oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. szeptember 05. 06:30,  Bezárkózó magyarok 192 komment

2020. szeptember 05. 06:30 Határátkelő

Bezárkózó magyarok

Miközben az Európai Unióban egyre általánosabbá válik a sokszínűség (mást ne mondjunk, rengeteg magyar él külföldön), addig egy friss átfogó felmérés szerint Magyarország egyre jobban bezárkózik, egyre kevésbé hajlandó elfogadni a más országból érkezőket.

balaton_strand_1.jpg

A határátkelők társadalmi beilleszkedésének elősegítése nagyon komoly gazdasági lehetőségeket rejt az egyes országok számára, egyebek mellett alighanem ezért is érdekelte a Gazdasági és Együttműködési Szervezet (közismert nevén: OECD) elemzőit, mennyire sokszínűek a tagállamok társadalmai.

A jelentésben (aminek hosszabb összefoglalója itt található) elsősorban azt vizsgálták, hogyan alakul a tagállamokban a különböző társadalmi csoportok megítélése és ezen keresztül (mert a kettő nyilván összefügg) milyenek a munkaerőpiaci lehetőségeik.

Öt társadalmi csoportot vizsgáltak, a nőket, az időseket, a fogyatékkal élőket, az LMBT-közösséget és (ami minket a legjobban érint) a bevándorlókat, leszármazottaikat.

A nagy kérdés az volt, hogy az elmúlt két évtizedben (azaz az ezredforduló óta) miként változott a munkaerő-piaci helyzetük.

Nos, miközben a nőké jelentősen nőtt, csakúgy, mint a bevándorlók és gyermekeik lakosságon belüli aránya, ami nem csoda, hiszen az elmúlt két évtizedre esett nem csak az Európai Unió bővítése, de egy nagyobb migrációs hullám is.

A jelentésből kiderült, hogy a Covid-19 járvány a többségi társadalom tagjainál hátrányosabban érinti a bevándorlókat, méghozzá két okból: egyrészt nehezebben férnek hozzá az egészségügyi ellátáshoz, másrészt olyan körülmények között dolgoznak, amelyek között egyszerűen nehezen tudnak távolságot tartani a többi embertől.

oecd_diverzitas.jpeg

Tömegszállások és a járvány

Konkrét példát említve júniusban egy észak-rajna-vesztfáliai húsüzemben (ahol elsősorban kelet-európai munkavállalók dolgoznak) 1300 ember fertőződött meg.

A jobbára külföldi munkavállalóknak tolmácsok segítettek, a szabályok betartását pedig több rendőri egység ellenőrizte, egy helybeli férfi szerint például az étkezdében nem volt megfelelő ellenőrzés, míg az ott dolgozó kelet-európai (leginkább bolgár, lengyel és román) vendégmunkások általában tömegszállásokon laknak.

Júliusban pedig egy bajorországi farmon kellett kevés híján félezer embert karanténba helyezni, mert elkapták a Covid-19-et. Az emberek többsége Magyarországról, Romániából, Bulgáriából és Ukrajnából érkezett.

Ebből is látszik, hogy a nők és a bevándorlók a lakosságon belüli arányukhoz képest nagyobb arányban dolgoznak fertőzésnek inkább kitett szektorokban (ilyen mondjuk az egészségügy) és olyan területeken, melyeket nagyon erősen sújt a járvány (ilyen mondjuk a turizmus).

A magyar helyzet

Magyarországra térve a helyzet az, hogy szinte teljesen eltűnt az elmúlt években a másság elfogadása, ezen belül például a bevándorlók iránti nyitottság.

Ami azért is érdekes, mert a Magyarországnál a bevándorlásnál jóval kitettebb Németországban, Norvégiában, Portugáliában és Spanyolországban kifejezetten javult az elmúlt évtizedben a külföldről érkezők megítélése.

Ellentétes folyamat játszódott le Olaszországban és Magyarországon. Utóbbi esetben abszolút rekordról van szó. A növekvő gyanakvás nem meglepő, a Gallup 2018-as reprezentatív felmérése szerint Magyarországon vannak a legkevesebben (ez a lakosság 12 százalékát jelenti), akik úgy vélik, környezetük megfelelő lakóhely egy bevándorló számára.

A Qubit összefoglalója megjegyzi, a tagállamok közül Magyarországon mérték a legnagyobb visszaesést e tekintetben a 2008 és 2018 közötti időszakban. Míg 2008-ban 54 százalék volt ez az érték, addig két éve már csak 12 százalék.

Mindez azt jelenti, hogy alig tíz év alatt 42 százalékponttal csökkent (!!) Magyarországon azoknak az aránya, akik szerint a lakóhelyük alkalmas egy nem a fehér többségi társadalomhoz tartozó ember letelepedésére.

Márpedig ez abszolút rekordnak számít, a szintén meglehetősen elutasító lengyelek, olaszok, lettek és görögök sehol sincsenek. A szomszédos Ausztria esetében pedig egyenesen némi társadalmi nyitás látható.

Érdekes kettősség, hogy miközben a magyarok önmaguk nem tartják különösebben jó helynek Magyarországot mondjuk a bevándorlók számára, addig az OECD-n belül a megkérdezettek 55 százaléka pont úgy vélekedik, hogy márpedig Magyarország jó hely.

Utazd be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Hintersee �� �: @erikaa.kertesz #hintersee #austria #ausztria #europe #europa

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7316190562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mme Seldon 2020.09.05. 08:02:31

Az ábrán feltett kérdés "Is the city or aera where you live a good place from immigrants from other countries?" egyáltalán nem arra keres választ, hogy a személy szerint a válaszoló mennyire befogadó hajlamú, emiatt ez így félrevezető lehet.

2020.09.05. 08:21:44

az hogy van, hogy van vagy 40-50 fejlett vagy fejlettebb orszag a vilagon, es azokban magyarorszag egy csomo random temaban megtalalja az also 3 helyet? Lehet, hogy legiot kellene valtani :)

egyebkent megnyitva a hivatkozott "hosszabb osszefoglalot", ott azert latszik, hogy a helyzete (pl foglalkoztatottkent) az elmult 10 evben javult magyarorszagon a vizsgalt csoportoknak, csak eppen a megitelesuk rossz, (es a megitelesuk sokat romlott az elmult 10 evben)

2020.09.05. 08:26:25

@Mme Seldon: igen, en is azert nyitottam meg a hivatkozott doksit, hogy miket neznek meg.

masik oldalrol viszont azert van osszefugges akozott, hogy milyennek gondolom az xy-ok helyzetet a lakohelyemen, es hogy ott milyen emberek elnek. talan meg jobb is igy feltenni a kerdest, mert kulonben elojon az a jelenseg, hogy "en nem vagyok rasszista, de azert mellettem ne lakjon cigany/fekete", meg "nem vagyok homofob, de a hazassag az ferfi is nok kozott..."

Bredpitt Monika 2020.09.05. 09:43:18

Bezárkozó magyarok?

Lehetne az is a cím, hogy bezárt magyarok.

más:

Most kezdek komolyan megijedni, mert az alábbiak szerint valóban nem jöhet a férjem, mint magyar állampolágr külföldi házastársa, nem akarom elhinni, hogy ezzel szemben kik jöhetnek.

hu.usembassy.gov/hu/covid-19-informacio-naponta-frissitve/

Magyar állampolgárok és hozzátartozóik zöld jelzésű országokból kontroll nélkül beléphetnek. Sárga vagy piros jelzésű országból belépve a határon egészségügyi ellenőrzés alá vetik őket és 14 napos karanténba kell vonulniuk. Ez alól kivételt az jelent, ha a megelőző 5 napban 48 óra időkülönbséggel két negatív koronavírus-tesztet tudnak hitelt érdemlően felmutatni. A sárga jelzésű országból érkező magyar állampolgárok az első negatív koronavírus-tesztet követően szabadulhatnak a karanténból, míg piros jelzésű ország esetében két negatív tesztre van ehhez szükség.

Nem magyar állampolgárok esetén sárga jelzésű országból érkezők ugyanolyan feltételekkel léphetnek be, mint a magyar állampolgárok, piros jelzésű országból történő belépésre viszont nincs lehetőség.

Kategóriák és országok (2020. augusztus 31.):
Piros jelzésű országok: Minden külföldi ország piros kategóriában van.
Sárga jelzésű országok: Jelenleg nincs sárga jelzésű ország.
Zöld jelzésű országok: Kizárólag Magyarország van zöld jelzésű kategóriában.

Magyar állampolgároknak, akik külföldről térnek haza – vagy pedig a külföldön élő magyarok családtagjainak – lehetséges, hogy kötelező egészségügyi vizsgálaton kell részt venniük, és amennyiben igazoltan fertőzöttek, karanténba kell vonulniuk otthonukban vagy kórházban. A Magyarországra hazatérő magyar állampolgároknak 14 napos karanténba kell vonulniuk függetlenül attól, hogy melyik országból érkeznek. A magyar állampolgárok csak akkor hagyhatják el a karantént, ha két negatív COVID-19 tesztjük van. Ettől eltérő szabályok vonatkoznak azokra, akik munkavállalás céljából naponta átlépik a határt. A külügyminiszter rendelkezése alapján kivételt képeznek azok a magyarok és a szomszédos országok állampolgárai, akik az országhatár 30 km-es körzetében élnek.

Azon személyek, akik a határ valamelyik oldalán élnek, beléphetnek Magyarországra és elhagyhatják Magyarország területét, de csak maximum 24 órás időtartamra, s kizárólag akkor, ha nem hagyják el a 30 km-es sávot.

Külföldiek, akiknek nincs letelepedési engedélye, szeptember 1-től kezdődően nem léphetnek be Magyarország területére. Üzleti célból történő utazás és katonai konvojok érkezése lehetséges, s továbbra is érvényben marad a humanitárius folyosó.

Továbbá, a következő személyek léphetnek be Magyarországra:- azok sportolók és a sportban dolgozók, akik munkájuk miatt érkeznek Magyarországra,- akik hivatalos látogatáson vesznek részt,- teherszállítók,- akik igazolni tudják, hogy az elmúlt 6 hónapban megfertőződtek a koronavírussal,- akiknek a jelenléte szükséges Magyarországon zajló hivatalos ügyintézéshez,

– akik üzleti tevékenységet folytatnak vagy diákok Magyarországon,

– akik olyan családi eseményre kaptak meghívást, mint például esküvő, temetés, vagy keresztelő,

– akik sport-, kulturális, vagy egyházi eseményen vesznek részt,

– akik otthon ápolnak egy családtagot.

Mindazoknak, akik a fentiektől eltérő céllal érkeznek Magyarországra, angol nyelven egy ügyvéden keresztül kell kérelmet beadniuk.
További részletek angolul (2020. augusztus 31.): abouthungary.hu/news-in-brief/coronavirus-heres-the-latest/
Az egyes országkategóriák listája magyarul (2020. szeptember 1-től hatályos): magyarkozlony.hu/dokumentumok/3c26563b389056f4b8ca6b5e062f333d196f6dcb/megtekintes (PDF 195KB)
Humanitárius folyosók: Külföldről érkező nem magyar állampolgár személyforgalomban, tranzitáthaladás érdekében Magyarország területére beléphet, ha a belépéskor aláveti magát egészségügyi vizsgálatnak, és az egészségügyi vizsgálat a fertőzés gyanúját nem állapítja meg. További információk a Rendőrség honlapján: www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/hatarrendeszet/humanitarius-korridor-0
Kivételi kérelmek: Külföldi állampolgár kérheti a beutazási tilalom alóli kivételt és beutazását kérvényezheti a Magyar Rendőrség weboldalán: ugyintezes.police.hu/web/guest/uj-ugy-inditasa/ (csak magyarul elérhető).

Bredpitt Monika 2020.09.05. 09:46:46

Mindazoknak, akik a fentiektől eltérő céllal érkeznek Magyarországra, angol nyelven egy ügyvéden keresztül kell kérelmet beadniuk.
További részletek angolul (2020. augusztus 31.): abouthungary.hu/news-in-brief/coronavirus-heres-the-latest/

ez most komoly? ügyvéd kell ahhoz, hogy egy amerikai állampolgár meglátogathassa a feleségét és a lányát?

illetve ez meg megint mi az isten?
Kivételi kérelmek: Külföldi állampolgár kérheti a beutazási tilalom alóli kivételt és beutazását kérvényezheti a Magyar Rendőrség weboldalán: ugyintezes.police.hu/web/guest/uj-ugy-inditasa/ (csak magyarul elérhető).

csak magyarul elérhető

ez megint a bünti kategória, kellett neked külföldivel házasodni

Bredpitt Monika 2020.09.05. 09:57:05

"A jelentésből kiderült, hogy a Covid-19 járvány a többségi társadalom tagjainál hátrányosabban érinti a bevándorlókat, "

ha már szerepel a covid a cikkben, akkor leírnám nagyjából mi történt a suliban egy hét alatt:

a pozitív dolgok: sokkal jobb így ebédeltetni, mert nem mehetünk le annyian az ebédlőbe , mint idáig, nem jöhetnek le a felsősök a kicsik szintjére, nincs büfé (végre)

az uszodában (meglepődtem, hogy mehetünk) csak egy osztály lehet a medencében, sokkal jobbak a viszonyok, hajszárítás , öltözködés, zajártalom viszonylatban

a többi: szinte betarthatatlan szabályok , az uzsonnát csak úgy lehet kiosztani, hogy gumikesztyűvel fogom meg, amikor a gyerekek külön külön mennek haza, akkor rengeteg kesztyűt kell kidobálni,

első osztályosokat nem lehet maszkban tanítani, logopédus szintén nem tud maszkban foglalkozást tartani.....

a legjobban az borzaszt el, ahogy a kicsik a maszkot használják, a földön hever, rátaposnak, aztán felveszi.......

és már jött az ellenőrzés is .....azt szeretném kérdezni, hogy a Parlamentbe is mennek ellenőrizni?

Bredpitt Monika 2020.09.05. 10:10:32

és az első n ap a vonaton, szeptember 1 én

vihar volt hajnalban, ezért kimaradt egy vonat Dunavarsányról (egy tanulóval beszélgettem), én bejutok Pesterzsébetről a KEletiig vonattal......mostanában ezen a vonalon utazom

mivel egy vonat nem volt, ezért TELE volt a szerelvény tanulókkal,
a peronon is álltunk sokan, és akárhányszor lassított a vonat kinyílt magától az ajtó , azt hittem a fiúk szórakoznak, kértem őket, hogy ne nyissák ki az ajtót, azt mondták ez így megy amióta felszálltak....

mindkét oldalon az volt az ajtóra írva, hogy az ajtó használhatatlan, mégis kinyílt Soroksári út megállónál, de a rossz oldalon, egy fiú le akart szállni, úgy hogy azon az oldalon egy kerítés volt rögtön a sín mellett, szóltam neki, hogy menjen a másik kocsiba, ott le tud szállni (kivert a víz a gondolatra, hogy valóban leszállt volna)

szóltam a kalauznak, aki végig ott állt ezután és írta a feljegyzését, többször kinyílt még az ajtó.....szóval így utazunk mi munkába és iskolába .....

majd jó l esz a HÉV is télen, ahol megfagyunk mert az ablakokat nem lehet felhúzni, ja és a táborba úgy indultunk Siófok felé augusztus 17 én, hogy egy szintén hajnali vihar után egy olyan szerelvény érkezett, aminek az ablakai közül egy csomót nem lehetett bezárni, a padlók olyan vizesek voltak, mintha valaki egy jó nagy dézsa vizet öntött volna ki, az ülések nagy része tök vizes volt........szánalmas

a remény hal meg utoljára

Bredpitt Monika 2020.09.05. 10:13:44

@SzZoole: sajnos a naivitásom kezd kiveszni belőlem, és egyre inkább csak a rossz szándékot látom ezekben a rohadékokban, seggnyalók, helyezkedők sokasága

most láttam egy hírt, Mészáros Lőrinc elválik, az első gondolatom az volt, hogy a feleségét Orbán fogja elvenni, így hivatalosan is lesz vagyona........

és ezt komolyan is gondolom, ez benne a legszörnyűbb.....

Bredpitt Monika 2020.09.05. 10:17:31

@Thanksgiving: "ahol az egyén tudja mit engedhet meg magának, hol az a határ, amit nem kéne átlépnie."

ezt kifejthetnéd, ugyanis magamra vettem a dolgot olyan szempontból, hogy tényleg nem tudom mi a határ azok után, hogy rossz példákat kapok....

most pl arra gondoltam, ráveszem férjem, hogy jöjjön Bécsbe és találkozzunk ott, kérek az osztrák hatóságoktól engedélyt arra, hogy láthassam náluk a férjem és vonulhassunk ott karanténba...

akkor én most nem tudom hol a határ?

Bredpitt Monika 2020.09.05. 10:36:19

lányom meséli, hogy az egyik fekete barátja, itt él Magyarországon, mikbe fut bele itt Budapesten, két felnőtt férfi a lába elé köpött az utcán....

a nigériai szomszédaim is mesélték pár hónapja, hogy most már nekik is van afférjuk, a nő egy gyárban dolgozik és érzi a bőrén a kormány propaganda hatását.....

Csodabogár 2020.09.05. 11:00:07

"A Qubit összefoglalója megjegyzi, a tagállamok közül Magyarországon mérték a legnagyobb visszaesést e tekintetben a 2008 és 2018 közötti időszakban. Míg 2008-ban 54 százalék volt ez az érték, addig két éve már csak 12 százalék."
Lehet gratulálni az állami propaganda gépezetnek!

Arthamyr 2020.09.05. 11:00:38

Az, hogy valaki mennyire tartja Magyarországot egy külföldi számára megfelelő helynek, nincsen szoros összefüggésben azzal, hogy az illető mennyire befogadó, de azzal sem feltétlenül, hogy az ország mennyire az.

Én sem tartom a legmegfelelőbb helynek, pl. a nyelv és a gazdasági helyzet miatt sem javasolnám külföldi ismerőseimnek. Egy magyar számára az előbbi hátrány helyett pont, hogy előny, a gazdasági helyzetet kompenzálja a hazai pálya számos előnye, így simán lehet jó hely.

Vibi 2020.09.05. 11:03:40

@Bredpitt Monika: tavasszal a kerelmet ugyfelkapun keresztul lehetett kitolteni es a kulfoldi kerelmezonek termeszetesen nem kellett rendelkeznie hozzaferessel, hanem a neveben a hazastars, rokon, barat, ismeros is kitolthette. Nekunk kb par ora alatt kuldtek meg az engedelyt. Mi most valoszinuleg orvoshoz, szinhazba stb fogunk menni, ez lesz az indok, foleg mert ugy nez ki, hogy itt is maganrendelesre kellene mennunk mert az allami elegge akadozva mukodik, mar ha telefonos tavgygogyitast meg fenykeprol megallapitott diagnozist egyaltalan ellatasnak lehet nevezni.

Muscari 2020.09.05. 11:58:23

@Csodabogár: nekem is ez volt az első gondolatom, hogy működik a propaganda. Ez az idegen- és minden más ellenesség annyira taszítot, ez az egyik ok, ami miatt nyugdíjas koromban se szeretnék hazamenni.
A lányom barátja nem magyar, de hófehér bőre van, így soha semmi gondjuk nem volt Magyarországon, mikor hazalátogattak. Ha véletlenül más bőrszíne lenne a fiúnak, akkor viszont kétszer is meggondolnák, hogy mikor mennek.

Muscari 2020.09.05. 12:00:28

@Mme Seldon: ez hol van? Én azt olvasom, hogy how well do communities accept diversity. Es Magyarország az utolsó.

Bredpitt Monika 2020.09.05. 12:23:27

@Vibi: koszi, en meg ott tartottam a szeptember 1 e elotti idoszakbol, hogy ugy is johetett volna hogy nem kell engedely, eleg ha hozza magaval a hazassagi anyakonyvi kivonatot....

Bredpitt Monika 2020.09.05. 12:26:49

@Muscari: multkori felajanlasoddal kapcsolatban, nagyon orulnek ,ha megirnad a tapasztalataid, en nagyon kivancsi vagyok ra......
irok egy emailt, ha arra atkuldod nagyon megkoszonnem

Bredpitt Monika 2020.09.05. 12:27:39

@Arthamyr: lehet jo hely annak, aki csukott szemmel is jol erzi magat......

Bredpitt Monika 2020.09.05. 12:28:57

@Vibi: akkor en megprobalom , volt valami idokorlat, arra emlekszel, oktober vegen jonne, ha most megkerem, akkor meddig johet?

dikusz. 2020.09.05. 12:29:00

@Bredpitt Monika: Méltányossági kérelemről nem hallottál?

Muscari 2020.09.05. 13:00:05

@dikusz.: erre nem adják meg. Szinte kizárólag temetés vagy orvosi vizsgálat az, ami miatt meg szokták adni.

Muscari 2020.09.05. 13:00:53

@Bredpitt Monika: mi is volt az? Bocsi, de tök elfelejtettem.

Vibi 2020.09.05. 13:21:18

@Bredpitt Monika: bele kellett irni h mettol meddig es arra az idore szolt a kerelem

Vibi 2020.09.05. 13:22:38

@Muscari: ez nem igaz, mi csaladlatogatast irtunk bele es. 2 ora alatt jovahagytak a kerelmunkat

Vibi 2020.09.05. 13:24:52

@Bredpitt Monika: igen valamikor julius korul modosult a szabaly es mar nem kellett a kerelem. En arra szamitok, ha nem lesznek tele a korhazak oktoberre akkor nem hosszabbitjak meg vagy esetleg meg is szuntetik a mostani rendszert es visszall a nyari allapot

Muscari 2020.09.05. 13:39:56

@Vibi: egy csomó embernek elutasították ilyen címen. De ez még korábban volt, lehet, hogy azóta ezt másképp bírálják el.

Vibi 2020.09.05. 14:02:49

@Muscari: veletlenul szurore raktalak, valasz helyett, igy nem tudok valaszolni kozvetlenul. Nem tudok mas kerelmezo neveben nyilakozni. Mi julius masodikan reggel kuldtuk be a kerelmunket es kb delben kaptuk meg a hatarozatot emailben, az indok csaladlatogatas volt.
Oktoberre, ugy tervezek, ha nem szunik meg a mostani rendszer, hogy magankorhazba foglalunk idopontot, amit egyebkent Monika is megtehet. Mint irtam, itt 99%-os esellyel nem fogunk orvoshoz jutni addig, igy nem lesz elpocsekolt ido, penz Magyazagon elmenni.
Persze ebben az esetben a karantent csak arra az idore lehet elhagyni, amig az ember az orvoshoz megy. De ugye ezek mar olyan reszletek, amit a kutya nem tud, fog ellenorizni. Ha meg megis akkora pechje lenne az embernek, hogy elkapjak, akkor is szabalysertesrol van csak szo, ami maximum penzbirsagot jelent, nem kiutasitast.

arncht 2020.09.05. 14:11:56

Hogy szuletett ez a teszt? Mert van egy kommunikalt politikai velemeny, es van egy, amit az emberek gondolnak... az echte osztrakkal pl ilyesmirol beszelgetni se lehet, az eletben nem fogja neked elmondani, hogy mi a velemenye rola. A legtobben csak ez szajkozott diplomatikus dolgot osztanak meg, addig sokan ereztetik veled alaposan, hogy te nem ide valo vagy. En a kulonbseget inkabb az oszintesegben latom, nem a tenyleges elfogadasban es toleranciaban. Eleg megnezni mennyi osztrak menekul az adott keruletekbol, es koltozik ki a nagyvarosbol. Ez lenne a nagy elfogadas?

A masik dolog... az listan mindenkit elutasito torokokkel van teli a nemet nyelvterulet. Nem ellentmondasos ez egy kicsit? A befogadok elfogadoak, akik bejonnek, azok nem... mi lesz igy ebbol? Nem egy homogen tarsadalom az biztos, hanem importalt tarsadalmi surlodas a kovetkezo evtizedekre.

arncht 2020.09.05. 14:12:38

Hogy szuletett ez a teszt? Mert van egy kommunikalt politikai velemeny, es van egy, amit az emberek gondolnak... az echte osztrakkal pl ilyesmirol beszelgetni se lehet, az eletben nem fogja neked elmondani, hogy mi a velemenye rola. A legtobben csak ez szajkozott diplomatikus dolgot osztanak meg, addig sokan ereztetik veled alaposan, hogy te nem ide valo vagy. En a kulonbseget inkabb az oszintesegben latom, nem a tenyleges elfogadasban es toleranciaban. Eleg megnezni mennyi osztrak menekul az adott keruletekbol, es koltozik ki a nagyvarosbol. Ez lenne a nagy elfogadas?

A masik dolog... az listan mindenkit elutasito torokokkel van teli a nemet nyelvterulet. Nem ellentmondasos ez egy kicsit? A befogadok elfogadoak, akik bejonnek, azok nem... mi lesz igy ebbol? Nem egy homogen tarsadalom az biztos, hanem importalt tarsadalmi surlodas a kovetkezo evtizedekre.

Muscari 2020.09.05. 14:14:56

@Vibi: örülök, hogy nektek sikerült. A lányom a Medicoverhez ment teszteltetni, de van olyan is, aki akár már a reptérre kimegy. Szerintem azzal elég jól le lehet rövidíteni a karanténban töltött időt. Plusz már előre lehet beszélni a járási hivatallal, le lehet egyeztetni, hogy pontosan kinek kell elkuldeni az eredményeket. Sok sikert.

Mme Seldon 2020.09.05. 14:16:28

@Muscari: nézd az àbra aljàt, a hàrom kérdés, amit feltettek, az àbra alatt van.

Vibi 2020.09.05. 14:22:30

@Muscari, mi csak 5 napra megyunk annyi ido alatt nem hiszem, hogy lezongorazhato es teljesseggel kizart hogy fizessek a tesztert. Nem azert mert nem tudom kifizetni, hanem ha itt ingyen van, teljesen nevetseges lenne szazezer forintot erre elkolteni. Persze maj kiderul, addig meg van majdnem ket honap, es csak az elmult egy hetben 4szer valtoztattak meg a szabalyt.

Muscari 2020.09.05. 14:40:08

@Mme Seldon: nem tudom elolvasni, hogy mi van alulra írva, annyira aprók a betűk. Valószínűleg kell egy új szemüveg

nemecsekerno_007 2020.09.05. 14:50:22

@Bredpitt Monika: Gondolom arra még jó Magyarország, hogy fizessük anyád nyugdíját meg pelenkázzák az egészségügyben mások TB-jéből.
Világos, hogy nem nagyon érted a nemzet fogalmát de miért kell MamaHotelnek tekinteni.
Ja és el se kezdj manyupizni, meg ,,egész életében fizette a járulékot,, szöveget nyomni mert nem így működik a rendszer.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.05. 14:50:22

@Bredpitt Monika: a hazastars ill. apa nem szamit magyar allampolgar hozzatartozojanak? vagy mi valtozott azota hogy ezt te magyaraztad el a telefonos info vonalon?

Real_Time 2020.09.05. 14:50:22

@Bredpitt Monika: Na ja, valamiért nem a belgák vagy a norvégok szeretnének Magyarországra költözni tömegesen érdekes módon...

Billy Hill 2020.09.05. 14:50:23

@Arthamyr: Pontosan! Jelentkezzen, aki szerint egy Gyöngyöspata vagy Gilvánfa alkalmas egy külföldi számára! Vagy az alföldi tanyavilág. Még a helyiek szerint sem élhető, persze hogy nem javasolnák másoknak...

svajcineger 2020.09.05. 14:51:29

@Muscari:
Nekem orvosi vizsgálatra sem adták meg áprilisban.

dikusz. 2020.09.05. 14:56:09

@Muscari: Köszönöm a választ, ezt nem tudtam.

dikusz. 2020.09.05. 14:58:20

@Vibi: Ismerősnek elutasították a kérelmét (júniusban), amikor ezt írta be.

Mme Seldon 2020.09.05. 15:11:05

@Muscari:
Note: Share of respondents agreeing with all three questions:
"Is the city or area where you live is a good plce for
1) racial or ethnic minorities
2) gay or lesbian people
3) immigrants from other countries?"

Mutass egy egyébként elfogadó Magyarországon lakó magyart, aki erre igennel válaszol (tudom, volt ilyen 12%), de ez így igen nyakatekert...

Platonica 2020.09.05. 15:29:10

@dikusz.: No-bol erkezo rokonok csaladlatogatasra kapta'k 24 oran belul a kerelemhez kepest. Itteni ismerosok fogorvosi igazolasra. Ezek mar majus-juniusi idopontok viszont.

Muscari 2020.09.05. 16:15:24

@Mme Seldon: hát igen, még ez a 12% is meglepő.

Almandin 2020.09.05. 16:50:11

@arncht: Egyetértek. Nyugaton sok mindent nagyobb tabu kimondani, mint nálunk. Sok nyugati országban már a karriered is rámehet arra, ha megfogalmazol egy olyan véleményt, amit rasszistának minősítenek (nem biztos, hogy rasszista is, csak annak minősítik). Ettől még van nálunk is sok idegengyűlölő, de messze nem olyan vészes a szint, mint azt sokan hiszik. Másrészt én a posztból azt vélem kihallani, hogy a szerző idegengyűlölőnek tartja azokat, akiknek nem tetszik az erősödő tömeges bevándorlás a muszlim világból és Afrikából. Pedig az valóban okoz problémákat, rengeteg nagyon eltérő kultúrájú ember nem tud és nem is akar integrálódni, ahol sokan vannak, megugrik a bűnözés (Malmö pl.). Szerintem attól még nem idegengyűlölő valaki, hogy ez már nem tetszik neki.
Törökök: ebből valóban baj lesz. A muszlimoknak megparancsolja a vallásuk, hogy erőszakkal terjeszkedjenek, de ők nem tolerálják a másféle életmódot (fordítva meg persze elvárják).

odamondó 2020.09.05. 16:50:50

@Mme Seldon: @Arthamyr: le is írtátok a lényeget. A legtöbb magyart ha megkérdezik nyilván azt fogja gondolni, hogy itt egy külföldinek rettenetes élnie. Ausztriában vagy németeknél az emberek azt fogják mondani nekik jó itt élniük. Ami igaz is viszont
@arncht: szépen leírta. Egy osztrák vagy német a büdös életben nem fogja neked elismerni nyilvánosan mit gondol.

Tehát ebből az egy táblázatból nagy tanulságokat nem vonnék le. Csomó magyar olyan, hogy 'mocskos külföldiek meg fujj' aztán valóságban ugyanúgy bánik vele mint bárki mással.

kárárámaispj 2020.09.05. 16:51:03

@Bredpitt Monika:
"ügyvéd kell ahhoz, hogy egy amerikai állampolgár meglátogathassa a feleségét és a lányát?"

Három sorral lejjebb:
"Magyar állampolgárok és hozzátartozóik zöld jelzésű országokból kontroll nélkül beléphetnek. Sárga vagy piros jelzésű országból belépve a határon egészségügyi ellenőrzés alá vetik őket és 14 napos karanténba kell vonulniuk."
A férjed nem hozzátartozó?

somlobodog 2020.09.05. 16:51:16

@nemecsekerno_007: Mónika Magyarországon él és adózik. Ma is szopni jöttél ? :)) viszont hogy jó napod legyen köszi hogy az én szüleimet eltartod, ma is röhögtem rajtad egyet:)))

Bmw 2020.09.05. 16:51:28

Nem kéne minden magyarat egy kalap alá venni, ahogy nem minden magyar orbánimádó, nem minden magyar idegen gyűlölő.
Sőt, úgy gondolom hogy a többségünk normálisan gondolkodik, és nem dől be a Goebbelsi propagandának.

midnight coder 2020.09.05. 16:51:31

@Mme Seldon: Szerintem akik igazat válaszoltak, azok úgy gondolták, hogy túl jó :-D

Csodabogár 2020.09.05. 17:31:25

@Muscari: Engem személyemben nem érint a dolog. Magyar újság stb. nem emlékszem mikor volt a kezemben. A napokban is egy, általam tájékozottnak tartott, barátnőmtől kérdeztem, hogy akkor most mi is van ezzel a vírussal,hogy bezárják az országot.

Bredpitt Monika 2020.09.05. 17:37:44

@somlobodog: kosz, hogy valaszoltal neki, akkor en mar nem teszem,

@nemecsekerno_007: anyukam mar meghalt, engem meg remelem lesz aki eltart majd........

Bredpitt Monika 2020.09.05. 17:38:39

@Muscari: az, hogy te is tudod milyen egy covid fertozes.....

Csodabogár 2020.09.05. 17:41:25

@Almandin: Van fogalmad mennyi török él Németországban? Sok már második generációs.

Bredpitt Monika 2020.09.05. 17:52:13

@kárárámaispj: csak Magyarorszag zold jelzesu szeptember 1 tol, az is ott van fent.....
fel fogom hivni megint az amerikai nagykovetseget is, es a magyar konzuli szolgalatot is, hogy amit nekem mondtak par hete, az akkor most ervenytelen lett, marmint az , hogy eleg a hazassagi anyakonyvi kivonat es nem kell engedely

az engedellyel csak az a bajom
hogy, ha most megkerem es ket honap mulva megint mas rendelet lep eletbe, akkor az nagy szivas.......ugyanis a repulojegyet meg meg kene mar venni elobb v utobb......

na mindegy, miutan beszeltem a konzuli szolgalattal elmondom mit mondtak (ok 24/7 ben valaszolnak).....

Bredpitt Monika 2020.09.05. 18:04:13

@Vibi: ahogy irtam 17.52 kor, felhivom oket megint, de a kerelmet megkerem, nem tudom ferjem neki mer e indulni, igy hogy ennyire surun valtoznak a rendeletek, most mar kezdek nagyon elkeseredni.......

Vibi 2020.09.05. 18:17:36

@Bredpitt Monika: ha engedelyt szeretnel kerni, azt erdemes mar jeggyel a kezedben megtenni es a jegy masolatat csatold a kerelemhez, aztan beleirhatod, hogy te meg a gyereketek a gyerek iskolai tanulmanyai miatt Magyarorszagon eltek blablabla. szivhez szolo legyen, de ne talajtol elrugaszkodott. termeszetesen a hazassagi anyakonyvi kivonatot is csatolhatod, ha a nevedbol nem derul ki, hogy hazasok vagytok, igazolas keppen

dikusz. 2020.09.05. 18:23:05

@somlobodog: Ez a csóka egy csuda jószág lehet, az összes nyugdíjast ő tartja el... :)))

Bredpitt Monika 2020.09.05. 18:25:37

@Vibi: ez az ordogi kor, mi van ha megvan a jegy es nincs engedely, azert annyira nem olcso az a jegy , most azt mondja , hogy kb 700 dollar korul latja az oszi szunetre......

azert koszi a tanacsokat.....na akkor most hivom a 80 as szamot...

Muscari 2020.09.05. 18:36:47

@Bredpitt Monika: közben eszembe jutott és az is, hogy már elkezdtem írni egy posztot. Írtam a Facebookon a HA-nak, hogy mit gondol, aktuális még egy covidos poszt. Egyelőre nem válaszolt, de én azért befejeztem. Köszi, hogy emlekeztettél

Bredpitt Monika 2020.09.05. 18:41:38

na, akkor gyors volt a beszelgetes, 408/2020 rendeletet kell megkeresnem, a ferjem johet a hazassagi anyakonyvi kivonattal tovabbra is, azt javasolta az ur, hogy keressuk meg Magyarorszag fokonzulatusat New Yorkban, akik meg rabolintanak, a hazassagi anyakonyvi kivonat lehetoseg szerint angolul legyen kiallitva.....

meg azt is mondta, hogy a legitarsasagok nincsenek tisztaban a hatalyos rendelkezesekkel es......bla bla, eleg gyorsan lerazott, nem ertem hogy keveredtek a tortenetbe a legitarsasagok, mar ok is beleszolnak abba ki szallhat fel a gepre?

kicsit ez a ficko is arrogans volt, lehet, hogy tul sokan hivjak oket?

azert ez erdekes, na, akkor most elolvasom a rendeletet is

Bredpitt Monika 2020.09.05. 18:46:16

@Muscari: szerintem nagyon is aktualis, remelem leadja HA, nalunk kisebb forradalom alakult ki az ertekezleten (bocs ha mar irtam), ket kollega kicsit osszekapott azon, hogy ha mar az egyik nem is hisz a virus letezeseben legalabb az osztalyanak ne adja at ezt a hulyeseget......

azt is latni kene mi van maszkhordas ugyben, lattam a tegnapi poszt temaja ez volt, a lenyeg, hogy de bizony, hogy fontos a maszk, nem mindegy milyen mennyisegben kapja az ember a virust, akin nincs az nagyon sokat benyelhet egy heven, ahol beletusszog valaki a levegobe.....stb, en nagyon kivancsi vagyok a posztra, sajnos ez a tortenet meg nem ert veget ......

Bredpitt Monika 2020.09.05. 19:02:38

@dikusz.: latom mar valaszoltak neked, en ott ragadtam le, hogy eleg neki az anyakonyvi kivonat, ami ugy tunik most is igy van, miutan felhivtam a 80 as szamot, szerintem ez a norm'lis, egy csaladtagnak nem kellene engedely.......

azert eleg nehez eljutni odaig, hogy biztosan tudd mit kell tenned, ezt a hazassagi anyakonyvi kivonatot nem latom sehol leirva, kivancsi vagyok mit fog mondani a fokunzul, na oket majd hetfon hivom, illetve talan kedden ha minden igaz hetfon unnep van ott.....

Arthamyr 2020.09.05. 19:04:28

@Almandin: melyik nyugati országokban, milyen karrier? Piaci cégnek dolgozva max. az állás mehet rá, ahhoz is elég húzós álláspontot kell hangoztatni, amire egy karrier rámegy, az már kb. rendőrségi ügy, és aki idáig jut, azzal jó eséllyel más gond is van...

Bredpitt Monika 2020.09.05. 19:15:38

@Real_Time: haha, pont most lattam egy interjut a Bosch itteni vezerigazgatojaval, odakat zengett rolunk........koszonjuk neki

]{udarauszkasz 2020.09.05. 19:33:31

Ehhez ennyi hozzaszolni valom van, remelem, nem moderaljak ki:
www.youtube.com/watch?v=S4163XslZaA
Ha tovabb csinaljak, hatarblokadot kell letesiteni.
Egyelore normalisak voltak a rendorok is a hataron, remelem, ez igy is marad.

Halibuli 2020.09.05. 19:33:33

Csak bezárkózással őrizhető meg pettyes seggű kipcsak dakota
tudatlan nemzetünk.

kárárámaispj 2020.09.05. 19:37:42

@Bredpitt Monika: És az hogy jön ide, hogy minden ország piros?
Magyar állampolgárra pont ugyanaz vonatkozik, mint a házastársára/ hozzátartozójára.

]{udarauszkasz 2020.09.05. 19:37:56

@Halibuli: Ott a pont, az egesz hatarzar erre megy ki, sot, megkockaztatom, hogy a koronavirus statisztikat is ezert lottek ki az urbe, hogy legyen mire hivatkozni.

kárárámaispj 2020.09.05. 19:38:05

@Arthamyr:
"melyik nyugati országokban, milyen karrier?"
Hűű, Harry Potter írója megvan? Majdnem tiltólistás lett, mert azt mondta, hogy az a nő, aki menstruál.

SzZoole 2020.09.05. 19:54:38

@kárárámaispj: végülis részben igazat mondott, nem? A nőknek van stukájuk, a gyerekjányoknak még nincs, a menapózás vencsoroszjáknak meg már nincs :-)))

Muscari 2020.09.05. 19:59:29

@Bredpitt Monika: úristen. Várok holnapig, aztán elküldöm neki.

dikusz. 2020.09.05. 20:46:53

@Muscari: Amikor én küldtem be a posztomat, akkor a tárgyhoz beírtam, hogy "új poszt", akkor jött válasz. Amikor elfelejtettem, nem kaptam választ napokig, és szóltam érte, akkor tanácsolta H.Á, hogy írjam be a tárgy rovatba, miről van szó a levélben.

Sőt, még azt is megírta, melyik nap teszi ki a posztot. De ha a tied megjelenik, jelenj meg te is a hozzászólók között, ha van időd rá.:)

dikusz. 2020.09.05. 20:47:49

@SzZoole: Látom, nem feledkeztél meg rólam... :)))
(viccvót)

Határátkelő 2020.09.05. 20:47:55

@Muscari: Elnézést, nem láttam, de persze, jöhet a poszt! :)

kárárámaispj 2020.09.05. 20:48:38

@SzZoole: Te is mész a tiltólistára, a te karrierednek is annyi.
A transznemű nőkről van szó, akik nem menstruálnak, és bár bajszuk meg szakálluk van attól ők még nők.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.09.05. 21:12:41

Ezek elég jó hírek. Azt jelentik, hogy van még remény. Nem is olyan sokára, olyan 20-30 év múlva a fejüket fogják majd nyugaton a fehér emberek, hogy mekkora állatok voltak, ingyen átadták az országukat idegeneknek.

SzZoole 2020.09.05. 21:18:21

@kárárámaispj: persze, persze......nem ismersz, tőlem nagyobb rasszista és ateista nincs ezen a blogon :-))))))))))))))))))vicc volt)))))))))))))

Nem leszünk gyarmat ! 2020.09.05. 22:02:12

1920 előtt Magyarország egy multikulturális ország volt, de azóta nemzetközi szerződések köteleznek bennünket az etnikai homogenitásra

M. Péter 2020.09.05. 22:11:32

Valaki tudja, hogy mitől nőtt meg ilyen gyorsan a diagnosztizált koronavírus-fertőzöttek száma Magyarországon az elmúlt héten? Május 4-től augusztus 25-ig augusztus 21. kivételével nem volt naponta 50-nél több fertőzött, viszont aug. 26-án már 73 volt, 27-én 91, 28-án 132, 29-én 158, 30-án 292, utána két napig csökkent, de tegnap már 459 volt, ma pedig 510.

Arthamyr 2020.09.05. 22:30:30

@kárárámaispj: hagyjuk már, majd megsajnálom szegényt a tönkretett karrierje miatt, ha ráérek... XD
Ő nem normális ember, hanem híresség, nem átlagos karrierrel, és köszöni szépen, nagyon jól van. Egyikünk sem lesz a közelében sem az ő sikerességének, még ezután sem.

Shanarey 2020.09.05. 22:37:44

@M. Péter:

A rövid válasz az hogy Viktor of Nerisztan bejelentette a második hullámot, a nyunyókás néni pedig bizonyítja ennek jogosságát.

Elkezdtek szűrni, és találtak egy rakás fertőzöttet, akik nem igazán betegek. Ugyanezt megtalálhatták volna korábban is, de akkor épp laposították a görbét, így nem akartak túl sok fertőzőt találni. Most viszont riogatnak a második hullámmal, s ennek bizonyítására most megtalálták azokat aki fertőzöttek, de nem betegek. A statisztikák szerint, az emberek 80%-a, ha megfertőződik, de szinte tünetmentesen át is vészeli a dolgot.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.05. 22:41:03

@M. Péter: valoszinuleg valoban no az esetszam ugyanugy ahogy mashol is, erre meg rajon hogy a tesztek szama is erosen no. tehat mondjuk 3x annyi fertozott, 3x annyi teszt => 9x annyi ismert eset.

www.statista.com/statistics/1108586/hungary-daily-number-of-coronavirus-tests-conducted/

Muscari 2020.09.05. 23:25:17

@dikusz.: te nem nagyon ismersz, de régen éveken keresztül, szinte a blog indulása óta naponta kommenteltem, és egy posztot is írtam az idősgondozásról, akkor még azt csináltam. Csak az elmúlt pár éven már valahogy ritkán jövök. Jópár rendszeres kommentelőt ismerek személyesen is, voltak találkozóink Londonban és máshol is

fkv.115 2020.09.05. 23:25:52

Hol a faszba vannak az én hsz-eim? Ami nem támasztja alá a koncepciódat cikkíró, azt már törlöd is? LOL b+!

Határátkelő 2020.09.05. 23:27:32

@fkv.115: A rasszista, kirekesztő, másokat hitük, származásuk alapján gyalázó kommentek itt nem jelennek meg. Sajnos neked (és még pár kollégádnak) nem sikerült megugrani ezt a nem túl komoly (egyébként a magyar alaptörvényben is szereplő) elvárást. Talán próbálkozz máshol.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.05. 23:40:57

@Shanarey: neked amugy van olyan napod, amikor nem foglalkozol orban viktorral? olyan vagy mint a szeka, elvileg ellenzeki blog, de minden posztjuk arrol szol, hogy orban mit csinalt, mit nem csinalt, mit gondolt vagy mit nem gondolt. aztan csodalkoznak ha az emberek vallat vonnak es valasztaskor behuzzak az x-et ra, mert a csapbol is az folyik hogy mindent o intez. mint az esetszamok novekedeset augusztustol szerte europaban ugye.

Csodabogár 2020.09.05. 23:44:28

@Bredpitt Monika: Akkor szegények igazán nem tudhatták, hogy szeptember 1-től bezárják az országot.

Almandin 2020.09.06. 07:11:50

@Arthamyr: Nem egy helyről hallottam, hogy sok nyugati országban (Svédországban pl.) nem lehet büntetlenül kritizálni pl. a bevándorlókat, mert egzisztenciálisan lehetetlenítenek el. Egy Svédországba települt lengyel férfi azt mondta egy riportban, hogy ez hasonlít a kommunista Lengyelországban tapasztaltakhoz, csak ott börtönbe is zárhatták az embert, Svédországban meg kirúgnak a munkahelyedről. Én úgy képzelem, hogy vége lehet egy karriernek, hogy manapság divat HR-es körökben az előzetes leinformálás. Érdeklődnek a korábbi munkahelyen, így kiderül a dolog.
Az USA-ban is érdekes dolgok vannak. Jelenleg a BLM mozgalom szélsőségesei próbálnak az egész társadalmon uralkodni. Egy egyetemen tanító nőt pl. azért rúgtak ki, mert véletlenül elaludt egy, a feketék helyzetéről szóló előadáson.
A homofób megnyilvánulásokkal is kezd hasonló lenni a helyzet. Nyugaton egyre több helyen már azért is ugorhat egy karrier, ha betegségnek tartod a homoszexualitást. Még akkor is, ha egyébként toleráns vagy velük. Ez már igazi véleményterror, a demokrácia megcsúfolása.

nemecsekerno_007 2020.09.06. 07:11:50

@Bredpitt Monika: Ha nincs itthon nyugdíjas családtagod akkor oké. Te nem kerülsz nekünk pénzbe. Legalább most nem.

Almandin 2020.09.06. 07:11:51

@Határátkelő: Gondolom, akkor azért nem közölted le a második hozzászólásomat, mert le mertem írni, hogy a felmérés kérdéseit azért tartom rossznak, mert nem képes árnyalni. Ugyanis nem mindegy, hogy milyen kulturális hátterű kisebbségit vagy bevándorlót tolerál valaki. A népek szokásai ugyanis eltérnek, és létezik olyan, hogy két nép tömegesen együtt élve nem kompatibilis egymással. Ez akkor is így van, ha Merkel asszonyság és a hozzá hasonlóak az ellenkezőjéről akarnak mindenkit meggyőzni.

Bredpitt Monika 2020.09.06. 08:30:24

@nemecsekerno_007: akkor örüljünk együtt, hogy még hasznom is van, mert én viszont fizetem a te szüleid nyugdíját, ezek után remélem rájöttél, hogy nagyjából egy hajóban evezünk....

gyere ki te is ma és szurkolj azoknak a fiataloknak , akiknek még számít a szabadság, nemcsak az, hogy ki kinek fizeti a nyugdíját, ja és amikor kint voltam az USA ban, még kintről is fizettem a NAV nak a havi 7ezer forintot......szóval gumikesztyűben kezet rázhatsz velem.......lol

Bredpitt Monika 2020.09.06. 08:45:18

@kárárámaispj: igen, de nekem ez nem volt egyértelmű a szövegből (ami legyen az én értelmezési gyengeségem), akkor lenne egyértelmű, ha az lenne odaírva, hogy magyar állampolgár nem magyar állampolgárságú hozzátartozója...(ez a 408/2020 ban már le van írva)

ráaadásul most szeptember 1 előtt, amikor már tudtuk, hogy le lesznek zárva a határok Gulyás Gergely külön elmondta a sajtótájékoztatón, hogy ezek a külföldi házastársak még nincsenek belefoglalva a rendeletbe .....

ezek után pedig azt még mindig elég érdekesnek találom, hogy az, hogy házassagi anyakönyvi kivonatot hozza magával nincs leírva sehol, ezt telefonon mondták nekem az usa nagykövetségén és a magyar konzuli szolgálat zöld számán.

és tegnap még külön azt is javasolták, hogy hívjuk fel a new yorki főkonzulátust, szóval csak kissé bonyodalmas a dolog....

Bredpitt Monika 2020.09.06. 08:52:13

@Csodabogár: ez az egész nagyon átláthatatlan így, ráadásul tegnap meséli férjem , hogy két napja beszélt egy haverjával, aki brit és amerikai állampolgár, csakúgy, mint a szülei (eredetileg britek, a fiú Angliában született) , Londonba repült az ott elő szüleihez, abban a hitben, hogy a rendelkezések szerint beléphet az országba és a reptérről visszafordították.......

kérdeztem a férjemtől, nem csinált e hisztit a reptéren, azt mondta, de , erre azt mondták neki a hatósági emberek, hogy választhat, vagy felül és utazik, mint a többiek, vagy felül és utazik bilinccsel

Arthamyr 2020.09.06. 10:02:35

@Almandin: tulajdonképpen abban igazad van, hogy egy karrier, de főleg állás _ugorhat_, ha az illető túllép a szalonrasszizmuson, vagy egyéb gondjuk van vele, és ezt használják ürügynek az eltávolítására. Kár is volt ezt vitatnom, ez előfordul, de ez nem jelentős probléma.

Viszont semmiképpen sem jellemző ez, én valamiért ezt olvastam ki a hozzászólásodból, és ezt vitattam.

A HR esek mindenhatósága miatt is kár aggódni...

Bredpitt Monika 2020.09.06. 10:53:50

@Shanarey: nagyjából szerintem is ez az igazság, és a nagyon szomorú,.....

most mesélte tegnap egy kerületbeli anyuka, hogy úgy engedhették a gyereket iskolába, hogy ki kellett tölteni egy nyilatkozatot, amiben az volt, hogy büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy gyermekének nincs fertőző betegsége.....mondtam neki, remélem nem írtad alá, azt mondta úgy írta alá, hogy áthúzott egy részt és helyette azt írta TUDOMÁSOM SZERINT nincs fertőző betegsége....

felháborító, hogy teljesen le van tolva a felelősség az emberekre, mikozben még mindig ott tartunk, hogy nem óhajtanak tesztet csinálni, csak akkor , ha közvetlen hozzátartozó lett pozitív, az tök mindegy, hogy már te is köhögsz, de azért írd alá, hogy tuti nem fertőz a gyereked.......

kíváncsi leszek mi lesz ha a suliban lesznek fertőzöttek..

desw 2020.09.06. 11:49:00

@Határátkelő:

"A rasszista, kirekesztő, másokat hitük, származásuk alapján gyalázó kommentek itt nem jelennek meg. Sajnos neked (és még pár kollégádnak) nem sikerült megugrani ezt a nem túl komoly (egyébként a magyar alaptörvényben is szereplő) elvárást. Talán próbálkozz máshol. "

Az én két kommentemben mi volt a raszsista és/vagy kirekesztő?

Az elsőben csak a magyar kisebbségek/emigránsok igencsak más megítéléséről írtam, ill. a nyugati hülyelibsi píszíről és véleménydiktatúráról.

Az másikban svejcingerenek írtam, hogy a bezzeg Svecjból mért' a foss Magyarba' jön dokihoz.

desw 2020.09.06. 11:49:12

@Bredpitt Monika:

"ja és amikor kint voltam az USA ban, még kintről is fizettem a NAV nak a havi 7ezer forintot."

:DDDDDD

Ez nyilván nagyon klassz a magyar adófizetőknek, hogy te 7 ezer forintért a magyar TB terhére kezelteted magadat, nem mellesleg jó eséllyel illegálisan. (egyszerrre 2 helyen nem lehet TB-d)

kárárámaispj 2020.09.06. 11:49:37

@Arthamyr:
"Ő nem normális ember, hanem híresség, nem átlagos karrierrel, és köszöni szépen, nagyon jól van. "
Hát oké, akkor nyertél.
Ha azt mondom, hogy átlag Joe Doe-t elbocsájtották, mert a vállalati bulin négerezett, akkor arra linket kérsz. Csakhogy átlag Joe Doe elbocsájtását nem írja meg semmilyen híroldal. Akinek a dolgait megírják az nem átlagember, hanem híresség, az pedig neked nem számít.
Így körbe is értünk.

kárárámaispj 2020.09.06. 11:49:46

@M. Péter:
Hogyhogy miért? Mert míg áprilisban mindenki betartott mindent, maradt a seggén otthon, most kötelező határátkelni meg bulikázni.
Áprilisban üresek voltak a boltok, a vendéglátók, az utcák. Minden. Nézd meg most.

kárárámaispj 2020.09.06. 11:50:06

@Shanarey:
"Elkezdtek szűrni, és találtak egy rakás fertőzöttet, akik nem igazán betegek. Ugyanezt megtalálhatták volna korábban is, de akkor épp laposították a görbét, így nem akartak túl sok fertőzőt találni. Most viszont riogatnak a második hullámmal, s ennek bizonyítására most megtalálták azokat aki fertőzöttek, de nem betegek."
Ennek ugye ellentmond a 3 egyetem által elvégzett 17ezer teszt, amely világosan bebizonyította, hogy 0,02 - 1% lehet a lakosság átfertőzöttsége.
"A statisztikák szerint, az emberek 80%-a, ha megfertőződik, de szinte tünetmentesen át is vészeli a dolgot.

"A statisztikák szerint, az emberek 80%-a, ha megfertőződik, de szinte tünetmentesen át is vészeli a dolgot."
Ennek meg az mondd ellent, hogy 5-10% belehal. 20% körül van az, aki kórházi ápolásra szorul. A tünetmentességet meg enyhe tüneteket nem kéne összekeverni. Ténylegesen tünetmentes 18-20%, a többiek tudják, hogy valami nem stimmel.

kárárámaispj 2020.09.06. 11:50:14

@droid_: A tesztek száma azért nő, mert van értelme, hogy kit teszteljenek le.
Áprilisban amikor volt mondjuk 20 gyanús eset , azoknak a kontaktjait mondjuk 20x 10 embert teszteltek.
Most van gyanús eset napi 200.

kárárámaispj 2020.09.06. 11:51:36

@Bredpitt Monika:
" de nekem ez nem volt egyértelmű a szövegből (ami legyen az én értelmezési gyengeségem), akkor lenne egyértelmű, ha az lenne odaírva, hogy magyar állampolgár nem magyar állampolgárságú hozzátartozója..."
MÁR BOCS. Nem rohadt egyértelmű??
Magyar állampolgár ill. hozzátartozója. Ebben neked miért nem egyértelmű, hogy a hozzátartozó nem magyar állampolgárságú hozzátartozót jelent????? HA a magyar állampolgár hozzátartozója magyar állampolgár, akkor neki nem kell külön jogszabályt írni vagy kiemelni, hiszen ő is magyar állampolgár.

Ugye nem csodálkozol, hogy a akit felhívtál kiröhögött?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 11:51:53

@Bredpitt Monika: "akkor lenne egyértelmű, ha az lenne odaírva, hogy magyar állampolgár nem magyar állampolgárságú hozzátartozója"

a hozzatartozo vagy magyar allampolgarsagu vagy nem, harmadik eset nincs. ha a hozzatartozo magyar allampolgarsagu, akkor ugyanaz vonatkozik ra mint barmilyen magyar allampolgarra, akar hozzatartozoja valakinek akar nem, hiszen magyar allampolgar. igy ha kulon emlitik valahol a magyar allampolgar hozzatartozojat, akkor teljesen nyilvanvalo hogy nem magyar allampolgar hozzatartozorol van szo. lehet hogy ezert volt arrogans az illeto telefonon.

kárárámaispj 2020.09.06. 11:52:32

@Bredpitt Monika:
Egyébként azért egészen elképesztő egy valami vagy te.
Szóval, annyit képtelen vagy értelmezni, hogy "magyar állampolgár és hozzátartozója" mit jelent, de azért marhára tudod, hogy hogyan kéne egy világjárványt kezelni, és hogy ki mit csinál rosszul.

"felháborító, hogy teljesen le van tolva a felelősség az emberekre, mikozben még mindig ott tartunk, hogy nem óhajtanak tesztet csinálni, csak akkor , ha közvetlen hozzátartozó lett pozitív,"
Ez ugye így egy marhaság, a te agyszüleményed. Akkor eszerint soha senkit nem tesztelnek le, csak egy családot. Hazugság. Akkor tesztelnek, ha megalapozott a gyanú, ennek pedig megvannak a szakmai alapjai ( tünetek, kontakt, olyan országból érkezik, stb.)
Ugyanis egyébként naponta tesztelhetnének gyakorlatilag mindenkit. amikor volt összesen (!) 300 hivatalos fertőzött az országban, csak nekem volt 8 olyan ismerősöm aki meg volt győződve, hogy ő már elkapta.

" az tök mindegy, hogy már te is köhögsz, de azért írd alá, hogy tuti nem fertőz a gyereked......"
Ugye az van, hogy ha gyanús vagy, akkor alapból maradj otthon, ne írkálj semmit alá, mert ott sem szabad lenned, igaz? Akkor?

És jobb, ha tőlem tudod, hogy pont a hozzád hasonlóak miatt van járvány. Mert te vagy az, aki feltelefonál mindenkit, hogy világjárvány alatt ő meg a férje most akkor hogyan és miképpen utazhat.

svajcineger 2020.09.06. 12:02:33

@desw:
Azert mert sokkal nagyobb a bizalmam a magyar orvosok irant.

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:04:17

@kárárámaispj: nem röhögött ki, viszont én magyaráztam el neki, azt amit az előző hívásból a kollégája értelmesen el tudott mondani.....(az egyetlen ,aki n ormálisan tudott velem beszélni, és nem a magas lóról szólt hozzám mint a másik kettő)

a többihez meg annyit, hogy addig amíg nekem nem teljesen egyértelmű egy ilyen rendelet, addig nem tudom azt közvetíteni a férjemnek, hogy induljon el, túl sokat fog veszíteni rajta...és túl sok az ellentmondás, amint leírtam, de hát látom sikerült levonni a következtetést....

még egyszer leírom, hogy amit telefonban elmondtak az nincs a rendeletbe leírva, azért ez elég ellentmondásos továbbra is....

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:06:56

@droid_: vagy lehet, hogy azért volt arrogáns, amiért te most......amit nem tudok megfejteni, miért kell ezeket ilyen vehemensen védeni? nem látod, hogy milyen szinten szarnak az emberekre?

ja és egy kérdés, hogy értelmet is kapjunk már a rendeletek kapcsán, miért jöhet be valaki egy V4 es országból? komolyan kérdezem

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:07:46

@desw: már bocs, de ki mondta, hogy egyszerre két helyen volt tb m?

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:08:22

@kárárámaispj: javítás, nem valami vagyok, hanem valaki

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:12:09

@kárárámaispj: hazugság.......közlöm veled , hogy nem hazugság, vagy elhiszed vagy nem..........

és igen letolják a felelősséget, te aláírnál egy ilyen nyilatkozatot?

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:33:38

@desw: azt kíváncsiságból kérdezem, hogy mióta van életben az a törvény, miszerint nem lehet két helyen biztosításom, csak azért kérdezem, mert olyan jól informáltnak tűnsz az életemmel kapcsolatban, én 1999 től 2006 ig voltam sz USA ban, aztán meg 2013-2014 ig, amúgy meg azért választottam a tb fizetést, mert anno, azt az infot kaptam a hatóságoktól, hogy ha megmarad a lakcímkártyám, akkor kötelező fizetni a tb t...

szóval rá is voltam kényszerítve, fogorvoshoz magánrendelésre járok, amúgy meg alig járok dokihoz, de tök mindegy, mert fizetem a járulékokat, mivel nem feketén dolgozom és mégis nekem kell kicsengetni a pénzt a tesztért, szerinted ez rendben van?

Arthamyr 2020.09.06. 12:36:53

@kárárámaispj: mint fentebb leírtam másnak írt válaszomban, azt nem vitatom, hogy ez előfordul. Erről link sem kell, nem kell alátámasztani semmivel, én is így gondolom.

Azt vitatom, hogy ez nem ritka eset volna, illetve a jelenség jelentős probléma volna "nyugaton". Én itt éltem 8 évig, sehol sem tapasztaltam, és a közbeszédben sosem volt ez a fő téma.

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:46:30

@kárárámaispj: "És jobb, ha tőlem tudod, hogy pont a hozzád hasonlóak miatt van járvány. Mert te vagy az, aki feltelefonál mindenkit, hogy világjárvány alatt ő meg a férje most akkor hogyan és miképpen utazhat. "

most elmesélek valamit, amire megint írhatod , hogy hazugság, de mégsem az.....

abba a suliba ahová a lányom jár, egy napig nem mehetett egy tanuló, mert az apja kamionsofőr, mondjuk érthetetlen, hogy miért csak egy napig és aztán mindenféle teszt nélkül mégis miért mehetett utána?

kérdésem, ha miattam van a járvány, akkor a kamionsofőr miatt is van? és ha történetesen lenne egy cseh férjem, aki bejöhet, mert a nagy fehér isten megengedi neki, akkor is miattam lenne a járvány?

desw 2020.09.06. 12:52:43

@Bredpitt Monika:

Ha az USÁ-ban nincs TB-d (miért nincs?), és van magyar lakcímed, akkor kötelességed fizetni a magyar TB-t => semmi hőstett nincs a havi 7 ezres befizetésedben.

kárárámaispj 2020.09.06. 12:53:11

@Bredpitt Monika:
Jó, biztos a jogalkotással van baj, hogy te, egyedüliként nem bírsz egy olyan bonyolult szöveget értelmezni, hogy "magyar állampolgárok és a hozzátartozóik" ból a hozzátartozóik egyértelműen nem magyar állampolgárok...

Gondolkozz el ilyen bonyolult megfogalmazásokon, hogy "nők és 18 év alattiak ingyen bejöhetnek" vajon vonatkozik-e a 17 éves fiadra...

kárárámaispj 2020.09.06. 12:53:55

@Bredpitt Monika: De, hazugság. Olyan nincs, hogy csak azt tesztelnék, akinek a hozzátartozója fertőzött - megint mondom, akkor gyakorlatilag a tesztelés befejeződne egy családnál és 5 fertőzött lenne maximum az országban. Ne hazudozz, ez nem igaz.

"nem látod, hogy milyen szinten szarnak az emberekre?"
Nem, nem látom- pont azt látom, hogy sokkal jobban odafigyeltek az emberekre, mint mondjuk az olaszok, vagy a svédek. Igen, nyilvánvalóan végesek a kapacitások, és amiatt nem lehet naponta letesztelni 10 millió embert, mert te úgy gondolod. Ja, és arrogáns az ügyintéző, mert ahelyett, hogy érdemi munkát tudna végezni, bradpittmónikának kell elmagyaráznia evidens, minden olvasni tudó ember számára egyértelmű dolgokat.

"ja és egy kérdés, hogy értelmet is kapjunk már a rendeletek kapcsán, miért jöhet be valaki egy V4 es országból? komolyan kérdezem"
Ez téged miért foglalkoztat? Én komolyan kérdezem. Ha hoznak bármilyen szabályt az ellen te hőbörögsz, és példálózol, hogy az miért nem úgy van. Miért azzal kell foglalkoznod, hogy xy másik mit és miért csinál?
Nem tudom, hogy miért, gondolom a V4ben jóval alacsonyabb a fertőzöttség mértéke mint az osztrákoknál vagy Romániában.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 12:54:18

@Bredpitt Monika: en siman alairnam. nem attol keletkezik buntetojogi felelosseged hogy alairod hogy tudataban vagy. es nem is toljak sehova. ha tudtam vagy tolem elvarhato hogy tudjam (mert orvosi papirom van rola amit el kellett volna olvasnom) akkor esetleg felelos lehetek (miben is?). ha nem tudom es nem is kellett volna rajonnom (pl a papirbol amit el kellett volna olvasnom) akkor tokmindegy mit irtam ala, nem leszek felelosebb. mondjuk ezt a nyilatkozat keszitoje is tudhatna.

a konkret beutazasi kerdesben egy teljesen egyertelmu szabalyt keptelen voltal megerteni. egy olyan szabalyt raadasul ami lehetove teszi a ferjednek hogy egyszeruen csak latogatoba utazzon magyarorszagra a jarvany kozepen. nem hiszem hogy ez "ezek" hibaja. leirhatod hogy az o hibajuk, en meg leirhatom hogy a tied. te megkerdezed miert kell "ezeket" vedeni, en megkerdezem miert kell "ezeket" tamadni. amugy kik az "ezek"? a telefonos segitseged tobben voltak?

desw 2020.09.06. 12:54:33

@Bredpitt Monika:

"amúgy meg azért választottam a tb fizetést, mert anno, azt az infot kaptam a hatóságoktól, hogy ha megmarad a lakcímkártyám, akkor kötelező fizetni a tb t...

szóval rá is voltam kényszerítve, . . . "

Ez így van! Ezért nem hőstett a 7ezres befizetésed.

" de tök mindegy, mert fizetem a járulékokat, mivel nem feketén dolgozom . . . "

Akkor miért fizetsz 7 ezret?? Ezt nem értem?

"és mégis nekem kell kicsengetni a pénzt a tesztért, szerinted ez rendben van? "

Ha beteg leszel és tesztet csinálnak, azt a TB fizeti.

Azt szerintem rendben van hogy az ide-oda utazgatoknak nem az állam fizeti a tesztet.

Bredpitt Monika 2020.09.06. 12:58:04

@kárárámaispj:" Ez téged miért foglalkoztat?"

csak azért, mert ha az én amerikai férjem miatt van járvány, akkor nagyon is igazságtalannak tartom, hogy én kapok ilyen kirohanásokat, míg onnan bejöhetnek az emberek. Téged miért nem foglalkoztat?

Bredpitt Monika 2020.09.06. 13:00:14

@desw: olvasd már el még egyszer amit fent írtam, nem most fizetem a 7000 forintot, akkor fizettem , amikor külföldön voltam, amúgy nem írtam , hogy hős vagyok.......

Bredpitt Monika 2020.09.06. 13:06:23

@desw: "Ha beteg leszel és tesztet csinálnak, azt a TB fizeti.

Azt szerintem rendben van hogy az ide-oda utazgatoknak nem az állam fizeti a tesztet."

a kolléganőmhöz kétszer nem ment ki a mentő, hagyták otthon szenvedni, és most ott tartunk emiatt, hogy mire magának kifizette a tesztet addigra negatív lett , tehát ő nincs is a fertőzöttek listáján...konkrétan még annak sem csináltak tesztet, aki beteg volt, nem hogy a hozzátartozónak,

a másik, meg hogy én nem csak akkor kell majd teszteltessem magam, ha beteg vagyok, hanem akkor is ha a suliban majd beteg lesz valaki, vagy minden köhintésre két hét karantén lesz, illetve az amit az értekezleten elmondtak nekünk, egy sulit távoktatásra ítélni az operatív törzs hatásköre lesz......senki más nem dönthet ilyen ügyben....

de távoktatás ide vagy oda, én akkor is szeretnék tesztet csináltatni, ha a suliban valaki fertőzött lesz, akkor is megcsinálják?

Bredpitt Monika 2020.09.06. 13:08:53

@droid_: erre már válaszoltam egy párszor, de még elmondhatod, hogy képtelen voltam megérteni, egyáltalán nem egyértelmű még mindig, hiszen nincs leírva, viszont két helyen is azt mondták, hogy hozza magával tutira a kivonatot, és ha nem hozná, akkor mi lenne , hazavágnák a reptérről? kicsit egyértelműbben kellene fogalmaznia a törvényhozóknak....

Shanarey 2020.09.06. 13:20:17

@kárárámaispj:

Okoska, ugorj neki még egyszer, s nézd meg mennyit emelkedett, a koronavírus betegek aránya a kórházakban. A tavaszi hullámmal ellentétben, a fertőzöttek számának növekedése, alig látszik a kórházban kezeltek számának növekedésében. Vagyis főleg azokat találják meg, akiknek alig, avagy szinte semmi tünetük nincs, és nem szorulnak kórházi ellátásra.

Bredpitt Monika 2020.09.06. 13:20:29

@kárárámaispj: "Nem, nem látom- pont azt látom, hogy sokkal jobban odafigyeltek az emberekre, mint mondjuk az olaszok, vagy a svédek."

lássuk csak, hogy is kezdődött az egész azon a bizonyos péntek reggelen a Kossuth rádióban, Orban megfenyegette a pedagógusokat, hogy ha nem akarnak suliba menni akkor majd mehetnek fizetés nélküli szabadságra......

estére viszont már bejelentették, hogy hétfőtöl nem lesz suli, miért ?

azért , mert a Fidesz is azt m ondta, hogy be kell zárni a sulikat, szóval a mindent tudó nagy fehér istenünk ellen fordultak a saját emberei....és igen, talán van a fideszben is pár ember, aki látja hogy mennyire leszarja fent az a pár ember a népet.....csak sajnos akkor is egyutt nyomják a gombot minden szavazásnál, szóval konkértan, ők csak helyezkednek, nincs vér a pucájukban, hogy ellentmondjanak ennek a hólyagnak, ha esetleg te is köztük való vagy kérd ki magadnak.......

Shanarey 2020.09.06. 13:22:45

@desw:

Van magyar lakcímem, s nem fizetek TB-t. Mónikának sacc per kb nem ez volt a helyzet, az USA, az nem EU. AZ USA-ban, nem automatikus a TB fizetés.

Shanarey 2020.09.06. 13:28:40

@Bredpitt Monika:

Ez az én bajom is a suliba járással. A gyerekeket, szinte alig érinti ez a betegség, de a vírust gond nélkül terjesztik, vagyis a nagyapó, nagyanyó, aki esetleg délután a gyerekre vigyáz, ebbe gond nélkül bele halhat. Nem beszélve a 60 feletti tanárokról, avagy a nem túl egészséges szülőkről. Van egy marék olyan betegség, amellyel vígan el lehet lenni, de a Koronavírussal együtt halálos az emberekre.

Shanarey 2020.09.06. 13:36:54

A "hanyatló" nyugaton ez így megy:

infovilag.hu/ingyenes-koronavirus-teszt-a-horvatorszagbol-hazatert-becsieknek/

Angliában szintén ingyenes, mindenkinek, aki tesztet akar csináltatni.

M. Péter 2020.09.06. 13:43:34

@kárárámaispj: Fejtsd ki részletesebben, hogy egy miért vezetett az esetek számának megtízszereződéséhez 10 nap alatt pont most, és miért nem korábban.

Bredpitt Monika 2020.09.06. 13:44:09

@Shanarey: ezt a cikket a 444.hu n olvastam, érthetetlen, hogy miért kell ennyire elzárni előlünk az ingyenes tesztelést...

de hát ugye erre is mit mondott Cecília az elején, a negatív teszt ráaadásul azt a biztonságérzetet kelti az emberben, hogy ő nem beteg és ez rosszabb, mintha nem tesztelnék......jézus

inkább el kellene magyarázni nekik, hogy a negatív teszt után is viselni kell a maszkot, de hát erre is azt mondta Cecília az elején, hogy nem kell maszk....

dikusz. 2020.09.06. 14:15:28

@Muscari: Én nem túl régen, talán 4-5 éve szólok hozzá rendszeresen, és olvasom napi szinten a blogot.
Miért ne ismernélek, még arra is emlékszem, hogy akkoriban idősgondozással foglalkoztál, és te is gyakran kommenteltél a posztoknál. De arra, hogy posztot írtál (lehet, akkor, amikor még nem olvastam a blogot) nem emlékeztem. Valami rosszat írtam azzal, hogy jeleztem, miért késhet H.Á.válasza?

dikusz. 2020.09.06. 14:18:14

@Almandin: Az fkv.115 a te egyik nicked?

KissGecihuszár 2020.09.06. 14:25:48

@Határátkelő: sorry, ha bántónak érzed, de úgy érzem, hogy kissé szenzitívvé váltál, mert megint deletelted a tegnap 17h körül elküldött kommentemet, amiben semmi különösebb nem volt.

Határátkelő 2020.09.06. 14:27:55

@KissGecihuszár: Arra gondolsz, amiben azt állítod, hogy évek óta Németországban élsz, miközben augusztus 20-án egy másik blogon azt írtad, hogy évek óta a Balatonnál élsz? Ja, szenzitívek vagyunk arra, ha teljesen hülyének néznek. Legalább próbálkozz be egy másik kamu profillal, mint oly sokan.

desw 2020.09.06. 14:28:26

@Bredpitt Monika:

Ezt írtad:

" ja és amikor kint voltam az USA ban, még kintről is fizettem a NAV nak a havi 7ezer forintot......szóval gumikesztyűben kezet rázhatsz velem.......lol "

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 14:28:41

@Bredpitt Monika: te most miert hisztizel meg mindig? a ferjed bejohet csaladlatogatasra. ez eleve igy volt a rendeletben, teged kulon ki is oktattak rola. ha cseh lenne a ferjed akkor is bejohetne.

tb-re, azaz adofizetoi penzbol akkor csinalnak neked barmilyen, azaz barmilyen laborvizsgalatot ha az orvos indokoltnak latja. nem a beteg donti el, mi kell neki. melyik orszagban van ugy, hogy a beteg kigondolja mit szeretne vizsgaltatni es a biztosito kifizeti neki?

a kolleganod peldaja nagyszeru, nem teszteltek tb-re, elment maganba, ahol negativ lett, es ebbol azt vonod le, hogy koronavirussal fertozott volt :D

desw 2020.09.06. 14:28:48

@Bredpitt Monika:

Nyilván orvosok döntik el hogy mikor találják szükségesnek a teszt elvégzését. És jól van ez így. Ne a hipochonder Gizi mami döntse el, hogy mikor legyen teszt, ill. ha akar ennek ellenére, akkor fizesse.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 14:28:57

@Bredpitt Monika: jo, hat neked nem egyertelmu, hogy amikor magyar allampolgar hozzatartozojat kulon emlitik, akkor ebbe beleertik a nem magyar hozzatartozot is. amugy mit tanitasz?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 14:29:17

@Bredpitt Monika: azert mert akkoriban naprol napra valtozott a jarvanyugyi helyzet es az errol szerzett informaciok. nem csak nekunk hanem a donteshozok szamara is. es igen, a naprol napra azt is jelentheti, hogy reggel meg a korabbi napok alapjan hozott dontesekhez merten nyilatkoznak, estere pedig uj informaciokat dolgoztak fel es ezek alapjan uj donteseket hoznak.

de ez lenyegtelen ahhoz kepest, hogy miben kulonbozik az hogy
- egyes tanarok onhatalmulag nem mennek be dolgozni es kesz
- az iskolarendszert kotelezoen atallitjak tavoktatasra ahol az oktatasi kotelesseget ugyanugy teljesiteni kell, amennyire csak a techinkai korulmenyek lehetove teszik.

ezt kell magyarazni vagy tanitokent te is erzed a kulonbseget?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 14:29:34

@Shanarey: hangulatos tortenet. mi lett a vege? azt gondolom feltetelezhetjuk hogy kis csalad ertelmes ember modjara viselkedik es marad otthon a valagan, varja a vizsgalatot, nem flangal el maganlaborokba. ha esetleg megis nagyon szeretne maganlaborba flangalni akkor ott elore szol hogy igazolt fertozottel egy haztartasban (egy agyban) el. es ha azt mondjak neki hogy nem fogadjak emiatt, akkor nem okoskodik hanem marad a valagan es varja a tb-s vizsgalatot. szerintem nem tul nagy elvaras.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 14:29:47

@M. Péter: nocsak, azt sugallod hogy hazugsag az esetszam hirtelen novekedese es masoktol varod hogy bizonyitsak az ellenkezojet? nyilvan tisztaban vagy vele hogy a konkret betegek adatainak es korulmenyeinek pontos ismerete nelkul ez nem lehetseges. mindazonaltal, a vizsgalt idoszakban:

teny, hogy az ismert fertozottek szama szerte europban ujra novekszik. teny, hogy a magyarorszagon elvegzett koronavirus tesztek szama is novekszik. teny, hogy e ketto egyuttes hatasa akkor is szorzatukkal aranyos ha a tesztek es esetek teljesen veletlenszeruek, egymastol fuggetlenek. az is eleg valoszinu hogy az ismert fertozottek kornyezetet tesztelik elsosorban, nem random embereket (ezt nyugodtan vitasd ha ertelmet latod). ekkor a szorzatuknal is nagyobb aranyban novekszik az ismert esetszam, ti. a tesztek egyre nagyobb valoszinuseggel lesznek pozitivak.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 14:29:56

@Bredpitt Monika: nem csak a banya beszelt osszevissza a maszkokrol hanem mindenfele a vilagban osszevissza beszeltek rola, ami talan osszefugg azzal hogy mindenfele a vilagban hirtelen hiany lett maszkokbol. ami azt illeti meg mindig osszevissza beszelnek paran, ld. a par napja szobakerult hollandiat.

desw 2020.09.06. 14:30:19

@Shanarey:

"A "hanyatló" nyugaton ez így megy:

infovilag.hu/ingyenes-koronavirus-teszt-a-horvatorszagbol-hazatert-becsieknek/

Angliában szintén ingyenes, mindenkinek, aki tesztet akar csináltatni. "

Fuuu b+, de csúsztatsz!

www.nhs.uk/conditions/coronavirus-covid-19/testing-and-tracing/get-a-test-to-check-if-you-have-coronavirus/

"Who can get a test

Anyone with coronavirus symptoms can get a test.

Coronavirus symptoms are:

a high temperature
a new, continuous cough
a loss or change to your sense of smell or taste

You can get a test for someone you live with if they have these symptoms. Do not get tests for people you live with who do not have these symptoms."

www.total-croatia-news.com/travel/45829-vienna-authorities-organise-free-coronavirus-testing-for-austrians-returning-from-croatia

"ZAGREB, Aug 17, 2020 - The authorities of Vienna have made it possible for all Austrians who returned from holidays in Croatia on August 7-16 to get tested for the coronavirus free of charge until August 21."

desw 2020.09.06. 14:30:25

@Shanarey:

"Van magyar lakcímem, s nem fizetek TB-t. "

Mivel tudod igazolni, hogy van máshol TB-d, így nem kell fizetned a magyart

Almandin 2020.09.06. 14:30:40

@desw: Nekem se ment át egy kommentem, mert leírtam, hogy nem mindegy, milyen kisebbség él az ember mellett. Van olyan, hogy valaki bizonyos nációk mellett békésen elvan, de mások mellett nem, mert ahol tömegesen megjelennek, leromlik a közbiztonság. A felmérés kérdésfeltevése ezért rossz, mert egy kalap alá vesz mindenféle kisebbségit és bevándorlót.
Határátkelő szerintem azokat a szabályokat alkalmazza, amit Nyugaton sok helyen, pl. Svédországban. Vannak problémák, amiket tilos még csak említeni is, mert rasszistának leszel minősítve.
A kommentem azért nem ment át, mert az egyik problémás nációt néven neveztem.
Na, ez a liberális véleményterror.

Almandin 2020.09.06. 14:31:15

@Arthamyr: Épp azzal van a baj, hogy te is szalonrasszizmusnak gondolod azt, ha valaki pl. nem ért egyet a tömeges muszlim bevándorlás támogatásával. Pedig az nem rasszizmus. A népek szokásai között vannak különbségek. Sokszor ezek annyira eltérőek, hogy a két nép nem tud egy területen harmonikusan együtt élni. Ennek semmi köze a bőrszínhez, ez kulturális kérdés.
Kirúgni meg szerintem még szélsőséges, neonáci, vagy kommunista nézetek miatt is csak akkor lehetne valakit normális esetben, ha ezzel rossz hatással lehet másokra. Pl. egy tanár, ha az órán hirdeti a nézeteit, kirúgható, mert a tanítványait szélsőséges irányban befolyásolja. De pl. egy informatikus, mérnök, vagy gyári munkás esetében nincs hatással a munkavégzésre, ha ilyen nézetei vannak. Arra kell csupán megkérni az embereket, hogy a munkahelyen ne politizáljanak. Abból ugyanis csak széthúzás, viszálykodás származik.
Nyugaton már ott tartanak, hogy homofóbia és szexizmus miatt is rúgnak ki embereket. Tehát mindenről megmondják, mit kell gondolni és érdekes módon a szélsőlibsi elveket akarják alapelvekké tenni. Pedig hogy ki mit gondol a homoszexualitásról, vagy mennyire női egyenjogúság-párti, egyrészt magánügy, másrészt az esetek többségében nem befolyásolja a munka minőségét.

Almandin 2020.09.06. 14:31:17

@dikusz.: Nem, nekem csak ez az egy van.

Shanarey 2020.09.06. 14:35:09

@Bredpitt Monika:

A kormány, ezen is keresni akar. A betegség, meg főleg az idősekre veszélyes, a kormány szempontjából azokkal meg csak baj van. Más okot, erre nem tudok elképzelni.

Shanarey 2020.09.06. 14:36:15

@desw:

Nem kellet "igazolni" megadtam nekik az itteni NI számot.

Shanarey 2020.09.06. 14:38:34

@desw:

Okoska, UK-ban élek. Az nem zavar hogy én, egy hónapig voltam Magyarországon, s két teszt kellett hozzá? Meg csináltattam s a kutya sem kérdezte, miért kellett nekem két teszt, és ingyen volt.
Vagyis én tudom miről beszélek, te nem.

Arthamyr 2020.09.06. 15:19:00

@Almandin: nem, a tömeges muszlim bevándorlás ellenzését nem tartom szalonrasszizmusnak, sőt magam is ellenzem, ahogy itt jó sok másik ember. Ezen nézet miatt - nem ürügyén - nem sok embernek lesz baja.
Az, hogy valakit megrángatnak pl. szélsőséges neonáci nézetei miatt, teljesen rendben van. Akitől annyira futja, hogy ezt beviszi a munkahelyére, az nem is való oda. Ez nem tartozik az elfogadott társadalmi normák közé. Az se fut be nagy karriert aki üvöltözik, vagy mondjuk köpköd az irodában...

Biztos olyan is előfordul, hogy valakit homofóbia vagy szexizmus miatt kirúgnak, de erre is ugyanazt tudom mondani, mint fentebb: nem jellemző.

desw 2020.09.06. 16:56:50

@Shanarey:

" Nem kellet "igazolni" megadtam nekik az itteni NI számot. "

:DDDDDDDDDDDDDDD Ezzel igazoltad, b+++++!

"Okoska, UK-ban élek. Az nem zavar hogy én, egy hónapig voltam Magyarországon, s két teszt kellett hozzá? Meg csináltattam s a kutya sem kérdezte, miért kellett nekem két teszt, és ingyen volt."

Mikor volt ez, Bocika? Ja, hogy változnak a dolgok . . .

KissGecihuszár 2020.09.06. 16:57:18

@Határátkelő: Miről beszélsz??? Hányszor találkoztunk a Határátkelős meetingeken, he? 2-szer, vagy 3-szor? Akkor is elmondtam, hogy kint dolgozom Németországban, most éppen Dresden mellett, de az OTTHONOM, a Hazám Magyarország és Balatonalmádi, ahová hazamegyek! Ezen mi a f@szom nem érthető? Találkoztunk, ismersz pontosan, akkor meg mi ez a beteges feltételezés?? Jézusmária, hol vagyok...

desw 2020.09.06. 17:07:07

@Almandin:

"A kommentem azért nem ment át, mert az egyik problémás nációt néven neveztem."

Ez lehetett nálam is. Csak bátorkodtam megkérdezni, hogy pl a Magyarországon élő tíz/száz?ezres kínaiak kiket zavarnak, ill. rejtettékkel miért más a helyzet.

Meg hogy talán a buta píszí miatt hazudniuk kell Nyugaton az embereknek, és nem mondhatják el, amit valóban éreznek a bevándorlókról és menekültekről.

Na, ez a liberális véleményterror. "

Ez az! Aztán meg csodálkoznak, ha a választásokon a helyükre, azaz a pöcegödörbe kerülnek.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 17:07:17

@Shanarey: persze es egyuttal a hulye nyugdijasok tartjak hatalomban a viktatort mert konnyen befolyasolhatok es bekajaljak a soros meg a migrans dumakat. bezzeg a fiatalok sose szavaznanak a fideszre. hanyszot lehet ezt olvasni. most meg ki akarjak irtani a sajat szavazobazisukat. azt ismered a megint duhbe jovunkbol, hogy hanyat csavartal ki neki? 10-et 5 centert...

Határátkelő 2020.09.06. 17:15:22

@KissGecihuszár: Határátkelős meetingen 1000%, hogy nem találkoztunk, de ez mindegy is. Ezt itt hagyom neked: "Nos, olyanként aki immár 5 éve Balatoni lakos, bár Almádiban élő, csak azt mondhatom, hogy 40 év vízfejbeli lét után ez egy felüdülés, mert amennyire élhetetlenné vált a vízfej a permanens dugókkal, botrányosan szar levegővel, kosszal-szállóporral, zsúfoltsággal, ezek után egy Balaton melletti életvitel kicseréli a testet&lelket." Ezt meg biztosan mi értelmezzük félre.

Shanarey 2020.09.06. 17:36:10

@desw:

Július utolsó hetében. De még mindig ingyenes, persze te honnan tudhatnád, ha egyszer sem csináltattál. Ha UK-ban élsz, görgess lejjeb az általad megadott linken és nyomd meg a start gombot

Ha ez bonyolult, akkor kezdjed innen:
self-referral.test-for-coronavirus.service.gov.uk/antigen/name

@droid_:

A nyugdíj a kulcs, az a részleg anyagilag igen csak deficites a kormány számára.

nemecsekerno_007 2020.09.06. 18:26:37

@Bredpitt Monika: Én nem írtam ilyet :) Nem kerülsz pénzbe, persze a NAV erről többet tudna mondani.

A végén a bullshit-et meg hagyjuk.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 18:48:28

@Shanarey: a nyugdijat nem a kormany fizeti, hanem mi. ellenben a szavazatokat a kormanypart zsebeli be, az allitolag fogalmatlan nyugdijasoktol, akiket eppen kinyuvasztanak, fondorlatosan a gyerekeken keresztul, szerinted.

szandekosan irsz csupa ostobasagot ugye? :)

Shanarey 2020.09.06. 18:53:03

@droid_:

Na mesélj, mennyit is fizettél anyukámnak?

Ostobaságot te írsz, mert a pénz az államtól érkezik, nem tőled, s a nyugdíj kifizetés több mint a jelenleg bevétel, de te ezt nem akarod látni.

www.portfolio.hu/befektetes/20180605/7-evvel-emelkedhet-magyarorszagon-a-nyugdijkorhatar-ha-igy-csokken-a-munkaero-287718

Pazuzu Daemon 2020.09.06. 21:09:31

@nemecsekerno_007: Hát, ja. Mennyivel jobban jársz, ha a határátkelő magával viszi a nyugdíjas szüleit is. Akkor még a nyugdíjat sem Magyarországon költi el. Mindamellett, hogy alapból hülyeség, amit állandóan írogatsz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.06. 21:09:41

@Shanarey: az allam sem a kormany :) total kepzavar.

mit kezdjek a linkkel, nem vagyok portfolio elofizeto, te igen? vagy neked eleg a vastag betu?

a nyugdijbiztositasi alap evek ota pozitivban volt, koltsegvetesi penz nelkul. a 2018-as evben nem, en is ugy tudom. ahogy az is igaz, hogy a szocho merteket, amely az alap bevetelenek nagyobbik reszet jelenti, eroteljesen csokkentettek. masik resze a nyugdijjarulek, amit mi munkavallalok dobunk ossze. a kedves anyukadat szemely szerinte nem tudom, mennyi most a nyugdija?

na most komolyan, ugye viccelodsz? :)

desw 2020.09.06. 21:10:06

@Shanarey:

"Ha ez bonyolult, akkor kezdjed innen:
self-referral.test-for-coronavirus.service.gov.uk/antigen/name"

:DDDDDDDDDDDDD

"There are no tests available right now

We are experiencing very high demand for testing at the moment. Please try again tomorrow.

More tests, both for drive-through sites and home delivery, will be made available tomorrow. Please visit this page then.

If your condition gets worse, or you do not get better after 7 days, use the NHS 111 online coronavirus service. Only call 111 if you cannot get help online. For a medical emergency, dial 999."

A bezzeg Angilában' :DDD

kárárámaispj 2020.09.06. 23:24:55

@M. Péter: "Fejtsd ki részletesebben, hogy egy miért vezetett az esetek számának megtízszereződéséhez 10 nap alatt pont most, és miért nem korábban."
Mit fejtsek ki? Egy-két hónappal korábban még mindenki be volt fosva, aztán augusztusban elengedte mindenki a gyeplőt. Ismerősök között is többen mentek külföldre, repkedtek, esküvőre mentek. Amennyire fegyelmezett volt az ország április-májusban annyira kurvult el augusztusban. Az összes többi országban is ez történt.
Lehet gyártani a konteókat.

M. Péter 2020.09.07. 01:48:19

@desw: Annak ellenére, amit ott írnak, minden tünet nélkül is lehet koronavírustesztet kérni. Most néztem, 3km-en belül több mint 500 időpont van holnapra.

kárárámaispj 2020.09.07. 06:06:44

@Bredpitt Monika:
"lássuk csak, hogy is kezdődött az egész azon a bizonyos péntek reggelen a Kossuth rádióban, Orban megfenyegette a pedagógusokat, hogy ha nem akarnak suliba menni akkor majd mehetnek fizetés nélküli szabadságra......
estére viszont már bejelentették, hogy hétfőtöl nem lesz suli, miért"
És? Elmehettek szabadságra? Megállt a tanítás? Nem volt suli hétfőtől?

"azért , mert a Fidesz is azt m ondta, hogy be kell zárni a sulikat, szóval a mindent tudó nagy fehér istenünk ellen fordultak a saját emberei...."
Ejha. Democracy at work? Nem nagy fehér isten, hanem érvekkel meggyőzhető miniszterelnök? Találtak megoldást arra, hogy legyen tanítás de ne legyenek a gyerekek tömegben?

"nincs vér a pucájukban, hogy ellentmondjanak ennek a hólyagnak, ha esetleg te is köztük való vagy kérd ki magadnak......."
Nem épp arra írtál példát, hogy ellentmondtak neki?
Nem vagy túl éles kés...

kárárámaispj 2020.09.07. 06:07:08

@Shanarey: "Okoska, ugorj neki még egyszer, s nézd meg mennyit emelkedett, a koronavírus betegek aránya a kórházakban. A tavaszi hullámmal ellentétben, a fertőzöttek számának növekedése, alig látszik a kórházban kezeltek számának növekedésében. Vagyis főleg azokat találják meg, akiknek alig, avagy szinte semmi tünetük nincs, és nem szorulnak kórházi ellátásra."
Okoska, és ez hol mond ellent bárminek is? Most már tesztelnek szerinted névsorban, vagy tornasorban, vagy pénzfeldobással?
Okoska, tavasszal bezárt az ország, csak sikeresen bekerült a vírus néhány idősotthonba. Ezért volt sok kezelt és halott.
Most meg ugyanúgy megy a kontaktkeresés mint eddig. Csak már nagyobb a kontaktok száma is.

kárárámaispj 2020.09.07. 06:08:05

@Bredpitt Monika:
Hallod, te tényleg tanár vagy? Szerencsétlen gyerekek. Remélem valami éneket vagy rajzot tanítasz, nem valami olyan tárgyat, amire szükségük is lehet valamikor is.

" kolléganőmhöz kétszer nem ment ki a mentő, hagyták otthon szenvedni, és most ott tartunk emiatt, hogy mire magának kifizette a tesztet addigra negatív lett ,"
Tehát akkor hiszti volt, nem koronavírus...

"tehát ő nincs is a fertőzöttek listáján..."
Még szép, hiszen nem volt az.
"konkrétan még annak sem csináltak tesztet, aki beteg volt, nem hogy a hozzátartozónak,"
Nem, okoska. Az nem elég, hogy a kolleganőd egyszer kitalálta, hogy ő most vírusos. Ha ez alapján csinálnának tesztet akkor napi 5 millió tesztet kéne csinálni. Tudod, kontakt kell, hogy elkapd a vírust.

"én nem csak akkor kell majd teszteltessem magam, ha beteg vagyok, hanem akkor is ha a suliban majd beteg lesz valaki, "
Nofene. Akkor most tesztelnek, vagy nem? Épp előbb írod, hogy nem tesztelnek még akkor sem ha beteg vagy, két sorral lejjebb meg ha köhög valaki a suliban, akkor tesztelnek? Nem túl következetes..
"vagy minden köhintésre két hét karantén lesz, illetve az amit az értekezleten elmondtak nekünk, egy sulit távoktatásra ítélni az operatív törzs hatásköre lesz......senki más nem dönthet ilyen ügyben...." Kinek kéne dönteni? Neked? Ugye nem gondolod komolyan?

"e távoktatás ide vagy oda, én akkor is szeretnék tesztet csináltatni, ha a suliban valaki fertőzött lesz, akkor is megcsinálják?"
Az, hogy te mit szeretnél senkit nem érdekel. Többek között itt ezen az oldalon is bebizonyítottad, hogy konteók gyártásán és rémhíreken kívül semmit nem értesz a járványügyhöz. Ha majd az orvos úgy dönt, akkor fognak tesztelni téged is. Attól, mert a sulidban találnak olyan gyereket, aki pozitív, viszont te a közelében nem voltál hetek óta, akkor téged nem fognak tesztelni. Tudod - szoros kontakt meghatározott ideig. Ez az orvosnak a tanult szakmája. Persze te jobban értesz hozzá, de ez maradjon benned ez a hatalmas tudás.

Shanarey 2020.09.07. 18:54:56

@desw:

Veled sem az a baj hogy tudatlan vagy, hanem az hogy bizonyítod.
Azért nincs elérhető teszt időpont, mert sokan igénylik, s a kapacitás nem végtelen. Ám még mindig ingyenes, de gondolom ehhez tudás kell hogy utánanézz, például kérdezd meg az Angliai magyarok Facebook csoportban.

Shanarey 2020.09.07. 18:58:04

@kárárámaispj:

Nem, sok nyaralásból hazatért személy, teszteltette magát, mert érdekelte a dolog, s sok olyan van, aki elseje után ért haza, s nekik kötelező. Nem beszélve arról az apróságról, hogy a kormány bizonyítja a döntésének jogosságát, és ehhez az kell hogy teszteljenek. Netán őket kérdezd meg, honnan ez a rengetek teszt, és hogy döntik el kit tesztelnek.

Shanarey 2020.09.07. 19:54:54

@kárárámaispj:

Látom nagyon tapasztalt vagy járvány ügyben, ja mégsem.

Mesélj, hogyan derül ki hogy valaki elkapta a vírust, ha nem tesztelik? Mi van ha a kontakt személynek nincsenek tünetei, csak hordozza a vírust?

kárárámaispj 2020.09.07. 19:56:04

@Shanarey: Ja, egyébként értem én, hogy kolbászból van Angliában a kerítés, és mindent nagyon sokkaljobban csinálnak mint itt. Erre ékes bizonyíték, hogy 353 ezer fertőzött van, és 42ezer halott. Tényleg érdemes velük példálózni.

kárárámaispj 2020.09.07. 19:56:16

@Shanarey:
Hát tényleg, kezdjük ott, hogy ugye mehettek. Úgy nagyjából júniustól. Amikor mindenhol alacsony volt a fertőzöttség.
Aztán július közepétől a sárga+piros országokból hazajövőknek vagy karantén vagy 2 teszt volt. Akkor még mindig nem ugrott meg a fertőzöttek száma, pedig ment a tesztelés.
Aztán szépen augusztus közepe felé a horvátoknál meg máshol is beindult a járvány, a hazajövők között meg egyre több a pozitív.

Kurva uncsi a sok konteó, először arról ment a marhaság, hogy nincs elég tesztelés, most arról, hogy azért tesztelnek, hogy igazoljanak valamit. Baromság.
Amíg van három fertőzött, és annak van 15 kontaktja, addig csinálnak 15 tesztet. Ha 300 fertőzött van, akkor annak 1500 kontaktja van.
Egyébként nem a kormány dönti el, hogy kiket tesztelnek, hanem a tisztiorvosi szolgálat igen komoly protokoll alapján. Amit természetesen az ilyen bredpittmónikák nem bírnak felfogni.

Egyébként tényleg azzal érvelsz, hogy igaz, hogy valahol ingyenes a teszt, csak éppen nincs??? :D:D:D: Figyelj, én ingyen adok neked aranyrudat, csak éppen most elfogyott.

Azt pedig nem olvastad, hogy itt is ingyenes a teszt, ha kontaktkutatás alapján gyanúsítanak? Csak azoknak fizetős, akik külföldről jönnek haza- teljesen jogosan. Ha volt pénze nyaralni, akkor legyen arra is, hogy csinál tesztet.

Shanarey 2020.09.07. 20:44:46

@kárárámaispj:

A baj az hogy nem nagyon van kontakt kutatás, kivétel, ha valami államtitkár, avagy attól felfelé van valaki veszélyben. Az első dolog, amit kontakt kutatáskor tesznek, karantén 14 napra, s ha vannak tünetek akkor talán tesztelik is, ha nincsenek akkor nem.

Angliát, nem hoztam fel példaként, ez ügyben, illetve csak annyira hogy itt ingyenes a teszt. Itt is sok butaságot csináltak, ugyan miért hoznám fel példának?

Shanarey 2020.09.07. 22:02:23

@kárárámaispj:

Július közepétől, nem ment a tesztelés,csak augusztus végén indult be mert az utazók nagy része külföldön megoldotta, és úgy ment haza. Én is így csináltam. Július utolsó hetében a fentebb mutatott linken elintéztem a két tesztet, 48 órás különbséggel és ingyen volt. Az hogy néha nem működik az csak azért van mert sokan akarnak tesztelni. Ugorj neki a magyar adatoknak a tavaszt illetően, s majd látod hogy alig teszteltek, s az összesített eredményben az sem látszik hogy hány tesztet csináltak egy személyen. Mostanában több fertőzöttet találnak, mint ahány tesztet a tavasszal, naponta elvégeztek.

desw 2020.09.07. 22:22:52

@kárárámaispj:

"Egyébként tényleg azzal érvelsz, hogy igaz, hogy valahol ingyenes a teszt, csak éppen nincs??? :D:D:D: Figyelj, én ingyen adok neked aranyrudat, csak éppen most elfogyott."

:DDDDDDDDDDD

"Azt pedig nem olvastad, hogy itt is ingyenes a teszt, ha kontaktkutatás alapján gyanúsítanak? Csak azoknak fizetős, akik külföldről jönnek haza- teljesen jogosan. Ha volt pénze nyaralni, akkor legyen arra is, hogy csinál tesztet. "

Ennyi!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.07. 23:38:01

@Shanarey: "Nem, sok nyaralásból hazatért személy, teszteltette magát, mert érdekelte a dolog, s sok olyan van, aki elseje után ért haza, s nekik kötelező. Nem beszélve arról az apróságról, hogy a kormány bizonyítja a döntésének jogosságát, és ehhez az kell hogy teszteljenek."

hat hallod, a nagy vitaban elkezdted bizonygatni amit a patasorban is mondott.

kárárámaispj 2020.09.08. 12:48:37

@Shanarey:
"Július közepétől, nem ment a tesztelés,csak augusztus végén indult be mert az utazók nagy része külföldön megoldotta"
Ez ugye óriási nagy kamu. Európa 12 országa zöld volt, HR,A,D, F stb. Szóval akik jellemzően mondjuk dolgozni voltak azoknak nem kellett a tesztelés.
Akik meg nyaralni voltak jellemzően azoknak kötelező volt a karantén.

" Július utolsó hetében a fentebb mutatott linken elintéztem a két tesztet, 48 órás különbséggel és ingyen volt."
Hol? Itthon hétszentség, hogy fizetős volt július elejétől.

"Az hogy néha nem működik az csak azért van mert sokan akarnak tesztelni."
Ezért nem azzal kell foglalkozni, hogy hányan akarnak tesztelni, hanem hogy kinek kell. De mondom, marha jó az angol hozzáállással meg járványkezeléssel példálozni.

"Ugorj neki a magyar adatoknak a tavaszt illetően, s majd látod hogy alig teszteltek, s az összesített eredményben az sem látszik hogy hány tesztet csináltak egy személyen. Mostanában több fertőzöttet találnak, mint ahány tesztet a tavasszal, naponta elvégeztek."

Ennyire nem lehetsz sötét, komolyan. Most utoljára elmondom, aztán inkább hagylak, te egy járványügyi géniusz vagy, nyilván ezért is mosogathatsz Angliában.
Van egy ország 10 millió emberrel. Kit érdemes tesztelni? Akinek esélye van arra, hogy fertőzött. Eddig érted? Nem tornasor, nem névsor, nem kitalált betegség, nem kedv kérdése, hogy kit tesztelnek. Ha Mari néni köhög Boldogasszonyfőn, úgy, hogy nem járt életében a falun kívül, akkor nem koronavírusos. Ha meg olaszból jött valaki, azt tesztelték. A fertőzötteknek meg a kontaktjait kutatták, és tesztelték. Csak hogy tudd, egy pozitív esetre 30 teszt jutott márciusban, jobban utánamentek a kontaktoknak, mint a bezzegnémetek.
Tényleg nehéz felfogni, hogy egy fertőzöttnek van 10 kontaktja, az 10 teszt? Ha meg száz fertőzött van, és mindnek 10 kontaktja, akkor az 1000?
Egyébiránt, ha te ma csókolózol egy pozitívval ma, akkor holnap teljesen felesleges tesztelni, mert negatív leszel. Ezért van a karantén. De vírusügyi szakértőként nyilván érted a lappangási idő fogalmát.

Rohadt unalmas és fárasztó a magadfajta 444/index univerzumból származó, két cikk után szakértőkkel beszélgetni. Nézegesd az adatokat, félmillió tesztet csináltak eddig - tízezer alatt van a pozitív esetek száma.

Ja:
"sok nyaralásból hazatért személy, teszteltette magát, mert érdekelte a dolog, s sok olyan van, aki elseje után ért haza, s nekik kötelező."
Jellemzően ebben az egy mondatodban is több a hiba. Nem azért teszteltette magát, mert érdekelte a dolog, hanem ezzel válthatta ki a 2 hét karantént. Elseje után (melyik elseje?) sem kötelező, most sem kötelező.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.08. 19:55:03

"azóta (több mint 24 órája)"

befejezetlen tortenetek...

Shanarey 2020.09.08. 20:13:49

@kárárámaispj:

A félmillió tesztről csak annyit, hogy nem létezik adat arról, hány tesztet csináltak /fő. Személyes érintettség okán tudom, az egyik családtagom tesztje először pozitív lett, másodszor negatív, a két teszt közt 3 nap telt el. Ennek ellenére két hét karanténra kötelezték. Vagyis egy általános esetben, minimum két teszt / fő. Aki tényleg vírusos lett annál ez 3-4 is lehet.
Vagyis a félmillió, így már csak 250 ezer alatt valahol, s vélhető, hogy a végeredmény ennél is kevesebb.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.09. 22:33:51

@Shanarey: itt kontaktok kontaktjairol van szo. igazolt fertozottekkel kapcsolatba kerult szemelyeket termeszetesen felkutatjak, ingyen tesztelik, megfigyelik. reszletesen:

www.nnk.gov.hu/index.php/koronavirus-tajekoztato/567-eljarasrend-a-2020-evben-azonositott-uj-koronavirussal-kapcsolatban

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása