oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. december 08. 06:30,  Magyarországon ragadva 51 komment

2019. december 08. 06:30 Határátkelő

Magyarországon ragadva

Van az úgy, hogy az ember „ott ragad” egy országban – vagy azért, mert nincs igazán ereje lépni, vagy csak mert „úgy alakult”, vagy éppen nincsen semmilyen különösebb ok továbbmenni.

Mi az az öt dolog, ami a leginkább hiányzik Magyarországról? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

budapest_hid_alol_foto_puhacica.jpg(Fotó: Puhacica)

Ez történt a Végtelen… talán szerzőjével és családjával is, akik Magyarországon „ragadtak”, mert a gyerekek örültek, nekik pedig nem volt éppen semmilyen komolyabb indok a költözésre. Így aztán arra gondoltak, maradnak egy darabig…

„Sokan kérdezitek, hogy végleg hazaköltöztünk? Ezt így nem mondanám. Amit megtanultam az élettől eddig, hogy nem kell eldönteni semmit véglegesre. Most itt vagyunk, szoktam mondani.

Átmenetileg, hosszabb vagy rövidebb időre, mindegy, mert bármikor tovább mehetünk. És ez a gondolat nagyon sokat segít átvészelni a sok abszurditást, idegesítő eseményt és fojtogató életérzést itthon. Testben és szívben inkább vagyok jelen, mint szellemben.

Globális nemzetközi szervezetnek dolgozom, napi nyolc órában angolul beszélek a világ különböző pontjain élő emberekkel, ha a városba megyek a belvárosba, ahol leginkább turistákat látok, az óvodánk tökéletesen zárt kis Paradicsom, a waldorfos közösség védelmező burkában és vannak itt még páran a barátaim közül, akikkel újra összejárunk és újak is, akikkel közös terveket szövünk. Ezen kívül van a család, ahol a szívem tartom.

Szóval mondhatni a kakaó habját igyekszem lefölözni a Magyarországon való tartózkodásról. Hiszen tudjuk, Budapest tökéletesen alkalmas egy kis nyaralásra, a közeli hegyek kirándulásra, a Duna evezésre, a romkocsmák, színházak, koncertek szórakozásra, ezerféle éttermek gasztrotúrára. Szóval most ez.

Azért óvatos vagyok, ritkán lépek ki a köreimből, mert így is gyűlnek a felhők és nem tudom meddig bírom fenntartani a zárt burkot, ami körülvesz, nem belefolyni, csak kicsit érzékelni, kívülről figyelni, mint egy turista, mint egy átutazó. Igyekszem tartani magam. Átutazónak.”

Az eredeti bejegyzést ide kattintva olvashatjátok el.

Egy arctalan ország

Vannak országok, amikről jól körülhatárolható kép él a köztudatban, és vannak országok, amikről nem – mondhatjuk, hogy arctalanok. Thaiföld nevéhez például a legtöbben paradicsomi tengerpartokat társítanak, Németország mellé fachwerk házakat, Brazíliához pedig óceánparti strandokat, ahol a helyiek bossa novát pengetve isszák a koktélt. Ezzel szemben Malajziának vagy Uruguaynak mintha nem lennének kiemelkedő, figyelemfelkeltő vonásai – legalábbis Elvira szerint, aki idén ősszel járt az országban.

malajzia.jpg

„Malajziába 2019 októberének első felében érkeztem meg, és Penangen léptem be az országba. (...) Penang soknemzetiségű és multikulturális hely – ahogyan Malajzia is, legalábbis a nagyvárosi részeken (a falvakban jellemzően a maláj lakosság dominál).

Ahogy Penang a gyarmati időkben egyre fontosabb szerepet töltött be a kereskedelemben, illetve egyre erősödött a sziget gazdasága végig a 19. század során, majd a 20. században is, a sziget a kínai bevándorlók egyik kedvelt célpontjává vált.

Így a muszlim vallású maláj lakosság mellett a – jellemzően buddhista – kínai lakosság is nagy teret nyert. Egy időben a sziget lakosságát többségében kínaiak alkották. (...)

Harmadik színfoltként a 19. század második felétől egyre nagyobb számban jelentek meg az indiaiak.

Ugyanis mivel a kínaiak üzleti vállalkozásokat vittek, és a malájok inkább a földművelésben jeleskedtek, nem volt senki, aki az igazán nehéz fizikai munkákat elvégezte volna, mint amilyen a vasútépítés, a bányászat, vagy a Cameron-felföldön a teaföldek embert próbáló gondozása.

Ezért a britek betelepítettek az országba egy sereg indiait (jellemzően tamilt) Dél-Indiából, akikből Penangra is jutott.

Penang etnikai arányai – Malajzia egészétől eltérően –: a lakosság 2/5 része maláj, 2/5 része kínai gyökerű, és 1/10 része indiai gyökerű (forrás). A lakosság megoszlásának egész Malajziára vetített adatai: a becslések szerint 50% maláj, 24% kínai, 8% indiai (főleg tamil), a maradék százalékokon pedig kisebb, jellemzően az esőerdőben, illetve Borneó szigetén élő etnikai csoportok osztoznak.

Ez a történelmi háttere annak, ami miatt én olyan remekül éreztem magam Malajziában, és különösen Penangen. Georgetownban teljesen természetes, hogy az indiai muszlim építészet stílusában épült mecsettől néhány percnyire színes hindu templom áll Little Indiában, a következő sarkon pedig, immár Chinatownban kínai épületek, köztük szentélyek találhatók sárkánnyal a tetejükön. Mindezt pedig keretbe fogják a gyarmati kori házak, amelyek közül sajnos sok igen rossz állapotban van.

Szent épületek

A szakrális épületek nem holmi kirakatok, hanem pontosan arra használják őket a helyiek, amire rendeltettek. A mecsetekből messzire hallani az imára hívó müezzint, és bármikor érkeztem egy mecsethez, mindig láttam bent imádkozókat, amint Mekka felé fordulva térdepelnek (a mecsetekbe be is mehettem, ha felvettem a rendelkezésre bocsátott hosszú csuklyás köpenyt).

A hindu templomban, ahol a színes szobrokon keresztül szinte az egész hindu mitológia megelevenedik, reggelente asszonyok üldögélnek és találkoznak, este pedig családok érkeznek imára.

A kínai szentélyekbe is be-betértem, sőt elkirándultam a várostól kissé távolabb található új, színes, nagyszabású Kek Lok Si buddhista templomegyütteshez is, amit Kuan-jin bódhiszattva tiszteletére emeltek. (...)

Gasztronómia

Penang, sőt egész Malajzia híres a gasztronómiáról. Ki-ki a saját ételét eszi: a malájok többnyire nasi lemakot (amely egy kókusztejjel készített rizsből, pirított szardellából, uborkából álló étel, melléje általában csirkét szolgálnak fel); a kínaiak tésztákat, tésztás leveseket és egyéb kínai ételeket, mint például az édes-savanyú szósz rizzsel; az indiaiak pedig curryt, daalt, naant és még mindenféle jót, massala teával vagy mango lassival kísérve.

A különböző etnikumok konyhája az évtizedek, évszázadok alatt hatott egymásra, és immár olyan érzése lehet az embernek, mintha mindennek lenne egy pici indiai beütése, fűszeressége. Gazdag ízvilág a malajziai, bőven adagolja a távol-keleti fűszereket, amelyek kereskedelmében sokáig fontos szerepet töltött be az ország.

Nyelv

Ahogy mindenkinek megvan a maga konyhája, úgy mindenki a saját nyelvét használja. A malájok malájul beszélnek; a kínaiak valamelyik kínai nyelvjárást, például a kantonit használják, attól függően, hogy felmenőik Kína melyik részéről érkeztek eredetileg (azok pedig, akik kínai óvodába, ill. oktatási intézménybe járnak, a Kínában hivatalosnak számító mandarint tanulják); az indiaiak is saját nyelvükön beszélnek (többségük tamilul).

Sokan tudnak legalább néhány szót angolul, bár bevallom, én magasabb színvonalú angol nyelvtudásra számítottam itt. A hiányos angoltudás miatt viszonylag kevés olyan helybélivel találkoztam, akivel mélyebb beszélgetéseket tudtam folytatni, de szerencsére azért sikerült néhányszor.

Angol nyelvtudás terén inkább a túlélő szintre érdemes számítani Malajziában, és ha az ember ennél kedvezőbb benyomásokat szerez, akkor örülhet a pozitív meglepetésnek.”

A teljes posztot rengeteg fotóval, itt találjátok.

Harmincadik születésnap Palermóban

Nemrég ünnepelte 30. születésnapóját a Luxemburgban élő Vera (ezúton is sok boldogságot neki!), amit egy palermói kiruccanással ünnepeltek meg.

palermo.JPG

„Oda-vissza szuper, zökkenő- és gyakorlatilag késésmentes utunk volt, ezt csak azért tartom fontosnak megemlíteni, mert Ryanairrel mentünk, és legyen velük kapcsolatban valami pozitív megjegyzés is (ez nyilván nem kompenzálja azt, ahogy a munkavállalóikkal bánnak). Érkezéskor azonnal hunyorognunk kellett a napsütésben, szavak nincsenek rá, hogy mennyire jólesett!

Bevonatoztunk a városba és gyorsan elfoglaltuk a szállást - egy nagyon kedves középkorú házaspár által üzemeltetett bed&breakfast, minden teljesen oké volt a hangszigetelést kivéve: ahányszor valaki kinyitott vagy becsukott egy ajtót, mindenki hallotta többkilométeres körzeten belül. Nyilván ki lehet bírni, de azért reggel/este nem esett túl jól.

A házaspár nem igazán bírt semmilyen idegen nyelven kommunikálni, de a pasas telefonján volt google translate, úgyhogy amikor teljesen tanácstalan volt, akkor abba írta bele a mondandóját :D Szerencse, hogy mi azért nagyjából értettük, mit mond.

A felesége nem is próbált más nyelven beszélni, hihetetlen vehemenciával és kedvességgel beszélt hozzánk olaszul, ahányszor alkalmat talált rá. Mondjuk a 60%-át értettük. :D

Őszintén szólva nem volt túl jó benyomásunk a városról így pár óra után: rengeteg a szemét, a kutyaszar, de ami ennél még rosszabb, hogy az autók egy számunkra teljességgel követhetetlen logika (?) szerint közlekednek.

Sávok szinte sehol sincsenek felfestve, a zebra előtt nemhogy nem állnak meg, de csak épphogy lassítanak, a dugóban dudálnak, mindenhova „parkolnak”, ahol ott egy talpalatnyi hely (sarkok incl.), nem ritka, hogy a járdára merőlegesen parkoló autók mögött még ott áll egy vagy két autó a járdával párhuzamosan... Ők nyilván látják a logikát, nekünk nem sikerült fölfedezni.

Amúgy vannak buszok meg metró is talán, mégis az volt a benyomásom, hogy mindenki inkább vezet, és hiába vannak tele az utak, a parkolók is mind csordultig.

Na mindegy, mi azért lelkesen bandukoltunk föl és alá és élveztük az egyre halványodó napsütést. A biztonságérzetem/ünk amúgy még a legszűkebb sikátorban is abszolút 100%-os volt. (...)

Keddre már csak a hazaút maradt. A házigazdáink annyira cukik voltak, hogy amikor hétfőn megtudták, hogy nem leszünk ott kedd reggel már a reggelikor, direkt csak nekünk hagytak ott ennivalót, hogy ne menjünk el üres gyomorral.

Lehet, hogy a kártyás fizetést nem bírták beüzemelni és képtelenek két értelmes szót kinyögni angolul, de hihetetlen segítőkészek és kedvesek* voltak végig. (*ha jól értettük őket, ugye).”

A teljes posztot érdekes fotókkal itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Olaszország Magyarország Malajzia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1115342360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2019.12.08. 08:17:26

A Ryanairrel nem az az elsődleges probléma, ahogy a munkavállalóikkal bánnak. Teljesen felesleges kompenzálni velük a kapcsolatos negatív véleményeket, eléggé virágzik a cég, ami annak a jele, hogy túl sok pozitív vélemény van róluk.

tsabus UAE 2019.12.08. 09:52:16

@Arthamyr: Az igenytelen tomegeket, igenytelen modon kiszolgalo tarsasag. Minden masra ott a MasterCard...

SzZoole 2019.12.08. 10:34:37

Ah, Malajzia, Sandokan a maláj tigris, gyerekkorom egyik kedvenc sorozata :-)

Benikuty 2019.12.08. 10:44:45

@ZooLeka: Ah, Magyarország, Puskas, gulash...

Hari Seldon 2 2019.12.08. 10:50:36

@tsabus UAE:
Az a baj, hogy mi például öten már "tömeg" vagyunk. - És nem mindegy, hogy a 20 Euro-t szorzod meg 5-el, vagy a 120-at.
Főleg, ha két három havonta van iskolai szünet és akkor kell repülnünk.

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.08. 11:04:29

Egyszeruen nem ertem nehany ember miert lelkesedik egy koszos, budos, igenytelen, lerobbant olasz varosert.

Nekem buntetes barmely olasz varos. A legrosszabb gyerekkoromban volt (80as evek) mikor a szuleim vegig rangattak olaszorszagon turistaskodni. Meg egy ilyen lepukkant orszag nincs Europaban, az alban Nirvanat leszamitva

Csodabogár 2019.12.08. 11:12:29

A Malajzia rész nagyon érdekes és informativ volt. Kicsit fiatalabb lennék el is mennék, mert ott nem voltam soha.:-(

Magyarországon addig lehet jól élni, míg megvan a tudat, hogy ha nem tetszik elmehetsz. Nincs korlátozás és vasfüggöny. Ez nekem talán máshol is fontos lenne, mert nekem kell a szabadság érzete.

Arthamyr 2019.12.08. 11:40:41

@Hari Seldon 2: Ez a repülés is kb. olyan, mint a karácsonyi vásár.

Herr Géza 2019.12.08. 12:48:33

@Csodabogár: Informatív? Az ilyenekre gondolsz.

“a falvakban jellemzően a maláj lakosság dominál”
vagy
“ A szakrális épületek nem holmi kirakatok, hanem pontosan arra használják őket a helyiek, amire rendeltettek.”
és
“ Ki-ki a saját ételét eszi: a malájok többnyire nasi lemakot ....; a kínaiak tésztákat, tésztás leveseket és egyéb kínai ételeket, ....; az indiaiak pedig curryt, daalt, naant és még mindenféle jót, massala teával vagy mango lassival kísérve.”
De ez sem nélkülez egy csomó új infót:
“ mindenki a saját nyelvét használja. A malájok malájul beszélnek; a kínaiak valamelyik kínai nyelvjárást...használják...; az indiaiak is saját nyelvükön beszélnek .....”
:))))

puhacica 2019.12.08. 13:21:51

@tsabus UAE: attol, hogy valaki nem engedheti meg maganak a dragabb jegyet, vagy csak koltseghatekony megoldasra torekszik, meg nem jelenti azt, hogy igenytelen.

tsabus UAE 2019.12.08. 13:49:26

@Hari Seldon 2: Ha a legfőbb elvárás az, hogy olcsó legyen, akkor az - habár érthető és teljesen elfogadható ok - nem az igényesség csúcsa. Vagyis továbbra is fenntartom, hogy a hagyományos légitársaságokhoz képest (mondjuk, néhány fapadoshoz képest is) igénytelen a fent említett társulat. Az utazóközönséggel kapcsolatban is maradok az eddigi véleményemnél. Noha igaz, hogy én is repültem már velük eleget, de beismerem, akkor én is igénytelen voltam (és leszek legközelebb), mikor semmi mással nem törődtem, csak hogy több maradjon a malacperselyben.

tsabus UAE 2019.12.08. 13:57:27

@puhacica: Pont azt jelenti, mert ha igényesnek tartja magát az ember, akkor nem csak az a fő szempont, hogy A-ból B-be olcsón eljusson, hanem fontosak a többlet szolgáltatások is. Azért pedig mélyebben a zsebbe kell nyúlni. Bár igaz, hogy az autóstoppos utazáshoz képest, a fapados repülő valóban sokkal igényesebb.
Ismét leírom: A fapadossal repülés gyakran kényszer, gyakran egyéb komoly megfontolások állnak mögötte, hogy végül azt választjuk - ez mind tiszteletreméltó és elfogadható.
Igényesek viszont semmiképpen nem lehetünk, mert ennyi pénzért nem is igen lehetnek plusz igényeink. Ilyen egyszerű...

Csodabogár 2019.12.08. 14:09:26

@Hari Seldon 2: Azért nem hiszem, hogy 600 EUR egy normálisabb utazásért, a földbe döngetne titeket. 100 EUR az kevesebb de nekem biztos nem érné meg a kényelmetlenség a különbözetet.

@Herr Géza: Nem arra gondoltam, hogy nem is tudtam, hogy malajzia ilyen sok szinű sok vallásu sok nyelvű. Ilyen tájékozatlan vagyok én a nagyvilágban.:-(((

Arthamyr 2019.12.08. 14:27:58

@tsabus UAE: Nem tudom, mi az igénytelenebb, átszállással utazni, vagy Ryanairrel. :/ Szóval sajnos ez nem mindig csak malacpersely kérdése.

A többlet szolgáltatások repülőn nem kritikus fontosságuak, a baj inkább az, hogy a Ryanair az alap szolgáltatást sem mindig oldja meg, hogy A-ból B-be elvigyen, mert néha inkább C-be visz, néha nem visz el, esetleg csak a csomagod jön napokkal később. És míg ez megesik "normális" légitársasággal is, azok utána igyekeznek mitigálni a neked okozott kellemetlenséget, a Ryanair annyira nem töri magát.

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.08. 14:40:38

@tsabus UAE: igeny az lenne, csak nem lehet mindenki Randy Andy, hogy a baratja maganrepulojet hasznalja.
A royal familyn kivul ezek szerint minkenki igenytelen. Ez van.

tsabus UAE 2019.12.08. 14:43:57

@Arthamyr: Mint mondtam, vannak kényszerítő körülmények és gazdasági megfontolások, amik minden további nélkül tolerálhatók. Ha viszont a fapadossal utazók többségét csak az ár érdekli - márpedig látjuk, hogy az - és csak a kisebbség használja kényszerből, akkor az "igénytelen tömegek" kategória simán tartható. A "nem érdekel, hogy pontatlan, udvariatlan és visszaél az erejével, de olcsó" és az "igényeim vannak a légitársasággal szemben és erre áldozok is" egyenletnek nem létezik megoldása.
Ezt az ellentétet a következő mondat tudja feloldani: Igényes vagyok, mikor tudok, de időnként igénytelen módon ezt a sz@rt kell használjam...

Arthamyr 2019.12.08. 14:59:42

@tsabus UAE: A Ryanair külön kategória a fapadosok közt is (ok, lehet, hogy van más is ott, de azokat nem ismerem), a legalul.

Viszont az a baj, hogy ha az ember nem szívja meg, és minden rendben megy, akkor igazából marginális különbség van a szolgáltatásuk és a rendes turistaosztályok közt. A rendellenességek esélye nagyon kicsi, így ezt az emberek többsége figyelmen kívül hagyja (és alapvetően ez racionális döntés is, nem feltétlenül igénytelenség, hanem ennyiért megéri felvállalniuk ezt a kockázatot, főleg ha teljesen figyelmen kívül hagyják), így ezt csak szabályozói oldalról lehetne megoldani.

Golf2 2019.12.08. 15:13:40

Off.Pogány Judit: Nem gondoltam, hogy 30 év demokrácia után úgy fogom érezni magam, mint a 60-as, 70-es, 80-as években...Holnap este színésztüntetés Pesten.

2019.12.08. 15:39:54

@Arthamyr:

"Nem tudom, mi az igénytelenebb, átszállással utazni"

Ezt az átszállás dolgot nem értem. Ha nincs közvetlen járat, akkor például át _kell_ szállnod, nem?

Ugyanígy, ha már átszállsz, @tsabus UAE: lehet, hogy a menetrend miatt fapadost _kell_ választanod (hacsak nem akarsz megaludni félúton/harmadúton).

Szerintem a fapadosokkal az van, hogy ha az ember ritkán utazik, akkor tökmindegy, kibírja azt is, kit érdekel (meg eleve, olyankor nem is feltétlen tudja, hogy van különbség, vagy hogy mi a különbség), de állandóan azzal szopatni magadat borzalom szerintem is.

Arthamyr 2019.12.08. 15:54:23

@Nagy kámpics: Arra gondoltam, amikor csak a Ryanair (vagy valamelyik hasonló tróger társaság) üzemeltet közvetlen járatot, tehát itt hiába van nehéz persely, nem igazán segít.
Kivéve persze, amit @Se vasalo se munka: írt, de elég szigorú minden magánrepülőgéppel utazás alatti szintet igénytelennek minősíteni.

Egyébként szerinted mi az, amitől a fapados borzalom, a sima turistaosztály meg jó (figyelmen kívül hagyva a rendhagyó eseteket)?

2019.12.08. 16:11:44

@Arthamyr:

"Egyébként szerinted mi az, amitől a fapados borzalom"

Nem'tom, mindentől, az elejétől a végéig minden rossz(abb).

Becsekkolni is nehezebb, nagyobbak a sorok, a leglepattantabb, legótvarabb részéről indulsz a reptérnek, vagy gyalogoltatnak 20 percet, eleve esetleg valami kisegítő reptérre érkezel, állandóan résen kell lenned, mert le akarnak húzni és be akarnak csapni, késnek, amikor felszállsz, néha még szó szerint meleg az ülés a leszállók után (vagyis nyilván takarítva sem volt), tömeg van, zsúfoltság van satöbbi.

Egy nyomorult, szutyok szar szerintem (és egyébként én már választottam átszállást csak azért, hogy ne kelljen a közvetlen fapadossal menni, ez nem tudom, hogy akkor most igényes-e vagy igénytelen).

Feltételezem, egybe kell, hogy csengjen a te élményeiddel is, ha ennyire lesújtó a véleményed a ryanairről.

puhacica 2019.12.08. 16:19:43

@tsabus UAE: az enber anyagi helyzete es igenyessege nincs osszefuggesben. nem kovetkezik egyik a masikbol.

nekem a ba es a ryanair nem nyujtott nagyon kulonbozo szolgaltatast, a ba jaratan kaptunk valami szar szendvicset, illetve lattuk a monitoron, hogy merre jarunk. baromi igenyesek voltunk kozben. ja, nem.

taga20 2019.12.08. 16:20:55

@Hari Seldon 2: szerintem lassan el kell felejtenetek eszt a repkedést, mert szétkülditek a klímát.

remélem világos voltam?!

Arthamyr 2019.12.08. 16:30:49

@Nagy kámpics: Nem annyira cseng egybe.

"Becsekkolni is nehezebb, nagyobbak a sorok, a leglepattantabb, legótvarabb részéről indulsz a reptérnek, vagy gyalogoltatnak 20 percet, eleve esetleg valami kisegítő reptérre érkezel, állandóan résen kell lenned, mert le akarnak húzni és be akarnak csapni" - Pl. ezek nem állnak meg a Ryanaires utazási "élményeimre", és az összes fapados utazásom velük volt.

"késnek, amikor felszállsz, néha még szó szerint meleg az ülés a leszállók után (vagyis nyilván takarítva sem volt), tömeg van, zsúfoltság van satöbbi." - Ezeket meg, a takarítás standardjaitól eltekintve kb. ugyanolyan gyakorisággal tapasztaltam rendes légitársaságok turistaosztályainál is. Szóval nem nagyon látom a különbséget, bár én nem utazom sűrűn, heti/havi rendszerességgel (és ha minden jól megy, a jövőben szinte semennyit nem kell majd), és fapadossal csak akkor megyek, ha nincsen más, szóval a minta elég kicsi.
Amiben tapasztaltam különbséget, és ott ég és föld volt, az a rendkívüli helyzetek kezelése.

Amit látok, hogy a nem fapadosok standardjai estek (a kétezres évek elejéhez/közepéhez képest), ez szerintem a fapadosok által keltett versenynek is köszönhető.

Nem én vezettem be az igénytelenséget a beszélgetésbe, én az átszállást nem tartom annak, de számomra sajnos nem elfogadható opció az, hogy az utazás 7 helyett mondjuk 13 óráig tartson, egy átszállás kényelmetlenségével és kockázatával megfejelve.

Arthamyr 2019.12.08. 16:34:23

@puhacica: Hasonló a tapasztalat a kettőt összehasonlítva. :) Bár nem szendvicset adtak, viszont nem hinném, hogy az étel miatt a BA bekerülne a Michelin kalauzába.

puhacica 2019.12.08. 16:58:38

@Arthamyr: valoszinuleg nem is az a celjuk, de egyetertek. :)

Csodabogár 2019.12.08. 17:32:33

@Nagy kámpics: Teljesen a te véleményeden vagyok. Egyszer utaztunk fapadossal, Wizzair, pont a direkt út miatt, de soha többet. Inkább átszállunk.

Csodabogár 2019.12.08. 17:40:06

@Arthamyr: "Amit látok, hogy a nem fapadosok standardjai estek (a kétezres évek elejéhez/közepéhez képest)"
Bizony nagyot estek. Mikor beindult az easy jet valamikor 2000 körül, remekül repkedtem vele Budapest Berlin közt. Nem volt vele semmi baj. De ami most van, az nem fehér embernek való, szerintem.

dikusz. 2019.12.08. 18:12:19

@ZooLeka: Sandokanba annak idején sok női hölgy szerelmes volt.:)

taga20 2019.12.08. 18:22:53

@Galuska Galagonyovich:

a csuti mindent államosítani akar. remélem örülsz neki!

Platonica 2019.12.08. 18:28:35

@tsabus UAE: Ez egy nagyon beszukult, mar-mar sznob megnyilvanulas, bocsanat. Nem tartom magunkat igenytelennek, es egyaltalan nem az ar-ertek a donto, de nekunk nincs mas, csak egy darab fapados direkt jarat, az is min. masfel ora vezetesnyire tolunk. Ryanair. Legalabbis Mo-ra, ahova evente tobbszor repulunk.

Nemreg ugy hozta a sors, h Bristish Airways-zel mentunk, eletunk egyik legrosszabb elmenye volt, pedig nem keves levegoben megtett ut van mogottunk. Nekem a Ryanair-rel az a tapasztalatom (hangsulyozom) utaskent, hogy az elmult 10-12 evben jobb lett. Nem nagyon volt negativ elmenyunk. Szoval en tuti nem fogok beallni a jajdesz*r parroting korusba.

SzZoole 2019.12.08. 19:12:02

Na akkor igényeskedjünk :-)
Az elmúlt 10 évben kb százszor repkedtem oda vissza csak Wizzair-el.

Luton reptere 20 perc autóval. A repjegy általában £30-40 oda-vissza( volt már £16.99 és £80 is)
Debrecenbe közvetlen járat van, mivel nyíregyházi vagyok( nem szarházi) így ez ésszerű.
Debrecenben leszállok és kb 50 perc és otthon vagyok.

A repülési idő általában 2 óra 20 perc.

Na most ha igenyeskednek, akkor Heathrow-rol repkednek.

Heathrow, ha nincs nagy forgalom az M25-on( mindig van) 1 óra.
A return repjegy kb £150-200. A repülési idő szinten 2 óra 20 perc, csak Ferihegyre, onnan a trasfer 12 ezer forintért visz Nyíregyházára és plusz 3 óra az út egy pihenovel.

Na mos ha az igénytelen wizzel megyek, akkor reggel hatkor ébredek, 7:00-kor már a reptéren vagyok, 8:40-kor indul a gép, délben már Debrecenben vagyok, délután egykor már otthon eszem a jó kis hazai igényes gulyást :-)

Ha Heathrow-rol indulna a gépem reggel 8:40-kor akkor 5:00-kor kellene ébrednem, vagy korábban, legkésőbb 6:00-kor el kellene indulnom, vagy korábban, ha nem lenne nagy forgalom akkor 7:00-kor ott lennék, vagy később.

8:40-kor indulna az igényes BA, £150-200 ért kapnék egy igényes szikkadt szendvicset, délben Ferihegyen lennék, a transferes felvenne valamikor és délután 3-4 között már otthon is lennék :-)

Hat tudod mit csabika, sem a pénzem sem az idom ellensége nem vagyok :-))

Egy igényes mondókák igényes csabikanak;

Csa-csa-csa, csabika, húzd a pöcsöd a csacsiba, jó igényesen :-)))

CSAK VICC VOLT

SzZoole 2019.12.08. 19:15:10

@dikusz.: es a hölgyies nők? :-))

Arthamyr 2019.12.08. 19:37:30

@Csodabogár: Én a "nem-fapadosokról" írtam, az easy-jet fapados tudtommal.

Arthamyr 2019.12.08. 19:41:52

@Platonica: Ez nem "parroting kórus", hanem a valóság pontos leírása. Persze addig, amíg nincs "meglepetés", ez nem fog pofán verni senkit, így csak azt érzékeli, hogy a Ryanair teljesen jó.

SzZoole 2019.12.08. 20:43:27

british airways igényes videója

Csak erős idegzetűek nézzek !!!

youtu.be/bz4qmMBlmA4

Arthamyr 2019.12.08. 20:46:30

@ZooLeka: Miért kell ehhez erős idegzet? A kommenteket elolvastad a video alatt?

SzZoole 2019.12.08. 20:58:24

@Arthamyr: van akinek nem bírja a gyomra

Arthamyr 2019.12.08. 21:21:31

@ZooLeka: Hát gyomor már inkább kell hozzá. :)

Valószínű ez az utasoknak köszönhető, kellően civilizált emberek kellenek hozzá. Szerencsére hasonlón igényes csapattal még nem utaztam, ilyen még a legigényesebb máv kocsikban sem szokott lenni... :)

Taxomükke (UK) 2019.12.08. 21:26:43

Ugy latom, BA-val nem utaztatok mostanaban.
Europan belul nem adnak enni. Penzert vehetsz kajat, igenyes M&S kajat, ami persze hűtve van, szoval szar.

dikusz. 2019.12.08. 21:52:48

@ZooLeka: Olyanokat nem ismerek...

Platonica 2019.12.08. 22:34:34

@Arthamyr: Sajnos az. Parszor belefutottam az elmult evekben hasonloba, es rakerdeztem, mikor utaztal Ryanair-rel utoljara, valasz en nem szoktam, csak 1x regen, de hallom/olvasom...
Nos, nekem a sajat tizeneves tapasztalatom good enough, a szajhagyomanyt meghagyom a tobbieknek.

Arthamyr 2019.12.08. 22:54:22

@Platonica: Nem az, csak sima tényközlés.

Te kételkedsz a különböző hírportálok valóságtartalmában? Szerinted azokat csak úgy kitalálják valamiért? Vagy pusztán véletlen, hogy a Ryanair (és társai) erősen felülreprezentáltak a patkányságoknál?
Nekem viszonylag friss személyes (rossz) tapasztalatom van, de nem gondolnám, hogy az perdöntőbb lenne, mint az általad elbagatellizált "hallom/olvasom" típusú dolgok. Okos ember más hibájából tanul, már ha van rá lehetősége, megértem, hogy neked pl. nincs (nekünk sem volt egy időben elfogadható alternatíva), de ettől még az egy patkány légitársaság marad.

Ha a saját tizenéves tapasztalatodat good enough-nak tartod, azon csak az segíthet, ha egyszer realizálódik a kockázat, amit Ryanairrel utazás jelent. Mint mondtam, amíg nem húzzák elő a vis major kártyát, addig ez nem érzékelhető igazán. Valószínűleg kb. ugyanakkora eséllyel késnek/visznek rossz helyre stb., mint bármely más társaság, és ez igen kicsi, a különbség meg csak akkor látható, ha egy ilyen esemény bekövetkezik, azt hogyan kezelik.

tsabus UAE 2019.12.08. 23:01:28

@ZooLeka: @Platonica: Hat nem irom le ujra akkor se ! Ugorjatok neki az olvasasnak ismet ! Valahogy nem jott ossze a szavaim ertelmezese...
Zolika, te pedig ne az en micsodammal foglalkozz, hanem probalkozz nokkel. Uj elmeny, tudod...

Platonica 2019.12.08. 23:12:20

@tsabus UAE: Ki kerte, h ird le? Isten orizz, 1x is eleg volt. Nem nagyon lehetett felreertelmezni, max ha nagyon mast akartal irni, csak fogalmazni nem tudsz.

Platonica 2019.12.09. 09:17:39

@Arthamyr: Errol mar beszeltunk, h nem tartom szentirasnak a hirportalok kozlemenyeit;-) De nem is ez volt a lenyege annak, amit irtam. Hanem az, hogy A) sokan meg sajat tapasztalatok NELKUL szajkozzak tovabb az ilyesmit; B) en nem fogom szidni, csak mert ez a trend, ugyanis osszegeszeben semmivel nem rosszabb a ke'p, mint a tobbi jaratnal (fura modon, te is ezt irod, ha jol ertelmezem).

Nagyon ketlem a joslatodat, hogy ha majd beut egy negativ elmeny, akkor hu de megtudom, felulirodik nalam is a tizenevek alatt kialakult ke'p. Ennyire azert nem ingatag az asszony:-D

tsabus UAE 2019.12.09. 09:24:32

@Platonica: Azt irtad, nektek nincs mas. En pedig azt, hogy vannak kenyszerito tenyezok, melyek jogosan merulnek fel. Azt irod, nem csak az ar szamit. En azt irtam, az az igenytelenseg, ha az alacsony ar miatt siman benyel valaki barmilyen kellemetlenseget. Ertem: sznob vagyok es nem tudok irni... :-D

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.09. 09:55:04

@Taxomükke (UK): a BA mindig is szutyok volt, de legalabb draga, vagyis igenyes. A kajajuok meg business classon is undorito.

A ryannel es a sleazy jetnel nem varsz el magasabb szinvonalat a 4es 6os villamosnal, az arert, amit fizetsz erte.
Ennek semmi koze az igenyhez. Aki igenyes, nem repul BAvel

Arthamyr 2019.12.09. 10:13:30

@Platonica: Miért kellene saját tapasztalat? Ha nem voltam még rákos, akkor nem mondhatom megalapozottan, hogy rákosnak lenni rossz dolog? Azért azon már pár ezer éve túllendült az emberi faj, hogy kizárólag a saját tapasztalataiból tud következtetést levonni.
Az jogos, hogy nem szidalmazod, nem kötelező. :)

És valóban nem rosszabb a kép lényegében, mint másnál, _amíg nem következik be egy rendkívüli eset_.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása