oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. november 14. 06:30,  Öt dolog, amit nem sikerült megszokni Magyarországon 204 komment

2019. november 14. 06:30 Határátkelő

Öt dolog, amit nem sikerült megszokni Magyarországon

Amikor az ember már huzamosabb ideje külföldön él, hajlamos rácsodálkozni bizonyos magyarországi dolgokra, amit az otthoniak talán már észre sem vesznek, vagy csak megvonják a vállukat, annyira természetesnek tűnnek. Bogdán jó harminc éve választotta az Egyesült Államokat, de azért rendszeresen hazalátogat családjával, most pedig megírta, mi az az 5 dolog, amit nem tud megszokni.

Mik azok a dolgok, amiket nem tudsz megszokni Magyarországon - akár itt élve, akár hazalátogatva? Írd meg a saját listád a hataratkelo@hotmail.com címre!

korhaz_folyoso_foto_szigetvarkorhaz_hu.jpg

„A nyolcvanas években hagytam el Magyarországot tanulmányaim végeztével. Igaz, akkor ezt még disszidálásnak nevezték. Az Egyesült Államokban telepedtem le.

Azóta pár évenként hazajárok egy rövid villámlátogatásra. Mindig feltűnik, mennyit fejlődött Magyarország. Vannak azonban olyan dolgok otthon, amelyek semmit sem változtak és soha nem sikerül megszokni.

#1 Időjárás

Talán a legfontosabb az időjárás. A magyar tél fogcsikorgatóan hideg tud lenni, a nyár pedig fojtogatóan meleg. Átmenet sajnos nincs.

A tavasz még hideg, szeles és kopár, szinte lehetetlen eldönteni, mit vegyen fel az ember. Az ősz pedig sötét lucskos és megint csak hideg. Mit mondjak még? Legutóbbi látogatásom ideje alatt kilenc napig folyamatosan esett az eső.

#2 Orvosi ellátás

Sajnos a magyar orvosi ellátás, illetve annak hiánya sok embert elűz az országból a határon túlra vagy annál is messzebbre, ahonnan már nincs visszatérés.

Magyarországi karrierem során csak egyszer voltam kórházban valamikor a nyolcvanas évek elején. Egyetlen éjszaka elegendő volt a diagnózishoz. Ha meg akarok gyógyulni, a siófoki kórházból sürgősen el kell menekülnöm.

A hatalmas kórteremben rajtam kívül még hét ember óbégatott. Illetve reggelre már csak hat, mert a mellettem fekvő idős bácsi elaludt örökre.

A reggeli viziten az orvos a többi beteg előtt hangosan megvitatta mindenkinek a baját, mint egy klubnapon. A doktor távozása után a betegek hozzáértő tanácsok sorával látták el egymást mintha mind az orvosi egyetemen diplomáztak volna. Másoktól tudom, hogy ez mostanra sem sokat változott.

Ismerősömet nyitott ablak mellett anyaszült meztelenül hosszasan várakoztatták vizsgálat előtt. Közben emberünk a nővérek megalázó viccelődéseinek volt kitéve.

#3 A magyar bankrendszer

Sok évvel ezelőtt Magyarországon vezettem egy devizaszámlát. Szerettem volna megszüntetni a magas kezelési költségek miatt. A bankban tudatták velem, hogy egy jelentős „számlazárási díjat” fognak ezért felszámolni.

Ekkor persze kivettem az összes pénzt, és a számlát kiürítve faképnél hagytam őket. A bank hosszú hónapokon keresztül levelekben fenyegetőzött. Elhatároztam, hogy ennek békés szándékkal véget vetek, és távhívással az ügyfélszolgálatot Amerikából felhívtam.

Az ügyfélszolgálat embere a telefonban tovább folytatta a fenyegető hangnemet, mondván „ha kell, ők még Amerikába is utánam mennek, nem ez lesz az első eset”. Erre a látogatásra már közel tíz éve várok.

Egy másik alkalommal hitelkártyát igényeltem volna egy banktól. Ők $10,000-t kértek volna letétbe és egy magas évi kezelési költséget. Mondanom sem kell, hogy ilyen feltételek mellett nem vettem igénybe a szolgáltatást.

#4 A jobbkéz szabály

Magyarországgal ellentétben az Egyesült Államokban a gyengébbek kedvéért (ide tartozom én is) minden kereszteződés gondosan ki van táblázva. Teljesen egyértelmű, kinek hol kell megállni, és ki mehet tovább megállás nélkül.

Sok helyen mind a négy irányból stoptábla van (4 way stop) és az elsőnek érkezőt udvariasan átengedik. Magyarországon járva mindig azt várom, mikor rongyol bele apám kölcsönautójába valaki jobbról.

#5 Gondozatlan dzsumbuj mindenfelé

Sajnos ami mindig feltűnik egy hazaérkezéskor az a telekhatárok és útszélek nyakig érő akác sarjas, iszalagos, száraz gyomokkal átszőtt dzsungele. Éles kontrasztban Magyarország kiemelt, szépen karbantartott területeivel és parkjaival, lehangoló látvány az ilyen.

Városomban büntetés jár érte. Ha kell, a helyi hatóság rendbeteszi a saját pénzén a területet, amit persze később pénzbírság mellett ráterhelnek az ingatlanra. Megértem, a szegénység nagy úr, de egy kaszára azért csak telhetne.

+1 A jó dolgok

Amerikai feleségem és gyerekem imádnak Magyarországra utazni. Meggyőződésük, hogy ilyen hatalmas, golflabda nagyságú retkeket vagy mézédes epret sehol a világon nem kapni.

Nagy vonzerő számukra a túrórudi és a különleges, kiváló fagylaltok (Szentendre-marcipánfagylalt). Feleségemet megfogta a magyar gyerekek illedelmes jólneveltsége.

Véleménye szerint eddigi látogatásai során a magyarok barátságosak, segítőkészek és vendégszeretők voltak.”

(Fotó: szigetvarkorhaz.hu)

 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3715304126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2019.11.14. 22:52:47

@fhdgy: en sem tudom DE ha ez igy van miert akarjak a te penzedet ??? ha ez egy onmagtol is mukodo "arany banya" te mire kellesz nekik (a penzed akarjak semmi mast)

gondold meg NAGYON ...

megegyeszer 99.99% lehuzas !!! piramis ...

maradj otthon a kecskekkel !!!

adg 2019.11.14. 22:56:56

Akkor olyan gaboros stilusban.
FASZnak kell HULYESEGET beszelni, 10000 dollar feletti osszev kivitelenel NEM engEDELy kell, hanem beJELENTES a hataron, hogy van nalad.
Mivel napunk igy van, nyilvanvaloan mas balkani orszagokban is. Pont.

blackhairlady 2019.11.14. 23:15:03

@FutureFry: Es tenyleg, nekem fel sem tunt :)) Fogalmam sincs, miert van ez igy, a teherautok szabvany meretuek, gondolom ha a tobbi allamban atfernek alatta akkor itt is :)
@shaktiii: Igy is van, vegul is gazdagabb vagyok ha kapevel fizetek mintha kartyaval, olyan okos megallapitas mint altalaban a tobbi is amelyek toled szarmaznak.
@kék madár: En sem hasznalok tul gyakran, orulok, hogy ha van nalam par dollar, de ez most igy alakult :)
@gabors: Siman lehet fietni szazassal,a CVS-ben a New Yorkbol maradt utolso szazasommal vettem egy innivalot mert kellett az apro a fodrasz borravalojara es igy valtottam fel. Nem szoltak egy szot sem, visszaadtak a maradek 97$30 centet.
Pici boltokban nem vasarolok szinte sosem, nem igen vannak itt olyanok, mas a varos felepitese ilyen szempontbol mint New Yorke.
@Online Távmunkás: PIN kod csak a debit kartyanal van, ott nalam meg sosem kert alairast, a hitelkartyanal igen, de szerintem ez jo.

blackhairlady 2019.11.14. 23:15:53

@shaktiii: Nem en vagyok a posztolo, mar megint gond van a szovegerteseddel.

blackhairlady 2019.11.14. 23:18:18

@adg: Ah, bocsi, legkozelebb jobban atgondolom a stilust mielott irok :))

blackhairlady 2019.11.14. 23:20:33

@FutureFry: Igy van, be kell jelenteni ha tobb van nalad de nem kell engedely. ezer es egy okalehet a nagyobb osszegu kp hurcolasanak, de ahogy @@somlobodog: is irta, nem lat ki a sajat kis valagabol.

adg 2019.11.14. 23:22:13

@blackhairlady: most oszi ten, te nem dobbennel le, ha egy harom szonal hosszabb mondatot felfogna?
Mindegy is, a legyeg, hogy golfot erti es szereti.

FutureFry 2019.11.14. 23:24:34

@blackhairlady: @adg:

$100 elfogadtatása (meg elfogadása :)) nekem se okozott soha gondot (még nézegetni se nézegették soha). Esetleg a “farmer’s market” jellegű intézményeknél probléma (ha nincs elég váltópénz). Viszont €500-os bankjegyet már utasítottak vissza (étteremben, Spanyolországban).
Egyébként meg, ha nem fogadják el a százast akkor talán ingyen odaadják a cuccot (ala Brent Butt):
“I could get stuff for free, as long as what I’m buying is less than the hassle of making change”
youtu.be/QykbNk1AU1c?t=571
:)

almaza 2019.11.14. 23:25:34

@Online Távmunkás: Nem barhol. Katt a honlapjukra, vagy ide: community.revolut.com/t/the-ultimative-free-atm-withdrawal-list-for-travelling-by-country/61491

Sok ATM et nem bankok, hanem egyeb penzugyi vallalkozasok mukodtetnek. Valaki beirta, hogy Euronet a lehuzos ATM vallalkozas neve. Ez pl sose fog egyezkedni a Revolut al. Az Euronet a nem igazan korultekinto turistakat fosztogatja. Nem minden ATM huz le kulfoldon. Pl ha a bankodnak van egyezmenye mas bankkal az adott orszagban, akkor nem sok a dij.

almaza 2019.11.14. 23:25:39

@fhdgy: Jofele kapisgalsz. Nem kene annyira orulni a papirpenz megszunesenek, mert a penz elektronikussa valasaval egyre jobban erodalodik a bizalom, ami eletben tartja a fiat penz rendszeret.

adg 2019.11.14. 23:28:19

@FutureFry: csak nem te is ilyen keszpenzes balkani maffiozo vagy?

FutureFry 2019.11.14. 23:43:19

@adg: Én a kártyás fizetést preferálom (kényelmesebb) de valahogy csak meg kell próbálni elkölteni azt a sok rámsózott nagy címletű eurós bankjegyet :). Merthogy - ahogy korábban írtam - errefelé a váltás (ha egyáltalán van) vacak, számla meg csak USD-ben lehet. Szóval maradnak az eurós országok üzletei (számlát ott nem szeretnék csak ezért nyitni).

blackhairlady 2019.11.15. 00:31:11

@adg: de hát ő mindenről tudja a tutit és azt el is kell mondania sajátos hangnemben :) amihez persze joga van, aztán néha kijavítják páran, hogy New Jersey kertvárosan kívül is van élet és az esetleg másképpen működhet.

blackhairlady 2019.11.15. 00:40:31

@FutureFry: én is a kártyás fizetést preferalom, viszont ha kirándulni, nyaralni megyek, sosem megyek el kp nélkül. Bármi történhet, ellophatjak, elhagyom, ne maradjak pénz nélkül.
A múlt hónapban is így történt, a bankban vettem ki kp-t, különböző cimleteket. Aztán úgy döntöttem, hogy azt költom el New Yorkban.
Azért a Central parki hotdogosnal nem századdal fizettem :))

Efrajim Canuck 2019.11.15. 06:31:38

Hozzászólók Kanadából.

#1. A magyar tél hideg? Bitch please! Ugorj már át egyszer ide, Québecbe. :D

#2. Orvosi ellátás: Ugyanolyan kalap szar, mint otthon. Lepattant kórházak, ordibáló drogosok, félnapos vagy még hosszabb sorban állás. A különbség, hogy az orvosok/nővérek nem képzelik magukat börtönőrnek, és nem kell dugni nekik a baksist.

#3. Bankrendszer: Na igen, az ég és föld. De odahaza még mindig az a hozzáállás minden szolgáltatásnál, hogy te szívességet kapsz, és örülj, hogy egyáltalán megkapod. A fenyegetőzés pár forintos tételek fölött, a fillérb...ás, az ügyfél koldusnak nézése, az olcsójánoskodás. Magyarországon néha olyan érzésem volt a bankokban, mintha valami gengszterekkel üzletelnék. (Hát, mert azok is... Csak nem tudom, a pult mögött poshadó minimálbéres csicska miért hiszi azt, hogy úgy ugathat nekem, mintha a tulajdona lennék.)

#4. A jobbkéz-szabály szerintem sokkal értelmesebb, mint a 4-way stop, ami teljesen véletlenszerűen bukkan fel. Kedvencem, amikor többsávos utak kereszteződését védik stoptáblák tengerével. A másik agyb...ott ostobaságuk a fordulósáv.

#5. Gondozatlan dzsumbuj? Itt még a házak is rohadnak. Nálunk hobbitelkeken látsz olyan fabódékat, amit itt "öt hálószobás családi ház" néven emlegetnek. Québecben mondjuk nem annyira, ezért is szeretek itt élni. The other Canada is bullshit Canada.

+1: Túró Rudi van itt is. Csak Montréalban 6 helyen lehet kapni, Torontóban meg még van pár, és neten is lehet rendelni. Van Pilóta keksz, Erős Pista vagy Traubisoda is, ha az kell. Meg Kofola és Hit keksz, ha valakinek a Felvidék hiányozna.

Napeta 2019.11.15. 06:32:09

Kerek 1 éve lakom Michigan-ben, de a leirt 5 pontból 4-el nem értek egyet, illetve máshogy látom, mint a cikk írója.
1. Időjárás: az USA hatalmas, és nagyon nem mindegy hogy hol lakik az ember. Én itt Michigan-ben visszasírom a Magyar időjárást. Életem leghidegebb (-24fok) és leghosszabb (majdnem 6hónap) telét töltöttem el itt.
2. Orvosi ellátás: az igaz, hogy ha az itteni alap ellátást hasonlítjuk a magyarhoz, akkor a magyar az siralmas. De az USA-ban aranyáron mérok az ellátást. Amellett hogy havonta drágán fizetjük a biztosítást, még az ellátásért is rengeteget kell fizetni, többet, mint Magyarországon a magán ellátás. Márpedig ha ahhoz viszonyítunk akkor már nem az amerikai a nyerő.
3. Bank: persze jobb szolgáltatás van olcsóbban az USA-ban, csak győzzél ellenállni a rengeteg marketing és kredit kártya kínálatoknak, a "credit score" hisztériának idekint.
4. Nem akarok gonosz lenni, de az amcsiknak túl bonyolult lenne a jobbkéz szabály, így kiváltották egyszerűbbel. Ami egyébként egész jól működik.
5. Sajnos egyetértek

somlobodog 2019.11.15. 06:32:33

@adg: :))) hát ez kurva jó. Mintha ctrl c ctrl v lett volna egy átlag hozzaszolasabol:)).

somlobodog 2019.11.15. 06:32:38

@Csodabogár: NYban és a környező varoskakban is mindenhol lehet 100assal fizetni. Nagyon ritka hogy nem fogadják el. Na végre valami amiben ez is olyan mint Florida :).

tikk 2019.11.15. 06:32:58

@sZulamith: Nagyon rossz. Bűn édes , mindegyik ugyanolyan ízű.
Múltkor direkt kiváló fagyizókat kerestem San Franciscoban Yelpen .
Nagy csalodas lett a vége.
Amúgy az átlag éttermek , retkesek , igénytelenek, legalábbis itt ahol mi élûnk.
Mondjuk otthon ha a szamosban ehetek egy diófagyit az a csúcs nekem.

Valóság nevű unokahúgotok 2019.11.15. 06:33:18

A 2-es pontban szereplő utolós helyzethez hasonlóba én is kerültem 19 évesen, az egyik vidéki egyetemi klinikán. Egy apró műtétem volt, természetesen meztelenül műtöttek, helyi érzéstelenítéssel. A műtét után, még a műtőben előterében álldogálltam, mert az orvos akart még valami receptet adni nekem, mikor a másik műtőből kikísérték a velem párhuzamosan műtött fiatal srácot, szintén meztelenül, friss körülmetéléssel. Amikor mindketten mondtuk a műtősnőnek, hogy ezt azért nem kellett volna, csak annyit vetett oda: mit kényeskedtek, inkább ismerkedjenek meg!

Undorító! És ez a hozzáállás semmit sem változik.

luis5 2019.11.15. 07:20:37

1.idojaras-ne rohogtess tavaly áprilisban Bostonban havasesoben vacogtam itthon 16 fok volt. Éltem Seattleben októbertől márciusig esett az eső. Szóval helyfuggo
2. Jobbkez: egyszerűen egyértelmű mint a 4way stop. Egész Európában!

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2019.11.15. 07:20:48

Az időjárás-problémát nem értem. Annyi ország van, ahol sokkal rosszabb. Én kifejezetten értéknek tartom.

Zsu14 2019.11.15. 08:13:11

@gabors: ez a táblázás nem baromság, lehet ez államonként változó! Én Kaliforniában élek és igen, szinte minden utca sarok ki van táblázva. Legutóbb Washington államban jártam és ugyan ezt tapasztaltam. Talán ahol Te élsz ez nem így van.

Gazz 2019.11.15. 08:13:11

Két dologra reagálnék. 1. Időjárás. Én több helyen voltam az usa-ban a keleti parton, pont fordítva tapasztaltam. Nyáron nem lehet kint lenni, mert a hőmérséklet és a páratartalom sokkal durvább, mint idehaza. Még Torontóban is pedig az kanada. Nem véletlen, hogy mindenki tolja a légkondit, mint a bolond. Amit az őszről írsz, az totál nem igaz. Az indián nyár október végéig tart. A tavasz hol ilyen, hol olyan. Télen viszont nincs hideg, sőt mostanában hó sem, szóval megint csak butaságokat mondasz. Floridához képest nyilván hideg, de itt cserébe nincsenek hurrikánok. Ami a bankrendszert illeti bakker, ti még mindig mágnescsíkos kártyákat használtok, a paypassról azt se tudjátok micsoda, szóval ne röhögtess.

gyongyi70 2019.11.15. 08:13:11

Magyarországon tényleg hideg van télen, az ősz sötét és mindig esik, a tavasz nehezen jön el... viszont a jó meleg nyarak plusz pont. :-)
Lehet nekem esni: melegpárti vagyok. :-)

Baracus őrmester 2019.11.15. 08:13:11

+ A tipikus magyar passzivitás, közömbösség, leszaromság a boltokban, munkahelyeken, utcán, mindenhol.

vg123 2019.11.15. 08:55:48

A telek ritkán fogcsikorgazóan hidegek a 2000-es évektől Magyarországon . Hideg telek a' 80-as években volt jellemző. Pl. 1986-ban. Csodálkoznék, ha nem lenne olyan állam az USA-ban, ahol évente mindig méteres hó van. Nem csak Alaszka. Olyan is biztos van az USA-ban, ahol sokkal melegebb van.
De a magyar kórházak egész jók voltak a '80-as években. Relatíve. Azóta folyamatosan romlik a helyzet.
Gyakori a kórházi fertőzéses haláleset.
Az USA-ban gondolom ezért nincs állami TB.

Utó Pista 2019.11.15. 08:55:55

@Valóság nevű unokahúgotok: Ez kurva érdekes. Metélésnél altatnak és nem kikísérnek a műtőből. Vàlts anyagot meg dílert!

kalandfereg 2019.11.15. 08:56:00

Akkor rongyol bele jobbról valaki, ha nem adod meg a jobbkezet. :))))

Az időjárás így a jó. Vannak évszakok. Éltem pár évet óceáni éghajlaton, nagyon hiányzott a hideg és a meleg is. Kinyírt az 5-18 fok. Nem mellesleg a hatalmas ízletes eprek (meg az ezer másik gyümölcs és zöldség) ezen az éghajlaton terem.
Azon meg a krumpli és a krumpli. :)

A többivel se nagyon értek egyet, jelentéktelen dolgok lettek kiemelve, fontosakról meg szó se esik, de mindegy, neki ez a véleménye.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.11.15. 09:13:20

@almaza: A Revolut nem számít fel díjat. Az más kérdés, hogy van sok ATM üzemeltető, aki díjat kér a pénzfelvételért, de ez az EU-ban tilos.

@blackhairlady: Hitelkártyánál is van PIN kód.

Golf2 2019.11.15. 09:48:09

@gyongyi70:"Lehet nekem esni: melegpárti vagyok. :-)" Szerintem 30fok feletti hőmérséklet pláne tartósan,benszülötteknek való. 20-30 bőven elég.Pl.Madeira.

M. Péter 2019.11.15. 09:58:17

@Online Távmunkás: Mi tiltja az ATM üzemeltetőjének, hogy díjat számoljon fel?

Ficus Cucis 2019.11.15. 10:36:30

@Efrajim Canuck: itthon nincs már Traubi, mert 2 éve felszámolás alá került a gyártó cég. kíváncsi lennék arra a kanadai Traubi-ra :)

a Márka Szőlő az nem Traubi

alprazolam 2019.11.15. 10:36:35

4 irányból stop tábla. Ez volt a csúcs.

Macropus Rufus 2019.11.15. 10:37:46

"#1 Időjárás"
na jó, ha akkor jössz amikor esik akkor mit vártál? Ha bele gondolok ilyen az usákoknál is van. Sőt van olyan is, hogy csak annyira van sz@r idő, hogy pl. egész New Orleans-t elmosta a csába. Meg hát van ott tornádó is. Mennyi is van belőle átlagosan évente? Több mint 1000? Meg hát szegény floridaiak akik évente kapják a hurrikánokat. De neked az a bajod az országunk időjárásával, hogy 9 napig esett?! Meg, hogy marha meleg van nyáron? Jártál te már a Halál völgyben? Na jó lépjünk. Butaságot írtál.

"#2 Orvosi ellátás"
érdekes, hogy ezt írod. Ennek ellenére a külföldre szakadt hazánkfiai (akik EU-ban vannak) járnak haza gyógyulni meg fogászhoz. Akkor még sem lehet olyan marha sz@r, ha képes 1000km utazni azért, hogy gyógúljon. Am. a jenkiknél is rendkivűl sz@r az állami ellátás. A fizetős meg itt is űber fasza. (tapasztalat)

"#3 A magyar bankrendszer"
sztem semmi meglepő nincs abban, hogy veled mint külföldi állampolgár másképpen bánnak mint velünk. Az amcsi bankrendszer meg konkrétan gazdasági válságot idézett elő. Tudod a másodlagos jelzáloghitel pia bedőlése. Tényleg sokkal jobb.

"#4 A jobbkéz szabály"
jól írtad: gyengébbek kedvéért. Ééés, még ennek ellenére is nem gyenge baleseteket lehet látni. Szóval felírják, felrajzolják és lófaszt ér. De itt nálunk a jobb kéz szabály a gond. Oké.

"#5 Gondozatlan dzsumbuj mindenfelé"
na látod ebben teljesen igazad van. De sok esetben maguk az emberek tehetnek róla és nem a vezetés. Pl. én nem városi vagyok. A járda minden héten le van legalább 1x seperve, most a falevelek miatt többször is. De sok emberke leszarja, és azt várja, hogy majd a vezetés megoldja. És nem érdekli őket, hogy addig méteres lesz a gaz. Szóval az igénytelenség is ott van rendesen a lakosság részéről, természetesen tisztelet kivételeknek.

"+1 A jó dolgok"
azért ez komoly. Szóval azoknak az embereknek akik soha nem éltek egy percet sem itt jobban tetszik az ország mint neked aki anno 30-35 éve itt éltél (gyak. a gyerekkorodat itt élted le). Valahogy te mindenhol a 30 évvel ezelőtti dolgokat látod, holott azok már nincsenek is meg. Ők meg a valóságot. Biztos a jenkiknél sok minden sokkal jobb, de nem hinném, hogy ott nincs semmi ami rossz lenne.

kék madár 2019.11.15. 10:42:43

@Online Távmunkás: semmivel se latok tobb tablat vagy feliratot mint Europaban,es angolon kivul meg semmilyen nyelven se lattam feliratot. Ha valahol felirat van, akkor az mindig a kivetel miatt amit tablaval nem lehetne jelolni. Azt a baromsagot, hogy nem ismerik a kreszt nem tudom honnan vetted?

Sean MacTíre 2019.11.15. 10:48:26

@Virago_1000: peldat virits kerlek, milyen amerikai bank leanyok vannak otthon?

Hari Seldon 2 2019.11.15. 11:31:36

@Herr Géza:
Ráadásul Citibank, már egy ideje Erste...

Dr.Evet 2019.11.15. 11:38:52

@Utó Pista: Igazán nem szívesen teszem, de orvosként meg kell jegyezzem: körülmetéléshez csak kivételes esetekben történik altatás. Általában helyi érzéstelenítés elégséges.

(Hirtelenjében egy olyan esetet tudok, mikor altatásban történt ez a műtét, de az egy here-visszérsérv-műtéttel párhuzamos beavatkozás volt és eredetileg ez is éber állapotzban, epidurális érzéstelenítéssel lett tervezve. Csak időközben kiderült, hogy a páciensnek is megvan egy, a férfiak kb. 10%-ánál jelentkező sajátossága, ami miatt altatni kellett műtét közben.)

2019.11.15. 11:39:01

@Macropus Rufus:
Ami az egészségügyet illeti, el tudom képzelni, hogy aki feketén megy külföldre mosogatni, az hazajár orvoshoz, mert ott nincs biztosítása. De mondjuk pl. bátyámnak, aki Németországban él, diplomás munkakörben dolgozik, eszébe nem jutna hazajönni állami orvosi ellátás miatt, mert ami ott van, sokkal jobb. Pedig más szolgáltatásokat, amelyek itthon olcsóbbak, és ritkán kell, előfordul, hogy igénybe vesz. Akik meg itthon élünk, csak akkor megyünk el orvoshoz, ha már tényleg nagyon muszáj, vagy sokan inkább fizetnek magánszolgáltatásért. Én már úgy tekintek a hazai egészségügyre, hogy nem is létezik, és addig élek, amíg egészséges vagyok.

Herr Géza 2019.11.15. 12:12:43

@Hari Seldon 2: Ööö, ezt most nem bírom értelmezni.... A Citibanknak nagyon semmi köze nincs az Erste Bankhoz...
Előbbi amerikai, az utóbbi osztrák.

2019.11.15. 12:13:27

@Macropus Rufus:
"azért ez komoly. Szóval azoknak az embereknek akik soha nem éltek egy percet sem itt jobban tetszik az ország mint neked aki anno 30-35 éve itt éltél (gyak. a gyerekkorodat itt élted le). Valahogy te mindenhol a 30 évvel ezelőtti dolgokat látod, holott azok már nincsenek is meg. Ők meg a valóságot. Biztos a jenkiknél sok minden sokkal jobb, de nem hinném, hogy ott nincs semmi ami rossz lenne."

Te nem voltál még úgy, hogy ha korlátozott ideig tartózkodsz egy idegen országban vagy városban, akkor belegondolsz, milyen jó lenne ott élni. Aztán lehet, hogy baromira nem jó, csak turistaként vagy üzleti úton ezt nem látod át. Pl. van egy bizonyos vidéki város, ahol éltem 4 évig, előtte imádtam kívülről, ott viszont megutáltam. És erre a környezetemben rácsodálkoznak azok, akik sosem éltek ott, hogy mi lehet abban rossz, gyönyörő város, gyönyörű fekvéssel. Ja, turistaként az is. De ők nem ismerik a város belterjes társadalmát. Nem ismerik azt sem, hogy mennyire vannak munkalehetőségek. Nem ismerik a szép részeken kívüli városrészeket.

Szóval semmit nem árul el az, hogy mit látnak a külföldiek néhány hetes tartózkodás alatt mindabból, ami nálunk van. Amit a posztoló ír, az nagyrészt ma is így van, de ezt te is tudod jól, hiába próbálod mosdatni a rossz dolgokat, ahogy egyébként vannak jó dolgok is az országban.

2019.11.15. 12:13:32

Az éghajlat mondjuk relatív, baromira nem mindegy, a posztoló melyik részén él az USA-nak. Mert az sem mindegy, hogy a magyarországi, a görögországi vagy az angliai éghajlattal vetjük össze.

Lynxxnyl 2019.11.15. 12:21:38

@Zabalint: akik hazajarnak, azok a maganellatas miatt teszik. ami adott esetben olcsobb ill. jobb lehet Mo.-on, mint az adott orszagbeli, ahol el.

svajcineger 2019.11.15. 12:58:37

@Lynxxnyl:
Nekem pl. nem olcsóbb, de mégis hazamegyek, ha úgy adódik. Egyszerűen jobbak a magyar orvosok. Szerintem...

Platonica 2019.11.15. 13:05:08

@Zabalint: Lehet meglepodnel kf-on...

Lynxxnyl 2019.11.15. 13:33:25

@svajcineger: nekem bizonyos teruleteken jobbak, masban olcsobbak, optimalis esetben a ketto egyutt. :-)
Amivel meg vagyok elegedve az itteni ellatasban azzal termeszetesen nem megyek haza.

somlobodog 2019.11.15. 13:33:34

@kék madár: rajottem miért írja itt a.sok okos a más nyelvű táblát az usaban: PED XING :)))) ezért hiszik a barmok hogy kínai:)))

Hari Seldon 2 2019.11.15. 14:01:46

@Herr Géza:
A magyarországi Citibank-ot megvette az Erste.

hidegsegg 2019.11.15. 14:12:46

@Napeta: Bizony. Márciusban Chicagoban tömör jég a tavon, kifagyott belőlem a szusz. Olyan hideg volt, amilyen otthon évek óta még tél közepén sem volt. Október végén meg Clearwaterben perzselőbb idő volt mint augusztus elején Cipruson. De erről egyik hely sem tehet.

dr650 2019.11.15. 14:12:53

#4 A jobbkéz szabály:
Mint tudjuk, minden törvényt a leghülyébbre kell szabni. Ezek szerint ott ez a szabály meghaladja képességeiket Lehet hogy erősen hangzik elsőre, de Európában azt sem kell feltüntetni a mikrón, hogy ne tedd bele a macskát!

midnightcoder2 2019.11.15. 14:13:00

@Online Távmunkás: Szerintem már jóval az arany elõtt kezdtek az emberek vagyon felhalmozni, csak akkor kecskében vagy birkában számoltak.

2019.11.15. 14:21:01

@Lynxxnyl:
Igen, az érthető, én azt tudom nehezen elképzelni, hogy valakinek normális állása, normális biztosítása van egy nálunk fejlettebb országban, az minek járna a magyar állami egészségügybe. Meghalni?

De pl. a magánfogorvosi szolgáltatásokat osztrákok és külföldre költözött magyarok gyakran veszik igénybe.

2019.11.15. 14:21:09

@Platonica:
Nem lepődnék meg, mert nincsenek illúzióim, főleg mert mint írtam, nem vetítem ki a rövid máshol tartózkodásaim alapján azt, hogy ott biztosan jobb élni. Viszont ami az egészségügyet illeti, a semminél (hazai állami egészségügy) biztosan jobb a valami.

Herr Géza 2019.11.15. 14:31:03

@Hari Seldon 2: Sejtettem, hogy ilyen jellegű tévedésben vagy: a Citibank lakossági üzletágát (kvázi az ügyfélkörét) vette át/meg az Erste.
Ettől még a Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepe (is) működik továbbra is, de immár csak vállalati ügyfeleket szolgál ki és semmi köze nincs az Erste-hez.

Lynxxnyl 2019.11.15. 14:37:51

@Zabalint: "én azt tudom nehezen elképzelni, hogy valakinek normális állása, normális biztosítása van egy nálunk fejlettebb országban, az minek járna a magyar állami egészségügybe"

azt en se annyira, de ismersz sok ilyet? eleve, akinek külföldön van biztositasa, milyen ellatast vehet igenybe a magyar allamibol csak ugy kenye-kedvere?

Fogorvosi maganellatasra europa minden tajarol erkeznek Mo.-ra, mert olcso. Az osztrakok meg azert is, mert naluk szar is a fogaszati ellatas. (lehet, mas orszaggal is igy van, de azokrol nem tudok nyilatkozni)

Hari Seldon 2 2019.11.15. 14:38:20

@Herr Géza:
Látom ma eléggé szőrszálhasogatós hangulatban vagy.
1. Igen tudom, hogy a lakosságit vette meg.
2. feltételeztem, hogy a posztoló, és a rá adott kommentek egy "lakosra" vonatkoztak. Azaz: - A "magánszemély" posztolót, illetve "magányszemély" Virago-t, hol érdekli a többi?

Platonica 2019.11.15. 15:13:27

@Zabalint: En konkretan az egeszsegugyre regaltam, ill. az erre vonatkozo hsz-odra. Nagyon sokan felertekelik azt a semmit, miutan kf-on megtapasztaltak az ottani helyzetet. Amin en is meglepodtem, h me'g Nemetorszaggal/Svajccal kapcsolatban is volt (tegnap?) negativ poszt, az ottani helyzettel kapcsolatban ezek szerint nekem voltak illuzioim.
@Lynxxnyl: Itt is hasonlo (UK).

pizo 2019.11.15. 15:40:29

@irdesmond: Magyar forintszámláról Németo-ba euróban 2 óra alatt átment az utalás. A német partner csodálkozott is.

Zoli

Herr Géza 2019.11.15. 15:45:26

@Hari Seldon 2: Szerintem nem követted a témát.
Így indult:

Virago: #3 “A magyar bankrendszer
Ezek a bankok az amerikai bankok leanyvallalatai.”

Én: “Melyik magyar bank amerikai leányvállalat?? Mármint a Citibankon kívül?”

gabors: “ a magyar bank szabalyok szerint azt hiszem EGYIK sem leanyvallalat a klasszikus ertelemben csak a nevuk .. mindegyik magyarorszagon bejelentett vallalat (nevtol fuggetlenul) es a MAGYAR bankfelugyelet szabalyozza oket sokszor meg a tulajdonosok kozott sincs ott az "anya" vallalat ...”

Én: “ a Citi Magyarország az írországi székhelyű Citibank Europe plc fióktelepeként működik Magyarországon 2009 januárjától, Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepe néven. Hogy, hogy nem, a Citibank Europe plc az amerikai “anyavállalat”, azaz a Citigroup Inc., NYC tulajdonában áll.... :)”

Erre te: “Ráadásul Citibank, már egy ideje Erste...”

Nem folytatom az idézeteket, de nem, az Erste nem vette meg a Citit, a Citi köszöni, jól van, és továbbra is amerikai cég. Ha ebbe utólag bele próbálod magyarázni, hogy itt mindenki a magyar lakossági üzletágra gondolt, akkor inkább te kötözködsz. Szerintem.

Fringe minority with unacceptable views 2019.11.15. 16:10:49

@Utó Pista: nem, metelesnel nem szoktak altatni, marmint.
Ittgondolom nem 8 napos kisfiukrol beszelsz a bris kapcsan

FutureFry 2019.11.15. 16:15:41

@Gazz: “… ti még mindig mágnescsíkos kártyákat használtok …”
Jópár éve az amerikai credit és debitkártyákat chippel is ellátják és most már szinte mindenhol az elfogadóhelyeken is lehet így fizetni (sőt kell is, ha a kártya chipes). Az egyik kivétel a benzinkutak, a legtöbbjüknél még a kinti - kútfejnél történő - fizetésnél továbbra is a kártya mágnescsíkos részét kell használni.

@Online Távmunkás: “… Hitelkártyánál is van PIN kód. …”
Amerikai credit kártyáknál (vagy az ilyen módban használt debit kártyánál) chipes fizetésnél sincs PIN kód, csak aláírás (vagy gyakran még az sem).

Svegacomp 2019.11.15. 18:10:34

Amit soha nem lehet Magyarországon megszokni, az a boltosok végtelen bunkó és lekezelő viselkedése. Köszönni nem tudnak, udvariatlanok, fenyegetnek. Itt az átkos nyugaton (Anglia) minden boltos előre köszön, udvariassági formulákat mond és MOSOLYOG!!!!!!! Soha nem megyek haza.

agarik 2019.11.15. 19:21:35

A #5-öt vezessék be.

]{udarauszkasz 2019.11.15. 21:37:49

Az idojaras tenyleg mocsok tud lenni Magyarorszag nyugati reszen legalabbis. Ha osz van, azert esik, ha nyar van, azert, ha tavasz, vagy tel, akkor azert. Ha egy hetig folyamatosan NEM esik valami, akkor itt mar mindenki sirdogal, hogy mekkora szarazsag van... :S

Hari Seldon 2 2019.11.15. 22:32:54

@Herr Géza:
Ez viszont igaz. Csak az első kettő kommentet olvastam. (az tegnap sem. meg ma sem volt időm sok végigolvasni, csak ott reagáltam gyorsan a felvetésre)

Herr Géza 2019.11.16. 02:25:29

@Hari Seldon 2: Na, megnyugodtam. :) Már azt hittem, hogy megint én megyek szembe az autópályán :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.11.16. 13:43:29

@midnightcoder2: Nem véletlenül írtam arany helyett követ, kagylót és papagájtollat, hiszen ezek korábban voltak fizetőeszközök.

@Herr Géza: A Citibank kivonult a lakossági szektorból a régióban, az American Expresshez hasonlóan nem jött be nekik. A magyar lakossági ügyfeleiket az Erste Bank vette át, de az átállás annyira bénán sikerült, hogy a problémák Index címlaposok voltak napokig. Kelet-Közép-Európában a Citibank csak vállalati ügyfelekkel foglalkozik.

@FutureFry: Te merrefelé tudsz mindenhol chippel fizetni? Én idén csak 3 tagállamban jártam, de a legelterjedtebb megoldás még mindegyikben a pénztárgép képernyőjének az oldalába beépített mágnescsík-leolvasó volt a boltokban és az éttermekben is, kevesen ruháztak be külön terminálra. Európában ilyen elavult rendszereket szinte csak az amerikai láncok németországi hoteljeiben láttam az utóbbi 5 évben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.11.16. 14:07:24

@kék madár: A jobb sávból kötelező jobbra kanyarodásra akkor miért van a nemzetközileg ismert nyíl helyett szöveg? Nézz szét például a manhattani Chinatown-ban, ha kínai feliratos közlekedési táblákat szeretnél látni az USA-ban.

adg 2019.11.16. 14:41:15

@Gazz: ti meg mindig bankkartyat hasznaltok europaban?? Elkepeszto, megallt az ido a mult szazadban, vagy mi?
Max autokolcsonzonel hasznalok kartyat...

adg 2019.11.16. 14:44:26

@FutureFry: en is. Illetve foleg telefon. Kp nincs nalam kb sose, plane hogy ez a hulye muanyag penz kirugrja magat, kimaszik az enber zsebebol. Nagy ritkan kell ko pl gyereknek suliba, olyankor szoktam tobbet kivenni, hogy legyen, ha kellene, de elkunyizzak. Szerintem honapok ota nem volt nalam egy filler sem kpben.

]{udarauszkasz 2019.11.16. 15:18:49

@adg: nekem szinte az osszes fizetesem kpban van. Ausztriaban igy is tudjak, mikor jon a fizetesed, utana jon egy kozuti ellenorzes, es kisebb-nagyobb reszet elveszik. De legalabb a honap tobbi reszeben nem maceralnak, mert a kezpenzt egyelore meg nem tudjak visszakovetni.

Herr Géza 2019.11.16. 15:41:01

@Online Távmunkás: Jó, hogy tájékoztatsz. Nem is tudtam minderről... :D
Csak úgy megjegyezném azért, hogy 89.-ben már Dunabank ügyfél voltam. Azt a bankot ugyan először bekebelezte az ING Bank, majd annak lakossági üzletágát megvette a Citibank úgy ca. 2000.-ben, és akkor szálltam ki, amikor a Citi szintúgy eladta a mezei pórnép ügyfeleit az Erste-nek.

FutureFry 2019.11.16. 16:14:55

@Online Távmunkás: Nyugatabbi államokban (de Kanadát - az 51. államot :) [1] - is beleértve). Kb. 2017-18 óta én minden általam használt boltban/étteremben/hotelben szinte már csak olyan leolvasóval találkozom, amelyik tud chipet (is). Mondjuk (“komolyabb”/leülős) étteremben elszokták venni/vinni a kártyát, úgyhogy nem feltétlenül látom hogyan olvassák le (de ahol látom, ott mindenhol chipes leolvasó van). Hotelekben pedig inkább a kártyával előre foglalt és aztán arra terhelt megoldás dívik (azaz semmilyen fizikai kártyaleolvasás nem szükséges), de ahogy láttam, ha kell, akkor ott is a “bedugós” (azaz chip-es) kártyahasználat megy már manapság. (Ezek nagy szállodaláncok (is), pl. Hilton, Hyatt, Marriott, stb. - nem tudom milyen tulajdonban vannak.)
A Visa szerint egyébként 75-80% az amerikai chip-elfogadottság ([2], [3]), szerintem a fennmaradó 20-25% legnagyobb része a benzinkútfejek mágnescsíkos kártyaleolvasói (igaz (Nyugat-) Kanadában még az is chip-es).

[1] en.wikipedia.org/wiki/51st_state#Canada
[2] usa.visa.com/visa-everywhere/blog/bdp/2019/05/28/chip-technology-helps-1559068467332.html
[3] www.digitaltransactions.net/u-s-merchants-enabled-600000-new-locations-for-chip-card-acceptance-in-2019s-first-half/

FutureFry 2019.11.16. 16:39:49

@adg: Ez az átlátszó-műanyag ausztrál dollár nekem tetszik (el is tettem belőle). Igaz én nem gyűröm a zsebembe rendszeresen, szóval nekem csak egy “novelty item”. Errefelé a penny-t és az egydolláros bankót nem akarják feladni (utóbbinál már többször próbálkoztak fémpénz változatokkal - sikertelenül). Pedig Kanadában már nem fogadják el a penny-t (a 2 centest sem) és a 1-2 dolláros is fémpénz már régóta.

shaktele 2019.11.16. 16:42:25

@FutureFry: Sok helyen nincs csipp olvasó kanadában, reszelni kell a kártyát.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.16. 17:31:26

@Macropus Rufus: "Ennek ellenére a külföldre szakadt hazánkfiai (akik EU-ban vannak) járnak haza gyógyulni meg fogászhoz. "
Na jó, de bazz, senki nem az állami kórházakba jár vissza, hanem a magánrendelőkbe.A kettő tök független egymástól és árban is "picit" különbözik...

]{udarauszkasz 2019.11.16. 17:47:10

@Herr Géza: ez igy igaz. Ha nem hiszed el, kuldom a banki forgalmam aznapi reszet, es a buntetesi cetlit. Es ez nem az elso, es nem is a masodik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.16. 17:54:49

@]{udarauszkasz: Ezt most én se értem, bocs.Ausztriában csak fizetésnapokon van pénzük az embereknek, hogy másik napokon nem ellenőrizgetik őket?
És ha teljesen szabályosan közlekedsz, akkor is megállítanak és megbüntetnek?
Komolyan nem értem...

]{udarauszkasz 2019.11.16. 18:29:21

@geegee: eddig 1-2 heten belul szokott jonni a kontroll a fizetes utan. Tavalyelott vegigmentek az osszes soforon a cegnel, en akkor kivetelesen megusztam, mert az en autom bekrepalt, es a berelt traktor rendszama nem volt benne a rendszerben. Most tavasszal aprosagokra fizettem 1400 eurot, kb 5x szedtek ki. Aztan jott a kormanyvalsag, ideiglenes kormany stb, akkor lealltak egy idore, a nyar egesz nyugis volt. Most, hogy alakul az uj kormany, az eredeti bundeskanzler a gore, megint kezdik. Tele volt rendorrel mindenhol.
Hiaba a szabalyos kozkekedes, en meg a tobbihez kepest egesz normalisan jarok, de ha kiadjak nekik, hogy ennyit kell behozni egy nap, akkor buntetni fognak. A burgenlandiak es a steiermarkiak a legrosszabbak, ezek hazudoznak is, mint a Pinokkio. Magyarul koholt vadak alapjan buntetnek.
Valamelyik evben volt ebbol egy botrany, nem dolgoztak fel Linzben a feljelenteseket, es azon sirankoztak, hogy mennyi beveteltol esett el Oberoesterreich. Megszakad a szivem szegenyekert, van itt is zsivanysag boven, nem csak Magyarban, foleg akkor latni, ha az ember kicsit melyebben beilleszkedett mar. Zugolodik itt is a jonep rendesen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.16. 20:14:29

@]{udarauszkasz: Egyszerűen nem jön, hogy elhigyjem.Már azt nem értem, hogy miért függ a fizetésnapoktól.Máskor nincs az embereknek pénzük?Mi van, ha már fizetésnap délben sincs?
:D
Azon kívül hogy büntetnek meg egy teljesen szabályos autóst?Mi az indok?Azért valami bizonyíték kell egy büntetéshez...
Milyen apróságok hozhatnak 1400 eurónyi büntetést?
Nekem a legutóbbi eset pár évvel ezelőtt 60 helyett valami 80 felett, tök üres autópályán, még a rendőr kért elnézést, hogy meg kelljen vágjon valami 40 euróra.Na ez apróság.Na de 1400 osztva 40-nel az 35 ilyen esemény átlagosan számolva.Az már azért nem pitiáner dolog.
Tényleg nem vili az egész.Ha ekkora korrupt lenne az osztrák rendőrség, akkor anank már híre volna egész Európában.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.16. 20:16:02

@geegee: a 60 helyett 80 az sebességmérés és km/h... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.16. 20:18:27

@]{udarauszkasz: Meg fizetésnapokon kívül akár az idg 100-as táblánál is repeszthet az ember 250-nel, az se számít??Nagyon fura volna azért.

]{udarauszkasz 2019.11.16. 21:23:18

@geegee: nem csak a rendorseg, a kormany is korrupt volt, Strache konkretan az osztrak vizkeszletet akarta elpasszolni valami ukran kisbaronak, aztan kiderult, hogy kamu volt az egesz, bele is bukott a kormany. A yardon ugyanez megy, a kollegaim is ezt tapasztaljak, en is. Az elejen en is betudtam a veletlennek, aztan ra kellett jonnom, hogy sajnos nem az. A kulfoldiek szerintuk viszik ki a penzt az orszagbol, es igy akarjak visszatartani a toket. Ez nem a mezei rendorokrol szol, ez felsobb utasitasra megy mar, nagykutyak jatszanak. Hasonlo, mint a Blitzermafia (traffipaxmaffia) Nemetorszagban. Egyszer az ARD meg merte szelloztetni oket egy ejjeli riportfilmben. Aztan utana mar nem merte:)
Aki most megvagott meg egesz normalis volt, eloszor nem is esett le neki, hogy nem vagyok osztrak:) 100valahany euros tarifa lett volna eredetileg, de 35el megusztam, gondolom, szimpi volt neki, hogy tudok nemetul, meg a tajszolasaikbol is ramragadt ez+az. De futottam mar ossze gyopos nacival is, na ott masfel orat szivtam, mire osszehozta a tobbszaz eurot, meg a feljelentest hozza. Ha az osztrak rendor leint, akkor fizetsz. Mindig. Mindegy, milyen precizen, es szabalyosan kozlekedsz. Nekem ez a tapasztalatom.

adg 2019.11.16. 21:29:25

@geegee: azert uszod meg, mert nem tudjak, mikor van svedisztanban fizetesnap.
Majd ha rajonnek, akkor kapod te is a csekket havonta.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.16. 21:46:25

@]{udarauszkasz: Érdekes.Na de a 35 ojró is, meg a százvalahány is messze van az 1400-tól.Hogy jön össze a többi?Mi a bizonyíték?Ha csak úgy kijelent valamit, azt azért alá is kell támasztani valami bizonyítékkal, különben az egész eset megtámadható.Mármint normális jogállamokban.
Ha nekem 1400 fix kiadásom lenne rendőrségre, kábé eret vágnék magamon...De az q isten, hogy otthagynám a fallikus szervbe azt a munkát.De ez csak én vagyok.Több szerencsét az utakon.
Széles utat, gumi fákat, vak rendőrt.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.16. 21:50:58

@adg: Lehet, csak mázlim van nekem is.
Egyébként érdekes volt, pont hazafelé otthonról (határátkelős paradoxon!) a németeknél volt valami rohadt piros fény, ami rámvillantott autópályán, de majd kifolyt a szemem belé.A nehem szerint ilyen kamerás láda volt, de én aszittem, hogy lézerceruzával szórakoznak a pálya menti erdőből.De nem jött semmi.
Aztán egy évre rá ugyanott jöttünk, és meg tudtam figyelni, hogy valóban kamerás láda, hogy rohadnánka meg.És valszeg azért úsztam meg, mert arégi kocsinkon nem eus volt még a rendszám, nem volt rajta országjelzés.
Hahaha, rohadékok, rezgett az ablaküveg az öblös kárörömemtől...
:-))))
De most már vigyázni kell ,mert volt autócsere és ez már országzászlovas rendszámú...

]{udarauszkasz 2019.11.16. 22:08:47

@geegee: egy idoben az akkori egyezmenyek alapjan meg bizonyos osszeg alatt meg nem kukdtek ki a buntiket. 30 vagy 60 euro asszem, orszaga is valogatja.
De ma mar a TISPOL nevu maffiakartell utanad kuld mindent, a 20 eurot is. Hacsak nem torok, vagy irani autoval nyomod:)

FutureFry 2019.11.16. 23:50:17

@blackhairlady: @adg: @FutureFry:
“ ... még nézegetni se nézegették soha …”

Na, - hogy valamennyire cáfoljam magam - pont ma láttam, hogy egy $100-assal való fizetésnél a pénztáros, diszkréten - gondolom, hogy ne sértse meg a vásárló érzelmeit :) - egy tollal [1] leellenőrizte a bankjegy valódiságát. Igaz, a módszer állítólag nem teljesen megbízható [2]. Még jó, hogy nem $2-ossal akart fizetni [3] :)

[1] www.walmart.com/ip/Dri-Mark-DRI3513B-Counterfeit-Detector-Pens-3-Pack-Black/14927993
[2] www.federalreserve.gov/faqs/currency_12597.htm
[3] www.forbes.com/sites/kellyphillipserb/2016/05/04/police-called-after-student-tries-to-buy-lunch-with-2-bill/

FutureFry 2019.11.16. 23:54:55

@shaktiii: “Sok helyen nincs csipp olvasó kanadában, reszelni kell a kártyát.”

Hát én a közelmúltban már (nyugat) Kanadában (is) mindenhol csak chip-es terminállal találkoztam (még a legkisebb településeken is), ami nem meglepő, hiszen ott előbb megtörtént az átállás (pl. hamarabb áthárították a kártyakibocsájtók a pénzügyi felelősséget a kereskedők felé a nem chip-es tranzakciók esetében).

Persze ha valaki nagyon akarja néhol talán tud még chipes kártyával is lehúzós módon fizetni, bár a biztonságosabb terminálok felismerik, hogy a kártya chip-es, és csak úgy engedik használni (lehet, hogy ez beállítás- és kártyafüggő is).

Fringe minority with unacceptable views 2019.11.17. 11:11:00

@geegee: hogy lehet 35 ejro a birsag???
Engem autopalyan evekkel ezelott majdnem 300ra buntettek a nemetknel az autobahnon, ahol le volt szabalyozva a sebesseg.
A nemet rendor ugy beszelt angolul, mint ahogy az igazi parodiakban illik
Gondolom az udarauszkasz valami nagyon kamionnal versenyzik, ahol a birsagok magasabbak, kulonosen, ha van afghan potyautas hatul a kamionban

SzZoole 2019.11.17. 11:47:25

@Se vasalo se munka: az attól függ, hogy mennyi volt a sebesség a korlátozásnàl
Engem két éve rövid időn belül Frankfurt reptér környéken, 120 helyett 139-el és nem sokkal utánna Koblenz környéken szinten.

Az egyik €30 volt a másik €40, és kiküldtek a csekket a UK lakcímre!!

Előtte sose volt ilyen, se a franciáknál se a hollandoknál /belgaknal/németeknél/osztrákoknál és magyar honban sem, pedig sűrűn villant a vaku az összes országban amin átmentem

Golf2 2019.11.17. 16:17:09

@ZooLeka: Az egyik €30 volt a másik €40...olcsón megúsztad magyarban 100Eur alatt nincs gyorshajtás.Pont fordítva kéne mivel kinnt jobb a kereset...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.11.17. 18:49:19

@FutureFry: Hilton és Radisson láncokhoz tartozó hotelekben voltam idén, hiába volt a foglalásnál megadva a kártyaszám, érkezéskor egy kivétellel mindegyik a mágnescsíkot húzta le a monitor szélén.
Én mondjuk inkább keleten mozogtam idén, csak egyszer utaztam pár napra a Sziklás-hegységtől nyugatra.

SzZoole 2019.11.17. 20:43:50

@Golf2: hát ja, elég olcsó volt.....:-)

Akkor képzeld el, pár éve az M1-en mentem Bp. irányába és a 83-as út M1 felett átvezető hídon kamerával mértek a pepitában, kb. 240-el húztam el alattuk, na azért mennyit kellet volna fizetnem?

Golf2 2019.11.18. 16:20:58

@ZooLeka: 300000ft a max .neked az aprópénz,megkeresed kb.5nap alatt(800font)

SzZoole 2019.11.18. 18:17:20

@Golf2: 5 nap alatt £800, tudod te mennyien örülnének ha £800 lenne a bevételük 5 nap alatt

peter3374 2019.11.19. 14:27:10

@fhdgy: kis megyeszekhely, itt is van legalabb ketto automata ami ad ki eurot is.
Nyilvan egy kisvarosban plane egy faluban nincs, de ott nincs is ra igeny.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása