oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 10. 06:10,  Hétvégi klubsarok 182 komment

2013. augusztus 10. 06:10 Határátkelő

Hétvégi klubsarok

Tart a nyár, a legtöbben különböző vízpartokon süttetik magukat a nappal (kivéve, ha esik az eső), úgyhogy kicsit marad még a Klubsarok intézménye. Ma három történetet osztok meg veletek még a kezdeti időkből - ezek azért kerülnek fel ide, mert a tavalyi költözésnél nem tudtam áthozni őket, de tartom annyira értékesnek mindet, hogy itt is fent legyenek, ne kelljen két oldalra kattintgatni, ha valaki keresgél.

Persze nem csak Brazíliáról, Svájcról, vagy Norvégiáról lehet beszélgetni (ezekbe az országokba látogatunk ma), de hát úgy sem tudjuk, merre sodor minket a duma...

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. A félreértések elkerülése végett: bár oda van írva, hogy hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg, a Prémium kommentelők szabadon hozzászólhatnak, nem kell várniuk semmire. Köszönöm a türelmet!

Ha pedig még ezek után is szereted a blogot, akkor szavazz a Határátkelőre a Goldenblogon - egy kattintás ide és a Közélet kategóriában már voksolhatsz is!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Klubsarok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr665454452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.08.10. 15:18:42

@Kovermadar: kerdes: probaltad is mar a jobbkormanyos vezetest, vagy csak elkepzelted, hogy nem fog menni?
Mert harminc ev magyar/EU rutin utan beultem es mentem, valtottam balkezzel es egyszer sem melle... pedig en is tartottam tole!

pappito · http://pappito.com 2013.08.10. 15:21:18

@Kovermadar: "Nekem a túloldalon vezetéssel lennének gondjaim, mert bal kézzel nem tudok váltani "

hányszor próbáltad? csak mert pont úgy kell, mint a balkormányos autókban, ugyanúgy van a H, egyes balra fel...

10 perc után fel se tűnne, komolyan.

pappito · http://pappito.com 2013.08.10. 15:28:48

@morsels: tudom, de nem tudom mennyire (ha kormányzni tud ballal amíg jobbal vált, most, akkor annyire remélhetőleg nem, hoy váltani ne tudjon)

morsels (törölt) 2013.08.10. 15:31:16

@pappito:
Tett fel fotot a kezerol, talan a blogjan.
Elegge szet lett roncsolva, nem tudom en sem, hogy mennyire tudja hasznalni, de fogni nemigen tud meg. Gondolom ezert dolgoznak a huvelykujjan.

The opposable thumb nelkul nehez altalunk is megszokott dolgokat csinalni.

rezsoatya (törölt) 2013.08.10. 15:33:57

@morsels: akkor balkormanyos. En is a sajat, hozott automat vezetem (balos), mert szeretem. Annyi, hogy tobb ra a biztositas, mert ugye elozesnel nem latsz ki, stb., de ugyis csak "tiszta" helyzetekben elozok. Csak voltak mar alkalmak, hogy vezetnem kellett ugyfel autojat, berelt kisbuszt, etc., es nem volt gondom.

morsels (törölt) 2013.08.10. 15:38:47

@pappito:
Nem tudom en sem, hogy mennyire tudja hasznalni, de gyanitom, hogy erre gondolt.
De lehet hogy majd jon es mondja, hogy nem erre gondolt, hanem nem tudja megszokni.

Nekem is fura lenne elsore, az biztos.

morsels (törölt) 2013.08.10. 15:40:24

@rezsoatya:
En nem vezettem meg sosem jobbkormanyos autot, balos forgalmat sem ismerem.
Nekem biztos fura lenne elsore, biztos panikolnek :-).

rezsoatya (törölt) 2013.08.10. 15:46:06

@morsels: roviden: u.az.
Illetve annyibol jobb, hogy a mo-ihoz kepest itt udulsz az utakon. Nincs tolakodas, figyelnek egymasra (akar autoval megyek, akar bringaval), olyan nincs, hogy ne allnanak meg a zebra elott, szemkontakt van jobbkezszabaly helyett meg mosoly... Imadok itt vezetni!

Marcus62 2013.08.10. 15:56:10

@pappito: A technikai részét értem de mennyire volt furcsa hogy mindenki a "másik"oldalon közlekedik?

Bellagamba · https://www.steaktangofoci.blogspot.com 2013.08.10. 16:34:29

Buenos Aires, délelőtt 11 óra, 11 fok, verőfényes napsütés télen, egy kávézóban feketét kortyolgatva. Most kezdődik a nap :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.10. 16:43:32

@Marcus62:

Ez is egy jó sztori. Suzuki, mint slágerlistás darab. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 16:47:32

@rezsoatya: @pappito:

Igen, @morsels: nyerte a hangszórót.
Igazság szerint sosem próbáltam bal kézzel váltani. Lehet, hogy menne, de mikor Thaiföldön voltunk a baleset után fél évvel még annyira gyenge volt, hogy meg sem próbáltam a dolgot. Azóta sokat erősödött, de sajnos tény, hogy sok dolog nem vagy sokkal nehezebben megy, mint normális esetben menne.

A kormányt gond nélkül meg tudom fogni, mert a hüvelykujjam olyan pozicióban van, hogy tudok vele fogni (kb. mint a lego figurának). Mozgatni azért tudom, egy érmét is meg tudok fogni (felvenni az asztalról persze nem). Nehezebbet már neccesen...

Volt valamikor egy erőmérés, a bal kézfejem szorítása azt hiszem a harmada a jobbnak, a bal mutató-hüvelyk szorításom pedig hatoda a jobbnak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 16:48:07

@Bellagamba:
A tél közepi 11 fok azért irigylésre méltó :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 16:51:37

@Marcus62:
Az tuti, hogy itt most jó az idő. Majd télen! :)
Az a legfurcsább, hogy itt augusztus végén más ősz van, október közepén pedig kezdődik a tél (igaz még nem nagy fagyokkal). Így kimarad az a kellemes, magyar ősz, amikor 10-en fokok vannak és sárgul minden (itt az örökzöldek miatt nem nagy a sárgulás, de azért van - érdekes az is, hogy nem az egész fa sárgul, hanem színátmenetes lesz, az alja még zöld, a közepe sárga, a teteje már vörös). Jópofa... :)

Marcus62 2013.08.10. 16:57:47

@Kovermadar: Ez a nekem való időjárás!
Láttam ilyen képeket különböző növényekről nagyon szépek.
Jelen csillag állás szerint a karácsonyt és az újévet Stockholmban fogom tölteni , így nem csak a tavaszról és őszről lesznek személyes tapasztalataim.

Len.Mag 2013.08.10. 17:23:11

@tanato: Oké, persze, van bennem irigység is :)

De nem lehet, hogy azt a pénzt hasznosabban is fel lehetne használni?

@purple ragdoll: Az én ismeretségi körömben is van pár erasmus-t megjárt, sőt ilyen diákok szülei is. Valahogy az élménybeszámolókban még soha nem jött elő szakmai dolog, de lehet azért, mert a buli oldaláról mesélni menőbb.

Len.Mag 2013.08.10. 17:33:47

@Kovermadar: gyújtósnak :DDD

@purple ragdoll: Én úgy tudtam, halasztanak (ismerősöm így tett)

Marcus62 2013.08.10. 17:37:13

@Kovermadar: Nagyon jók a képek!
Ezek a "saját" fák voltak vagy séta közben lőtted őket?
A kaja teljesen jó ránézésre, ha pedig barna mártással van készítve, akkor biztos repetát is kértem volna.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 17:40:11

@Len.Mag:
Há' mér'? :)
Van csicsás oklevelem, benne ékes magyarsággal: műszákí ménézsé' béescé.
Kétségtelen, ha műszakinak számít a tűzgyújtás, akkor ezt kifejezetten jól lehet menedzselni ezzel a papírral...
Arra jó volt, hogy a magasabbszintű matekról is tudom, hogy szeretem, meg arra, hogy már van papírom arról is, hogy nyugodtan rám lehet bízni a hintalovat, nem fog éhenhalni.
(valaki mondott itt nemrég egy nagyon bölcset erre a fajta diplomára, de már nememlékszem sajnos :( ).

Szóval vénségemre futhatok az idő múlásával szembe, hogy egyszer legyen egy rendes végzettségem is, bár azt hiszem, hogy inkább a szakmai tapasztalat és tanfolyamok lesznek az elsődleges "szakterületem"... de ha addig élek is, egyszer még gépészmérnök leszek! :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 17:44:23

@Marcus62:
Nincsen saját fa, mert lakásban lakunk :)
A felső (színes) fa a társasához kertjében van, minden nap elsétáltal alatta munkába menet :)
A második (sárga - kakkutojás :) ), pedig a Flen - Bettna útvonalon volt, valahol (autóból lett fényképezve).

Étel: azt hiszem az volt (1,5 éve történt). Repetát nem adtak, de ha éhes maradtam, akkor csináltak szendvicset.
Egyébként 2* volt melegétel (ebéd és vacsora) + 4* hideg (reggeli fixen, de lehetett kérni még kb. bármikor (hivatalosan 2 óránként volt lehetőség evésre).
De a legjobb az egészben a folyamatos itatás volt, málnaszörpöt, limonádét minden mennyiségben lehetett szerezni, literes kannákban hozták és ha elfogyott cserélték).

Marcus62 2013.08.10. 17:47:54

@Kovermadar: Gyerekkorom óta nem voltam kórházban, de a magyar viszonyokat nem ilyennek hallom.Sajnos!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 17:52:58

@Marcus62:
Én is csak elvétve, gyerekkoromban. A Heim Pál-ban talán kétszer (fülészeten, felszúrták, tök "jó" volt :) ), illetve a szájsebészeten egyszer. Ezen kívül talán soha. Remélem nem is leszek :)

montroyal ( CAN qc) 2013.08.10. 17:57:36

na akkor nincs mit tenni .. elmegyunk kurtos kalacsot enni..

ez nem reklam Nektek ugy is messze van...
www.facebook.com/gyurikalacs?fref=ts

azutan pedig a holégballon fesztival kereteben Tao Cruz...
www.montgolfieres.com/index.php/fr

jo szorakozast es mozduljatok ki egy kicsit a gep mellol...

Len.Mag 2013.08.10. 18:02:52

@montroyal: Ez jó, Edinburgh-ban is van egy magyar kürtős kalácsos pár :)

montroyal ( CAN qc) 2013.08.10. 18:18:16

@Len.Mag: az jo de nekunk ez kozelebb van... DDD

Len.Mag 2013.08.10. 18:21:33

@montroyal: Csak az jutott eszembe, lehetne franchise-olni :)

montroyal ( CAN qc) 2013.08.10. 18:33:07

@Len.Mag: igen en beszallhatnek,( barataink csinaljak) akkor sem csinalnam amikor all a sor szornyu kemeny munka , altalaban hetvegeken ... koszi de nem ... parat viszek haza , eszek egy -kettot es ennyi ...

Marcus62 2013.08.10. 18:34:58

Norvégiához: Nem rég olvastam ill. társaságban hallottam is hoy buszvezetőből lesz egy csomó magyar is. Norvég tanfolyam indul nekik állítólag negyven-ötven főről van szó.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.10. 18:38:10

volt Chiang Maiban is kürtőskalácsos, mégpedig az egyik plázában, de nem húzta sokáig.
ha lett volna Erasmus az én időmben, én biztos nem bulizni mentem volna, hanem tanulni, soha nem voltam bulizós, egyáltalán nem, de tanulós annál inkább. az akkori egyetlen ösztöndíj esélyt kihúzta alólam a tanszékvezető, aki valamiért nagyon utált engem.
(megőrülök a nettől... egyfolytában ledob, olvasni tudtam egész nap, beszélgetni nem :-( )

bobsys 2013.08.10. 18:39:25

@tildy:): Florida, 32 celsius fok, nemreg jottunk vissza a tengerpartrol
17 fokban en mar kezdek fazni

rumitom 2013.08.10. 18:40:31

@M. Péter: erre fele mondjuk nehez is megkulonboztetni a milliomost a hajlektalantol.. utobbi sokszor europaibban van oltozve

Len.Mag 2013.08.10. 18:42:09

@montroyal: Nem komolyan írtam (mármint "üzletileg") :) De ha jól tudom, erdélyből származik és jó érzés, hogy a világ egy-egy más pontján is ott van.
Nálam amúgy teljes csőd lenne, megenném mind! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.10. 19:21:38

Megnéztem a vidéki Angliát.
Emésztek.

Marcus62 2013.08.10. 19:25:59

@diggerdriver: Olyan jó, vagy olyan rossz?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.10. 19:53:41

A norveg poszthoz:azt irja a nagyon sporolos kaja koltseg egy fore 400 korona.
2004ben eltem ott, akkoriban nekem ez tenyleg sporolosan kijott 150 koronabol.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 19:58:55

@tildy:):
Nem biztos, hogy informatikus...
Egy IT-snak elég a kávé az életbenmaradáshoz :D

Muscari 2013.08.10. 20:42:06

@Chang Yai: Londonban a Camden Locknal levo magyar langososnal is lehetett regebben kurtos kalcsot kapni. Mikor legutobb voltunk azonban mar nem arultak, sot a langos minosege is leromlott. Igaz, a minket kiszolgalo lany csak ket napja dolgozott ott akkor, szoval biztos nem volt tul sok tapasztalata, a tulaj meg valami pakisztani csavo, akinek annyi koze van Mo-hoz, hogy magyar a baratnoje. Egyebkent eddig akarhanyszor ott jartunk, mindig csak magyarokat lattunk langost enni :-(

Ami a kurtos kalacsot illeti, lattam egy uzletet a buszrol a Finchley Roadon, ahol ki volt irva hogy chimney cake -tudtommal ez a kk- de nem szalltam le megnezni. Mindenesetre az uzlet elhelyezkedeset nezve nem adok nekik tul sok idot.

Furos 2013.08.10. 20:44:51

@diggerdriver: akkor haza értetek szerencsésen!

Muscari 2013.08.10. 20:45:41

@diggerdriver: Hi, Diggi, meselj csak, merre jartatok, miket lattatok. Azert a videk nagyon mas, mint London, ugye?

Mi jovo heten megyunk Cambridge-be egyebkent, most eloszor, azt mondjak nagyon szep.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 21:11:24

Ma eldőlt: nyugdíjasként irány Jamaica! :D
Már csak a mikor, a hogyan és a miből a kérdés :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.10. 21:11:30

Na szóval...

Ez a kirándulás nem jöhetett volna létre ha nincs Ő: @Furos:.
Itt ismerkedtünk meg a HA-n.
Sokat nem írok mert az egész nap megér egy külön posztot a blogomon.
Csak annyit...
Voltunk a Menyországban és voltunk a Paradicsomban.

Furósnak.
Igen megérkeztünk szerencsésen Nagyon köszönünk mindent egy Goldot már betoltam az arcomba. Istenkirályság.

Furos 2013.08.10. 21:14:49

@diggerdriver: Nagyon szívesen!
Remélem a többi is izleni fog!

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.10. 21:21:23

@Kovermadar:
Hogyan jutottatok el Jamaica-ig? :)

(Olvastam az apósod jegyszerzős sztoriját. Csúcs! -ahogy a kislányom mondaná. :))) )

bobsys 2013.08.10. 21:29:07

@Kovermadar: hozzatennem meg a pizzat es annyi tenyleg ele
most is kavet iszom, pedig delutan fel 4 van

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 21:31:19

@nezzazegfele:
Egyrészt a Karib-térség nagy szerelmünk. Így a környék nagyjából adott.
Az angol nyelvterület a másik, viszonylag sarkallatos elem. Ha már válszthatunk több opcióból, akkor a legkényelmesebbet választanánk.
A harmadik fontos szempont pedig a reggae zene és a hozzá kapcsolódó minden kulturális elem (elsősorban bizonyos növények elégetésének viszonylagos legalitása) :)

A legjobb persze egy amszerdami szabadosságú, thaiföldi árú és karib-térségbeli környezetű hely lenne, (természetesen angolul) de ilyen csak a mesében van :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.10. 21:41:21

@Kovermadar:

A növények iránti szereteted a műtétek utóhatása, vagy itthonról vitted...? :)

A reggae-t borítékolni mertem volna. :D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.10. 21:45:39

@tildy:): "azt irja a nagyon sporolos kaja koltseg egy fore 400 korona.
2004ben eltem ott, akkoriban nekem ez tenyleg sporolosan kijott 150 koronabol."

Hat azert az olaj kozvetve, a magas berekkel egyutt elegge feltornaztak az arakat az utobbi evekben. En tavaly eltem Norvegiaban. Igazabol egy videki kisvaros ceges kantinjaban sem kapsz 90 NOK alatt fott etelt. Egy szelet Mars csoki 10 NOK, szerintem manapsag mar a 400 sem biztos hogy megallja a helyet... Japan-t es Gronlandot leszamitva meg mindig a vilag legdragabb orszaga...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 21:46:44

@nezzazegfele:
Az már egy nagyon régi szeretet :) Középiskolából ered, aztán kisebb-nagyobb megszakításokkal a mai napig tart :)

Műtétek alkalmával morfint kaptam (itthonra is tablettában), de azon kívül, hogy a felírt 200 db tabletta kb. fele megmaradt, mert már nem fájt, más eredménye nem volt.
(eleinte napi 3*2-t, opcionálisan 4*2-t kellett ennem, nem volt jó - direkt utánajártam és egyszeri 5 bogyónak lett volna annyi morfin tartalma, ami már elvileg "gondot" okozhatott volna, de ezek jó nagy pirulák és pokoli keserűek :) ).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 21:48:30

@Don Kartasch:
Aláírom. Mi lassan 2 éve voltunk ott, de egy Harc Rock Caffee-ban simán otthagytunk 500 NOK-ot két hambiért és italért és még valamiért, amire már nem emlékszem.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.10. 21:48:54

@diggerdriver: Abszolut igaz.

En videken elek, West-Midlands egyik pici town-jaban.

Aki eddig csak London-t ismerte Angliabol, videkre indulva felejtsen el mindent nyugodtan. Mintha 2 kulon orszag lenne. :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.10. 21:58:51

@Kovermadar: Mi a jó benne?
Volt egy csoporttársam, azt mondta, hogy a gimiben kipróbálták, de semmi különöset nem érzett. Aztán kiderült, hogy legalább 6-7 alkalom volt az a kipróbálás. Lekaptuk a tíz körméről.
Ugyanis a kertészetin a legkönnyebb ezekhez a sz@rokhoz hozzájutni, és nagyon féltettük.

(Gyakorlatra, üzemlátogatásra ha mentünk, volt olyan, hogy tucatjával tűntek el a srácok a szántón, gyűjtötték a szárítmánynak valót.
Még feladatba is megkaptuk, hogy a parlagfű mellett ezt is préseljünk. Aztán jogszabályi felvilágosítást tartottunk, hogy talán nem kellene kihívni a sorsot magunk ellen.
A postán küldözgetett herbárimokat rendre feltépedte a Posta, és MAgyar Posta által felbontva ragacsokkal látta el.
Természetesen semmi "érdekes" nem volt bennük, ami meg volt, azt "gyönyörűen" összetörték... Végülis csak 4-5 hónap munkáját tették tönkre vele.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.10. 22:05:50

én valamikor 1994 magasságában voltam Norvégiában (Sandefjordban), iskolai cserén egy hétig, a család valamiért kicsit spórolt a reggelivel, és olyan ára volt mindennek, amire nem volt pénzem, azt hittem, éhenhalok.
én még nem gondolkoztam azon, hova megyek majd nyugdíjba, lehet, hogy így 37 évesen lassan foglalkoznom kéne ezzel??! :-)
"ott is szeretnék még élni" bucket list-en mindenképpen Bali a következő. ha nem lenne malária még mindig, akkor Pápua.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.10. 22:09:04

@Chang Yai: Ilyen listánk nekünk is van. :) Egyelőre a végén Bora Bora szerepel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.10. 22:14:14

@Don Kartasch:
Teljesen igazad van.
Mi Londont is szeretjük nincs vele problémánk az angol vidék is nagyon tetszik ha olyan szakmám lenne akkor simán leköltöznék vidékre.
Két külön világ nem lehet összevetni.
Hibás az a megközelítés hogy valaki azt mondja nem élne vidéken vagy nem élne Londonban.
Az élet nem ilyen fekete-fehér.
Én egész gyerekkoromban erdésznek készültem.
Nem jött össze.
Lett belőlem egy szakmunkás.
Hogyan is fogalmazzam meg?
Megvan bennem a boldog élethez szükséges egyik legjobb tulajdonság.
Ha nem csinálhatom azt amit szeretek akkor szeressem azt amit csinálok.
Életem során volt két rövid epizód amikor nem gépkezelő voltam.
17évesen mielőtt elküldtek volna gépkezelő tanfolyamra egy évig villanyszerelő segédmunkás voltam.
Nagyon szerettem azt is. Olyannyira hogy meg is tanultam és amikor építkeztem könnyedén megcsináltam a házam villanyszerelését.
Aztán rá 25évre mikor munkahelyet váltottam akkor az új helyen három hónapig nem tudtak gépet adni és egy vidéki faluban csatorna felmérést végeztem. Furcsa módon azt is szívesen csináltam.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 22:27:37

@nezzazegfele:
Nehezet kérdeztél!

A "jó" benne pontosan ugyan az, mint ami az alkoholban. A hátránya is gyakorlatilag ugyan az.
A mérték, mint mindenben, itt is kulcsszerepet játszik.

Számomra, ami miatt az alkoholhoz képest előnyben részesítem, hogy: nem leszek tőle rosszul, illetve nincsen másnap semmilyen hatása (nincsen másnaposság). Hátránya pedig az, hogy a legtöbb helyen illegális.
Vannak helyek, ahol viszont nem (ezek száma nő), ami viszont egyértelmű jele annak, hogy mégsem akkora mumus, mint azt az ellenzői gondolják.

A másik probléma vele viszont, hogy mint mindenhez, kell némi tartás vagy értelmi szint, hogy kezelni lehessen. Gondolok itt arra, hogy az, aki megiszik időnként (mondjuk havonta) egy-két pohár whiskey-t még nem alkoholista. Ha naponta issza meg a fél üveggel, akkor viszont ott baj van. Ha csak a cannabis-t nézem a drogok közül, akkor ugyan ez a helyzet. Ha valaki napi fogyasztója, akkor ott baj van. Ha csak időnként, havonta, félévente, akkor abban nincsen semmi.

De, sajnos, van még vele millió és egy probléma, ami tulajdonképpen már folyománya a "szívásnak". Van, akinek nem lesz elég és többet (erősebbet) akar. De ez az egyéntől függ, az egyén hibája. Párhuzamban: ha valaki elsörözget a haverokkal, abból nagy baj nem lehet. Ha valaki sheggrészegre issza magát vodkával minden héten (és feltételezzük, hogy már nem tizenéves :) ), akkor ott valami nem OK. De erről nem a sör tehet.

Összességében azt mondhatnám, hogy ellenőrzött minőségben (pl. Amszterdam), ellenőrzött körülmények és értelmes emberek között nem különbözik egy sörözéstől. Idióták között viszont a sörözés is katasztrófává válik...

Egy utolsó gondolat: idestova kb. 12 éve van kapcsolatom ezzel a dologgal. A 12 év alatt egyetlen dolgot soha nem tapasztaltam: csak a cannabis, soha nem váltott ki aggressziót a fogyasztóból (ellentétben az alkohollal és egyéb szerekkel).

Megj: a szántón összeszedett vadkender hatóanyagtartalma gyakorlatilag nulla. Ahhoz, hogy a kívánt hatást érjék el, megfelelő növényre és körülményekre van szükség. Ezek nélkül akár a muskátlit is elszívhatnák :)

Végül pedig elnézést mindenkitől, akit ez a téma esetleg zavarna! Én alapvetően nyitott vagyok, semmiről sem okoz gondot a beszéd / hallgatás. Hazudni nincsen értelme a dologról, mert akkor már megint csak baj lenne...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 22:28:50

@nezzazegfele:
Bora Bora a végéééén??? :) Az az elejére való :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.10. 22:35:41

@Kovermadar:
A fuvel kapcsolatban... gondolom nem mondok ujat vele, de vedd fel a listadra Koppenhaga Christiania nevu reszet. Kozelebb van mint Amszterdam es eleg nagy valasztekban veheted, fogyaszthatod. ;)

Taxomükke (UK) 2013.08.10. 22:44:21

@Kovermadar: Nem úgy van az. Pizza is kell!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.10. 23:03:06

@diggerdriver: Igen, abszolut ertem amirol beszelsz. Ezidaig felvaltva eltem Budapesten es kisebb kulfoldi kisvarosokban meg Miskolcon.

Mindegyiknek van elonye es hatranya, de az ember probal az elonyre koncentralni. Alapvetoen mindegy is hogy hol el az ember, ha szereti amit csinal es kibekul magaval, akkor ugyis megtalalja a megfelelo tarsasagot es a kornyezete elonyeit. :)

Most epp olyan korszakomat elem hogy elvezem ezt a Lila Akac koz-jellegu kisvarosi feelinget, de majd ha rauntam, akkor megint valtok. :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.10. 23:18:06

@diggerdriver: "Ha nem csinálhatom azt amit szeretek akkor szeressem azt amit csinálok."

Nekem is ez az életelvem.

@Kovermadar: A család mindezt hogyan fogadta?

Bora Bora a jelenlegi listánk végén van, nem az életünk végén :)))

@Don Kartasch: "Most epp olyan korszakomat elem hogy elvezem ezt a Lila Akac koz-jellegu kisvarosi feelinget, de majd ha rauntam, akkor megint valtok. :)"

Nagyon megértelek.
Amióta láttam az átölelhetetlen méretű és vége nincs magasságú fákat a Fekete-erdőben, 14 évesen, azóta vágyom hogy a Die Schwarzwaldklinik környezetében élhessek. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 23:52:19

@Don Kartasch:
Ismerem, de csak hallomásból. Tervben van a látogatás, de körül kell nézni a környéken, hogy van-e valami rendes szállás is.
Te jártál már ott?

@nezzazegfele:
Emlékeim szerint aggodalommal, de mikor ugyan ezen időszakban (nyilván a dologtól teljesen függetlenül) "szerettem bele" a matekba, fizikába (egyszer már írtam arról, hogy az érettségi évében én is tartottam matek korrepetálást az iskolában) és semmiféle negatív hatással nem volt a tanulmáyaimra, nem volt mi alapján "tiltani". Meg ugye okos szülő nem tilt, mert azzal nem mindig ér el bármit is.

Apám egyébként tojt az egészre, mint minden másra is. Érettségi előtt ugyan egyszer megkérdezte, hogy hanyadikba is járok, de itt ki is merült minden érdeklődése :)
Utána főiskola, mellette magántanár voltam, menyasszonyommal bejártuk Európa nagyvárosait, lenyelvvizsgáztam, stbstbstb.

Egyszóval nem volt miért aggódni...

Persze mindig volt a környezetemben olyan, aki elítélte vagy ellenezte a dolgot. Ez ilyen. Van ahol pedig teljesen legális (és elfogadott) a dolog, ott is élnek emberek, ott is van működő gazdaság és nem csak kukák mögött megbújó drogosok.

Feltételezem, Te inkább az elítéled, mint elfogadod oldalt erősíted. Remélem azért nincs harag ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.10. 23:57:07

Jajj, az előbb egy negatív hatást elfelejtettem mondani: pokolian éhes leszek tőle és gátlástalanul elpusztítom az összes édességet a környéken.
Ez nem tesz jót az örök fogyókúrámnak :)

Ha jól tudom, akkor emiatt a hatása miatt "adják" kemoterápiás kezelés mellé bizonyos országokban.

Ugyanakkor pozitív hatása, hogy szomjas is leszek és ilyenkor képes vagyok meginni a normál, napi folyadéigénynek megfelelő vizet... alapesetben jó, hogy 1 litert iszom, nem tudom miért (mindig így volt).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.10. 23:59:42

@Don Kartasch: Akkor is fenn voltak az arak, de :

19NOKert nem egyszer kaptam pucolatlan garnelat ( egy kilot!) , az akkor volt forintban kb 600/kg??
Mivel erasmuson voltam, tehat nem norveg koronat kerestem ( abr volt osztondij , sok dolgot atszamoltam forintba:

"Pl. a kenyer 600 ft itt.( 20 NOK)
A sor 600. (20NOK)
A kola ara valtozo 300-600 ft/1.5 liter. (10-20NOK)

Tej 300." (10NOK)

A kollegiumoert 3000 Nokot kellett lerakni foglalonak, 1500 volt a kolidij.

Rosszul irtam elobb, 1500 NOK (kb 45 ezer forint) ment el havonta kajara, napi szinten kb 50.
Igaz annyi finom syltetøy-t sem ettem azota se.

Kantinban nem nagyon ettem, dragallottam a 25 koronas szendvicset.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.11. 00:00:41

@Don Kartasch: Jahm, es mars csokit, meg ugy az osszes tejcsokit ki nem allhatom. Az etet megeszem, de nem vagyok edesszaju.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.11. 00:07:58

@Kovermadar:
Azért aggódásnak még ott maradt az egészség kérdése.

Nem gondolkoztam még azon, hogy elítélem-e, vagy elfogadom-e.
Sosem jutott eszembe kipróbálni - nyilván azért, mert láttam már olyan embert, aki tönkre ment teljesen a drogtól.
Pont emiatt részt vettem drogprevenciós projekt elkészítésében is.

Anno, hollandiai utam során a csoportomból 99%-nak az volt az első fő kérdése Amszterdamról, hogy hol lehet ilyesmihez hozzájutni, mert ők bizony ki akarják próbálni.
Nekem meg sem fordult a fejemben.
Szakmunkásban elég volt a borkóstolás során szerzett befolyásoltsági tényező, hogy elég legyen egy életre az ilyesmiből.
Fiatalság, bolondság.
Az is elmúlt.

Harag? Ugyan már?! Csak kibújt belőlem az újságíró... :)))

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.11. 00:12:00

@Kovermadar:

A blogodban sokszor emlegetted a szörpöket. Talán azt kellene készíteni jó nagy adagot minden este, mondjuk úgy 10 litert. Aztán már csak meregetni kell. :)
Nekünk bevált. Igaz, nem szörppel.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.11. 00:12:32

@Kovermadar: aham, voltam. :)

Bar en nem elek vele, de egy pillanatig sem zavar ha valaki tolja, szoval csak ilyen turista jelleggel elneztem arrafele. Mindenkeppen meger egy utat, ha nem veszel semmit, akkor is.
Mint egy permanens OZORA fesztival, vagy egy ilyen igazi XXI. sz.-i Woodstock. :)

Mondjuk nekem minden kerdes nelkul akart extasy-t eladni egy srac meg fuvet vagy 3 masik, csak en nem vagyok ebben erdekelt. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.11. 00:40:54

@nezzazegfele:
Valoban, az egeszseg...
Ez szerintem megint mertek kerdese, bar ha onnan kozelitem, hogy fu nelkul semmifele karosanyag nem jutna be, akkor ketsegtelenul egeszsegtelen.
Napi 1 doboz cigi vs negyedevente 2 joint kozul a cigi a befuto szerintem. Alkoholhoz kepest passz. Es akkor a hajlamrol nem is beszeltunk, mint sulyosbito tenyezorol.

Egy szo, mint szaz: a semminel biztosan rosszabb. Barmi mashoz kepest pedig nem egyertelmu. De errol egy fuggetlen orvost kellene megkerdezni.

Nalunk a csaladban alkoholtol tonkrement ember volt, az sem szep :( biztosan ezert is van bennem ellenerzes az alkohol irant (de paradox modon a fu meg ok, szoval en sem vagyok normalis :) ).

@Don Kartasch:
Innen az sincs kozel annyira (arban vetekszik egy fapados repulovel). Ha talalnek ott helyen szallast, mindenkeppen elneznek arra. Eddig csak atutazoban jartam Daniaban, a Storebro lenyugozo!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.11. 00:52:14

Ja, a het elejen tessek menni Perseidakat nezni! :)

svajcineger 2013.08.11. 08:24:04

Vajon, miért nem jelenik meg a kommentem? Pedig, megígértem anno, hogy jó fiú leszek...

svajcineger 2013.08.11. 08:24:05

Érdekes volt közel két év után olvasni a saját posztomat. Igaz, az akkori nickem (svájcinéger) valahogy elveszett, de én azóta is itt (Svájc) húzom az igát. Jobb híján...

VHB 2013.08.11. 08:30:29

@Kovermadar: Egyik ismerősöm mondta még anno, hogy a fűvel a legnagyobb probléma az, hogy nincsen rajta zárjegy.

Ha lenne, átkerülne azonnal az alkohol és nikotin mellé, - hogy hát igen tudjuk káros stb.-, de legalább szénné keressük rajta magunkat, ergo minden bűn megbocsájtva.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.11. 08:54:36

@VHB:
Igen, ebben is van valami.
A masik, amit mar nemtudom hol hallottam, hogy ha ma talalnak fel a cigarettat es az alkoholt, akkor mindketto tiltott drognak szamitana.

VHB 2013.08.11. 09:18:07

Brazil posztról ez jutott az eszembe:
youtu.be/vhkei77fX-g

vazzup 2013.08.11. 10:01:24

Én mindig furán nézek, amikor az Erasmuson a szakmai dolgokat kérik számon. Gyerekek, az Erasmus lényege nem a szakmai tanulás, az csak egy mellékes körülmény. A program lényege a networking (ha nem vagy béna vagy antiszoc, lesz egy csomó ismerősöd a világ minden tájáról, akikra alapozva elég tekintélyes kapcsolati háló alakítható ki már a karriered indulásakor is), valamint a világlátás. Tapasztalatok szerint a világjárás nyitottságot hoz általában, befogadóbbá teszi az embereket, tapaszatalatot ad, adott esetben más kultúrákkal is megismerkedsz.

S az, hogy végigbulizod az Erasmust, hát igen, ez van, az emberek már csak ilyen környezetben ismerkednek könnyen.
Szóval annak ellenére, hogy nekem még nem volt lehetőségem ilyenekre, abszolút támogatom az ilyen programokat, mert jók és abban, amire kitalálták, hatékony is.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.11. 10:11:13

@vazzup: Nekunk abszolut nem bulizasol szolt. GPS motot teszteltunk, elvileg ottani oviban hasznaltak volna a gyerkocoken, hogy milyen magasan mennyit futkaoznak egy nap.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.11. 11:17:40

@Kovermadar: Köszönöm a válaszaidat. :)

@gambl-r: Merre mennél tovább? Mi lett Veled azóta?

@tildy:): Ez egy érdekes tesztelés lehetett. Ki értékelte ki az eredményeket?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.11. 11:33:13

@nezzazegfele: Ottani tanarok neztek, de mikor vegeztuk, en voltam a tesztalany:)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.11. 12:09:52

@tildy:): Te szaladgáltál föl-alá a kütyüvel a zsebedben? :)

purple ragdoll 2013.08.11. 12:27:12

@Len.Mag: Én olyan embert ismerek, aki mondjuk kint is dolgozott laborban (azt hiszem, egy órájához kellett, de talán a szakdolgozatához is segítséget nyújtott a kinti kutatás). Persze ugyanúgy szórakozott, megismerkedett új emberekkel, de itt azért a szakmai feladatok teljesítése is megvolt. És ő a hazatérés után levizsgázott, amiből kellett.

@vazzup: Igen, a világlátást és a networkinget kihagytam a felsorolásból, de ezek is fontosak.

@tildy:): És ha nem titok, akkor egy erasmusos ösztöndíj mennyire volt elegendő a kint felmerülő költségek fedezésére? Amikor azt feltételeztem, hogy a gazdaságilag fejlettebb országok esetén nem feltétlenül elegendő az az összeg, amit a diák ösztöndíjként kap, az északi országokra is gondoltam.

vazzup 2013.08.11. 13:00:53

@tildy:): biztosan van ilyen is, de az elvi lényege általában nem ez. Ettől függetlenül elég jól hangzik, amit csináltatok. :D

purple ragdoll 2013.08.11. 14:28:25

HÁ: Én is kértem prémium kommentelői státuszt, de a 11:55-kor írt hozzázólásom 12:27-kor jelent meg. Megnéznéd, hogy rajta vagyok-e a prémium listán? Köszi! :)

Din Serpahis 2013.08.11. 15:04:57

Ha már van svájci poszt is... Mennyire nehéz most kijutni oda, hogy bevezették ezt a kvótarendszert? Én most ausztriában dolgozom (IT), de foglalkoztat a gondolat, hogy idővel meg kéne próbálni...

svajcineger 2013.08.11. 16:16:06

Ha van melód, munkaszerződésed, akkor nagy valószínűséggel megkapod a Bewilligungot. Csak mostanában már nem osztogatják a "B"-t nekünk magyaroknak, csak az "L"-et...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.11. 17:15:57

@purple ragdoll: Kb csak neveben volt Erasmusos. Az erasmustol osztondijat nem, de a Norveg allamtol egy 20 000 NOK-os oszttondijat kaptunk. Ebbol elment 6000 a kollegiumra ( 3 honap) , a maradekbol pedig megeltem ( illetve vettem egy laptopot is 7000-8000 NOK korul)

@nezzazegfele: pontosan. Egy hegyen laktunk, ugyhogy a mellkasomon volt egy polar motyo is , amivel neztunk szivritmust, stb. ( Innet derult ki , hogy mar egy sima hegyre meneteltol is siman 192 tud lenni a pulzusom)

Ezt akkoriban ( 2004 )irtam, akar kulon posztban is kimehet a hataratkelore.

Ösztöndíjjasként Norvégiában
(Készítette: Tóth Ildikó, BMF-NIK. IV. évfolyam)

Nem sok embernek adódik olyan lehetősége , amellyel külföldi tanulmányúton, esetleg részképzésen vehet részt. Nekem megadatott ez a lehetőség, hiszen a Budapesti Műszaki Főiskolán lehetőségem nyílt egy 3 hónapos külföldi részképzést megpályázni, majd a későbbiekben elnyerni.
Az úticél Norvégia volt, ennek én nagyon örültem, hiszen a kooperatív képzéses cégem anyavállalata (a Telenor) is norvég. A pályázatra 4-en jelentkeztünk, alapfeltétel volt, hogy tudjunk angolul kommunikálni.Két másodéves, egy tanárszakos hallgató és jómagam vártunk a döntésre, amely alapján 2-en Norvégiába utazhatnak. Mindez idén januárban történt.
A döntés értelmében jómagam, és egy másik, szintén végzős hallgató került Bø-be.

Még kiutazás előtt próbáltunk mindenféle információt összegyűjteni, hol is van ez a hely, mekkora, stb. A legnagyobb problémát a vízum okozta, mert eredetileg február elejétől kb. június közepéig lettünk volna, de a vízumot csak a kiutazás (febr. 25) előtti napon kaptuk meg.Már azon gondolkoztam visszacsinálom az egészet és maradok.De nem tettem így( szerencsére).Ezúton is szeretném megköszönni Dudás tanárnőnek, és a nagykövetségen dolgozó Emesének, hogy amiben csak tudott, segített .

Norvégia eljutni akkoriban igen kacifántosan, csak átszállással lehetett.Próbáltuk a költségeket minimalizálni, ezért a fapados járatok mellett döntöttünk. Londoni átszállással utaztunk Sandefjordig.Londonig a Skyeurope légitársaság gépén reméltünk. Sosem ültem még nagygépen , csak vitorlázógépet vezettem korábban, illetve anno egy AN-2es gépből ugrottam.

Ez teljesen más volt mint a korábbi repüléssel kapcsolatos élményeim. Reggel 7 órakor indultunk volna Ferihegy 2-ről, azonban a jegesedés miatt fél órával csúszott a felszállás. Szépen elmutogatták a stewardessek , hogy a mentőmellényt, a légzőkészüléket hogy kell használni, illetve a vészkijáratok elérését is.Tudni kell, hogy ilyen „fapados” járatoknál csak annyia különbség a normál légitársaságokhoz képest, hogy a repjeggyel nem jár étel is automatikusan, azt meg lehet vásárolnia gép fedélzetén.A skyeuropeon a frissítő (kávé, tea , ásványvíz ) ingyen volt, de másért már fizetni kellett volna. 10 órakor érkeztünk meg Londonba. Egy nagyon aranyos kisvonat vitt be a váróba.De előtte még ott volt egy jó kis elbeszélgetés a vámossal, hogy miért jöttünk az Egyesült Királyságba , hova megyünk , mit csinálunk. Bezzeg ha EU-ban lettünk volna akkor!Akkor simán átmehettünk volna ellenőrzés nélkül. A csomagjaink már a kapu túloldalán vártak.
Itt kb. 4 óra várakozás következett, kicsit szétnéztünak a duty free-k, és egyéb üzletek környékén.A műszaki cikkek olcsók voltak, de a kaják…Nem magyar pénztárcához valók.
Sandefjordig a Ryanair (szintén fapados) légitársasággal utaztunk.Beszálláskor értetlenkedett kicsit a csaj a bejáratnál, mert volt nálunk egy fémvázas hatizsak. Sajnos ott motoztak is, mert besípoltam, de nagyon rendesek voltak , segitettek mit csináljak.
Norvégiába délután 5-kor érkeztünk. Jó nagy hó volt, de az utak tiszták voltak. Bø i Telemarkba a telemarkesspressen buszjárattal jutottunk el. Mintegy 3 óra utazás után megérkeztünk, ott várt minket ideiglenes szállásadónk, Suzanne.
Mivel a koliba költözésig 5 nap még hátra volt, így ezt az időt nála töltöttük. Egy to partjan , de fenn a hegyen laktunk kb. 200 méter magasan .50 centis ho volt, kb, de abszolút nem volt hideg odakinn. A házaknál nincs kerités, Seljord városa tisztára üdülőfalunak nézett ki.
Volt egy hatalmas tó is, Suzanne mesélt valami szörnyről is. Tavaly a discovery chanel forgatott ott, „szörnyre vadásztak”.
Egyik nap hatalmas kirándulást tettünk a hegyekbe, gyönyöru vizesés mellett haladtunk el . A hó a hegyekben hatalmas volt, majdnem elvesztem benne. Egy másik nap kimentünk fát vágni, ez itt olyan megszokott, és a combom közepéig belesüppedtem a hóba.Persze nem volt rajtam kesztyű, a hó miatt szinte szétfagyott a kezem....

Az is nagyon jó volt , hogy nem kb. 100-200 méterenként van egy-egy ház, ráadasul fából
A lakások jórészt abból épülnek, es általában padlásteresek.

A busz drága , nagyon, 30 kmért fizettünk 45 koronát fejenként (~1400 ft).
Kajakrol: normalis kenyer vagy nincs vagy iszonyat draga.Ajam megfizetheto, es tuti nem mudzsem
A benzin kb. 8 korona (240 FT), ~kb mint itthon.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.11. 17:17:40

Eleinte nagyon csendes voltam, nem éreztem biztosnak az angoltudásom. De aztán belejöttem.

Mint már írtam, mikor kiértünk , hatalmas hó fogadott bennünket. Ennek ellenére én nem fáztam, sőt. Az első pár nap élményei nagyon meghatározóak voltak. Minden új, és érdekes volt. Persze nőként rögtön a boltot vettem célba , de mélyen csalódnom kellett itt is az árakban. Vagy csak elszoktam az magyar áraktól?
Másfél liter kóla pl. 450 FT, a hús kilójának ára pedig 3000 Forint volt. A szállásért 100 000 forint foglalót, és havi 50 000 Forint kollégiumi díjjat fizettünk. A cigi nagyon draga odakinn, meg a bor es egyéb alkoholok is.A legalja bor 2000 ft környéki áron kezdődik..
Elvileg elég sok ember depressziós, alkoholista ,emiatt vannak a kemény szesztilalmak, de persze minden faluban van zugsörfözde - értdekes izű termékekkel/inkább valami homoki borocska olcsó sör mixének tűnik/, és öngyilkos(!), annak ellenére, hogy /föleg hozzánk képest/szétveti őket a jólét!
Szerencsére mi ilyesmit nem nagyon tapasztaltunk.

Későbbiekben kiderült, hogy az otthon maradt másik két pályázó is kijöhet, igaz másik helyre.
Ezért nekik összeállítottam egy kis listát:
1. nem érdemes az árakat írogatni, mert úgyis rájön az ember mit éri meg megvenni, mit nem.
(a srác akivel kinn voltam mindig írogatta)
2. Anyukákat, lánytesókat megkérdezni főzésről , mosogatásrol (durva volt , hogy nekem kellett megmutatni , hogy kell a tányért elmosogatni.)
3. Hozni kell valamiféle laptopot, vagy számítógépet, otthoniakkal való kapcsolattartás végett!
4. nem kell sok pulcsi, úgyis közeledik a tavasz!

Március első hetében kezdődtek az órák.Rájöttem, negyedévesként én már nagyon elszoktam az iskolától! Hétfőn nem volt iskola, a többi napon pedig szinte mindig 8.30ra kellett bejárni.
Algoritmusok és adatstruktúrák órára, illetve üzleti angolra jártam. Ezen kívül volt egy independent studynk, és egy projektmunkánk is. Az algoritmusok óra tulajdonképpen előadásból, gyakorlatból, és laborórákból állt. Nagyon jó előadásokat tartott Tor, még az én gyenge angoltudásommal is nagyjából értettem. A gyakorlati órákat szerettema legjobban, hiszen ott főképp elméleti problémamegoldás volt, nem pedig programozás. Laborokon Javaban kellett programozni, nagy bánatomra
A tananyag jó része korábbi főiskolai tanulmányaimból ismerős volt, igaz jó régi emlékek voltak, nehéz volt felidézni a korábban tanultakat.De csak sikerült.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.11. 17:24:19

Hm, ugy emlekszem befejeztem valahol, persze most nem talalom :S

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.11. 19:09:54

@tildy:): Köszönöm Tildy, ez érdekes volt. Majd előkerül a vége is.

A hó volt, mégsem fáztál részről eszembe jutott valami, hogy nekem anno sulykolták, hogy a hollandokhoz nem kell sok meleg cuccot vinni, mert nincs hideg télen.
Igaz, ősszel voltam, de olyan jeges fuvallat volt, vízszintes esővel keverve, hogy ropogósra fagytak a csonjaim. Jól meg is fáztam.

A másik, ami még nagyon megkapta a szememet, hogy ott a fene nagy jólét, és mégis...

svajcineger 2013.08.11. 22:06:16

@nezzazegfele:
Igazabol, semerre! Max. haza, de mint tudjuk, az elegge valoszinutlen...
Hogy, mi tortent velem azota? Ha ossze tudom szedni magam, meg a gondolataimat, akkor megirom egy ujabb posztban. :-)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.12. 09:28:20

kosz mindenkinek, mart megy az º angol pc billentyuzeten!

purple ragdoll 2013.08.12. 10:44:35

@tildy:): Köszi a választ! Tetszett a leírásod is, ha megtalálod a végét, akkor akár HÁ-nak is elküldhetnéd, kiegészítve még azokkal az emlékekkel, amit nem írtál hozzá, érdekes poszt lenne! :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.12. 23:44:47

@purple ragdoll: :D nem mostanabol lenne, az igaz.

Akkoriban meg nem nagyon voltak blogok, de forum mar igen, ide irogattam: prohardver.hu/tema/tildy_kalandjai_norvegiaban/hsz_1-50.html

purple ragdoll 2013.08.13. 13:30:08

@tildy:): Köszi, majd beleolvasok. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása