oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. április 24. 06:30,  Magyarország a Fal megépülése előtti NDK? 220 komment

2021. április 24. 06:30 Határátkelő

Magyarország a Fal megépülése előtti NDK?

Noha a Covid az elmúlt egy évben szinte minden témát felülírt (érthető módon) felhívta a figyelmet arra is, milyen állapotban van a közép- és kelet-európai országok egészségügye – leginkább az agyelszívás miatt.

orvos_8_elmegy.jpeg

Az elmúlt napok híre, hogy immár Magyarországon halnak meg lakosságarányosan a legtöbben a világon – már ha nem számítjuk a 30 ezer lakosú Gibraltárt és elfogadjuk hitelesnek mondjuk az indiai adatokat.

Akárhogy is, a magas átoltottság ellenére a sok áldozat miatt elég nehéz lenne egyértelmű sikerként tekinteni a magyar járványkezelésre. Ám nem csak Magyarország van bajban, hasonló a helyzet Lengyelországban és Bulgáriában, nem is beszélve a hosszú hetekig listavezető csehekről.

Szóval eléggé úgy tűnik, Európának ezen a részén nem stimmel valami, ráadásul mint a Frankfurter Rundschau cikke rámutat, a magas halálozási adatok nem kizárólag a Covid miatt vannak.

Sok, más betegséggel küzdő ember ugyanis azért nem ment orvoshoz, mert egyrészt félt a megfertőződéstől, másrészt nem bízik az egészségügyi rendszerben.

Ami voltaképpen érthető is, hiszen például Lengyelország az egy főre eső egészségügyi állami költés terén hátulról az ötödik volt az egész Európai Unióban a járvány kitörése előtt.

Márpedig ennek az alacsony ráfordításnak az lett az egyik következménye, hogy a rosszul megfizetett orvosok, nővérek és ápolók elindultak külföldre. Ennek aránya az utóbbi években a német lap szerint már drámai méreteket öltött.

Ivan Krastev bolgár politológus ezt a „lemondás migrációjának” nevezte, azaz azok mennek el, akik vesztesnek érzik magukat és már nem hisznek abban, hogy a saját hazájukban méltó életet élhetnek.

„A nyitott határok világában a közép-és kelet-európai országok ugyanazzal a fenyegetéssel szembesülnek, mint az NDK a Fal megépülése előtt” – magyarázta Ivan Krastev utalva arra, hogy a berlini fal 1961-es megépülése előtt a keletnémetek jelentős számban távoztak a nyitott berlini határokon keresztül nyugatra.

A jelenség olyan méreteket öltött, hogy 1949 és 1960 között az NDK 17 millió lakosa közül összesen 2,6 millió települt át az NSZK-ba, a határ lezárása előtti napokban már napi 1500–1900 menekült volt.

Ebben a helyzetben van tehát most Magyarország is. A bolgár politológus úgy látja, hosszú távon a belső migráció lesz az Európai Unió legnagyobb problémája.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Európai Unió

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7616511104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buchhalter 2021.04.25. 13:04:52

@tanato: Passauban nézegettem árakat : 50 nm -es lakás 50 000 € van dupla ennyiért is de az meseszép volt. a hasonló méretű Érden egy tré panel 50nm 26 millió cirka 70 000 €. At átlag magyar keres nettó 800 €-t Átlag Hans keres 1500 €-t Na ez az abszurd.

tanato 2021.04.25. 13:04:52

@kardio1: Igen ezt benéztem véletlenül nizzát írtam nice helyett,az pedig Olaszországban van Nizza nevű település ,nem a Cote Dazuron,elnézést.

kardio1 2021.04.25. 13:13:31

@Buchhalter: Érd a tàgabb budapesti agglomeràcio része. Nézd meg a Munchen környéki àrakat.
Almát az almàval érdemes összevetni.

kardio1 2021.04.25. 13:14:57

@Buchhalter: @tanato: és persze az is szàmît, milyen környéken, negyedben van az adott lakás.

tanato 2021.04.25. 13:15:13

Ez viszont már Nice azaz magyarul Nizza és a 70 nm-es lakás ára a jelenlegi árfolyamon 42300000 ft /
A kisebbik lányomék pedig most vettek egy szintén 70 nm-es lakást a párjával Kecskemét belvárosában 2 hónap múlva költöznek cirka 55 milla az ára/fel is vettek rá vagy 35 milla hitelt 20 évre.
Ez akárhogy nézzük is bő 10 millával több mint Nice ben,igaz mint mondtam nem a tengerparton hanem a város külvárosi részén fekszik 5 km-re a tengertől.De akkor is abszurd.

fhdgy 2021.04.25. 13:15:42

@kardio1: Milyen almát, milyen almával?

Vadalmát az országalmával? -:)

kardio1 2021.04.25. 14:21:13

@tanato: bevàndorlónegyed vajon?

tanato 2021.04.25. 14:26:26

@kardio1: Megpróbálok erre a neten rákeresni.Anno 4 éve láttunk lakótelepi bevándorlónegyedet/Már onnan gondolom hogy sok arab sállal borított fejű aszzonyt láttunk ott,de az nem erre volt,ettől, persze még lehet ez is.Bár az is igaz hogy egésznagyfr.egy nagy bevándórlónegyed/Még szerencse hogy ezek között mi is ott vagyunk mint bevándorlók, k-európaiak,nem csak a 3.ik világbéliek.

tanato 2021.04.25. 14:36:55

@tanato: Na itt van a véletlenmül feltett olasz Nizzai lakás árak .Mint kiderült olasz Nizza egy város Torino és Genova között félúton.Az árak it még lényegesen olcsóbbak nemhogy a magyarnál de még a francia nizzainál is.AMit felraktam egy 120nm-es lakás 75000 Euróért ez testvérek között is 28 milla FORINT,FÉLELMETESEN OLCSÓ egy magyar városi lakás árához képest.
Na most megyek egy misére éppen Kecskemétre.Én magam ugyan refi presbiter vagyok de akisebbik lányom is eléggévallásos és katólikus/NÁLunk a fiúk kálomisták a lányok pápisták/apám fesóm/bátyám/refi velem együtt,anyám fleségemmeg a lámyaim katolikusak..Én részemről részt vettem a kálomista on line istentiszteleten,délelőtt most meg elkísérem feleségem meg akisebbik lányom élő misére/A páoisták már megengedik a kálomisták csak jövő héttől..
Majd este még benézek.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.25. 14:59:37

en sem igazan ertem, mi ez a rajongas a konditermekert, foleg a tulsullyal kapcsolatban. zart hely, ahova eleve lihegni jarnak, a parasztabbja meg ossze is nyalkaz mindent, bar ez virus szempontbol nem olyan lenyeges. tulsulyt leadni kardioval lehet, es szabadban sportolni, pl futni, biciklizni sose volt tilos magyarorszagon ha jol emlekszem. jo, telen hideg van, na annyira azert nem hogy futni se lehessen, szobabicikli meg kb annyiba kerul mint egy rendes, en pl 50-ert vettem egy tok alapot par eve, semmi gond nincs vele, nehany ezer km utan sem. mennyi egy havi berlet mostanaban? (en 20 eve jartam utoljara teremben)

Örömhernyó 2021.04.25. 14:59:37

@anteroid: A magyar vidék igenis vonzó a nyugati nyugdíjasoknak. Nyilván nem olyan vonzó, mint Thaiföld, Kambodzsa vagy Vietnám, ahol jobb a kaja, angolul ugyanúgy (nem) beszélnek, mint Magyarországon, de lehet 14-15 éves kislányokat hajkurászni.
A magyar vidéken pont az nem vonzó a hollandnak, ami a magyart is taszítja: az etnikailag színezett lakosság magas aránya.
Ahol ez nem tényező, ott igenis vették az ingatlant osztrákok, hollandok is. Nyilván a módosabb nyugati inkább Dél-Kelet Ázsiába vagy Dél-Spanyolországba megy nyuggerkedni.

Amúgy a magyar nyugdíj átlagos összege nem sokat mond. Rokonaim ezek szerint mind jóval magasabb nyugdíjat kapnak, mint az átlag. És mindnek van legalább 1, de inkább több ingatlana (tehát lakbért nem kell kinyögni, sőt, ők adnak bérbe lakást), befektetései, párnacihába varrt eurói, amelyiknek kell, autója is. És a nyugdíjukból tudják támogatni a gyerekeiket, unokáikat is, sőt, mind kb. annyi vagy magasabb nyugdíjat kap, mint az adott megye nettó átlagkeresete. Ez a nyugger rokonain helyzete. Nyilván van aki sokkal rosszabb helyzetben van, de én azt látom, hogy aki aktív évei alatt nem elcseszte a pénzét, hanem félretett, annak van lakása, sok mindenre már nem kell nyuggerként költenie. Lakást nem nyugdíjasként kell venni, hanem a karrier csúcsán, amikor futja rá. Aki meg tanulatlan, nem dolgozott, feketén dolgozott, annak nem kellene csodálkoznia, hogy alacsony a nyugdíja.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.25. 14:59:37

@Örömhernyó: a nikotin is karos. nagy dozisban halalos mereg, kis dozisban tonkreteszi a keringesed.

Hórukk 2021.04.25. 14:59:37

@Örömhernyó: Annyiféle, sok területre kiterjedő téveszméd van, hogy itt már kivizsgálást kellene kezdeményezni. Kérdezd meg erről a környezetedet otthon. A nikotin sejtméreg, régen a növényvédelemben használták permetszerként pl. szőlőre. Az emberen érszűkítő hatású, fokozott érelmeszesedést okoz, a szívben következményes infarktussal, az agyban elbutulással, a lábakban járási fájdalmakkal majd amputációval. Mindez a tüdőrákon és a COPD-n kívül.
A Covid-os halálozást mind Mo-on mind Németországban és csekély kivételtől eltekintve az egész világon ugyanúgy számolják (meg a GDP-t és millió más nem eü adatot is). Mindez az összehasonlíthatóság és a tudományos kutatás érdekében. A módszertanról vannak nemzetközi egyezmények, Mo és a németek is a WHO módszertanát követik. Ha valahol alulszámolják a Covid-os halálozást, akkor az éppen Magyarország. Ennek oka hogy sokkal kevesebb tesztet végeznek Mo-on mint a többi európai országban, tehát nagyobb az esély arra, hogy egy elhunytnál a háttérben nem diagnosztizált Covid húzódik meg. Aki Covid-ban hal meg, annál a közvetlen halálok sohasem a Covid, hanem tüdőgyulladás, légzési elégtelenség, szívelégtelenség, tüdőembólia, szepsis, veseelégtelenség, stb. Tehát a Covid-eredetű halálozást csak a pozitív teszt + halál együttese alapján lehet megállapítani, ahogy teszik is - nem csak Magyarországon.

Etniez 2021.04.25. 14:59:37

@tanato: Köszi, ha ez igaz, akkor jó, nyáron megkérdezem az ismerőseimet.

Dont forget to bring a towel 2021.04.25. 15:00:33

@Hórukk: tehát a 95%-nak megfelelő volt. azt hiszem ennél nagyobb arányt nehezebb lett volna elérni. de nyilván ovi a hibás, mert a 95%-nak megfelelő döntés született.

Etniez 2021.04.25. 15:00:33

@Buchhalter: ismert fidesztálib nick, kár vele beszélgetni.

Etniez 2021.04.25. 15:00:33

@fhdgy: ő egy másik szélsőséges fideszista, ráadásul migráns Németországban.

fhdgy 2021.04.25. 15:24:04

@Etniez: Lehet, hogy nem vágom a dolgot!

Ha szélsőséges fideszista, akkor itthon a helye.

Ha migráns Németországban, akkor nincs itthon.

Ez számomra akkora ellentmondás, hogy csak egyféleképpen oldható fel a probléma: toronyhibás!

Szerinted van másik megoldás?

nyuszigonosz 2021.04.25. 16:01:49

@Örömhernyó: Te azt a sok marhaságot, amiket így leírsz el is hiszed?

Buchhalter 2021.04.25. 16:20:57

@kardio1: Nem feltétlen értek veled egyet Érddel kapcsolatban. Passau meg határváros sokkal komolyabb Ipari Parkkal mint Érd.Ráadásul van egy komoly kórháza is. Érden nincs. Belvárosa egy nulla. Sorolhatnám még. De több a bér ,ha úgy veszem simán duplája.A lakhatás árai meg hasonlók. Jobb a szociális háló. Feleségem egyik barinője ott él. A Covid miatt elvesztette a munkáját. Egy évig kapta a munkanélküli segélyt és felajánlottak neki egy ingyenes szakmai képzést is a JOB centerben, Na ez nálunk nincsen. Max 3 hónap segély,de arra is csak akkor vagy jogosult, ha ledolgoztál 3 évet.Egy év egy hónap segély. Nyugaton, sőt még a többi volt komcsi országban is legalább 6 hónap ,ami már jár egy év munkaviszony után is. A két város rendezettsége és tisztasága szintén a körte és alma kategória. Érdnek még van hová fejlődnie, ha már az árai elszálltak.

Buchhalter 2021.04.25. 16:23:25

@Etniez: én nem írtam neked semmi rosszat. Amúgy meg mi bajod?? Süt a nap,mehetsz sörözni a teraszra. Én Fideszes?? Olvasod a mostani komentjeimet?! Különben szép napot.

SzZoole 2021.04.25. 16:34:45

@Buchhalter: nem rád értette @Etniez: amit irt, hanem csak tájékoztatott, hogy az apró marosan Gábor nevű nick, akinek korábban írtál az egy külföldre szakadt hazankfia, aki egy véresszájú Fidesz hívő.

anteroid 2021.04.25. 16:55:01

@Örömhernyó: A magyar vidéken a nyugatit a szegénység taszítja. Pont. Ez éppen nem az a blog, ahol meg tudod magyarázni, hogy a holland rasszista és ezért kerül bizonyos területeket. A holland -- és nyugati általában is -- az általa szegénynek ítélt területeket kerüli, mert a józan esze azt mondja, hogy ott az ő jövedelme felhívás lesz a táncra. Az inszinuációddal ellentétben nem a másik bőrszíne a problémája, hanem a lepusztultság és az azzal járó bűnözés. És csak olyan helyen fog vásárolni, ahol az életszínvonala nem fog komoly feltűnést kelteni a lakosságban.

Az, hogy a rokonaid nyugdíja ennél a 420 Euronál több, örömmel tölt el, de nem látom, hogy mennyiben lenne ez érdekes. Az átlag jellemzi a populációt (sőt, a KSH által nemrég felfedezett medián :) ). Ezzel szemben az, hogy valakinek milyen szerencsés rokonai és ismerősei vannak, nem ilyen paraméter. Magyarország az EU harmadik legszegényebb tagállama (telex.hu/gazdasag/2020/12/15/magyarorszag). Aki ennek a ténynek a tudatában mégis olyan propagandát folytat, hogy mennyire jó is Magyarországon a helyzet, az vagy tudatosan hazudik, vagy egy nagyon sajátos álomvilág boldogan szundító tagja.

Még valami: amint mások is írták, a nikotin tényleg rendkívül erős méreg. És még ha ő maga valószínűleg nem is karciogén, egy bizonyos gén kikapcsolásával elősegítheti a rákosodás folyamatát. (academic.oup.com/toxsci/article/79/1/1/1654023) Szóval, a nikotin egyáltalán nem egy veszélytelen anyag...

Bredpitt Monika 2021.04.25. 17:27:26

@Zsuzsi65: (nem olvastam vegig, ezt a hosszu kommentfolyamot,, ritkan van mostanaban ennyi) az elhizashoz meg.....a mi kis szabadszaju Zacher dokink mondta, hogy ha ferfi, elhizott, cukorbeteg, magasvernyomassal kuzdo ember lett covidos, kozuluk 85% meghalt........

Bredpitt Monika 2021.04.25. 17:29:06

@Bredpitt Monika: nehez ez a magyar nyelv (legalabbis nekem)
kozuluk 85% meghalt, ez valahogy nem jol hangzik......

Buchhalter 2021.04.25. 17:35:25

@SzZoole: oké , akkor elnézést etnieztől.

Bredpitt Monika 2021.04.25. 17:44:09

@tanato: Nem konnyu dolog az onmegtartoztatas. Erdekes, amit leirtal, mintha apukamat latnam, bar o szep magas ember leven nem latszik tulsulyosnak, meg ha van is sorhasa.
A csipos paprika nelkul nem is etel az etel szamara.
A kolarol: new jersey ben volt, hogy fozes kozben egyedul megittam egy masfel literes kolat (bacardi nelkul) jegkockaval, citrommal.
A kolarol azt olvastam, hogy egy poharnyiban het teaskanal cukor van, ami dobbenetesen sok.

A problemadra volt valami magyarazat? Ugy ertem elmondtak, hogy esetleg az alkohol okozta?

nincs1agy 2021.04.25. 18:07:04

@fhdgy: Időnként szükség van ilyen lépésekre, ahogy a határzárra is szükség van mostanában délen, A német kancellár szerint is:

www.youtube.com/watch?v=Kn2B85aP9pM

--

Bredpitt Monika 2021.04.25. 18:09:17

@tanato: latom mas is kerdezte, hogy mi van az apolokkal?

orulok, hogy neked latszik a fizu emeles, de most mar jonnek szepen a hirek, hogy mennyi apolo kapott kevesebb fizetest konkretan, mert be lettek csapva, a potlekokkal kezdtek jatszadozni......most kezdenek rajonni ,hogy nem kellett volna alairni megsem a szerzodest.......

fhdgy 2021.04.25. 18:36:48

@Bredpitt Monika: Ebből is látszik, hogy itt semmi sem az, aminek látszik!

Óvakodj a törpétől!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.04.25. 18:42:28

@apro_marosan_petergabor: "az életszínvonal sem rossz, és emelkedik"

Így is Magyarország a legszegényebb EU állam. Hát be is baszna, ha az életszínvonal erre még csökkenne is.

Bredpitt Monika 2021.04.25. 18:56:35

@fhdgy: kivancsi leszek mi lesz a kinai vakcina hatekonysagaval, ha mar nem minden az, aminek latszik.....

csaladon belul , illeto 70 ev feletti, ket adagot kapott a kinaibol, csinaltatott antitest vizsgalatot es az eredmeny 7 lett, ami a hatarertek alatt van, 11 tol pozitiv a teszt..,szoval eleg erdekes....

fhdgy 2021.04.25. 19:05:06

@Bredpitt Monika: Nem tudom, hogy mit jelent a 7.

Én már tökéletesen immunis vagyok a COVID-ra.

Telex-et,index-et szoktam hírforrásként olvasni, meg négy felvidéki magyar portált. Ha meglátom, hogy COVID, 150 % biztonsággal nem olvasom el.

Ez a tökéletes immunitásom.

Még egy dologra vagyok immunis, az angol királyi családra.

Billy Hill 2021.04.25. 19:19:11

@Hórukk: "A megalázó munkakörülmények, az alacsony megbecsülés, az önkényeskedő, de a posztjára alkalmatlan főnökök, egymásra féltékeny kollégák miatti rossz munkahelyi légkör mind hozzájárulnak az elvándorláshoz". - Ebből az önkényeskedés és a féltékenység lehetne másképp is, azokat maguknak csinálják.

fhdgy 2021.04.25. 19:20:14

@SzZoole: Köszönöm szépen!

Elmentettem,már kezd szép kis gyűjteményem lenni!

fhdgy 2021.04.25. 19:21:35

@Billy Hill: Igen, igazad van.

De ha a környezet inspirálja őket?!

tanato 2021.04.25. 20:20:36

@Bredpitt Monika: SOk minden okozta,igazából egy oka nincs,a diverticulosis egy olyan betegség ahol a vastagbél alsó szakaszán kiöblösödések keletkeznek,ahol a széklet megszorul és a bél fala elvékonyodik ezért a véredények nagyon közel kerülnek a belső felszínhez.Emiatt nagyon könnyen bevérezhet akár halálosan is.Namost csípős étel puffasztó szénsavas ital , alkohol,főleg a tömény vérzést okozhat.
Amire gondolsz amit az alkohol okoz egyedül és halálos az a népnyelven "májzsugor" azaz májelégtelenség,májkóma..Sajnos épenn nemrégen hallottam egy volt egyetemi csoporttársam halálhírét,akit beszívott az alkoholfüggőség,májeleégtelenség vitte el,pedig egy nagyon jókezű sebész volt.

Hórukk 2021.04.25. 21:22:22

Dont forget to bring a towel: Vicces fiú vagy te, kár, hogy az a párezer többletáldozat már nem nevethet veled.
1. Ha a kormány nem csinált volna semmit az eü dolgozók közalkalmazotti jogviszonyával - amihez lásd be hogy sem észre, sem szorgalomra nem lett volna szükség, így maximálisan testhezálló lett volna a számukra - akkor a 95% helyett 100% azaz 5 ezer dolgozóval több dolgozó maradt volna az eüben. Ekkor a halálozás a 80% helyett mondjuk 60% lett volna, azaz ma kb. 5 ezerrel több magyar volna életben.
2. Ha - tegyük fel - simán csak elfogadták volna az orvosi kamara javaslatát, akkor a 100%-hoz még további 5 ezer eü dolgozó csatlakozott volna, reaktiválható nyugdíjasok, pályaelhagyók és néhány külföldről hazatántorgó személyében. Ekkor mondjuk a halálozás már csak 40% lett volna, ami még mindig nem európai színvonal, de már szignifikánsan jobb eredmény, mint ha a sok nyomorult beteg eleve be sem megy a kórházba, hanem otthon várja a sorsát.

Hórukk 2021.04.25. 21:22:22

@Billy Hill: Gondolod te. Volt pár év, amikor az orvosoknak meghatározó beleszólásuk volt az osztályvezető, vagy klinikaigazgató kiválasztásába. Ők tisztában vannak ugyanis egymás szakmai teljesítményével és emberi hozzáállásával is.
Ezzel szemben megint felülről ültetik a nyakukba a soxor alkalmatlan főnököt. Hogy a kórházakat ma igazgató őrmestereket már nem is említsük.
A szakmai féltékenység elsősorban a hálapénzrendszer szüleménye, az pedig a hiánygazdaságé.

nincs1agy 2021.04.25. 21:22:22

@fhdgy: Aki nem jött föl a nagyvárosba az sem a klasszikus vidéki földművelő állattartó életmódot folytatja már többnyire. (Régen átkozódás volt, hogy "verje fej a portádat a gyep", ma meg önként ülteti már a többség.:D)
Szóval rájuk is igaz, hogy a régi kajálási szokások maradtak, viszont a mozgás náluk is jóval kevesebb már..

fhdgy 2021.04.25. 21:47:20

@nincs1agy: Ezzel nem tudok, nem lehet vitatkozni!l

A világ változott, a gyomrunk maradt!

tanato 2021.04.25. 22:41:41

@Bredpitt Monika: HOGY A KÓRHÁZI ÁPOLÓKKAL,mi van, mi lesz azt még nem tudom,akörzeti orvosoknál nincs ilyen, mi vállalkozóak vagyunk itt nincs szolgálati jogviszony.

tanato 2021.04.25. 22:44:11

@Hórukk: Hálapénzrendszerről a véleményem.
Hála is tennek hogy vége a 70 éves hálapénz kampánynak.Ez nagyon rossz volt mindenkinek,egyedül a mindenkori hatalmat segítette,mert így még több pénzt tudott kivonni az EÜ:ből erre hivatkozva,másrészt egymásnak tudta ugrasztania a betegeket az orvosaikkal a szakdolgozókat az orvosokkal,a az.un.hálapénzes szakmában lévő orvosokat az azon kívül lévőkkel stb. és ezen csoportok addig sem a mindenkori kormány korrupciójával,sötét üzleteléseivel,elbaltázott gazdasági és szociális politikájával fogalakoztak/Legyen a kormány bármely színű és összetételű./SZóval HÁLA hogy vége.Természetesen lassulni fog az amúgy sem gyors ellátás,mivel egy sebész,szülész,gégész,urológus szemész stb sem lesz hülye mondjuk napi 10 műtétet, szülést vagy egyéb ellátást bevállalni a nagy semmire inygyér pihenés nélkül,hanem csak annyit amennyit még éppen elbír a szervezete.
Az illegális parát meg senki nem fogja bevállalni mert nem tudja a szemben lévő milyen százalékban beteg és milyenben titkosügynö,valamint azt sem be van e kapcsolva a mobil vagy a testkamera/És ez még az un. legjobbnak gondolt isnmerőssel is előfordulhat ha a hatóságok pénzzel vagy fenyegetéssel ráveszik az együttműködésre./.Senkinek nem hiányzik az orvoslástól való eltiltás meg több év egy zárkában rablókkal,betörőkkel,gyilkosokkal,akik éppen egy nem közülük valót várnak már a cellában hogy jól kiababráljanak vele,megerőszakoljűák,megverjék,megalázzák.ÍGy kompenzálván bűnözői mivoltukatHa emlékeztek még Zalatanay Cinit is megalázták és megverték már az első este a cellában.FÖlmosatták vele a padlót a cellatársak azután jól megverték.Nyilván a betegeknek is kissé majd hozzá kell szokni ahhoz hogynem lehet majd a profnál szülni vagy a kedvenc sebésszel,urológussal műttetni magukat,hanem ABC sorrend szerint ahová kerülnek.De ez tőlünk nyugastabbra/és keletebbre/is így van,nem halálos hozzá lehet szokni.

élhetetlen 2021.04.25. 22:44:21

@tanato: Kösz, doki a kimerítő választ, amiben leírtad azt, amit eddig is tudtam. A kérdés az, hogy, ha egy beteg másfél éve él totál vizes lábbal, és már rücskös , fekete bőrrel a lábszárán, azzal kéne-e foglalkozni, vagy csak akkor kell majd, ha olyan állapotba kerül, amikor már amputálni kell, mert csak akkor minősítik akutnak az esetet. Remélem, érted a kérdést, és a problémát.

tanato 2021.04.25. 22:47:17

hálapénz kettő:Abban az volt a jó hogy nem kellett adni csak beszélni róla az meg ingyen volt:.És sokszor a pénz eltüntetésének eszközei voltak
1.Szokás a beteg szülőket x ideig egyik gyerek x ideig másik gyerek x ideig 3.gyereknél elhelyezni.
Kérdezi az egyik gyerek váltáskor a másiktól:HOl a mama nyugdíja?Az orvosnak adtam/Nem aDOTT NEKI semmit,elköltötte magára./.tehát a nyugdíj eltüntetésére szolgált.Gyakori dolog volt,sajnos.
2.Egy házas férfi beleszeretett egy fiatalabb nőbe de a családját sem szerette volna elveszíteni,viszont a fiatal megtartásához saját egyénisége külseje stb nem volt elegendő,ott biz ajándékokat kellett venni finanszírozni afiatalabb nőt.
Sok ésszel megáldott hősünk kiatlált magának egy chrónikus betegséget/Ízületit/és a családi kasszából hiányzó összeget amit a fiatal csaJra költött a felesége előtt úgy számolt el hogy azt a kezelőorvosának adta rendszeresen.
Na a feleség megelégelte hogy sok hiányzik a közösből és teljes haragjával felkereste az orvost és ordibálva,feljelenéssel fenyegetőzve követelte vissza tőle a férjétől"kizsarolt" hálapénzt.No szerencsére kollégánkat sem ejtették fejre,ahasonló stílusban elküldte a NŐT bebizonyítva papíron is hogyí a férje a TÁJÁRA SEM NÉZETT ÉVEK ÓTA..Nagy pör is kerekedett belőle.Ez is MO.-történt nem is olyan régen.
SZÓval ennyit a hálapénzről és az UN.tud. kutatóintézetekről akik kisaccolták hogy hány száz milliárd ft-ot költ a lakosság hálapénzre.

tanato 2021.04.25. 22:50:11

@tanato: Ja anőt beperelte a kolléga NAGY NYILVÁNOSSÁG ELŐTTI RÁGALMAZÁSÉRT,amit meg is nyert,így a nő az elvesztett közösön felül még sérelemdíjat is fizetett/nem keveset/az orvosnak.

tanato 2021.04.25. 23:07:57

Hálapénz és kommandó.:A naPOKBAN FORDULT ELŐ:Egyik kolléga lélekszakadva futott a kórház kapujához még éppen elérte a delikbvenst,aki adott neki egy doboz bonbont,de a kolléga észrevette hoghy a bonbonba bele van rejteve egy pénzes boríték,azonnal kérdőre vonta a delikvenst magas hangon és vissza adta a borítékot,hogy képzeli hisz maGÁT IS MEGBÜNMTETHETIK,EZT IS JÓ HANGOSAN:VALSZEG a "beteg" csak félig volt beteg, félig testkamerával felszerelt provokátor titkosügynök.Azért beszélt hangosan az egyébként halkszavú doktornő hogy vegye a mikrofon a mondatait.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.25. 23:43:58

"Ekkor a halálozás a 80% helyett mondjuk 60% lett volna"

es ha eleg sok orvos van, akkor mindenki meggyogyul, igy megy ez.

tanato 2021.04.26. 06:58:40

Na mégegszer és utoljára az un. hálapénzről:Természetesen lassulni fog az eddig is laSSÚellátás,hiszen senki ,főleg a műtéti szakmákban nem fog napi túl sok kezelést műtétet elvégezni ingyér amit eddig a hálapénz hajtására bevállalt.Mindenki annyit vállal majd a fix pénzért amenyit a szervezete elbír.Ez ugyan első hallásra a MŰTÉTRE ÉS EGYÉB kezelésekre várakozók sokaságának rossz hír,de második hallásra már jó mivel sokkal nagyobb odafigyeléssel sokkal kevesebb /a fáradtság miatt/tévesztéssel lehet mondjuk napi 3 műtétet elvégezni mint 12-őt.

Arthamyr 2021.04.26. 07:04:11

@tanato: Ezt már írtad. Amúgy valaki érdeklődött a hálapénzről?

kotyesz 2021.04.26. 07:17:09

@Hórukk: a rezsim EÜ. romboló munkáját már 2011-ben megkezdte amikor sokan menekültek nyugdíjba v. akárhová a kezdődő átalakítások miatt! Én egy idősotthon szakembergárdáját (demens-gondozó) láttam távozni szinte felére csökkent a létszám etetés gyógyszerelés (félóra múlva bambán ültek és csorgott a nyáluk), erről ennyit! Nyugat-európában egyébként hatalmas tömeg az idős emberek rétegei, olyanok akik nálunk ma már alig vannak a 80-90(+)-os emberek ! Példa: Valamely tüntetés (talán a Sándor M féle?) közvetítésében szót kapott egy rezidens orvos aki a kivándorlásról úgy beszélt , " ha " gyógyíthatna akkor nem menne sehová , de nincs esélye hogy ez bekövetkezzen! Példa vége : Attól félek, ahogy kiépül a magánbiztosítós eü. lesz két sz@r intézményrendszerünk ugyanazokkal az emberekkel!,

tanato 2021.04.26. 07:21:41

@Arthamyr: Igen,a HÓrukk nevű kommentelő említette meg.

tanato 2021.04.26. 07:25:19

Na most már tényleg az utolsó a COVIDDal kapcsolatban.Ezt a cikket magam is elkönnyztem,pedig mint tudjuk nekünk fiúknak azt nem illik,mivel a nagy könyvek szerint a lányok érzelmi világa színes a mienk meg szürke.
kecskemetilapok.hu/hirek/egy-ketgyermekes-anyuka-megrazo-vallomasa-a-covid-intenziv-utan

Arthamyr 2021.04.26. 07:31:18

@tanato: Most nem nyálazom végig az összes hozzászólást, de így hirtelen nem látom.

Golf2 2021.04.26. 08:10:23

@tanato: Végül is a collitist crohnt is kordában lehet tartani szerencsével sokág?

dikusz. 2021.04.26. 09:16:07

@Arthamyr: Nem lehet, hogy azért nem látod, mert csak az "utolsó száz kommentet" látod?

tanato 2021.04.26. 09:48:37

@Golf2: Persze annak is van ezerféle fajtája az egészen enyhétől az egészen súlyosig,de ott is nagyon fontos a SZIGORÚ DIÉTA.

tanato 2021.04.26. 09:50:03

@Arthamyr: hÓRUKK 21 22 22-ES TEGNAPI HOZZÁSZÓLÁSÁBAN LETT MEGPEnDÍTVE A TÉ,mA.

Dont forget to bring a towel 2021.04.26. 12:08:10

@Hórukk: nézd. én tényeket írtam, neked meg minden mondatod úgy kezdődik, h "ha". így felesleges beszélgetni.

DFK 2021.04.26. 12:08:29

@Buchhalter: www.immonet.de/angebot/43917839?drop=sel&related=false&product=standard
Kicsit alacsony árat mondtál az 50000 eur-val.

és ez a legolcsóbb találat Passauban.

Arthamyr 2021.04.26. 14:20:19

@dikusz.: Azért a nevére rákattintottam, és ott átfutottam, amit ide termelt. És a @tanato: által hivatkozott 21:22-es hozzászólásban sem nagyon látom.

Arthamyr 2021.04.26. 15:44:06

@dikusz.: Éles a szemed, akár a sasé. :) És igazad is van, a szó benne volt.

Na mind1, a részemről ennyi, az orvosokat tisztelni illene, de amikor beleolvasok @tanato: friss munkásságába itt, akkor nekem nem megy. Inkább hagyom a fenébe az egészet.

tanato 2021.04.26. 16:36:10

@Arthamyr: Miért szerinted én pusztítom a betegeket?Ma is leoltottam vagy 100-at kínai védőoltással.Ja és két kórzetben is dolgozom,mert a szomszéd faluban az idős doktor bácsi már nagyon beteg,láncdohányos vagy ötven éve és persze tüdő cc-s lett.Még járóképes ugyan ,de csont és bőr,már feladta a mókuskereket.De tisztelni persze nem muszály,általában MO.-on nem is tisztelik az orvosokat,inkább támadják őket,de ez sajnos azutóbbi legalább 50 év direkt orvosllenes politkájának a következménye.Azért /is/ ment el kb 10 ezer kolléga nyugatra az elmúlt 17 évben,állandó támadásban nem könnyű dolgozni,ahhoz nagy lelkierő szükségeltetik.

dikusz. 2021.04.26. 16:38:51

@Arthamyr: Most nagyon nem értek veled egyet, mert szerintem nincs igazad.

Arthamyr 2021.04.26. 17:02:58

@tanato: "Miért szerinted én pusztítom a betegeket?" - Ezeket a mégis honnan veszed? Meg hogy jön ide ez az egész hozzászólás? Kb. minden egyes mondata vagy irreleváns, vagy vitatható.
Én semmit sem írtam a munkádra, mégis honnan tudhatnám, hogyan végzed? Ráadásul nem is érdekel, kizárólag az itteni hozzászólásaid alapján írtam azt, amit.
Az ilyen "De tisztelni persze nem muszály,általában MO.-on nem is tisztelik az orvosokat,inkább támadják őket,de ez sajnos azutóbbi legalább 50 év direkt orvosllenes politkájának a következménye" kijelentések nagyon nem állnak meg, na az ilyenek miatt (is) írtam azt, amit.

@dikusz.: Ok, szerencsére nem is szükséges.

tanato 2021.04.26. 17:44:09

@Arthamyr: De bizony hogy megállnak,rengeteg támadást kapunk,méghozzá gyakran egészen alpáriakat.Kissé most jobb ,de az sajnos csak a pandémiának köszönhetőleg.Érzik hogy szükségük van ránk.

Arthamyr 2021.04.26. 18:50:50

@tanato: Ha az orvosok nem, akkor mégis melyik munkák a megbecsültek? Mi az, ami nagyobb presztizsű, és hasonlóan sok ember végzi?

tanato 2021.04.26. 19:50:32

@Arthamyr: Megbecsült munka ?Na az itthon nemigen van.Talán a tűzoltó és a rendőr.De azok sem anyagilag.

Arthamyr 2021.04.26. 20:13:41

@tanato: Talán a tűzoltó és a rendőr, de az orvos nem?

Nincs több kérdésem.

tanato 2021.04.26. 21:57:03

@Arthamyr: De, vészhelyzetben biztos,mint most is.

tanato 2021.04.26. 23:33:50

@Arthamyr: Értem a gondolatodat,nem kommentelek többé itt orvosi dolgokról ,maradok a külföldi magyarok témánál.

Arthamyr 2021.04.27. 06:32:43

@tanato: Ha ezt sikerült kihozni, akkor nem gondolom, hogy érted.

tanato 2021.04.27. 06:39:28

@Arthamyr: EZ biztos teljesen nem értem mit akarsz kihozni.

kotyesz 2021.04.27. 06:53:04

@Arthamyr: A mágus minden csoportra tartogat valamit amitől pillanatok alatt kitűzheti a céltáblára , és akit tegnap alázott meg az holnap boldogan fog a szemed közé célozni , miközben remegnek a zsigerei mert még benne van a tegnapi rettegés!
Ott van a romák iskolai kárpótlása !
Az improduktív nyugdíjasok!
A sok határátkelő aki nem akar 1/4 pénzért nekik dolgozni!
A rendőrök tűzoltók és mások szolgálati idő kedvezménye miatt több éves cirkusz! A libernyákok!
a soha nem szült hazaáruló nők!
Végig kellene nézni a 11 évben mely csoportok voltak az ellenség kategóriába sorolva!
Egyedül a bátor (mégis álruhás troll) szavazótábor soha nem került sorra!

fhdgy 2021.04.27. 07:10:51

@tanato: Ne szívd mellre. Nem csak azt kell nézni, hogy mit mond valaki, hanem azt is, hogy ki mondja.

Vannak itt olyan kommentelők, akiknek abszolút nem reagálok a hozzászólásaikra.

fhdgy 2021.04.27. 07:15:09

@tanato: Ismered-e azt, amikor két orvos beszélget?

Az egyik: nem is értem, hogy miért utálnak bennünket annyira ezen a világon.

Erre a másik: hát még a másikon, hát még a másikon!

tanato 2021.04.27. 07:18:31

@fhdgy: Ez nagyon jó!!!Ja és köszi a biztatást is!

fhdgy 2021.04.27. 07:37:51

@tanato: Csak egy rövid tapasztalat a németországi háziorvosi és magyarországi gyakorlatról:

2011-18 között rendszeresen kellett mennem háziorvoshoz ( Mo.-on ), receptet íratni.

Több rendelő volt egy folyosón, ott ücsörgött a tömeg és várt és várt. Időnként kiszédült egy-egy nővér, akit mindenki lerohant. Szinte senki nem tudott semmit. A valamire való biztatás az volt, hogy majd, majd!

A szomszéd rendelőben egy férfi orvos időnként kiordított, hogy :

"A következő". Leírva nem tudom visszaadni azt az utálatos hanghordozást, stílust.

Ezzel szemben Németországban:

Belépsz, és mint egy szálloda recepcióján azonnal fogadnak.

Mi a probléma, miben segíthetnek? Ha kell vagy indokoltnak látszik, azonnal vizelet- vérvétel és kérik, hogy ülj le, várj egy kicsit. Persze bőrfotel, újságok, kis asztal, virág a vázában. stb.

Amikor megvan a vizelet- vagy vérvizsgálat eredménye, ki jön az orvos a váróba és szólít. Köszön, kezet fog, bemutatkozik ha kell és beinvitál a rendelőjébe. Tessék helyet foglalni, stb. stb.

Jön a lényeg.

A végén feláll, kikísér a rendelőből, kézfogással búcsúzik és a lelkedre köti, hogy bármi probléma lenne, azonnal ...

Te melyik stílust, viselkedést választanád mint beteg?

Hogy néznél a kiordibáló orvosra vagy arra, aki kedvesen köszönt, búcsúzik?

Tudom, tudom, No. nem Mo., meg pénz meg mit tudom én hogy mi.

Volt kint Münchenben egy 56-os, idős ismerősöm, aki a vendéglátásban dolgozott. Ő azt mondta, hogy ha a konyha megüt egy minimumot, akkor már nem az számít, hogy hogyan főznek, hanem hogyan fogadják a vendéget és hogyan köszönnek el tőle.

Én is jártam olyan vendéglőbe ott is, itt is, ahol a kézfogás, üdvözlés minimum volt az érkezéskor és kézfogás, elköszönés távozáskor. Távozáskor még az is, hogy hívtak, gyere újra!

Tényleg óriási a különbség.

tanato 2021.04.27. 09:41:59

@fhdgy: Szerencsére ez már nálunk is alakul a pandémia mellékterméke hogy nem jöhet boldog, boldogtalan be a ho. rendelőbe,minden receptet,beutalót egyéb papírt felküldünk az elektromos térbe a beteg leszedi.bejönni szigorúan időpontra lehet.Így nem hogy tömeg nincs de bejövő beteg alig van.Ezáltal ideges frusztrált,ordibáló eü.dolgozó is nagyon kevés,azt a nagy tömeg meg a türelmetlenkedő betegek hozta ki az emberből.Amilyen papírt pedig a beteg hoz be/záró,stb/ azt leadja a főbejáratnál egy pultnál aholnem engedik be csak akkor ha előzetesen beszólnak onnan és indokolt a személyes tali.

dikusz. 2021.04.27. 10:18:50

@fhdgy: Ehhez hadd tegyem hozzá a magamét: nem minden háziorvos ordibálós. Nem lehet egy eset alapján általánosítani.

Azt még sosem nem hallottam/tapasztaltam, hogy orvostól kézfogással búcsúzzon egy beteg, furcsa is számomra. Olyat se hallottam, hogy vendéglőben érkezéskor kézfogással köszöntsenek. Nem a szavaidat vonom kétségbe, csak -szerintem- nem szokás.

fhdgy 2021.04.27. 10:19:48

@dikusz.: Hol nem szokás? Mo.-on vagy No.-ban?

dikusz. 2021.04.27. 10:47:24

@tanato: Az, hogy nem jár boldog-boldogtalan ok nélkül a rendelőbe, egyszer már volt, mégpedig a vizitdíj idején. Ha semmi másra nem is volt jó, arra mindenképpen, hogy ne legyen tömegnyomor a rendeléseken.

Nem járok túl sűrűn a háziorvoshoz, ha recept kell, akkor valóban csak egy telefon, vagy e-mail, és nem kell a rendelőbe mennem.

Fájdalomcsillapítót, szakrendelésre beutalót nekünk nem ír fel a háziorvos, ha telefonon kérjük. Évekkel ezelőtt úgy kértem beutalót tőle, hogy előbb foglaltam időpontot az ortopédiai szakrendelésre (egy hónapban csak egy nap lehet), mint hogy nála voltam. Azt mondta, hogy hadd döntse el, szükségem van-e egyáltalán a szakrendelésre.

A mostani helyzetben meg valóban csak telefonon lehet bejelentkezni, nem is ezzel van a baj. Az a gond, telefonon nem érhetőek el. Viszont az tény és való, ha nincs bejelentkezve a beteg, és okkal megy, nem küldik el.

fhdgy 2021.04.27. 10:52:23

@dikusz.: Itthon, orvosnál én sem találkoztam ilyennel. Vendéglőben igen, de ott törzsvendég voltam.

Elsőre furcsa, de könnyű elfogadni, megszeretni.

tanato 2021.04.27. 11:09:30

@dikusz.: Elérhetőek vagyunk telefonon,de igaz nem azonnal mert rengeteg a hívás,várakozni kell,sokszor félórát is,ez türelemjáték.De ez sajnos minden hivatalnál így van.természetesen ha bejelentkezés nélkül jön a beteg,a nővérpulttól felszólnak és ha indokolt természetesen jöhet.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.27. 11:40:34

ha etteremben a vadidegen pincer a kezemet akarja fogdozni az nem udvariassag hanem taplosag. ha valakinel ez a vendeglatas minosegenek fokmeroje, na az se az illemtudas mestere az biztos.

Örömhernyó 2021.04.27. 20:39:23

@Hórukk:

A nikotin olyan dózisban, ahogy tapaszban használják, nem mérgez meg senkit. Cigiben szívva se.
Nyilvn ha beáztatsz egy doboz cigit és a kivonatot megiszod, akkor az mérgezést okoz.
A konyhasó is méreg, a víz is sejtszinten, minden. A dózistól függ. A paracetamol is méreg, mégis hasznos gyógyszer is egyben. A nikotinnal is ez a helyzet.@anteroid: az átlag nyugdíj nem sokat mond a nyugdíjas emberek életéről, ha nem veszed figyelembe, hogy Magyarországon a nyugdíjasok szinte mindegyike egy-két ingatlannal rendelkezik. Az átlag amúgy se jó mutató. És az is számít, hogy hol kapja az ember a nyugdíját. Budapesten kevésnek érezheti az ember a 600 eurót, vidéken többnek. Aki meg nagyon alacsony nyugdíjat kap, annak mindig van valami oka. Például a "nyomorgó" művészek, akik villákban laknak, egzotikus helyeken nyaralnak, de telesírják a bulvárlapokat, hogy minimális nyugdíjat kapnak. Ja kérem a haknik után kp-ban benyelt összegek után nem lesz nyugdíjjogosultság.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.28. 07:07:55

tehat a nikotin szepen lassan tonkreteszi a keringest. igen, cigiben szivva, abban a dozisban.

apro_marosan_petergabor 2021.04.28. 17:11:01

@Buchhalter:
Igen, az életszínvonal emelekedik.
- A Szechenyi kártyával nyaralnak az emberek
- A gyerekek üdülnek a Balatonon
- Épülnek az új lakások
- emelkednek a fizetések
- a kamat alacsony, olcsók a hitelek
- működik a családtámogatás
- a COVID-ot segít áthidalni a hitelmoratórium
stb...Stb.

apro_marosan_petergabor 2021.04.28. 17:11:06

@anteroid:
"3-ból 4 nem beszél idegen nyelven"
Ez ismét nem igaz, igen sokan beszélnek Mo-on midegen nyelven (30% felett)
S bizony sok dán, holland, német, osztrák vett házat Mo-on, vidéken, a nyogodt életvitelhez.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása