oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. november 30. 06:30,  Öt dolog, ami hiányzik Magyarországról 97 komment

2019. november 30. 06:30 Határátkelő

Öt dolog, ami hiányzik Magyarországról

Külföldön élve néha előtör belőlünk a hiányérzet Magyarországgal kapcsolatban. Persze mindenkinek más hiányzik, legyen az a szülővárosa, egy jó leves vagy valami egészen más, másoknak talán meglepő dolog.

Neked mi az az öt dolog, ami a leginkább hiányzik Magyarországról? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre! 

husleves_foto_pixabay_com_kalhh.jpg

A hiány sokszor nehezen megfogható érzés, máskor viszont nagyon is konkrét formában ölt testet. Így kerülhet egy posztba (és egy podcastba) az iskolai osztályzás átláthatósága, a kisboltok és a jófajta magyar leves. Az alábbiakban következzen egy kis ízelítő a Los Angeles-London-Budapest-tengely legfrissebb adásából, remélve, hogy kedvet csinál nektek a teljes beszélgetés meghallgatásához.

Avagy lássuk, mi az az öt dolog, ami Tamásnak és Bandosznak hiányzik Magyarországról!

Budapest

Tamásnak nem a bulihelyek, a jó ételek és italok hiányoznak elsősorban, hanem az emberközelibb méretek, a történelem, így aztán amikor Los Angelesben talál valami olyan épületet, ami ottani viszonyok között réginek számít, akkor megörül neki.

Bandosz szerint a magyar fővárosban van egyfajta érdekes szürreál szubkultúra, ha az ember éjszaka betéved egy bárba olyan figurákkal találkozhat, amilyenekkel Londonban nem.

Az iskolai osztályozás átláthatósága

Bandosz vetette fel (maga is szülőként), hogy míg Magyarországon hosszú évtizedek óta 1-5-ig osztályoznak, addig az Egyesült Királyságban állandóan kitalálnak valami új rendszert. Most például egy kilences skála van, azon belül betűkódokkal, attól függően, hogy a gyerek fejlődik, stagnál vagy visszaesett. Ezt az állandó változást azért nem könnyű követni...

A kisboltok

Értelemszerűen Tamásnak hiányoznak a kisebb üzletek, hiszen Amerikában minden nagyon nagy. Majdnem mindenért autóba kell ülni, így aztán az ember sokszor inkább hagyja az egészet és neten rendel, amitől viszont teljesen személytelenné válik a vásárlás.

„Nagyon kevés olyan része van Los Angelesnek, ahol vannak még ezek a kisebb boltok. Sokszor egy bevásárlóközponton belül is autóba ül az ember, hogy a parkoló egyik végéből átmenjen a másik végébe, akkorák a távolságok” – mesélte Tamás.

A leves

Bandosz szerint létezik ugyan valami, amit az angolok levesnek hívnak, de az inkább „meleg folyadék, ami turmixgépben készítenek. Nem átlátszó, nem látod az elemeit, nincs mit rágni… nem véletlenül az angol nyelvben nem eszik a levest, hanem isszák. Lehet zöld, piros, bézsszínű – és különböző ízeket rendelnek hozzá”.

Amerikában azért Tamás szerint jobb a helyzet, igaz, ott is elsősorban a más népek gasztrokultúrájából érkező levesek élvezhetők, például a pho.

„Nincs tipikus amerikai leves és ez nagyon jól megmutatja, hogy Amerika mennyire tipikusan bevándorlóország. Csak olasz paradicsomleves van, vagy vietnámi pho-leves, vagy brokkolileves” – mondta Tamás.

Ne legyenek távolságok

„Ami nagyon hiányzik nekem még és amit most már nagyon szeretek Magyarországban, az az, hogy nincsenek távolságok. Ma 60 km-re volt a két hely egymástól, ahova mennem kellett és ez még mindig a városnak egy kis szegmense volt – az út másfél órát tartott” – mesélte Tamás.

Amerikában elképesztő mennyiséget kell autóban ülni, és amellett, hogy nem rossz élmény pálmafák között autózni, ha ezt napi szinten kell csinálni, akkor könnyen meg lehet unni.

Mi hiányzik még azaz miről beszélgettünk?

Taxióra és az Uber – van-e köze utóbbi londoni engedélyvesztésének ahhoz, hogy jellemzően bevándorlók élnek belőle (7 perctől)

A karakteres csapolt sör (12 perctől)

Hiányzik-e a magyar nyelv? (14 perctől)

Kevered-e a magyart az adott ország nyelvével? (19 perctől)

A sorozat korábbi adásait itt hallgathatod meg, és fel is iratkozhatsz a Határátkelő YouTube-csatornájára. (Mi több, iratkozz is fel!) Ha inkább letöltenéd a podcastot, akkor azt például ezzel a programmal teheted meg.

A beszélgetést a SPOTIFY-ON ITT HALLGATHATOD MEG, ha más platformon vagy inkább otthon, akkor pedig ide kattints.

(Fotó: pixabay.com/kalhh)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast Magyarország Nagy-Britannia Egyesült Államok Los Angeles - London - Budapest tengely

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1915329918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2019.11.30. 06:51:38

Nem sok minden hiányozna.

FutureFry 2019.11.30. 06:58:28

"... és amellett, hogy nem rossz élmény pálmafák között autózni ..."

www.washingtonpost.com/weather/2019/11/29/not-again-powerhouse-storm-with-heavy-snow-wind-interfere-with-thanksgiving-return-travel/

"The storm will affect a huge region from the Desert Southwest to the Northeast."

sörm 2019.11.30. 09:03:38

A pesti kávézó- és cukrászdakultúra. Bécsben, Berlinben is van, itt Stockholmban sajnos nincs. Az hogy beülsz egy elegánsabb helyre, a zongorista Chopint pötyög, te meg elmerülsz a könyvedben. Itt a cukrászda mindenhol ugyanazt az 5 sütit jelenti, amiből én csak a fahéjas tekercset eszem meg. A többi olyan édes tejszínhabos hogy a látványtól is cukorbeteg leszel. Van egy nagyon híres cukrászda kb 50kmre Stockholmtól egy vidéki kúriában berendezve, a kandallóban lobog a tűz, na az talán megüti a mércét. A kínálat kb. akkora mint amit a makkoshotykai vagy karakószörcsöki cukiban találsz, magyar mércével közepes-gyenge, de itt messze a legjobb.

És nem tudnak kávét főzni. Nem értem hogy az alapanyag, az itt kapható svéd kávé sokkal jobb minőségű mint az otthoni Omnia és társai. Mégse tudnak espressot csinálni, a cappucino pláne ihatatlan. Nem jöttek még rá hogy a tejet fel kell melegíteni mielőtt tejhabot csinálsz belőle, különben egy langyos-hideg lötty lesz az eredmény. Kedves stockholmiak, adjatok tippeket, hol lehet nem hideg cappucinot inni kellemes környezetben.

Platonica 2019.11.30. 09:13:54

@sörm: No ezt en is irhattam volna csak mas orszag/varosnevekkel:)
Kavehelyzet sokat javult az elmult 10 evben, vagy en fedezem fol ugyesebben azt az egy kezemen megszamlalhato kinalatot, amit most mar rendszeresen patronalok. Mondjuk, abbol 3 tenyleg ujonnan nyitott egy par eve, szoval idobeli tendencia biztos van. (Sajnos fluktuacio is.)

Narina 2019.11.30. 09:37:13

@fasor6: Az nekem pont nem! Persze tökéletesen elfogadom, hogy Önnek igen! Én Holkham óta más mércével nézem, de természetesen ízlések és pofonok!

dikusz. 2019.11.30. 09:45:19

Ha az a leveske, ami a képen van hiányzik valakinek, akkor ott baj van. Vagy nem tud főzni aki ezt a levest elkövette, vagy ez valamiféle "kínai" leves.

SzZoole 2019.11.30. 10:28:52

“ az ember éjszaka betéved egy bárba olyan figurákkal találkozhat, amilyenekkel Londonban nem.”

Ezt nem értem, milyen figurákkal akar találkozni az éjszakában?

Bp. 8 ker Riccardo bár, ha meg van meg.
London, Whitechapel éjszakai market, Shoreditch stb.

Csodabogár 2019.11.30. 10:30:22

@sörm: Utolsó mondatodra a válasz, otthon. Ma már a legtöbb kávéfőzőnek van capuccino programja, tehát rajta.
Nem véletlen, hogy én pl. teljesen leszoktam a kávéról ottani életem alatt, no meg a süteményekről, tortákról is. A negativ csúcs nálam az "ekliga gröna" princess torta volt.

SzZoole 2019.11.30. 10:30:38

Az iskolai osztályzás tényleg más, de ez van, ezt kell elfogadni.

SzZoole 2019.11.30. 10:34:05

Kisvárosban elek, de bármelyik irányba indokok gyalog 5 percen belül több kisebb üzlet/off licence, pékség, hentes és 4-5 pub van.

SzZoole 2019.11.30. 10:38:21

A levesrol nincs mit irni, lerágott csont.

Talán annyit, itt is lehet jó leveseket találni enni.

dikusz. 2019.11.30. 10:58:46

@ZooLeka: De nem olyan a levest, ami a képen van... :)))

Az éjszakázós figurákról nekem az ugrott be, hogy Bandosz azért nem találkozhat Londonban olyan figurákkal, mint itthon, mert azok a figurák onnan idejöttek... :(((

SzZoole 2019.11.30. 11:09:28

@dikusz.: egy hónapban 1-2 alkalommal főz húslevest. A csirke szabadon tartott kukoricám érlelt farmosi csirke, ami £10-12 a súlyától függően.

A tésztát a kis kezével gyúrja és vágja fel cérnameteltnek, szóval “csak” hasonló a képen látotthoz :-)

SzZoole 2019.11.30. 11:20:17

A kávézáshoz annyit, itthon van kávéfőző gépem, ami frissen darálja a kave babot és nyomja át a gőzt 18 bár nyomással a le darált kávén, nem csak esspresot lehet készíteni hanem több dolgot is.

A kavet az interneten rendelem 1kg kiszerelésben, mindig dark roast.

Kávézóba is szoktunk járni. Ami furcsa, hogy a pincér többnyire teáskanálat hoz ki a kávéhoz.

Most nyáron az istenhátamögötti Port Isaac étteremben a kávéhoz kávés kanalat hozott :-)

SzZoole 2019.11.30. 11:25:54

Ja és a sütemények, nos arról nincs mit írnom, a feleségem cukrászmester :-))

dikusz. 2019.11.30. 11:27:59

@ZooLeka: Mindjárt gondoltam, hogy nem olyan levest.

Azért is írtam, hogy milyen az éjszakai élet, mert tudván tudom, hogy nem ismered.:)))
Igaz én sem, de amit nappal látok a bilinegyed környékén a Király utcában, már az is elég. El tudom képzelni mi lehet ott éjszaka...

dikusz. 2019.11.30. 11:29:25

@ZooLeka: "Kávézóba is szoktunk járni. Ami furcsa, hogy a pincér többnyire teáskanálat hoz ki a kávéhoz." - addig nincs baj, amíg nem merőkanalat hoz.

dikusz. 2019.11.30. 11:36:39

@sörm: "A pesti kávézó- és cukrászdakultúra."
Azt hittem írsz róla, de nem. Most itt rágom a körmömet, hogy van-e, vagy nincs? Ha megszabadítasz a válaszoddal a bizonytalanságomtól, akkor válaszolok is rá, én mit gondolok róla.

dikusz. 2019.11.30. 11:42:38

"Bandosz szerint a magyar fővárosban van egyfajta érdekes szürreál szubkultúra, ha az ember éjszaka betéved egy bárba olyan figurákkal találkozhat, amilyenekkel Londonban nem."

Bandosz, ha erre járkálsz (vagy valaki más) magyarázd el nekem, hogy mit jelent a bárok esetében a "szürreál szubkultúra"?

sörm 2019.11.30. 12:03:15

@Csodabogár: Azt én se tudom megenni. A cukrászművészet megcsúfolása. A svédek meg vallásos áhítattal állnak sorba érte, mint az arabok a baklaváért. :)

Platonica 2019.11.30. 12:05:36

En sejtem, kire gondol Bandosz, az a bizonyos ertelmisegi-muvesz-entellektuel tipus, ami tenyleg egy (tobbe-kevesbe magyar) sajatossag...

sörm 2019.11.30. 12:05:51

@dikusz.: Az volt a kérdés, mi hiányzik Magyarországról. Nekem ez olyasmi, ami a mindennapokban is hiányzik, szerintem Budapest sokkal fejlettebb Stockholmnál ami a kávézókat és cukrászdákat illeti.

Csodabogár 2019.11.30. 13:17:17

@dikusz.: Kávéház kultura szerintem Bécsben van igazán. Most voltunk ott, csak csodáltam a sok embert akik vasárnap délután kisebb nagyobb társasággal üldögéltek a kávéházakban. Ott azt hiszem ez a kávéházazás egy életforma.
Igaz az ötvenes években mi is sokat ültünk espressokban, volt akinek lakása nem volt, volt akinek pénze a fűtésre nem,. szóval okkal nem mentünk haza rögvest munka után. Nem hinném, hogy Bécsben ilyen okok miatt ülnének az emberek a kávéházakban.

dikusz. 2019.11.30. 13:19:59

@sörm: Ezt jobban meg tudod ítélni nálam, az biztos. De nekem abból a hozzászólásodból nem derült ki, hova sorolod Budapestet.

dikusz. 2019.11.30. 13:22:28

@Csodabogár: Azért most már itt is van hasonló. A Bazilika környékén, és a Bartók Béla úton szinte más üzlet sincs, csak ilyen teázók, kávézók

Platonica 2019.11.30. 13:32:13

@dikusz.: Szerintem egyertelmu volt;-) Az elso mondata = valasz a poszt cimeben szereplo kerdesre.

Abban pedig egyetertek, h Bp kavezo-kulturaja IS nagyon jo, nemcsak Becse. Utobbit is nagyon szeretem, de semmivel nem rosszabb Bp. Plusz megemlitenem, h videken is nagyon jokat lehet talalni, szamomra ez az ufo kategoria 10+ UK ev utan.

SzZoole 2019.11.30. 13:56:20

@Platonica: feletek is lefagyott minden reggelre?
Én arra ébredtem hajnalban, 9 előtt, hogy a szomszéd kaparja a jeget az autója szélvédőjéröl

Golf2 2019.11.30. 14:05:06

@ZooLeka: hajnalban, 9 előtt,... pont akkor értem haza nagybevásárlásból Lidl,Meinl,piac. Késöbb már tömeg van mindenhol,pest átka.

London2009 2019.11.30. 14:05:43

@ZooLeka: kifejezetten szeretem az itt szokasos leveseket. De ezek ugye kremlevesek. Potato & Leek, Pea & Bacon, Roasted Pepper and tomato, Celery soup stb. Semmi kozuk a mi leveseinkhez. Egyszer a ferjemnek csinaltam egy igazi csirkehuslevest, amikor beteg volt. Nem mondta, mert van annyira intelligens, de nem aratott nagy sikert, pedig jo sokat kell egy igazi huslevessel vacakolni. Azota eloveszek inkabb egy konzervet es kesz is s csirkekremleves.

London2009 2019.11.30. 14:07:30

@sörm: par eve jott be ez az Ole & Steen skandinav pekseg Londonba. Ez ott helyben is megy? Jol nez ki minden amit arulnak, persze jo draga is, de nem mondanam, hogy rossz sutiket vagy eteleket arulnanak.

London2009 2019.11.30. 14:08:42

@Platonica: sokkal jobbak a kavezok, mint tiz evvel ezelott. Itt nem volt divat a kavezas par evtizeddel ezelott. Aztan most trendi lett itt is.

dikusz. 2019.11.30. 14:08:57

@Platonica: Nekem nem, én nem tudok svédül.:)))

Mostanában tényleg jó kávézók vannak szerte az országban. A Bartók Béla úton pl. a Hadik-kávéház pl. okáért különböző előadások is vannak, ahogy a tujáról látom. A Nagykörúton pedig minden második üzlet kávézó, söröző, vagy beülős valami. Más nem tud megélni.

dikusz. 2019.11.30. 14:09:57

@ZooLeka: Még most is olvasztgatja@Platonica: a jeget a kávéjáról, vagy jegeskávét iszik... :)

dikusz. 2019.11.30. 14:11:07

@Golf2: Mejnli? Hát van olyan még?

SzZoole 2019.11.30. 14:17:52

@London2009: ismerem ezeket a leveseket, látásból, én nem vagyok nagy kedveloje, de a kis feleségem igen, készít is magának elég gyakran.
Nemhogy összeülnétek :-)))

London2009 2019.11.30. 14:20:28

@ZooLeka: sort keritunk a levesezesre! ☺️

SzZoole 2019.11.30. 14:21:05

@Golf2: férfiember nem tölti az idejét asszony munkával :-)))
Csak vicc volt.

Nálunk a nagybevásárlás péntek délután van, és valóban a nejem végzi.

SzZoole 2019.11.30. 14:26:27

@London2009: ez igaz, az utóbbi pár évben terjedt el igazából a kávézás kultúrája itt, UK.

2011 körül valahol vidéken kértem egy espressot.
A hölgy nem tudta mi az és adott egy bögre hosszú kavet, white coffee a neve.
Azóta már nem nagyon van olyan hely ahol ne tudnék espressot inni, pedig bejartuk már az országot keresztbe-kasba :-)

SzZoole 2019.11.30. 14:29:03

@London2009: levesezesre???
És mi van a nyárson sült szalonnával?
Van szalonnam, kenyerem, paprika, paradicsom, újhagyma, jokis házi palinkam és az idő is szép napsütéses :-)))

SzZoole 2019.11.30. 14:31:53

@dikusz.: nem hiszem, @Platonica: olyan helyen lakik, ahol csak képről vagy a tévéből ismerik a fagyot/havat :-))

Platonica 2019.11.30. 14:41:08

@ZooLeka: Nem, enyhe ido volt! Most epp 11 fok. De vadul fuj a szel.
@London2009: Igen, en is ezt irtam, de azert a jo kavet nagyitoval kell keresni most is. Egy kimondott nagy tersegben 4 hely van, ahol finom (most 3 kulonbozo varoskarol/falurol beszelek 20 masik kozott:-).

Espresso temaban lattam egy jellemzo karikaturat, de nehez igy atadni irasban. Lehet, van, aki ismeri... (Mit ker? Espresso. Bless you!)

London2009 2019.11.30. 14:43:52

@ZooLeka: igazad van. Menjen a leves a levesbe! Inkabb szalonazzunk! :D

Platonica 2019.11.30. 14:45:53

Kremleveseket nem annyira kedvelem, viszont vannak itt nagyon finom nem kremek is. Csak el kell menni jo kis vegan vagy vegetarianus ettermekbe, szupereket lehet kapni. Illetve van a nemzetkozi kinalat, mi pl szeretjuk a rament a Wagamamabol.

London2009 2019.11.30. 14:50:50

@Platonica: @ZooLeka: nekem a ferjem meselte, hogy amikor meg ok voltak huszonevesek, akkor tok hulyenek neztek volna, ha azt javasolta volna, hogy menjenek el kavezni. Most viszont ez mar itt is teljesen szokvanyos dolog. Siman beulnek kavezni.
Nekem csak az tunt fel, hogy amikor idejottem tobbnyire csak ezek a vacan lancok voltak. Starbuckes es tarsaik, amiknek a szagatol is rosszul vagyok ha belepek. Szerintem konnyu jo kavet talalni Londonban. Sok mar a fuggetlen kavezo, meg konyvem is van errol. 100 legjobb kavezo Londonban a cime. Par eve kaptam Karacsonyra. : )

SzZoole 2019.11.30. 14:55:32

@Platonica: 11?
Itt 5-6 fok van, igaz szélcsend :-)

Szerintem a kávé az espressonal kezdodik és ott fejeződik be :-)
A többi az csak kevébol készült italok :-))
Naponta 5-6 erős espressot iszok, egy fél kávéskanál barrista sugar és egy fel köpet full fat milk, megyek is készítek egyet magamnak ☕️

SzZoole 2019.11.30. 15:02:37

@London2009: egyszer vettem egy 125 grammos kopi luwak beans (£38 volt) és az egyik ismerősömnek készítettem egy double espressot.
Az ismerős azt mondta, hogy nem sok különbséget érez a kopi luwak és a sima kutyulos nescafe közt :-))

Golf2 2019.11.30. 15:09:31

@dikusz.: Valami "Príma" az nem Meinl?

Golf2 2019.11.30. 15:11:08

@ZooLeka: Jó neked.Itt már a nejek se a régiek.

dikusz. 2019.11.30. 15:15:24

@Golf2: CBA, csak amikor cikivé vált a gagyi, de legalább drága áruik miatt (is) a "CBA" név, akkor hirtelen levették a cégtábláról. De attól azért az akkori tulaj még megmaradt.

dikusz. 2019.11.30. 15:17:34

@ZooLeka: Akkor nem is tud inni soha jegeskávét? :)))

dikusz. 2019.11.30. 15:19:42

@ZooLeka: Az nem az a cibetkakilta kávé? Az az ismi akkor nem a haragosod volt inkább? (viccvót)

SzZoole 2019.11.30. 15:25:18

@Golf2: rossz asszony nincs Golf, csak rossz nevelés :-)))
Csak vicc volt

SzZoole 2019.11.30. 15:26:40

@dikusz.: Jegest nem, csak szelest :-))

SzZoole 2019.11.30. 15:28:58

@dikusz.: az az :-)

Mi az a ismi?

Haragosaim nem nagyon vannak, utálóim annál inkább :-))

Golf2 2019.11.30. 15:33:06

Off.Két ember életét vesztette, hárman pedig megsebesültek a pénteki londoni késelésben...Kiengedték próbaidőre a terroristát...

SzZoole 2019.11.30. 15:41:36

@Golf2: le vagy maradva, a helyszínen agyonlőttek a rendőrök 2 lövésel!
A járókelők vittek le a földre és vettek el tőle a nagy kést és addig rajta is feküdtek amíg a rendőrök kijöttek.

Lelőni azert kellet, mert volt rajta egy suicide waistcoat, ami utólag derült ki, hogy fake volt.

Nem tudom sajnálni

gabors 2019.11.30. 15:54:43

@Golf2: "Kiengedték próbaidőre a terroristát..."

ezek szerint a proba nem jott be. a probara bocsajtas helyett kellett volna leloni ... de igy sem rossz ha ez lesz a bevett gyakorlat talan elfogynak .... vegre feladtak azt a baromsagot hogy az angol rendorok fegyvertelenul vedik a rendet ...

dikusz. 2019.11.30. 15:56:25

@ZooLeka: Ismerős, csak szőkenősen...

Fringe minority with unacceptable views 2019.11.30. 15:56:56

Melyik kavezoban potyognek Chopint? Csak hogy oda biztos ne menjek...

Golf2 2019.11.30. 16:23:30

@ZooLeka:A férfit 2013-ban ítélték 16 év börtönre, azzal a kikötéssel, hogy minimum 8 év után kerülhet szóba feltételes szabadlábra helyezése: ennek ellenére már tavaly decemberben kiengedték...Próbaidőre...

gabors 2019.11.30. 17:06:20

@Golf2: "A férfit 2013-ban ítélték 16 év börtönre, azzal a kikötéssel, hogy minimum 8 év után kerülhet szóba feltételes szabadlábra helyezése: ennek ellenére már tavaly decemberben kiengedték...Próbaidőre..."

erdemes volna mar belatni hogy a "terroristakat" nem lehet a hagyomanyos buntetesvegrehajtasi rendszerek alapjan kezelni. Mert NEM bunozok hanem terroristak (szabadsagharcosok) meg a halalbuntetes (amit szerencsere most vegre is hajtottak) sem visszatarto ero (csak mint megelozo eszkoz mukodik) X ev borton semmit nem jelent. Ott meg jobb mohamedan terroristakka valnak megjobban meggyulolik a hitetlenek demokraciajat es ha kinegedik oket, bosszut fognak allni.... es masokat is erre fognak nevelni (persze biztos van/lesz kivetel ... de abban bizni tulsagosan rizikos). Vagyis eleve probaidorol beszelni sem erdemes mert minek adna a tarsadalom megy egy probat NEKI.

Ott Londonban van a nagy folyo oda kell, ha lehet nyilvanosan, bele loni oket .... most a kurdok ugyanezt a hibat fogjak elkovetni pedig ott is van a Tigris/Eufratesz sok halat/rakot lehetne megetetni. Sot ott ezrekrol van szo, ami mar csak 10%-os "visszaesok" eseten is tobb szaz ilyen eset lesz ... torokok meg rohognek a markukba....

persze ez csak a sajat velemenyem

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.11.30. 17:14:02

@FutureFry: szerdan, nagyon jo idozitessel (latva az idojaras elorejelzes) jottunk fel anyosekhoz Eszak-Kaliforniaba pont ezen az utvonalon. Akkor meg csak kezdett esni a ho a hagon (kb.1300 m a legmagasabb reszen).
Most itt San Jose-ban "didergunk" a 10 fokban, de tegnap azert nem hagytuk ki az eves programot es elmentunk Ssn Franciscoba, ami csak egy ropke ora kocsival.
Iden koran jott a tel!:)
deadline.com/2019/11/southern-california-storm-watch-snow-closes-1-6-1202796955/

Csodabogár 2019.11.30. 17:39:39

@dikusz.: És tele vannak vasárnap délután élemedettebb hölgyekkel és urakkal?
Tényleg kérdezem, mert én ritkán keveredek be a városba vasárnap délután, mostanában máskor se, mert a karácsonyi cirkusz nem az esetem.

SzZoole 2019.11.30. 17:54:05

@Golf2: 2012-ben ítéltek el terrorcselekményekért és 2018 decemberben engedtek ki feltételesen elektromos nyomkövetőel a lábán.

Az egyik legveszélyesebb szélsőséges terroista csoporttal volt kapcsolatban a al-Muhajirounal, akik több cselekményt is elkövettek már.

gabors 2019.11.30. 18:19:03

@ZooLeka: "Az egyik legveszélyesebb szélsőséges terroista csoporttal volt kapcsolatban a al-Muhajirounal, akik több cselekményt is elkövettek már."

akkor lasd korabbi kommentement epp ideje volt mar a halabuntetes vegrahajtasanak ..... van csaladja ? azt holnap deportalni kellene fel es lemonkkel egyutt ... ha nincs orszag aki befogadna oket akkor 10ezer labrol a "'perzsa obolbe veluk"

dikusz. 2019.11.30. 18:30:16

@Csodabogár: Talán ez a program érdekelhet, a fotón látszik, hogy több korosztály hallgatja az előadást:
www.programturizmus.hu/ajanlat-hadik-kavehaz.html

Ha jártál arrafelé, akkor a Gellért szálló utáni megállónál kell leszállni a Gárdonyi téren.

SzZoole 2019.11.30. 18:35:21

@gabors: most az után nyomoznak a rendőrök, család/kapcsolatok, és azokat fogjak elővenni.

Szerintem ez cselekmény a Boris malmára hajtja a vizet, a két hét múlva esedékes választáskor.Boris pont ezt akarja elérni, hogy az ilyenek és ehhez hasonlók ne jöhessenek a UK-ba. Pont rendszer lenne, mint Ausztráliába.

Korbin meg fordítva, több council house és több benefitet ígér plusz a gazdagabb embereket és cégeket jobban megadóztatná, a zsidogyuloleterol nem is beszélve......

gabors 2019.11.30. 18:48:04

@ZooLeka: "választáskor.Boris pont ezt akarja elérni, hogy az ilyenek és ehhez hasonlók ne jöhessenek a UK-ba. Pont rendszer lenne, mint Ausztráliába."

ez azert eleg egyeni ertelmezese a brexit-nek ...... hol mondott ilyet a Boris vagy Terez anyu csak az EU-bol jovokrol van/volt szo a brexit-el kapcsolatban .. .szerintem (csak innen nezve) valamit benezel ... de nagyon ... mikor beszelt a pakik (mint ez is) ellen a Boris brexittel kapcsolatban vagy a banyaszok vagy a videki parasztok akik a brexitre szavaztak ??? csak ellened a feher bevandorlo ellen szolt az egesz a pakikat jamaiaka barki mar "latasra" tudja hogy nem "brit" rolad csak ha megszolalsz es a gyerekedrol mar akkor sem ERROL szol a BREXIT nem a pakikrol

SzZoole 2019.11.30. 18:57:24

@gabors: nem!
Nem lenne különbség EU és más országokból jovoknek.
Pontrendszer lenne, amiben kvalifikált munkára és megfelelő nyelvtudás lesz szüksége a vízum kérőknek ha itt akar letelepedni vagy dolgozni.

www.google.co.uk/amp/s/www.express.co.uk/news/politics/1201851/general-election-2019-news-Boris-Johnson-conservatives-immigration-NHS/amp

gabors 2019.11.30. 19:02:46

@ZooLeka: "Nem lenne különbség EU és más országokból jovoknek."

latom hogy NEM latod mirol van szo ... nem akarnak ... britnek latszo (ertsd SZO SZERINT feher europai) bevandorlokat SEM !!!

... vagyis nekik is ugyanazokat kellene teljeseiteni mint masoknak vagyis titeket is kint fognak tartani (foleg a nyelv ) minden lehetseges modon hacsak nincs valami komolyabb tudas (brain drain oka) .... hurra Boris .... ugyes meg teged is meghekkeltek

SzZoole 2019.11.30. 19:05:58

@gabors: ha te mondod, én hiszek neked, is.......

dikusz. 2019.11.30. 19:25:49

@ZooLeka: "2012-ben ítéltek el terrorcselekményekért és 2018 decemberben engedtek ki... " -eddig elég érdekesen hangzott.
még jó, hogy ezután jött ez: "...feltételesen elektromos nyomkövetőel a lábán" így rájöttem, hogy nem magyar billentyűűűzetről kommentelsz.
(viccvót, kérlek nézd el öreg fejemnek...)

gabors 2019.11.30. 19:34:34

@ZooLeka: "@gabors: ha te mondod, én hiszek neked, is......."

felreertesz semmit el ne higyjel nekem nem MAX vagyok en akik a teljes univerzumot mar leanalizalta ... csak gondolkozz.... nezz utanna... kerdezz meg masokat

mint irtam egy elozo kommnethez ez csak a velemenyem ... es nem mindig van igazam csak ugy nagyjabol .... lehet itt tevedek es Mr. Smith nem hazudik amikor azt mondja hogy teged kedvel... csak megjobban kedelne ha nem lennel ott :-)

gabors 2019.11.30. 19:37:30

@Platonica: "@ZooLeka: Inkabb ne...
"

mit nem hiszel el abbol amit irtam ??

". lehet itt tevedek es Mr. Smith nem hazudik amikor azt mondja hogy teged kedvel... csak megjobban kedelne ha nem lennel ott :-)"

ja ha fekete lennel akkor Mr. Smith nem mondta volna hogy "kedvel" .... .

persze nyilan en nem mondok igazat ...:-)

SzZoole 2019.11.30. 19:44:39

@dikusz.: telefonról írok, el vagy nízve :-)

SzZoole 2019.11.30. 19:47:46

@gabors: nem tudom mit higgyek, ez a téma a tévében, rádióban az újságokban hetek óta, szóval én mindenkinek is, hiszek :-)

gabors 2019.11.30. 20:05:36

@ZooLeka: "szóval én mindenkinek is, hiszek :-)"

ez is jo ... igy nem fogsz meglepodni semmin :-)))

persze a strucc is ezt mondta ... meg mindenki aki felt agy meg egy bites sem ..

gabors 2019.11.30. 20:07:25

ugy tunik valami van a "v" betummel ezen a laptopon most mar vagy 10x er hianyzik ma

M. Péter 2019.11.30. 20:21:09

@ZooLeka: Usman Khan Angliában, Stoke-on-Trent-ben született.

Ausztráliaban a képzettség, nyelvtudás, életkor és egyéb szempontok alapján adnak pontokat, és aki elér egy bizonyos pontszámot, kaphat bevándorló vízumot, nem kell hozzá, hogy állásajánlat. A jelenlegi brit munkavállalási vízum is névlegesen pontalapú, de csak úgy lehet a szükséges pontszámot elérni, ha az illető az összes feltételt teljesíti. Az ausztrálhoz hasonló pontalapú rendszer nem lesz, ezzel is csak a népet etették.

SzZoole 2019.11.30. 20:53:36

@gabors: azt is gondolsz amit akarsz, a te dolgod

SzZoole 2019.11.30. 20:56:45

@M. Péter: sehol nem írtam, hogy hol született.

A pontrendszerrol sem állítottam semmit, csak azt írtam amit nap mint nap hallok/olvasok a hírekben.

M. Péter 2019.11.30. 21:55:01

@ZooLeka: Mivel született brit állampolgár, nehéz megakadályozni, hogy beutazzon az Egyesült Királyságba, és nem kell semmilyen határon átkelnie, hogy Londonban merényletet kövessen el.

SzZoole 2019.11.30. 22:14:59

@M. Péter: azt írtam, hogy az ilyenek és ehhez hasonlók.
Nem írtam sehol ennek a palinak a származásáról.

Gábor irt a deportálásáról a felmenőivel együtt

gabors 2019.11.30. 22:16:07

@M. Péter: "és nem kell semmilyen határon átkelnie, hogy Londonban merényletet kövessen el."

de akinek 18 evet adnak terrorizmusert azt akar le is kellene daralini a folyoba inkabb mint barmikor 18 evvel korabban kiengedni ...

ja es jobb lett volna a felmenoit sem beengedni ... most meg jobb lenne azokat is az osszes csaladtajgjaval egyutt deportalni .... ha mashova nem megy vannak jo meleg tengerek ahol hamar megeszik a vizbe esetteket ...

FutureFry 2019.11.30. 22:22:00

@Zsuzsi65:
“ … Iden koran jott a tel!:) …”
Igen, idén a “jobb” helyeken már Szeptember végén is esett jelentősebb mennyiségű hó:
www.usatoday.com/story/news/nation/2019/09/29/snow-historic-storm-smashes-records-west/3812375002/

sörm 2019.11.30. 22:54:18

@London2009: Én még nem hallottam róluk, ez persze nem zárja ki hogy legyenek valahol az országban...

trabant 2019.12.01. 15:26:31

Akiknek most hideg van Európában, irány a Kanári-szigetek. Napsütés, Tenerifén pénteken-szombaton 30 C° volt árnyékban, az Atlanti óceán szépséges kéksége mindent visz.
Mi más kell egy feledhetetlen téli nyaralaáshoz?

swfla 2019.12.08. 21:29:58

OFF

Elnezest, hogy nem a temahoz szolok, ill. egy kicsit azert kapcsolodik... meg tudna nekem valaki mondani, hogy teliszalamit NYC vagy kornyeken melyik boltban lehet kapni?

Nem vagyok arra ismeros, es valaki tolem kerdezi (ahelyett hogy peldaul egyenesen hozzatok fordulna).

1000 koszonet elore is!

ON

swfla 2019.12.08. 21:30:01

Kiegeszites...

a www.yelp.com/search?find_desc=Hungarian+Deli&find_loc=New+York%2C+NY cim nekem is feljott, de fontos lenne tudni, hogy hol aruljak tenyleg (ha pont kifogytak az nyilvan pech) mert nincs sok ido atbogaraszniuk az egesz varost.

Meg1x koszonet

tun.dee 2024.03.12. 18:36:14

Sziasztok,

mi 2022. nyar ota vagyunk kulfoldi magyarok.

Mar elotte is tobbszor felmerult bennem, hogy uj eletet kezdjek mashol, de nem mertem egyedul belevagni. A parom (es a jelenlegi rendszer) azonban vegleg meggyoztek arrol, hogy ez a helyes dontes. Iden varjuk a kisbabankat.

Nekem nagyon sokat ad a blog olvasgatasa, koszonom az irasokat!!

Ha esetleg valakinek ez segitseg, mi innen szoktunk magyar elelmiszert rendelni Europaba: hungariandelights.coam/

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása