oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 28. 06:50,  Vasárnapi Klubsarok 330 komment

2013. július 28. 06:50 Határátkelő

Vasárnapi Klubsarok

Ha eleged van már a magyarországi kánikulából, és hűsölnél egyet a szobában, vagy csak kedved támadt egy jót beszélgetni, akkor jó helyen jársz, hiszen ez itt a vasárnapi Klubsarok, ahol nem csak a ma kikerült és kikerülő posztokról, hanem bármi másról is lehet dumálni.

Nem is szaporítom a szót tovább, ti jöttök! :)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: klubsarok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr715429532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.28. 22:36:31

@Igényes: nalunk 81 F ami mar eleg meleg, de nalunk mar feltalaltak a legkondicionalot, igy a szobaban 72...
csaxoltam

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.28. 22:36:36

@Mirjam2: Es az a fejingatas hozza ha eloszoban beszel.

En spec nagyon nem csipazom ahogy ok angolul beszelnek. Semelyik masik nacioval nincs gondom ( talan meg a spanyolok tudnak agyamra menni, a kvescionnal, meg hasonlo hulyesegeikkel) , de szazszor inkabb beszeljek egy irrel vagy egy skottal, mint egy indiaival. Neha nagyon kedvem tamadna odaszolni, hogy beszeljel mar normalisan bakker.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 22:37:38

@nyuszigonosz: @mirx:
Valahol ott elvesztettem a fonalat, hogy mi számít értelmiséginek...
Ha diplomás vagyok, akkor értelmiségi vagyok? Ha CNC-operátor/programozóként dolgozom, akkor meg szakmunkás proli? És ha mind a kettő igaz (mármint a CNC és a diploma)?

Azt hiszem, hogy ezt nem feltétlen határozza meg, hogy mit csinál az ember vagy, hogy mennyi pénze van. Biztosan mindenki ismer gazdag tajparasztot is, aki a legkevésbé sem számít értelmiséginek.

A diploma nem szükséges és nem is elégséges feltétele az értelmiségi létnek, szerintem. Segíthet, irányba állíthat, de önmagában nem biztosíték.

2013.07.28. 22:39:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Persze, de ugyanugy egy eros skot akcentusu illetonek sem lesz erre eselye, hacsak nem vigjatekba keresnek szereploket :). Az angoltanari kepzesem reszekent nemreg elkezdtem tanarhoz jarni aki 'accent reduction'-ra specializalodik. Azt mondta hogy a legtobb tanitvanya angol anyanyelvu brit, akik 'sztenderd' akcentust szeretnenek felvenni pl. eros skot, ir, nigeriai, manchesteri stb. akcentus helyett. Es nekik se lesz mar 100% BBC akcentusuk, akarmennyire is probalkoznak. Felnott korban a legtobb ember mar csak finomitani tud a kiejtesen.

Igényes 2013.07.28. 22:40:33

@Kovermadar: A barátuszok az ilyen kategóriákon felül állnak.

@hagyma: Feltételezem, hogy adták a szárítóhoz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.28. 22:41:46

@Igényes: nem,
rosszul kovetkeztetsz
a szaritot meg kell venned
a legkondi alapbol van mindan hazban es lakasban
resze neki

2013.07.28. 22:42:07

@tildy:): Nekem direkt bejon a fejingatas mint kommunikacios eszkoz; mikor visszajottunk Indiabol, alig tudtam leszokni rola es a mai napig csinalom neha ha nem koncentralok :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 22:42:09

@Igényes:
A napokban kánikula van: 27-28 fok. Majd elpusztultunk, de a svédek is kivannak már szerintem :D

nyuszigonosz 2013.07.28. 22:43:34

@Kovermadar:
Ezt szerettem volna szintén érzékeltetni.
Sajnos ezek szerint nem érthetöen fogalmaztam.

Vagy lehethogy mindegy, hogy mit és hogyan fogalmaztam. Gondolom hasonló színezetü választ kaptam volna így is meg úgy is. Mondom, hogy mindegy. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.28. 22:46:48

olyan 4 hamburgert sutottem, mint meg soha
valami fantasztikus
nem is hiszem el, hogy en sutottem,
pedig de
ez A hamburger

mirx 2013.07.28. 22:47:02

@Kovermadar: A pénz semmiképp nem számít, a csóró művészek is értelmiségiek. Persze jó kérdés, hogy honnan húzod meg a szellemi tevékenység hatását, hiszen valamennyi manuális munka mindenképp kell szellemi foglalkozásnál is. Én a te esetedben úgy gondolnám, hogy ha a CNC-zés olyasfajta agyi kihívást jelent, mint mondjuk a programozás, akkor az is az. De szerintem például egy szobrász is értelmiségi, akkor is, ha egész nap fúr-farag, mert az alkotás is szellemi tevékenység.

2013.07.28. 22:47:07

@Fekete Pestis: Fogalmam sincs ki az a Huizinga, ugyhogy itt megakadtam :)

Igényes 2013.07.28. 22:55:15

@mirx: Ha nem bánod, mégis szűrlek, mert ez már fájdalmas. :)

mirx 2013.07.28. 22:55:48

@tildy:): érdekes, a spanyol akcentus valahogy engem is irritál... az indiai inkább csak azért, mert annyi rossz tapasztalom volt velük munkaügyben, ha meghallom, már egyből lesápadok, hogy na megint valami gányolás jön

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.28. 22:55:50

@mirx: es egy 6 altalanost vegzett cigany kolto vagy festo?
mindketto volt ismerosom Vacott?
megjkjelentek versei az ES-ben

a festonek meg keltek el festmenyei
/na nem hiszem hogy ettolertelmisegiek lettek volna, bar egyik sem volt hulye/

mirx 2013.07.28. 22:58:04

@Igényes: Abszolúte megköszönöm, ha nem címzel nekem semmit, nagyon nem kedvelem az alpári stílust, pláne, mikor agresszivitással is párosul.

mirx 2013.07.28. 23:00:44

@hagyma: Szerintem az alkotó művész akkor is értelmiségi, ha púpos arab törpe (a lá Adrian Mole:) ), akinek négy általánosa van. De ha nem tetszik, mondhatsz te is egy definíciót.

2013.07.28. 23:07:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Direkt neked talaltam ezt a cikket :) De nem csak az uj generaciora igaz; en harmincas, negyvenes indiaiakkal is talalkoztam akik Indiaban nottek fel es egy indiai nyelven sem beszeltek jol, csak angolul.

india.blogs.nytimes.com/2012/06/01/indias-new-english-only-generation/?_r=0

Igényes 2013.07.28. 23:08:47

@mirx: Én sem. Pontosan ezért szűrlek. Szia!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.28. 23:13:31

@Mirjam2: Embere valogatja. Ba rnem indiai, de pakisztani es banghladesi ismerosom van, ok kelloen jol erthetoek.
De ne kelljen a three ugyfelszolgalataval beszelni, ha nem muszaj. Atyaeg. Lehet azt hiszik tudnak angolul, de tanuljanak is meg artkulalni, es ne a hinglishuket toljak.

mirx 2013.07.28. 23:19:15

@Igényes: Pfff, micsoda szellemes riposzt... Kezdem sejteni, hogy azért kaptad fel ennyire a vizet, mert nem kimondottan a szellemi képességeidből élsz. :) Valahol szomorú, hogy ezt támadásnak éled meg, pedig nincsen az égegyadta világon semmi baj a kétkezi munkával, akárhogy is próbáltad ezt a számba adni.
Az erőszakosságod meg gondolom a személyiséged része, de hadd ne kedveljem.

Igényes 2013.07.28. 23:28:34

@mirx: Ha nincs semmi baj vele, miért is jutott pont ez az eszedbe, és miért is dobtad fel sértésként?
Önismeret, fiam, önismeret. Ez a világ legtöbb problémájának a kulcsa, és ahogy a világból, belőled is hiányzik.
Ezért vagytok olyanok, amilyenek.

mirx 2013.07.28. 23:45:46

@Igényes: Tekerj csak vissza, semmiféle sértés nem volt, a sértegetés ott kezdődött, mikor jött a "seggfej értelmiségi" vs "jófej melós" klisé, amit te posztoltál, holott ezt semmi nem indokolta.

Szerintem ne bennem hiányold az önismeretet, hanem próbáld belátni, hogy teljesen fölöslegesen hülyeséget reagáltál egy tök egyszerű állításra, az üldözési mániád vagy a bizonyítási kényszered vagy ki tudja, mi miatt. Az értelmiségfikázás pedig nem olyan sikkes, mint hiszed. Ettől nem leszel jófej meg menő, hogy utálsz mindenkit, aki tanult vagy akármi. Olyan leszel tőle, mint töki, csak fordított előjellel.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 23:53:49

@nyuszigonosz:
De igen! :) Én csak nyomatékosítottam ;)

@mirx:
Nem jelent. :) Kihívásnak kihívás, főleg, ha az ember szeretné, hogy az legyen a végeredmény, ami a rajzon van (egyik "kedvenc" darabon pl. a tűrés 0,017mm volt - találjam ki, hogy ezt mivel és hogyan).
Igaz az is, hogy előfordul olyan, hogy a mérnök vagy a főnököm, rossz tanácsot ad, mert sosem dolgozott CNC gépen. Az elmélete lehet jó, a megvalósítás viszont nem ugyan az. De ezzen nincsen baj, ez ilyen (másban viszont ő tud többet).

@hagyma:
Éhes vagyok és imádom a hambit...
Legalább ne büszkélkednél vele! :)

@Igényes:
Én is pont olyan vagyok, amilyen... képzeld, ha olyan lennék, mint az Ottó, a Tóth Ottó...

Igényes 2013.07.29. 00:12:41

@Kovermadar: Te valahogy kezeled a saját defektjeidet. Ez meg csak kifelé keni a saját szarját. Nem szeretem az ilyet.

GERI87 2013.07.29. 00:26:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Svarci elég szép színész és politikusi karriert csinált osztrákként....

GERI87 2013.07.29. 00:34:09

"az anyanyelved sosem lesz
nekem ez a velemenyem
en osszekotom az anyanyelvet mindennel
na haggyuk"

Ja hogy összekötjük mindenféle képzelt érzelmi dologgal aminek semmi köze a nyelvi ismeret szintjéhez...
Tényleg hagyjuk.

PannonBoy 2013.07.29. 00:38:22

@mirx: Igen, ez teljesen így van. Én sem szívesen beszélek alsóbb osztálybelivel. Nem lenne közös téma...max az időjárás. xD

A többihez: tök vicces olvasni, ahogy marjátok egymást. Ki-ki bizonygatja, hogy a másik miért nem tud magasabb szintre jutni vagy hogy a CEFR legmagasabb foka nem anyanyelvi. Lol, vicces meglátások, de nem igazak.

Igényes 2013.07.29. 00:42:36

@PannonBoy: Ez minálunk amolyan nemzeti sport.
(Tökiként jobban csíplek.)

Igényes 2013.07.29. 00:43:43

@mirx: mirx, kicsi huszár, te NEM vagy értelmiségi. Ne vegyél magadra olyasmit, ami nem érint.

Igényes 2013.07.29. 00:45:03

faszért nem szűrtelek én már téged....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.29. 00:53:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: De hat ez Magyarorszagon belul is tud siman ilyen, sot megilyenebb lenni.
Lehet hogy magyar vagy, de ha mar a szomszed falubo valo, akkor man gyuttment.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.29. 00:55:27

Azokat sajnalom, akik trianon utana hataron tul maradtak. MErt nekik meg kemenyebb az, hogy nemely muveletlenebb magyar leromanozza, leszerbezi oket, a romanok meg lemagyarozzak oket. arghh...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 01:03:16

@mirx: nincs definiciom
de pl ha egy 4 altalanost vegzett parasztember remek faszobrokata farag, attol ugyanugy nem lesz ertelmisegi, mintha valaki vegigszenved egy egyetemet valahol, mondjuk a a Pazmandin kettesekkel es szerez egy diplomat kiiazzadva
..
hat em tudom
regen egyertelmu volt
munkas
paraszt
ertelmisegi

ez volt a felosztas
munkas aki meloztt a gyarban
paraszt a ki a foldon
ertelmisegi aki irodaban meresztette a segget
szamomra nincs jelentosege regen ennek
en voltam munkas, dolgoztam gyarban otthon is itt is
elvileg paraszt is mert mindig mentem szuretelni9
diplomam folytan ertelmiseginek is vagyok nevezheto, bar most eppen szallodaban melozok

ki nem szarja le?
en, en vagyok
ha kell holnap irok egy ujsagcikket vagy egy esszet, konyvet novellat
ha kell visszamegyek weavervillebe es a szalag mellett dobozolom a cd-et
ha kell elmegyek floridaba narancsot szedni
na so?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 01:04:01

pazmany peter
es meg par elutes
de azert ertitek gondolom:)

GERI87 2013.07.29. 01:09:18

@PannonBoy:

"Én sem szívesen beszélek alsóbb osztálybelivel. Nem lenne közös téma...max az időjárás. xD"

Na még egy beképzelt "értelmiségi" pöcs.

Nemrég ecsetelte nekem egy WC papír szakos főiskolai illető hogy milyen szar volt gyárban dolgozni (az is) mert nincs közös téma az ott dolgozókkal, ami lehetséges, de hogy ő "lenézi őket őszintén szólva" mert "ennyit tudnak" míg ő "többre hivatott".
Bezzeg a pesti ismerősök....

Amúgy szerintem próbáld meg, nagyon szépen el ikszdéznél meg LOL-oznál velük is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 01:15:25

@PannonBoy: a vicces Te vagy:)
lehet anyad is alsobb osztalybeli, akkor vele sem beszelsz, csak az esorol?
szanalom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 01:20:19

@Igényes: hat Te is kurva messze allsz tole, jo ha tudod

PannonBoy 2013.07.29. 01:20:27

@Igényes: "Tökiként jobban csíplek." Ez mit jelent? :)

@GERI87: Már bocsánat, de nekem nem büfé-könyvtár-ruhatáros diplomám van, hanem valódi, rendes szakma. Abból is mesterszintű.
És engedtessék meg, hogy akkor ikszdézem, és LOL-ozom, amikor akarok. Most, hogy diplomás lettem, megtehetem. Értelemszerűen élőszóban nem így kommunikálok.
Igen, jól esik beképzeltnek lenni. Mert megérdemlem. :P

Igényes 2013.07.29. 01:22:27

@PannonBoy: Feltételeztem, hogy az a másik nicked. Tévedtem volna?

@hagyma: Nem baj, te is. :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 01:28:44

@PannonBoy: az, hogy O egy hulye, ne foglalkozz vele, kombinal
ugy gondolja sok nicked van
raer
na mondjuk nem lehetsz toki eleve, mert O normalis dolgokat ir, megha direkt provokativan is
@Igényes:
hat erre mit lehet mondani
a kozottunk levo szellemi szinvonalat ha foldrajzilag szeretnem kepezni, akkor en a himalaja tetejen ucsorgok, Te meg a Mariana arok melyen lebzselsz
de ez a hasonlat tul gyenge, nem kepezi le a kulonbseget, de nincs kedvem tovabb elmelkedni

morsels (törölt) 2013.07.29. 01:34:34

@mirx:
Most komoly? Neked semmi akcentusod nincs? Ezt tudnad valahogy bizonyitani is?

Mert ertem en, hogy ilyen diplomasok buszkek arra, hogy ok aztan eredetiben, meg milyen vicces mas akcentusa, de aztan nagyon ritka az. hogy ok tenyleg popecen nyomjak barhol a vilagon es mindenki helyinek nezi oket.

morsels (törölt) 2013.07.29. 01:43:06

@PannonBoy:
Milyen diplomad van? Es akcentus nelkul beszelsz? Milyen nyelven?

morsels (törölt) 2013.07.29. 01:45:39

En tenyleg kivancsi lennek egyszer egy olyan kommentelore, aki a sajat megitelese szerint akcentus nelkul olyan ize.
Szeretnem hallani.
Es igen, nekem eros akcentusom van, meg meg diplomam sincs. De kivancsi lennek, hogy egy ilyen diplomas egy nyufival el tudna-e hitetni hogy o onnan vall, meg aztan mi a faszt kezd a diplomajaval.

2013.07.29. 02:08:44

@morsels: nem ertem mit rugoznak itt anyanyelvi vs nem anyanyelvi szint tudason. Annyi a lenyeg, hogy beszeljen valaki hibatlanul vagy quasi hibatlanul es megertsek.
A fulemet sokkal jobban irritalja egy skot vagy egy alabamai dialektus, mint egy francia vagy egy magyar akcentus.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 02:14:13

@charlieharper: az mindegy a Te fuledet mi irritalja, az alabamai az amerikaiul; beszel, a magyarnak meg akcentusa marad ha megdoglik is:)

2013.07.29. 02:22:09

@hagyma: ez igaz. De nem ertem mit rugoznak ezen 100+ commenten

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 03:00:25

@charlieharper: azt en sem
valaki feldobta hogy 2 ev alatt megtanult anyanyelvi szinten
valaki szolt, hogy az kizart
es elindult a lavina:)

morsels (törölt) 2013.07.29. 03:13:10

@charlieharper:
Vegulis ez a lenyeg. Nem a kiejtes a lenyeg, hanem hogy lehessen kommunikalni. Azt meg plane nem ertem, hogy egy magyar azon rugozik, hogy masoknak milyen kiejtesuk van. Pont ezert lennek kivancsi az overe.

Sosem ertettem, hogy miert kell lenezni mast, mert szerinte az ove jobb. Meg mi koze a diplomanak ehhez.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.29. 03:17:46

na
a szornyu gyilkossagtol eltekitve kb en is gy kepzelem az angliai magyarok elete
www.borsonline.hu/20130728_bela_egyutt_laktam_londonban_szandraval

2013.07.29. 03:27:36

@charlieharper: 'nem ertem mit rugoznak ezen 100+ commenten'

Hogy masok minek, azt nem tudom. Csak annyit tudok hogy nekem egy nagyon, de nagyon unalmas esszet kell befejeznem reggelre a mandarin es angol nyelvtan es fonetika osszehasonlitasarol es ennek a nyelvtanitasbeli vonatkozasairol stb., es fel orankent muszaj valami mast csinalnom a neten kulonben megorulok, ezert kinomban hulyesegeket irkalok itt :). Hogy masok miert szolnak hozza azt en is szeretnem tudni.

M. Péter 2013.07.29. 03:54:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Színészre még az ismeretségi körömből is van ellenpélda, pl. német, aki olasz filmekben is szerepel, és nem németeket játszik.

M. Péter 2013.07.29. 04:07:29

@Fekete Pestis: A Managing Director ugyanaz, mint a CEO, vagyis vezérigazgató.

A VP meg sok mindent jelenthet. Egy barátom tagja volt egy dotcom cégnek annak idején, 6-an voltak, ebből volt egy President & CEO és 5 VP.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.29. 06:13:12

@Fekete Pestis: A magyar bankokban még az SVP is végez operatív feladatot.
Másrészről ezek a kategóriák sok esetben nem ennyire egyértelműek, "összemosottak".

2013.07.29. 06:14:32

@M. Péter: ez az IB-ben nem igy van. A VP es a D kb ugyanaz, bankja valigatja. Ezek nem senior pozik. Ezek folott van a SVP es az ED, de meg ezek sem igazan felso vezetok, amirol tilmir beszelt.
Az igazi felso vezeto MD-nel kezdodik, ezek nem CEOk.
MD felett vannak a GMD (group managing directors) es ezek mar lehetnek C-suite pozik. Az IB-ben a hierarchia teljesen mas, mint egy dotcomban vagy mondjuk egy Exonnal.

Retailben ez mashogy van. Attol fugg tilmir milyen szektorban volt, hogy mi a felsovezeto

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.29. 07:12:37

@Kovermadar: ezek zombisak, de abból a legjobbak: 28 nappal később, 28 héttel később

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.29. 07:23:45

@Mirjam2: Knézy Jenő egy híres és tehetséges sportkommentátor volt, isten nyugosztalja, az ő "védjegye" volt a Jó estét, jó szurkolást, mindig ezzel köszönt be a közvetítés elején.
Szállóige lett belőle. Mármint a mondatból.

Valami rémlik, hogy valami bírósági ügy is lett belőle, hogy valaki használni akarta "hivatalosan", de a hozzájárulása nélkül, de a gugli most nem jóbarátom.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.29. 07:49:33

@Kovermadar:

Amerikában könnyű ez. Hiszen tele az ország angolul rosszul beszélő emberrel, így színész is lehet ilyen. De mondjuk George Washington szerepét nem ő fogja kapni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.29. 08:09:13

@33621:
Erröl majd este beszélgethetünk ha itt leszel.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 09:30:56

@Babette_:
Hú, azok is nagyon jók voltak! És nem happy end :D

@hagyma:
Én is így látom.
Különösebben nincsen is értelme ma már erről beszélni, mert a legtöbb információ mindenki számára elérhető és csak az egyén érdeklődésétől, szorgalmától függ, hogy milyen téren és milyen mélységű tudást szerez.

Egyébként meg magasról tojci rá, hogy boldog-proli, boldog-munkás vagy boldog-értelmiségi vagyok, mert a boldog / boldogtalan a meghatározó, a többi csak porhintés.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.29. 09:41:32

@GERI87: pedig valamennyire igaza van. Vannak kivetelek, de bocsanat, olyanokkal en sem talalom a hangot aki csak bazmegelni, inni, meg karomkodni tud.

Amugy kevesbe kvalifikalt ismerosokkel egyszeruen mas a tema, de azert a barat koron is latszik, hogy inkabb ertelmesebb emberekkel veszem korbe magam. Megha alacsonyabb is valamelyik iskolai vegzettsege, de maga az ember ertelmes.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 09:42:51

@hagyma:
9-en egy lakásban??? Brrr...
Nem semmi lehet az a kilátástalanság, aminek hatására ilyet bevállal az ember.
Igazából csak azt nem értem a londoni magyarokban, hogy az OK, hogy kevés a kezdőtőke és elmennek tömegszállásra. De ha már dolgozik valaki pár hónapja, akkor miért nem bérel valahol egyedül egy lakást?

Ilyesmi nálunk elképzelhetetlen lenne szerintem...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 09:43:58

@tildy:):
És hozzád képest valószínű kevésbé kvalifikált vagyok... miről NEM tudnál velem beszélgetni?
(súgok: az informatikáról nem nagyon... még valami?)

;)

skylla 2013.07.29. 10:34:47

@Igényes: csak rejtöre probaltam utalni, termeszetesen nem mennek

GERI87 2013.07.29. 11:14:35

@PannonBoy:

Igen, azt látom a kommentjeiden hogy nagyon beképzelt vagy a diplomáddal, meg úgy alapból szeretsz ezzel a témával pattogni....és lenézni másokat....de sajnos a semmire vered magad, mert pont emiatt is hülye maradtál.

"akkor ikszdézem, és LOL-ozom, amikor akarok. Most, hogy diplomás lettem, megtehetem."

Szánalmas pöcs vagy te, van belőled pár, manapság minden gyökár diplomát szerezhet, még írni sem kell tudni hozzá csak makogni...képzelem milyen szakember lehetsz ilyen igényszinttel...
további jó makogást fogyi.

@tildy:):

Bazmegelni, inni, káromkodni iskolázottság kérdése?
A legpiásabb korszak a gimi után jön a legtöbbeknél...

Méteres baromságokat pedig általában ők is összetudnak hordani a fecnivel a kezükben, el is szállnak kicsit mert azt hiszik különbek, pedig pont ők nem.

Az internetes, nyomtatott búvárszennyet szerinted kik írják, találják ki?
Diplomás emberek, "értelmiségiek" a pornép meg olvassa.
Az egyik szarik a másik benyeli.
MI a különbség?

ma már egyáltalán nem számít kinek milyen papírja van, nem garancia semmire, sutyerákok, büdös parasztok mindenhol vannak.

ennyit erről.

"Megha alacsonyabb is valamelyik iskolai vegzettsege, de maga az ember ertelmes. "

Na, akkor miről is akarsz meggyőzni?

Amúgy eddig még egy diplomás emberrel nem találkoztam aki a szakmáján kívül másban is különösebben jártasabb, műveltebb lett volna mint az átlag.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.29. 14:36:06

Van annak valami szelíd bája, amikor olyan emberek, akik nem találkoztak még élőben, fikázzák látatlanban egymás nyelvtudását...
@Mirjam2: én feladtam, amikor valaki itt lemajmozta a tanítványaimat. Nekem is megmagyarázták, miért nem igaz, hogy angolul álmodok. (A blogolvasás az egyetlen, amit magyarul, kb 9 és fél éve.) Mandarin-témában részvétem, a gyerekeim kb harmada kínai anyanyelvű, a burmai a második nyelve, l/r nem játszik, de a múltidőre olyan szinten immunisak, hogy sikítani szeretnék : - (
Sajnos nincs brit kiejtésem, feladtam, olyan semleges verziót beszélek, amit az angolok amerikainak, az amerikainak ausztrálnak, az ausztrálok skótnek (vagy ezek valami variációja) gondolnak ("European English").

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 14:42:21

@Chang Yai:
Ezt a mult idore immunisak dolgot fejtsd ki, mert erdekelne :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.29. 14:47:38

Kövérmadár: kínaiul, thaiul, burmaiul nincs múltidő. nem értik, ha azt mondják, "I see already", miért nem elég, mert a határozó már egyszer világosság teszi, hogy a múltban történt a cselekmény.
többesszám ugyanilyen probléma, nehezen fogják a koncepciót.
és egy csomó minden más, amikor az anyanyelvük logikáját viszik át angolra. olykor sikítófrászt kapok (rosszabb napjaimon).
jó PhD-s téma lett volna, ha végig bírom csinálni, de belecsavarodtam a könyvtár csnedjébe, akkor már inkább a valóság és a sikítófrász.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 17:23:52

@Chang Yai:
Ez érdekes, de nekem tetszik :)

A többes szám: na igen... itt a magyart nem tudom igazán hová tenni: egy autó, két autó, sok autó és nem két/sok autók.

Szerintem ezt az anyanyelv logikáját átvinni az új nyelvre természetes dolog az elején. Én is csináltam (talán még mindig csinálom).

2013.07.29. 18:17:42

@Kovermadar: Szerintem erről az idióta témáról is csak a magyarok tudnak ennyit vitatkozni...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 18:32:27

@Philosoraptor:
Szerintem valahol ott eredhet a dolog, hogy "több akarok lenni", ugyanakkor "minél több emberrel éreztethessem, hogy én több vagyok".

Nem tudom, hogy pl. Svédországban ez mennyire van jelen, mert nem igazán van kapcsolatom a munkatársakon kívül. Amit eddig érzékeltem, hogy teljesen mindegy, hogy ki vagy és mivel foglalkozol, mert az "egész" szempontjából a bolti eladónak is van feladata és a jólmenő brókernek is. A felelősségük mértéke honorálódik a fizetésükben, de kb. ennyi.
Ha nem lenne egyetlen szemétszállító sem, akkor gyorsan rárohadna az utca a fehérgallérosokra... fehérgallérosok nélkül viszont a szemetet lehetne lovaskocsin szállítani (vagy gyalog).

Mindenkire szükség van és egyetlen szakmát sem lehet szerintem kipécézni, hogy alja munka... de ezt biztos csak azért gondolom, mert csak egy diplomás CNCs vagyok :)

2013.07.29. 18:36:10

@Kovermadar: Te diplomás proli.... :D

"Minél több emberrel akarom éreztetni, hogy én több vagyok"-> igen, ez megmutatkozik abban is, hogy mennyi bedőlt hiteles van, meg mennyi lízingelt autót adtak vissza az évek során.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 18:58:47

@Philosoraptor:
Igen, ebben van ráció. Kicsit dzsentri feeling :)

Igényes 2013.07.29. 19:25:42

Ugyanakkor ahhoz hogy zavarjon, ki akar tőled többnek látszani, meg kell lennie benned annak az érzésnek, hogy te bizony kevesebb vagy. Tudhatsz róla, vagy elfojthatod, de enélkül bizony magasról szarsz az egészre.

@diggerdriver: Parancsolsz? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 19:35:51

@Igényes:
Engem kifejezetten szórakoztat töki meg a vöribaba :)

Igényes 2013.07.29. 19:40:03

@Kovermadar: Én nem nagyon olvasom őket. Tökit néha, de csak mert muszáj (mindenki vele foglalkozik, anélkül nem tudom, miről van szó).

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.29. 19:48:08

@Kovermadar: persze hogy természetes, de halálosan idegesítő :-) (ahogyan pl a szerb és orosz kollégák panaszkodnak arra, hogy nagyon nehéz vagy képtelenség a névelőket megtanítani, mert nekik nincsen. ehhez képest a magyar angoltanár első számú nagy átka, ahol sokan bedobják a törölközőt, a present perfect, tiszta sétagalopp.)

Juteszembe, proofreadingben jobb vagyok az összes anyanyelvi kollégánál. Kilométerről ránézek egy oldalra és kiszúrom benne azt a gépelési hibát, ami három másik embernek már simán átment a szűrőjén. Nem tudom, miért, valszeg egyszerűen ennyire vizuális típus vagyok. Mindent velem olvastatnak el, mielőtt megy a nyomdába. grrrrr.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.29. 21:05:21

@Igényes:
Te, komolyan már szégyellem ütni szegényt mert még azt hiszik hogy utálom pedig nem.
Olyan szerencsétlen merev fasz hogy az elképesztő.
Olyan magas labdákat ad hogy egyszerűen nem tudom megállni hogy ne csapjam le de látom Te se:))))))))))))))))))))

Fekete Pestis 2013.07.29. 21:54:44

@Mirjam2: Jan Huizinga holland történész, aki a "kultúrtörténet" diszciplinát meghonosította.
Legismertebb müve a Középkor alkonya ( "Waining of the Middle Ages"- hogy te is értsed ), amelyben a van Eyck testvérek müvészetét elemzi a kor elemzésén keresztül.

@M. Péter: "A Managing Director ugyanaz, mint a CEO, vagyis vezérigazgató."

Attól függ, hogy hol.
A Goldman Sachsnál biztos hogy nem, mert ott van 1XX MD és ( tudtommal legalábbis ) 1 azaz egy db CEO.

@tilmir: "A magyar bankokban még az SVP is végez operatív feladatot."

Na hát ez az, ez nem ( mindenhol ) valami nagy cím.
Magyar bank rangügyben leragadtam ott, hogy van tanácsos, fötanácsos, osztályvezetö, föosztályvezetö, igazgató, ügyvezetö igazgató namegpersze elnök-vezérigazgató.
90-s évek vége, "nagy magyar bank".

2013.07.29. 22:04:02

@Chang Yai: Tenyleg hulyeseg errol az anyanyelvi szintu stb. kerdesrol vitazni. Koszi az egyutterzest 'kinai angollal' kapcsolatban, szerencsere nekem csak a dolgozathoz kellett (ami nagyon unalmas volt de ma reggel leadtam!), ugy nez ki gyakorlatban egyelore nem fogom hasznalni illetve nem kinai anyanyelvueket fogok tanitani. Celta-t csinalok most eppen es ahhoz kellett ez a resz. Na megyek is egy ujabb izgalmas dolgozatot irni...

2013.07.29. 22:12:28

@Fekete Pestis: Sosem mondtam, hogy nem ertek magyarul, csak hogy angolul IS ertek, de hagyjuk... Tipikus magyaros beszolas, hogy ha azt merem mondani hogy tudok angolul akkor biztosan mar nem is tudok magyarul, stb. Kepzeld, sok mas embertarsamhoz hasonloan tobb mint egy nyelven beszelek folyekonyan, miert kell emiatt megjegyzeseket tenni?

Egyebkent most beugrott hogy olvastattak velunk egyetemen egy reszt ebbol a kozepkor alkonyabol, de a szerzo nevere nem emlekeztem (foleg azert mert ha jol emlekszem baromira unalmas volt a konyv).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.29. 22:26:46

@GERI87: en semmirol nem akartalak meggyozni. :)
Csak azt mondtam mas a tema. Hogymondjam,csak a felszint kapargatja nemely esetekben , nem fogunk pl. elmelkedni etikai, filozofia kerdeseken, vagy pl. nem a nyelvtanulas, idegen kulturaba beilleszkedes komolyabb aspektusai lesz a tema.

Egyszeruen mas a beszelgetes. De ettol az ember nem lesz jobb, vagy rosszabb , csak egyszeruen massa valik a kommunikacio.

@Kovermadar: errol beszeltem pont, hogy sok esetben nem az a lenyeg milyen a vegzettseg, hanem hogy maga az ember ertelmes-e.

Ennek ellenere nalam ugy alakult, hogy ismerosi kor 98%-a kb legalabb erettsegizett, vagy diplomazott.
Nagyon keves embert tudnek mndani, aki szakiskolat vegzett csak. Igy alakult.

2013.07.30. 02:14:34

@Fekete Pestis: pontosan, kb ugyanezt irtam felhebb a M. Peternek. a GS jo pelda, de ugyanez a tobbinel IB-ban. Annyi talan a kulombseg nehany helyen, hogy van GMD is az MD felett

Fekete Pestis 2013.07.30. 07:13:01

@Mirjam2:
"(foleg azert mert ha jol emlekszem baromira unalmas volt a konyv)"

Az egyik legjobb könyv, amit valaha is olvastam.
Nem mellékesen az elsö -még magyar- bankos állásomat is ennek a könyvnek köszönhetem.

A Citibankban (London) pedig az segített az állás elnyerésében, hogy az interjuztatóval a középkori pestisjárványokról ( föleg a XV. század, Fr. ország, Anglia, Németalföld ) tudtam elbeszélgetni.

"Tipikus magyaros beszolas" - nem, nem magyaros beszólás, inkább irónikus.
Nézd, te a nyelvekkel foglalkozol, bölcsész vagy. A világ legnormálisabb dolga, hogy jól beszélsz az adott nyelven. Ezt nem kell elismételni mindig, ez alap.

P.l. charlieharper sem ismételgeti mindig, hogy milyen elveken értékel vállalatot ( ha az M&A nál van ), vagy hogy hogy hedgel és kockázatkezel egy callable range accrualt vagy egy best-of-worst-of struktúrát ( ha tradinget/structuringot csinál ).

És én sem ismételgetem, hogy ezt-vagy-azt tudom/jól csinálom : egyszerüen természetes hogy így van. Trivi dolgokról nem beszélünk.

@charlieharper: Bocs, csak késöbb vettem észre, mert a sárga kommentekre figyeltem csak.

Igényes 2013.07.30. 07:35:56

@diggerdriver: Szerintem ezeket direkt csinálja, mert azt hiszi, hogy vicces. És tényleg vicces, csak a többi nem kéne hozzá.

Igényes 2013.07.30. 07:41:57

@Fekete Pestis: "P.l. charlieharper sem ismételgeti mindig, hogy milyen elveken értékel vállalatot ( ha az M&A nál van ), vagy hogy hogy hedgel és kockázatkezel egy callable range accrualt vagy egy best-of-worst-of struktúrát ( ha tradinget/structuringot csinál ). "

Ez elég baj, engem baromira érdekelne. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.30. 07:51:54

@Igényes:
Persze fel lehet venni egy vicces stílust csak a válaszokra nem így kéne reagálni.
Ha lazán válaszolna semmi problémája nem lenne.

PannonBoy 2013.07.30. 08:06:10

@Igényes: Nincs másik nickem.

@morsels: Legyen annyi elég, hogy gazdasági, itt nem részletezném tovább. Abból is az a jóféle, aminek szerencsére még van értéke.

@GERI87: Ahhoz képest, hogy milyen fiatal vagy, nagyon szemtelen is. Én azzal, hogy beképzelt vagyok nem ártok senkinek.
Rólad viszont süt az irigység, hogy csak le "fogyizni" tudod a másikat.
Viszont abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy király munkám van olyan fizetéssel, amiről te csak max. álmodozhatsz.
Na, most jól beégtél! :)

PannonBoy 2013.07.30. 08:07:26

@Igényes: Nincs másik nickem.

@morsels: Legyen annyi elég, hogy gazdasági, itt nem részletezném tovább. Abból is az a jóféle, aminek szerencsére még van értéke.

@GERI87: Ahhoz képest, hogy milyen fiatal vagy, nagyon szemtelen is. Én azzal, hogy beképzelt vagyok nem ártok senkinek.
Rólad viszont süt az irigység, hogy csak le "fogyizni" tudod a másikat.
Viszont abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy király munkám van olyan fizetéssel, amiről te csak max. álmodozhatsz.
Na, most jól beégtél! :)

PannonBoy 2013.07.30. 08:08:47

Nem szándékosan ment ki kétszer, a blog nem működött rendesen.

Fekete Pestis 2013.07.30. 10:54:14

@Igényes:
tja, menjel el IBbe, akkor meg fogod tudni.
eleinte erdekes, utana mar sablon dolog.
persze ha trader/structurer vagy, a bonusz a legerdekesebb ;)

GERI87 2013.07.30. 13:07:47

@PannonBoy:

"Én azzal, hogy beképzelt vagyok nem ártok senkinek."

Nem, csak mutatja hogy a diplomád ellenére paraszt vagy, tehát a saját elméleted cáfolata vagy, tökéletesen beilleszkednél a prolik közé.
A beosztásod, fizetésed nem érdekel nem az miatt kötöttem beléd butaszar, de ennyi eszed sincs.
Beégni? hány éves maradtál szellemileg? 12?
Erre irigykedjek?

2013.07.30. 21:07:42

@Fekete Pestis: Juj, milyen ego hogy trivi dolgokrol beszeltem egy ilyen okos bankarnak mint te! :)

PannonBoy 2013.07.31. 23:28:57

@GERI87: Blablabla, azt hiszed, hogy érdekel a vélemyéned?
Szerencsére én sikeres vagyok, te meg csak irigykedhetsz, kölyök.
Nekem van már státuszom, neked nincs, proli vagy...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása