oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. április 24. 06:30,  Magyarország a Fal megépülése előtti NDK? 220 komment

2021. április 24. 06:30 Határátkelő

Magyarország a Fal megépülése előtti NDK?

Noha a Covid az elmúlt egy évben szinte minden témát felülírt (érthető módon) felhívta a figyelmet arra is, milyen állapotban van a közép- és kelet-európai országok egészségügye – leginkább az agyelszívás miatt.

orvos_8_elmegy.jpeg

Az elmúlt napok híre, hogy immár Magyarországon halnak meg lakosságarányosan a legtöbben a világon – már ha nem számítjuk a 30 ezer lakosú Gibraltárt és elfogadjuk hitelesnek mondjuk az indiai adatokat.

Akárhogy is, a magas átoltottság ellenére a sok áldozat miatt elég nehéz lenne egyértelmű sikerként tekinteni a magyar járványkezelésre. Ám nem csak Magyarország van bajban, hasonló a helyzet Lengyelországban és Bulgáriában, nem is beszélve a hosszú hetekig listavezető csehekről.

Szóval eléggé úgy tűnik, Európának ezen a részén nem stimmel valami, ráadásul mint a Frankfurter Rundschau cikke rámutat, a magas halálozási adatok nem kizárólag a Covid miatt vannak.

Sok, más betegséggel küzdő ember ugyanis azért nem ment orvoshoz, mert egyrészt félt a megfertőződéstől, másrészt nem bízik az egészségügyi rendszerben.

Ami voltaképpen érthető is, hiszen például Lengyelország az egy főre eső egészségügyi állami költés terén hátulról az ötödik volt az egész Európai Unióban a járvány kitörése előtt.

Márpedig ennek az alacsony ráfordításnak az lett az egyik következménye, hogy a rosszul megfizetett orvosok, nővérek és ápolók elindultak külföldre. Ennek aránya az utóbbi években a német lap szerint már drámai méreteket öltött.

Ivan Krastev bolgár politológus ezt a „lemondás migrációjának” nevezte, azaz azok mennek el, akik vesztesnek érzik magukat és már nem hisznek abban, hogy a saját hazájukban méltó életet élhetnek.

„A nyitott határok világában a közép-és kelet-európai országok ugyanazzal a fenyegetéssel szembesülnek, mint az NDK a Fal megépülése előtt” – magyarázta Ivan Krastev utalva arra, hogy a berlini fal 1961-es megépülése előtt a keletnémetek jelentős számban távoztak a nyitott berlini határokon keresztül nyugatra.

A jelenség olyan méreteket öltött, hogy 1949 és 1960 között az NDK 17 millió lakosa közül összesen 2,6 millió települt át az NSZK-ba, a határ lezárása előtti napokban már napi 1500–1900 menekült volt.

Ebben a helyzetben van tehát most Magyarország is. A bolgár politológus úgy látja, hosszú távon a belső migráció lesz az Európai Unió legnagyobb problémája.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Európai Unió

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8416511104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2021.04.24. 07:42:21

Azért az még odébb van, hogy 1.5 millió magyar lépjen le külföldre. 11 év alatt.

SzZoole 2021.04.24. 09:42:40

@Arthamyr: pedig aszongyák az okos statikusok, hogy csak Londonyországban vannak kb, ennyien :-))

tanato 2021.04.24. 10:21:27

Az Orbán-Kincses paktum sokat segített ezen/tudjátok amagas lényegesen magasabb orvosi fizetés cserébe a hálapénzért/Amről elég volt ugye beszélni fizetni nem volt kötelező/Nem kedvencem OV de ez tényleg jó húzás volt.Mindjárt fel teszem mennyit nyertünk vele.JÓmagam és a vidéki rossz gazdasági helyzetben lévő területeken dolgozó kollégáim gyakorlatilag semmit sem vesztettünk a paraszolvencia kikapcsolásával./Pl. az én praxisom 35%_minim um roma,rengeteg akisnyugdíjas,a leszázalékolt meg a magát munkaNÉLKÜLIKÉNT ELADÓ MUNKAKeRÜLŐ EGYÉN.GOndolhatjátok mennyit vesztettem én pl a para kivezetésével:Majdnem 0-át.és én még az oprszág középső részében dolgozok.

tanato 2021.04.24. 10:28:25

Egyesült, integrált praxisközösség és praxisközösségi konzorcium esetében [Pkr. 2. § (3) bekezdés]
0-2 18 300 48 900 61 100
3-5 64 000 170 500 213 200
6-10 150 100 400 300 500 400
11-15 190 900 509 000 636 300

A baL OLDALI AZ ORVOSKÉNT ledolgozott éveket mutatja a másik három felülről lwefelé a bértámogatások összegét a különböző praxisközösségek esetén
.Én pl 37 éve dolgozom orvosként és a SZOROSABB KÖZÖSSÉGBE LÉPTEM ÍGY 1 142800 HAVI BÉRTÁMOGATÁST KAPOK az eddigi alapbéremen felül/500000 brutyó/
16-20 213 300 568 800 711 000
21-25 253 100 674 900 843 600
26-30 286 800 764 800 956 000
31-35 304 700 812 600 1 015 800
36-40 342 800 914 200 1 142 800
41- 428 800 1 143 400 1 429 300

tanato 2021.04.24. 10:32:24

Na ha megnézitek a jövőre érvényes bérkiegészítést,ott már 1 610700 az 500 brutyóm felül.

tanato 2021.04.24. 10:40:29

M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2021. évi 19. szám 587
6. melléklet az 53/2021. (II. 9.) Korm. rendelethez
„37. számú melléklet a 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelethez
A háziorvosi, fogorvosi szolgálatok és szakellátó fogászatok orvosi bértámogatásának összege
2023. január 1-jétől (amely összeg a szociális hozzájárulási adót is tartalmazza)
Gyakorlati idő
(év)
Háziorvosi, fogorvosi bértámogatás összege (Ft/hó)
Praxisközösségen kívül maradó
háziorvosok, fogorvosok esetében
Kollegiális praxisközösség esetében
[Pkr. 2. § (2) bekezdés]
Egyesült, integrált praxisközösség és
praxisközösségi konzorcium esetében
[Pkr. 2. § (3) bekezdés]
0–2 89 800 239 600 299 400
3–5 155 000 413 300 516 700
6–10 278 100 741 600 927 000
11–15 336 300 896 900 1 121 100
16–20 368 400 982 300 1 227 900
21–25 425 200 1 133 800 1 417 300
26–30 473 400 1 262 300 1 577 900
31–35 499 000 1 330 600 1 663 200
36–40 553 400 1 475 700 1 844 600
41– 676 200 1 803 200 2 254 000

Ez meg 23-tól érvényes itt már 18444600 az 500 brutyón felül.Plusz 2023 október 1től meglesz a 40 éves munkaviszonyom így okt.1-től már 2254000 ft. lesz az 500 brutyón felül,

A lényeg az hogy ha EZT 10 ÉVE LÉPIK MeG, SOKKAL TÖBb orvos maradt volna itthon.AMi jóval kevesebb COvid halálozást jelentett volna.ZÁrójelben:MÉg a 2023-as bér is csak a jelenlegi román orvosbérek 80%-a,tehát az ő 80%-ukat csak akkor érnénk el két év múlva HA az ottani kollégák nem kapnánbak egy bani fizu emelést sem.
Nincs is annyi COVID halottuk egységnyi főre vetítve.
AKárhogy is nézek ki a fejemből egy módon lehet valakiket otthon tartani:Ha megfizetjük rendesen/Vagy bezárjuk őket egy ketrecbe mint anno az NDK-ban/

tanato 2021.04.24. 10:49:23

@tanato: Bocsi fentebb egy négyessl többet írtam természetesen nem 18milla bérkiegészítést kapunk hanem 1,844600-at.
A kapunkot azért írtam mert ugye ezt meg is kell érni.ÉN 62 múltam a múlt hónapban és sajnos majdnem minden hónapban jön az értesítés hogy melíik évfolyamtársam távozott az élők sorából.pl. a múlt hónapban az évfolyam egyik legszebb tagja/elmehetett volna akár modellnek vagy színésznőnek is anno a külseje alapján/fejezte be egy szörnyű rákos betegség következtében.AZ utóbbi időben már nyáron is állandóan kalapot hordott a kopaszság látványát elkerülendü.
Na szóval így állunk,jöhetett volna mondjuk rendszerváltáskor is ez a pénz,nem így állna az ország eü-ileg.

tanato 2021.04.24. 10:57:50

Most nemsokára megyünk egy családi kirándulásra a Gödöllöi dombság déli részére/AZ viszonylag közel esik hozzánk/8 an megyünk 6 felnőtt és 2 ovodáskorú kisfiú,lesz erdei séta sütögetés,kilátópont meglátogatása/MOnor strázsahegyi kilátó,új építésúmeszzire el lehet látni róla,azután du. meg haza,SZóval ha hazaérünk írok majd milyen volt az eü.alulnézetből.ÍRtam nemrégen hogy 2019-ben majd két hónapt volt" szerencsém "kórházban tölteni súlyos betegként,ahol két alkalommal is a halál torkában voltam,.egyszer néhány órányira,másodszor meg percekre a kaszástól.

Bredpitt Monika 2021.04.24. 11:26:34

@tanato: Doki, vegre itt vagy, az utobbi idoben sokat gondoltam rad, akkor volt okod, hogy nem voltal itt. Orulok, hogy jol vagy. Meg fogod irni a tortenetet?

Bredpitt Monika 2021.04.24. 11:30:43

Ma Magyarországon a felnőttek 60–65 százaléka, de még a gyerekeknek is a 25–30 százaléka túlsúlyos vagy elhízott. Különösen az idősek körében rossz ez az arány: a 65 év felettiek 80 százalékának van valamekkora súlyfeleslege. Ezzel Európában az első helyen állunk, míg az OECD országai között a negyedikek vagyunk, csak Új-Zélandon, Mexikóban és az Egyesült Államokban rosszabb a helyzet.

forras HVG (a nyomtatott verziot olvasom, meg mindig a legjobb magazinnak tartom)

az Uj Zelandon azert nagyon elcsodalkoztam

tanato 2021.04.24. 11:39:16

@Bredpitt Monika: Sajnos nekem is van súlyfeleslegem,be voltak zára a konditernek,de csütörtökön már újra elkezdtem.
A covid viszont viszi a kövéreket,mint maCSKA az egereket.Velem egyidős szomszéd srác/nálam egy évvel fiatalabb/nemrégen halt bele a COvidba,volt kb 150 kiló és 160cm magas.Nagyon szerette szegény a süteményeket,egyedülálló volt és nagyon szeretett/ és tudott is /süteményeket sütni

Bredpitt Monika 2021.04.24. 11:57:29

@tanato: kivancsi vagyok a tortenetedre......

tanato 2021.04.24. 12:00:13

@Bredpitt Monika: Az érdekes lesz,nekem is az volt a másik oldaLRÓL,

fhdgy 2021.04.24. 12:23:01

Szerintem az orvoslás mérföldkőhöz érkezett.

Ha jól értelmezem, akkor az mRNS technológia alapján a sejtek programozhatóvá váltak.

Lehet, hogy pár éven belül kevesebb hagyományos értelemben vett orvosra lesz szükség, mert jönnek a "sejtprogramozók".

Kövér vagy? Kapsz egy injekciót, ami átprogramoz és a szervezeted eléget minden fölösleges zsírt!

Alacsony a tanulási képességed? Kapsz egy injekciót, ami okossá tesz!

Stb. stb.

Ha nem lett volna agyelszívás, akkor Karikó Katalin meg tudta volna alkotni, amit? Kétlem, nagyon kétlem.

Arthamyr 2021.04.24. 12:44:41

@SzZoole: Ja, meg 6 millió lengyel, mert ugye tőlük is lelép ugyanannyi, meg is van, miért laknak ott olyan sokan. :)

SzZoole 2021.04.24. 14:14:59

@Arthamyr: az semmi, asztis monggyák, hogy az usába kb 60-70 millió Ír él, na az a valami :-))

Csodabogár 2021.04.24. 14:53:04

@tanato: Ennek én nagyon örülök. Borzalmas volt ez a hazai szokás, hogy a betegek egymás közt megbeszélték mennyit kell adni az orvosnak. Mi sokáig kizárólag privátban jártunk, aztán rátaláltunk egy hihetetlenül rendes, sajnos már rég nem fiatal, háziorvosra, akinek rendszeresen az év végén adtunk egy borítékot. Ő egyébként olyan bekényszerített saját vállalkozóként dolgozik és azt mondta tavaly valamikor, hogy rájuk nem vonatkozik a fizetés emelés. Majd meglátjuk.

Csodabogár 2021.04.24. 14:55:35

@tanato: Azért én ismerek néhány ma 40-50 közti orvost, akiknek bőven lett volna lehetőségük külföldre menni, az egyiknek még az amerikai vizsgája is megvan, de mint mondta, ő itthon akar a legjobb lenni a szakmájában.

puszt 2021.04.24. 16:30:43

"Sok, más betegséggel küzdő ember ugyanis azért nem ment orvoshoz, mert egyrészt félt a megfertőződéstől, másrészt nem bízik az egészségügyi rendszerben."
Meg azért, mert nem engedheti meg magának, h az amúgy is gyalázatos fizetésének csak 60 százalékát kapja meg... Ez egy arctalan, embertelen rendszer.
2010 után nem volt nehéz megjósolni, h az elvett segélyek, rokkant ellátások m.nélküli fizetség hónapjai, a gyalázatos éhbérű közmunkások meghozzák az eredményt. Ha a gyermekek/felnőttek hónapokig éheznek nem látnak gyümölcsöt, paradicsomot, paprikát, egészségtelenül táplálkoznak, az kiszámíthatóan pár év alatt katasztrófához vezet, ha dől egy dominó. Most, hogy szükség lenne egészséges szervezetre, immunrendszerre, egyből kiderült mekkora a baj az emberanyaggal. És még plusz az ellátás állapota... Ezt nagyon nehéz több , akár húsz éves munkával lehet kiigazítani majd, ha lesz olyan kormány, amelyik ezzel akarna foglalkozni.

taga20 2021.04.24. 16:30:56

@SzZoole: sok beszédnek sok az alja!

szerintem sok a keleteurópai migráncs angolországban.
jobban futna a szekerük, ha a sok léhűtő nem lébecolna ott:)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.24. 16:47:22

@Bredpitt Monika: ehhez (tulsuly) kapcsolodik, hogy a Covid halottak nagyon nagy szazaleka (talan 70% ha jol emlekszem) tulsulyos volt. Na, errol (sem) sokat beszel a media :(

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.24. 16:50:39

@tanato: igen, pont ezt irtam en is kommentben az elobb. Es ehhez kepest tobb mint 1 evig zarva voltak nalunk a konditermek...:((

Golf2 2021.04.24. 17:10:22

@tanato: Az Orbán-Kincses paktum sokat segített...Arról híres hogy segít...Eddig csak ellopott,most is csak a választások miatt igérget.

Din Serpahis 2021.04.24. 17:57:22

Ehhez csak egy kis kiegészítés. Én ugye Zürich mellett élek.

A háziorvosom magyar. A fogorvosom dettó,. A feleségem nőgyógyásza szintén. Nemrég volt egy kis problémám a szememmel, elmentem egy magán szemklinikára, a orvos (aki a tulaj is) szintén magyar. Ő továbbküldött MRI-re. Ezt még aznap megcsinálták, a központban a vezető neuroradiológus szintén magyar. A vizsgálat következtében végül egy idegsebész profnál kötöttem ki, álltólag ő az egyik legjobb Svájcban, na ő is magyar.

tanato 2021.04.24. 19:21:48

@Din Serpahis: Igen,ha nem,jött volna létre a Kincses Orbán paktum orvosilag totál kiürült volna az ország.

tanato 2021.04.24. 19:24:00

@Golf2: Szó nincs róla nem csak ígérgetett,a számlánkon van a beígért/inkább kiharcolt /pénz.A sajnos csak az hogy ez a COVID járványnak volt kizárólag köszönhető,egyébként még mindig egy közepes képességű szaki bére alatt keresnénk.

tanato 2021.04.24. 19:25:02

@Csodabogár: Most már meg is éri nekik.A bérkiegészítés ugyanis az orvosként ledolgozott évek számával növekedik.

tanato 2021.04.24. 19:28:30

@Csodabogár: A 14,53-ra:ELőször tényleg csak lebegtették hogy a körtanárok nem kapnak vagy kapnak később ugyan 3 hónap csúszással,de visszamenőleg megkaptuk.De sajnos ez is csak kizárólag a pandémiának volt köszönhető,egyébként csak egy nagy l......t.kaptunk volna.na meg a háziorvosi kar teljes elöregedésének,de a kettő együtt járt eredménnyel.

tanato 2021.04.24. 19:38:05

@Bredpitt Monika: Nagyon súlyos bélvérzésem és ennek szövődményes szövődménmyei voltak,a bajaim.A lényeg az hogy megúsztam.Viszont a továbbiakban óriási önmegtartóztatásra van szükségem,:'.1.pont:Csípőset nem ehetek,én aki még a szendvics mellé is megettem egy fej méregerős paprikát,mondhatom úgy hogy életem során annyi csípőset ettem mint másik tíz ember..2.pont:Puffasztót ,szénsavas üdítőt szódavizet nem ihatok,én aki azelőtt literszám vedeltem a Cólát meg a szénsavas limonádét,mondhatni annyi kólát megittam életem során mint tíz másik ember.3.pont:Alkoholt egyáltalán nem ihatok, még szilveszterkor is csak kölyök pezsgővel koccinthatok,énm aki nagyon szerettem főleg a pálinkát,de a bort és a sört sem vetettem meg,mondhatni,több pálinkát megittam életem során mint tíz másik ember/Na ne alkoholistákra gondoljatok,hanem egy átlag férfi emberről beszélek/

tanato 2021.04.24. 19:39:37

@tanato: Nagyon érdekes orvos szsemmel belülről.Az orvosoknál annyira voltam protekciós hogy naponta többször benéztek és szakmai alapon latinul tájékoztattak a dolgok állásáról.
A nővérekkel vegyes a tapasztalatom,voltak köztük nagyon kedvesek,de voltak köztük nagyon paraszt módon viselkedőek is.Többször előfordult hogy mondtam némerlyeknek nagyon véres és sok a székletem rakjanak mátr tisztába:Durván odaszóltak nehogy azt higgyem azért mert orvos vagyok majd hamarabb tisztába tesznek és kibaszból a legvégére hagytak,órákig feküdtem a véres szarban.Meg a szurit is úgy vágta belém néhány szinte gyűlölettel volt hogy az infúzióm kiszakadt olyan durván akarták belenyomni a gyógyszereket.
Szóval tanulságos két hónap volt az eü.alulnézetből.
Válasz erre

tanato 2021.04.24. 19:40:46

@tanato: Egyelőre ennyi,majd még holnap írok erről többett is.

SzZoole 2021.04.24. 20:44:56

@tanato: bazmeg doki, nem semmi, hogy milyen züllött, mondhatni önpusztító életmódot folytattál. Egy kicsit úgy tűnik nekem, mint aki bort iszik és vizet prédikál.

Ne érts félre, nem megítéllek érte, a te életed, de mint doki mindig az egészségtelen élet mód ellen prédikáltok egy-egy vizit alkalmával.

fhdgy 2021.04.24. 20:48:23

@SzZoole: Tudod, hogy hal meg az, aki nem iszik, nem nőzik, nem kávézik, nem dohányzik???

Hát egészségesen!

És azt tudod-e, hogy a fenti emberek tovább élnek-e???

Hát nem, dehogy hosszabbnak tűnik, az biztos!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.24. 20:56:25

@SzZoole: bevallom, nekem is ez jutott eszembe :)

tanato 2021.04.24. 20:57:18

@SzZoole: Így van Zoli,én is tettem jócskán a velem történtekért.AMi9kor csökkent a vérzés em megcsinálták kétszer a vastagbéltükrözést,először nem sikerült mert nem tudtak átmenni egy gyulladt szűkületen,így várni kellett néhány hónapot,de azt már szerencsére otthon.Addig azért frászban voltam nem e vastagbélrák,de szerencsére nem az jött kia második vizsgálatnál.
Na most már miután megérintett a halál szele teljes életmódváltást kezdtem,illetve arra kényszerültem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.24. 20:57:23

@SzZoole: a masik gondolat, ami eszembe jutott, hogy biztos sok orvos a hivatasaval jaro stresszt igy vezeti le...

SzZoole 2021.04.24. 20:57:41

@fhdgy: na ezt most jónak mondod :-))

tanato 2021.04.24. 20:59:18

@Zsuzsi65: sajnos mivel az edzőtermek majd egy éve zárva voltak újra alaposan meghíztam,így ez is probléma most.

SzZoole 2021.04.24. 21:02:37

@tanato: én megértelek, én is tudom milyen 180 fokot venni doki :-)

Engem nem csak a halál szele érintett meg, hanem engem meg is csókolt, voltam odaát és hat napig kérdése volt, hogy meg maradok e, vagy nem, és sokak bánatára vagy örömére, de itt vagyok :-))

SzZoole 2021.04.24. 21:03:20

@Zsuzsi65: teljes mértékben elfogadom ezt :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.04.24. 21:04:29

@tanato: nemhiaba tiltakoztak nalunk is az edzotermek, es kiirtak, hogy ok is "essential business"..szerencsere nalunk a turazast sokan elkezdtek (itt Ca-ban egyebkent is nagyon kedvelt ez), ami kicsit helyettesiti az edzotermi testmozgast...

SzZoole 2021.04.24. 21:07:33

@tanato: ahhoz nem kell edző terem, hogy karban tartsd magad. Sajátsúlyos edzéseket otthon is tudsz végezni. Ha van kutyád akkor a napi egy óra séta is nagyon sokat segít :-)

SzZoole 2021.04.24. 21:08:33

@Zsuzsi65: de egy rugóra jár az agyunk :-)

Golf2 2021.04.24. 21:10:01

@tanato: Collitis,vagy Crohn? Kiderült hogy mi okozta?

fhdgy 2021.04.24. 21:14:36

@tanato: Nekem is voltak ( talán vannak is ) gondjaim. Tavaly májusban pl. volt egy szívinfarktusom. Hogy mennyire volt/lett volna súlyos, nem tudom, de időben mentem. Gyorsan csináltak egy értágítást, onnét jött a hirtelen megkönnyebbülés.

Tényleg, egy pillanat alatt éreztem, hogy sokkal jobb lett, megszűnt a nyomás, fellélegeztem. Ez egy vasárnap délelőtt volt. Hétfőn viziten kérdezték, hogy hogyan vagyok.

Túl jól, ahhoz, hogy itt legyek!

Most azt mondom, hogy azóta is jól vagyok. Mostanában többször voltam kint az erdőn, egy ismerősömnek segítettem fát rakódni, csak úgy, passzióból.

Elfáradtam, mint a kutya, de elmondhatatlanul jól esett. Azt hiszem, hogy többször kéne csinálni.

Annak idején, 98-ban volt egy szívműtétem. Akkor azt mondták, hogy két nagy hibát lövethetek el.

1. Ha túlhajtom a szívem.
2. A nagyobb hiba, ha túlkímélem.

Azóta keresem az egyensúlyt, addig sikerrel. A tavalyi dolog nem számít, mert 98-ban azt mondták, hogy a műtétemnek a kihordási ideje 10-15 év, így 23 év után nem volt meglepő.

Nem azt mondom, hogy eszetlenül nyomom a gázt, de a féket sem.

Addig akarok élni, amíg értelme van!

És van, ilyen alapon örök életű lennék!

tanato 2021.04.24. 21:24:02

Nemrégen hívott a konditerem tulaj.hogy csináltassunk egy hamis hivatásos sportolói igazolást.Meg is csinálta a tulaj 17000-ért/koponya,így el is kezdtem múlt héten edzeni,közben meg ma bejelentették hogy oltási papírral jövő héttől lehet menni,így kidobott pénz lett.Viszont mivel profi tenisz sportoló lettem falból,in dulhatnék a US OPenen is/ez persze viccnek szántam,de igaz tkp.,csak a nevezési díj dollár ezreit kéne kipengetnem.No a lényeg az hogy életmódváltásnak ez a része is indul.Egyebekben a rendszeres hegyi túrák erdei séták már elindultak a jó idővel,már csak az étvágyam kéne visszafogni.

tanato 2021.04.24. 21:26:26

@Zsuzsi65: Hátstressz az van bőven a medicalban.Na meg narkós és teljesen alkoholfüggő orvos is bőven.Nyilván én már nem ihatnék ha nagyon kívánnám sem,mert az egyenlő lenne egy önakaSZTÁSSAL.

tanato 2021.04.24. 21:28:36

@Golf2: iGEN SZERENCSÉRE egyik sem hanem egy jókora többszörös DIvertikulosis,,illetve annak acut fellángolása a diverticulitis,ami nekem volt.Ezért kell nagyon észen járnom a diétában hogy újra be ne vérezzen,mert az már elv ihet könnyen..

SzZoole 2021.04.24. 21:28:42

@tanato: már azthittem, hogy korrupció kihalt Magyarországon, ezek szerint nem, ez megnyugtató :-)))

Az étkezést úgy tudod megoldani, hogy többször és kevesebbet, vegyesen és mindent, nálam ez működik. :-)

Irbisz 2021.04.24. 21:29:49

Ha nem is vagyunk világelsők Covidhalálozásban, de az is biztos, hogy a civilizált világban ebben is első 10-ben vagyunk, mint oly sok más szomorú listán, a rákhalálozástól a kövérségen át a dohányzásig és alkoholizmusig.
Dilettáns szar kormányzati járáványvédelem, gyenge és magárahagyott meg fenyegetett eü, rossz egészségügyi állapotú, ráadásul fegyelmezetlen lakoss
ág - jobbat ugyan miért várt bárki is?

fhdgy 2021.04.24. 21:30:49

@tanato: Mint orvostól kérdezem, még akkor is ha nem COVID-os voltál.

Miért nincs hatékony gyógyszer a vírusok ellen, pl. COVID ellen, amikor már megbetegszik valaki?

Megelőzés már jó hatékonysággal van, de kezelés miért nincs?

Még mindig igaz a kb. 20 évvel ezelőtti állapot, hogy a vírusok ellen, ha már bekövetkezett a betegség, csak "tüneti" kezelés van?

arncht 2021.04.24. 21:33:55

az egesz eu koncepcioja erre a belso elvandorlasra epul... nincs ennek sok koze az ideologiakhoz. azert vettek be a szatellitallamokat, hogy elszipkazzak a munkaerot a coreallamok. ez fulladt be a 10es evek kozepere, es kezdtek boldogboldogtalant beengedni az euba.

siman csinaltak egy hosszutavu koltsegvetest, ez az orszag nekunk ennyi penz, ilyen piac, ilyen eroforrasokkal... megeri vagy sem? magyarorszagot meg megerte bevenni. nem a mi ket szemunkert vettek be, hanem azert, mert gazdasagilag OK igy jarnak jobban. magyarorszag hosszabb tavon vesziteni fog rajta.

***

az otthoni covidkezeles legnagyobb problemaja keves teszt, meg, hogy az emberek tesznek a szabalyokra... az osztrakok 10x annyi tesztet csinaltak, kb a halalozasok is ennyivel alacsonyabbak. azt hittek, hogy az oltasok majd lefedik a dolgot, de beleszaladtak a legutobbi hullamba, ami elobb jott, mint a megfelelo oltas szintjenek elerese. ez nagy hiba volt.

tanato 2021.04.24. 21:34:25

@fhdgy: Addig van értelme élni amíg magadnál vagy.Ha már nem tudod ki vagy,hol vagy stb,onnantól már csak egy nyűg vagy saját magadnak és a családnak is.Hivatásomnál fogva rengeteget járok szoc.otthonba,ott a bentlakók 70%_a nő/sokkal tovább élnek mint mi/és azok legalább 80%_asajnos csak eszik,iszik,pisil,kakil és pelenkázzák,magukról nem tudnak/Időnként azért eszükbe jut valami a régmúltból,gyakran szólongatják rég elhunyt férjüket és aput meg anyut keresik/SZtem ez már nem/Igazi/élet.

fhdgy 2021.04.24. 21:35:30

@Irbisz: Nekem van egy, talán meglepő, elméletem:

A mai magyar lakosság tekintélyes hányada még falun született és nőtt fel.

Aztán városba költözött. Hozta a falusi gyomrát, ízlését, ami nem passzol a városi élethez.

A gyomrot leváltani a legnehezebb.

arncht 2021.04.24. 21:35:38

az ndkt meg idekeverni a legnagyobb baromsag... ott egy allamot szabtak kette mestersegesen, a korabbi legrosszabb ellenseg pedig megszallta az orszagot. gyk atkoltoztek az orszag egyik felebol a masikba. ennek semmi koze sincs magyar szituaciohoz.

tanato 2021.04.24. 21:37:29

@fhdgy: Igaz, vírus ellen nincs orvosság,csak vaKCINA ÉS/VAGY karantén.Ez egy enyhe lefolyású vírusbetegségnél nem probléma/Bárányhimlő,influenza stb./viszont egy COVID fajsúlyú vírusnál/Vagy a spanyolnáthánál anno/katasztrófa.

tanato 2021.04.24. 21:41:46

@fhdgy: Ez így van a gyomor a belerögződött szokások miatt nehezen befolyásolható,ezért/is/van annyi halottunk/a túlsúlyunk miatt/Én szakmámnál fogva egészen elképesztő méretű túlsúlyos egyénnel találkozom és sajnos nagyon sokan közülük 18-20 év körül vannak.Fiúk lányok vegyesen.

fhdgy 2021.04.24. 21:43:53

@tanato: Én 98 után, a műtétem után, elég sokáig féltem. Akkor lett könnyebb, amikor elhatároztam, hogy nem vagyok hajlandó félni.

Teszem a dolgomat. Be tudom fejezni? Nem hiszem, de rajtam nem múlik.

A műtétem után azt mondták, hogy nagy valószínűséggel nem a szívem fog elvinni, mert aki tudja, hogy mi a baja, az figyel, vigyáz.

Vigyázz magadra, figyelj magadra!

tanato 2021.04.24. 21:44:38

@arncht: AZ osztrák magyar covid tesztekben igazad van.AZ eu témában szerintem nincs,ott közös érdek a gazdag és szegényebb államok összefogása,egyelőre mindkét fél jól járt vele.Na de most már lépek,eléggé elfáradtam nagyon szép,hosszú gyalogtúrát csináltunk a déli GÖdöllői dombság erdeiben.

Csodabogár 2021.04.24. 23:24:02

@tanato: Ilyen étrend mellett nem csodálkozom a bél bajaidon. Jó, hogy megúsztad és figyelj ezentúl nagyon magadra. Ne hívd ki magad ellen a sorsot!

Csodabogár 2021.04.24. 23:34:26

@Irbisz: Az talán mégse a kormány, vagy bármelyik kormány dolga lenne, hogy ésszerü életmódot folytassanak az emberek. Az a legegyszerübb a világon. Nem kell esztelenül se enni se inni. Azt hiszem életemeben se ittam meg 1,5 liter colát és más édesített üditőt sem. Na meg általában annyit eszem csak ami éppen elég. Soha nem állok fel úgy az asztaltól, hogy ne tudnék még többet enni. Tömény alkoholt se ittam soha, nem nekem való. Így aztán soha nem voltam kövér és eddig az egyéb bajok is elkerültek. Ez totál kormány független. Egyszerüen erre szoktattak gyerek koromban.

Csodabogár 2021.04.24. 23:37:27

@tanato: Na erre lenne jó megoldás az eutanázia, ami nálunk egy rémes tabu.:-(
Pedig értelmes ember önként elhatározhatná, hogy mikor kell befejezni.

morph on deer 2021.04.25. 00:32:14

@SzZoole:
“ Ha van kutyád akkor a napi egy óra séta is nagyon sokat segít :-)”

Ha hiszed, ha nem, engem például a macskám visz el - kényszerít rá - sétálni naponta! Reggeli után addig nem hagy békén, míg nem megyünk sétálni!
Ráadásul pontosan tudja, hogy hol fáj, - nem vicc!
Szóval még kutya sem kell, csak azt akartam mondani!

morph on deer 2021.04.25. 00:32:14

@fhdgy:
“ Nekem van egy, talán meglepő, elméletem”

És szerintem igazad is van!
Azzal a kiegészítéssel, hogy még az is elég, ha a szülők jöttek faluról, hiszen az étkezési minta garantáltan tovább örökítődik a következő generációra is.
És meglepően mélyen gyökerezik “az anyám főztje” - én még a világ másik felén is találkoztam olyanokkal, akik mindent megtettek azért, hogy ugyanazt tudják enni, mint amit otthon megszoktak!
Még akkor is, ha ez naponta több órás utazást meg bevásárlást jelentett, de az úgy volt jó!
(Amúgy tényleg olyan volt, mint “otthon,” csak nekem nem sikerült megértenem, hogy ez miért annyira fontos... Nyilván bennem van a hiba, de én minden világrészen tudok jóízűen enni, holott anyám kiválóan főzött.)
Ki érti?

morph on deer 2021.04.25. 00:32:14

@arncht:
“ ennek semmi koze sincs magyar szituaciohoz.”

Vagy meg de.
Ott Valter Ulbricht volt a mindenható, itt meg orbán viktor képzeli magát annak.
Ott is a párt szempontja volt az egyetlen mérvadó, meg itt is, azzal a ráadással, hogy itt a führer privát elmebaját - a focit - is kötelező szeretni...

Ott STASI volt, itt TEK van, de már itt is kiszivárgott a “megbízhatósági vizsgálat” lefolytatásához való hozzájárulás követelménye, ami még a telefonhívások ellenőrzéséhez - lehallgatásához - való hozzájárulást is tartalmazza az egészségügyi dolgozóknál!
Igaz, ennek kiküldését “tévedésnek” nevezték, de ha eleve nincs ilyen, akkor nem is lehet “tévedésből” szétküldeni, ugyebár...
Szóval itt tartunk, kedves elvtársak, elvtársnők...

Hórukk 2021.04.25. 00:32:14

@tanato: Nagyon szépek az általad leírt összegek mint fizetésemelés. A laikus többség azt hiszi, hogy csak a pénz miatt mennek el az orvosok Magyarországról, de sajnos ez sok esetben nem így van. A megalázó munkakörülmények, az alacsony megbecsülés, az önkényeskedő, de a posztjára alkalmatlan főnökök, egymásra féltékeny kollégák miatti rossz munkahelyi légkör mind hozzájárulnak az elvándorláshoz. Lehet hogy neked nincs semmi kifogásod az ellen, hogy föntről a főtolvajok (el-)vezényelnek te meg lent furulyázol, vagy hogy hamarosan lehallgassanak amikor akarnak, de van akiket ezek a dolgok sértenek és ezért is állnak tovább. A budi próbája az evés, meglátjuk néhány éven belül, hogy mennyivel lesz több orvos, mennyivel lesz kevesebb üres körzet.

Etniez 2021.04.25. 00:32:14

@tanato: Látod, te örülsz a pénzednek, de egy ápoló annyit keres, mint aki süti a hamburgert a mekibe, addig ez nem is fog változni.

@Zsuzsi65: Nem essential. Lehet futni a parkban, sétálni az erdőben. A covid első sorban beltérben terjed, ott ahol lihegnek - nagyon. Maszkban fekve nyomni meg nem életszerű.

Hórukk 2021.04.25. 00:32:14

@Irbisz: Tévedsz, világelsők vagyunk, valszeg a jelenlegi napi halálozásban is és a járvány kezdete óta számolva az összhalálozásban is 1 millió lakosra vetítve. Egyelőre Gibraltár van még előttünk, de erős a hajránk, lenyomjuk őket is pár napon belül. Egyébként Gibraltár nem is állam, hanem egy gyarmatváros, nem tudom, miért tüntetik fel a statisztikában külön.
www.worldometers.info/coronavirus/
Ha jobbról a 4. oszlop tetejére kattintasz, akkor látod azt a sorrendet amiről beszélek.

Hórukk 2021.04.25. 00:32:14

@arncht: Álságos dolog a nyugati "agyelszívásra" panaszkodni egy olyan időszakban és országban, ahol és amikor egy járvány csúcsán a zormány egy rendelettel több mint 100ezer eü dolgozó munkaviszonyát szüntette meg és helyébe olyan szerződést ajánlott nekik, amit közülük több mint 5ezer nem írt alá, így ennyien kiestek a rendszerből egyik napról a másikra. Ezt követően haltak meg annyian, hogy az intenzív osztályok halálozási rátája 80% feletti lett, sok száz gyerek lett árva, komplett család(ok?) haltak meg és az ország a Covid-halálozás tekintetében világelsővé lépett elő. Egy tisztességes országban ilyen kormányzásért le sem írom, hogy mi járna...

nincs1agy 2021.04.25. 00:33:04

Ami az összes posztszocialista országra érvényes. A hazai baloldal nem szeret erről tudomást venni, és úgy csinál, mintha ez csak Magyarországra jellemző probléma lenne..

nincs1agy 2021.04.25. 00:33:04

"A bolgár politológus úgy látja, hosszú távon a belső migráció lesz az Európai Unió legnagyobb problémája."

Itt lenne szükség kvótákra, nem pedig az illegális migránsok elhelyezése tekintetében, akiket be sem szabadna engedni az EU-ba..

Advanced Flight 2021.04.25. 00:33:04

@Csodabogár: mi van?? sose adtunk semelyik háziorvosunknak borítékot. Nem is tudok a környezetemben ilyenről.
Alap-és járóbeteg-ellátásban sose adunk. A kórház az más.

apro_marosan_petergabor 2021.04.25. 00:33:04

A cikk keveri a szezon a fazonnal.
Valószínű, a magyar egészségügy nem működik olyan színvonalon, mint pl. a német. De a halálozási mutatók nem csak emiatt rosszabbak.
A 70-80 közöttiek között volt nagyon sok haláleset, ezek az emberek a szocializmusban élték életük javát, s aszerint fáradtak el, s lettek gyógyítva....
Másrészt a magyar oltóprogram toronymagasan jobban működik, mint az összes nyugati államé az EU-n belül...
Ennek lesz pozitív hozadéka.
Harmadrészt az NDK-ból nem az EÜ miatt menekültek az emberek, hanem azért, mert úgy érezték - joggal -börtönben vannak, titkosrendőrségi felügyelet alatt, míg a kőfalon túl egy szabadabb, jobb élet vár rájuk.
A szabadság meg van nálunk, az életszínvonal sem rossz, és emelkedik. Magyarország egy jól élhető ország, nyugatról is sokan költöznek ide, akik nem kérnek a migránsok által okozott káoszból, kedvelik a biztonságot és nyugalmat.

gtri 2021.04.25. 00:33:19

@Csodabogár:

A kormány azért 2011-ben nagyon is úgy gondolta "tenni kell valamit". Jó szokás szerint a pénzbeszedés lett a választott módszer. 2011-ben bevezették a NETA-t (népegészségügyi termékadó)

forrás:
www.ogyei.gov.hu/europai_unios_jo_gyakorlat_lett_a_magyar_nepegeszsegugyi_termekado/

"A 2011-ben bevezetett népegészségügyi termékadó (NETA) hosszú távú célja az egészséges táplálkozás előmozdítása és egészségügyi szolgáltatások, népegészségügyi programok finanszírozásának javítása. A magyar szabályozás több termékkategóriára terjed ki, mint más országok hasonló kezdeményezései, ezért a világon egyedülálló. A magyar állam törekvéseit nemzetközi szinten is elismerik: az adó bevezetése bekerült az Európai Bizottság jó gyakorlat adatbázisába."

Szóval 10 év elképesztően "hatékony" és "jó gyakorlat" után tartunk itt egészségügyileg.
Elő lett mozdítva az egészséges táplálkozás? Egy biztos: Jó sok pénz be lett szedve NETA címén...de eredmény az nem nagyon van....
Meg lehet ítélni a hatékonyságot.

élhetetlen 2021.04.25. 01:46:52

@tanato: Azta! de jó neked, mert csak azért vagy túlsúlyos, mert bezártak a konditermek, de már minden rendben lesz. Mi van azokkal az emberekkel, mint pl. én, akinek 2019-ben volt egy gerincműtétje, és mivel még 2020 januárban gondjai voltak, kért, és kapott márciusra időpontot, aztán ezt törölték. A térdem durván megsérült 18 éve, 15 évig ment a féllábazás a lépcsőkön, most a másik is megkopott. Júliusban kértem időpontot az ortopéd klinikára, hogy tudnak-e legalább kicsit segíteni. Novemberre kaptam időpontot, azt is törölték. Itt botorkálok a lakásban egy járókerettel, és van pofám enni is, ha éhes vagyok. Megérdemlem a halált, én vagyok a felelős, mert túlsúlyos vagyok? Vagy hozzácsaphatjuk a sablon szöveget, szokjon le a dohányzásról. Attól meggyógyul a gázolásos balesetben tönkrement lábam? Másfél éve nem jutok orvoshoz, senki nem törődik velem. Elég ijesztő egy orvostól azt olvasni, hogy „nemrégen halt bele a COvidba,volt kb 150 kiló és 160cm magas”. Doktor úr, ha nem lett volna túlsúlyos, biztosan túlélte volna, vagy csak arról van szó, hogy a betegre fogjuk a halál okát?

dikusz. 2021.04.25. 04:57:15

@Csodabogár: Abban az állapotban ,-hogy írta is @tanato:, már nem tudnak ilyen döntést hozni.

Buchhalter 2021.04.25. 08:55:31

@apro_marosan_petergabor: te valami Fidesz reklám vagy?? Emelkedik a jólét? Ja igen, úgy hogy megvannak hamisítva az adatok. A 3 hónapos munkanélküli segélyt sem emelték volna fel Covid időszakban legalább 6-9 hónapra. A bértámogatás meg egy katasztrófa volt. Az Eu-ban, sőt egész Európában, de még az igen csak antiszociális USA-ban is 6 hónap a munkanélküli segély, amit sok helyen nem minimálbérrel hanem a legutolsó fizetésed 70 % -val honorálnak. A Fidesz pár hete bevallotta, hogy 4-500 ezer munkanélküli van, akinek a jó fele már segélyre sem jogosult. De hátha a nyitással lesz valami. A gyengébb elhull, aki megmarad az elgondolkodik , hogy itt vagy inkább máshol akar boldogulni. Ja és azt is bevallotta Szentkirályi Alexandra pár hete , hogy 2019-hez képest 2020-ban 15 %-kal több magyar lett öngyilkos és ez sajnos maradt 2021 első negyed évében.Szóval"kurvára" emelkedik az életszínvonal.

fhdgy 2021.04.25. 08:58:27

@morph on deer: Nem vagyok macskás, de vannak macskáim. Nem én választottam őket, ők neveztek ki engem a gazdájukká.

2018-ban elkezdtem etetni kettő kis szerencsétlen macskakölyköt. Olyan picik voltak, hogy csak injekciós fecskendővel tudtam etetni.

Ma már stabilan van négy, de előfordul. hogy még 2-3 jön enni.

A legszelídebb egy koromfekete, már felnőtt macskaként nevezett ki engem a gondozójává.

Ezek után egy kérdésem lenne hozzád:

Szereti, ha simogatom, dorombol, felmászik az ölembe stb.

Tegnap furcsán viselkedett, ahogy simogattam, harapdálta a kezemet, óvatosan, nem fájdalmasan, de harapdált. Miért? Mit jelent?

fhdgy 2021.04.25. 09:08:49

@Csodabogár: Igazad van, nem a kormány dolga, hogy az emberek észszerű életet éljenek.

De az sem a dolga, hogy "békében" háborús hisztériát keltsen.

Sok mindent lehet mondani, de azt, hogy az emberek nyugalomban, békében élnek, egy kissé túlzás lenne.

Nagyon sok ember van, aki görcsöl.

Nagyon sok ember van, akinek csak annyi pénze van, hogy megtömje valahogy a gyomrát, de csak álom lenne számára, hogy egészséges, minőségi étrendet tartson magának, családjának.

Sok-sok minden van, aminek nem kellene lennie, de a kör bezárul és nincs kitörési lehetőség.

Der Piefke 2021.04.25. 09:11:39

Amit a kelet sosem fog tudni megadni, azt az alábbi, még az NDK idejéből származó vicc pontosan megmutatja:
Az NDK-s és az NSZK-s bezsélgetnek, mondja az NDK-s:
- Van egy panellakásom Lipcsében, egy hobbikertem és egy Wartburgom. Nem panaszkodhatok...
Mire az NSZK-s:
- Nekem van egy házam Münchenben, egy nyaralóm Bad Tölzben van egy Mercedesem - és még panaszkodhatok is!

fhdgy 2021.04.25. 09:15:20

@nincs1agy: Werbőczy, Honecker reinkarnálódott benned?

Röghöz kötés? Fal ( ugyan nem betonból, szögesdrótból, "csak" kvótákból)?

puhacica 2021.04.25. 09:18:16

@fhdgy: szeret. mondani nem tudja, ezert ragcsal :)

fhdgy 2021.04.25. 09:21:59

@puhacica: Ezt nem tudtam, azt hittem, hogy a dorombolás jelenti a szeretetet. Ebből is látszik, hogy ( még ) nem vagyok macskás ( bár néha elmacskásodnak a lábaim ).

puhacica 2021.04.25. 09:25:40

@fhdgy: a dorombolas is jelenti, de az jelenthet mast is, szituaciotol fuggoen fajdalomcsillapito, stresszoldo hatasa is lehet.

Örömhernyó 2021.04.25. 09:28:16

Ha nem marad elég képzett munkaerő a periféria országaiban, akkor majd beengedik a sok agysebész, programozó, atomfizikus migránst. Lesz ám fellendülés!

Amíg a német finánctőke érdekei irányítják az EU-t, addig nem is lesz változás. Sajnos az EU-nak az lett a sorsa, hogy a harmadik világháború elkerülése érdekében megengedték a németeknek azt, hogy korlátlanul piacokat szerezzenek más államok iparának rovására, az euró bevezetésével a németeknek sikerült leuralniuk a fiskális politikát is, megnyomorítják nem csak a periféria országait (K-Európa, Portugália, Görögország), hanem például a francia, olasz gazdaságot is.
A mesterségesen felpörgetett német ipar pedig munkaerőre éhes, elszívja a kisebb, gyengébb országok adófizetőinek pénzén képzett helyi munkaerőt.
Németország létrehozta a Negyedik Birodalmat, ezúttal villámháború nélkül.
Most ha a periféria elszagényedéséz megállítandó megszüntetnék a szabad mozgást az EU-ban, akkor menne az eszeveszett ajvékolás, hogy ez fasizmus. Pedig hát ami most van, az a fasizmus: a német nagytőke kiegyezett a politikával és minden EU-s szabályt az ő kényük-kedvük szerint hoznak. Mivel nem jött elég lengyel, román, magyar Németországba, ezért a német nagytőke kilobbizta az illegális migránsok beengedését.

Ezt ma már nyíltan ki lehet mondani.

Magyarországon amúgy azért halnak meg sokkal többen koronavírus fertőzéssel, mert a magyar statisztika úgy számol, hogy aki bármilyen betegségben meghal, de mellette volt koronavírus is a szervezetében, azt koronavírus-halottként tüntetik fel. Így lesz egy 91 évesen szívbetegségben vagy 76 évesen rákban meghalt emberből a statisztikában koronavírus-áldozat.

A németeknél viszont csak azokat tüntetik fel koronavírus-áldozatként, akik csak abban haltak meg.

A világon Amerikában költenek a legtöbbet az egészségügyre (azért, mert a magánegészségügy gyomra feneketlen, étvágya kielégíthetetlen), közben sokkal szegényebb országokban sokkal jobbak az életkilátások (Kuba).

Örömhernyó 2021.04.25. 09:28:36

Ha valaki galat fog építeni Magyarország és az EU közt, az pont a nyugazi elit lesz. Lásd Brexit. Féltették a brit-internacionalista tőkések a pénzügyi szektorukat, ami a világ diktátorainak és kínai milliárdosoknak a pénzét mossa jó haszonkulccsal. Erre felszították az idegengyűlöletet a fehér kelet-európaiak ellen. Aztán kiléptették az országukat, kvázi falat húztak a németek uralta EU és az országuk közé.
Ugyanez lesz, ha a nyugatiaknak elege lesz a keleti munkásokból, akiket lehet okolni az alacsony bérek miatt. Olaszország, Franciaország ezen az úton jár.

NotaBene 2021.04.25. 09:28:52

Már évek óta látszik a fordulat a magyar kivándorlásban:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_wnvn004.html
2015 évben még 32815 volt kivándorlók száma, ez az érték 21900 -ra csökkent 2019-re.
2019-ben már többen / 23 200/ tértek haza, mint ahányan kivándoroltak.
A "független" sajtó által mutatott kép a KSH adataitól is független, az aggodalom 2015-ben teljesen jogosnak látszott, az új tendenciák szerint az egész társadalomra már nem jellemző, bár az egészségügyet érinti leginkább a kivándorlás.

jaegtoer 2021.04.25. 09:29:08

@SzZoole: "_... de mint doki mindig az egészségtelen élet mód ellen prédikáltok egy-egy vizit alkalmával._"

Nem tisztem, de megjegyzem, hogy a a felelősségérzetből eredő stressz kompenzációs kényszere fura módon teszi próbára az embert. Az orvosi pályán nem egészen úgy van, mint mondjuk egy zárjavításnál, hogy no, ez nem javítható, vegyenek egy újat.

midnight coder 2021.04.25. 09:29:30

@fhdgy: "Lehet, hogy pár éven belül kevesebb hagyományos értelemben vett orvosra lesz szükség, mert jönnek a "sejtprogramozók"."

A kezded meg belelóg a bilibe. Ehhez az is kellene, hogy a kuruzslók tisztában legyenek azzal, hogy mi miért van. Ettől pedig fényévekre vannak. A kövérség kezelése Pl. ott kezdődne, hogy a doki felméri a hormonháztartásod, a genetikádat, bélflórádat, stb. és ott avatkozik be, ahol a gond van. Vagy ha lenne legalább egy olyan általános szer a problémára mint a nikotin, csak annak káros hatásai nélkül.

De ez igazából nem is érdeke a gyógyszergyáraknak, elvégre jóval jövedelmezőbb a dolog következményeit kezelni, mint megoldani a problémát. Nem beszélve a dolog köré szerveződött iparról, a sportruházat / sportszergyártóktól kezdve a fitnessziparon át norbiig.

tanato 2021.04.25. 09:32:57

@SzZoole: Nem halt ki a korrupció,csináltak egy rajtaútésszerű ellenőrzést egy pesti konditeremben 170 "hivatásos" sportolót sikerült nyakoncsípni.

tanato 2021.04.25. 09:37:58

@Csodabogár: Ígen sajnos igaz volt rám a verssor:Enni,inni jól tudok én magyar nemes vagyok.Meg is lett az eredménye.
Mondjuk a szesznél azért nem voltmindegy mit iszok,Tequillát csak mexikőit vodkát csak oroszt,rumot csak kubait,borovickát csak szlovákot páleszt csak minőségi magyart.Sokba is kerültek,bár igaz anno sokat is kaptam ajándékként,betegektől is meg rokonoktól is évfordulókra.Na de ez már a múlté,nekem már egy pohár pálesz is egy önakasztás.

tanato 2021.04.25. 09:38:45

@Etniez: Az ápolók is kaptak,két lépcsőben,nemsokára belinkelem az összegeket.

fhdgy 2021.04.25. 09:43:21

@midnight coder: Az utolsó bekezdéseddel egyetértek. Nem jó, de ez van/lesz.

A középső bekezdés: Igen, ott kel kezdeni és nem túl sokára ott is fogják kezdeni. Lehet, hogy én már nem élem meg, hogy beteljesüljön, de emberi mértékkel nézve már nincs túl messze!

tanato 2021.04.25. 09:45:24

@Hórukk: BÁrmikor vezényelhetnek,benne van a pakliban,pl. már most megkaptuk május 1és 2-re ne csináljunk programot azon a szombaton és vasárnapon valszeg dolgoznunk kell/Vakcinálunk/
A lehallgatás az nagy visszhangot váltott ki,de én sejtem hogy a poloskák már minden rendelőben több hete vagy hónapja el vannak rejtvwe, Sztem ezzel minden orvosnak tiasztában kellenne lennie.Van aki tudja,nwem régen egy szomszéd kórházban egy kolléga a kórház kapujáig szaLADT hogy a beteg által doboz bonbonba rejtett pénzes borítékot visszaadja/JÓ nagy hangon/mert sejtette hogy testkamerával felvértezett provokátorról van szó.

tanato 2021.04.25. 09:47:53

@élhetetlen: A járvány miatt minden nem akut életveszélyt elhárító műtétet és egyéb kezelést/pl.rehab/töröltek,mert a sebészekel vannak vezényelve egyrészt covid osztályra,másrészt oltóorvosnak.

tanato 2021.04.25. 09:52:32

@Etniez: 0–3 71 800
4–6 81 300
7–9 90 800
10–12 100 300
13–15 109 900
16–18 119 400
19–21 128 900
22–24 138 400
25–27 147 900
28–30 157 400
31–33 166 900
34–36 176 400
37–39 185 900
40–42 195 400
43–45 204 900
46–48 214 600
49– 224 600
a BAL SOR AZ EÜ.-BEN VÉGZETT MUNKA ÉVEKBEN AJOBB SOR A bértámogatáas a szakdolgozóknak,aztr ezt úgy kell érteni hogy a mostani a havi 219 000 brutyón felül kapják

tanato 2021.04.25. 09:55:29

FÖLÜLRŐL A MÁSODIK SOR JOBBOLDAlt pedig a jövő évi szakdolgozói bérámogatás ezt fogják kapni a brutyó219-en felül az évek számában.

tanato 2021.04.25. 09:57:40

SPeciel az én egyik asszisztensnőmnél jövőre meglesz a 13 év eü.-ben végzett munka,így 184 brutyó jön rá a219-re
A másik asszisztensnőm még csirke, alig két éve hogy végzett az eü szakközépben

SzZoole 2021.04.25. 10:01:24

@tanato: persze, hogy nem halt ki a korrupció, nem is fog hiszen az alaptörvényben is belefoglalták, és még egy dolog amiben Magyarország benne van az európai toplistában :-))

Irbisz 2021.04.25. 10:01:50

@fhdgy: ez még ha igaz is (valami van benne, a szocializáció, a gyerekkorból hozottt szokások makacs dolgok), de nem magyarázat mindenre.
Pl. arra, hogy miért volt szar a járványkezelés, miért nem követték a korábban mintalabornak kikiáltott osztrákok példáját, ez jó 10 000 halottat eredményezett. A többi elkerülhető halál összejött a fegyelmezetlen lakosság viselkedéséből - amit ha lett volna rá központi akarat, meg tudtak volna fogni. Csak hát nem volt, gondolták, inkább ne csökkenjen a népszerűség, ez párezer halottat megér.
nem magyarázat arra sem, hogy ha régi a "gyomor" és az étkezési szokások, az miért jár azzal, hogy dagadtra zabálják magukaz a népek, európa legdagadtabb nemzetévé sikerült válni. Hagyományos, falusi kaját is lehet mértékletes mennyiségben fogyasztani. bár szerintem sokan már nem a tradicionális kajától lettek kövérek és kapva ezzel a jósok krónikus betegséget, haenm a kóla, csipsz, csokika, rágcsika, cukrozott gyümölcslevek stb. modern vackoktól. Illetve sokana kettő kombinációjától ...
No meg a lustaság és mozgáshiány is vészes mértékű, átlagban az inaktivitásban is élvonalban vagyunk, roppant lusta nemzet a magyar. A mozgáshiány meg gyilkos hatású.

fhdgy 2021.04.25. 10:03:56

@midnight coder: Egy konkrét példát is leírok.

A 90-es évek elején már létezett DNS vizsgálat, de nagyon drága volt.

Szerdán viszont jött a kecskeinstruktor és 23 kecskémtől vett DNS mintát és meg fogják vizsgálni DNS teszttel, hogy minden, idén született kiskecskémnek tényleg az az apja és anyja, akiket én beírtam.

Mindezért fizettem összesen kb. kettőezer-nyolcszáz forintot.

Tavaly 4 bakkecskétől vettek DNS mintát, hogy megvizsgálják, hogy genetikailag védettek-e a kéknyelvűség ( ez egy kecskebetegség ) ellen. Ezért nem kellett fizetnem semmit és örömömre mindegyik olyan génekkel rendelkezik, ami védetté teszi őket.

Szóval, kb. harminc évvel ezelőtt még emberek esetén is drága volt a DNS teszt, ma már a kecskéknek is JÁR!

SzZoole 2021.04.25. 10:10:19

@jaegtoer: mint fentebb írtam, nem ítélem meg őket emiatt, de mint te is írod, csak “megjegyeztem”. :-)

Volt/van jópár orvos ismerősöm/haverom Mo-on, többször ültünk-ettünk/ittunk ( és egyébb más) egy asztalnál együtt.

fhdgy 2021.04.25. 10:20:07

@Irbisz: Jó, persze, igaz, hogy nekem sincs mindenre kiterjedő magyarázatom. Ha lenne, én lennék a világ legokosabb embere, ettől viszont sajnos messze vagyok.

Te felsoroltál más okokat, neked is igazad van. Jön majd a harmadik, negyedik, stb. ember újabb magyarázatokkal és talán majd összeáll a kép.

Írtam ebben a posztban szereplő hozzászólásaimban, hogy 98-ban volt egy szívműtétem. Utána jött ezerrel, hogy életmódváltás, egészséges táplálkozás, stb.

Amikor visszakérdeztem pl. hogyan tudnék változtatni az életmódomon, a doki azt mondta, hogy ő ezt nem tudja, nekem kell tudni.

A diabetikus is jött, hogy ezt meg, azt meg amazt ne egyek. Hosszú volt a sor.

Mondtam neki, hogy nem lenne egyszerűbb azt a keveset felsorolni, amit szabad?

Kértem azt is tőle, hogy adjon egy két heti étrendet. Mikor mit, mennyit! Azt hiszed, hogy kaptam? A frászt. Pedig mondtam neki, hogy adjon és esküszöm, hogy fegyelmezetten betartom.

A nagy életmód váltás az volt, amikor 2001-ben kimentem Németországba dolgozni. Ha akartam volna sem tudtam volna ott folytatni, ami korábban volt.

Erre is van egy elméletem: az átlag ember számára csak úgy megy az életmód váltás, hogy teljesen kiszakad az addigi környezetéből. Van egy másik opció is, a nagyon erős és indokolt halálfélelem, de ettől mindenkit mentsen meg a sorsa.

fhdgy 2021.04.25. 10:31:05

Gulyás Gergely: Magyarország modellértékű demokrácia

index.hu/belfold/2021/04/25/gulyas-gergely-europai-unio-helyreallitas-kormany-jarvany/

Ma ( még ) semmi egészségtelent nem ettem, de felment a cukrom!

Nem csodálom, hogy működik az agyelszívás. Bár, ha jól meggondolom, ez már nem agyelszívás, hanem agyeltaszítás!

anteroid 2021.04.25. 10:52:14

@élhetetlen: Attól, hogy valaki neten azt állítja magáról, hogy orvos vagy atomfizikus, még nem biztos, hogy az. Én például rakétamérnök vagyok a NASA-nál, a folyékony üzemanyag oxigenizációjának ú.n. pre-ignition szabályozóáramkörének a finomhangolásával foglalkozom. (Nem.) :)

@apro_marosan_petergabor: Rég nevettem ilyen jót politikai hozzászóláson. Tudod, mennyi a magayar átlagnyugdíj? 420 Euró. Nyilván özönleni fognak a népek egy ilyen gazdag országba. De ha ez nem elég, elképzelem a holland nyugdíjast, amint angolul próbálkozik az életben egy olyan országban, ahol 3 emberből 4 nem beszél semmilyen idegen nyelvet. Szeretjük is az idegeneket, nem hívunk rendőrt arra, akinek nem olyan színű a bőre, mint a miénk. (De, ld. például a 444 egyik múltkori cikkét.) Na, egy ilyen helyre aztán özönlik majd a nyugati nép, hát persze. :))))

@nincs1agy: Kvóta két oknál fogva sem lesz. Az egyik formális, de érvényes, úgy hívják, hogy a munkaerő szabad áramlása és egy uniós alapjog. A másik informális, de ugyanúgy érvényes, és ez pedig az, hogy a fejlettebb nyugati gazdaságok profitálnak az agyelszívásból, és emiatt eszük ágában sem lesz soha semmilyen kvótát létrehozni. (Ilyen kvóta még az angoloknál sem a tanult réteg kizárását szolgálja, azokat nyílt karokkal várják továbbra is, főleg a STEM területekről.) És hát lássuk be, egy ilyen kvótát otthon sem fogadnának túl jól a népek. Már csak azért sem, mert pontosan azt hozná, amit a cikk említ: a falak közé zárt NDK diszkrét báját.

@Der Piefke: :)))))))

Buchhalter 2021.04.25. 11:24:40

@tanato: Helló doki! Én is örülök, hogy itt vagy. Néztem az asszisztens bértáblát. Hm, bruttó. Egy családi ismerősünk Aachenben, Németországban asszisztens háziorvos mellett. Nettó 1600 € -t kap. Mai árfolyamon az nettó 581 000 Ft. A férje burkoló ő keres nettó 1800-2000 körül. És ha megint jön pár okos. Ebből kint is jól lehet élni. Az 50 nm-es lakás bérlése zárt parkolóval Nebenkostennel havi 650 €. Sima pesti ár,de Győr is ebben az árban van. + 2 kocsit fenntartanak.

fhdgy 2021.04.25. 11:44:26

Magyarázza meg valaki nekem a helyzetet:

Már a múlt ködébe veszik, hogy mióta gond az eü. szakemberekkel való ellátása.

Hogy nálunk az, megértem, mert hiába dupláznánk, tripláznánk meg a beiskolázottak számát, dupla, tripla annyi köszönetet kapnánk a gazdag országokból, hogy milyen jól képzett embereket kaptak.

No, de nyugaton? Ők miért nem pörgetik fel az oktatást?

Vagy olcsóbb várni a berepülő ( bevándorló ) sült galambokra?

Nálunk mondható, hogy eddig nehéz volt megélni eü. dolgozóként ( nem az orvosokra gondolok elsősorban ).

De mi van nyugaton?

tanato 2021.04.25. 12:00:37

@Buchhalter: Na jó,ne hasonlítsuk össze a magyar barackot a német krumplival,igaz hogy mindkettőt ,eg lehet enni,de más nem.

2021.04.25. 12:00:46

@apro_marosan_petergabor: "Magyarország egy jól élhető ország, nyugatról is sokan költöznek ide"

LOL. Itt trollok beszélgetése folyik, vagy mi a tosz van? :-D

Örömhernyó 2021.04.25. 12:01:14

@midnight coder: A kövérségnek az esetek 100%-ában egy oka van, hogy emberpéldány többet eszik, mint amennyit lemozog.
Elég ritka az, hogy valaki a levegőtől hízik.
Még hormonzavarosoknál se a semmiből lesz a zsír. Esetleg egy hormonzavaros jobban raktározza az energiát, láttam már ilyet, 17 évesen modell alkatú lány 21 éves korára úgy elhízott, hogy nem ismertem rá. Hormonzavaros volt. De közben evett is, nem a semmiből lett a hája.

Én elhíztam az elmúlt 4 évben, de ahogy mozgok, súlyzós és saját testsúlyos edzéseket végzek, erősödök és formálódok. Persze ehhez az se árt, ha előtte sportos alkatú volt valaki, a régi formához visszatérés sokkal könnyebb, mint egy sose mozgott embernek elérni egy beach body alkatot.
Ja, semmilyen fitneszgurunak nem fizetek, felszerelésem jórészt ingyenes: fekvőtámaszhoz nem kell semmi, csak talaj, kondiparkban húzódzkodom rúdon, folyóparton futok (jó, van 7500 forintos futócipőm, teljesen megfelel), túrázom, ennyi.

Örömhernyó 2021.04.25. 12:01:22

@midnight coder: A nikotinnak nem nem nagyon vannak káros hatásai. Függőséget okoz, de ennyi.
Ami a dohányzásban káros, az nem a nikotin (az csak függőséget alakít ki), hanem a füstben található rákkeltő anyagok.

Buchhalter 2021.04.25. 12:10:36

@tanato: nem is azért írtam, de a fizetések még mindig messze vannak, míg viszont például a lakhatás költsége már nem annyira. A szociális háló meg a Fidesz alatt még rosszabb lett.

tanato 2021.04.25. 12:38:55

@Buchhalter: LaKHATÁS:a MINAP NÉZEGETTEM PL. Nizza lakásárait,4 éve hogy egy tavasszal ott nyaraltunk,jó volt mert tömeg még nem volt,de kellemes kirándulóidő igen,sokfelé jártunk a környéken sok nevezetességet néztünk meg.
SZóval hihetetlen de igaz egy lakótelepi lakás/jó nem a tengerparton hanem feljebb 4-5 villamoasmegállóval,olcsóbb mint egy kecskeméti belvárosi lakás.Abszurdum!

kardio1 2021.04.25. 12:53:17

@tanato: itt valami gàz van, ezek nem reàlis àrak. A környékunkon dràgàbb az ingatlan, pedig ez olcsó vidék Nizzàhoz képest.

Buchhalter 2021.04.25. 13:04:52

@tanato: Passauban nézegettem árakat : 50 nm -es lakás 50 000 € van dupla ennyiért is de az meseszép volt. a hasonló méretű Érden egy tré panel 50nm 26 millió cirka 70 000 €. At átlag magyar keres nettó 800 €-t Átlag Hans keres 1500 €-t Na ez az abszurd.

tanato 2021.04.25. 13:04:52

@kardio1: Igen ezt benéztem véletlenül nizzát írtam nice helyett,az pedig Olaszországban van Nizza nevű település ,nem a Cote Dazuron,elnézést.

kardio1 2021.04.25. 13:13:31

@Buchhalter: Érd a tàgabb budapesti agglomeràcio része. Nézd meg a Munchen környéki àrakat.
Almát az almàval érdemes összevetni.

kardio1 2021.04.25. 13:14:57

@Buchhalter: @tanato: és persze az is szàmît, milyen környéken, negyedben van az adott lakás.

tanato 2021.04.25. 13:15:13

Ez viszont már Nice azaz magyarul Nizza és a 70 nm-es lakás ára a jelenlegi árfolyamon 42300000 ft /
A kisebbik lányomék pedig most vettek egy szintén 70 nm-es lakást a párjával Kecskemét belvárosában 2 hónap múlva költöznek cirka 55 milla az ára/fel is vettek rá vagy 35 milla hitelt 20 évre.
Ez akárhogy nézzük is bő 10 millával több mint Nice ben,igaz mint mondtam nem a tengerparton hanem a város külvárosi részén fekszik 5 km-re a tengertől.De akkor is abszurd.

fhdgy 2021.04.25. 13:15:42

@kardio1: Milyen almát, milyen almával?

Vadalmát az országalmával? -:)

kardio1 2021.04.25. 14:21:13

@tanato: bevàndorlónegyed vajon?

tanato 2021.04.25. 14:26:26

@kardio1: Megpróbálok erre a neten rákeresni.Anno 4 éve láttunk lakótelepi bevándorlónegyedet/Már onnan gondolom hogy sok arab sállal borított fejű aszzonyt láttunk ott,de az nem erre volt,ettől, persze még lehet ez is.Bár az is igaz hogy egésznagyfr.egy nagy bevándórlónegyed/Még szerencse hogy ezek között mi is ott vagyunk mint bevándorlók, k-európaiak,nem csak a 3.ik világbéliek.

tanato 2021.04.25. 14:36:55

@tanato: Na itt van a véletlenmül feltett olasz Nizzai lakás árak .Mint kiderült olasz Nizza egy város Torino és Genova között félúton.Az árak it még lényegesen olcsóbbak nemhogy a magyarnál de még a francia nizzainál is.AMit felraktam egy 120nm-es lakás 75000 Euróért ez testvérek között is 28 milla FORINT,FÉLELMETESEN OLCSÓ egy magyar városi lakás árához képest.
Na most megyek egy misére éppen Kecskemétre.Én magam ugyan refi presbiter vagyok de akisebbik lányom is eléggévallásos és katólikus/NÁLunk a fiúk kálomisták a lányok pápisták/apám fesóm/bátyám/refi velem együtt,anyám fleségemmeg a lámyaim katolikusak..Én részemről részt vettem a kálomista on line istentiszteleten,délelőtt most meg elkísérem feleségem meg akisebbik lányom élő misére/A páoisták már megengedik a kálomisták csak jövő héttől..
Majd este még benézek.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.25. 14:59:37

en sem igazan ertem, mi ez a rajongas a konditermekert, foleg a tulsullyal kapcsolatban. zart hely, ahova eleve lihegni jarnak, a parasztabbja meg ossze is nyalkaz mindent, bar ez virus szempontbol nem olyan lenyeges. tulsulyt leadni kardioval lehet, es szabadban sportolni, pl futni, biciklizni sose volt tilos magyarorszagon ha jol emlekszem. jo, telen hideg van, na annyira azert nem hogy futni se lehessen, szobabicikli meg kb annyiba kerul mint egy rendes, en pl 50-ert vettem egy tok alapot par eve, semmi gond nincs vele, nehany ezer km utan sem. mennyi egy havi berlet mostanaban? (en 20 eve jartam utoljara teremben)

Örömhernyó 2021.04.25. 14:59:37

@anteroid: A magyar vidék igenis vonzó a nyugati nyugdíjasoknak. Nyilván nem olyan vonzó, mint Thaiföld, Kambodzsa vagy Vietnám, ahol jobb a kaja, angolul ugyanúgy (nem) beszélnek, mint Magyarországon, de lehet 14-15 éves kislányokat hajkurászni.
A magyar vidéken pont az nem vonzó a hollandnak, ami a magyart is taszítja: az etnikailag színezett lakosság magas aránya.
Ahol ez nem tényező, ott igenis vették az ingatlant osztrákok, hollandok is. Nyilván a módosabb nyugati inkább Dél-Kelet Ázsiába vagy Dél-Spanyolországba megy nyuggerkedni.

Amúgy a magyar nyugdíj átlagos összege nem sokat mond. Rokonaim ezek szerint mind jóval magasabb nyugdíjat kapnak, mint az átlag. És mindnek van legalább 1, de inkább több ingatlana (tehát lakbért nem kell kinyögni, sőt, ők adnak bérbe lakást), befektetései, párnacihába varrt eurói, amelyiknek kell, autója is. És a nyugdíjukból tudják támogatni a gyerekeiket, unokáikat is, sőt, mind kb. annyi vagy magasabb nyugdíjat kap, mint az adott megye nettó átlagkeresete. Ez a nyugger rokonain helyzete. Nyilván van aki sokkal rosszabb helyzetben van, de én azt látom, hogy aki aktív évei alatt nem elcseszte a pénzét, hanem félretett, annak van lakása, sok mindenre már nem kell nyuggerként költenie. Lakást nem nyugdíjasként kell venni, hanem a karrier csúcsán, amikor futja rá. Aki meg tanulatlan, nem dolgozott, feketén dolgozott, annak nem kellene csodálkoznia, hogy alacsony a nyugdíja.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.25. 14:59:37

@Örömhernyó: a nikotin is karos. nagy dozisban halalos mereg, kis dozisban tonkreteszi a keringesed.

Hórukk 2021.04.25. 14:59:37

@Örömhernyó: Annyiféle, sok területre kiterjedő téveszméd van, hogy itt már kivizsgálást kellene kezdeményezni. Kérdezd meg erről a környezetedet otthon. A nikotin sejtméreg, régen a növényvédelemben használták permetszerként pl. szőlőre. Az emberen érszűkítő hatású, fokozott érelmeszesedést okoz, a szívben következményes infarktussal, az agyban elbutulással, a lábakban járási fájdalmakkal majd amputációval. Mindez a tüdőrákon és a COPD-n kívül.
A Covid-os halálozást mind Mo-on mind Németországban és csekély kivételtől eltekintve az egész világon ugyanúgy számolják (meg a GDP-t és millió más nem eü adatot is). Mindez az összehasonlíthatóság és a tudományos kutatás érdekében. A módszertanról vannak nemzetközi egyezmények, Mo és a németek is a WHO módszertanát követik. Ha valahol alulszámolják a Covid-os halálozást, akkor az éppen Magyarország. Ennek oka hogy sokkal kevesebb tesztet végeznek Mo-on mint a többi európai országban, tehát nagyobb az esély arra, hogy egy elhunytnál a háttérben nem diagnosztizált Covid húzódik meg. Aki Covid-ban hal meg, annál a közvetlen halálok sohasem a Covid, hanem tüdőgyulladás, légzési elégtelenség, szívelégtelenség, tüdőembólia, szepsis, veseelégtelenség, stb. Tehát a Covid-eredetű halálozást csak a pozitív teszt + halál együttese alapján lehet megállapítani, ahogy teszik is - nem csak Magyarországon.

Etniez 2021.04.25. 14:59:37

@tanato: Köszi, ha ez igaz, akkor jó, nyáron megkérdezem az ismerőseimet.

Dont forget to bring a towel 2021.04.25. 15:00:33

@Hórukk: tehát a 95%-nak megfelelő volt. azt hiszem ennél nagyobb arányt nehezebb lett volna elérni. de nyilván ovi a hibás, mert a 95%-nak megfelelő döntés született.

Etniez 2021.04.25. 15:00:33

@Buchhalter: ismert fidesztálib nick, kár vele beszélgetni.

Etniez 2021.04.25. 15:00:33

@fhdgy: ő egy másik szélsőséges fideszista, ráadásul migráns Németországban.

fhdgy 2021.04.25. 15:24:04

@Etniez: Lehet, hogy nem vágom a dolgot!

Ha szélsőséges fideszista, akkor itthon a helye.

Ha migráns Németországban, akkor nincs itthon.

Ez számomra akkora ellentmondás, hogy csak egyféleképpen oldható fel a probléma: toronyhibás!

Szerinted van másik megoldás?

nyuszigonosz 2021.04.25. 16:01:49

@Örömhernyó: Te azt a sok marhaságot, amiket így leírsz el is hiszed?

Buchhalter 2021.04.25. 16:20:57

@kardio1: Nem feltétlen értek veled egyet Érddel kapcsolatban. Passau meg határváros sokkal komolyabb Ipari Parkkal mint Érd.Ráadásul van egy komoly kórháza is. Érden nincs. Belvárosa egy nulla. Sorolhatnám még. De több a bér ,ha úgy veszem simán duplája.A lakhatás árai meg hasonlók. Jobb a szociális háló. Feleségem egyik barinője ott él. A Covid miatt elvesztette a munkáját. Egy évig kapta a munkanélküli segélyt és felajánlottak neki egy ingyenes szakmai képzést is a JOB centerben, Na ez nálunk nincsen. Max 3 hónap segély,de arra is csak akkor vagy jogosult, ha ledolgoztál 3 évet.Egy év egy hónap segély. Nyugaton, sőt még a többi volt komcsi országban is legalább 6 hónap ,ami már jár egy év munkaviszony után is. A két város rendezettsége és tisztasága szintén a körte és alma kategória. Érdnek még van hová fejlődnie, ha már az árai elszálltak.

Buchhalter 2021.04.25. 16:23:25

@Etniez: én nem írtam neked semmi rosszat. Amúgy meg mi bajod?? Süt a nap,mehetsz sörözni a teraszra. Én Fideszes?? Olvasod a mostani komentjeimet?! Különben szép napot.

SzZoole 2021.04.25. 16:34:45

@Buchhalter: nem rád értette @Etniez: amit irt, hanem csak tájékoztatott, hogy az apró marosan Gábor nevű nick, akinek korábban írtál az egy külföldre szakadt hazankfia, aki egy véresszájú Fidesz hívő.

anteroid 2021.04.25. 16:55:01

@Örömhernyó: A magyar vidéken a nyugatit a szegénység taszítja. Pont. Ez éppen nem az a blog, ahol meg tudod magyarázni, hogy a holland rasszista és ezért kerül bizonyos területeket. A holland -- és nyugati általában is -- az általa szegénynek ítélt területeket kerüli, mert a józan esze azt mondja, hogy ott az ő jövedelme felhívás lesz a táncra. Az inszinuációddal ellentétben nem a másik bőrszíne a problémája, hanem a lepusztultság és az azzal járó bűnözés. És csak olyan helyen fog vásárolni, ahol az életszínvonala nem fog komoly feltűnést kelteni a lakosságban.

Az, hogy a rokonaid nyugdíja ennél a 420 Euronál több, örömmel tölt el, de nem látom, hogy mennyiben lenne ez érdekes. Az átlag jellemzi a populációt (sőt, a KSH által nemrég felfedezett medián :) ). Ezzel szemben az, hogy valakinek milyen szerencsés rokonai és ismerősei vannak, nem ilyen paraméter. Magyarország az EU harmadik legszegényebb tagállama (telex.hu/gazdasag/2020/12/15/magyarorszag). Aki ennek a ténynek a tudatában mégis olyan propagandát folytat, hogy mennyire jó is Magyarországon a helyzet, az vagy tudatosan hazudik, vagy egy nagyon sajátos álomvilág boldogan szundító tagja.

Még valami: amint mások is írták, a nikotin tényleg rendkívül erős méreg. És még ha ő maga valószínűleg nem is karciogén, egy bizonyos gén kikapcsolásával elősegítheti a rákosodás folyamatát. (academic.oup.com/toxsci/article/79/1/1/1654023) Szóval, a nikotin egyáltalán nem egy veszélytelen anyag...

Bredpitt Monika 2021.04.25. 17:27:26

@Zsuzsi65: (nem olvastam vegig, ezt a hosszu kommentfolyamot,, ritkan van mostanaban ennyi) az elhizashoz meg.....a mi kis szabadszaju Zacher dokink mondta, hogy ha ferfi, elhizott, cukorbeteg, magasvernyomassal kuzdo ember lett covidos, kozuluk 85% meghalt........

Bredpitt Monika 2021.04.25. 17:29:06

@Bredpitt Monika: nehez ez a magyar nyelv (legalabbis nekem)
kozuluk 85% meghalt, ez valahogy nem jol hangzik......

Buchhalter 2021.04.25. 17:35:25

@SzZoole: oké , akkor elnézést etnieztől.

Bredpitt Monika 2021.04.25. 17:44:09

@tanato: Nem konnyu dolog az onmegtartoztatas. Erdekes, amit leirtal, mintha apukamat latnam, bar o szep magas ember leven nem latszik tulsulyosnak, meg ha van is sorhasa.
A csipos paprika nelkul nem is etel az etel szamara.
A kolarol: new jersey ben volt, hogy fozes kozben egyedul megittam egy masfel literes kolat (bacardi nelkul) jegkockaval, citrommal.
A kolarol azt olvastam, hogy egy poharnyiban het teaskanal cukor van, ami dobbenetesen sok.

A problemadra volt valami magyarazat? Ugy ertem elmondtak, hogy esetleg az alkohol okozta?

nincs1agy 2021.04.25. 18:07:04

@fhdgy: Időnként szükség van ilyen lépésekre, ahogy a határzárra is szükség van mostanában délen, A német kancellár szerint is:

www.youtube.com/watch?v=Kn2B85aP9pM

--

Bredpitt Monika 2021.04.25. 18:09:17

@tanato: latom mas is kerdezte, hogy mi van az apolokkal?

orulok, hogy neked latszik a fizu emeles, de most mar jonnek szepen a hirek, hogy mennyi apolo kapott kevesebb fizetest konkretan, mert be lettek csapva, a potlekokkal kezdtek jatszadozni......most kezdenek rajonni ,hogy nem kellett volna alairni megsem a szerzodest.......

fhdgy 2021.04.25. 18:36:48

@Bredpitt Monika: Ebből is látszik, hogy itt semmi sem az, aminek látszik!

Óvakodj a törpétől!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.04.25. 18:42:28

@apro_marosan_petergabor: "az életszínvonal sem rossz, és emelkedik"

Így is Magyarország a legszegényebb EU állam. Hát be is baszna, ha az életszínvonal erre még csökkenne is.

Bredpitt Monika 2021.04.25. 18:56:35

@fhdgy: kivancsi leszek mi lesz a kinai vakcina hatekonysagaval, ha mar nem minden az, aminek latszik.....

csaladon belul , illeto 70 ev feletti, ket adagot kapott a kinaibol, csinaltatott antitest vizsgalatot es az eredmeny 7 lett, ami a hatarertek alatt van, 11 tol pozitiv a teszt..,szoval eleg erdekes....

fhdgy 2021.04.25. 19:05:06

@Bredpitt Monika: Nem tudom, hogy mit jelent a 7.

Én már tökéletesen immunis vagyok a COVID-ra.

Telex-et,index-et szoktam hírforrásként olvasni, meg négy felvidéki magyar portált. Ha meglátom, hogy COVID, 150 % biztonsággal nem olvasom el.

Ez a tökéletes immunitásom.

Még egy dologra vagyok immunis, az angol királyi családra.

Billy Hill 2021.04.25. 19:19:11

@Hórukk: "A megalázó munkakörülmények, az alacsony megbecsülés, az önkényeskedő, de a posztjára alkalmatlan főnökök, egymásra féltékeny kollégák miatti rossz munkahelyi légkör mind hozzájárulnak az elvándorláshoz". - Ebből az önkényeskedés és a féltékenység lehetne másképp is, azokat maguknak csinálják.

fhdgy 2021.04.25. 19:20:14

@SzZoole: Köszönöm szépen!

Elmentettem,már kezd szép kis gyűjteményem lenni!

fhdgy 2021.04.25. 19:21:35

@Billy Hill: Igen, igazad van.

De ha a környezet inspirálja őket?!

tanato 2021.04.25. 20:20:36

@Bredpitt Monika: SOk minden okozta,igazából egy oka nincs,a diverticulosis egy olyan betegség ahol a vastagbél alsó szakaszán kiöblösödések keletkeznek,ahol a széklet megszorul és a bél fala elvékonyodik ezért a véredények nagyon közel kerülnek a belső felszínhez.Emiatt nagyon könnyen bevérezhet akár halálosan is.Namost csípős étel puffasztó szénsavas ital , alkohol,főleg a tömény vérzést okozhat.
Amire gondolsz amit az alkohol okoz egyedül és halálos az a népnyelven "májzsugor" azaz májelégtelenség,májkóma..Sajnos épenn nemrégen hallottam egy volt egyetemi csoporttársam halálhírét,akit beszívott az alkoholfüggőség,májeleégtelenség vitte el,pedig egy nagyon jókezű sebész volt.

Hórukk 2021.04.25. 21:22:22

Dont forget to bring a towel: Vicces fiú vagy te, kár, hogy az a párezer többletáldozat már nem nevethet veled.
1. Ha a kormány nem csinált volna semmit az eü dolgozók közalkalmazotti jogviszonyával - amihez lásd be hogy sem észre, sem szorgalomra nem lett volna szükség, így maximálisan testhezálló lett volna a számukra - akkor a 95% helyett 100% azaz 5 ezer dolgozóval több dolgozó maradt volna az eüben. Ekkor a halálozás a 80% helyett mondjuk 60% lett volna, azaz ma kb. 5 ezerrel több magyar volna életben.
2. Ha - tegyük fel - simán csak elfogadták volna az orvosi kamara javaslatát, akkor a 100%-hoz még további 5 ezer eü dolgozó csatlakozott volna, reaktiválható nyugdíjasok, pályaelhagyók és néhány külföldről hazatántorgó személyében. Ekkor mondjuk a halálozás már csak 40% lett volna, ami még mindig nem európai színvonal, de már szignifikánsan jobb eredmény, mint ha a sok nyomorult beteg eleve be sem megy a kórházba, hanem otthon várja a sorsát.

Hórukk 2021.04.25. 21:22:22

@Billy Hill: Gondolod te. Volt pár év, amikor az orvosoknak meghatározó beleszólásuk volt az osztályvezető, vagy klinikaigazgató kiválasztásába. Ők tisztában vannak ugyanis egymás szakmai teljesítményével és emberi hozzáállásával is.
Ezzel szemben megint felülről ültetik a nyakukba a soxor alkalmatlan főnököt. Hogy a kórházakat ma igazgató őrmestereket már nem is említsük.
A szakmai féltékenység elsősorban a hálapénzrendszer szüleménye, az pedig a hiánygazdaságé.

nincs1agy 2021.04.25. 21:22:22

@fhdgy: Aki nem jött föl a nagyvárosba az sem a klasszikus vidéki földművelő állattartó életmódot folytatja már többnyire. (Régen átkozódás volt, hogy "verje fej a portádat a gyep", ma meg önként ülteti már a többség.:D)
Szóval rájuk is igaz, hogy a régi kajálási szokások maradtak, viszont a mozgás náluk is jóval kevesebb már..

fhdgy 2021.04.25. 21:47:20

@nincs1agy: Ezzel nem tudok, nem lehet vitatkozni!l

A világ változott, a gyomrunk maradt!

tanato 2021.04.25. 22:41:41

@Bredpitt Monika: HOGY A KÓRHÁZI ÁPOLÓKKAL,mi van, mi lesz azt még nem tudom,akörzeti orvosoknál nincs ilyen, mi vállalkozóak vagyunk itt nincs szolgálati jogviszony.

tanato 2021.04.25. 22:44:11

@Hórukk: Hálapénzrendszerről a véleményem.
Hála is tennek hogy vége a 70 éves hálapénz kampánynak.Ez nagyon rossz volt mindenkinek,egyedül a mindenkori hatalmat segítette,mert így még több pénzt tudott kivonni az EÜ:ből erre hivatkozva,másrészt egymásnak tudta ugrasztania a betegeket az orvosaikkal a szakdolgozókat az orvosokkal,a az.un.hálapénzes szakmában lévő orvosokat az azon kívül lévőkkel stb. és ezen csoportok addig sem a mindenkori kormány korrupciójával,sötét üzleteléseivel,elbaltázott gazdasági és szociális politikájával fogalakoztak/Legyen a kormány bármely színű és összetételű./SZóval HÁLA hogy vége.Természetesen lassulni fog az amúgy sem gyors ellátás,mivel egy sebész,szülész,gégész,urológus szemész stb sem lesz hülye mondjuk napi 10 műtétet, szülést vagy egyéb ellátást bevállalni a nagy semmire inygyér pihenés nélkül,hanem csak annyit amennyit még éppen elbír a szervezete.
Az illegális parát meg senki nem fogja bevállalni mert nem tudja a szemben lévő milyen százalékban beteg és milyenben titkosügynö,valamint azt sem be van e kapcsolva a mobil vagy a testkamera/És ez még az un. legjobbnak gondolt isnmerőssel is előfordulhat ha a hatóságok pénzzel vagy fenyegetéssel ráveszik az együttműködésre./.Senkinek nem hiányzik az orvoslástól való eltiltás meg több év egy zárkában rablókkal,betörőkkel,gyilkosokkal,akik éppen egy nem közülük valót várnak már a cellában hogy jól kiababráljanak vele,megerőszakoljűák,megverjék,megalázzák.ÍGy kompenzálván bűnözői mivoltukatHa emlékeztek még Zalatanay Cinit is megalázták és megverték már az első este a cellában.FÖlmosatták vele a padlót a cellatársak azután jól megverték.Nyilván a betegeknek is kissé majd hozzá kell szokni ahhoz hogynem lehet majd a profnál szülni vagy a kedvenc sebésszel,urológussal műttetni magukat,hanem ABC sorrend szerint ahová kerülnek.De ez tőlünk nyugastabbra/és keletebbre/is így van,nem halálos hozzá lehet szokni.

élhetetlen 2021.04.25. 22:44:21

@tanato: Kösz, doki a kimerítő választ, amiben leírtad azt, amit eddig is tudtam. A kérdés az, hogy, ha egy beteg másfél éve él totál vizes lábbal, és már rücskös , fekete bőrrel a lábszárán, azzal kéne-e foglalkozni, vagy csak akkor kell majd, ha olyan állapotba kerül, amikor már amputálni kell, mert csak akkor minősítik akutnak az esetet. Remélem, érted a kérdést, és a problémát.

tanato 2021.04.25. 22:47:17

hálapénz kettő:Abban az volt a jó hogy nem kellett adni csak beszélni róla az meg ingyen volt:.És sokszor a pénz eltüntetésének eszközei voltak
1.Szokás a beteg szülőket x ideig egyik gyerek x ideig másik gyerek x ideig 3.gyereknél elhelyezni.
Kérdezi az egyik gyerek váltáskor a másiktól:HOl a mama nyugdíja?Az orvosnak adtam/Nem aDOTT NEKI semmit,elköltötte magára./.tehát a nyugdíj eltüntetésére szolgált.Gyakori dolog volt,sajnos.
2.Egy házas férfi beleszeretett egy fiatalabb nőbe de a családját sem szerette volna elveszíteni,viszont a fiatal megtartásához saját egyénisége külseje stb nem volt elegendő,ott biz ajándékokat kellett venni finanszírozni afiatalabb nőt.
Sok ésszel megáldott hősünk kiatlált magának egy chrónikus betegséget/Ízületit/és a családi kasszából hiányzó összeget amit a fiatal csaJra költött a felesége előtt úgy számolt el hogy azt a kezelőorvosának adta rendszeresen.
Na a feleség megelégelte hogy sok hiányzik a közösből és teljes haragjával felkereste az orvost és ordibálva,feljelenéssel fenyegetőzve követelte vissza tőle a férjétől"kizsarolt" hálapénzt.No szerencsére kollégánkat sem ejtették fejre,ahasonló stílusban elküldte a NŐT bebizonyítva papíron is hogyí a férje a TÁJÁRA SEM NÉZETT ÉVEK ÓTA..Nagy pör is kerekedett belőle.Ez is MO.-történt nem is olyan régen.
SZÓval ennyit a hálapénzről és az UN.tud. kutatóintézetekről akik kisaccolták hogy hány száz milliárd ft-ot költ a lakosság hálapénzre.

tanato 2021.04.25. 22:50:11

@tanato: Ja anőt beperelte a kolléga NAGY NYILVÁNOSSÁG ELŐTTI RÁGALMAZÁSÉRT,amit meg is nyert,így a nő az elvesztett közösön felül még sérelemdíjat is fizetett/nem keveset/az orvosnak.

tanato 2021.04.25. 23:07:57

Hálapénz és kommandó.:A naPOKBAN FORDULT ELŐ:Egyik kolléga lélekszakadva futott a kórház kapujához még éppen elérte a delikbvenst,aki adott neki egy doboz bonbont,de a kolléga észrevette hoghy a bonbonba bele van rejteve egy pénzes boríték,azonnal kérdőre vonta a delikvenst magas hangon és vissza adta a borítékot,hogy képzeli hisz maGÁT IS MEGBÜNMTETHETIK,EZT IS JÓ HANGOSAN:VALSZEG a "beteg" csak félig volt beteg, félig testkamerával felszerelt provokátor titkosügynök.Azért beszélt hangosan az egyébként halkszavú doktornő hogy vegye a mikrofon a mondatait.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.25. 23:43:58

"Ekkor a halálozás a 80% helyett mondjuk 60% lett volna"

es ha eleg sok orvos van, akkor mindenki meggyogyul, igy megy ez.

tanato 2021.04.26. 06:58:40

Na mégegszer és utoljára az un. hálapénzről:Természetesen lassulni fog az eddig is laSSÚellátás,hiszen senki ,főleg a műtéti szakmákban nem fog napi túl sok kezelést műtétet elvégezni ingyér amit eddig a hálapénz hajtására bevállalt.Mindenki annyit vállal majd a fix pénzért amenyit a szervezete elbír.Ez ugyan első hallásra a MŰTÉTRE ÉS EGYÉB kezelésekre várakozók sokaságának rossz hír,de második hallásra már jó mivel sokkal nagyobb odafigyeléssel sokkal kevesebb /a fáradtság miatt/tévesztéssel lehet mondjuk napi 3 műtétet elvégezni mint 12-őt.

Arthamyr 2021.04.26. 07:04:11

@tanato: Ezt már írtad. Amúgy valaki érdeklődött a hálapénzről?

kotyesz 2021.04.26. 07:17:09

@Hórukk: a rezsim EÜ. romboló munkáját már 2011-ben megkezdte amikor sokan menekültek nyugdíjba v. akárhová a kezdődő átalakítások miatt! Én egy idősotthon szakembergárdáját (demens-gondozó) láttam távozni szinte felére csökkent a létszám etetés gyógyszerelés (félóra múlva bambán ültek és csorgott a nyáluk), erről ennyit! Nyugat-európában egyébként hatalmas tömeg az idős emberek rétegei, olyanok akik nálunk ma már alig vannak a 80-90(+)-os emberek ! Példa: Valamely tüntetés (talán a Sándor M féle?) közvetítésében szót kapott egy rezidens orvos aki a kivándorlásról úgy beszélt , " ha " gyógyíthatna akkor nem menne sehová , de nincs esélye hogy ez bekövetkezzen! Példa vége : Attól félek, ahogy kiépül a magánbiztosítós eü. lesz két sz@r intézményrendszerünk ugyanazokkal az emberekkel!,

tanato 2021.04.26. 07:21:41

@Arthamyr: Igen,a HÓrukk nevű kommentelő említette meg.

tanato 2021.04.26. 07:25:19

Na most már tényleg az utolsó a COVIDDal kapcsolatban.Ezt a cikket magam is elkönnyztem,pedig mint tudjuk nekünk fiúknak azt nem illik,mivel a nagy könyvek szerint a lányok érzelmi világa színes a mienk meg szürke.
kecskemetilapok.hu/hirek/egy-ketgyermekes-anyuka-megrazo-vallomasa-a-covid-intenziv-utan

Arthamyr 2021.04.26. 07:31:18

@tanato: Most nem nyálazom végig az összes hozzászólást, de így hirtelen nem látom.

Golf2 2021.04.26. 08:10:23

@tanato: Végül is a collitist crohnt is kordában lehet tartani szerencsével sokág?

dikusz. 2021.04.26. 09:16:07

@Arthamyr: Nem lehet, hogy azért nem látod, mert csak az "utolsó száz kommentet" látod?

tanato 2021.04.26. 09:48:37

@Golf2: Persze annak is van ezerféle fajtája az egészen enyhétől az egészen súlyosig,de ott is nagyon fontos a SZIGORÚ DIÉTA.

tanato 2021.04.26. 09:50:03

@Arthamyr: hÓRUKK 21 22 22-ES TEGNAPI HOZZÁSZÓLÁSÁBAN LETT MEGPEnDÍTVE A TÉ,mA.

Dont forget to bring a towel 2021.04.26. 12:08:10

@Hórukk: nézd. én tényeket írtam, neked meg minden mondatod úgy kezdődik, h "ha". így felesleges beszélgetni.

DFK 2021.04.26. 12:08:29

@Buchhalter: www.immonet.de/angebot/43917839?drop=sel&related=false&product=standard
Kicsit alacsony árat mondtál az 50000 eur-val.

és ez a legolcsóbb találat Passauban.

Arthamyr 2021.04.26. 14:20:19

@dikusz.: Azért a nevére rákattintottam, és ott átfutottam, amit ide termelt. És a @tanato: által hivatkozott 21:22-es hozzászólásban sem nagyon látom.

Arthamyr 2021.04.26. 15:44:06

@dikusz.: Éles a szemed, akár a sasé. :) És igazad is van, a szó benne volt.

Na mind1, a részemről ennyi, az orvosokat tisztelni illene, de amikor beleolvasok @tanato: friss munkásságába itt, akkor nekem nem megy. Inkább hagyom a fenébe az egészet.

tanato 2021.04.26. 16:36:10

@Arthamyr: Miért szerinted én pusztítom a betegeket?Ma is leoltottam vagy 100-at kínai védőoltással.Ja és két kórzetben is dolgozom,mert a szomszéd faluban az idős doktor bácsi már nagyon beteg,láncdohányos vagy ötven éve és persze tüdő cc-s lett.Még járóképes ugyan ,de csont és bőr,már feladta a mókuskereket.De tisztelni persze nem muszály,általában MO.-on nem is tisztelik az orvosokat,inkább támadják őket,de ez sajnos azutóbbi legalább 50 év direkt orvosllenes politkájának a következménye.Azért /is/ ment el kb 10 ezer kolléga nyugatra az elmúlt 17 évben,állandó támadásban nem könnyű dolgozni,ahhoz nagy lelkierő szükségeltetik.

dikusz. 2021.04.26. 16:38:51

@Arthamyr: Most nagyon nem értek veled egyet, mert szerintem nincs igazad.

Arthamyr 2021.04.26. 17:02:58

@tanato: "Miért szerinted én pusztítom a betegeket?" - Ezeket a mégis honnan veszed? Meg hogy jön ide ez az egész hozzászólás? Kb. minden egyes mondata vagy irreleváns, vagy vitatható.
Én semmit sem írtam a munkádra, mégis honnan tudhatnám, hogyan végzed? Ráadásul nem is érdekel, kizárólag az itteni hozzászólásaid alapján írtam azt, amit.
Az ilyen "De tisztelni persze nem muszály,általában MO.-on nem is tisztelik az orvosokat,inkább támadják őket,de ez sajnos azutóbbi legalább 50 év direkt orvosllenes politkájának a következménye" kijelentések nagyon nem állnak meg, na az ilyenek miatt (is) írtam azt, amit.

@dikusz.: Ok, szerencsére nem is szükséges.

tanato 2021.04.26. 17:44:09

@Arthamyr: De bizony hogy megállnak,rengeteg támadást kapunk,méghozzá gyakran egészen alpáriakat.Kissé most jobb ,de az sajnos csak a pandémiának köszönhetőleg.Érzik hogy szükségük van ránk.

Arthamyr 2021.04.26. 18:50:50

@tanato: Ha az orvosok nem, akkor mégis melyik munkák a megbecsültek? Mi az, ami nagyobb presztizsű, és hasonlóan sok ember végzi?

tanato 2021.04.26. 19:50:32

@Arthamyr: Megbecsült munka ?Na az itthon nemigen van.Talán a tűzoltó és a rendőr.De azok sem anyagilag.

Arthamyr 2021.04.26. 20:13:41

@tanato: Talán a tűzoltó és a rendőr, de az orvos nem?

Nincs több kérdésem.

tanato 2021.04.26. 21:57:03

@Arthamyr: De, vészhelyzetben biztos,mint most is.

tanato 2021.04.26. 23:33:50

@Arthamyr: Értem a gondolatodat,nem kommentelek többé itt orvosi dolgokról ,maradok a külföldi magyarok témánál.

Arthamyr 2021.04.27. 06:32:43

@tanato: Ha ezt sikerült kihozni, akkor nem gondolom, hogy érted.

tanato 2021.04.27. 06:39:28

@Arthamyr: EZ biztos teljesen nem értem mit akarsz kihozni.

kotyesz 2021.04.27. 06:53:04

@Arthamyr: A mágus minden csoportra tartogat valamit amitől pillanatok alatt kitűzheti a céltáblára , és akit tegnap alázott meg az holnap boldogan fog a szemed közé célozni , miközben remegnek a zsigerei mert még benne van a tegnapi rettegés!
Ott van a romák iskolai kárpótlása !
Az improduktív nyugdíjasok!
A sok határátkelő aki nem akar 1/4 pénzért nekik dolgozni!
A rendőrök tűzoltók és mások szolgálati idő kedvezménye miatt több éves cirkusz! A libernyákok!
a soha nem szült hazaáruló nők!
Végig kellene nézni a 11 évben mely csoportok voltak az ellenség kategóriába sorolva!
Egyedül a bátor (mégis álruhás troll) szavazótábor soha nem került sorra!

fhdgy 2021.04.27. 07:10:51

@tanato: Ne szívd mellre. Nem csak azt kell nézni, hogy mit mond valaki, hanem azt is, hogy ki mondja.

Vannak itt olyan kommentelők, akiknek abszolút nem reagálok a hozzászólásaikra.

fhdgy 2021.04.27. 07:15:09

@tanato: Ismered-e azt, amikor két orvos beszélget?

Az egyik: nem is értem, hogy miért utálnak bennünket annyira ezen a világon.

Erre a másik: hát még a másikon, hát még a másikon!

tanato 2021.04.27. 07:18:31

@fhdgy: Ez nagyon jó!!!Ja és köszi a biztatást is!

fhdgy 2021.04.27. 07:37:51

@tanato: Csak egy rövid tapasztalat a németországi háziorvosi és magyarországi gyakorlatról:

2011-18 között rendszeresen kellett mennem háziorvoshoz ( Mo.-on ), receptet íratni.

Több rendelő volt egy folyosón, ott ücsörgött a tömeg és várt és várt. Időnként kiszédült egy-egy nővér, akit mindenki lerohant. Szinte senki nem tudott semmit. A valamire való biztatás az volt, hogy majd, majd!

A szomszéd rendelőben egy férfi orvos időnként kiordított, hogy :

"A következő". Leírva nem tudom visszaadni azt az utálatos hanghordozást, stílust.

Ezzel szemben Németországban:

Belépsz, és mint egy szálloda recepcióján azonnal fogadnak.

Mi a probléma, miben segíthetnek? Ha kell vagy indokoltnak látszik, azonnal vizelet- vérvétel és kérik, hogy ülj le, várj egy kicsit. Persze bőrfotel, újságok, kis asztal, virág a vázában. stb.

Amikor megvan a vizelet- vagy vérvizsgálat eredménye, ki jön az orvos a váróba és szólít. Köszön, kezet fog, bemutatkozik ha kell és beinvitál a rendelőjébe. Tessék helyet foglalni, stb. stb.

Jön a lényeg.

A végén feláll, kikísér a rendelőből, kézfogással búcsúzik és a lelkedre köti, hogy bármi probléma lenne, azonnal ...

Te melyik stílust, viselkedést választanád mint beteg?

Hogy néznél a kiordibáló orvosra vagy arra, aki kedvesen köszönt, búcsúzik?

Tudom, tudom, No. nem Mo., meg pénz meg mit tudom én hogy mi.

Volt kint Münchenben egy 56-os, idős ismerősöm, aki a vendéglátásban dolgozott. Ő azt mondta, hogy ha a konyha megüt egy minimumot, akkor már nem az számít, hogy hogyan főznek, hanem hogyan fogadják a vendéget és hogyan köszönnek el tőle.

Én is jártam olyan vendéglőbe ott is, itt is, ahol a kézfogás, üdvözlés minimum volt az érkezéskor és kézfogás, elköszönés távozáskor. Távozáskor még az is, hogy hívtak, gyere újra!

Tényleg óriási a különbség.

tanato 2021.04.27. 09:41:59

@fhdgy: Szerencsére ez már nálunk is alakul a pandémia mellékterméke hogy nem jöhet boldog, boldogtalan be a ho. rendelőbe,minden receptet,beutalót egyéb papírt felküldünk az elektromos térbe a beteg leszedi.bejönni szigorúan időpontra lehet.Így nem hogy tömeg nincs de bejövő beteg alig van.Ezáltal ideges frusztrált,ordibáló eü.dolgozó is nagyon kevés,azt a nagy tömeg meg a türelmetlenkedő betegek hozta ki az emberből.Amilyen papírt pedig a beteg hoz be/záró,stb/ azt leadja a főbejáratnál egy pultnál aholnem engedik be csak akkor ha előzetesen beszólnak onnan és indokolt a személyes tali.

dikusz. 2021.04.27. 10:18:50

@fhdgy: Ehhez hadd tegyem hozzá a magamét: nem minden háziorvos ordibálós. Nem lehet egy eset alapján általánosítani.

Azt még sosem nem hallottam/tapasztaltam, hogy orvostól kézfogással búcsúzzon egy beteg, furcsa is számomra. Olyat se hallottam, hogy vendéglőben érkezéskor kézfogással köszöntsenek. Nem a szavaidat vonom kétségbe, csak -szerintem- nem szokás.

fhdgy 2021.04.27. 10:19:48

@dikusz.: Hol nem szokás? Mo.-on vagy No.-ban?

dikusz. 2021.04.27. 10:47:24

@tanato: Az, hogy nem jár boldog-boldogtalan ok nélkül a rendelőbe, egyszer már volt, mégpedig a vizitdíj idején. Ha semmi másra nem is volt jó, arra mindenképpen, hogy ne legyen tömegnyomor a rendeléseken.

Nem járok túl sűrűn a háziorvoshoz, ha recept kell, akkor valóban csak egy telefon, vagy e-mail, és nem kell a rendelőbe mennem.

Fájdalomcsillapítót, szakrendelésre beutalót nekünk nem ír fel a háziorvos, ha telefonon kérjük. Évekkel ezelőtt úgy kértem beutalót tőle, hogy előbb foglaltam időpontot az ortopédiai szakrendelésre (egy hónapban csak egy nap lehet), mint hogy nála voltam. Azt mondta, hogy hadd döntse el, szükségem van-e egyáltalán a szakrendelésre.

A mostani helyzetben meg valóban csak telefonon lehet bejelentkezni, nem is ezzel van a baj. Az a gond, telefonon nem érhetőek el. Viszont az tény és való, ha nincs bejelentkezve a beteg, és okkal megy, nem küldik el.

fhdgy 2021.04.27. 10:52:23

@dikusz.: Itthon, orvosnál én sem találkoztam ilyennel. Vendéglőben igen, de ott törzsvendég voltam.

Elsőre furcsa, de könnyű elfogadni, megszeretni.

tanato 2021.04.27. 11:09:30

@dikusz.: Elérhetőek vagyunk telefonon,de igaz nem azonnal mert rengeteg a hívás,várakozni kell,sokszor félórát is,ez türelemjáték.De ez sajnos minden hivatalnál így van.természetesen ha bejelentkezés nélkül jön a beteg,a nővérpulttól felszólnak és ha indokolt természetesen jöhet.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.27. 11:40:34

ha etteremben a vadidegen pincer a kezemet akarja fogdozni az nem udvariassag hanem taplosag. ha valakinel ez a vendeglatas minosegenek fokmeroje, na az se az illemtudas mestere az biztos.

Örömhernyó 2021.04.27. 20:39:23

@Hórukk:

A nikotin olyan dózisban, ahogy tapaszban használják, nem mérgez meg senkit. Cigiben szívva se.
Nyilvn ha beáztatsz egy doboz cigit és a kivonatot megiszod, akkor az mérgezést okoz.
A konyhasó is méreg, a víz is sejtszinten, minden. A dózistól függ. A paracetamol is méreg, mégis hasznos gyógyszer is egyben. A nikotinnal is ez a helyzet.@anteroid: az átlag nyugdíj nem sokat mond a nyugdíjas emberek életéről, ha nem veszed figyelembe, hogy Magyarországon a nyugdíjasok szinte mindegyike egy-két ingatlannal rendelkezik. Az átlag amúgy se jó mutató. És az is számít, hogy hol kapja az ember a nyugdíját. Budapesten kevésnek érezheti az ember a 600 eurót, vidéken többnek. Aki meg nagyon alacsony nyugdíjat kap, annak mindig van valami oka. Például a "nyomorgó" művészek, akik villákban laknak, egzotikus helyeken nyaralnak, de telesírják a bulvárlapokat, hogy minimális nyugdíjat kapnak. Ja kérem a haknik után kp-ban benyelt összegek után nem lesz nyugdíjjogosultság.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.04.28. 07:07:55

tehat a nikotin szepen lassan tonkreteszi a keringest. igen, cigiben szivva, abban a dozisban.

apro_marosan_petergabor 2021.04.28. 17:11:01

@Buchhalter:
Igen, az életszínvonal emelekedik.
- A Szechenyi kártyával nyaralnak az emberek
- A gyerekek üdülnek a Balatonon
- Épülnek az új lakások
- emelkednek a fizetések
- a kamat alacsony, olcsók a hitelek
- működik a családtámogatás
- a COVID-ot segít áthidalni a hitelmoratórium
stb...Stb.

apro_marosan_petergabor 2021.04.28. 17:11:06

@anteroid:
"3-ból 4 nem beszél idegen nyelven"
Ez ismét nem igaz, igen sokan beszélnek Mo-on midegen nyelven (30% felett)
S bizony sok dán, holland, német, osztrák vett házat Mo-on, vidéken, a nyogodt életvitelhez.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása