oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. augusztus 29. 06:30,  „Magyarország zöld, minden más ország vörös” 251 komment

2020. augusztus 29. 06:30 Határátkelő

„Magyarország zöld, minden más ország vörös”

Gyakorlatilag lezárja a határokat Magyarország szeptember elsejétől, magyar állampolgárok komoly nehézségek árán, külföldiek pedig gyakorlatilag szinte sehogy sem léphetnek be az ország területére. Mi lesz az ingázókkal és a hazalátogatásra készülő határátkelőkkel?

Fotózz ki az ablakodból és küldd el a hataratkelo@hotmail.com címre (írd oda a várost is, ahol készült)! Ne szép legyen, hanem igaz (a legjobb, ha mindkettő...)!

magyarorszag_hegyeshalom_tabla_1.jpg

„Két színkód van, Magyarország zöld, minden más ország vörös” - ez a nem túl bonyolult mondat foglalja talán össze legjobban a magyar kormány hozzáállását a járványhoz, illetve a jelenlegi helyzethez.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter péntek késő délután jelentette be, hogy szeptember elsejei hatállyal a járvány első hulláma idején alkalmazott határvédelmi szabályokhoz való visszatérésről döntött a kormány.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy szeptember 1-jétől külföldi állampolgárok csak indokolt kivételekkel, a biztonsági szabályok megtartása mellett léphetnek Magyarország területére.

Ami a külföldről hazatérő magyarokat illeti, nekik 14 napig - vagy mindaddig, amíg két nap különbséggel két negatív tesztet nem tudnak bemutatni - karanténba kell vonulniuk – tette hozzá Gulyás Gergely.

Lesznek kivételek, a katonai konvojok viszonylag kevés embert érintenek, de például a kapcsolt vállalkozások közötti üzleti célú utazások ide számítanak (ja, és a diplomáciai és hivatalos utak is).

Mi lesz az ingázókkal?

Ami minket jobban érdekelhet az a „korlátozott sávban történő határátlépés”, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy aki mondjuk az osztrák határ mellett lakik és Ausztriába jár dolgozni, az ezt (legalábbis a mi nem szakértő értelmezésünk szerint) megteheti. (Azért érdemes részletesen tájékozódni, hiszen mi is csak próbáljuk értelmezni az elhangzottakat.)

Az mindenesetre problémás, ha valaki kicsit messzebb lakik a határtól és úgy járna át, ez alighanem nehézségekbe fog ütközni.

„Az ország még így is jobban áll”

Mindenesetre Gulyás Gergely szerint Európában a járvány második hulláma elkezdődött, a napi fertőzési adatok sok szempontból március végére, áprilisra emlékeztetnek. „Magyarországon is nőtt a fertőzöttek száma, de az ország még így is jobban áll” - tette hozzá a miniszter.

A kormány augusztus 1-től nem vállalja át a koronavírus-teszt költségeit, ezen most sem változtattak.

Ez egy dolog, az már viszont érdekesebb, hogy a külföldről hazatérő magyarok (mint fentebb volt róla szó) 14 napig kénytelenek karanténba vonulni, ráadásul az ezt kiváltó két negatív tesztnek mindenképpen magyarnak kell lennie.

Itt azért álljunk meg egy pillanatra, mert vagy mi vagyunk teljes félreértésben (nem kizárt) vagy egy elég furcsa helyzet állt elő. A fentiek ugyanis azt jelentik, ha jól értjük, hogy voltaképpen minden hazatérő magyarnak kötelező a karantén, amit „ki lehet váltani” két negatív magyar (!) teszttel.

Tehát ha valaki Ausztriából, Németországból, az Egyesült Királyságból, vagy bárhonnan érkezik látogatóba mondjuk Magyarországra, mondjuk vonattal vagy autóval, akkor a határon megállítják és karanténra kötelezik.

Hogyan fog ez kinézni a gyakorlatban?

De hogyan jut el oda? Mondjuk ha valaki Ausztria felől vonattal érkezik a határra, akkor felszólítják, hogy majd ha hazaért, menjen karanténba? És addig mi lesz?

Az egyszerűség kedvéért lakjon Budapesten az érkező. Ekkor is a helyzet az, hogy végigvonatozik valamelyik pályaudvarig (mondjuk legyen a Déli), ott metróra száll, majd esetleg buszra, ha nagyon éhes, akkor még beugrik egyet vacsorázni (akár két hétig úgyis karanténban lesz), talán még egy buszra is felszáll… mennyi embert fertőz így meg potenciálisan?

Majd miután hazaért, önkéntesen karanténba helyezi magát, felhívja a mentőket, hogy ha lehet, minél hamarabb fáradjanak már ki hozzá és teszteljék le, hiszen nyilvánvalóan felelős polgárként nem fog eltömegközlekedni valamelyik kórházba egy tesztért (majd onnan haza).

És ez még mindig csak egy teszt, ami ha negatív, akkor jöhet a második. Ez egyrészt meglehetősen sok utazással és potenciális fertőzéssel jár, másrészt alsó hangon is eltarthat akár 4-5 napig is.

Ugyan a Miniszterelnökséget vezető miniszter némi optimizmussal két napra tette a teszteléseket, azért ezzel kapcsolatban némi halvány szkepszis van bennünk.

(Gulyás Gergely konkrétan azt mondta, ha valaki kontaktkutatás miatt került karanténba, és „két nap után van két negatív tesztje”, akkor szabadulhat a karanténból, ráadásul ezt az állam kifizeti, szemben a fent említett hazalátogatós teszttel.)

A miniszter egyik mondata akár szimbolikus is lehet nekünk: elhagyni az országot lehet, de a hazatérés után nagyon szigorú szabályok érvényesek.

Utazd be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

"Salzburg, naplemente után a Kapuzinerbergről" �: @erikaa.kertesz #salzburg #austria #ausztria #európa #europe

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8316180602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2020.08.30. 04:53:09

@droid_: tesztelés nélkül még több lett volna a halott, nem gondolod? A UK ott rontotta el, hogy nagyon későn kezdett tömegesen tesztelni és csak nagyon sokára vezette be az országok színkód szerinti besorolását, illetve a karantént.

dikusz. 2020.08.30. 06:15:14

@Arthamyr: Na ja..., hülye kérdés volt, de legalább kaptam rá választ.:)))

Akkor nem kell azzal foglalkozni senkinek, aki külföldről hazajön, hogy mennyibe kerül, és hány nap alatt készül el a covid-teszt.

Buchhalter 2020.08.30. 07:16:26

@arncht: szerintem te egy beteges maszk örült vagy,ennyi. Semmit se ér.Neked ha azt mondanák,hogy lapos a föld azt is elhinnéd.Rettegj és zárkózz gyorsan a lakásodba ja és csomagold be az egész tested maszkkal.Amikor ár több tízezer berlini tüntet az egész covid cirkusz ellen ,elkéne gondolkodnia az olyan Fidesz birkáknak is mint te,hogy egy kissé megvannak vezetve mindenféle túltolt hírrel.És már Párizsban is utcára vonultak az emberek.Már Prágában is szervezkednek.Minden évben volt eddig covidhoz hasonló vírus és globálisan elég sok ember belehalt mindig. De gondolom a logika az nálad nem mükszik csak a pánik keltés.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 08:16:57

@élhetetlen: akkor megprobalom egyszerubben a kedvedert, rovid mondatokban.

- videkrol akkor feltek budapestre jonni, mert jarvany
- budapestrol szivesen mentek volna videkre mert jarvany
- azt korlatozod aki magat nem korlatozza
- budapesten van hazhozszallitas, te is onnan rendelsz
- videken a nyaraloban nincs hazhozszallitas, el kell menni a boltba vegyulni

szolj ha nem tudtad kovetni.

odamondó 2020.08.30. 08:17:09

Több ötlet:

1. propaganda: a kormány ugye annyira okos, hogy megjósolta előre szeptembertől 2. hullám

2. pénz: a lölö meg akarja venni az összes hotelt meg éttermet budapesten így kell a további 'válság'

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 08:17:24

@élhetetlen: "tejet, kenyeret, esetleg még a húst is, zöldséget is, ennél többet a Tesco sem tud"

na meg ezt :) egyszer gorgess lejjebb, ott talalsz majd macskakajatol kezdve a minosegi szeszeken keresztul a gyantacsikokig minden holmit, fajtankent minimum tucatnyi de neha tobbszaz variacioban.

lüke 2020.08.30. 08:17:53

Nincs ráció az intézkedésben!( tk kimenni nem volna szabad!,nézőpont kérdése ki,mi vörös)
- most tesztelnek mert a nercegek betegek,eddig nem teszteltek
www.zonaporkolt.com/belpolitika/szele-tamas-nercegek-karantenban/
- Teszten a haveri kör keres,ezért nem fogadják el a többi országét
- pajtások ellenvélemény nincs!
Megj ma és holnap tolongani fognak a határátkelőkön!

arncht 2020.08.30. 08:53:42

@Buchhalter: igen, en imadok maszkot viselni, a fidesz hogy jott ide nem is ertem. :D

De ez legalabb nehany dolgot megmagyaraz az otthoni helyzettel kapcsolatban, a termeszet az idiotakat majd kiszelektalja.

Muscari 2020.08.30. 09:05:55

@Buchhalter: te hol élsz? Szívesen kö a kórházban, ahol dolgozom, hogy meglásd, hogy mire képes ez a semmi kis virus. Mindjárt a szomszédos osztályon ki van téve annak a nurse-nek a képe, aki ott dolgozott és aki még április elején halt meg. 39 éves volt. Egyik évben se tarolt az influenza se semmi más ilyen mértékben, háromszorosra kellett bővíteni az intenzívet, ahol olyan is előfordult, hogy a fele beteg eü dolgozó volt.
Nem rettegek, akkor nem dolgoznék kórházban, de én már tudom, hogy milyen, és remélem, de hogy nem kapom el még egyszer

Bredpitt Monika 2020.08.30. 09:20:05

@Muscari: a pedagógus kollégáimnak kellene elmesélni, mert nagyon gáz, ahogy egyesek az egészet kezelik, pl : a fent említett kislány, aki köhögve érkezett a táborba......amikor megemlítettem, hogy miért engedünk így be gyereket, akkor az volt a válasz, hogy ne csináljam a hisztit......

egyébként meg a kommunikáció világszinten elveszi az emberek kedvét sajnos a szabályok betartásától, kezdve a hordj maszkot, ne hordj maszkot, kell teszt, nem kell teszt témától......

itthon a tv ben nyilatkoztatta ki Merkely professzor, hogy 2017 ben Magyarországon jóval többen haltak bele influenza szövődményekbe, mint a covid fertőzésbe most, úgy látom, hogy nagyon rosszul van kezelve a világjárvány

most pl már többedszer hallom, hogy amikor először kezdtek ehhez hasonló járványok megjelenni akkor a WHO azt mondta, hogy nem szabad lezárni az országhatárokat.......???????
(ehhez keresek majd egy linket vagy ha valaki talál azt megköszönöm)...

Bredpitt Monika 2020.08.30. 09:24:58

@Platonica: ez jogos, mármint a gyerekeken miért nincs maszk, mondjuk én ezt sem értem, hogy miért nem egységes a rendelet, lányoméknál kötelező (ő mondjuk már nem általánosba jár), de náluk is csak a közös helyiségekben, a tanteremben nem, ahol 33 gyerek ül együtt, ki érti ezt?

én azért örülök a kötelző maszk használatnak, mert így nem az lesz, ami idáig, hogz aki viselte az gúny tárgyává vált.....ami nagyon szomorú

Bredpitt Monika 2020.08.30. 09:26:54

@Arthamyr: hát, juj, a semleges hangnem azért pont nem sikerült mindig......de tényleg üdv itthon..

padlogaz 2020.08.30. 09:29:49

ha külföldi teszteredményeket is elfogadnának, akkor
1) ki tudná ellenőrizni / hitelesíteni, hogy a portugál, norvég, olasz, albán, román, ukrán stb. nyelvű eredmény tényleg hiteles-e? Azaz pl. szakszerű mintavételt követően tényleg megbízhatóan negatív-e az eredmény vagy - az adott ország, régió, tartomány protokollja szerint - otthoni, sajt mintavétel történt, és annak az esetlegesen téves eredményét mutatja-e be valaki. Érdekes tumultus lenne pl. a határokon, ha az ottani hivatalnokoknak kellene ezeket elfogadniuk
2) mi gátolná meg az élelmes beutazókat, hogy a valósággal megegyezően kinéző teszteredményeket "gyártsanak" pl. photoshoppal?

2020.08.30. 09:29:56

@Golf2: "Vasfüggöny is lesz?"

Már épül...

apro_marosan_petergabor 2020.08.30. 09:30:17

A gazdaság, s az egészség védelme - a többség érdeke miatt logikus intézkedés született, amely addig működik, míg nem lesz a 60-70% átoltva (kb 1 év.)
Ugyan nem tudjuk, hogy mi az a "határátkelő" művileg kitalált , még véletlenül sem logikus fogalom, de sejtjük, hogy hosszabban külföldön élő/dolgozó magyart jelent.
Elég egyértelmű a szabályozás.
- hazatérrő magyar 2 PCR teszt, 48 órán belül, vagy hatósági karantén, 2 hét.
Az ingázó nincs definiálva (vagy nem láttam), de biztosan ennek is meg van-lesz a kialakult gyakorlata (általában szomszéd országgal szoktak megegyezni).

Bredpitt Monika 2020.08.30. 09:32:04

@Etniez: hát, már nem is tudom mit kérdezzek, inkább írhatnál egy beszámolót, HA biztos örülne....

férjem végül úgy döntött inkább kifizet két tesztet, de nem akar ebben a pici lakásban 14 napig karanténban lenni (velem meg főleg nem) az húzós lesz, 200 dolcsi

de azért köszi, én örülnék annak, ha azok akik szembesültek a fertőzéssel valami módon megírnák (@Muscari:) mert az döbbenetes , hogy van aki megkérdőjelezi az egészet

itthon pedig számomra az elején az volt döbbenetes, hogy még azok is, akik emberekkel foglalkoznak, szociális területen, az idősekre támadtak az időkorláttal kapcsolatban........leszerepeltünk megint....

Bredpitt Monika 2020.08.30. 09:40:47

www.voanews.com/science-health/coronavirus-outbreak/who-chief-urges-countries-not-close-borders-foreigners-china

ezt találtam határ lezárás ügyben, ez még év eleji reakció a kínai helyzetre reagálva........bocs az angol miatt, de magyart nem találok......

Platonica 2020.08.30. 10:15:59

@Bredpitt Monika: a WHO hitelet mas egyeb kerdesekben is elvesztette, biztos emlekszel a maszk kerdesre. De amugy sem egy megbizhato forras, ahogy egyre inkabb kiderul.
(Maszk ugyben lehet felreertheto voltam, isten orizz, hogy a gyerekeken is legyen, csak igy kvazi me'g kevesbe logikus, hogy a tanaroknak meg kell.)

Arthamyr 2020.08.30. 10:17:01

@dikusz.: Majd ott és akkor kiderül, hogy mi a helyzet, és bőven ráérünk ezen jövő hét végén gondolkodni, van más, jelentősebb problémánk is. Ha meg automatikus karantén lesz, akkor gondolkodni sem kell.
Az biztos, hogy meg fogjuk szopni, a kérdes csak a mennyire. Ezek sajnos nem olyan dolgok, amivel mi bármit tudunk kezdeni, azon felül, hogy nem megyünk oda. Viszont ha leírom, hogy havi 4000+ EUR extra kiadás, hogy itt vagyunk, annyiért szerintem elég sok ember bevállalna egyszeri 2 hét karantént, és mi sem vagyunk kivételek.

@Bredpitt Monika: Ezért is írtam, hogy "_igyekszem_ a posztra, hozzászólásokra, beszélgetésre reagálni, _lehetőleg_ semleges hangnemben". Néha spamelek valakivel beszélgetve, és egy idő után elfogy a türelmem, így a semleges hangnem is eltűnik.

Platonica 2020.08.30. 10:27:44

@Arthamyr: Hat igen, ehhez a kiadashoz kepest az onkoltseges teszt is nuansznyi. De mi ilyen sok? Erre irtad a jelentosebb problemat? Mar ha publikus, bocs, nem akarok indiszkret lenni.

Arthamyr 2020.08.30. 10:43:09

@Platonica: Nem kell itt semmi bonyolultra gondolni: így gyakorlatilag magunktól bérelünk egy nagyon drága lakást, és az élet is drágább itt.
A cuccaink hazaszállíttatása (pedig kevés van) is 3000 euro körül lesz, szóval a teszt költsége csepp a tengerben, nem is ezért húztam a szám, hanem azért, mert ha esetleg a tesztelős utat választja az ember, az is simán járhat 1 hét karanténnal.

kvp 2020.08.30. 11:24:32

Ez az egesz igy csak benazas. Eloszor is nem most, hanem 2-3 hettel ezelott kellett volna elrendelni a hatarzarat. Masodszor a belepeskor kotelezo ket tesztet helyben kellene elvegezni, a tesztek idejere (4-5 nap) pedig elkulonito helyszinekre kellene vinnie a beutazokat. Kisebb csoportokban elszallasolva (tornatermekben, stadionokban), ahol ha a csoport barmely tagja pozitiv lesz, akkor azt korhazi kezelesre kiemelik, majd az egesz csoport ujra kezdi a tesztelest amig mindenki negativ nem lesz. Mindez fuggetlenul a beutazo allampolgarsagatol. Ez a biztonsagos mod.

A maszkviselesrol pedig csak annyit, hogy sokan nem hordjak jarmuveken, sokan az orrukra nem huzzak fel, az ugyanugy hatastalan, de van par idiota, aki kohogeshez, tusszenteshez leveszi. Sajnos nallunk nem mukodik a nemet (es kinai) modszer, ahol ilyenkor az utastarsak lefotozzak es azonnal megy a rendorsegre a kep. Ha a szabalyszegoket ugyancsak beraknak elkulonito szallasokra egy teszt idejere es ha a csoportbol barki pozitiv akkor az egesz csoport marad egy ujabb korre, akkor nagyon keves ember kockaztatna meg, hogy tobb tucat potencialis beteggel zarjak ossze egy legterbe par napra vagy hetre.

Persze a logika nem a kormany erossege, teljes hatarzarral es ket het teljes kijarasi tilalommal (meg ennivaloert sem megy senki, csak mento/tuzolto/hadsereg jar az utcan) siman meg lehetne szabadulni a virustol. Utanna meg a fenti karantenos megoldassal virusmentesen lehetne tartani az orszagot amig nem lesz oltas. Es a ket het teljes kieses kevesebb veszteseggel jarna mint a felig leallitott gazdasagos megoldas. (mivel utanna minden azonnal ujraindithato lenne)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 11:25:05

@Muscari: valoszinuleg tobb lett volna (egyebkent szerintem nem biztos, igeny eseten kifejtem). azonban a teszteles nem csodaszer mint ahogy nehanyan lattatni szeretnek. valamint az sem mindegy kit tesztelnek. persze a tobb teszt nem arthat, ezt el kell fogadni. hogy segit-e, az a kerdes.

@lüke: en nem hallottam egyetlen orszagrol sem, ami kifele nem engedi a teruleten tartozkodokat, mikozben a beutazast igen. ugy latszik, nem sokan ertenek veled egyet. (az esetleges felvilagositast szivesen veszem)

@Shanarey: hat ez nagy otlet. emlekszel amikor par hete ment itt az okoskodas, hogy meg svedorszagbol es angliabol is hazavezetnek hogy latszolag ne sargabol erkezzen? es hogy akkor mashova jonnek repulovel, mert akkor sem latszik? nem folytatom, szerintem vilagos igy is. es ilyen otlet utan ki ketelkedne abban, hogy eltalaltad miert "futott fel ennyire" a napi teszteles. atlatsz a szitan, lebuktak.

a maszkhordassal kapcsolatban pedig tudtommal az az elfogadott velemeny, hogy a fertozottnek kell elsosorban viselnie, ami egyebkent logikus is. es ha igy van, akkor azt is fenntartom, hogy sokkal fontosabb a szaj eltakarasa mint az orre. ezert a "szabalytalan" maszkhordas is lenyegesen tobbet er mint a nem hordas. elismerve persze azt is, hogy a szabalyos modi meg tobbet er.

Shanarey 2020.08.30. 12:34:22

@droid_:

Emlékszem, de ez is pont a kormány felelőssége, mert ha nem is lezárni, de határellenőrzés lehetett volna, s a Svéd avagy Angol rendszám, messziről felismerhető, vagyis nem kellett volna ténylegesen lezárni a határokat. A repülőn érkezők, pedig EU felelősség, mert hogy lehet az hogy egyik ország tilt valamit (teszt nélkül nem lehet bejönni) a másik ország, nem.

A maszk hordás, nem jó dolog, de kell, mert attól is megvéd, amit belélegezhetsz a levegőből.

444.hu/2020/08/26/56-embert-fertozott-meg-egy-no-egy-del-koreai-starbucksban?

dikusz. 2020.08.30. 12:50:30

@Arthamyr: De ha az általam fentebb bemásolt oldalon azt írták, hogy minden külföldről hazatérő magyar állampolgárnak kötelező(!) a két hét karantén, akkor nem opció a teszt elvégzése szerintem.

Arthamyr 2020.08.30. 13:21:16

@dikusz.: Ok, és? Mint mondtam, mi sajnos ott tartunk, hogy a permanens havi 4k helyett a két hét karantént is simán bevállaljuk, ez van. Sőt, akkora a csóróság, hogy 2-3 havi helyett is. Nem vagyunk gazdagok, nem is leszünk, ezért (is) költözünk Magyarországra.
És amúgy sem fogok akkor készenlétben állni, hogy ugyan mikor nincs épp karanténkötelezettség (és a szállítók meg főleg nem fognak), amiről általában hirtelen döntenek.

@Shanarey: Ezek a hitvány maszkok (gondolom az emberek többsége nem vegyvédelmi maszkot vagy valamilyen gázálarcot használ) szinte semmi ellen sem védenek...
Nem is azért van rá szükség, hanem azért, hogy másokat védjen a viselőjétől valamennyire.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 13:24:51

@kvp: javaslom kopogtassal az otlettel kulfoldon is, mert senki nem ezt csinalja es biztosan vevok lennenek a tuti megoldasodra ott ahol a logika a kormany erossege.

patkányarcúáginéni 2020.08.30. 13:25:03

"A miniszter egyik mondata akár szimbolikus is lehet nekünk: elhagyni az országot lehet, de a hazatérés után nagyon szigorú szabályok érvényesek."

Szép mondat: nekünk, vagyis a hazájukat elhagyóknak szigorú szabályok.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 13:25:21

@Shanarey: nincs sok kedvem ujra elovenni azt a temat, foleg mivel ugy latszik, valtoznak a velemenyek is, ahhoz meg aztan vegkepp nincs kedvem, hogy hozzaszolasokat idezgessek par hettel ezelottrol.
ellenben te nyugodtan gondold tovabb, hogy az ujonnan kialakitott velemenyed hogyan is lenne alkalmazhato a deli nyaralasbol hazaterokre. pl. hoho magyar rendszam ausztria felol! akkor ezek biztos a horvat tengerpartrol jonnek csak meg akarjak uszni a karantent. hiszen az a gyanus ami nem gyanus ugye.

"56 embert fertőzött meg koronavírussal, miután két órát üldögélt a légkondicionált kávézóban arcmaszk nélkül."

na ugye.

KissGecihuszár 2020.08.30. 13:41:58

ezen intézkedés ilyetén bevezetésének az égvilágon semmi más célja sincs, mint a mi ,azaz a rezsimet zsigerből gyűlölő, "hazaáruló disszidensek" hosszú időre történő távol tartása, ugyanis amennyiben eszkalálódna a helyzet -amire bizony van sansz, tekintve hogy széles néprétegek anyagi, egzisztenciális helyzete hullt porba!- , abban az esetben nagyon nem lenne jó nekik, ha egyszerre akár több 100ezer külföldön élő, melózó Magyar térne haza és csatlakozna a balhézókhoz, mint ahogy ez 2 évvel ezelőtt Romániában előfordult, amikor olyan 2 millió Román vendégmunkás szépen hazament oszt tüntizgetni kezdett.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 14:13:03

@KissGecihuszár: te balatonalmadiba disszidaltal, az mar kulfold? :D

Shanarey 2020.08.30. 15:05:51

@droid_:

Nem érted amit írtam, a te bajod. Hagyjuk, ha nem látod a fától az erdőt.

Azt írtam az az EU felelőssége.

Shanarey 2020.08.30. 15:07:55

@Arthamyr:

Örülök hogy ehhez is értesz, ja mégsem. Nem tudom hány EÜ dolgozó családtagod, van, de nekem van egy pár, így veled ellentétben, tudom miről beszélek.

somlobodog 2020.08.30. 16:24:09

@Platonica: "Mi amikor otthon voltunk a nyaron, egyetlen csaladtaggal, barattal, ismerossel sem talalkoztunk, aki beteg lett volna, vagy tudott volna olyanrol (az x honap es tobb orszagresz viszonylataban), aki beteg v az volt, marmint tenylegesen koronavirussal. Azert ez egy vilagot letaglozo 'pandemianal' furcsa, nem?"

Mi mikor otthon voltunk tavaly 3 hetet, nem találkoztunk indiaiakkal. Sőt a barátaim sem és anyukám sem. Azért ez furcsa nem? Pedig állítólag 1 milliárd van belőlük azaz Pesten kellett volna legyen vagy 280e...

somlobodog 2020.08.30. 16:24:13

@Arthamyr: nagyon kíváncsi vagyok majd hogy elitek meg kB 8-10 hónap után majd a hazakoltozest.

Arthamyr 2020.08.30. 16:57:55

@Shanarey:
1. Egy szóval sem állítottam, hogy értek bármihez is, viszont amit állítottam, ahhoz nem is kell nagy szakértelem, és nem is egy "EÜ dolgozó" a legkompetensebb a témában, bár attól függ, mit csinál az illető.
2. Az, hogy van "EÜ dolgozó" családtagod, az nem változtat semmin.
3. Ha számítana (de nem), nekem is orvosok az apósomék (csak hogy a legközelebbit említsem, de akad még pár orvos, gyógyszerész, orvosi ezközöket fejlesztő cégnél dolgozó mérnök a családban/baráti körben), bár ismétlem, ez az én (egyébként nem szükséges) hozzáértésemen nem sokat változtat. Ahogyan a tiéden sem változtatott. Erről ennyit.

@somlobodog: Én is, de szerintem nem lesz meglepetés. Kis igényű embereknek jó az is, nem kell Manhattan. :)

élhetetlen 2020.08.30. 17:33:14

@droid_: Na, nézzük. Attól, hogy többször mondod el ugyanazt, még nem lesz igaz, de legyen, én is többször mondom el a választ, kissé bővebben.
- lehet, hogy féltek, de jöttek vidékről, és haza is mentek. Nem üresen közlekedtek a vonatok, és a távolsági buszok. Vagy másképp tudod?
- Ha valaki beül a háza előtt a kocsijába, és lemegy a telkére, az nem veszélyesebb, mint aki feljön Pestre, buszozik, metrózik és hazamegy
- Ha Pesten mindenki házhozszállíttatott volna, nem kellett volna a vásárlási idősáv. Ez logikus, ugye? Itt is vásároltak. Vidéken ez könnyebb, elfér az utcán egymás mögött az a tíz ember, tud távolságot tartani, aztán az ajtóban megmondja az eladónak, hogy mit kér, az nem a pultra rakja, hanem egy szatyorba, és kiadja. Ennyit a nagy vegyülésről.
Igen, szállíttatok, de csak akkor, ha megfelelő mennyiségű cuccra van szükségem. Ha csak három liter tej, és egy kenyér kell, ami kb. 800 ft., azt nem hozatom ki 1750-ért a Tescoval, a Spar meg 10000 alatt ki sem hozza az árut.
És a te stílusodban, akkor sem kell szólnod, ha nem érted, amit írtam.

somlobodog 2020.08.30. 17:43:18

@Buchhalter: legközelebb ha mutenek akkor mond az orvosnak hogy se a maszkot se a kesztyűt nem kéred hogy hordja mert Fasza magyar parasztgyerekkent nem kapsz el semmit:))))))))
Azt hogy a maszkviselest es a Fideszt összekapcsolod, sztem kozepsulyos paranoiás elmebajra utal (ha van ilyen korkep)

somlobodog 2020.08.30. 17:43:21

@Arthamyr: én is a kertvarosban nyomom. :) március óta nem voltam a cityben. Látod, mi kisigenyuek tartsunk össze:))

Platonica 2020.08.30. 18:03:11

Tegnapi hir:
www.msn.com/en-gb/money/news/treasury-officials-push-for-bombshell-tax-hikes-to-pay-for-virus/ar-BB18vbWp?li=BBoPWjQ&ocid=msedgdhp
Na ilyesmire gondoltam, amikor azt irtam, csak a nagyon naiv ember hiszi, hogy itt (vagy mashol) ingyen van a teszt:-x Ezek a celozgatasok mar honapok ota mennek, szoval olyan nagyon okosnak se kell lenni, hogy lassa az ember az iranyt.
@somlobodog: Tobb szempontbol santa a hasonlat, de leginkabb azert, mert a hirek szerint itt is es az egesz vilagon nemcsak hogy _mindenhol_ jelen van a virus, de tamad, tarol, betegseg, halal egyeb formajaban, ugy mint eddig me'g soha semmi... Karanten, karhatalom, katonasag, korhazlezaras etc kell... Azert ez nagyon mas, mint egy nepessegi statisztika...
Szamomra furcsa, hogy ezt a MS mediaban hirdetett 'tarolast' a a valos eletunkben semmi nem igazolja (me'g ugy sem, hogy csaladi es barati korben a vilag tobb pontjan vannak egeszsegugyben dolgozok). Szoval ezek elgondolkodtatnak, es ha kicsit megkapargatjuk a hivatalos verzio felszinet, azert lehet erdekes dolgokat talalni. Persze lehet maradni fo csapasiranyon is, es csak azt gondolni, tovabbmondani, ami engedelyezett.

Platonica 2020.08.30. 18:07:30

@somlobodog: Ez megint santa... mutetes eljaras alatti maszkviselest hasonlitani ahhoz, hogy boldog-boldogtalanra (joszerivel az egeszseges tobbsegre) maszkot kenyszeritenek, ha kell ha nem. A ketto eg es fold, az egyik relevans, a masik nem.

FutureFry 2020.08.30. 18:12:36

@droid_: “… azt is fenntartom, hogy sokkal fontosabb a szaj eltakarasa mint az orre …”

Egy új tanulmány szerint lehet, hogy pont az orr a “veszélyesebb csatorna” a vírus elkapásának és terjesztésének szempontjából is:

www.menshealth.com/health/a33649570/coronavirus-mask-nose-out/

...
“Interestingly, it was observed that the nasal regions had a higher susceptibility of SARS-CoV-2 infections, with subsequent seeding to the lower respiratory tract due to aspiration,” says Sunitha Posina, MD.
What does this mean? It’s a preliminary finding that suggests that “the nose holds more potential to become infected compared to the remaining of the respiratory tract (such as the throat and lungs),” she says. “When someone does not wear a mask, they are more likely to become infected when they inhale through their nose,” she explains.
And if someone is half-masking and they exhale, “they are likely to generate more potent infectious particles than if they exhaled via mouth, given that the nose has cells that have a higher affinity to become infected in comparison to the rest of the respiratory tract,” she continues.
...

KissGecihuszár 2020.08.30. 18:24:10

@droid_: először is; hálás lennék a bloggazdának, ha nem deletelné a válaszomat, tekintve hogy droid "kolléga" személyesen megszólíttatott ,amire szeretném azt válaszolni, hogy szerinted én miért írok és olvasom eme blogot, he? Nyilván azért, mert 5 éve (nyugat) Németországban élek és melózom, tehát igenis érintett vagyok a témában!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 18:24:25

@Shanarey: megprobaltam a korabbi hozzaszolasoddal egyutt erteni, lehet hogy nem kellene. mert igy olyasmik jonnek ki, hogy az eu felelossege hogy a magyar kormany dontesere nem zartak le a horvatok felol szlovenia hatarat ket hete, mielott a magyarok hazajohettek volna a tengerpartrol kerulovel. biztos nem erre gondoltal, de akkor mire.

@élhetetlen: igen en maskepp tudom de nem fogok itt vitatkozni veled. megkertel hogy magyarazzam el, de nem akarod erteni, oke, nekem mindegy mit hiszel. kerjel meg valaki mast. a tescoval kapcsolatban meg te is itt nyifogtal a blog.hu-n, hogy nem kapsz idopontot, olyan szinten csucsra volt jaratva. meg tobbi bolt is. videken is lett volna ra igeny, meg mindig kint van az oldalukon a tesco doboz, amit a jarvanyra tekintettel barhova elkuldenek, kar hogy ok pakoljak tele valamivel ami szerintuk kell neked.

bölcsbagoly 2020.08.30. 18:24:40

1. Ingázóknak 30 km a limit.
2. A problémát a védőoltás hiánya okozza s nem is változik a helyzet, mig a lakosság legalább fele be nem lesz oltva (ld. influenza, amiben évente többen betegszenek bele és halnak bele mint a COVID-ba).
3. A gyerekek kevésbé veszélyztettek mint a tanárok, pláne ha idősebbek.
4. Semmiféle tragédia nem történik, ha egy ideig nem énekelnek énmekórán, lehet valami elméletet tanitani (pl. zenetörténelmet, s eféléket).

Etniez 2020.08.30. 18:51:30

@Muscari: A mi osztályunkon a dolgozók 78%-nak lett pozitív az antitest tesztje júniusban.

Nálunk egy ember halt meg az osztályon, szerencsére nem dolgozó.
Megtagadták tőle az oxigén gépet, nem volt elég szabad kapacitás.
Így 3 nap alatt deszaturált. Amikor 80 alá esett az oxigén szintje, kapott palliatív-ellátást és ennyi.

Etniez 2020.08.30. 18:51:38

@Arthamyr: Ja, te eldobtál egy csomó időt magadtól, ők meg mantrázták a propagandát. És a végén nem jutottál semmire.

Ezt a két nicket _soha_ nem fogod arra rávenni, hogy kimondjon olyat, hogy valamiben a kormány hibázott vagy nem elégségesen döntött.
Ha eladnák őket rabszolgának, akkor is helyeselnének.

Golf2 2020.08.30. 19:06:53

Orbán és a jó példa,ma elutazott a szlovéniai Bledbe, ahol kézfogással, maszk nélkül köszöntötte Janez Jansa kormányfőt...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 19:11:37

@KissGecihuszár: en is olvasom, pedig budapesten elek. par hete irtad hogy balatonalmadi lakos vagy 5 eve. igaz, mashol azt irtad, nemetorszagban elsz 5 eve. hat, valogassa ki az igazsagot beloled, akinek kedve van.

@FutureFry: erdekes, koszi. (jo lenne a cikket is erteni de ahhoz egy masik elet kellene). annyiban nem meglepo az eredmeny, hogy atlagember az orran lelegzik. ami celszeru is, hiszen a szaglas mellett hasznaljuk a "reszecskeszuro" funkciot is. amibol kovetkezik, hogy ide rakodik egy jo adag potencialisan virusos cucc amit masok kilelegeztek. igy a sima kilegzesnel akar lehetseges is, hogy tobbet permetezunk vissza. annyiban viszont szerintem ovatosan kell banni a kovetkeztetesekkel, hogy a fertozes atadasaban joval fontosabb lehet a beszed, amikor akaratlanul is beteritjuk a nyalviharunkkal a beszelgetopartner arcat (pl a szemet, amit aztan a legritkabb esetben takarunk el a hetkoznapokban hacsak nem viselunk amugy is szemuveget).

Golf2 2020.08.30. 19:16:43

Sportolóknak, különösen focistáknak egyszerűbb lesz belépniük az országba, mint bárki másnak - derül ki a kedden életbe lépő szabályokból. Akkor is simán járhat-kelhet, ha már elkapta a vírust.hvg( patkányok)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2020.08.30. 19:16:44

@geegee: Itt a "shegë" (ejtsd: segg) az a gránátalmát jelenti. :)
A "cica" (ejtsd ugyanígy), az pedig azt, hogy csöcsök :)

De sorolhatnám még a végtelenségig.

Ja, a "balta" (ejtsd nagyjából ugyanígy) az a sárnak (vizes föld) a határozott alakja.
A "sharrë" (ejtsd nagyjából: sár), az viszont fűrészt jelent :)

M. Péter 2020.08.30. 19:48:24

@Buchhalter: Nevezd már meg ezeket a vírusokat.

Arthamyr 2020.08.30. 19:59:05

@Platonica: Pedig pontosan ugyanaz a célja a maszk viselésének, csak a műtőben viselt maszk jobb (remélhetőleg).

Arthamyr 2020.08.30. 20:05:39

@Etniez: Szerencsére időm van bőven. Látod, még a jóindulatú, kizárólag az állampolgárok érdekét, azokét is egyenlő mértékben figyelő, hozzáértő magyar kormány is ad nekem két hetet. :)

Szabályalapú rendszerrel elég nehéz kizárni ezeket (sokkal durvább hozzászólásokat is meg szokott tűrni a bloggazda), így jelenlétük elkerülhetetlen.

élhetetlen 2020.08.30. 20:41:45

@droid_: Most mire is válaszoltál azzal kapcsolatban, amit írtam? Semmire. A nagy bevásárláshoz nem lehetett idő pontot kapni adott időben. A kisebb bevásárlás meg a Tesconál nem éri meg, a Sparnál meg nincs. Az biztos ezt is „megkertel hogy magyarazzam el” csak félreértetted, mert a „Nem dolgod semmit megmagyarázni, de nem dolgod hülyeséget beszélni sem, remélem „, az nem kérés. hogy bármit is megmagyarázz. A Tesco doboz meg úgy hülyeség, ahogy van, kinek kell minden liter tej mellé egy liter étolaj, De ez nem változtat azon, hogy nem tudtál érdemben válaszolni, arra, amit írtam, de ez engem már nem is igazán érdekel. Egy ideig azt hittem. érdemes veled kommentet váltani.

Etniez 2020.08.30. 21:22:01

@Golf2: Megnyugodtam.

Már csak atlétikai stadiont nem értem amit most épít a Fidesz, kivel fogják megtölteni?

somlobodog 2020.08.30. 21:22:30

@Platonica: ha kinezel a buborekodon túlra látod hogy más is van a világon. Nem csak az a valóság ami veled meg pár ismerőssel történik. Pont akkora marhaság volt az indiai hasonlat mint a te allitasod (vagy sejtetesed) hogy te nem láttad így nincs. Gondolom a holdraszallast is vitatod :)). A maszknal az alapelv számít. Van vírus és a terjedesetol véd. Ez tény. A kezmosas jó. Nem kell n95maszkban járni és bemosakodni mint egy sebész. De az elv ugyanaz csak kicsiben. Ha erted jó ha nem akkor nyugodtan vondd le a direkt empirikus kovetkeztetseidet a valóságodra és élj abban, igazából tökmindegy. Én is utálom a maszkot de ha van 5% esélye akár hogy véd akkor miért ne? Azzal egyetértek hogy túl van tolva az egész vírus de attól még van. Gondolom ismered a paradoxont: hogy nincs vírus akkor minek a védekezés? Persze azért csökken a vírus mert védekeztünk... Makes sense?

Buchhalter 2020.08.30. 21:34:48

@Muscari: szerintem meg túl van tolva az egész. Ja,magyarázd el a 190 ezer magyar honfitársadnak ,hogy se munkája se segélye nincs.Remélem valamelyik majd megtalál egy kis zsebpénzért.Majd a kórházban bekötöznek utána. Minden évben halnak meg emberek szép számmal influenza szerű betegségben ,mégsem csináltak belőle az idióta politikusok ekkora nagy barom értelmetlen lezárásokat. A maszk semmire se jó,max egy teljesen zárt szkafander,"vírus szakértő".

Buchhalter 2020.08.30. 21:41:05

@somlobodog: öreg,csomagold be magad maszkba,annyira idióta vagy! Simán megvagy vezetve ,a kórházi műtét hasonlatod meg elég ostoba! Max szkafanderben vagy teljesen hermetizálva egy vírustól! A maszkod cirka csak a saját baromarcodtól védi meg a többi embertársad! A műtétnél nem csak maszkot,hanem egy védő szeműveget,fejfedőt és egy elég sok mindent eltakaró ruhát használnak.Plusz a műtő és a személyzet is átesik előtte egy elég komoly fertőtlenítő bemosakodáson és a műtő is kivan pucolva.A pofádra aggatott tré minőségű maszk semmit se ér. A hajaddal ,vagy a szemeddel is fertőződhetsz.A neten ,mert kábé te is csak onnan szeded a pánikbajaidat,találsz számtalan értelmes dolgot a vírusokkal kapcsolatban.

Buchhalter 2020.08.30. 21:44:48

@kvp: belőled tökéletes náci lenne emberhulladék.Egy maszk miatt simán feljelentenéd az embertársaid. Lassan az olyan megvezetett birkák lesznek agyonverve mint te aki a maszkért ágál,de halvány lilla fingja sincs a vírusokról! De obégassál hátha valaki rád ver.

Buchhalter 2020.08.30. 21:48:56

@arncht: szerintem a természet az ilyen agyament ,mindent elhívő,pánik majmokat gyomlálja ki rekord gyorsasággal magából.Berlinben szerinted az a 38 000 maszk ellenes tüntető mind bolond volt tegnap?Nem lehet,hogy te mész rossz irányban az autópályán? Érted egyáltalán a célzást?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 22:04:06

@élhetetlen: ha ennyire szeretnel beszelgetni.

- tehat amikor a legkomolyabb lezarasok voltak, szerintem videken igen keveseknek juthatott eszebe hogy budapestre jon ha nem volt muszaj. te ugy gondolod hogy vigan utazgattak ugyanugy mint ha mi se tortent volna? [igen/nem] mar csak azert sem, mert igen keves csinalnivalo maradt budapesten a lezarasok alatt. nem tudom honnan veszed hogy hanyan voltak a vonatokon meg a buszokon, tudtommal te tobb okbol se lehettel ott. ha valaki meselte is neked, milyen sokan voltak a buszon, nyilvan fogalma sem volt rola hogy miert. ti. magyarorszag kozlekedesi halozata olyan, hogy kelet es nyugat kozott tobbnyire budapesten keresztul vezet az ut. kocsival meg csak ki lehet kerulni, kozossegi kozlekedesben kevesbe. tehat mondjuk komarombol szolnokra ugy nez ki a dolog, hogy utba kell ejteni budapestet. mar csak ezert se lehet olyan szabalyt hozni ami kizarja a videki utazot budapestrol.

- a budapesti viszont ha tehette volna, bizony elutazott volna, eppen azert mert o is tart(ott) a jarvanytol es/vagy a lezaras miatti kenyelmetlensegtol. esetleg ezt gondolod maskeppen? keresni se kell a peldat, itt vagy te magad, aki azert meltatlankodik honapokkal kesobb is hogy miert nem lehetett lelepni innen. nyilvan nem tartod magad kivetelnek, hanem ugy erzed altalanos igenyt fogalmazol meg, kulonben nem meltatlankodnal meg mindig. nem igy van? [igen/nem]

- a jarvany gyors (teruleti) terjedesenek akadalyozasara a legegyszerubb es leghatekonyabb modja ha mindenki marad a valagan. senkit nem lattam meg aki ebben ketelkedett volna, nem kerdezlek meg errol. korlatozo intezkedest ugy erdemes hozni, hogy a legkisebb karral a legnagyobb hatast erje el. jelen esetben azokat akik amugy se akartak budapestre menni, nem korlatoztak ebben. azokat akik budapestrol szet akartak rajzani, azokat meg igen. en nem hallottam semmifele panaszt arrol, hogy a videkiek elarasztottak volna budapestet es tenni kell valamit. olyat azonban tobbet is, hogy a budapestiek lerajzottak egy-egy telepulesre es ott ez felhaborodast okozott. te lattal ellenkezo panaszt? [igen/nem]

az meg kulon erdekes, hogyan probalod osszehasonlitani a budapest es videki viselkedest. persze a videki ugy jon, hogy buszozik, vonatozik, es itt is osszefogdoz mindent, hazamegy es gondolom ott is osszefodoz mindent. mert ezek olyanok. bezzeg a budapesti higienikusan beul a kis kocsijaba, es egybol a nyaraloajtot veszi celba. tajekoztatlak hogy videken is van auto es budapesten sincs mindenkinek.

lehet amugy kritizalni egy intezkedest, ha kart okoz. itt nem latok semmifele kart (mar azon felul hogy nem jott ossze a kirajzas). ha nem okoz kart, akkor is lehet azt mondani hogy hat ez hulyeseg. csak nem sok ertelme van.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 22:04:12

@Buchhalter: lasd @somlobodog: kommentjet. minek a vedekezes hiszen nem olyan nagy cucc ez a betegseg. lehet hogy azert nem olyan nagy cucc mert vedekezunk? hat ez nyilvan kizart mert, ooo...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 22:04:43

@Etniez: ajanlom figyelmedbe a blogomat. nem kell a moderatorra varni.

arncht 2020.08.30. 22:21:30

@Buchhalter: az... mivel a masik par millio gondolkodik, de ennek a par idiotanak koszonhetoen ujabb hullamok jonnek.

SzZoole 2020.08.30. 22:22:24

@droid_: ki a halál náthás fasza az a matyika?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.30. 22:55:01

@SzZoole: nem szoktal mas blogokat olvasni :) internetes nepoktato es onmagasztalo. arrol lehet felismerni hogy a sajat tragar kommentjeit masolja be szazaval a kiszemelt poszt ala. ha tul sok helyrol kitiltjak, uj nikket regisztral es masnap folytatja. eleg zavaro egy ido utan.

SzZoole 2020.08.30. 23:06:31

@droid_: valóban nemnagyon olvasok más blogokat, vagyis csak ritkán, de így sem tudom, hogy ki a matyika.
Vagyis itt találkoztam egy hasonlóval, a Matyika ápolója nevű nickel, ő lenne az?

Buchhalter 2020.08.31. 06:47:16

@arncht: gondolkodjál már hullámok ˇlovagjaˇ! Nem az influenza lesz a fő gong ,hanem a gazdasági válság. Majd ha az utcán kergetnek a mindenüket elvesztett embertársaid és a rendőrök letojnak téged,talán akkor kezdesz el gondolkodni,hogy jól meg lettél vezetve. A beszélgetést lezárnám vele.Továbbra is maszkoljad magad. DE ha már annyira okos vagy,a hajad és az "értelemtől szikrázó" szemeid nem kén eltakarni? Sőt, ha kimentél utcára emberek közé,nem kéne elvileg utána minden ruhádat fertőtlenítőbe dobni? Tudod mit,rettegjél.

Hari Seldon 2 2020.08.31. 07:43:32

@bölcsbagoly:
Vaóban most van egy ilyen tűzoltás féle utólagos ötletelgetés, hogy 30 km a limit az ingázóknak.
- Viszont mondjuk Bécs, ahol a legtöbb magyar dolgozik 50-60 km-re van a határtól.

Hari Seldon 2 2020.08.31. 07:49:59

@SzZoole:
A nevéből itélve pont a matyi ellen regisztrált így.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.31. 07:56:38

@SzZoole: nem. ot valoszinuleg ugyanannyira zavarja. vagy kineveti. matyival kulonfele nikkeken lehet talalkozni. itt pl az utolso parszaz kommentet o "irta" egyedul:
parpercpolitika.blog.hu/2020/08/28/sajtoszabadsag_es_a_valosag

somlobodog 2020.08.31. 07:56:38

@Buchhalter: látom kiszakadt belőled a kultúra:))). Én inkább maradok hülye a világ kB összes jarvanyugyi szervezetevel és értelmes kormanyaval együtt. Te magad leirod hogy mást véd a maszk. Fasza. Akkor ha mindenki hordja akoor senki nem lesz beteg hiszen egymást védjük. :))) parádés mi? Ha a vírus miatt nem hordod akkor is vegyél egy maszkot hátha az megved a mérhetetlen ostobasagtol a tükörben, fogmosas közben.

SzZoole 2020.08.31. 08:19:34

@droid_: hűbammeg, ez tényleg beteg.......

@Hari Seldon 2: igaz.

Golf2 2020.08.31. 08:34:31

@Hari Seldon 2: Simán fognak Bécsbe ingázni a kutya se fogja ellenőrízni+ letagadják.

svajcineger 2020.08.31. 10:36:36

@Hari Seldon 2:
A 30 km-es limit Magyarországra vonatkozik, nem?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.31. 11:03:20

@Hari Seldon 2: nem utolagos tuzoltas. egyreszt mar a poszt is irja tehat az elso kormanyzati tajekoztatasokban is benne volt, masreszt meg eletbe sem lepett semmi az uj korlatozasokbol igy eleg nehez utolagosnak nevezni, harmadreszt az ingazoknak tett engedmeny a korabban is meglevo gyakorlat folytatasa.

apro_marosan_petergabor 2020.08.31. 11:03:48

A gazdaság, s az egészség védelme - a többség érdeke miatt logikus intézkedés született, amely addig működik, míg nem lesz a 60-70% átoltva (kb 1 év.)
Ugyan nem tudjuk, hogy mi az a "határátkelő" művileg kitalált , még véletlenül sem logikus fogalom, de sejtjük, hogy hosszabban külföldön élő/dolgozó magyart jelent.
Elég egyértelmű a szabályozás.
- hazatérrő magyar 2 PCR teszt, 48 órán belül, vagy hatósági karantén, 2 hét.
Az ingázó nincs definiálva (vagy nem láttam), de biztosan ennek is meg van-lesz a kialakult gyakorlata (általában szomszéd országgal szoktak megegyezni) >> a 30km-es ingázás kezelés ezt is megoldja (amit valószínü rugalmasan kezelnek a gyakorlatban).

négyzet 2020.08.31. 11:43:58

Nyilván tiszta röhej volt, hogy Horvátország zöld, az egész színezgetés értelmetlen volt és hazug (a gyakorlatilag járványmentes Norvégia pl. sárga volt).
Lesz baj ebből a bezárósdiból, nem csak a határt érinti. Mert akkor ezután az lesz, ha egy iskolában valaki covidos lesz, akkor bezár az iskola, hiszen nem fizetik a tesztet senkinek, és ugye ki fogja az ősz/tél során akár többször is kicsengetni a 30 ezer hufot? Szegény rokonok, ismerősök... egyszerűen nem tudom, hogy fogják bírni ezeket az adhoc intézkedéseket, anyagilag, idegileg.
Ó igen, mi persze nem megyünk haza akkor a beláthatatlan jövőig, persze kiskaput hagytak, amit hihetnénk az ingázókra vonatkozóknak, de nincs ahhoz eléggé specifikálva, szóval a 30 km megint egy kiskapu. Meg közben bár nem fizetik a tesztet, osztogatják a milliárdokat teniszre, récsöl divatban utazó barátnőjének. Legyen szíves és védje meg valami fideszes troll ezeket a dolgokat :D

arncht 2020.08.31. 12:37:44

@Buchhalter: egy kompromisszum kell a ketto kozott... ha a fel vilag kidoglott, vagy betegallomanyban, es a betegket sem tudjak majd ellatni, mert tojsz ra, ugyanugy valsag lesz. senki nem mondta, hogy old meg a gazdasagot, de ha nem teszel semmit a betegseg ellen, garantalt fejreallas lesz + sok halott. ki kell talalni egy koztes helyzetet, hogy a kecske is jol lakjon, es a kaposzta is megmaradjon.

g.d 2020.08.31. 13:00:50

@Etniez:
a 78%-ból mennyinek volt bármilyen tünete?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.08.31. 14:59:36

@négyzet: ugyan nem engem kerdeztel, de mar ugyis teleirkaltam ezt a posztot.

a szinezgetes eleg jol korrelalt a fertozottseggel, az adott orszagban ervenyes jarvanyvedelemmel es mas orszagok egymas kozti besorolasaval is. lehet ugyan kritizalni, hogy adott orszag miert ilyen vagy olyan es miert pont akkor. pl norvegia valoban sarga volt, ami innen nem tunik indokoltnak, aztan atsoroltak zoldbe ugyhogy mindenki lenyugodhat. paran szerettek is volna atlatni a szitan, golf2 is jol megmondta hogy a patasorban haverjai a kedvezmenyezettek, kiveve persze a szerbeket, torokoket, oroszokat stb. akik "haverok" de nem zoldek, meg kb egesz nyugat-europat, akik "nem haverok" aztan megis zoldek. szoval erre nehez lesz egy az egyben rahuzni a politikat, de probalkozni lehet ha valakinek az a vilagkep megnyugtato valamiert.

a tesztek ingyenessegevel (is) valami felreertes lehet. nyilvan nem fizettetik ki azokat a teszteket, amiket jarvanyugyi szempontbol indokoltnak tartanak es elrendelnek. amikor a paciens mondja meg, hogy neki milyen vizsgalat kellene, az maskor sem szokott mukodni. itt nalunk altalaban az orvos tudja jobban, nem a beteg. ha a betegnek megis a sajat kivansaga kell hogy teljesujon, elmehet maganuton, orommel megcsinalnak neki barmi vizsgalatot jo penzert. amiben valtozas volt nemreg, az a kulfoldrol hazaterok tesztelese. korabban ingyen (=adofizetoi penzbol) teszteltek a maganjellegu okbol kulfoldre utazokat es onnan hazateroket. aztan ez nem lett ingyen (=adofizetoi penzbol).

az ingazokra korabban is kulon szabalyok vontakoztak, ebben megint nem volt semmi kulonosen specifikus magyarorszagra nezve, mashol is gyakorlat volt tudtommal. jelenleg azert specifikus mert mashol (meg) nincsenek (ujra) beutazasi korlatozasok a szomszedos eu-s orszagok kozott. aki ebben rogton a kiskaput latja, az szerintem magyarabb mint amilyennek a magyarokat tartja.

Platonica 2020.08.31. 18:06:16

@Arthamyr: A kontextus nem ugyanaz.

@somlobodog: Nem vagyok benne biztos, hogy en nem ertettem meg;-) De nem fogunk osszeveszni. Azon se, kinek kellene kitekinteni a kertvarosi bubble-jabol:-))
Persze, nyugodtan viseljed a maszkot, ha szukseged van arra az 5% biztonsagra. Nincs ezzel gond, ahogy a hirtelenjeben osszebarkacsolt vakcinaval se. Csak ne probaljuk mar mindenkire rakenyszeriteni..., plane ha adott esetben me'g inkabb artalmas is.
"...nincs vírus akkor minek a védekezés? Persze azért csökken a vírus mert védekeztünk... Makes sense?"
No, not in the slightest.

SzZoole 2020.08.31. 18:37:54

@Platonica: mond el nekik, hogy mi a munkád, mit kutattál Új Zélandon, hátha nem lesznek olyan érthetetlenek :-)

kék madár 2020.08.31. 20:21:00

@Buchhalter: a maszkhordastol nem szunnek meg munkahelyek. De most nalad nagyon beutott valami. remelem nem a villam

Buchhalter 2020.09.01. 06:39:28

@kék madár: az ilyen beszólás hűen tükrözi az illető igen alacsony IQ szintjét! A maszk önmagában egy baromság.A lezárások és egyéb intézkedések,amelyek egy része értelmetlen és szervezetlen volt vezetett több tízmillió ember munkanélküliségéhez globálisan. Nálunk annyival rosszabb,hogy egész Európában nálunk a legrosszabb az állami hozzáállás : 3 hónap segély. Orbán papa tavasszal azt mondta,hogy lesz munka megint.Nincs meló.A legtöbb cég kivár,egy része meg padlót fogott és 190 000 honfitársad pénz és munka nélkül.De az olyan antiszociális egyedeket ,mint te ez hidegen hagy. Ha majd pár cigo kirabol,legalább elmondható,hogy a sors néha igazságos. A maszkod akkor majd biztos nem fog megvédeni pár bicskával szemben.(kac-kac)

somlobodog 2020.09.01. 07:07:53

@Platonica: "No, not in the slightest."

Ez pedig a sima megelozesi paradoxon. Teljesen logikus és ismert. Ha semmit nem hiszel el a virusbol attól ez a jelenség még létezik a.covid tol teljesen függetlenül. Nem is kell túl nagy ész hozzá felismerni.
Az első körös vírus oltasok pedig szinten átlagnál magasabb kockázat én azzal pl várni fogok

Platonica 2020.09.01. 17:53:02

@somlobodog: A megelozesi paradoxon fogalma valoban letezik. Mas kerdes, hogy ide alkalmazhato-e, csupan erre reagaltam.

Oltas, persze varjal. En kihagyom, ahogy az eddigi flu es egyeb 'valaszthato' vakcina kinalatot is. Mar ha lesz ez a lehetoseg:-x

SzZoole 2020.09.01. 18:49:48

@Platonica: én/mi is ki hagytuk eddig az összes flu elleni oltást, de ezt az ujjat miért hagynak ki, ez csak olyan mint a flu elleni oltás?

Privatban is megírhatod ha itt nem szeretnéd.

Platonica 2020.09.02. 09:05:30

@SzZoole: Nem biztos, h ertem a kerdesedet. Arra gondolsz, h miert ne lehetne ez is valaszthato? Hat remeljuk, h az lesz, de sajnos azt is el tudom kepzelni, hogy ha burkoltan is, de megiscsak kotelezove probaljak majd tenni.

SzZoole 2020.09.02. 16:52:16

@Platonica: igen, pont erre gondoltam, miért is lenne kötelező?

Én/mi kihagynánk, nem vagyok oltásellenes, de az eüben dolgozó ismerősöm a flu oltásra is azt mondta, hogy ha nem muszály ne oltassuk be magunkat, mert többet árt mint használ.

SzZoole 2020.09.02. 17:35:11

@Platonica: ez nagyrészt az usákokrol szól, de itt mi a terv? Ki tudja.....

Platonica 2020.09.02. 17:52:23

@SzZoole: Szerintem ez globalisan igaz. Marmint a tendencia.
Ahogy a cikk irja: This is the future as some experts see it: a WORLD in which you’ll need to show you’ve been inoculated against the novel coronavirus to attend a sports game, get a manicure, go to work, or hop on a train.
Nem veletlenul vitaznak a temarol az USA-n kivul is. Itt is lehetett mar honapokkal ezelott olvasni pl a lehetseges 'health passport'-rol, amit aka'r a munkehelyed is kerhet. Eloszor csak az antigen/antibody teszt eredmenyed kell, aztan majd ha lesz vakcina, akkor az is, szoval nem csodalkoznek.

Hogy mi lesz belole, az persze me'g a jovo titka.

SzZoole 2020.09.02. 17:59:57

@Platonica: értem, akkor ezekszerint rávezethetik a driving licence-re, medical history-ra stb, mármint, hogy kaptál Covid oltást vagy nem.

A munkáltatom meg kérheti, mert mivel a customer service-ben dolgozom, így könnyen vírushordozó lehetek, fasza, mindent a cél érdekében, ha nem oltatom be magam, akkor mondhatják, hogy kivagy rúgva

Platonica 2020.09.02. 18:41:52

@SzZoole: Hat igen, ez a worst case scenario... Gyerek nem mehet kozossegbe (mint pl Mo-on a kotelezo oltasok nelkul), de hasonloan kotelezhetik - ahogy irod - a customer service-ben dolgozot, tanart, orvost, utaskiserot, es ugyan kit nem... a lehetosegek sora vegtelen. Mi meg lehetunk kiserleti nyuszikak, ha nem akarunk hobbitok lenni:-)
Biztos olvastad, hogy most keszulnek valtoztatni itt a UK-ben a 'Human Medicine Regulations'-t, az egyik pont a kovetkezo:
*authorising temporary supply of an unlicensed product
Hmmm...

www.gov.uk/government/consultations/distributing-vaccines-and-treatments-for-covid-19-and-flu/consultation-document-changes-to-human-medicine-regulations-to-support-the-rollout-of-covid-19-vaccines

SzZoole 2020.09.02. 18:52:13

@Platonica: nem hallottam róla, de mit tudjunk csinálni, lázadni vagy csak sodródni az élettel?

Nehéz kérdések ezek.....

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása