oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. szeptember 02. 06:53,  Álmai mindenkinek vannak 113 komment

2012. szeptember 02. 06:53 Határátkelő

Álmai mindenkinek vannak

Aztán hogy teljesülnek-e, az más kérdés. Ivettnek és párjának teljesült, megtapasztalták, milyen az, amikor „leesik a húszfillér". Az írás Grazból érkezett, hogy miként jutottak odáig, rögtön kiderül.

Ausztria Graz.jpg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

„Nekem család, kertes ház, 2 autó volt, mondjuk úgy, hogy értelmem megnyílása utántól számított 20 évig. Szép kis idő. Majd megismertem jelenlegi páromat, aki olyan mértékben változtatta meg a világnézetemet, melynek egyáltalán köszönhető, hogy ezt a posztot Grazból írom.

Most is egy család, egy kertes ház, és 2 autó az álmom. Akkor mi változott? Most elmesélem.

2006 végétől, vagy 2007 elejétől folyamatosan mantrázta belém a Drága, hogy külföldre kell menni, ott megalapozni a jövőt, esetleg pár évig maradni, és talán soha vissza nem jönni.

Támogattam, bólogattam

Mivel annak idején egyáltalán nem úgy látszott, hogy a mi kapcsolatunknak van jövője, én szorgalmasan támogattam, bólogattam, mint a jó gyerek, "igen Szívem, hogyne, Szívem, szerintem is, Szívem", de egy pillanatig sem gondoltam, hogy ebben a történetben nekem helyem volna.

Na, nem a kishitűség szólt belőlem, ezt maga kedves párom sem úgy képzelte, hogy majd mi ketten együtt hódítjuk meg a tejjel-mézzel folyó veri nájsz és háváj-dizsi-napszemüveg Németországot. Mert akkor még Németország volt a favorit - neki.

Előtte soha eszembe nem jutott volna akárcsak rövid időre is külföldön dolgozni, pedig unokatestvérem tengerjárón dolgozott éveket, végigmászta a létrát, és minden találkozáskor (nagyon-nagyon ritkán) láthattam, hogy bizony van eredménye a munkájának. És én mégse. Nem vonzott.

Őszintén meg voltam elégedve a kis magyar fizetésemmel, a magyar viszonyokkal, amit akkor még a kis fizetésemnek és a viszonyoknak hívtam. A magyar jelzőnek azóta van jelentősége, mióta nem otthon élünk. De aztán ez az áldott jó ember csak mondta, csak mondta, míg végül talált magának téli szezonra munkát Salzburg tartományban. Hát komolyan gondolta, tényleg komolyan gondolta. Lenyomta a telet, a kapcsolatunk kibírta, sőt. Nem hülyék a bölcsek...

Jött a válság

Közben atombomba módján megérkezett a válság és 8 hónap alatt 2 munkahelyem szűnt meg. Opáácska, kérem, mi van itten????? Miután kb. 80 helyre adtam be az önéletrajzomat, és a 80-ból 92 nem válaszolt, 115 pedig sajnáljuk, de sorry-val lerázott, beláttam, hogy lépni kell valamit, mert a 36 ezer forintos munkanélküli segélyemből egy jó nagy levegőt vehetek, de másra nem nagyon elég.

Felléptem hát az osztrák munkanélkülieket támogató oldalra és beírtam a keresőbe: zimmermädchen. Mi bajom lehet?? Teljesen mindegy volt, hogy hová kerülök alapon, az első 12-nek elküldtem a jelentkezésemet. Hatan visszajeleztek, hogy a téli szezonra megvan a létszám, de ha közben valaki lemondja, vagy kiesik, akkor jelentkeznek, a másik 6 pedig személyes elbeszélgetésre hívott. Ez már döfi!

Végül egy 5 csillagos karintiai szállodában kötöttem ki. Innen ismerem azóta életem egyik legfontosabb szereplőjét, Krisztikémet, akivel egy általánosba jártunk, és 500 méterre lakunk egymástól a mi kis magyar városunkban, de ezelőtt még soha az életben nem találkoztunk és nem is hallottunk egymásról. Furcsa az élet. Most is bebizonyosodott.

Nem volt tovább maradásom

Sajnos abban az évben olyan szinten nem volt hó azon a környéken, hogy folyamatosan mondták le a foglalásokat, így nem volt tovább maradásom, és igazság szerint nem is válhattam be annyira, mint szerettem volna hinni.

Hazajöttem, de céllal. Nyárra keresni egy kedves kis fogadót, panziót. A mantra hatott. Vagy csak láttam értelmét a munkámnak, kaptam megbecsülést anyagi és erkölcsi vonatkozásban egyaránt? Vagy megcsapott egy nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb élet lehetőségének előszele? Igen, igen és igen.

Feltettem a kérdést: szeretnék olyan helyen dolgozni, ahol a takarítónő is ember, megbecsült tagja egy csapatnak, egy társadalomnak? Igen. Szeretnék nem atomfizikusnak való munkát végezni atomfizikusi bérért? Igen. Ennyi. Ugyan a munkavállalói engedélyekkel kicsit lassabban mentek a dolgok, de egyik munkáltató sem riadt vissza, hiszen nem én voltam az első külföldi munkásember.

Tehát hosszabb-rövidebb időre Ausztriát választottuk, egyelőre szigorúan külön. Már én is külföldön akartam dolgozni, talán hosszabb időre maradni, de biztosan visszajönni. És jött 2011, annak is májusát vártuk, mikor is letelik a 7 szűk esztendő, és eltörlik a munkavállalási engedélyt a magyarok számára.
Várta a sült galambot

Megbeszéltük, hogy ott fogunk állni a rajtvonalon, és megyünk, keresünk egy-egy éves állást, és csináljuk, amíg lehet. Közben persze önéletrajzokat küldeni, telefonálgatni - kellett volna. De az én drága szívem... Várta a sült galambot, vagy nem tudom, és ült karba tett kézzel. Március, április... május.

Nehezen indult

Nemhogy a rajtvonalon nem álltunk, még egy esetleges elindulás lehetősége sem rajzolódott ki. Párom bepánikolt. Mert ha kijövünk, és találnánk munkát, akkor jön egy kis ördögi kör: akkor alkalmaznak szívesen, ha van lakhelyed.

Viszont akkor tudsz normális lakást bérelni, ha van munkád, tehát tudod majd fizetni a (nem olcsó) lakásbérlést. Akkor béreljünk egy lakást, bemutatjuk a bankszámlánkat, és akkor helyből tudunk menni, akár kopogtatva is. De mi van, ha nem találunk munkát, és beleöljük a sok pénzt és elfogy a pénz és haza kell jönni??? Se lakás, se munka, se pénz???

Eltelt a május, a június, születtek a statisztikák, hogy hány magyar kapott a lehetőségen, és hagyta el az országot. Azt még május előtt eldöntöttük, hogy Graz lesz a mi célpontunk, Ausztriának eléggé Ausztria, a második legnagyobb város, 70 km a határtól, és itt vannak magyar ismerőseink. Teljesen érthető okok, azt hiszem. Csak éppen semmi nem történt.

Na, jó, történt, néha egy-egy hétre kijöttünk lakni egy közelebbi ismerőshöz, hogy mégis a kondér közelében legyünk, de ne kelljen elkötelezni magunkat egy lakás miatt. De aztán hiába voltunk itt, életem értelme hozta a laptopját, bújta az oldalakat, és ki nem tette a lábát, hogy esetleg az ajtón túli életben is megpróbálkozzon. Elegem lett a tesze-fosza mindenit!

Hatottak a szavaim

Aztán hazajövet megmondtam neki, hogy legközelebb akkor jövök, ha tesz is valamit. Felróttam neki, hogy ő akar külföldön érvényesülni, miért nem hagyott engem békén ezzel az állandó Nyugat-Európa imádatával, legközelebb egy nyeretlen kétévest hülyítsen, én befejeztem a Graz-projectet. Ezt még az A2-es autópálya elején sikerült hozzávagdalnom, ezután hazáig nem szóltuk egymáshoz. A teljes táv 240 km.

Azt hittem hatottak szavaim, mert otthon előadta a nagy magyar kiutazás című balettet. Mondjam még, hogy semmi nem lett belőle??? Aztán egy szép napon bejelentette, hogy interjúja lesz Grazban, kimegyek-e vele, de jövünk is vissza, nincs ott alvás, csak ezt a munkát megnézi. Megyek. Persze, hogy megyek.

Nem húzom, mert ez már így is rétes, a lényeg, hogy még odafelé menetben megkérdeztem, hogy csak nagyon csekély mennyiségű pénzt hajlandó-e kockára tenni, hogy megvalósuljon egy álma, igaz ez nem Németország, de egyértelműen egy fejlettebb európai német nyelvű ország. (Németországból kiszeretett amúgy is, amikor tudomására jutott a gerjesztett válsággal kapcsolatos híráradat.)

Hajlandó volt kockáztatni

Így megkerestük Grazban a Central Kempinget, és megérdeklődtük, hogy mennyi időre, milyen feltételekkel, milyen lehetőségekkel lehetne lefoglalni egy lakókocsit. Hogy honnan a szikra? Egy korábbi viccelődésből, miszerint majd én megyek egyedül Grazba, és párom humoros apja jegyezte meg, hogy csodálatos kemping található itt. Mire nem jó egy nemzetközi buszos apuka...

Nagyon kedvező áron, egész normális lakókocsit ajánlott fel a kemping üzemeltetője, amit azonnal elfogadtunk, érkezésünk időpontjának pedig 14 nap múlvát határoztunk meg. A munkamegbeszélés nem sikerült rosszul, de sajnos lakhely hiányában nem őt választották.

Az osztrák kaland

Szóval 14 nap múlva költözünk. 14 nap ügyintézés, 14 nap pakolás, 14 nap családsokkolás. Akadályok nélkül vettük a bukkanókat és július 15.-én beültük a rogyásig pakolt autóba. Úti cél: Ausztria, Graz, Central Camping. Kettő és fél óra múlva megérkeztünk, egy szál gond nélkül megkaptuk a korábban ígért elősátras lakókocsit a kis kertecskével.

Persze a kempingeknek van néhány sajátossága, úgymint közös tisztálkodó helyiségek, közös mosogatók és társai. Hál' istennek tisztaság volt mindig mindenhol. Szépen berendezkedtünk, amennyire a körülmények engedték. Kisebbfajta nyaralásnak fogtuk fel, mellettünk Közép-Európa legnagyobb feszített víztükrű szabadtéri medencéje, kempingben lakóknak korlátlan használattal, gyönyörű idő...

A kertben álló épített kerti sütő mindennap hadrendben állt, nem tagadom, élveztük a helyzetet. Korábban használtam kint egy T-mobilos mobilnetet, azt újraaktiváltattuk, kis szoba antennával és egy speckó tv-vevővel ingyen fogtuk a csatornákat, kell ennél több?? Igen, munka.

Ráfeküdtünk a témára

Egy héttel a megérkezés után takarítói állást kaptam egy Dm-ben. Majd pedig a kempinget üzemeltető Günther is szerzett nekem egy barátjánál konyhai kisegítői munkát. Igaz, ez határozott 3 hétre szólt, mert augusztus végén bezárták az éttermet, de mégis csak munka volt, tehát bevétel.

Sajnos páromnak nem nagyon akaródzott összejönni valami vállalható, valóban normális munka, de augusztus 15.-én már ő is munkába állt egy pizza-étteremben, mint ételszállító. Szóval röviden összegezve 1 hónappal a kiköltözést követően mindkettőnknek volt megfelelő állása.

Lakásbérlés némi szerencsével

Lassan gondolkodhattunk, hogy lakást kellene bérelni. Mivel 15.-én költöztünk a kempingbe, ezért minden hónap 15-.én kellett fizetni, természetesen előre. Így tervezhettünk, hogy meddig akarunk maradni. Kemping lévén se kaucióval, se ablöse-vel, se semmiféle egyéb költséggel nem kellett számolni az elején, tehát bármikor mehettünk volna máshová.

Hamarosan találtunk is egy számunkra megfelelőnek tűnő lakást Graz egy olyan környékén, ami nem belváros, de nagyon könnyen elérhető, csendes, de az autópálya és néhány nagy forgalmú út közel van.

Két szoba, nagy, különálló konyha (nagy szó errefelé), külön fürdő, wc, szemben Lidl, posta, gyógyszertár, rendőrség, mellette Merkur, nem messze Billa, Interspar, a ház előtt buszmegálló, rengeteg parkolóhely. Meg is néztük, és azonnal mondtam, hogy kivesszük.

2009-ben újították fel, IKEA konyhával rendezték be, mindenhol laminált parketta, hangulatos, színes falak, szóval azt mondtam, hogy KELL!!!!!! A tulajdonos hirdette, szóval kapásból megúszhattuk a közvetítői díjat.

Nagyon reménykedtem, hogy minket választ, mert persze nem mi voltunk az egyetlen érdeklődők. Másnap csörgött a telefon, ha valóban érdekel minket, akkor költözhetünk. Úgy ugráltam a lakókocsiban, hogy döngött az egész.

Amikor leesik a húszfillér

Aznap estére megbeszéltük a szerződés aláírását, úgyhogy "hazaszaladtunk" egy kis pénzért. Párom szó, mi szó, hezitált, de neki is nagyon tetszett a lakás és belátta, hogy szeptember 15.-e után már kicsit vacogósabb idők jönnek, szóval már a következő hónapot nem kellene kifizetni.

A szerződést rendben találtuk, aláírtuk, és megkaptuk a kulcsokat. Gyorsan elmentünk megnézni, hogy valóban nyitják-e a kulcsok a zárakat, és nem kellett csalódnunk. Igaz, kisebb vagyonba került, de lám-lám, másfél hónappal a kiköltözés után volt egy nagyon szép, tágas albérletünk.

Az álmok néha valóra válnak. Párom kiskora óta álmodott arról, hogy egyszer Németországban fog élni és dolgozni. Németországból Ausztria lett, de azt hiszem, így sem panaszkodhat. Láttál már olyan emberi arckifejezést, amikor az illetőnek leesik a húszfillér, hogy most válik-vált valóra az álma?

Semmi többet nem kívánhatok magamnak, mert én már láttam. A büszkeséget, a boldogságot az arcán, a szikrázó tekintetét, ahogy már nem is a jelenben van, hanem újra álmodozik, hogy innentől merre feljebb, merre tovább.

Azóta persze tudjuk, hogy nem akarunk hazaköltözni, bizony maradunk, amíg ki nem ebrudalnak minket. Itt alapítunk családot. Talán 1-2 évvel később, mint otthon tettük volna, de olyan szilárd alapra helyezzük majd ennek a családnak az alapjait, amilyenre otthon soha nem helyezhettük volna."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr744746772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Javorka (törölt) 2012.09.02. 11:59:58

@Nickkkkkkkkkk: Nekem is tetszett a torteneted. Szerintem valahogy igy kellene elindulni azoknak, akik "csak uuugy" akarnak belevagni a vilag meghoditasanak. Kalandos es megis biztonsagos... es szerintem semmilyen munka sem szegyen.
Sot! :)

SilentDreams 2012.09.02. 12:07:04

@karburator: rabszolga illetve rabszolgamunka témakörre reagálva:

Nagyon gyakran említődnek manapság ezek a fogalmak viszont modernkori rabszolgaságról (egy-egy ritka esetettől eltekintve) nem tudok. Tudok viszont olyan munkákról, amit sokkal kevésbé fizetnek meg, mint más munkákat. Ne adj isten, minimálbér jár csak érte.

Az, hogy ezt valaki "rabszolgamunkának" tekinti-e, az nagyban függ a saját életszemléletétől, saját egyéni elvárásaitól, tehát nagy mértékben szubjektív. Természetesen nem lesz elájulva ilyen lehetőségtől az, aki mondjuk egyetemi tanárként vagy kutatóként látja magát boldognak. Van olyan is, aki a későbbi boldogulás érdekében eleinte egyéb munkákat is elvállalhatónak tart, van aki nem. Van olyan is, akit ezek a munkák teljesen kielégítenek, és nem a munkájában szeretne szellemi és egyéb kielégülést találni. Teljesen különbözőek vagyunk! De ez szerintem pont így a jó. Nagyon érdekes lenne, ha mondjuk mindenki gazdasági szakembernek készülne, és semmi másféle munka nem lenne ellátva. Ki sütne akkor kenyeret, ki tisztítaná az utcákat?

Elhiszem, hogy neked személyesen ez nem álom, ahogy írod, de lehetnek sokan, akiknek megfelelő ez a munka és az életkörülmények (tudnak lakást bérelni, félretenni is), és igenis jobban érzik magukat, mint korábban. Álmok tekintetében a kis lépéseket többnek tartom, mint azonnal egy hatalmas, nagyon jónak tűnő, de nem reális célt megcélozni, és esetleg sosem elérni...

2012.09.02. 12:18:37

@freelander1: 'Akkor most megkérdezném, hogy mi a megalázóbb és rabszolgább: kint normális bérért mosogatni(értsd: többet keres, mint itthon diplomásként a szakmájában - pl. egy tanár), miközben meg is becsülnek, vagy itthon diplomásként, diplomás helyen dolgozva, megalázó, utcaseprő bérért gályázni, miközben még alaposan beléd is rúgnak, megaláznak sokszor (nekem pl. a kb. 5 főnökömből 1 volt normális, a többi egy állat. És ez igaz a páromnál is).'

Nem tudom te vegeztel-e mar fizikai, szakkepzetlen munkat (pl. takaritas, konyhai, gyari munka) - en igen, rovid ideig. Az ilyen munka nem mindenkinek valo. Ha valaki Magyarorszagon is ilyen munkat vegez es ezert tobbet fizetnek neki mas orszagban, ahol meg jobban is erzi magat mint Magyarorszagon, akkor nyilvan erdemes ezert odakoltozni, es akkor ez az illetonek sikertortenet. En szemely szerint ugy erzem hogy minden munka egyenlo, abszolut nem 'nezek le' valakit azert mert takaritono - en is az voltam valamikor par honapig.

Viszont, ha valaki tanarkent vagy irodaban dolgozott, annak fizikailag es lelkileg is nagyon megterhelo gyarban stb. dolgozni. Ezt tapasztalatbol tudom. Ki lehet birni ideiglenesen, de ha az a perspektivad hogy a kovetkezo negyven evben is ezt fogod csinalni... Hat mindenki maga dont, en biztos hogy inkabb sokkal kevesebb penzert dolgoznek a szakmamban, mint hogy evtizedekig fizikai munkat vegezzek ami lelekolo lehet valakinek aki hozza van szokva hogy a fejet is hasznalja.

Arrol nem is beszelve, hogy milyen peldat mutatsz a gyerekeidnek, ha vannak. Ha nekem lesz gyerekem, en nem szeretnem ha azt latna hogy takaritonokent vagy gyarban betanitott munkaskent dolgozom. Ha ez egy atmeneti idoszak mikor pl. megtanulsz egy nyelvet, penzt teszel felre, akkor teljesen meg tudom erteni, de szamomra tovabbra sem sikertortenet ha valaki elkoltozik Ausztriaba es ott elete vegeig takaritono stb. Mar csak azert sem, mert minimalberen gyereket nevelni nem olyan konnyu Nyugat-Europaban sem - mas az ha Magyarorszagrol Ausztriaba koltozol egy par honapra es ugy tunik a minimalber rengeteg penz a magyar fizetesedhez kepest, meg amikor tartosan ott elsz es gyerekeket kell eltartanod a penzbol.

Mrs. Clayton 2012.09.02. 12:32:10

@Mirjam2: én diplomával, irodából jöttem külföldre és fizikai munkát is végzek
viszont azt egyáltalán nem gondolom, hogy a legtöbb irodai munka otthon lélekemelő, vagy hogy az embernek használnia kellene a fejét
szóval én azt mondom, hogy elfogadom, hogy van akinek az irodai szalagmunka nem megalázó, sőt attól jól érzi magát, de azt sem nézem le, aki meg a gyári szalagmunkától nincs rosszul
szerintem elítélni bárkit a munkája miatt, vagy amiatt, hogy az illető mit érez kevésbé jónak/rossznak, hát elég nagy butaságra vall
én a gyerekeimnek az elfogadást, és megértést igyekszem megtanítani, nem pedig azt, hogy szégyelljenek, mert mondjuk fizikai munkát végzek
szerinted az rossz példa a gyereked előtt, hogy valaki becsületesen mosogat/takarít/ szalagon szerel össze,és ebből eteti, ruházza, taníttatja a gyerekét?

freelander1 2012.09.02. 12:33:59

@Mirjam2: Én a magam részéről csak egy állomásnak, egy bázisnak tekintem az ilyen "fizikai" munkát. Amíg megszerzi valaki a biztosabb nyelvtudást, helyismeretet, lakást, iratokat, valamint kiviszi a családot. Utána tovább lehet lépni, igény szerint, amint arra számtalan példa van. Viszont épp ez a különbség a két ország közt: ott van hova fejlődni. Itthon pl. párom teljesen meg van rekedve, mert bárszakmailag tovább tudna lépni ELVILEG, mert teljesen átlátja és profin menedzseli a területét, de ahova feljebb léphetne, ott egy korrupt segg ül, akit mindenki utál, viszont "sokat tud", így nem mozdítják el. Továbbá férfi, míg párom ugye "csak" nő... Kis városunkban és környékén máshova meg nemigen tud ilyen végzettséggel, tapasztalatokkal menni. Na hát ez a nem mindegy!
Amúgy ez a "mosogatós" témakör abszolút azoknak való, akiknek nincs hátszele (ismerős), vagy szuper szakmája, amivel már itthonról el tud helyezkedni. Arra viszont szuper, hogy lássák: akar és tud dolgozni.
Örülök, hogy Ivették szekere beindult!

freelander1 2012.09.02. 12:40:58

@Jess G: Ez a "lenézem a fizikai munkást" témakör sztem abszolút magyar (illetve kelet-európai) jelenség. Az én szüleim is paraszti sorból jöttek, aztán értelmiségivé küzdötték "fel" magukat, namármost ezek után a fizikai munka számukra egy rossz, negatív gyerekkori emlék, amitől igyekeznek óvni mindenkit. Dehát nagyot változott közben a világ.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2012.09.02. 12:48:37

Azokkal mi a helyzet, akik olyan szakterületen dolgoznak itthon, ami nagyon szűk, de szeretnének kimenni vele külföldre világot látni és tanulni? Ahhoz őszintén szólva nincs kedvem, hogy takarítsak, mosogassak. Nincs vele semmi bajom, csak azt az életszínvonalat, amit azzal teremtek kint itthon bőven hozom a mai munkámmal is, így nem perspektíva.

think different 2012.09.02. 12:53:25

@freelander1: Két magyart ismerek, akik fizikai munkát végeznek Londonban, mindketten építőiparban vállalkoznak.
Az általuk szolgáltatott munka minősége miatt eljutottak odáig, hogy válogathatnak és a területükön még elfogadható legmagasabb munkadíjat számlázhassák ki. Ezáltal többet keresnek, mint sok vezető az IT vagy bankszektorban.

Pedig fizikai munkások, diploma és kiemelkedő nyelvtudás nélkül.
Amikor a tisztelt öltönyös, diplomás manager még mindig fizetgeti havi 3000-ből a kelet-londoni lakását, addigra ezeknek a srácoknak a saját ház mellett már spanyol vagy horvát nyaralója is lesz.

(A fenti példa természetesen Magyarországon is áll, van olyan asztalos vagy festő, aki többet keres, mint egy mérnök, mert aki jó szakember, azt nagyon megfizetik a sok léhűtő diplomás meg csodálkozik, hogy 30 emberrel egy légtérben, egész nap egy boxban izzadva vagy légkondi miatt szétfagyva 5 év munka után tud kifizetni egy Fordot. De interneten lenézik azt, aki olajosan, festékesen, büdösen megy haza.)

SilentDreams 2012.09.02. 12:55:17

@yetti: Ez is egy reális életszemlélet, én is így voltam vele.

Ha mindenképp a szakmádban szeretnél külföldön is dolgozni, ráadásul elég szűk terület, akkor nincs mese, fel kell mérni otthonról a kinti lehetőségeket és pályázgatni minden adódó alkalommal, természetesen elsősorban olyan helyekre, ahol reális esély van arra, hogy elnyerd az állást. Ehhez persze nem árt, ha minél jobban ismered az adott ország nyelvét, és a szakmádban is jó vagy.
Mivel szűk a terület, nem lesz könnyű hamar ilyen lehetőséged találnod, de ha akár évekig próbálkozol, kitartóan és ésszel, akkor elérheted a célod. Közben nincs nyomás rajtad amiatt, hogy mindenképp menned kell, hiszen otthon is meg vannak a rendezett körülményeid.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2012.09.02. 13:02:51

@SilentDreams: tervezőként dolgozok itthon, csak hát állami szektor a megrendelő és nem szakmailag kell jót tervezni, hanem másnak jót... ez elég lehangoló, így ezért akarok dobbantani, mert ha lehet jót is tervezni, építeni akkor mért foltozgassam a szart!?

"én is így voltam vele" ez alapján gondolom ez is járható út, a példád alapján.

keptelen kepkeret 2012.09.02. 13:15:10

Gratula a posztolonak, szerintem semmi baj azzal h a DM-ben dolgozik es a pincerkedes is ok:-)Ha mindenki irodaban, felsovezetokent akarna dolgozni, akkor bajban lenne a vilag:-)

Amikor kikoltoztunk 6 eve, volt egy pasi aki a Lomonoszov? egyetemen vegzett, angolul ket szot nem beszel es egy egy husgyarban pakol hust lassan 9 eve...mondvan amikor osszejon a penz akkor hazamegy es elkezdi a vallalkozasat- ezt egy tolmacs segitsegevel tudtam meg:-)

A nullarol kezdeni kulfoldon iszonyu nehez, foleg ha egesz eletedben szellemi foglalkozasu voltal es hirtelen mindenfele gyarban talalod magad, mert atvert az ugynokseg, es egy 300 fos faluban kotottel ki, £300 fonttal a zsebedben:-)Tulelheto, tekintve h 3 honap utan mar kozepvezetokent dolgozol egy multinal, kesobb editor, utana sajat ceg...Oszinten? En megegyszer nem csinalnam vegig azt a 3 honapot, de ha valaki megkerdezi, h mire vagyok a legbuszkebb (es itt mindenki azt varja, h azt mondjam h a cegemre) akkor mindig azt mondom, h 3 honapot lehuztam szellemi munkaskent, kemeny fizikai melot vegezve -12 fokban 50 kiloskent, 30 kilos ladakat emelgetve (szerintem ez utobbi full illegalis volt, de engem nagyon utaltak, mert beszeltem a nyelvet, volt diplomam, de leginkabb azert mert mindig mindent elrontottam:-)) Persze nem direkt toltam el a dolgokat, csak nem tudok fizikai munkat vegezni, de megprobaltam es tuleltem, sutiiii:-))))

Azota ez csak egy rossz emlek...de megis, nekem ezt a harom honapot tobb szenvedes volt megcsinalni mint vezeto melokat kapni es a ceget letrehozni:-)

Ismeros nem volt kint, de egy idegen segitett..

Eletem legjobb dontese volt-) En azota nem nezek le senkit aki fizikai melot vegez, leven tudom, h egy horror vegigcsinalni. 3 honap utan en kisetaltam az ajton es ugy ereztem, h egyszer majd egy helikoterrol ledobok rajuk egy bombat, muhahaha, persze sosem tettem meg:-))

datolyapálma 2012.09.02. 13:25:45

igen, ez emberfeletti teljesítmény, ugyanis nem agysebésznek ment ki a posztoló...a sok itthon ülő, fotelból kommentelő, tuti megmondó csak szeretne menni, de egy lépést sem tesz, viszont aki kint van annak osztja az észt...miért nem itthon, talán mert itthon nincs még ilyen munka sem, de ha esetleg lenne akkor sokkal kevesebbért...ennyire egyszerű...mindennek majd eljön az ideje és lesz jobb állásuk is...addig ez is megteszi és a lényeg, hogy már kint vannak és dolgoznak, nem itthon küldözgetik ezer helyre az önéletrajzot és várnak, csak várnak és semmi nem történik...kitartás, minden jót nektek!

Bélabáttya (törölt) 2012.09.02. 13:26:07

@Mirjam2: „Tehat posztiro takarito es parja etelszallito...”
És megélnek belőle... Lakást bérelnek, családot alapítanak, elvannak nyugiban.

Sőt, még magyar ékezeteket is tudnak használni, ami - lássuk be - egy takarítónő/ételszállító párostól azért elég nagy szó...

SilentDreams 2012.09.02. 13:33:37

@yetti: Abszolút járható út, még ha nem is tipikus. Nekem is sikerült (kutatás/fejlesztés témában) és még jó pár embert ismerek, akinek sikerült így a külföldi munka (tehát otthonról keresve, és csak akkor nekiindulva, mikor már meg volt a kinti állás).

Természetesen nagyon eltérőek lehetnek az esélyek különböző területeken, ezért kell először minél jobban felmérni a dolgot. Pl: adott országokban elfogadják-e az otthon megszerzett diplomát/végzettséget adott területen, mennyire fontos a nyelv/nyelvek ismerete, mely nagyobb cégek foglalkoztatnak ilyen munkakörben embereket és hol van épp illetve hol szokott lenni álláshirdetés a témában. Ezt manapság net alapján már elég jól nyomon lehet követni, de nem elég egyszer csinálni, hanem folyamatosan, hiszen elsőre valószínűleg nem fog sikerülni és folyamatosan nyomon kell követni a változó lehetőségeket.

Ami a hátulütő: nagyon sokan kidőlnek egy vagy 2 kudarc után (kudarc = nem sikerül a kinézett állás, esetleg még interjúra sem hívják az illetőt) és nem csinálják tovább, pedig esély szerintem sok területen lehet, csak meg kell találni. Olykor persze le is kell adni valamelyest a nagyon konkrét elképzelésekből, ha az nem bizonyul járható útnak.

Fiatalabbaknak legjobb, ha már az egyetemet is a kiszemelt országban végzik, így jobbak lesznek az elhelyezkedési lehetőségeik is adott szűk területeken is, illetve lehet vmilyen posztgraduális képzést is végezni, ott is adódhat olyan lehetőség, ami otthonról nem. De ezek nélkül is sikerülhet.

whowho 2012.09.02. 13:35:27

Sztem az, hogy milyen melot vegez vki, nem szamit, ha örömmel teszi. Az meg kulon jo, hogy akar feljebblepni is lehet evek mulva. En 9 eve dolgozom a melohelyen, el akartam menni egyetemi diplomam melle foiskolara egy madik szakra, ami a munkahelyem fo profilja. Nem kertem anyagi, szabadsagtamogatast, annyi lett volna, h neha pentek du. el kellett volna mennem, amit betuloraztam volna, sot, mindig volt addig is tuloram. Fonok kozolte, ez hulyeseg. Doktorizni akartam, azt sem tamogatta a fonok. Megcsinaltam olyan dolgokat, amik tudomanyos cikkben jelentek meg, a nevem egybe sem kerult bele, mert a fonok nem rakott bele, nehogy el tudjam kezdeni a doktorit, diploma utan par evvel. Ilyenkor uis kriterium, h cikkekben legyek benne. El akartam menni tovabbkepzesre, terelt, o elment, engem mar nem fizetett be. De meg a rabizott doktoranduszokat sem segitette, mind nala kezdett, de madhol doktoralt. Miutan agyilag leepultem, belefogtam titokban tanulni, nem tud rola.

whowho 2012.09.02. 13:37:56

A feljebblepes akkor lehetseges, ha doktoralnek, de ez a hajo eluszott a fonok miatt. Ez van. Igy a fizetesemelkedes az 3 evente netto 3000. Se anyagi, se szellemi, se szakmai tovabblepes nem lehetseges.

whowho 2012.09.02. 13:42:51

Ja! Es miota megemlitettem, h cikkbe belekeruljek, azota maga vegzi titokban azt a melot, ami ehhez kell, hetvegen, vagy keso este, csakhogy ne kelljen a nevem beleirni, meg anyagi ok miatt, mert amit kap penzt erte, elrakja maganak.

SilentDreams 2012.09.02. 13:43:23

@whowho: Azért ez a hajó még nem úszott el. Lehet még doktorálnod. Ha nem teszi lehetővé a főnököd az ehhez szükséges körülményeket, akkor esetleg egy külföldi PhD lehetőség megpályázása? Utána onnan sokkal több lehetőség adódna....

christophe 2012.09.02. 13:50:09

Roviden reagàlnèk minimàlbèrrel gyereknevelèssel kapcsolatban.
Belgiumi pèldàt hozzok most fel
-Kèt teljes munkaidoben foglalkoztatott ''minimàlbères''csalàdi adozàssal cirka 2700-3000 euro netto,kajajegy 5;5 euro per munkanap szorozva keftovel 250euro csalàdi potlèk kèt àlt.isk gyerekkel kb.300euro azaz kb.3500euro havonta,amihez èvente hozzàjon vakàciopènz havi fizetès kb 80%-a,ès èvvègi jutalom(nem mindenhol)kb.fèlhavi fizetès.
-Iskolakezdèsnèl van mèg csalàdipotlèk kiegèszitès,igy ha mèg 200eurot gyerekekènt hozzàadsz megvan minden(màrkàs cuccokkal)
-2hàloszobàs nappalis lakàs rezsivel(mindennel)800-1000euro korul,vàros fuggo Brusszelben 1000korul,vidèken olcsobb;
-Gyerek 12èves korig (elemi isk.vègèig)ingyen kozlekedik 18èves korig fogorvos is ingyen van(fogszabàlyozo nem)
-egyetemi tandij 500euro korul èvente mègegyszer ennyi a fènymàsolatokra;
Ergo,minimàlbèrbol is tudsz gyereket nevelni,iskolàba jàratni,egyetemre is.Nyaralni is eltudsz menni.A fizikai melost se nèzzi le senki,ha pedig a gyerek ezek ellenère szègyenli a szuleit,nem a munkàval van a gond....

whowho 2012.09.02. 13:50:22

@SilentDreams: nem lehet, mert 10 eve diplomaztam es azota kellene lennie egy par impact factor-omnak, hogy egyaltalan felvetelizhessek. A felveteli bizottsag elnoke, jo baratom kozolte. En sem tudtam, csak amikor mondta, szte felvetelizzek, mert igy fejlodhetek. Mondom ok, mit tegyek? Mondta, ad anyagot es megkerdezte, hany IF-om van? Mondom egy sem, mert semmibe nem raktak bele. Total kiakadt es mondta, akkor igy nem lehet...

2012.09.02. 13:50:28

Nem ertem mit nem lehet azon erteni, hogy nem lenezem a fizikai munkat, hanem en pl. sem fizikailag, sem szellemileg nem vagyok alkalmas fizikai munkara. Masok is vannak ezzel igy. Nekem ebbol a posztbol teljesen hianyzik a perspektiva - mit fog a posztiro es parja csinalni a kovetkezo 30-40 evben? Orulok neki hogy boldogok, de azert ezt nehez hatalmas sikertortenetkent beallitani hogy eladokent / pincerkent dolgoznak es meg a lakbert is ki tudjak fizetni.

SilentDreams 2012.09.02. 13:50:28

@Nickkkkkkkkkk: Kedves posztíró, olvasgattam a régi blogodat délelőtt, de mostanra "A Blog inaktív!" felirat jelenik csak meg ott.

Gondolom nem rég inaktiváltad. Amit olvastam, az tetszett, jó infók voltak Ausztriáról és szívesen elolvasnám a többi ottani dolgot is, na meg egyebet is, ha még írnál. Lenne erre lehetőség valahol?

Üdvözlet Németországból :)

whowho 2012.09.02. 13:54:00

@christophe: En annyit tennek ehhez, hogy volt kollegano 3 gyerekkel Ausztriaba ment ki, mert egyiket felvettek vmi kozepiskolaba. Egyedul neveli oket, ferje meghalt. Nomarmost a harom gyerek utan annyi penzt, tamogatast kap egyedulallokent, hogy nem kell dolgoznia, csak kirandulgat, amit a facebook-on posztolgat. 40 eves a volt kollegano. Ennyi.

whowho 2012.09.02. 13:56:08

@Mirjam2: Perspektiva...normalis elet. Itthon pincerkent mi a perspektiva? Semmi! Pincer vagy es nyomorogsz.

2012.09.02. 13:57:15

@Bélabáttya: Ha te ettol zseninek vagy felsobbrendunek erzed magad, hogy magyar ekezeteket hasznalsz, akkor szuper. Engem nem erdekelnek az ekezetek, es?

whowho 2012.09.02. 14:01:43

@Mirjam2: Baratnom jol meno vallalkozasat hagyta itt, tanitott , iskolaja volt, stb. Kiment usa-ba, haldoklo betegek mellett van, es nem jon vissza!!!!! Fozott egy hires szinesznel egyszer, mert beajanlottak helyettesiteni, azota egy delelottre hivjak oregasszonyok 100 dollarert fozni. Ki tudja fizetni hollywood-i berlakasat, tengerparton, Vegasban lazul, fianak repjegyet vesz, stb. Kap havi 3-4 csekket, nincs plusz szamla, ilyenek. Kozben megy nurse kepzobe, mert erre is futja haldoklo betegek apolasabol, majd 5 even belul otthoni vallalkozast csinal. Es meg sporolt penze is van!!!! Na, ezert nagy kaland kimenni pincernek is akar. :)

SilentDreams 2012.09.02. 14:03:37

@Mirjam2: Szép dolog a perspektíva a következő 30-40 évre, de azért mindenki nem gondol előre ennyire... :)

Nincs is általános sikerstory-ként beállítva a történet. Nekik speciálisan siker, hisz külföldi élet volt az álmuk, ez sikerült, és jól is érzik magukat. A perspektívát nem kell mindenképp az orrunkra kötniük, de nekem nem tűnnek elveszettnek, és ha akarják, tovább fejleszthetik a körülményeiket. Ha meg nem akarják, mert így is megfelel nekik és saját elvárásaikhoz képest jól meg tudnak élni, akkor miért ne folytathatnák így tovább? Abszolút tőlük függ a dolog.

Valahogy nem úgy képzelem, hogy mindenkinek ambíciózusnak kell lennie, és egyfolytában karriert kellene építenie. Tegye, ha ez az életcélja, de ne tegye, ha nem ez. Azt tartom normálisnak, ha utóbbi esetben IS meg tud élni, és még gyerekeket tud nevelni. Természetesen valószínűleg nem olyan anyagi körülmények között, mintha állandóan a magasabb és még magasabb fizetést adó állásokat hajtaná, de emberileg mégis elfogadható körülmények között, amivel saját maga is kiegyezik.
Ha nem egyezik ki, akkor szükségszerűen tovább kell lépnie.

whowho 2012.09.02. 14:04:20

@Mirjam2: En okostelorol netezek, azert nem irok ekezetet, mert qwerty-re allitottam, h gyorsabban irjak. :)

2012.09.02. 14:04:52

@whowho: Nekem nem lenne normalis elet pincernek vagy gyari munkasnak lenni (hosszu tavon). Ha valaki Magyarorszagon is az volt es neki ez a normalis, az jo, de mint ahogy nem mindenki tanar stb., ugyanugy nem mindenki pincer. Semmi ertelme az ilyen megjegyzeseknek hogy nem lehet mindenki atomfizikus; persze hogy nem, de ugyanugy utcasepro sem lehet mindenki. A munka nem csak a penzrol szol, hanem sokkal tobbrol, es nem hiszem hogy valakit hosszu tavon boldogga tesz olyan munkat vegezni ami nem neki valo, fizetestol fuggetlenul.

Ugy latom az elozo kommentjeidbol hogy nem fizikai munkat vegzel. Kivancsi vagyok, meddig birnad, ha konyhan / gyarban / pincerkent kene dolgoznod. Dumalni lehet, evekig olyan munkat vegezni ami fizikailag es szellemileg is megterhelo neked, az egeszen mas. Ennek semmi koze ahhoz hogy ki kit nez le meg kinek mi a megalazo.

SilentDreams 2012.09.02. 14:09:06

@whowho: Ez fura nekem, hogy már a felvételihez is kell impact faktoros cikkel rendelkezned. Az "én időmben" :) elég volt, ha a doktori disszertáció elkészítésének idejére rendelkezel a feltételekben megadott számú és minőségű publikációval.

Valószínűleg ez ma is így lehet, de ha olyan helyre felvételizel PhD-re, amire még sokan mások, akkor ez alapján is döntenek, hogy kit vegyenek fel. Gondolom ez ösztöndíjas PhD státusz lenne. Fizetősnél is kellene már impact faktoros cikk?
Egyébként pedig ki kellene verni a balhét a főnöködnél, amiért nem tett bele a cikkbe szerzőként, ha dolgoztál rajta te is. Ez így nem megy, még ha a főnököd is...

whowho 2012.09.02. 14:09:28

@Mirjam2: Nekunk gyerekkoromtol tobb hektar foldunk van, kapaltam, cipeltem krumpliszsakot is. Most az acelpalackot, ami 40 kg-os, cseppfolyos nitrogenes kannat, ami 30 kilos, emelgetem, vegyszeres kannát, ami olyan 50 kg-os. No? Elegedett vagy? En egyetemistakent is vegeztem fizikai es irodai melot is, mert nem volt mit ennem, kellett a penz. ;)

2012.09.02. 14:14:45

@SilentDreams: 'Szép dolog a perspektíva a következő 30-40 évre, de azért mindenki nem gondol előre ennyire... :) Nincs is általános sikerstory-ként beállítva a történet.'

Eleg problema ha nem gondolnak elore. Szerintem azert husz eves kor utan jo otlet elore gondolni a kovetkezo evekre, foleg ha gyereket akar valaki. Lehet hogy felreertettem es nincs sikersztorikent beallitva; nekem a cimbol meg az egeszbol az derult ki hogy hu micsoda sikertortenet, tobb eves probalkozas utan takaritokent stb. dolgozunk Ausztriaban. Nem is azt mondom hogy ezzel valami baj van, es persze a lenyeg hogy a tortenet szereploi boldogok, tehat ebben az ertelemben happy end. De oszinten szolva nem ertem, hogy barkinek a posztiron kivul miert tunne ez sikertortenetnek. Na most megyek mert meg nem kesz a vasarnapi ebed :)

whowho 2012.09.02. 14:15:25

@SilentDreams: Ha nem egyetem utan rogton kezded el, hanem x evvel utana, akkor sajnos kell. En sem tudtam, mert akkor balheztam volna erte. :) Nekem a felveteli biz elnoke mondta, csak nem hazudott. Fizetosre nem tudok menni, nincs annyi keresetem, de lehet, h oda is kell. A fonok sajat doktoranduszait sem tamogatta. Egyik sem volt konferencian poszterrel, meg anelkul sem. A fonok csak magara gondol, senki nem erdekli. 35 eve dolgozik kolleganommel, aki majdnem hajlektalan lett a hitel miatt, akkor sem segitett. Sot! Amikor megtudta, h a szetencstlen masik allast is vallalt, elment a madik fonokehez es orditott azzal. Ennyi.

SilentDreams 2012.09.02. 14:18:21

@Mirjam2: van aki tudatos és van aki kevésbé. Bizonyos dolgokban én is elég messzire szoktam tervezni, bizonyos dolgokban kevésbé. Valamikor épp a spontán dolgok a legjobbak... :)

Az ebédhez sok sikert, remélem finom lesz! :)

whowho 2012.09.02. 14:18:46

@SilentDreams: Melo mellett meg nem tudok, mert napkozben vannak eloadasok, vizsgaidoszak, stb, es ha nem enged el... Ha meg felmondok, mibol fizezem? Meg nincs IF-om. Bezarult a tortenet.

whowho 2012.09.02. 14:20:43

@SilentDreams: Es miota emlitettem, h a cikkbe miert nem kerulok bele, azota sutyiban csinalja, mikor nem vagyunk ott, s ha felajanlom, h megcsinalom, nemet mond. Ez 5 eve igy van. Most verjem meh? O a fonok.

whowho 2012.09.02. 14:23:54

@SilentDreams: A masik meg az, hogy a fonoknek csak kandidatusija van, ha en doktoralnek, magasabb vegzettsegem lenne tulajdonkepp. :)

SilentDreams 2012.09.02. 14:28:23

@whowho: Igen, a PhD magasabb, amíg nem honosíttatja a régi kandidátusiját. Egy kérdés: miért maradsz ilyen főnök mellett? :)))

(én egyetem után csináltam anno ösztöndíjas Phd-t )

Franciakrémes 2012.09.02. 14:38:17

Nagyon régen irritál már egyesek véleménye a fizikai munkát végzőkről.Itt a határátkelőn is számtalanszor olvastam már, amint tudálékos IT-s , vagy közgázos végzettségű hozzászólók lazán kijelentik, hogy miért nem tanult olyan szakmát a posztoló, amit jól megfizetnek, úgyhogy meg is érdemli a sorsát, bezzeg ők!!!!
Amellett, hogy elismerem azt, hogy nem mindennapi tudás kell ahhoz, hogy valaki számítógépes zseni vagy pénzügyi manager legyen, azért ne kelljen már hasra esni előttük. Az is csak egy szakma. A képesség ,az adottság az, ami egy embert egy szakmában sikeressé tehet.
Én biztosan hiába izzadtam volna vért, az életben nem lett volna belőlem IT mérnök, vagy közgazdász, mert számomra egy másodfokú egyenlet már a sci-fi kategóriába tartozik.
De ott voltam a suli összes szavalóversenyén, az énekkarban és a tánccsoportban, irodalmi színpadon. Viszont sosem éreztem elhivatottságot ( és persze elég tehetséget sem) a művészetek irányában.Igy aztán, sok millió honfitársamhoz hasonlóan, az érettségi után egyszerű, "polgári" foglalkozást választottam,amiben sikeres is voltam. Aztán új idők jöttek, és az évek során összesen további hat évet töltöttem új szakma tanulásával, továbbképzéssel,átképzéssel, mégis egyre lejjebb és lejjebb csúsztam.
Legutóbb 50 évesen ültem be az iskolapadba.És mindez mire volt elég? Arra, hogy 56 éves koromra munkanélküli lettem, életem nagy részét egy mára piacképtelenné vált szakmában eltöltve.( Pedig mennyire szerettem!)
Ma már, pontosan egy éve, Angliában élek. És igen, takarítok.
De én ezt sikerként élem meg, mert otthon, nagy valószínűséggel már nem is élnék, vagy segélyből tengődnék. Itt viszont eddigi életem legnyugodtabb időszakát élem.
A gyermekeim sem szégyenkeznek miattam, sőt büszkék rám.Nekem már nincsenek nagy terveim, nem akarom megváltani a világot. Az a fiatalok dolga.Én boldog vagyok a mostani életemmel, a mostani "rabszolga" munkámmal.És persze, ismét tanulok. Most az angol nyelvet.
Látom magam előtt, amint a 30-as ,diplomás ifjú titánok elhúzzák a szájukat, hogy micsoda egy lúzer!!Én nem érzem annak magam, sőt azt gondolom, a lehetőségeimhez képest mindent megtettem , hogy talpon maradjak.
Sajnálom, hogy ilyen hosszúra sikerült a hsz-om, de el kellett mondanom, akár a személyes példámon át, hogy nem mindenkinek tragédia a seprű vagy a mosogatórongy. Minden életút más,és ha valaki elégedett az életével, idegenek ne minősítsék a saját értékrendjük alapján.

Mirjam2 ! Milyen példát mutatnál a gyermekeidnek takarítónőként??? Valószínűleg jobbat, mint egy csaló vállalkozó, egy korrupt politikus, vagy egy valóságshow celeb.

micsoda? 2012.09.02. 14:38:37

Nagyon jó poszt, élmény volt olvasni. A külföldi munkavállaláshoz nem szeretnék hozzászólni, mert kizárt dolog, hogy valaki újat mondjon. Igaz, az újszülöttnek minden vicc új:)))

Bélabáttya (törölt) 2012.09.02. 14:39:26

@Mirjam2: Ettől persze nem leszek zseni.
Viszont elmerenghetnél már egy kicsit azon, hogy ha veszed a fáradtságot arra, megosztod becses vélményed, magasröptű gondolataid (amik ugyan meglehetősen negatívok, de ez persze nem baj), akkor talán érdekelhetne az, hogy milyen formában teszed.

Vagy ha nem, persze az sebaj, csak nem nagy nívóbeli kölönbséget mutat a lesajnált takarítással, kajaszállítással.

Megjegyzem, a posztolónak sikerült érthető magyarsággal írnia, amikor rászánta magát, pedig hozzád képest csak egyértelműen valami alsóbbrendő izé lehet...

Környezettudatos 2012.09.02. 14:56:58

Nagyon hosszan a semmit mondta a post. Nem olvastam végig, nekem csak ez az egy életem van.

vwthamas 2012.09.02. 15:06:22

Gratulálok nektek! Szépen végig jártátok az utat ti is és még messze a vége, de legalább már nyugodtabbak és boldogabbak vagytok. A poszt is jól sikerült. Az irigykedő, negatív emberekkel meg nem kell foglalkozni.
-Egy fontos kérdésem volna ami nekem nem derül ki. Mégpedig az, hogy honnan volt bejelentett lakcímetek ami a munka vállaláshoz szükséges? A kemping címére jelentkeztetek be mint lakosok?

Köszi a választ előre is, valamint további sok sikert!
Igy tovább!!

whowho 2012.09.02. 15:07:50

@SilentDreams: Mert a déli regioban, nőkent, 35 utan mar nem ugralhatok. Es az elozo munkahelyemen meg rosszabb volt a fonok. :) Itt csak szakmailag, anyagilag nem lephetek elore, de legalabb nincs napi szintu orditas. :) Ezt a melohelyet is ugy talaltam, ismeros szolt, tobb ember kozul valasztottak ki, de ha o nem szol, sosem tudok rola. Szoval minden rosszban van valami jo. Mellette tanulok mast, amit munka utan, hetvegen meg tudok oldani. Egyetem utan meg nem is gondoltam, h doktorizzak, valahogy nekem olyan misztifikumnak tunt. :) Nekem sosem adott tanavsot ilyen vonatkozasban senki, szuleim 8 altalanost es szakmunkast vegeztek. Aztan belelattam, fonok is mondta, h majd doktoralhatnek, de ez csak mezesmadzag volt, mint lathatjuk. Esze agaban nem volt, h elorelepjek. Erre kb. 3 ev utan jottem ra, kuzdottem meg 2 evet, aztan meg nem erolkodtem, mert szellel szemben pisalni nehez. :D

ezabloghunickmarfoglalt 2012.09.02. 15:08:43

Az egesz poszt, ugy ahogy van mehet a modorosra!

christophe 2012.09.02. 15:18:30

@Franciakrémes: Gratulàlok ,hogy 56èvesen volt mèg erod ès merszed belevàgni,nem szègyen a takaritàs,ès valoszinu olyan dolgokat is megtudsz majd engedni magadnak,ami a 47000ft-os kozmunkàbol nem tudtàl volna.......

Lesből Támadó Szárítókötél 2012.09.02. 15:31:10

@karburator:

Nem karburátor, nem a másik valóság a probléma, hanem hozod a szokásos magyar színvonalat. Ez az a mentalitás, aki siránkozik, hogy ilyen-olyan diplomásként már X éve nincs rendes munkája, aztán kiderül, hogy büdös neki elmenni valami olyan munkába, amely nem fizet annyit, amennyit szeretnek kapni és/vagy nem az eddigi végzettségét kellene hasznosítani, szóval derogál neki holmi "alantasabb" munkát végezni. Szóval egyszerűen betakarod magadnak a fával az egész erdőt.

El kéne olvasni jobban a posztot: nem holmi rabszolgamunka volt a posztoló álma, hanem idézem: "család, kertes ház, 2 autó". Emellé jött az, hogy végre maga mögött hagyhatta azt az önelégült munkavállalói szemléletet, miszerint a takarítás az holmi rabszolgamunka (csinálhatod bármilyen szépen, van, akinek mindig csak egy rabszolga/proli maradsz pusztán azért, mert takarítasz), másrészt a másik oldalról is megkapta a másfajta megközelítést, idézem: "szeretnék olyan helyen dolgozni, ahol a takarítónő is ember, megbecsült tagja egy csapatnak, egy társadalomnak".

Tudod, mi a különbség a posztoló valósága és a magyar valóság közt?
posztoló valósága: szeretnék dolgozni, amelyben legjobb tudásom és/vagy képességeim szerint odateszem magam, amiért cserébe pedig normális, kényelmes (nem egyenlő a rövid idő alatt megtollasodással!) életet tudok biztostani magamnak és/vagy családomnak a fizetésből.
magyar valóság: szeretnék a végzettségemnek és/vagy eddigi munkatapasztalatomnak megfelelő állást azon a településen, ahol most is lakom (ha Bp. környéki agglomerációban lakom, akkor max. Budapest), amely állásban persze kapjak széép nagy fizetést, sok-sok cafeteriát, illetve lehetőleg még további juttatásokat (céges mobil és társai).

A kettő közt azt a különbség, hogy az előbbi esetben van egy teljesen normális célkitűzés, amit a posztoló jóval hamarabb, jóval nyugodtabb körülmények közt fog elérni odakint holmi "rabszolgamunkával". Hasonlítsd össze, hogy idehaza milyen esélyei lennének ugyanezzel a munkával ugyanezekhez a célokhoz. Hasonlítsd össze, hogy Magyarországon vajon mi minden kell ahhoz, hogy ugyanezt az általuk nyugodtnak tartott életszínvonalat érjék el, mint amit odakint "rabszolgamunkával".

Annyira belefásultunk már az itthoni viszonyokba, hogy bizonyos lényegi szempontok kezdenek elveszni. Az egyik legjobb barátom most hagyja itt egy multis középvezetői állását és megy ki a cégcsoport központjába, egy másik országba, hasonló pozícióba. Magyarországi viszonyok közt szép fizetést és juttatást kapott eddig is, persze jó magyarként rögtön az anyagiak villantak be, és felvetette a jövendő főnökének, hogy feleség, 3 gyerek, fél, hogy probléma lesz, mire a főnöke kiröhögte a problémáját. Ennyit az anyagiakról. Aztán a próbaidő: 4 hónap próbaidőt ajánlottak fel neki, nemcsak azért, hogy lássák, ő hogy dolgozik, hanem addig fenntartják neki az itthoni pozícióját, és ő is tapasztalhassa azt, hogy vajon jó lesz-e neki odakint. Persze, jogilag nálunk is ez van, de te mikor hallottál utoljára olyat, hogy a próbaidő kapcsán a munkáltató a munkavállalóra nézve tesz kedvezményeket? De a fizetés mellett egy másik szempontot emelt ki a barátom, mint legalább olyan fontosat. Az elmúlt egy évben a (munka)napjai arról szóltak, hogy bement fél 9-re, dolgozott 5-6-ig, akkor hazament, mert a feleségével és a gyerekeivel akarta tölteni az estét mindenképp, majd amikor lefeküdtek a gyerekek, még nyomta a melót 1-2 órán át, cserébe fáradt volt, feszült. Odakint bemegy, ledolgozza a normál munkaidejét, majd folytatja a holnap, és a családjával tud tölteni sokkal több időt, sokkal nyugodtabb körülmények közt.
A barátom példáját azért hoztam fel, hogy lásd, bizony vannak olyanok, akiknek a fizetés mértékén túl egyéb szempontok is játszanak egy külföldi munkavállalás kapcsán, olyan dolgok, melyek elérésére itthon egészen biztosan nincs lehetőségük a jelenlegi körülmények közt. Nos, akkor fogd meg ezeket a körülményeket, pakold fel szépen a mérleg másik serpenyőjébe (ahol az egyikben ugyebár a "rabszolgamunka" van az egyikben), és nézd meg, hogy merrefelé billen a mérleg. Van egy tippem: nálad a rabszolgamunka felé, a posztolónál viszont az ellenkező irányba.

shushu2 2012.09.02. 15:32:56

Érdekes a poszt ... én itt állok huszonévesen 2 diplomával, amit keresnek külföldön és a vágyam azt hogy minnél több embernek segítsek itt a környezetemben, meg sem fordul a fejembe olyan anyagias dolog, hogy 2 autó, családi ház stb. Nagyon el lett rontva a világ ha a fiatalság álmainak netovábbja 2 autó ..... és ezért inkább kimegy robotolni külföldre. Majd valószínűleg a halálos ágyán rájön mindenki, hogy a 2 autót és a lakást nem lehet vele együtt eltemetni, ellemben ha nem csak magára gondolok, és tett valamit az emberiségért akkor volt értelme az életének.

Lesből Támadó Szárítókötél 2012.09.02. 15:38:22

@Mirjam2:

"Ez kezdesnek lehet hogy nem annyira rossz (bar az is lehet hogy igen, nezopont kerdese), de ez a happy end? Most ettol boldogok hogy Ausztriaban vegezhetnek olyan munkakat amit a helyiek valoban nem vallalnanak el? "

Látom, te sem érted a lényeget.

Nem, nem attól boldogok, hogy olyan munkát végeznek, amely láttán egynémely magyar munkavállalónak leesne a karikagyűrű az ujjáról, hanem mert ezen "alantas" munkával szerzett jövedelmükből kényelmesen megélnek. Mert megtettek három egyszerű összehasonlítást:
a) az itthoni, "rendes" munkával szerzett jövedelemből milyen életszínvonalra futná idehaza?
b) a jelenlegi - itthoni - életszínvonal fenntartása milyen erőfeszítéssekkel jár?
c) ha ugyanazt csinálnák itthon, mint odakint, azzal milyen életszínvonalat tudnának elérni?

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.09.02. 15:38:38

Egy vagány munkavállaló aki az informatikát cserélte le a boldogságra - www.szekelyistvan.hu/naplo_transmar.php

2012.09.02. 15:57:28

@Bélabáttya: Ha zavar hogy nem hasznalok ekezeteket, ne olvasd a kommentjeimet, Bela batyam! :) Azt csinalok az ekezetekkel amit akarok.

váj mí 2012.09.02. 16:11:16

@Mirjam2: Akkor te majd nem fogsz fizikai munkát végezni. Rendben?
Hogy mi lesz velük 30-40 év múlva? Remélhetőleg boldogan unokáznak, a nyugdíjukból és a megtakarításaikból utazgatnak, a hobbijukat űzik és élvezik az életet. Lehet a mostani pincér étteremvezetőként megy nyugdíjba, a mostani eladó meg üzletvezetőként, vagy pincérként vagy eladóként. Nem mindenki karrierista, van aki csak a saját normái szerint nyugodtan akar élni, nem görcsölni, nem stresszelni, nem üzleti kimutatásokat elemezni, meetingeken izzadni a kiskosztümben, vagy a tőzsdén agyvérzést kapni, mert esnek a részvények. És fanyalogni sem kellene, nem gondolod?

Ingi 2012.09.02. 16:14:34

@Franciakrémes:

Minden elismerésem a tiéd!

Nickkkkkkkkkk 2012.09.02. 16:48:29

Potokban reagálok.
1.
Párom felszolgáló beruflich. :) Imádja. Neki a vendéglátás a mindene, akit ő szolgál ki, az mindig úgy megy el az étteremből, hogy ennél többet sehol nem tettek érte. Emellett rendelkezik egy melegkonyhás üzletvezető bizivel is. Kedves perspektíva-mániások figyelem! Hamarosan éttermet nyitunk. Remélem, mindenki megnyugodott most, nem fogunk alantas kétkezi munkából élni. Bár biztosan van, akinek ez is az.
2.
A nyelvet beszéljük. Magyar nyelvtudással nem tudom, mire mennénk itt. :)
3.
Nem vagyunk huszonévesek. Elmúlt már belőlünk a lila felhőt kergető ifjonti bohémság, felváltotta a két lábbal a földön álló tervező és megvalósító ép eszű felnőtt. A családi ház 2 autó kisgyermekkori álmom volt, megkérdezném, hogy te 7 évesen miről álmodtál?? És hogy ez az álmodozás hová vezetett? Mi itt vagyunk. Te hol vagy??????
4.
Nagyon rendesek voltak a főnökeink, és mindketten elfogadták, hogy a nyári hónapokban kempingben lakunk. Sőt a bankban is ezt adtuk meg, és egy gond nélkül megnyitottuk az itteni számláinkat. :)
+1.
Ha valaki úgy gondolja, hogy mi itt éhezünk, és adott esetben nem tudnánk eltartani 2-3 gyereket, az bizony el van tévedve. Gyönyörűen megélünk, SEMMIT nem vonunk meg magunktól, mégis gyarapodik a bankszámla hónapról hónapra.(jó ehhez az is kell, hogy valaki tudjon beosztani, és nem elverni mindent az utolsó centig)
A blogom pedig szinte egy időben lett üres és inaktív, ahogy kikerült a címre ide..... Éééérdekes. Én semmit sem csináltam vele. Egy ideje várom, hogy töröljék, mert nekem nem sikerült.
Felmerülő kérdésekre aggályokra szívesen reagálok, de ne várjátok, hogy a teljes életemet ide tárom elétek. Egyszer ezt már megtettem, többször nem fogom. :)

2012.09.02. 16:58:59

@Franciakrémes: 'Milyen példát mutatnál a gyermekeidnek takarítónőként??? Valószínűleg jobbat, mint egy csaló vállalkozó, egy korrupt politikus, vagy egy valóságshow celeb.'

Ezzel teljesen egyetertek, szerintem a te kommented sokkal kerekebb, erthetobb mint a poszt, sokkal jobban kiderul belole mikor miert hoztal bizonyos donteseket, es miert eri meg neked jelenleg Angliaban takaritani. Tobbek kozott az is kiderul belole hogy tobb szakmad is van, hogy szeretted a munkat amit evekig csinaltal meg ha nem is fizetett sokat, hogy soha nem akartal mas tipusu munkat vegezni stb. Szerintem a tied minden szempontbol sikertortenet, ami nekem nem feltetlenul derult ki a posztban megirt tortenetrol.

SilentDreams 2012.09.02. 17:00:57

@Nickkkkkkkkkk: OK, Te döntésed. Nekem tényleg tetszett, amennyit még hirtelen el tudtam olvasni belőle (időrendben a 3. posztig). Az alapján a lakásbérléses dolgok igen hasonlóak felétek, mint amit Németországban tapasztalok.

Az étterem nyitáshoz sok szerencsét, esetleg privátban lenne kérdésem, hogy merre lesz, szoktam Ausztriában járni... :)

Nickkkkkkkkkk 2012.09.02. 17:15:05

@SilentDreams: Kicsit bosszant is a dolog, mert eddig vártam, hogy történjen valami, és aztán éppen ma eltűnik. Nekik nem érdekük, hogy olvasott legyen egy postr oldal?
Nagyon szívesen elküldeném neked, minden bejegyzés meg van word-ben. De a másik laptopomon, ami nem kapcsol be... :( Pedig szeretném a dolgaimat kimenteni róla valahogy.
Az étterem Grazban lesz, hiszen itt lakunk. :)

2012.09.02. 17:17:50

@Nickkkkkkkkkk: 'Felmerülő kérdésekre aggályokra szívesen reagálok, de ne várjátok, hogy a teljes életemet ide tárom elétek.'

Oke, en sem szeretnem a teljes eletemet feltarni, ezert is nem irok posztot ide. Ez igy mar teljesen mas ami a legutobbi kommentedbol kiderult, hogy pl. ettermet fogtok nyitni. Lehet hogy en vagyok a hulye / perspektiva-manias, de nekem ez biztatobb dolognak hangzik mint hogy 'valora valt az almom - hosszas probalkozas utan kulfoldon takaritok', mert a posztbol kb. ez derult ki. Sok sikert kivanok az etteremhez, csaladi hazhoz, gyerekekhez stb.

Nickkkkkkkkkk 2012.09.02. 17:35:47

@Mirjam2:
A poszt közel sem a vége egy történetnek. A végcél még mindig egy családi ház kerttel, ami Ausztriában elég nagy kihívás, tekintve, hogy 400.000 euró-t megközelíti az ára egy olyannak, amiben gondolkodunk.
A próbálkozásunkat nem mondanám hosszasnak, én 1 hét alatt, párom 1 hónap alatt talált munkát. A korábbi munkáimnál sem kellett sokat várnom.
És bár nem derogált a takarítás sem, jelzem, már 9.-dik hónapja eladó vagyok. :) Karrier álmaink nincsenek, azt kiölték Magyarországon. Csak becsületesen dolgozni és abból nyugodtan élni. Ennyi.

tsík 2012.09.02. 17:41:24

@Nickkkkkkkkkk: Most nem azért töröltetted a blogot, mert kellemetlen megjegyzéseket kaptál? Mintha e határátkelős poszt bevezetője ezt sugallná.

Nickkkkkkkkkk 2012.09.02. 17:48:48

@tsík:
A blogot már sokkal korábban törölni szerettem volna, de hiába nyomkodtam a "törlés" gombot, a blog élt és virult. Írtam az origónak, hogy legyenek szívesek törölni, de semmi nem történt. Majd valaki itt megemlítette a blog címét, ahol ez az írásom már megjelent, ezt követően pedig előbb a posztok tűntek el, majd inaktív lett. Amit nem igazán értek, hogyan is történhetett. Nekem ehhez semmi közöm. Eddig is inaktív lehetett volna, de én a Föld színéről is el akartam tüntetni. Ha esetleg van ötleted, hogy mi történhetett, megoszthatnád velem.

tsík 2012.09.02. 17:55:01

@Nickkkkkkkkkk: nem a technikai része érdekelt, azt már leírtad feljebb is, hanem a törlés *oka*.

SilentDreams 2012.09.02. 18:09:46

@Nickkkkkkkkkk: A Graz-ot gondoltam, azon belül érdekelt volna pontosabban. Küldtem üzenetet :)

Pocahontas198 2012.09.02. 21:03:52

@Nickkkkkkkkkk: Sok sikert az étteremhez! A blogodat sajnálom, én szívesen olvastam volna tovább!

"ne várjátok, hogy a teljes életemet ide tárom elétek. Egyszer ezt már megtettem, többször nem fogom. :) "

Ez érthető, nem tartozik végül is ránk, csak akkor azt nem értem, hogy miért lett idetolva a Határátkelőre ez a posztod, ha ennyire nem akarod, hogy életed a publikum előtt legyen?

"Majd valaki itt megemlítette a blog címét, ahol ez az írásom már megjelent, ezt követően pedig előbb a posztok tűntek el, majd inaktív lett. Amit nem igazán értek, hogyan is történhetett. Nekem ehhez semmi közöm."

Én voltam, aki felemlítette a blog címét..

Mostanság sok érdekes dolog történik...én speciel arra lennék kíváncsi, hogy miért kellett másik gépen bejelentkeznem, hogy kommentelni tudjak??...

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.02. 21:17:44

@whowho:

Eléggé kár : hála Istennek az én fönököm ( lehet hogy hiúságból ? ) támogat minden olyan kutatási témát, aminek van valami köze a szakterületen lévö dolgokhoz. Pénzügyi szakterületen dolgozok, és amikor elöjöttem, hogy differenciálgeometriát ( spektrális geometriát, reprezentációelméletet és hömag sorfejtéseket ) akarok tanulni, rögtön megkérdezte, hogy az egyetemen felvettem e valakivel a kapcsolatot, meghogy külön idöt allokálunk rá. Támogatja ( legalábbis idáig ), söt elvárja, hogy külön ötletekkel jöjjünk ( elméleti + megvalósítás ), hogy mit lehetne alternatív módon csinálni. Támogatja, söt igényli alternativ SW-s megoldások javaslását (p.l. most CUDA-ban akar a grafikus kártyán számolgatni )

Tán csak egy fönököm volt ( sors fintora : diff. geometriából volt Phd-je ), ki azzal rázta le az ötleteimet, hogy ez öt fárasztja, mert végig kell olvasni és el kell rajta gondolkodni :)

Mondjuk az is igaz, hogy nem minden munkaadó vesz fel ( söt a többség kifejezetten eltanácsol ).

A poszthoz : gratulálok, hogy sikerült nekik. Bár magam remélem, hogy nem kell fizikai munkát ( vagyis olyat, ahol nem az agyamat, hanem a kezemet kell haszn;alnom ) végeznem, de éppen azért, mert nekem ez ilyen nehezen menne, megbecsülöm, aki tudja idegen környezetben ezt csinálni. Valóban nem nóbeldíjas állás, de ha becsülettel végzi, mindenképp elismerendö. A vállalkozószellem, meg a kockáztatás külön elismerést érdemel.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.09.02. 21:26:16

@whowho:
Fejleszd tovább a cikkeket, egy másik alkalmazásra és publikáld öket.

Ha valami elmélet anyag ( p.l. valamilyen alkalmazást levezettél és beprogramoztál ), akkor ez könnyü, ha nálad van a kód ( vagyis az elmélet szoftveres implementációja ).

Gsnake 2012.09.02. 21:31:11

@Mirjam2: a munka - szerintem - arról is szól, hogy a megkeresett pénzből meg tudj élni. Ami nem egyenértékű azzal, ahogyan a legtöbb család ma itthon él: befizetem a számlákat.

Ha választani lehet, hogy egy fizikai munkával megkeres valaki annyit, hogy van egy normális lakása - a magyarországi saját ingatlanhoz való ragaszkodás egyébként egy iszonyatos csapda, különösen ha lakáshitel a forrás - amit bérel, félre tud tenni, nem csak a számlákat fizeti, ergo van perspektíva a jövőre nézve, vagy szellemi dolgozóként csak görgeti maga előtt a számlákat, félretenni egy fillért sem tud, ellenben itthon korántsem biztos, hogy lesz egyáltalán nyugdíja... szerintem nem kérdés, hogy melyikben van nagyobb perspektíva.

01234567 2012.09.02. 21:42:40

Staplerfahrer & Lagerarbeiter
Stellenbeschreibung:
Transport von Produktionsgütern mit dem Stapler
Zeitgerechte Belieferung der Produktionsabteilungen
Kommissionieren
Be- und Entladen von LKWs
Allgemeine Lagertätigkeiten
Ihr Profil:
Staplerschein inkl. Praxis
Erfahrung als Lagerarbeiter
Teamfähigkeit, Genauigkeit und Flexibilität
Gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift
WIR BIETEN:
- Beste Betreuung durch das bridge-Team
- sehr gute Aus und Weiterbildungsmöglichkeiten
BEZAHLUNG:
€ 1.900,-- brutto/Monat (KV-Mindestbezug).
Überzahlung je nach Qualifikation möglich!
EZ EGY OSZTRÁK MUNKAHIRDETÉS.
ÍME EGY MAGYAR:
Pozícióleírás:
Megbízónk részére keresünk TARGONCAVEZETŐ kollégákkat székesfehérvári munkavégzésre az alábbiak szerint:
Feladatok:
Árumozgatás
Áru betárolása
Komissiózás
Árukötözés, csomagolás
Raktár rendben tartása
Követelmények:
3 műszakos munkarend vállalása
OKJ targoncavezetői jogosítvány
minimum 8 általános végzettség
nehézgépkezelői képzettség
magasemelésű targonca vezetésében szerzett jártasság (3343)
megbízható személyiség
nagy munkabírás
....aki látja a különbséget az megérti...és ebben még nincs hogy jogosítvány,számítógép felhasználói ismerete,idegennyelv,raktározási ismeretek..stb..
érdekes a magyar hirdetésekben miért nincs benne a bér?Ez a kultúránk része? :)

Anyádlóháton 2012.09.02. 23:34:06

@Nickkkkkkkkkk:
Gratulálok és fel a fejjel csak előre! Tudom miről beszélsz/írsz, mert mi is végigcsináltunk hasonlót a párommal.
Nem olvastam végig a hozzászólásokat, mert rengetegen reagáltak ... ki így ... ki úgy. Sokan vannak, akik gúnyos megjegyzéssel élnek. Ők azok, akik a sült galambra várnak és nem merik/nem tudják saját életüket kézbe venni, irányítani. Ülnek a hátsójukon, segélyre várva vagy megalázva/megalázkodva egy munkahelyen, ahol éhbérért dolgoznak, pedig könnyen lehet, hogy sokkal többre hivatottak.
Minden jót és sok sikert továbbra is.

Egyasokkozul (törölt) 2012.09.02. 23:50:15

@karburator: Koma, az osztrák minimálbér és a minimálbérből élvezhető életkörülmények még mindig egy másik univerzum a magyar valóságsóhoz képest.
Jól tették, ügyesek, megélnek és még jövőképük is lehet.
Mi kell ennél több?

rugesz 2012.09.03. 00:07:37

Nem tudom eldonteni, h ezt a posztot egy 7 eves vagy egy fogyatekos irta?! Fajdalom volt olvasni - a feleig..

TyToo 2012.09.03. 02:54:02

kisse idegesito az iras stilusa. :D

TyToo 2012.09.03. 02:59:24

@rugesz: na igen erre gondoltam en is. :D

[c] 2012.09.03. 03:48:01

@think different: A fordított sznobizmus iskolapéldája.

2012.09.03. 03:53:20

@Egyasokkozul: ott a pont...

inkabb kint mosogatokent, mint itthon diplomaskent ehberert...

en szimpla recis vagyok, de vigan megeleg ugy, h havi 250k-t adok ki forintban atszamitva alberletre :)

[c] 2012.09.03. 04:01:43

@váj mí: "Nem mindenki karrierista, van aki csak a saját normái szerint nyugodtan akar élni, nem görcsölni, nem stresszelni, nem üzleti kimutatásokat elemezni, meetingeken izzadni a kiskosztümben, vagy a tőzsdén agyvérzést kapni, mert esnek a részvények."

Egy étteremvezető szerinted nem stresszel?
Attól, hogy valaki elismeri, nem kötné le szellemi energiáit bizonyos típusú munka, ezért nem szívesen végezné hosszú távon, még nem karrierista.
És a szellemi munka se csak mítingelésből áll.
Megjegyzem, a posztra vonatkoztatva nem értek egyet Mirjammal. Nekem úgy tűnik, megtalálták a helyüket a világban.

portugéza 2012.09.03. 07:20:36

@think different: "mert aki jó szakember, azt nagyon megfizetik a sok léhűtő diplomás meg csodálkozik"

Kikérem magamnak! Ott tartunk, hogy lassan már-már rosszul kell éreznie magát az embernek, hogy kemény tanulással végzettséget szerzett magának, annyira divatba jött ajnározni a kétkezi munkásokat, ők a' istenek.

A fejlett országokban a helyiek egyre kevésbé vállalják el ezeket a munkákat. Ennek két következménye van: a kereslet-kínálat elve alapján felmegy a bérük. Viszont ezt a piaci összefüggést az emberi minőséggel azonosítani oktondiság. Másrészt bevándorlók látják el ezeket a feladatokat.

Az angliai viszonyokat nem ismerem, de Mo.-n azért keres jól egy maszek!! mesterember, szerelő, fodrász, stb., mert nem adózik, legalábbis messze nem a tényleges bevétele alapján. Főleg vállalkozóként, de alkalmazottként is igaz ez. Ezért a normális társadalom megveti őket. (vagy csak irigykedik :) )

Azon is érdemes elgondolkodni, hogy Mo.-n max. minden 10. szakmunkás tud önálló vállalkozást indítani, a többieknél hiányzik a kezdőtőke (saját autóra, szerszámokra, berendezésekre, esetleg műhelyre és segédre), vagy egyszerűen a motiváció, képességek, szorgalom, szakmai jártasság.

Az is tudott dolog, hogy Mo.-n 20 éve maradékelven kerülnek a szakiskolákba, szakmunkásképzőkbe a tanulók (nagy arányban "problémás", viselkedészavaros, alacsony IQ-jú, lusta, hátrányos helyzetű, stb. gyerekek), így a kimeneti oldal is olyan lesz. Ezért a társadalomban kialakult róluk egy negatív kép. Amely sokszor jogos alapokon nyugszik.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.09.03. 07:41:18

Bocs, kicsit se füle, se farka story, az írás néhol követhetetlen.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.03. 08:58:09

@think different:
Nálad a pont. Ebben az országban nincs becsülete a munkának. Lenézik a melóst olyanok, akik semmiféle hozzáadott értéket nem tudnak felmutatni, de azt hiszik, nélkülük nem lenne már világgazdaság.

@portugéza:

"Amely sokszor jogos alapokon nyugszik."

És ez a társadalom mit tud felmutatni, hogy felzárkóztassa ezeket az embereket? Megnyugtatlak, néhány középfokú végzettség magasabb tudással jár, mint a buliszakon összepuskázott egyetemi diploma. Nem beszélve az u.n. józan paraszti észről, amit az arra fogékonyakból kiirtanak az egyetemeken. Gondolkodás hiányát már ne is említsük, diplomások körében nem igazán jellemző, nagy részük csak a beléjük vert rigmusok és mantrák mentén tud bármit elképzelni. Önálló, kreatív gondolatok fel sem merülnek bennük.

Belagezapista (törölt) 2012.09.03. 09:37:48

@freelander1:
Egy orosz atomfizikus ötödét keresi, mint egy osztrák takarító. Három kérdésem van:

1. Szerinted melyik sikeresebb.

2. Szerinted melyik tudja jobban megvalósítani önmagát?

3. Szerinted melyik él magasabb életszínvonalon?

Belagezapista (törölt) 2012.09.03. 09:41:56

@Mirjam2:

"En szemely szerint ugy erzem hogy minden munka egyenlo, abszolut nem 'nezek le' valakit azert mert takaritono - en is az voltam valamikor par honapig. "

"Arrol nem is beszelve, hogy milyen peldat mutatsz a gyerekeidnek, ha vannak. Ha nekem lesz gyerekem, en nem szeretnem ha azt latna hogy takaritonokent vagy gyarban betanitott munkaskent dolgozom. "

Önellentmondás. Lehet durva hasonlat, de ez kicsit olyan, mint aki állítása szerint elfogadja a melegeket, de ha a saját fia bejelenti, hogy homokos, akkor kiakad. Vagy aki állítása szerint nem rasszista, de ha saját gyereke akar négerrel házasodni, akkor kiakad.

fourgee 2012.09.03. 09:50:43

@karburator: "nem, üzenem, hogy ez nem egy álom, hogy elmegyünk rabszolgának (nem képzett munkaerőnek sokszor minimálbérért) nyugati embertársaink alá felebaráti segítséggel"

És az nem rabszolgamunka, hogy sokan XY diplomával olyan irodai munkát végeznek Magyarországon épp hogy elfogadható bérért, amit 8 általánossal is el lehet lazán végezni?

horcsogpofi 2012.09.03. 09:57:22

Idegesítő írás, nulla konkluzióval, de legalább a poszt írója boldog.

Az Utolsó Csillagharcos 2012.09.03. 10:19:26

Érdekes ez a blog, de mindíg van valami rossz érzésem az itt postolt sikersztorikkal kapcsolatban. Az rendben van, hogy valaki sok áldozat árán belekezd valami ismeretlenbe, majd néhány hónap/év múltán körülnéz és elkezdi igazolni magát hogy hű de milyen jó is lett minden. Igaz, hogy közben a jövedelmének a fele elmegy albérletre, étterem, szórakozás megfizethetetlen, karrierről nem is álmodhat, de valahogy mégis olyan jó érzés hogy ezt most nem Magyarországon csinálja.

Én sokféle külhonban élő magyarral találkoztam: jólkereső, de letelepedni képtelen világpolgárral, magányosan tengődő és az itthoni életszínvonala alatt élő bevándorlóval, frusztrált kiközösített szakemberrel, akit örökre háttérbe szorít bármelyik tehetségtelen benszülött, végül az egyetlen pozitív minta a nagycsaládos kétkezi jó szakember.

Szóval szép dolog ez a külföldi újrakezdés, de létezik egy nagyon határozott szegmens ahol értelme van a dolognak, és ez nagyjából a betanított munkás mint szakmai kihívás, és kb. 200k HUF alatti jövedelem. Ja és minnél több gyerek.

Szerintem.

freelander1 2012.09.03. 10:20:44

@Belagezapista: Mivel pont van atomfizikus ismerősöm (igaz Mo.o-on), ezért tök jól tudok válaszolni, nem sorrendben :)
Szóval: 2. Önmegvalósítás: az egyetemen voltak álmai, mert az űrkorszak hajnalán izgalmas volt a tudomány. Aztán belefásult a napi rutinba, az őt nem igazán érdeklő kutatási területbe (mert abba nemigen volt beleszólása, hogy a vezetők mit tartanak fontosnak). Így aztán fúziós kísérletek és Nobel-díj álmok helyett naphosszat izotópokat gyártott orvosoknak.
1. Sikeres olyan szempontból, hogy nem a földet túrta, mint az ő szülei, de nem sokra ment vele, mert magánélet, szabadidő és pénz területén nem lett más az élete, mint egy átlag gyári munkásnak (vagy takarítónak), mert elég sokszor éjszakába nyúlóan dolgozott ő is - bagóért. Felkelt, dolgozott, hazament, családozott, aludt, pár évente el tudott menni nyaralni, amúgy meg semmi különleges hobbi, önmegvalósítás, vagy mittomén.
3. Nyilvánvaló a válasz: a takarító. Mert a takarító bérével többre megy, mint az ismerősöm az atomfizikus bérével. Továbbá a takarító is feljebb tud lépni, ha akar, nem kell örök életére takarítónak lenni, mivel gondolom van egyéb végzettsége és tapasztalata, nem takarítóként akarja leélni életét..Ezzel szemben az említett atomfizikus mit tett? Beleragadt itthon a "biztonságos" középszintbe. Ha akart volna, kimehetett volna a CERN-be, de nem akart - sosem értettem, miért, de gondolom neki ez is elég volt. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy szerintem nem a végzettség a lényeg, hanem az AMBÍCIÓ! És az EMBER. Mert ha egy atomfizikusnak nincs ambíciója, akkor egy nyitottabb, szabadabb gondolkodású országba költözött takarító is könnyen "lekörözheti" - már ha van értelme méricskélni.
Továbbá nagyon kevés az olyan ember, aki tényleg ÖNMEGVALÓSÍTHAT, mert ahhoz nem csak a megszerzett diploma kell, hanem bizony kis könyöklés, érdekérvényesítés, tehetség és szerencse is. Nem tudom dolgoztál-e "tudósként" valaha, de sajnos a tudomány nem olyan szép közelről, mint amit a general public lát. Papírgyártás, szöszölés, érdektelen alkalmazott kutatások...

Belagezapista (törölt) 2012.09.03. 11:03:30

@freelander1:
2. A körtét hasonlítod itt az almával, mert az atomfizikus ismerősöd főnökei is feltehetőleg atomfizikusok, tehát akiknek meg van beleszólása. Sőt, elvileg ismerősöd is kerülhet még a helyükre. Ellenben takarítónál mi a perspektíva, majd ő lesz a brigádvezető? Ráadásul egy valószínűleg egy irreálisak voltak a Nobel-díj álmok ismerősöd részéről, ezzel nem lehet mit kezdeni. Tizenéves koromban én operációs rendszert vagy játékokat akartam fejleszteni, aztán lettek belőle ügyviteli rendszerek, de még mindig szívesebben csinálom, mint hogy külföldön háromszorosáért takarítsak.

Valamint nem véletlenül írtam orosz atomfizikust, mert nyilván tisztában vagyok vele, hogy egy magyar kutatónak nem csupán anyagi korlátai lehetnek, ellenben Oroszországban felét sem keresik a kutatók, de ennek ellenére sok területen ma is jól állnak. Nyilván legtöbben meg nem vagyunk atomfizikusok. Szóval magyar atomfizikussal eleve nem állja meg a helyét a hasonlatom, mert az orosz atomfizikus a magyar, szakmával rendelkező emberekre írt hasonlat, ahol egyik esetben itthon dolgozhat a szakmájában kevesebbért, másik esetben kint többért takarítóként (feltételeztem, hogy nem szakképzett takarító alapból).

1. Azért egy magyar gyári munkás pár évente sem tud elmenni nyaralni, és örül ha egyáltalán van munkája. De itt eleve kevered a 3-as kérdéssel a sikert.

3. Nem véletlenül kérdeztem az életszínvonalat harmadiknak, mert az a véleményem, hogy az életszínvonalba a napi legalább 8 óra munka is ugyanúgy beletartozik, mint a szabadidő, már ha van. Szóval ha a szart lapátolod 12 órán át, úgy hogy undorodsz a munkádtól, akkor hiába van otthon úszómedencéd, lehet hogy akinek meg nincs, de szereti a munkáját, annak jobb.

Rg 2012.09.03. 11:37:29

@whowho:
Barátnőmnek ugyanilyen főnöke volt itthon,mikor letelt a 3 év és látta,hogy nem halad semmire megkérdezte a főnökét,hogy szerinte hány év kell még,hogy befejezze a PhD-t?Főnök azt mondta neki,hogy hát még legalább ennyi.Barátnőm meg fogta magát és kiment Svájcba PhD-zni.Ajánlom neked is,kint nem számít,mennyi idős vagy,meg mennyi impaktod van,csak a rátermettség.

Rg 2012.09.03. 11:40:44

@freelander1:
Nem minden fizikus akar Cernben dolgozni.Nekem sem lenne kedvem 56.szerzőként szerepelni a cikkekben...

váj mí 2012.09.03. 11:50:53

@tea fan: Dehogynem, de az csak egy lehetőség volt, hogy étteremvezetőként/tulajként (mint kiderült, ugye) éri majd meg a nyugdíjas éveket. Ja, és persze, nemcsak míting meg seminar, a szellemi meló, sarkítottam, mint a fizikai munkaundoros kommentelő.

whowho 2012.09.03. 14:02:34

@Rg: Igen, csak én már 37 éves vagyok. :) A másik, meg hogy PhD-hoz felvételizni kellene, úgy tudnék kimenni külföldre utána. Mivel Magyarországon felvételiznék, így oda kell biz számú impact, mivel nem friss diplomás vagyok 37 évesen, mert látniuk kell, hogy én eddig is ténykedtem kutatásban, de csak most jött meg a kedvem doktorizni. Sajnos erre meg nincs bizonyíték = cikkekben a nevem. :)
De tételezzük fel, most nekiállok kimenni külföldre, ott mire bejutnék PhD-zni, úgy hogy gyakorlatilag a kutatás területén nem tudok felmutatni semmit az eltelt évtizedben (lsd. cikkek)...hát...nem tudom, mennyi esélyem lenne.

whowho 2012.09.03. 14:17:37

@Scaramella va alla guerra: Nem tudom fejleszteni, mert hozzá sem enged... :) Ő kooperál témavezetőkkel, kutatókkal. Anno előállítottam a kutatáshoz egy csomó anyagot, amit utána hallottam, h mondta, ő megcsinálta, kész van, lehet érte jönni. Később, mikor úgy alakult, akkor elmondtam akiknek csináltuk az anyagot kísérletekhez, mikor kérdezték, hol a termék, hogy épp most dolgozom rajta, mert hogy én szoktam előállítani. Aztán megemlítettem, h a nevem benne lehetne cikkben is, erre mivel ő is csak kooperált, s csak ő akart bennük szerepelni, így onnantól sutyiban csinálta meg ezeket a dolgokat, s az én nevemet esze ágában sem volt belevenni. No már most, botrányt rendezzek?Hogyan? Én beosztott vagyok, ő a főnök, a laborvezető. Nekem ez a fő állásom, délen, 37 éves nőként nem sok esélyem van elhelyezkedni, főleg nem ilyen kultúrált munkahelyen. Azért hozzáteszem, a légkör nagyon jó.

Rg 2012.09.03. 14:46:44

@whowho: Szerintem sosem fogod megtudni,még meg nem próbálod.Barátnőm pl nem Magyarországon felvételizett a svájci egyetemre,hanem ott kint.Neki sem volt egy darab cikke sem,hasonló okok miatt,mint neked,de addig keresett,még talált témavezetőt meg ösztöndíjat kint.Oké,ő akkor 30 volt,de szintén nem friss diplomás.Erre szokták azt mondani,hogy aki keres az talál...
Egyébként pedig phd felvételin 20 pontot lehet szerezni a diploma minősítésével,30-at odtk vagy cikk plusz nyelvvizsgával,és 50 pontot a felvételi elbeszélgetésen.Tehát ami leginkább számít az az,hogy mennyire tudod eladni magad a felvételin.De ha nappalin nem megy,akkor még mindig ott a költségtérítéses,amit meg lehet próbálni,esetleg az egyéni elbírálásos.Igazán vérre menő küzdelem a nappalis helyekért szokott lenni,de én azt gondolom,hogy ha találsz egy olyan témavezetőt,aki melléd áll,és igazán kellesz neki,akkor semmi sem lehetetlen.
Nálunk volt egy külföldi srác is,akinek MOB ösztöndíja volt,és érdemes a Balassi Intézetnél is bepróbálkozni,hátha...

2012.09.03. 18:12:59

@Belagezapista: Nem onellentmondas. Nem tudom elkepzelni hogy barki is elvezne a takaritoi meg gyari munkat; nem is beszelve arrol hogy ezek hosszu tavon egeszsegtelenek, keveset fizetnek, es keves bennuk a fejlodesi lehetoseg. Nem nezem le azt aki ilyen munkat vegez (en is vegeztem), de nem szeretnem ha a gyermekemnek ilyesmit kene csinalnia. Ha lesz gyerekem, mindent meg fogok tenni azert hogy olyan munkaja legyen amit orommel csinal es amibol kenyelmesen es jol meg tud elni. A takaritonoi munka nem ilyen.

Egyebkent munkam soran veletlenul szamtalan nagyon szegeny emberrel talalkoztam, akik irastudatlanok voltak es nagyon nehez fizikai munkabol eltek. Sokan minden felaldoztak azert, meg az etelt is megvontak maguktol, hogy a gyerekeik iskolaba jarjanak, szakmat tanuljanak. Ezt nem azert tettek mert szerintuk a fizikai munka szegyen, hanem mert nehez es rosszul fizetett, es a sajat gyerekeiknek jobb sorsot szantak. En nem nezem le az ilyen embereket - ellenkezoleg, nagyon tisztelem oket.

2012.09.03. 18:25:27

@tea fan: 'Megjegyzem, a posztra vonatkoztatva nem értek egyet Mirjammal. Nekem úgy tűnik, megtalálták a helyüket a világban.'

Egyetertek, a vegen csak ez derult ki - marmint hogy megalltak a helyuket, sot - de inkabb a kesobbi kommentjeikbol mint magabol a posztbol. Utolag belatom hogy inkabb a poszt stilusa akasztott ki, mintsem a tartalom (ugy latom ezzel nem vagyok egyedul). Biztosan jo a posztolo meg a parja abban amit csinal, lehet hogy az irodalmi stiluson meg van mit fejleszteni, de sebaj! :)

Javaslom a poszt ujrairasat (roviden, amde szorakoztatoan) a kovetkezo 3 egyseggel:

- bevezetes: posztolo es parja - aki foglalkozasa szerint pincer, ehberert robotol a magyar hazaban - eldontik hogy Ausztriaban teremtenek uj eletet; folyekony nemet nyelvtudassal, keves tokevel, kalandvagyoan nekivagnak a vilagnak es Graz melletti kempingben kotnek ki kalandos uton;

- targyalas: posztolo eloszor takaritokent helyezkedik el egy boltban ahol par het mulba eladoke leptetik elo; parja eloszor etelhordokent, de hamarosan mar szakmajaban, pincerkent dolgozik, magyarorszagi bere 5-szoroseert; lakast berelnek;

- befejezes: tartalekaikbol ettermet terveznek nyitni, csaladi hazra gyujtenek, bekesen es boldogan elnek amig meg nem halnak.

Happy End

2012.09.03. 18:41:19

@váj mí: 'a fizikai munkaundoros kommentelő'

Nagyon utalok fizikai munkat vegezni, szamomra megterhelo es lelekolo. Es? Ha szamodra nem az, csinald nyugodtan.

Es annak aki azt irta hogy:

'Nem tudom dolgoztál-e "tudósként" valaha, de sajnos a tudomány nem olyan szép közelről, mint amit a general public lát. Papírgyártás, szöszölés, érdektelen alkalmazott kutatások...'

- uzenem hogy en veletlenul kutatokent is dolgoztam, meg takaritokent is, meg gyarban meg konyhan is. Inkabb dolgoznek kutatokent tizedannyi penzert, mint takaritokent, ha ekozott a ketto kozott kene valasztanom (remelem hogy nem fog kelleni). Vannak akik elvezik a szoszolest meg a papirgyartast.

Belagezapista (törölt) 2012.09.04. 09:36:11

@Mirjam2:
Én el tudok képzelni olyan embert, aki élvezi a takarítói munkát. Pl. aki tisztaság mániás, és örömöt okoz neki, ha a munkájának eredménye tisztaság. Nyilván így nem egy metró megállót takarítana az ilyen szívesen, de egy 5 csillagos hotelt miért nem.

culy234 2012.09.04. 10:54:48

Elegem van a kétkezi munkás vs. diplomás harcból!

Kedves kétkezi munkás pártiak:
Kik tervezik meg az épületeket, ahol lakni tetszik, ki gyógyítja meg a gyereked, ha beteg, ki tanított meg írni olvasni?

Kedves diploma pártiak:
Mégis ki építi meg a házat, ki szereli össze a telefonod és az autód? (ha van)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása