oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 24. 06:49,  Magyar magyarnak barátja legyen 476 komment

2013. június 24. 06:49 Határátkelő

Magyar magyarnak barátja legyen

A mai poszt – miként szerzője, Péter is írja – reakció, méghozzá a napokban megjelent Magyar a magyarnak című írásra. Péter szerint – és ezzel nehéz vitatkozni – a magyarok külföldön is pont olyanok, mint Magyarországon, így aztán miért is várnánk el tőlük, hogy mások legyenek.

kutya macska.jpg

Zsuzsa posztjára szeretnék reagálni elsősorban. Megint ez a kurvamagyarozás megy, pedig kint is azok a magyarok élnek, akik Magyarországon korábban szembe jöttek az utcán, kikanyarodtak eléd váratlanul, a lábatokra léptek a buszon, esetleg egy jó szót sem sajnálva segítettek egy útbaigazítással, amikor eltévedtél egy nagyvárosban.

Tessék megérteni, emberek vagyunk, magyar emberek, akiket sok-sok éve úgy tartanak a seggünkön, hogy megosztanak minket, és hagynak veszekedni.

Talált Zsuzsa egy ügyeskedő magyart... na puff! Még ott is... Tragédia. Nem tudom, miért gondolják sokan, hogyha kimegyünk nyugat felé, megváltozunk. Én Londonban töltöttem a tavaszt, és bizony a Kurvaangoloknál is mozogni kell! Ha nem mozdulsz meg egy pillanat alatt észreveszik és egy lengyel nagymama üvölt veled, hogy „akkor miért vagy itt"???

Elárulom: a magyarokat ott azért szeretik dolgoztatni (az indiaiak), mert képzettebbek, ügyesebbek, és fürgébbek vagyunk, mint az angolok. Viszonylag szervezetlen a magyarok ottléte, pláne ha azt nézzük, amit a lengyelek
művelnek.

DE. Magyar magyarnak igenis segít kint, ha jó fej és nem unja már, illetve ha tud. (Sokan kérnek lehetetlent, és bizony előfordulnak pofátlan kérések is.) Ha nem segít, akkor sem rossz fej, csak esetleg nem akar nyivákoló magyarokat a küszöbre vagy a single szobába, akit aztán hallgathat. (Jajj, OK, itt van munka, de állandóan dolgozni kell...)

De vannak, akik önzetlenül, mennek veled, hívnak, kérdeznek, és olyanok is akik nemes egyszerűséggel üzletet építenek a segítségbe, bérelhetsz tőlük szobát, rendelhetsz cigit, vagy magyar csatornákat. Itthon is hasonló a helyzet, nem?

Én igyekeztem Anglia felé távozni (más okokból adtam most fel), de igazi nyelvtudás nélkül bizony a magyarok fognak kint is szembe jönni. És mindegy melyik kerületben vagy. Wembleyben például gyakorlatilag folyamatosan jön szembe egy magyar, vagy legalábbis minden sarkon.

Ahová te bekerülsz a diplomáddal pakolónak vagy viráglocsolónak, ott is azonnal melléd csapódik egy mosolygós hazánkfia. Vagy 22.

Nem rosszabbak, mint azok a magyarok, akik itt is a szomszédaink, elénk söprik a szemetet, fúrnak vasárnap, sőt egész hétvégén, a legfontosabb beszédtémájuk pedig nyilván hogy mennyit keresel.

Elmesélik a történetüket, meghallgatják a tiédet, és meghívnak az albérletükbe (a többi magyarhoz) inni egyet szombaton. Mások felhívják (akár pénzért is) helyetted az NI interjút (mert annyira sem beszéled a nyelvet), esetleg bevisznek egy ügynökséghez is, ahol a legenda szerint csak ülsz, amíg ki nem visznek valahová dolgozni, ahol nem kérik, hogy beszélni is tudj.

Aztán lehet panaszkodni tovább, hogy nem lehet leülni, pakolni kell a kamiont vagy a csipszet, esetleg felmosni a csarnokot.

De.

Ne bántsuk már egymást...!

Ha zavarnak a magyar emberek, menj, fordíts hátat, töltsd ki a papírokat... de akkor ne az itthoni híreket figyeld és üzengess „haza", hogy szar a világ. Teremtsd meg magadnak a kinti életet, alapíts családot, és élj boldogan! Ha pedig nem zavarnak, sőt igényled a magyarok társaságát, szomjazod a magyar szót... akkor segíts inkább Te is építeni a közösséget!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: magyar társadalom kapcsolat Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr125375114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GERI87 2013.06.24. 21:08:59

@Sanyi9:

terkepek.adatbank.transindex.ro/legbelso.php?nev=127

C térkép, vannak nevek, bár nem tudom mi nem érthető...ha nem tudod mi merre, miért foglalkozol határkérdésekkel?:)

Shanarey 2013.06.24. 21:09:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nem, nem gondolom.

De őket is azért üldözték, mert nem azok voltak, mint a többiek, ráadásul sok gazdag volt közülük. Az oroszoknál ugyanez ment, pedig ott a gazdagok aránya nem volt akkora mint a Németeknél.

Shanarey 2013.06.24. 21:11:25

@33621:
Olyan volt amilyen, tényleg ezt kell a képein észrevenni?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.24. 21:11:28

@Whave: hogy Tökinek is jó legyen majd Ő 20 fontot fizet tagdíjnak, az olyan upperclass, persze elfogadunk AmEx kártyát is, bár nem tudom, az menő még? vagy már csak raj?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.24. 21:11:37

@Kovermadar:

A harákolós, slejmfelköpős, duzzogó kis törzsek egymást kolonizálták? Hát akkor ez az oka a példátlan nyomornak, ami manapság ezekben az országokban uralkodik!

:-)

GERI87 2013.06.24. 21:14:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nem akarok kukacoskodni, de azért eléggé elcsúsztál itt-ott a határoknál:)

Mondjuk az is röhej hogy a Ferenc Ferdinánd féle tervezet az etnikai határokat veszik figyelembe, a határőrvidéki szerbek mégis kimaradtak és ott maradt a horvát bánsági határ.

Itt egy másik felirattal:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Greater_austria.png

nyuszigonosz 2013.06.24. 21:17:23

@DieNanny: Tudom, hogy te is sokat olvasol. Ezért sikerült. :)
(A Makarenkon kívül nekem is abban a korban ez mind már "elolvasódott, lenyelödött," amiket írtál. Meg még egy vagonnyi többi könyv.)

Shanarey 2013.06.24. 21:22:49

@nyuszigonosz:

Ugorjunk a krimikre?
:-)
Néhány író ezügyben így hirtelen
Ed Mcbain
Erle Stanley Gardner
Raymond Chandler

nyuszigonosz 2013.06.24. 21:25:59

@Shanarey: Hehe, ezektöl már jó régen ovlastam krimiket, de jók voltak!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.24. 21:27:07

OFF

Tud valaki segíteni E121-es nyomtatvány ügyben?

A következő a helyzet: apósom édesanyját (81 éves) szeretnénk bejelenteni Svédországban, mint állandó lakost (már 1 éve itt él, azóta nem jutunk 1-ről a 2-re).
A svéd hivatalok addig nem hajlandóak foglalkozni a dologgal, míg be nem adunk egy E121-es nyomtatványt.

A probléma az, hogy ameddig viszont nincsen svéd lakcíme, addig nem adják ki a nyomtatványt.

Ez az "ellentmondás" hogyan oldható fel? Van valakinek ebben tapasztalata?

Köszi!

Almandin 2013.06.24. 21:27:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Én turistautakon tapasztaltam azt, hogy vannak, akik képtelenek alkalmazkodni a más konyhához, még ha napokról is van szó. Pl. volt olyan útitársam, aki nehezményezte, hogy Olaszországban nem levessel kezdődik egy meleg vacsora. Én meg jókat ettem.

33621 2013.06.24. 21:30:56

@Shanarey:
Nem kötekedni akartam de elsőnek ez látszik legjobban változás a képein!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 21:32:34

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: nem lesz soha a spanyol es egyaltalan nem lehet barki amerikai
angol lehet meg osztrak
amerikai nagyon nehezen
es egyre nehezebben
lassan elektronikusan befalazzak a deli hatart /es fizikalisan is/
es az idekoltozott spanyolok gyerekei is minimum 2 nyelvuek es inkabb hasznal;jak az angolt
otthon meg spanyolul, de az eletben mar angolul
3 generacio es csak angolul

GERI87 2013.06.24. 21:33:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Csak a cseh, morva, osztrák rész szembetűnő...

Látom Románia szépen megkapta Besszarábiát is, helyes.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 21:34:13

@GERI87: nem fog megtorteni
van valtozas az etnikumban, az ketsegtelen, de itt a feher nok is szulnek es nem is egyet es eleg koran
sokkal hamarabb mint otthon

nyuszigonosz 2013.06.24. 21:35:31

Mostani kedvencek: Simon Beckett, Fred Vargas, Jean-Marc Souvira, Peter James, Jean-Christoph Grange, meg persze a svédek: Stig Larsson, H.Mankell, Helene Tursten, de közben voltak Patricia Cornwell könyvek, csak ö már sajnos nagyon ismßétli magát, ugyanúgy mint a Mary Higgins Clark.
Külön kategória a Dan Brown könyvek és még sorolhatnám...

nyuszigonosz 2013.06.24. 21:37:31

@Shanarey: az elöbbi írás neked ment . Ez:@nyuszigonosz:

GERI87 2013.06.24. 21:39:01

@hagyma:

Becslések szerint a fehérek aránya 50%-ra csökken kb 2050-re...de ez csak becslés és bármi történhet addig.
Azt hogy ki mennyire váltanak angolra, nyilván te tudod jobban.
Én csak azt látom, a latin népesség nő, arányaiban, számszerűleg. És olyan helyeken is megjelenik a spanyol, ahol addig nem (keleti part.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 21:45:13

@GERI87: 50 szazaelek is rengeteg ha a masik 50 azsiai , del amerikai, fekete, azon belul afrikai fekete kelet europai menekult stb
majd 2050-ben visszaterunk ra

2013.06.24. 21:50:31

@GERI87: haa, ilyen becsleseket Europarol is hurrognak, hogy 2050-re gyakorlatilag Ny Europa muzulman lesz min 59%-ban. Sot az USA csinalt egy tanulmanyt, hogy a vallasi valtozas mit fig eredmenyezni az Europa-USA kapcsolatban.
Na, ezekrol is vannak fenntartasaim

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 21:53:20

sot indianok is vannak
es azt azert latni kell ,hogy az elit, mint a politikaban mind a gazdasagban, az feher
a honfoglalaskor az ok oseik szereztek meg a legnagyobb vagyonokat, foldeket, teruleteket uzleteket
amerika valtozott persza az elmult 40 evben, hogy legalizaltak az afroamerikaiakat, sot most sokkal inkabb pozitiv a diszkriminacio felejuk, de azert meg nem a befott rakja el a nagymamat
a spanyolok meg kifejezetten az a reteg aki robotolni jon es csinalja is
van aki megy is haza, ha megvan a szep haza mondjuk chilebe es van eleg kp-ja
a 10 millio spanyolbol 2-3 tuti nem akar itt maradni

Shanarey 2013.06.24. 22:04:24

@Kovermadar:

Javaslat: Kérdezd meg őket hogy milyen iskolai végzettség kell ahhoz hogy ezt a logikai hibát ne vegyék észre, mert akkor te is tovább képzed magad és jelentkezel az ő helyükre.

:-))

Igényes 2013.06.24. 22:05:09

@Mr. Long: És akarunk? Nem nagyon csípem a ribancokat. Kivéve néhányat, ha pont velem akar egyesülni, meg amúgyis jó, de az most nem ide tartozik.

Shanarey 2013.06.24. 22:09:40

@nyuszigonosz:

Gondoltam.
:-)

Én mostanában a fantasy kategóriát nyúzom, és ha megunom akkor előhúzok valami másfélét a könyvtáram mélyéről. Van ott sokféle könyv volt rá idő hogy összegyűljön.

Igényes 2013.06.24. 22:10:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Van olyan ismerősöm, aki a gaelre vonatkozó sorért megölné. :)

PannonBoy 2013.06.24. 22:22:57

Aranyos a poszthoz beválasztott kép.
Érdekes, még egy rövid látogatás során turistaként is többször hallottam magyar beszédet. Jó lenne ezen változtatni.
Mondjuk szerencsére azon a szakterületen, ahova én készülök nem a magyar-lengyel-román triumvirátussal kell versenyeznem, hanem British angolokkal. Ez nagy különbség.

nyuszigonosz 2013.06.24. 22:22:58

@Shanarey: Nekem ha éppen elegem van a sok gyilokból, akkor a középkor jön. :)
Jó, hat ott is volt éppen elég gyilkosság.

GERI87 2013.06.24. 22:26:32

@hagyma:

jójó

@charlieharper:

"haa, ilyen becsleseket Europarol is hurrognak, hogy 2050-re gyakorlatilag Ny Europa muzulman lesz min 59%-ban"

Azért Európában jóval kevesebb a muszlimok aránya, mint Amerikában a nem fehéreké.

2013.06.24. 22:27:58

@GERI87: kifelejted a nivekedesi ratat. Nem 59, 50-et akartam irni

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.24. 22:32:11

@Igényes: Akartok, mert meg akarunk ismerni egy upper class csajt!meg váj mi munkatársnőit, vagy beosztottjait, vagy mittudomén mijeit.

2013.06.24. 22:33:21

@PannonBoy: nezem mar egy ideje a hozzaszolasaid, es nem tudom eldonteni, hogy egy ilyen mu-artatlan naiva-troll vagy, es akkor elsoosztalyu az act, vagy tenyleg letezik ennyire modoros emberke :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.24. 22:33:33

@PannonBoy: ausztrália? pont múlt héten sítr nekem két srác a céges partin, hogy lejárt a kiküldetés, haza kellett jönni onnan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 22:33:40

@GERI87: csak itt a feketek bnagy resze kereszteny...
foleg ba[ptista de kereszteny nem moszlim
csaxolok
es a spanyolok is
nagy kulonbseg van ha a borszin dominal esetleg vagy a vallas

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.24. 22:35:46

@PannonBoy: Mondjuk a Királyságban is lehet versenyezni British angolokkal. Lehet hogy mégiscsak Londonba, vagy Nagy Britanniába mész?

Mrs. Clayton 2013.06.24. 22:36:53

@Kovermadar: nekem nincs, de áttelepülő nyugdíjas címmel ez van fent a neten
www.euvonal.hu/index.php?op=egeszsegugy&id=163

Almandin 2013.06.24. 22:37:15

@hagyma: Pedig finom, mézzel különösen. Kínaiaknál lehet M.o.-n kapni.

GERI87 2013.06.24. 22:37:43

@charlieharper:

a népességük ettől még nőhet, de azért többségbe nem kerülnek.

Németországban ez legalább 40-50 millió muszlimot jelentene, Franciaországban, Angliában 30-40-et...az nagyon sok.

Akkor se jön össze ha kiürül egész Törökország.

2013.06.24. 22:39:39

@GERI87: ezert mondom, hogy fenntartasokkal kezelem a 2050-es hurrogasokat.

GERI87 2013.06.24. 22:40:24

@hagyma:

Ki mondta hogy muszlimok feketék, latinok?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 22:45:41

@GERI87:
"Azért Európában jóval kevesebb a muszlimok aránya, mint Amerikában a nem fehéreké. "
Te hoztad fel
en tettem kulonbeseget
es te kerdezel?
@Almandin: amellett, hogy utalom, eletem legnagyobb csalodasa volt
meg nem tudtam angolul mutogattam , hogy azt azt meg azt
es az csirke volt meg sult banan
a csirkevel semmi bajom nem volt de a sult banant sult krumplinak neztem..
elotte nem ettemm sult banant, azota nem ettem
amugy nyersen sem vagyok rajongoja
szerintem a banannak sokkal nagyobb a hajpja, mint amennyit er
sokkall szivesebben eszek dinnyet ananaszt szolot almat, mindenfele berryket:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.24. 22:49:10

@Jess G:
Koszi!
Nem egyszeru az eset, sajat farkunkat kergetjuk :(

Almandin 2013.06.24. 22:55:29

@hagyma: Amerikában nagyon fura ez a felosztás. Egyrészt a kaukázusi kifejezésen a fehér embert értik. Másrészt a Kaukázus félig Ázsiában van, de ázsiain a statisztikában ott ferdeszeműt értenek (pedig Ázsia lakosságának csak egy része mongolid típusú). A spanyolokon meg gondolom a mexikóiakat értik, akiknek többsége mesztic. Gondolom, egy európai spanyolnak a "kaukázusi" típusba kell beírnia magát. Ugyanígy a grúznak is, az örménynek is (Kaukázus stimmel), de az a vicc, hogy ezek az országok Ázsiához tartoznak, mégsem az ázsiai kategóriába tartoznak az amerikai felosztás szerint.
Pl. egy kazah hova sorolja magát? A kazahok tipikus eurázsiai nép, van, aki ferdeszemű, van, aki nem. Az indiaiak, pakisztániak elvileg "kaukázusiak", de nem fehér bőrűek, tetejében ázsiaiak is.
Tehát logikátlan ez a felosztás. Arról nem is beszélve, miért kell ezt nyilvántartani, papírokon szerepeltetni, könnyebb lenne egy fotót mellékeltetni, azon az ilyesmi úgyis látszik.

Almandin 2013.06.24. 22:56:12

@hagyma: A csokoládés csirke is nagyon finom! Szintén kínaiaknál volt szerencsém hozzá.

GERI87 2013.06.24. 23:01:44

@hagyma:

Nincs a megfelelő helyen vessző vagy nem tudom mit értesz félre.

GERI87 2013.06.24. 23:06:21

@Almandin:

A kaukázusi magában foglalja az europid rasszba tartozókat, európaiakat, indiaiakat, arabokat stb.

A "fehér" az tipikusan az európai.

A kazah pedig átmeneti rassz (turáni) ázsiaiak nincsenek köztük...kaukázusinak számítanak úgy tudom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 23:27:54

@Almandin: ah. ez itt maskeppen mukodik, amugy haggyal mar a csokoladas csirkeddel, szerintem te meg a mesesajtot is szeretted volna
@GERI87: szerintem itt kettonk kozul en vagyok aki nem ert felre semmit
azt mondtad europaban kevesebb a muszlim, mint itt a fekete-spamyol
en meg azt mondtam, hogy a kulonbseg oriasi
mert itt a fekete-spanyol kereszteny, mint a feher
mig angliaban a muszlim az muszlim
nem ertem, mit nem ertessz
egy orszagot megvaltoztathat egy uj eletmod lsd muszlim
de borszin nem, tehat amerikat nem veszelyezteti az ami angliat pl.
remelem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 23:31:30

@GERI87: itt nem, itt a feher ember megfeleloje, de nem irjak ki, hogy white\
bar van ahol igen
lehet latino
hispanic stb
rengeteg helyen rakerdeznek
sima munkavallalasnal is
jogositvanynal, zoldkartyanala stb egyertelmuen
ebbol itt nincs problema

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.24. 23:39:38

@hagyma: igaz 2.7% a muszlimok aranya itt, nalatok meg csak 0.8, de azert meg nincs akkora nagy veszely.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 23:47:33

@tildy:): szamomra egyaltalan nem is veszelyesek
semmi bajom veluk, meha nem ertem ha idejonnek, miert nem alkalmazkodnak
volt no aki kendoben akart felszolgalni
mondta neki a fonok, hogy nem lehet
ez a dresszkod
es erre hazment...
akkor minek jon ide?
/ ja es GM meg hozzatette hogy lehet kendot viselni az irodaban meg a konyhaban, ott dolgozhat, ott meg nem akart, hat akkor minek jon ide?
bezzeg ha en elmegyek egy oltyan orszagba es bebaszok meg elszivok egy vigyorgos cigit, ami ugye pl hollandiaban nem tilos, akkor felakasztanak nagy valoszinuseggel/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 23:49:19

en sosem akarnek olyan orszagba koltozni ahol turbant kell viselni, de aki europaba megy pl. az nem tudja elkepzelni hogy levegye a csadorjat, de azert odamegy
en meg nem megyek a turbanosokhoz
erdekes ez

BTBTBT 2013.06.24. 23:50:01

@Mr. Long:
Próbáld ki azt a "kanok/ribancok"-party-t, és majd szólj, hogy érdemes volt-e. :D

BTBTBT 2013.06.24. 23:58:06

@Mr. Long:
Csak most jutottam el odáig: váj mi-vel nem közösködöm. Az a hús, amit ő hoz, nem köll. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.24. 23:58:37

amugy en lezarnam a hatarokat
legyen vam
export-import
meg turistanak mennyen mindeki 2 hetre ha akar
es itt kesz
ezentul akit kifejezetten hiv egy ceg es a bevandorlasi hivatal rabolint, tovabba hazassag
mindenki mas dolgozzon otthon

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.25. 00:17:02

@Barátusz: Elvileg Ő a bödönöket hozná, a húst a fiúk adják bele ;) Nem járok magyar bulikba, mert Hippper uppper classs vagyok. Magyarul, hogy te is megértsed: derogál.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.25. 00:21:10

@tildy:): Nem baj Tildy! ha sok lesz a muszlim megyünk hagymához, csak befogad minket árva menekült magyarokat!

Tényleg hagyma!
Ez az amerikaivé válni dolog hogy megy? Kimész élsz ott x ideje és azt mondod egyik reggel: Mától amerikai vagyok?
Vagy az állampolgársággal leszel igazán az. Mert te mondtad az azt adja pluszba igazán, hogy szavazhatsz. Meg mint kiderült téged az amcsi állampolgárságoddal nem figyelnek meg annyira, mint minket nem amcsikat.

BTBTBT 2013.06.25. 00:27:36

@Mr. Long:
"Hippper uppper classs vagyok"
Na, akkor én sem bulizom veled. :DDD

Sanyi9 2013.06.25. 00:33:31

@Kovermadar: ket lehetoseg van. Vagy munkat kell vallaljon es akkor elintezodik, vagy szuloi engedelyre van szukseg ( mindket szulo irasos beleegyezesere).

GERI87 2013.06.25. 00:40:02

@hagyma:

"egy orszagot megvaltoztathat egy uj eletmod lsd muszlim
de borszin nem, tehat amerikat nem veszelyezteti az ami angliat pl."

ja értem, de nem értünk egyet mert a bőrszínhez ott is társul más kultúra .

"itt nem, itt a feher ember megfeleloje, de nem irjak ki"

Régen biztosan használatban volt a kaukázusi megnevezés mert a fehér kategóriába nem tartozott bele pl az indiai mert "nem volt elég fehér..." a hétköznapi értelemben.

Amúgy a ha még jobban lebontjuk a dolgot, és a nem spanyol nyelvű fehéreket vesszük, csak, akkor 64% a 'angolszász fehérek' aránya...az az 50% nincs is olyan messze:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 00:40:09

@Mr. Long: ez gondolom szemlyreszolo dolog
en mindig ide akartam jonni, kisebb nagyobb szunetekkel
azutan ugy hozta az elet hogy kijottem
es elso naptol szerettem itt elni
azutan so sok ev utan, megtalaltam a szerelmet is
a zold kartyat is meg kesobb az allampolgarsagot is
nem vagyok jobban amerikai mint illegalis koromban, mert mar akkor is annak tartottam magam, de meg van hogy neha vezetek es eszembe jut
hu bazmeg Te amerikai vagy, amire 10 eve eselyed sem volt
de alapjaiban nem valtoztatott meg
szoval ez egy folyamat
mondjuk en torekedtem is ra, hogy felvegyem az itteni szemleletet, ami azert nem volt nehez, mert kozel van az enyemhez
sokan hazamentek hujeamerikazasokat kovetve
/van aki meg svedorszagban nem tudna elkepzelni.../

amugy nem is a szavazas, de azert van abban egy plusz, hogy ahol elsz es elni akarsz, allampolgarava fogad
zold kartyaval is elhetnek en itt eletem vegeig, de en ezt akartam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 00:44:51

@GERI87: a kaukazusi kategoria most is hasznalatban van, kulonbozo cegek, intezmenyek kulonbozkeppen jelolik meg

tarsul mas kultura nagy valoszinuseggel, de ahogy emlitettem az afroamerikai a spanyol es a feher is kereszteny, azert az csak mas, mintha muszlimokhoz hasonlitjuk
a mas kultura az foleg a kajaban, az oltozkodesben jon ki
bar ugyanazt esszuk csak maskeppen, szoval ez sem igaz, meg egy jo mexikoi etterem mindig jo ha keznel van

ah nem, ez itt a koznyelvben regen nem kerdes
hogy ki mit gondol a haloszobajaban, vagy a nappaliban az mas kerdes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 00:48:28

de ketsegtelen, hogy meg hasonlo vallasu es felfogasu embereknel is meg van a kulonbseg
de azert tyobb fekete-feher hazassag van itt aranyaiban, mint otthon cigany-magyar
erdekesen, meg inkabb a kinaiak zarkozottabbak
mar csaladilag persze

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 00:52:32

de itt is vegyes a kpe
Mary testvere elvalt olyan 10 eve, azutan hozzament egy feketehez
volt a csaladban aki megszakitotta vele a kapcsolatot/ nem kozvetlen testver, hanem annak ferje... 10 eve... es mint a mozikban, a halalos agyan kert elnezest/
ez van
zsidozas negerezes arabozas mindig volt es lesz, de itt azert jobban mennek a dollgok
a problemak ellenere

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.25. 00:55:41

@hagyma: :) olyan szépen tudsz mesélni erről, szeretem olvasni amikor az amerikai létedről írsz.
Mert érdekel ez a hova is tartozik az ember dolog. Én is próbálok most megkapaszkodni itt az uk-ban, ahova mindig is vágytam és tudom angol nem leszek soha, de brit még lehetek. Mondjuk látom a problémákat az országgal, tehát nem rózsi napszemüvegben nézem, de még így is tetszik. Remélem én is pár év múlva ide tartozónak mondhatom magam. És igen a kurva életbe, Brit leszek! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 01:03:52

@Mr. Long: nezd
nehogy azt hidd, hoy nem latom a hulyeket a hulye mindenhol hulye
a hulyeseg mindenhol hulyeseg
ha az idiota eppen fekete siman leniggerezem Mary elkepedesere - O is ezt gondolja de nem meri - hehe
de ez a hulyesegnek szol nem a borszinnek
sokan mondtak es irjak, hogy en istenitem amerikat
pedig loszart
csak en egyszeruen itt erzem jol magam:)
kellett hozza egy csodalatos feleseg meg ez varos es kornyeke, nem hiszm hogy tudnek NY-ban elni, pedig az is amerika

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.25. 01:22:06

@hagyma: De elobb kiutasitanak azokat, akik korabban belogtak, milyen kiraly is lenne. Jaj hagyma, megcsak szent se vagy, megis magad fele hajlik a kezed.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 01:30:26

@tildy:): amerikai allampolgart mar nem lehet kiutasitani, mert akkor vissza kene menni Colombuszig
hehe
ja es en nem logtam be
hivatalosan erkeztm, tobbszorosen hivatalosan hosszabitva
majd kicsit tulmaradva
ja es jobb ha tudod, akkor is azt mondtam vagy csinaljanak uj amnesztiat, vagy mindenkit kuldjenek haza vagyis csinaljanak uj amnesztiat es aki nem felel meg most is kuldjek haza
ezt tartom is
az elet ugy hozta, hogy amerikaikent tehetem meg
engem nem zavarnak az illegalisok, de nem helyeslem, hogy a szenatus nem talal megoldast
de jelzem nem csungok a szenatusi kozvetiteseken naponta
most eppen jeopardyt nezunk es sorozok

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.25. 01:35:43

@hagyma: en csak ugy mondom, hogy konnyu ugy beszelni, hogy mar "benn: vagy, akkor mar dogolhet az a szomszed tehen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 01:48:44

@tildy:): de errol nincs szo
mikor illegalis voltam , akkor is ezt mondtam
dontsek mar el mit akarnak
vagy kuldjenek haza, vagy maradhassunk
most is ezt mondom
tarthatatlan, hogy tobb mint 10 millio illegalis van itt
/ez a szomszed tehen meg nagyon szar hasonlat, arra illene, ha illegalis lennek es hazakuldenenek es feljelentenem a masik illegalist/
de mivel amerikai vagyok nem erint a dolog, de igy gondolom
amugy ha erdekel a 8 eve kidolgozott Kenneddy /D/- Spencer/R/ altal kidolgozott amnesztia tokeletes volt, siman rendezte volna a dolgokat
par szavazaton elbukott
amugy ha komolyan kerdezed, a dolog nem erdekel es mar nem is erint halistennek
vagyis annyiban erint, hogy jo lenne ha fizetnenek adot, vagy huznanak haza:)

Shanarey 2013.06.25. 02:08:15

@hagyma:
Amnesztia ügyben úgy általában igazad van. Olvastam az Obama féle verziót, az sem rossz. Én pont azért akarok lelépni Magyarországról, mert nem vagyok rasszista, nem haragszom senkire. Aki engem nem bánt, azt én sem bántom. Engem nem zavar sem a bőrszín, sem a vallás, amíg nem akarnak megtéríteni.

Amúgy vallás ellenes vagyok, de senkit nem piszkálok azért mert az.
Amerikába csak azért nem mennék, mert túl messze van, na meg manapság oda nem egyszerű bejutni, legalábbis hosszútávra.

Shanarey 2013.06.25. 02:12:06

@hagyma:

Érdekes módon az osztrákok erre már rájöttek, miért is jó nekik a sok betelepülő.

Több adóhoz jutnak a betelepülők által, mint amennyi szociális juttatást azok igénybe vesznek. Ellentétben a helyi lakosokkal.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 02:16:05

@Shanarey: az Obama valtozat egy latszatmegoldas
semmit nem oldana meg
a magyatrok azt mondanak ra , adtunk a szarnak egy pofont

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 02:20:48

@Shanarey: nincs itt a bevandorlokkal baj
mexikoval is meg van a kvota, meg boliviaval, meg a fene tudja, meg a zoldkartya stb.
a baj az illegalisokkal van, ami en is voltam, de hat en es az europaiak csepp a tengerben
mexikot kellene rendezni, hiaba kapnak sok kvotat, rohangalnak be az orszagba dolgoznak, azutan szaladnak haza
nehez ugy
nem vagyok en eleg ennek a megoldasahoz, de annyit tudok mondani ha a cel minden illegalis hazakuldese lenne, kb 1 ev alatt megtehetnek
en illegalis koromban voltam birosagon, mert ervenyes jogsi nelkul vezettem e s a kutya nem kerdezte meg minek vagyok itt stb
eddig csak 2 allam van ahol a rendor elkerheti a tartozkodasi engedelyedet...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 02:26:14

off/julius 8-an temetik Horn Gyulat
na azt figyeljetek ki mennyi rengeteg ember lesz
ez lesz a baloldali bekemenet /on

Almandin 2013.06.25. 02:27:28

@hagyma: Valóban szerettem a mesesajtot, jó lenne, ha ma is csinálnák.
Amúgy az átlag magyarnak bizarr ételeket is általában gyorsan megszokom és megszeretem.

Shanarey 2013.06.25. 02:43:07

@hagyma:

"eddig csak 2 allam van ahol a rendor elkerheti a tartozkodasi engedelyedet...

Na ezt nem értem, demokrácia ide, demokrácia oda, főleg a mostani terrorveszélyes időkben (legalábbis az USA-ban), én ezt minden államban lehetővé tenném, a helyükben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 02:57:53

@Shanarey: ez nem demokracia kerdese
nem a rendorseg hataskore
sok oka van ennek
mondok kapasbol kettot
kozlekedesi balasetnel az illegalisok rogton elhuznanak
buncselekmeny seten nem tanuskodnanak
de meg van sok mas is
van ra szervezet aki/ami/ barmikor ellenorizhet es kiutasithat de az nem a rendorseg vagy a sheriff
a homeland security, de ok nem az utcan mozognak
mondtam 10 eve keresik a jo megoldast, ami jo amerikanak, a tisztesseges bevandorloknak, az amerikaiaknak, meg nincs megoldas
lesz elobb utobb csak ne az Obama felet, mert az egy baromsag, kb azokat tenne legallissa kik mar igyis azok
vicc
na mindegy, mar annyira nem kovetem
oszinten megvallva 10 eve napi szinten kovettem, a szavazasnal huztam a rublikakat, hany igen hany nem
itt ugy van a szenatusban, hogy szavazaskor nem gombot nyomogatnak, hanem mikor ugy erzi valaki kesz a szavazasra odasetal a pulpitushoz es mond egy Yest vagy egy Not, azutan kimegy a buffebe, vagy tudom en hova:)
ha jol remlik a 100-bol 60 igen kell akkor megy a dolog

PannonBoy 2013.06.25. 03:07:06

@Whave: Én egy elég összetett személyiség vagyok, így a hozzászólásaimból biztos nem fogsz teljes képet kapni. Kicsit az a csodabogár kategória. Alapvetően sértettnek érzem magam a magyar társadalomtól, ezért is keresem a kiugrási lehetőséget. A sértettségnek köszönhetően saját szabályrendszereket alkotok magamnak, melyet érvényesítek. Nem vagyok az a könnyű eset. xD

PannonBoy 2013.06.25. 03:08:11

@Mr. Long: Ausztrália nem (ott könnyen eltévednék, meg nagyon messze van), de UK igen. :)

2013.06.25. 05:55:12

@hagyma: Mondok én is egy okot. Az amerikai gazdaság. A húsipari mamutok előszeretettel alkalmaznak veszélyes munkára illegális bevándorlókat, több okból kifolyólag. Az egyik az, hogy kihasználják a kiszolgáltatott helyzetüket, és ebből fakadóan a dolgozók nem is mernek fellépni a rossz körülmények és a terror ellen. A másik az, hogy pótolhatóak. Néha nagy kegyesen feldobják a szerencsétleneket ezek a vállalatok a hatóságoknál, és ők mossák kezeiket. Ezért ilyen olcsó a marhahús pl. Amerikában.

Ha bővebben érdekel a téma, olvasd el Eric Schlosser: Fast Food Nation című könyvét, vagy nézd meg a Food Inc. című filmet.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.25. 07:44:44

@PannonBoy: na mifene az UK-ban a British angolok is nekiálltak mosogatni, felszolgálni?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.25. 07:56:30

@Sanyi9:
A nagymamának?
Az valamelyest nehézskes lesz :) De a munkavállalás is kissé bonyolultnak tűnik (egy fal vállalkozással még csak-csak, de az elég sok pénz).

@tildy:):
Érdekes, nálunk csak 2,5% a muszlim... az nem túl sok, tekintve, hogy mennyien vannak...

2013.06.25. 09:09:39

@PannonBoy: szoval modoros, okostojas-jellegu inflalodott egoju trollszeruseg, ertem :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.25. 11:26:35

@tildy:): akkor felkotheti a gatyajat. milyen angolok vannak meg a britisheken kivul? mert tudtommal ezt a megkulonboztetest csak az angol nyelvre hasznaljuk.

adambrisbane (törölt) 2013.06.25. 15:40:38

rég nem kommentelek már erre a szennyblogra, de ez az irás nagyon jó, gratulálok a posztolónak

PannonBoy 2013.06.25. 16:29:59

@Mr. Long: British angol alatt az UK-ban élő (tehát nem amerikai) natív angolokat értem. Természetesen nem a mosogatós-felszolgálós rétegre gondoltam, hanem a businessman társadalmi osztályra.

PannonBoy 2013.06.25. 16:32:06

@Whave: Értsd úgy ahogy akarod. A személyiségtípusom: lángelme (racionalisták), ha érdekel, olvass utána.
Amúgy meg nem érdekel más véleménye erről a dologról, nekem mesterdiplomám van!

2013.06.25. 16:40:14

@PannonBoy: :D ne hagyd, hogy ilyen kis aljas kotekedes, mint az enyem, kirantson a szerepbol, ahhoz eddig tul jol nyomtad ;)

PannonBoy 2013.06.25. 17:55:09

@Whave: Oké, maradok a szerepemnél. xD

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2013.06.26. 16:18:18

Jó cikk, egyetértek a posztolóval. Gyakran hallom a magyarokról, hogy csak őket kerüld, mert biztosan átvernek. Persze, ilyenek is vannak, de szerintem ez inkább függ az egyes emberektől, mint a nemzetiségtől. Aki átver másokat, azt jobb kerülni, származástól függetlenül. Egyébként pedig össze kellene fogni és segíteni egymást. Nem azért, mert én is magyar vagyok, ő is magyar, így kötelességem rögtön szállást meg munkát szerezni neki, mire ő annyit mond, hogy "szia" és hazamegy (ilyenről is olvastam), de jobb kölcsönösen segíteni egymásnak, ha megtehetjük. Persze könnyebb semmit sem tenni és panaszkodni, mennyire rossz nekünk (ez viszont tipikus magyar mentalitás), pedig már a hozzáállásunk megváltoztatásával jobbá tehetjük az életünket. És akkor jóval kevesebb történetet hallanánk honfitársaikat átverő magyarokról.

2013.07.04. 06:16:22

@RozsaNiki: mas nemzetek osszetartok,mi szethuzok,nem lesz maskepp.

2013.07.04. 06:20:27

@hagyma: tesznek ok a kvotara:)) 20 ,30 ev mulva tanulhatsz spanyolul

Bredpitt Monika 2015.01.27. 09:39:04

Szia Péter, ha még megkapod ezt. Köszi ezt a posztot egy kicsit megkésve, én kései rajongója vagyok a blognak.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása