oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. november 20. 06:41,  Erre vágytunk, itt vagyunk 481 komment

2013. november 20. 06:41 Határátkelő

Erre vágytunk, itt vagyunk

Mármint Anita és családja Ausztráliában. Határátkelésük az alaposan végiggondolt és megtervezett fajtából való, de nem csak ezért érdemes elolvasni a történetet. (A nyitóképen kívül mindegyik fotó Anitáé, amit külön köszönök.)

cím_74.jpg

„Pénteken délután lementünk a partra, amikor már apa is hazajött. Öt után ez még simán belefér, hosszú az este, sokáig fent van a nap. A parton a kellemes szél, a hullámok és a ragyogó napsütés már önmagában hozta mindazt, ami nehezen önthető szavakba. Csak ott vagy, érzed, hogy a homokszemek az első percek után bevonták a bőrödet egy újabb réteggel a napkrémbe ágyazva, és már sós ízű a puszi a gyerek arcán.

Jóbarátaink a piknik pléd, a táskányi műanyag játék és egy labda. Ennyi is elég. A kövek és homok teherautós szállítmányozására pillanatok alatt fel tudunk állítani egy logisztikai központot, és új utakat vonni a komplexum köré. Mi is élvezzük, nem csak a csemete.

Telik-múlt az idő, vacsorázni szoktunk ilyentájt, de semmi indíttatásunk nincs arra, hogy megszakítsuk ezt a kellemes szeánszt, és felcuccoljunk a partról. No worries (ahogy itt oly' gyakran halljuk), szemben van egy fish and chips árus, ma ez lesz a vacsi.

A falatozás közben csak ütünk ott végtelen nyugalomban, a sós víz illatával körbeburkolva, amikor az én egyáltalán nem lelkizős, és nem szómenős férjem azt mondta a maga szűkszavú módján, hogy „erre vágytam".

Ebben a két szóban benne volt minden, de MINDEN. Az adott perc, az elmúlt 2 év, amikor elkezdtük ezt a sztorit, és az, hogy megteheti mindezt, hogy munka után ül a parton, és ugyan a földről :), de eszi a sült krumplit a hallal, nézi a tengert, nyugodt, és szereti mindezt. Elég katartikus volt, megvallom őszintén, és talán ez az apró villanás mutatja, hogy milyen érzésekkel írható körül Ausztrália.

Elhatározással a szívünkben

térkép 1.jpgNagyjából attól a pillanattól kezdve tudtam, hogy egyszer írok ide, amióta olvasója lettem a Határátkelőnek. Akkor még a határon belülről, de az elhatározással a szívünkben. Igen, a nagy elhatározás deklarált első momentuma volt annak, hogy aztán tényleg elköltözzünk, hogy magunk mögött hagyjunk mindent.

Leszögezem, ez a mi történetünk, a mi meglátásainkkal, a mi élethelyzetünk és a mi reakcióinkkal a változásra. Ez a műfaj is erősen szubjektív, és tudom, hogy sokszor szeretünk általánosítani, igyekszem kerülni ezt, amennyire lehet.

Picit dilemmáztam azon is, hogy melyik végén is fogjam meg a sztorizást. Legyek tényközlő, almát almával mérlegelő, vagy jöjjön lelkisebb megközelítés, az útleírós, netán érzelmi molotov koktél... Talán mindből jut majd.

Nem tudom, lehet-e röviden írni arról, ami mögöttünk van, magamat ismerve nem lesz könnyű... A téma beszédes, és bár nem vagyunk semminek sem a végén, mégis sok van mögöttünk.

Ausztrália közepén

Dél-Ausztráliában élünk 2012 augusztusa óta. Az állam fővárosában, Adelaide-ben. Nem Sydney és nem Melbourne, és nem is valami egzotikus félig törzsi kis falu a bush-ban. Tűnhetne középszerűnek is ettől, mi mégsem érezzük annak.

Adelaide, a 20 perce város, vagy mégsem?

tengerpart kicsi balra.jpgA város számos meglepetést tartogatott nekünk is, pedig azt nem mondhatnám, hogy nem előzte meg alapos kutatómunka döntést, és a kiutazást. Mégis. Hiába az internet, a képes beszámolók, a blogok, a vélemények és a fotók.

Tegye fel a kezét, aki nem „sétált végig" virtuálisan a vágyott város utcáin a Google Streetview segítségével, keresve a városból ismert dolgokat. Vagy nem nézte a házakat, az utcaképet, hogy pillanatokra a valóság előszobájában érezze magát.

Adelaide ausztrál viszonylatban kisebb város, a megapoliszokhoz (Sydney, Melbourne) képest mindenképp, de önmagában - itt élve és tapasztalva - mégsem az.

Földrajzilag kifejezetten nagynak mondható, de ugye itt nehéz néha megmondani, hogy akkor most mi is a város része igazán. Maga Adelaide tulajdonképpen egy suburb (városrész, kerület?) a sok között, a centrumban. Ezt veszi körül többszáz suburb minden irányban soktíz kilométeren keresztül kiterjedve.

Ezért is mondom azt, hogy a város klasszikus városi jellegéből adódóan mégis kisváros, hisz maga „a city a CBD (central business district)" akár gyalog is bejárható.

Minden zöld

tengerpart kicsi jobbra.jpgA világon egyedülálló módon csupa zöld veszi körös- körül. Na, nem mintha erre különösebb szüksége volna, hisz az egész városra ezt lehet mondani, hogy zöld. Nagyon zöld.

Parkok tömkelege, nem picik, nagyok, és sétányok, és a gyönyörű természet mindenhol. Fák, növények, virágok. Hol pálmafás, hol valami örökzöldre emlékeztető, hol gumtree, hol meg mindezek együttese.

Nincs szmog, főleg ha jön egy kis szél a tenger felől, akkor meg csak a finom tengeri illat lengi be a tájat. A buszok nagy része gázzal működik, így a budapesti velem egykorú, vagy legalábbis csilliárd kilométert futott buszainak bűzokádásának itt nyoma sincs.

Mint Dél-Spanyolország

térkép 2.jpgAhogy a térképen is látszik - és mindezt nagyon leegyszerűsítve -, Adelaide nyugati és déli részének egy szakasza tengerparti, ugyanakkor észak keleti irányban (itt a képen úgy 2 óránál :) hegyvidéki jellege van. Ezt Adelaide Hills-nek hívják, szóval nem az Alpok ormait kell ide képzelni, de kellemesen hegyes vidék.

Déli irányba haladva is sok dombos rész van, ott is, és északon is ezeken a területeken vannak a szőlőültetvények, és a világhírű borvidékek. Klímáját tekintve a dél-spanyolországi vidékekhez hasonlít leginkább – legalábbis ezt állítják a borászok. :)

Egy szónak is száz a vége, tényleg bámulatos a természet errefelé, és sokkal változatosabb, mint hittük volna.

Nyilván a tengerpart szépségeit nem kell részleteznem, nehéz is volna szavakkal, pár kép talán beszédesebb. Itt a város mentén nem közvetlenül a nyílt óceán van, hanem a St. Vincent-öböl, így más az arculata, mint például délebbre.

Jó utak, hangulatos belváros

Az utak mindenhol kiváló minőségűek, tágasak, és okosan szervezett alternatívákat kínálnak A-ból B-be. (Amikor dolgozni kezdtem, az első 9 napomon minden reggel más útvonalat próbálhattam ki, és itt nem arra kell gondolni, hogy a kertek alatt apró utcácskákban próbáltam okosan kerülni a forgalmasabb helyeket. Ezek mind 2x2 vagy 2x3 sávos „normál" utak voltak.)

belváros 1.jpgA belváros nagyon hangulatos, sok nagy épülettel, amik talán már néha historikus hangulatúnak is mondhatók. Nagyon persze nem, ez azért kellőképpen furcsa érzés is, hogy az európai klasszikus történelem nyomai (romok, várak, kastélyok, templomok) itt bizony nem állnak minden sarkon. Amit ma itt láthatunk, az nagyjából az elmúlt bő 200 év eredménye. Ez nagyon sok mindenre lehet válasz.

A belvárosban koncentrálódik az üzleti élet, mint más nagyvárosokban is, vannak nagy bevásárlóközpontok és sétálóutcák, kicsit Váci utca és Városliget feeling - csak hogy tudjátok mihez hasonlítani. Itt is van egy folyó a city-n belül (River Torrens), ez mondjuk messze nem Duna méretű, de nagyon hangulatos. Gyönyörű, rendezett véges-végig a partja, bárhol le szabad, le mersz és le is tudsz ülni.

A kerületek, vagy ahogy itt hívjuk, suburb-ök jellege, arculata nagyrészt azonos. Mindegyikben meglehetősen tiszta, rendezett tágas utcák, javarészt szép és rendezett házakkal, és vannak kereskedelmi központjaik, ahol a kerületek saját üzletei szolgáltatói vannak, ugyanakkor itt nagyon sok a street shop, vagyis azok, amik simán az utcáról nyílnak (mint a körúton régen).

A helyi dolgokat sokszor jobban preferálják, akkor is, ha drágább. Igen, valószínűleg könnyebb úgy, ha megtehetik, és csak a döntésükön múlik, nem az utolsó fillérre kiszámolt fizetésen.

Az elhatározás

Hol is kezdődött mindez számunkra, hogy most „helyiként" írhassak minderről? Sokunkban él kép arról, hogy milyen is lehet külföldön élni. A nyaralások, kint élő ismerősök, vagy ismerős ismerősei révén valahogy jó (volt) eljátszani a gondolattal, hogy milyen jó lenne kipróbálni.

Menjünk ki egy évre, tanuljunk, nyelvet, lássunk világot, érezzük át testközelből milyen az, amikor külföldön élünk. Aztán mi mégsem tettük, mert biztos munkahelyünk volt, mert szépen alakult a karrierünk, és mert volt egy házunk, amin (forint)hitel ketyegett, és ezzel a hármassal józanul gondolkodva sosem vágtunk bele. Talán mert sosem gondoltuk komolyan. Egy pontig.

2010 táján nem voltunk boldogok a kormány akkori és addigi gazdasági intézkedéseit látva és azok majdani hatásaiba belegondolva. Nem fogom ezt a témát ragozni, de tagadhatatlanul erősítették azt a gondolatszikrát, ami akkoriban egyre hajtott abba az irányba, hogy menni kéne.

A másik nagyon fontos esemény, és hajtóerő a trónörökös érkezése volt. Valahogy azonnal bekapcsolt a hang, hogy innentől már a jövő biztonsága még nagyobb felelősség, már nem csak magunkért teszünk lépéseket, hanem leginkább érte.

Így harmincegynéhány évesen biztos egzisztenciával és pici gyerekkel született meg az elhatározás, hogy belevágunk.

Ezek mindegyikének volt jelentősége a maga módján. A biztos egzisztenciánk fontos volt hozzá, de kiváltó oka is némileg, hisz mindketten multinál húztunk le addigra több mint 12 évet. Ezt azoknak nem kell magyaráznom, akik ismerik belülről ezt a világot.

Nagyon sokat ad, hazudnék, ha csak negatív dolgokat mondanék róla, de sokat is kér. Baromi sokat dolgoztunk, szinte mást sem csináltunk, és eljött az a pont, amikor komoly kérdéssé formálódott, hogy lehet-e, akarjuk-e így folytatni? Mi lesz így a családi élettel, az egészségünkkel, a boldog nyugdíjasévekkel?

Nem akartunk félig mosolyogva legyinteni egyet, hogy „ugyan már, nyugdíjas évek, hol leszünk mi addigra...".

Ausztrália egy befektetés (a kijutás feltételei)

Ezek keringtek bennünk, amikor nekiláttunk. A célország egy mindig is titkon vágyott hely volt, és valahogy mindig azt mondtuk róla, hogy ha egyszer kijutunk, csak odajegyet veszünk... Így lett végül hamar célkeresztben az ország dél keresztje alatt.

belváros 2.jpgAnglia lett volna a legkézenfekvőbb, de hamar kiesett. Ki akartunk lépni Európa bűvköréből és így talán azonnal az USA jöhetett volna a sorban, ez nálunk határozott és nagy NEM volt.

Aztán Kanada és Ausztrália maradt fent a rostán. Igazából azonban csak utóbbi. Nagyon sok dolgot próbál mérlegre tenni ilyenkor az ember, és okosan elindulni egy úton, amiről az elején fogalma sincs, hogy mennyire lesz nehéz.

Ausztrália kapcsán a vízum megszerzése a nagy vízválasztó, de nem az egyetlen feltétele a kijutásnak, és a vízum megléte még koránt sem ad okot arra, hogy karba tett kézzel hátradőljünk boldog mosollyal az arcunkon.

Vízumok százai, alosztályokkal, mindenféle esetekkel, a szakértők tudják csak, hogy kinek-kinek mit lehet kihozni a dolgaiból. Erre vannak az ügynökök, akit komolyan érdekel a kérdés, hamar talál utat hozzájuk.

Mi szakmai alapon jöttünk (vagyis nem tanuló- vagy turistavízummal), ami lehetővé teszi, hogy itt éljünk, full time dolgozzunk, de nem konkrét munkára jöttünk. Ahogy a magyarok 99.99%-a sem.

Nem egy átmulatott éjszaka után döntöttünk

Egy biztos, Ausztráliába nem igazán lehet úgy jönni, h gondolok egyet, tele van a hócipőm, összeszedek egy kis pénzt és megyek. A vízumszerzés folyamata viszonylag hosszú (ez is vízumtól függ persze), nálunk másfél év telt el onnan, hogy elkezdtünk agyalni rajta, és beleásni magunkat a szabályokba, lehetőségekbe, odáig, hogy megkaptuk a vízumot.

közbe 1.jpgAz információgyűjtéssel hónapokat töltöttünk, minél átfogóbb képet szerettünk volna kapni és találni alternatívákat, hogy legyen B és C terv is a tarsolyunkban. Szóval nem egy átmulatott éjszaka után született meg a döntés, hogy bekopogunk az ügynök ablakán. Virtuálisan persze, mert Ausztráliában él. :)

A vízumszerzés időigényességén túl a másik fontos tulajdonsága, hogy költséges. Kicsit olyan ez, mint ha háborúzni készülnél, pénz, pénz és pénz kell hozzá. Nálunk az volt az elv, hogy annyit hozzunk, amivel 9-12 hónapnyi tartalékunk lehet, ha nem találnánk hónapokig sem munkát.

Enélkül nagyon rizikós, és mi fejest ugrottunk ugyan valamibe, de sisakkal, és víz is volt alattunk. Gyerekkel már nem más a rizikóvállalás szintje, elég, ha bátor vagy, de a vakmerőséggel mi csínján bántunk.

Azt szoktam mondani még, hogy Ausztráliába jönni olyan, mint egy vállalkozásba fogni. Kell hozzá józan ész, tapasztalat, okos tervezés, üzleti modell és pénz. Ha ezek megvannak, belevághatsz.

Mindegyik persze jelenthet valami olyat, ami a határátkelés része, vagyis a nyelvtudást, az önbizalmat, az alázatot, a kitartást és még sorolhatnám. Itt azért olyan nagyon nem hat meg senkit a magyarságunk, ide mi jöttünk, nekünk kell alkalmazkodni, bármennyire nyitott és befogadó ország is ez...

Mit vártunk a váltástól?

Abból kiindulva, hogy kifejezetten jó anyagi körülményeink voltak, mi nem ebből fakadóan kerestünk új utat. Nyilván az is érthető, hogy sokan emiatt mennek, mert véges a képességük, hogy semmiből teremtsenek egyre többet, és egyre kiszolgáltatottabbak, elkeseredettebbek...

Mi „csak" biztosabb jövőt szeretnénk magunknak, és a gyerekünknek. Olyat, ahol nyugdíjas korunkra még aktívak maradhatunk, még nyitottak a világ dolgaira, és fizikailag, lelkileg is egészségesek ahhoz, hogy együtt élvezhessük azt a kort is.

Persze addig is szeretnénk egyensúlyt magunk köré, hogy ne a munka uralja a hétköznapokat, és a családra is jusson idő, energia. A feszültség, a stressz és a belső indulatok nagyon szépen lecsökkentek, nincs az a fajta versengés a mindennapokban, mint otthon tapasztaltuk.

Sokkal kisebb fordulatszámon élünk, és sokkal több dolog okoz örömöt. Az anyagiakat a maguk szintjén tudjuk kezelni, nem elsődleges célja az életünknek, szóval bő egy év távlatából is mondható, hogy szépen alakulnak a dolgok.

Tények és tévhitek az országról

Most akkor hogy is van ez a pókokkal és a többiekkel?

Talán a legklasszikusabb epizód azokból a fejezetekből, amit Ausztráliától távol gondolunk, feltételezünk, és itt élve aztán igazolást nyer(het)nek, vagy sem...

A pókok...

Szerintem az egyik legáltalánosabb dolog a pókok kérdése, és persze emellé ki-ki vérmérséklete mellé tehet még néhány - számára szokatlan, vagy ijesztő - állatkát, lényeg az, hogy Ausztrália kapcsán nincs szinte ember, aki elrettentésül ezeket ne hozta volna szóba.

Én is foglalkoztam a témával két okból is:
1. magam is tartok a pókoktól, nem kicsit
2. a gyereket is félt(ett)em az itteni élővilág nem aranyos, simizős, ugrálós, vagy az eukaliptusztól kábultan fán alvós példányaitól.

Mit mutat a valóság (megint csak számunkra, itt, és ezen az időtávon mérve)?

közbe 2.jpgA pókos történet nagyobbra van fújva, mint azt tapasztalom (hangsúlyozom Dél-Ausztrália a helyszín, nem a trópusok), de minden kétséget kizáróan állíthatom, hogy vannak, és többet, gyakrabban látok, mint otthon. Ez tény.

Azonban a rettegett (mert mérges, vagy mert hatalmas) példányok eddig elkerültek, szerencsére. Olykor találunk bent a házban, és többnyire akkor, ha a külső ajtó (amin háló van, hogy szellőztetéskor ne jöjjenek be az állatok) nyitva marad.

Ilyenkor azonnal a One shot-tal a kezemben állok a leendő áldozat közelében, és tolom rá durván az anyagot. Nem bízom a véletlenre, a One shot-ból is kiosztok egy hosszú sorozatot. Attól már nemcsak, hogy elpusztul, de irtó kicsire is fonnyad, amit már hatalmas adag papírral fel is merek markolni, és kidobni. Ez az eljárásom. Nem akarok arra gondolni, hogy valami óriás is erre jár majd...IDE az NEM JÖN.

Másrészt néhány ellenszer van még:
a) pest control: hivatásos rovarirtók, akik kívül-belül, még a padláson is irtanak, és úgy fél évre elriasztják a kéretlen betolakodókat
b) nincs buja növényzet a kertünkben, nem is szándékozom azzá tenni, hogy abban jól eltanyázzanak a nemkívánatos lakók, és
c) rendszerint eltakarítom a pókhálókat kint is, bár tudom, hogy irgalmatlanul gyorsan újra szövi őkelme, ha akarja, de addig is azzal bíbelődik, és nem a bejutáson töri a fejét... :)

A gyerek kapcsán pedig azt a - most legegyszerűbbnek tűnő - megoldást alkalmazzuk, hogy minden bogár-rovar kerülendő. Nincs barátság. Tudom, hogy ezzel a gyermeki érdeklődése köré gátat építek e témakörben, de mivel magam sem tudhatom, hogy az adott példány, amit megfogna, éppen problémás-e vagy sem, így kerülje inkább az összeset. Egyelőre. Majd ha nagyobb lesz, és meg akarja ismerni a rovarvilágot, lesz rá módja még.

...a legyek...

Amiből viszonylag sok van nyáron, és zavaró is a viselkedésük, azok a legyek. Erről is hallottunk otthon, és tapasztaljuk is a létezésüket, de ez is helyszínfüggő még itt is. Alapvetően a városban nem sok van. A tengerparton szoktak intenzívebben jelen lenni, de nem mindig, és még nem olvastunk utána, hogy mi mozgatja az érdeklődésüket.

Az biztos, hogy nagyon apró jószágok, és nagyon szemtelenek, mert tényleg simán a szánkba is repülnének, ha hagynánk. Ha itthon esténként kiülünk az udvaron, nem szoktak jönni, a tengerparton tapasztaltuk eddig leginkább a jelenlétüket. Nem kellemes, de ezzel a ténnyel még lehet együtt élni. :)

...és a madarak

közbe 3.jpgA madarak jelenléte szintén intenzív, de ez számomra abszolút az élvezhető tapasztalatok kategóriája. Sokféle van, legtöbbjükről fogalmam sincs, hogy kicsoda-micsoda, majd idővel okosabb leszek. Nagyok, sokan vannak, hangosan csivitelnek, trilláznak, énekelnek, és legtöbbjük szépséges. A színes nagy papagájokkal nemigen tudok betelni, hihetetlen, hogy szabadon röpködnek tucatjával.

És persze itt vannak a sirályok, a tengerpart koldusai. Kiülsz enni, és azonnal ott terem egy, néz rád, mint csizmás kandúr nagy ártatlan szemeket biggyesztve eléd, amíg aztán oda nem dobsz neki egy falatot (főleg halra izgul, de a sült krumpli is jöhet).

Erre persze AZONNAL ott terem még 37 másik, és irgalmatlan csatározásba kezdenek a remélt következő jutalomfalatért, illetve az első szerencsés próbálja elzavarni a többit, védve ezzel a kiváltságait. :)

A kenguru, koala és egyéb erszényes csodák sajnos itt sem hevernek minden bokor mellett, vagy minden fán, bár én tudnám értékelni. Vannak azért olyan területek, ahol szép számmal élnek szabadon is, de eddig jobbára csak állatparkokban találkoztunk velük, mondjuk ott testközelből legalább. Ez az, amit nem lehet megunni, hihetetlenül kedves és különleges állatok. A koala mentolos lehelete például leírhatatlanul vicces...

Itt a csótányok nem igazán jellemzők szerencsére, és az is biztos, hogy minél északabbra megyünk, annál inkább a szubtrópusi és trópusi éghajlat gyönyörű természeti csodái az egyre változatosabb állatvilágot is ajándékba adják az ott élőknek. Szóval egzotikusabb az északi rész, de biztosan nagyobb tűrőképesség is kell az ottani faunához.

Közjó

Ha valamin, hát azon megannyiszor elképedek, hogy itt mennyire szent az, ami a közé. Nem mondom, hogy sosem találkoztam még rongálással, vagy falfirkával, sajnos az unatkozó fiatalok brahiból itt is megragadják a festékes flakont. A gyakoriságuk azonban szerencsére elhanyagolható, és a másik hihetetlen, hogy szinte napokon belül helyre is állítják / megtisztítják a rongált objektumot.

automata WC.jpgA legszembetűnőbb különbség számomra mégis a közösségi helyeken található étkezési alkalmatosságok állapota. Magyarországon nőttem fel, sajnos tudjuk, hogy ami köztéri, az nem mindenkié, hanem senkié, ezért nem óvjuk, vigyázzuk, hanem rongáljuk, darabokra törjük, vagy még inkább ellopjuk (tisztelet a szerencsére létező kivételnek), hisz az senkié, kint van az utcán / téren.

A mai napig lencsevégre kapom a játszóterek mentén látott grillsütőket, WC-ket (nem röhög), és társaikat, mert nem hiszem el, hogy ilyen is tud lenni. El tudjátok képzelni, hogy a ligetben ilyesmit láttok Budapesten?

El tudnám képzelni, de sajnos fényévekre vagyunk ettől. Konkrétan nyilvános WC-ket nem is tudom, találunk-e valahol, és ha igen, abba be lehet-e menni, mármint gusztus és higiénia szempontjából. Gyakorlatilag a gyorséttermek és plázák funkcionálnak a főváros nyilvános illemhelyeiként (is).

Ehhez képest itt balra látható egy ingyenes automata WC, ami normális állapotú belül is, egyszer már láttuk. :)

csap 2.jpgVagy itt van ez a csap, ami nem zsíros, nem dongják körül a legyek, és nem undormány. Pedig kint áll a szabadban, "senkié", azaz MINDENKIÉ. Működik, és hátoldalán alul is van egy kis rész, abba a kutyádnak engedhetsz vizet. Mekkora!

Időjárás = 8+4

Nos, ha Ausztrália, akkor otthonról az a kép van előttünk, hogy napsütés, meleg, egész évben nyár, vagy valami ilyesmi. Nem mondom, hogy tévedés, csak nem általánosságban igaz. Tekintve, hogy a déli féltekén vagyunk, két alapvető furcsaságot kell megszoknia az északiról érkezett agynak.

1. Itt minél északabbra mész, annál melegebb van
2. Az évszakok épp fordítva vannak, vagyis télen van nyár és nyáron tél, ha az európait vesszük alapnak.

Most novemberben nálunk tavasz van, és a karácsony is nyári ünnep, hát nem mondom, hogy nem furcsa, de hozzá lehet szokni.

Miért is 8 +4? Nos, körülbelül így oszlik meg a jó idő és a kevésbé jó aránya. Elvileg 4 évszak van, de úgy októbertől májusig van tavasz-nyári időjárás, száraz és meleg. A maradék időben meg csapadékosabb és hűvösebb. Ez számokban azt jelenti, hogy télen sem megy napközben 10-12 fok alá a hőmérséklet.

tél1.jpgSzámomra az az időjárás kulcsa itt egyébként, hogy mindegy, milyen évszak van, ha süt a nap, akkor az melegen süt, nincs olyan, hogy csak világítana. Télen is pólóra vetkőztet akár. Ha borús, szeles is, akkor meg nyáron is fázhatunk. Tény, hogy sokkal jobb az idő, mint Magyarországon volt az év egészére vetítve.

Természetesen nehézségek itt is vannak, árnyoldalai is vannak annak, hogy ilyen messzire jöttünk. Ez itt nem Európa, teljesen más mentalitással találkozunk, mások a szokások, a házak, az utcák, az ételek, a boltok, MINDEN. Nagy részüket könnyű ugyan megszokni, de akkor is más.

A munka és a nyelvtudás

Ahogy írtam az elején munkaajánlat nélkül jöttünk. Apa a harmadik hónap elején kezdett dolgozni. Azonnal teljes munkaidőben és határozatlan idejű szerződéssel.

Én a gyerek kora miatt csak fél év múlva kezdtem el nézelődni, és érkezésünk után kerek 11 hónappal álltam munkába. Ugyancsak teljes időben határozatlan idejű szerződéssel.

Mindketten alacsonyabb szinten vagyunk, mint ahonnan kiszálltunk otthon, de ez nagyjából borítékolható is volt, kalkuláltunk vele. Az első munkát nem adják könnyen, a helyi tapasztalat és referenciák fontos elvárások errefelé. A munka nem öli az idegeinket, 38 óra a kötelező hetente, nem is várnak el többet.

A nyelvtudás fontosságát nem ismételgetem. Mi még otthon vizsgáztunk, mert a vízumhoz (is) kellett, elvileg felsőfokúval jöttünk ki, mégis kemény helyzeteket tapasztalhattunk. Nem az ozzi szleng az igazi mumus, az akcentusuk sokkal durvább és egyáltalán a non-stop angol környezet.

A beszédmód egyébként SA-ban teljesen más, mint mondjuk Victoriában, vagy Queenslandben. Erre át kellett állnia a fülünknek. A gyerek 3 éves, és néhány hónap ovi után tökéletesen ért szinte mindent, és egyre több angolt sző a beszédébe. Neki nem lesz gondja vele, a helyes magyar nyelv megtartása lesz a nagyobb kihívás és küzdelem.

És végül...

tél2.jpgAztán reggeli után gondoltam egyet, és bedobtam pár kimozdulós opciót a csemetének, és Ő a „hajós" játszóteret választotta. Ez az egyik kedvencünk, a tengerparton van, és gyönyörű a környezete is, nem csak a játszótér miatt.

Szóval fel is kerekedtünk...

Kivételesen gyönyörű idő van ma, az a fajta balzsamosan simogató napsütés, amitől el lehet olvadni, olyan igazán finom. Szél még a parton sem volt semmi, csak a csodás 26 fok körüli hőmérséklet.

A másik nagyon jó dolog az volt, hogy péntek délelőtt lévén, az iskolás korosztály nem képviseltette magát, vagyis minden játékot anélkül lehetett használni /élvezni, hogy ne kelljen figyelni, mikor ugrik rá a kicsikre egy nagyobb gyerkőc.

Így aztán tényleg nagy élvezet volt minden perc, igazán jól szórakoztunk mindketten.

A park széle egy nagyobbacska emelkedő, ami szintén gyönyörű pázsittal van borítva, és ma a gyermek ezt jól kihasználta arra, hogy hemperegjen végig-végig a domboldalon, ha már a többiektől ezt látta. :D

tél3.jpgA másik nagyon jó játék az volt, hogy egy kisfiú állt a domb tetején, és gurította le a labdáját, de láthatóan lusta volt utána futni. Nos, az én csemetém ebben nagyon jó, ha valahol labda száll, Ő bizony fut utána, és viszi vissza, mint egy kiskutya. Így aztán a két törpe - mint zsák és a foltja - hosszasan játszották ezt, és olyan jó volt látni az arcán a felszabadult játék okozta örömöt.

Amíg ez a szeánsz zajlott a két fiú között, én ültem a domb tetején, és pillanatokig úgy éreztem, hogy lebegek fölötte. Megkapó volt a látvány, a szikrázóan kék ég, a finom sós illat a levegőben, és a makulátlan környezet.

Tökéletes pillanat volt arra, hogy megint azt érezzem, hogy most semmi, de semmi nem fontosabb ettől az életben, minthogy itt élhetünk ezen a helyen. Ebben az országban, ebben a városban.

Hihetetlenül szép és nyugodt, és adja mindazt, amit egy szülő a gyerekének kívánhat.

Amikor a törpe kicsit megpihent, és az ölembe kucorodott, úgy néztük együtt a tengert, hát az felejthetetlenül szép volt. Nincs ennél a boldog nyugalomnál sokkal több, és fontosabb érzés."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztrália

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr335644461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.20. 19:17:18

@Don Kartasch: Én nem találtam rondának. Oké, nem a szépségideálom - az inkább a Mazda - de tényleg jó volt vezetni. Nagyon fordulékony, gyorsan reagál, parkolni is könnyű volt vele és valahogy biztonságban éreztem magam benne, mert elég magas építésű.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.20. 19:21:53

@bpetya75: Gyakorlatilag minden manapság használatos intelligenciateszt az elemző intelligenciát vizsgálja. Talán, mert a másik kettő mérésére még nem sikerült olyan módszert találni, amely értékelhető eredményeket hozna.

Na most, a hit miért is akadályozná az érzelmi intelligenciát? Már ha az valóban hit és nem csak bigott vallásosság. Mert arra tudok a családból is példát, hogy milyen ocsmány egy ilyen ember és mennyire értéktelennek tartja mások életét. Persze csakis a vallást követve.

2013.11.20. 19:26:45

@zöldeketbeszélek:

"Összehívta tizenkét tanítványát, s hatalmat adott nekik, hogy kiűzzék a tisztátalan lelkeket, és meggyógyítsanak minden betegséget, minden gyengeséget. A tizenkét apostol neve a következő: Az első Simon, más néven Péter, aztán testvére András, Zebedeus fia, Jakab és testvére János, Fülöp és Bertalan, Tamás és Máté, a vámos, Jakab, Alfeus fia és Tádé, a kánai Simon és a karióti Júdás, aki később árulója lett”

Máté evangéliuma

nyuszigonosz 2013.11.20. 19:32:04

@Don Kartasch: A Citroënnek van a DS vonal, nem?
Elegánsak, és jók.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 19:35:08

@zöldeketbeszélek:

Ez volt az európai tudomány szintje akkor. Igen, volt időszak, amikor az arabok tudománya fejlettebb volt az európainál.

A vallás eleve nem lehet természettudomány-ellenes, azaz ilyen probléma nem létezik.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 19:35:45

@zöldeketbeszélek:

"a vallásos meggyőződés egy határon túl már megakadályozza, hogy magyarázatot találjunk ma még ismeretlen dolgokra"

Nem tudok ilyen esetet,

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 19:50:08

@Don Kartasch:
Hát, jókat írnak róla, de a külseje az valami rettenetes :)
A belseje tényleg szép, ezt elismerem!
A tesztes cikken vicces volt a Renault felni az C6-oson.

A fogyasztás nem szempont, feltéve, hogy nem több mint 12-13 liter.

Nem nagyon tudom elképzelni, hogy ne MB-t válasszak majd, mert annak a külseje és beljese is egyaránt nagyon az esetem. Szerencsére az új modellek visszakapták a régi vonalvezetést vagy valami hasonlót hozzá, mert a C-klass 2000 és utáni modelljei szörnyűek voltak :) De a régebbi (kockalámpás) kifejezetten tetszik.

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Akkor jó, már azt hittem, hogy tényleg megégettek egy csomó embert. De örülök, hogy csak rosszat álmodtam :)

@zöldeketbeszélek:
Vicces a cikk, különösen az érzelmi intelligenciával... ha már nincs más érv, akkor be kell dobni ezt vagy kreálni még néhány semmitmondó címkét: házassági intelligencia, gyereknevelő intelligencia, sportintelligencia... :D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 19:55:43

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Embereket megégettek, bűncselekmények miatt, nem természettudományért. Akkoriban ez egy kivégzési módszer volt, még nem is volt egyébként a legkegyetlenebb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.20. 19:59:05

Na szóval...

Elkezdtem olvasni a mai posztot és megijedtem. Úristen ez egy svájci gumicsizmás történet szíriában.
Még megvan benne a "korán kel fel a korán" is.
Ehol ni:
"Így lett végül hamar célkeresztben az ország dél keresztje alatt."
Szörnyű.
Aztán mindannyiónk szerencséjére elapadt a nyáltenger, elfogytak a klisék, elmaradtak a közhelyek.
Lett belőle egy nagyon jó poszt.
Nekem igazából azért tetszik mert az elégedettség sugárzik belőle. A kispolgári elégedettség.
Egyszer írtam egy posztot Kispolgárok címmel.
Meg voltam győződve hogy lehúznak a sárgaföldig és el leszek mondva mindennek.
Legnagyobb meglepetésemre szinte a legtöbb pozitív hozzászólást az kapta.
Gyakorlatilag egy olyan napunkat írtam le mint a posztoló a tengerparti napjukat.
Akkor jöttem rá hogy erre vágyik mindenki. A nyugalomra a biztonságra a kiszámíthatóságra a FESZÜLTSÉGMENTES életre.
Azt azért tudjuk hogy Magyarországra mindent lehet mondani de hogy ott feszültségmentes lenne az élet azt nem.
A jó anyagi helyzetben lévő embereknek sem. Sőt.
Ezt keresi mindenki.
Ez egy borzasztó jó érzés. Az elégedettség.
A posztot író és családja megtalálta.
Egy dolgos értelmiségi családdal megint szegényebb lett Magyarország.
Gratulálok a poszthoz és további kispolgári elégedett életet kívánok nekik.

A mai avatarhoz.
Ezt a képet justStevee küldte nekem.
Az a fotós srác aki már írt ide egy posztot.
Az első modellfotózásáról való.
Igazából két dolog miatt tetszik. Nem egy agyon fotoshoppolt számítógéppel kreált valai mint a Playboy képek. A modellfotózás terén az mindennek az alja.
A másik pedig hogy egy teljesen átlagos csaj van rajta a maga természetességében.
Nem értek a fotózáshoz bár épp most vettem a nejemnek egy bridge gépet mert ő nagyon szeretne fotózni.
Szóval nem értek hozzá ezért ítéletet sem tudok mondani a fotók minőségéről.
Itt meg lehet nézni a többit:
wazzengland.blog.hu/2013/11/19/szigoruan_felnott_tartalom

kepfeltoltes.hu/131120/2013-11-20_180834_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 20:03:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Kérdés, hogy az ateizmus is bűncselekmény volt-e vagy a másság, esetleg a másként gondolkodás?

Álmomban boszorkányokat is láttam, de ugye az is csak humbug, így nem nagyon lehet bűncselekmény...

Tudod, azt hiszem, hogy a vallás egészen addig jó dolog, amíg támaszt és iránymutatást ad a rászorulóknak. De az emberek a történelemben rengeteg aljasságra használták fel ezt is, mint majd' minden más eszmét is. Na ezért nem tudok semmilyen eszmében, semmilyen hagyományban, semmiben sem hinni. Néhány alapvető szabályt fontosnak tartok, ezek egyébként az egyházak szabályaiban is jellemzően ott vannak, de ami ezen a körök kívül van, az már indokolatlan beleszólás az egyén életébe és elfogadhatatlan nekem. Teljesen mindegy, hogy milyen álca mögé bújtatjuk (vallási vagy politikai).

Igazából a vallás is egy politika csak nem választanak benne miniszterelnököt 4 évente :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 20:06:24

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Az eretnekség bűncselekmény volt.

A boszorkányság is.

Mai szemmel persze abszurd ezeket hallálal büntetni, ma szabadon lehet eretneknek vagy akár boszorkánynak lenni, de gondolj bele, hogy abban az időben Angliában a céltalan országúti barangolásáért (mai szóval: turizmus) is akasztás járt. Szóval az akkori viszonyokhoz hasonlíts.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.20. 20:08:36

@Haragos Paradicsom: A pókokat a legegyszerűbb megfogni.
Le kell borítani egy tállal vagy tányérral majd alácsúsztatni egy papírlapot és kész.
Mindegy mekkora a pók.

DieNanny CH 2013.11.20. 20:08:52

@Babette_:

Szerintem azért, mert azt a 10 milliót 1 hétig sem élvezheti, mert aztán rátalál az Apeh...
De biztos csak rosszindulatú vagyok... :-/

DieNanny CH 2013.11.20. 20:14:48

@zöldeketbeszélek:
"A rovarirtószerek pedig mutagének, karcinogének, ha csak lehet, kerülöm a használatukat."

... ezért használok én hajlakkot! saját találmány! Mindenfajta ronda dögöt megbénít! Aztán felporszívózom.

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.20. 20:15:32

@diggerdriver: ha mindegy, akkor elefánttal is működnie kell.

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.20. 20:17:18

@DieNanny: én is hajlakkot használtam, míg volt itthon, de én Hofitól tanultam.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 20:18:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Sajnos ez elég szoromú de örömmel látom, hogy jó irányba fejlődik a világ. Maximum nem elég gyorsan.

Ennek fényében el tudod képzelni, hogy egyszer a melegnek lenni már nem lesz nemkívánatos dolog?

Nem kell nagy időtávra gondolni... el tudta volna képzelni egy amerikai 1930-ban, hogy 75 évvel később fekete lesz az elnök? Vagy akár 1950-ben? 1960-ben?
Ki tudja, lehet, hogy 2050-ben a pápa is meleg lesz...

2013.11.20. 20:19:13

@DieNanny:

Magyarországon havi 4-500 ezer forintot tisztán meg lehet keresni viszonylag egyszerűen. Pl. a digger szakmájában is. Alaphangon. Na persze feketén.
Van aki bevállalja. Van aki nem.
A NAV mindenkit megtalál, akit akar. De csak akit akar.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 20:22:08

@DieNanny:
És a padló is szép, csillogós lesz :D

@az igazi Trebitsch:
Abból lesz ám csak igazán jó nyugdíj :) Van az a körülmény, amiért nem érdemes Magyarországon maradni... a fizetés csak egy (sajnos), jelen pillanatban.

2013.11.20. 20:24:42

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Márpedig a körülmények nem fognak változni. Erre komoly összegben lehet fogadni.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 20:24:46

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

"lehet, hogy 2050-ben a pápa is meleg lesz"

Ennek most se lenne akadálya.

Evain 2013.11.20. 20:24:53

@Kövérmadár [jävla invandrare]: de minek nekünk mégegy autó? Jó a Skoda családi kocsinak. Ha viszont már robogó, akkor legyen ilyen szép mint a bömösé. A mercié továbbra is broáf, nekem nagyon nem jön be a formája. Most pusztán esztétikáról beszélek. :)

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: ez teljesen saját, mert céges. De ha most megmondod nekem, hogy miért vagyok célcsoport egy társkereső honlapnak olyan browser historyval, ahol a keresések 50%-a gyerekruha, a maradék 50% meg szakmai, akkor nagyon fogok örülni. :)

Evain 2013.11.20. 20:27:37

@diggerdriver: nem azért vártál rá reakciót, mert még a te értelmezésedben is negatív töltettel bír a kispolgári szó?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 20:28:48

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

"Ennek fényében el tudod képzelni, hogy egyszer a melegnek lenni már nem lesz nemkívánatos dolog?"

Milyen szempontból nemkívánatos? A társadalmi megítélés szempontjából? Abból a szempontból a pedó sem lesz nemkívánatos a század közepére.

justStevee 2013.11.20. 20:39:18

@diggerdriver: örülök h tetszik, használd egészséggel :D Majd január végén, február elején újabb fotózás lészen, majd ha kész és megszületik a post belőle akkor is dobok egy e-mailt neked ;)

A posthoz: nem rossz bár sokkal többet nem tudtam meg Ausztráliáról, mint amit eddig is tudtam :D Nem rossz. Ha egyszer beleunok az angol létbe akkor vagy Ausztrália vagy Kanada a következő állomás. De ahogy néztem egyik helyre se lehet csak úgy "beesni" és sajnos hiába van 2 szakmám egyik se számít hiányszakmának ezekben az országokban :D

Bár még nagyon nem szándékozok innen sehová se menni még csak most kezd igazán beindulni az életem :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 20:41:21

@az igazi Trebitsch:
A közeljövőben biztosan nem. Talán ha egy generáció kihal a rendszerváltás környékéről (pl. a mai akciónyugdíjasok), illetve a tömeges kivándorlás (már ha beszélhetünk ilyesmiről) csak-csak visszacsepegtethet építő jellegű információkat, "új" dolgokat... de a pozitív változást én már nemigen hiszem, hogy megélem.
Ez van... csak előre!

@Evain:
Nem tudom, én autóbolond vagyok, az racionalitás határain túl is szeretnék saját autót, olyat, ami nem indokolt a számomra (csak egy technikus vagyok, abból is kezdő... egy akármilyen Toyota reálisabb lenne). De nem érdekel :)

Robogót sosem vennék, maximum choppert, de azt nem tudnám vezetni (sem semmilyen motort), szerintem.

Ezt találtam:
"A kisárutermelők és kiskereskedők alkotta társ. réteg. Hetyzete kettős: tulajdonos is, dolgozó is. A kap. társ.-ban a tőke koncentrációja következtében a kispolgárság helyzete bizonytalan, a tönkremenés veszélye fenyegeti, ugyanakkor egy része számára megvan a lehetőség, hogy a tőkésosztály sorába emelkedjen. Mindezek folytán a társ. harcokban mind a megalkuvásra, mind a szélsőségekre hajlamos."

Nem látom az összefüggést a posztoló és a definició között...

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
A pedóban nem vagyok biztos. Azért az túlmutat egy bizonyos határon, bár először definiálni kell a pedó fogalmát.
Egy nagyon-kiskorú esetén a kölcsönös beleegyezés nem hiszem, hogy megvalósulhat... de a határt embere válogatja.
A melegségnél ugye kizárható, hogy nem kölcsönösségen alapszik a dolog, azt nem sorolnám ide (jó, a börtökön ez alól kivételt jelenthetnek, de az nem is igazán homoszexuális kapcsolat).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 20:43:19

@justStevee:
Kanadába simán, csak csinálj olyan képeket, amik miatt üldözni kezdenek... mondjuk muzulmán playboy, esetleg Allahhal :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 20:51:12

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

A múltkori pedóvitában bizonyítottam: tudományos érv nincs egyetlen szexuális deviancia ellen sem. Az érvek társadalmiak vagy vallásiak,

Márpedig ha a szilárd vallási érveket nem vesszük figyelembe (s a vallás társadalmi egyre csökken, azaz ez biztos), akkor maradnak az erősen esetleges.társadalmi érvek. melyek lényege csak az "ne, mert nem tetszik". Az ilyen hozzáállás pedig folyamatosan változik. A pedofília volt már társadalmilag teljesen elfogadott is. Lehet újra, sőt szinte biztos, hiszen a pedó érdekvédő lobbi szinte teljesen a 30 évvel ezelőtti homoklobbista érveket használja.

A pedó fogalma definiálva van: szexuális vonzalom serdületlen személy iránt.

Az pedig amit mondasz plauzabilis, hiszen csak akkor minősíthető erőszaknak a pedó szex, ha elfogadjuk axiómaként, hogy az ember egy bizonyos kor alatt döntésképtelen szexuális kapcsolat tárgyában. Márpedig ennek sincs tudományos alapja, s változhat. A beleegyezési korhatár jelenleg is változik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.20. 20:53:03

@Babette_:
Figyelj. A mindegy mekkora után oda van írva hogy pók.
Mivel én tudom mekkora a legnagyobb pók sőt nekem is volt és ezzel a módszerrel meg tudtam fogni így nyugodtan ajánlhatom.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.20. 20:53:34

@nyuszigonosz: "A Citroënnek van a DS vonal, nem?
Elegánsak, és jók."

Basszus, Renault-t irtam, pedig Citroen-re gondoltam. :)
Igen, nagyon igenyesek belul es csodaszepek kivulrol is. Ahogy a teszteket neztem, muszakilag meg van mit csiszolni rajtuk, de tekintve hogy elso generacioja egy uj csaladnak, szerintem is nagyon jora sikeredtek. :)

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Elismerem hogy finoman szolva is megoszto a C6 kulseje. :) Nekem speciel tenyleg tetszik, de teny hogy a jelenlegi mainstream autoipari dizajnnal teljesen szembe megy, tehat torvenyszeru hogy az emberek tobbsegenek nem tetszik. :)

Jah, hogy te a regebbi kocka mercikben gondolkozol. Nem tudtam. Nah, akkor viszont ha lud legyen kover. Tessek egy ilyet keresni es felretenni par szazezer koronat 98-as benzinre. :DDD

www.youtube.com/watch?v=Z2wN0nL5zQA

Evain 2013.11.20. 20:55:29

@Kövérmadár [jävla invandrare]: ez a motor mánia nálunk családi vonás. Férjemnek van egy böszme 750 cc-s Hondája, de arra én marhára félek felülni. Viszont szeretem magát a motorozás élményt, erre viszont elég egy mutatós robogó is. :) Odahaza 4 évig azzal jártam dolgozni, itt is erre van. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.20. 20:59:35

@Evain: Nem, hiszen az egész írásom arról szól hogy jó kispolgárnak lenni.
Azt hittem hogy másoknak bír negatív jelentéssel de tévedtem.

Evain 2013.11.20. 21:01:30

@diggerdriver: na, most felkeltetted az érdeklődésem. Van linked rá? Elolvasnám. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 21:05:44

@Don Kartasch:
Azok nagyon tetszenek, de már öregek sajnos.
A mostani design is nagyon tetszik, a köztes nem tetszett. De mire odajutok, hogy autót fogok venni, ezekből is lesz picit idősebb (most is van), amit gombokért lehet venni. A másik, hogy minél kevesebb km legyen benne, nyilván...

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Meglátjuk... az idő mindent elrendez! Mindenesetre bármennyire is a sátán követőjének gondolsz (vagy nem :) ), elképzelhetetlennek tartom, hogy normális legyen a pedofília akár a mai, akár a legszigorúbb meghatározása mellett.
Ugyanakkor az amerikai szabályozás is egy vicc, igaz ott elég sok minden egy vicc... :)

nyuszigonosz 2013.11.20. 21:06:55

@Don Kartasch: Egyet már vezettem, a DS5-öt. Az egy óriási élmény volt.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 21:08:09

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Én örülnék, ha igazad lenne és én tévednék, de a tapasztalat az, hogy ha megindul egy negatív folyamat, az végigmegy a lejtőn és nem áll meg a felénél. Márpedig a negatív folyamat megindult, ma már Amerikában veszélytelenebb antiszemitának lenni, mint homofóbnak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 21:08:18

@diggerdriver:
Számomra pl. negatív kicsengésű.
Igaz nekem az is, amikor arról beszélnek a régiek, hogy polgári család...

Felesleges kategorizálás, pont annyira, mint a tökfőzelék féle elitezés.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 21:12:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Negatív folyamatok mindig voltak, nem? Aztán valahogy mégis elmúltak. Ahogyan, állításod szerint, a pedofília is normális volt egy időben, aztán meg nem, most megint a normális irányba megy (nem látok erreutaló jeleket, de nem is figyelem őket).
A rómaiaknál is rendben volt a melegség, ha jól emlékszem, aztán volt egy idő, amikor nem, most megint igen.

Inkább hullámzás, ciklikusság lehet rá a jellemző, nem? Akkor pedig átmeneti a probléma, még ha nem is vigasztalja azokat, akik a valódi akaratuk ellenére élnek szexuális életet... :(

Evain 2013.11.20. 21:12:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: akármennyire berzenkedem is a pedofília ellen, sajnos a hosszútávú folyamatokat és a mai tendenciát figyelembe véve igazat kell adnom neked.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 21:14:51

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Oké, ez lehet, azonban a ciklusosság és a lejtőfolyamat nem egymás ellentéte. Lehet ez párhuzamos is.

justStevee 2013.11.20. 21:19:08

@Kövérmadár [jävla invandrare]: nem is hülye ötlet :D na azt hiszem elkezdek agyalni mivel válhatnék üldözötté XD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.20. 21:21:10

@Evain:
Na most irigykedek egy kicsikét.
750cc?
Istencsászárságzsírkirály:)))))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 21:21:44

Egy indexes cikkben találtam, érdekes, biztos csak azért, mert engem igazol :)

"Drog miatt évente nagyjából 50 ember hal meg, mértéktelen ivás miatt 320. Az alkohollal kapcsolatos betegségekre az egészségbiztosítók évente 1,11 milliárd koronát (12 milliárd forint) fordítanak, a drogfüggőség gyógyítására 453 millió koronát költ a cseh állam.

A marihuánafogyasztók száma viszont úgy látszik, csökken. Négy éve a felnőtt lakosság 33 százaléka, tavaly 28 százaléka ismerte be, hogy fogyasztott már marihuánát. Ennek ellenére továbbra is ők a legnagyobb fogyasztók Európában: napi rendszerességgel 22 ezren, időnként pedig 145 ezren füveznek."

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Mit értesz párhuzamosság alatt?
A ciklikusságban benne van a lejtő, majd az emelkedő és újabb lejtő is. Most éppen lefelé halad a dolog, rendben. De lehet 50-100 év múlva felfelé fog haladni. A kérdés, hogy hol lesz az infexiós pontja. Fentebb vagy lentebb, mint az előző inflexiós pont volt?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 21:27:35

@justStevee:
Képzeld csak el, ahogy Allah tangában pucsít, miközben 2 apácának öltöztetett nő veri korbáccsal... már másnap repülhetnél :)

@diggerdriver:
Ez tényleg egy jó poszt... nem sok belekötnivaló van benne :)
És még Niki Laura is egészen szelíd volt, nem is értem :D

justStevee 2013.11.20. 21:42:48

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Az a gond honna a francból szerzek Allahot?? XD a többi sima ügy :D
De ahhoz h másnap repülhessek túl is kell élnem :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.20. 21:44:36

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Tegnap egész nap eszemben volt aztán estére mégis elfelejtettem hogy Nikinek a tegnapi beszólása a hajósokra, erősen sértő volt.
Nem kellett volna.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.20. 21:53:48

@justStevee:
Statisztával... nincs róla fénykép, így bárhogyan is kinézhet. Tippre szakállas a csóka és vékony testalkatú. Tanga helyett az a régi fajta, fehér alsógatya.

@diggerdriver:
Valamiről lemaradhattam, mert csak egy kommentjét láttam, az pedig még egész lightos volt... nem szép, de tud ő ennél mogorvábbat is.

Már meg akartam kérdezni, hogy télen milyen munkákat csináltok? Nagyobb szívás télen "markolni", mint mondjuk tavasszal?
Mondjuk Londonban nem tudom mennyire fagy meg a föld, de itt nem szeretnék sírt ásni január 20-án :)

justStevee 2013.11.20. 21:57:42

@Kövérmadár [jävla invandrare]: jogos :D ha már nagyon unom UK-t akkor megcsinálom :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.20. 22:01:09

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
Itt a földnek nincs fagya. Otthon volt mikor 40centi vastag volt.
Itt télen semmivel nem nehezebb mint más évszakban csak előbb sötétedik és több a sár. Ennyi.
Otthon volt hogy 2hónapot sem dolgoztam télen. Persze fizetés se volt.
Itt legfeljebb a két ünnep között van leállás.

2013.11.20. 22:07:41

Volt ma a kommentek kozott Ozrol is szo? Vagy csak a feminaci homo-pedo smink nelkuli leggingses papokrol?

Reg volt Ozos poszt. Ez jo volt. Koszonom

morsels (törölt) 2013.11.20. 22:15:51

@charlieharper:
Epp azon gondolkodtam, hogy irok neked egy emailt, hogy mi tortent veled.
Mert ritkan vagy :-)

morsels (törölt) 2013.11.20. 22:16:51

@charlieharper:
Egyebkent meg meg arrol volt szo, hogy gyerek az aztan vegkepp valami utolso dolog.

Evain 2013.11.20. 22:56:43

@diggerdriver: köszi, pénteken megsasolom (holnap nem vok netközelben)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.11.21. 00:21:04

@bpetya75: "Nem tudtam megfogalmazni, hogy mi a bajom ezzel a tanulmánnyal, de a végén ott volt: "A tanulmány megjelenése után természetesen kapott kritikát is, az egyik szerint például a szerzők az elemző intelligenciát tekintik intelligenciának, és nem veszik figyelembe az érzelmi vagy éppen a kreatív intelligenciát."

Nekem is pont ez volt a problemam vele. Csupan meghatarozas kerdese, es lehet csurni-csavarni a dolgot, es kihozni bamilyen eredmenyt:)) Az intelligencia merese egyebkent is nagyon szubjektiv, eppen azert, mert rengeteg aspektusa van. Az intelligencianak szerintem semmi koze a vallasossaghoz. Sztereotipia, hogy aki vallasos, az biztos kevesbe felvilagosult, okos stb. Rengeteg intelligens hivo ember el a vilagon:)

morsels (törölt) 2013.11.21. 00:31:00

@Zsuzsi65:
"Az intelligencia merese egyebkent is nagyon szubjektiv, eppen azert, mert rengeteg aspektusa van."

Ez komoly?
Namost persze, az IQ tesztet lehet kritizalni, nade mitol szubjektiv?

macamuca [IHUN] 2013.11.21. 01:24:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
"Alapvetően a női divat érdeklődésem körébe tartozik.

A férfidivat viszont nem érdekel, mert nem vagyok homokos. "

:))))

Férfiként véletlenül nem a férfidivat alapján öltözködsz??
Akor is, ha nem a legújabbat követed, hanem 5-10-15-20 évvel ezelőtti darabokat/fazonokat preferálsz (egyszerűen azok tetszenek és kész)???

Vagy akkor fenti logika mentén én leszbi vagyok, mert érdekel a női divat?? (igaz, nem a legújabb szerint öltözködöm, meg figyelembe veszem az alkatomat, buxám beltartalmát, egyéni elképzeléseimet /varrónő is vagyok/, stbstb).

Sántít ez, max, nem kicsit, andalúzkutya és kollégái tudnának mesélni....
:)

"Eleve a kínzás, gyilkolás nem igaz."
Ja, hogyne. Vallásháborúk sem voltak, inkvizíció sem volt, kiközösítés sem volt (vallási meggyőződés miatt egyházból és társadalomból egyaránt), egyáltalán: semmiféle ma csúnyának/helytelennek tartott dolgot nem tettek soha senkik a krisztusi szeretet és béke nevében. Akkor sem, ha ezeket a tetteket akkoriban (több száz éve, egészen a kereszténység elfogadottá válásának idejéig visszatekintve) helyesnek tartotta a közösség (egyházi és társadalmi közösség) igen nagy része.
Ma helytelennek tartjuk, tehát nem is igaz.

Jut eszembe: hogy is volt az anglikán egyház létrehozása? VIII. Henrik lánya, Mária, miért is kapta a Véreskezű ragadványnevet? A spanyolcsizma a férfidivat része, vagy valami másé? A vallatókörtét héjazva, vagy héjastól fogyasztották?
Vagy ez mind kitaláció?
Na igen....

" A természettudományokat egy időben elsősorban papok művelték."
Amikor ez változott, a Föld is kigömbölyödött és elkezdett a Nap körül forogni....

Hogy mikor mi minősült bűncselekménynek (amit aztán az aktuálisan szokásos módszerrekkel büntettek), azt ki is határozta meg? Kb az uralkodó. Adott ország uralkodójára volt-e befolyása az ott jelenlévő többségi (=Európában keresztény, elsősorban katolikus, később több helyen ref.) egyháznak, illetve vezetőinek?
Az uralkodó felette áll az egyháznak/egyházi vezetőnek, vagy az uralkodónak is parancsol a bíboros/érsek/pápa?
Canossa-járás??? Mint a válasz a kérdésre....

Mondom mindezeket úgy, hogy két, azaz 2 barátom van. Egyikük egy katolikus pap. Én meg református vagyok.

@Babette_:
"lényegileg nem erről beszélünk, hanem hogy szolgálat-e.
és nem látjuk, hogy szolgálnának."
+1 !!!

smile750 2013.11.21. 05:06:54

@zöldeketbeszélek: Ja, ugy mar tenyleg mas a szitu. Es a parod mondta, hogy te menj ki, es alapozd meg a kint eles felteteleit? Erdekes gondolat, bar nem lehetetlen. Az egyik ismerosomek is igy csinaltak. A lany beszelt angolul, igy o ment ki dolgozni, amig a srac otthon maradt a 2 gyerekkel, amibol a kisebbik meg pelenkas volt. Fel ev mulva tudtak ok is menni a csaj utan, es mar evek uta kint vannak, mindketten dolgoznak, a gyerekek ovodaba-iskolaba jarnak, es eszuk agaban sincs visszajonni.

smile750 2013.11.21. 05:11:04

@travelobee: "Tényleg nehéz helyzetben vagy... ha maradsz, az irigység esz meg, ha meg idejössz akkor az állatok. :) "

Ez pontosan igy van. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 06:33:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: "A múltkori pedóvitában bizonyítottam: tudományos érv nincs egyetlen szexuális deviancia ellen sem. Az érvek társadalmiak vagy vallásiak, "

Azt bizonyítottad, Max, hogy a biológiai, élettani, jogi érvelés mellett süketen, vakon mész el...pedig azt hittem, valamit, valami nagyon apró dolgot talán mégis sikerült átadnom neked.
Mégpedig azt, hogy teljesen mindegy, az aktuális törvények vagy vallási előírások mit mondanak, a pedofília egy normális értékrenddel rendelkező ember számára mindig is bántalmazás marad. Élettani okokból, ha már más nem számít.

Na bocsánat, többet nem szólok ebbe a meddő vitába.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 06:38:23

@smile750: Azért vetette fel ezt a verziót, mert neki jó munkahelye van, a szakmájában dolgozik (programozó) és jól keres magyar viszonylatokat nézve. Nem kiemelkedően, de jól. Viszont úgy, hogy nekem nincs munkám, vegetálunk. Itthon nagyon nehéz lenne a szakmámban munkát találnom, legfeljebb a végzettségemnél egy-két fokkal is alacsonyabb szinten, persze annak megfelelő fizetéssel. Példának okáért viszont UK-ban már az alacsonyabb szinten is kereshetnék háromszor annyit, mint itthon. És ha jól tudom, nincs üvegplafon, mehetek a ranglétrán szépen felfelé. Úgyhogy a párom ötlete teljesen logikus, de én inkább vinném magammal a lányomat, ami ugye a kezdeti időszakban csak plusz terhet jelentene.
Azért nagy respekt az ismerősödnek és családjának, nem sok ilyet hallok!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 06:41:18

@DieNanny: És megnézted már az INCI listáját? Egy kétséges összetevője sincs? Nem a pók miatt kérdezem, miattad.
Nekem otthon egy gramm hajlakkom, hajzselém stb. sincs. Amit muszáj, megveszem, a dekorkozmetikumok tőlem ott száradhatnak el a boltban :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 06:43:07

@diggerdriver: Basszus, az ágyunkon pont ilyen ikeás takaró van :))!

A kommentedre +1

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 06:45:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Elég sok ilyen eset volt, pld. a csillagászat terén. Heliocentrikus világkép...lapos föld...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 07:25:44

@az igazi Trebitsch: Ahhhh. Most eltekintve attól, hogy a Bibliát ki minek tekinti, azért az már nem titok, hogy a megírásával Jézus halála után elég sokat vártak...És hogy nem minden apostoli írás került bele, hanem azok, amelyek az akkori szemléletnek és céloknak megfeleltek.

DieNanny CH 2013.11.21. 08:23:38

@Kövérmadár [jävla invandrare]:
"de itt nem szeretnék sírt ásni január 20-án :)"

Erről a "Miért éppen Alaszka?" egyik epizódja jut eszembe, ahol a városi tanácsnok (vagy mi) ősszel összeírta, hogy kb kinek a halálára számít télen, és azoknak megásta a sírját előre... :-)

DieNanny CH 2013.11.21. 08:55:32

@zöldeketbeszélek:

Nagyon-nagyon ritkán használok hajlakkot, mert nagyon erős szálú a hajam. Viszont, így kettős funkciója lett... :-)
És kevesebb helyet használ, mint pluszba egy kemotox.

A kémiai szerekkel egyetértek. 9 éve 1 évig rendkívül erős gyógyszert kaptam, így, bár előtte sem szívesen, de utána meg pláne még gyógyszert sem szedek. Ha a fejfájástól már szédülök, akkor jöhet egy algopirin. Viszont tudom, mely gyógynövények mire valók, itt is van nálam sokféle (köhögésre, torokfájás, fejfájás, hasgörcs stb).
Tisztítószerekkel is így vagyok. Mosogatószer+ecet felmosásra, ablaktisztításra... Meg szódabikarbóna. Vízkőtlenítéshez ecet. Ilyenek. Ja, itt ecetet csak ízesítettet láttam, azt Mo-ról hozok. 20 %-osat.

bpetya75 2013.11.21. 08:56:08

@zöldeketbeszélek:

Ez az egyik dolog, amiért szimpatizálok a fiatal papunkkal. Rendszeresen ostorozza a keresztény gőgöt. Van miért...

@Zsuzsi65:

Egyetértünk.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:09:09

@zöldeketbeszélek:

Hát nem.

Az egyházi álláspont a tudomány álláspontját fogadta el mindig, pont ebben a kérdésben pl. teljes mértékben.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:10:24

@zöldeketbeszélek:

Persze, semmi gond. Homokos simán lehet pap, semmi gond ezzel, nem tilos. Ahogy pedofil is lehet, azzal sincs gond.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 09:15:36

@DieNanny: Akár még ecetet is tudnál magad készíteni (ha kertes házban laksz és van egy kis kamrád, hogy az erjedés szaga ne zavarjon).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 09:20:29

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Ja. Bocs, én ebből kiszállok. Ha neked semmit nem mond Kopernikusz, Giordano Bruno, Galilei neve és hogy az egyház hogyan viszonyult a forradalmi tudományos nézeteikhez, miért beszélgetnénk erről tovább.

De tényleg bocs, van ennél jobb dolgom is. Léptem.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:27:07

@zöldeketbeszélek:

Nézz utána, hogy a felsoroltak közül kit és miért támadtak annak idején. Meg fogod látni: egyikőjüket sem természettudományos elméleteik miatt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:47:57

@macamuca:

"Vagy akkor fenti logika mentén én leszbi vagyok, mert érdekel a női divat?"

Az más. A nőknél ez természetes.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:51:01

@macamuca:

"Vallásháborúk sem voltak"

Voltak, bár a háborúk 99 %-a nem vallási alapú volt-ű.

"inkvizíció sem volt"

Volt. De a szerepe túl lett értékelve.

"semmiféle ma csúnyának/helytelennek tartott dolgot nem tettek soha senkik a krisztusi szeretet és béke nevében"

De, tettek.

"VIII. Henrik lánya, Mária, miért is kapta a Véreskezű ragadványnevet?"

Mert sok embert megölt.

"A spanyolcsizma a férfidivat része, vagy valami másé? A vallatókörtét héjazva, vagy héjastól fogyasztották?"

Kínzás. Akkoriban bevett gyakorlat volt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:52:13

@macamuca:

"Amikor ez változott, a Föld is kigömbölyödött és elkezdett a Nap körül forogni...."

Nem, az elmélet változott. Sőt később is sokat változott. Nézz meg egy 100 évvel ezelőtti csillagászati könyvet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:53:01

@macamuca:

"Az uralkodó felette áll az egyháznak/egyházi vezetőnek, vagy az uralkodónak is parancsol a bíboros/érsek/pápa?"

Kor- és helyfüggő volt ez.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:55:01

@zöldeketbeszélek:

"a pedofília egy normális értékrenddel rendelkező ember számára mindig is bántalmazás marad"

Igen, ezt gondolta az átlagember 50 éve a homoszexualizmussal kapcsolatban is.

wp.me/p2oZYa-20V

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:58:31

@zöldeketbeszélek:

Így igaz. A Biblia a mai alakjában csak a IV. sz. végére lett végleg lezárva, bár de facto már a II. sz. végén megvolt ebben az alakban. azaz Jézus feltámadása és a Biblia között minimum 150 év van.

Na és? Ez így igaz, Mi következik ebből? Semmi. A Biblia nem az égből hullott alá, hanem az Egyház írta és szerkesztette. S természetesen nem minden korai írás került bele, hanme azok,melyeket az Egyház arra érdemesnek ítélt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 16:55:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ha megnézed, hogy mire reagáltam a kommentemben - nem csak úgy odapöttyintettem - akkor rájössz, hogy már meg is válaszoltad a saját kérdésedet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 17:34:22

@zöldeketbeszélek:

Láttam. Azért írtam ezt le, mert egy népszerű keresztényellenes érv, pedig a kereszténység sem állít mást.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.21. 18:33:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Figyelj, ha tényleg képtelenség megérteni, hogy a kettő között akkora különbség van, mint egy gyöngyvirág meg egy tölgyfa között (növény-növény-és?), akkor hagyjuk a témát. Tényleg, komolyan, lekarmolom magam.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.21. 20:31:07

@zöldeketbeszélek:
A Biblia a korabeli fantasy irodalom gyöngyszeme... van benne minden, ami kell: árulás, egymásnak feszülők népek középföldén, varázslás, kereszt, szellemek... tökéletes szórakoztatóirodalom!

Komolyan venni annyira érdemes, mint a Gyűrűk Urát.

hothead 2013.11.22. 09:30:56

@tableno: köszönöm az érdeklődést, megvagyunk. bevallom, ritkán olvasom a posztokat (még ritkábban írok :p), azért ha au-ról vagy hollandiáról van szó kivételt teszek. zajlik az élet, ahogy mondani szokták, épp költözés előtt állunk (elvégre már vagy két éve nem költöztünk :p, csak pár km-rel megyünk arébb a városon belül), és hát nyakunkon a nyári szünet! fogok írni, hisz megígértem, hogy mikor, még nem tudom :)
momo írt már brazíliából?

Határátkelő 2013.11.22. 10:54:19

@hothead: Régen láttalak erre, jó, hogy itt vagy. :) A kommentelésed eddig azért csúszott, mert csak most tudtalak rátenni a kiemelt listára. Mostantól nem kell várnod. :)

Nagyon örülnék egy posztnak, szóval ha van kedved, időd, vagy mindkettő, akkor jó lenne. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása