oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 04. 06:50,  Egyiptom, egy nagy család 1102 komment

2013. július 04. 06:50 Határátkelő

Egyiptom, egy nagy család

Az elmúlt napok eseményeit elnézve sok minden eszünkbe juthat a polgárháború szélén táncoló Egyiptomról, legkevésbé talán a béke, és a barátság. Pedig mint Timi beszámolójából kiderül, belülről teljesen másképp néznek ki a családi emberi kapcsolatok, mint a jelenlegi politika. Természetesen nem véletlen, hogy éppen ma jelenik meg ez a poszt: örülök, hogy van valaki, aki a nagy zajban a helyszínről mesélheti el, milyenek a hétköznapok.

cím_1.JPG

„Ha emlékezetem nem csal, már több bejegyzésben is említettem, hogy Egyiptomban (és úgy általában a Közel-Keleten, a muszlim világban) nagyon fontosak a családi kötelékek, a rokonokkal való jó és legfőképpen szoros kapcsolat ápolása, egyszóval; Egyiptomban családcentrikusság uralkodik. Ez mind elég pozitívan is hangzik, ám őszintén szólva néha igen terhes tud lenni.

Az a nagy családközpontúság

Hogy személyes példával érzékeltessem, mit is jelent ez: anyósom minden nap legalább kétszer beszél külföldön élő lányával minimum húsz percet. Beszél továbbá az anyukájával minden második nap, ha nem minden nap és a testvéreivel is fel-fel hívják egymást napi szinten.

Ha bárkivel valami történik, azonnal ott a fél família. Például amikor nagymamának valami kisebb műtétje volt az orrával, szinte megállt az élet: mindenkinek meg kellett látogatnia, sokan vele voltak a műtét előtti és utáni napokon is a gyerekek közül, de még az is felhívta telefonon, hogy kicsit bátorítsa, és a hogyléte felől érdeklődjön, aki messzebb lakott és nem tudott elmenni hozzá a kórházba.

Az egyik rokonék épp ebben az időben szerettek volna lagzit tartani, (itthon ezt inkább leánybúcsúztatónak hívnánk, mert a lányok és fiúk külön „buliznak", de majd erről részletesebben egy másik alkalommal mesélek), de hát a nagymaminak is feltétlen ott kell lennie, így inkább elhalasztották a dolgot.

Mondanom sem kell, hogy egy-egy ünnep alkalmával - gondolok itt elsősorban a muszlimok két nagy ünnepére, melyből az egyik a ramadáni hónap végén, a másik meg a mekkai zarándoklat idején esedékes - mindenki együtt ünnepel; nagyi, papi, unokák, nagynénik, unokatesók...és mivel egy egyiptomi családban az átlag gyereklétszám minimum 3, így elég sok teríték kell(ene) az ünnepi asztalra.

Persze hely szűkében az a verzió marad, hogy mindenki ott eszik, ahol helyet talál magának, legyen az egy asztal jobb esetben, rosszabb esetben marad a padló, amihez már úgy is hozzáedződtünk ugyebár, vagy a kanapé...

Kizárt dolog tehát, hogy magányosnak érezd magad egy egyiptomi családban. Olyannyira, hogy számíts rá: bármikor bárki előzetes bejelentkezés nélkül betoppanhat hozzád, legyen az kora délután, vagy akár este 9 óra. ( Nehogy azt hidd, itt bárki is alszik este 10-11 előtt.)

A szülő-gyerek közti szoros viszony

A nagy családközpontúságba beletartozik még a szülők nagymértékű tisztelete, hogy a gyerek nem ellenkezik (jobban mondva nem ellenkezhet) a szüleivel. Nyilván itt is általában az apuka a keményebb dió, ő hozza meg a döntést, hogy a fia, lánya mikor, meddig mehet el a barátokkal csavarogni, milyen iskolába menjen a gyerek, mi legyen a foglalkozása, és központi szerepet játszik a házasság kérdésben is. (De még mennyire!) Ha a szülőknek nem tetszik a kérő, vagy a kinézett leányka, búcsút lehet mondani a frigynek.

Az édesanya, csakúgy, mint itthon, a háttérben működik közre; próbálja úgy terelni a dolgokat, hogy az mindenkinek jó legyen, például beszél az apuka fejével, ha a gyerek mást akar, mint ahogyan azt az apuka elképzelte.

Nyilván barátokkal való csavargás téren a fiúkat sokkal szabadabban kezelik, mint a lányokat. A fiú akár hajnalban is hazajöhet, ám a lányok többségének meg van szabva, hogy mikorra érjen haza este, vagy érte megy az adott helyre valaki kocsival. (Persze ez alól is vannak kivételek, mint mindig.)

De a gyerekek is ragaszkodnak a szülőkhöz; szerintem a legtöbb újdonsült házaspár a szülőktől nem túl távol igyekszik lakást vásárolni; mindenben segítenek nekik, ha tudnak; kikérik a véleményüket, hetente többször is; ha tehetik, meglátogatják őket; de ha mást nem, az elmaradhatatlan hétvégi program mindenképpen a szülőlátogatás kell, hogy legyen. (Egyesek nagy, mások kevésbé nagy örömére).

A szülőkkel való példamutató bánásmód és tisztelet a vallásban gyökerezik, ugyanis az iszlám arra tanít, hogy tiszteld a szülőket, járj a kedvükben, mikor idősek lesznek, viseld gondjukat teljes mértékben. Számunkra a néha talán kissé túlzott családközpontúság már-már sok lehet (gondolok itt főleg arra, hogy bármikor beállíthat bármelyik rokon, vagy hogy a szülők ennyire beleszólnak, kit válasszon házastársnak az illető, még felnőtt egyetemistaként is megmondják, mit hogy csináljon a gyerek), de ugyanakkor szerintem nagyon pozitív ez az odafigyelés, összetartás.

Külföldiként egy egyiptomi családban

Mint már mondtam, az egyiptomiak rém kedves emberek, híresek vendégszeretetükről és igazán kitesznek magukért, ha valaki látogatóba jön hozzájuk, különösen, ha az illető egy külföldi. Ám ha egy külföldivel való házasságról van szó, kissé tartózkodóbbá válnak. Na, nem úgy gondoltam, hogy nem fogadják szívélyesen kedves fiuk kiszemeltjét... Az egyiptomiak mindig a kedves arcukat mutatják a vendég felé, bárki is legyen az.

A lényeg, amit akartam ezzel mondani, hogy - szerintem csakúgy, mint Magyarországon - kissé idegenkedve fogadják a gondolatot, hogy gyerekük egy másik kultúrából érkezővel kösse össze életét.

IMG_0068.JPG

Ez nem azt jelenti, hogy szóba sem jöhet a dolog, általában addig tart ez a félsz részükről, míg meg nem ismerik a menyasszonyjelöltet. Amint látják, hogy milyen tündéri, mennyire szereti az ő kicsi fiukat, általában megbékélnek a dologgal. Egy fiúnak eleve kevésbé tudják megmondani, kit vegyen el és kit ne, nem úgy, mint egy egyiptomi lány esetében.

Ugyebár ha a lány is az ő vallásukból való, tehát muszlim, akkor még kevesebb problémával fogadják a házassági szándékot. (Arról sajnos nem tudok nyilatkozni mi van akkor, ha egy külföldi férfi akar elvenni egy egyiptomi nőt... nyilván családfüggő, de véleményem szerint igencsak meg kell szenvednie a szőke hercegnek, hogy elnyerje a szülők kegyeit.)

Nálunk a családban nem én vagyok az egyetlen külföldi feleség; apósom testvére beelőzött a kérdésben és egy olasz nőt vett el anno feleségül. A tavalyi évben pedig az egyik unokatesó egy orosz lányt vett el, úgyhogy szaporodóban a külföldi feleségek tábora a családban. :)

Ettől függetlenül én soha nem éreztem, hogy különböznék tőlük. Eleinte a nyelv miatt nyilván voltak elkeseredett pillanataim, de akkor is és most is a család teljes jogú tagjának érzem magam és ők is soha nem tekintettek rám valami csodabogárként vagy kezeltek máskepp.

Baráti jó viszony már az első munkanapon

Míg ha Magyarországon egyedül a buszon ülve egy idegen megszólít, általában nem vesszük jó néven barátkozási szándékait (már ha egyáltalán az a szándéka); általában mit csinálunk ilyen helyzetben? A ritka esetektől eltekintve, amikor szóba elegyedünk az illetővel, inkább vagy nem veszünk róla tudomást és hagyjuk, hogy beszéljen hozzánk, mintha a falnak beszélne, vagy diszkréten felállva másik ülőhely után nézünk. Így van?

Egyiptomban ez másképp működik; az emberek szeretnek leállni beszélgetni a másikkal, még akkor is, ha az illető vadidegen számukra és épp csak úgy hozta a sors, hogy egy buszon, vonaton utaznak. Vannak pillanatok, mikor úgy érzem Egyiptom nem csak egy ország, hanem egy igazi nagy család.

A választások idején külön élvezet volt tömegközlekedési eszközre szállni - igazi kis csevegő szoba alakult ki az utastérben, a felszállókat mind egy keresztkérdéssel fogadták: kire szavaztál? Azért ez elég intim kérdésnek számít szerintem otthon, és gondolná az ember, hogy különösen egy olyan kritikus politikai helyzetben álló országban, mint Egyiptom, egy ilyet kérdezni egy vadidegentől elég merész dolog, de hát ezek szerint tévedtem.

Ebből kifolyólag a munkahelyen is, főleg ha külföldi vagy, seperc alatt lesznek barátaid. (Amúgy is kissé felvágós természetűek.)

IMG_0071.JPG

Nekem nagyon furcsa volt egyébként, hogy egyik-másik kollégámmal szinte csak pár szót váltottunk és máris olyan kijelentéseket tett, hogy mennyire hiányoztam neki a hétvégén, milyen jó barátja vagyok, holott számomra ez a kapcsolat még közel sem barát kategória.

Egy másik furcsa dolog, ami többször is megesett velem: még csak pár napja kezdtem az új munkahelyemen, mikor egyik kolléganőm szokásos kisbolti sétánk alkalmával csak úgy karon ragadott. Én ezt kicsit meglepve fogadtam, tekintettel, hogy nem szoktunk mi magyarok csak úgy mindenkivel karonfogva sétálgatni, kézen fogva meg aztán pláne nem. (Már ugye gondolok itt a baráti, munkahelyi viszonyra.)

Itt viszont ez teljesen normális szokás nem csak lányok, de még a fiúk körében is. Ennek ellenére én még mindig nem tudom túl tenni magamat, hogy az ilyen gesztusok itt mást jelentenek, mint otthon, hogy nem kell mindjárt rosszra gondolni, mikor meglátsz két férfit karon fogva sétálni az utcán.

Tehát egy új munkahelyen szintén nem kell aggódni, hogy egyedül kell majd töltened a szüneteket, vagy gürcölni kellene, hogy befogadjanak... itt mindenki nagyon kedvesen fogad, általában már az első nap új barátságokat köthetsz.

A kis kíváncsiak

Ugyanakkor egyvalamivel jobb, ha vigyázol: az egyiptomiak, legalábbis a nők, imádnak kérdezni, faggatózni és mivel új vagy a társaságban, a munkahelyeden, nyilván örömmel veszed, ha valaki barátságosan érdeklődik felőled, megteszi az első lépést és nyit feléd.

Igenám, de az egyiptomi (nők) nagyon kíváncsi természetűek; csak úgy dől belőlük a sok kérdés és nem érzik illetlenségnek, hogy esetleg egyes intimebb témákba is kapásból belekérdezzenek.

IMG_0069.JPG

Ilyen például, hogy van-e barátod, férjed, mióta vagytok együtt, hány barátod volt már előtte és hogy akkor azok a kapcsolatok tényleg olyan „európai-féle" kapcsolatok voltak? Így nem árt megtanulni, hogyan kell ködösen fogalmazva elsiklani egy-egy efféle, kissé indiszkrét kérdésük felett, megelőzve a későbbi problémákat, rosszindulatú pletykákat. Ugyanis sokan szeretnek a bizalmas információkkal visszaélni, ez itt sincsen másképp. Úgy hogy ne legyünk túl naivak és ne dőljünk be elsőre a túlzott kedvességüknek.

Na, nem kell pánikba esni, hogy nem lehet senkiben sem megbízni, sőt! Idővel meg úgy is kiderül ki őszinte és ki nem.

Vigyázz, mit mondasz!

Amivel ezen felül még jó, ha vigyázunk, az az egyiptomiak érzékeny természete, függetlenül attól, hogy nőről vagy férfiról van szó. Sokszor kerültem már olyan szituációba, amikor fel sem merült bennem, hogy amit mondtam vagy tettem bármilyen szinten is bántó lenne, pedig sajnos ők mégis úgy vették.

Viszont mindentől eltekintve sokat tanultam és mai napig tanulok egyiptomi barátaimtól, kollégáimtól és csodálatos emlékeim vannak azokról, akikkel előző munkahelyeimen együtt dolgoztam; egy vicces, mindig vidám csapat, akikkel jókat lehet nevetni, beszélgetni (főleg mikor a call centerben áram kimaradás volt egy pár óráig), a kedves fogadtatás, a kerti sütögetés, a megható búcsúztatás és számos más esemény, amit sohasem fogok elfelejteni."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat emberi kapcsolatok Egyiptom országfelelős

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr495390224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.07.07. 17:38:52

@mommmmo: kivulallo maradtal szamukra- ennyi a magyarazat

2013.07.07. 17:47:56

@mommmmo: komolyan nem tapasztaltad ,hogy meg a feleseg jelenleteben is flortolnek????
Neeeeeee maaaaaaaaar!
Ezt nem mondod komolyan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aimit leirtam kollegaim es sajat tapasztalatom,a loditast kikerem magamnak.

volt egy marokkoi srac koztunk,aki meg edesapja osszes felesegenek fenykepet is megmutatta....csupa megtort not,akikbol meg az eskuvo alkalmaval keszitett fotokon is aradt a szomorusag
Es nem kell betamadni kecskepasztorozassal,az edesapja kereskedo Hollandiaban, a srac nyelveket beszelo diplomas egy masik orszagban
A srac konkretan gyulolte az apjat,amiatt,ahogy tonkretette a z anyja eletet,gyulolte e masik not es annak gyerekeit
Akkor bekult meg vele kicsit,amikor apuci megvillantotta a penzet

Kaotikus,orult viszonyok,horda,bordely,de nem csalad

mommmmo 2013.07.07. 18:01:26

@Mmj Drtmmj: nezd az emirsegekben teljesen folosleges lett volna a tobbnejuseget tagadniuk, mert ott az normals. Ennek ellenere ott is csak minden 5.no el poligam kapcsolatban a statsztikak szerint, es ehhez szamitsd hozzza hogy az olajbum utan szinte minden pasi importalt felesegeket, tehat az a minden 5. Szinte kizarolag a 40 ev felettiek kozul kerul ki, a fiatal generacioban nagyon ritka.
Es ennek az az oka, hogy ~mint ahogy te is mondod~ a mai modern korulmenyek kozott a tobbnejusef szarul mukodik. EZERT HAGYNAK FEL VELE!

Amugy Tuneziaban is tilos volt, most nem tudom a forradalom utan hogy van. De az altalanos gyakorlatban nagyon keves a poligam kapcsolatok aranya, nyugodtan megnezheted a statisztikakat.

Amugy a flortolesnek mi koze a 2. 3. Feleseghez?? Szerinted a masodik harmadik csajt a ferfiak flortoles utjan szerzik? Boccs de ez a sztori megint ugy hangzik, mint az "Europai elkepzelese a muszlimokrol" europai mercek alapjan. Mert ha tobb felesege vaan, nyilvan flortolhet is. Hat egy fraszt. A 2. Felesegert is ugyanugy fizetni kell, es targyalni az apossal, es flortoles nincs, kiveve ha feltunik egy europai csaj a lathataron, mert azt nem tudjak hogy kezelni.

mommmmo 2013.07.07. 18:08:19

@Mmj Drtmmj: amugy Europa elegge nagy gyujtohelye az idiota muszlimoknak, nem tudom hallottad~e, a UK most adta ki Jordanianak az a foszert, akit ott terrorizmusert koroztek. Azutan, hogy 10 evig fizettek neki a szocsegelyeket.
Az iszlam testveriseg tagjai is jobbara Europaban ejtoztek Mubarak alatt. Es ezeknek mind megvolt a sleppje is ott.

A kecskepasztort amugy ugy ertettem, hogy vagy azok, vagy a nagyon gazdagok kozott divik ez az egesz. Amugy a marokkoi srac van olyan hulye, hogy ugy elne mint az apja?? Ugye nem?? Hat errol beszelek.

2013.07.07. 18:13:40

@mommmmo: bennem is felmerult mar,hogy rossz helyen elek,de az orszagot megszerettem es az eletnivom sokkal jobb lett,nem valtoztatok,imkabb megtanulok arabul is es kevesebbet fogok beszelgetni a kollegakkal:))

A flortolest azert irtam mert arcatlannak talalom,hogy a feleseguk jelenleteben flortolni akarjanak velem,ne akarjon,megha szabad is neki,megah az asszoynt be is idomtottak,hogy fogja be a szajat.
Erdekes,hogy ezek a nok nem veszekszenek a ferjeikkel egy nyilvanvalo kikezdes eseten,egy europai no talan nem menne szemlesutve,tekintet elforditva a dolog felett...amugy,ha nem lenne tomegjelenseg a helyi arab ferfiak köreben,nem zavarna ennyire.

2013.07.07. 18:18:15

@mommmmo: te ez a legdobbenetesebb az egeszben,hogy de!
En is feltettem neki. A kerdest es a legnagyobb megdobbenesemre azt felete,hogy ketto feleseget gondolt!!!!!!

A veluk valo munkavegzes soran en azt szurtem le,hogy ok inkabb olyan tipusuak,csinaljuk ezt ,mert mas is igy csinalja,en meg azt keresem,hogy csinalhatom jobban es az nem minden esetben azonos azzal,ahogy mas csinalja.
Ez ugy latszik a maganeletre is igaz

2013.07.07. 18:23:31

@mommmmo: mondta is egy holland kollega,hogy o marokkoban jol erezte magat,ugy erezte az osszes idiota itt van:)))

en nem voltam meg arra,de tuti,hogy egyiptomban nemzeti sport a turgista oles,marokkoban is jottek ilyen hirek,ez onmagaert beszel

mommmmo 2013.07.07. 18:30:42

@Mmj Drtmmj: ez igaz, jellemzoen eleg nagy a korukben a birkaszellem.
Az emirsegekben pl eleg nagy propaganda ment arra, hogy a nok karriert csinaljanak, pl az ujsagokban rendszeresen jelentek meg riportok tanult sikeres nokkel, a minisztereik fele no, stb.
Bar a tobbnejuseg ellen nem propagalnak, ez a nok tanulasa tendencia eleve korlatozza a nok elnyomasanak lehetoseget.
Na nem mondom, hogy fenyes a helyzet, de valtozik. Europaban, foleg az UK~ban elkepeszto, hogy milyen figurak kaptak politikai menedekjogot. Olyanok, akiket a sajat eroskezu, bolcs, bar nem tul demokratikus vezetojuk mar siman huvoson tartott volna..es ezek a barmok predikalnak a mecsetekben. Egy normalisabb arab orszagban nem tehetnek.

mommmmo 2013.07.07. 18:32:09

@Mmj Drtmmj: jajaj, azert ez a nemzeti sport azert tulzas. Hany turistat is olt meg az a 85 millio ember?

2013.07.07. 18:34:19

@mommmmo: hallottam azt az esetet,dobbenetes esetekbol van egy csomo..azt az esetet nyilvan hallottad,amikor egy egyiptomi pacak halara gazolt egy gyereket londonban es az itelet utan a kiutasitast megefellebbezte azzal,hogy az elettarsanak gyerekeit segiti a tanulasban,amig a mama dolgozik es megiteltek neki!!! Az ugyben meg cameron is nyilatkozott

2013.07.07. 18:36:24

@mommmmo: a 90 es evektol emlekszem a luxori merenyletre

Nehogymar a nepesseg aranyahoz viszonyitsd ez kb olyan,mint,ha a magassagomat a fold kozeppontjahoz viszonyitanam

Gondolj bele mik lennek mi magaroka vilag szamara,ha egyszer is tortent volna ilyen magyarorszagon

mommmmo 2013.07.07. 18:40:17

@Mmj Drtmmj: hat az is eleg baromsag lenne, ha az 1 eset alapjan kihidetnek, hogy az oldokles 10 mlllio magyar sportja nem? Jogosan tiltakozhatnank ellene.

2013.07.07. 18:43:17

@mommmmo: tanulhatnak,na bumm,aztan nem igen tudnak elhelyezkedni,onalloak nem lesznek soha,halaluk napjaig mas fogja megmondani nekik mit vehetnek fel,kit vehetnek el ,hova mehetnek

Saudi kollegammal beszelgetunk,miert nem vezethet a no saudiban,azt mondja a saudi nonek az elegans eletvezetes tetszik,jaaaa persze,a nok sikitofraszban a hatso ulesen turik ,amig tizeneves fiuk rallyzik

2013.07.07. 18:46:48

@mommmmo: hol robbantottak fol turistakat moon?
Celzottan kerdezek
Tudsz - eolyan esetrol mo on,ahol nem nyerresegv agybol kovettek el a cselekmenyt kulfoldi ellen,hanem kifejezetten borszine es nemzeti hovatartozasa miatt vegeztek mo on tartozkodo kulfoldiek csoportjafival?

Na ugye ,hogy nincs ilyen eset?

Most gondolj bele hany ilyen eset volt pl eyiptomban.???
En haromra emlekszem,ebbol ketto luxor.....

mommmmo 2013.07.07. 18:51:56

@Mmj Drtmmj: az szaud.

Mi hirdettunk junior kontrolleri allast helyiek szamara, es epp 3 fiu es 3 lany jelentkezett.
Es epp egy lanyt vettunk fel.
Szoval miert ne dolgozhatnanak? Ne Szaud alapjan altalanosits. Amugy a munkahelyen nem volt nemi diszkriminacio, a csaladokon mulik, engedik~e aa not dolgozni. Es mivel a jelentkezok fele no volt, hat lathatolag engedtek. Es az illeto 2 gyerekes anyuka volt.

2013.07.07. 19:06:42

@mommmmo: engedik vagy sem dolgozni a not
A nepessegrobbanassal nem tudta a gazdasag tartani az iramot,nincs eleg munkahely,anoket konnyebb kiszoritani a munkaeropiacrol

Nepessegrobbanas pedig amiatt van,mert az iszlam nem ismeri a fogamazasgatlast es elnyomottak a nok,ongerjeszto folyamat

Xenophobia: mindenutt van a vilagon.
A merteke eltero.
Szamomra a meglepetes az volt,hogy az iszlam mennyi intolerans embert nevel ki.

Itt a cikkiro is meglebbentette akaratan kivul- hiszen leirja a bargyu kis liba,hogy megkerdeztek tole,hogy a hazassaga elotti kapcsolatai,amolyan europai kapcsolatok voltak- e? Vagy eszre sem vette,hogy milyen ertekiteletet es egyben sertest hordozott a kerdes es ,hogy őt minek tartjak... Vagy o maga egy ügyes provokator

mommmmo 2013.07.07. 19:19:03

@Mmj Drtmmj: tevedsz, az iszlamnak nem sok koze van a gyerekszamhoz. A vilag minden fejletlenebb allamaban nagy a gyerekszam, azert mert nincs nyugdijrendszer es a gyerek a nyugdijbiztositas. Egy rovidtavu szemlelettel ez logikus, hosszu tavu, kozossegi szinten katasztrofa. Es a keresztenyseg, az iszlam, es mindez erkolcsileg tamogatja a nagycsaladot, de nem ez a meghataarozo, hanem az, hogy van vagy nincs nyugdijrendszer. Vagy esely az elotakarekossgra.

De a muszlim orszagokban is csokken az atlagos gyerekszam.

Amugy Magyarorszagon is tortennek rasszista buncselekmenyek, pl mult nyaron a rendorsegunk felig agyonvert egy emirsegi sakkozot, aki Leko Peterhez jott edzeni. Semmit nem csinalt az urge csak setalt az utcan es arabnak nezett ki.
Olvastam az emirsegi sajtot s az ugyben, semmifele altalanos kovetkezteteseket nem tettek az uggyel kapcsolatban 10 millio rasszistarol meg ilyesmi.

2013.07.07. 19:33:22

@mommmmo: na latod,de a csoportosan elkovetett eset minden jogrendszerben kulon minositett eset

Amugy feher nokent en naponta kell elszenvedjek atrocitasokat a metron ,jarokwlokent ,betegkent a korhazban vagy epp a munkahelyemen is voltak erdekes esetek es mindez a borom szine miatt

Hogy mennyire nem vagyok egyedul ezzel,mutatja,hogy az itteni fiatal filmrendezok kozul egy csajszi keszitett egy rejtett kamaeras flevetelt arrol,hogy mit jelent ma ebben az orszagban feher boru nokent vegigmenni az utcan,kozlekedni,mindezt a kulturalis sokszinuseg jegyeben
A csaj megy az utcan ,mint barmelyikunk es ajanlatokat kap,taperoljak a muzulmanok,ha kikeri maganak lekurvazzak,de anelkul is,ez a minimum,ha nem hord satort a fejen
Most nyilvan azt fogod irni a filmrendezono kihivoan oltozkodott
Es nem! Egyszeru viragos kartonruha,60 as evek stilusaban
De egyebkent is oltozkodjek a sajat hazajaban ugy ,ahogy szeretne

mommmmo 2013.07.07. 19:48:10

@Mmj Drtmmj:
Eloszor is, a sakkozo megvereset is tobben kovettek el, eloszor keresztulgazoltak rajta egy autoval, aztan meg volt ez az...
Azt hittek illegalis bevandorlo, a borszine miatt, es azokkal ugy latszik igy kell banni.

De hat ez mindegy is.
En nem tudom melyik orszagban elsz, Hollandiaban, vagy hol?? mert en London egyik szines negyedeben is eltem, es semmifele attrocitas nem ert, pedig en sem vagyok egy annyira szerenyen oltozkodo. Budapesten tobben taperoltak mint ott. ja volt ugy, hogy utannam szoltak, hogy hello, de en csak valaszolok hogy hey, aztan huzok es kesz, es ezzel tema lezarva.
Szoval ez az egesz azert eleg eletszerutlen.

2013.07.07. 19:53:35

@mommo

Az en tapasztalataim az itt elo feher nokevel vagnak egybe

A fiatal holgy fimjehez annyit tennek hozza,hogy a mai europai viszonyokat jol jellemzi,hogy a holgyet megvadoltak rasszizmussal!!!!!!!,mert a filmen ot zaklato ferfiak mindegyike bevandorlok leszarmazotta,hogy pc legyek

A film spontan,nem megrendezett,csak vegigment egy rejtett kamera a holgy utan,amint setal

En elhiszem mert velem ennel meg durvabak is tortentek,kovetesek stb

mommmmo 2013.07.07. 20:03:41

@Mmj Drtmmj: Ok, betudnad linkelni, vagy elmondani a cimet?

Kivancsi vagyok. Amugy meg mindig nem mondtad el, hogy hol elsz, de a felvilagosult angolok erre azt szoktak mondani: ok sem lennenek itt, ha elobb mi nem toljuk a kepunket oda. es ez baromira igaz.

mommmmo 2013.07.07. 20:07:02

Mert mondjuk Brixtonrol pl el tudom kepzelni, hogy veszelyes, de ott fekak elnek, meg meg van 1-2 ilyen kornyek Londonban, amit jobb elkerulni, mert teljesen kisajatitottak maguknak, de ez tenyleg inkabb a feketekre jellemzo, es szinten fennall az elobbi idezet igazsaga. Szoval varom a linket, biztos rajta van a youtube-on.

2013.07.07. 22:24:37

Jé, ketten beszélgetnek csak? Ugyan mi lehet az oka?

mommmmo 2013.07.07. 23:52:52

@Turchi: Mert masok mar leakadtak a temarol?

mommmmo 2013.07.08. 00:14:48

@Mmj Drtmmj: Amugy meg annyit, hogy a polygamia, amit te joggal bordelynak nevezel...
Szoval ez a dolog nem muszlim talalmany, hanem egy olyan dolog ami a kereszteny civilizacion tul mindenhol letezett, mindig, a termeszeti nepeknel es az olyan helyeken mint India es Kina is.
Szoval nehez ezt nekunk noknek elfogadni, de ez nem egy perverzitas, hanem inkabb ugy tunik, az emberi nem termeszetes eletformaja, amit mindig is gyakorolt, amig nem jott el a nagy technikai civilizacio. Igazabol a kozepkori Europaban is nok tucatjait ejtettek teherbe azok a feudalis urak akik megtehettek, szoval detto ugyanez ment, jogi szabalyozas nelkul, ami szerintem rosszabb volt a noknek.

Na mindegy, szoval a poligamiat tenyleg nem lehet az iszlamra kenni. de direkt kigugliztam neked, ugy nez ki, Egyiptomban pl kabe 4% a poligam hazassagok aranya.
Ennel tobben megprobaljak, de az effele probak altalaban 80%-ban hamar valassal vegzodnek, szoval nem tud tul altalanossa valni a gyakorlat.

Itt egy jo tanulmany, amit egy emiratusi szociologusno irt a polygamia karos hatasairol.
www.acco.be/download/nl/9009641/file/journal_2005-jg-08..
Mivel muszlim nem irhatta, hogy az egesz sz@r, csak hogy a gyakorlatban nem igazan mukodik:))))

A tanulmany utolso mondata pedig egy Koran idezet:

Finally, husbands need to be fair and equal between their wives since, as the Holy Qur’an says: “Marry women of your choice two, or three, or four; but if you fear that you shall not be able to treat justly with them, then only one... That will be more suitable to prevent you from evil” (Qur’an, 4:3).

2013.07.08. 13:49:40

@mommmmo: a poligamiarol annyit,hogy szamszakilag a termeszet kevesebb not produkal,mint ferfit bekeidoben ez tudomanyos teny, mertek,biologiabol tanulhattad,az mas lapra tartozik,hogy 70 folott masokaz aranyok:)
Tehat tobb a him ,mint a no

A poligamia a gazdag ember privilegiuma,nem tobb,semmi termeszetes nincs benne,mert a termeszet nem igy rendezte be a vilagot es pont,de persze letezik,mert a tarsadalom egy ferfinek tobb lehetoseget biztosit az ervenyesulesre ,a nonek meg sokkal kevsebbet

Ugyanakkor ne feledkezz meg arrol,hogy rengeteg fiatal ferfi van no nelkul foleg a Fejlodo vilagban,nem veletlenul aruljak az arab csaladoka lanyaikat penzert,mert kelendo arucikk es a tehetoseknek van ra penzuk

Kedvenc peldam az az algeriai patikus srac,aki miutan letette a foglalot a lanyert algeriaban,vegul is az nem hozza ment,hanem egy egy francia vette meg aki 40 evvel idosebb volt nala, egy autoszerelo
A 16 eves kiscsajra hagyta az ot elado csaladja,hogy kozolje az akkor meg allast kereeso patikussal,hogy nem ot valasztja,amugy nagyon nagy volt a szerelem
Erdekes kis szociofoto volt az arab vilagbol nekem,mert a csako elmeselte,hogy nagyot csalodott,de tuti nem egy feleseget szeretne elete soran:))es ezek utan dontotte el,hogy erdekbol elvesz egy europai not a papirokert, hogy o is olyan vonzo parti lehessen ,mint az autoszerelo es sok fiatal lanyt veshessen el algeriaban meg elete soran,miutan megszabadult europai felesegetol,ennyi

Hahha angila,neeem,angian kivul is van elet:)

Irod,teged mo-on is taparoltak...europai ferfi akkor tapaerol,ha batoritod,arab mindig,errol keszult a kis film,amit egy fiatal filmrendezo bekuldott az itteni tv nek,amibol aztan tarsadalmi vita lett,mert egy picit fellebbeentette a fatylat a nagy multikulti valodi arcarol

2013.07.08. 13:53:47

@mommmmo: enegy olyan nyugat - europai varosbol irok( sok ilyen van) ahol a tobbseg muzulman es feher nokent utcara menni nem veszelytelen mutatvany,ugyanis minket szabad predanak hisznek a muzulman ferfiak
Errol keszitett egy leleplezo filmet egy itt szuletett holgy ,amit a nemzeti televizio vagatlanul leadott

2013.07.08. 13:54:20

Adjal emailt persze kuldom

2013.07.08. 14:02:14

Amugy rengeteg olyan tanult no van,aki el tudna tartani tobb ferjet is meg azaraboknal is,igy novekedne az eselye annak´ ,hogy minden ferfi nohoz jusson:) de az ugye tiltja a a vallas:))))))

2013.07.08. 14:07:14

@mommmmo: ja ezen aztan jot rohogtem:) marmint a koran idezeten...
Elkepzeltem,amint hosunk azon remeg,hogy vajon egyforman tud e majd banni a noivel es felelmeben megalljt parancsol hiresen nagy termeszetenek:))))

Nincs ilyen draga,csak a meseben,az uj mindent visz ,legyen szo barmifele nemzet fiarol a ferfiak alapveto tulajdonsaga,hogy csak egy dologra tudnak koncentralni egyszerre:)))

mommmmo 2013.07.08. 14:07:20

@Mmj Drtmmj: Es miert nem mondod, hogy Brusszel?? mar megtalaltam a youtube-on..

Tenyleg dobbenetes, igazat kell hogy adjak neked. Megint alatamasztja azt a dolgot, amit mar korabban is tapasztaltam, hogy ugyanazokbol az emberekbol az eltero kornyezet tok mast hoz ki.

Jo en Londonban egy foleg indiai\szomaliai kornyeken eltem, arabok is voltak, de nem ilyen szinten tombosodve, szerintem ez volt a kulonbseg.
Altalaban ott kezdenek el igy viselkedni, ahol egy slum-ban vannak osszezarva.

Az Emirsegekben pedig ilyen viselkedesert egyenesen borton jart. Nem vicc, az utcai rendbontokat egybol vittek be, sot a csunyan beszeloket is, szoval egy ilyen szo "whore" es 1 ejszaka zarka, kabe. Jo masfelol dresszkod is volt, de a filmen szereplo no meg siman belefert az emirsegi dresszkodba a terdig ero szoknyajaval. En is ugyanilyen stilusu ruhakban maszkaltam ott, de hozzam nem mertek volna szolni.

Es az emirsegekben az volt a sikk, hogy ki milyen halado, meg felvilagosult, nem az, hogy mennyire lazad az europai kultura ellen. gondolom ez a masik kulonbseg.

2013.07.08. 14:27:57

@mommmmo: tok veletlenul a fitnessben akadtam ossze egy masik filmrenezo csajjal,beszelgettunk,hogy miert is nem mer o hozzanyulni a temahoz...szeretne meg elni,jott a valasz:)

mommmmo 2013.07.08. 14:28:20

@Mmj Drtmmj: szerintem lehet olyan szituacio, amikor termeszetes a tobbnejuseg szeles korben

Most olvasok egy Achebe konyvet (nigeriai iro) ott is az ment, hogy haboru ezert a foldert, azert a foldert, 2-3 halott ebben a faluban, meg abban, amig elinteztek az ugyet.

Beduinoknal ugyanez ment Theisiger szerint. Szoval szepen irtottak egymast a pasik, amig a nok azzal voltak elfoglalva, hogy 10-et szuljenek, azert, hogy 3 eletben maradjon.

Ilyen kornyezetben sajnos tok termeszetes a tobbnejuseg.
A masik dolog meg az volt, hogy allam nem letezett, mint olyan, az emberi kozosseg alapja a klan volt. Ebbol fakadt az is, hogy a politikai diplomacia eszkoze az volt, hogy a vezer nosult minel szelesebb korbol, hogy xyz klannal is joban legyen.

Ez a "no is tud annyit keresni hogy eltartson tobb ferfit" kabe az utolso 50 evben letezik, amiota nem kell vegigszulni az eletunk, hogy legalabb 1-2 megmaradjon.

Szoval a Koran eme mondata 1500 eve nem volt egy baromsag, es a baj csak az, hogy ezek az emberek nem tudtak meg alkalmazkodni kulturalisan ahhoz a technikai cilizaciohoz, ami kabe 50 eve letezik a szamukra.

2013.07.08. 14:49:40

Na nezzuk is miert baromsag a koran eme mondata
1 tobb ferfi szuletik,mint no,vilagviszonylatban nem minden ferfiank jut no az mas ,hogy mind tobb norol almodik,de a tenyek bizony makacs dolgok
2 az igazan kemeny eghajlaton himalaya nepal tobbferjuseg alakult ki,mert nehez korulmenyek kozott tobb ferfi tud realis eleteselyt adni egy gyereknek
3 a fenet az elmut 50 evben alakult az ki,hogy egy no el tudjon tartani tobb ferjet is,larifari!!! Mindig is igy volt evmilliok ota! Ismet utalnek a biologia orakra,ahol elhangzott,hogy a nok gyujtogeto eletmodja jelentette a biztos allando betevot az evesz csaladnak,az,hogy a pasi vadaszata sikerrel jart vagy nem eleg bizonytalan volt,ha sikerrel jart nagy volt az orm,ha nem ,tamaszkodtak a no munkajara es ez igy van amiota a vilag a vilag...

mommmmo 2013.07.08. 16:13:15

@Mmj Drtmmj: na jo volt a Himalaja a tobbferjuseggel.
Meg a vilag osszes tobbi resze a tobbnejuseggel. Azert ez kabe 99,99% a 0,01~hez.

Amig nem volt technikai civilizacio addig a nok szinte allandoan vagy terhesek voltak vagy gyermekagyasak voltak. Tudod milyen bazi megterhelo ez, eszed agaban nincs tobb ferfit eltartani, csak azert, hogy cserebe tobben abajgassanak, amikor pl terhes vagy. :)

Egy ilyen allandoan szulesben levo elet, ami a vilag minden tajan es Europaban is kijutott a noknek egesz masfajta eletformat es felfogast eredmenyez, mint amit mi ismerunk, szerintem. Nem veletlen, hogy a nok annyit turtek.
Ha egy homokbuckan elo beduin no vagyok, es gyerekre vagyom, akkor en is inkabb leszek egy gazdag ember 3. Felesege, mint hogy vedjem a buszkesegem, aztan vagy tuleljuk a gyerekkel vagy nem.
Erre akkor dobbentem ra, amikor a sivatgban 50 fokban 5 percre kiszaltam az autobol:)) szerintem amugy a csecsemohalandosag lecsokkenese sokkal tobbet valtoztatott a szemleleten, mint a fogamzasgatlo, naptar modszer mindig is letezett:)

Amugy en ugy tudom tobb fiu szuletik, de a csecsemohalandosag es egyeb betegsegek is nagyobb aranyban vannak naluk, a parvalasztas idejere kiegyenlitodik a neme aranya, hogy oregkorra a nok javara felboruljon. Ez van bekeidoben, de ott ahol allando torzsi haboruk dulnak, ami sok nep mindennapi eletenek resze volt, mas a szituacio.

mommmmo 2013.07.08. 16:47:27

Amugy van egy nagyon jo konyv, egy dubai irono irta oregekkel keszitett riportok alapjan, az a cime, hogy "Sandfish".
Na az betekintest ad egy ilyen poligam csalad ugyes bajos dolgaiba. Arrol szol, hogy egy gyongykereskedo meddo, es ugye fogyasztja a friss felesegeket, hatha valamelyik szul majd neki, de persze nem, mert ugye az o spermaival van a baj. A vegen felesegul veszi hosnonket, egy beduin kiscsajt, aki osszeszuri a levet az egyik szolgaval, es terhes lesz. El is akarnak szokni, de aztan a terhes kiscsaj rajon, hogy ja, lehet megis jobb a gazdag kereskedo hazaban a gyerekenek, mint ehenhalni az utcan valahol, ugyanis ott aztan nem volt esely a "karrierepitesre" se neki, se a parjanak. Szoval ugy csinal, mintha az oregtol lenne terhes, es mindenki nagyon happy. Es a tortenet abszolut csucspoenja az, hogy a vegen kiderul, az egeszet, az o hazassagat az oreggel, az o osszeboronalasat a szolgafiuval, szoval mindezt a joval oregebb elso feleseg rendezte, mert annyira akart egy gyereket a csaladba! A vegen valami viragnyelven az oregasszony el is mondja neki, hogy azert volt alkalmas a feladatra, mert "eleg vadocnak tunt, de eleg ertelmesnek is". Es a vegen a 2 no csak osszekacsint, es elnek boldogan a babaval, amit a venasszony a magaenak is tekint. Na ezert imadok Europan kivuli szerzoktol olvasni, mert az ottani dolgokat nem lehet megerteni a mi europai viszonyrendszerunkbol.

mommmmo 2013.07.08. 17:13:57

Es hozzatennem az iszlam bevonasa nelkul, csak a korulmenyeikbol kifolyoan is tokeletesen logikus az o viszonyrendszeruk.

mommmmo 2013.07.08. 17:29:25

Szoval ugy ertem, egy ilyen regeny soran latod hogy mi motivalja a szereploket, hogyan elnek, hogy gondolkodnak, es kozben radobbensz: ja, ezt en sem tudtam volna maskepp csinalni az adott korulmenyek kozott ez a logikus.

Csak epp az adott korulmenyek olyanok, hogya vegen olyan sztori kerekedik ki az egeszbol, ami a te kulturkorodben soha a budos eletben nem tortenik meg.
Ez jo modszer arra, hogy emberkent nezz arra is, aki szamodra felfoghatatlan dolgokat muvel, szamodra felfoghatatlan tenyezok hatasara. Es altalaban semmi olyan nincs ezekben a sztorikban amihez kellene az iszlam mint motivalo tenyezo, a vallas ugyis csak egy bs, ami igazolja azt amit az emberek ugyis csinalnanak az esetek tulnyomo reszeben az a tapasztalatom.
Na mindegy, jo kis monologot folytatok itt, de amugy elvezem:)

tableno 2013.07.08. 18:01:44

@mommmmo: nekem nagyon tetszik a monológod, nyugodtan folytasd! :-)

tableno 2013.07.08. 18:02:26

@mommmmo: nekem nagyon tetszik a monológod, nyugodtan folytasd! :-)

2013.07.08. 19:08:06

@mommmmo: te nem az okori romai sirkoveken is megfigyeltek tobbferjusegre utalo csaladszerkezetet

Mindig is volt,mindig is lesz

En konkretan nem ellenzem,hogy egy nonek tobb ferje legyen.
Nagyon is jol mukodo letforma es abajgassanak csak nyugodtan,azert vannak:))

2013.07.08. 19:29:11

@mommmmo: te ,hat ,ha az oreglanynak esze van o szuri ossze a levet a szolgafiuval:)

A poligamia cscak a mennyisegi reprodukciot segiti nem a minosegit

Ocsmany,elhasznalodott ven kandurokkal boronaljak osssze a fiatal csajokat,beleszolnak a termeszetes kivalasztodasba,ha a tmeszetre bizzak a fiatalok a kivanatos kulso jegyek tovabborokitesere torekednek ontudatlanul,ez a minosegi szelekcio

Ez naluk nem ervenyesul 2013 ban sem,mert a fiataloknak beleugatnak nem csak a ruhazkodasabà,hanem meg abba is ,hogy ,hogyan orokitse,rekombinalja a genjeit,mindezt azert ,mert nem onalloak es kenyelmesek is
Legtobbjuknek el kell venni uncsitesot,fel is kell csinalni aztan a debil gyereket beadni intezetekbe,ahol filippinok apoljak oket es mindezt miert,mert ez a hagyomany:))) azert itt europaban ez mar par ezer eve is ciki volt

Egy szinten algeriai pelda,katona a srac,amolyan parjat ritkitoan szep fele,igazi ritkasag,elszokik europaba,az o eseteben az ok nem csak a jobb elet remenye,hanem a szulei hozzakenyszeritettek az unokahugahoz:)) !!!!!!! elszokott,felult az elso gepre,mindegy ,csak el meg az orszagbol is ...o nem volt az a hagyomanytisztelo fajta:))
Mesele,hogy az arab vilagban teljesen megszokott,hogy unokatestverek osszehazasodnak,eroltetik is kemenyen,az ok isleretlen:)))

2013.07.08. 19:41:18

Ennek a kiscsavonak az apja 12 eve nem ismeri a sajat fiat,mert az nem volt hajlando osszefekudni a sajat unokatestverevel
Na ez a koran szelleme

2013.07.08. 19:52:30

Na most az egy dolog,hogy az arab no lusta es szeret foallasu terhes lenni,de az europai no sosem volt ilyen,terhesen is dolgozik ma is es dolgozott a multban is

Nem betegseg az,mondtak a szocializmustban

Az elott meg ugyanugy kihajtottak a mezore a terheseket a szoptatos anyakat is,nem volt olyan,hogy a terrhessege,szoptatasa miatt ne dolgozzon egy no,ugyan kerlek !!!!!

Emlekszel heidi klum apjanak nyilatkozatara? Meg os is azt mondta a sajat terhes lanyanak,hogy szules utan par nappal terjen vissza,mert az o felmenoi is par napot pihentek szules utan aztan irany a krumplifold!!!

Mellesleg egyre tobb no ker tervezett szulest,meginditjuk a szulest pentekeń ket nap pihi,aztan hetfon mar munkaban is vannak

Ittnincs semmifele patyolgatas a szules miatt,betegszabadssag,aztan vissza kell menni a meloba,nincs gyed,gyes es egyeb josagok

2013.07.08. 20:09:38

Szoval a multban az,hogy terhesseg,szules,szoptatas miatt ne dolgozzek egy no,akar nehez fizikai munkat nem letezett,az a gazdagok privilegiuma volt

Talan emlekszel meg arra,hogy mi a makony??

Mak italt keszitettek egyes videken a csecsemonek! Miert? Hogy ne sirjon,aludjon nyugodtan,mert,ha a sir az anya osztonosen felbe kellett hagyja a nehez fizikai munkat,azt pedig nem lehetett,ebedszunetben szoptatta vagy,amikor befejezte a sort es a szantofold vegebe kiert

Talan meg az sem imeretlen elotted,hogy a 80 as evekben is voltak nagy kampanyok az ellen,hogy makonyt adjanak a csecsemoknek,mert az csokkentette az ertelmi kepesseguket
Na akkor,ha a makonyt betiltottak,adtak alkoholt....bizony,bizony

Nem volt altalanos,egyes videkeken,de ezek a dolgok is orzik az emleket annak,hogy egy europai no holmifele szulesek miatt nem volt felmentve a nehez fizikai munka alol!!!
I

2013.07.08. 20:16:49

Es ne ragozzuk,hogy az egesz napi robot utan ki fozott mosogatott,szoptatott,ugye...

2013.07.08. 20:33:15

Az en nagyapam,ugy mondta,hogy terhes nok is szdtek markot es gyerekek is,bizony ez az jelentette,hogy az europai nonek ae allando szulesek kozepedte is tartani kellett a ferfiakkal a munkatempot es a nap vegen meg ellatni a csaladot,a haztartast!!!!!

Azt a not,aki nem dolgozott megfeleloen kikozositettek

mommmmo 2013.07.08. 21:08:07

@Mmj Drtmmj: az arab nok s dolgoztak a haztartasban terhesen es ugye kkoriban a haztartas nem annyit jelentett, mint most hanem komplett haztajit. A penz inkabb olyanokat jelentett, hogy van~e eselyed orvosi ellatasra, pl, es hogy egy homokbucka labanal szulsz~e, vagy egy agyban.

Az altalad felvazolt felfogas gyonyoru, foleg ha valaki lesz@rja, hogy elvetel~e, vagy halott gyereket szul.
Ezt nem mindenki tojja le, azt meg plane nem, hogy o belehal~e. Tudtad hogy pl Afganisztanban meg mindig minden 8. No gyerekszulesben hal meg? Afrikaban szinten hasonlo a helyzet. Es ez szorosan osszefugg az anyagi korulmenyekkel. Sajnos egy szegenysegi szint alatt az anyagiak mar az elet es a halal kozotti kulonbseget jelentik. Az araboknal vagy meg mindig ez van, vagy ez volt 50 eve es a szokasaik meg ezt tukrozik. Es ott olyan szegenyseg volt, a termeszeti adottsagoknak koszonhetoen, amilyen Europaban soha.
Ezekhez az extrem korulmenyekhez idomitottak a szokasaikat is.
Az unokatesokkal torteno hazassag amugy szinten nem muszlim szokas, a hinduknal ugyanolyan jellemzo. Sot, a tradicionalis zsidoknal is gyakori.

A sztoriban levo oreglany amugy mar reg tul volt a klimaxon, lanyainak tekintette a fiatalokat. Jo kerdes, hogy fiatalabb koraban miert nem csinalt egy hasonlo manovert, de azt az idot nem olelte fel a tortenet:)

mommmmo 2013.07.08. 21:12:37

Es amugy a makteazasba bele is haltak csecsemok, szoval ezt nem tartom egy magasabb rendu dolognak annal, hogy valaki 3. Felesegkent egy gazdag embernek szul.

2013.07.08. 21:51:14

@mommmmo: dehogy haltak beke a makonyba a csecsemok
Csak eppen olyan okosak nem lettek,mint ,akik nem kaptak makonyt

Az arab nok meg a munka:)

Maradjunk abban,hogy en nem vetnem osze a fozocsket az aratassal,mert ugye arataskor a mi anyaink (nem tudo te magyar vagy vagy arab) bizony ferfimunkat vegeztek,marokszedes peldaul

Azert izzadni a tuzo napon kapalni a kukoricat vagy 50 fokban szedni a paradicsomot napi 8 - 12 oraban nem vetnem ossze azzal ,hogy 5 perc alatt osszdobok egy kuszkuszt:))))

2013.07.08. 21:59:31

@mommmmo: en egyertelmuen magasabb rendu dolognak tartom,hogy valaki szules utan is ugy gondolja,hogy nem a picsajat vakargatja otthon es varja haza alit egy kis dugasra,,hanem tesz valamit azert,hogy az egesz csalad boldoguljon

En szemenyszerint megvetem az olyan noket,akik erdekbol hazasodnak,fatima lusta es onzo ,valszeg ezert is van kozottuk olyan sok korcs

2013.07.08. 22:03:19

@mommmmo: Nem a témáról akadtak le szerintem, hanem rólatok :-). Az igazság a ti és a posztíró véleménye között lehet. Ő elfogult, mert áttért a vallásukra, és feleség. Ti meg valszeg nem éltetek ott. Ettől persze tudhattok sokat róluk. Én sokáig voltam ott. Utáltam, megmondom őszintén, tehát engem elfogultsággal nem lehet gyanúsítani, viszont nagyon sok dolog tényleg úgy van, ahogy a posztoló mondja. Sok dologban nem értek egyet vele, de bizony rengeteg dolgot, amit leírt, személyesen megtapasztaltam, mint külső szemlélő, nem mint családtag. Arra azért nem vágyom.

mommmmo 2013.07.08. 22:38:49

@Mmj Drtmmj:
Ja, probalj meg a sivatagi forro es suppedos homokban elsetalni az 500 meterre levo kutig, cipelj vissza 20 liter vizet, aztan dontsd el, hogy ez vagy a kapalas. Nem tudom honnan veszed, ott nem dolgoztak, ha az europai szint 25%~at probalod ott ledolgozni, fizikai munkaban, meghalsz amugy. A terhesseg es a szules nem betegseg de nem is vicc, lassuk peldaul az en peldamat, kisse komplikalt volt a dolog, ha egy csirkeolban csinalom egyedul, ami peldaul annak a beduin lanynak lett volna az opcioja, ha elszokik a szerelmevel, akkor a gyerek biztos nem eli tul, de lehet en sem. Egy jo babaval viszont siman.
De ez csak egy pelda volt. Es szerintem a no es a csecsemo egeszseget es eletet veszelyeztetni azert, mert "menni kell kapalni" legalabb olyan kicseszes a nokkel mint a tobbnejuseg, errol lehet persze mas a velemenyunk, de egy fogyatekosan szuletett gyerek utan pl lehet, hogy maskepp gondolnad.
Es abban az idoben rengeteg volt Magyarorszagon is a halvaszuletes es a csecsemohalandosag is, nem utolso sorban a szegenyseg miatt. Szoval ja, "nem betegseg" de azert eleg siman bele lehet halni, ha nem olyanok a korulmenyek.

mommmmo 2013.07.08. 22:42:10

@Turchi: jo, de teged miert zavar ez a tarsalgas??
Amugy szerintem en allok dmtrj es a poszterina kozott, en is eltem az Emirsegekben 4 evet es sok egyiptomi kollegam is volt. En is utaltam amugy, nem az embereket, hanem az egesz kornyezetet, leszivta az agyam, de ugyanakkor nem tartom oket egy rakas selejtnek mint dmtrj.

2013.07.08. 23:10:22

@mommmmo: nezd,egy algeriai baratom azt mondta,hogy o nagyon szeretett a sivatagban lenni,mert annyira tiszta a levego,nagyon jol tudott ott aludni es masnap kipihentebben ebedt ,mint itt europaban,ahol oriasi a legszennyezettseg

Visszaterve a munkara:
1 a sivatagban tenyleg nem kell kapalni,szoval ez a feladat kilove
2 az ottani emberek szervezete evolucionalisan alkalmazkodott az ottani klimatikus viszonyokhoz,ok a mi hideg oszunktol,telunktol kapnak frasz,ugyhogy teljesen folosleges arrol vitatkozni,hogy a te szervezeted mit bir ki sivatagi korulmenyek kozott,nincs jelentosege,mert a termeszet evmilliok soran alakitotta ugy,hogy az o szervezetuk birja
3 azert nem szeretnek dolgozni ezt te is lattad ,nem veletlenul elmaradottak ezek az orszagot,pedig a hely adottsaaibol adodna,hogy tobbet is ki lehetne hozni
4 a magyar noktol meg nem kell elvitatni azt az aldozatos eletet,amellyel megteremtettek az alapjait annak,hogy igy elhessenek a mostani generaciok,ahogy
Bizony kemenyebb eletuk volt,mint fatimaeknak es ma is tovv varatik el egy europai notol,mint egy arabtol,kizavarnam en fatimat 45 fokba az alfoldre kukoricat kapalni napi 8 oraban, amaradek idejeben meg haztartast vezetne,gyereket nevelne,ellatna az allatokat,megneznem meddig birna
5 azert biztosan feltunt neked,hogy a az altalad megvetett kulturank termeli ki a civilizacionk fejlodesehez szukseges szellemi termeket es nem az arabok...hany arab nobel prize winerrol hallottal? En egyrol sem
Bizony ,ha elodeink is a hagyomanyok kovetesere alapoztak volna az eletuket,nem itt tartanank ma,ahol

2013.07.08. 23:23:50

Es meg egy dolog
Egy kemeny algeriai gyereknek a könnye kicsordult!!!!!!,amikor arrol meseltem neki hogyan elnek a magyar idos nok egy kis alfoldi faluban
Bizony hetven evesen fat kell vagniuk,adozniuk kell ,es igen ismerek olyat ,aki 40 ev mernoki munka utan iszonyu gerincbetegsegekkel terhelten napszamba jar!
Tanultak,dolgoztak egesz eletukon at....ugy bizony draga,ennek a kemeny gyereknek a konnye kicsordult es annyit mondott egyszer eljon segiteni ezeknek az asszonyoknak...elmondta azt is,hogy o meg dolgozni ,olvasni not soha nem latott,csak itt europaban

Te meg magyar letedre .....na mindegy ..hagyjuk

mommmmo 2013.07.08. 23:54:08

@Mmj Drtmmj: ????? Ja, hogy en magyar letemre nem kopok rajuk, ezert vagyok egy seggfej?

Szerinted az a dubai no sem szokott irni es olvasni, aki azt a konyvet irta? Ne haragudj nekem volt olyan emirsegi kolleganom aki egy egesz vallalatcsoport koltsegvetesenek az osszeallitasaert felelt, volt, hogy este 10~ig dolgozott, es a sajat fulemmel hallottam, hogy a szinten arab ferfi kollegak szakmai tanacsot kertek tole, mert annyi esze volt.
Nekem ok a referenciapont, amikor a modern arab not definialom, amely fogalom szerinted egyaltalan nem is letezhet. Amugy a korabeli utazok is irtak, hogy milyen kokemenyen dolgoztak a beduin nok, nehogy mar azt hidd, hogy a sivatag kozepen barki is kinyalta a fenekuk. Ja es a sivatagban meditalni es aludni tenyleg jol lehet, mast se nagyon.

Az arabok meg nem evmilliokon at alkalmazkodtak a sivataghoz, max 40 ezer eve elhetnek ott, es ok is ugy hullottak azon a kliman mint a legyek. Kicsit jobban birjak mint mi, de nem lenyegbe vagoan.
Amugy erdekes arab ismeroseid vannak neked, lekopik a sajat kulturajukat, de azert megis mind ugyanolyan szarul akarjak csinalni. Es megnyilnak neked, amikor nyilvanvaloan egy rakas sz@rnak tartod oket, nem ugy mint nekem.
Hat mindez nagyon erdekes.

mommmmo 2013.07.08. 23:58:34

Plusz mind, egytol egyig poligam hazassagot tervez, amikor a statisztikak alapjan szinte minden arab orszagban 10% alatt van a poligamok aranya. Ez is azt mutatja, erdekes egy meritest kaptal beloluk.

mommmmo 2013.07.09. 00:50:41

Es mondjuk a 70 evesen gerincbetegen napszamba jaro nenitol nem csodalom, hogy kicsordult a konnye, de azert azt gondolom, nem allitottad neki, hogy ilyen egy atlag magyar nyugdijas elete, mert azert az enyhe tulzas.
Vagy ha igen, azt kell mondanom magyarokbol is eleg erdekes a meritesed.

2013.07.09. 06:01:06

@mommmmo: az biztos:) lehet,hogy a kulsom szerepet jatszika dologban:)

Amugy tenyleg vannak kozottuk olyanok,akik kopnek a kulturajukra szo szerint,ket irani es egy egyiptomi, es egy szír,ebbol ketto informormatikus,szo szerint ,ahogy mondod,köp az iszlamra es a muzulman eletre,ahogy az irani csajtrol irtam,az allatok torvenye az iszlam- mondja o,nem is fejkendos:))

Persze,mert nyugat - europai berbol elegge tukmaljak rajuk a csajokat otthonrol,hulyek lennenek kihagyni ezt a ziccert:) vegul is csak tervezik,meg nem kovettek el:)
Az irani csajnak van egy ferje,az egyiptomi csavonak angol barinoje van jelenleg,a szirnek orosz,az irani informatikus egyedul el meg..az algeriai,aki sirt egyedul el,de nos,mert a sajat unokatesojaval boronaltak ossze,de akar meg egyet,europait...de szerintem csodalkozik,hogy az europai nok nem ragjak a küszöbet a masodik feleseg pozicioert :))

2013.07.09. 06:12:33

@mommmmo: erdekes a meritesem a magyarokbol?
K.va sokan tengodnek igy az alfoldon
30 ooo ftos nyugdijakbol,na jo a mernok holgy nem relevans ,mert neki 60 ooo is megvan ozvegyivel

En is elgondolkodtam,miert sirt,de valszeg sokkolo volt neki a teny,hogy egy no mernok ,lehet ,nyugdija lehet es meg aztan is nyomorog es betegen napszamba jar de vegul is kiderult,hogy a nyugdijas magyar mernok kevesebbol el,mint az o szobafesto apja algeriaban( mondjuk francia nyugdija van)

Amugy ez a siros ez nagyon vallasos,de olyat mar mondott,hogy europaban jobb elni es az algirokat amblokk hulyenek tartja,hat nem tudom...az is lehet,hogy csak nalam akarnak bevagodni en nem tudom:))

Nyilvan az ertelmesebbje nem szivta be az iszlam makonyat es latja itht Europaban,hogy van masfele elet,masfele gondolkodas,de azert itt is van boven radikalis,ma megkezdodott a ramadam,ugyanis tilos a burka,de viselik sokan....ugye,szarjuk le a kulturat,amiben elunk'...

2013.07.09. 06:17:33

Erdekesnek tartom,hogy europai letedrre,hogy tudtal az iszlam metelyenek felulni,de lelked rajta...azokat az embereket nem is tartom annyira hulyenek,akiket csak ez a hatas ert....de akinek a kotodese europai es volt alaklma boven tanulmanyozni a mi kulturankat,azt hiaztatom a szellemi mélyrepülésért.

2013.07.09. 06:26:00

Ha az iszlam honosodott volna meg nalunkis,afganisztannalnis nagyobb nyomorban elnenk ma

Egy poligm,allandoan torzsalkodo,szeretetlen,de fôleg nem egyseges csalad nem lehet alapja a szellemi fejlodesnek,nem veletlenul van lemaradva a muzulman vilag

A kivalo koponyak monogam,nyugodt csaladi hatterbol szarmaznak egytol- egyig!

Bizony a nyugodt szeretetteljes csalad volt az alapja annak,hogy olyanokon gondolkodjek az emberfia,hogy a feny vagy o er hamarabb a villamosmegalloba(einstein):))

2013.07.09. 06:44:57

Az,hogy poligam hazassagot akar az is,aki latta,hogy szenvedett az anyja ilyenben Freud.ot igazolja,az o feltevese szerint egesz eletunkben a szuloi mintat kovetjuk

Meg egy kicsit a sex szeretete,meg egxy kicsit az is,hogy az o kegyeiert vetelkedo nostenyek kozott konnyebb lesz majdan yousef elete is,persze arra vigyazni fog,hogy,ha a nostenyek kozott kialakulna valamifele egyutterzo viselkedesforma,uszitja majd okevt egymas ellen,hiszen a nok legalapvetzobb karaktervonasa a feltekenyseg es irgigyseg....Divide et imperra,tartottak mar a romaiak is es a muzulman ferj bizony uralkodni akar a felesegen!
Ez a moszlim csaladmodell es ez nevel ki a vilagbak sok egoista ,kepmutato disznot.

2013.07.09. 07:19:58

Az elethelyzettel kapcsolatban pedig,amit piedesztara emeltel: oreg gazdag pasi fiatal luvnya- errol annyit,hogy belegondoltal- e mar abba,hogy az ilyen ven kejencek felelotlen kettyintese mekkora terhet ró a tarsadalomra???

Itt legalabbis...

Ki fogja felnevelni ,dotalni szerinted az ilyen frigybol szuletetteket? Hat nem a tetlensegbe belenott k.va anyja az biztos:)) bizony mi dolgos tobbiek,az adofizetok kell eltartsuk az ilyen ven kejencek es hulye k.vak kolykeit,miutan a boldog apa kifingott ,amikor a gyereke ot eves kort elerte pl

Es,ha sok ilyen lesz ,az makro szinten katasztrofa!!!

Na ezert is donti be gazdasagilag az iszlam europat
Sarkozy kezdett moxndani valami hasonlot,hogy az arabok kizsakmanyoljak a masra tervezett europai tarsadalombiztositasi modellt,mert ellenorizhetetlen,hogy az algeriaba visszakoltozott nyugdijas tenyleg meghalt- e ,de a csalad meg az o jogan vagy 30 evig huzza a nyugdijat a francia allamtol. Peldaul.. Sok ilyen eset van,most lehet rasszizmussal vadolni, a sarkozyt,de,ha elveszed a rasszokat a kepletbol es jozan eszed hasznalod,nagyon hamar rajossz,hogy a tarsadalom nagyon dragan megfizet azert ,mert az egyen maximalizalni akarta a joletet

Az iszlam meg melegagya az ilyen viszonyoknak,hogy 70 evesen is lehessen ket honapos gyereked....

aztan persze alap elvaras ali reszerol, hogy az ilyen gyermeknek is igyanolyan korulmenyei legyenek,mint annak,aki olyan csaladbol jon,ahol meg a dedanyak is dolgoztak es egy ket gyerkocot pottyintottak a huszas eveik tajekan

mommmmo 2013.07.09. 09:15:31

???? Nem tudom mirol beszelsz, nem vagyok muszlim, egyaltalan vallasos sem. Es semmit nem emeltem piedesztara, sot neked is elmondtam, hogy az azok a szokasok mikrol beszeltunk elavultak es sz@rok.

Csak en ugy gondolom, hogy azok a szokasok, pl a tobbnejuseg, rendezett hazassag nem azert alakultak ki, mert a kozelkeletiek tok degeneraltak es ezert egy tokdegeneralt vallasban hisznek,

Hanem azert, mert egeszen a kozelmultig olyan korulmenyek kozott eltek, hogy olyan korulmenyek kozott a mi europai szokasainkat szepen a hajukra kenhettek volna.
Es ezert fejlodeskeptelennek sem tekintem oket, sot az a tapasztalatom, 4 ev kozelkelet utan, hogy rengeteget valtoznak onmagukhoz kepest...en is ismertem olyat is, aki lekopte az iszlamot, de a tulnyomo tobbseg akit ismertem igyekszik egy modern es megis muszlim eletformat kialakitani. Meg olyan is van, aki bekattan es szelsoseges lesz.

Nehogy mar azt hidd, hogy mi mindig olyan fasz@k voltunk: a kereszteny kozepkorban is volt olyan, hogy a hazassagtoro not beraktak egy verembe, aztan ott elhetett 20 evet, amig meghalt, es csak 20 deka kenyeret dobaltak be neki naponta. Mi innen jottunk 500 ev alatt, ok ugyaninnen 50 alatt, hat ezert nem olyan pepecek mint mi.
De hat csak higyjel a sajat megingathatatlan felsobbrendusegedben, ha ettol jobban erzed magad.

mommmmo 2013.07.09. 09:18:27

Ja, csk most esett le, szoval azert mondjak neked el az arab pasik, hogy egy rakas feleseget akarnak, mert egy bomba no vagy??
Szerinted ezzel akarnak bevagodni, vagy mi??? Erdekes elkepzeles mindenesetre:)))

Amarante 2013.07.09. 09:22:07

@mommmmo:

Hidd el,van az a szint,ahova mar nem erdemes leereszkedni:))))

2013.07.09. 11:03:03

@mommmmo: Nem zavar, csak megjegyeztem. Engem semmi nem zavar, ami a neten történik :-) A valóságban már inkább. Személy szerint én nem állok középen az biztos, inkább a negatív felé, de azért igyekszem megérteni a másik oldalt. Nem mindig megy.

mommmmo 2013.07.09. 12:40:57

@Turchi: az jo. En kozep +10% kabe:)) szerintem.

mommmmo 2013.07.09. 12:47:29

@mommmmo: marmint jo, ha igyekszel megerteni a masik oldalt. Olvass kozel keleti szerzoktol, nem csak a megertes miatt, hanem amugy is, Khaled Hosseini pl az egyik legjobb ma elo iro szerintem, szoval megeri, meg akkor is, ha utanna sem erted meg oket:) altalaban brillians iroik vannak mostanaban, valoszinuleg azert mert van mit feldolgozniuk, szoval van tema. Langyos vizben labat logatva (lasd Europa) nehezebb jo konyveket irni.

mommmmo 2013.07.09. 12:48:20

@Amarante: ez igaz.:) csak neha kisse sokaig tart, amig erre rajovok.

2013.07.09. 16:25:30

@mommmmo: miben fejlodtek sokat?
Ez erdekes lehet

Itt rengeteg penz megy el arra pl.,hogy a generaciok ota itt elo arab noket megtanitsak irni,olvasni ,ennek kereteben kirandulni ,etterembe,uszodaba is viszik oket...viszont a tobb idegen nyelvet beszelo kelet- europai lanyoknak a helyi nyelvek megtanulasaert fizetniuk kell....es vonatkozik a munkaugyi kozpont nyelvtanfolyamaira is:))

A kelet- europai nok- mert irjunk a nok helyzeterol- fejleszthetobbek,de nekik gyakrn semmifele anyagi alapjuk,lakhatasunk nincsen biztositva itt ,ellenben a muzulmanakkal,akiket a csaladi haz kenyelme es magyar diplomas berenek ketszerese illeti meg,akkor is,ha ferje munkanelkuli :))

2013.07.09. 16:26:16

@mommmmo: az tuti be akarnak vagodni:))
Nekem ferjem van ezt a legelejen kozolni szoktam:)))

2013.07.09. 16:28:10

@mommmmo: te neked meg ferjed sincs????
Most esik le!

Hiszen ez a lehetoseg fel sem merult benned:))) woooow

Te en nem vagyok venkisasszony am! Hahhahha

2013.07.09. 16:51:48

@mommmmo: :)) langyos vizbeeen???

Iszony sok tema lenne itt is,hidd el, a feldolgozatlan mult ranyomta a belyeget a jelennre,

Erdekes modon divatba jottek a keleti irok,ismerek olyat,aki fordit ilyen muveket, beleolvastam,teljesen mas latasmod.

Olvastam egy irani - californiai ujsagirono konyvet,tok olyan volt az ottani diktaturalol megirt elmenyanyaga,mintha a magyar viszonyokat vesezne valaki a kommunizmus idejen,

Irani ismeroseim meg sem lepodtek a hasonlatomon:)) volt egy ertekes beszolasuk ezzel kapcsolatban: a vezetes idegensyivu,mert az iszlamot fontosabbnak tartja,mint az irani erdekeknel...nem nehez felidezni hol hallottam en hasonlo szoveget:))

Nagyon erdekes parhuzam van akozott a remuralom kozott,amibol egy magyar lany jon es akozott,mibol egy muzulman egy kemeenyvonalasabb orszagbol
A kedvenc vonasa mindket rendszernek az en szamomra a gondolati szabadsag elnyomasa:) az orwelli gondolatrendorseg varazsa:))

2013.07.09. 16:52:30

@Amarante: nalad lejebb mar nincs :))) hahhaha

2013.07.09. 17:46:41

@mommmmo: te most jol megleptel,hogy meg ferjed sincs,nem gondoltam volna,hogy egy unatkozo venlanyba botlok,azt hittem teged is a gyereksiras vert fel multkor:))

Nezd cica,en szoktam feltenni a hozzam kozeledni ohajto uraknak a provokativ kerdest arra vonatkozolag,hogy hany feleseget szeretnenek mert az elegnel tobbszor kaptam hazasgi ajanlatot ferjes asszonykent is es persze azert is,mert ez is lehûti oket egy kicsit ))) ezzel meg elo ember nem kezdte nalam az ismerkedest,hogy kapasbol eloadja,hany nejre vagyik:))de en ezt a vicces fordulatot azert kenyszerultem,hasznalni,mert sokan az elutasitas hatasara agresszivva valnak, vagy csak egyszeruen nem akarjak megerteni,elhinni,hogy ferjezett vagyok:))))))
Ezaltal a vicces kerdes altal pedig elerem,hogy mosoly kerul az arcra,en pedig ep borrel meguszhatova tettem az itteni eletunket a magam szamara :))

Nem gondoltam volna,hogy te esetleg olyan kategoriat kepezel kulso jegyeid alapjan,akit meg a muzulmanok sem zaklatnak:)

Te,ha ilyen szomoru a helyzeted,hogy senkinek nem kellettel:))) akkor zarjuk le ezt a beszelgetest es rohanj a plasztikai sebeszhez,hatha nem vagy remenytelen eset:))) biztosan tudnak segiteni,elvegre az esztetikai sebeszet fellegvaraban elsz ott a kozel - keleten:)))

mommmmo 2013.07.09. 18:11:34

@Mmj Drtmmj: hat rettenetesen vicces vagy drtmmj. Tenyleg. Orulok, hogy teljesseggel kimutattad es nyilvanvalova tetted a szintedet a nemileg felrevezeto Vamberis felutes utan:))))

mommmmo 2013.07.09. 18:27:08

@Mmj Drtmmj: amugy, bar eleg felesleges vitatkozni veled, a temaba vago egyetlen bekezdesedrol: persze, hogy az irani rezsim egy sz@r elnyomo diktatura, szerinted ezt ki tagadja, ugy megis?
De latszik milyen fogalomzavaros vagy, amikor egy vallast ugy akarsz kritizalni, hogy egy politikai rendszert jellemzel.

2013.07.09. 22:51:41

@mommmmo: hoppa beletrafaltam:))) irigy venlany:)))

Mert a te szinted mi,bujj az arabok seggebe hulye kurva:))

Azt hiszed tisztelnivalo vagy azert ,mert hogy egy arab f.szert timikevel az identitasodat es az agyad maradvanyait is kidobtad a kukaba es a koran hulyesegeit masolgatod be angolul :))

Angyalkam korabban kell felkelned,ha velem szallsz vitaba:))) csipobol cafoltam az osszes erved:))

2013.07.09. 23:05:53

Harom iranival egyetertesben arra jutottunk,hogy a kommunizmus es az islam altal felepitett remuralom ugyanolyan totalitarius rendszer,mint a kommunizmus volt a sajat ideologiajaval

Ok benne eltek,majd biztos te tudod jobban onnan Budapestrol:)))

Nevetseges

Lezartnak tekintem ezt a meddo beszelgetest

2013.07.09. 23:19:15

Ja es bucsuzoul,jossz itt a hulye dumaddal,hogy te szivesebben szulnel egy gazdagnak:)) hat miert nem szultel hulye venlany?Mert nem nezel ki eleg jol?:)) szedult tyuk:))

Tudod en szultem,a te szohasznalatoddal elve egy gazdagnak,csak annyi a minosegi kulonbseg kettonk kozott,hogy szamomra a belso ertekek voltak dontoek nem a peeeenz :))))

mommmmo 2013.07.09. 23:51:00

nagyon vicces vagy tenyleg.

Azt hiszed, hogy most epp fonom a kotelet, hogy felakasszam magam, mert nem vagyok olyan szep mint te, akit az arab pasik a tobbnejusegrol valo almaikkal uldoznek?
Es meg szultel is egy gazdagnak?

Basszus epp rohogom magam halalra, rajtad, hogy az okoskodasod hogy vegetert, es hogy atmentel primitiv szemelyeskedesbe.

Az osszes velemenyedet es sztoridat es ervedet teljesen hiteltelenne tetted ezzel, ugyhogy felesleges barmit is mondanom.
Tovabbi kellemes csevelyt az arab ismerosokkel es tovabbi jo szuleseket a lelkileg is gazdagnak:)))

Vadalmaaaaa 2013.07.10. 16:07:52

@mommmmo:
nagyon beégetted magad mommmmmo es az a slusszpoén,hogy ésszre sem veszed magad

pörögjél tovabb nyugodtan

Vadalmaaaaa 2013.07.10. 16:16:19

@mommmmo: most tényleg mommo mi fáj neked jobban,hogy neked még egy gazdag beduin micsodáját sem sikerült elkapnod vagy az,hogy mas nőknek meg akkor se kéne,ha gazdag volna?

csak egy graffiti maradtál a dohai beduin melósok szobájának falan ,beszopnod magad nem sikerült az arab gazdagságba

azért jó,hogy ezt megosztottad az internet széles közönségével a posztodban

mommmmo 2013.07.10. 18:53:56

@vöribaba: szerintem de dmtrj vagy, es szukseget erezted, hogy megtamogasd magad:) mondjuk en az arab tarsadalomrol kezdtem el vitatkozni nem ilyen f@szsagokrol, ez nem egy maganeleti blog.
Ettol fuggetlenul az itt kommentelok torzskozonsegenek jo resze tud egyest mast a maganeletemrol, aminek koze nincs ahhoz, amit itt irogatsz es ezert meg extra hulyenek tunsz aminek kulon orulok.
En max azert tunok hulyenek, mert valaszolgatok.

tanato 2013.07.10. 20:14:29

@mommmmo: Kicsit VÁj_Mi-re emlékeztetett a szóhasználata/plasztikáztasd meg magad olyan ronda vagy.,,meg nem lesz soha olyan jó pasid mint nekem stb.Persze lehet hogy ez csak a véletlenek egybeesése,de lehet személyazonosság is.

mommmmo 2013.07.10. 20:36:18

@tanato: lehet, mostanaban nem kovetem a blogot... nekem viszont le kell szoknom a ronda beszedrol, szoval visszaszivom a f@szsagokat:)

tanato 2013.07.10. 22:20:33

@mommmmo: Nem is lehet követni ,1000 körüli kommentet nem lehet követni,mert belehülyül/ne/ az ember.

mommmmo 2013.07.10. 22:30:11

Lehet, hogy megis kellett volna csinalni egy masik blogot az origon... Terveztem egyet, arra lett volna kihegyezve, hogy irjunk a pozitiv kovetendo dolgokrol amit kulfoldon latunk, vagy az esetleges jo otthoni kezdemenyezesekrol. Csak a baba miatt mar nem tudok rendszeresen netezni. Valaki azert megcsinalhatna.

tanato 2013.07.10. 22:52:15

@mommmmo: Az origos HÁ az más volt teljesen.

mommmmo 2013.07.10. 23:11:43

@tanato: Igen, ez egy chat oldal lett.

Jo, a masikon is el-el chat-teltunk idonkent, de nem ilyen szinten es volumenben.

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:30:16

@mommmmo:

elég keményen beégetted magad egy másik poszton is,amikor beírtad,hogy miniben mászkálsz az arab negyedben

ha olyan nagyra értékeled ,ismered a kultúrájukat,miért mentél miniben közéjük?

ja szekszért?

ja és,hogy még így sem jött össze neked? :DDDDDDDGrrr:D

ja ,hogy ilyen szánalmas vagy és ezzel még ország-világ előtt el is dicsekszel?

ja és még annyi agyad sincs,hogy felfedezd az összefüggést? nem ok lettek úriemberré,hanem te vagy silány genomból összerakva:Dmég ők se piszkálnának meg bottal se:D

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:33:17

még az 56 éves antinő főnökömet is elkapták,pedig az nem miniben ugrált közöttük,mint te :DDDDDDDDD Grrrrr

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:35:20

tetováltasd a homlokodra,hogy Mercy fuck please habibi!
hátha így beléd akad végre valaki habibati

:DD Grrrrr

mommmmo 2013.07.11. 08:40:36

@vöribaba: nem tudom miket olvasol itt ossze, sohasem jartam miniben, sehol, nem az en stilusom.

Plusz epp 3 hozzaszolassal feljebb irtam Tanatonak, hogy nem tudok annyit netezni a kisbabam miatt, meg mindig nem esett le neked, hogy a levegoben vagdosol te szerencsetlen, mert egyaltalan nincsennek olyan problemaim amikrol te itt irkalsz, es jelenleg a kislanyom kipirosodott popsija miatt aggodok, a sejkek nemiszerve helyett?:))))))))

De ugy latszik, mar annyita felforrt az agyad, hogy olvasni sem tudsz. En meg azert valaszolgatok, mert szorakoztatsz, azert lehessen mar nekem is ennyi perverzitasom. (ez az utobbi fel mondat azoknak ment, akik netalan olvasnak minket, es akiktol ezuton kerek elnezest.)

mommmmo 2013.07.11. 08:49:20

Na mindegy, ilyen alapon persze az elmeosztalyra is bemehetnek pofakat vagni a betegekre, az lenne kabe a szorakozasnak ez a szintje, szoval inkabb tenyleg befejezem,

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 13:08:09

@mommmmo: ja dehogynem te voltál,elhiszem,hogy most tagadod ,ciki is voltál :D

bemutatkoztál rendesen:D

sok sikert a gazdagnak szüléshez,hátha sikerül neked,drukkolok nagyon neked nehogy már csak "álmodik a nyomor" legyen belőle:D

ciao libuci:D

2013.07.11. 19:52:13

@mommmmo: az Mirjam volt. Keveri.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása