oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. március 02. 06:50,  A kisfiamnak megadni a lehetőséget 249 komment

2013. március 02. 06:50 Határátkelő

A kisfiamnak megadni a lehetőséget

Magyarország sok szempontból az egyik legjobb hely – írja mai szerzőnk, Pitytor, ám gyorsan hozzá is teszi: csak megélni nem lehet, különösen, ha az eddigi átlagosnál jobb életminőséget a munkanélküliség fenyegeti. Ráadásul egy kisgyermekes anyának gondolnia kell a gyermeke jövőjére is.

felnőtt és gyerek kézfogás.jpg

„Vidéki városban éltem szülőkkel panelban 20 évig. Az előző rendszerben voltam gyerek, nem éreztem a szegénységet, nem vágytam új cuccokra, valahogy elég volt az, amit kaptunk (pedig igen kevés jutott).

Aztán a szüleim belefogtak egy vállalkozásba, bejött nekik, vettünk családi házat. Az akkortájt igen nagy dolog volt.

Mondhatjuk, hogy a kalandvágy miatt indultam el Angliába, tipikus au pair munkára még az egyetem alatt. Pasi repült, én is London irányába. Ott aztán mondhatni fel kellett nőni, pedig egy idő után már normális munkám volt. Értsd: magán nyelviskolákban tanítottam angol nyelvet külföldieknek.

Közben végeztem az egyetemet itthon (csupa kettessel, de kit érdekelt), külföldi párommal kint éltünk, és dolgoztunk. Sok minden nem volt ideális. Finoman szólva. Én nem akartam kint maradni, mindig csak egy idegen maradtam, nőként, magyarként sokat kellett küzdenem, hogy elfogadjanak.

Nem minden a pénz

Aztán rájöttem, hogy miért is akarok én itt érvényesülni? Volt otthon családom, volt egy lakásom, nem minden a pénz. (Hogy értsétek, 2003-ban, amikor még 400Ft körül volt a GBP, akkor én kb. nettó 600 ezer forintot kerestem fontban).

Azóta nagyon felmentek az albérlet és egyéb költségek árai Londonban, de ahogy hallom a fizetéseké nem. Szóval nem ezen a téren volt a gond.

A párom nem akart Magyarországra jönni én nem akartam Mexikóba menni, gyereket vállalni egy olyan helyre meg nem akartam. Persze volt igényesebb lakás, normálisabb lakótársakkal aranyáron...

Szóval hazajöttem, és itthon kezdtem el dolgozni. Nemsokára megismerkedtem a férjemmel, az utazás iránti szenvedélyünk hozott minket össze. Dél-Amerikában esküdtünk meg 4 éve, van egy 3 éves kisfiunk.

Adjam lejjebb?

Jó életünk volt eddig (érzelmileg és anyagilag is), minden évben többször nyaraltunk olyan helyeken, amikről sokan csak álmodnak (nem dicsekvésképpen mondom, hanem mert itt kezdődik a dilemma). Most a férjem munkahelyén leépítések vannak, lesznek, előbb-utóbb ő is lapátra kerül, ez csak idő kérdése.
Megszoktam egy életszínvonalat, most adjam lejjebb?

Emlékszem még azokra a paneles évekre, nem felejtettem el őket, de azt hiszem, sokat változott a felnőttek igénye, a gyerekeké is. Nekünk nem volt ciki műanyag szandálban flangálni nyáron és ostyát venni a gyógyszertárban, hogy azt rágcsáljuk. A Balatonra is 15 évesen jutottam el először, de valahogy nem éreztem magam lelki sérültnek emiatt.

Azt tudni kell, hogy a férjem egy zseni, számítástechnikával foglalkozik, próbált már itthon munkát keresni, ezen a szinten egyszerűen nincs. Nagyon lejjebb se sok, de megértem, hogy nem akarja szakmailag lejjebb adni.

Én GYES után a kutyának se kellek 4 órában (beszélek felsőfokon angolul, spanyolul), nagyon nyolcban se. Van több éves "multis" pénzügyes szakmai tapasztalatom is. Van egy eladhatatlan házunk a fővárosban, azt is fent kell tartani.

Tehát marad a külföld

A férjem közben megtanult középfokon németül, én most tanulok. Svájc, Ausztria, Németország a lehetőségek, egyikbe se vágyom. Sokat utaztam életemben, ki merem jelenteni: Magyarország sok szempontból az egyik legjobb hely.

Csak megélni nem lehet nálunk. Szeretek itthon lenni, de azt is tudom, hogy eddig nem az átlagemberek életét éltük. A kisfiam állítólag gyorsan alkalmazkodna az új környezethez, én is találnék munkát, ezekben az országokban a nyelvtanárok többszörösét keresik, mint itthon.

A múltkor olvastam valahol, hogy egy szülő a legtöbbet, amit adhat a gyerekének, az a lehetőség, vagyis idővel majd ő eldöntetné, hogy hol szeretne élni és tanulni, ha annyi idős lesz, hogy ezt megtegye.

Kicsit úgy vagyok vele, hogy nekem már mindegy lenne, van honnan lejjebb adni, voltam szegény én is (van az a bankbetét, ami elfogy). Tudom mit jelent külföldön élni, lehúztam 4 évet, nem vágyom rá újra. Családom és férjem családja is itthon van.

Miért ne próbálhatnánk meg?

De aztán meg arra gondolok, hogy a gyerekeimnek majd jobb jövőt tudok biztosítani, mert itthon katasztrófa a helyzet, eddig is láttam és évek óta elszomorított, ha láttam, hogy tehetséges, kisgyerekes családok költöztek külföldre, mert itthon reménytelen volt a helyzetük.

Talán ezért is mondja az egyik felem, hogy menni kell, nekünk 89-ben azt mondták, hogy majd 20 év eltelik és jobb lesz. Igen, nekem jobb volt, de sokaknak nem. Szeretem ezt az országot, de amíg van rá lehetőségem, miért ne próbálhatnánk meg másutt is?

Sokszor elképzelek két szitut a jövőből, hogy milyen lenne: a fiamat majd egyszer megkérdezem, hogy hol szeretne tanulni és azt mondja, hogy a Corvinus-on. Erre én azt mondom neki, sajnos fiam azt nem bírjuk kifizetni, mert anno itthon maradtunk nagy hazaszeretetből.

Vagy elmegyünk külföldre és ugyanezt megkérdezem tőle 15 év múlva és sorolom neki: Bécs, Zürich vagy netán Budapest?"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr175112628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyapjasmaki 2013.03.02. 18:31:57

@Tökfőzelék: Szerintem meg mindenkivel össze kellene vetni. Nem tudom, de ha rendesen utánajárnánk. Nem hiszem, hogy olyan rettentő nagy különbségeket tapasztalnánk.

Mert ugye óvónő bérében nagy a különbség:

Itthon 110 000 HUF
Svájcban 4000 CHF = 960 000 HUF

8,7x több, de

Itthon egy kenyér 160-290 HUF ~ 225 HUF
Svájcban egy kenyér 4 CHF = 960 HUF

4,2x drágább a kenyér

Itthon az óvónő ha csak kenyeret venne 488 db-t tudna
Svájcban az óvónő ha csak kenyeret venne 1000 db-t tudna

2x több kenyeret keres máris leesett a 8,7-t 2-re

A munkáltatónak nem 110 000 HUF-ba kerül ez az óvónő, hanem kb 260 000 HUF-ba, amiből 1155 kenyér kerülne ki.

A kérdés az hogy Svájcban mennyibe kerül a munkáltatónak z óvónő és hogy ebből mennyi kenyér kerülne ki. Azt a számot kellene összevetni az 1155-el. Ebből szerintem látszódna hogy messze nem 8.7x-es a különbség, de nem is 2x.

Utána meg kellene vizsgálni hogy mégis mi az amiben különbség van és miért ért kap kint az óvónő 2x annyit, mint a magyar társai.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.03.02. 18:37:17

@montroyal: nem a gyerek miatt....nincs is gyerekem, és ha nem is lenne, akkor is szívesebben választanám a nem dolgozást, mondjuk ha nyernék a lottón nagyon sokat, de sajnos nem vagyok az a típus, aki szeret függésben élni, szóval nem, nem támasztom alá az elméleted, én nem akarom, hogy a férjem helyettem dolgozzon, én meg csak élvezzem a semmittevést. 19 éves korom óta folyamatosan dolgozom, mindig támogattam a szüleimet, a testvéreimet, és és az esetek többségében többet kerestem, mint a férfi, aki velem volt/van. A célom, hogy megálljak a saját lábamon, ne szoruljak rá senkire. Ez eddig mindig meg is valósult.

Szóval igen, ha tehetném akkor inkább nem dolgoznék.

30-06 2013.03.02. 18:37:55

erre találták ki a fogyasztói kosár intézményét a közgazdászok

gyapjasmaki 2013.03.02. 18:41:15

@30-06: Nem tudom pontosan az hogy megy. Mármint abba mennyire vannak beleszámolva a munkáltató terhei? Az érdekelne hogy egy adott munkáért az egyes országokban mennyit fizetnek. Nem netto, hanem még a legelején. Minden adóteher nélkül. Hogy ez mennyire elég az ottani árak fényében?

Tökfőzelék (törölt) 2013.03.02. 18:41:52

@montroyal: kattints rá a nevedre és ott van, hogy üzenetek

@gyapjasmaki: azért értelmetlen, mert teljesen eltérő a gazdaság szerkezete, így nincs értelme hasonlítgatni

@DieNanny: a bécsi dialektus is hasonlít rá?

zopilote 2013.03.02. 18:42:01

@DieNanny:
" ... és aki 20 év múlva hazamegy, szedett össze annyi tapasztalatot (és pénzt), és van
annyi rálátása ennyi év távlatából a problémákra, hogy talán részt tud venni - ha akar -
Mo felvirágoztatásában "
Na, ebben ne bizz! Ha vki kint el 2 evig egy mas orszagban es hazamegy latogatoba, ugy
ossza az eszt, ugy veri magat, hogy megutaljak meg a regi baratai is. Es azt hiszed valtoz-
nak kinn? Megmaradnak ugyanolyan begyepesedett, nagykepu, homofob, rasszistanak,
mint amilyenek otthon voltak, sot! Csak a penz a mindenuk, aszerint merik az embert. Ha
esetleg csinalnanak is valami vallalkozast, abban ugyanugy megszivatnak a honfitarsaikat,
mint a tobbi hazai vallalkozo. Es ha nem jonne be nekik, megint az orszagot okolnak si-
kertelenseguk miatt. A politikarol ne is beszeljunk, hiszen legtobb azert ment ki, hogy ne
legyen reszse. De kinn is virit a kocsijan a Nagymagyarorszag matrica. Csak azt tudja,
A befogado orszag tortenelmerol csak annyit tud, amit esetleg a TV - bol lat.
Termeszetesen van kivetel, nem sok, jo ha 10 % - a kivandoroltaknak.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.02. 18:43:13

@petrasp: bocs nem ismerlek ha kivetel vagy az jo ..az elmeletem azert nem cserelem fel..

gyapjasmaki 2013.03.02. 18:50:42

@Tökfőzelék: Lehet igazad van nem értek hozzá. Azt szeretném csak kihozni ebből, hogy nyugaton sem fizetik meg jobban ugyanazt a munkát, mint itthon. Hogy nem 8x annyit keres valaki odakint, mert a kinti árak is magasabbak. Egyúttal szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a rendszer is más, és azért kap valaki arányaiban is több pénzt kint mint itthon, mert ott kevesebbet vesz el az állam és inkább a dolgozóra bízza a pénzt.

Nem vagyok közgazdász, de ha itthon drasztikusan le szeretnénk csökkentenék az adókat és az egyes állami szolgáltatásokat fizetőssé szeretnénk tenni. Akkor ez milyen akadályba ütközne a lakosság esetleges nem tetszésén kívül?

zopilote 2013.03.02. 18:52:10

@hagyma:
" 8 ev mulva hazamegyek miniszterelnoknek, tele vagyok tapasztalattal "
Tokeletesen passzolnal a sorban a rendszervaltas utani miniszterelnokok soraban:)

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.03.02. 18:54:38

@montroyal: :) semmi gond. Nem tudom, hogy kivétel vagyok-e, mert a barátnőim között soknak van ilyen felfogása (szerintem mindnek), de az elméletedet ezek alapján ne másítsd meg, mert ez nem reprezentatív adat...:D

DieNanny CH 2013.03.02. 18:56:34

@gyapjasmaki:
"miért ért kap kint az óvónő 2x annyit, mint a magyar társai. "

Mert becsülete van a pedagógusnak. Meg a kétkezi munkának. Itt 17 éves kortól már több mint a fele dolgozik. Nem nézik le azt, akinek nincs diplomája, ne adj' isten érettségije. A fodrászüzlet kirakatában ki van plakátolva névvel, fényképpel, ha egy gyakornok sikeres vizsgát tett...

DieNanny CH 2013.03.02. 18:58:50

@Tökfőzelék:
Egyszer hallottam a bécsi dialektust, úgy 10 éve, de teljesen másmilyen. Bár, számomra ugyanolyan érthetetlen volt.

DieNanny CH 2013.03.02. 19:00:47

@zopilote:
Ezért csak olyan alkalmas rá, aki elsajátította a nyugati értékrendet. - Már azt, amelyik előrébb vitte a gazdagabb országokat...

Tökfőzelék (törölt) 2013.03.02. 19:01:49

@gyapjasmaki: elvileg meg lehet tenni, ha nem borul fel az államháztartás

zopilote 2013.03.02. 19:10:59

@DieNanny:
" aztán 4-et Badenben "
Badent olvasva, visszajottek a regi szep emlekek:) A menekultaborbol ( Traiskirchen )
sokszor atjartunk oda " bulizni " Nagyon szep kis varoska, szivesen setalgattam a bel-
varosaban.

gyapjasmaki 2013.03.02. 19:13:25

@DieNanny: Hát igen Magyarországon ez kicsit máshogy megy.

"fényképpel, ha egy gyakornok sikeres vizsgát tett..." - Eddig vizsga nélkül vágta a hajam :O

Viszont szerintem az elvégzett munka Svájcban sem 2x annyit ér, az adok is tuti belejátszanak még.

zopilote 2013.03.02. 19:23:38

@DieNanny:
" Ezért csak olyan alkalmas rá, aki elsajátította a nyugati értékrendet. - Már azt, amelyik
előrébb vitte a gazdagabb országokat... "
Az nyugati ertekrendeken kivul volt nagyon sok mas ok is, ami elorevitte oket: a hidegha-
boru politikaja, ertve ezalatt azt, hogy a nyugati munkasnak tobb szabadsagot es penzt
adtak, csakhogy fogja be a pofajat. Megszunt a ket vilagrend, gyozott a nyugati, veszik
is vissza szepen az engedmenyeket, szocialis juttatasokat.
Olaszorszagban es Franciaorszagban nem protestans munkamoral es ertekrend az uralkodo,
megis egesz elheto, emberi tarsadalmuk van.

Jaffar 2013.03.02. 19:32:45

@gyapjasmaki:
Kár azon lovagolni, hogy miért kap egy adott országban ugyanazért munkáért jóval több fizut. Arról nem is beszélve, hogy szinte mindenki a magyar béreket a fejlett nyugattal és nem a környezö (Ausztria kivétel) országokéval hasonlítja. Miért nem Kínával hasonlítotok, vagy Thaifölddel? Mert akkor a magyar bér lenne "indokolatlanul" magas?
Inkább azt kell megnézni, hogy az adott országban mennyit ér az a fizetés. Jól hangzik az 1000€-s osztrák minimálbér, de csak akkor, ha ezt Magyarországon kell elkölteni. Az ottani lakásárak és bérlemények mellett a minimálber valóban arra elég, hogy kifizesd a számlákat és a hónap végéig talán kitart a kajára is. S Ausztria az egyik leggazdagabb ország Európában.
Ha össze kellene hasonlítani az ár/értéket, akkor azt mondanám, hogy az 1000€ Ausztriában annyi, mint odahaz kb 90e FT, max 100e és nem több.

gyapjasmaki 2013.03.02. 19:32:57

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Már csak adott munkabére lenne érdekes kint és itthon hogy mennyi.

Bulgáriában az eredeti bér 65%-át kapja meg
Magyarországon az eredeti bér 42%-át kapja meg

Az árszint 75%-a a magyarnak, akkor egy kenyér úgy 170 Ft vagyis úgy 1 BGN (Bolgár leva).

Most már csak az lenne a kérdés hogy egy bizonyos szakmában mennyi kb. kint egy fizetés és itthon mennyi.

gyapjasmaki 2013.03.02. 19:37:47

@Jaffar: Éppen ezt akarom kihozni amit te is leírtál. Bár Svájcban 8x a bér, de az árak 4x akkorák. Továbbá a Svájcban sokkal kevesebb a teher a munkabéren vagyis messze nem annyival többet fizetnek Svájcban ugyanazért munkáért mint itthon. Ha itthon a munkabéred nem csak 42%-át kapnád kézhez, hanem mondjuk 80%-át már majdnem ugyanannyit keresnél mint egy svájci(vásárlóértékben és megélhetésnem értve).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.02. 19:50:21

@marsha: akkor minek mennek?
a ferje zseni, O diplomas nyelvekkel
van lakasuk
nincs olyan, hogy medoglok ha nem elehetek canadaban pl.
hanem csak ugy valahova mennek, mert a 3 eves fiam nem mehet a corvinusra
nem tul eletszeru a dolog, de ha igaz is, nem ertem minek
ervenyesuljenek otthon

30-06 2013.03.02. 19:56:29

www.euvonal.hu
szerintem elég sok érdemi információval szolgál, persze nincs minden ország folyamatosan pontosítva, de úgy nagyjábó

gyapjasmaki 2013.03.02. 20:14:22

@30-06: Köszönöm, itt tényleg nagyon sok infó van.

marsha 2013.03.02. 20:20:51

@hagyma: á, nem kell mindent érteni:)
Még nem forrta ki magát a döntés. De pénzgyűjtés helyett/mellett élhetnek is kicsit, hátha akkor nem fáj annyira, és nem is túl messzire, elszakadni a hazájuktól...

bpetya75 2013.03.02. 21:16:47

@hagyma:

Kikérem magamnak! Én egyáltalán nem vágyom pálmafákra ;-)

tanato 2013.03.02. 21:33:45

@zopilote: Nagyon jól látod a dolgokat,a két világrendnek nagyban köszönhető hogy a nyugati munkások sokkal jobban éltek mint a keleti blokkban,kénytelenek voltak a tőkések sokkal magasabb életszínvonalat biztosítani a dolgozóknak,erkölcsileg bizonyítandó a tőkés rend fölényét a kommunista rend felett,hogy felülkerekedjenek a kommunista országokon.Most hogy legyőzték a keleti blokkot,már nem annyira fontos a munkások relatíve magasabb életszínvonalának megtartása,most fontosabb a profit maximalizálás a dolgozók kisajtolása által.És ez még fokozottabban vonatkozik pl. a magyar kapitalista rendszerre.Hiába na, mi kis híján egyidősek vagyunk sok dolgot ugyanúgy látunk.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.03.02. 21:40:27

@DieNanny: nálunk is mi visszük az oviba a wcpapírt, zsepit, gyümölcsnapra a gyümit, meg társadalmi munka az ovi udvarán, stb. Én se értem teljesen, mire fizetem azt a brutálsok adót.

2013.03.02. 21:48:29

@DieNanny: Megpróbálták anno erőltetni az mg-t, nem igazán jött be (azt aláírom, hogy maga a rendszer erősen megkérdőjelezhető volt). A hazai gazdaság pár százalékát adja "csupán".

montroyal ( CAN qc) 2013.03.02. 21:51:02

@Tökfőzelék: megtalaltam az e-mailben kosz olvasgattam
ez is egyfajta HA ... mig masok haboruznak te dicso ausztria hazasodj... ez a mondas atforditva mig masok kinlodnak dolgoznak te dicso holgy hazasodj... igy is meglehet oldani ..nem is sok esz kell hozza, csak jo test, es egy palimadar..

2013.03.02. 21:54:17

@Jaffar: A szegénységi küszöb valami 700-800 euró (?). Értem én, hogy ott az 1000 euró nem sok pénz, csak azt nem értem, hogy miért az itthoni 90 ezerrel kell összehasonlítani. Aki itthon beszél (és nem papírja van róla) németül, az biztos, hogy nem megy el éhbérért dolgozni sehova, maximum akkor, ha a szükség viszi rá.

2013.03.02. 21:56:41

@nyuszigonosz: Én meg nem szeretek, és nemcsak az alacsony fizetések miatt...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.03.02. 22:01:22

@Jaffar: de az sem mindegy hogy a dolgozók fele keres-e ennyit, vagy csak az alsó 10%...Mert itthon sajnos kb a fele.

nyuszigonosz 2013.03.02. 22:04:52

@Philosoraptor:
Sajnálom. Talán - ha megtehetö - próbálj ezen változtatni.

2013.03.02. 22:14:31

@nyuszigonosz: Hm, ahhoz a társadalom nagy részének kellene változnia. Ahhoz meg én kevés vagyok, és nem is díjazom, ha engem bárki is megakarna változtatni, így én sem szeretnék senkin sem változtatni, a változásnak belülről kell jönnie. De amíg az emberek nem vállalják a felelősséget a tetteikért, és mindig mást hibáztatnak, ahelyett, hogy önkritikát gyakorolnának, nem fog itt semmi érdemi változás történni szvsz.

Arról meg jobb nem is beszélni, hogy a politikusok hogyan játsszák ki egymás ellen az embereket. Lásd, nyugdíjemelés, rezsicsökkentés, tandíj és röghöz kötés, határon túli magyarok szavazójoga meg amit olvashat az ember. Az a lényeg, hogy mindig lehet valakit utálni meg hibáztatni, addig sem kell gondolkodni. :)

nyuszigonosz 2013.03.02. 22:24:48

@Philosoraptor: Sajnos ez tényleg így van.
Mondjuk minden országban vannak mindenféle politikai képtelenségek, itt is. (No) Föleg mert ezévben még választások is lesznek.
Magyarország viszont már valahol a ló nagyon többedik oldalán van éppen. Vagyishogy a politikusok az oda-vissza semmire-sem-jó döntéseikkel.

2013.03.02. 22:34:58

@nyuszigonosz: Nem tudom, hogy máshol hogy van, de ebben az országban semmi meglepő nincsen azon, hogy nyíltan nyerik a közbeszerzéseket az ismerősök, pajtások, hogy legyen mit visszaosztani. És ez csak a jéghegy csúcsa.

Személy szerint én nem fogom feláldozni a fiatalságom, se az életem arra, hogy árral szemben ússzak, mert fölösleges. Amíg az emberek nem változnak meg, és nem kerülnek ki olyan vezetők, akik esetleg az ország javát is néznék, nemcsak a saját zsebüket töltenék és a hatalmat gyakorolnák, addig nem lesz változás itthon.

nyuszigonosz 2013.03.02. 22:43:54

@Philosoraptor: Máshol is van ez a ki- és visszaosztás, csak ugye nem nyíltan. Az is igaz, hogy ha mégis fény derül ilyenre, hát legalább "gurul pár fej". ( igaz, néha felfelé )

Egészében az élet itt mégis jó, más, másképp jó.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.02. 23:49:51

@DieNanny: Nem voltam ovono, de amig a berenyi oviban voltam nekunk logikai feladatokat adtak. Rengeteget. Imadtam. Mindig probaltak lekotni a gyerekeket , kinek kinek a kepessegei alapjan. Volt akit rajzolassal kotottek le, volt akit festessel.

Nem csak enek meg vers memorizalas letezik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.02. 23:56:44

@tildy:): de lehet ezt rosszul is csinalni, falura kerulven olyan csoportba kerultem, amelynek joval kevesebbet engedtek. Tilos volt konyvet olvasni ( azt csak a tanarok gyerekeinek lehetett!!!) , es abszolut nem engedtek azt , amit a masik csoportnak igen.
Nehogymar valaki kilogjon a sorbol.
Na a korabbi inspiralo kornyezethez kepest nem kicsit vettem zokon.

váj mí 2013.03.03. 00:10:23

@Philosoraptor: De elmegy, ha csak a német nyelvtudása van meg. Elmegy olyan munkakörbe német nyelvterületre, ahol egy kelet-európai nyelv ismerete előny. Kettőé meg valóságos bónusz. Plusz angol.
Itthon 3-4 nyelvvel mihez tud kezdeni? A fordítói-tolmács brancsba kihalásos alapon lehet bekerülni, komoly kapcsolatokkal... még akkor is. Vagy annyira alámegy az áraknak, hogy az már szégyen.. például 40 fillér/leütésként vállal fordítást, vagy 5 ezerért 1 órás szinkrontolmácsolást...

Ja, különben, én szeretem Magyarországot ... turistaként. Úgy kurvafasza. De tényleg.

váj mí 2013.03.03. 00:51:39

@tildy:): Én csak átlagos román oviba és napközibe jártam, sem logikai feladatokra, sem más manapság divatos izékre nem emlékszem. Arra viszont igen, hogy rengeteg népmesét, népdalt és hasonlókat tanultunk.

Das schönste Bundesland der Welt 2013.03.03. 01:19:33

@gyapjasmaki: A svájci - magyar összehasonlításhoz lenne egy-két gondolatom:

- a 4 frankos kenyér azért nem pont olyan minőségű, mint a 220 forintos. Nem tudom, hogy élsz, de - ha Magyarországon - , akkor egyszer vegyél egy 500 HUF/kilós kenyeret. Még az sem éri el a 4 frankos színvonalát.

- a lakhatás természetesen nagyon drága dolog Svájcban, de ha a 4000 frankból kifizeti a lakbért meg a számláit és még kaját is vesz magának az ember, meg még utazik és mulat is egy kicsit, akkor szerintem olyan 1500 frank megmarad. A magyarországi 110000-ből talán egy 10000-es (de ebben az utóbbiban nem biztos, hogy benne van a mulatás). Meddig kell spórolni, hogy vegyen az ember mondjuk egy Skoda Fabiat? Ha esetleg akar valaki nyaralni, ahhoz mennyit kell dolgozni?

A svájci 4000 frank sokkal többet ér, mint a magyarországi 110000 forint.

váj mí 2013.03.03. 01:29:38

@tildy:): Nem, semmi ilyen iq tesztszerű izé nem volt. Sokat kirándultunk a környéken, sok mesét, népdalt meg ilyesmiket tanultunk. Mindez a '70-es évek legeslegvégén. Biztos nem volt korszerű, de leszarom, mert amennyire én emlékszem, imádtam a napközit és az ovit. Két rossz emlékem van ezzel kapcsolatban, a tejleves és az, hogy egyszer nagyon bevágtam az oldalam egy szekrény szélébe, amikor valami pörgetős táncos izét gyakoroltunk.

PannonBoy 2013.03.03. 01:42:41

A diploma-dologhoz: Szóval, nem hiszem, hogy Corvinus-os diplomát akarnának, ez csak itthon nagy szám, külföldön azt se tudják, mi az a Corvinus. De tényleg, túl sok a felsőoktatási intézmény Magyarországon. Inkább lenne feleennyi, de akkor legyünk már rajta azokon a ranglistákon. Ugyanis nagyon bosszantó, hogy valaki itthon szerez egy diplomát, de ha nemzetközi szinten is messze akar jutni, akkor külföldön is kell még egy diplomát csinálnia. Frusztráló. Szóval itt a felsőoktatás problémája remekül rávilágít az ország gondjára.

zopilote 2013.03.03. 02:57:26

@PannonBoy:
Mivel megszunt a sorkatonasag es a bortonok is tultelitettek, be kell valamifele rendezett
keretek koze terelni az amugy munka - es elfoglaltsag nelkuli fiatalsagot. Erre megfelelnek
a felsooktatasi intezmenyek:)
(ez nem hungaricum, Ny - Europa es Amerika is igy csinalja, es eleg reg ota)

zopilote 2013.03.03. 03:56:38

Sajnos csak keson jutott eszembe egy reszeg mexikoi ferjre jellemzo rovid videolinket
betenni:
www.youtube.com/watch?v=w9ZJMH5yQvQ
Eufemio, a reszeg tancos Michoacanbol. Jo szorakozast!!:))

zopilote 2013.03.03. 05:20:20

@montroyal:
Nem rossz, sot! :) Tetszett!!

DieNanny CH 2013.03.03. 06:22:47

@gyapjasmaki:

Most jutott eszembe, hogy pl a családhoz, ahol dolgozom, a bölcsődén keresztül vagyok kiközvetítve. A család fizet 23Fr-ot óránként a bölcsinek, én 21-et kapok bruttóban. Mivel tényleg nem értek a gazdasághoz, akkor tulajdonképpen én nem kerülök semmibe a bölcsinek? Mert a 2 Fr óránként elmegy neki egyéb költségekre. Vagy hogy van ez?
Ha van egy mosógépszerelő cég, emberke jön javítani, én a cégnek fizetek 1000 Ft-ot óránként, emberke megkap 800-at, akkor még milyen pluszköltsége van a cégnek? És azt honnan teremti elő?
Nem tudom, te értesz-e ilyenhez, de talán más igen...

DieNanny CH 2013.03.03. 06:30:09

@Philosoraptor:
"határon túli magyarok szavazójoga"

Hú, egy nagyon rosszindulatú gondolat fészkelte be magát a fejembe. Esetleg, nem azért akarják a kettős állampolgárságot, meg szavazati jogot nekik, hogy aztán jól meg lehessen adóztatni őket? Mert aki nyugaton dolgozik, de magyar állampolgár, azt meg akarják. Aki keleten dolgozik, de állampolgár...???

Hiába na, vasárnap kora reggel van...

DieNanny CH 2013.03.03. 06:33:34

@tildy:):
Persze, igazad van, a vers és ének csupán a szülő felé való reprezentálás legjobb eszköze. Meg a rajz, de azt nem minden szülő értékeli.

DieNanny CH 2013.03.03. 06:37:52

@Das schönste Bundesland der Welt:

Igen, végül sok osztás-szorzás után az jött ki, hogy vásárlóértékében kb 2x annyit ér.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 08:34:57

@gyapjasmaki:

Igen, kb. ez az ár.

Fizetések. A magyarnál kisebbek. Az átlag jelenleg bruttó 713 leva (110 ezer Ft), azaz nettó 563 leva (86 ezer Ft).

Hozzá kell tenni: a munkahelyek alig 20 %-a teljesen fehér, azaz a valós bérszint magasabb ennél.

Óriási különbségek vannak szakmák között, az egyik posztoló által leírt egyiptomi viszonyokhoz hasonlítanak. S még nagyobbak a különbségek az ország különböző részei között.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 08:37:21

@gyapjasmaki:

"Ha itthon a munkabéred nem csak 42%-át kapnád kézhez, hanem mondjuk 80%-át"

Ilyen csak egyes jóléti olajállamokban és egyes adóparadicsomokban van.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 08:37:54

@DieNanny:

A legtöbb országgal megállapodás van a kettős adóztatásról.

gyapjasmaki 2013.03.03. 08:55:53

@Das schönste Bundesland der Welt: Igazad van. 110 000 HUF nem azonos a 4000 CHF-al. Nem is ezt mondtam, hanem ha nem 42%-ot hanem 80%-ot kapna meg az ember a munkabéréből, akkor lenne kb ugyanott. Az meg az óvónő 110 000 HUF-ja helyett 208 000 HUF körül lenne.

kb. 300 HUF-ért tökéletes kenyeret kapok a helyi pékségben. 400 HUF-ért már akár magam is meg tudnám sütni. Persze tudnék 600 HUF-ért is csinálni vagy venni. Az emberek többsége nem 500 HUF-ért veszi a kenyeret, hanem 230 HUF-ért kb. és nem a minőség az elsődleges szempont. Gondolom sokan meg a nagy raktáráruházakban(Tesco, Auchan,..), ahol 154-170 HUF -tér is lehet kapni.

A számításaim amúgy se a kenyéráron buknának meg. Hanem hogy ez csak egy pár adat. Rengeteg szakmát össze kellene hasonlítani, hogy bármiféle összefüggést le lehessen vonni. Arról nem is beszélve, hogy én se voltam elég pontos. Az áfa-t pl bele se számoltam és megélhetést csak a kenyér árában mértem. Szóval jó 1000 sebből vérzik a dolog, de az látható belőle, hogy nem 8x a különbség a fizetések között, hanem sokkal inkább 1-1,5x mondjuk. A svájci adórendszertől függ pontosan mennyi, amit nem ismerek(a magyart se túlzottan).

2013.03.03. 08:56:08

@nyuszigonosz: Bizonyára így van, kapzsi emberek mindenhol vannak a világon. Ami itthon megy, az azonban már vérlázító.

gyapjasmaki 2013.03.03. 08:58:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Akkor ez meddig mehetne fel normálisan?

Mondjuk 60%, 65%?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 09:01:17

@gyapjasmaki:

Igen, így gondolom. Az élhetőbb európai országok szintjéig. Ami komoly változás lenne, hiszen az életszínvonal egyharmadnyival javulna.

2013.03.03. 09:01:22

@váj mí: Erre én sajnos nem látok rá, de azt nem értem, hogy miért kell mindig a legrosszabbat feltételezni mindenről, legalábbis itt 1-2 majom mindig kinyilvánítja a nagy igazságot, hogy ki csak mosogatni mennek az emberek. De ha itthon volt előtte éhbérért rabszolga, az persze teljesen természetes és jól is van így. Aki jól beszéli a nyelvet, annak szerintem van annyi önbecsülése, hogy nem feltétlen vállalja el a legrosszabbul fizető munkát. Persze, a szükség ráviheti.

Ugyandehogy (törölt) 2013.03.03. 09:06:12

@gyapjasmaki: lényegtelen, de 400ért már két kiló kenyeret sütsz, ha magad csinálod.

2013.03.03. 09:09:44

@DieNanny: Valami lázálommal teli éjszakán találhatták ezt ki. Mármint a kettős adóztatást. Nem hiszem, hogy sikerülne belőle bármit is kihozni, eu-ban nem is létezhet kettős adóztatás. Azt meg ők sem gondolhatják komolyan, hogy bárkinek kiadja egy másik ország az adatait.

A határon kívüli magyarság kérdése meg szerintem nagyon egyszerű, ha politikus fejjel gondolkodsz. Kapnak szavazati jogot és állampolgárságot, ami újabb szavazóbázist jelent majd neki, másrészt akik a határ innenső oldalán vannak, nem akarják, hogy jöjjenek tömegével, és így majd legalább lehet utálni megint valakit. Manipuláció az egésznek a lényege.

2013.03.03. 09:11:37

@Babette_: Majdnem 400 hozzászólás. :O Azt talán nem olvasom végig.

Tökfőzelék (törölt) 2013.03.03. 09:14:42

@montroyal: de én ezt undorítónak tartom, különösen akkor, ha erről még dicsekszik valaki

gyapjasmaki 2013.03.03. 09:17:21

@Babette_: Attól függ milyent szeretnél csinálni. Persze 40-ből akár 2-öt is lehet, de ha már magam csinálom, akkor legyen olyan amilyent szeretnék, ne sima fehér kenyér.

gyapjasmaki 2013.03.03. 09:26:12

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Akkor ha mondjuk 65%-al számolunk akkor a Svájci bérek "csak" 40%-al több kenyeret érnek, mint a magyarok. Ami még mindig elég sok, de messze nem 2x vagy 8x. Vagyis csak az adórendszerünk átdolgozásával 60%-al csökkenthetnénk a különbségeket, ami azért jelentős lenne. Persze ehhez szemléletváltás is kell.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 09:32:29

@gyapjasmaki:

Ez csak az alapcikkekre igaz. De az életszínvonal nem csak ez. Hiszen nyaralás, műszaki cikkek, stb. azonos árban vannak szinte mindenhol, s ezeknél a több fizetés sokkal többet jelent, itt már nem kell vásárlóértéket számolni.

gyapjasmaki 2013.03.03. 09:36:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Gondolom csak olyan cikkeknél igaz amelyeket helyben, vagy legalábbis az országban is elő tudnak állítani. Mert ami import az persze hozza magával árát is általában magával. Van, hogy drágább is.

gyapjasmaki 2013.03.03. 09:49:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

A magyar bruttó 220 ezer HUF, ami 126 ezer HUF nettó
A bolgár bruttó 713 leva (110 ezer Ft), ami nettó 563 leva (86 ezer Ft).

Vagyis jelenleg egy átlag magyar 560 kenyeret tud venni.
Egy átlag bolgár 550-560-at. Mivel itt a fekete gazdaság is benne van legyen inkább 570-580. Bár nem tudom mennyi lehet a tényleges bér.

Szóval kb. azonos.

Ha meg a munkáltatónál nézzük az összes bérterhet.

akkor a 220 ezer HUF bruttó az valójában 298 ezer HUF
mindez Bulgáriában 713 BGN bruttó az valójában 866 BGN(130 ezer HUF kb.)

Itt a kenyérarány:

magyar 1324 db
bolgár 866 db fekete gazdaság miatt mondjuk 900 db

13:9 vagyis 44%-al többet fizetnek Magyarországon egy átlag magyar munkájáért, mint Bulgáriában egy átlag bolgárnak. Persze ki tudja mennyit kompenzálnak a fekete pénzek. Valamint itt is csak kenyereket vettem, szóval szintén 1000 sebből vérzik.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 09:56:55

@gyapjasmaki:

Szubjektív alapon saccolva 2007-ben az átlagmagyar életszínvonalja az átlagbolgárénál 30 %-kal magasabb volt, Azóta ez csökkent, de szerintem az átlagmagyar most is jobban él.

Nagyon sok függ attól, hogy mit nézel. A rezsi pl. a magyarnak a fele.

DieNanny CH 2013.03.03. 11:17:42

@Philosoraptor:
"nem akarják, hogy jöjjenek tömegével,"

Hát, nagyon objektíven nézve, a határon túli magyarok mind egy kicsit jobb gazdaságú országban vannak, tehát ennek kicsi a valószínűsége...

DieNanny CH 2013.03.03. 11:22:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"műszaki cikkek, stb. azonos árban vannak"

Vagy kint olcsóbbak! Novemberben vettem egy 1 terás merevlemezt 80Fr-ért. (Kb 20ezer Ft) Ugyanaz a termék márkanévre, mindenféle számra stimmelve Mo-on 36ezer Ft lett volna. ????

DieNanny CH 2013.03.03. 11:55:19

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Megpróbálom százalékban kifejezni a kiadásaimat. Előre mondom, én nagyon kis igényű vagyok, azonkívül étkezni hetente 4x a munkahelyen étkezek, tehát ha nem ezt tenném, a kajaköltség a duplája lenne. Tehát most amit kézhez kapok pénzt, abból írom a százalékokat!

TB: 11%

Telefon,net: 2,5% (Vezetékeset is be kellett kötnöm, anélkül nincs gyors netem. De nem használom, engem viszont hívhatnak)

Lakásbiztosítás: 1%
Munkába járás útiköltsége: 2,2%
Lakbér+rezsi: 16%
Mobiltel (feltöltőkártya): 0,3%
Kaja: 3,5%
Egyéb vásárlás: 0,7%

Ezek a havi állandó költségeim. Ez 46,2%.
50%-át magam döntöm el, mire költöm. Szerintem így kicsit átláthatóbb az ár-érték arány.

gyapjasmaki 2013.03.03. 12:20:56

@DieNanny: Ebbe is közrejátszanak az adók, de ettől függetlenül én is érzékelem hogy valahogy túláraznak dolgokat Magyarországon.

gyapjasmaki 2013.03.03. 12:32:41

@DieNanny: Jó lenne a tudni hogy a munkáltatód, is fizet-e utánad, valamilyen járulékot. Az ottani étkezés pedig valamilyen juttatásnak számít, a magyar étkezési jegyhez vagy hasonló, étkeztetéshez hasonló.

Magyarországon a munkáltató a bruttó bér után:

Nyugdíj biztosítási járulék: 18%
Egészség biztosítási járulék: 11%

A munkavállaló pedig szintén a bruttó bére után:

Nyugdíjárulék 8%
Egészségbiztosítási járulék 3%
adóra meg 20-30-40% (0-600 ezer-ig, 600-1200 ezer-ig, 1,2 miliótól éves bér persze)

Vagyis a bruttó bére 26%-a megy nyugdíjra és 14%-a az egészségbiztosításra.

DieNanny CH 2013.03.03. 12:52:04

@gyapjasmaki:

Hát, azt tényleg nem tudom, ő mennyit fizet, viszont az én alapfizetésemből lejön 5,15% nyugdíj, betegség-biztosítás, és 1,1% munkanélküli járulék - az elnevezést nem tudom pontosan, amiből, ha munkanélküli lennék, fizetnének.

Ja, a kaja: ha a bölcsiben vagyok, akkor arra a napra levonnak 5Fr kajapénzt. Ez heti 1x van.

2013.03.03. 12:55:24

@DieNanny: Sokan vélik úgy, hogy a vendégmunkások is közrejátszanak abban, hogy színvonaltalan a szakmunkás munka és pluszban le is törik az árakat. A gazdasága lehet, hogy jobb (ez szinte mindegyik környező országról elmondható), de én nem vagyok arról meggyőződve, hogy jobb odaát élni, ott is van ugyanúgy szegénység meg elmaradottság.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 12:56:03

@DieNanny:

Mivel nem lenne helyes átlagokat mondani, leírom az én jelenlegi havi költségeimet itt Szeredőcön, ahol egy háromszobás lakásban lakom, egy négyemeletes házban:

villany: 9 ezer Ft
hideg víz: 6 ezer Ft
közös költség: 2 ezer Ft
telefon vezetékes: 3 ezer Ft
mobiltelefon, 2 db: 8 ezer Ft
internet: 4 ezer Ft
kábéltévé: 4 ezer Ft
fűtés és meleg víz: nyáron 9 ezer Ft, télen: 45 ezer Ft

2 gyereknek zsebpénz: 50 ezer Ft

utazás: 20 ezer Ft

étel otthon: 120 ezer Ft
étel utcán: 40 ezer Ft

kozmetikai szerek: 15 ezer Ft

Tehát összesen:
290 ezer Ft - nyáron
326 ezer Ft - télen.

Lakbér nincs, mert megvettem a lakást. Ha lenne, ez még plusz 75 ezer Ft lenne.

A fentiek 3 ember és 1 kutya (a lányom) étkezését tartalmazzák.

Hozzájuk vehetsz még havi 60 ezer Ft egyéb kiadást.

Két ember keres pénzt. Ha mindketten átlagbéren lennénk, a jövedelmünk 170 ezer Ft lenne. Azaz kb. a fenti kiadások 40 %-át fedezné.

Ebből azt hiszem már tudsz számolni.

gyapjasmaki 2013.03.03. 12:56:41

@DieNanny: Nehéz így megállapítani, hogy pontosan mennyi a különbség, de mindenképpen kint fizetnek meg jobban. Viszont szemlátomást kevesebb is az adó, mint itthon. Így bár hasonló életszínvonalat nem is lehetne elérni, de az adók csökkentésével a rendszer átszervezésével, jelentős javulást lehetne elérni. Ami kézzel fogató lenne mindenki pénztárcáján.

2013.03.03. 13:41:28

@gyapjasmaki: Meg talán kevesebbet is lopnak, nem? :)

gyapjasmaki 2013.03.03. 13:43:27

@Philosoraptor: Magyarországon korrupció vagy lopás? Azt se tudom az mi. :D

PannonBoy 2013.03.03. 15:59:41

@zopilote: Értem, amit mondasz. Ezzel csak egy gond van, hogyha túl sokan lesznek diplomások, akkor a diploma leértékelődik, azaz egy ember diplomája devalválódik. Ez vonatkozik mindazokra, akik régebben, ill. akik a közelmúltban szerezték a diplomájukat.
Vagyis annyit, fog érni, mint egy érettségi (azaz semmit), pedig az régen sokat ért (legalábbis nekem ezt mesélték).
Szóval, hogyha valaki ki akar tűnni a többi közül, akkor kénytelen doktorit, vagy MBA-t (ha olyan a szakterület, ahol van) tenni.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.03. 16:56:38

@Tökfőzelék: en is .. es mar irtam a szuleteskor megvan egyeseknek a foglalkozasa, vegul is minden ebbol ered kint allni az utcan vagy finomabb modszerrel keresni egy gazdag palimadarat es raakaszkodni , .. ez igy van igy fogadom el nekem is lanyom van 26 eves es nem szeretnem ha egy csoveshez menne..... ez a sok kitartott no azert bosszant es meg buszkek is ra .. es igen irigy vagyok en is szeretnem ha mas oldana meg az eletemet..

2013.03.03. 17:17:25

@DieNanny: Hm, nem is gondolná az ember...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.03. 20:28:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: milyen szuperbrutto? Kicsit le vagyok maradva, 2009-ben meg emlekeim szerint nem volt ilyesmi, nem is igazan ertem , mi ez.

24%. Ennyit fizet utanam a munkaltato az allam fele. Semmi egyeb fizetesi kotelezettsege nincs.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 21:25:12

@tildy:):

Nettó - amit kézhez kapsz.

Bruttó - amennyi hivatalosan a fizetésed.

Szuperbruttó = bérteher - amennyiben kerülsz összesen a munkáltatónak.

Pl. a bruttó béred 156 ezer Ft. ebből megy az államnak 54 ezer Ft. ezt azonal levonja munkaadód. Neked marad nettó 102 ezer Ft. Viszont a munkaadó köteles még 44 ezer Ft-ot befizetni az államnak utánad. Tehát a munkaadónak te összesen 200 ezer Ft-ba kerülsz, ez a szuperbruttód.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.04. 00:10:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: oke, akkor itt a brutto = szuperbruttoval. Nem tudok rola, hogy pluszban meg ok fizetnenek utanam az allamnak.

Ahogy neztem, 2010-ben vezettek be otthon a szuperbruttot, bar emlekeim szerint elotte is volt olyan jarulek, amit a munkalatonak pluszban be kellett fzetni, max nem neveztek meg.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.04. 08:22:13

@tildy:):

Két kölönböző dologról beszélünk. Szuperbruttó akkor is volt, amikor nem így nevezték. A bérteher mindig több volt a bruttó bérnél.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.04. 10:02:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: igen, de nem ez volt az alap kerdesed.
Hanem hogy mibol 24% az ossze levonas. Leirtam. :)

bpetya75 2013.03.04. 10:43:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Nem ez a szuperbruttó. Az egy rejtett szja-növelés volt. Az szja alapját növelték meg 27%-kal, ami történetesen a munkáltató által fizetett TB-járulék, de ezen kívül mást is fizet a foglalkoztató.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása