint a sutemenyeket.Mindig mondjak,hogy jo nekem,mert a felesegem cukrasz,erre en mindig mondom,hogy.ez olyan nekem mint a nogyogyasznak a pina:)))))))
Egyebkent mar regen tervezzuk,hogy megyunk feletek egy kicsit szetnezni majd viszunk neked,ha mar olyan edes ehes vagy:)))
Amugy ha en edes ehes vagyok akkor kinyalom a cukrasz .....:))))))

DieNanny CH 2014.04.07. 21:14:58

@Zsuzsi65:

Jún 1-jén van vége a sulinak? És mikor kezdődik?
Na, pl ilyen dolgok is nagyon érdekelnek a világból, a suli kezdete-vége, szünetek, hány órát vannak a gyerekek, stb
Itt júl 4-ig van suli, és aug 18-án fog kezdődni.

SzZoole 2014.04.07. 21:15:53

@diggerdriver: nem,abbol leggkozelebb hamis nyul paprikas lesz:)))

DieNanny CH 2014.04.07. 21:17:59

@Muscari:

Ja, már Sodalist-tal is találkoztatok? Nem volt nagy dobra verve! :-)))

**mimi** 2014.04.07. 21:18:58

@zöldeketbeszélek:
ez pontosan így van...
Az összes választásra jogosult szavazóból 39% nem szavazott, 34% nem a Fideszre szavazott, és a Fideszre 27% szavazott....
tehát azok közül aki elmentek szavazni, a többség nem a Fideszt akarta!!
Sajnos az a 39 % aki nem ment el, nem látott értelmes és érdemes jelöltet, a Fideszre szavazott azzal, hogy nem ment el. :(
Ez van...így jártunk, keserű, de le kell nyelni...

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.04.07. 21:19:30

@Shanarey(SCO): Single malt-okat iszol? Ha igen, akkor melyiket? :)

DieNanny CH 2014.04.07. 21:23:09

OFF

...Azt hiszem, le fogok bukni a családnál, hogy magyarul beszélek a gyerekekkel... Mind a három már magyarul hívja a macskákat ("cica-mica, cicc, cicc), a 21 hónapos meg olvasni hívta az anyját, húzta le maga mellé a földre: "cücc!" (Ez a "csüccs" akar lenni, mindig ezt mondom neki a csúzda tetején, hogy üljön le.) Még jó, hogy ezt átvitt értelemben lehet "sitz"-nek is érteni...
Amúgy semmi problémájuk nem lenne vele, szülők egymással franciául beszélnek, gyerekek egymással svícerdüccs, velem hochdeutsch...

Shanarey 2014.04.07. 21:24:23

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

Ha tudnám miről beszélsz, akkor talán válaszolnék, de így....
:-)
Sorry

Shanarey 2014.04.07. 21:25:40

@DieNanny [SZ,CH]:

Hajrá, akkor lesz a gyerekeknek egy saját titkos nyelve amit a szülők sosem fognak érteni.
:-))

2014.04.07. 21:31:00

@Kövérmadár [swe]:

Te írtad, hogy az atya tortát sütött.

Latcho Rom 2014.04.07. 21:32:00

@eddie1977:

Hatalmas +1 eddikoma, mondjuk sorosgyurit lehetne vitatni, de meg azzal is.

A tobbi duma bájolgas a választásokrol ma, blackie-t mar nem is emlitem, annyira gyagya.

Vonulok vissza a gyapotfoldi fedezekembe.

2014.04.07. 21:32:38

@Shanarey(SCO): nekem a Zoliek sutise elegge kiesik az utvonalambol, de ami kozel van hozzam Londonban, az a Euphorium bakery. Keress ra, hatha szallitanak ki.
Nekik van rendes sutiuk, igazi normalis suti!
Ok azok: blog.euphoriumbakery.com/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.04.07. 21:35:10

@DieNanny [SZ,CH]: "Jún 1-jén van vége a sulinak? És mikor kezdődik?
Na, pl ilyen dolgok is nagyon érdekelnek a világból, a suli kezdete-vége, szünetek, hány órát vannak a gyerekek, stb"

Ez nagyon valtozo, allamonkent, sot allamon belul is, meg attol is fugg, allami v. maganiskola. Az en lanyom maganba jar, nekik tavaly aug. kozepen mar kezdodott, igy hamarabb vege van. De most altalanosan elobbre hoztak az iskolakezdest mind a magan-, mind az allami iskolakban itt nalunk, es probaljak valahogy osszehangolni (tobb-kevesebb sikerrel).

SzZoole 2014.04.07. 21:42:56

@charlieharper [home, sweet home]: eleg sok uzletuk van,Te melyikbe jarsz?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.04.07. 21:46:07

@Shanarey(SCO): "Ha tudnám miről beszélsz, akkor talán válaszolnék, de így....
:-)
Sorry"

Remelem ez komoly mert viccnek mondjuk kicsit durva lenne hogy Skociaban elve nem talalkoztal meg a snigle malt whisky-kkel. :) Tobb Skocia is van a Fold nevu bolygon? Lehet nem ugyanarrol beszelunk... :)

2014.04.07. 21:47:15

@Zoole[uk]: az tulzas, hogy jarok. Vettem mar toluk tortakat es kenyeret. A Royal Exchange mogott.

Shanarey 2014.04.07. 21:50:31

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

Nem találkoztam vele, és ennek egy igen egyszerű oka van.
Nem iszok alkoholt, az esküvőmön 1997 ben is üdítővel koccintottam.
:-)

Egyébként, keresgélj rá a városnevekre sok olyan van amelyiket az USA ban szintén megtalálod.

Shanarey 2014.04.07. 21:54:43

@Zoole[uk]:

Az utolsó mondatodra vonatkozott.
TMI = Too Much Information

Shanarey 2014.04.07. 21:56:52

@charlieharper [home, sweet home]:

Köszönöm.
Szép, de nem hiszem hogy ilyen messzire is elszállítják.

SzZoole 2014.04.07. 22:04:45

@charlieharper [home, sweet home]: az Bank kornyeken van egy shopping city,az valoban nem esik utba mi felnek:)

SzZoole 2014.04.07. 22:07:16

@Shanarey(SCO): ne haragudj,nem akartalak meg bantani vele.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.04.07. 22:12:41

@Shanarey(SCO): Akkor felmentest kapsz az absztinenciad vegett. Feloldozlak gyermekem, elmehetsz. :)

Shanarey 2014.04.07. 22:12:56

@Zoole[uk]:

Miért bántanál meg vele, egyszerűen csak ez az a kategória amit én nem szeretek olvasni.

Nem vagyok prűd, csak amit az ember otthon a párjával csinál, az magánügy kategória, és én nem vágyom efféle információkra.

Van az a süti amivel ki lehet engesztelni.
:-))))))))))

Shanarey 2014.04.07. 22:13:33

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

Sacc per kb én vagyok az öregebb, vagyis megbocsátok.
:-)

blackhairlady 2014.04.07. 22:19:11

@DieNanny [SZ,CH]: Nalunk junius 5.-ig, es aug 18-an kezdodik:)

SzZoole 2014.04.07. 22:21:09

@Shanarey(SCO): nem nem,felre ertesz nem informacionak szantam.
Felenk(Nyiregyhaza)van egy ilyen mondas,hogy ha valaki mondja,hogy edes ehes vagyok,akkor azt szoktak ra mondani,hogy nyald ki a cukrasz segget.
Egy masik pelda;ha azt mondjak,hogy eg a gyomrom akkor azt mondjak ra,hogy kapd be a tuzolto f...t.
Azert barmennyire szabad szaju vagyok,ilyen infokat en sem kommentelnek ki,ez valoban mindenkinek a maganugye.

blackhairlady 2014.04.07. 22:21:34

@DieNanny [SZ,CH]: Mar felsorolni is rossz ennyi nyelvet nem hogy hallgatni:))))

Muscari 2014.04.07. 22:29:56

@DieNanny [SZ,CH]: en nem, csak a Digger. O a nagy szervezkedo:-)))))))))))

En szivesen mennek ilyen talalkozokra egyebkent, de a ferjemet nem igazan lehet ravenni.

Shanarey 2014.04.07. 22:32:31

@Zoole[uk]:

Én ezekről lemaradtam.
Na meg valahogy nem áll rá a szám az effélékre.
Nálam még a b+ is meglehetősen ritka dolog.

Shanarey 2014.04.07. 22:34:24

@Muscari:

Én, mennék de jelenleg túl messze vagyok.
Persze ez még változhat, sőt lehet hogy változni fog.

Muscari 2014.04.07. 22:34:57

@DieNanny [SZ,CH]: ez olyan aranyos pedig. Magyar dalokat, mondokakat is tanitasz nekik? Itt tudok tobb nannyt itt mifelenk, akik szoktak, az anyukak meg nem banjak.

Muscari 2014.04.07. 22:37:31

@Shanarey(SCO): majd tudasd velunk, ha eljon az ideje. Nem jott be Skocia?

Shanarey 2014.04.07. 22:42:24

@Muscari:

Nem Skócia, hanem a távolság zavar, na meg a munkáltatóm is kissé furán üzemel, vagyis lehet hogy munkát kell kergetnem, vagy megyek délebbre és ott keresek, ez még a jövő zenéje.

Anyukám öreg és van két , (igaz hogy nagy) gyerekem, és ha valamiért haza kell sietnem akkor innen az nem egyszerű.

Délebbre meg van egy unokaöcsém, ő is örülne ha közelebb lennék.

SzZoole 2014.04.07. 22:45:09

@Shanarey(SCO): ertem,egyebkent milyen sutik a kedvenceid,ha esetleg arra jarnank,ami nem kizart,peldaul Rozamamiekal juniusban talalkozunk:)

Shanarey 2014.04.07. 22:53:15

@Zoole[uk]:

Jaj.
Nehéz kérdés.

Citromos, túrós (de mazsola nélkül) gesztenyés, csoki.
Mignon kategória is befér.

Na meg a kelt tészta kategóriában a lekváros túrós dolgok bejönnek. A gyümölcsös sütik sajna már nem játszanak, a gyerekkorommal elmúlt a gyümölcsös sütik szeretete is.
Diós mákos dolgokat nem szeretem.

Nem vagyok egy egyszerű eset.

SzZoole 2014.04.07. 23:17:06

@Shanarey(SCO): ezek egyszeruek,Te is meg tudnad csinalni
A citromos konnyu,piskota tesztat kell kesziteni es jo citromos kremet kikeverni ossze tolteni es kesz.
A csoki torta is konnyu,jo minosegu csokikat lehet kapni a bevonasahoz.
A turo na az nem annyira,azt nem tudom,hogy feletek lehet e kapni.
A gesztenye na az mar nehez dio:)
A mignom is konnyu ahoz is csak piskota es fondam kell.
A kelt tesztehoz nem ertek a tudoja meg mar alszik:)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.04.07. 23:21:43

@TilosazA (En/Mum): :-DDD
Na pókfóbiám az nekem is van!!!!! De én már rájöttem magammal sem tudok mit kezdeni ez ügyben. Egyetlen egy lehetőség maradt a számomra: sikítani ahogy a torkomon kifér!!!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.04.07. 23:24:47

@diggerdriver: Figyu mókuscukor! Lassan lehet, hogy el kéne kezdeni a II. HÁ angliai tagozatának találkozójának a szervezését! Ha kell segítség szólj. Csak azért, hátha most sikerül is ! :-))))))

TilosazA (UK) 2014.04.07. 23:27:34

@sodalisO [eng]: Hehe. :) Nálam ez fejvesztett menekülésben, és egy "uáááá uáááá!" hang kíséretében mutatkozik meg. Esetleg "azt a *%+-*/%!+% neki" :) De ugyanezt el tudom játszani bármely (szerintem) pókszerű ízeltlábú láttán. Skorpió, rák, ilyesmi. Egyszer az arcomba tolt egy pincér egy félig kómás, félig fagyasztott homárt. Na az úgy döntött, integet nekem, ha már úgyis ott vagyok, vagy talán kezet akart fogni, nem tudom, na én helyből ugrottam hátrafelé egy dupla leszúrt ritzbergert, anyám lábára. Együtt sírtunk. :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.04.07. 23:33:37

@TilosazA (En/Mum): Hát de most, hallod, komolyan, ezek a 300 lábas ugró, mászó, csúszó, mászó, pattanó szőrös, nyálkás, utolérhetetlen gusztustalanságok .......a halálom mind.......Nekem végem van tőlük! Skóciában mikor szembejött velem az első 8 méteres pók, akkorát csaptam rá a folyosón a papucsommal, hogy majdnem nyílást csináltam a padlón!!!!!
Minden pillanatban vészvillogóval járok és élem az életem azért, hogy ha véletlenül megtámadna egy csótány vagy pók, vagy skorpió, stb , készen álljak az ádáz harcra.

TilosazA (UK) 2014.04.07. 23:36:25

@sodalisO [eng]: Skóciában?! Ne már...Az nincs ide olyan messze. Bátor vagy. Én abban az esetben merném lecsapni a papucsommal, ha ott lenne a lányom. Na érte még a tigrist is lecsapom a papuccsal. Lehet hogy utána egy kézzel kevesebb... :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.04.07. 23:46:52

@TilosazA (En/Mum): :-DDDDDDDDD
Voltam Skóciában is anno.
Hát ezen behaltam:" Na érte még a tigrist is lecsapom a papuccsal.
:-))))))))))))))))))))) Nem feltétlen a legjobb célszerszám mondjuk, de vészhelyzetben mindenképp tökéletes!!! :-)))))))))

2014.04.07. 23:58:14

@**mimi**: Igen arra van eszuk hogy elo bebi patkanyt es kigyot hozzanak be a hazba amit aztan a kovedermedesunk lekuzdese utan nekunk kell levadaszni es egy doboz es sepru segitsegevel eltavolitani. De pisi, kaki a kertben mar nem megy.... :)

rezsöatya 2014.04.08. 00:14:51

@sodalisO [eng]: szerintem ne hergeld ezzel... csaxolok...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.08. 00:40:58

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Elhiszem, ha aszondod, hogy Anglia felé drága.Mostanában nem nézegettünk másfelé jegyeket, talán majd jövőre.A wizzre meg azt mondanám, hogy csomag nélkül lehet nagyon olcsó is, de csomaggal is megtaláltuk eddig a Norwegianhoz képest 70%-os árakat.Illetve nekünk közelebb van, és egyszerűbb eljutni a wizzair-es reptérre, mint a másikra.
És van sokszor késés, szívás rendesen, ezt is elismerem.

adg 2014.04.08. 01:02:22

@Herr Géza: Haha, az elvárt csattano kimaradt a sztoribol. Van meg remeny... :)

(Ettol fuggetlenul lehet, hogy megtortent, csak homalyba vesz. Meg ugye, amit nem kerdeznek, arra nem valaszolunk. Ezt meg jobb nem kerdezni.)

klappol 2014.04.08. 04:36:13

@Shanarey(SCO): nagyon helyes, én se mondok b+- et, nem az én stílusom. Maradok így.

klappol 2014.04.08. 04:36:49

Én mindig Samoára akartam menni.

tableno 2014.04.08. 07:29:19

@shakti_rom: összefoglalom a cikket: fúj Jobbik, fúj Fidesz, fúj EU, éljen a UKIP. A kommentelők nagy része meg nettó náci szövegeket nyom. Nem is tudtam, hogy a Telegraph az angol Mandiner...

macamuca [IHUN] 2014.04.08. 08:02:43

@Babette_:
Igaz, így van...

@zöldeketbeszélek:
"De ilyen erővel bármelyik pártról mondhatod ezt..."
Pontosan. Ez mindegyik pártra vonatkozik.
Ha csak 1, vagy 2 dologról beszél forrásmegjelöléssel, kezdéssel-végzéssel-időtartammal, stb, akkor ennyi a programja, a "Kiemelt figyelmet fordítunk...", "Hangsúlyt fektetünk...", "Fontosnak tartjuk....", stbstbstb jellegű szééép szövegek csak rizsa. Szép, hangzatos, sokakat érintő-érdeklő dolgokat említő, de csak blabla. Nem konkrét, és nem ígéret = semennyire sem számokérhető, utóbb is nyugodtan mondhatják, hogy még mindig fontosnak tartják, node nem ígérték meg, hogy létrehozzák-megszüntetik-megváltoztatják.
Mo.-on program nélkük is lehet nyerni, elég szépet-jót-sokat ígérni: nem újdonság, nem mostani jelenség. Sőt, még ígéretek sem kellenek, elég a "személyes varázs". Sokaknak.... Az eredményt pedig mindenki viseli.

@**mimi**:
"Az összes választásra jogosult szavazóból 39% nem szavazott, 34% nem a Fideszre szavazott, és a Fideszre 27% szavazott....
tehát azok közül aki elmentek szavazni, a többség nem a Fideszt akarta!!"
Akik elmentek szavazni, azoknak a többsége a fideszt akarta, rájuk szavazott.
Az összes választásra jogosult közül pedig 27 % voksolt rájuk.
Ez két szám. Összes jogosult és tényleges résztvevő.

@TilosazA (En/Mum):
"Együtt sírtunk. :D "
A család, az tényleg nagyon fontos támasz!
:)))))

Ugyandehogy (törölt) 2014.04.08. 08:23:42

@macamuca [IHUN]:
" elmentek szavazni, azoknak a többsége a fideszt akarta, rájuk szavazott."

esetleg, egy párhuzamos világban, nem lehetne, hogy akkor csak nekik legyen ov....?

Shanarey 2014.04.08. 08:39:02

@Zoole[uk]:

Elektromos ember vagyok nem pedig az a szakács-cukrász kategória.
:-(

DieNanny CH 2014.04.08. 08:53:26

@Muscari:

Mindig dúdolok valamit, a nagy meg megkérdezi mi az, mondom, egy magyar dal. És akkor megkér, hogy szöveggel énekeljem, utána meg, hogy fordítsam le, kb mit jelent. Szívesen hallgatják őket. A múltkor a pici jó erősen hasravágódott, nagyon sírt, erre elkezdtem a Mókuska, mókuska című dalt énekelni, két sor után abbahagyta a sírást, és ismételgette a 'huncut' szót belőle.
Meg pelenkázáskor jól belemarkolt a hasába, én meg: Hagyd már a pocidat!
Erre ő: Poci? Poci? - és vigyorog rám.
Van egy húsvéti nyulas mesekönyvük, a belső borítón vagy 50 nyelven le van írva a nyúl jelentése, meg fonetikusan is; ott volt magyarul is, hogy nyúl, de mondtam, mi becézni szoktuk 'nyuszi'. Erre kifogástalanul elismételték. Írva ugye így volt: "njul', mégis, az 'ny' hangot tökéletesen ejtették...

DieNanny CH 2014.04.08. 09:01:49

@Babette_:

"esetleg, egy párhuzamos világban, nem lehetne, hogy akkor csak nekik legyen ov....?"

Jó ötlet, valamit kezdeni kéne a Fringe-ben szerzett tudásunkkal...
(Amerikai sorozat, párhuzamos világokról).

Ugyandehogy (törölt) 2014.04.08. 09:10:26

@DieNanny [SZ,CH]: ismerem, nagyon szeretem, itthon méltánytalanul csak kevés ment le belőle, az késő éjjel..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 09:16:00

@shakti_rom:
Ez butasag!

Aki mar ott van, azt nem rakjak ki. Nem vonjak vissza a tartozkodasi / munkavallalasi engedelyet. Onnantol pedig teljesen mindegy, hogy mi tortenik Magyarorszagon vagy az UK-ban. Ugyanez igaz minden mas orszagra is.
Hiaba lep ki So vagy Mo az Uniobol, korlatozza a letelepedest / munkavallalast, mi mar hazon belul vagyunk.

Vagy el tudnad kepzelni, hogy behiv a fonok es azt mondja: matol nem dolgozhatsz itt, mert OV es Fidesz es Unio? Hulyeseg!

Az eg-vilagon semmi tetje nincs a valasztasnak a hataratkelok szempontjabol.

tableno 2014.04.08. 09:42:31

@Kövérmadár [swe]: Ez nem egészen így van. A magyar munkavállalók EU-státuszban dolgozhatnak Nyugaton. Amennyiben vagy Magyarország vagy a fogadó ország kilépne az Unióból, ez a státusz megszűnne, és a magyaroknak munkavállalási engedélyre lenne szükségük. Na most VALÓSZÍNŰLEG megadnák azoknak, akik már kint dolgoznak, de egyrészt nem automatikusan, másrészt időről időre meg kellene újítani, ami szintén nem automatikus. "Házon belül" csak azok vannak, akik már helyi állampolgárok (is).

tableno 2014.04.08. 09:57:18

@Kövérmadár [swe]: "Vagy el tudnad kepzelni, hogy behiv a fonok es azt mondja: matol nem dolgozhatsz itt, mert OV es Fidesz es Unio? Hulyeseg!" - sajnos igen, elképzelhető, amennyiben a státusod változása miatt már nem alkalmazhat legálisan.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 10:12:15

@tableno:
Akkor azt mondod, hogy bar nincsen ra szuksegem, de jobb, ha beszerzek egy munkavallalasi engedelyt is?
Szerencsere mikor kijottunk, lefutottunk minden kort, ami eszunkbe jutott, meg a bevandorlasi hivataltol is kaptunk tartozkodasi engedelyt (igaz, ez pont az eu miatt automatikusan megadatik).

Futok meg par kort, bar egyik fel sem fog kilepni holnapra.

tableno 2014.04.08. 10:17:31

@Kövérmadár [swe]: Nem kell semmit csinálnod. Jól látod, az EU-ból való kilépés nincs Magyarországon napirenden. Majd ha lesz (nem valószínű), ráérsz ezzel foglalkozni. De addigra lehet, hogy már svéd alattvaló leszel (na ARRA viszont érdemes rágyúrni, amint lehet).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 11:04:05

@tableno:
Ezt en is igy gondoltam, eutol fuggetlenul.
Barmi megtortenhet es megiscsak jobb az, amikor 204 Gripen vigyazza az almomat, mint amikor csak 14 :)
Ennel mar csak 2100 db F-valami lenne jobb...

Legkorabban 2 ev es 1,5 honap mulva kervenyezhetem, utana meg 10-11 honap, mire megadjak. Mindenkeppen kerni fogom!
Sokan vannak 10-15 eve kulfoldon, akik nem kerik, mert... nem tudom miert. Erdekelne az oka. Kulonosen akkor, ha nem tiltja semmi a tobbes allampolgarsagot.

tableno 2014.04.08. 11:10:05

@Kövérmadár [swe]: Szerintem is hülyeség nem kérni az állampolgárságot, ha csak előnyöd származik belőle, hátrányod nem. Csak ezt sokan érzelmi kérdésként kezelik (én magyar akarok lenni, és kész!), meg ezzel is ellenállnak az asszimilációnak (a franc akar ezek közé tartozni, csak a pénzért vagyok itt!) ami óriási hiba. Igenis jó érzés, ha hivatalosan is az otthonod az ország, ahol élsz, a biztonságról nem is beszélve.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 11:42:59

@tableno:
Abszolut egyetertek 8)

Szerencses vagyok, mert az erzelmi kerdeseket a haloszobaban (ok, a lakasban) hagyom, azon tul mar egy masik vilag van :)

nál 2014.04.08. 15:05:21

@macamuca [IHUN]:
Bocs a belepofázásért, de az, hogy "akik elmentek szavazni, azoknak a többsége a fideszt akarta, rájuk szavazott" nem igaz, hiszen a jelenlegi állás szerint a szavazók 44,54%-a adta rájuk a voksát.

macamuca [IHUN] 2014.04.08. 16:59:21

@Babette_:
Jó tipp, ......................................................................
(inkább nem részletezem :)) )

@nál:
"... a jelenlegi állás szerint a szavazók 44,54%-a adta rájuk a voksát."
Pártlistán.
Egyéniben meg 44,23 %, a szavazatok száma alapján.
(egyéniben összesen 4.742.509 szavazat volt, ebből 2.097.882 a fideszre ment)
Pártlistán összesen 93 mandátumot lehet megszerezni, ebből 37-et kaptak. Ez az elnyerhetőek 39,78 %-a.
Egyéniben 106 mandátum van, ebből 96-ot nyertek = 90,56 %-ot.
Így az összes pozi 66,83 %-át bírják.
A leadott voksok száma szerint is lehet számolni, meg az elnyert mandátumok száma szerint is.
A voksok száma alapján a szavazók szűk fele akarta őket (egyéniben is, meg listán is), az elnyert mandátumok száma alapján már megosztottab a kép: listán az elnyerhető mandátumok bő harmadát szerezték meg, egyéniben pedig 9 tizedét.
Mindez a választási törvény előírt számítási módja alapján azt eredeményezi, hogy kb 2/3-os "felhatalmazással" (=ekkora döntési jogkörrel) kormányozhatnak (ok, tudom, még nem végleges a 2/3, még rezeg a léc).
Kb emiatt írta babette 20.06-kor azt, amit.... amivel egyet kell értsek, merthogy úgy van....

blackhairlady 2014.04.08. 17:20:42

@DieNanny [SZ,CH]: Nanny, en annyira el tudlak kepzelni ahogy a kis gyerkocoket, nevelgeted, odafigyelsz rajuk, szeretgeted oket. Szerencses az a csalad ahol te segitesz nekik. Olyan sok szeretet jon at mindig a kommentjeidbol amikor roluk irsz:)
Majd ha lesz unokam, eljossz hozzank nannynek?:))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 18:46:15

@macamuca [IHUN]:
Az utopisztikus elkepzeles, hogy ha van 200 kepviseloi szek, akkor 1 szek erteke 0,5%-nyi szavazat?
Elmegy mondjuk 4m ember valasztani, akkor az lesz a 100%.
0,5% ezesetben 20.000 szavazat.
Ha a fidesz kap a 4mbol 1,6m-t, akkor lesz 80 szeke. Pont.
Az a part jut be, aki minimum 20e szavazatot kap (1 szek).

Esetleg lehet egy kalap, amiben van extra 5 hely, amit a toredekszavazatok aranyaban osztanak el.

"Pontosan annyi helyet kap mindenki, ahanyan rajuk szavaztak"

nál 2014.04.08. 19:04:39

@macamuca [IHUN]:
Figyelj, nem vitatkozni akarok. Egyik párthoz sem köt semmilyen érdek, és nem kívánom a választás eredményét kétségbe vonni, fentebbi kommentemet csupán a tényszerűség kedvéért írtam.
Te azt írtad, hogy "akik elmentek szavazni, azoknak a többsége a fideszt akarta, rájuk szavazott", de ez egyszerűen nem igaz, a mandátumok meg nem érdekelnek, hiszen a te állításod sem arról szólt.
Ellenben igaz az, hogy "a voksok száma alapján a szavazók szűk fele akarta őket (egyéniben is, meg listán is)".

Érted? Az összesített 44,54%-ot aposztrofálhatjuk úgy, hogy a szavazók "szûk fele", de úgy nem, hogy a "többsége".

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.08. 21:22:57

@Kövérmadár [swe]:
Figyelj Madár, a Magyar választási rendszert azért csinálták ilyenre hogy minden egyes szavazat érjen valamit.
Kivéve ha olyan pártra adod ami nem éri el a bejutáshoz szükséges küszöböt.
Viszont a bejutottak között az összes szavazat számít.
Ha minden választókörzet egyéni körzet lenne és az jutna be aki akár eggyel több szavazatot kapott akkor a vesztesre adott voksok mind hiábavalóak lennének.
A törvényhozó szándéka az volt hogy mindenkinek a szavazata érjen valamit.
Aki ezt a rendszert törvénybe iktatta az is törvényesen volt megválasztva. Aki aztán a kétharmad birtokában úgy módosította hogy neki kedvezzen annak is törvényi felhatalmazása volt rá.
Magyarul, a választási törvény szerint zajlott le a választás.
Sokadszor mondom azoknak akik matekolnak hogy értelmetlen.
A választási rendszer nem úgy van kitalálva.
A választás lezajlott. A fidesz nyert. Nem kicsit, nagyon.
Nem másik párt ellen szavaztak hanem a fideszRE.
Matekolhatunk meg lamentálhatunk hogy mi lett volna ha...
Az eredményen nem változtat.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 21:27:20

@diggerdriver:
Na várjál egy pillanatot :)

Nekem semmi bajom a fidesz mostani győzelmével, mert konkrétan tojok rá.
Az sem érdekel, hogy mi lett volna ha... mert annak sosincs értelme.

Én csak felvetettem egy olyan verziót, ahol annyi helyet kap minden párt, ahányan őrá szavaztak. Ennyi, nincs benne matekolás vagy elégedetlenség vagy ellendrukk. Csak egy felveték, mert a hétvégi eredénytől függetlenül értelmetlenül és követhetetlenül bonyolult a rendszer.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.08. 21:38:24

@Kövérmadár [swe]:

Nekem van vele bajom mert utálom a pökhendi stílusukat nagyon.

Véletlenül sem mondanám hogy amit felvetettél nem jó. Azt hiszem itt Angliában is olyan mint amit mondasz.
Meg sokfelé.
A Magyar rendszer bonyolultabb sokkal.
Na de nem mi ketten alkottuk meg.
Nem beszélve arról hogy mindig a vesztesek vetik fel hogy nem jó a rendszer.
Most őszintén Madár, tegyük fel hogy van egy párt ami neked elfogadható és szeretnéd hogy nyerjen.
Tegyük fel hogy nyer.
Beszélünk akkor arról hogy mi lenne ha....?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 22:25:11

@diggerdriver:
A rendszer akkor is bonyolult lenne :)
4 év múlva visszatérünk rá ;)

macamuca [IHUN] 2014.04.09. 09:56:55

@nál:
Én sem vitatkozni akarok :)
Leírtam, amit a számok mondanak (akár matekosan, akár a törvény alapján).
Hogy ez a két megközelítés más eredményt "mond", az más kérdés...
Igazad van, ahogyan Babette-nek is (ezért utaltam az ő bejegyzésére): lehet számolgatni (matekozni), hogy az összes választó x százaléka, meg a leadott szavazatok y százaléka, de ennek tényleg nincs jelentősége, mert nem ez számít.
Hanem az, hogy az elnyert mandátumok z százaléka... Ugyanis ennek alapján-segítségével alakíthatnak kormány és irányíthatnak (bárki nyerjen is).
Hogy ez miért-hogyan alakult így (mármint az, hogy a matekos és a törvény alapján történő számolgatás eltérő eredményt ad-adhat), azt digger leírta tegnap 21.22.-kor:
"Aki ezt a rendszert törvénybe iktatta az is törvényesen volt megválasztva. Aki aztán a kétharmad birtokában úgy módosította hogy neki kedvezzen annak is törvényi felhatalmazása volt rá.
Magyarul, a választási törvény szerint zajlott le a választás."

Törvényes volt, lezajlott, az eredménye az, ami (eredmény=x párt alakíthat kormányt).
:)

nál 2014.04.09. 11:06:53

@macamuca [IHUN]:
Nem igazán értem, hogy minek ennyi magyarázat. Engem nem érdekel az eredmény, nem vonom kétségbe azt, és nem is értem, miért kell idekeverni azt, hogy kik mikor hogyan változtatták meg a választási törvényt, és hogy ez így legitim.
Én ezeket NEM VITATOM. Nem érdekel a mandátumok száma sem, mert a tőled idézett eredeti mondatban nem szerepelt mandátum. Engem a pontatlanság zavart, és az, hogy ebből a pontatlanságból adódóan valótlant állítasz.
Már csak magamat tudom idézni:
>>Te azt írtad, hogy "akik elmentek szavazni, azoknak a többsége a fideszt akarta, rájuk szavazott", de ez egyszerűen nem igaz [, hiszen ] az összesített 44,54%-ot aposztrofálhatjuk úgy, hogy a szavazók "szűk fele", de úgy nem, hogy a "többsége".<<
Nincs szó mandátumról. Nincs szó különböző megközelítésről.

macamuca [IHUN] 2014.04.09. 13:31:33

@nál:
"Nem igazán értem, hogy minek ennyi magyarázat."

Beszélgettünk valamiről, a leírt vélemények (ahogy én értelmeztem, de lehet, hogy tévedek) a lényegben megegyeztek, a részletekről pedig megpróbáltuk pontosítani, hogy ki mit hogyan értett.

Ez szerinted fölösleges ("Nem igazán értem, hogy minek ennyi magyarázat."), ha jól értettem. Ha nem, akkor ismét bocs...

Engem érdekel a téma (az eredményt és legitimitását nem vitatom), ezért szívesen beszélgetek róla, akár egyező-hasonló a véleményem a beszélgetőtárséval, akár eltérő.

Magyarázat (bármivel kapcsolatban): feltételezések helyett jobban szeretem, ha a lehető legpontosabban sikerül megértenem a másik fél mondandóját, ill. megfogalmaznom a sajátomat.
Természetesen nem muszáj velem beszélgetni (akár az is bőven elegendő ok lehet erre, hogy a másik fél nem akar-nem szeret magyarázni, témától függetlenül).
Peace.

nál 2014.04.09. 14:19:03

@macamuca [IHUN]:
Nekem nem a beszélgetéssel van bajom, csak igazából nem gondoltam, hogy ebből beszélgetés lesz. Megjegyeztem, hogy egy állításod nem igaz, te pedig váltig állítod, hogy ha így-úgy tekerjük a dolgot, akkor megláthatjuk benne az igazság szikráját. Nem vagy te véletlenül politikus?

Egészen jól érted, a fölösleges az, hogy "a részletekről pedig megpróbáltuk pontosítani, hogy ki mit hogyan értett".
Amit nem értesz, hogy én ezt az egészet kizárólag a pontosság jegyében jegyeztem meg, arra reflektálva amit Miminek írtál. Engem nem kell semmiről meggyőznöd, és őszintén szólva sem a pártpreferenciád nem érdekel, sem pedig a véleményed a választási rendszerről.

A kérdés egyszerű:
Igaz volt Mimi állítása, miszerint "azok közül aki elmentek szavazni, a többség nem a Fideszt akarta"?
Igaz az a mondat, hogy "akik elmentek szavazni, azoknak a többsége a fideszt akarta, rájuk szavazott"?

Szó sincs mandátumokról, látod? Arról van szó, hogy az egyének hogyan fejezték ki akaratukat, pártpreferenciájukat szavazás útján. Nos, mivel Fidesz összesítve 44,54%, addig az elsô állítás helytálló, a második nem.

DieNanny CH 2014.04.09. 14:54:49

@blackhair-lady:

Hűűű... (pirulás...) Szívesen, úgyis tervben van az angol tanulás, mert a kedvenc sorozataimat mindig 1-2 hetes késéssel tudom csak nézni... Bár az olasz nyelv jobban tetszik. Vagy 20 év múlva hozzátok már inkább spanyol kell? :-)

DieNanny CH 2014.04.09. 14:59:27

@Kövérmadár [swe]:

Te, figyelj. Most már igazán, de nagyon-nagyon, de TÉNYLEG!!! meg kellene venni egy szigetet, mert már kitaláltad a legjobb szavazási rendszert, amit MI, külföldre-szakadtak használhatnánk a saját, privát kis szigetállamunkban...
:-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.09. 20:20:25

@DieNanny [SZ,CH]:
Ezt mondom én is!
Diggek kiásná az alapot a házainknak, charlieharper addig forgatná a pénzünket. Geegee felesége lenne az orvos, dr. andalúz pedig a lelkünket istápolná.
tanano vagy tableto válthatná geegee feleségét. Én összefércelném a szükséges szerszámokat és kezdetleges gépeket Kartash-csal, Long pedig megoldaná az áramellátást. Lenne angol tanár is és te vigyázhatnál a többiek egyerekére.
Quercus lenne a fűfelelős :)

Tökéletes munkamegosztás, ideális kommnuna.
Simán összeszednénk innen 50-100-150 embert, akikkel egy tökéletesen működő közösséget lehetne létrehozni.

blackhairlady 2014.04.09. 21:17:14

@DieNanny [SZ,CH]: Husz ev? A nagyobb gyerekeim mar akar msot is szulok lehetnenek, 23 es 25 evesek:))))
Lehet, hogy amerikaban spanyol nanny kell, de nekunk magyar, szoval miattunk ne kezdj el tanulni mast:))))

kovacs55 2014.04.10. 22:46:31

@charlieharper [home, sweet home]:

Itt mindenki megkapja az allampolgarsagot ha keri egy bizonyos idö utan, meg csak a nyelvet sem kell beszelnie...lehet akar buntetett elöeletu is, nincsen kulönösebb merce, kivanalom. A jogaikat nagyon hamar megtanuljak de a kötelesseguket sokan mar nem...Ne is menjunk bele melyebben (Malmö, Göteborg, kulönösen veszelyeztetett terulet, megis sokan kapnak allampolgarsagot arrafele...).

kovacs55 2014.04.10. 22:46:31

@Kövérmadár [swe]:
A nyomtatvany megkerdezi, hogy tartozkodtal-e egyhuzamban 6 hetnel tovabb kulfoldon. Ha igen, akkor miert?
egy 8 hetes, ceges uzleti ut az nem vonodik le, mig egy 2 honapos "hazakoltoztem", mert nem volt munkam pedig igen.
Azt hiszem 1500 korona fejenkent (140 font, 230 usd, 170 eur, hogy mindenki ertse

Regen mikor volt pecseteles a hataron akkor tudtak ellenörizni az orszag elhagyasat (sved, dan, nemet hatar) de ma mar nem erdekel senkit, persze azert lehet hogy ott van a kerdöiven es anno ingyen volt az allampolgarsag is.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása