oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. március 21. 06:30,  Élet a lezárt Los Angelesben, Titanic-életérzés Londonban 165 komment

2020. március 21. 06:30 Határátkelő

Élet a lezárt Los Angelesben, Titanic-életérzés Londonban

Drasztikus intézkedéseket kényszerült meghozni a brit kormány és Kalifornia kormányzója is. Előbbi a vendéglátóhelyek bezárását rendelte el, utóbbi pedig egyenesen azt, hogy az emberek csak nagyon indokolt esetben hagyhatják el az otthonukat. Hogyan élte meg a döntést a Los Angelesben élő Tamás és a Londonban élő Bandosz?

sainsbury.jpgAz egyik legnagyobb angol szupermarket-lánc egyik üzlete Londonban a napokban

A brit kormány szombattól elrendelte a vendéglátóhelyek – így például a kávézók, pubok, bárok, éttermek, mozik – bezárását. Mindezt pénteken jelentette be Boris Johnson miniszterelnök.

A lakhely elhagyását egyelőre nem tiltották meg, ami voltaképpen jó hír a Londonban élő Bandosznak, aki egy ideje már amiatt aggódik, hogy mivel ő elvált, a gyermeke pedig ingázik az édesanyja és közte, új párja pedig egy másik kerületben él, elég nehéz lenne megoldani, hogy lássák egymást, ha esetleg egyszer eljön az a pillanat, hogy csak engedéllyel lehet kilépni otthonról.

Aki a családjával együtt él és össze vannak zárva, azoknál lehet, hogy előfordulnak súrlódások, de mégis együtt vannak, vigyáznak egymásra és látják egymást. Az viszont Bandosz szerint aggasztó, amikor valaki el van szakítva a hozzá közel álló emberektől.

„Nagyon kemény kérdések merülnek fel, hogy akkor hogyan éljünk egy esetleges vesztegzár idején. A saját gyerekem velem lesz, a tiéd veled lesz, hogyan tudjuk ezt átvészelni, ki kivel fog lakni, mekkorák a lakások, stb.” – sorolta a felmerülő kételyeket.

„Sokkoló volt, amikor hallottuk a híreket”

Kaliforniában, így Los Angelesben (ahol Tamás él) ennél is durvább a helyzet, hiszen az állam kormányzója elrendelte, hogy senki nem hagyhatja el az otthonát.

Az Egyesült Államokban Kalifornia az első tagállam, ahol ilyen szigorú korlátozást vezettek be. A döntés több mint 40 millió embert érint. Tamás szerint kemény pillanat volt, amikor bejelentették az intézkedést.

„Eléggé sokkoló volt, amikor hallottuk a híreket. Mi már jó pár napja itthon vagyunk, egyfajta önkéntes vesztegzár alatt. Ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy egyáltalán hogyan tud, ha kell, mozogni a városban” – mondta.

Los Angelesben nincs megtiltva, hogy az ember elhagyja az otthonát, de alapvetően csak létfenntartás céljából lehet kimenni. Például vásárolni, orvoshoz, bankba el lehet menni.

Tamás szerint voltaképpen azért is kellett meghozni ezt a döntést, mert az emberek fegyelmezetlenek és hiába szólítják fel őket, nem maradnak otthon.

„Ezt mi is tapasztaltuk a lakókörnyezetünkben, olyan volt, mintha valami hétvégi piknik lenne: folyamatosan jöttek-mentek az emberek, idősek, fiatalok, gyerekek, mintha mi sem történt volna. A cél az, hogy ne lehessen átadni a fertőzést, a döntést is azért hozták meg szerintem, mert az emberek jól láthatóan nem vették komolyan a fenyegetést” – vélte.

Hogyan befolyásolja a mindennapokat a döntés?

„Egyelőre próbálunk mindenféle megoldásokat találni. Az egyik ilyen, hogy próbálunk itthon mozogni. Azok a helyek, ahova eddig jártunk, jellemzően tartanak online órákat. Érdekes, hogy nyilván az újdonság ereje miatt is, de sokan csatlakoznak így. Kérdés, mi lesz egy hónap múlva” – mesélte Tamás.

Bandosz a beszélgetés ezen pillanatában haladt el egy (még) nyitva tartó pub mellett, ahol az emberek nézték a tévét. „Nem voltak nagyon sokan, ez valószínűleg a Titanic-életérzés, hogy megyünk lefele és még egy kicsit jól akarjuk érezni magunkat” – fogalmazott.

Ő úgy látta, okozhatnak még gondot a brit fővárosban azok a jellemzően tinikből álló bandák, akik nem tisztelik a felnőttek társadalmát, inkább úgy érzik, elnyomja őket, ezért szembe kell vele szállniuk.

„Nekik aztán mondhatják, hogy mit tegyen, nem érdekli, mert úgy gondolja, fizikailag nincs veszélyben, hiszen a közhiedelem az, hogy a betegség elsősorban az idősebbeket veszélyezteti. El tudom képzelni, hogy lesznek olyan csoportok, akik fittyet hánynak a felszólításra, hogy ne gyülekezzenek, maradjanak otthon” – tette hozzá.

„Érdekes lesz, amikor egy olyan országban, ahol erős hagyománya van az individualizmusnak és a szabadságjogoknak, katonák fogják helyreutasítani az embereket” – vélte Bandosz.

Miről beszélgettünk még?

A linkekre kattintva a lejátszás az adott témához ugrik.

Nem csap-e át a félelem hedonizmusba?

Milyen a hangulat Los Angelesben?

Hogyan lehet feldolgozni egy olyan hírt, hogy korlátozzák, mikor hagyhatod el az otthonod?

Hogy jön ide Linda (igen, a 80-as évek magyar sorozata)???

A sorozat korábbi adásait itt hallgathatod meg, és fel is iratkozhatsz a Határátkelő YouTube-csatornájára. (Mi több, iratkozz is fel!) Ha inkább letöltenéd a podcastot, akkor azt például ezzel a programmal teheted meg.

A beszélgetést a SPOTIFY-ON ITT HALLGATHATOD MEG, ha más platformon vagy inkább otthon, akkor pedig ide kattints

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast Magyarország Nagy-Britannia Egyesült Államok Los Angeles - London - Budapest tengely

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6315540016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Montroyal 2020.03.21. 20:16:36

@gabors: pentektol van igy mi lesz a kovetkezmeny mint barmi masnak majd kidetul ...
reggel bejottem dolgozni de minden halott egy auto sem ment el elottem nem hogy megalljon ..

Virago_1000 2020.03.21. 20:37:49

@Hari Seldon 2: "pont most olvastam a legutolsó felmérést (március 20) , ahol most 13%-ot növekedett és 51%-on van."

-ami nem jelenti azt, hogy igaz is.
A sargamellenyesek ellenui brutalitasa abszolut peldatlan, gyurcsany emlitesre sem melto hozza kepest, pedig neki is racs mogott a helye.
El tudom kepzelni, mennyre szerethetik macront, hiszen ilyen meretu es kiterjedtsegu felkeles a regnalo kormany ellen evtizedek ota nem volt.

"Összegzésként: Szóval most már tudod, hogy ha kell info erről, tőlem kérdezz, szerencsére nem kell neked a fotelból okoskodni erről. "

hanem majd te fogsz okoskodni a fotelbol. Koszi, inkabb a valosagnak hiszek

Virago_1000 2020.03.21. 20:38:00

@Zsuzsi65: ez nem vicc, hanem teny, viccnek durva lenne, de te csak rohogj rajta, eppugy mint a hitelkartyakbol fedezett latszatvilagodon pedig en rohogok.

Zircen elobb jut a koronavirus altal fertozott beteg kezeleshez, mint Kaliforniaban. EZ TENY, annak alapjan hogy Magyarorszagon 7 korhazi agy jut 1000 betegre, mig nalatok 2.7.

Es meg az a 2.7 is csak azoknak, akiknek biztositasuk van.

kardio1 2020.03.21. 20:43:23

@Hari Seldon 2: bon confinement !
Sajnos a mai számok azt mutatják, hogy a terjedés nem lassult le :( 1800 új beteg. Már 562 halott :(
Mme Seldon sima, vagy FFP2 maszkot használ a munkában ? Nekünk csak sima, sebészi maszk jár, de az legalább van elég :)
A kórházban eddig nem volt Covid beteg, csak a sürgősségin átmenetileg. Péntek óta van Covid részleg. Felétek ?

kardio1 2020.03.21. 20:47:03

@Hari Seldon 2: teljesen normális, hogy válság idején a vezető népszerűsége nő, én nem csodálkozom, hogy Macronnal is így van. Veszély idején össze kell zárni.

2020.03.21. 21:04:05

@dikusz.: Nekünk is több mint 90%-os volt a lemondások aránya. Az Accor lánc (ahova a hotel tartozik), már egy hete be akarta zárni, de az igazgató húzza az időt, hogy legalább márciusra megkapjuk a teljes fizut, és ne csak a kurzarbeit-os 60%-ot.
Lölö logikáját nem értem (nem mintha akarnám), de szerintem a hotel rohadt jól járt ...

Platonica 2020.03.21. 21:06:35

@kardio1: Guardian mashogy gondolja (big grin)

www.theguardian.com/politics/2020/mar/19/what-we-wouldnt-give-for-a-gordon-brown-or-john-major-right-now

Kedvenc szosszenet belole:

"What most of us wouldn’t give for a Gordon Brown or a John Major right now. Or even a Theresa May. Words I thought I’d never write. At least there was an integrity to her incompetence. You could trust her to do the wrong thing for the right reason. It’s the rest of the cabinet too, almost all of whom can be trusted to fall to the occasion". :-D

Csodabogár 2020.03.21. 22:40:30

@dikusz.: Miért mondtad le? Egyetlen vendégként egy nagy szállodában, főúri dolgod lett volna.:-)

Csodabogár 2020.03.21. 22:45:13

@Platonica: Az emberek soha nem hiszik, hogy van még lejebb.
Borist is megválasztották!
Képzeld mi jön majd Trump után.:-) Mindjár megyek nézni, mert beigérték a tv-ben, hogy Trump corona vírus krizis stratégiáról lesz szó.

2020.03.21. 22:56:04

@Virago_1000: "7 korhazi agy jut 1000 betegre, mig nalatok 2.7"

ennel a betegsegnel inkabb az szamit, hogy hany intenziv osztalyon levo agy van, tekintve, hogy onnan halnak meg vagy nem halnak meg leginkabb az emberek. Korhazi agyat pillanatok alatt lehet telepiteni, intenzivet pedig nem annyira gyorsan, mar csak a gepek/muszerek miatt sem.

szoval gyorsan nezzunk ra a szamokra:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds

ohh, na most itt usa a masodik 37.4 agy / 100e lakos, magyarorszag (amugy meg mindig elokelo 9-ik) 13.8 agy / 100e lakos.

persze nem akarom mentegetni az usa-t, sok benazas volt itt is az elejen, de legalabb kesobb osszeszedtek magukat (pl a tesztelesek felfuttatasaval), mig nalatok meg mindig csak a sunyizas/mellebeszeles/ujsagirok-orvosok leugatasa megy a ~100 regisztralt beteggel, amit total-bullshitnek hangzik.

hol van peldaul egy ilyen statisztika magyarorszagrol?

static.seattletimes.com/wp-content/uploads/2020/03/Wa-COVID-19-03.20-W-1560x681.jpg

erdemes amugy ranezni a korcsoport szerinti bontasra azoknak, akik szerint csak az oregek kapjak meg.

mondanam, hogy felesleges ezen az egeszen vitazni, mert 1-2 honap mulva latni fogjuk melyik orszag milyen hatekony volt, csak ez nem igaz, mert egyes orszagok sunnyognak a statisztikaval meg a tesztekkel...

a hitelkartyabol fedezett latszatvilagrol: nem tudom ismered-e hogyan mukodnek a hitelkartyak, de az emberek egy resze szepen visszafizetgeti a teljes osszeget a honap vegen, igy csak kenyelmi szempontbol hasznalja, mert azzal egyszeru fizetni. aki nem fizeti vissza, azok meg jellemzoen nem "latszatvilagot" epitenek, csak probalnak megelni. valahogy. Persze, van par szazalek, aki felelotlenul hulyesegekre hasznalja, de ez nem egesz amerika.

de hogy mas iranybol is nezzuk: tegyuk fel, hogy valamiert elvesztem a munkam, aztan feleljuk a tartalekainkat is. Mi lesz utana? Hat pl elkezduk felelni a jelenleg kb 70k dollarnyi hitelkeretunket a hitelkartyainkrol, amibol osszehuzva a nadragszijat, siman meg egy evig kihuznank. Te mibol veszel kenyeret, ha kifutsz a tartalekaidbol?

2020.03.21. 22:59:50

@Csodabogár: "Képzeld mi jön majd Trump után"

ohh, ne is kerdezz ilyet. megint ott tartunk, hogy egyetlen jeloltnek sem orulnek. nekem meg Buttigieg tetszett legjobban, de mar nem jatszik.

koronavirusrol meg nem a hulye Trumpot kell hallgatni, hanem az egyes allamok kormanyzoit,

SzZoole 2020.03.21. 23:02:48

@Rayovac: na most a tény az, hogy Dr Virág innen a UK-bol osztja az észt és nem Mo-rol, igazi patrióta :-)))

Shanarey 2020.03.21. 23:18:39

@Rayovac:

Én már régebben, pontosan e téma okán leírtam egy hasonló véleményt a magyarországi vírus terjedés okán, és rögtön meg lettem fenyegetve hogy rémhíreket terjesztek, és emiatt fel leszek jelentve. Azóta sem röhögtem annyira jót mint aznap. Nos azóta majdnem 100 beteggel több van mint amikor írtam ezt, s egy hét múlva lesz ez az egész érdekes. Mondtam is a fenyegetőmnek hogy térjünk erre vissza két hét múlva. A kérdés csak az hogy életben lesz e még akkor?

2020.03.21. 23:19:29

@Csodabogár: Én a helyében falat építenék, tuti tipp :P

2020.03.21. 23:31:13

@SzZoole: ohh, nem raktam eddig ossze. es igazabol is ott lakik, vagy csak a "dezinformacio kft"-s profile-ja alapjan? vagy azt nem tudjuk?

FutureFry 2020.03.21. 23:35:01

@Virago_1000: Viszont kb. két és félszer annyi intenzív kórházi hely van lakosságarányosan Amerikában mint Magyarországon, ami szerintem egy súlyosra forduló vírusfertőzésnél többet számít(hat) mint a “csak” rendes kórházi ágy (~34.7 [1] vs. ~13.8 [2]) per 100K fő). Ráadásul (az előbb idézett cikk alapján - ha jól számolom - a tartalékok bevetésével), a súlyos COVID-19 betegség kezelésénél fontos lélegetztetőgépekből 100K főre ~65 jut Amerikában amivel szintén az elsők között van (ha nem a legelső). Mindehhez persze szakértő ápolók/orvosok (is) kellenek (akik szintén megbetegedhetnek), plusz a területi eloszlás sem egyenletes, szóval nehéz bármiféle jóslásba bocsátkozni csak ezek alapján az egyéni ellátás minőségét illetően.

Egyébként meg kritikus esetben Amerikában ellátják a biztosítás nélkülieket is (persze kétségtelen, hogy utólag benyújtják a számlát ami még a biztosítással rendelkező pácienseknél is jelentős lehet).

[1] www.sccm.org/Blog/March-2020/United-States-Resource-Availability-for-COVID-19
[2] link.springer.com/article/10.1007%2Fs00134-012-2627-8

2020.03.21. 23:36:36

@Shanarey: ja, mindig arra vartam, hogy majd eljon a pillanat, amikor ez a kormany tejesitmenykenyszerben is megmerettetheti magat, de mondjuk nem ilyen megmerettetesre gondoltam.

FutureFry 2020.03.21. 23:36:51

@FutureFry: Ah, kicsit ismételtem amit @Rayovac: is írt.

2020.03.21. 23:40:27

@FutureFry: de a te forrasaid jobbak, mint az en wikipediam :)

Shanarey 2020.03.22. 00:00:08

A karanténben lévő EÜ dolgozók létszáma, a kormány inkompetenciájának élő bizonyítéka, jelenleg 50+

FutureFry 2020.03.22. 00:01:07

@Rayovac: “… de az emberek egy resze szepen visszafizetgeti a teljes osszeget a honap vegen, igy csak kenyelmi szempontbol hasznalja, mert azzal egyszeru fizetni …”

+1. Azaz egyszerűen úgy kell kezelni mint egy debit-kártyát (csak annyit költeni amennyit ki tud fizetni az illető) így semmi költség nincs vele (éves díj sincs), sőt még 1-5% visszatérítést (“cash back”) is ad elég sok kártya (azaz _olcsóbb_ vele a vásárlás). És könnyebb megreklamálni valami problémás terméket/szolgáltatást (és amíg ez a folyamat zajlik, addig se az én pénzem van “befagyva”).
Egyébként régebben már írtam itt, az ilyen - minden hónapban számláját teljes egészében rendező - egyéneket nevezik a kártyatársaságok “deadbeat”-nek: www.investopedia.com/terms/d/deadbeat.asp

Shanarey 2020.03.22. 00:04:21

A szalmafejű agyatlan emberkísérlete okán több mint 200 halott van már UK-ban a korona vírus miatt. Mekkorát fog ez a hülye bukni emiatt.

2020.03.22. 00:23:29

@Shanarey: Arra te azért ne nagyon vegyél mérget ...

Shanarey 2020.03.22. 00:45:56

@Pink Petsch:

Sajnos úgy néz ki hogy lesz az a halott mennyiség amely okán ez bekövetkezik. A facebookon volt egy angol doki posztja, hogy az ő kórháza, a vírus nélkül is 98% van telítve. S az átlag kórház UK területen 80+%. Vagyis, a kapacitás felesleg nem lesz elég, és itt is az lesz majd mint Olaszországban, hogy a dokik döntik el ki él és ki hal meg. Magyarországon pedig a megfelelő felszerelés is hiányzik, nem csak a kapacitás. Emiatt a jövő hét nagyon izgalmas lesz.

gabors 2020.03.22. 00:51:34

@Montroyal: "@gabors: pentektol van igy mi lesz a kovetkezmeny mint barmi masnak majd kidetul ...
reggel bejottem dolgozni de minden halott egy auto sem ment el elottem nem hogy megalljon .."

akkor most van indod valmi jo kis cruisra is ugysem vesztes sokat az uzleten egy 3 honapos vilagkoruli is belefer

2020.03.22. 00:55:06

@Shanarey:
Ez igazán sajnálatos, komolyan. Viszont tudod, abból a népből, amelyet olcsó bazári dumával be lehet hülyíteni, hogy lőjje tökön magát az EU-ból való kilépéssel ... nos, abból a népből, én már mindent kinézek. Idiótábbak, mint a sok évszázados átlag.

gabors 2020.03.22. 01:11:17

@Csodabogár: "Trump corona vírus krizis stratégiáról lesz szó."

ha van olyan akkor ird meg mert eddig innen nezve ilyen nem nagyon van azonkivul hogy nem az O hibaja es kesz... hanem Obama miatt van minden ami rossz es O ugy "erzi" minden jo but we will see ... we will see ... (szamold meg hanyszor mondja ezt)

gabors 2020.03.22. 01:22:16

@Rayovac: "Trump corona vírus krizis stratégiáról lesz szó." "elagyja" az aranyat a peknek ... kenyerert ahogy a vilagtortenelem soran mindig is csinaltak ... hehehehe (ha olvastad amit nekem irt a mindentudo mekkmester)

Shanarey 2020.03.22. 01:51:26

@Pink Petsch:

Azok, de hát ez egy sziget, így erre is van magyarázat.

2020.03.22. 04:04:49

@Shanarey: "Emiatt a jövő hét nagyon izgalmas lesz."

szerintem 3-4 het mulva lesz "izgalmas" inkabb, de az a gyanum, hogy csak nagyon tompitva fognak jonni a hirek - mar most vergodnek azon a torvenyjavaslaton, hogy a remhir terjesztest szigorubban lehessen buntetni. osszevetve ezt az elmult hetekkel, ahol ha valaki felhivta a figyelmet a bajokra, akkor az mar remhir terjesztes volt, hat nem tudom.

az a baj, hogy mar olyan sokszor gondoltam, hogy ennyire nem lehetnek alattvaloak, aztan megis voltak, hogy most hiaba gondolom, hogy az azert tul nagy féregség volna csak azert nem tesztelni, hogy hatha jovore felevel konyebb lesz a nyugdijkiadas, meg tul nagy feregseg lenne csak azert atnyomni a koronavirus torvenyt, hogy aztan "remhirterjesztes" vadjaval szepen tisztogassak a meg normalis mediat, non-profit szervezeteket, de mar nem tudok abban bizni, hogy ez ne kovetkezzen be.

Masik oldalrol meg ennek mar akkora osszeeskuves-elmelet szaga van, hogy amikor ilyeneket irok, ugyanolyan idiotanak erzem magam, mint egy laposfold hivo. aztan pedig megis arra tippelnek, hogy bizony ez a fold lapos...

Shanarey 2020.03.22. 07:38:16

@Rayovac:

Magyarisztánban, minden lehetséges.

Taxomükke (UK) 2020.03.22. 07:59:20

@gabors: A Whatsapp nem kozossegi media, kevered valamivel.

Shanarey 2020.03.22. 08:32:49

Na és még egy apróság az okosok részéről, ami, mint tudjuk szintén úri huncutság, avagy libsi átverés, a mély magyarok szerint. Orbán a teszteken is spórol, pedig az okosok szerint ez lenne a jó megoldás, s ez Dél Koreánál működni látszik.

444.hu/2020/03/22/tesztelni-tesztelni-tesztelni-es-meg-tesztelni

Shanarey 2020.03.22. 08:34:19

@gabors:

Így mondják arrafelé az hogy az "emútt nyócév"?
:-)

2020.03.22. 08:55:43

@Rayovac: Dettó ugyanezek a gondolatok merültek fel bennem is, pláne Kocsis Máté odaböffentése után, a sorosista jogvédő szervezetekről (Mindezt azután, hogy az ellenzéket felszólította, hogy lépjenek túl a politikai cicaharcon. Neki persze, nem kell a saját tanácsát megfogadnia). E szerint a faszfej szerint a jogvédelem "idétlenkedés". Hát így áll a magyar jogállamiság. Tökfasza! (ja, nem).

Virago_1000 2020.03.22. 09:00:41

@Rayovac: "kb 70k dollarnyi hitelkeretunket a hitelkartyainkrol, amibol osszehuzva a nadragszijat, siman meg egy evig kihuznank. Te mibol veszel kenyeret, ha kifutsz a tartalekaidbol? "

- te meg mibol fizetsz kamatot??
A hitelkeret nem tartalek, es a ti hiteleitek jo reszet kina fedezte. Egy legvar az egesz usa gazdasag, fennt van a neten az egyre novekvo adossag. Persze ez is lehet, hogy fiktiv, mint annyi minden, de az atlagjoskan behajtjak a kamatos kamatot is.

"ohh, na most itt usa a masodik 37.4 agy / 100e lakos, magyarorszag (amugy meg mindig elokelo 9-ik) 13.8 agy / 100e lakos."
"ennel a betegsegnel inkabb az szamit, hogy hany intenziv osztalyon levo agy van, tekintve, hogy onnan halnak meg vagy nem halnak meg leginkabb az emberek. Korhazi agyat pillanatok alatt lehet telepiteni, intenzivet pedig nem annyira gyorsan, mar csak a gepek/muszerek miatt sem."

- ennek a gondolatmenetnek akar letjogosultsaga is lehet. Viszont a szamok egyelore azt mutatjak, hogy a magyar egeszsegugy jobban kezeli a problemat, ugyanis,
a halottak szama / millio fo a lakossag aranyaban:

USA: 0.91
UK: 3.5
Magyarorszag: 0.41

adatok innen:
www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

- ennek az elmeletnek le

Virago_1000 2020.03.22. 09:00:48

@Rayovac: ""Képzeld mi jön majd Trump után"

- az meg ujabb 4.5 ev.

Virago_1000 2020.03.22. 09:00:59

@Rayovac: "amikor ez a kormany tejesitmenykenyszerben is megmerettetheti magat, de mondjuk nem ilyen megmerettetesre gondoltam."

- meg eddig jobb, mint a nagykepu, lefitymalo nyugatiak tobbsege. az elobb linkelt oldalak alapjan, gyakorlatilag minden nyugat-europai orszagban fajlagosan nagyobb a aldozatok szama, mint a Szent korona foldjen.

somlobodog 2020.03.22. 09:01:06

@Rayovac: virago egy felmuvelt alap troll önálló gondolat, tudás vagy barmi koncepció nelkul. Egy Google-t nem képes használni. Nem egy birka. Ne törd magad magyarázattal. Kár az idodert.

István Tamasi 2020.03.22. 09:01:24

Mindeközben Nemzetthy Szotyialista Mutyisztánban a fideszmaffia teljhatalmat kíván adni egy elmebeteg és autokrata vezérkének. ennek a végeredményét már láttuk a történelemben.

2020.03.22. 09:06:03

@Shanarey: Perszehogy spórol, mert a magyar egészségügy kasszája üres, az egészségügyi biztosításként levont egyéni összegeket már réges rég elprivatizálták. Kínos lenne most azzal állni a haverok elé, hogy "Gyerekek, emlékeztek, amikor a sok hülyétől levont pénzeket elosztottuk egymás közt? No, most valamennyit vissza kellene dobni, mert tudjátok, van ez a sorosista vírus". Hát ilyet mégsem lehet, ugye :P
A vírus azonban demokratikus, leszarja a bankszámlát, és a tesztelések elsinkófálásával, napról-napra növeli annak esélyét, hogy akár beledöglik haveri köröstől. Bár nincs Magyarországnak ekkora szerencséje.

Shanarey 2020.03.22. 09:11:40

@Pink Petsch:

A "Birkamenet" résztvevőit megtizedeli az biztos. Ideje rádöbbenni a NER elvtársaknak hogy a pénz nem menti meg őket a vírustól. Már várom mikor fog a Viktorka és a haveri köre, elbújni egy karanténba jó mélyre,nehogy elkapja a vírust. S majd onnan a rejtekadó erdő mélyéről szórni az igét, miszerint a kormány a helyzet magaslatán áll. S tegnap óta ismét nagyságrendekkel nőtt a fertőzöttek aránya.

Shanarey 2020.03.22. 09:13:52

@Virago_1000:

Nyugtával dicsérd a napot. Tegnap 103 volt a számlálón a fertőzötteket illetően, ma reggelre 131.

2020.03.22. 09:21:17

@Shanarey: Két hét, max., szerintem, természetesen csak a magyar nép érdekében, hogy megmaradjon lángelméjű vezetője, a Kárpátok Géniusza, és neje a Tudományok Elismert Doktora. Ja, bocs, ez egy másik hasonszőrű kollégája volt :P
Én a hivatalos adatokat minimum 5-el szoroznám. Akárcsak Romániában, Magyarországon sem tesztelték a külföldről, fertőzött, már karantén alatt álló területekről hazatérő több ezres tömeget.

Shanarey 2020.03.22. 09:27:15

@Pink Petsch:

Nem tesztelnek eleget, emiatt lesz majd a nagy bumm. S ez ellen a sorosozás, sem segít, mert a "baráti" Kínából jött a vírus.

Ez a számláló is csak addig működik, amíg túl sok nem lesz a fertőzött és a halott, s akkor majd lefagy, jó kommunista szokás szerint. Ahogy Kínában is tették nemrég.

Shanarey 2020.03.22. 09:31:42

A prosti srácoknál nyomulás van egy Momentumos képviselő miatt, mert állítólag nem ment karanténba, pedig olyan helyen járt. Ám a Szegedi dokiról, aki, nem beszélve a kezelt betegekről, a fél egyetemi kart megfertőzte, néma kuss vagy amúgy NER módra.Hiszen ő csak Ausztriában síelt, és fertőzötten kezdett újra dolgozni, majd jöttek a tünetek és a bukta.

2020.03.22. 09:38:43

@Shanarey: A sorosozás mindig segít, ne becsüld túl a "Birkamenet" közönségének értelmi szintjét. Én két elméletet is kidolgoztam, hogyan lehetne az öregemberre kenni ezt az egészet (igen, túl sok a szabadidőm :D), de nem akarok tippeket adni :P :DDD

Hari Seldon 2 2020.03.22. 09:46:30

@Virago_1000:
Bakker, micsoda egy arc vagy! Tényelg nem érzed, hogy mennyire nevetséges vagy, hogy magyarra fordított cikkek alapján jobban értesz a mi belpolitikánkhoz.

puhacica 2020.03.22. 09:49:39

@gabors: "az ehhez hasonlo nevtelen blogok csa a puha cica kategoria a fentiekhez kepest ...." - mire gondolt vajon a kolto?

Bredpitt Monika 2020.03.22. 10:46:43

@Shanarey: sajnos ugy latom, hogy neked lesz igazad, nagyon sokaig tatotta a szajat a magyar kormany, pedig mi mar felkeszulhettunk volna, ha gyorsan kapcsolunk.....

en ezen a heten utaztam (munkaba, mert meg mindig nem vesszuk eleg komolyan ugy latom) es meg most is lattam azsiai turistakat a metroban boronddel fotozkodva, a mult heten olaszokat lattam a 2 es villamoson

a masik pedig, hogy szegyen gyalazat, hogy dolgoznak a magyar eu dolgozok foleg latvan a kinai, del korai eu dolgozok vedo ruhazatat, itt meg egy rohadt maszkot sem kapnak

de azert a katonasag mar be van vetve, holott az osztrakok meg tudjak csinalni, hogy rendorok jarkalnak az utcan es hangszoron figyelmeztetik az embereket,

bar ahogy a magyarok allnak a dolgokhoz, ide ugz latom tenyleg katonasag fog kelleni, de ettol a kormanytol aki meg ebben a helyzetben is lefikazza az ujsagirokat es tovabbra is hazudozik eleg ijesztonek talalom, oszinten remelem hogy most nem fognak visszaelni a hatalmukkal....

Bredpitt Monika 2020.03.22. 10:54:35

@Rayovac: mi bajod van Biden nel, ha valakinek van eselye legyozni ezt a bohocot, az O (szerintem)...

egyebkent olvastam a sorozatod (nem te voltal lepesmez?)

Shanarey 2020.03.22. 11:27:04

@Bredpitt Monika:

Ennél még Putyin is jobban kezeli a helyzetet, pedig ők sem arról híresek hogy nagyon érdekli ha fogy a népesség.
A kormányban valakik úgy gondolják, ez is egy módszer a nyugdíj kifizetés csökkentésére, s ezzel így van a szalmafejű is Angliában.

Hari Seldon 2 2020.03.22. 11:29:37

@kardio1:
FFP-set
Azt gondolom, hogy mindig optimistán kell hozzáállni a dolgokhoz, különben befordulsz. Szóval ha már nem növekszik exponenciálisan a regisztrált esetk száma, az már jó. A kijárási tilalom hatása legalább még pár nap. De ha már nem növekszünk úgy mint az olaszok vagy a spanyolok, az már elég jó, első lépésben.

kardio1 2020.03.22. 12:24:39

@Hari Seldon 2: az meglep, hogy FFP2-t. Egész nap, vagy csak ha gyanús beteget vizsgál? Sok covidos van nálatok ? Nálunk a megyében 63 igazolt eset van
A tömeges szűrést reklamálóknak: az itteni álláspont szerint nem visz előbbre. Csak a már tüneteseket szűrik. A kórházi személyzetet is csak ekkor.
Ha egy teszt negativ, még nem biztos, hogy az illető nem fertőzött. Mennyi időre vonjunk ki egy negativ tesztű embert a forgalomból ?

Shanarey 2020.03.22. 12:50:54

@kardio1:

Ebben van igazságod, de a tesztelés legalább azokat kiszedi, akik már fertőzőek, de még nem betegek. Lásd a Szegedi doki aki haza vágta a fél egyetemi kart és pár beteget, mert nem ment karanténba. Az okosok szerint, kb 30% úgy lesz fertőző, hogy zéró avagy maximum enyhe tüneteik lesznek. A negatív tesztelésű személyt, sacc / kb 7 -14 napra kellene kivonni, utána már vagy kimutatja a teszt, vagy egészséges. De ezt is csak azokra kellene vonatkoztatni, akik kapcsolatba kerültek, avagy kerülhettek egy fertőzöttel. Nem kell elzárni minden embert akit csak elkapnak egy tesztre.

adg 2020.03.22. 12:52:51

@kardio1: tudtommal ez a WHO allaspontja is a tomeges tesztekrol, nem ajanljak. Helyette, ha mar vannak tunetek, akkor elobb kizarni a hasonlo tuneteket produkalo egyszerubb betegsegeket, aztan teszteni csak erre. Mert a tomeges teszt egyreszt eroforrasokat von el, masreszt a negativ teszt elovigyazatlanna teszi az embereket, es kozben lehetnek fertozottek is.
Nem magyarorszag nyugdijascsokkento agyszulemenye ez, tobb orszag sem csinal tomeges teszteket.

gabors 2020.03.22. 12:53:13

@Shanarey: "
Nyugtával dicsérd a napot. Tegnap 103 volt a számlálón a fertőzötteket illetően, ma reggelre 131."

Honaptol meg strategiai super titokka fogja minositeni a fideszgyules (ott lesz valahol aprobetuvel a salataban) ... igy meg kozolni sem fogjak es a fejfakra kotelezo lesz 2020 helyett 2002 vesni (veletlenul) ....

kardio1 2020.03.22. 12:55:04

@Shanarey: én a helyi hivatalos álláspontot írtam le. Utólag okosabbak leszünk, mi a helyes stratégia.
A rektor sztorija elképesztő. Nem is értem, hogy mehetett ennyire szembe a saját maga által jóváhagyott direktívákkal.

kardio1 2020.03.22. 12:56:50

@adg: az utolsó mondatoddal nem leszel népszerű a blogon :)

gabors 2020.03.22. 12:57:27

@puhacica: "@gabors: "az ehhez hasonlo nevtelen blogok csa a puha cica kategoria a fentiekhez kepest ...." - mire gondolt vajon a kolto?"

hat arra hogy aranyosan dorombol, meg arra a p-ve kezdodo es y-ra vegzodo dologra a cica megfelojet azert szoktak a vegere akasztani hogy cenzurazo AI ne szurja ki ...:-)

Shanarey 2020.03.22. 12:58:16

@kardio1:

Arrogancia, és amúgy az illető NER-elvtárs, neki mindent szabad.

Rémlik az a könyv, amelynek címe? "Mik vagytok ti istenek"? Ne vedd magadra, nem neked szánom.

kardio1 2020.03.22. 12:59:44

@Shanarey: nincs is elég teszt itt helyben, ami van, nem gyorsteszt (ezek megbízhatósága egy nagy kérdés), és 24-48 h alatt van eredmény.

adg 2020.03.22. 13:00:12

@kardio1: nem hiszem, hogy olyan baromi nepszeru lennek egy ideje. :)
Valahogy majd csak feldolgozom.

kardio1 2020.03.22. 13:03:38

@Shanarey: A Kende Péter-féle könyvet ne is emlegesd, egy szenzációhajhász valami.

kardio1 2020.03.22. 13:05:40

@adg: az biztos, hogy aki nem áll be a sorba, azt kiveti magából a csorda. :)

gabors 2020.03.22. 13:09:53

@Bredpitt Monika: ".@Rayovac:

.www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/general_election_trump_vs_biden-6247.html

nekem tetszik amit latok...."

Nem derul ki pontosion de "general election poll" okkal az agond hogy NEM igy (mermint general election) valasztjak majd ujra Trumpot hanem az electoral college (allamonkent) ahol apro pici tok feher allamok mint Eszak/Del Dakota Wyoming, Idaho es a tobbi mid-westen joval tobbet szamit mint a partok ... persze csak Floridat kellene

es Biden NEM fog nyerni Ukrajna, Barisma Hunter es Sleepy Joe mindent visz majd a kampanyban....

nem beszelve a most eppen epitgetett kulfoldi/kinai virus elleni harcot egyszemelyben legyozo genius vilag vezerrol keperol ... vorosodo arcval meg az ujsagirokat szemelyesen elkergeto Jezusrol mar nem is szolok

eddig meg lehetett abban bizni hogy a farmerokat eroszone sujto gazdasagi gondok foleg a fentebb emlitett allamokban megingatjak ... de most a soros/kinai/kulfoldi/migrans virus mindent elsoport MINDENT arra lehet majd fogni es az arra adott csodalatos/kitunu valasz miatt megerdemel meg 100 evet mint elnok .... (ja az sem biztos hogy valasztas is lesz majd kiterjesztik a 2016 elsopro valasztasi gyozelmet 2020-ra is a kinai virus miatt)

Shanarey 2020.03.22. 13:18:46

@kardio1:

Igen, így is lehet mondani. De a fickót mégsem perelték sz..rá. Vagyis mégis csak volt valami igazsága. Sajnos tudok néhány hasonló történetet, mert az exem is egészségügyben dolgozik.

Shanarey 2020.03.22. 13:20:42

Na és most jön a legszebb, Orbán a vírus problémát felhasználva tejhatalmat akar. Szép, némely vidéki seggnyaló polgármester, már bemutatta hogy is nézne az ki.

2020.03.22. 13:22:29

@kardio1: Nem kell mindenkit tesztelni, értelemszerűen, csakhogy azokat sem tesztelik, akiket kellene. Két ismerősöm ment haza Ischgl-ből még a karantén előtt (ja, kibaszta őket a munkaadójuk, mielőtt még valaki azzal jönne, hogy-de-miért-is?). Mindketten eléggé be voltak szarva, hogy fertőzöttek lehetnek, és le is jelentkeztek szépen, hogy kezi-csókolom-ischglből-jöttünk-tegnap-teszt-esetleg? El lettek hajtva. Utólag kiderült, mindketten fertőzöttek, persze karanténba mentek otthon a kompetens egészségügyi segítség után, maguktól. Nekik volt ennyi eszük, de sokaknak nem, akik fertőzött, utólag karantén alá vont területekről mentek haza.
A kollégádra, tanato-ra emlékszel még? Őt telibe kapta egy felelősségteljes magyar állampolgár, aki Belgiumból lógott meg. Aggódom érte, mert már napok óta nem jelentkezett.
Még mindig úgy gondolod, hogy tök felesleges a tömeges tesztelés, majd csak ha már légszomjtól fuldoklik a delikvens?

Shanarey 2020.03.22. 13:31:44

@gabors:

Orbán is ezen munkálkodik. Ha rajta múlik, 2030-ig eltart a koronavírus probléma.

Mme Seldon 2020.03.22. 13:44:39

@kardio1:
Sima maszkunk van, FFP2-t erős gyanú vagy igazolt beteg esetén használunk.
A gyerekosztály csendes, nem jönnek a sürgősségre apró bobologie-val.
Elkülönítettünk egy pre-Covid részt a sürgősségen, most definiciószerűen bármilyen légzési problémával jövőt, még az asztmás rohamot is itt vizsgáljuk meg és elengedjük vagy benntartjuk.
És egy Covid részt (a nappali osztályból és a konzultációs szobákból), az igazolt coronavirus-pozitív, kórházi kezelést igénylő gyerekeknek (még nem volt ide felvételünk).
A felnőtteknél elkülönítettek 3 osztályt a Covid-eseteknek (fül-orr-gégészet és 2 hepato-gastro), a réanimation is két részre van osztva (Covid és nem Covid), a statisztikát nem tudom, de a felnőtteknél bőven van pozitív.

Hari Seldon 2 2020.03.22. 14:09:31

@kardio1:
Nyilván, én is tudom, hogy lehet egy ilyen jelenség is akár. De ettől függetlenül nevetséges de amikor idejön egy okoskodó, hogy "aztat ő jobban tudja, mert ezt hallotta..." ( - ja, másfél éve a maffiapárt médiájából. Szóval friss információi vannak.)

Hari Seldon 2 2020.03.22. 14:17:43

@kardio1:
Persze, hogy nem egész nap.

Hari Seldon 2 2020.03.22. 14:23:12

@kardio1:
Megtehette, mert egy fideszes potentát.
Nem várhatunk mást soha egy kontraszelekciós rendszertől.
És: nem lesz következménye, vagy legfeljebb a médiában kicsit ejnye bejnyéznek, de gyakorlatban semmi baja nem lesz.

Hari Seldon 2 2020.03.22. 14:25:47

@kardio1:
Miért? Szerintem is hülyeség, hogy van ebben valami hátsó szándék. Miért lenne? Ez nem érdeke Orbánnak.

Montroyal 2020.03.22. 14:33:15

@gabors: tenyleg , egy jo kis cruise ... még nem tettem el a borondjeimet a taroloba .. :-)

Hari Seldon 2 2020.03.22. 14:38:11

@gabors:
Igazad van, sokan nem értik, hogy nem a Gen Electiont kell nyerni, hanem Pennsylvania-ban meg hozni kell Michigan-t Wisconsin-t. Na most az adatok szerint jelenleg (hangsúlyozom jelenleg) nem Trump vezet. (sőt North Carolina is Biden-é).

Hogy merre fut ki a Coronavirus hatása még kérdéses.

Majd meglátjuk, mert ha Trump minden erőfeszítése ellenére az USA felzárkózik Olaszország mellé esetek számában meg halottakban, akkor az azért üthet nagyot neki is.
Plusz beáll a földbe a gazdaság, legalábbis idei évben biztosan.

Szóval meglátjuk mit lehet ebből a kampányba behozni mint téma. Mi megy át a népeknek? Megmentő, vagy az, hogy sok a halott?

Montroyal 2020.03.22. 14:44:37

@gabors: fejfakra kotelezo lesz 2020 helyett 2002 vesni (veletlenul) ....
ez nem lesz nehez a temetok mar az oligarcha kezeiben vannak ... azota nem lehet othon az urna a halotti por ... fizetni kell a helyet kotelezoen a temetoben ..

Bredpitt Monika 2020.03.22. 16:38:27

@Hari Seldon 2: @gabors: a korona virus nelkul is az egyik legnepszerubb politikus Biden,

az emberek meg emlekezni fognak a kezdetre, a bohoc azt mondta a jarvanyrol az elejen, hogy az ujsagirok fujjak fel az egeszet es ezzel el volt intezve, most mar mondogathatja, hogy we are doing a wonderful job, a vilag fokretenje

tudom, hogy az elektorok hogy mukodnek, de olyan ritkan volt az usa valasztasi tortenelmeben, hogy valaki siman megnyeri a nep altal leadott szavazatokat es megis a masik nyer, igaz olyan is ritkan volt mostanaban, hogy nem 8 evig vezeti az orszagot az elnok, de most fordulhat a kocka, Bidennek van eselye......

Bredpitt Monika 2020.03.22. 16:40:36

@Bredpitt Monika: akarom mondani siman gyoz a nep altal leadott szavayatok alapjan (ha mar fogalmazas)

gabors 2020.03.22. 17:11:25

@Bredpitt Monika: ""az emberek meg emlekezni fognak a kezdetre, a""az emberek meg emlekezni fognak a kezdetre, a"

dehogy fognak .... az emberek itt is hulyek hulebbek mint gondolod... az amerikaiak is megerdemlik azokat akiket megvalasztanak ez nem egy hungarikum....

"tudom, hogy az elektorok hogy mukodnek, de olyan ritkan volt az usa valasztasi tortenelmeben, hogy valaki siman megnyeri a nep altal leadott szavazatokat es megis a masik nyer,"

ez elmult 30 evben ez ketszer is elofordult mind a ketszer demokrata jelolt volt ... csak az egyik volt Hillary (ha kell segitseg ki volt a masik szolj ...)

"igaz olyan is ritkan volt mostanaban, hogy nem 8 evig vezeti az orszagot az elnok, de most fordulhat a kocka, "

Az elmult 50 evben ez mar ketszer elofordult ... persze nem tudom nalad mi a mostanaban....

"Bidennek van eselye......" persze nekem is lenne csak nem szulettem amerikainak ....

burgener 2020.03.22. 17:58:03

@gabors: Az elmult 50 evben ez mar ketszer elofordult ... persze nem tudom nalad mi a mostanaban....

4-szer: Nixon, Ford, Carter, id. Bush

Bredpitt Monika 2020.03.22. 18:22:49

@gabors: ez a 8 evig volt elnok szerintem neked most nem ment at, ott van a mondatban, hogy nem 8 evig vezeti az orszagot, ez volt ritka mostna'ban, hiszen egymas utan zsinorban 8 evig volt elnok, Reagan, id Bush, Clinton ifj Bush, Obama es most remelhetoleg csak negy evet kap a bohoc..

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.22. 18:58:27

"Emiatt a jövő hét nagyon izgalmas lesz." es tarsai

nyilvan mindenki annak drukkol, hogy keves magyar beteg es aldozat legyen. nem hinnem, hogy itt barki betegseget vagy halalt kivanna masoknak, csak hogy azt mondhassak, hogy a patasorban hogy pofara esett.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.22. 18:58:27

index.hu/belfold/2020/03/22/orvosi_kamara_szegedi_rektor_koronavirus_fertozes_etikai_eljaras/

egyebkent kinek kellene meg lepnie es mit, hogy megnyugodjon a fideszberencezo korus? mit lepnek erre egy un. fejlett demokraciaban?

Mikkamak 2020.03.22. 18:58:27

@Virago_1000: Nem oda húzódtak le, hanem ott laktak és vesztették el az otthonukat, mert magasak a lakhatási költségek. Más meleg hely is van az USA-ban és a hideg helyeken is vannak hajléktalanok.

felső határ nincs 2020.03.22. 18:59:01

Kicsit santitanak az intezkedesek

A koronavirus a gazdasagilag inaktiv oreg es beteg embereket oli meg

Ezert bezarjak a gazdasagilag aktivakat. Logikus, hiszen a valodi cel a minnel nagyobb gazdasagi valsag okozasa, amire hivatkozva majd tovabb csorbitjak a szabadsagjogokat, mint anno 2001 utan, es aztan ugy is felejtik.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.22. 19:16:15

@felső határ nincs: mi volt 2001-ben olaszorszagban, franciaorszagban, nemetorszagban, nagy britanniaban, los angelesben stb?

gabors 2020.03.22. 19:36:42

@Bredpitt Monika: "8 evig volt elnok, Reagan, id Bush, "

bocs ha nem tudtad de id Bush CSAK 4 evig volt mig Reagen elott Carter is CSAK 4 evig volt ..

szoval PONTOSAN irtam le a helyzetet ne agodj szoltam is ha segitseg kell szolj ....

szoval mi a mostanaban nalad mert ha csak Reagan mar akkor sincs igazad ...

gabors 2020.03.22. 19:42:52

@burgener: igazad van az 50-be belefer Nixon is bar ot ujra valasztottak vagyis hatareset ... nem akartam elmult 40 evet irni mert ugye Carter elnok volt 77-81 Januar ....

Budapest a kutyaszar városa 2020.03.22. 19:56:07

@Hari Seldon 2: Te pedig nem érted azt, hogy az elhunytak számát nem önmagukban kell nézni, hanem a lakosság létszámához viszonyítva. Tehát az USA-ban lakosság-arányosan több elhunyt "lehet" mint Olaszországban.

Hari Seldon 2 2020.03.22. 22:45:56

@Budapest a kutyaszar városa:
Miért ne érteném?
Tudom, hogy a lakosságarányos adat talán még fontosabb is. Szerintem valakivel összetévesztettél.

Egyébként meg: a kb 20 milliós New York Államban van 15 000 fertőzött. - de mint mondtam, nem állítottam, hogy ne kéne azt figyelni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása