oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. április 06. 06:54,  Van B-terved katasztrófa esetére? 722 komment

2014. április 06. 06:54 Határátkelő

Van B-terved katasztrófa esetére?

Ma maradunk Európán belül, keresünk lakást Svájcban, továbbtanulunk Dániában és szó kerül arról is, hogy akad-e B-tervünk, ha valami igazán rosszul sülne el külföldön.

cím_99.jpg

Kezdjük rögtön is az utóbbi témával, egyúttal egy új blog, a Három gyerekkel irány Anglia! bemutatkozásával! Mint szerzője, Marcsi írja, az ember, amikor valami baja van, hajlamos azt hinni, hogy teljesen egyedül van vele. Hogy soha, senki így még nem érzett. Pedig a külföldön élők számára a gondok nagy része közös.

„Vannak dolgok, amikre jobb még tiszta fejjel felkészülni és megtervezni, mit csinál az ember, ha baj történik. Nem azért, mert várja, hogy baj történjen - inkább, hogy akkor se legyen a baj nagyobb, mint amilyen. Ahhoz, hogy az ember komoly bajba kerüljön, nem kell feltétlenül valami tragédiának és halálesetnek történnie. Maradhat egyedül úgy is egy nő, hogy a férje kilép a kapcsolatból. (...)

Külföldön az átlagosnál is sérülékenyebb az ember. Egyfelől, mert nagyon sok esetben csak egy ember keres pénzt. A másik (általában a feleség) otthon van, vigyáz a gyerekekre, viszi a háztartást. (...) ha baj van, akkor bizony ez problémát okozhat. Ahogyan az is, ha az egyik fél nem tudja, hogy hová és milyen számlákat kell fizetni (mert mindig a másik csinálja) vagy nincs saját bankszámlája.

Ez különösen akkor fordul elő, ha csak az egyik, dolgozó ember beszéli a nyelvet - a másik meg, aki otthon van a gyerekekkel, nem tud elmenni nyelvet tanulni, és így egyre kiszolgáltatottabb helyzetbe sodródik, ami nyilván sem az önbecsülésének, sem a kapcsolatnak hosszú távon nem használ. (...)

Nem találtam olyan magyar blogot, ahol erről a témáról esne szó - ezért külföldi expat nők blogjait nézegettem át arról, hogy milyen óvintézkedéseket érdemes megtenni, és hogyan készülhet fel az ember arra, amire nyilván nem lehet. De mégiscsak muszáj.

1. Kit kell értesíteni?

A bloggerinák szerint a legjobb megoldás, ha a hűtőre teszel egy nagy papírt, ráírva a baj esetén OTTHON értesítendő emberek telefonszámát, Skype nevét, egyéb elérhetőségét, ezzel a felirattal: "if anything happens ring my mother/brother..."

2. Mi legyen a gyerekkel?

Vannak országok, ahol ha bármi történik a szülőkkel, a gyerek automatikusan gyámság alá kerül. (...) Érdemes egy jó barátnál (akinek a száma mindenhol le van adva) hagyni egy nyilatkozatot arról, hogy baj esetén hozzá kerülhet a gyerek ideiglenesen, ameddig az a rokon, akit gyámul kiszemeltünk megérkezik otthonról. Érdemes erről egy papírt otthon is biztonságba helyezni, a kinti barátnál is és az otthoni rokonnál (barátnál) is - mindkét nyelven! (...)

3. Van pénzed?

Felnőtt ember vagy - legyen saját bankszámlád, saját pénzed. Akkor is, ha nincs saját kereseted és akkor is, ha macerás ezt elintézni és úgy érzed, nincs is rá szükséged. Bármi, de tényleg bármi történhet egy kapcsolatban, vagy a pároddal. Tudd, hogy hol van a pénzetek, melyik banknál, milyen bankszámlán (vagy bankszámlákon) és legyen hozzáférésed. (...)

4. Mindig legyen B-terved!

Nem számít, hogy milyen jó az élet - annyi pénzed mindig legyen, hogy haza tudj menni a gyerekekkel együtt. Azt is döntsd el, hogy hová mész haza ebben az esetben. Kibírsz anyádéknál akár fél évet is - vagy inkább laknál a testvérednél? Amikor az ember pánikba esik, vagy gyászol, nem gondolkodik tisztán. Ezért ezeket a dolgokat most gondold végig, tiszta fejjel. (...)

5. Gondolj a legrosszabbra is!

Na, mondjuk ez az a téma, amivel aztán végképp senki nem akar foglalkozni, de sajnos nincs ehhez túl fiatal életkor. (...) Ahol az apa engedélye kell ahhoz, hogy a gyerek átlépje a határt, ott bizony előfordulhat, hogy az anya ott ragad egy idegen országban, ahol nem szeretne. De bizony még a legcivilizáltabb országban is fennakadást okozhat, ha eddig apa nevére érkezett a gyerektartás vagy az adó-visszatérítés és ő most már nincs. (...)”

Eddig tehát röviden az 5 pont, amiket természetesen a blogon részletesebben is kifejt Marcsi, ide kattintva érhetitek el a posztot, érdemes!

Költözés Svájcban

A mai második ajánló az Ugrás Svájcba blogról származik, melynek szerzője most Svájcon belül ugrott egyik lakásból a másikba. Nem lévén sok holmija (gondolta ő…), az autóbérléses megoldást választotta, ami önmagában megér egy misét. Nézzük!

autó_3.jpg

„Nem gondoltam volna, hogy 1 éven belül 2 költözésem is lesz. Vagyis valahol persze, hiszen volt egy terv a fejemben, mikor idejöttem, és egyelőre tartjuk is magunkat hozzá.

A másik, amit nem gondoltam volna, hogy ennyi cuccom van. 15 négyzetméteres szobában éltem eddig, és most vakarom a fejem, hogy ez a rengeteg holmi mind itt volt eddig is? És én hol fértem el?

Kezdjük az elején!

Az egész költözés a közösségi autóbérlésre épült. Ez, esetemben úgy működött, hogy neten megrendeltem egy autót, amit előre ki kellett fizetni, majd besétálni egy, a prospektusban megjelölt vasútállomásra, ahol is kiállítottak, egy chipkártyát, amit ezentúl a szolgáltatásra tudok használni. Létezik belőle előfizetési díjas konstrukció, én viszont az ad hoc-jellegű használatot választottam. (...)

A dolog gyakorlatban úgy működik, hogy a kapott kártyát odateszem az ablakban lévő checkpoint-hoz, ami nyitja az ajtókat, és az indítókulcs meg benn van a kesztyűtartóban. Benzinkártyával lehet tankolni, az a szabály, hogy legalább harmadáig kell lenni a tanknak, mikor leteszed végleg a kocsit. (...)

Amikor megláttam az összekészített halmot, komolyan elgondolkodtam azon, hogy be fog-e férni a C3-ba? Végül sikerült, de plafonig pakolva, hátsó ülések lehajtva és még az anyósülésre is került. (...)

A lakással persze nem ment minden simán, valamilyen oknál fogva az utolsó pillanatig halasztotta a régi lakó a távozást, emiatt még most festik a falakat, ennek köszönhetően csak a minimális dolgokat vittem be, a többit meg lehordtam a pincébe, újabb cipekedés. Ahonnan meg persze fel is kell hozzam, ha kész a festés. Nem baj, edzésben maradok.”

Így néz ki tehát egy svájci költözés kicsiben és röviden, ha hosszabban is kíváncsiak vagytok rá, akkor kattintsatok az Ugrás Svájcba blogra és ott elolvashatjátok a teljes posztot!

Miért éppen Dánia?

Végül még egy új bemutatkozó itt, a Határátkelőn, a Hova-tovább blogot két lelkes ifjú működteti és a ma idézett posztban arról van szó, miért éri meg éppen Dániában egyetemistának lenni.

egyetemi jelentkezés.jpg

„Van jó pár diákközvetítő cég Magyarországon, ami arra van specializálódva, hogy a magamfajta friss érettségiseket segítség abban, hogy Dániában folytathassák a tanulmányaikat.

Nem véletlen, hogy ez jó biznisz, ugyanis abban az időben a jelentkezéshez el kellett küldeni az érettségis dokumentumokat, kellett írni egy ingyenes nyelvi tesztet (azoknak, akik nem rendelkeznek bizonyos nyelvvizsgákkal, amiket elfogadnak Európa-szerte), hogy lássák beszélsz-e angolul és még persze a jelentkezési íveket kellett kitölteni.

Igaz, hogy a szolgáltatásukért ezek a közvetítőirodák elkérnek egy bizonyos összeget, ami cégről cégre változik legjobb tudomásom szerint, de ezt az összeget az első félév sikeres befejezése után visszaküldik neked.

Jelen pillanatban, ezekhez a pontokhoz még hozzácsaptak a dánok egy felvételi portált is az interneten, amin keresztül figyelemmel lehet követni a jelentkezésünket. (...)

Lényeges különbségek vannak az itteni továbbtanulás és az otthoni között, ez nem vitás. Először is a Dániai egyetemek INGYENESEK! (...)

Amiben Dánia különbözik az otthoni tanulmányoktól: kezdjük a listát azzal, hogy angolul tanulsz. Ehhez az opcióhoz (legalábbis azon a szakon, amit én néztem még anno) otthon felárat kell fizetni. Itt ez alap, mivel ugye nagy valószínűséggel nem tudtok dánul. Mivel rá vagy kényszerülve arra, hogy angolul beszélj és használd a nyelvet minden nap, fejlődni fog az angoltudásod. (...)

Otthon megszokhattuk, hogy könyvekből kell magolni és minél jobban meg tudod tanulni szó szerint, annál jobb az eredményed a vizsgákon. Ezzel ellentétben itt arra próbálnak felkészíteni, ami a való életben is várni fog. Az év nagy részében csoportos projecteket kell kidolgozni. (...)

Továbbá számítani lehet arra is, hogy minden héten kell valamiből prezentálnotok. Ez a módszer nagyon furcsa lehet azoknak, akik megszokták otthon, hogy mindent szóról szóra megtanulnak. Voltak olyan osztálytársaim, akik azt mondták, hogy így nem tudnak egyszerűen tanulni.

Szerintem ez az egyik legjobb dolog az itteni egyetemeken, ugyanis nekem elegem volt abból, hogy az én ötleteim és véleményeim egyáltalán nem számítanak az órákon, mert az nincsen leírva a könyvbe. Én felszabadítónak tartom ezt a fajta oktatási rendszert. (...)

Egy másik dolog, amiből nagyon nagy hasznunk származhat a jövőben, hogy nagyon sok országból ismerünk meg embereket. Ezek a kapcsolatok otthon is meglennének, de valószínűleg országon belül. (...)

Ha csak azt nézzük, hogy mit tanultam eddig, már biztosan ki merem állítani, hogy életem legjobb döntése volt, hogy nem otthon mentem egyetemre, hanem vállaltam a dániai kalandot minden jó és rossz oldalával együtt.”

Ennyi tehát röviden a Hova-tovább blog dániai egyetemekről szóló bejegyzése, a teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el, szerintem érdemes, és nem csak azoknak, akik éppen továbbtanuláson gondolkodnak!

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Itt a hétvége, amikor a legtöbben otthon főzünk. Arra gondoltam, osszuk meg egymással kedvenc ételeink receptjét - írjátok meg, mi a kedvencetek ott, ahol éltek, hogyan készítitek el, illetve hogyan készítitek el a kedvenc magyar fogásaitokat – hogyan pótoljátok az alapanyagokat, fűszereket, mit változtattok, ha kell. Ha mindehhez fényképe(ke)t is küldtök, akkor ez az egész nagyon hasznos és (nem utolsósorban) jó móka lesz. Várom tehát a recepteket, fényképeket, kis történettel ahataratkeloKUKAChotmail.com címre.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Dánia Anglia Svájc Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr685957137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puhacica 2014.04.07. 11:09:14

ma reggel beszélgetünk a kollégákkal, hogy számítani lehetett erre az eredményre, de egész egyszerűen nem értjük, miért jó ez a rendszer bárkinek is. mesélem, hogy az egyik jó barátom és a barátnője ma reggel írták facebookon, hogy még 4 évig biztos nem jönnek haza. erre felkapja a fejét az egyik hithű kollegina, hogy aki egyszer kiment, az ne is akarjon többé hazajönni. és nekem pontosan ez a bajom az egész jobboldallal: a kirekesztés. :(

most mondja az egyik új kolléganőm, hogy vannak Amszterdamban tv-s ismerősei, vágók, 50-60ezer forintos órabérben dolgoznak. :O

bpetya75 2014.04.07. 11:14:42

@tableno:

Nyilván van, de ki is fizetik? Mert "az a pénz" szerintem nem tízmilliós nagyságrendű.

@Pink Petsch:

Egy teljesen új erőnek kéne fölébrednie 2018-ra. Az mszp alkalmatlan, a liberálisok nem lesznek elég erősek. Marad a jobbik. Egyelőre.

tableno 2014.04.07. 11:16:15

@bpetya75: Ezt komolyan kérdezed? Ma Magyarországon kábé minden pénz a Fideszé.

tableno 2014.04.07. 11:17:03

@bpetya75: Egy képviselő megvásárlása nem tétel.

bpetya75 2014.04.07. 11:17:15

@puhacica:

"most mondja az egyik új kolléganőm, hogy vannak Amszterdamban tv-s ismerősei, vágók, 50-60ezer forintos órabérben dolgoznak. :O "

És ezt hogyan termelik ki? Ez qrvára elszállt számnak tűnik innen nézve.

bpetya75 2014.04.07. 11:19:18

@tableno:

Tudod mit? Szeretném, ha a következő hetekben ki kellene derüljön, melyikünknek van igaza. Azt se bánnám annyira, ha neked lenne, csak ne legyen meg kapásból a 2/3-uk. Azt már biztató jelnek tudnám venni. ;-)

puhacica 2014.04.07. 11:21:06

@bpetya75: fogalmam sincs. de az egyik operatőrünk is nemrég mondta, hogy egy haverja hülyére kereshette volna magát Londonban a vágással, csak egy lusta farok volt és inkább hazajött. szóval biztos nem 2e forintos órabérek vannak a rothadó nyugaton.

tableno 2014.04.07. 11:30:47

@bpetya75: szerintem nem sok jelentősége van, de inkább legyen neked igazad.

M. Péter 2014.04.07. 11:35:36

@Jess G: New Yorkban a biztos tudják, hogy néz ki egy New York-i jogosîtvány, de ha egy alabamait mutatok, arról hogy tudják eldönteni, hogy egyáltalán úgy néz-e ki, mint kell, vagy csak egy olcsó hamisítvány, amelyet azért vettem, hogy tudjak alkoholt vásárolni? Mi van, ha Burmában lakom, és Thaiföldön szereznék szavazni? Elvárható, hogy a bangkoki választási bizottság tudjon burmaiul?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.07. 11:47:06

@diggerdriver:
Aaa, en csak elni akarok. A tobbi maszlag nem erdekel :)

macamuca [IHUN] 2014.04.07. 11:57:16

@Babette_:
+1

4 éve sem voltak illúzióim, de reménykedtem, hogy hátha "bérrettegő" vagyok (akkortájt gyakran használták ezt a szót azokra, akik gátlástalanságtól tartottak a korlátlan hatalmat elnyert fidesz részéről).
Tegnap este a maradék reményem is elszállt (pedig 4 év alatt igencsak megkevesbedett...).

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.04.07. 12:34:55

@puhacica: persze, 35 ezer dollár havonta vagdosásért. nagyon életszerű.

Sütemény1975 2014.04.07. 12:44:16

@Kövérmadár [swe]: korrekt, amit irsz! Egy kerdest engedj meg, es igetem utana lezarjuk.
Ha szerinted nem az mszp tette tonkre az orszagot 2002 es 2010 kozott, akkor miert volt folenyes fidesz gyozelem 4 eve? Ha szocik 8 ev alatt gatyaba raztak volna az orszagot es megindult volna nemi fejlodes, akkor ki a tokom szavazott volna a fideszre?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.04.07. 13:01:29

@Sütemény1975: az országot nem pártok tették tönkre hanem a hőn szeretett, sokat dícsért, ajnározott nyugat rakta félperiféria státuszba. Ezért élünk leginkább nem nyugati módon. A fidesz azért tudott győzni 2010 ben mert előtte omlott össze a világ 08-09 ben és az emberek bármire képesek voltak szavazni csak az aktuális kormányra nem.

2014.04.07. 13:14:46

@bpetya75: Hát, ha 1,5-2 év alatt nem lesz jele annak az új erőnek, vagy a baloldal, liberálisok gatyába rázódásának, akkor én helyedben elkezdenék csomagolni .....

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.07. 13:15:04

@Sütemény1975:
Elso blikkre ket dologra gondolok:
- 2006 es az oszodi beszed;
- 2008 es a valsag.

Mindkettonek olyan hatasa lehetett, hogy "mindegy, csak barki mast!"
Nem emlekszem a kampanyra, de azt tudom, hogy 2006-ban es 2010-ben is az mszp-re szavaztam (korabban meg nem szavazhattam, utana mar nem erintett a dolog).

Ugyanakkor meltan felrohato az mszpnek az, hogy eloszor 89 utan kapott egy part 8 evet es nem sikerult vele elnie.

Nem titok, hogy a fidesz ideologiaja nekem nem fekszik, de ha jo, amit csinalnak, az igazolja oket az unszimpatiam ellenere is.

Az is igaz, hogy az elvarasaim magasak, valoszinu magasabbak, mint ami potencial az orszagban van 4-8-16 eves tavlatban. Igy nehez lesz meggyozni, hogy jol csinaljak (ha mas csinalna, akkor is). Dehat ezert vagy itt es ezert nem megyek vissza.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.04.07. 13:39:09

@Sütemény1975: ez a bajom, hogy ha mentem is volna szavazni, mégis kire?!
én a Jobbikon döbbentem le, nem voltam képben, hogy annyire ilyen a helyzet.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.04.07. 14:01:23

@Pink Petsch: Érdekes, ha Magyarországról van szó a politikával jöttök csak, mintha annak kellene varázsütésre nyugati életszínvonalat csinálni, ha külföldről van szó akkor pedig nem is érdekel titeket a politika. Szerintem a többség azt se tudja hogy mi történik az új "hazájában". Miért menjen ha otthon is jól el van? A többség otthon is megél. Nem mindenki 70 ezerből él. És főleg nem a pénz motiválja a legtöbb embert. Mert akkor tényleg kivándorláshullám lenne. Talán meglepő de a legtöbb ember elégedett azzal hogy meg tud élni. Persze pl Madár erre is azzal jött hogy de hát élhetetlen a 175 ezer mert nem tud 800 ezres hajóútra menni belőle. Engem ez nagyon kiakasztott. Mintha nem lehetne megélni belőle, tökre úgy van beállítva.

2014.04.07. 14:18:26

@házelőtthinta: Akkor lennél hiteles, ha ezt a szöveget otthonról nyomnád.

**mimi** 2014.04.07. 14:29:05

@Pink Petsch:

höhöjjjjjj...:)))))))))))))))))))))

**mimi** 2014.04.07. 14:31:04

@nosuti:
én nagyon be vagyok gyöpösödve....nehezen indulok be, de akkor nagyon...:)

**mimi** 2014.04.07. 14:32:05

@puhacica:
mire vártok akkor??? :)))

**mimi** 2014.04.07. 14:35:59

látom magamra maradtam...L is megyek dolgozni

blackhairlady 2014.04.07. 15:10:45

@Chamroe: Lehet, mert nekem is az van, az orvos megallapitotta. Most antibiotikumon vagyok, a szemem kiesik, a homlokom fejem faj, lazam nem volt. Szoval irany az orvos, mert komoly gond is lehet.

blackhairlady 2014.04.07. 15:12:55

@Kövérmadár [swe]: Madar, tudod te milyen oriasi valtozason mentel keresztul miota a Hataratkelore irsz? Neked is feltunt, vagy csak nekem, olvasonak?

blackhairlady 2014.04.07. 15:21:29

@puhacica: Szerintem ez kontraktori allas. Vagyis ha van munka ennyit kap orankent, ha nincs akkor pedig semennyit. Nincs szabadsag, tappenz, semmilyen juttatas.

blackhairlady 2014.04.07. 15:27:52

@Sütemény1975: Egyertelmuen az oszodi beszed es Gyurcsany szemelye miatt szavaztak az emberek a Fideszre anno. De ne felejtsd el, hogy kozel sem olyan sokan, csak a valasztasi rendszer "erdekessege", hogy sikerult ketharmadot szerezniuk.
En orulok, hopgy a Fidesz nyert. Most megmutathatjak, hogy 8 ev alatt mit lehet csinalni. Ha sikerul nekik az orszagot rendbe rakni akkor hajra, ha nem akkor pedig enm tudnak tobbet "elmultnyocevezni", telejsen az o hibajuknak rohatjak fel az emberek, es 4 ev mulva levalthatjak oket. persze ha letre jon addigra egy uj ellenzek akire majdnem nyugodt szivvel adhatjak le a szavazataikat az emberek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.07. 16:14:12

@blackhair-lady:
Nem tudom, en nem olvasom a hozzaszolasaimat, szurom magam ;)

Sütemény1975 2014.04.07. 16:18:35

@Kövérmadár [swe]: koszonom a valaszt! Hagyjuk a p***ba a politikat! :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.04.07. 16:19:45

@macamuca [IHUN]: ahogy elnézem a nemzetközi listát, szaudiban is több nő van a parlamentben :-/ azért ez "vicces". még ha csak mondjuk dekorációnak raktak oda néhány nőt, akkor is.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.07. 16:51:17

@Sütemény1975:
Ez a beszéd, barátom!
Merre mész legközelebb?

Olyanra van (vagy lenne) lehetőség, hogy párod is veledmegy az utakra? Vagy ilyesmit tilt a szerződésetek?

2014.04.07. 17:15:19

Sokan nem mentek el szavazni ami azt jelzi hogy a magyar baloldal a jelenlegi felállásában és programjával végérvényesen megbukott. A választási eredmény jelzés hogy az emberek nem fognak bárkire szavazni csak azért, hogy kibuktassák a fideszt. Gyurcsánnyal közösködni óriási taktikai hiba volt - ez elriasztotta azokat akik Bajnaira szavaztak volna pl. Akik meg már eleve nem láttak alternativát a baloldalban, azok a jobbikra szavasztak.

Mig az baloldali ellenzék rettenetesen gyenge és kaotikus kampányt csinált addig a fidesz a demagógia és populizmus Mount Everest-jét mászta meg. A fidesz kampány vezetők megértették hogy gazdasági recesszió idején, a világon mindenhol erőskezü pártok felé sodródnak a szavazók. Miért - azért mert amikor bőség van akkor az egyszeri ember is nagylelkübb embertársával szemben, de amikor szükösebb idők járják akkor Mari néni és Józsi bácsi a saját érdekeire szükiti le a kivánság listát.

Sztem a választás azt is jelzi hogy igény lenne Mo-n egy progressziv konzervativ, vagyis jobbközép, de mindenképpen demokrata jobboldali pártra. Persze lehet hogy tévedek, és haza is beszélek mert én ilyen beállitottságú szavazó vagyok itt.

Most sokan csalódottak de én abban reménykedek hogy igy a választások után a fidesz rá lesz kényszeritve hogy érdemben foglalkozzon az utóbbi években jelentkező gazdasági és társadalmi problémákkal. Végül is ez olyan hogy most a saját xarukat kell majd eltakaritani, mert ha nem, akkor folytatódik a leépülés.

Csak az én 2 centem, don't kill the messenger...

2014.04.07. 17:17:50

szavasztak - szavaztak ..... szevasztok! :)

2014.04.07. 17:22:46

@blackhair-lady: Igen orvoshoz kell menni, nehogy valami baktérium okozta gyulladásról legyen szó. Jobbulást! :)

2014.04.07. 17:28:49

@puhacica: Na ez jól hangzik! Ez már majdnem olyan ajánlat amire a férjednek is nehéz lenne nemet mondani?? Fiatalok vagytok, tele vagytok energiával, világot lehet látni - a cica bárhol végig tudja aludni a napot, és persze bármikor vissza lehet menni. Amióta ezen a blogon vagyok már én is elfogadom hogy ilyen ma a világ, és hogy ez jó dolog. A világ leszükült, a lehetőségek pedig végtelenek.

blackhairlady 2014.04.07. 17:55:45

@cougarcat: Koszi. Nem latok, nem hallok , nem beszelek:)))) Mint a 3 kismajom:) Elment a hangom, bedugult a fulem, csorog a konnyem a takonytol, csupa csipa vagyok, egy nagy gusztustalansag. Ezer eve nem voltam beteg, de elegalabbis miota itt lakunk 4 eve. Most aztan bepotoltam. Melle jott meg egy holyag gyulladas, soroljam meg?:DDD Annyi fele vitamint szedek es eszek, es megis sikerult beleesnem. Azert mar bekukkantottam ki hogy latta a tegnapi napot. Nagyon orulok, hogy ilyen ertelmes diskurzus folyik itt.

2014.04.07. 18:06:47

@blackhair-lady: Engem kb. 4 évente ér el influenza, bár minden évben elmegyek oltásra - nálunk a munkahelyre hozzák mert gyerekekkel dolgozunk. Én is örömmel látom hogy normálisan lehet beszélni ellentétes véleményekről és remélem ez igy is marad. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.07. 18:12:47

@blackhair-lady:
Hjajj :)

Mégis hogy a fenében lehet Texasban megbetegedni? :)

2014.04.07. 18:34:27

@cougarcat: "Most sokan csalódottak de én abban reménykedek hogy igy a választások után a fidesz rá lesz kényszeritve hogy érdemben foglalkozzon az utóbbi években jelentkező gazdasági és társadalmi problémákkal. Végül is ez olyan hogy most a saját xarukat kell majd eltakaritani, mert ha nem, akkor folytatódik a leépülés. "

Eddig sem tették, ezután sem fogják. Ez az én személyes prognózisom a következő négy évre.

bpetya75 2014.04.07. 18:36:29

@cougarcat:

"Sztem a választás azt is jelzi hogy igény lenne Mo-n egy progressziv konzervativ, vagyis jobbközép, de mindenképpen demokrata jobboldali pártra."

Egyetértek. Pláne, ha némi zöldenergiát is be tudnának vonni. Régóta hiányolok egy épkézláb Zöld pártot a palettáról...

Off
kaposvarmost.hu/galeria/olvasoink-fotoi/2014/04/06/csilla-is-a-temesvar-utcaban-jart_512.html

Tud nagyon szép is lenni az én kis szülőföldem :-)

2014.04.07. 18:37:45

@Pink Petsch: Lesz még több kivándorló, ez borítékolható.

Sütemény1975 2014.04.07. 18:54:24

@Kövérmadár [swe]: magyar es angol kozott jarok folyamatosan. unalmasnak hangzik de en szeretem ezt az esos szigetet :) most is szakad :)
johet velunk barki. Lanyom, ocsem, haverjaim szoktak velem jonni. Parom most epp nincs, eleg nehez randizni ilyen melo mellett, de rajta vagyok a teman! :)

2014.04.07. 19:03:28

@Philosoraptor: Sajnos lehet hogy neked lesz igazad. Viszont ha a többség életszinvonala jelentősen romlik a következő négy évben akkor könnyen óriási bukta lehet, ezt ők is tudják. A felső tizezer a fidesz alatt gazdagodni fog, de ez leginkább az alsó rétegek rovására megy. A kérdés hogy hány ember fog a középosztályból lecsúszni. De a kulcs ehhez talán ott van, hogy mi lesz a nyugdijas szavazó bázissal, vagyis fenn tudják-e tartani erre a célra a költekezést. Meg persze hogy hogyan reagál minderre a piac...

A kivándorlás szempontjából sajnos nem fognak fiatal emberek a végtelenségig várni és eltékozolni az életüket egy bizonytalan jövő reményében....

@bpetya75: Pedig vannak ilyen beállitottságú emberek, akik demokraták, mégis jobboldaliak - gondolod hogy nehéz lenne egy ilyen párt mögé mozgósitani?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.07. 19:05:50

@Sütemény1975:
Ne a témán! A nőn!!! :D

Ez klassz lehet, szerintem.

puhacica 2014.04.07. 19:12:10

@házelőtthinta: vagdosni, mi? hülyegyerek! :D inkább arra válaszolj, amit tegnap kérdeztem! hogyhogy a bensőséges szülő-gyermek viszonyotokba nem fért még bele, hogy megkérdezt őket, miért élnek külföldön? minden nap mindenkit ezzel vegzálsz, a saját jóanyádról meg nem tudod, miért...

@**mimi**: a jelre. :D

@blackhair-lady: persze. de ne fejejtsd el, szabadság, táppénz és juttatások most sincsenek.
gyógyulj meg mihamarabb!

@cougarcat: igen, kinyílt a világ. sok minden elérhető. ma számolgattam, hogy kb. 14 éves korom óta külföldön szeretnék élni. lassan 19 éve. talán jövőre sikerül. :)

DieNanny CH 2014.04.07. 19:15:54

@puhacica:

Irány Amszterdam!!! Még mindig haboztok?

blackhairlady 2014.04.07. 19:22:33

@Kövérmadár [swe]: Hat most mondd meg, en sem ertem. Mindenesetre annyi minden osszejott egyszerre, hogy szerintem letudom az elkovetkezendo 4 evere megint:)

puhacica 2014.04.07. 19:24:28

@DieNanny [SZ,CH]: ma amúgy az agyvérzés határán voltunk mindketten, de még maradnunk kell. viszont ami késik... :)

blackhairlady 2014.04.07. 19:26:14

@puhacica: Miert nincsenek?
Koszi, azon vagyok:)

blackhairlady 2014.04.07. 19:27:35

@bpetya75: Egy nagyon kedves ismerosom iebben az utcaban lakik, tegnap tett fel fotokat a FB-ra. Minden evben lehet gyonyorkodni bennuk:)

2014.04.07. 19:37:00

@puhacica: Fura dolog az ábrándozás, lehet hogy pont ez kell ahhoz hogy valami valóra váljon. Már gyerekkoromtól kezdve itt akartam élni, főleg a nagymamám történeteinek hatására, akit állandóan nyaggattunk hogy meséljen az itteni kalandjairól. Aztán egy nap váratlanul jött egy lehetőség, és kapva kaptam rajta. Igaz a körülményeim is rosszak voltak, de ha nincs ez az alap vágyakozás, kiváncsiság ami a lehetőséggel párosult akkor lehet hogy maradok.

puhacica 2014.04.07. 19:49:26

@blackhair-lady: hát nem nagyon. szabadság nyáron van 2, maximum 3 hét illetve karácsonykor 1. nemzeti ünnepeken meló van. ha kell, akkor korábban megyünk és később jövünk. gyakrabban kell mint nem. ez 12-14 órát jelent naponta. lecsúsztatni nem lehet. beteg nem lehetsz, ha mégis, akkor úgy kell dolgozni. van 1-2 kifejezetten beteges kolléga, ősszel és tavasszal úgy kerüljük őket mint a pestisest, mert általában végigfertőzik az egész céget. juttatás nincs, fix fizetés van. 2012-ben még kaptunk ajándék szállodautalványokat, mára már ez sincs. :(

@cougarcat: a nagymamád mikor ment ki? és mikor jött vissza? és főleg: miért? (ha nem kérdezek túl személyeset.) jókat mesélhetett. én is szerettem a tatát hallgatni kiskoromban. :)

blackhairlady 2014.04.07. 19:55:21

@Kövérmadár [swe]: Valsztas-virus- hat a humorod az nem valtozott:))))))))))))))

blackhairlady 2014.04.07. 19:56:58

@puhacica: Ja hogy van, csak meg sincs. igy mar ertem es ismerem a helyzetet sajnos, vannak otthon dolgozo rokonaim

2014.04.07. 20:03:47

@puhacica: 1926-ban, amikor 11 éves volt. A dédapám elkártyázta, elváltózta a földjeit - az unokatestvére akkoriban már Kanadában volt búzatermelő és az ő biztatására jöttek ki. Először csak a dédapám jött és később küldte a pénzt a dédmamámnak és a két gyereknek a hajóúthoz. A gazdasági válság után nagyon szegények voltak és a nagyim, aki fiatal lány volt, az itt született öccsével visszatért Mo-ra, ahol rokonoknál éltek. Aztán ő ott férjhez ment és ott alapitott családot. A kisebbik öccse a háború kitörése után visszajött Kanadába és a másik öccse is itt alapitott családot.

2014.04.07. 20:06:57

@cougarcat: Még annyit hogy a család kettészakadt, a nagyim soha többé nem találkozott a szüleivel, csak leveleztek. Az idősebb öccsét 89-ben látta viszont - igy jutottam én ide ki,az ő segitségével.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.07. 20:19:00

@blackhair-lady:
Teljesen logikus következtetést vontam le!
Most vagy beteg és állításod szerint, várhatóan 4 év múlva leszel legközelebb... a közös nevező a választás éve.

Mennyivel valószerűtlenebb, mint egy spontán megfázás, ami bármely év, bármely napján történhetne, de neked "véletlenül" pont a választás napjára időzítődött?

puhacica 2014.04.07. 20:25:02

@blackhair-lady: igen, ez olyan mint a mesebeli lany, aki hozott is ajandekot meg nem is.

@cougarcat: a '20-as evekre tippeltem. :) nagyon szeretem az ilyen eletmeseket. milyen nehez lehetett neki, hogy elszakadt a csaladjatol. fotoitok vannak ebbol az idobol? mondjuk a hajorol vagy ilyesmi. a fortepan.hu-n szoktam nezelodni, mennyi elet, mennyi sors! nem akarsz konyvet irni? egy csaladregenyt?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.04.07. 20:31:45

@puhacica: Írtam már. Azért jöttek ki mert unták amiben éltek. Nem volt semmi különösebb oka. Nem nélkülözött senki. Bár nekem tény hogy jó ideje nem volt akkoriban melóm és jó lett volna már valami. Ennyi a sztori. Nem mindenki azért húz ki külföldre mert otthon majd éhen hal... És nem azért élek velük mert én annyira hozzájuk vagyok nőve hanem mert rohadt kényelmes. Szeretem. A nők mindig kinevetnek érte, de leszarom azt is.. Én nem fogok egyedül feszítgetni magányosan miközben itt élnek a szüleim is...csak azért hogy jobban mutassak a húspiacon...idegen makikkal összeköltözni meg kösz nem. Nem véletlenül nincsenek barátaim se..nem bírom túlságosan az embereket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.07. 20:37:45

Na szóval...

kepkezelo.com/images/ib8b5go7wdd6l2h0hh.jpg

A választásról.
Nem jött be a tippem.
Először is azt hittem hogy a magyar ember annyira megcsömörlött a politikától hogy nem lesz 40%-nál nagyobb részvételi arány.
Amikor láttam hogy 59% akkor meg voltam győződve hogy fidesz bukik.
Nemhogy bukott hanem mindent vitt mint a piros hetes.
Hiába bíztam a kuruc vérben.
@maxval a gondolkodó birca:
A kuruc vér nem a kurucokról szól.
A magyar embernek van egy tulajdonsága, mi több én is ilyen vagyok.
Hagyja magát terelgetni bárhová de ha észreveszi hogy HAJTJÁK abban a pillanatban betámaszt és egy lépést sem megy tovább sőt ellenkező irányba indul meg.
Na ez a virtus már a múlté.
Nem gondoltam volna hogy ennyi emberel tett jót a fidesz és ennyit tud maga mellé állítani ilyen politikával.
@cougarcat:
Ezen hozzászólása pontos helyzetelemzés és nem sok mindent lehet hozzátenni.

blackhairlady 2014.04.07. 20:38:07

@Kövérmadár [swe]: Raadasul kb 4 eve voltam utoljara beteg, szoval van valami a kovetkeztetesedben:))) Nekem megfelel!:D

2014.04.07. 20:43:15

@puhacica: Nagyon kevés fotó van sajnos és még ennél is kevesebb van nálam. A dédszüleim többé-kevésbé kudarcnak élték meg ezt az egész kivándorlás dolgot. A részletek is homályosak - én pl. soha nem láttam a régi leveleket, amiból sok mindent meg lehetne tudni. A nagyi generációja pedig már elment, nincs kit kérdezni már. Sokszor gondoltam hogy regénybeillő ez a dolog, de marha nagy kutatómunkát kéne ahhoz végezni hogy ez összeálljon. Irói fantáziám meg nincs. :)

morsels (törölt) 2014.04.07. 20:50:53

@diggerdriver:
A magyar politikaban az a baj, hogy gyakorlatilag senki nem fogja abbahagyni.
Ugy ertem, hogy mifelenk ha egy part vezetoje elveszti a valasztast, akkor lemond, keresnek mast, merthat ha egyszer nem valasztottak meg, akkor a kovetkezo alkalommal miert tennek?

Orbannak 2002 utan kellett volna lemondania, akkor lehetett volna lehetosege a Fidesz megujjulnia. Ugyanez ervenyes a mostani baloldalra, Gyurcsanynak ki kellett vonulnia a politikabol (persze nem csak neki), ugy vert kellett volna behozni, de nem Mesterhazy kepeben. Komplett valtas kellene.

Na ez az, ami a magyar politikai eletben nem fog megtortenni. Az emberek nem igazan valtasra szavaznak hanem arra, hogy ezekbol eleg volt, aztan mindegy, hogy ki jon.
Es ezt hasznaljak ki ezek az emberek (akiknek mar regota semmi keresnivalojuk nem lenne), merthat arra jatszanak, hogy a jelenlegi vezetoket annyira megutaljak, hogy ok kapjak majd a szavazatot. Kivaras, ami azt jelenti, hogy egyre csak rosszabb lesz.

Mondjuk ha valaki ezt mondja nekem 25 eve, akkor nem hittem volna el.

2014.04.07. 20:53:49

@diggerdriver: Nálam is csak most kristályosodott ki ez a vélemény, utólag ... :)

Einsteinnek tulajdonitják a mondást hogy az őrültség definiciója az hogyha ugyanazt csinálod újra és újra miközben más végeredményt vársz el. Épp ezért remélem hogy a jövő politikusai levonják a megfelelő következtetéseket és valami mással próbálkoznak....

morsels (törölt) 2014.04.07. 20:59:34

@cougarcat:
Emlekszel, amikor itt a toryk kaptak vagy ket szeket a parlamentben? Vagy amikor a liberal csak par szeket kapott? Na, akkor valtanak.
A liberal meg mindig nem talalt igazan magara. Viszont amig nincs igazan kihivas, addig a toryk sem fognak valtani, ami szinten nem jo. Ugyanugy, mint ahogy Chretien sem tudott valtani, aztan mi tortent veluk utana.

Egyszeruen nincs frissules a magyar politikaban. Es ez nem a valasztok hiabaja. Az MDF-et, meg az SZDSZ-t meg tudtak szuntetni a valasztok, de azok meg hozzacsapodtak az MSZP-hez, ami eleve hiba volt az MSZP reszerol.
Ez a mostani baloldali osszefogas eleve eselytelen volt...

Ja, egyebkent en is inkabb konzervativ beallitottsagu vagyok :-)

puhacica 2014.04.07. 21:07:23

@cougarcat: kar, en biztos megvennem a konyvedet. de tenyleg, olyan keveset tudunk a multunkrol, de mire rajovunk, hogy milyen fontos, nincs kit megkerdezni. unokatesomek nemreg talaltak egy naplot, a deditata irta, aki anno otthagyta a csaladjat es sokaig azt se tudtak, el vagy hal. most probaljak kisilabizalni es gepre vinni. illetve tavaly nyaron elvittuk az uram anyukajat az Alfoldre, abba a faluba, ahol a gyerekkorat toltotte es ahol 57 eve nem jart. megtalaltuk a szomszed "fiut", mikor kiderult, hogy ki kicsoda... hat en ugy bogtem mint a marha. es meg a bacsi anyukaja is el, o vigyazott anno az utcabeli gyerekekre. majdnem 100 eves, csont es bor, akkora mint egy vereb, de kepben volt, alig akartak minket elengedni. orakig tudnek ezekrol beszelgetni. pl. hogy honnan indult a mamadek hajoja, hogy eltek meg az utazast, hogy tanultak meg angolul, milyen volt a hazuk, stb. de egyreszt nem akarlak felkavarni, masreszt meg irtad is, hogy nem maradt sok emlek.

@házelőtthinta: azt mondtad, nem tudod. talan untak. az nagy ketto. nezd! nekem nincs azzal bajom, hogy a szuleiddel elsz. az en uram is otthon lakott, mikor megismerkedtunk. nekem azzal van bajom, hogy fikazod azokat, akik viszont fiatalon elkoltoznek otthonrol a "palotaba". vagyis kirekeszto vagy. ami viszont - szerintem - nagyon nagy baj.

2014.04.07. 21:07:46

@morsels: Pontosan. Mert itt a szavazók is váltanak könyörtelenül ha vakvágányra fordul a szekér, nem béklyózza őket le ideológia. De ez meg azért van mert nem állnak olyan messze egymástól a pártok, nem kell magad szembeköpni, ha ezt teszed. Elképzelhető hogy a toryk ellen szavazok majd, mert talán egy időszakra nem ártana nekik is, ha ellenzék lennének, de azért majd megnézem hogy kinek mi a programja.

morsels (törölt) 2014.04.07. 21:10:42

@cougarcat:
Magyarorszagon sem alltak olyan messze egymastol a partok... egeszen addig, amig nem lett az kerdes, hogy ki viselhet kokardat, meg aki nem velunk van, az ellenunk.

Igy van, en is ugy vagyok vele, hogy ha nem tetszik a tory politika (es mostanaban kezd elegem lenni beloluk, kezdenek tul kenyelmesek lenni), akkor semmi problemam nincs a liberalra szavazni, amennyiben ertelmes elkepezelesuk van.
Egyelore az, hogy a Trudeau fia a jelolt, onmagaban nem er semmit szamomra.

2014.04.07. 21:13:46

@puhacica: Ha lehetőséged van a családi történelem dokumentálására, tedd meg - ez hihetetlen nagy kincs lesz a következő generációknak!

Ja, még fiatalabb koromban elképzeltem hogy hogyan csinálnak filmet a családom történetéből! :) Mondtam már hogy álmodozó tipus vagyok? :)

2014.04.07. 21:19:16

@morsels: " Magyarorszagon sem alltak olyan messze egymastol a partok... egeszen addig, amig nem lett az kerdes, hogy ki viselhet kokardat, meg aki nem velunk van, az ellenunk.+

Ez tényleg igaz. A "mi" és "ti" kihangsúlyozásával sikerült egy "elit klubot" alakitani. Vagyis sokan szivesen tartoznak ide mert igy különlegesnek érzik magukat...

" Egyelore az, hogy a Trudeau fia a jelolt, onmagaban nem er semmit szamomra. "

Hát Justin nem Pierre az biztos. :) Kicsit olyan "flake"-nek, komolytalannak tünik de még csak fél szemmel figyelem. De lehet hogy ez csak generációs bizalmatlanság a részemről. :)

morsels (törölt) 2014.04.07. 21:20:55

@cougarcat:
Egyebkent meg... tudod, nekem aztan tok mindegy, hogy ki alakit kormanyt Magyarorszagon. De amikor az emberek 'birkaznak', merthogy a 'birka magyarnak az jo', akkor azert nyugos tudok lenni.
Ha egy csomo ember most az MSZP-re zavazott volna, akkor ok nem birkak? Vagy majd 3 ev mulva lesznek azok?
Birkazni konnyu, de egy demokraciaban mindig lesz tobbseg. Akiket aztan persze lehet birkanak hivni, de pont ez az, ami miatt ma Magyarorszag megosztott.
Marpedig egy megosztott orszagban tok mindegy, hogy ki lesz hatalmon.

morsels (törölt) 2014.04.07. 21:31:00

@cougarcat:
Hat, szerintem a sracnak tul nagy az apja cipoje, dehat gondolom a brandet akarja kihasznalni, ami azt is jelenti, hogy nincs sok mas lehetoseguk :-)
En egyaltalan nem vagyok meggyozodve arrol, hogy a fiatal Trudeau alkalmas lenne.

bpetya75 2014.04.07. 21:33:26

@cougarcat:

Ha hiteles tudna lenni, akkor nem. Sok embert ismerek, aki hasonló értékrendet vall magáénak.

@blackhair-lady:

Ezek díszcseresznyée fák, ugye?

bpetya75 2014.04.07. 21:38:04

@morsels:

A birkázástól nekem is föláll a szőr a hátamon. Azzal viszont nem értek egyet, hogy "egy megosztott orszagban tok mindegy, hogy ki lesz hatalmon.". Mert van, aki mélyíti a szakadékot, van, aki hagyná betemetődni, és tán még olyan is van, aki maga is temetné. Bár ez utóbbiak nem jutnak a hatalom közelébe.

morsels (törölt) 2014.04.07. 21:42:45

@bpetya75:
Biztos vagyok abban, hogy vannak olyanok, akik tudjak, hogy a megosztottsag egyreszt nem jo senkinek, masreszt azokra az a jellemzo, hogy csak melyul, de altalaban nekik van a legkisebb eselyuk a hatalom kozelebe jutni.
Pont a megosztottsag termeszetebol adodoan. Ilyenkor mar egy 'kisebbseg' hangja konnyen elveszik.
Nezd csak meg a partokat. Az LMP epp hogy bejutott a parlamentbe, a tobbiek meg egymas torkat akarjak atharapni.

Maga a szituacio olyan, ami ezt lehetetlenne teszi.
Mint mondjuk egy kocsmai tomegverekedesben. A jozan hangnak semmi jelentosege nincs egeszen addig, amig bele nem farad mindenki a bunyoba es kezdenek elsosegelyt osztani :-)

bpetya75 2014.04.07. 21:44:47

@diggerdriver:

"Nem gondoltam volna hogy ennyi emberel tett jót a fidesz és ennyit tud maga mellé állítani ilyen politikával."

"Hagyja magát terelgetni bárhová de ha észreveszi hogy HAJTJÁK abban a pillanatban betámaszt és egy lépést sem megy tovább sőt ellenkező irányba indul meg."

Nem áll mellettük 2,1M ember. Az elkötelezett támogatóik talán ha a felét kiteszik. A maradék egymillió számára nem volt más választható alternatíva, mert az lmp-t gyengének, a jobbikot szélsőségesnek, a vörösöket meg vállalhatatlannak találták. Szerintem.

bpetya75 2014.04.07. 21:50:23

@morsels:

Ami a szomorú, hogy nekem ebből a "baloldali összefogásból" az jön le, hogy ők nem is a fidesz vagy a jobbik, hanem az állítólagos szövetségeseik torkát szerertnék végre átharapni.

Tőlük semmit nem várok. Arra viszont kíváncsi vagyok, hogy Vonáék hogy gondolják a konstruktív ellenzékiséget. Nem bánnám, ha képesek lennének többet, és előrevivőbbet mutatni, mint az előző 4 évben.

morsels (törölt) 2014.04.07. 21:52:06

@bpetya75:
Igy van. Az LMP alapvetoen nem alternativa a Fideszre (normalis korulmenyek kozott sem lenne az), a balos osszefogas egy vicc, a Jobbik meg azert tul meredek a legtobb embernek.
Legalabbis egyelore.
Nem lepodnek meg azon, hogy tovabb 'finomitana' Vona es hat jelen pillanatban egyedul o van abban a helyzetben, amikor valodi 'el es leszamolast' igerhet, mivel o nem volt resze az elmult 25 korrupcios halozatanak. Persze ehhez meg kell szabadulni a popularis szelsojobboldali retorikatol, meg olyanoktol, mint Novak Elod, meg hasonlok. Szoval az sem mostanaban fog megtortenni, ha megtortenik.

De ha a baloldal ilyen marad, akkor nem is lesz alternativa. Mert hat ok mennyivel jobbak, mint a Fidesz?
Ugyanugy bebetonozott poziciok, vezetok, korrupcio, 'old man's club'.

morsels (törölt) 2014.04.07. 22:02:05

@bpetya75:
A baj az az, hogy Magyarorszagon meg az ideologiai megkozeliteseket is sikerult osszekutyulni, raadasul a gazdasag-politika meg leginkabb otletszeru. Marpedig pont ott lenne a konzervativ, liberalis megkozelitesnek.
Fiszkalis konvzervatizmus, kapitalizmust erosito politikaval, vagy libralis ujraosztas, ami persze alapvetoen nem akarja a gazdasagi alapok valsagat.

Ami ma Magyarorszagon megy, az leginkabb popularis retorika, nulla gazdasagi elkepzelessel.

A Fidesz centralizal, kozponti iranyitas ala von mindent, az Mszp meg egyszeruen kolcsonoket vett fel mindenfele igazi elkepzeles nelkul.
Szerintem :-)

morsels (törölt) 2014.04.07. 22:11:39

@morsels:
Mondjuk ebben az Eu-nak es jelentos szerepe van, de az mas kerdeskor.
Megint, szerintem :-)

blackhairlady 2014.04.07. 22:29:17

@bpetya75: japancseresznye, azt hiszem. Gyonyorusegesek ilyenkor amikor nyilnak.

Mrs. Clayton 2014.04.07. 23:19:05

@M. Péter: hát abból kiindulva, hogy ha a burmai jogsival valaki külföldön vezet, ha venezuelai útlevéllel igazolja magát külföldön, akkor azt gondolom, hogy igen, elvárható, hogy az adott hatóság férjen hozzá egy nemzetközi nyilvántartáshoz, amelyből meg tudja állapítani, hogy nem egy burmai könyvtárjegy, de egy jogosítvány, egy útlevél hogy néz ki
főleg, hogy ebben az esetben XY cím alatti lakos felett véve a választási névjegyzékbe, vele volt a 10 napja lejárt magyar személyi igazolványa és egy ugyanazokkal az adatokkal kiállított amerikai jogosítvány, meg mintha a magyar lakcímkártyája is ott lett volna, ez nem biztos
szóval szerintem igen egyszerűen meg lehetett volna állapítani, hogy tényleg a névjegyzékbe felvett nő jelent meg szavazni
főleg, hogy Mo-n ha az értesítődet bemutattad már engedtek szavazni nem egyszer-nem kétszer
amennyiben pedig később kiderül, hogy a nő hamis igazolványt használt egyszerűen fel kellett volna jelenteni és majd egy csomó bűncselekmény elkövetése miatt megütötte volna a bokáját
a baj az hogy Mo-n soha senki nem meri semmiben sem vállalni a felelősséget, mert mi lesz, ha Mesterházy Attila egyel több szavazatot kap
nem mer egy hivatalnok sem se igent se nemet mondani, csak azért hogy mentse a saját kis székét,mert még a végén kirúgják
ez a baj

2014.04.07. 23:52:45

@morsels: Szimpatikus, jot akar, nagyon PC, modern is, meg jokepu, de hogy ezen tul van-e ott meg valami?

2014.04.08. 01:40:05

@morsels: @bpetya75: Igen a birkazas valszeg nem a legjobb motivacios strategia, inkabb elidegeniti az embereket.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.08. 06:19:13

@Jess G:
Meg tudjak nezni.
Mar nem emlekszem pontosan, hogy hol, de lattam valahol egy listat a jelenleg forgalomban levo utlevelekrol. Meg a regi, kek, magyar utlevel is benne volt.
Hivatalos helyen, talan egy hatarellenorzesnel.

2014.04.08. 07:50:58

@cougarcat: Már eléggé régóta romlik az életszínvonal, mégis vannak hívőik, akik sohasem fognak kihátrálni az adott párt mögül...

DieNanny CH 2014.04.08. 08:08:55

@cougarcat:

A levelekről jut eszembe: Pár hete otthon voltam, és anyukámat nagy munkában találtam: a nagybátyja leveleit szkennelte - 1914-ből!!!! Ő akkor katona volt, és nagyon sokat írt haza. Meg megvannak a felesége válaszlevelei is. Hogy milyen gyönyörű írásaik voltak!
Csak sajnos ceruzával írták, úgyhogy anyukám pluszban még le is írja, mielőtt továbbmosódna. Pl egyik levélből derült ki, hogy megsebesült, a Balassagyarmati kórházba vitték, és a felesége innen közép-Mo-ról a két éves kisfiukkal télvíz idején meglátogatta...
Szép történetek vannak, bizony...

2014.04.08. 08:09:25

@morsels: "Birkazni konnyu, de egy demokraciaban mindig lesz tobbseg. Akiket aztan persze lehet birkanak hivni, de pont ez az, ami miatt ma Magyarorszag megosztott.
Marpedig egy megosztott orszagban tok mindegy, hogy ki lesz hatalmon."

Akik hívők (mindegy, melyik pártot és vezért favorizálják), azok birkák most is, és azok is maradnak, mert hagyják magukat megvezetni. Sajnos a magyar még nem jutott el odáig, hogy döntéseket kritizáljon, ne pedig hívő legyen. Ha ígérgetéssel lehet választást nyerni Mo.-n, akkor bizony itt súlyos problémák vannak az emberek fejében. Kezdem úgy látni, hogy Mo. pontosan olyan politikusokat érdemel, amilyenekkel jelenleg rendelkezik. Mert a politikusok mindig azt nézik, hogy az embereknek mit tudnak eladni, hogy abból szavazat legyen majd 4 év múlva. Igazából három csoportra tudnám osztani az embereket ilyen szempontból. Vannak a hívők, nekik tök mindegy, hogy mit mondasz, 10 év múlva is ugyanazt az embert fogják imádni, az sem baj, ha közben kilopták a szemét. Vannak azok, akik utálják mindegyiket. Végezetül vannak olyanok is (ebből bizonyára rengeteg van), akik teljesen belefáradtak már ebbe az egészbe, és magasról tojnak az egészre. A politikusoknak pedig ez a két dolog felel meg a legjobban a céljaiknak: hívők és passzivitás.

A megosztottság a politikának is köszönhető. Aki nem velünk van, az ellenünk, ugye. Erre mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy nem kirekesztő a többiekkel szemben.

Mrs. Clayton 2014.04.08. 10:47:21

@Kövérmadár [swe]: megnézni sem kellene, egyszerűen nem dolga egy választási bizottságnak senkit sem bűncselekménnyel megvádolni, azt feltételezni sem
vitt egy nyilván valóan eredetinek tűnő igazolványt ráadásul azt a nőt ábrázolta a rajta levő fotó, mint aki ott megjelent, a benne lévő adatok megegyeztek a választási nézvjegyzékben szereplő adattal
engedni kellett volna szavazni
ehelyett inkább feltételezték, hogy biztosan csalni akar, mert nem olyan igazolványt mutatott, mint amilyet ŐK, nem a törvény, elvárt volna
nem azért nem tudták a nőt beazonosítani, mert az lehetetlen volt, hanem mert eszük ágában sem volt
érted?
ez a szánalom
nem a fidesz győzelem
majd ha a tisztviselők tudnak és mernek is gondolkodni, felelősséget vállalni, akkor lesz jó világ

2014.04.08. 18:43:21

@DieNanny [SZ,CH]: Jól teszi anyukád, és egyben jó ötletet adtál, mert eszembe jutott, hogy mi lenne ha valami történne pl. az anyukám leveleivel amit gyerekkoromban irt nekem. Digitálisan elmenteni jó ötlet! :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása