oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. október 31. 06:57,  Rumos szemgolyók és véres spagetti 361 komment

2013. október 31. 06:57 Határátkelő

Rumos szemgolyók és véres spagetti

A mai poszt némileg rendhagyó lesz, mert konkrétan dátumhoz kötődik és nem a hagyományos értelemben vett történet, hanem egy interjú. Ed már több mint öt éve az Egyesült Államokban él és dolgozik, így van már tapasztalata arról, milyen is egy igazi amerikai Halloween. Arról beszélgettem vele, hogy miként jelenik meg ez az ünnep a munkahelyeken és a családok mindennapjaiban. Az ilyenkor szokásos tökfaragás, és részben a dekoráció már beszivárgott Magyarországra is, de ez sehol sincs ahhoz a felhajtáshoz képest, ami Amerikában van október 31.-e körül.

20131016_162420.jpg

Az emberek sok milliárd dollárt költenek el jelmezekre, a házak feldíszítésére, a trick or treatre, a Halloweenkor szokásos édességekre. Valamint komoly bulik vannak kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Mekkora az őrület?

Mivel idén Halloween csütörtökre esik a partik már az előző hétvégén elkezdődtek. A fiatalok, egyetemisták közül a lányok leginkább falatnyi ruhákban, minél kihívóbban öltöznek fel ezen alkalmakra, a fiúk pedig minél őrültebb kosztümöket választanak. A bárokban, pubokban „Drakula-italokat" lehet például kapni, amik tulajdonképpen meggyízű sörök. A cél pedig nem kisebb, mint berúgni ezen alkalomból.

A felnőttek a gyerekek számára rendezett partikra öltöznek be. El lehet képzelni, mekkora buli lehet szülőnek lenni ott, ahol van nagyjából tizenöt felfokozott hangulatban lévő gyerek és a rájuk vigyázó két pár. Ezek a bulik általában ottalvósok, mert a gyerekek szeretnek minél többször beöltözni.

A Halloween nagyjából a mi farsangunknak felel meg, itt is népszerű jelmez a kalóz, a tündér, stb., egyéb rajzfilmfigurák, és persze a különböző boszorkány-, csontváz- és egyéb Halloweenhez köthető, rémisztő jelmezek.

A felnőttek azonban sokkal inkább résztvevői a bulinak, mint Magyarországon szokás, beöltöznek mindenféle figurának akár a Szezám utcából ismert Nagy Madárnak, Grunak, brokkolinak.

Aztán ott vannak az „all adult" vagyis csak felnőtteknek szóló partik. Persze nem kell semmilyen túlfűtött dologra gondolni, ilyet rendezett például a főnököm is tavaly. Az egyik meghívott és felesége annyira szó szerint vette a Flinstone jelmezt, hogy büszkén jelentették: az ősember ruha alatt nincs semmi más, ami a szükséges információnál csak egy hangyányival volt több.

A munkahelyen is előfordul a jelmezes beöltözés Halloween napján, ez mindkét eddig munkahelyemen szokás volt, és ennek van csapatépítő jelentősége is.

Elvárják, hogy beöltözzön az ember?

Igen, a többiek részéről elvárás, és ha valaki nem öltözik be, akkor annak a többiek egész nap szívják a vérét. Nekem nem kell főznöm, de ilyenkor közös ebéd szokott lenni, a kolléganők készítenek „Earth and Worm"-ot. Ez egy csokis, krémes dolog, amiből gumicukor giliszták állnak ki. Csinálnak rumos szemgolyókat, „véres spagettit", meg mindenféle egyéb félelmetes kinézetű és nevű ételeket.

20131011_165633.jpg

20131011_170414.jpg

Mennyire volt nehéz belehelyezkedni ebbe a hangulatba?

Mint már mondtam, ez olyasmi, mint Magyarországon a farsang. Már hetekkel előtte elkezdenek arról beszélni, hogy ki minek öltözik és elég erős is a nyomás mindenkire, hogy részt kell venni. A boltokban már szeptember elejétől láthatók ezek a díszítések, jelmezek, dekorációk, úgyhogy nem nagyon lehet kikerülni.

A főnököm például fél napra szabadságot vesz ki, mert viszi az unokáit trick or treatelni, édességet gyűjteni a szomszédságba. Ez legalább egy három órás program, megvárják, amíg besötétedik, aztán indul az édességvadászat. A szülők kísérik házról házra a gyerekeket. Két-három szülő jut 15-20 gyerekre, ők a háztól távolabb megállnak, és onnan követik az eseményeket.

Nekem alapvetően nem nagyon lett volna kedvem hozzá, de egyszerűen nem lehet megúszni, akkora a csoportnyomás. Folyamatosan kérdezgetik az embert, minek öltözik be, a napokban például az egyik kolléganőm csak azért nem ment ebédelni, hogy átvigyen engem az egyik közeli turkálóba, ahol 5 dollárért vettem egy használt csizmát, meg egy használt nadrágot, egyik büdösebb, mint a másik, de hát a kalózjelmezhez ez elengedhetetlen. 

Ráadásul egész nap a jelmezben kell lenni, én például így leszek kénytelen átmenni egy megbeszélésre is - kalózként...

20131011_145717_2.jpg"Figyelmeztetés minden lakónak! A társasház nem engedélyezi az épületben a "Trick or Treat" járást. Lehetséges helyek az édességvadászatra:..."

20131011_165037.jpg

Mindenki szívesen nyit ajtót a gyerekeknek?

Általában igen, aki nem, az vagy elmegy otthonról estére moziba vagy vacsorázni, vagy például, akik vallási okokból nem ünneplik a Halloweent, azok leoltanak minden fényt, ezzel is jelezve, hogy nem kívánják fogadni a trick or treatelőket. Ahol ég a ház előtti lámpa, vagy ki van díszítve a kert és az épület, ott számíthatnak a gyerekek fogásra.

Az elhíresült mérgezéses esetek miatt ma már csak csomagolt édességet szabad adni a gyerekeknek, nem ad senki házilag készített ennivalót. A kísérő szülők többször átnézik a gyerekek csomagjait, a gyerekek nem mehetnek be a házakba, csak szigorúan kint zajlik a játék. A gyerekek jobb esetben hónapokig eszik az így gyűjtött édességet.

Itt Minnesotában az szokott a fő probléma lenni, hogy ilyenkorra annyira hideg van, hogy a gyerekeket overallba öltöztetik a kéregetős játékhoz, így gyakran nem is nagyon látni a jelmezt, amiben vannak. Itt megdolgozni sem kell az édességért, mint nekünk otthon a húsvéti tojásért, a gyerekek csak annyit mondanak, hogy „trick or treat" vagyis „megviccelünk vagy édességet kapunk".

Egyes vallási felekezetek elvileg nem ünneplik a Halloweent, ugyanakkor nem szeretnének csalódást okozni a gyerekeknek, így aztán ilyenkor templomi programok is vannak az ő számukra.

20131011_162211.jpg

20131011_165013.jpg

20131011_165207.jpg

Mennyit költenek az emberek a Halloweenra?

Hát a felnőtt kosztümök 30 dollár körül kezdődnek, de simán elérhetik a 100 dollárt is, és a gyerekjelmezek is nagyjából hasonló árban vannak. Egy nagy zsák édesség körülbelül 8 dollár, amiből veszel vagy tízet, így egy kétgyerekes családnak ez az ünnep akár több száz dollárba is kerülhet, és akkor még nem beszéltünk a dekorációról.

A múlt héten mondták az ABC-n, hogy az emberek összesen majdnem 7 milliárd dollárt költenek a jelmezekre, édességre, dekorációra. Ebből csak a háziállatok beöltöztetésére 330 millió dollár megy el, 106 millió pedig a tökvásárlásra. Ami még elég elképesztő, hogy 4000 tonna csokoládé fogy el az ünnep kapcsán.

A faragás eredetileg Írországból indult, bár akkor még nem tököt faragtak. Jack O'Lantern volt a kifaragott tök, a belehelyezett gyertya pedig a rossz szellemeket volt hivatva elűzni.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Halloween Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr565607120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.31. 19:56:00

@DieNanny: a weknowmeme oldalon neztem tegnapbjelmezes kepeket. na ott aztan volt minden...
volt egy kerekes szekes kisfiu is darth vadernek oltozve es a kocsija kerekeire volt rakva ket hatszogletu szarny, mint az urhajora.

vazzup 2013.10.31. 19:59:32

@Babette_: úgy tűnik, mégse lehet, bocs, az Androidból indultam ki, nálam lehet telefonszámra szűrni. Azt írják, hogy érdemes groupot létrehozni a gyakran használt contactoknak, azokat ki lehet tenni a főképernyőre, azonnal elérhetőek. Például beleteheted a gyakran hívott, telefonszámmal rendelkezőket.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.31. 20:00:58

@rezsoatya: itt is a primarkba egyutt jarnak vasarolni a kerekesszekes csajok a barinoikkel.

nyuszigonosz 2013.10.31. 20:10:45

@Shanarey: :-)))
Szegény kisgyerek, örül. hogy világít, aztán meg tényleg rémisztö. :-)

BTBTBT 2013.10.31. 20:13:21

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
"Elég jól fest, gratulálok! :)"
Jó az íze is. :)

@Mr. Long [wannabe Briton]:
"El lett mondva, mikor eskudom"
Papucs? :)

@nyuszigonosz:
"ebböl is van több féle, pékségenként változik egy kicsit az íz. "
Ja, hogy ezt nem is valami szupermarketben, hanem pékségben vetted?
Ez a Paul Rhodes Bakery csinál eszméletlen jó péksütiket és kenyereket, Greenwich-ben is. Nézd meg a kínálatukat -

www.google.co.uk/search?q=paul+rhodes+bakery+greenwich+london&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qKpyUqbWOejC0QWIuYC4Bw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=954

@mirx:
Neked a TNBC újranézéséhez Halloween kell? Nekem bármikor jöhet! :)

nyuszigonosz 2013.10.31. 20:21:28

@Barátusz: Jól néz ki a kínálat.

Lehet finom kenyereket szupermarketban is venni, föleg, hogy most már ott helyben sütik ki öket, meg a zsemlyéket- bagettokat is, így ha bármelyikbe bemész, finom frisskenyér illat van.

ÉS a pékségek természetesen drágábbak, de a König Ludwigot azt csak azoknál lehet venni, nem is mindegyiknél. Söt, ami itt nekem a legközelebb van, ott csak kedden meg csütörtökön, és még el kell kapni ( túl korán mész, nincs még, túl késön, akkorra meg már elfgyott)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 20:28:02

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131031/2011-06-15_213323_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Igazából nincs bajom a Halloweennel.
Sőt a mai kommentek alapján ha tényleg az a célja hogy kinevessük a halált hogy a gyerekek ne féljenek mindenféle rémségektől mert megtanulják hogy az csak műanyag és bármikor ők is lehetnek olyanok akkor felülvizsgálom az álláspontomat és hajlandó vagyok támogatni.
Engem ezek a kellékek nem taszítanak csak nem érdekelnek.
Ami engem taszít az az erőszak és szenvedés filmbéli ábrázolása mert abba beleélem magam.
Már az olyan filmeket sem nézem meg mint a Bárányok hallgatnak vagy a Schindler listája.
Ugye valamikor a horror kitalálója Hitchkok, lefektette a műfaj alapjait.
Igenám, csakhogy neki tehetsége volt hozzá.
A feszültségkeltés nagymestere volt, de követőivel ellentétben ő dramaturgiai eszközökkel érte el a célját nem pedig a kiontott belek és levágott fejek számával.
Emlékezzünk, hogy a filmtörténet egyik leghíresebb jelenetében mikor Bates leszúrja a zuhanyozó nőt, akkor magát a szúrást nem látjuk csak a lefolyóban eltűnő vért.
Ahogy aztán az idő haladt előre és a technika fejlődött úgy egyre inkább a maszkmesterek csinálták a filmeket.
A horror ebbe az irányba ment el az akciófilmek meg a szünet nélküli robbanások, az egész képernyőt betöltő tűzgömbök felé.
"Kedvencem" mikor a szakadékba zuhanó autó már a levegőben felrobban. Azokat a filmeket már nem a rendező hanem a pirotechnikusok csinálják.
A horror is ilyen lett

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 20:31:23

@Quercus58:
Megkönnyeztem, annyira jó! :D

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Mik vannak olyankor megengedve?

Van a muszlimoknak is ilyen, a ramadán. Ők semmit sem esznek nap közben, csak este. Kissé furán viselkednek ilyenkor, de nem csoda. Én is hülye lennék tőle :)

52%? Abból hogyan lett 2/3-ad? Töredékszavazatokkal?

micsoda? 2013.10.31. 20:42:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Tapasztalatom sem az, akkor semmi sem. Adófizető robotok vagyunk, nem több. A törvényhozók nagyon- nagyon messze vannak a vidéki kis embertől.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.31. 20:43:00

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

A keresztény böjtben nincs kihagyás, egész nap tart, 7 héten keresztül + 1 előkészítő hét. Viszont nincs koplalás.

Az előkészítő héten minden ehető, húst kivéve.

A 7 normál böjti hét alatt pedig nem ehető sem hús, sem hal, sem állati termék. Viszont nem számít állatnak a tengeri állat, ha nem hal, azaz lehet enni rákot, kagylót, polipot, stb.

A szerzetesek jellemzően szigorítják, azaz nem esznek tengeri állatot sem, sőt egyesek édes ételt sem. A szerzetesek jellemzően olajat sem használnak, azaz főznek mindent, nem sütnek.

Az eredmény: sok gyümölcs, krumpli, kenyér. S hát a krumpli + kenyér kombináció nem fogyókúra.

Természetesen a alkohol is tilos.

Viszont mivel a bötbe mindig beleesik az Angyali üdvözlet napja és Virágvasárnap, e két napon lazulás van, azaz lehet halat enni és bort inni, mert hát ünnepelni kell, az meg hogyan menne bor nélkül?

Persze vannak helyi szokások is, de nagyjából ez van.

A Nagy héten viszont szigorúság van: hétfőn és szerdán és pénteken a szerzetesek semmit nem esznek, azaz totális böjt van, ez a civileknek is ajánlott, legalább pénteken a miséig.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.31. 20:44:44

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

"52%? Abból hogyan lett 2/3-ad? Töredékszavazatokkal?"

Az eddigi választási rendszerben eleve volt 176 egyéni mandátum, s ezek közül a Fidesz megnyert 174-et. Már csak emiatt is van aránytalanság. S ezt csak részben kompenzálják a töredékszavazatok.

eagles 2013.10.31. 20:45:21

@diggerdriver:

Könnyen vagytok, csak fölveszi az elsőáldozós ruháját.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 20:47:02

@diggerdriver:
Kevered a ZS-kategóriás akciófilmeket és a horrorokat... a kettő nem ugyan az!
Egy horrorban a legritkább esetben robban fel az autó a levegőben és még kevésbé valószínű, hogy tűzgömb kerül a képbe.

Az igaz, hogy vannak trancsírozós filmek, de mint minden műfajnak, ennek is vannak mesterei. Egy jó horror az jó, nagyon jó. Azt végig lehet izgulni (OK, inkább a thrillerre jellemző).
Nekem pl. az egyik kedvenc műfajom a thriller (a horror sem rossz, de nehezen találok neked kedveset).

Szóval kivételesen nincsen teljesen igazad :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 20:55:40

Azoknak pedig akik mindenféle maskarába akarnak öltöztetni azoknak beöltöztem:))))))))))))))))))

kepfeltoltes.hu/131031/2013-10-31_195409_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

eagles 2013.10.31. 20:56:31

@charlieharper:

A morbid sokkal jobb. Még a viccben is. Pl.:

A nők olyanok mint a pizza. A húsos sokkal jobb mint a gombás.

Bocsi csajok.

2013.10.31. 21:00:14

tiltakozom.... nem a maszkmesterek csinaljak a horrort... vagyis van olyan is, meg rosszabbfele gore meg minden de egyreszt ilyen az 50es evekben is volt (francia horror asszem amiben az orult doki leveszi a meggyilkolt nok arcat), masreszt nemcsak fizikai terror letezik hanem spiritualis, foleg a tavol-keleten, abban pl nincs egy gramm muver de megis legalabb olyan felelmetes.... ezek a filmek pontosan ugyanaz a celja mint a halloween meg az egyeb babonasagok... megbirkozzunk a felelmeinkkel, fajdalmainkkal, frusztracioinkkal es elfogadjuk az olyan elkerulhetetlen dolgokat mint pl. a halalt... persze ha nem tetszik nem kell nezni, en megertem, hogy nem mindenkinek valo :D de ne beszeljunk felre errol a nagyszeru es sokszinu mufajrol hakerhetemszepen :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 21:00:49

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Nebassz fel Madár.
Én PÁRHUZAMOT vontam a Zs kategóriás akciófilmek és a ZS kategóriás horrorfilmek között.
Nem keverem mert ismerem a műfajokat.
Azt mondom hogy a horror PÁRHUZAMOSAN az akciófilmekkel egyre inkább a maszkmesterek (horror) vagy pirotechnikusok (akció) művei.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:01:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Akkor bajban lennék, mert nem eszem meg semmit sem, ami vízben él(t) :)
Sajt és tojás is kiesik, igaz?

Nem vagyok képben a választási rendszert illetően... annyit tudok, hogy mintha valamit változtattak volna rajta most, de nem vagyok benne biztos.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:03:03

@diggerdriver:
Isten ments, hogy "felbasszalak", még a végén nem tudsz aludni a méregtől :)

Azért a Saw jó volt, nem? Vagy a Mártírok? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 21:04:20

@charlieharper:

:))))))))))))))))))))

Ne kívánd hogy feltegyek egy igazi horrorképet:))))))))))))))))))

BTBTBT 2013.10.31. 21:05:15

@nyuszigonosz:
Nekem az a bajom az itteni szupermarketes péksütikkel, hogy jó részük fagyasztott volt, és csak bevágták a sütőbe. Látszik a tésztájukon.
A kenyerekre ez nem igaz. A bagettekre sem. Azon közül - ízlés kérdése - az őrölt borssal hintett jön be nagyon.

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
A horror egy gyűjtőfogalom. Vannak véresebb és kevésbé véresebb fajtái.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 21:06:31

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Az nagyon tetszet igen.
Különösen az a rész mikor az óvónő elfűrészeli a gallyat az erdőben... :))))))))))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:12:04

@mojyo:
Ne is mondd. A családi-filmekkel vagyok így, egyszerűen képtelen vagyok végignézni őket.
Minden Karácsonykor nyomják a kutyás-macskás-árvakisfiús filmeket, amiktől először kiütésim lesznek, aztán hasmenésem :)

Ilyenkor előkerül a "... of the Dead" sorozat és filmezek egy jót :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.31. 21:15:57

@diggerdriver: @Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Nah, a metal mellett a horror a masik mufaj, amivel nehez megfogni. :)

Alapvetoen igaz amit irsz digger es ez reszben problema, mert minket, horror-rajongokat (bar magam inkabb csak amolyan mukedvelo vagyok) is zavar hogy ha a brutalitas es szenvedes abrazolasa celtalan, ugyanakkor vannak filmek, amiben igenis nagyon fontos szerepe van ennek mert alapvetoen erre epul a film uzenete (Saw, Martyrs, stb.)

De jo hir az hogy ha a feszultseget kedveled, a klasszikus veres-beles horror nelkul, akkor meg mindig vannak nezheto filmek boven. Blair Witch-tol kezdve a Paranormal Activity-ig (bar ez nekem egyaltalan nem jott at, egy pillanatig nem feltem rajta, de sokan rajonganak erte, szoval en leszek a selejtes). Valamint az utobbi idok egyik kiugroan jol eltalalt darabja, a The Conjuring! :)

Ugyanakkor egyet ertek abban hogy a regi horror filmeknek van egy olyan megfoghatatlan atmoszferaja es varazsa, amit ma mar nem tudnak megcsinalni. A Shining, Halloween, Hellraiser, Dawn of the Deads, stb.

Probalkoztak paran feltamasztani amolyan retro hullamkent (foleg Tarantino), de nem sikerult. Valoszinuleg mar nem is fog soha. :(

A fiad nagyon zsirlezernindzsa! :)

2013.10.31. 21:21:33

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

igy van ez egy jo megoldas... en nem is vagyok kepben mas mufajokkal, nalunk csak a horror megy, a foci, animek meg a hirado. :D

BTBTBT 2013.10.31. 21:22:01

@Don Kartasch:
És a "Scream"-ben nem fontos a meghökkentést okozó brutalitás?

Az első "Paranormal"-lal csak az volt a gond, hogy a (férfi) színész amatőr volt. Amikor a csaj ott áll órákig az ágy mellett, a barátja oldalán, és csak bámulja, bámulja, na az garantáltan emlékezetesre sikeredett!

A "Conjuring" nem is érdekel, mert ugyanattól a rendezőtől irtó szar volt az "Insidious".

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:26:00

Nekem nagyon tetszett egy nemrég látott angol horror. Valamilyen tó volt benne, oda ment táborozni a pár, aztán összeakadtak a helyi legényekkel és pórul jártak
Nagyon-nagyon jó volt!

Utánanézek ennek a Conjuringnak, hátha :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.31. 21:27:59

Juj, ez klassz kis poszt volt. :-)
Őszintén? A magam részéről nekem tetszik, függetlenül attól, hogy én nem öltözöm be és csak külső szemlélőként élvezem az egészet.
Engem alapból nem érdekel, honnan származik, milyen eredetű hagyomány, mi a múltja, érvek-ellenérvek hidegen hagynak, mint sok minden más esetében is. Nem vagyok hajlandó rágni a szar végét csak azért ,mert másoktól ered, és szerte a világban egyre többen ünneplik. és ez nekünk magyaroknak már olyan " nasty"....
Ha csak 10 percre jó kedvre derít és megnevettet, akkor nekem eleve bejön. Ennyi!
Egyébként is imádom, amikor lehetősége van bárkinek is kicsit megőrülni, baromkodni, , akár túlzásokba esni is.....és a Halloweenbe ez símán belefér !
Szóval én imádom! :-))))

33621 2013.10.31. 21:29:17

@diggerdriver: Mondták már hogy jól nézel ki így 50 felé! -:)

BTBTBT 2013.10.31. 21:31:51

@sodalisO:
És persze erre a napra stílusos avatart is választottál. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.31. 21:34:57

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

Lényegileg ugyanaz maradt: vegyes rendszer, aránytalansággal. Csak a mandátumok száma csökkent.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:35:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Kevesebb "éhes" száj... ez mindenképpen pozitív változás.
Jelen rendszerben elegendő lenne egyetlen hely is, a Viktoré... úgyis ő dönt mindeben.

nyuszigonosz 2013.10.31. 21:36:29

@diggerdriver: A Hitchcock filmek a mai napig felülmúlhatatlanok.
Természetesen láttam már jó filmet, amit nem ö rendezett, de manapság kevés az ilyen, de azért el lehet csípni párat Hitchcock után is.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 21:36:49

@Barátusz: ...és lätom van vizforralod is... :-)))
@nyuszigonosz: Tavasszal spenotos kenyeret vettem...nagyon finom volt!
@diggerdriver: Ez nem az Ice-T felesége? :-)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.31. 21:37:11

@Barátusz: Pedig hidd el, nem tudod mit hagysz ki.
A The Conjuring az utobbi jo 5 ev legjobb horror-ja. Teny hogy sokat dob a hangulaton hogy megtortent eset, de ettol fuggetlenul is szuper! En adnek neki egy eselyt a helyedben. ;)

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

Amugy meg mindkettotoknek kotelezo alapmu a Cabin in the woods. Mondjuk remelem nem tolem hallotok rola eloszor. Ha megis, akkor nehogy utananezzetek mirol szol!!! Csak kezdjetek el nezni. Annyit mondok rola: barmire is szamitasz... nem az lesz a filmben! :DDD
Szerintem frenetikus darab. :)

nyuszigonosz 2013.10.31. 21:39:54

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Hát spenótos kenyeret még nem ettem.
Csak nehogy egész Svájcig kelljen menni érte... :-))

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.31. 21:40:48

@Barátusz: Igen , :-))) Szerintem nagyon cukker! :-))

2013.10.31. 21:40:52

@Don Kartasch:

jajjj cabin in the woooods azt enis tokre szerettem. :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:41:35

@nyuszigonosz:
Jók a Hitchkok filmek, de nekem túl lassúak.

A legjobban a Madarak tetszett.

@Don Kartasch:
Már töltöm, jó volt az ajánlása :)
Nem tudom miről szól, majd úgy nézem, hogy előtte nem is olvasom el a story-t.

blackhairlady 2013.10.31. 21:43:33

@diggerdriver: Na ez a horror nem amirol te beszelsz:)))))

BTBTBT 2013.10.31. 21:46:05

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
A vízforraló alap egy angol konyhában. :)

@sodalisO:
Különösen, hogy harisnyakötős. :)

@Don Kartasch:
A TCITW akkor lett volna óriási, ha nem derül ki olyan korán, hogy megrendezett az egész, és fogadnak rájuk. Persze a Richard Jenkins így is király volt benne.

A legelső "Saw" kivételével nem csinált ez a James Wan semmi jót, úgyhogy kihagyom a "Conjuring"-et.
Engem a "Gravity" érdekel. Majd 1 hét múlva, mert hozzánk késve érkezik a film.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 21:46:27

@sodalisO:
Szerintem is cukker ha egy nő nyélen lovagol:)))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 21:48:57

@Furos: @33621: @blackhair-lady: @charlieharper:
Na. Sikerem van, csak megkedvelem a Halloweent:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.31. 21:50:38

@Barátusz: Pssszzztttt! Dagimadar mar tolti, ne lodd le a poent. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.31. 21:50:42

@nyuszigonosz:
Így van. Hitchkok lerakta a műfaj alapjait és senki nem építette fel a művet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:51:26

@diggerdriver:
Jegestea... Angliában élsz és pont ezt nem tudod?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 21:52:15

@Don Kartasch:
Már mindegy... :(
Azért érdemes így is megnézni? :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 21:52:27

@nyuszigonosz: Tuti, hogy van nälatok is olyan pékség, amelyik szeret kisérletezni... :-)
Apropo! Farsangkor nälatok is dekoriert van, vagy az csak itt megy? :-)
@Barátusz: És nälunk is, miutän az inventarkävégép bedöglött.

BTBTBT 2013.10.31. 21:56:26

@Don Kartasch:
Jaj, már késő. Nem gondoltam, hogy a TCITW-t szedi le.

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Bocs. Azt hittem, hogy a "Conjuring" kamerás változatát töltöd. :(

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Őőőő, nem vagyok kávés. Ráadásul a vízforraló nem is az enyém. Már itt volt a konyhapulton, amikor Halloween-kor beköltöztem. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.31. 21:59:19

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Persze hogy erdemes! :)
Szerintem meg mindezek utan sem tudnad kitalalni hogy mirol fog szolni! :)

nyuszigonosz 2013.10.31. 22:01:14

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Halloween- Dekoration überall. :-))
Meg errefelé nagyon sok amerikai él - hosszabb rövidebb idötartamig családostól, igy itt a Halloween amerikai változata megy.

2013.10.31. 22:01:25

Minden csokit elvittek

Off
Ettem turorudit meg valami uj termeket toluk. Guru vagy goru, valami ilyesmi.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 22:02:08

@Barátusz:
Leszedtem a Conjuringot is, de DVDRip, nem kamerás... vagy nem tudom mire gondolsz :)

@Don Kartasch:
Jól van, akkor ez lesz az egyik hétvégi program. Lehet eldurrantok hozzá egy jointot, mert a horror akkor a jó, ha közben látom a bogarakat mászni a falon :)

@diggerdriver:
Ha tea, akkor máktea ;)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 22:02:49

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Volt egy képem, mär nem tudom, hogy honnan mentettem le. Szokäsos üditös-szlötyigép. Cola-Fanta-Sprite, és az Ice tee helyett Ice-T képe volt berakva...:-)
@Barátusz: Aha...én is ezt mondanäm... :-)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 22:04:03

@nyuszigonosz:
Én eddig a legtöbb amerikait Miamiban láttam... nem is értettem, hogy mit keresnek Mexikóban :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 22:06:35

@nyuszigonosz: Nem arra gondoltam...
Akkor elärulom. :-)
Itt farsangkor a bärokban / pubokban az ablakba ki van irva, hogy dekoriert. És anno kis naivként azt hittem, amit te is. :-)
Aztän fölvilägositottak, hogy ez azt jelenti, hogy félmeztelen fiatal länykäk szolgälnak föl. Àltaläban Németorszägbol, és Ausztriäbol jönnek a diäklänyok erre az egy honapra.
@diggerdriver: Hät ezt nem tudhatom. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 22:08:33

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Le lettem szavazva hajosutilag. :-(
Igy Florida tura lett / lesz belöle...

nyuszigonosz 2013.10.31. 22:09:50

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Hát ilyenröl nem tudok.
Meg én nem vagyok az a bárokba-pubokba járó valaki....
Nahát, ez a prüd és régimódian lassú Svájc!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.10.31. 22:11:02

Na, a -9 ora miatt csak most jutok hozza, hogy nekiuljek elolvasni a kommenteket. Egyebkent epp a munkahelyi Halloween party utan vagyunk:) Itt nem mindenki oltozott be, aki vallalta, azok reszt vehettek a jelmez versenyen:) En inkabb az otletes, kreativ dolgokat szeretem, nem az ijeszto, horrorisztikus jelmezeket. Volt egy par jopofa...
Hogy a trick or treat-rol is irjak: reggel hallottam a radioban, hogy egy nagyon eltokelt holgyemeny (Michelle Obama health -programjanak lelkes hive) a gyerekeknek nem edesseget akar adni hanem a koros elhizasrol szolo iromanyt...Na, ez is Amerika...:)) termeszetesen sokan rogton velemenyuknek adtak hangot, hogy egy idegen ne akarja "megnevelni" az o gyerekuket, es egyebkent is elvenne toluk a "fun" reszet az egesz unnepnek...nypost.com/2013/10/30/woman-gives-warning-letter-to-moderately-obese-trick-or-treaters/

nyuszigonosz 2013.10.31. 22:11:18

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Nem voltam soha az USA-ban így nemtudom mennyien maradtak még ott, de errefelé sokan vannak. :-))

BTBTBT 2013.10.31. 22:12:04

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Igen, arra gondoltam, csak azt hittem, hogy mivel nemrég volt moziban még nincs kint a DVDRip-változat.

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Hiszed vagy nem, néhány éve tényleg október 30-31-én cuccoltam ebbe a lakásba. Mivel nem érdekel a Halloween, most is csak a mai téma miatt jutott eszembe. :)

És a "dekoriert"-ből hol van az, hogy félmeztelen?
Illetve hány biztonsági őrt szerződtetnek erre az időszakra, hogy a "kedves" (vagyis: kanos) és talán még ittas vendégek ne álljanak neki csöcsörészni?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 22:15:31

@nyuszigonosz: És annak is az Ostschweiz része, ami köztudottan maradiabb, mint a többi rész...:-)
És is csak onnan tudom, mert lépten-nyomon belebotlottam. Még az elözö faluban is volt 2 ilyen kocsma.
Gondoltam szolok, még mielött farsangkor errefelé tévednél...

nyuszigonosz 2013.10.31. 22:17:11

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Kösz, hogy szólsz.
Igaz, mostanában nem készülök Svájcba. :-))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.10.31. 22:18:47

@charlieharper: "A 80-as evekben otthon nem unnepeltek Valentine Dayt. Par eve Februarban meg minden budapesti boltban szivecskes zoknit arultak. Terjed ez. "

Igen, tenyleg egyre tobbet vesznek at, termeszetesen uzleti megfontolasbol, hiszen - akarcsak itt is - ez oriasi uzlet. Emlekszem, a 90s evek kozepe tajan otthon meg nagyon ujdonsagnak szamitott Halloween. A lanyom talan 4.v. 5. osztalyos lehetett, es par osztalytarsaval elhataroztak, mennek "trick or treat-elni (akkor tanultak rola angol oran). Na, az utcaban lako szomszedok nem igazan tudtak mit kezdeni a dologgal, amikor meglattak a lepedobe oltozott "szellemeket", akik cukorkat kertek toluk:))) aztan 1-2 ev alatt megtanultak, mirol is van szo. Szoval mi elmondhatjuk, hogy a lakohelyunkon (legalabbis egy reszen) mi teremtettunk hagyomanyt :)))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 22:18:48

@Barátusz: Most költöztél?
Hät nem tudom, hogy a dekoltäzs szobol, vagy pedig a dekoräcio szobol eredeztethetö... :-)
Azt sem tudom, hogy van-e (szerintem igen) biztonsägi ör, és hogy meddig mehetnek el a "kedves" vendégek. (Illetve, hogy kitöl kapjäk az elsö pofont)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.31. 22:20:20

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Uhh... bolond a te urad :)
Mi volt a kifogás?

@nyuszigonosz:
Néhány év és Floridát Mexikóhoz csatolják vagy Spanyolországhoz.
Még mindig nem tudok túllépni azon, hogy a Mekiben az eladó nem beszélt angolul és folyamatosan azzal próbálkozott, hogy spanyolul tudunk-e.

tanato 2013.10.31. 23:19:59

redfly.us/watch.php?vid=983040111

Zakkant hallowen cmű vgjáték,nézzétek meg,aktuális

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.31. 23:20:22

@Barátusz: Én meg nem tudok olvasni! :-) (be kéne mär festeni a hajam...szökülök. :-) )
@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Kifogäs: és mi van, ha unatkozom? :-) Valahogy tart töle, hogyha nem tetszik neki, akkor nincs belöle kiszälläs. :-) Én meg elolvastam a bejegyzésedet, és hät...az elsö napotok...na attol tartok én is. :-)

tanato 2013.10.31. 23:28:56

@tanato: Magyarul beszélő USA vígjáték,nagyon aranyos.

TilosazA (UK) 2013.11.01. 00:31:23

@tildy:): Hehe. :D
A második képtől teljesen lesápadtam... egy fillér nem maradt a zsebemben.

blackhairlady 2013.11.01. 01:46:11

@charlieharper: nalunk is elfogyott szinte az osszes.. Mi kiultunk, a haz ele, mert kozben jo ido lett, es mar untuk 10 masodpercenkent nyitogatni az ajtot. Annyi aranyos, otletes jelmez volt, es a szulok is szinte mind beoltoztek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.01. 07:00:15

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Ti tudjatok.
Ha van gyogyszer (kerni kell es adnak ingyen), akkor semmi gond nincsen.

Mi februar elejen indulunk a kovetkezore ;) csak a repulout ne lenne olyan szornyen hosszu!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.01. 08:22:54

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

Igen. Nem a zuhanyzóban ül, hanem a fürdőszoba közepén. A kép címe: "Tigris a panelben".

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.01. 08:23:53

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

"Néhány év és Floridát Mexikóhoz csatolják vagy Spanyolországhoz."

Nem. Az egész USA fog latin országgá válni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.01. 08:28:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Tigris?
Tanulmányozzad még egy kicsit a nagymacskaféléket.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.01. 08:36:04

@diggerdriver:

Oké, a tigris a nagymacskák összefoglaló neveként értendő.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.01. 08:50:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Értem.
Akkor minden madár amelyiknek kampós csöre van az sas.
:)))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.11.01. 08:54:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: az állati termékben benne van minden tojás, vaj, stb (vegán?), vagy akkor nem értem a kenyeret?
az én nagyszüleim az év összes péntekén is tartják a böjtöt, nem tudom, mennyire általános, + nekem az is általános szabálynak tűnt, hogy csak napi 2 rendes étkezés, nem szabad pukkadásig jóllakni.
gondolom, sokféleképpen interpretálódik ez az egész is.

megtürt személy 2013.11.01. 08:59:16

OFF

A bölcsek köve, amivel Londonban többet keresel, mint Budapesten. :)))

minuszot.tumblr.com/image/65221696862

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.11.01 03:18
Magyarország

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.01. 09:12:53

@Chang Yai:

Az ortodox hagyományban minden péntek és szerda böjti nap, pár kivétellel.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.11.01. 09:41:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Attol fugg melyik idoszakra erted a bojtot. Mert van a rendszeres penteki bojt is, amikor hust nem eszik az ember, meg amit itt mar leirtak.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.11.01. 13:08:28

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Tölünk csak kb 10ora (tiszta repülöut). Az szerintem nem sok.
2éve amikor az USA-ba repültünk, akkor Atlantäban a 3,5ora värakozäs 7ora lett, mert valami gubasz volt San Franciscoban, és nem fogadott gépeket... senki nem tudta, hogy mennyit kell värni. Na az a gäz, nem a 10oräs repülöut. :-) Hogy visszafelé se legyen akkora az örömünk, a biztonsägisok szarakodäsa miatt Vegasban lekéstük a gépet, pedig mär be voltunk csekkolva. Sima Las Vegas-Atlanta-Stuttgart helyett talältak nekünk nagy nehezen egy Las Vegas-Detroit-Amsterdam-Stuttgart utvonalat....és itt meg kellett ällapitanom, hogy nem Lisztferihegyen vannak a legparasztabb biztonsägisok. :-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.01. 18:18:51

@vazzup: okés.

nagyon köszönöm a segítséget!

M. Péter 2013.11.02. 00:05:39

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: 200 éve még spanyol volt Florida, aztán a spanyolok eladták.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása