oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. szeptember 04. 06:58,  Japán színe és fonákja 146 komment

2012. szeptember 04. 06:58 Határátkelő

Japán színe és fonákja

A távol-keleti ország számomra mindig meglehetősen ellentmondásosnak tűnt. Vonz a kultúra, a gasztronómia, taszítanak ugyanakkor a merevnek tűnő viszonyok és a helyhiány. G. szerencsésebb, mint én, hiszen neki megadatott, hogy mindezt saját tapasztalatai alapján döntse el. Íme.

út cím.jpeg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

„Körülbelül egy éve élek Japánban. Tavaly szeptemberben diplomáztam otthon az orvosi egyetemen, mint általános orvos, és októberben már itt is voltam Kiotóban, mint PhD-s. Bár az, hogy itt lehetek, egy 3 évig tartó folyamat eredménye.

Mielőtt idejöttem volna tavaly októberben, már voltam itt kétszer, 3 és 4 évvel ezelőtt, kb. egy-egy hónapra nyáron, kórházi gyakorlatra. Akkor kezdett el érdekelni az ország, elkezdtem a nyelvet tanulni, és minden lehetőséget megpróbáltam felkutatni, hogy kijuthassak, és itt élhessek, mint orvos. Végül a japán nagykövetség kutatóösztöndíjával jutottam ki.

Szóval egy éve vagyok itt, és még egy-két évig szinte biztos, hogy maradok. Sok szempontból jó itt lenni, sok szempontból nem annyira. Nekem a mérleg jelenleg kb. fele-fele arányban áll a jó és a rossz között.

Tiszta és biztonságos

Amikor korábban voltam itt egy-egy hónapra, nagyon tetszett, úgy gondoltam, hogy itt akarok orvosként dolgozni. De mióta valóban itt dolgozom, igaz, nem gyakorló, hanem csak kutató orvosként, erről már letettem. Japánról sok embernek egy tipikus kép él a fejében, ami nyers halból, robotokból, „érdekes" erotikus filmekből, a tokiói metró tömegéből és a túlórából áll. Sok ezek közül igaz is, azonban a helyzet nem ilyen egyszerű.

Japán egy jó hely. Tiszta, biztonságos. Soha nem kell félni éjszaka, bárhol mászkáljon vagy biciklizzen az ember. A lopás, mint fogalom, nagyjából nem létezik. Ha az ember a bicikli kosarában hagyja a pénztárcáját, vagy a telefonját, bemegy enni egy helyre, amikor kimegy, biztos, hogy minden ott lesz.

Az emberek a több emeletes könyvtárakban, kávéházakban, a táskájukkal, telefonjukkal, pénztárcájukkal foglalják le a helyet a másodikon, majd lemennek egy emelettel lejjebb megvenni, amit akarnak. A boltok az utcán sok árut kint tartanak. És sehol sincsenek csipogós kapuk, mint nálunk.

Szolgáltatás, gasztronómia

A szolgáltatás szinte elképesztő, mindig mindenhol a vásárló az első. Egyszerűen szerintem lehetetlen rossz tapasztalatokat szerezni. Nekem még egyszer sem sikerült. Ha veszek valamit egy boltban, az eladó sokszor kikísér a zacskóval a bolt bejáratáig, kinyitja az ajtót, majd tízszer meghajolva adja át az árut és tizenötször köszön el. És ez nem a luxusbolt, szinte mindenhol így van.

Az ételek állati jók. A szintén tipikus kép, ami csak a nyers halból álló menüt illeti, egyáltalán nem állja meg a helyét, a japán konyha változatos, és mindenféle alapanyagot felhasznál. Az egyszerűbb ízek dominálnak. Sushit pedig inkább csak különleges alkalmakkor esznek, de legalábbis nem minden nap, csak a nyers hal megy.

kaja.jpeg

Ehhez kapcsolódik, hogy én itt még étteremben rosszat nem ettem, beleértve a mindenféle ebédelős, vacsorázós, menüs helyeket is beleértve. Tudom, hogy hihetetlen, de tényleg így van.

Ja, és nincs borravaló, meg szervízdíj. Az elegáns helyeken is megkapjuk a számlát, aztán kifelé menet általában a kasszánál fizetünk. Pedig ha van hely, ahol én adnék borravalót a kiszolgálásért, az itt van.

Mini lakások

A lakások valóban kicsik. Én 17 nm-en élek, ami egy szoba, meg egy mini előszoba a „konyhával", ami a csaptelepből, meg egy gázlángos sütőlapból áll, illetve itt van a fürdőszoba is, ami akkora, hogy ha kinyújtom a kezem, átérem az egészet. És ezért fizetek forintban számlák nélkül kb. 140 ezer forintot havonta.

Kiotóban nem központi részén lakom, viszont nem messze a belvárostól és a munkahelyemtől. Ugyanez a lakás kijjebb is legalább 90 ezer forintba kerül. A közüzemi számláktól néha kiver a víz, 18-20 köbméter gáz 15 ezer forintért és hasonlók. A víz legalább ingyen van, illetve benne van a lakbérben. Japánban lakásbérléskor általában egy hónapnyi kauciót kell fizetni és sok esetben egy-két hónap lakbérnyi összegű ajándékot a tulajnak. Fizetek azért, hogy kiveszem a lakását és lakbért fizetek... Én olyan helyet kerestem, ahol ilyen nincs, mert szerintem ez elfogadhatatlan.

folyó.jpeg

Annyi viszont biztos, hogy a japán nyelv ismerete nélkül elég nehézkes itt. Én szerencsére folyékonyan beszélek és olvasok is, de sok ismerősöm, aki nem, néha elég nagy gondban van. Angolul és a japánon kívül más nyelven nagyon kevesen tudnak. Sok az angol felirat, de a kisebb helyeken könnyen bele lehet szaladni csak kanji-s táblákba, étlapokba, etc... ekkor a személyzet mindent megtesz majd, hogy a chicken és beef szavakat kimondja, de néha ez is kudarcba fullad.

Távolságtartó, felszínes kedvesség

Az emberek... hát ezt hosszan lehetne fejtegetni. A japán társadalom szerintem elég fura, nekem egyáltalán nem szimpatikus. Az, hogy mindenki kedves, illedelmes, etc. általában igaz, bér ez egy felszínes dolog. Viszont az emberek elég nagy távolságot tartanak egymás között. Persze a szokásos témák, időjárás, ételek, stb. mennek mindenkivel, azonban ennél többre gyakran nem lehet jutni.

A barátok is távolságtartók egymással, egymást nem nagyon ölelgetik, az ilye n érintkezés nem nyerő. Régen látott ismerősök gyakran odarohannak egymáshoz, majd fél méterrel egymás előtt megállva meghajolnak, illetve max. egyszer vállon veregetik egymást.

Ez itt még mindig egy régimódi társadalom, ahol a férfi az úr és a nő alatta helyezkedik el minden szinten. Amit mi udvariasság alatt értünk, az itt egyáltalán nem követelmény. Előreengedni a nőket, segíteni vinni a nehéz bőröndöt, etc. – mindez nem nagyon van. Hányszor láttam már, japán csávó sétál elől, mögötte az asszony egy méterre a bőröndökkel.

Házasság után a japán nők egy része nem dolgozik, csak a háztartást vezeti és gyereket nevel. A férfi hozza be az összes pénzt, így hát ő a főnök. Érdekes viszont, hogy a keresetet általában odaadják a feleségnek, aki ad nekik vissza zsebpénzt.

Sokkoló élmény a profnál

A férfiak semmilyen házimunkát nem végeznek. Mindent a nő csinál, köszönet nem jár érte, ez természetes. Egyik legsokkolóbb élményem is ezzel kapcsolatos. Az egyik professzor meghívott engem és az osztály többi orvosát (összesen nyolc ember) magához vacsorára. A kórházat 7 körül elhagyva egy óra alatt értünk ki vonattal a prof házába.

Az ajtóban a felesége üdvözölt minket kedvesen, amikor a prof odaért csak ennyit vetett oda neki: „Kész a kaja?". Ezután mindenki asztalhoz ült, kivéve a feleséget. Aki egész este csak főzött, frissen készítette a fogásokat, sört töltött, stb.

Az egyik orvos kétórás késéssel érkezett, őt is megvárta, megint főzés. Közben nem evett semmit, ha volt egy szünet a főzésben, nem ült le az asztalhoz (mert nem is volt neki terítve), hanem csak egy kicsit távolabb a kanapéra. Ha próbált is beleszólni a beszélgetésbe, senki sem figyelt rá.

Majd mikor a késve érkező kolléga befejezte a kajálást, a feleség eltakarított mindent, majd a maradékból gyártott magának valamit, és a kanapén ülve egyedül megette. A prof még a pálcikákat sem tette vissza a tányérra, lelökte maga elé, és egy hangos böfögéssel nyugtázta a vacsorát...

Mindenki mindenkivel

Bevett szokás, hogy az esküvő után egy évvel a férj és feleség már külön hálószobában alszanak. Ez itt nem azt jelenti, hogy kihunyt a tűz (ami kb. sose volt), hanem ez így normális. Egy helyi barátom mondta, hogy ez azért is van, mert a gyerek születése után nem tudnak többé nőként nézni a feleségükre, csak a gyerek anyjaként.

Ezért csal mindenki mindenkit. Nagyon durván, csak félig titkolva. Annyi szolgáltatás épül csak erre... a férfiak munka után együtt isznak a kollégákkal (ez kötelező jellegű, nem nagyon lehet hazamenni a családhoz), és hát utána betérnek egy kis „fürdetésre", „health salonba", „snack barba", etc. Amikor pedig céges kirándulás van, elszabadul a pokol.

Éjjel-nappal a munkahelyen

Általában mindenki késő estig dolgozik, az este 10-11 óra sem ritka. Az én laboromban általában 11-ig bent vannak. Hétvégén is. A professzorom tavaly az egész évben egyetlen szabadnapot sem vett ki, minden nap jött, hétvégéken is. Egy másik orvos mondta, hogy 4 gyerekek van, de nem tudta megmondani, hány évesek. Itt hozzátenném, hogy amit egész nap csinálnak az nem hatékony munka, hanem felesleges „japánoskodás", meg arcmutatás. A logikus és effektív szavak itt nem ismertek, ha munkáról van szó.

cseresznyefák.jpeg

A férfiak felkelnek reggel, meló egész nap, este 10-kor hazaesnek, gyakran kapatosan (a munkatársakkal való közös ivászat), kaja, alvás, majd másnap ugyanez elölről. Nem véletlen, hogy mostanában a nyugdíjas kor körüli válások nagyon megszaporodtak, mikor már nincs meló, rájönnek, hogy „nem is ismerem ezt a faszit / nőt, nem láttam napközben 40 éve".

A fehér férfiaknak jó soruk van

Lányok... hát én elfogult vagyok az ázsiai lányokkal és nőkkel, nemcsak a japánokkal. Voltam Koreában és Tajvanon is, az ottaniakra ugyanez igaz. Szép, tiszta bőr, vékony, csinos lábak. Én már annyira „elfajultam", hogy nem tudok visszatérni a fehér lányokhoz, megmaradok az ázsiaiaknál, de ez ízlés kérdése.

Az a városi legenda viszont, hogy a fehér férfiaknak jól megy a dolga Ázsiában, teljesen igaz. Láttam már igénytelen, 120 kilós angolt szép japán lánnyal és nem azért, mert gazdag volt. Csak mert fehér külföldi. Szóval aki jót akar, az jöjjön Ázsiába... 

Egyébként itt a lányok részéről azt nézni, hogy a csávó mennyire gazdag, egyáltalán nem „gáz", hanem természetes. Mert ugye házasság után ők nem dolgoznak, tehát kell a jó kereset a férjtől.

Brutális fizetések, brutális árakkal

Elképesztő összegeket lehet itt keresni. Például a saját pályám (ami az egyik legjobban fizetett itt) 3-5 év után a havi 600-800 ezer yen reális (forintban akkor ez ugye 1,8-2 millió) az ügyeleti díjak és magánkórházas mellékmunkák nélkül. Minden elég drága is (nekem), de a helyi fizetésekből nem olyan vészes. Egy almát például nem tudok megvenni 350 forint alatt. EGY darabot.

Az, hogy Japán modern, sok szempontból igaz, ám más szempontokból nem. Lehet a telefont a metróállomás bejáratánál lévő chipkapuhoz érintve jegyet venni, de ami a bürokráciában folyik, az kész röhej. Mindenki papírokkal rohangál iratszekrényekhez, szinte semmi sincs számítógépesítve.

Ha van is, akkor először kinyomtatják a papírt, majd beszkennelik, majd kinyomtatnak még egyet... félelmetes. Az ATM-ek sok banknál délután 5-kor bezárnak. Nem tudok pénzt váltani csak dél és déli egy óra között.

A bicikliket nem lehet kölcsönadni, mindenki csak a sajátját használhatja, mert regisztrálva van az ember nevére, és ha más használja, akkor a rendőrség még azt hiszi, hogy lopott.

Több oldalt tele tudnék írni még, de már így is elég hosszú lett. Összesítve, Japán egy nagyon jó hely, főleg annak, aki együtt tud élni a hülyeségeivel. Sok dolgot nagyon szívesen átmentenék otthonra, sokat viszont otthonról hoznék ide. De hát ez minden országnál így van.

Ha kérdésetek van, nyugodtan tegyétek fel a kommentekben, megpróbálok válaszolni."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Japán

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr94753720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Határátkelő 2012.09.04. 19:15:17

@Lobelt Ledfold Reloaded: LOBELT!!! HURRÁ!!!! De jó, hogy itt vagy! A nap híre!!

Ugye írni is fogsz? Mert igény lenne rá... :))))

Üdv

Határátkelő

Határátkelő 2012.09.04. 19:18:22

@Étteremkritikus: Ez abszolút így van. Egy egészen különös helyet elfoglaló szervezet, én azt olvastam, hogy a cunami idején például megnyitották a székházaikat a hajlék nélkül maradtak előtt, szállították a takarókat, stb. Szóval bonyolult dolognak tűnik ez - persze én csak az olvasmányélményeimre támaszkodhatok.

Kivancsi 2012.09.04. 19:26:36

jo kis iras volt.....
de visszamennek meg egy kicsit japanba.
3x1 hetet voltam az akkor aktualis baratnonel.
jo dolgom volt :)
este 7kor landolt a gep 9kor talalka Tokyo megallonal
11kor mar lepedo akrobatika :):)

Q-rious 2012.09.04. 19:29:38

1995-ben a kóbei nagy földrengés után a yakuza az elsők között segített megszervezni a mentést és a károsultak megsegítését. Aztán később jelentős összegeket (jelentős: értsd JELENTŐS :) ) nyúltak le a segélyekből és kamu/korrupt pályázatokon keresztül az újjáépítési pénzekből is.

Jazo 2012.09.04. 19:32:50

@Zuiro:
A katasztrófával kapcsolatban az is érdekes, hogy úgy tudom a vizsgálóbizottság egyik nagy problémának azt hozta elő, hogy a japánok japánként cselekedtek, ami csak rontott a helyzeten, vagyis az alkalmazott-főnök viszony, az udvariaskodás, a feljebbvaló döntésének nem megkérdőjelezése mind csak rontott a katasztrófán. Ezzel gyakorlatilag valami olyasmit mondtak ki, hogy a mai tradicionális japán szokások nem igazán jönnek jól, ha egy atomerőművet kell üzemeltetni.

böbi 2012.09.04. 19:33:11

Nagyon tetszett a poszt, köszönöm. Illetve +1 fő bejelentkezett a Korea poszt várólistára :)

Ha valakit még mélyebben érdekel a japán lélek/gondolkozás, van rá egy nagyszerű könyv (www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=nindzsak&ID=80686) amit gyerekkoromban ronggyá olvastam és annak ellenére hogy a (a címéből fakadóan is) a nindzsákra fókuszál, nagyon jó jellemrajzot ad a japánokról. Kedvcsinálónak az egyik kedvencem, hogy miért tartottak apró porcelánpalotákban tücsökcsaládokat a tehetősebb japán családok és mire is használták a serkentőporral bekent tücsköket... :D

fzoli 2012.09.04. 19:44:11

Én kétszer 3 hétig voltam kint. Szép ország mese ország, de....
Találkoztunk kint egy Bostoni sráccal aki angolt tanított és szerintem sz Ő megfogalmazása áll a legközelebb a valósághoz
"Japán egy gyönyörű borítójú mesés könyv, kinyitod és a lapok üresek."
A munkamorál, hát igen, képesek egész nap egy táblázat előtt ülni és fel, le görgetni.

tanato 2012.09.04. 20:07:44

@Határátkelő: Lobeltnek én is nagyon örülök,mindig jó ha a régiek újból megjelennek.Már azt hittem Lobelt teljesen átpártolt a konkurrenciához.

tanato 2012.09.04. 20:13:37

@böbi: A Korea postot már én is várom,személyes érintettség,30 éve voltak koreai/persze északiak a Kádár és a Kim Ir Szen rezsim bratyizása miatt/évfolyamtársaim és egy kettővel közülük alaposan összebarátkoztam.Sajnos a további sorsukról nincsenek információim,az észak.koreai rezsim teljes zártsága miatt.Mindenesetre sok érdekeset meséltek Koreáról,meg főzték a koreai ételeket,amiből mindig adtak persze.

Carpy · http://japanvasut.blog.hu/ 2012.09.04. 20:23:40

Nagyon jó poszt, bemutatja a pozitívumokat és a negatívumokat is. A negatívumokban az a "jó", hogy azok egy (fehér) férfit szinte semmiben sem érintenek. Csak a pozitívumok.

Gyakorlatilag Japánban egy külföldinek több joga van, mint egy bennszülött japánnak. Nincs tán még egy ilyen ország.

És igen, a szolgáltatások minősége, az top. Ez egyszerűen megédesíti az ember napjait, és rengeteg nyűgöt, aggodalmat levesz a válláról, hogy tudja mire számíthat, és pont azt is kapja.

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.09.04. 20:25:53

Mirjam: nekem nem értették a szomszédaim, mi a kérdésem azzal kapcsolatban, hogy úgy rendelünk új 20 literes ivóvizes palackot, hogy az üreset kirakjuk a ház elé, és egy kis nejlonzacsiban rágumizzuk a pénzt. ok, nem ezreshegyek, csak kevesebb mint 1 dollár, de ha valaki végigaratta volna az utcát egy-egy hétfő délelőtt, azért összejött volna egy kis apró.
a motoromat többször hagytam úgy valahol (véletlen), hogy benne maradt a kulcs. ezt ki kéne próbálni Pesten, mi történne.
egy taxisnak egyszer véletlen 20 dollárt adtam nagyon apróban 15 helyett, nem számolta meg, órákkal később jött vissza kétségbeesetten, hogy a többletet visszaadja.
egyszerűen a többségnek nem jut eszébe se, hogy lenyúljon valamit. persze ahol a turisták a többség, és arat a maffia, azért kicsit más a helyzet, meg vannak jól dokumentált trükkök és scam-ek, de mondjuk a külvárosban mindenki nyitvahagyja az ajtót, meg az ajtó előtt a család összes cipőjét, utcán a napon a száradó ruhát, a suliban mindenki szanaszét a táskáját, holmiját (tanárok is), nincsenek kerítéssel körbevett gyümölcsösök és kertek. az egésznek az a veszélye, hogy az ember egyszerűen elfelejt óvatosnak lenni, mondjuk szanaszét hagyja a holmiját az éjjeli vonaton, amíg pisilni megy, vagy nem vigyáz a táskájára a tömegben - akkor sem, ha máshova megy, ahol pedig kellene. nem kis energia volt egyébként az elején megszokni, hogy nem kell paranoidnak lenni és állandóan 100% észnél lenni, hogy ki van a közelemben és mit csinál a kezével. eleinte még nehéz is elhinni, hogy végig lehet menni egy szakadt piacon úgy, hogy lóg az ember nyakán egy középkategóriás kamera, egyszerűen mintha valami ösztön lenne, hogy nemszabad, rázendítenek a vészcsengők, és gyakorolni kell kikapcsolni.

Birca: huszadrangú részletkérdés, de a burmai nem ragozó nyelv. ugyan nem álltam neki, mert kell a fenének még egy prüntyögős tonális nyelv külön megtanulni való betűkkel (ilyenből egy bőven elégegy életre), de most utánanéztem, mert meglepett volna, ha ragoznak. nem ragoznak, ugyanarra a logikára megy, mint a kínai vagy a thai.

magyarlanykairoban 2012.09.04. 20:31:07

Huu ezt a posztot nagyon jo volt olvasni, mert erdekel Japan de a gesaknal meg a technologianal lemaradtam :) Nem sokat tudok roluk, de remelem maskor is jelentkezel meg!
Viszont en ledobbentem amit a nokrol irtal, es rogton az jutott eszembe, hogy miert mindig a muszlim nok a szegenyek? ( vagy ugye az arab nok, mivel sokan gondoljak hogy a ketto egy es ugyanaz). Itt Egyiptomban nagyon sok ismerosom van, aki dolgozik akar ket muszakban is, reggeltol estik 12 orat,... meg mi ez a nokkel szembeni viselkedes? komolyan aki megegyszer a muszlim nok elnyomasa baromsaggal jon, mindenkepp felvilagositom, hogy kicsit eltevedt..... de pedig latni noket is dolgozni, azok akkor eletuk vegeig szinglik? Meg ez az igenytelenseg a testisegre meg a csaladra is....komolyan most teljesen le vagyok dobbenve!

klondike 2012.09.04. 20:44:21

Ha már így röpködnek az L- betűk, meg szeretném kérdezni a posztírótól (vagy aki tudja), hogy igaz-e az a hír, hogy a japánok nem tudják kimondani az L-betűt, merthogy nem létezik ennek megfelelő hang?

ayad 2012.09.04. 20:44:35

hú ez nagyon jó volt, még, még! :)

magyarlanykairoban 2012.09.04. 20:46:49

Mennyi Japanban a munkanelkuliseg aranya? Illetve abszolut nem ismernik a pihenes szot? vagy az kimerul a munka utani kotelezo iszogatasban? Nem is tudtam a japanok birjak az alkoholt :) pedig nekem az remlik, az azsiaiak nem igazan birjak, gyorsan kidolnek...

Taxomükke (UK) 2012.09.04. 20:50:15

@think different: ... ítíszínek ejteni pedig én még csak magyartól hallottam, de lehet, hogy én voltam keveset nyelvterületen...

Q-rious 2012.09.04. 20:52:01

@klondike: nagyjából igaz. A japánban nincs l csak r, ugyan ez az r nem pörgős, inkább lágy, eléggé a két hang között van.

Q-rious 2012.09.04. 20:56:01

@magyarlanykairoban: pillanatnyilag hivatalos adatok szerint 4,3%. Az alkoholt a legtöbben eléggé nem bírják.

2012.09.04. 21:00:39

@magyarlanykairoban: Ezzel annyira egyetertek, mindig ezzel jon mindenki hogy szegeny muszlim nok; sajnos altalanos dolog az emberi tarsadalomban hogy a nok hatranyos helyzetben vannak, van ahol / amikor ez jobban megnyilvanul mint maskor / mashol, miert kell mindig pont az arab / muszlim noket kipecezni, en sem ertem.

2012.09.04. 21:10:53

"A prof még a pálcikákat sem tette vissza a tányérra, lelökte maga elé, és egy hangos böfögéssel nyugtázta a vacsorát..."

Csodálkozom, hogy erre senki sem kapta fel a fejét. A böfögéssel fejezed ki, hogy ízlett az étel, mondhatjuk, hogy megtiszteled vele azt, aki főzte az ételt. Számunkra ez mennyire fura, nálunk baromi nagy illetlenségnek számít. De ugyanolyan furcsaság, minthogy a japánoknál a fehér a gyász színe (ha jól tudom). :)

lehuto 2012.09.04. 21:21:15

Nagyon fasza kis írás, köszi! Eddig nem akartam innen elmenni sehová, de most már igen... :) Na, jó, ez vicc, de egyre inkább érzem én is, hogy a Távol-Keletre kell elhúznom. Valószínűleg az összes számunkra érthetetlen szarságával együtt is egy sokkal hamarabb megszokhatóbb és élhetőbb hely, mint a saját ismert világunk...

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.09.04. 21:26:57

Szuper poszt volt. Eddig is hezitáltam, hogy érdekel-e Japán vagy nem, de most legalább megerősítetted az ambivalenciámat. :-)

Sákif za morro? 2012.09.04. 21:34:22

Rákívántam Japánra, pedig nem eszek halat. :-)

Katanahana 2012.09.04. 21:41:21

@klondike: nem tudják kimondani az L-betűt, merthogy nem létezik ennek megfelelő hang?

Japánban valóban nincs olyan hang, amit l-nek szokás megfeleltetni. A helyzet igazából az, hogy nem tudnak különbséget tenni az r és l között. A többség úgy ejti, hogy én inkább r-nek hallom, de van aki (japánul is) inkább l-nek. Valahol a kettő között.

Más:
Sok különbség van a nagyobb és kisebb városok között. "Vidéken" jóval olcsóbban normális méretű lakást lehet bérelni jóval olcsóbban, mint Tokio, Kioto környékén. Az emberek is sokkal közvetlenebbek.

Tényleg sokminden drága (lakás, közlekedés,...) , viszont vannak dolgok, amik elég olcsók. Pl. nagyon jókat lehet enni már
6-700 jenből (2000 Ft), ami az ottani bérekhez képest elég olcsó.

Lopás tényleg nem nagyon van, de biciklit és alkatrészt speciel
lopnak. Nekem kétszer lopták el a spéci hosszú nyeregcsövemet.

Valóban rengeteg fölösleges túlóra és álmunka a munkahelyen, sőt vannak eleve értelmetlen és felesleges komplett állások is.
Viszont egyre több japán is kezdi ezt felismerni. Komoly változások voltak az elmúlt évtizedben is. Sok fiatal már nagyon máshogy látja a világot, de azért még mindig nagyon meghatározók a hagyományok.

Külföldiként az a legjobb japánban, hogy lehet élvezni a jó szokások, szabályok előnyeit. Viszont a rosszakat nem kell betartanod feltétlen, hiszen "csak egy tudatlan" külföldi vagy.

radirpok_ 2012.09.04. 21:41:38

Egy kis olvasnivaló, hátha valaki még nem ismerte:
tokyoreloaded.blogspot.hu/

christophe 2012.09.04. 21:58:14

@magyarlanykairoban: Franciaorszàg tanfolyam,katolikus iskola,csak a nevèben.Igazgato megkèrte a csajt,csak amig beèr a terembe,vàlaszon vmi alternativàt a kendo helyett terembe senkit nem zavart volna,felnottekrol lèvèn szo.Telefonàlt fèrjènek aki azonnal bejott kb;10perc,ràorditott a felesègère hogy pakoljon,kozben rasszizmusrol ordibàlt,ès hogy feljelenti a sulit,csaj kozbe egyfolytàban sirt,hogy egy qrva tanfolyamot nem tud elvègezni.Volt tobb botràny becsulet gyilkosàgokrol is,illetve kislànyok nemiszervènek megcsonkitàsàrol,mindezt egy fejlett toleràns nyugateuropai orszàgban teszik.Van ellenpolus is termèszetesen,de alapvetoen nem mondanàm hogy milyen f@sza muszlim nonek lenni...

Borogy 2012.09.04. 22:00:24

Szia. Nagyon jo iras. Nekem amugy tetszik Japan. En is voltam mar Tokyoban es Kiotoban.
A borravalot valoban sertesnek veszik ha adnak. Ok azt gondoljak, hogy aki ad az felsobrendunek hiszi magat a kiszolgaloval szemben.

2012.09.04. 22:16:57

@christophe: Szerinted meg veletlenul sem azzal volt a gond, hogy a no felnott ember lettere nem donthette el hogy mit tesz a fejere? Hogy a francia allam, illetve jelen esetben az iskola, megtiltotta neki hogy azt viseljen a sajat fejen amit szeretne? Te hogy erezned magad ha holnaptol csak sarga ingben mehetnel dolgozni, mert ez a torveny es kesz? Nem ertem miert nevezel egy orszagot fejlettnek meg toleransnak, ahol egy no nem vehet reszt egy tanfolyamon azert mert kendot szeretne viselni a fejen (ami mellesleg a vallasanak a resze, tehat vallasi, es reszben faji, alapon diszkriminaljak.) Persze hogy nem jo muszlim nonek lenni egy olyan helyzetben amikor diszkriminalnak azert mert muszlim no vagy. Ilyen alapon ciganynak sem jo lenni Magyarorszagon.

isssti 2012.09.04. 22:22:03

Eszem-f*szom megáll az olvasottaktól. Dacára, hogy marhára nem hozta meg a kedvem Japánhoz. Ellenkezőleg. Sajnálom őket..

vgab 2012.09.04. 22:34:22

Jó poszt. Valaki írta, hogy szívesen menne megnézni, de fél az áraktól. Turistaként nem vészesek az árak: kétágyas szoba Tokióban pl. van kb 18.000 forintért, jókor akciósan lefoglalva (neten, előre fizetni NEM kell) még akár kevesebbért is, az éttermek (mint azt már írták is) akár a magyar árak alatt is elérhetők (meg persze van olyan is, ahol otthagyhat az ember 50000 forintot vagy többet egy személyre), a belépők többnyire nem drágák, az ár-érték arány mindenütt kiváló. Amik tényleg drágák: lakás, autófenntartás, parkolás, szolgáltatások. Hihetetlenül jó és érdekes hely, de tényleg megvannak a hátulütői is. Amit én nem tudnék megszokni: gyakorlatilag nincs fűtés (kivéve Hokkaido), persze ha nagyon akarja az ember, megoldja a légkondival vagy kerozinkályhával. Ehhez jön, hogy hőszigetelés sincs: a fal mondjuk 20 centi beton, az ajtó egy vaslemez, az ablak egy rétegű, szigetelés nélkül, mivelhogy tolóablak. A pára mindenütt azonnal kicsapódik, állandó a meccs a penésszel. A szállodákban persze (többnyire) van központi fűtés és dupla az ablak is. Ha valaki ott szeretne élni, az nagyon tervezze meg (mint pl. a poszt írója is), mert munkát kapni a lehetetlennel határos. Ösztöndíjak azért vannak.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.09.04. 22:47:04

@Határátkelő: A cunami idején nem csak a szállást és a takarókat, élelmiszert intézték, hanem helikopterrel mentettek és teherautókkal szállították az embereket az érintett településekről az átmeneti menedékhelyekre. Nem vagyok benne biztos, hogy a magyar állam katasztrófavédelme eléri-e ezt a szervezettségi szintet.

Bohooo 2012.09.04. 22:53:11

Nagyon érdekes volt ezt olvasni, jómagam is éltem ott, egyetértek majdnem az összes megfigyeléseddel! :)
Egyedül az ázsiailányos rész csapta ki nálam a biztosítékot, nagyon nem bírom amikor egy pasi csak a külsőt nézi, főleg mert vannak azért nagyon helyes fehér lányok is, bár genetikailag természetesen nem tudunk velük "versengeni", más alkatok nagyon. Az is igaz, hogy a japán és koreai lányok nagyon aranyosak tudnak lenni, de borzasztó anyagiasak és sekélyesek, nekem lányként nehéz volt tartós barátságokat kialakítani velük, mert annyira eltért az értékrendünk. De lehet, hogy ez később elmúlik náluk, én huszonéves korosztálynál próbálkoztam. Amúgy ezt ne vedd személyes támadásnak, hiszen nem ismerlek :) csak a véleményem a lányokról :D

f_o_x 2012.09.04. 22:53:46

magyarisztáni faszfejek sehova se kellenek!!!maradjatok otthon szívni és ne égessétek a már ittlevo szégyenisztániakat...
soha nem fordulok oda magyarisztáni szó hallatán.miért? mert semmi mást nem tudnak kérdezni csak hogy mióta vagy kint?van munkád?nem tudsz beintézni?talán majd akkor ha bemutatsz édesanyádnak muhaha...
ja,a legjobb mikor purdé is van...kicsit fordítva csinálod cimbi.eloszor jo háttér kell aztán johet a kolok.nemde?

christophe 2012.09.04. 23:02:33

@Mirjam2: kèrdès egy mecsetbe bemehetsz cipovel,nem.Mi a francnak megy katolikus iskolàba,ha ragaszkodik a vallàsàhoz,mièrt van az hogy egy kereskedelmi cèget,ahol kotelezo formaruha van beperelnek,mert nem hordhatja a kendot.Igen,ha arab orszàgban èlnèk,ès ingyen tanulhatnèk elfogadnàm;hogy sàrga inget kell hordanom,mivel a tobbiek is abban vannak.Az utcàn ès otthon pedig hordanàm a matyohimzèses cuccot.Jàrhatnèk templomba ha akarnèk mert minden utcasarkon van egy,kapnàm ugyanazokat a kedvezmènyeket,segèlyt,orvosi ellàtàst,szociàlis lakàst mint a bennszulottek.

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.04. 23:11:55

Tapasztalatom Japánnal, Kínával, Taiwannal, Koreával kapcsolatban: tényleg felszínes a kedvesség, mosolygás, akkor is mosolyognak, ha két perccel később megkéselnek.

A fehér férfiakat tényleg szeretik az ázsiai lányok, de az messze nem igaz, hogy a csóró fehéreknek is esélyük lenne. A pénz nagyon sokat számít. Sőt, csak az számít. Nézik a sok koreai, taiwani szerelmi szappanoperát, ahol dúlnak az érzelmek és közben érzelmek nélkül házasodnak.

A hatékony és egész napos japán munka tényleg egy mítosz. A kínaiak is azt állítják magukról, hogy ők nagyon szorgalmas nép, közben meg ez csak azt jelenti, hogy pl egy boltos reggeltől estig a boltjában van, majd még ott is alszik kispadon... közben meg egész nap nem szorgoskodik, csak amennyi vevője van. Ha egy üzemben, irodában hibázik valaki, akkor azt nem mondja el a főnökének, hanem rejtegeti a hibát, növelve a bajt. De ha bevallaná, hogy hibázott, akkor az arcvesztés lenne. Úgyhogy megy a sumákolás.
De fenn kell tartani a látszatot, hogy ők a legkeményebben dolgozó emberek a világon.
Egy francia 1.5 órás ebédszünetet tart a 8 órás munkanapjában, de lehet, hogy ugyanolyan hatékonyan dolgozik, mint egy ázsiai.
Na ilyen sokat adnak a látszatra arrafelé.
A nagy japán kultúrából a hétköznapokban csak formalitásokat lát az ember, amúgy minden hi-tech, semmi európai értelemben vett kultúra nincs szem előtt.
Angolul semennyire nem beszélnek, szar a nyelvoktatásuk, de az angolon kívüli nyelveket (német, francia) meg egyáltalán nem is ismerik. Tapasztalat.

És tényleg a pénzen megszerezhető dolgok érdeklik őket. Olyan dolgok, mint mély barátság, szerelmi házasság, szülő-gyerek közvetlen viszony semmit nem számítanak, nem is tudják értelmezni ezeket a fogalmakat.
A generációk közti tisztelet nem olyan, mint ahogy esetleg egy magyar fiatal szereti a szüleit, nagyszüleit, hanem érzelmek nélküli kötelező meghajlás, minden egyéni érzelmi töltés nélkül.

Tényleg nagyon más kultúra és örülök, hogy a posztoló ezekre a zavaró kis különbségekre is felhívta a figyelmet.

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.04. 23:19:44

@think different: a csak mert fehér... az azért messze nem igaz

lehet csúnya, de akkor pénze legyen

a pénz nagyon fontos náluk, meg az összes kelet-ázsiai nőnél
de ezt nem olyan szégyellnivaló dologként élik meg, mint mondjuk egy szemérmesebb magyar lány (bár már itt sem...)

aki szegény párt fog magának, az nem normális
külföldön viszont elribancosodnak, amikor pár hét, pár hónap alatt lekerül róluk a japán társadalom szeme

és a szexualitást nem érzelmi, hanem biológiai szükségletként kezelik
nem is azért haragszik egy ázsiai nő, ha a férfi megcsalja fizikailag, hanem azért, ha a pénzét, erőforrásait más nőre költi

amúgy a second wife kínában teljesen általános, csak azt is csak olyan engedheti meg magának, akinek sok pénze van = erősebb kutya baszik

a karaoke bárok tele prostikkal... szóval megy ott a képmutatás erősen

tattila 2012.09.05. 01:32:23

@Philosoraptor: A török kultúrához kapcsolódóan hallottam eddig a büfögés és csámcsogás sűrű és lehetőleg minél hangosabb hallatását, mint az étel iránti pozitív vélemény nyilvánítást.

tsík 2012.09.05. 01:39:01

@Bohooo: "nagyon nem bírom amikor egy pasi csak a külsőt nézi"

- szokjál hozzá, egy nőnek két helyiértéke lehet, 1. hogy néz ki 2. anya (néha 3. a kettő kombinációja), más nincs, ez van, 40 felett nagyon durva meghasonlás, ez az osztályrész

tsík 2012.09.05. 01:40:14

mmint ebből európűban nem lehet kilépni - de ráncos- de öreg - de dagadt, ezeket kaphatod

OnePiece 2012.09.05. 03:00:58

Nagyon jó kis írás, 95%ban egyet is értek vele. Én már a hatodik évemet zúzom Japánban - olyan szerelem és utálat kapcsolat van köztünk.
De egy nagyon jó élményemet és kellemes csalódásomat osztanám meg. 2007ben úgy döntöttünk szeretnénk egy japán gyereket örökbe fogadni. minden félelmünk ellenére nem küldtek el minket, nem zavart senkit hogy külföldiek vagyunk. Sok papír kitöltése, ház látogatás, gyámhivatali vezetőkkel történt interjú után az első papír beadásától számított 3 hónap múlva szülők lettünk! Elképzelhetetlen volt de mégis megtörtént. Az otthon ahol gyermekünk lakott fantasztikus volt. Az ott dolgozók mindent megtettek a gyerekekért - nem szenvedtek hiányt semmiben, ez alatt értem a szeretetet is. Mindenki boldog volt hogy gyermekünk családra lelt es mindent megtettek, hogy segítsenek és ez a segítség még 4 év elteltével is él. Amikor végleg haza költözött csemeténk megkaptuk a fénykép albumát amiben születésétől fogva a havonta készült képek benne voltak, a köldökzsinórja egy darabját (itt ezt rakják el emlékbe) es az egyéves szülinapján használt kis szalma papucsát is.
A gyerkőc azóta szépen felnőtt és ismét itt vagyunk Japánban. A gyerek után jár családi pótlék (minden külföldi és japán gyerek után jár), oviba jár (ahol csak a kajáért kell fizetni, tandíj csak annak van aki sok pénzt keres) es az orvosi ellátása 6 éves koráig ingyenes. Én örökké hálás leszek ennek a rendszernek, hogy egy csodálatos gyerekkel ajándékozott meg és hogy ennyire jól viselik a gondját. Jövőre iskolát kezdünk, kíváncsi vagyok az is ennyire kellemes élmény lesz e :)

dobcucc22 2012.09.05. 03:01:18

@Zuiro: fukushimarol az emberek nem nagyon beszelnek itt nalunk. en a munkahelyemen egesz nap japanokkla vagyok korulveve, es sosincs rola szo. az valoban igaz, hogy a toketlenkedessel csak rontottak a helyzeten. valaki irt az arcvesztesrol: igen, az azsiai kulturakban ezt nagyon probaljak ekerulni. hibat beismerni nem nagyon szoktak, a fellettest megkerdojelezni sem. de hat en ezekhez sem tudok alkalmazkodni, haha

Futes tenyleg nincs (meg szigeteles sem), amikor telen hazajottem a kulso homerseklet ugyanaz volt mint a belso (= rohadt hideg volt), nyaron detto. a nyar azert rossz plusszban, mert a paratalom 90-100%os... aki meg nem probalta nehez elkepzelni, de olyan mintha kimennel az utacara es 1 perc mulva ugy erzed hogy lezuhanyoztal..

ohh pialas az mindig van, meg ha nem is birjak. 1 sor kiut sok mindekit. megis mindig nomihoudaira, azaz all u can drinkre kell menni :D

@Philosoraptor: szerintem ez a bofogessel fejezed hogy izlett a kaja ez nem japan dolog. en meg mast nem nagyon hallottam bofogni. a leves szurcsoles es az orrszivas viszont...ahhh.
Taiwanon tobbet bofogtek az emberek, a lanyok is. emlkeszem, kaja utan tobben beultunk egy taxiba, es az akkor baratnom egy hatalmas bofogessel nyitott... hat elegge meglepodtem :D

@Bohooo: a lanyokra vonatkozo resz a kulsore vonatkozott csak. szemelyisegbeli gondok boven vannaka japan lanyokkal... de sajnos tul jol neznek ki, igy mindig ugy jarok, hogy aa nem olyan nagy dolog ez meg ez a tulajdonsag, aztan meg.. :D
a koreai es kinai lanyok (emberek) sokkal kozelebb allnak hozzank, en mar inkabb felejuk tendalok. es nyilvan vannak nagyon jo feher/fekete/akarmilyen csajok, en csak a szemelyes preferenciaimat emlitettem. de a feluletesseg az sajnos tenyleg nagyon jellemzo....

magyarlanykairoban 2012.09.05. 03:21:51

@christophe: Nem akarok kiterni a muszlim nokre, mert ez a poszt nem arrol szol, de 1, a tortenetedben tenyleg mi a fenenek nem lehet a kendot viselnie a nonek? katolikusoknal elvileg nem kellene? vagy csak elfelejtettek inkabb....magyarorszagon ebbol semmi botrany nem lenne, csak Franciaorszagban tul sok a muszlim es mar szurja egyesek szemet....
2, attol hogy a ferj igy viselkedett- mar azt megertem, hogy esetleg bement, a stilusa viszont semmikepp nem jo, nem kell leszurni azt , hogy minden muszlim ferfi ilyen.

Sajnos sok buta pelda van, a media meg szeret ezekre meg ratenni egy lapattal amit az emberek ugye rogton altalanositanak es ekkor jon a szegeny muszlim no dolog....valoban nem egyszeru nyugaton, meg magyarorszagon kevesebb van, igy nincs nagyobb problema, vagy UK-ban, ahol toleransabbak az emberek, ( mar ahogy hallottam), de franciaorszagban nagyon utaljak a muszlimokat es ott tesz a kormany meg a tobbiek keresztbe, ahol csak tudnak. de nezd meg ebben a posztban a japan noket, milyen pocsek eletuk van mar? jon egy gyerek, es a ferj soha tobbe nem nyul hozza, inkabb nyiltan felrejar! ez mi? es a feleseg semmit nem latja a ferjet, a ferj nem is igenyli kb a csaladot vagy en ezt el sem tudom kepzelni, mig a muszlimoknal vagy maradjuk az araboknal, ott csaladcentrikussag van. es elarulok meg valamit: ha pl. egy muszlim no dolgozik, egy budos fillert nem koteles a ferjenek adni. siman megteheti, hogy o felreteszi a kis penzet, es a ferj all mindent, mert hat az az o reszortja. vagy kerdezz meg egy csalados muszlim ferfit, rogton elmeseli neked, hogy inkabb o van " elnyomva", mindig o ugral, hogy a felesege most ezt akar, eg azt akar a kozertbol, inne, onnan.....szoval ha a muszlimok is normalisan tartanak a vallasukat, es nem hoznak be a hulye kulturajukat, nem lenne semmi baj.
szoval en inkabb ugy fogalmaznek, hogy a muszlimoknak nem egyszeru a nyugaton, mindd a ferfiaknak es mind a noknek, d teny, hogy a ruhazkodas miatt a noknek roszabb. az hogy idaig fajult ez az iszlamfobia, sok esetben maguk a muszlimok tehetnek, meg azok, akik rogton altalanositanak, es mindet egy kalap ala veszik, es azt hiszik, ha egy hulye, akkor az osszes tobbi az.

MrKiraly 2012.09.05. 03:23:20

Remek iras! Remelem lesz folytatas.
Volt szerencsem 1 honapot tolteni Japanban, kb 3 eve es alig varom hogy visszamehessek. Tudom hogy elni/dolgozni mas mint nyaralni de en rabja lettem Japannak, es mar tanulom is a nyelvet, mert a kommunikacio az tenyleg nehez odaat. Iden Koreaba megyek, merthogy felesegem koreai, de jovore szeretnenk hosszabb idot tolteni leginkabb kisebb varosokban, hegyi falvakban, mert engem ez vonz igazan. Japan egy kifogyhatatlan tema.
Irj meg legyszives.
U.I: Amit meg a csajokrol irtal, az igaz. A ferfi az ur, lesik minden ohajodat:)

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.05. 03:33:55

@dobcucc22: én írtam az arcvesztéstől való beteges félelmet és a vak tekintélytiszteletet
tapasztaltam japán, kínai, taiwani embereknél
elég sok problémát tud okozni az ilyen lényegében őszintétlen, problémákat leplező hozzáállás, az ál-sztahanovizmus, a látványos munka hőse hozzáállás, faszkodás, rugalmatlanság, fantázia hiánya

az ázsiai lányokhoz való vonzódást meg ne szégyelld, pláne egy európai nő előtt, aki nyilván néz néha tükörbe és látja, hogy mi a különbség közte és egy ázsiai nő közt

el kell menni Thaiföldre, ott láthatsz sok-sok kisírt szemű nyugati nőt, akik együtt mentek oda a párjukkal, de az ember gyorsan átnyergelt egy szebb thai hölgyre :) úgyhogy ott a nagy nőuralomnak vége, helyükre kerülnek a szerepek

ezt az európai nők nem tudják feldolgozni

bár azért egy taiwani lány nem éppen alárendelt szerepet játszik, nem véletlenül nem házasodnak szívesen a távol-keleten, Taiwanon 30 alatt már ritkán, karriert hajtanak, csökken a gyerekvállalás, szexualitás másodlagos nekik (helyette megy a WoW és a többi pótcselekvés), aztán szépen elöregedett a társadalmuk
egy ilyen szinten elöregedő társadalmat, mint a Japán, sikeresnek nevezni azért merész kijelentés

Kérdezték tőlem európai nők ott a helyszínen, hogy hogy lehet az ázsiai nőknek ilyen alakjuk? Hogy ez szerintük lehetetlen, hogy fokhagyma alakú és méretű fenekek...
hát most erre mit mondjak, 3 hét után már minden fehér nőt ormótlan és maszkulin tehénnek láttam, pedig előtte semmi ázsiai nő fétisem nem volt

gondolj bele, hogy az európai csajok meg a fekete, latin, meg kitudja milyen külsőre gerjednek
ez szexuális vonzalom, ezért mentegetőzni butaság, nehogy már olyannal bújj ágyba, aki nem tetszik

a személyiséghibák most már nem japán sajátosságok, más nemzeteknél is megvannak ezek
egy állva hugyozó skandináv vagy elfajult, pénzéhes holland, német nő mellett meg nem érezheti magát férfinak egy európai ember

kinek a pap, kinek a paplan, lehet a rossz és a még rosszabb közül választani, aztán valahogy normálisnak maradni a sok tyúk között

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.05. 03:44:56

@magyarlanykairoban: azért a japán nőket nem kell ám agyonsajnálni, ők ebben nőttek fel, ahogy a muszlim nők is abban a kultúrában
a nyílt megcsalás sem idegen az emberi nemtől, egyszerűen a távol-keleten nem sajátítják ki egymást a partnerek
a szexualitást nem tekintik úgy, mint amiért szégyenkezni kellene, egy szükséglet, ez nekem is idegen, de végül is valamilyen szinten igazuk van
keresztény szemmel azt mondom, hogy úúúúristen, de hát a kínaiaknál második feleség simán lehet ha van rá pénz, a japánoknál is megy a félrekúrogatás, ez mind a társadalmi pozíciót jelzi
Kínában akinek nincs pénze, annak egyetlen felesége sem lesz, aki meg okos, sikeres, ügyes, gazdag, annak több is, egy hivatalos, a többi meg nem, de mindnek csinál gyereket és fizeti a büntető adót a sok gyerek után (aki gazdag)
de mindnek nemz gyereket, így a "jó" gének mennek tovább

nem csak a muszlimoknak kell verni az asztalt az elfogadást követelve, hanem a muszlimok is lehetnének nyitottabbak, beilleszkedőbbek
pl. nem sűrűn hallok olyat, hogy keresztényeket szívesen látnának hatalmas keresztekkel Szaúd-Arábiában, Pakisztánban, Iránban, pláne nem lehet nyíltan igét hirdetni, téríteni
ezt pedig Európában simán megteszik a muszlimok
a kölcsönös elfogadás követelése nagyon megy a muszlimoknak, csak sajnos amikor nekik kellene ezt az erényt gyakorolni, akkor inkább agresszívak lesznek és kimutatják a foguk fehérjét

a franciákat meg tudom érteni: felépítettek egy világi államot, aztán most jönnek a muszlimok és kikezdik

Lobelt Ledfold Reloaded 2012.09.05. 04:09:44

@bpetya75: Hát igen, mután végeztem a regisztrációval akkor jöttem rá, hogy van ott "R" betű is :-) Most már mindegy... és köszi, azért ígérem, hogy az eredeti vagyok! :-)

Behajtó70 2012.09.05. 06:39:35

„Tavaly szeptemberben diplomáztam otthon az orvosi egyetemen, mint általános orvos, és októberben már itt is voltam Kiotóban, mint PhD-s."

Nagy boldogsággal tölt el, hogy hozzájárulhattam adómmal az oktatásodhoz, s, hogy mindezért hálád jeléül egy percet sem dolgoztál értem, sem a gyrekeimért.

Kérlek ne legyen lelkiismert furdalásod, sokan élnek gerinc nélkül!

Sok sikert Japánban!

Behajtó70 2012.09.05. 06:44:23

Csak még egyet hadd kérdezzek: ha annyira tetszett már évekkel ezelőtt, akkor miért nem egy japán orvosi egyetemen tanultál?!

Ne is mondd, tudjuk a választ...itthon tanulva nem kellett fizetned...mert mi fizettünk helyetted....

Kösz a lehetőséget!

dobcucc22 2012.09.05. 07:12:05

@Behajtó70: haha szinte tudtam hogy valaki majd elkezni ezt a hulyeseget...

akkor meg egyszer: en nem a maga adojabol tanultam. a csaladom adozott mar eleget ahhoz hogy az en tandijam kijojjon belole. ugyhogy on semmivel nem jarult hozza az en tanittatasomhoz. azert meg, hogy ki hova megy es mit csinal, senki nem tartozik magyarazattal, foleg nem onnek.

nekem sajnos gerincferdulesem van, ugyhogy nem tudom aterezni a gerinc nelkul elni problemat.

masik kerdesere valszolva: japan csak az egyetem alatt tetszett meg, amikor 3ad eves voltam. en kerek elnezest, hogy akkor nem hagytam abba az egyetemet, es fizettem vissza a tandijat (ami akkor meg nem is volt). tudom, on igy jart volna el.

tanato 2012.09.05. 07:47:02

@dobcucc22: Csatlakozom,a véleményedhez,szintén kollégád vagyok,de itthon dolgozom majd 30 éve,a saját és a szüleink adójából pénzéből tanultunk,ráadásul olyan minimálpénzeket kapunk hogy a normál és amit kapunk a kettő közti különbségből már sokszorosan kifizettem a saját taníttatásomat is.Na de ez már egy másik téma,nem is igazán ide való,van sajnos egy általános orvosellenesség itthon.Példa:most hogy bevezették a tandíjvisszafizetést az elmenőknek,volt egy riport a rádióban kérdezgették az embereket m ia a vélemény:Majd mindenki fel volt háborodva milyen dolog Uniós alapjogok megsértése,szabad költözés stb.Volt később egy másik riport ott már csak az orvosokról volt szó:Ott viszont majd mindenki acsarkodott,igenis kapjanak kemény büntetést,milyen disznó dolog a mások pénzén tanulni és itthagyni az országot az embereket stb.Sajnos kettős mérce van.na de mondom ez nem teljesen Határátkelős téma.Ha van időd menj rá a Webdoki.hu-ra ott lehet ezekről beszélgetni inkább.

Behajtó70 2012.09.05. 07:53:19

@dobcucc22: Nem én, hanem Te kezdted így, ahogy az az írásodból vett idézetből is látszik!

Ha nem úgy kezded, ahogy, csak szimplán leírod, hogy mi akotta Japánban, akkor engem sem irritált volna.

És még néhány gondolat:
- előbb volt az ok, utána az okozat. Írtál valamit, kaptál rá egy reakciót.
- ha nem akarsz véleményt, ne posztolj
- a neten tegezni szoktuk egymást. A magázás itt kifejezetten illetlenség!

Továbbra is sok sikert Japánban!
(a mentegetőzésed kifejezetten gyenge, mert a befizetett adó arányosan oszlik el az állami szolgáltatások között, pl utak, egészségügy, oktatás, stb...így tehát minden adófizető hozzájárul az oktatásra szánt összegehez is, tehát a tiedhez is. Azt kell látni, hogy mi itt magunknak akarunk jó orvosokat, mérnököket, kőműveseket, stb, és nem más országoknak. Ennek ellenére látom a honi siralmas helyzetet, de ez kevésbé érdekel, ha éppen nem találok orvost a kórházban vakbélgyula közben)

Nash vs. Keynes 2012.09.05. 08:16:54

@dobcucc22: Tényleg, japánba kell munkavállaláshoz vízum? Ott is olyan macerás mint Amerikában?

dobcucc22 2012.09.05. 08:18:01

@Behajtó70: en egy sima allitassal kezdtem, ami megmagyaraza hogy miert es hogyan kerultem ide. nem igazan ertem, hogy ebben mi irritalt. es ha mar itt tartunk, en irtam egy normalis hangvetelu posztot, te a kommentedet viszont kioktako es serto modon irtad meg.

azert magazodtam, mert irtad hogy van gyereked, gondoltam idosebb vagy. pl egy 60 eves embert nem tegeznek meg a neten sem.
amit irtam azt pedig meg veletlenul sem mentegetozesnek szantam, mert arra nincs szukseg. egyszeruen ezek a tenyek.

en akkor sem maradnek otthon, ha milliokat keresnenk. mert van aki nem a penzert, hanem kalandvagybol megy el, vagy mert beleszeretett egy masik helybe. a penz nem minden.
egyebkent meg nem a fizetes az egyetlen ami az otthoni helyzettel kapcsolatosan rossz...

es akkor te se kommentelj, ha nem akarsz valaszt kapni ra. ha pedig a temahoz kapcsolodoan irtal volna, semmi gond nem lenne.

meg.mondo.ember (törölt) 2012.09.05. 09:00:25

@tsík:

Vagy 14 évesnek tetszik lenni, vagy nagyon korlátoltnak...:>

Rozgonyi Tivadar 2012.09.05. 09:02:28

Annyira jó látni a rengeteg japánszakértőt (főleg az tetszett, aki a nindzsás könyvet tekinti alapműnek)... arra nem méltóztattak gondolni, hogy oké, van egy csomó színjáték a felszínen, meg egy jó pár dolgot másképp csinálnak különböző okok (nem kis részben a népsűrűség) miatt, de van egy nagy része az életnek, ami a turista, meg a japánul csak gagyogó ösztöndíjas/rabszolga (tisztelet a kivételnek) soha nem is lát, mert oda nem engedik be?

Japán az ellentétek országa, minden van, meg az ellenkezője is, de tényleg, és aki masszív kategóriákban nyilatkozik róla (különösen, ha látott EGY dolgot, és akkor a japánok nyilván MIND így csinálják)... mondjuk így, hogy tapasztalatlan. Ha bárkit érdekel, tud Japánban is késni a vonat (én ismerek vonalat, ahol szerintem ritkábban indul el pontosan, mint időre), ott is lehet (és szoktak) szabadságra menni, és a "nem hatékonyan dolgoznak" ugyanannak a szocialista munkaszervezésnek az eredménye, ami itt dívott évtizedeken át (utána lehet olvasni, hogy Japán gazdaságát lényegében marxista alapokon építették újjá).

Bármilyen hihetetlen, van egy csomó teljesen normálisan gondolkodó japán, nemcsak fiatalok, és az ország rohamtempóban alakul át, rengeteget változott az elmúlt húsz évben. Tény az is, hogy mocsok jó dolguk van és ez látványosan degenerálja az embereket.

Egyébként meg pont az egyetemek, meg általában a közintézmények a pedig legmerevebb helyek, ott lehet találkozni a legnagyobb barmokkal... de hát az istenért, Magyarországon IS!

xlngx 2012.09.05. 09:11:24

Remek poszt:) En csak kinaban eltem, de japanba mindig szerettem volna eljutni, talan az iden:)

Amihez hozza szolnek:
Az tavol keleti munkarend, kinaban is az ment hogy a kinaiak benn voltak reggel 6 tol este 9 ig, igaz hogy delben aludtak 3 orat, de elmondhattak hogy ok szorgalmasak. A masik negativ dolog az valoban az hogy amit a fonok mond az ugyvan, nincs vissza kerdezes. En tanacsadokent dolgoztam ott, de ami vita ment a meetingeken azt nem tudom leirni, a kinaiak nem akartak elfogadni hogy mi esetleg jobban tudjuk mint ok, illetve ha en mondtam a kinai csoportvezetonek hogy ezt igy kellene csinalni, nem csinalta mindaddig ugy amig a fonoke azt nem mondta hogy igy kell. Ha pedig a fonok mondott egy hatalmas baromsagot es az alatta dolgozo tisztaban volt ezzel, akkor sem mondott semmit csak csinalta.

A masik dolog a muszlim nokkel kapcsolatos, eltem kozel keleten eleg sokat, most jelenleg a hozzaszolasokban emlitett Franciaorszagban elek. Itt Franciaban en nem latok semmi gondot, vannak arab negyedek, ahol azon kivul hogy kicsit kosz van, es az emberek az utcan uldogelnek mas gond nincs, en meg nem lattam volna gondot azzal kapcsolatban hogy a nok csadorban jarnak. Viszont a Kozel-Keleten elvartak tolem es a felesegemtol azt hogy 50 fokban hosszu nadragban jarjak illetve a felesegem hordjon kendot. Na ez ami nekem nem szimpatikus, ok elvarjak (sot buntetik) hogy tiszteletben tartsd a muszlim szokasokat, viszont itt europaban ok nem akarjak tiszteletben tartani azt hogy a csador az nem europai oltozkodes. Hozza kell tennem hogy vannak muszlim ismeroseim, es semmi gondom nincs veluk.

David Bowman 2012.09.05. 09:13:25

"eloszor jo háttér kell aztán johet a kolok.nemde? "

Biztos recept a kihalásra.

tanato 2012.09.05. 09:20:11

@Behajtó70: Magunknak akarunk jó orvosokat mérnököket,kőműveseket? Te így gondolod,én is persze.de a mindenkori országvezetés is így gondolja? Ezt kétlem.Persze szavakban igen,de erkölcsi és anyagi megbecsülésben?Visszatérve a saját szakterületemhez.egyelőre még néhány évig biztosan találsz szakorvost itthon,de egyre idősebbeket,egyre fáradtabbakat.Hogy később mi lesz:?remélem jó irányban fordul majd a dolog és rájön majd az éppen regnáló aktuális kormány,hogy nem tisztességes az állampolgárival szemben hogy mint írod egy vakbélygyuszi esetén ne találjon sebészt itthon.

foodlfg 2012.09.05. 09:41:15

Jó poszt. Látszik, hogy olyan külföldi írta, aki ott is él Japánban, nem csak baszni és bohóckodni jár oda.

Akiket jobban érdekel Japán, azok nézzék TheJapanChannelDcom csatornáját:
youtu.be/yMXMjsS-V7c

Felesleges magyar blogokat olvasni. Van pár ilyen ős gaijin arc jutubon, akik simán lealáznak minden magyar bloggert.

voi 2012.09.05. 10:57:24

@péniszirigy feminista szűz strihkurva: haha ezek szerint nem sok koreai vagy japán sorozatot nézel, mert ott pont h a család, barátok stb fontosságát hangsúlyozzák egyfolytában.

pforp 2012.09.05. 11:09:09

@foodlfg: Rendkívül egyedi stílusban előadott hszednek köszönhetően elvből nem klikkelnék a csudálatos linkedre, hülyegyerek.

pforp 2012.09.05. 11:24:27

@Behajtó70: Nem kimondottan udvariasan adtad elő magad, ehhez képest teljesen normális választ kaptál.

Engem sokkal inkább zavar, hogy a befizetett nem kevés TB-mért cserébe a megfázásnál nagyobb szintű problémákkal járhatok magánorvoshoz, mert az sztk-ban nem részesülök számomra megfelelő ellátásban / bánásmódban. Tudnám máshová is tenni amit orvosi ellátásra fordítok (ha valóban ingyenes lenne az egészségügyi ellátás), de ha egészség nincs...
Ehhez semmi köze annak, hogy ki hol phdzik...

Bohooo 2012.09.05. 11:24:47

@tsík: Férfiként mondod ezt, vagy nőként? Amúgy egyetértek, én is ezt vettem észre. Még jó, hogy kifogtam egy ritka jó férjet, még elég messze a 40-től, különben még a végén szerintem leszbikus lettem volna, annyira elvesztettem hitemet a férfinemben (tisztelet a kivételnek) :D

Bohooo 2012.09.05. 11:26:33

@OnePiece: Ez nagyon érdekes, nincs kedved írni az örökbefogadásról egy posztot ide? Én azt hittem eddig, hogy ott biztos még az EUnál is sokkal bonyolultabb örökbefogadni, főleg egy külföldinek! Bár gondolom, nem mindegy milyen hátteretek volt :)

Bohooo 2012.09.05. 11:35:40

@dobcucc22: Értem :) Szerintem egyébként most ha mellőzzük a jó géneket (amiktől olyan vékony lábuk meg alapból vékony alkatuk lesz, bár mellük nem sok), akkor ha egy nyugati lány is ugyanannyi időt töltene a saját kinézetével való foglalkozással, akkor nem biztos, hogy csúnyábbnak látnád őket. Vagy neked tetszik az összevissza álló fogazat? :) Mert nekem ugye mint nőnek volt szerencsém látni másik nőket "készülődés" közben... hát sokszor majdnem dobtam egy hátast, hogy reggel és este is mit képesek szöszölni a kencéikkel, hajukkal, sminkkel! Durva nagyon :D
A koreai lányok szerintem is lazábbak, de náluk is kezd nagyon terjedni az, hogy csak a pénzért házasodnak. Haverom ott angoltanár, fiatal, fehér, jóképű fiú, ragadnak rá a csajok, de az óráin mikor kérdezte tőlük, hogy mi a legfontosabb nekik egy házasságban, akkor totál szégyenlősség nélkül mondta a legtöbb, hogy a PÉNZ természetesen. Azért ez még mindig nem férne bele szerintem sok nyugati ember ideológiájába, még ha van is racionalitás mögötte. Vagy csak én lennék még "hopeless romantic"? :)

Aki meg itten fikázza az európai nőket és mindet egy kalap alá veszi (ahogy a japánokat is - pedig ott is vannak rondák is) az csak a saját beszűkült és felszínes látásmódjáról ad tanúbizonyságot...

OnePiece 2012.09.05. 11:42:48

@Bohooo: Szivesen irok rola, mert az orokbefogadas meg otthon is a tabuk koze tartozik. Egyebkent nem volt nehez - ami a burokracia hazajaban meglepo. Es a tarsadalom is ugy latom elfogadta a tenyt h ket feher embernek japan gyereke van ( egy olyan tarsadalom ahol ha a gyerek orokbe fogadott azt eltitkoljak sot extrem esetben meg mas varosba is koltoznek nehogy valaki rajojjon a turpissagra!). Ami viszont nagyon vicces, hogy mindenki allitja a gyerek ram hasonlit es nem japan. Persze, mert a mimikaja es a gondolkodasa europai es ezt latjak ok azonossagnak az arcunkon;)

Bohooo 2012.09.05. 12:19:11

@OnePiece: De aranyos lehet! :) Örülök, hogy sikerült könnyen intézni, tényleg csodálkozom :D
Egyébként kisgyerekes anyukaként talán érdekelni fog téged ez a blog, sok hasznos infó van benne, ha még nem ismered: timijapanban.freeblog.hu
Nem kisgyerekes anyukaként is nagyon érdekes, és tündériek a szerző kislányai! :)

OnePiece 2012.09.05. 12:35:49

@Bohooo: Koszonom a blogot! Korabban mar vetettem ra futo pillantast de most hogy ujra itt igy aktualisabb:) o rank vart, mi rola almodtunk - mint egy meseben.

frankodanko 2012.09.05. 12:49:30

Ez egy eleg jappan poszt volt, gratula! :)

dobcucc22 2012.09.05. 13:04:01

@Bohooo: van itt azert mell boven, koreaban meg meg inkabb. en nem latom csunyabbnak az europai lanyokat, csak egyszeruen nekem mar az azsiaiak jonnek be. teljes yellow feverben vagyok.
ami nekem feltuno, hogy a japanoknak (meg mas azsiai lanyoknak is) finomabbak a vonasaik, kisebb az orruk mint a fehereknek. nekem ez tunt fel amikor nemreg voltam otthon egy kicsit, meglepodtem hogy mindekinek milyen karakteres az arca :D

az azert tevedes, hogy mindenkinek ossze vissza all a foga. sokaknak igen (tobbeknek mint otthon), de nagyon soknak nem.

jo a haverodnak, lennek en is inkabb koreaban sokszor. az egy sok szempontbol hozzank kozelebb allo vilag, mint japan.

Bohooo 2012.09.05. 13:15:51

@dobcucc22: Nyilván te is, és én is, csak a saját megfigyeléseinkből tudunk véleményt alkotni :) Most függetlenül attól, hogy vajon mi az igazság, szerinted van abban valami, hogy ha férfiként nézed a nőket, akkor kevésbé fogod észrevenni a csúnyábbakat, rondább fogúakat, mert aki szebb, arra figyelsz inkább? Mellekkel ugyanez, bár az lehet megtévesztés is, meg plasztika... Nem tudom, voltál-e már japán fehérneműboltban, de én konkrétan nem tudtam venni normálisat amíg ott voltam, mert a melltartók majdnem mind pushupok voltak, vagyis telenyomva szivaccsal, nekem meg az nem kellett (kényelmetlen). Persze, biztos van valahol ahol lehet kapni olyat is ami nekem kellett volna, de azért van jobb dolga is az embernek, jó lenne ha nem kéne mindenért spéci boltba menni (cipőt se tudtam sehol venni soha, mert 40-es a lábam, de ez már eltér a szép vs csúnya nők témától :D).

MIndettől függetlenül persze elfogadom hogy neked most ők tetszenek, nem a fehérek, sokan vannak úgy, ez ilyen :)

Miért nem mész át Koreába? :)

odeon 2012.09.05. 13:57:35

A muszlimok kendője.
Aki kendőt vagy más vallási jellegű ruhadarabot akar viselni az ne állami fenntartású iskolába menjen.
Fr.o-ban elég hamar megtörtén az állam és az egyház szétválasztása. Kemalnak is első dolga volt a fez betiltása, amikor kialakult a modern Törökország

2012.09.05. 17:03:44

@Behajtó70: Gondolj arra a rengeteg halapenzre, amit a posztolo megsporolt neked es csaladodnak! Tiszta haszon! Ha elegen kovetik a peldajat, es majd nem lesz mar orvos Magyarorszagon, meg az is lehetseges hogy a kormany eszbe kap es olyan szintre emeli az orvosi fizetest, amibol esetleg meg is lehet elni. Tehat nem kell majd tobbet megvesztegetned az orvost ahhoz hogy ellasson. Nem szeretnel egy ilyen utopisztikus vilagban elni?

2012.09.05. 17:05:14

@odeon: 'Aki kendőt vagy más vallási jellegű ruhadarabot akar viselni az ne állami fenntartású iskolába menjen.'

Miert ne, o nem fizet ugyanannyi adot mint a tobbi (pl. francia) allampolgar?

magyarlanykairoban 2012.09.05. 17:23:15

@dobcucc22: A lanyokkal kapcsolatban eszembe jutott meg egy kerdes: Thaifoldon azt hallottam, hogy vigyazni kell a lanyokkal, mert meg a vegen kiderulhet bizonyos kellemetlen helyzetben, hogy eredetileg o fiu :) Ilyen nincsen Japanban?

magyarlanykairoban 2012.09.05. 17:29:50

@Mirjam2: nem tudom mi ez a nagy hajciho mindig a kendo korul...1. mintha a keresztenysegtol meg a zsidosagtol olyan nagyon tavol allna a dolog... 2. miniszoknyaban persze be lehet setalni, az nem gond...

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.05. 19:30:04

@voi: te tényleg nem tudsz olvasni?

azt írtam, hogy a sorozataik az érzelmekről (szerelem, család, barátság) szólnak, közben a való életben nulla szerepük van ezeknek

ennyire nem lehetsz ostoba...

persze, hogy szerelemről, barátságról, családról szólnak (koreai, taiwani sorozatoktól már szétállt a fülem anno), közben meg totál semmi nem jön át nekik a való életbe ezekből az érzelmekből, kötődésekből
szóval disszonáns az egész életük

ezt írtam, te meg okoskodsz, csak szöveget értelmezni képtelen vagy

Pharaoh85 2012.09.05. 19:37:58

@magyarlanykairoban:

Csak Thaiföldön ennyire elterjedt ez a transzfetita dolog.

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.05. 19:51:52

@magyarlanykairoban: Mi a bajod a ladyboyokkal? teljesen normális dolog. Az arabok is nagyban tolják egymást orrba-farba, csak éppen ehhez el kell utazniuk Európába.
Szépek, szépek a ladyboy-ok, de azért elég ittasnak kell lenni ahhoz, hogy összetéveszd a nőkkel.

A kendő az agresszívan terjeszkedő iszlám jelképe, a nők elnyomását látja benne a liberális Európa. Nem véletlenül.
A liberalizmus csak magyaroknak jelenti az elvtelen behódolást, puhányságot. Az iszlám előretörés pont a liberalizmust, a vallás lebontását számolja fel először, amikor vallási előírásokat akar rákényszeríteni nőkre, férfiakra, gyerekekre. Franciaország egy szekuláris állam. Ők teremtették meg részben a mai államelmélet és társadalomszerkezet alapjait, a modern, polgári jogrendet. Ennek a rendnek pedig az iszlám vallási fundamentalizmus pont olyan ellensége, mint a totalitárius rendszerek.

Majd ha zsinórtangában és rózsaszín tollboába burkolózva lehet nekem Mekkában a Kába kő körül vagy Kabulban vagy Iszlamabadban melegfelvonulást tartani, akkor lehet Európában is kendővel alázni a nőket.
Majd ha Iránban nem akasztanak melegeket, majd ha nem lesznek becsületgyilkosságok Törökországtól Afganisztánig, majd ha a muszlimok nem vágják ki a gyereklányok csiklóját Afrikában, majd ha Szaúd-Arábiában nem lesz tilos és szörnyű kegyetlen büntetésekkel sújtható a boszorkányság és az istenkáromlás.

Érdekes a muszlimok mindig a félreértelmezett liberalizmust (szabadosságot, nem pedig szabadságot) követelnek nyugaton, de otthon közel sem ennyire elfogadóak. Nyugatiak kénytelenek compoundokban élni, védelem alatt, mert a muszlimok annyira intoleránsak, hogy még a nyugati nők is kénytelenek az idióta kendőt, leplet viselni. Hol itt a kölcsönös elfogadás?

Shagrath 2012.09.05. 20:15:59

Fukushimáról itt egy kis szösszenet, akit érdekel, megéri megnézni, hogy pár hülyeséget ami a TV-ben volt tisztázni lehessen:

www.youtube.com/watch?v=mw1XGHAclVk

voi 2012.09.05. 22:14:46

@péniszirigy feminista szűz strihkurva: jézusom, te túl komolyan veszed magad! mély alázattal kérek bocsánatot hogy okoskodni mertem!

böbi 2012.09.06. 15:05:57

@Rozgonyi Tivadar: Szia Tivadar, én vagyok a "nindzsakönyves" :)

Mit szólnál hozzá, ha legközelebb elolvasol egy könyvet és utána minősíted ? Az Egri csillagok sem egy asztrológiai értekezés ;)

Ha érdekel (kétlem) akkor a könyv nem isteníti őket, hanem az adott történelmi korba ágyazott szerepüket fejti ki, vagyis hogy bérgyilkosok voltak. Azért hogy ezt árnyaltan tehesse meg a szerző, kénytelen volt a japán történelmet is kellően megvilágítani, amihez a szamuráj életutat, Szun Cu-tól a A háború művészeté-t, a korabeli japán társadalom berendezkedését és sok egyéb érdekességet is felhasznált.

...majd elfelejtem, egy szóval sem mondtam hogy japánszakértő lennék

Rozgonyi Tivadar 2012.09.06. 15:36:45

@böbi: Honnan tudod, hogy nem olvastam? :-)

Nemcsak olvastam, meg is van, és egyébként _ahhoz képest_ tényleg nem annyira botrányos, mint jó sok más könyv, de azért a mai Japánhoz körülbelül annyi köze van, mint a Tenkes kapitányának a mai Magyarországhoz.

Fruka1 2012.09.06. 17:37:18

Nem olvastam végig a kommenteket, elnézést ha vkit ismétlek.
Volt szerencsém nekem is Japánban rövid ideig dolgozni, és jártam Kiotóban is anno.
Amit a posztoló leírt teljesen fedik a valóságot! A nőket nem nézik semmibe, első a munka, utána irány sok esetben a karaoke bár (szeretik nagyon, vagy legalábbis ahol voltam) vagy a játékterem, és csak utána a család.
Viszont a férfi fizuból megél a család, nők általában csak a gyerekszülésig dolgoznak, utána már nem.
Közbiztonság elképesztő, valóban ott lehet hagyni szinte bármit az utcán, nem tűnik el. A bolt előtt (pl. éjjel-nappali szerűség) sokszor láttam hogy az autót nem állítja le, jár a motor, ő meg bemegy cigit venni, vagy mást.Sokkoló volt látni, az utcán álltam éppen nézelődve...
Hipermarketben vásárolva, majdnem kisétáltam fizetés nélkül mert nem volt kordon, volt egy kassza valahol, én meg nem találtam. Úgy mentem vissza sunnyogva fizetni....
Nem japán emberben, főleg a fehér emberben nem bíznak abszolút, sehol sem, bár tény hogy nagyon kedvesek és előzékenyek mindenhol.
Sok pénzt keresnek általában, drága minden, de pl. a benzin akkor 7 éve ugyanannyi volt mint nálunk.Lakása, pláne saját háza nagyon kevés embernek van, iszonyat drága, bérlés van egy életen át.
400km-es út a shinkanzennel oda vissza akkor kb. 40 e ft volt.....
Ennek ellenére szívesen élnék ott ma is.....

magyarlanykairoban 2012.09.06. 17:52:28

Gondoltam megosztom ezt veletek: index.hu/belfold/2012/09/06/hallgatoi_osztondijszerzodes/

"Nincs szó röghöz kötésről”, a külföldi munkából származó magasabb fizetéseikből pedig vissza tudják majd fizetni a taníttatásaik költségeit azok, akik a külföldi munkavállalás mellett döntenek. Ezt maga Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár mondta még tavaly októberben.... Honnan tudjam, hogy hol fogok dolgozni mikor lediplomazok? egy elsoeves egyetemista honnan tudna, hogy mi lesz vele majd 3, 4, akarhany ev mulva, mire oda kerul hogy lediplomazik? nyilvan a legtobben magyarorszagon probalnak elso korben elhelyezkedni, de semmi biztositek arra, hogy 1. talalnak barmifele munkat 2. a sajat palyajukon talalnak munkat 3. amennyiben itthon nem, kulfoldon talalnak olyan munkat, amibol biztosan vissza fogjak tudni fizetni azt a parszazezer, vagy talan millios tandijjat. ugye a legtobb ember nem teheti meg, hogy zsebbol kifizesse a tandijjat, foleg ha jonevu egyetemre megy, tehat hitelt vesz fel. ami pedig egy undorito dolog, lasd a mai helyzet: a hitelek egyik pillanatrol a masikra a duplajara nottek. azt hitted x osszegu forintot vagy svajci frankot kell visszafizetned havonta, erre apellaltal, erre jon a bank, hogy nem, fizesd a duplajat. egy szerencsetlen egyetemistatol hogy varjak, hogy beleugorjon egy ilyen bizonytalan helyzetbe? ha meg alairja, garantalja neki draga Rozsika, hogy kap is majd munkat Magyarorszagon???

christophe 2012.09.06. 19:48:17

@Mirjam2: Nem,mert alapvetoen azok pofàznak akik segèlyeken èlnek,hlm-ben laknak.A màsik,nagyon sok muszlim tartja a vallàsàt senkit nem zavar,dolgozik,nem hàborog ès elfogadja a tàrsas egyuttèlès szabàlyait.Pèlda vonatvezeto kollèga muszlim vallàsu,mivel elèg komoly biztonsàgi eloiràsok vannak a vonatvezetoknek(èlethigènia) a ramadàn idejèn vette ki a szabadsàgàt,gond nèlkul megkapta,de a legfontosabb felelossègteljes dontèst hozott,nem kezdett el munkaugyi perrel fenyegetozni,raszizmussal dobàlozni,hogy kialvatlanul ètlen-szomjan nem engedik gèpre.Nos ;:osszegzèsul nem a muszlimokkal van a gond,hanem azokkal akik azt hiszik,hogy Franciaorszàg egy iszlàm orszàg......

christophe 2012.09.06. 19:52:47

@péniszirigy feminista szűz strihkurva: Ugyanezen a vèlemènyen vagyok,csak nem tudtam,ilyen osszeszedetten,èrthetoen megfogalmazni ;-))

KopaszMercis 2012.09.09. 01:52:27

@Behajtó70:
Koszond a nagy tudaso tandij ellenzokre szavazo primitiv idiotaknak..

David Bowman 2012.09.11. 12:36:04

@Mirjam2: Gyere be meztelenül a munkahelyedre, és megtudod. Ha Rómában jársz, légy római.

David Bowman 2012.09.11. 12:44:17

@péniszirigy feminista szűz strihkurva: Buzikat akasztanak. Ne rongáljuk a magyar nyelvet.

Shaolin Bunny 2012.09.16. 16:24:19

@Rozgonyi Tivadar:

Tökéletesen egyetértek veled. :) Pontosan úgy van, ahogy írtad.

madbalee 2012.10.19. 11:24:57

Ilyen posztokbol kellene sokkal több. Illetve lehet, hogy csak ilyenek kellenenek.

kyttyhi 2012.12.10. 10:34:44

Összességében akkor a negatívumok inkább a hosszas kint élés esetén jönnek elő, ugye?
Én nyáron fogok menni, egy 2 hónapra, szóval ez a poszt is csak jobban meghozta a kedvem hozzá! :):)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása