oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. július 14. 06:30,  Ha újra kellene döntenem, újra nekiindulnék 245 komment

2020. július 14. 06:30 Határátkelő

Ha újra kellene döntenem, újra nekiindulnék

Hat év hosszú idő, nem csak egy blog, de egy ember életében is, márpedig Orsi kevés híján ennyi ideje írta meg történetét. (Itt frissíthetitek fel az emlékeitek.) Akkor a története arról szólt, hogy elvégzett egy egyetemet Amerikában, majd hozott egy döntést… lássuk, mi történt vele azóta! (A képeket külön köszönöm!)

away_from_home.jpg

„El sem hiszem, hogy hét éve volt, hogy kikerült a posztom. Visszaolvasva egyrészt még inkább értem, hogy miért gondolták sokan őrültségnek az utamat, másrészt pedig most először látom én is, hogy mennyire könnyű elfelejteni egy nyelvet, még akkor is, ha anyanyelv (visszaolvasva sajnos látszik, hogy sokkal jobban írtam hét éve). Igyekszem ezúttal kevésbé terjengősen írni, meglátjuk, sikerül-e.

Néhány hét múlva lesz kilenc éve, hogy eljöttem Magyarországról. Ahogy az előző posztomban írtam, nehéz döntés volt a mesterképzés után Amerikában maradni, és ezt továbbra is fenntartom.

Nagyon hiányzik a családom (a járvány kezdete óta különösen, hiszen ilyen sokáig már nagyon régen nem voltunk távol egymástól). Hiányzik Budapest, hiányzik a balatoni nyaralónk.

Mindig azt gondoltam, hogy a gyerekeim majd a húgom gyerekeivel együtt nőnek fel, és kicsit elszomorít, hogy ez nem így lesz/lett.

Ugyanakkor viszont örülök, hogy eljöttem. Nem szeretnék itt politizálásba kezdeni, de sajnos nagyon nem úgy alakultak a dolgok otthon, ahogy szerettem volna.

Nem tudom, hogy akkor is így gondolnám-e, ha otthon maradtam volna. Szeretném hinni, hogy igen. Persze máshol sincs kolbászból kerítés, de valahogy mégis nagyobbnak érződik a „liberal bubble”, mint otthon. Ha újra kellene döntenem, újra nekiindulnék. Sőt, összességében nem sok dolog van, amin változtatnék az elmúlt 9 évből.

Rövid összefoglaló arról, hogy mi történt velem 2013 októbere óta: írtam akkor egy kétéves kapcsolatról – ez most már 8 éves és néhány hete ünnepeltük az 5. házassági évfordulónkat.

San Francisco után London

Három évig San Franciscóban éltünk, Kaliforniában házasodtunk össze (így lett anyukám életének első repülőútja egy 15 órás Budapest-Isztambul-San Francisco út), aztán négy éve Londonba költöztünk. Itt született két kisfiunk, Logan, aki novemberben lesz három éves és Lucas, aki májusban ünnepelte az első születésnapját.

A londoni élet, őszintén szólva, kicsit furcsa. Fantasztikus város, ahol az év minden napjára jutna program, ha úgy akarná az ember. Ugyanakkor, főleg a gyerekek érkezése óta nem igazán használjuk ki ezeket a lehetőségeket. Érdekes módon többet utazunk külföldre, mint amennyit itt Londonban kimozdulunk.

A másik furcsaság, hogy milyen hamar hozzászokik az ember az amerikaiak felületes, de nagyon barátságos modorához. Őszintén hiányzik itt, pedig a britek viselkedése szerintem jóval közelebb van a magyarhoz, úgyhogy jobban „otthon” kellene éreznem magam. Így lassan négy év után viszont azon veszem észre magam, hogy a legtöbb barátunk itt is amerikai.

Munka és család

Munka szempontjából kevesebb a változás, egy cégen belüli transzferrel kerültem át a londoni irodánkba, azóta is itt dolgozom, és továbbra is nagyon szeretem (bár így a járvány közepén azért nem volt akkora élmény visszamenni dolgozni a gyerekvállalás után).

Ami érdekes, az az, hogy itt azért a társadalom sokkal jobban fel van készülve a nők karrierépítésére, illetve a dual-career családokra.

Egyrészt több a bölcsődei hely, mint otthon, és tovább is nyitva vannak a bölcsődék/óvodák, másrészt nagyon sokaknak van nevelőnőjük, illetve van egy harmadik népszerű opció is, a childminder, aki a saját otthonában vigyáz gyerekekre kisebb (6-8 fős) csoportban.

cousins_in_budapest_zoo.JPG

Mi a nevelőnő mellett döntöttünk, egyrészt mert egyévesen én még túl kicsinek tartottam a fiúkat a bölcsődéhez, másrészt a nevelőnő nagyon megkönnyíti az életünket, harmadrészt pedig spanyolul tanítja a gyerekeket.

Egyelőre a nagyobbikon tudjuk csak lemérni ennek a sikerét, de úgy néz ki, viszonylag könnyen vált a három nyelv között, és tudja is hogy melyik melyik.

Amióta visszamentem dolgozni, sajnos a magyar kicsit visszaesett, de készülünk haza a családhoz, úgyhogy remélem sikerül szintre hozni megint. (Nagy szerencsénk van, imádja a könyveket és így azért egyszerűbb nyelvet tanítani.)

A jövő kérdései

Kicsit a jövőről: részben a már említett amerikai barátok, részben a férjem karrierje, részben pedig a britek iskolarendszernek nevezett rettenete okán valószínűleg néhány éven belül visszaköltözünk az Államokba.

New Yorkot, esetleg Chicagot vettük tervbe. Hiába imádom Kaliforniát, a nyugati part borzasztó messze van és a kilenc óra időeltolódás még a zoom korszakban is nagyon megnehezíti a kommunikációt.

Reméljük a Budapest – New York járat túléli a COVID-krízist, mert két gyerekkel azért sokkal nehézkesebb átszállásokkal utazni, és évente legalább egyszer-kétszer azért mindenképpen szeretnék hazajönni Amerikából is.

lockdown_in_london.JPG

Sokszor, sokan kérdezik, hogy gondolkoztam-e azon, hogy hazajöjjek. Persze hogy gondolkoztam, de bármennyire hiányzik is a családom, a válasz nem változik. Nem hiszem, hogy valaha haza fogunk jönni.

Akár itt Londonban, akár Amerikában sokkal több lehetőségünk van nekünk is, illetve a fiúknak is. Emellett a férjem kínai-amerikai, és őszintén szólva nem szeretném kitenni a fiaimat azoknak a megjegyzéseknek, amiket a 4/6-os villamoson elkapok, ahányszor a férjemmel utazunk.

Ahogy az elmúlt hetek eseményei mutatják, Amerikában is él és virul a rasszizmus sajnos (érdekes módon a férjem, aki Kaliforniában nőtt fel, és a mexikói barátaink is úgy érzik, hogy életükben először Londonban nem „kívülállók”), de úgy látom, egyre többen vannak, akik beismerik a helyzet tarthatatlanságát és tesznek is ellene.

Úgyhogy marad Amerika. Onnan pedig ki tudja, mit hoz az élet. Talán hét év múlva azt is elmesélem.”

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�� �: Ivette #gibraltar #uk #night

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9916003562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2020.07.14. 07:42:24

azert ha Trumpot ujravalasztjak, ne kapkodd el, ebbol az orszag mar annyi se marad, hogy a repulo le tudjon szallni

Csodabogár 2020.07.14. 08:00:00

"de sajnos nagyon nem úgy alakultak a dolgok otthon, ahogy szerettem volna."
Szerinted Amerikában jól alakulnak a dolgok? Sőt még az is érdekes lesz, hogy Angliában hogy fognak alakulni a dolgok, mikor élesre vált a Brexit.
Persze haza ne gyertek, de van még néhány nyugis és normális ország az EUn belül.

2020.07.14. 08:04:20

@kék madár: az a szornyu, hogy hiaba multa ala meg sajat magat is, foleg az elmult par honapban, az elmult par ev annyira megingatta a bizalmam az emberisegben, hogy nem mernek nagyobb osszegben fogadni, hogy nem valasztjak ujra.

2020.07.14. 08:16:31

mondjuk erdekes, hogy a lakhely kivalasztasaban ennyire szerepe van magyarorszagnak - meg ha havonta utaznek is haza, a plusz par ora repulout vs jobb melo, jobb kornyek, tenyleg ennyit szamit? skype/akarmi ugyanigy, szerintem a 9 ora eltolodas nem rosszabb a 6-7-nal (sot, este 10-kor meg pont el tudnam kapni apamat mielott munkaba megy)

kék madár 2020.07.14. 08:18:37

@Rayovac: en se fogadnek ra. Tele van Amerika (40%) ketszinu rasszista gerinctelen logikus gondolkodasra keptelen kepzodmenyekkel. 100 ezreinek halnak meg es meg igy is ra szavaznak, megha bele is betegedek a szappanivasba, hidroklorokvinba.

SzZoole 2020.07.14. 08:18:44

@Rayovac: pedig megfogják, mert tökéletes bohóc, és még a Kánya sem viszi el......:-))

Vicc volt

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2020.07.14. 08:29:07

"A másik furcsaság, hogy milyen hamar hozzászokik az ember az amerikaiak felületes, de nagyon barátságos modorához. Őszintén hiányzik itt, pedig a britek viselkedése szerintem jóval közelebb van a magyarhoz, úgyhogy jobban „otthon” kellene éreznem magam. Így lassan négy év után viszont azon veszem észre magam, hogy a legtöbb barátunk itt is amerikai." - Ezt teljesen meg tudom érteni. 15 angolok között töltött év után is még mindig az odaát lévő mentalitást hiányolom.

kék madár 2020.07.14. 08:39:30

@Rayovac: "mondjuk erdekes, hogy a lakhely kivalasztasaban ennyire szerepe van magyarorszagnak - meg ha havonta utaznek is haza, a plusz par ora repulout vs jobb melo, jobb kornyek, tenyleg ennyit szamit? "
szerintem vannak kepzeletbeli hatarok es tavolsagok, amiket az emberek csak akkor ert meg, ha megeli. "Csak" 3 oraval van messzebb Magyarorszagtol a nyugati part az megis egy lelektani hatar, sookal ritkabban megy az ember haza es Europabol se "3 oranyival kevesebben jonnek. A valosagban pont olyan messze van LA Bostontol, mint Boston Londontol, nemcsak merfoldekben

kék madár 2020.07.14. 08:40:07

@SzZoole: ezzel ne viccel te humorzsak, ez a borunkre megy

2020.07.14. 09:10:39

@kék madár: Ha Biden nyer, akkor nem?

2020.07.14. 09:10:40

Hát......ma az USA-ban fantáziát látni.......

Bredpitt Monika 2020.07.14. 09:32:24

jaj, csak beleolvastam, elojott minden rossz erzesem, ami kint volt, az a franya HONVAGY, milyen intenziv erzes, rettenetes elmeny volt atelni, en orulok, hogy hazajottunk, annak ellenere, hogy gyulololom azt , ami itthon van, de megis, EZ AZ EN HAZAM IS NEMCSAK EGY OSTOBA DIKTATORE.....

sok sikert nektek, barhogy is dontesz, mi is szenvedunk a jarvany miatt, mert ferjem januar ota nem lattuk, es nem tudom mikor jon, fel nekiindulni, mert nagyon keplekeny a jovo utazas szempontjabol, most jott haza usa bol egy baratnom ismerose, magyarok, bejottek , ,nem kell karantenban sem lenniuk (meg kifaggatom oket, hogy pontosan hogy tortent a belepes)

en raneztem a repjegyekre, 36 oras, 29 oras utak vannak, szoval nem semmi

most beszeltem egy ismerossel, oktoberben lesz mutetje, amit mar halogattak, az orvos azt mondta neki , hogy oktober 21 utan megint csak surgossegi ellatas lesz (ez azert erdekes, marmint az , hogy mi meg csak tapogatozunk mire szamithatunk, ok meg mar tudjak)

Hari Seldon 2 2020.07.14. 09:34:14

Hát most a Covid-19 eléggé bekavart a választásba. Őszintén szólva, én is arra számítottam még januárban is, hogy újra választják Trump-ot. Egyszerűen zért mert a hivatalban levő elnök mindig előnnyel indul, plusz a dem-ek előválasztásokon marták egymást és nem látszott hogy Bernie beáll a mainstream mögé...
Sőt a dem-ek sem hittek a győzelemben, ezért indították ezt a jelöltet, aki valljuk be, nem igazán egy erős jelölt (és finoman fogalmaztam).
Aztán jött Covid-19. Trump még február végén is azt magyarázta, hogy demokrata hoax, hogy megbuktassák őt...
Viszont ma erősen úgy néz ki, hogy nagyon bukik Trump
(HA nem nagyon változik a trend november 3-ig!)
Meg ha Trump megint tud győzni 0,5 és 10,7%-okkal Michigan, Pennsylvania, és Wisconsin-ban.
Jelenleg ott vesztésre áll 6-7%-okkal. Ami azért jóval több mint 2016-os hátránya volt ilyenkor.
Sőt, ha Floridai nyugdíjasok "berágnak rá" a Covid miatt (ott most nagyon sok eset van), akkor integethet a 29 elektornak ott is, és neki meszeltek. Szóval most a vírus átvariált sok mindent.

Hari Seldon 2 2020.07.14. 09:42:25

@szélsőséges középenálló:
Most a közvéleménykutatásokat nagyon követik a demokraták. (És biztos tudod, hogy, nekik sokkal pontosabb elemzéseik vannak, mint mi itt láthatunk a real clear-on, vagy bármi más hasonlón)
Ebből kiindulva két eset lehetséges:

1 Ha úgy érzik ezzel a valóban gyengébb jelöltel IS megnyerhetik a választást, akkor egy erős, és jó fellépésű alelnököt választanak Biden mellé, és fokozatzosan felépítik a következő választásra. (mert még egyszer egy ilyen gyenge jelöltettel nem érdemes nekiindulni)

2. Ha úgy látják, hogy ez a vírus miatti leállás lecseng őszre, plusz esélye van Trump-nak, akkor az alelnök is csak egy "alibi jelölt" lesz. Nem érdemes egy jó jelöltet "elhasználni" egy bizonytalan kimenetelű választásnál.

Szóval most minden nyilvános elemzénél többet fog mondani, hogy kit jelölnek a dem-ek alelnöknek.
(Ami érdekes, mert eddig inkább töltelék volt, plusz a párt másik szárnya is kapjon valamit elv érvényesült legtöbbször.)

Arthamyr 2020.07.14. 10:09:26

@kék madár: Mert az antitrump lakosság csőcselék alfaja szétkapja az "ország"? :D

Csodabogár 2020.07.14. 10:53:22

@Bredpitt Monika: Ez az orvos megmondhatná a hatos lottó számait is, ha ilyen jól lát a jövőbe.:-)

Csodabogár 2020.07.14. 10:57:46

@Hari Seldon 2: A demokraták malmára hajtja a vizet, az egyre növekvő munkanélküliség, ami csak rosszabb lehet a vírus következtében. De ettől függetlenül a nép az istenadta nép, ott is nagyon buta, így csak óvatosan reménykedem.

négyzet 2020.07.14. 11:40:39

"nem szeretném kitenni a fiaimat azoknak a megjegyzéseknek, amiket a 4/6-os villamoson elkapok"

Hát ezt megértem, és sajnálom :(

Taxomükke (UK) 2020.07.14. 11:59:01

@ChristineK: Hol laknak azok, akik szerint baratsagtalanok az angolok? En 8 ev alatt ilyet nem nagyon tapasztaltam.

dikusz. 2020.07.14. 12:03:26

@Csodabogár: Olyan nagyon nem lát a jövőbe, csak a jelent látja.
Majd' minden területen most is halasztják a nem életmentő műtéteket.

2020.07.14. 12:42:33

@Hari Seldon 2: Ezt értem. Amit nem értek, mi fog változni az USA-ban, ha a demokraták nyernek, ha visszajön a demokrata establishment?

Kibékülnek Kínával, megint jöhet a kínai árudömping, az amerikai cégek megint zavartalanul kitelepíthetik a termelést egy fejletlen régióba, rabszolgamunkára? A választás másnapján a dühöngő, pusztító csőcselék már nem szobrokat dönt, nem üzleteket foszt ki, hanem virágot osztogat? A kizsákmányolt, a társadalom perifériáján élő feketék hirtelen jól fizető állásokhoz jutnak, egycsapásra helyreáll a társadalmi megbecsülésük?

Már elnézést, de nagyon egysíkú látásmód Amerika minden gondját-baját Trump számlájára írni.

2020.07.14. 12:42:36

@Bredpitt Monika: Meg azok hazája is, akik erre a diktátorra szavaztak.

Hari Seldon 2 2020.07.14. 13:21:28

@szélsőséges középenálló:
Senki nem mondja, hogy Trump okozta minden baját. Sőt. Az hülyeség, hogy majd a demkoraták kibékülnek Kínával, és attól kezdve lesz egy Kína barát és Kína ellenes párt. A demokraták sem szeretnék, hogy a Kínaiak részesedést szerezzenek a kulcsiparágakban. Ahogy egyébként Európa is erre mozdul el, tök függelenül az amerikai polikától. Úgyhogy nyilván ott is inkább csak trump politikai fogása, hogy arra terelje a közbeszédet, hogy van egy ilyen tábor, meg egy olyan. Tipikus populista leegyszerűsítés. Ezen kívül egyáltalán nem egyértelmű, hogy az amerikai cégek "otthon" termelnek, az annyira nagy biznisz nekik (lásd még: veresenyképesség).
Nyilván divezifikálni kell majd a termelés helyszínét jobban, mert a kínai dömping nem (sem) tartható fenn tovább. Szerintem ezt mindenki tudja mindkét oldalon.

Write Like the Wind GRRM 2020.07.14. 13:41:40

@kék madár: Egyelore nem bagyok hajlando elhinni hogy van olyan szcenario hogy ujravalasztjak. (Csak aztan sajnos beszelunk az aposommal es felebredek a szomoru valosagra...)

Write Like the Wind GRRM 2020.07.14. 13:49:05

@szélsőséges középenálló: Nem, persze hogy nem. De Trump megvalasztasa ota elukerultek es megerosodtek a rasszista/fasiszta csoportok, es nagyon meggyengult a demokracia. Arrol nem beszelve, hogy nehanz nagyon fontos kerdesben (globalis felmelegedes, oktatas, egeszsegugy, hogy a megosztobbakat ne is emlitsem) teljesen rossz iranyba sikerult elindulni

Golf2 2020.07.14. 13:53:16

Isztambul-San Francisco út...Jó hogy nem Bukarestből.

Arthamyr 2020.07.14. 14:35:47

@Write Like the Wind GRRM: És ez titeket a gyakorlatban mennyire érint? Pl. kevesebb lesz a tizensokezer dolláros fizetésed (ami szerinted - arrafele - nem is sok :)), esetleg drágább lesz a gyereked a Harvardra beiratni? Mert pl. ok, hogy Trump a globális felmelegedés kapcsán "rossz oldalra" állt, de ha a "jó oldalra" állt volna, akkor sem lenne különösebben semmi, ezt abból elég jól lehet látni, hogy a járvány miatt bevezetett brutális korlátozások és ezalatt bekövetkezett fogyasztáscsökkenés sem lenne elegendő egyes kitűzött klímacélok elérésére. Ez a "nagyon meggyengült a demokrácia" miben nyilvánul meg? A rasszista/fasiszta csoportok tényleg jelentősen megerősödtek, vagy inkább ahogy írtad, "előkerültek", és jobban szem előtt vannak? Ennek mi a jelentősége? "Normális" környezetben is számottevően megnövekedett az érzékelhető jelenlétük, ahol pl. ti élnétek? Akkor most Will Smithéknek is aggódnia kell majd?

SzZoole 2020.07.14. 15:07:13

@kék madár: mondok jobbat; kettős elnöki rendszer lesz, Trump és Kanya!!
Trump a fehéreket irányítja míg Kanya a feketéket, micsúda páros lennének :-))

A két försztlédiről nem is beszélve; egy ekszlukszusprosti meg ekszpornós :-)))

Vicc volt

Write Like the Wind GRRM 2020.07.14. 16:01:49

@Arthamyr: Erdekes kerdesek ezek. A loistat nem feltetlenul a mi eletunkkel kapcsolatban irtam, inkabb csak arra reagalva, hogy semmi nem valtozik ha nem Trump nyer.
De amugy igen, az iskolarendszer akar direkt is erinthet, ha ellehetetlenitik az allami rendszert (ami elegge ugy tunik hogy Betsy DeVos celja). Tobb helyen mar igy is csak maganiskolaba iratja a gyereket aki megteheti, de ez nem mindenhol van igy es nem kellene hogy igy legyen.
A rasszizmust sajnos direkt is erezzuk ha ott vagyunk, anyosom peldaul a kaliforniai kisvarosban ahol el kapott megjegyzeseket miutan Trumpot megvalasztottak. Nyilvan ezek az emberek nem most kezdtek el igy gondolkodni, de erezhetoen felbatorodtak.
A 'meggyengult a demokracia' nagyreszt a hatalmi ag szetvalasztasan latszik, azert ileyt, hogy egy elnok (executive branch) 1:1-ben utasitgatja az AG-t (legislative) es meg csak fel sem merul, hogy tenni kellene valamit (legalabbis a GOP-ban nem merul fel) az azert eleg ritka.

Vibi 2020.07.14. 17:06:52

@Bredpitt Monika: ha nincs covid negativ teszt eredmenye akkor augusztus 1-ig kerheti a magyar allamot hogy csinaljak meg imgyenesen, utana fizetni kell. Ami arlistat en a Synlabnal lattam a szerint 30k a leguti teszt es 3 nap alatt jon meg, mig 10k az antibody teszt es 2 nap alatt megjon, plusz vmi 2k mintaveteli es valamennyi mintakezelesi kulon dij. Ha van teszt, elvileg siman be kellene hogy engedjek, de velunk az tortent, hogy ugyan hatarozatot meg nem kaptunk csak piros matricat a hataroroktol, mert a hatarorok nem foglalkoznak covid teszteredmennyel, igy karantenbal sem. Annak ellenere se, hogy nekunk van 3 negativ tesztunk az elmult nehany napbol, amit bemutattunk neki, de leraztak azzal, hogy majd az nnk. Az nnk mar szoban elfogadta es kiengedne a karantenbol, de meg be se tudta tenni a ferjemet, mert a rendorseg meg nem kuldte meg nekik a vonatkozo papirokat. Egyebkent a rendorseg mar csak akkor ellenorzi, hogy valaki megszegi-e a karantent, ha barki erre vonatkozolag bejelentest tesz, igy nem jonnek ki automatikusan, mint marciusban. Ha ez az enyhe fejetlenseg tovabbra is megmarad, akkor kb erre szamithattok, max par nap onkentes karanten, amig az nnk felment negativ teszt meglete eseten, de ha nem marad a ferjed otthon jo esellyel a kutya se fog torodni vele. A hazassagi anyakonyvi kivonatot viszont hozza a ferjed mert igazolnia kell hogy csaladtag, kulonben beutazasi engedelyre is szuksege lesz, amit online ugyfelkapun keresztul a 18. Keruleti kapitanysagon kell kerni, ha repulovel jon.

Arthamyr 2020.07.14. 17:09:04

@Write Like the Wind GRRM: És ez a kaliforniai kisváros amúgy egy jó, nívós hely? A megjegyzéseket tevő ember normális, korrekt ember, vagy valami lecsúszott és kevésbé iskolázott egyén? Pre-Trump ilyesmi ott sokkal kisebb valószínűséggel/ritkábban fordult volna elő, aztán hirtelen felbátorodtak és bekeményítettek? Szerintem amúgy Trump inkább egy következmény, egy tünet, mintsem egy ok (persze mindkettő valamennyire).
A GOP-ban pedig egészen biztosan felmerült, hogy "tenni kellene valamit", megfontolták, és aztán úgy ítélték meg, hogy annak kisebb a haszna (ill. nagyobb kárt okoz) számukra. És hát amúgy tesznek is, pl. védik Trump seggét, ha és amennyire kell. Ez az országban, ahol a korrupció hivatalos és bevett dolog (csak lobbi, támogatók és hasonló szavakkal illetik) nem kellene, hogy újdonság legyen.
Ez az ellehetetlenítik az állami iskolarendszert mit takar? Mert ott, amennyire én tudom, nagyon heterogének az iskolák (az ide posztolók is szoktak írogatni erről). A gyerekeid iskolájának minőségét ez az "ellehetetlenítés" befolyásolja leginkább, nem pedig az, hogy hová költöztök, illetve mennyire nyúltok a zsebetekbe, ahogy eddig is?

2020.07.14. 17:26:13

@Rayovac: Mondjuk, Biden ellen nem nagy mutatvány, nála még Hilary is vállalhatóbb volt ...

FutureFry 2020.07.14. 17:27:38

@Write Like the Wind GRRM: “… elnok (executive branch) 1:1-ben utasitgatja az AG-t (legislative) …”
Az AG (DOJ) is az executive branch-hez tartozik. (Bár az elnökök tényleg nem szokták direkt utasítgatni az AG-t, technikailag az elnök az AG/DOJ főnöke, úgyhogy joga van hozzá)

2020.07.14. 17:29:04

@SzZoole: Áh, az csak egy szavazatlopó bohóc, a másikkal együtt, aki azóta már kvázi kihátrált mögüle.

2020.07.14. 17:37:49

@szélsőséges középenálló: Trump az okozat. Az is csoda, hogy egy kétpártrendszer ilyen sokáig húzta, pláne elnöki rendszerrel megspékelve ... most van az összeomlás időszaka ...

Hari Seldon 2 2020.07.14. 17:49:15

@Pink Petsch:
Pont erről beszéltem: a dem-ek sem hitték el, hogy nyerhetnek hivatalban levő elnök ellen. (akkor mégsehol nincs volt a Covid19 krízis sem).

Alibiből indítottak valakit. Erre meg pont olyan szituáció van, hogy a kulcsállamokban 6-8%-okkal vezet. Senki nem hitte volna ezt januárban. - még a dem-ek sem.

Ezért mondtam, hogy azt kell megnézni, kit jelölnek alelnöknek. Mert az szinte az első naptól fokozatosan átveszi a vezetést, hogy fel legyen építve. - HA a párt a saját felmérésében úgy itéli meg, hogy nyerhet. Akkor potens alelnököt állít.
Ha ott is alibizik, akkor úgy itélik meg, hogy trump ettől még győzni fog.

2020.07.14. 17:54:10

@Write Like the Wind GRRM: A biodiverzitás, az ökoszisztéma pusztítása,a légszennyezés,a globális fölmelegedés nem Trump bűne, hanem a neoliberális gazdasági paradigma '80-as évek óta tartó rombolásáé, amely elhitette, hogy az ember nem része a természetnek, hanem ura, ezért gátlástalanul kizsákmányolhatja a természeti erőforrásokat. Most, amikor egy jelentéktelen járvány térdre kényszerítette a világgazdaságot, dollár ezermilliárdokat költ a tudatlan emberiség ennek a pusztító eszmének a talpra állítására.

Ha a demokrácia meggyengülésén a progresszív jakobinus csürhe tombolását érted, abban igazad van.

Ami a közoktatást illeti, én erről éppen ma reggel mást olvastam:

danubeinstitute.blog.hu/2020/07/13/zsakutcaba_tart_az_amerikai_kozoktatas#more16002408

2020.07.14. 18:10:58

@Hari Seldon 2: Nos, ennek lassan ki kell derülnie, nem húzhatják sokáig, ez meg persze jel a Trump-adminisztrációnak is.
Valahol végtelenül szánalmas, hova jutott asz USA alig pár évtized alatt ...

2020.07.14. 18:12:08

@SzZoole: Oszt a latinókkal mi lesz, he? ;)

SzZoole 2020.07.14. 18:19:00

@Pink Petsch: mi lesz mi lesz, mennyenek vissza latiniába :-))

2020.07.14. 18:23:08

@Pink Petsch: Az USA összeomlása sem varható kizárólag Trump nyakába.
A Liberális Világrend omlik össze éppen a szemünk előtt, és ez fogja maga alá temetni az USA-t, és a nyugati világot.. Az összeomlás oka pedig az, hogy a liberális paradigma mára fölélte erőforrásait.
Az igazi probléma az, hogy mi jön utána. Ha a történelmi tanulságokat elemezzük, akkor egyértelműen anarchia, káosz. Ez pedig a csúcsra fogja emelni az autoriter, illiberális országokat, mint Kína, vagy Oroszország, s talán India.
Ők lesznek a jövő meghatározó globális játékosai.

2020.07.14. 18:26:23

@szélsőséges középenálló: Egy olyan járványt, ami vérrögöket okozhat az ember létfontosságú szerveiben, és ezzel a halálához vezet, és ami ellen még alapvakcina sincs .... én nem neveznék "jelentéktelennek" ... persze, lehet azt mondani, hogy mindez csak szemantikai kérdés, de a tények viszont azt mutatják, hogy ha annyira jelentéktelennek tekintjük, mint jelenleg az USA -en bloc-, sőt még idiotizmusból rá is játszunk, akkor pár hónap alatt lehet annyi halálesetet produkálni általa, mint a vietnámi világháborúban. 20 év alatt ...
Tényleg jelentéktelen, baszod.

2020.07.14. 18:32:03

@szélsőséges középenálló: Nem vagy tisztában a liberalizmus jelentésével, csak az otthoni "lippsizést" érted.
A liberalizmus teszi lehetővé, hogy ezt a kommented megírd, retorziók nélkül, például ...
Az USA nem liberális, hanem vadkapitalista, némi laza kormányzásra való törekvésre, ami még mindig a 200 évvel ezelőtti eseményekre épít fel valamiféle ideológiát, alapból mindössze két szekértáborra redukálva a politikai kultúrát. Nos, úgy is néznek ki, egy valódi krízishelyzetben. Nincs valódi társadalmuk, ezért társadalmi felelősségérzetük sem, ahogy sosem volt.

2020.07.14. 18:38:02

@SzZoole: Szerintem, az utóbbi hetekben, sokuk fejében megfordult ... bár Mexico eléggé kritikus lett e tekintetben az utóbbi időszakban ... Oh, how the "turntables"! : PPPP :DDDD

taga20 2020.07.14. 18:39:21

@szélsőséges középenálló:

oroszország? szakadok:))

szerintem inkább fát kéned vágnod!:))

2020.07.14. 18:39:27

@Pink Petsch: A COVID jelentéktelensége abban rejlik, hogy ettől sokkal veszélyesebb vírusok fogják megtizedelni az emberiséget rövid időn belül. Ez csak egy ízelítő abból, mi vár ránk.
Ezért kellene észhez térni az embereknek, ezért kellene gyökeresen változtatni gyakorlatilag a teljes eddigi életvitelünkön, ide értve a gazdasági,politikai, társadalmi berögződéseket is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 18:42:47

@kék madár: hat igen, visszagondolva, hogy mi volt 2016-ban ;) A mostani vereseget a demokrata oldal mar vegkepp nem tudna kezelni. Lehet, hogy megindul a nepvandorlas Kanada fele? LOL

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 18:44:38

@Rayovac: pont erre gondoltam. Mi egeszen jol kialakitottuk a skype rutinunkat (tenyleg nincs jelentosege, hogy 6 v. 9 ora). Tudjuk, hogy Mo-n este 7 korul hivjuk a nagyszuloket, amikor ok mar tulvannak a vacsoran, mi meg a reggelin:)

2020.07.14. 18:50:37

@szélsőséges középenálló: Nálad a pohár mindig félig üres, vagy teljesen üres, akkor is, ha tele van, nemde?
De ez a járvány az USA tekintetében három dologra is rávilágított:
Ad1: Bebizonyosodott, hogy a főként katonai erőre épített társadalmak, nem működőképesek egy krízishelyzetben. Afrikában ilyenekből lesznek a katonai diktatúrák manapság ...
Ad2: Az USA-ban arányaiban több az öntudatos, ön- és közveszélyes idióta, mint a világ bármely országában, Észak-Koreát is beleértve.
Ad3. A vadkapitalista ego-centrizmus krízis-helyzetekben eléggé nagy szopás. Mindenkire nézve a rendszerben.

2020.07.14. 18:51:45

@Zsuzsi65: Kanada szerintem azonnal határzárat vezet be ez esetben ... már csak önvédelemből ...

kék madár 2020.07.14. 19:02:05

@FutureFry: ahhoz nincs joga, hogy a sajat bunei eltuntetesere utasitsa az AG-t, marpedig ezt teszi

kék madár 2020.07.14. 19:03:37

@szélsőséges középenálló: "neoliberális gazdasági paradigma " ezeket valami word turmixbol szeded ki. Meg egyet keversz rajta kevesbe lesz okorseg amit irsz, de meg igy is durva

kék madár 2020.07.14. 19:04:25

@Zsuzsi65: @Pink Petsch: rossz helyre

ahhoz nincs joga.... hogy a sajat bunei eltuntetesere utasitsa az AG-t, marpedig ezt teszi

SzZoole 2020.07.14. 19:05:38

@Pink Petsch: akkor most Mexico kezd el kerítést építeni és aki át próbál szökni azt kilövik? :-))

Vicc volt

SzZoole 2020.07.14. 19:09:14

@Zsuzsi65: dehogy canada felé indul meg a nép, hova gondolsz.......Magyarországra, mindenki könyörögni fog, hogy beléphessenek a szentföldre, megmontta a vezír :-)))

Vicc volt

kék madár 2020.07.14. 19:09:25

@Zsuzsi65: en inkabb elviselnem, hogy ez a csodtomeg pszichopata nyerjen, csak ne terjedjen a virus - hagyja, hogy a szakertok kezeljek es ne terjessze a hazugsagait ami miatt rekordokat dont az USA a halal es korhazi kezeles szamokban. De ez a republikanusok szerint persze nem igaz, a virus artalmatlan, a natha veszelyesebb

2020.07.14. 19:13:01

@SzZoole: Szerintem annyira nem vicc ...
Őszintén szólva, meglepett az, hogy az USA-ban mennyire nincs jele semmilyen társadalmi felelősségvállalásnak, mennyire szarja le az életet az utolsó "Joe" is, ha úgy érzi őt korlátozzák. Persze, ha a saját életéről van szó, akkor az a legfontosabb!
Az én életemben még nem volt az USA-nak ilyen jellegű krízishelyzete, amit egyetlen társadalomként, egyetlen egységként kellett volna kezelnie. Előtte sem voltak illúzióim, bár az ember 20-as éveiben van az a tudatállapot, amikor vonzó az ehhez hasonló rendszer .... De ez egy total failure-eset. Az USA-nak gyakorlatilag nincs társadalma.Csak ego-centrikus egyének egymás mellett élése ...

2020.07.14. 19:13:24

@Pink Petsch:

"Nem vagy tisztában a liberalizmus jelentésével"

Ezen most elmosolyodtam. Tudod, a liberalizmus története nagyon hosszú, és ma már nem a gyökerek, hanem a jelen valósága a mérvadó. A jelen liberalizmusa szinte köszönő viszonyban sincs az eredeti eszmei alapokkal. A liberalizmus a 2. világháború után volt a csúcson, amikor gyors, helyes, előrevivő válaszokat adott a fölmerülő kihívásokra. Nem véletlenül volt ez a kapitalizmus gyakorlatilag egyetlen élhető időszaka, a jóléti kapitalizmus.
Ennek azonban vége szakadt, amikor a '70-es évek végén a válságba jutott jóléti demokráciákat leváltották a szélsőséges neoliberális paradigmára.
Ez a paradigma lehelte ki a lelkét.....na nem most, hanem már a 2008-2009-es pénzügyi válság után.

taga20 2020.07.14. 19:13:24

@SzZoole: ez mék viccnek is rossz volt:)))

vicc vot!

kék madár 2020.07.14. 19:16:43

@szélsőséges középenálló: cafolni erveket es tenyeket tudok, arra a zagyvasagra amit osszehordtal nem tudok reagalni, beletorne a word turmix

SzZoole 2020.07.14. 19:17:36

@Pink Petsch: ők szakítottak azt az Ibolyát hát most szagolják

2020.07.14. 19:19:45

@szélsőséges középenálló: Én tudom, a társadalom azon 10%-ába tartozom, aki tudja, mivel a személyes érdeklődése, és az egyetemi tanulmányai, politikatudományi szakon, ezt lehetővé teszik a számára. Én nem a wikipédiából szerzem a háttértudásom ...
Amit írsz, az lehet igaz ... de nem az USAra. A mai modern USA alapjai mindig is a vadkapitalizmus elvei voltak ... Sosem tudtak túllépni a politikai kultúrájukban a "vadnyugaton". Igaz, nem is igazán akartak.

kék madár 2020.07.14. 19:22:00

@Pink Petsch: " Az USA-nak gyakorlatilag nincs társadalma.Csak ego-centrikus egyének egymás mellett élése .."

es mindenki rozsaszin mackoban jar es kover.
En nem szeretnek veled vitatkozni, de azert ez jo nagy baromsag volt.

2020.07.14. 19:27:29

@SzZoole: Jó lenne, kényelmes lenne ezt hinni ... de ez nem ilyen egyszerű. Mert amiről írtam, az nem a 100%-a az USA népességének. Ha az lenne, akkor minden nagyon egyszerű lenne: Öljék meg egymást a vírussal, más országokba. úgysem igazán utazhatnak ....
Csak hát, ez nem ilyen egyszerű ....

2020.07.14. 19:30:16

@kék madár: Arányaiban nagyobb az idióták tömege e kérdésben .. mindössze ezt akartam érzékeltetni ... És, hogy nincs olyan jellegű társadalmi összefogás, mint egy átlag európai államban, az nyilvánvaló. Az olaszok is fegyelmezettebbek voltak, mint az átlag amerikai .... kell részleteznem?

SzZoole 2020.07.14. 19:32:31

@Pink Petsch: bAndi, én csak azt nem értem, hogy te minek loholod magad bele, nem ott élsz, eszedbe sincs odamenni, akkor meg? Egyék amit főztek oszt jóvan :-)

kék madár 2020.07.14. 19:34:25

@Pink Petsch: mindent az iskolazottsag es a foldrajz hataroz meg, Florida nem kezelte a virust se az egyen se a kormany szintjen, Washington allam meg igen, meg is latszik a kulonbseg. Amerikaban egy dolog egyseges: mindenkinek ugyanaz az elnoke/szovetsegi kormanya, minden mas osszehasonlithatatlan, es 1000 fele.

kék madár 2020.07.14. 19:36:33

@Pink Petsch: "Arányaiban nagyobb az idióták tömege e kérdésben"

Magyarorszagon megvalasztottak (sokadjara) Orbant, Amerikaban egyszer Trumpot. Ha meg egyszer megvalasztjak, egyet fogok erteni veled.

2020.07.14. 19:40:25

@SzZoole: A személyes cuccoktól eltekintve, mint az olyan szentimentális marhaságok, mint a "humankind", nem túl fasza végignézni, hogy a nyugati kultúra egyik képviselője, hogyan épül le percről percre Elefántcsontpart szintjére.
Bár lehet, emiatt elnézést kellene kérnem az elefántcsontpartiaktól, ahogy a dolgok most állnak.
That's no more the clown, is the fuckimg whole circus!

kék madár 2020.07.14. 19:42:22

@Pink Petsch: "nem túl fasza végignézni, hogy"
azt hittem te igy kivulrol nezve ezt elvezed? :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 19:43:23

@szélsőséges középenálló: +1 :) Pont erre gondoltam. Az osszeeskuves-elmelet gyartok szerint van "valaki" a hatterben, akit majd elohuznak a valasztasok kozeledtevel, haha :)

2020.07.14. 19:47:46

@kék madár: Akkor már csak novemberig kell várnom hogy egyetérts velem. Biden nem ellenfél. Akárkit is hoznak fel mellé alelnöknek.
Aranyos, és egyben naiv Hari Sheldon elképzelése ... illetve azon része, hogy ez a választókra bármilyen hatással is lesz. Ne feledd! Egy elnöki rendszerről van szó, nem fél-elnökiről, mint Romániában, nem is parlamentárisról, mint Magyarországon.
Persze, Hari Sheldonnak abban igaz van, hogy lényeges lesz az alenük személye Biden mellett, csak nem úgy, ahogy ő gondolja, mert Joe Houstonból Bident fogja látni. Egyedül.
Az alelnök-jelölt személye azért lesz érdekes, hogy a Trump adminisztr4áció milyen jellegű kampányt folytasson. Ezért is kussolnak, ameddig lehet .... de sokáig már nem lehet ... mert el kell indítani valamikor a kampányt.

SzZoole 2020.07.14. 19:50:06

@Pink Petsch: te tudod.

Amúgy az ikrek hogy vannak? :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 19:52:02

@Csodabogár: Hat, akar lehet az ellenkezoje is. Mert a konzervativok mondhatjak, hogy a demokratak miatt kellett mindent lezarni, ok pont az ellenkezojet akartak/akarjak. A sok munkanelkuli menne vissza dolgozni, ha tudna, de nem engedik.
Szoval megy az egymasra mutogatas ezerrel, kivancsi leszek, mi lesz a vege...
Ca-ban szinte rohej ez a csiki-csuki. Mar kezdtunk hozzaszokni az uj "normal"-hoz, erre vissza az egesz, megint minden lezarnak. Incompetens vezetes a javabol. Tudtak, hogy lesz egy spike, hozhattak volna egyszeruen szigorubb intezkedeseket a kisvallalkozasoknak. Az emberek tobbsege szabalykoveto, inkabb valasztotta volna a megkoteseket, ahelyett hogy teljesen be kelljen zarnia.
Ehelyett most haladunka szocializmus mentalitasa fele, amikor az emberek elkezdik keresni a kiskapukat. A fodraszok, kozmetikusok stb. most hazhoz jarnak, mert nem engedik nekik, hogy kinyissanak (helyesebben ujra bezartak matol). Egyszeruen nevetseges, es szomoru latni, ami itt megy...

zoldzeller 2020.07.14. 19:52:24

@szélsőséges középenálló: edesistenem, mar Evat is egy aljas liberalis kigyo csalta bunbe.
Public school system - tenyleg szar. Ha nem laksz jo helyen, sokkal tobb penzert es akkor jo. Ez tenyleg tovabb melyiit a szakadekot a gazdag es szegeny kozott. Erdekes modon amugy pont a legliberalisabb varosokban igyekeznek a korzeti iskolaka rendszert felbontani (Berkely, SF es New Yorkban biztosan igy van.) Es peldaul a napkozit nagyon alacsony aron biztostitjak - hogy pl a hajlektalan gy erekek adidg is tudjanak tanulni.
Az hogy pl LMBTQI -rol tanulnak, meg ugye nezopont kerdese, en ennek speciel orulok.

2020.07.14. 19:54:01

@kék madár: Egy pontig élveztem is, de ez a helyzet már túl van azon a ponton ... Az Amerikai Egyesült Államok elnöke gyakorlatilag a saját polgárai életét veszélyezteti az erőltetett újranyitással, amikor tudván tudja, hogy az állampolgárai minimum negyede kontrollálhatatlan, és legfeljebb egy 9 milliméteres állítja meg őket.
Ez az a helyzet, amikor én-büszkén-vállalom-a-rizikót-az-életed-árán!
Ilyet diktátorok művelnek. Csak mondom.

zoldzeller 2020.07.14. 19:55:11

@Zsuzsi65: Zsuzsi - de pont nalatok Los Angelesben baromi magas a megbetegedesek szama... nem is igazan tudom, nalatok kinyitiottak egyaltalan az ettermek?

2020.07.14. 19:55:57

@SzZoole: Áh, csak sejtem :P
Megvannak, a havi egy fájdalmas pár napi jelzéssel, hogy szaporodni kén' ;)))

kék madár 2020.07.14. 19:58:27

@Pink Petsch: Trump sokkal sotetebb annal amit leirtal. Tipikus pszichopata, nincs lelkiismerete, csak egy dolog erdekli, hogy a "szamok" zavarjak-e az o ujravalasztasat. Mert ha igen, akkor a megoldas, hogy ne teszteljenek. Egyebkent meg egyenek szappant.

kék madár 2020.07.14. 20:01:48

@zoldzeller: minden gyerekem public schoolba jart es mindet felvettek a legjobb egyetemekre - persze meg nem DeVos alatt, mindent lehet fokozni, ezt a meglehetosen sok sebbol verzo public school systemet is

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 20:04:29

@SzZoole: Most esett le ez a "kanya"-szovicc, haha :))))

SzZoole 2020.07.14. 20:07:21

@kék madár: “ Mert ha igen, akkor a megoldas, hogy ne teszteljenek. Egyebkent meg egyenek szappant.”

Vagy injekciózzanak hypot bőr alá :-))

2020.07.14. 20:07:26

@kék madár: Szerintem "csak" szociopata ... Nem született, beleszületett ...

SzZoole 2020.07.14. 20:08:23

@Zsuzsi65: mióta lettek ilyen nagy haverok amúgy?

kék madár 2020.07.14. 20:09:03

@SzZoole: es sokan meg is probaltak, a kovetoi....

2020.07.14. 20:09:55

@kék madár: Khm, nekem egyszer volt diagnosztizált pszichopata főnököm, ami párosult alkoholizmussal is. Még most is ő vezeti azt a konyhát, mert hatékony. Csak embertelen.

SzZoole 2020.07.14. 20:10:07

@kék madár: na most komolyan kérdezem, ez vicc volt?

kék madár 2020.07.14. 20:11:55

@SzZoole: nem, abszolut nem, tenyleg megprobaltak, tobben korhazban is kotottek ki. De ha ok szavaznak ra, csak nem tudtuk, hogy ilyen sokan vannak.

zoldzeller 2020.07.14. 20:12:06

@kék madár: nekem is public school-ba jarnak. Ugy altalaban poziitivak a a tapasztalataink. Igazabol a tanartol fugg. Az emberek szeretik elfelejteni, hogy hiaba jar a gyerek suliba a szulonek muszaj kivenni a reszet az oktatasbol ha azt akarja, hogy eredmeneyes legyen.
(bocsanat a helyesirasi hibakert, kapkodva irok es nem olvasom at mielott elkuldom.)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 20:15:08

@SzZoole: szerintem miota Kanye "uj szinben" latja a vilagot (ertsd: megtert) :)

kék madár 2020.07.14. 20:18:48

@Zsuzsi65: a korhazak ahova bevittek oket, hiteles infonak szamitanak neked, vagy csak a FoxNews?

2020.07.14. 20:20:11

@SzZoole: Khm .. emlékszel még a Tide-pod-challange-re?

SzZoole 2020.07.14. 20:22:37

@kék madár: ezt nem tudom elhinni...... kezdek hinni pinkinek, hogy tényleg retardáltak élnek és döntenek 330 millió ember életéről :-(

2020.07.14. 20:22:42

@Zsuzsi65: Azért azt a tweetjét ugye láttad, amikor azt mondta, hogy aborció- és oltásellenes?
Csak kérdem....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 20:23:25

@zoldzeller: hat nem tudom, nekem ez a "sok" relativ. CA lakossaga: 40 millio. Betegek szama (active cases -mai adat): 239,824. Ez, ha jol szamolom, 0.59% (!)
Los Angeles megye lakossaga: 10 millio. Active betegek szama: 132,307. Ez 1.3%. Sok? Nem sok?
Ha a teljes betegszamra vetitjuk le (ami magaban foglalja a felepulteket, es halottakat is) valoszinuleg aranyaiban nem lenne tul nagy a kulonbseg.

2020.07.14. 20:23:44

@SzZoole: Édesapa, én mindvégig az igazat mondtam... ;)

SzZoole 2020.07.14. 20:24:27

@Zsuzsi65: mármint úgy érted, hogy isten megérintette? Tényleg retardáltak élnek arrafelé :-)

SzZoole 2020.07.14. 20:25:26

@kék madár: húbameg, már viccelődni sincs kedvem

SzZoole 2020.07.14. 20:27:05

@Pink Petsch: sose állítottam, hogy valótlan dolgokat állítottál volna :-))

2020.07.14. 20:27:32

@Zsuzsi65: Relativizálhatod, de tény, hogy az állampolgári felelőtlenség miatt többen haltak már meg az USA-ban pár hónap alatt a Covid miatt, mint 20 év alatt a vietnámi háborúban, ami az egekig van magasztalva, arrafelé ... mint az our-worst-failure-making-right esete :P

2020.07.14. 20:29:05

@Pink Petsch: "És, hogy nincs olyan jellegű társadalmi összefogás"

erdekes modon egy csomo dolgot meg tudnak szervezni/uzemeltetni pusztan volunteer alapon. Konyvtarak mukodnek igy, tobb napos rendezvenyek mukodnek igy.

en meg pont azt latom, hogy a tarsadalmi osszefogas, legalabbis helyi szinten sokszor merfoldekkel jobban mukodik, mint pl egy europai magyarorszagon.

a jarvanykezelesrol pedig egy 300 millios orszagrol beszelsz egyben. Ez kb mint ha azt mondanank, hogy europa rossz volt a virus kezeleseben, mert olaszorszag meg spanyolorszag.

azert mert jonnek a hirek floridabol meg texaszbol, nem jelenti azt, hogy egy oregon vagy washington ugyanugy elcseszte. de nezhetjuk new york-ot is, hogy milyen szepen visszajottek a godorbol.

2020.07.14. 20:29:23

@SzZoole: Most meg smúzolsz, he? :PPP

2020.07.14. 20:32:20

@Zsuzsi65: es ehhez tegyuk hozza, hogy ezekben az allamokban legalabb tesztelnek, es kozzeteszik a szamokat, nem ugy, mint egyes europai orszagokban, ahol a tarsadalmi felelosegvallalas olyan eros, hogy ha pl csesztetik a tudomanyos akademiat, milliok vonulnak az utcara tuntetni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 20:33:53

@Arthamyr: "Szerintem amúgy Trump inkább egy következmény, egy tünet, mintsem egy ok (persze mindkettő valamennyire)."

En is igy latom...Trump egy tarsadalmi tunet, es nem ok. Egy rendszer problemait orvosolni sokkal bonyolultabb (lsd. a probalkozasokat), es nem megy 4-8 ev alatt. Mindket oldal probal(gat) valamit csinalni, de a problema gyokereeig egyiknek sem sikerult eljutni..Igy. a problemak okat egyszeru rakenni valakire (az most irrelevans, melyik oldalon all az illeto).

2020.07.14. 20:33:59

@Pink Petsch: Relativizálhatod, de tény, hogy az állampolgári felelőtlenség miatt többen haltak már meg europaban pár hónap alatt a Covid miatt, mint 20 év alatt a vietnámi háborúban, ami az egekig van magasztalva, arrafelé ...

2020.07.14. 20:37:36

@kék madár: Akkor nincs miről beszélgetnünk. Talán az időjárás.....

2020.07.14. 20:38:33

@Rayovac: Jah, csakhogy az USA-beli önkéntes cuccok, amik az emberek jóérzésére vannak alapozva, azok egyrészt tényleg jópofa dolgok, másrészt meg annak a jelei, hogy a társadalom, mint olyan le sem szarja. Gofundme-n élik ki egy közösséghez való tartozás igényét .. mennyire elcseszett társadalmi modell már ez?
Ne értsd félre, Akár 200 millió, normál európai közösségi normáknak is megfelelő ember élhet a mai USA-ban ... de nem képesek egy egységes társadalmat alkotni.
Ez ma különösen szembetűnő. Felesleges is tagadni.

Hari Seldon 2 2020.07.14. 20:46:38

@Rayovac:
Most te egy európai országról beszélsz ahol ez van?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 20:48:13

@Pink Petsch: na de miert? 2016-ban is hany celeb sirt, hogy ha Trump nyer, o elkoltozik...Tehat most, ha ez netalan bekovetkezik, akkor megint megindul a "koltozesi" hullam LOL
Hiszen ott Kanadaban mennyivel jobb az eu ellatas es meg az elnok is liberalis :)

2020.07.14. 20:50:52

@Rayovac: Az USA-ban, a saját hivatalos adataik szerint 138.721 halottjuk van ...
Ezt lehet magyarázni, hogy-de-nem-is-mert-az-5-g-tette, de szánalmas ... mint a kommented.

2020.07.14. 20:58:02

@Zsuzsi65: Figyelj, most, hogy az USA-ból az alaszkai territóriumra, meg pár afrikai és balkáni országba lehet utazni megkötések nélkül, már nem is érdekel.
Tényleg időszerű az a Fal, amiről anno Trump hadovált. Elvégre meg kell védeni a világot! :P

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 20:58:27

@SzZoole: de komolyan :)) RTL mar vadaszik olyan csaladokra, akik a "COVID miatt" koltoznek haza, mert Mo. jobban kezeli a helyzetet :) (FB csoportban ismeros az, akit meginterjuvoltak)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:01:28

@Pink Petsch: sot, Hawaii-ra is, csak kell egy negativ tesztet felmutatni a repteren. Most probaljuk kiotleni, hogyan oldjuk meg, mert hetfoi napon fogunk utazni augusztusban, es nem nagyon akarodzik kidobni egy rakas penzt egy gyors tesztre a het vegen. Most emaileztem az orvosomnak, hogy meg tudjuk-e kapni az eredmenyt 2 nap alatt, ha het vegen csinaltatjuk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:09:19

@Pink Petsch: "Az USA-nak gyakorlatilag nincs társadalma.Csak ego-centrikus egyének egymás mellett élése .."
1. Definiald, mit ertesz "tarsadalom" alatt.

2. Ez mar leragott csont, de ugy latszik, meg mindig erdemes ujra elmondani:) Az USA 50 allam _szovetsege_, mindegyik allam eltero kulturaval stb. stb. Kb mintha megprobalnad egesz Europat egy kalap ala venni, es azt mondani, Europanak nincs "tarsadalma". Ha atutazol egyik allambol a masikba, olyan, mint ha egyik orszagbol a masikba utaznal Europaban: TELJESEN kulonbozo! Californiabol atmenni pl. a szomszedos Nevadaba v. Arizonaba, eg es fold.

2020.07.14. 21:09:50

@Zsuzsi65: Én mondjuk, megértem őket .. én is hazahúznék akár Pestre, akár Szoboszlóra, akár Tatára, akár Naményra, akár a budai kerületekbe kellen visszavonulnom az előemberi fekák elől. Akikhez jópár fehér emberiség-alja csatlakozott és csatlakozik, plusz a csótány-szinten élő latinók, és általában véve az emberiség legalja.
Alapból, egy vegyes, minden bőrszínt felvonultató rendvédelmi egységet kellett volna felvonultatni a csürhe ellen. De ehhez előbb ugye, egy működő társadalom kellene, ami az US-nak sosem volt ...

Arthamyr 2020.07.14. 21:14:18

@Zsuzsi65: Ahogy én látom, igazából szándék sincsen erre, és a változás iránya sem ilyen (akiknek lehetne, az pont kedvezményezettje a helyzetnek és a folyamatnak is). És a jelenség egyáltalán nem amerikai sajátosság.

Arthamyr 2020.07.14. 21:18:14

@Zsuzsi65: Méghogy eltérő kultúrával?! Már az is meg lett mondva, hogy kultúra sincs ott, nem csak társadalom. A semmi az meg semmi, ugyebár. :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:18:18

@Pink Petsch: "Akikhez jópár fehér emberiség-alja csatlakozott és csatlakozik, plusz a csótány-szinten élő latinók, és általában véve az emberiség legalja."

Huh, tudod, hogy meglincselnenek az anti-rasszistak ezert a mondatodert? Vagy megsem? lehet, hogy ok csak a feketekre erzekenyek? ;)

2020.07.14. 21:18:33

@Zsuzsi65:
Egyének életközösségét, akik képesek az egyéni érdekeiket felülírni a közösség miatt, addig a pontig, amíg az nem veszélyezteti a személyi életterüket. (És ebbe nem tartozik bele, hogy nem bírok 20 percre egy textil-maszkot viselni, amíg a Wallmartban költöm el a társadalmi segélyt :P)
Khm, az EU is államok közössége, mégis nyilvánvalóan jobban kezelte a COVID-válságot ... Tudod, ki lógott ki? Oroszország .. és lóg ki a mai napig ...
1945 óta sok évtized telt el, de most végre egymásra talált a 2 "szuperhatalom" ... sikerült egyformán szarul elcseszni ...

2020.07.14. 21:20:34

@Zsuzsi65: Tudod, csak a fehér ember lehet rasszista ;)))

2020.07.14. 21:27:40

@Zsuzsi65: At least we have this privilege ;)))
Nagyon sajnállak .... és mindenkit, aki tényleg elhitte, hogy az US valóban a "szabadok hazája", és nem a pszichopatáké.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:31:45

@Pink Petsch: azzal teljesen egyetertek, hogy az EU - miutan tortenelmileg jobban hozza van szokva a felulrol jovo szabalyokhoz, megkotottseghez (kezdve egeszen a kozepkori monarhchiaktol a szocializmusig) - jobban kezelte a mostani krizist, mint Amerika.
Csak gondolj bele, pont a felulrol jovo szabalyok ellen lazadva jott letre az egesz USA! Ez a mentalitas (szabadsag) oroklodott kb 250 eve, ez volt vonzo millioknak, ezert vandoroltak ide annyian. Es most ezt a szabadsagot nyirbaltak meg. En meg tudom erteni ezt az oldalt is. Ez nem azt jelenti, hogy egyetertek azokkal, akik csakazertse hordanak maszkot, sot - ilyenrol is tudok - az "elveiket" nem akarjak feladni, ezert inkabb felmondott az illeto a munkahelyen. De megertem a frusztraltsagot.

zoldzeller 2020.07.14. 21:32:44

Jaj - Pinket valahogy eltuntettem. Mit kell csinalni, hogy lassam a kommentjeit?

zoldzeller 2020.07.14. 21:39:35

@Zsuzsi65: erdekes. En nem ismerek senkit, de tenyleg senkit aki ne hordana maszakot, vagy problemaja lenne vele. Latom a hirekben, hogy van ilyen, de ez itt eszakon ufo kategoria.

2020.07.14. 21:47:33

@Pink Petsch: " Az USA-ban, a saját hivatalos adataik szerint 138.721 halottjuk van ... Ezt lehet magyarázni, hogy-de-nem-is-mert-az-5-g-tette, de szánalmas ... mint a kommented."

europaban meg csak UK/francia/olaszorszag ad ~110k halottat. miert jobb akkor europa, mint az usa? es miert is valik ettol szanalmassa a kommentem?

azt hittem alami filozofus alkat vagy, vita helyett szanalmasozni, hat nem vagyok meggyozve...

ha egybe vesszuk az usa tagallamait, akkor vegyuk egybe az eu tagallamait. ha pedig az "megengedett", hogy az eu azert jo, mert igaz, hogy az olaszok/uk/franciak elcsesztek, te a tobbi tagallam nem, akkor legyen az is megengedett, hogy texasz/florida/akarmi elcseszte, de van masik 40 allam, amelyik meg nem.

2020.07.14. 21:47:38

@Zsuzsi65: Washington, szigorúan nézve, egy hazaáruló volt ... csak mondom .. ismétlem, csak mondom, értékítélet nélkül, egy tény.

Aztán összehordott minden szemetet a szél. Mint Ausztráliában.
No rules! Már ahhoz képest, amiért elítélték őket az Ó-hazában. A Vadnyugat "bája" tele van olyan bűncselekményekkel, amelyekért otthon már elítélték őket.
Ausztráliáról mondják, hogy a fehér lakosság 100% bűnözők leszármazottja. Igaz, lehet. de akkor a mostani US lakosságának minimum 80%-a ugyanaz. Kétes egzisztenciák mentek az "ÚJ világba", kevésbé a mainstream által erőltetett "paraszti sorban élők". Pénzük sem lett volna. Nemhogy a hajó-, de a vonatjegyre sem. A hajóhoz.

kék madár 2020.07.14. 21:47:55

@zoldzeller:
www.cbsnews.com/news/starbucks-karen-barista-san-diego-100000-dollars/
a no itt lakik a szomszed utcaban, minden 3-ik negyedik ember republikanus meg San Franciscoban is, persze, hogy maszk ellenesek lesznek

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:48:19

@SzZoole: :) aha. Me'g a felesegenek is mondta, hogy kicsit "more modest" ruhakat kellene hordania...:) es mar nem hasznal csunya szavakat a szamaiban, csak Jezusrol es ilyenekrol zenel :)
NEzd meg:)
www.youtube.com/watch?v=zMqqTzwErb8

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:49:12

@kék madár: haha, nem csoda, hogy jul 4-i hetvegen egy csomoan LA-bol ozonlottek le SD-ba :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:51:01

@Pink Petsch: "Washington, szigorúan nézve, egy hazaáruló volt"
Hat, gyakorlatilag igen :) Most kepzeld, ha nem lett volna, meg mindig Anglia ala tartoznank :) Akkor vajon hogy nezne ki a Brexit? :))))

kék madár 2020.07.14. 21:51:33

@Pink Petsch: neked az almossaggal egyenes aranyban gurul el a gyogyszered?

2020.07.14. 21:51:38

@zoldzeller: ezt latom en is. Sokan meg a kornyeken setalas kozben, ahol kb 5 percenkent jon valaki szembe, akkor is hordjak a maszkot (mi seta kozben nem hordunk, europai kultura es tarsadalmi osszefogottsag ide vagy oda)

kék madár 2020.07.14. 21:52:36

@Zsuzsi65: megoldottuk, hetfon mentunk a strandra :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:55:12

@kék madár: latod, latod, mennyire sztereotipiak menten mozogsz :) NEM nezek Fox News-t :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 21:58:08

@zoldzeller: azt tudom. Nalunk is mindenki hordja, ahol kotelezo..az illeto, akirol tudok, VW-ban lakik ;) ez, azt hiszem, sokat elarul :)

Platonica 2020.07.14. 21:58:35

@szélsőséges középenálló: +1000, a tobbi kommentedre is. Talan csak Indiaval kapcsolatban nem ertek egyet.

kék madár 2020.07.14. 21:59:28

@Zsuzsi65: "EU - miutan tortenelmileg jobban hozza van szokva a felulrol jovo szabalyokhoz, megkotottseghez (kezdve egeszen a kozepkori monarhchiaktol a szocializmusig) - jobban kezelte a mostani krizist"

Mert - KEZELTE - az elso pillanattol kezdve, nem csinalt a maszkbol politikai ugyet, nem buntette az allamokat politikai beallitottsaguk miatt, nem hivta a virus hoaxnak, nem buzdiotta a lockdown ellen tuntetoket az allamok ellen, nem csinalt bunbakot a sajat orvosaibol. stb. stb.....

2020.07.14. 22:01:20

@Zsuzsi65: Khm., bocs, ha ellentmondok az általad eddig hitt dogmáknak, de az EU fellélegzett a britek nélkül. Nem tűnt fel, hogy sokkal gyorsabban reagálnak az EU-intézményei nélkülük?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 22:01:35

@kék madár: Ezert nem tudsz te engem kovetni, haha :) Egyszeruen nem illik bele a kepbe nalad, hogy ha en NEM vagyok liberalis, hogyhogy nem nezek Fox News-t? Hogyhogy nem istenitem Trumpot? Ugy tunik, nalad csak a 2 veglet letezik :))

zoldzeller 2020.07.14. 22:01:52

@kék madár: szerintem San Diego sokkal konzervativabb mint mi itt eszakon (Orange Countyrol nem is beszelve).
Amugy mar nem sf-ben lakunk.:) Itt is biztos bujkal 1-2 elvetemult republikanus, de a megosztottsag inkabb a Warren es a Sanders szavazok kozott van.
Par hete kimentunk a BLM tuntetesre es kedves idos emberek maszkokat osztogattak azoknak akiknek nem volt.

2020.07.14. 22:03:08

@SzZoole: lehet, hogy rosszul ertelmezem a cikket, de a mondanivaloja a holgynek szerintem, hogy hulyeseg odarakni, hogy white (vagy barmit), mert hogy igazabol "lives matter" (szintol fuggetlenul)

es ezzel egyet tudok erteni. szerencsetlen not azert tamadjak, mert sokan nem kepesek egy mondatnal tobbet elolvasni es azt ertelmezni (pl ket mondatot)

zoldzeller 2020.07.14. 22:03:11

@Rayovac: na, erre gondoltam, hogy meg az erdei trailen ahol futok is hordanak az emberek maszkot kutyasetaltatas kozben.

2020.07.14. 22:03:21

@kék madár: Nos, egészen pontosan listázd a történelmi tévedésim, és ne trollkodj, mint egy idióta. ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 22:06:03

@kék madár: Itt sem volt az elejen politika, mennyivel jobb volt! AKkor mindenki csak a wc-papir megszerzesre koncentralt :) Aztan amikor kb 3 honap utan kezdett az emberek hocipoje tele lenni, na, akkor csapott at politikaba mindket oldalrol. Komolyan, visszasirom az elso honapokat, amikor mindenki osszefogott, mentek az idosekhez/low income csaladokhoz, vittek nekik az ennivalot stb. stb.

kék madár 2020.07.14. 22:06:06

@Zsuzsi65: meg mindig ezen rugozol? Ha nem nezel FoxNews akkor nem. En se demokrata szavazo vagyok, Obamara egyszer se szavaztam, nem is tartottam jo elnoknek, ahogy en se skatulyaban elek, mast se skatulyazok be

kék madár 2020.07.14. 22:07:11

@zoldzeller: San Diego a Navy miatt "eleg" konzervativ.
Most hol laktok? (ha legalabb a megyet elarulod? :)

kék madár 2020.07.14. 22:08:18

@Pink Petsch: ugye, hogy lankad a figyelmed! 3 oraba telt, hogy leidiotazz!

zoldzeller 2020.07.14. 22:11:53

@kék madár: na vajon kitalalod-e?
1. ide jarnak a z ifju republikanusok free speach eloadast tartani,
2. a varos gyakorlatilag egy szitokszo a konzervativ korokben.

2020.07.14. 22:12:28

@kék madár: Huuuuhhh, én 12 évig nézten Fox-ot ... azon ment a Dr, Bones! :P

kék madár 2020.07.14. 22:16:07

@zoldzeller: az obol masik oldala - Berkely/Oakland? Az innen nezve meg SF

2020.07.14. 22:17:14

@kék madár: Ha magadra vetted a trollkodós megjegyzésem, annak minden bizonnyal oka van:
Ad1. Tényleg betalált
Ad2. Nem, de úgy teszel, mert így figyelmet kapsz, extra
Ad3. Simán idióta vagy, mint beismerted ;) :P
Ad4. Whatever! :DDD

zoldzeller 2020.07.14. 22:21:52

@kék madár: :)) Az elobbi. Nem koltoztunk messze.

SzZoole 2020.07.14. 22:30:26

@Zsuzsi65: és hova lépett be, hit gyülekezet vagy Jehova szent tanúi közzé? :-))

SzZoole 2020.07.14. 22:32:06

@Rayovac: kérdezd @Zsuzsi65: -it, ő a nyelvtanárnéni, nekem csak hat elemim van és az is két első és négy negyedik osztály :-)))

2020.07.14. 22:33:58

@Zsuzsi65: Hm, érdekes, hogy Európában, az európai országokban, sőt még a Balkánon is (mínusz szerbek, de azok elismert állatok - saját bevallás) képes volt ezen a szinten megállni ... és nem kezdtünk el üzleteket fosztogatni kitalált faszságok miatt.
Rohadt nagy társadalmi problémátok van. Ahány echte afro-amcsi fekával találkoztam, az mind egy gorillára emlékeztetett. Muszlimok? Lófaszt! Legalább 400 évvel vannak előttük....

FutureFry 2020.07.14. 22:42:54

@kék madár: “ahhoz nincs joga, hogy a sajat bunei eltuntetesere utasitsa az AG-t, marpedig ezt teszi”
Bár ez már alkotmányjogász szintű vita tárgya, valószínű a gyakorlatban megteheti (mint ahogy szinte minden bizonnyal meg is tette). Ha technikailag törvénybe is ütközne (ütközött) a DOJ policy-ja 1973 óta az, hogy “... a sitting President is constitu­tionally immune from indictment and criminal prosecution.” [1]. Ráadásul az is vita tárgya, hogy saját magának megkegyelmezhet-e az elnök, amivel - bármilyen abszurdnak hangzik is (és valószínű nem jogszerű) - ugye Trump szintén “fenyegetőzött” [2]. A lényeg, hogy egy olyan hivatalban lévő elnök ellen, aki nem fél minden gátlás nélkül visszaélni a pozícíójával, igazából hatásos lépést csak egy eltökélt kongresszus tud(na) tenni [3].

[1] www.justice.gov/sites/default/files/olc/opinions/2000/10/31/op-olc-v024-p0222_0.pdf
[2] mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1003616210922147841
[3] fas.org/sgp/crs/misc/R44260.pdf

kék madár 2020.07.14. 22:46:50

@FutureFry: "valószínű a gyakorlatban megteheti "
meg. Es meg is tette.
De nincs az a jogasz aki ne talalna ebben teljes logikai, jogi, etikai, stb, ellentmondast, meg az a szornyuseg Sessions is recuse-olta magat, annyira vilagos volt ez

2020.07.14. 22:49:38

@kék madár: Sosem voltam, csak őszinte ... mindig is őszinte voltam. A PC marhaság. Nem vagyunk egyformák, de a különbözőségünkben lehetünk akár érdekesek is, Amikor azonban a fehér már szitokszó, akkor szerintem mindenki jogosan bekaphatja azt, amire gondolok éppen.
Oké, tudom, csak a fehérek a rasszisták .... :P

kék madár 2020.07.14. 22:53:16

@Pink Petsch: a szerbekrol ilyen szepen a nagyanyam beszelt aki a vajdasagban nott fel, te honnan vagy ilyen tajekozott, erdelyi letedre?

Arthamyr 2020.07.14. 23:01:26

@zoldzeller: @Rayovac: Itt elég kevesen hordanak maszkot. Nem szoktam strigulázni, de érzésre maximum 15-20% lehet. Mondjuk tömegközlekedési eszközökön kötelező, ott ebből következően biztos mások az arányok, de amikor megyek gyalog az utcán, vagy bemegyek valami boltba, akkor ezt látom. Ennek ellenére nem lett apokalipszis. :)

kék madár 2020.07.14. 23:14:21

@Pink Petsch: Szerintem azert nem kellett birosagra menned, hogy ne maradjon el a targyalas! HEHE

FutureFry 2020.07.14. 23:18:27

@kék madár: “De nincs az a jogász …”
Már hogyne lenne, csak pénz++ és etika-- kérdése :)

kék madár 2020.07.14. 23:21:24

@FutureFry: a jogaszt ugy ertettem, hogy aki azt a szakmat gyakorolja amire feleskudott, nem aki valaha kapott egy jogaszi diplomat es bunozo lett

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 23:27:51

@SzZoole: Ez egy nagyon szerencsetlenul megfogalmazott, konnyen felreertheto, es igy persze a szovegkornyezetbol kiragadott mondat. Pont ezert keltett felhaborodast...

"Prof Gopal later tried to give context to the tweets which saw her banned under the organisation’s ‘hateful content policy’.
She said: "I was saying whiteness isn't the reason lives should matter. "
"Lives do matter, but not because they are white. I say the same thing about my own community."
Ez lett volna a lenyeg: ha ezzel kezdte volna, akkor nem lett volna akkora felhaborodas. Vagyis ne a SZIN legyen a fontos, ami miatt fontos egy elet.
A BLM most pont ezt csinalja: tehat gyakorlatilag ugyanugy rasszizmust hirdet, csak az ellenkezo oldalrol, mert azt hangoztatja, a FEKETE SZIN a lenyeg. Nem az ember, hanem a borszine...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 23:32:40

@SzZoole: hat, azt nem tudom, de az biztos, hogy nem Jehova :)

Csodabogár 2020.07.14. 23:33:06

@Zsuzsi65: De Kanadában alacsonyabbak a fizetések és az USA-ban a pénz az isten!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 23:34:48

@Csodabogár: oh, penz nem szamit :) a baloldaliak ugyis szet akarjak osztani, ergo nem baj, ha kevesebbet kapnak, nem igaz? :)

zoldzeller 2020.07.14. 23:35:31

@Zsuzsi65: nem nem ezt hirdeti. Szerintem. Hanem azt hogy ez az idoszak most roluk kell, hogy szoljon. A feketekrol, a latinokrol, az azsiakrol stb.Az teljesen alapertelmezett, hogy mi szep feherek sokat erunk. Most csak az van, hogy a feketek ugyanezt kovetelik. Ez nem rolunk szol. Hanem roluk. Ennyi.

Write Like the Wind GRRM 2020.07.14. 23:39:27

@Arthamyr: Nem, ilyen eddig nem volt, A baratainknak konkretan San Franciscoban is beszologattak, de az azert tenyleg ritkasag.
Az oktatasi rendszerrel kapcsolatban hosszan tudnek irni, de ami konkretan rank vonatkozik - a frerjen allami gimnaziumba jart, ahonnan boven kerultek be az USA 5-10 legjobb egyetemere (na jo, a boven az ougye viszonylagos, de azert nem 1 vagy 2 ember). New York-ban bizonyos helyeken ilyen mar alig van. En nem hiszem el, hogy az allami iskolaban alapvetoen gyengebbek a gyerekek, csak egyszeruen nincsenek lehetosegeik. Es ez szerintem a rendszer hibaja.

kék madár 2020.07.14. 23:43:57

@Pink Petsch: mázli, hogy akkoriban a férje volt a szeretőm, már egy ideje ;)"
mindig erdemes tobb kezben tartani a szalakat, biztos ami biztos
:)))

Write Like the Wind GRRM 2020.07.14. 23:44:03

@szélsőséges középenálló: A The federalist foszerkesztoje (mediabiasfactcheck.com/the-federalist/) ugyhogy itt kb abba is hagytam az olvasast. (Nem, nem hagytam abba, de minden amit irt megerositett abban, hogy azt az 'ujsagot' sem fogom tobbet olvasni)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.14. 23:44:57

@zoldzeller: "Most csak az van, hogy a feketek ugyanezt kovetelik. Ez nem rolunk szol. Hanem roluk. Ennyi."
Na de ez kb ugyanaz, ami az en ertelmezesem: vagyis ROLUK, es CSAK roluk szol most minden (hallasz valamit a latinokrol, hispanokrol? Nem! Pedig ok ugyanugy panaszkodhatnanak rasszizmusra..te is tudod, mert CA-ban aztan vannak eleg sokan). En ertem az eloiteletet, rasszizmust a feketekkel szemben - nem tagadom, hogy letezik. De a REAKCIOJUK ra csakugy rasszizmus...szvsz.

Write Like the Wind GRRM 2020.07.14. 23:45:11

@Pink Petsch: Innen en is ugy gondolnam, de elkepeszto hogy mennyire eros volt a Hillary gyulolet.

zoldzeller 2020.07.14. 23:52:35

@Zsuzsi65: Zsuzsi - ez olyan mint mikor elmesz a baratod szulinapi bulijaba es elmondod hogy a te bulid is nagyon nagyon szep volt, es az is pont olyan szuper volt mint a tied. Oke, de ez most nem a te bulid, tegy meg mindent hogy ez is olyan sikeres legyen mint a tied.
Miert nincs latino kerdes? Szerintem van - en hallok errol eleg sokat. De a BLM mozgalom alapvetoen az elmult evekben megerosodott. Illetve a hispanok nem is indultak abbol a hatranybol ahonnet a feketek. Rajuk a szegregacio nem vonatkozott.

2020.07.15. 00:05:36

@zoldzeller: " Rajuk a szegregacio nem vonatkozott."

hat de, azert amikor iskolakorzetet neztem, a 20-30% latino (az iskolaban) sor utan altalaban gorgettem is tovabb.

valahogy a legjobb allami sulikban a feherek aranya 95-98% korul van (es vegul oda mentunk, bar alig birtuk kikohogni a hazberlest abban az idoben)

mivel ezt a latinok nem tudjak finanszirozni (amelyik igen, azt meg szerintem nem is tekintik mar latinonak a tobbiek sem), ok szepen szorulnak bele az "o korzetukbe".

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.15. 00:11:53

@zoldzeller: Azzal egyetertek, hogy a hispanok nem onnan indultak, mint a feketek. De ha a rasszizmus mint elvetendo_elv/magatartas stb. ellen kuzdunk, akkor az o ellenuk iranyulo rasszizmus miert kevesbe fontos? Mert mindenki fennen hirdeti, hogy a rasszizmus ellen kuzdunk. Szoval akkor az csak akkor szamit, ha feketek ellen van. Nem erzed itt a double standardet?

kék madár 2020.07.15. 00:36:56

@Zsuzsi65: @zoldzeller: azert azt amit a feketek ateltek senkihez se lehet hasonlitani, athoztak oket egy hajon, 100 even at kitettek oket a legdurvabb banasmodnak, kinzasnak, nemi eroszaknak utana lncselesnek. megalaztatasoknak, totalis elnyomasnak es meg most is ugy bannak veluk a rendorok, ahogy tisztesseges ember egy allattal se - nap mint nap, minden fekete baratom retteg ha rendort lat, es napoking tudna meselni, hogy miken ment at. Ezek utan a legkevesebb, hogy kulon mozgalmuk lehessen, amit nem szabadna semmi massal osszemosni es bagatellizalni

kék madár 2020.07.15. 00:42:02

@Zsuzsi65: azert nincs ebben double-standard, mert a feketek elleni eroszak teljesen kulon utakon jar, semmi koze a rasszizmus foagahoz. A feketekkel meg ma is ugy bannak, mint jogfosztott rabszolgakkal. Abszolut tevut lenne ugy kezelni mint altalaban a rasszizmust. Nem tudunk ugy megoldani egy problemat ha nem kezeljuk a helyen. Ez olyan mintha a noi egyenjogusagert azert nem akarnak tenni semmit mert a transzvesztitakat is elnyomhak, oveluk miert nem foglalkozunk akkor mar?

kék madár 2020.07.15. 00:47:23

@Zsuzsi65: "Szoval akkor az csak akkor szamit, ha feketek ellen van."
CSAK a feketek ellen van ez a szintu rendori eroszak. Nem tudunk kuzdeni az Amerikaszerte elterjed kinaiak, zsidok, eszkimok elleni rendori eroszak ellen, mert nincs.

2020.07.15. 00:47:28

@kék madár: minden ember felmenoinek megvan a tortenelme. Hany embernek eroszakoltak meg magyarorszagon a nagyanyjat, dedanyjat a masodik vilaghaboruban? Hanyak nagyapjanak/dedapjanak vettek el a foldjeit (jo tudom, karpotlasi jegy)? Vagy vertek meg, mert nem adta oda? Es egyebkent hany evig "er" visszamenni a tortenelemben? Mert akkor sirhatok, hogy torokok meg tatarjaras.

masik oldalrol, akiknek nem hoztak el az oseit afrikabol, azoknak most jobb? Vagy nagyobb szazalekban jobb? Mert szerintem nem. Szerintem sokan jonnenek inkabb az usa-ba, rasszizmus ide vagy oda.

szerintem pont a rabszolgasagos tortenettel nem er elojonni. Legtobb ember felmenoje igen szar korulmenyek kozott erkezett (nyilvan, nem szarabb, mint rabszolganak lenni), de valahol megis azok voltak - hugyert-szarert probaltak dolgozni/megelni, vagy beletettek az utolso vagyonukat a hajo-jegybe, ahol aztan kb kajat sem kaptak, aztan lovesuk sem volt mi lesz veluk - kepzelheted milyen elet elol menekultek. es ha veletlenul nok voltak kiserok nelkul, ki tudja mi tortent meg veluk.

igazsagtalan, ami a feketekkel sokszor tortenik most, es igazsagtalan volt, ami az oseikkel tortent, mint ahogy az is igazsagtalan elet volt, amit a feherek oseinek 95%-a valoszinuleg atelt.

kék madár 2020.07.15. 00:54:16

@Rayovac: szerinted nem er, szerintem meg ilyen elnyomast mas bevandorlo csoportok nem eltek meg. Ossze se hasonlithato egyeneket ert igzasagtalansag egy egesz faj elleni intezmenyesitett elnyomassal

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.15. 01:38:49

@kék madár: "azert nincs ebben double-standard, mert a feketek elleni eroszak teljesen kulon utakon jar, semmi koze a rasszizmus foagahoz."
Ezt nem ertem: akkor a rasszizmusnak van fo es mellek aga? Eddig nem arrol szolt minden, hogy a feherek milyen rasszistak? Az o rasszistasaguk melyik aghoz tartozik? :)

kék madár 2020.07.15. 01:50:25

@Zsuzsi65: en ezt nem tartom vicces temanak, es nem is ertem a kerdest. Persze, hogy a rasszizmus sokretu, szamtalan megnyilvanulasi formaja van, a KKK lincseleseknek es a rhuandai meszarlasnak vannak hasonlosagai de meg tobb a kulonbseg, ahogy az Apartheid is tok mas mint a feketek elnyomaasa az USA-ban. Foag alatt siman egy faj fennsobbrendusegenek hirdeteset ertem, (nem feherembereztem, ezzel te provokalsz allandoan) mellekagak meg ezek atutletese a gyakorlatba egy faj vagy nepcsoport ellen. Viccet uzni a feketek elleni eroszakbol szerintem hallatlanul szomoru

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.15. 02:21:28

@kék madár: na, ennel a pontnal szokott eljonni az a diplomaciai fordulat, amikor a felek megyeznek, miszerint allaspontjaik nem kozeledtek, igy agree to disagree:)
Most megyek, leuszom a napi kiszabott 500 m penzumot:) Ha mast nem is, az itthonrol dolgozast megkoszonom Newsome-nak, haha:) meg a havi $120-t amit sporolok a benzinen. A 4 kocsira a csaladban az mar egesz jo (reszben segit kiegyenliteni a 10%-ot, amit most levonnak a state dolgozok fozetesebol...furlough kezdodott juliustol)

zoldzeller 2020.07.15. 02:57:46

@Rayovac: arrol a szegregaciorol beszelek ahol a fekete gyerekek nem jarhattak a feherekkel egy iskolaba, nem hasznalhattak ugyan azt a wc-t. Aminek 1964-ben lett vege, Martin Luther King gondolom ismeros....

2020.07.15. 04:04:38

@zoldzeller: ok, koszonom a kioktato pontositast, amit tudnom kellett volna az amugy altalanos, es mai vilagban is meglevo allapotot leiro "szegregacio" szora tekintve :)

zoldzeller 2020.07.15. 06:45:28

@Rayovac: nem akartalak kioktatni, csak arra akartam felhivni a figyelmet hogy milyen hosszu ut van a feketek mogott. Ertem hogy ma is van szegregacio es latinonak lenni sem idealis.

Bredpitt Monika 2020.07.15. 07:45:17

@Vibi: koszi, az engedelyrol en is tudok, azt ugyan nem mondta senki a telefonban, hogy a 18. keruleti rendorsegen intezik (usa nagykovetseget es a magyar konzuli szolgalatot hivtam)...

a telefonban mondtak a rendorsegi engedelyt, erre kulon visszakerdeztem, hogy biztos legyen, az anyakonyvi kivonat kivaltja az engedelyt....a valaszuk igen volt..

sajnos ugy latom nagyon fel elindulni ferjem, ennek az is az oka, hogy baromi sok munkajuk van most (fakat vagnak ki, es a vallalkozast o csinalja), sok vihar volt az utobbi idoben, es sorra jonnek a hivasok....

nem egy jo helyzet, koszi a reszletes infot

Bredpitt Monika 2020.07.15. 07:53:18

@Pink Petsch: " mindig is őszinte voltam."

Trump is oszinte, ami a sziven az a szajan. Aztan meg kapkodja a vilag a fejet. Meg jo, hogy te nem elnok vagy, csak volt ujsagiro. hogy is irtad feljebb? feka csocselek? Gratulalok!

neha azert beismerhetned, hogy tudsz tevedni is, anno ott volt az a bizonyos downtown tema, hat azt nagyon benezted pl.

kék madár 2020.07.15. 07:57:00

@Bredpitt Monika: "Trump is oszinte, ami a sziven az a szajan"
beteges hazudozo, es az ayaban akkora a zavar, hogy az egy nagy tornado egy kognitiv szemetladaban ami odabenn van

lustamacs 2020.07.15. 08:07:31

@Taxomükke (UK): nagyvárosok lepukkant negyedeiben élő másodgenerációs benefithuszárok, akik szivacsosra itták/szívták az agyukat? Mert vidéken, főleg az idősebb korosztály kedves, aranyos. Az én antiszociális attitűdömnek néha túlságosan is... Egyszer segítek valakinek lehalászni valamit a boltban a legfelső polcról, aztán többé nem szabadulok tőle. Valahányszor találkozunk, feltart vagy negyedórát a small talk-nak nevezett lufihámozással ;)

Örömhernyó 2020.07.15. 08:08:30

@Write Like the Wind GRRM: Rasszista, fasiszta csoportok nem nagyon vannak Amerikában. Ellenben az igény hatalmas a rasszizmusra a liberális oldalon, ugyanis ez az egyetlen, amivel mozgósítani tudják a szavazóikat, meg tudják nyerni a feketéket. Ugyanis semmi mást nem tudnak kínálni, csak azt, hogy ők majd jól megvédik a nemfehéreket a csúnya fehérektől.

@poszt: Milyen megjegyzéseket hall a posztoló a budapesti villamoson?

A párom ázsiai (full ázsiai, nem amerikai ázsiai), amiért sose költöznék vele Magyarországra, az az, hogy nem beszél magyarul és harmadannyit keresne, mint itt Ázsiában, le kellene mondania a karrierjéről. Magyarország egy fehér, szegény kelet-európai ország, ahol nincsenek lehetőségek még a magyaroknak se, a fizetés még mindig az osztrák fizetések negyede. Egy tanár, jogász, ápoló eladó ha kimegy Ausztriába legalja szezonális munkát végezni a vendéglátóiparban, akkor hirtelen jómódúnak számít Magyarországon. Ez a valódi indok, amiért nem érdemes Magyarországon dolgozni. A rásszizmus az egy előrángatott álindok. De divatos, sőt elvárt felhozni.
Ledöntik Kolumbusz szobrait. Holott ő is egy migráns, gyűlölt olasz volt a spanyolok közt, emiatt is vetettek véget a karrierjének, állították félre.

@kék madár: Trump első megválasztása után valahogy nem omlott össze Amerika. Minden ment tovább, sőt szárnyalt a gazdaság, aztán jött a kínai vírus és lenullázott mindent.
Biden helyett majd kormányoz valaki a háttérből, aki még emlékszik, hogy mi történt 3 nappal azelőtt. Hirtelen a vírus is visszamegy Kínába, minden szép lesz.

Brit és amerikai oktatási rendszer... Azért Amerikában is rettenetes, ha nem olyan school districtben laknak. Ha gazdag környéken élnek, akkor jó az iskola, ha csóró környéken, akkor rossz. Magániskola meg mindenütt van.

2020.07.15. 08:08:45

@Write Like the Wind GRRM: Nem lep meg. A liberális véleménynyilvánítás szabadság arról szól, hogy mindenkinek egy véleményen kell lennie. Ez az egy vélemény pedig csak liberális lehet.

2020.07.15. 08:09:01

@Zsuzsi65: Talán az az oka annak, ami ma az USA-ban folyik, hogy kitalálták az "olvasztótégely" fogalmát, és ez arra ösztönözte az oda bevándorlókat,hogy "amerikaiak" legyenek. De olyan nemzeti identitás nincs, hogy amerikai. Ezért a liberalizmusból, mint eszméből csináltak egy közös identitást. Ez üt most vissza.
Szerintem.

somlobodog 2020.07.15. 08:09:28

@Pink Petsch: te miért kattansz be frankón havi 1x minimum az usara amiről láthatóan az 1992ben nyomtatott egyetemi tankönyvekben olvastál kB utoljára? Hát nem mindegy neked? Vagy ez egy feszultseglevezetes mint másoknak a pia, vagy a rongálás, vagy a zsidohatterhatalom? Csak te az usara gyulolkodsz? Hidd el sok a hülye itt is. És ott is ahol te laksz. Ilyen az emberi természet. Ne legyél már ennyire ostoba, ahogy azt sem mondja senki hogy a németek nácik úgy mi értelme van azt mondani hogy az usa a pszichopatak hazája? Komolyan ez az indulat amit nyomsz egyszerűen szánalmas, egy szar élet lenyomatat mutatja. Szomorú mert sokszor jókat írsz de ez a nyugdíjas gyűlölködés elég fárasztó

odamondó 2020.07.15. 08:10:24

Milyen megjegyzések a 4/6os villamoson????
A barátnőm vietnámi és nagyon picike ennek ellenére én nem tapasztaltam ezeket a megjegyzéseket...

Visceroid 2020.07.15. 08:10:37

Hát azért ennyi idő után megszedhette volna a kedves poszttoló annyira magát, hogy konkrétan nyugdíjasként jön haza. Magyarországon külföldiként élni nem rossz, bérből és fizetésből annál inkább.

Bredpitt Monika 2020.07.15. 09:38:49

@kék madár: nem pozitivumnak szantam, hanem arra akartam utalni, hogy nem is gondolkodik, ami eszebe jut , azt kimondja pl>

a bizonyos szappanos tortenet, na erre utaltam a multkor , amikor meg ha tudom, hogy tul is lottem a celon, de leirtam, hogy aki erre a szornyedvenyre szavaz, az kiallitja a sajat bizonyitvanyat....

Bredpitt Monika 2020.07.15. 09:42:58

@Zsuzsi65: "Az o rasszistasaguk melyik aghoz tartozik? :) "

nagy szerencsem van nekem is, neked is egy dologban> feher a borunk, ezt ne feledd mielott ilyen mondatokat leirsz.......

Örömhernyó 2020.07.15. 09:50:35

@odamondó: Ha Magyarországon van csoport, amit pozitív előítéletek öveznek, az az ázsiai. Az én párom kelet-ázsiai, angolul folyékonyan beszél, meg két ázsiai nyelven, másik két ázsiai nyelven megérteti magát. Imádna Magyarországon lakni, mert az ázsiai árakhoz képest rettenetesen olcsó az ingatlan, hihetetlen olcsók az éttermek, az oktatás ingyenes (itt Ázsiában a magánóvoda havi 200ezer forintba kerül, állami meg nem nagyon van, ha van is, ott semmit nem tanulnak a gyerekek, csak vigyáznak rájuk) . De a bérszínvonal miatt lehetetlen Magyarországon élni, esetleg egy multi helytartójaként expat managerként éri meg majd hazamenni. Nyugdíjasként, itteni, kelet-ázsiai nyugdíjjal ezért majd nem lesz rossz Magyarországon élni.
Az állítólagos magyarországi rasszizmus... a tényleg antiszemita nagybátyám egyetlen rasszt imád, az ázsiaiakat. Kínait, japánt, koreait.
Magyarországon az ázsiaiakat nem gyűlölik. Sőt keleti nyitás előtt is nagyon pozitívan viszonyultak hozzájuk. Dolgosnak, szorgalmasnak látják őket, bár én személyesen ismerek több száz ázsiait, azért korantse annyira munkamániásak, mint amennyire az Magyarországon elterjedt róluk. Szeretik a kényelmet, a munkahelyükön is, nincsenek leterhelve több munkakörbe tartozó feladatokkal. Nem véletlenül költöztem én is Ázsiába a páromhoz és nem fordítva, ő jött hozzám Magyarországra...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.07.15. 09:50:36

na ja, budapesten minden kinainak es fel-kinainak beszologatnak a villamoson, mindenki azzal van elfoglalva olyan erdekes. mert nincs kinai, vietnami stb kajalda vagy vegyesbolt minden ket saroknal hosszabb utcaban.

az rendben, hogy a budapesti olvaso csak legyint ezekre a szovegekre, de a hosszabb ideje kulfoldon elok beveszik?

Etniez 2020.07.15. 09:50:36

@Eugene Horse: nincs nektek trolloknak (neked és a másiknak) valami Gyurcsányos cikk valahol a bloghun, miért ide jártok?

Örömhernyó 2020.07.15. 09:50:36

@Write Like the Wind GRRM: Az amerikai oktatási rendszer school district-eken alapul. Ha gazdag környéken laksz, akkor több adót fizetsz (property tax), ebből jóval több jut a helyi (district) állami iskoláknak, tehát ahol kőgazdagok laknak, ott jobbak az iskolák, ahol meg munkásosztálybeliek, ott rosszak.
Ezért sok család erején felül igyekszik gazdagabb környékre költözni, legalább amíg a gyerek iskolás, mert ott jobb az oktatás, de ezt megfizettetik a helyiekkel a property tax-ben.
Emellett vannak persze magániskolák, amik még nagyobb terhet jelentenek.
Meg vannak a charter school-ok, ott is lehet jó oktatást kapni, mert a helyi iskolai szervezettől függetlenül működnek, tehát csóró nagyvárosi gettóból is kerülhet egy tehetséges gyerek charter school-ba, ahol jó oktatást kaphat. Ezért a demokraták gyűlölik is a charter school-okat, mert a szavazóbázisukat, a városi feketéket és latinokat fel tudja emelni, a demokraták pedig a segélyen élő feketéket szeretik, őket tudják csak mozgósítani.

Drago Brutic1 2020.07.15. 09:50:48

@odamondó:
Nekem is ez szemet szúrt. Sok kínai ismerősöm,barátom él Budapesten, de még senki sem panaszkodott megjegyzésekre villamoson. Egy nagyvárosban, ahol évi többmillió ázsiai turista jár????Ha van is egy-egy eset, egyáltalán nem általános. Ellenben usa-kínai vendégeim (szintén vegyes házasság) a Black Lives Matter kapcsán panaszkodtak, hogy némely államban kifejezetten erős az ázsiai ellenesség. Egyébként is csa a legrosszabbakat mondják a jelenlegi amerikai helyzetről.
A túlzások és általánosítások erősen rontották a poszt élvezti értékét.

Arthamyr 2020.07.15. 10:02:41

@Write Like the Wind GRRM: "Nem, ilyen eddig nem volt, A baratainknak konkretan San Franciscoban is beszologattak, de az azert tenyleg ritkasag." - Ha tényleg így és emiatt van, az sajnálatos.

"En nem hiszem el, hogy az allami iskolaban alapvetoen gyengebbek a gyerekek, csak egyszeruen nincsenek lehetosegeik." - De gondolom állami és állami iskola közt is jelentős különbségek vannak. Másrészt a "gyengeség" egy érdekes dolog: szerintem a gyerekek (igazából az emberek) milyensége nagy mértékben függ a családjuktól, a szűkebb környezetüktől (nagyon nem mindegy, milyen normákat, mentalitást hoznak magukkal) és valamennyire a velük született adottságaiktól is. Szóval ha a gyerekek önmaguktól nem is "gyengébbek", az iskolán kívülről hozott dolgok miatt összességében mégis igen. Nyilván a tehetség kompenzálhatja az otthonról hozott dolgokat és fordítva is, de ez két egymástól független dolog, így átlagosan semmivel sem nagyobb a rossz környezetből érkező gyerekek tehetsége, emiatt a legtöbb szülő (teljesen jogosan) igyekszik olyan iskolákba juttatni a gyerekét, ahol lehetőleg nem problémás környezetből/családból származó gyerekek vannak.

Andy73 2020.07.15. 10:48:14

Sok sikert kívánok Orsinak és a családjának. Teljesen érthető a döntése, hiszen Amerikában diplomázott és a férje is amerikai, ráadásul kínai-amerikai. Ez teljesen más szitu, mintha magyar párról lenne szó, akik itthon tanultak, esetleg itthon is alapítottak családot, és úgy fontolgatják a kivándorlást.

Andy73 2020.07.15. 12:36:39

Bár Orsi nem akar politizálni, azért megjegyzi, hogy az utóbbi években nagyon nem úgy alakult itthon a helyzet, ahogy ő szeretné, neki bejön a liberális Amerika. Nos, ott sem mindenki liberális, Trump sem, és őt választották. Másrészt az a liberalizmus egészen más, mint ami itt volt 2010 előtt, azt itt nem sokan sirjak vissza, sorozatban kétharmados többséggel nyer a Fidesz-KDNP.

dikusz. 2020.07.15. 15:26:05

@Andy73: "Nem szeretnék itt politizálásba kezdeni, de sajnos nagyon nem úgy alakultak a dolgok otthon, ahogy szerettem volna."

Ennyit írt le a posztoló, nem többet, nem szidott/dicsért senkit.

midnightcoder2 2020.07.15. 15:31:56

@droid_: Szerintem kis hazánkban az emberek 99.9%-ának nem igazán van baja a kínaiakkal, akinek igen azok leginkább a liberráltak, de nekik is elvi alapokon, mert hát ha valakiket a demokráciaexportőr nem szeret, akkor azt nekik sem szabad. A cigányokkal sem az a baja az átlagpolgárnak hogy sötét a bőrük, hanem az hogy viszonylag magas arányban fordul elő köztük a kissé túl liberális hozzáállás a BTK-hoz. Mivel a kínaiaknál ez kimerül az adójogszabályok laza kezelésében, adót csalni pedig az átlagpolgár is csal, de legalábbis nagyon szeretne, így ezt kevésbé veszik szigorúan mint ha teszem azt valaki a biciklijét lopja el.

registerz 2020.07.15. 15:48:07

@Örömhernyó: Ebben a szar brit suliban a fiam már ötévesen folyékonyan olvasott angolul, ahol azt mondják, hogy hegedű, és úgy írják, hogy zongora. Nem basztatják verstanulással őket, rohadt ének-zenével meg hülye rajzzal. Hagyjuk már!

registerz 2020.07.15. 15:48:36

@kék madár: Van különbség aközött, hogy egy elnök hülyén okoskodik (Barack), vagy okosan hülyéskedik (Troomp).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.07.15. 16:25:41

@Bredpitt Monika: ahogy Kekmadarnak, ugy neked sem ment at a mondat mogottes tartalma ;) Pinkyt viszont konnyu dekodolni ;)

kék madár 2020.07.15. 16:39:16

@szélsőséges középenálló: "Gondolom a fekete barátaid csak 2016 óta rettegnek a rendőröktől"
ez egy erdekes felvetes, nem 2016 ota rettegnek, bar en ezt irtam le nagyon sokszor mindenhol, ugye? Meg azt is irtam, hogy Obama jo elnok volt (ugye?)
Egyszeruen nem ertem mit akarsz ezzel mondani, hacsak nem trollkodni. Az teny, hogy a rasszizmus es rendori eroszak csak nott Trump alatt, bar ez utobbi nem szamottevoen, annyira szomoru volt a helyzet hogy annak mar nem volt hova romlania.

kék madár 2020.07.15. 16:45:00

@Örömhernyó: "demokraták pedig a segélyen élő feketéket szeretik, őket tudják csak mozgósítan"
ez szo szerint igy van, te nagyon okos vagy. Ezen kivul a szobordontogeto, kirakatbetoro BLM Antifa bunozo csurhet is szeretik de csak akkor ha levagott feher rendor fejeket hiznak maguk utan

kék madár 2020.07.15. 20:28:40

@szélsőséges középenálló: senki se tamadja vagy hibaztatja a Trumpot a rendori tulkapasok miatt - legalabbis en nem es amit en latok olvasok ott nem.
Trumpot amiatt hibaztatjak, hogy nem tesz semmit, eljenezi a konfederarcios zaszlot, (a rabszolgasag jelkepet) elbagatellizallja a feketek elleni rendori tulkapasokat, ocsarolja a fekete sportolokat akik felszolalnak a rendori eroszak ellen, es bekes BML tuntetok koze lovet.
Obama is nagyon keveset tett, ot is kritizaltak, es en nem is szerettem Obamat mint elnokot.
A rendorseg gyakorlatilag fuggetlen egy varos vezetesetol, olyan eros a szakszervezetuk, erdekkepviseletuk, politikai hatalmuk, hogy a reform csak felulrol szovetsegi szintrol lehet hatekony - az egyetlen eszkoz/megoldas a varos kezeben, hogy feloszlatjak es ujraepitik a rendorseget. A problema a szemleletben es a kulturaban van, amit nem lehet hipp-hopp atirni, Trumptol se ezt varjak el, csak tamogatastm es nem a BLM tuntetok szetvereset

Örömhernyó 2020.07.16. 08:22:58

@Andy73: Ki kell hogy ábrandítsalak, Amerikában MINDEN politikus liberális. Még Bernie Sanders is, akit amúgy a demokraták néha lekommunistáznak, egy teljesen szolid szocdem lenne európai politikai mércével. Amerikában nincs számottevő nem liberális politikai erő. Trump a liberális New York-i vállalkozó mintapéldánya, aki a liberális kapitalizmust meglovagolva csinált karriert. Az igaz, hogy a magyarországi liberalisok valójában nem liberálisok voltak. Identitáspolitikában utaztak, ahogy most Amerikában is ezen lovagol a Black Lives Matter, demokraták meg az összes Antifa és LGBTQXYZ mozgalom. Nincs megoldásuk valós problémákra, a gazdaság küzdőterén sikertelenek, ezért abból próbálnak politikai tőkét kovácsolni, hogy mi az identitásuk és hogy ők áldozatok és hogy mindenki más meg problémás, problematic, meg sértő és le kell nullázni és vadászni (cancel) mindenkit, aki nekik nem tetszik.

Tehát Trump olyan liberális, hogy nála liberálisabb nem is nagyon van.

kék madár 2020.07.16. 23:46:39

@Örömhernyó: Trump abban az ertelemben liberalis, hogy nem konzervativ es nincs semmilyen szoros ideologiai kotodese azon kivul, hogy korulotte forog a vilagegyetem, es aki nen rajong erte az el kell pusztitani. De semmilyen mas ertelemben nem liberalis, ez kb olyan mintha egy pedofilra azt mondanank, hogy szereti a gyerekeket es ezert alapvetoen jo ember

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása