oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. március 30. 06:30,  Kontinenseken átívelő maszkvita 134 komment

2020. március 30. 06:30 Határátkelő

Kontinenseken átívelő maszkvita

Miközben lassan megszokjuk az utcákon, üzletekben a maszkos, kesztyűs emberek látványát, addig sokan még mindig mintha nem vennék komolyan a védekezést járvány idején. Miért véd meg és főleg: kit és mitől véd meg a maszk? A Los Angeles-London-Budapest-tengely podcastjában egyebek mellett összecsap két álláspont az Egyesült Államokból és Nagy-Britanniából, miközben beszélünk arról is, ki miként éli meg a kijárás szigorítását.

arcmaszk_poszt_foto_unsplash_anastasiia_chepinska.jpg

Olyan sokat változott a világ körülöttünk, hogy én a napokban kifejezetten megütköztem azon, hogy az egyik budapesti pláza forgalmas üzletében a pénztárosok maszk és kesztyű nélkül szolgálták ki azt a néhány vevőt.

Vajon mi a helyzet ezen a téren az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában, egyáltalán lehet-e ilyen téren általánosítani?

„A minimum a maszk lenne szerintem”

A Los Angelesben élő Tamás például már a járvány előtt is próbálta védeni a saját egészségét, mindig letörölte például a bevásárlókocsik fogantyúját és használta a bejáratnál kihelyezett kézfertőtlenítőt.

„Ezek az én életembe beépült dolgok, de ennyire szigorúan eddig én se vettem. Nagyon kellemetlen sok embernek, pláne jó pár nap bezártság után, hogy kesztyűben, maszkban kell levinni a szemetet, vagy egy boltba lépve akár még egy szemüveget is felveszek, hogy az arcom minél kisebb felülete legyen kitéve a fertőzésnek, hiszen minden olyan helyen, ahol bejuthat valami, ott bejut. A minimum a maszk lenne szerintem” – vélte Tamás.

„Olyan, mintha nem is lenne rajta”

A brit fővárosban élő Bandosz ezzel kapcsolatban erősen más véleményen volt, mondván, a maszk tőled megvédi a többi embert, de téged nem véd meg a fertőzéstől. Tamás úgy vélte, legalább egyfajta fizikai gátat jelent, nem jut közvetlenül az ember szervezetébe a vírus.

„Nem a maszk a fő védelmi vonal ilyen szempontból, lehet az egy sál is. A lényeg, hogy az emberek nem tartanak zsebkendőt az arcuk elé, amikor tüsszentenek – a sima influenzát is így kapod el” – érvelt Tamás.

Bandosz szerint viszont annyira parányi cseppekről van szó, hogy egy átlagos maszkon simán átmegy. Benne vannak kérdőjelek a kesztyű viselésével szemben is.

„Nemrég voltam vásárolni, a boltban akadt vevő, akin volt kesztyű, akadt, aki nem. A boltoson volt, de elképzeltem, ahogy 200 vevő átmegy a kezei között, nyilván nem cserélgeti a kesztyűt, azaz olyan, mintha nem is lenne rajta, hiszen simán továbbadhatja a vírust” – mondta Bandosz.

Hogyan védekezzünk otthon?

A probléma ott van, egyeztünk meg, hogy van sok olyan ösztönös mozdulat (az orr megvakarása, az arcunk végsimítása, stb.), amit szint észre sem vesz az ember, és ilyenkor a kesztyű sem segít.

„A legrosszabb része nem is az arc megérintése, hanem az, hogy amikor hazamegy az ember, nem öltözik át rögtön, hanem mondjuk utcai ruhában befekszik az ágyba. Amit most teljes mértékben érdemes betartani az az, hogy amikor hazaérsz, leveszed a cipőd, a ruhád, az egészed beteszed egy zacskóba, aztán kimosod” – tanácsolta Tamás.

Szerinte érdemes a megvásárolt holmikat kicsomagolni, áttenni valami másba, és mindent, amit lehet, lemosni.

„Ha ebből a sok, rád záporozó tanácsból csak egyet-kettő be tudsz tartani, mert teszel valamit a betegség elkerülése érdekében, ha pedig az összeset be tudod tartani, akkor jó esélyed van arra, hogy megúszod” – mondta Tamás.

Miről beszélgettünk még?

A linkekre kattintva a lejátszás az adott témához ugrik.

Az aktuális amerikai

…és brit helyzetről

A kijárás szigorítása – hogyan éljük meg

Hogyan őrizhetjük meg a mentális egészségünk és a gazdaság működőképességét?

Mi lesz a gazdasággal?

Az amerikai és a brit munkaerőpiac eltérő reakciója a válságra

Milyen változások lesznek az életünkben?

Miért éppen a körömszalonok maradnak nyitva?

A sorozat korábbi adásait itt hallgathatod meg, és fel is iratkozhatsz a Határátkelő YouTube-csatornájára. (Mi több, iratkozz is fel!) Ha inkább letöltenéd a podcastot, akkor azt például ezzel a programmal teheted meg.

A beszélgetést a SPOTIFY-ON ITT HALLGATHATOD MEG, ha más platformon vagy inkább otthon, akkor pedig ide kattints.

(Fotó: Unsplash/Anastasiia Chepinska)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast Magyarország Nagy-Britannia Egyesült Államok Los Angeles - London - Budapest tengely

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr315570304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FutureFry 2020.03.30. 07:24:21

“… kesztyűben, maszkban kell levinni a szemetet … ”
Ha közös lépcsőházon/helységeken/etc. kell “átnavigálni” a szemét leviteléhez (ahol még a social distancing-et is nehezen lehet gyakorolni), akkor talán (az erre érzkékenyebbeknél) akár valamennyire érthető is lehetne ez az óvatosság (mondjuk kötelezőről nem tudok).
Viszont az amerikaiak nagy része (~60-70%, ha jól olvasom a statisztikát [1]) különálló házban lakik, ahol ez nem igazán probléma. A ritkábban lakott helyeken pedig a szemét/kuka “levitele” párszáz méter gyaloglást, vagy akár kocsiba ülést is jelenthet, ott maximum a medvéktől kell a kellő távolságot tartani (de egész más ok miatt :))

[1] data.census.gov/cedsci/table?t=Housing%20Units%3AUnits%20and%20Stories%20in%20Structure&tid=ACSCP1Y2018.CP04&vintage=2018

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.03.30. 07:42:14

@FutureFry: igy van. A keleti parti nagyvarosokban meg inkabb megertem ezt az aggodalmat, de pl itt LA-ben szvsz sokkal kevesbe van kiteve ennek az ember. En a mi kornyekunkon nem latok sok maszkos embert, es kovezzetek meg, de mi sem hordunk, ha ritkan elmegyunk pl vasarolni. Az emberek betartjak a social distancing kb 1.5 m-es ajanlott tavolsagot, a kisebb szupermarketekbe egyszerre csak keves embert engednek be. A ferjem kesztyuben ment vasarolni, majd hazaerve ezt levette.

2020.03.30. 07:54:28

"hanem mondjuk utcai ruhában befekszik az ágyba" - hat nem tudom. utcai ruhaban meg a kanapera sem szoktam leulni, nem hogy az agyra...

arncht 2020.03.30. 09:32:02

Ajj... Nehezebben adod at es kapod el. Ennyi, mit kell ezen ennyit filozofalni. Vedeni a hermetikusan zart ruha ved.

Hari Seldon 2 2020.03.30. 10:01:18

Én úgy oldom meg a bevásárlást, hogy nem használok bevásárló kocsit. Egyszerűen viszem a saját zsákszatyrokat, Abba pakolok, a fizetésnél abból pakolok ki, és oda vissza. Így nem érek a bevásárló kocsihoz. Plusz az önkiszolgáló részen fizetek. Így ne kell hogy a pénztáros megfogja a terméket. Mert hiába van kesztyűben, attól méga kesztyűje külső részén lehetnek vírusok, ha éppen olyan ember volt előttem aki ferőzött, simán előfordulhat, hogy egy idő után ez van.
(És így elkerülöm azt, hogy a péztáros hozzáérjen)

SzZoole 2020.03.30. 10:17:01

“ Amit most teljes mértékben érdemes betartani az az, hogy amikor hazaérsz, leveszed a cipőd, a ruhád, az egészed beteszed egy zacskóba, aztán kimosod”

Ezt most, hogy? Ha a zacskóba betett ruhát, cipőt a mosógépbe rakom és úgy mosom ki, akkor az fertőtleníteni foglya? :-)))

Csodabogár 2020.03.30. 10:23:33

Nálunk nem kapható se maszk se kesztyű, igy a probléma könnyen meg is van oldva. Ettől függetlenűl a tömeghisztéria hatására, sokan elkezdtek minden féle házilag barkácsolt maszkokban járni, no és láttam már valaki mosogató kesztyűben vásárolni.
Jómagam a hűvös időjárás miatt normál bőrkesztűben járok, maszk nélkül.
Nálamnál okosabb virologusok és infektologusok szerint a maszk nem ér semmit sőt, esetleg fals biztosnság érzetet ad, amivel aztán kifejezetten árt.
Azt pedig megnézném, mikor Tamás haza megy a vásrálásból, bundában, alatta tiszta gyapju szoknya és pullover, aztán ezt berakja a mosógépbe. Vicces elképzelés. De ha haza jövök, akkor mindig átöltözöm, kezet mosok. ez a rutin, vírus nélkül is.

dikusz. 2020.03.30. 10:30:40

@Csodabogár: "Azt pedig megnézném, mikor Tamás haza megy a vásrálásból, bundában, alatta tiszta gyapju szoknya és pullover,"

Azt én is megnézném, ahogy Tamás csinoskodik otthon a gyapjúszoknyában, tényleg eléggé vicces elképzelés.:)))
A felesége csodálkozó szemére még kíváncsibb lennék...

Herr Géza 2020.03.30. 10:54:21

@Rayovac: Akkor te nem a szappanoperák feelingjét követed? Imádom, amikor ezekben mindenki talpig kosztümben, öltönyben/nyakkendőben, lakk/körömcipőben, talpig sminkelve üldögél a kanapén, vagy tüsténtkedik a konyhában... :)))

SzZoole 2020.03.30. 11:05:53

@Csodabogár: @dikusz.:

Nem olvastak figyelmesen, előbb zacskóba rakja a ruhát és aztán teszi a mosógépbe :-))

dikusz. 2020.03.30. 11:24:31

@SzZoole: Csodabogár azt írta, hogy Tamás tiszta gyapjú szoknyában tipeg haza.:)
Én csak ezt képzeltem el, azt nem, hogy mikor pakol a zacskóba.:)))

Lynxxnyl 2020.03.30. 12:24:23

@Csodabogár: nem csak az utcan jarnak hazilag barkacsolt maszkban, hanem rengeteg korhazba is ilyen kerül. Ugyhogy dontsd el, mennyire haszontalan.
Nalad okosabb orvosok pedig mar azt hirdetik, hogy igenis hasznos a nem profi maszkok hordasa is. Nem ved meg a fertozestol, de te nem fertozol masokat, es a sajat legutadba nehezebben viszed be a virust, ha rajtad van a maszk.

puhacica 2020.03.30. 12:25:20

@Rayovac: es ha vendegek erkeznek, ok leulhetnek a kanapera? esetleg visznek csereruhat? allnak a sarokban? vagy hogyan oldjatok meg?

vándor madár 2020.03.30. 12:49:15

@Csodabogár: "Nálunk nem kapható se maszk se kesztyű, igy a probléma könnyen meg is van oldva. Ettől függetlenűl a tömeghisztéria hatására, sokan elkezdtek minden féle házilag barkácsolt maszkokban járni, no és láttam már valaki mosogató kesztyűben vásárolni."

Ezt nem tudom aláírni. Maszkot minden gyógyszertárban árulnak, persze el szokott fogyni, sőt még Gazdaboltban is lehetett venni. Ha más nincs, akkor lehet sálat, kendőt használni. Ez itt most nem szépségverseny, bármilyen kesztyű, a mosogatókesztyű vagy kerti munkára való is nagyon megfelel a célnak, nem műtőskesztyűre van szükség az utcán.
Sok önkormányzat is varr mosható maszkot, amiket kiosztanak a dolgozóknak és az időseknek. Ez szerintem nem tömeghisztéria, hanem mindenki megpróbál úgy védekezni és segíteni, ahogy ebben a rohadt helyzetben tud. A méregdrága egyszer használatos eldobandó maszkokat ugyanis a nagy többség egyáltalán nem is tudja megfizetni. A Bioszállítónál rendelhetsz egyébként 2000 forintért mosható maszkot.

Ezen a héten "Magyarországra érkezik több mint tízmillió maszk, több mint 2,5 millió gyorsteszt, százezer védőruha és arcvédő, 300 ezer pár kesztyű, valamint kétezernél is több lélegeztetőgép."

www.portfolio.hu/gazdasag/20200330/tobb-mint-10-millio-maszk-es-ketezer-lelegeztetogep-erkezik-az-orszagba-422948?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator

négyzet 2020.03.30. 13:01:52

A maszk jó lehet a porra, apró vízrészecskékre tapadt vírusokkal szemben, nem?
Mondjuk itt nem lehet kapni már rég.

gabors 2020.03.30. 13:22:16

ez az usa kesztyuben a kukahoz egy nagy ordas baromsag .... de azert podcastban is lehet terjeszteni ... szoval Tamas szerintem egy barom ugy ahogy van ... de podcast lehet nagyon jo ...

Tamas hogyan ert ehhez valami virologus orvos aki jarvanyugyben szakerto ... ??? vagy csak ugy amerikai (vagy meg az sem DE LA-ban el .... )

gabors 2020.03.30. 13:31:47

@vándor madár: "Sok önkormányzat is varr mosható maszkot, amiket kiosztanak a dolgozóknak és az időseknek. "

ez fasza CSAK SEMMIT nem er de ezer jo pontnak tunik a politikusok oldalaro

... max csokkenti a mar fertozott ember "talan" kevesebb embert fertoz meg ha visel ilyet ... amugy SEMMIT nem er ..

Golf2 2020.03.30. 14:56:02

Off? Soros György 1 millió eurót adományoz Budapestnek a járvány leküzdésére... A csicskamédia bezzeg kussol róla...

2020.03.30. 15:06:42

@puhacica: Vendégek? Ez most komoly? Tényleg nem lehet otthon maradni a sejhajon?

2020.03.30. 15:24:11

@gabors: Hát kábé annyit ér, mint egy sál vagy kendő az arc elé kötve.
Ha valaki jobban érzi magát velük, akkor viselje, felőlem. Csak legyen tisztában vele, hogy a legelterjedtebb, akár egyszer használatos, akár házibarkács, akár orvosi maszkok nem őt védik. A többi embert védik tőle. Szóval, semmi hamis biztonságérzet, pláne ha még rosszul is viseli, vagy baszkurálja (Láttam olyat villamoson, hogy a féloldalát meglazította, és a füle mögül a szemüvegszárához rögzítette. Na, azt a maszkot is kár volt elpocsékolni).
A vírusfertőzések ellen egyébként a védőmaszkok a leghatásosabbak (FF2 és FF3), de azokat hagyjuk meg az egészségügyben dolgozóknak.

SzZoole 2020.03.30. 15:44:16

Nem tudom, lehet én értem félre, de ez a cikk arról ír, szerintem, hogy Magyarországon ismét csorbítanák a demokráciát és gypo vityó tejes hatalmat akar?

www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/29/the-guardian-view-on-hungarys-coronavirus-law-orbans-power-grab

gabors 2020.03.30. 15:47:05

@Pink Petsch: hu ... koszi ... legutobb valami ordog voltam ...

itt valami mas mint FF2 FF3

it N95-nak hivjak es tok veletlenul volt ilyen ... mert a hazfelujitaskor ... vettunk .. azbeszt meg macskahugy meg vagjuk a fat/csempet stb jo lesz az ... igy tok veletlenul volt meg egy fel sem bontott ... itt

amugy "be safe" es irj amit akarsz

gabors 2020.03.30. 15:49:30

@Pink Petsch:

nem tudom nalatlok mi van/lehet/engedelyezett....

itt meg van olyan (volt tegnap) ahonnan kihoztak amit rendelt(em) ... de a tobbseg ugy megy hogy rendelsz es oda kell hogy menjel magad. Persze ez egy ha nem is videk de kb dunakeszi (koszi szijjato ...)

puhacica 2020.03.30. 15:50:01

@Pink Petsch: oh, elnezest, azt hittem, ha tisztitoba szabad flangalni, akkor vendegeket is lehet fogadni.
.
a "szoktam leulni" kifejezesbol eles elmemmel arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy _altalaban_ nem ul le a delikvens utcai ruhaban a kanapera. azt hittem, meg el lehet/tudunk vonatkoztatni ettol a redvas virustol. de ahogy latom, a vilag egy resze elegge beszukult. lehet beszelni a virusrol, a virusrol es meg a virusrol is. ¯\_(ツ)_/¯

gabors 2020.03.30. 15:52:46

@SzZoole: ezt a reszet tokeletesen erted az alaptorveny alapjan 15 naponkent az orszaggyulesne (NER) nek minumum MEG KELLENE TAGYALNI es hosszabbitani .... (ami 6/3-al menne)

NA MEG EZT sem akarjak mert ez ott lenne a TV-n .. is

gabors 2020.03.30. 15:57:52

@négyzet: ez jo csak total hulyeseg olvasd azert kicsit

ja es csak szolok hogy "Anyone can publish on Medium" vagyis akar te is en is minden sot barmi hozzaertes nelkul ...

de nyilvan mindenki abban hisz amiben AKAR ...(hinni nem kotelezo amugy)

vándor madár 2020.03.30. 15:59:04

@gabors: "... max csokkenti a mar fertozott ember "talan" kevesebb embert fertoz meg ha visel ilyet ... amugy SEMMIT nem er .. "

És az semmi? Rengeteg fertőzött ember van, aki nem is tud róla, így heteken keresztül végigköpköd mindent és mindenkit amerre jár. Ha már 1 ember megmenekül, az ő élete is sokkal több a semminél.

Nem mindenki cselekszik politikai indíttatásból, van elég sok ember aki emberbaráti ok miatt segít, az önkormányzatok pedig foglalkoztatni tudnak embereket, akik így fizetéshez jutnak, máskülönben nem kapnának semmit.

A hétköznapi ember meg ne keverje össze magát az egészségügyi dolgozókkal, mert azok sokkal jobban ki vannak téve a megfertőződés veszélyének, mint az átlagpolgár, ugyanis ők egyszerre sok fertőzöttel érintkez(het)nek testközelből, ami az átlagpolgárnál elő sem fordul, se a folyamatosan sok fertőzött, se a testközelség.
Egyébként még ők sem kapnak korlátlanul FFP2-3 maszkokat, mert az túl drága és kevés van, hanem attól függően, hogy milyen betegeket látnak el. Erről itt már írtak orvosok, de a médiában is benne volt.
propeller.hu/itthon/3516910-kemenyen-sporolhatnak-maszkokkal-orszagos-onkologiai-intezetben-is?utm_source=hirkereso.hu&utm_medium=referral

SzZoole 2020.03.30. 16:05:47

@gabors: “ The new law allows Mr Orbán to rule by decree, alone and unchallenged. The prime minister will be able to override all existing legislation. Elections will not take place. Information on government actions will be provided to the speaker of the Hungarian parliament and the leaders of parliamentary groups.”

Ebből azt veszem ki, hogy a gypo king teljhatalmú akar lenni Magyarországon és egyedül dönthetne mindenről, ez kurvafasza lenne az ott élőknek!

“ The new law allows Mr Orbán to rule by decree, alone and unchallenged. The prime minister will be able to override all existing legislation. Elections will not take place. Information on government actions will be provided to the speaker of the Hungarian parliament and the leaders of parliamentary groups.”

Na meg ez is, gyakorlatilag azt jelenti, hogy ha valaki rosszat mer mondani a gypo-ról ami neki nem tetsző vagy esetleg egy ellenzéki újságíró kritikát merne fogalmazni róla, akkor mehet a börtönbe, fasza, hajrá Magyarország......

négyzet 2020.03.30. 16:22:08

@gabors:
"Dr. Sui Huang is a molecular and cell biologist with a strong background in theoretical biology. "

De tudom, a kommentelők mindent jobban tudnak.

vándor madár 2020.03.30. 16:28:32

@SzZoole: "Nem tudom, lehet én értem félre"

Engem most már csak az érdekelne, hogy még melyik országban vitte ugyan ezt végbe a kormány ekkora erőbedobással, mikor ezer más probléma van ilyen dögvészes időben?

www.atv.hu/belfold/20200330-megszavazta-a-ketharmad-a-felhatalmazast-ejfeltol-nem-lesz-idokorlat-orban-viktorek-rendeleteinek/hirkereso

négyzet 2020.03.30. 16:37:47

Amúgy kösz a tippet, asszem innen jött, hogy kertészetben lehet maszk, vettem is. Gyógyszertárakból nem lehet rendelni már semmit.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.03.30. 16:42:10

@vándor madár: "Rengeteg fertőzött ember van, aki nem is tud róla, így heteken keresztül végigköpköd mindent és mindenkit amerre jár. "
Lehet, hogy en csak magambol indulok ki, de en egyebkent sem "kopkodok" mindent vegig, akar fertozott vagyok, akar nem:)) Mindig konyokbe tusszentettem, most is. (Ok, nem mindenki igy csinalja, tudom). Tovabbra is a gyakori kezmosasra es tavolsagtartasra szavazok:)
Anyukam multkor mondta nekem, hogy neki a Kinabol jovo maszkhoz nem lenne bizalma, haha:)

vándor madár 2020.03.30. 16:52:23

@gabors: "de a tobbseg ugy megy hogy rendelsz es oda kell hogy menjel magad"

Ahogy durvul a helyzet, úgy szűkülnek a lehetőségek - nincs elég áru raktáron, nincs elég dolgozó, aki csomagol, túl nagy a veszély a futároknak, hogy megfertőződnek, stb. A végén egyedül azok fognak jól járni, akik "idióta módon" összeharácsolták, a wc papírt, konzervet, vitaminokat, kutyakaját meg amiket kellett, ha ez az állapot sokáig fennáll.
Mivel a friss zöld áruk túlnyomó részét Olaszország és Spanyolország szállítja Európába ebben az időszakban, feltehető, hogy ezen a téren lesznek fennakadások.

www.infranken.de/ratgeber/amazon-schraenkt-lieferung-in-deutschland-ein-kann-ich-noch-bestellen;art168683,4986946

index.hu/gazdasag/2020/03/17/tulterheltek_a_boltok_elhuzodhat_mire_helyre_all_az_online_elelmiszerszallitas_magyarorszagon/

Csodabogár 2020.03.30. 16:55:04

@dikusz.: Kákán a csomót keresed. Tamás természetesen tiszta gyapjú öltönyét teszi zacskóba és utána a mosógépebe, nehogy a mosógép hozzá érjen a ruhához.:-)

Csodabogár 2020.03.30. 16:59:29

@vándor madár: Most mondta egy barátnőm, hogy náluk a patikában ma volt maszk. Nálunk az elmult napokban egyszer se volt és nem szándékozom a délelőttjeimet a patika ajtóban tölteni és várni a maszkra. Holnap megyek oda megint és megint megkérdezem. Gazdabolt nem tudom hol van, de a közelemben biztos nincs.

vándor madár 2020.03.30. 17:03:02

@négyzet: "Gyógyszertárakból nem lehet rendelni már semmit."

Rendelésről nem volt szó. Én pénteken vettem ott és kb. előtte egy héttel is, de az kötözős, nem fülre akasztós, úgyhogy az nem felel meg hétköznapi használatra..

Csodabogár 2020.03.30. 17:04:59

@puhacica: Igazad van én is unom, különösen a maszk mániát. Ha hozzám jössz kizárólag cipőben engedlek be és bárhova leülhetsz.:-)

Golf2 2020.03.30. 17:10:05

@SzZoole: kormánypártok nem fogadták el az ellenzék javaslatát, hogy a “bizonyíthatóan“ szó szerepeljen a törvényben. Ez lett volna az ellenzék számára, hogy a törvényt ne a független, ellenzéki média elhallgattatására használja a kormány. Így szerintük ez “szájzár törvény” lett...Maszk helyett szájkosár.

SzZoole 2020.03.30. 17:15:30

@Golf2: olvastam amit @vándor madár: linkelt nekem, mondhatom kurvajó......

Innentől kezdve te is jobban jársz, ha odafigyelsz, hogy milyen kritikával illeted a királyod

vándor madár 2020.03.30. 17:15:48

@Csodabogár: "nem szándékozom a délelőttjeimet a patika ajtóban tölteni és várni a maszkra"

Meg kell nézni több gyógyszertárban is, mert van, csak gyorsan elfogy. Nem tudom van-e gazdabolt a te közeledben, a neten rá kell keresni kertészet alatt is, ugyanis a permetezés miatt ott van még egész arcot takaró műagyag arcvédő is, amilyeneket most a kórházi képeken látni. Csak azt akartam mondani, hogy nem (volt) lehetetlen beszerezni. Persze ezek az árucikkek most nem a kirakatban vannak, hanem kérni kell és a neten is meg kell nézni, mit lehet rendelni.

Golf2 2020.03.30. 17:31:49

@SzZoole: Na még 1 bejegyzés valakitől..."Hát, a KISZ-titkárok és III/III-as tartótisztek és besúgók visszajuttatták a Rákosi-korszakba az országot.Egy nemzetbiztonsági ellenőrzésen soha át nem esett nyilvánvaló oroszbérenc csúti Törpe Geci megkaparintotta az országot"....Igazad van jobb lesz csöndben maradni,vagy csomagolni de most nincs is hova...

vándor madár 2020.03.30. 17:44:19

@SzZoole: "itt is van hasonló törvény, de 6 havonta újra vizsgálják, meg azért kicsit másabb is"

Pont az időtlenség rejt komoly veszélyt magában. Meg még biztosan más is, de think positive!

"lesöpörték az ellenzék által benyújtott módosítókat a 60, 90, 120, vagy 150 napos időkorlátról. Az elutasítást azzal indokolják a kormányoldalon, hogy nem biztos, hogy a járvány tetőzése miatt működőképes lesz a parlament később, júniusban. Az online parlamenthez pedig alkotmánymódosítás kellene, ami legkevesebb egy hónap lenne."

hirklikk.hu/kozelet/az-utolso-kordon-is-ledol-orban-elott/361868/

www.youtube.com/watch?v=-9Sgq0eS04o&list=RD-9Sgq0eS04o&start_radio=1&t=62

FutureFry 2020.03.30. 17:49:24

@Zsuzsi65: “… egyebkent sem "kopkodok" mindent vegig …”
Amerikában (is?) a spanyolnátha alatt tiltották be sok helyen a nyilvános köpködést (bár már előtte is voltak kampányok ezen habitus megfékezésére), ami azután anno a “pocket spittoon” (“zsebköpőcsésze” ?) elterjedéséhez vezetett. Gondolom most te is ilyesmi (hordozható) változatot használsz :), pl.:
www.amazon.com/NEW-Black-MudJug-Portable-Spittoon/dp/B003S8S04O/

Hari Seldon 2 2020.03.30. 17:57:20

@SzZoole:
Én nem vártam azoktól mást. Vagy te igen?

kardio1 2020.03.30. 17:59:28

@gabors: mindenki hisz valamiben. Én azt hiszem, iszom még egy pohárral ! :)

dikusz. 2020.03.30. 17:59:31

@Csodabogár: Dehogy keresem, csak elképzeltem Tamást szoknyában. De ha skót felmenőkkel rendelkezik, akkor valóban hordhat szoknyát.:)))

kardio1 2020.03.30. 18:04:11

@vándor madár: az sokkal kényelmesebb, nem nyomja úgy a fület, pláne, ha sokáig hordod egyfolytában.

vándor madár 2020.03.30. 18:16:10

@Zsuzsi65: "de en egyebkent sem "kopkodok" mindent vegig, akar fertozott vagyok, akar nem:))"

Nagyon sokan nem tanúsítanak felelős magatartást még akkor sem, ha tudatában vannak a veszélynek, míg nem érintettek.
Sajnos mindenki "végigköpköd" mindent már a normál beszéddel is, mert fröcsög a nyál, ezért tud terjedni ez a dögvész ilyen irtó iramban.
Ez ellen a távolságtartás a legfőbb védekezés, azért hangsúlyozzák, hogy mindenki maradjon otthon, mert csak így kerülhető el a kontaktus.

hu.wikipedia.org/wiki/Cseppfert%C5%91z%C3%A9s

Én is azért nem rendeltem jobb fajta maszkot az Amazonról, mert mind Kínából érkezik, aztán kiderül, hogy gyakorlatilag minden onnan érkezik.
És azt a textíliát, ami Törökországból érkezett és a magyar börtönökben varrnak maszkká, osztanak le és mindenhol minden dolgozó összefogdossa, sőt még a gyógyszertárban is puszta kézzel számolgatják ki a csomagból, mikor előtte a pénzt fogdosták, mennyivel lehet nagyobb bizalommal kezelni?
Ezek alapján a mosható és fertőtleníthető maszk lenne a legjobb privát használatra.

vándor madár 2020.03.30. 18:24:40

@kardio1: OK, köszi. Azért írtam, hogy hétköznapi használatra, mert biztos voltam benne, hogy van a kötözősben is valami ráció, hogy olyan és nem másmilyen.

SzZoole 2020.03.30. 18:30:38

@Golf2: ez a forrásod honnan származik?

SzZoole 2020.03.30. 18:35:35

@Hari Seldon 2: nem, de azt sem szeretném, hogy ha legközelebb Magyarországra látogatók, akkor a útlevél ellenőrzés után szabadon tudjam elhagyni a repteret :-)

SzZoole 2020.03.30. 18:38:45

@Hari Seldon 2: vagyis pontosan azt szeretném, hogy az útlevél ellenőrzés után szabadon tudjak ki-be lépni az országba :-)

négyzet 2020.03.30. 18:43:27

@vándor madár: Ahol én lakom, már a gyógyszertár ajtajára ki van írva, hogy nincs se fertőtlenítő, se maszk.

dikusz. 2020.03.30. 18:54:22

@Zsuzsi65: A könyökbe tüsszentést még nem próbáltam, amikor még dolgozni jártam, akkor befelé prüszköltem. Vagy ha kabát volt rajtam, akkor oda.
De van amikor olyan váratlanul kell tüsszenteni, hogy nincs idő előkapkodni a zsebkendőt se. Jó, nem a világba prüszköl az alany tátott szájjal, legfeljebb a kezét tudja hirtelen a szája elé tenni.

SzZoole 2020.03.30. 18:59:54

@vándor madár: “ Az online parlamenthez pedig alkotmánymódosítás kellene, ami legkevesebb egy hónap lenne."

Milyen alkotmányról beszélnek ezek??
Ha az olvasataim nem csalnak, akkor Magyarországnak Alaptörvénye van, amit a Szájer nevű másik parazita tákolt össze a Brüsszel-Budapest között közlekedő repülőjáraton, mindössze 2(?) óra hossza alatt, innen a Tákolmány elnevezés.

dikusz. 2020.03.30. 19:05:09

@vándor madár: De hogy járjon végig több gyógyszertárat, amikor a veszélyeztetett korosztályba tartozik?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.03.30. 19:05:35

@dikusz.: Emlekszem, anno minket is ugy tanitottak, hogy "tedd a szad ele a kezed", amikor kohogsz/tusszentesz stb. Ez - bar latszolag jo szokas - kb ugyanolyan rossz, mintha semmit nem csinalnal, mert ha az ember a kezebe kohog, az osszes virus oda megy, es utana azzal fogdos mindent.
Erdekes volt latni, hogy itt nalunk (USA) a konyokhajlatba tusszentes/kohoges tanitasa az elterjedt (legalabbis akikkel en talalkoztam eddig, ezt a szokast kovetik). Most mar en is teljesen atvettem ezt a szokast, es valoban jobb, mint a kezes modszer.

2020.03.30. 19:26:31

@gabors: Nálunk ma derült ki, hogy mi maradunk nyitva, és a társhotel (Novotel) zár be elsejétől. Esetünkben csak szobaszerviz van (étterem, bár zárva nemcsak a kívülről érkező, de a hotelvendégeknek is) A városban meg csak elvitel van, vegyesen, akik eddig is szállított házhoz, az ezután is teszi, beülés nincs. A városban 3.-ig van kijárási korlátozás, a tömegközlekedés is ritkábban jár. De nincs nagy mászkálás a városban már hetek óta.

2020.03.30. 19:29:05

@puhacica: Szerencsés ember vagy, hogy mindig volt mosógéped, így sosem szorultál tisztítóra.
Hát, mivel a podcast a vírus kontextusában készült, érteeeed .... nah.

dikusz. 2020.03.30. 19:30:20

@Zsuzsi65: Én eddig nem hallottam erről, annyi az előnye -talán-, hogy nem a kezét tüsszenti tele. De a könyökhajlatba meg hogy tud úgy tüsszenteni, hogy ne menjen szanaszéjjel?
Komolyan kérdezem, nem viccből.

Golf2 2020.03.30. 19:34:06

@SzZoole: kurucon írta valaki.

Csodabogár 2020.03.30. 19:40:56

@vándor madár: A neten rendelés totál összedölt. Már vitamint se lehet rendelni és élelmiszert se. Nehéz árut, víz, tej, mososzer, stb. 20 éve házhoz hozatom. Most egy hete próbálok egy időpontot kapni a kiszállításra de nem sikerült. Már az összes ismert ilyet végig próbáltam, de majd megoldjuk valahogy. Maszkért nem fogom lejárni a lábam. Szerencsére OV mondta, hogy nem lehet kötelezővé tenni, mert nincs elég és kész.

Golf2 2020.03.30. 19:44:52

@dikusz.: "Minden teljesítmény nélkül szabad-e adni minden embernek 50-100 ezer forintot, biztosan jó ötlet-e ez? – tette fel a kérdést a miniszterelnök"... Semmit nem fog adni,pedig minden környező ország ad...Közalkalmazottaknak annyi?

Csodabogár 2020.03.30. 19:51:11

@dikusz.: Jó pár éve voltunk egy folyami hajóúton. Rajtunk kivül mindenki tengerentúli volt, csak nézegettem, hogy a legkisebb köhhintés is könyökbe ment. Sajnos mindenki köhögött a hajón csak mi nem. Lényem persze rögvest elkapta és sikeresen rám is ragasztotta. Az elmult 20 évben ott volt igazi lázam hidegrázás meg minden. Szóval feltehetően akkor se lett volna más, ha normálisan a tenyerükbe köhögnek. Étterembe ki meg be csak kézfertőtlenítés után lehetett menni.

FutureFry 2020.03.30. 20:00:32

@dikusz.: @Zsuzsi65: @Csodabogár:
10 évvel ezelőtt egy Mythbusters kísérlet (is) bizonyította, hogy a könyökhajltaba való tüsszentés a legbiztonságosabb (azaz az gátolja meg legjobban a kórokozók terjesztését, legalább is a kézbe vagy zsebkendőbe való tüsszentéssel összehasonlítva):
youtu.be/3vw0hIs2LEg
(Sajnos csak igen vacak minőségű youtube videót találtam)

Arthamyr 2020.03.30. 20:06:28

@Zsuzsi65: "Ez - bar latszolag jo szokas - kb ugyanolyan rossz, mintha semmit nem csinalnal, mert ha az ember a kezebe kohog, az osszes virus oda megy, es utana azzal fogdos mindent." - Igen, ezen segítene a kézmosás, csak sajnos sok országban annak sincs meg a kultúrája. Itt, Írországban pl. rendszeresen látom, pl. a konditeremben vagy szórakozóhelyeken, hogy a retyó után sem mosnak kezet (mondjuk nem csak az írek). Na ilyen esetben (vagy ha nincs közelben mosdó), tényleg kb. ugyanolyan rossz (bár ez is furcsa, azt ne mondd, h te örülsz, ha rádköhögnek/-tüsszentenek, és nem lenne jobb, ha legalább a kezével kicsit felfogná a termést). Meg hát nem kell mindent összefogdosni.
Na mindegy, az okosok ezt a könyökhajlatos dolgot találták ki, hogy inkább ott gyűjtsük a kórokozókat, de meglepődnék, ha nem részben amiatt javasolnák, mert az emberek jelentős része igénytelen tahó (pl. a kézmosás hiánya, dolgok felesleges összefogdosása).

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.30. 20:07:44

@SzZoole: igen, ez ennek is kb annyi az alapja, mint a golf szovegenek. forras? koztudott. miert koztudott? mert irkaljak a neten. miert irkaljak a neten? mert koztudott.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.03.30. 20:17:28

@Arthamyr: ez igy van. De persze azt is figyelembe kell venni, hogy nincs mindig lehetoseg rogton kezet mosni (pl. kint vagy az utcan, emberek kozott, tomegkozlekedes stb. stb). Egyebkent tenyleg szinte vicces, hogy az emberek (tisztelet a kiveltelnek), minta a spanyolviaszt fedeznek fel azzal, hogy a kezmosas mennyire hasznos! :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.03.30. 20:21:58

@dikusz.: itt egy video a "hogyan"rol
Az idealis megoldas a zsebkendo, de ha nincs keznel, akkor a konyok:
www.youtube.com/watch?v=J2jbEetZ8G4

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.03.30. 20:25:59

@FutureFry: haha, ez a zsebkopo csesze vicces :))) egyszer olvastam a kinaiak (es talan mas azsiak is?) kopkodesi szokasanak miertjerol. Nekik a nyal lenyelese gusztustalan (mint nekunk az orrvaladeke)..szoval ezert kopkodnek sokat...

Hari Seldon 2 2020.03.30. 20:34:48

@SzZoole:
Nézd, én azt szoktam mondani, hogy arról a bandáról lényegében bármit el tudok képzeni, de az talán még (egyenlőre) nem reális hogy megtehesse.

SzZoole 2020.03.30. 20:43:50

@droid_: nem tudom miről beszélsz

SzZoole 2020.03.30. 20:46:37

@Hari Seldon 2: akarom mondani; nagyon remélem

puhacica 2020.03.30. 20:59:29

@Csodabogár: tudom, mindig igazam van.
jo, majd viszek magamon egy kis macskabundat, hogy ne tunjek annyira pronyonak az elokelo kornyezetben. :)

@Pink Petsch: epp most vagyunk olyan helyzetben, hogy az osszes cuccunk egy self storage-ban van, amit lezartak. a ruhatarunk jelenleg a fehernemuinkbol es 2-2 polobol, pulcsibol, nadragbol all. 1 utcai, 1 jatszos. 3. hete csinaljuk, nyilvan mosunk, de ki lehet birni ennyivel is. egy atlag haztartasban ennel sokkal tobb gonc van, szerintem most nem feltetlen a tisztito a legfontosabb.

"Hát, mivel a podcast a vírus kontextusában készült, érteeeed .... nah."
1. a komment, amire reagaltam viszont nem. szerintem.
2. errol beszelek. hetek ota minden a virus kontextusaban zajlik. unalmas.

SzZoole 2020.03.30. 21:00:43

@droid_: mélységesen az elnézésedet kell kérnem, az ismereteim meg csaltak. A véres szájú Szájer nem a Brüsszel-Budapest közeledő repülőjáraton írta meg az alaptörvény 2 óra hossza alatt, hanem a Strasbourg–Brüsszel, illetve a Brüsszel–Párizs között közlekedő vonaton, mindössze másfél óra alatt.

“ A brüsszeli magyar EP-képviselők delegációvezetője volt az, aki annak idején a Strasbourg–Brüsszel, illetve a Brüsszel–Párizs között közlekedő vonaton, a menetidő másfél óráiban írta meg az új alaptörvény preambulumról és az alapjogokról szóló első és meghatározó verzióját a tabletjén.”

És itt a forrás;

m.atv.hu/belfold/20180613-orban-ujra-szajer-segitseget-keri-az-alkotmanyozashoz

És mégegyszer, a bocsánatodért esedezem a fentebb elkövettet súlyos hibámért

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.30. 21:07:30

@Csodabogár: nem hiszem hogy nagy segitseg, de pl a tesco ejfelkor nyitja meg az uj napot, olyankor teljesen szabad minden idopont. igaz, 3 het mulva...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.30. 21:07:30

konnyen vissza tudsz lapozni ha a nevednek latszo linkre kattintasz egy kommentben mint pl ez itt -> @SzZoole:

Arthamyr 2020.03.30. 21:07:30

@Zsuzsi65: Ha felfedeznék, de szerintem nem fedezik, még most sem... Majd nagyon kíváncsi leszek, javulnak-e ezek a személyes higiéniával kapcsolatos rossz szokások, ha ez lecseng (addig nem nagyon látok embereket sehol), a tippem az, hogy nem.

A túl sok (vegyszeres) kézmosás sem jó, volt valaki a családban, aki kényszeresen kezet mosott szappannal mindig, és úgy tönkrement a bőre a kezein (tiszta seb/kiütés lett), hogy meg kellett operálni (valami lézeres kezeléssel).

2020.03.30. 21:20:09

@puhacica: Várjá' már! Te mit értesz tisztító alatt? Mert én a laundromatot, tudod, bemész, 2,50-ért mosol magadnak, és 2-ért szárítasz.
Unalmas vagy sem, ez most 2 hónapig minimum így lesz ....

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.30. 21:24:58

@SzZoole: ez egy fokkal jobb, persze az mszp sem azt mondja atv kepeben, hogy masfel ora alatt a vonaton irta meg. azt irja, hogy a vonatutak masfel oraiban. nem nagy kulonbseg, osztogatnak vagy fosztogatnak. nem mintha szamitana, hogy az mszp/atv miket hisz vagy mivel eteti a nezoit.

"Befejezésül, tisztelt hölgyeim és uraim, magáról az alkotmányozásról szólnék. Sokan azt mondják, hogy ez egy nagyon rövid folyamat, amit itt most sebtében összedob az Országgyűlés. Tisztelt hölgyeim és uraim, ez az alkotmányozás húsz esztendeje kezdődött el, akkor, amikor az akkor egyébként nem legitim parlament megfogalmazta, hogy egy új alkotmányt kell elfogadnia Magyarországnak. [...] Ez a munka hónapok óta folyik, széles körű konzultáció keretében."

mek.oszk.hu/12900/12930/12930.pdf

SzZoole 2020.03.30. 21:45:35

@droid_: igazad van, végülis nézőpont kérdése, tényleg nem mindegy, hogy a szopottfasznak melyik oldalán áll az ember............

puhacica 2020.03.30. 21:52:45

@Pink Petsch: a normal mosodat. a tisztitora plane nincs most szukseg.

eleg ingerszegeny 2 honap lesz ez, mar ha hagyjatok, hogy az legyen.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.30. 21:58:24

@SzZoole: ja, az se mindegy. es hogyan kapcsolodik ez ide?

2020.03.30. 22:24:04

@puhacica: Az pedig eléggé alapszükséglet, már a mosoda, ha nincs mosógép ... úgy értem, zuhanyzik az ember aztán felveszi a tegnapi, már hordott göncét? Vagyhogy? Én eléggé meg lettem volna lőve mosoda nélkül: ugye normál utcai öltözet, amiből a kabáton-nadrágon-oké, talán még a vastag pulcsin (ha van alatta egy poló) kívül minden nap tiszta kell+ a munkaruhám (egy poló, szakácskabát, a nadrágot is 3 naponta tuti mosni kell), Mindezt otthon, kézzel, pláne a konyhai foltokat! Hát izé, biztos lehetséges, de hogy nem lesz patyolat, vagy bőr a kezeden, az is tuti- Arról nem is beszélve, hogy a büdös életben nem szárad meg .... (oké, 2 nap alatt ... de az rohadt sok idő). Min. hetente egyszer zarándokoltam a mosodába, mint egyszeri zsidó a Siratófalhoz.

puhacica 2020.03.30. 22:56:13

@Pink Petsch: mivel en nem banyaban vagy konyhan dolgozom, igen, felveszem tobbszor is ugyanazt a polot, foleg mert most nincs tobb. nyilvan uniformbol tobb van, de gondolom te se 1 oltozettel tolod, innentol kezdve nem annyira ertem a problemat. es most a mostrol beszelek, nem altalanossagban barmikorrol. az, hogy te anno meg lettel volna love mosoda nelkul, pont nem relevans.

SzZoole 2020.03.30. 23:15:37

@droid_: csak úgy, hogy nem értem, hogy Magyarországon meddig hagyják még az emberek, hogy az a parazita térdre kényszerítse őket.

2020.03.30. 23:26:15

@puhacica: Hát az anno, alig 1,5 hete volt ;)
Persze, nem eggyel, 6-al, de azért 6 szakácskabátot, ami eléggé koszos tud lenni a meló végére (pedig egyik sem fehér) én tuti nem állnék neki kézzel mosni, mert sose lesz tiszta, ugyanis 60 fokon lehámlik a kezemről a bőr ....
Hm, hát izé .. fura ... de nem vagyunk egyformák.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.30. 23:37:57

@SzZoole: nyilvan addig valasztjak ujra, amig nem talalnak vallalhato ellenfelet neki, ha erre gondoltal. ugy veszem, hogy a szajer sztorijat tisztaztuk.

puhacica 2020.03.30. 23:47:46

@Pink Petsch: tehat hetente 1x elmentel a mosodaba, mert muszaj volt. honnan is indultunk? csodabogar elment a tisztitoba. nem tudom, hogy neki muszaj volt-e, hogy van-e mosogepe, hogy milyen gyakran jar. de van egy olyan erzesem, hogy kibirta volna tisztito nelkul is, ha nagyon akarta volna.

viszont mivel nem annyira erdekel a tema, es mar igy is tobb karaktert pazaroltam ra, mint amennyit erdemel, engedelmeddel kilepek az eszmecserebol.

kék madár 2020.03.31. 00:30:04

@puhacica: es arra nem gondoltal, hogy poloban zuhanyozz?

Golf2 2020.03.31. 07:23:49

"a templomba lépéskor fertőtlenítővel bekenték  a kezeiket, egymástól a szokásosnál messzebb foglaltak helyet, nem fogtak kezet, és nem öltelték meg egymást. Egy résztvevő emlékei szerint senki sem köhögött vagy tüsszögött a két és fél órán tartó éneklés alatt. 
A próbán résztvevő 65 emberből 45 megfertőzödött koronavírustól. Ketten meghaltak, hárman pedig kórházi kezelésre szorulnak. (Los Angeles Times)"...

Golf2 2020.03.31. 07:26:49

@SzZoole: "Izraeli lap: Orbán a koronavírus-törvény megszavaztatásához Hitler 1933-as Felhatalmazási törvényéből merítette az ihletet"...

2020.03.31. 09:35:04

@puhacica: a vendegek leulhetnek - amire celozni akartam, hogy sok mas csaladhoz hasonloan nalunk is az a szokas, hogy hazaerkezes utan az ember atoltozik. emogott nem valami germafobia van, egyszeruen szokas. gondolom legtobb helyen kisgyerekkorbol ered, ahol a nyakig mocskos gyerekeket kb az ajtoba levetkoztetik - aztan ez emberek egy resze ezt kesobb megtartja. nekem furcsa otthon utcai ruhaban lenni, olyan nem-tiszta erzes, mellesleg nem is kenyelmes.
masik oldalrol mondjuk en tomegkozlekedesen sem ultem le soha - ez mar kicsit fobia kategoria, nehogy osszeprolizodjon a nadragom :). az pedig, hogy az agyra utcai ruhaban rafekudjek, szinte elkepzelhetetlennek tunik,
a cipovel lakasba bemaszkalokat sem ertettem soha.

Arthamyr 2020.03.31. 09:49:54

@Rayovac: Én ezt úgy oldom meg, hogy kényelmes és tiszta ruhában megyek az utcára is, aminek lehetőleg vigyázok a tisztaságára.
Én meg azt nem értem, hogy miért lenne gond cipőben bemenni a lakásba. Ok, ha itthon vagyok, nyilván nem viselek cipőt (régen volt egy frankó guinness-es mamuszom, az majdnem cipő), de ha pl. hazajövök, és rögtön megyek máshova, akkor simán bejövök a cipőben, ha valamiért kell, és nem koszos a cipőm. Sőt, a vendégek is bejöhetnek cipőben, mert nincsen elég vendégpapucs, bár olyan még nem volt, hogy koszos cipővel jöjjenek be, szóval akkor lehet, h rájuk szólnék. És ez a padlóburkolattól és a cipő fajtájától is függ, szőnyegre én se járkálnék be cipőben, és ha valaki tűsarkúban akarna bent lenni, arról azért levetetném...

puhacica 2020.03.31. 09:53:02

@kék madár: bevallom: nem. pedig szuper otlet!

@Rayovac: igy mar ertem, koszi. mi is igy nottunk fel, kb 90%-ban tartjuk is.

"nehogy osszeprolizodjon a nadragom" - ettol mondjuk felhuzodtak a szemoldokeim...

Taxomükke (UK) 2020.03.31. 10:01:50

@Golf2: Azt vajon lehet tudni, hogy a próbán fertőződtek meg vagy máshol?
Nyilván nem.
Megy a manipulálás ezerrel.

gabors 2020.03.31. 10:26:29

@vándor madár: nem nem semmi csak NEM azt csinalja amit irt ..

ha belegondolsz az is mukodne hogy barki aki "gyanus hogy beteg" rogton lelojuk ... igy/ugy is meghalnak mondjuk par eze Mo-on felmillio az USA-ban... mivel nem szamit melyik par ezer akar igy is mehet...

mit gondolsz hogy volt ez kinaban ???

gabors 2020.03.31. 10:29:40

@SzZoole: "Ebből azt veszem ki, hogy a gypo king teljhatalmú akar lenni Magyarországon és egyedül dönthetne mindenről, ez kurvafasza lenne az ott élőknek!"

pontosan ... most ma/tegnap mindez 15 napra volt engedelyezve a kobe is vesett alaptornyvenyben ...

most gypsy king meghatarozatlan (vegtelen) idore keri es 6/3-al meg is lesz ez ....

nem biztos hogy szar ez az ottaniaknak .. ha pl eppen a gazszerelo vagy akkor ez kurva jo neked..

négyzet 2020.03.31. 10:32:02

@Arthamyr: Itt meg az emberek a konditeremben maguk után le is pucolják a gépeket, fogantyút, ülőkét, mindenhol ki van rakva a papír meg a fertőtlenítő spray. Pedig járvány se volt. De a svédek ilyen germfóbiásak szerintem, azért is fura nekem a hozzáállásuk a járványhoz most.

Arthamyr 2020.03.31. 10:34:33

@négyzet: Amióta járvány volt, itt is csinálták (és előtte is volt fertőtlenítő, csak nem olyan sokat használták), de pl. olyat még nem láttam, h a kézisúlyzókat fertőtlenítené valaki. Mondjuk sajnos bezárták a konditermet pár hete, pedig annak is jót tett a járvány. :)

Matyika Ápolója 2020.03.31. 11:37:12

@Golf2: Az a jó, hogy orbánt egyszerre tudjátok hitlerezni meg cigányozni. Mindezt ebben a szörnyű diktatúrában.

Komolyan, nem is emlékszem olyanra, hogy a határátkelő kommentjei alatt NE lett volna levezetve, hogy mitől is van most éppen diktatúra. Ezt legalább ti komolyan veszitek?

adg 2020.03.31. 11:53:04

@Matyika Ápolója: csak pontositsunk azert egy picit. A legsotetebb otvenes evek egy szivarvanyponis sellofing ehhez a mostani diktaturahoz, a sajtoszabadsag a sztalini rendszer szintjen, stb. Ov azert talata ki a virust, hogy vegre tejhatalma legyen, mert 10 ev ketharmaddal nem jutott eszebe, hogy meglepje. De most kiepul a terror.
En is csak azert mertem ezt leirni, mert kulfoldon vagyok, otthon a vegere se ernek a kommentemnek, mielott csongetnek.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.31. 14:22:29

amugy ez a permamens ciganyozas miota elfogadott stilus itt?

Arthamyr 2020.03.31. 15:07:07

@droid_: Permanens cigányozás? Hol? Ezen poszt alatt? Ki cigányozott? Rajtad meg az ápolón kívül nem is írta le senki a cigány/roma szót.
Amúgy annyira elfogadott szerintem, hogy jelezni kell a bloggazdának, és eltakarítja a cigányozást, ahogy ezt mással kapcsolatban is csinálod. Pont ugyanúgy kell a cigányozással kapcsolatban is eljárni, ha zavar.

SzZoole 2020.03.31. 15:33:05

@Arthamyr: bevallom töredelmesen és rendkívül röstellem, hogy én tettem eme megjegyzést a szeretett miniszterelnökünk származásával kapcsolatban :-)

Arthamyr 2020.03.31. 15:48:03

@SzZoole: Milyen szó használatával, csak mert nem találtam? Vagy lesújtott a banhammer a hozzászólásra?

Arthamyr 2020.03.31. 15:49:07

@Arthamyr: @SzZoole: Ja megvan a gypo king... Remek munka...

SzZoole 2020.03.31. 16:09:38

@Arthamyr: igeeen :-)
Remelem a legközelebbi Magyarországra való látogatásom során nem kerülök bajba a fentebb leírt megjegyzésem miatt :-)))

Shanarey 2020.03.31. 18:43:02

Magyarisztán és a hiteles tájékoztatás, avagy hogyan tagadjuk le, mennyi is az az annyi.

hvg.hu/itthon/20200331_Kiszivarogtatas_gyanuja_miatt_fegyelmi_indul_a_jaszberenyi_polgarmester_ellen_a_koronavirusos_tajekoztatoja_miatt?

Valaki nagyon fél hogy a rész adatokból más számok jönnének ki, mint a "hivatalos" tájékoztatás kimutatásai.

Montroyal 2020.03.31. 19:19:17

@Arthamyr: mit ciganyoztok .. nekem csak apam anyam volt cigany én mar nem vagyok az ..:-)

SzZoole 2020.03.31. 19:43:40

@Montroyal: jaja Zolibátyó, te már csiszta mátyar vaty :-)))

Shanarey 2020.03.31. 21:43:37

Tök mindegy milyen származású, permanens hazudozó és kész.

Shanarey 2020.03.31. 22:08:20

koronavirus.gov.hu/

Elhunytakra vonatkozó adat már nincs is.

Herr Géza 2020.03.31. 22:35:12

@droid_: Vazze, hadd “cigózzunk” már, ha kedvünk tartja... Tetszik tudni, én pl. nagyon utálom a droidokat.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.01. 03:16:48

@Golf2: "a templomba lépéskor fertőtlenítővel bekenték a kezeiket, egymástól a szokásosnál messzebb foglaltak helyet, nem fogtak kezet, és nem öltelték meg egymást. Egy résztvevő emlékei szerint senki sem köhögött vagy tüsszögött a két és fél órán tartó éneklés alatt.
A próbán résztvevő 65 emberből 45 megfertőzödött koronavírustól. Ketten meghaltak, hárman pedig kórházi kezelésre szorulnak. (Los Angeles Times)"...

Ez mikor es hol volt? Ugyanis LA-ben mar 3-4 hete nincs "eloben" templom, hanem minden online megy...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.01. 03:18:56

@Taxomükke (UK): pontosan...:) terjesztik a remhireket ezerrel :)

Golf2 2020.04.01. 06:45:58

@Zsuzsi65: "Az AP amerikai hírügynökség megjegyzi, hogy az eset nem egyedi. Ohio, Kentucky és Louisiana tagállamokban az egyházak továbbra is templomaikba invitálják híveiket."

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.01. 06:56:33

@Golf2: A feherrel jelzett allamokban nincs "stay-at-home" vagyis maradj otthon rendelet, a satirozottakan pedig csak reszleges tiltas van. A kulonbozo datumok mutatjak a rendeletek kiterjedeset allamok szerint.
www.nytimes.com/interactive/2020/us/coronavirus-stay-at-home-order.html

Az AP cikke nem tudom, mikor irodott, de most mar azokban az allamokban is stay-at-home rendelet van

Golf2 2020.04.01. 06:58:02

@Zsuzsi65: Egy drámai kóruspróbáról számolt be a Los Angeles Times. Washington államban, ahol először szedett sok áldozatot a koronavírus az USA-ban, március 10-én megtartotta szokásos próbáját a Skagit-völgyi Kórus, abban a presbiteriánus templomban, ahol mindig is szokta. Az amatőr énekesekből álló társaság az áprilisi tulipán-fesztiválra 

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.01. 07:09:43

@Golf2: ok, pont azt mondom, hogy marc. 10-en meg sehol nem voltak megtiltva az osszejovetelek, tehat sajnos siman megfertozhettek egymast azok az emberek egy osszejovetelen. A "remihir" inkabb arra vonatkozott, hogy ugy tunt, a rendeletek kihirdetese UTAN talalkoztak ezek az emberek.
Nalunk Ca-ban eloszor hirdettek ki az otthon maradast. Marc 16-an mar az osszes etterem es egyeb hely bezart. Ezt onnan tudom, hogy a lanyom szuletesnapjat elozo nap tartottuk, es mi voltunk az utolso vendegek az etteremben :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.01. 07:16:14

@Golf2: egy kis googlizas utan meg is talaltam. Ahogy irtam is, ez meg az otthon maradasi rendelet elott volt:

"The March 10 choir practice took place before businesses and schools were shutdown by Governor Inslee. Comstock and Owens said the group followed the health guidelines at the time and told people not to come to the practice if they were sick or worried."

www.kiro7.com/news/local/dozens-skagit-county-choir-sick-covid-19-cluster-that-killed-2/PBNO3IJYUZGLJFMBGPI2FWPJJE/

Golf2 2020.04.01. 08:01:22

@Zsuzsi65: Őrizetbe vettek egy lelkipásztort hétfőn Floridában, mert a koronavírus-járvány miatti gyülekezési tilalom ellenére százaknak tartott vasárnapi istentiszteletet.

Rodney Howard-Browne tiszteletest az sem tántorította el a szertartás megtartásától, hogy a helyi seriff figyelmeztette: nem tartják be az egybegyűltek egymástól a biztonságos távolságot....ez friss hír.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.01. 10:07:41

a mindenhonnan random mondatokat forras megjelolese nelkul kimasolgatok "ellen": egy jellemzo mondatot, akar tobbet, kijelolni a kommentjeben, jobb gomb, kereses a neten (chrome-mal legalabbis ilyen egyszeru). altalaban az elso 4-5 talalat relevans, es masodpercek alatt kiderul, ha kulonbozo cikkekbol ollozza ki a kommentjeit, ha a lenyeges informaciot kihagyja vagy ha a "teny" egy velemeny es kinek a velemenye.

Golf2 2020.04.01. 10:07:54

"Elvenné a polgármesterek döntési jogát a kormány a veszélyhelyzet idejére" semjén nyújtotta be az éjjel...Kezdődik.

vándor madár 2020.04.01. 13:44:06

@Zsuzsi65: "Lehet, hogy en csak magambol indulok ki, de en egyebkent sem "kopkodok" mindent vegig, akar fertozott vagyok, akar nem:))"

Ma bemutattak a terjedést.

"Az alábbi videó remekül bemutatja, hogyan teríti szét a légáramlat az akár fertőző nyálcseppeket zárt helyiségben."

hvg.hu/tudomany/202000401_koronavirus_jarvany_maszk_hordasa_tusszentes_nyalcseppek?s=hk

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.01. 18:04:47

@Golf2: ok? es ezzel mit akarsz mondani? Orult emberek es/vagy olyanok, akik nem tartjak be a torvenyi eloirasokat, sajnos mindenhol vannak...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása