oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2023. július 28. 16:53,  Vissza a (vidéki) múltba 100 komment

2023. július 28. 16:53 Határátkelő

Vissza a (vidéki) múltba

Mexikóváros után Chiapas tartományba kalauzolnak minket Daniék. Kicsit időutazás is ez, legalábbis a körülményeket látva, ugyanakkor a csodás természet sok mindenért kárpótolja az utazót.

san_cristo_bal_de_las_casas_6.png

Elhagytuk a nyüzsgő metropoliszt, Mexikóvárost. Érdekes, hogy mennyire nem tudunk semmit erről a városról (sem). Ahogy teltek a napok, sorra értek a kellemes meglepetések. Ez egy modern nagyváros. Rengeteg rendőr, közmunkás, nemzeti gárdás ember van szolgálatban az utcán és a föld alatt. Rendkívül tisztán és rendben vannak tartva az utcák és az alagutak, folyamatosan takarítanak.

Azt hisszük mi, európaiak, mi csinálunk mindent a legjobban, pedig bőven lenne mit tanulnunk innen (is). Mióta a '70-es években olajat találtak a Mexikói -öbölben, dinamikusan fejlődik az ország, erősödik a peso.

Biztonság és árak

Természetesen vannak veszélyesebb kerületek, ahova nappal sem érdemes menni, de hol nincs ilyen a világon? Minket nem ért egyetlen atrocitás sosem, pedig sokat metróztunk, buszoztunk. Inkább azt figyelhettük meg, hogy mindenki megy a dolgára, intézi az életét.

Rendes, dolgos ember a mexikóvárosiak jelentős része. Kedves, mosolygós, tiszta emberek. Sosem próbáltak átverni, amikor kérdeztem az árakat, ugyanannyit fizettem, mint a helyiek (utcai árusoknál). Pedig nem sokkal olcsóbb minden, mint otthon.

Vannak meglepő árak is, tekintve, hogy egy segédmunkás kb. 6000 Ft-ot keres egy nap. Benzin 400 Ft körül van, egy tojás 60 Ft, péksütik 300 Ft körül, tej 500 Ft, utcai kaja 500-2000 Ft, étteremben 3000 Ft-tól felfelé. Egy valamire való szállás 8000 Ft-nál kezdődik (saját szoba, közös zuhanyzó).

Vissza a múltba

Elrepültünk Chiapas tartomány fővárosába, Tuxtla Gutiérrez-be. Végre érezhetően jobb lett a klíma, magasabb a páratartalom, tengerszint felett 500 m-re érkeztünk. Negyven km-re vagyunk a várostól, és sosem óhajtunk taxival menni, Így egy izgalmas közlekedési élmény várt ránk.

Ki kell gyalogolni a főútra (1 km), ott egy tuktukot leinteni, ami elvisz a következő településig (Galecio Narcia - 3 km) 300 Ft-ért, ott be kell szállni egy Toyota Commuter Collectivo-ba, amely továbi 700 Ft-ért bevisz a város központjába, ott pedig egy másik Colectivo visz el a hotelig, 350 Ft-ért.

texla_utca.png(Fotó: Google Streetview)

Kb. egy órával volt hosszabb a menet, mintha taxival mentünk volna, de megérte az élményért. Ezen az úton azonban mintha 100 évet mentünk volna vissza az időben: többek még mindig sárkunyhókban laknak, és a főutat leszámÍtva gyakorlatilag nincs út. Innentől kezdve, ha a Nagy Lajos király útján vezetek, erre az "útra" fogok gondolni.

A városban már jobb a helyzet, vannak utak, a hotelünk is igényes és csendes helyen helyezkedik el.

Sumidero Canyon, Mexikó Grand Canyon-ja

Kissé nehezen, de végül beneveztünk egy kanyon-túrára, melyben 3 óra hajózás és kilátópontok kisbuszos látogatása is benne volt. Kettőnknek 18000 Ft volt. Elállt a szavunk: egy km (!) magas sziklafalak, iguánák, pókmajmok, krokodilok és rengeteg madár vártak minket.

Tizenhárom km hosszú a kanyon és az amerikai Grand Canyonnal egy időben alakult ki. Mészkőből van, ezért cseppköveket is láthattunk. Egy 200 lóerős, Yamaha motoros „lélekvesztővel” vertük fel a kanyon békés világát.

Esős évszakban zuhog le a víz erről a fenyőfára emlékeztető vízesésről. Most épphogy csak permetezett. Eddig sosem láttunk még pihenő, vadon élő krokodilt, iguánát, meg 1000 m-es sziklafalakat.

sumidero_canyon_5.png

A kanyon pajzs-szerű alakzata Chiapas állam címerét ihlete. Az egyetlen negatívum, hogy rengeteg szemét volt a folyóban, ráadásul nehezen összeszedhető állapotban.

San Cristobal de las Casas

Mindössze 60 km-re fekszik a kanyontól a következő állomásunk. Ez egy elég érdekes város, mert a környék településeiről rengetegen járnak be ruhát, kézműves termékeket és zöldséget-gyümölcsöt àrulni. Többé-kevésbé az egész város egy piac. Sok magunkhoz hasonlóval találkozunk, és nagyon jó velük tapasztalatot cserélni, praktikus tanácsokat adni-kapni.

Az első napon felfedeztük a várost és vettünk sok mangót, banánt végre, meg paradicsomot. Először át akartak verni, 1000 Ft-ért adni egy kiló banánt, de végül 240-ért kaptunk. A paradicsom olyan finom volt, mint még soha.

Második nap önállóan elbuszoztunk (San Cristobal-Comitán útvonalon) a csodálatos El Chiflon vízeséshez, mely egy összesen 1300 m-es esésű vízesés-komplexum. 3,5 óra alatt értünk oda, négy teljes órát töltöttünk el ott. Jó hideg volt a vÍz, de mi azért úsztunk benne.

Megmásztuk a legfelső szintig, összesen 700 m szintkülönbség volt. Hogy milyen színei vannak és mennyire szép, az a képek fogják helyettem elmondani (kb. 12000 Ft volt mindenestül kettőnknek az egész túra).

Palenque városában folytatódik utazásunk, ahol további természeti csodák és maja romok várnak meghódításra.

Ha szívesen olvasnátok még Daniék kalandjairól, látogassatok el a blogjukra!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Mexikó Mexikóváros

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8618181179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littke 2023.07.28. 17:59:49

Mindig is akartam ide eljönni, hallottam, hogy főként San Cristobal egy érdekes hely. Kár hogy erről csak keveset írtál.

Csodabogár 2023.07.28. 21:33:56

Érdekes, szép és izgalmas út lehetett.

Sajnos magam se tudom miért, de soha nem voltam Délamerikában. Kár volt kihagyni, na de majd a következő életemben.:-)))

SzZoole 2023.07.28. 22:23:02

@Csodabogár: Mexikó az Észak-Amerikai kontinens déli részen helyezkedik el, és nem Dél-Amerikában van. Nem okoskodni akarok, csak a földrajz az egyik kedvenc tantárgyam volt :-)

dikusz. 2023.07.29. 10:55:07

@littke: Érdemes beleolvasni a blogjukba, a fotók, és a szöveg is nagyon jó.

Golf2 2023.07.29. 11:28:07

Jó poszt,jó képek.

dikusz. 2023.07.29. 13:30:35

Nem a poszthoz tartozik, de nem tudom megállni, hogy ne írjam le:

A magyar válogatott aranyérmet nyert a Fukuokában zajló vizes világbajnokság férfi vízilabdatornáján!!! Gratulálok nekik:))))

Csodabogár 2023.07.29. 18:09:49

@Csodabogár: Mindegy. Nekem érzésre az már dél.:-)))

2023.07.29. 21:43:06

@SzZoole: “ csak a földrajz az egyik kedvenc tantárgyam volt :-”

Nekem is:-)))

SzZoole 2023.07.29. 21:50:56

@Mr.Tellinghovon: nade én önszorgalomból tanultam, mert a két elsőbe és négy második osztályba ezt nem tanították :-))

MellowYellow 2023.07.30. 20:02:05

@littke: Olvasd a blogját Pista földi, én is olvasom.

Jó kis dolgozat!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.07.30. 23:50:18

@SzZoole: en sem akartam okoskodni, de pont ugyanez jutott eszembe :) es nekem is a foldrajz volt az egyik kedvenc targyam :))
Great minds think alike :)

Golf2 2023.07.31. 17:39:07

@SzZoole: 10 nap alatt 35 forinttal emeli a naftát hernádi/döbrögi.

SzZoole 2023.08.01. 09:13:08

@Golf2: az hadgyám, de a forint már megint 460 egy font

fhdgy 2023.08.01. 16:45:54

Csakúgy röpködnek a jobbnál jobb kommentek! Csak így tovább, ha másképp nem megy, dobjatok be valami jó témát, amire harap a nép!

dikusz. 2023.08.01. 17:41:51

@fhdgy: Mi lenne az a jó téma?
Lehet, hogy ami nekem jó, érdekes, szomorú téma az csak nekem érdekes, másnak nem.

fhdgy 2023.08.01. 18:37:09

@dikusz.: Biztos van ezer ötleted, egy csak bejönne belőle.

Tőlem ne várjatok semmit! Nem tudom, hogy hogy csinálja ez qrva élet, de nyár eleje óta csak szívok, csak szívok ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.01. 19:03:45

@fhdgy: itt egy tema, bar ez megint USA-val kapcsolatos :)
A cim szokas szerint megteveszto: nem a vizumot korlatoztak, ui. Az ESTA nem vizum, csak utazasi engedely.
Amit viszont nem ertek: miert olyan nagy problema a hataron kivuli magyarok adatainak kiadasa? Azt ertem, hogy egy csomo nem EU-s (ukrajnai) magyar(nak vallo) kapta meg az allampolgarsagot, igy potencialis "veszely"...
Szoval ez inkabb egy politikai slap on your hand MO fele a liberalis USA kormany reszerol.
Csak sajat velemeny: ha valaki mar kifizet x osszeget USa-ba utazni, plane, ha evente akar jonni (mert most 1 evre csokkentettek az eddig 2 eves idotartamu Estat), nem hiszem, hogy az az extra kb 20$ fog problemat jelenteni ;)
telex.hu/belfold/2023/08/01/usa-magyarorszag-vizummentesseg-korlatozas

fhdgy 2023.08.01. 19:12:29

@Zsuzsi65: én másutt látom a problémát.

Pártunk, kormányunk, führerünk, olyan kedves volt mindenkivel, hogy most mindenki, puszta szeretetből, belénk akarja törölni a lábát.

De jó nekünk. Mindenki, kivéve Putyint, szeret bennünket. Főleg, ha bosszút állhat!

fhdgy 2023.08.01. 19:20:31

@Zsuzsi65: ha kérni kell, akkor el is lehet utasítani, nem?

fhdgy 2023.08.01. 19:25:45

@Zsuzsi65: egy évre és EGYSZERI alkalomra.

Vagyis egy évig érvényes, de csak egyszer használható fel.

fhdgy 2023.08.01. 19:28:38

@Zsuzsi65: vannak országok, ahol a magyar állampolgárra váltakat megfosztották az adott állampolgárságuktól. Képzelj egy ilyen listát az adott ország kezében!

2023.08.01. 21:38:01

@Zsuzsi65:

az amerikaiak a külhoni magyar kettős állampolgárok adatait kérik, ezt azonban a magyar kormány nemzetbiztonsági okokból és a kettős állampolgárok személyes biztonsága miatt nem adja át.

dikusz. 2023.08.01. 21:54:08

@fhdgy: Két próbálkozás elég volt. Nem gond, de nem kísérletezek többet.

2023.08.01. 22:01:03

Vannak olyan országok, amelyek anyagilag ugyan szegények, de mégis igen jó a népesség általános egészségi állapota, és fordítva, egy viszonylag gazdag országban is lehet kifejezetten rossz a népesség testi-lelki egészsége. Hogy most egyetlen összehasonlításban egyszerre mondjunk példát mindkettőre, Kuba és Vietnam anyagilag szegény országok ugyan, de mindkét országban magasabb a születéskor várható átlagos élettartam, mint az Amerikai Egyesült Államokban. Míg a gazdasági mutatóit tekintve az Amerika a világ 203 országának egyikeként mindig benne van az legjobb tíz ország csoportjában, az általános egészségi állapotát tekintve csak a 47. helyen áll, és nemcsak Kuba és Vietnam előzi meg, hanem mondjuk Szlovénia és Csehország is.
Fontos azonban hozzátenni ehhez, hogy közben az Amerikai Egyesült Államok toronymagasan vezet az egy főre jutó egészséggel kapcsolatos kiadások terén. Még az egy főre eső jövedelmüket illetően az Amerikánál gazdagabb országok (például Luxemburg, Svájc, Svédország) egy főre eső egészségkiadásai is eltörpülnek az amerikai kiadások mellett. Például Chilénél majdnem tízszer többet költ egészségre egy főre vonatkoztatva Amerika, a két ország népességének általános egészségi állapota viszont nagyjából azonos. Hozzátartozik az összképhez persze az is, hogy az összesen egészségre fordított anyagi erőforrások eloszlása Amerikában elképesztő szélsőségeket mutat, hisz az anyagi mutatóit tekintve alsó 50 százalékot alkotó amerikaiak az egészségre fordított összegek mindössze 2 százalékával rendelkeznek, míg a másik „szélen”, a leggazdagabb egy ezrelék a források nagyjából a 10 százalékát használja el. Alig van olyan ország a világon, ahol ennyire szélsőséges lenne az egyenlőtlenség az egészségjavakhoz való hozzáférés terén.

Forrás. Magyar Hírlap Bogár László Amerikai tragédia

2023.08.01. 22:02:54

@dikusz.: “ Két próbálkozás elég volt. Nem gond, de nem kísérletezek többet.”

Csatlakozom. Inkább írok a fiokomnak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.01. 22:56:39

@fhdgy: persze, elvileg termeszetesen el lehet utasitani, de ez statisztikailag nagyon ritkan fordul elo, pl. ilyen esetekben:

"• Selected “Yes” to even 1 questionnaire out of 9.
• Had serious criminal records in the past and convicted, therefore under an appeal or discussion.
• In the past, applied for VISA or ESTA and it had been rejected.
• In the past, overstayed when visited the US.
• In the past, worked without required VISA and pointed out from authorities when visited the US.
• In the past, rejected the entry to the US for some reasons.
• In the past, deported for some reasons after staying the US.
• Lost passport in the past, but found it after reported of the loss of an article therefore it was not reissued and have been used after all.
• Having exactly the same first and last name with the serious criminal or internationally wanted person.

gyors Google forditas:
1. A 9-ből akár 1 kérdesre is "Igen" választ adott.
2. A múltban súlyos büntetett előéletű volt, és elítélték, ezért fellebbezés vagy vita alatt áll.
3. A múltban vízumot vagy ESTA-t igényelt, és azt elutasították.
4. A múltban túltartózkodott, amikor meglátogatta az Egyesült Államokat.
5. A múltban vízumkötelezettség nélkül dolgozott, és a hatóságok rámutattak, amikor az Egyesült Államokba látogattak.
6. A múltban bizonyos okok miatt elutasította az Egyesült Államokba való belépést.
7. A múltban bizonyos okokból kitoloncolták, miután az Egyesült Államokban tartózkodott.
8. Elveszett útlevél a múltban, de megtalálta egy cikk elvesztésének bejelentése után, ezért nem adták ki újra, és végül is használták.
9. Pontosan ugyanaz a kereszt- és vezetékneve a súlyos bűnözővel vagy nemzetközileg körözött személlyel

Ha a problema masik oldalarol nezzuk, a vicces az, hogy az USA problemazik ezeken a dolgokon (kinek es milyen hosszu idore adjon ESTA-t), ugyanakkor a deli hatarainkon gyakorlatilag as setal at, aki akar...;)
esta-center.com/en/refusal/index.html

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.01. 23:26:41

@Mr.Tellinghovon: igen, de azt nem ertem, hogy miert nagyobb kockazat egy kettos allampolgar adatait kiadni?

FutureFry 2023.08.02. 02:31:38

@Zsuzsi65:
A hírekben (vagy pl. az amerikai követségi közleményben [1]) én nem látom, hogy konkrétan milyen adatokat kért (ha kért) az USA kormánya, csak, hogy "a magyar kormány úgy döntött, hogy nem orvosolja a felmerült aggályokat és nem tett azért, hogy a VWP követelményeinek minden szempontból megfeleljen". A magyar kormány szerint [2] "minden" adatot kértek az amerikaiak, de az ilyen adatok kiadása "nemzetbiztonsági és a külhoni magyarok személyes biztonsága miatt elfogadhatatlan". Ez utóbbi alapján esetleg feltételezhető, hogy _több_ adatot kértek a külhoni magyarokról mint a Magyarországon születettekről? Vagy a Magyarországon születettek esetében nem probléma "minden" adat kiadása?
Egyébként nem is olyan régen (amikor már több mint egy évtizede használhatták magyarok az ESTA-t) a külföldön született magyar állampolgárok esetében az rendszeresen (mindig?) visszautasításra került és nekik rendes vízumot kellett igényelniük [3]. (A magyar útlevélben benne van a születési hely [*], szóval ezzel gondolom nehéz lett volna variálni)

[1] hu.usembassy.gov/news-reduction-of-esta-validity/
[2] embed.rtl.hu/embed/2177245
[3] 444.hu/2022/01/28/az-usa-a-sok-csalas-miatt-vonta-meg-a-vizummentesseget-a-nem-magyarorszagon-szuletett-magyar-allampolgaroktol

[*] p.s.: magyar útlevélben magyarul vagy az adott ország nyelvén írják bele a születés helyét? (Pl. "Bécs" vagy "Wien"?)

fhdgy 2023.08.02. 07:06:24

@FutureFry: születési hely nyelvéről:

Gondolom, mindegyikre van példa.

Apám Pl. Szentlászlón született Eszék mellett, neki Laslovo volt a magyar papírjaiban. Az anyja neve viszont magyar átírással.

Ma biztos egységesebb a gyakorlat, de a háború után az ügyintézők nem álltak a helyzetagaslatán.

fhdgy 2023.08.02. 07:08:44

@Zsuzsi65: keress rá arra, hogy "Boldoghy Olivér". Napnál világosabb lesz, hogy mi a probléma.

dikusz. 2023.08.02. 08:15:34

@Mr.Tellinghovon: A poszttal is ez van.
Egyrészt azért, mert vannak "várakozó" írások, amik valamiért nem kerülnek ki, a másik azért -és nekem ez a fő ok-, mert alig van olyan komment, amelyik a poszthoz szól hozzá.

Én elhiszem, ha egy városnéző/múltidéző séta rajtam kívül nem érdekel senkit, mivel már az első hozzászólás is a cserebogarak halhatatlanságával foglalkozik, de akkor felmerül a kérdés, nem egyszerűbb-e, ha a fióknak írom. Az idei Csikágói séta legfeljebb a általános iskolai facebook-csoport tagjait érdekli (de őket nagyon), mert a fotókat direkt úgy készítettem, hogy ráismerhessenek azokra a házakra, ahol egykor (némelyek még most is) laktak. A Damjanich utca maga a mesélő helytörténet. 46 éve élek Budafokon (a főváros legszebb kerülete!), ismerem (valamennyire) a történelmét, de soha nem fogok annyit tudni róla, mint az akkori lakóhelyemről.

2023.08.02. 08:35:52

@Zsuzsi65: “ igen, de azt nem ertem, hogy miert nagyobb kockazat egy kettos allampolgar adatait kiadni?”

Az elszakított területek állampolgárai bizonyos országokban,mint pl. Szlovákia elvesztik a szlovák állampolgárságot és retorziók érhetik ha rendelkezik magyar állampolgársággal is. Ezért ezt a tényt titkoljak mindkét oldalról, a polgár és a magyar állam. Amennyiben átadnak a magyar hatóságok az adatokat, akkor ez nyilvános lenne. Én személyesen örülök annak ha többen felveszik az állampolgárságot azok közül, akik önhibájukon kívül a trianoni határok meghuzasanak vesztesei lettek, és ennek értelmében védeném is őket.

Golf2 2023.08.02. 11:19:02

@Zsuzsi65: Amit viszont nem ertek...nem ismered még őket? Ott tesznek keresztbe ahol csak tudnak,+ lebuknának hogy mit sumákoltak,kiknek adtak csak hogy rájuk szavazzanak...

Golf2 2023.08.02. 11:36:12

Nemcsak a státusztörvényt kell elfogadniuk, de esküt is kell tenniük a tanároknak, ha jövőre is tanítani akarnak,de hogy mire kell azt nem mondják meg...Ilyen a világon nincs.

2023.08.02. 14:27:54

@Golf2: “ lebuknának hogy mit sumákoltak,kiknek adtak csak hogy rájuk szavazzanak...”

Basszus kulcs, te tényleg ekkora tokfej vagy?

2023.08.02. 14:36:56

@dikusz.: “ Én elhiszem, ha egy városnéző/múltidéző séta rajtam kívül nem érdekel senkit”

De engem biztosan érdekelne! Átolvastam a könyvet amit vettem ( mesélő Budapest) nagyon élvezetes volt Budapestről ennyi újat megtudni. Szívesen olvasnék első kézből (tőled) egy pár érdekes bejárás történetet aktuális fotókkal. Az olyan lenne mint egy időutazás.

Biztosan többeket is jobban érdekelné mint Mexikó hátsó udvara. Igaz voltam ott ( Cancun) de csak a mérhetetlen lehúzás maradt meg emléknek.

2023.08.02. 14:42:16

@dikusz.: “ Egyrészt azért, mert vannak "várakozó" írások, amik valamiért nem kerülnek ki”

Volt egy szívem csücske írásom, az Amalfi partról. Szívvel írtam, de valamiért fel éve valami miatt nem jelent meg. Mindegy……

Inkább írok máshová ahol a kommentek is kapcsolódnak az íráshoz.

dikusz. 2023.08.02. 14:47:14

@Mr.Tellinghovon: "Inkább írok máshová ahol a kommentek is kapcsolódnak az íráshoz."

Ez a máshová melyik csoport, blog.hu-s, vagy nem hazai termék?
Nem kérdeztél rá, hogy miért nem jelent meg a posztod?

FutureFry 2023.08.02. 15:05:13

@fhdgy:
Úgy látszik "gordiuszi" megoldásként a születési helyszín mindkét nevét beleír(hat)ják az útlevélbe, pl. "Kolozsvár/Cluj-Napoca":
gashicsavargo.files.wordpress.com/2011/11/passport-page-0011.jpg

FutureFry 2023.08.02. 15:09:32

@Mr.Tellinghovon: @fhdgy:
Ahogy én tudom, az ESTA-hoz elég sok információt meg kell adnia a kérelmezőnek (mint pl. más állampolgárság, születési hely) ráadásul (ahogy, fent említettem) ez utóbbi a magyar útlevélben is benne van. Szóval ezek alapján az amerikaiak (pláne ha a magyarok a kérésükre nem szolgáltatnak "elég" információt a kérelmezőről) akár (pl. valamilyen nemzetközi együttműködés keretében) lehet rá is kérdez(het)nek a másik országnál is az illetőre. Ha az az ország nem is (vagy csak minimális) adatot szolgáltat, akár maga a megkeresés ténye is feltár(hat)ja számukra, hogy az illető magyar állampolgár (is).

dikusz. 2023.08.02. 15:42:23

@fhdgy: Egy volt kollégám 1953-ban született, az igazolványába születési helyként Sztálinváros van írva.

Régóta nem hallottam felőle, de rákerestem a neten, a mai napig ez van az adatlapján.

2023.08.02. 16:10:26

@dikusz.: “ Nem kérdeztél rá, hogy miért nem jelent meg a posztod?”

De igen. Elkeveredtek a posztok.

2023.08.02. 16:21:17

@FutureFry: “ Ha az az ország nem is (vagy csak minimális) adatot szolgáltat, akár maga a megkeresés ténye is feltár(hat)ja számukra, hogy az illető magyar állampolgár (is).”

Ha ez alapján minden információ a USA tulajdonában van vagy lehetséges, akkor meg mire van szükségük? Vagy csak szivatás a biden kormányzat részéről?

Rétvári Bence emlékeztetett: az Amerikai Egyesült Államok a kettős állampolgársággal rendelkező 900 ezer külhoni magyar adatait követeli Magyarországtól, azonban ezt Magyarország nem adja ki senkinek, mert ezzel veszélyeztetné a külföldön élő magyarok biztonságát”. nincs garancia arra, hogy ha eleget tennénk ennek a kérésnek, akkor nem adnák ki a kárpátaljai magyarok adatait Ukrajnának, ami súlyos következménnyel járna az ottani magyarság számára a kettős állampolgárság ukrajnai tilalma miatt.

“Mivel Magyarország nem tesz eleget az Amerikai Egyesült Államok indokolatlan kérésének, így egyértelmű, hogy ezért bosszút állnak a magyarokon“

littke 2023.08.02. 16:21:59

@Mr.Tellinghovon:
Irod: "Biztosan többeket is jobban érdekelné mint Mexikó hátsó udvara. Igaz voltam ott ( Cancun) de csak a mérhetetlen lehúzás maradt meg emléknek."
Nos Cancun az mindent mutat csak nem Mexico igazi arcát. Ezt mondani az jelentené hogy pl az US-t Miami Beach alapján itélnénk meg, az olaszokat Viareggio alapján ás a kubaiakat Varadero alapján. Messze lennénk az igazi képtől.

Én élvezem az ilyen írásokat, mint a mostani, de az tény hogy ez a blog egyfajta kis virtuális kávéház, ami egypár komment után már nem a feltett írásról fog szólni hanem politikáról és másról. Ez is rendben lenne.

Namármost nekem jópár írásom volt itt, vagy 5 év alatt.
Az utóbbi időkben volt egy érzésem hogy senki nem volt mögötte, Küldött írásomra nem válaszoltak, többszöri rákérdezés után sem és semmi új írás nem lett feltéve. Nem volt otthon senki.

Legújabban azonban lett igéret hogy ez meg fog változni. Nos majd meglátjuk.

2023.08.02. 16:23:32

@dikusz.: “ nem hazai termék?”

Nem hazai termek.

2023.08.02. 16:41:51

@littke: “ Nos Cancun az mindent mutat csak nem Mexico igazi arcát.”

Ezt nem is állítottam. Több évtizedig voltam az utazás szervezésben aktiv, rengeteg helyen többször is jártam. Ami felkeltette a kivancsisagomat oda privát is visszamentem és próbáltam a színfalak mögé látva nemcsak felületes benyomásokat kapni az országról. Sokat számított a kommunikáció, ahol az adott ország polgárai mondtak el személyes véleményüket.

Termeszetesen vannak preferált országok, amelyek a személyes ízlésemnek is megfelelnek.
A mai napig mániám az utazas, ebben az évben Hollandia Olaszország Lengyelország és termeszetesen Magyarországon voltam. Jövő héten jön három hét Andalúzia ahol spanyol paraszt házaknál fogunk lakni.

“ Legújabban azonban lett igéret hogy ez meg fog változni. Nos majd meglátjuk.”

Én avval a keressel fordultam a ha-hoz, ha az elmúlt fel év nem volt elég a három poszt megjelentetésére, akkor törölje őket a várakozó listáról. A valasz: “ Ne haragudj, én nem emlékszem ezekre, lehet, hogy elkeveredtek. Elküldenéd esetleg még egyszer?”

Szerintem, ha ennyire nincs gazdája a blog-nak, akkor felesleges újra elkuldenem.

littke 2023.08.02. 17:05:04

@Mr.Tellinghovon: Nos én a helyedben ujra küldeném.
Persze én belátom, hogy Ők leginkább a friss migránsokról szeretnének hallani, és útleírások stb. csak másodlagos.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.02. 17:15:59

@Mr.Tellinghovon: tudom, nagyon naiv kerdes/felvetes a reszsmrol, de ha vki kettos allampolgaraagot akar, de az dgyik allam nem engedi, akkor a logikus megoldas lenne arrol lemondani, amelyik nem engedi. Tudom, ez gyakorlatban nem ilyen fekete-feher, es mindenfele erzelmi es egyeb okok miatt bonyolult, de a csalasnak (mert megtartani mindkettot technikailag az) altalaban lesz valamilyen kovetkezmenye...

FutureFry 2023.08.02. 17:32:21

@Mr.Tellinghovon:
"Ha ez alapján minden információ a USA tulajdonában van vagy lehetséges ...."
Ez csak az én feltételezésem, hogy lehetséges. Mindenesetre, ha a magyar kormány félti a külhoni magyarok biztonságát akkor feltételezem az is érdeke, hogy az amerikaiak ne kérdezzenek rá (pl. az Ukránoknál) ezen állampolgárok adataira (azaz inkább a magyarok adják meg azt amit tudnak). Persze továbbra sem világos, hogy milyen adatokról van szó.

"... az Amerikai Egyesült Államok a kettős állampolgársággal rendelkező 900 ezer külhoni magyar adatait követeli Magyarországtól ..." [1]
Az tényleg meglepő (már ha jól értelmezem a fenti mondatot), hogy (a magyar kormány szerint) nem csak azoknak az adatait kérik az amerikaiak akik ESTA-t (vagy vízumot) kérelmeznek (azaz be szeretnének utazni az USA-ba), ami gondolom jóval kevesebb mint 900 ezer, hanem az összeset. Viszont a VWP programban való részvétel feltétele a "security-related data sharing with the United States" [2], és ebbe lehet az amerikaiak beleértik, hogy a "kevésbé biztonságos" feltételek mellett (pl. a "2011 és 2020 között a magyar kormány egyszerűsített honosítási eljárás keretében" [3]) kiadott útlevelek listájához hozzáférjenek.

Egyébként még zavarosabbá teszi az ESTA helyzetet követség facebook-on megosztott közleménye [4], ami szerint: "A 2021 óta fennálló helyzethez hasonlóan a Magyarországon kívül született utazók továbbra sem jogosultak az ESTA-ra, az Egyesült Államokba való beutazáshoz vízumot kell igényelniük."

[1] telex.hu/belfold/2023/08/02/usa-vizum-retvari-utlevel-karpatalja
[2] travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/tourism-visit/visa-waiver-program.html
[3] hu.usembassy.gov/hu/news-reduction-of-esta-validity/
[4] www.facebook.com/photo?fbid=679484404225309

fhdgy 2023.08.02. 17:41:35

@Zsuzsi65: nos, a helyzet "magyar-magyar" viszonylat miatt furimányos.

Egy kérdés bemelegítésként: Magyarország hány országgal határos? Ehhez még kettőig sem kell tudni számolni. Nos egyetlen eggyel, a régi önmagával.

Ez okozza az állampolgársági problémát.

FutureFry 2023.08.02. 18:09:04

@Zsuzsi65: Technikailag az amerikai állampolgárság felvételekor (konkrétan amikor a hűségesküt leteszed) is lemondasz minden más állam iránti elkötelezettségről [1] (igaz nem kérik a "lepapírozást", azaz a másik állampolgárságról való hivatalos lemondást, bár, ha jól emlékszem - főleg régebben - volt ilyen értelmezése is). Viszont bármilyen örökletes nemesi címről hivatalosan is le kell mondani [2]. Szóval pl. Harry hercegnek ezen esetben le kéne mondania a címéről (de érdekesség, hogy Meghan megtarthatná azt, hiszen ő született amerikai állampolgár).

Mindenesetre az eskü/törvény szövege elég egyértelmű (és - szerencsére - ki lehet belőle hagyni az "under God" részt :))

[1] www.uscis.gov/policy-manual/volume-12-part-j-chapter-2#:~:text=I%20hereby%20declare%2C%20on%20oath%2C%20that%20I%20absolutely%20and%20entirely%20renounce%20and%20abjure%20all%20allegiance%20and%20fidelity%20to%20any%20foreign%20prince%2C%20potentate%2C%20state%2C%20or%20sovereignty%2C%20of%20whom%20or%20which%20I%20have%20heretofore%20been%20a%20subject%20or%20citizen
[2] www.uscis.gov/policy-manual/volume-12-part-j-chapter-2#footnote-2:~:text=Any%20applicant%20who%20has%20any%20titles%20of%20heredity%20or%20positions%20of%20nobility%20in%20any%20foreign%20state%20must%20renounce%20the%20title%20or%20the%20position.

fhdgy 2023.08.02. 18:09:59

@FutureFry: én eleddig csodálkoztam, hogy egy kis pöcs, aki nagy f.sznak képzeli magát, hogyan ráncigálhatta büntetlenül kettő alvó oroszlán (EU, USA ) bajuszát.

Eljött az idő, amikor mindenért harapnak, karmolnak, ha jogos, ha nem?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.02. 18:19:07

@FutureFry: Igen, pont ez jutott eszembe...:) en is letettem az allampolgari eskut :) Mo-rol pedig kijelentkeztem :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.02. 18:21:41

@FutureFry: azt soha nem ertettem, hogy akik ateistak, miert vannak annyira oda azert, hogy Isten nevet kell valamiben emliteniuk...hiszen nem is hisznek benne...akkor toroljuk el/ne ejtsuk ki a Mikulas, es minden mitikus leny nevet sem, ha nem hiszunk bennuk? :))

fhdgy 2023.08.02. 18:34:14

@Zsuzsi65: pedig egyszerű! Én hithű ateista materialista vagyok.

Miért akarnak megalázó helyzetbe hozni?

Volt ilyen helyzet, én visszakérdeztem: nem lenne-e becsületesebb helyzet elfogadni az igazat, mint össze-vissza hazudozni?!

FutureFry 2023.08.02. 18:58:18

@Zsuzsi65:
Ebben az esetben a "separation of church and state" doktrína miatt fontos, hogy kihagyható az "under God" rész (konkrétan az alkotmány 6-ik cikkelye ("no religious Test shall ever be Required as a Qualification To any Office or public Trust under the United States" [1])) miatt. Pont ezért bíróságon is (pl. tanúként, vagy esküdként) kihagyható/helyettesíthető pl. a "so help me God" kifejezés (bár gyakran már eleve nincs is benne az eskü szövegében).
Egyébként teljesen igazad van, hogy egy ateista esetében egy eskünél pont ugyan annyit jelentene az "under God" mint az "under the Easter Bunny" kifejezés :)

[1] www.archives.gov/founding-docs/constitution-transcript#6:~:text=no%20religious%20Test%20shall%20ever%20be%20required%20as%20a%20Qualification%20to%20any%20Office%20or%20public%20Trust%20under%20the%20United%20States

2023.08.02. 19:47:37

@Zsuzsi65: “ akkor a logikus megoldas lenne arrol lemondani, amelyik nem engedi.”

Nehéz dolog. Mondjuk a családod több nemzedékének keresztül el egy helyen, amely a történelem fintora miatt jelenleg most egy másik államhoz tartozik. Ergo ennek törvényes polgára, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Ha lemond erről, kizárja magát minden köz hivatalból, nem lehet mondjuk tanár stb. kizárják az állampolgári jogokbol, nem szavazhat stb.
Legitim a lemondási elvárás szerinted?

2023.08.02. 19:50:11

@littke: “ Nos én a helyedben ujra küldeném.”

Nálam ez egy lezárt dolog.

2023.08.02. 19:52:57

@FutureFry:

Igen nagyon zavaros a dolog, a budapesti USA nagykövet sem áll a helyzet magaslatán, hogy tisztázza a helyzetet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.02. 19:55:02

@FutureFry: Az altalad linkelt resz lenyege szvsz ez: "no religious Test shall ever be required as a Qualification to any Office or public Trust under the United States." Tehat barmilyen allami tisztsegnek nem lehet feltetele egy vallasi hitvallas.

Sokan felreertelmezik az allam es egyhaz szetvalasztasat. ui. amikor ez a torveny megszuletett, a celja az volt, hogy az allam ne tamogathasson bizonyos vallasokat, masokat meg nem. Tehat
a "separation" gyakorlatilag annyi, hogy egyik vallassal sem lehet semmilyen kapcsolata.
Az, hogy egy tradicionalis esku szovegeben benne van a "god" kifejezes, meg nem jelent semmifele "tamogast".
www.mtsu.edu/first-amendment/article/885/establishment-clause-separation-of-church-and-state

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.02. 19:59:38

@Mr.Tellinghovon: ezt ertem, es teny, hogy nagy dilemma. De ott a masik allampolgarsag, annak minden elonyevel es hatranyaval egyutt. Tehat ha valaki torvenytisztelo allampolgar, akkor elvileg - a torvenyt betartva - le kell(ene) mondani az egyikrol.
Hogy lehet a kaposztat megenni, hogy a kecske is jollakjon esete...:)

2023.08.02. 20:29:22

@Zsuzsi65: “ Hogy lehet a kaposztat megenni, hogy a kecske is jollakjon esete...:)”

A káposzta is megmaradjon és a kecske is jóllakjon? Nem tudom, az ideális az lenne, ha egyikről sem kellene lemondani

2023.08.02. 20:36:00

@fhdgy: “ egy kis pöcs, aki nagy f.sznak képzeli magát, hogyan ráncigálhatta büntetlenül kettő alvó oroszlán (EU, USA ) bajuszát.”

Akkor mert ki pocsok vagyunk, mindenki csinálhatja azt velünk amit akar? Meg ma is kiver a víz, a volt külügyminiszter mondasatol: merjünk kicsik lenni. MIÉRT ????? Kellene így lenni?

2023.08.02. 20:38:00

@Zsuzsi65:

Elképzelem, amint a kivételezettek listáján megtalálható spanyol, portugál vagy olasz külhoni állampolgárok százmillióinak lajstromát futtatták át hasonló gondossággal, hiszen Dél-Amerika kétharmada jogosult ilyen okmányra, amely egyúttal a könnyített amerikai vízum elérését is lehetővé teszi. Azt azonban elképzelni sem tudom, hogy a magyar listára mi szüksége is lehet az amerikai diplomáciának, ha korábban már mindazokat „felmentették” a könnyítések alól, akik nem a jelenlegi országhatárokon belül születve tettek szert a magyar állampolgárságra, történetesen – elvben – kirekesztve így az Egyesült Államokban szüleik diplomáciai tevékenysége idején napvilágra jötteket. Persze, lehet, hogy egyre inkább felesleges logikát találni napjaink Amerikájának a tevékenységében, mert reggelig tartana az önellentmondások elemezgetése.

fhdgy 2023.08.02. 20:42:48

@Mr.Tellinghovon: nem kell semmi a helyzet magaslatából. Megrázták a pofonfát, ennyi!

Beismerni nem fogják, miért is tennék? Ha nem tetszik, lehet reklamálni! Kinél is?!

Egy kis pöcs ne kekeckedjen! Ha mégis, ne csodálkozzon!

FutureFry 2023.08.02. 20:56:24

@Zsuzsi65:
Lehet bizonyos értelmezések alapján ez nem számít (még) támogatásnak, viszont pont az amerikai alkotmány (ezen meg az első cikkelye miatt (is)) hagyhatja ki valaki az állampolgári eskü szövegéből (is) az "under God' változatot (azaz anélkül is érvényes az eskü). Hasonlóan a bíróságok is ezért fogadják el ha valaki eltér a "so help me God" szófordulattól (mondjuk az "under penalty of perjury"-vel helyettesítve). Természetesen nincs azzal se semmi baj(om), ha valaki pl. "so help me Santa Claus" változatot használja :) amíg - pl. hamis tanúzás esetében - ugyan azok a büntetések/szankciók illetik mint bárki mást.
Egyébként ha egy ateista az "under God" formulát használja az esküben akkor az nem érvényes vagy nem kell betartania (pl. büntetlenül tanúzhat hamisan)? :)

2023.08.02. 21:13:08

@fhdgy: “ Egy kis pöcs ne kekeckedjen! Ha mégis, ne csodálkozzon!”

De sokszor hallottam: húzd meg magad, legyél kicsi mert csak magyar vagy, mert csak mocskos külföldi vagy. De sokszor átvertek, szemetek voltak mert ok voltak a döntési pozícióban, ok voltak az erősek. De meg kellett tanulnom megvédeni magam, felvállalni egyes konfrontaciokat, és ki követelni a szem magasságú vitat társalgást. Az EU és az USA is az erős de bunkó gyerek módjára viselkedik, akkor szerinted mindent le kell nyelni. Mikor tanultok meg harcolni onmagatokert?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.02. 22:06:00

@Mr.Tellinghovon: persze, teljesen egyertelmu, hogy ez a Biden administration "ejnye-bejnyeje a magyar kormanynak...
Ami pedig a kettos allampolgarsagot illeti, valoban az lenne az idealis, ha minden allam megengedne.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.02. 22:15:46

@FutureFry:" Egyébként ha egy ateista az "under God" formulát használja az esküben akkor az nem érvényes vagy nem kell betartania (pl. büntetlenül tanúzhat hamisan)? :)"

Neked mi a velemenyed errol, mint ateistanak? :)

fhdgy 2023.08.02. 22:34:18

@Mr.Tellinghovon: van köztünk egy kurva nagy ellentét.

Én tudom, hogy ki vagyok! Egy majdnem senki.

viktortánk meg egy senki, de azt hiszi, hogy ő a világ esze.

Te miért hiszed el, hogy az a senki egy valaki?

fhdgy 2023.08.02. 22:38:23

@Zsuzsi65: volt már, hogy egy becstelen esküvésre akartak rávenni.

Nem értették, amikor azt mondtam, hogy becstelen esküt nem teszek!

dikusz. 2023.08.02. 22:40:55

@Mr.Tellinghovon: Hát, ez nekem erőst elvenné a kedvem az írástól, hiába biztatott H.A. nemrég a posztírásra.

Bizonyára lehetnek gondok, talán már nem is az viszi a blogot, aki akkor, amikor beküldted a posztot. Szívesen olvasnám akár privátban is a posztjaidat.

FutureFry 2023.08.02. 23:06:11

@Zsuzsi65:
Ahogy George Carlin mondta: "I'll tell you as much truth as the people who wrote that F*ing Bible ;)"
youtu.be/s-D3TQlSEaw?t=125

M. Péter 2023.08.03. 00:27:15

@Zsuzsi65: Nem ukrajnai magyarokról van szó, hanem egyes források szerint több ezer, a volt Szovjetunióból származó bűnöző kapott magyar állampolgárságot hamis papírokkal. Vettek születési anyakönyvi kivonatot és magyar felmenőket igazoló papírokat, és a magyar hatóságok nem ellenőriztek semmit, az volt a lényeg, hogy minél több ember kapjon állampolgárságot.

M. Péter 2023.08.03. 00:57:42

@FutureFry: Ha Harry felvenné az amerikai állampolgárságot, és az eskü részeként lemondana a hercegi címéről, ennek a brit jog szerint nem lenne semmi következménye. Örökölt címekről le lehet mondani 1 éven belül (de ehhez az amerikai állampolgársági eskü nem elég), az ő hercegi címét csak Károly király tudja visszavonni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.03. 02:25:39

@M. Péter: "egyes forrasok" ...ez kb mint a Moszkvaban Mercedeszeket osztogatnak...ja nem osztogatnak, hanem fosztogatnak :))
Es ezzel nem Orban lepeset vedem, csak ez a manapsag elterjedt "egyes forrasok szerint", " a person familiar with the ..." mind bulvar szintre, es hearsay szintjere viszi a hiroldalakat...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2023.08.03. 02:30:29

@FutureFry: szerencsere nem ismerem az illetot, de ha neked ez a humor a szinvonal... akkor bless your heart ;)

FutureFry 2023.08.03. 03:23:40

@Zsuzsi65:
Talán kicsit tényleg sok a szövegében a káromkodás (de az sem mindig öncélú, mint pl. a "híres" 7 szó ami nem mondható ki az amerikai broadcast TV-ben [1]), mindenesetre a mondanivalóját én gyakran viccesen találónak tartom (mint a fenti esetben is, hogy mit jelent (vagyis, hogy nem jelent) a "so help me God" szófordulat).

[1] youtu.be/kyBH5oNQOS0

FutureFry 2023.08.03. 03:27:14

@Zsuzsi65:
Azért volt egypár oknyomozó riport (konkrétumokkal) az ilyen magyar állampolgársági business-ről ukrán-orosz vonatkozásban régebben, pont itt az index-en is ([1], [2]). Szóval nem igazán meglepő, ha az amerikaiak inkább szeretnének személyesen elbeszélgetni a külföldi magyar állampolgárokkal (pl. hogy megállapítsák, hogy tudnak-e magyarul egyáltalán) ami az ESTA esetében már csak az USA-ba való belépésnél lenne lehetséges (és gondolom csak igen nehezen/körülményesen lenne megoldható, ha egyáltalán)

[1] index.hu/belfold/2017/02/21/terrorista_ukrajna_magyar_allampolgarsag_karpatalja_honositas/
[2] index.hu/gazdasag/2014/09/16/magyar_nyelven_szavaltak_szep_magyar_szoveget/

2023.08.03. 06:48:31

@fhdgy: “ Te miért hiszed el, hogy az a senki egy valaki?”

Mert tisztelem az észt és a tehetséget, akkor is ha nem az enyémével megegyező világképe van.

2023.08.03. 06:59:06

@Zsuzsi65: “ egyes forrasok" ...ez kb mint a Moszkvaban Mercedeszeket osztogatnak...ja nem osztogatnak, hanem fosztogatnak :))
Es ezzel nem Orban lepeset vedem, csak ez a manapsag elterjedt "egyes forrasok szerint", " a person familiar with the ..." mind bulvar szintre, es hearsay szintjere viszi a hiroldalakat...”

Pontosan így van, elmegyünk a legendás jereváni rádió szintjére. Ha 900 ezer ember közül pár ezerrel van probléma azokat ki lehet szűrni egy olyan államnak a sok titkosszolgalataval. Ez egy mondvacsinált probléma, mert nem a Biden adminisztráció kívánságána szerint működik a magyar kormány.

fhdgy 2023.08.03. 12:09:27

@Mr.Tellinghovon: Egyrészt, nem észt, hanem magyar, bár ki tudja. -:)

Pl. Hitler is tehetséges volt, bár köszönöm szépen, nem tudom érte tisztelni. Bárcsak ne lett volna az!

Golf2 2023.08.03. 15:25:52

@SzZoole: Egy stadion árárért árulja két éve vett, Seagull MRD nevű luxusjachtját Orbán matróza, Szíjj László...33 millió eurós hajó már Angliában se kutya.

SzZoole 2023.08.03. 16:29:23

@Golf2: miért nekem irkálod ezeket a faszságokat gulfi, a halálnáthásfaszát sem érdekli, amugyis a te pénzedet lopják, nem az enyémet, nem?

SzZoole 2023.08.03. 16:49:12

Jaj, nem győztem visszaolvasni a kommenteket, elég sok mindent megtuttam Mekszikórúl :-)

Az állampolgársági biznyic a Ragyás Tóni biznyice volt, ruszkik/csinkik vegyesen, vajon elő fogják venni miatta, nem gondolom…….

Na menyek me vár a biznyic :-)

fhdgy 2023.08.03. 20:57:57

@SzZoole: nem kellene ilyen visszautasítónak lenned!

fhdgy 2023.08.03. 21:24:44

@SzZoole: ha egy kicsit több empátia lenne benned, mindjárt értenéd. Bár nem kell mindent érteni, elég csak elfogadni.

Ahonnét idézni szokott, azokat általában én is megtalálom, de előfordul, hogy nem, akkor elolvasom.

SzZoole 2023.08.03. 21:34:40

@fhdgy: értem én, hogy gőzgép, de mi hajcsa? :-)

Aszse tudom, hogy kiről beszélt, sose hallottam még arról a fasziról és nem is érdekel, ennyike :-))

SzZoole 2023.08.03. 21:35:41

@Mr.Tellinghovon: de esztet millért nekem teccik irni vicces Vincebá? :-)

fhdgy 2023.08.03. 21:36:08

@Mr.Tellinghovon: nem értelek benneteket

Ezek a hozzászólások sok prioritást felfednek. Ezen elgondolkodtatok?

SzZoole 2023.08.04. 08:52:12

@fhdgy: elgondolkodtam, vállvonás :-)

SzZoole 2023.08.04. 08:53:01

@Mr.Tellinghovon: amúgy mijaza a prijoitás? :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása