2021. április 27. 06:30,  Bacon és mászókötél nélkül 10 komment

2021. április 27. 06:30 Határátkelő

Bacon és mászókötél nélkül

Ha valahol azzal fogadják az embert, hogy a baconos tojásból lehetőleg hagyja ki a bacont, ha nem akar barnamedvével találkozni, akkor tudhatja, hogy jó helyen jár. Ez a hely Nikiék esetében a Yosemite Nemzeti Park – itt folytatódott ugyanis amerikai túrájuk.

„Ismét roppant kellemes kempingbe érkeztünk, ahol óriási területet mondhattunk magunkénak a gyönyörű Yosemite Nemzeti Park bejáratától mindössze félórányira.

Kedves idős úr volt a tulajdonos, aki viccesen megjegyezte érkezésünkkor, hogy ha bacont tervezünk pirítani a kinti konyhánkban, számoljunk az illatokra érkező barna macikkal.

Aztán rögvest meg is nyugtatott, hogy ne aggódjunk, nem bántanak, csak hát a sült bacon az sült bacon. Szerencsére nem mesélt további történeteket, gondolom, olvasott a riadt szemekből.

Azon a héten nem volt baconos tojás!

Esőkabáttól a fürdőruháig

Yosemite-ben sajnos sok túrahely le volt még zárva, lévén havas jeges még a fentebbi rész, de lent a völgy azért kárpótolt sok mindenért!

Csodálatos vízeséseket láttunk, egyiknél esőkabát, másiknál fürdőruci kellett. A fiúk még vízicsúszdázhattak is, az egyik vízesés annyira lankás volt. Igazi nyári meleg kényeztetett minket, és nem, medvét végül nem láttunk.

Azért a medveriasztó spray ott fityegett mindannyiunk hátizsákján. Igaz, leghalványabb elképzelésem sincs, hogyan is használnám, ha mondjuk, frankón kicsit megveregetné a vállam egy barnamaci, de erre szerencsére nem került sor (egyelőre! mondaná, gondolom, a rutinos kempingező).

Mászókötél nélkül

Volt láblógatós délutánunk is, sörfagyihumuszperec székek és távcső, ezek voltak a kellékek. Ha már mi soha nem jutunk fel a híres El Capitan csúcsára, legalább végigdrukkoltuk azt az 5 falmászót, akik épp előbb említett sziklafalon harcoltak a gravitációval. Félelmetes volt még távcsövön keresztül is.

A napot egy kerti mozizással koronáztuk meg, mert Ancsiék mindent is magukkal hoztak. Kivetítővászon ésatöbbi. Persze, hogy a „Free Solo” -t néztük!

(A Free Solo - Mászókötél nélkül egy Oscar-díjas dokumentumfilm, melynek főszereplője Alex Honnold, a világ egyik legjobb sziklamászója, aki elhatározza, hogy megmássza az El Capitan legendás gránitfalát – egyedül, biztosítás nélkül. A film egyik rendezője az apai ágon magyar származású Elizabeth Chai Vasarhelyi volt – HÁ)

Másnap reggel bográcsban sült a hagymás tojás, szigorúan bacon nélkül, ezzel megkoronázva a Yosemite Ridge-n töltött egy hetünket!

Azért nem búcsúztunk végleg, hiszen Half Dome nélkül a Yosemite olyan, mint a tojás bacon nélkül ugye. Nem az igazi! Márpedig a Half Dome-ot muszáj megmászni!

State Beach

Aztán folytattuk az utunkat északnak. A következő célállomás előtt útbaejtettünk egy State Beach boondock kempinget egy éjszakára. Nos, az út ide, hogy is mondjam, egy hangyafasznyit kacskaringós volt. I MEAN BRUTÁL KACSKARINGÓS!!

De jelentem, mi a magunk 4 tonnájával, méltán álltuk a sarat. Finoman, óvatosan, a kormányt meglehetősen aktívan forgatva haladtunk, miközben természetesen minden mögöttünk gyülekező személygépjármű vezetőt elengedtünk a legelső félreállási lehetőségnél.

Itt meg kell jegyeznem, hogy előbb említett szgj vezetők másodpercig nem tapadtak a seggünkre, nem dudáltak, de még csak nem is indexeltek vadul balra (az M7-en ez a „kedvencünk”...), csak udvariasan kivárták a „sorukat”. Hihetetlen nem, hogy így is lehet vezetni.

Örök homályban

Az út végén várt minket az újabb csoda. Meseszép tengerparti kempingen töltöttük az éjszakát. Egyetlen apróság árnyékolta be csupán a helyet, maga az árnyék.

Ezt a kis részét a partnak amolyan örök homály fedi, konkrétan full köd volt végig. Egy két napra kimondottan különleges, további ködös percekre azonban én nem vágyom. Szóval egy éjszaka kb. pont elég is volt nekem.

Azért időnk így is volt megcsodálni a fekete homok tengerpartot a maga egyedi sziklaformációival.

Vasárnap délelőtt fiúk elugrottak a nem messze lévő seaglass beach-re, ahonnan fejenként 2 zsák tengeri üveggel tértek haza. Utána gyors ebéd (rakott krumpli ezúttal) és már haladunk a jávorszarvasok birodalma felé - továbbra is észak az irány!”

Ha szívesen olvasnátok még Nikiék kalandjairól, látogassatok el a blogjára!

Barangold be velünk az egész világot!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés

(Nyitókép: pixabay.com)

Címkék: Egyesült Államok

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.27. 07:11:33

oh, a szivem csucske Yosemite, soha nem lehet megunni, pedig mar sokszor voltunk ott. Kalifornia egyik gyongyszeme! Es persze a tobbi hely is :) Kodos oceanpart leginkabb kora nyaron jellemzo. Szoktak is mondani a part kozeleben elok, hogy nekik a tel a nyar (akkor viszont gyonyoru tiszta ido szokott lenni)

FutureFry 2021.04.27. 07:24:23

“… Azért a medveriasztó spray ott fityegett mindannyiunk hátizsákján. Igaz, leghalványabb elképzelésem sincs, hogyan is használnám, ha mondjuk, frankón kicsit megveregetné a vállam egy barnamaci …”

A barna medve (brown bear) az Grizzly. Ha az “megveregeti a válladat”, akkor a bearspray nem sok védelmet fog nyújtani (de a Yosemite-ben csak black bear van). Kb. két héttel ezelőtt Yellowstone-ban egy (egyedül horgászó) túravezetőt terített le egy Grizzly: nem élte túl (mármint a túravezető (kórházban halt meg) bár később a Grizzly-t is kilőtték), annak ellenére, hogy használta rendesen a spray-t.
További, elég véres (mondhatni “grisly”) részletek:
www.spokesman.com/stories/2021/apr/22/father-of-west-yellowstone-grizzly-mauling-victim-/

SzZoole 2021.04.27. 08:46:10

@FutureFry: vagy bugyogójában lenne egy barnamaci :-)

dikusz. 2021.04.27. 09:14:07

Ez a medveriasztó spray kizárólag a forgalmazóknak hasznos.

Aki elolvassa a használati utasítást, és mégis megveszi a sprayt abban bízva, hogy elriassza a mackót, annak irigylem az optimizmusát...

SzZoole 2021.04.27. 14:55:31

@dikusz.: tudod mi a leghatásosabb a medve ellen? A türelem, és tudod miért, megmondom neked :-)

Ha sétálsz az erdőbe és találkozol egy medvével, akkor le kell gugolni és türelmesen várni, mert a türelem rózsát terem, megvárod míg kinő a rózsa bokor és el bújsz a rózsa bokor mögé :-)))

blackhairlady 2021.04.28. 06:17:27

Mi pont akkor voltunk a Yosemiteben amikor a 10 eves lany es edesapja masztak eppen a a El Capitant. Jo nagy csoportosulas volt , eloszor nem is tudtuk mit bamulnak annyian.

odamondó 2021.04.28. 07:08:38

@FutureFry: @dikusz.: nps.gov-ot tudom ajánlani mindenkinek főleg a bejegyzést író személynek akinek ott fityegett az oldalán a medve spray.

Ami a yosemite parkban illegális. Gratulálok nekik.

kék madár 2021.04.28. 07:59:01

A Free Solo valoban lenyugozo volt, de nem kene megismetelni

FutureFry 2021.04.28. 17:24:16

@odamondó: Jogos, medve vagy egyéb önvédelmi spray, légpuska/légpisztoly, robbanószer, dárda, fúvócső, íj/nyíl vagy nyílpuska birtoklása vagy használata a Yosemite Nemzeti Parkban tilos. De - nem igazán meglepő módon - “rendes” lőfegyver lehet nálad.