oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. szeptember 02. 06:30,  Felemás határzár, kétségbeesett ingázók 86 komment

2020. szeptember 02. 06:30 Határátkelő

Felemás határzár, kétségbeesett ingázók

Nem ment zökkenőmentesen a magyar határzár első napja, legjobban talán az ingázók járták meg azzal, hogy szeptember elsejétől a magyar kormány a szigorítás mellett döntött. Igaz, ez sem mindenhol igaz, az osztrák határon egész békés volt a helyzet. Az EU viszont figyelmeztett.

ausztria_hatar_2.jpg

A történet pénteken azzal indult, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter, Gulyás Gergely bejelentette, fő szabály szerint szeptember 1-jétől külföldi állampolgárok nem léphetnek Magyarország területére, csak indokolt kivételekkel, a biztonsági szabályok megtartása mellett.

A külföldről hazatérő magyaroknak pedig 14 napig - vagy mindaddig, amíg két nap különbséggel két negatív tesztet nem tudnak bemutatni - karanténba kell vonulniuk. Az indok: a fertőzések többségében külföldi eredetűek.

A helyzet szeptember elsejére annyit változott, hogy a magyar kormány a szállásukat korábban lefoglaló csehek, lengyelek és szlovákok esetében elfogadja az öt napnál nem régebbi negatív koronavírustesztet.

Ami már csak azért is érdekes, mert ugye a külföldről hazatérő magyarok esetében Magyarországon kell megcsináltatni a tesztet. Ezt Farkas Örs miniszteri biztos, a Kormányzati Tájékoztatási Központ szóvivője két dologgal indokolta.

Egyrészt azzal, hogy nincsen a világban egy akkreditált rendszer, és sokat lehet hallani arról, hogy különböző módszerekkel és alapossággal végzik a teszteket, másrészt állítólag voltak visszaélések is.

Bajban az ingázók

Közben a Facebookon és egyéb oldalakon is egyre többet olvasni arról, milyen komoly bajba kerültek a döntés miatt az ingázók. Azok is, akik a 30 km-es sávon belül laknak, ugyanis a magyar hatóságok lezárták a kisebb határátkelőket.

Ebből aztán olyan helyzetek alakultak ki, mint például a szlovákiai gimnazistáké, akik a határ túloldaláról járnak a balassagyarmati gimnáziumba.

Mivel a szlovákgyarmati határátkelőt lezárták, ezért nekik a 35 kilométerre lévő Ipolyságra kell utazniuk, ha át akarják lépni a határt, és újabb 35 kilométert kell megtenniük az iskolájukig. Ami testvérek között is 70 km-es út.

Nem véletlen, hogy a szlovák oktatási minisztérium államtitkára, Filip Mónika az Új Szónak azt mondta, nem hivatalosan a pozsonyi magyar nagykövetségen és a magyar nemzetpolitikai államtitkárságon is próbálkozott, ahonnan azt az információt kapta, hogy tudnak a problémáról, és intenzíven foglalkoznak a helyzettel.

Hasonlóan reagált a szlovák külügy- és belügyminisztérium is, ám kiemelték, hogy a magyar határzárral kapcsolatos folyamatokat nem tudják közvetlenül befolyásolni.

A probléma súlyát talán jelzi, hogy Magyarországon több ezer szlovákiai egyetemista (csak főiskolára kétezren járnak) és középiskolás tanul.

Meglepő nyugalom az osztrák határon

A Kurier osztrák oldal beszámolója szerint kedd reggel elmaradtak a várt kaotikus jelenetek az osztrák-magyar határon, olyannyira, hogy kisebb fennakadások ugyan voltak, de a márciusban tapasztalt káosznak nyoma sem volt.

A lap riportja szerint kedd reggel az esőben a magyar határőrök egyszerűen továbbintegették az autósokat mind Ausztria, mind Magyarország irányába, miközben egyáltalán nem foglalkoztak a papírokkal.

Az egyik megkérdezett szombathelyi fogorvos szerint a pácienseik is eljutottak Ausztriából hozzájuk, ami azért sem mindegy, mert (mint fogalmazott) „az osztrákok nélkül bezárhatnánk”.

Fordítva is igaz ez, a Caritas Burgenlandnál több magyar is dolgozik, ők is ki tudtak jutni kedden, igaz, kicsit késve, de nagyobb problémák nélkül.

„A koronavírus-járvány kezdete óta megtanultuk, hogyan reagáljunk rugalmasan a kialakuló helyzetekre. Ezért van most B-tervünk vészhelyzetekre, de egyelőre semmi szükség bármilyen óvintézkedésre” – mondta a cég szóvivője.

Az EU figyelmeztet

Az Európai Unió kevésbé lelkes, olyannyira, hogy az Eurológus értesülése szerint a magyar határzár miatt Ylva Johansson belügyi és Didier Reyners igazságügyi biztos aggályaikat kifejező levelet küldött a magyar kormánynak.

A levélben felhívták a magyar kormány figyelmét arra, hogy az uniós szabályok értelmében a határokon bevezetett korlátozó intézkedéseket megkülönböztetés nélkül kell alkalmazni.

Diszkrimináció, ha valaki nemzetisége vagy állampolgársága miatt szenved hátrányt egy tagállami döntés nyomán, márpedig azzal, hogy Magyarország először a cseh, néhány órával később pedig a szlovák és a lengyel polgároknak is megengedte (igaz, feltételekkel) a belépést, állampolgárságtól tette függővé az unión belüli szabad mozgást, és állampolgárság alapján fosztotta meg ettől 23 másik ország polgárát.

Az Európai Bizottság ilyen esetekben mérlegeli az ügy körülményeit, felveszi a kapcsolatot az érintett állam hatóságaival, és ha úgy dönt, kötelezettségszegési eljárást is indíthat – írta az Eurológus.

Itt tartunk most, ha valakinek vannak friss tapasztalatai, ossza meg velünk!

Utazd be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Brusand strand �� �: @juditboros007 #norway #norvégia #europe #europa

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Szlovákia Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1816185922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2020.09.02. 07:34:21

EU tagok lennénk vagy mi a szösz!

Minimum tájékoztatás, egyeztetés, de nem megy!

Mintha direkt menne a cukkolás, a csak azért is kekeckedés.

beflower 2020.09.02. 08:38:39

Unió fóbiában szenved a kormány,és utálják a külföldön élő,dolgozó embereket!Egyszerűen undoritó ez a politika.Mi lesz a választáson ha a nyugaton élők hazamennek szavazni?Egyből szar lenne a palacsintában!Egyszer valaki neki áll megszervezni az Unióban dolgozókat politikailag megszervezni.Gondolkozni kéne eléször,nem hübele Balázs módra cselekedni!dvözlettel Bajorországból.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.09.02. 09:02:25

"Az indok: a fertőzések többségében külföldi eredetűek."

Ez már egy-két hónapja nem igaz.

Csodabogár 2020.09.02. 09:54:42

Minden esetre tesznek egy nagyot a turizmusra, pedig nálunk is sokan élnek ebből az üzletágból.
Egyáltalán ilyen nagyképű kijelentést tenni, hogy rajtunk kivűl minden ország piros.
Ritkán tudnak engem a hazai hírek kiborítani, mert nem foglalkozom velük. De most pont ősrégi német barátaimat vártam a jövő héten.

De megérteném, ha indokolt lenne, de nem az!

Hari Seldon 2 2020.09.02. 10:02:38

"Az indok: a fertőzések többségében külföldi eredetűek"

Igen, bakker, külfüldről jön. - Van egy hírem, bűnöző-párti: mindenhol külföldről jött, kivéve Kína. Na milyen érdekes. Ja máshol nem keltenek hangulatot, hogy a "külföld veszélyes".
Elárulok egy titkot: a gyógyszer is innen megy majd hozzátok:
www.portfolio.hu/uzlet/20200831/koronavirus-erkezik-a-sanofi-uj-vakcinaja-446614
Az majd jó lesz, vagy akkor majd az lesz, hogy a "kormány megmentette a népet"?

"Ezt Farkas Örs miniszteri biztos, a Kormányzati Tájékoztatási Központ szóvivője két dologgal indokolta.

Egyrészt azzal, hogy nincsen a világban egy akkreditált rendszer, és sokat lehet hallani arról, hogy különböző módszerekkel és alapossággal végzik a teszteket, másrészt állítólag voltak visszaélések is."

Aha, most "felelős kormányzati" intézkedéseket szóbeszéd hírekkel indolkolják. - Az állítólag kitétel pont ezt jelenti.
Aztán meg: bizonyára, ha voltak is visszaéleések, nyilván nem nyugati viszonylatban, hanem ukrán viszonlatban. Azaz, ha lezárnak Ukrajna Románia felé, még csak volna benne ráció. De kétlem, hogy egy francia teszt kevésbé megbízható, mint a magyar.

Hari Seldon 2 2020.09.02. 10:05:38

@Csodabogár:
Pont azért jó ez a bűnözőknek, mert így sok fidesztől függeltlen, turizmusból élő vállakozó tönkre megy, és ocsón felvásárolhatja a maffiapárt holdudvara. - Arra lesz pénz. És persze az fog megjelenni a médiában, hogy a kormány "megmenti az idegenforgalmat".

fhdgy 2020.09.02. 10:22:57

Az azért nonszensz, hogy nem nem hisztek a mindig igazat mondó miniszterelnökötöknek.

Ezek után nem nem is fog igazat mondani!

Soha!

Vegyétek tudomásul, hogy nem is érdemlitek meg, hogy akárcsak egyszer is igazat mondjon!

Háládatlan népség! Pfújj!

Bunkóné Barom Ildikó 2020.09.02. 11:02:28

@fhdgy:

„Hazudtunk reggel, éjjel meg este..”

fhdgy 2020.09.02. 11:09:02

@Bunkóné Barom Ildikó: Amikor ezt az illető mondta, akkor legalább az életében egyszer igazat mondott. A nép, az istenadta nép, nem bocsátotta meg neki.

Ettől fél a mostani, ezért nem mond soha igazat, nehogy rásüssék a bélyeget, hogy egyszer is igazat mondott!

Platonica 2020.09.02. 11:31:09

Vajon a repteren milyen volt az elso nap?

svajcineger 2020.09.02. 11:58:10

@Platonica:
Ott állítólag szigorúan betartják a szabályokat.

Platonica 2020.09.02. 12:55:37

@svajcineger: : Ah, koszi.
---------------------------------
Szoktam a Sky News Australia videoiba belepillantani, hat ott is erdekesnek tunik a helyzet, valamelyes parhuzam is van 'hatarzar' ugyben, no meg a gazdasagi osszeomlas veszelyet is emlegetik (amellett, h folyamatosan kerdojelezik a totalis tulreagalast).

www.youtube.com/watch?v=scn7W8ceYb8
www.youtube.com/watch?v=Fy7WZKe8N94&t=40s

pkovaks 2020.09.02. 13:27:12

Ha lezarjak a hatarokat akkor az a baj, ha meg nem akkor az...Nagyon nehez rajtatok kiigazodni. Mindket alternativa valakiknek rossz es kenyelmetlen...Amig hasonlo lelekszamu orszagban mint Magyarorszag a CORONA halottak szama 10x annyi mint itthon addig el kellene gondolkozni hogy miert van ez...es belenyugodni a megszoritasokba. Nem is beszelve a virustagadokrol akik szerint KAMU az egesz virusveszely. Kivancsi lennek hogy miutan kikerultek egyesek szerencsesen az intenzivröl akkor is ugyanez marad a velemenyuk ?

Ekrü 2020.09.02. 13:27:26

Érdekes,az,hogy az osztrákok felé már hónapok óta hatalmas dugók vannak az osztrák fél ellenőrzése miatt,az nem szúrt szemet sem az EU-nak,sem jelen blog írójának.Szombaton délelőtt több mint 3 órás sor állt Hegyeshalomnál az osztrákok felé,így kénytelen voltam a szlovákok félé kerülni.Pedig ugye az osztrákok is EU tagok vagy mi a szösz...

Muscari 2020.09.02. 13:49:45

@Hari Seldon 2: én már nem is tudom, hogy mit mondjak erre. Abszurd. Nem merünk nagyon tervezni semmit, az idén biztosan nem. Egyszerűen nem lehet tudni, hogy mi jön még.
Jól vagytok amúgy? Nálatok van már iskola?

Hari Seldon 2 2020.09.02. 13:58:10

@Ekrü:
Osztrákok felé dugók? - Hát mi aug28-án mentünk át Heygeshalomnál (igaz a 10-es útnál, nem a pályán).

A kutya nem volt ránk kiváncsi. Addig (sem) áltunk -mert gurulás közben benyujtották az ablakon- , amíg adtak egy papírt, hogy a következő határnál adjuk le kitöltve.
Aztán végül ott se adtuk le, bár ott is a schärding-i városi hídon mentünk keresztül.

Hari Seldon 2 2020.09.02. 13:59:31

@pkovaks:
Senki nem mondta (volna), hogy baj, ha nem zárják le a határokat.
Inkább az a baj, hogy nem elég széleskörű a tesztelés, és nem ingynes.

Hari Seldon 2 2020.09.02. 14:12:12

@Muscari:
Köszönjük, jól vagyunk. A hét végén már itthon voltunk.
A lányok mentek iskolába. Évnyitó nem volt. - Igaz nálunk annyi az évnyitó máskor is, hogy az udvaron az igazgató mond pár senki által nem hallható mondatot, hogy megkezdjük az új évet, üdvözlök mindenkit... - Kb 1 percben, és kb senki nem figyel rá, mindenki keresi a saját osztályát. Meg mindenki beszélget, hogy milyen volt a nyár. Na, kb ennyi szokott lenni az évnyitó.
Idén ez (is) elmaradt, mert a szülők nem mehettek be az iskola udvarba, hogy vigyék jó fegyverhorozó módjára a plusz málhát (500 db-os A4-es papírttömb, kéét doboz papírzsebkendő, papírtörlő, és más nagy térfogatú cucc). Ennyi volt a differencia.
Ezen kívül nagyjából ugyanaz. A felnőttek maszban várnak az iskola előtt.
A Covid egyébként nekem tök rejtélyes. Most megint elég sok eset van nálunk, de kevésbé súlyos, és/vagy sokkal többet tesztelenek vagy semmit nem ér a maszk (valószínű, hogy erről tanulmány csak évek múlva jelenik meg, hogy mennyire volt hatásos, most még kevés az adat illetve "nincs vége" a járványnak. Csak utána lehet adatokat összesíteni.). Tavasszal három Covid osztály is volt. Most meg be-be esik egy egy súlyosabb.
Veletek mi újság? Jól vagytok?

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2020.09.02. 14:52:55

Újabb, átgondolatlan intézkedés. Mondanak valamit, aztán másnap jönnek a kivételezések, meg javítgatások. Erősnek akarnak látszani, de balfékek. Eddig is vicc volt, hogy a repülőtéren szigor volt, közben autóval ki-be lehetett járkálni mindenféle ellenőrzés nélkül. Nem meri kimondani senki, de arról van szó, hogy nincs elég ember már a határt őrizni sem.

nyuszigonosz 2020.09.02. 14:53:53

@Ekrü: Határok lezárása és nem ottani állampolgárok be és átengedése és határokon történö negatív teszt ellenörzések különbözö dolgok.

A várakozási idö pedig az ellenörzések miatt növekszik, ugyanis Horvátországból aki Ausztriába ment haza, annak a negatív tesztet kellett azthiszem bemutatnia.
Mivel vasárnap jöttem Ausztrián keresztül haza, tudom az osztrák rádióból, hogy Hegyeshalom - Nickelsdorf - nál több mint egy órás várakozási idök voltak, mivel annyian akartak Ausztriába bejutni avagy Ausztrián keresztül tovább utazni. Ez csak kora délutánra változott meg, akkor már csak egy óra alatti várakozási idök voltak.

Németországba érve vannak a pályákon ( is) Covid teszt pontok, ahol mindazok, akik pl. Horvátországból és/vagy hasonló besorolásu országokból jöttek ide haza, álltak meg a teszt miatt, na ott is nagyon sokan voltak.

Te akkor erre is azt mondanád, hogy lezárt ország?

nyuszigonosz 2020.09.02. 14:57:15

@Hari Seldon 2: Ti nem autópályákon jártok?

Hari Seldon 2 2020.09.02. 15:16:30

@nyuszigonosz:
Haha. Jó kérdés. Hegyeshalomnál a "Paprika csárda" lehajtójánál (kb 2 km a határtól, vagy annyi sem) lemegyünk, mintha a kihajtanánk a pihenőhöz. Ott van egy leágzás a régi 1-es útra. A régi egyes út határátkelője simán járható. Nickelsdorf-nál meg egyből vissza.

Ausztriában meg úgy volt a terv, hogy a német határ előtt alszunk még az osztrák oldalon, és korán reggel kelünk át az osztrák német határon, mert nem akartunk a Inn hídon állni a Bajorok sz*rakodása miatt.
Igen ám, de közben jöttünk rá, hogy másnap lejárt volna a 10 napos osztrák matrica. - Akkor útvolal újratervezés... kb 20 km-t mentünk vidéki utakon, és csak a bajor ellenörző pont után Passau Süd-nél mentünk fel a A3-ra.

nyuszigonosz 2020.09.02. 15:21:11

@Hari Seldon 2: Nem volt vacakolás Bajorországban :-)
Csak lassabban kellett menni, nem volt araszolás sem, dugó sem, semmi ilyesmi, mivel nem volt direkt határellenörzés. Kamerafelvételek csak.
Óriási táblákon lehetett olvasni, hogy a Covid teszt a Donautal pihenöben van - volt is.

SzZoole 2020.09.02. 16:46:33

@fhdgy: nemhogy örökbe fogadnál egy párat közülük, a kecskék mellet elférnének, végülis a kecskék elvannak a birkákkal :-))

Vicc volt

Ekrü 2020.09.02. 17:03:49

@Hari Seldon 2: Én most szombaton mentem kb 3 órás volt a sorban állás Hegyeshalomnál,ezért kénytelenek voltunk a Szlovákok felé kerülni.Ott csak kb fél órát álltunk sorba,mindez az osztrák határőrök miatt akik könyékig érő gumikesztyűben és maszkban ellenőrizték a kocsikat.A párom csütörtökön ment Bruckba neki is hasonló volt a tapasztalata.
@nyuszigonosz:
"Határok lezárása és nem ottani állampolgárok be és átengedése és határokon történö negatív teszt ellenörzések különbözö dolgok. "-Az osztrák -magyar határ belső schengeni határ,ott már nem lett volna helye semmilyen ellenőrizgetésnek,hisz azt schengen külső határainál kell elvégezni.A schengeni határ lényege pont az ,hogy átrobogsz rajta ellenőrzés nélkül.Az osztrákok mégis ellenőrizgettek egész nyáron,ezzel pedig több órás sorokat okoztak.Az EU ezt mégsem kifogásolta.

Ekrü 2020.09.02. 17:03:52

@UtazóTódi:
"Újabb, átgondolatlan intézkedés. "-Ajánlom figyelmedbe:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/pulzus-kutatas-hatarzar-koronavirus-teszt-karanten.712760.html
Kétlem,hogy átgondolatlan lenne,ezért volt a Nemzeti konzultáció,hogy kikérjék az emberek véleményét.A kivételezések pedig egy gesztus a V4 országok felé,elősegíti az együttműködést.

fhdgy 2020.09.02. 17:28:01

@SzZoole: Igazad van, a kecskék ellennének a birkákkal, mert a birkák értelmesen tudnak bégetni és nem akarnak másoknál okosabbnak tűnni.

De itt nem birkákról van szó! Ezek soha nem tudnak felnőni ahhoz, hogy elérjék a birkák szintjét.

Ez nem vicc volt!

Csodabogár 2020.09.02. 17:35:46

@Ekrü: Vonattal kell menni. Pestről 2 óra 40 perc és senki nem ellenőriz semmit, csak a jegyeket a kalauz.

Csodabogár 2020.09.02. 17:40:15

@Hari Seldon 2: A napokban mondták a németek, akik amúgy változatlanul riogatnak, maszk és távolság ügyben, hogy 30 ezer intenzív ágy van, amiből jelenleg 267 foglalt. Szóval járvány van, de szemlátomást nem annyira súlyosak az esetek mint mikor kezdődött.

nyuszigonosz 2020.09.02. 17:43:21

@Ekrü: Te végül is hány mértékkel mérsz?
Hogy Magyarországra szinte senkit nem engednek be az jól van úgy, de máshol ha a Covid miatt ( is) ellenörzések vannak, akkor azok a rosszak.

Schengenen belül is lehet határellenörizni, ha adott ok van rá.

Utazó Todinak meg írod a V4-ek felé tett kivételezést, Magyarország óriási gesztusát. Hát ez a butaság. Ilyennek nincs helye sehol.

SzZoole 2020.09.02. 19:10:46

@fhdgy: igazad van, kár lenne összezárni a kecskékkel őket, még a kecskék meghülyülnének a sok birkától :-))

Golf2 2020.09.02. 19:42:34

Gesztus a v4 felé=segget csinálnak a saját szájukból.o1g.

dobcsab 2020.09.02. 20:06:25

@pkovaks: A vírustagadókkal kapcsolatban igazad van, de a határ zár kissé sántít nem gondolod?
Mert a rendelkezés szerint 30 km en belül nem fertőz a vírus csak 30 km en túl!!!?????

dobcsab 2020.09.02. 20:06:30

@Ekrü: Nagyon nem érted, nem az ellenőrzéssel van a baj, hanem a lezárással.Ha jól értettem, voltál Ausztriában és haza is mentél, teszt kellet? Nem!!
Csak mi vagyunk olyan hülyék, hogy a saját honfitársainkat nem engedjük haza, pedig havonta milliárd fölött talicskázzuk neki haza a pénzt.

dobcsab 2020.09.02. 20:06:35

@Ekrü: Szerintem a konzultáció arról szól, hogy elmondod valamiről a véleményed. Ez egy irányított válaszadás Orbánimádóknak.

odamondó 2020.09.02. 20:06:42

Magyar kim jong un alkot. Köszönjük. Gondolom a 2 teszt olyan gyors lesz, hogy addigra lejár a 14 nap...

Shanarey 2020.09.02. 20:23:59

@Ekrü:

Ez nem gesztus, hanem benyalás. Viktor of Neristan, benyal a V4 többi tagjának, és a haveri körnek, hogy ha az EU elkezdi piszkálni, mert van rá egy jó ok, akkor ezek a barmok, majd megvédjék őt.

Shanarey 2020.09.02. 20:34:03

Nem mellesleg, két napja le vannak "zárva" a határok, az eset szám pedig folyamatosan emelkedik. Az akkreditált tesztelés, nem megfelelő léte, max Romániára és úgy általában a Balkánra lenne igaz, nem nyugat Európára. Ez is csak egy süket duma, a szabad rablásra, vagyis a teszt árának bezsebelésére. Anno a Karácsony , bevásárolt efféle tesztet, magán úton, nem a kormány által, és nekik 24000 Ft-ba került egy teszt. Akkoriban a Fidesz birkák korrupciót kiabáltak, most meg néma kuss van. Ennyit a 30500 Forintos kezdő árról.

Ha nem az lenne akkor nem így magyarázták volna.
Hanem úgy hogy azért kell a magyar teszt, mert a beutazás közben is megfertőződhetnek az utazók. S ez még logikus is lenne, de a teszt ára miatt, nem hihető ez sem. A vírus, eddig is "külföldről " jött de ez az agyalágyult Viki, ezt is elfelejtette.

Csodabogár 2020.09.02. 21:28:37

@Shanarey: Nekem kb. egy hónapja kellett egy teszt. Magán úton persze 15 ezer volt. Két munkanap alatt kész volt, jött e-mailben.
De ettől függetlenül ez a határ bezárás egy őrültség.

fhdgy 2020.09.02. 21:56:06

@SzZoole: Végre!!!!!!!!!!!!!!

Ez nem vicc volt!

Örülök, nagyon örülök, hogy végre valamit komolyan gondoltál!

Ez nem vicc volt! Esküszöm!

odamondó 2020.09.02. 22:33:21

@svajcineger: van valami tapasztalatod? Kit kell hívni aki kijön házhoz tesztelni? Vagy melyik magánkórház foglalkozik ilyennel. Kösz a választ

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.02. 22:33:21

@dobcsab: ez hol is van benne a rendelkezesben amely "szerint"? az ostobasagok hangoztatasa csak elfedi a jogos kritikat.

somlobodog 2020.09.02. 22:33:21

@Ekrü: nemzeti konzultáció?? Hahahahahahahahahahahahahahahaha
Emberek véleménye?
Amit szivtal azt oszd meg velünk is tuti jó cucc lehet

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.02. 22:33:21

@Shanarey: nem mintha ez igazolna barmit vagy annak az ellenkezojet, de 2 nap lezaras akkor se latszana meg, ha mindenki beteg lenne aki ki-be jarkal. amugy ma (szept 2) a tegnapi (szept 1) adatok ismertek, vagyis elso napiak.

efi 2020.09.02. 22:33:22

Csak szólok, hogy a rendelet SEMMILYEN korlátozást nem támaszt a kiutazással kapcsolatosan (Magyar Közlöny 195.szám)! Úgyhogy még szép, hogy integetnek kifelé.
Ahogy természetesen nagyjaink is hazudtak, hogy magyar állampolgár nem léphet ki főszabályként.

svajcineger 2020.09.02. 22:40:55

@odamondó:
Személyes tapasztalatom nincs. Annyit hallottam, hogy a háziorvosnál kell bejelenteni a teszt iránti igényt, és ő értesíti az illetékeseket.

élhetetlen 2020.09.02. 22:46:02

@pkovaks: Nem érted a lényeget. Nem az a kérdés, hogy van-e határzár, vagy nincs, hanem az, hogy, ha a német, osztrák turista nem jöhet be negatív teszttel, akkor miért jöhet be a lengyel, szlovák, cseh. Ennek köze sincs az egészségügyhöz, ez tisztán politika. Ettől kell függenünk?

élhetetlen 2020.09.02. 23:02:21

@Ekrü: Na, ezt nem érted, hogy, ha határzár, akkor miért olyan a határzár, hogy az osztrákok felé van ellenőrzés, ki, be, de a szlovákok felé nincs. A német, osztrák turista nem jöhet be negatív teszttel, akkor miért jöhet be a lengyel, szlovák, cseh. Ennek köze sincs az egészségügyhöz, ez tisztán politika. Magyarázom. A magyar kormány másképp bánik a V4-ekkel, mint a többi EU tagországgal, és az EU ezt veszi zokon, jogosan. Nem olyan bonyolult megérteni. Csak a magyar kormány döntött úgy, hogy Ausztria nem ÚGY része az EU-nak, mint pl. Lengyelország. Ez a szösz.

élhetetlen 2020.09.02. 23:34:53

@Ekrü: Jesszus! Nemzeti konzultáció? Legyen ingyeses internet? Megszavazod, de egy szegény családnál honnét lesz számítógép, és ki tanítja meg használni? És a többi semmitérő, irányított kérdés. „A kivételezések pedig egy gesztus a V4 országok felé.” Miért is kell adott országokat másként kezelni az EU-n belül, mint a többit? Nem érted, ugye?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.02. 23:48:14

amugy ezt jol kiterveltek megint. ha csokken/nem no a fertozottek szama, akkor na ugye hogy erdemes volt korlatozni a beutazast, ha no a fertozottek szama, akkor na ugye hogy tesztelni kell a beutazokat.

odamondó 2020.09.02. 23:48:24

@svajcineger: külföldön élő magyar hazatér. Milyen háziorvost hívok fel? :))) jó hát nem is számítottam másra mint hogy komédia lesz ez az egész.

svajcineger 2020.09.03. 00:21:22

@odamondó:
Igen, ez egy jó kérdés. :)
Talán egy kórházat, mentőket, koronavírus.gov.hu-t, vagy valami ilyesmit :)

élhetetlen 2020.09.03. 02:03:16

@Ekrü: Jesszus! Nemzeti konzultáció? Legyen ingyeses internet? Megszavazod, de egy szegény családnál honnét lesz számítógép, és ki tanítja meg használni? És a többi semmitérő, irányított kérdés. „A kivételezések pedig egy gesztus a V4 országok felé.” Miért is kell adott országokat másként kezelni az EU-n belül, mint a többit? Nem érted, ugye?

Muscari 2020.09.03. 06:58:06

@Hari Seldon 2: mi is jól vagyunk, köszi. Covid téren kb ugyanaz a helyzet, mint nálatok. Tavasszal 3 osztály volt covidos, jelenleg pedig egyetlen aktív covidos beteg sincs a kórházban.
Szerintem az lehet, hogy a tavasszal sokkal többen voltak/voltunk, mint amit a statisztikában látni lehet, csak ugye nálunk alig volt teszt.
Mi is voltunk otthon augusztusban, sőt 5 nap Horvátország is belefért. Minden más idei tervünket le kellett mondani.
Örülök, hogy jól vannak a lányok, majd próbálok gyakrabban jönni

driver70 2020.09.03. 07:47:15

Jól ki van ez találva. Nem a vírus a probléma ,hanem a fokozódó emberi hülyeség. Nemsokára jön újra az aknazár is. Budapest legújabb testvérvárosa pedig Phenjan lesz.

odamondó 2020.09.03. 07:47:15

@svajcineger: ja ilyen egyértelműre nem gondoltam, de jó ötlet. Hát én már csak azt nem értem, hogy van ezer hely ahova lehet menni meg kérni PCR tesztet de mindegyik fogadási időt ír... Most karanténból hogy mész el? Na holnap telefonálgatok.

dobcsab 2020.09.03. 07:47:15

Ma megyek haza, mert muszály. Majd megírom, mi volt a határon, amúgy a rendelkezés úgy szól, hogy online regisztrálni kell valahol, ahonnan visszajeleznek, majd alutalhatsz az államkincstárnak 3000 Ft ot. Ha beérkezett akkor engedélyezik, hogy elhagyd a karantént tesztelés céljából. Azt még én sem tudom, hogy ezt mindkettőnél meg kell e tenni. Szerintetek ez mennyi idő lesz??????

Commandante Jayasuriya 2020.09.03. 09:54:12

Ha nem itt élnék, akkor fognám a hasam a nevetéstől a sok, főként idiotizmusból fakadó következetlen döntésen. De mivel minden ilyen dolog sújt engem is, ezért inkább dühítően siralmas ez az egész.
nepszava.us/kedvezmeny-a-v4-orszagok-polgarainak/

svajcineger 2020.09.03. 09:56:03

@odamondó:
Valami "utvonalengedelyt" lehet kerni a teszt idejere.
Te most otthon vagy, vagy tervezel mostanaban menni?

svajcineger 2020.09.03. 09:57:25

@dobcsab:
Mindenkeppen ird meg, mi volt!
Legalab egy het, mire mindket teszttel korbeersz.

dobcsab 2020.09.03. 14:17:22

@svajcineger: rendben estére hazaérek, ha minden jól megy.

odamondó 2020.09.03. 14:17:27

@svajcineger: még csak terv, hogy megyek. Igen az útvonal engedély az már logikusan hangzik.

@dobcsab: a koronavirus.gov.hu-n van egy aloldal ami egész részletesen írja mit kell tenni: koronavirus.gov.hu/cikkek/amit-kulfoldrol-hazateroknek-tudni-kell-karanten-teszt-felmentes-karanten-alol

Viszont itt nem részletezik, hogyan jutsz el a mintavevő helyre.

svajcineger 2020.09.03. 14:50:33

@dobcsab:
Mivel mész? Ha kocsival, akkor lehet, hogy megúszod a karantént.

dikusz. 2020.09.03. 15:37:12

@dobcsab: Ne csak kommentbe írd meg, írjál posztot a tapasztalataidról.:)))

Dammiel 2020.09.03. 18:27:05

@svajcineger: @dikusz.: Ma két családtagom jött Szlovéniából az M70-en Pincénél, és Ausztriából Sopronnál. Mindkettőt mindenféle papír nélkül (de magyar személyivel) beengedték. Éljenek ezek a rendőrök, akik nem egrecíroztatják a népet!

svajcineger 2020.09.03. 19:19:09

Mondom én! :)

Reméljük dobcsab olvtárs is hasonlóképpen jár!

dobcsab 2020.09.03. 19:42:35

@dobcsab: Na itthon vagyok, a határon pont olyan ellenőrzés van, mint amennyi értelme az egész "határzárnak" van. Semmi!!! Ha magyar rendszámú autód van felmutatod a személyi és már mehetsz is. Egyébként le a kalappal a rendőrök előtt, amikor kezdett hosszú lenni a sor akkor nyitottak egy harmadik sávot is.

Shanarey 2020.09.03. 21:00:07

Ennyit a vírusveszélyről, közel sincs annyi ember karanténban, mint ahány fertőzött van.

24.hu/belfold/2020/09/03/koronavirus-karanten-koronavirus-teszt/

Shanarey 2020.09.03. 21:02:21

A baj csak az hogy az esetszám nem tiszteli a dátumokat, és sokkal korábban elkezdett emelkedni, mint szeptember 1.

dobcsab 2020.09.03. 21:43:28

@svajcineger: Bocs, ha nem lett volna egyértelmű. Igen kb 15 percet araszolva haladtunk a határon, de mindenkit átengedtek, ezt onnan tudom, hogy kb 2 másodpercenként ment át egy autó. (Mindenki magyar rendszámmal volt) De egyébként már megjelent a könnyítés is úgyhogy kb okafogyott az egész. A Napi. hu n olvastam.

M. Péter 2020.09.04. 00:09:46

@svajcineger: Amikor én voltam Mo.-on, akkor a helyi népegészségügynél kellett kérelmezni, hogy engedélyezzék a tesztet, a népegészségügy továbbította a területileg illetékes háziorvosnak, hogy szervezze meg, nem lehetett külföldről előre időpontot kérni. Utána a labor elküldte az eredményt a háziorvosnak, én meg beszkenneltem a leletet, és elküldtem e-mailben a népegészségügynek (mert az túl egyszerű lett volna, hogy a labor közvetlenül elküldje a Népegészségügynek). A népegészségügyi osztály hatékonyan dolgozott, néhány óra alatt válaszoltak az e-mailekre, de a háziorvos nem tudta, hogy neki igazából mit is kell csinálnia.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.04. 07:34:51

12.600 ember van karantenban per pillanat, es 2400 ismert fertozott, a gov.hu szerint. mitol lenne ez keves?

odamondó 2020.09.04. 07:35:31

@dobcsab: jó látom előző kommentem üresen érkezett be. Grat az átkeléshez. Én áprilisban a legnagyobb káoszban surrantam így át, hogy csak néztek emberek amikor mondtam, hogy nincs karantén.

@M. Péter: kormányhivatal népegészségügyi osztályát felhívtam tegnap: adtak emailt amiben át kell küldeni a határon kapott papírt, időpontokat lelet vételre ha van, elérhetőséget és ennyi. Azt mondják a határon már olyan papírt adnak amivel el lehet hagyni a karantént mintavétel céljából. Továbbá én foglaltam már előre időpontot privát cégnél. Meglátjuk mi lesz.

Amúgy teljesen jófejek voltak.

buta béka 2020.09.04. 08:54:19

Erdekes, en Fertod-Pamhagen-nel probaltam atjutni (becsi rendszamu autoval de magyar utlevellel), de a hataror ragaszkodott a karantenhez, mondtam koszonom, azt nem kerem, inkabb visszafordulok.
Ugy tunik, legkozelebb kolcson kell kernem egy magyar rendszamos autot, vagy felulni a vonatra. Most nem volt annyira eletbevagoan fontos az ut, de ket het mulva az lesz. Legvegso esetben atsetalok Irottkonel a turistaosvenyen :)

svajcineger 2020.09.04. 11:19:46

@buta béka:
Hallottam olyanról, aki tavasszal több határátkelőhelyről is visszafordult, majd végül a sokadiknál átcsúszott.

dobcsab 2020.09.04. 11:47:09

@svajcineger: Gyakorlatilag felsorolt egy csomó dolgot ami miatt átlépheted a határt, és közte van az is, hogy "egyéb munkvégzés".

svajcineger 2020.09.04. 12:08:20

@dobcsab:
Ez gondolom, az ingázás lehet.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.04. 14:03:09

nem jelent meg semmilyen konnyites egyeb munkavegzessel kapcsolatban. igy olvassatok napi.hu-t vagy valakit aki a napi.hu-ra hivatkozik (ovodas vicc volt a napinapinapinapina... a napi.hu-nal tartjak magukat hozza a pinas, ujmagyarul clickbait, cimekkel)

dobcsab 2020.09.04. 14:04:32

@buta béka: Szerintem a Bécsi rendszámmal volt a baj, mert a magyarokat mind átengedték, kb 5 másodpercenként egyet, tehát érdemi ellenőrzés nem volt senkinél, mintahogy nálam sem.

svajcineger 2020.09.04. 20:10:22

A Kormányzati Tájékoztatási Központ közleménye a kormány mai üléséről.

A kormány mai ülésén áttekintette a járványügyi helyzetet és az ahhoz kapcsolódó intézkedéseket. A járvány második hulláma Magyarországot is elérte. A védekezés sikerét emberéletekben mérjük, ezért kiemelten fontosnak tartjuk a beutazási korlátozás és az általános védelmi intézkedések betartását. Most egyszerre kell gondoskodni a leginkább veszélyeztetett idősek biztonságáról, biztonságban kell tudni az iskolába járó gyermekeinket és biztosítani kell a gazdaság zavartalan működését.

Magyarország Kormánya összegezte a szeptember 1-jén életbe lépett beutazási korlátozások eddigi tapasztalatait és azt a döntést hozta, hogy a magyar gazdaság zavartalan működése érdekében az üzleti célú beutazást a továbbiakban engedélyezzük. Megszületett a külföldön végzett tesztekkel kapcsolatos pontosított részletszabályozás is: Magyarországra történő beutazás esetén egy alkalommal, a hazai teszttel egyenértékűnek ismerjük el a schengeni tagállamban készült PCR tesztet is.

Az ülésen döntés született arról, hogy a magyarországi sport rendezvényekre való kiutazás és beutazás szigorú feltételeit kiterjesztjük a kulturális rendezvényekre is. Ami pedig a nézőket illeti, a hazánkban megrendezésre kerülő nemzetközi sportesemény, valamint kulturális rendezvény nézője csak akkor léphet be az országba, ha rendelkezik negatív PCR teszt eredménnyel, van a rendezvényre jegye, és aláveti magát egészségügyi vizsgálatnak, valamint köteles a belépést követő 72 órán belül elhagyni az országot.

A pontos szabályozás a mai napon a Magyar Közlönyben kihirdetésre kerül.

(Kormányzati Tájékoztatási Központ)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása