oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. szeptember 29. 06:30,  Belgium Nyugat-Európa Magyarországa 52 komment

2019. szeptember 29. 06:30 Határátkelő

Belgium Nyugat-Európa Magyarországa

Egészen érdekes felvetés a címben megfogalmazott, őszintén szólva annyira nem ismerem Belgiumot, hogy meg tudjam ítélni, de biztosan akad majd köztetek olyan, aki igen. Ráadásul hangulatokkal nehéz vitatkozni.

belgium.jpg

A megfigyelés a huisje, boompje, beestje szerzőjétől érkezett, aki Hollandiában él és egy tűzoltási szándékkal megszervezett vidám, családias „francia piknik” keretében tette.

„Az úticél Lille, a hozzánk legközelebb eső francia város, illetve annak falusi környezete. A történelmi Flamand grófság, melynek ugye azért része volt két belga tartomány is.

Fantasztikus élmény, hogy nem több mint 290 km-rel (3,5 óra autóval) távolabb tőlünk, túl ugyan két „országhatáron” mennyire más az éghajlat, a vidék, a természet.

Mennyire más érzéseket kelt életre, mennyire más gondolatokat ébreszt fel, akaratlanul is elterelve magára a figyelmet, hogy ne érezz kívüle mást, hogy elfedd a fájó gondolatokat.

A holland-belga határon mindjárt egy félpanziós ház, ami ugye azért félpanziós, mert már nincs teteje. Úgy tűnik, Belgium Nyugat-Európa Magyarországa. Tényleg nem lehet Hollandiához hasonlítani.

Az igénytelenebb fajta graffitikkel teletegelt szürke betonfalak mögött futó vonatok, Budapest-Zugló külsejű vasúti megállók, felújításra szoruló házak, kétsávos autópályák, 120-as sebességhatár.

Olyan érzés, mintha a holland megszokás után szúnyoghálón át néznéd a világot. Mintha a szürkeség köpenyével igyekezne elfedni a hiányosságot. Betonhangulat, szemét, s az érzés, hogy nem ismerik a kőműves fánglit. (...)

Nos nagy szerelmünk: Hollandia után elkapnak a múltunkból oly jól ismert ősz színei, ízei, az érzés. A magasabban szálló felhők látványa, a felhők fehérsége, a vidék, a szántások, a levegő és gyerekkorunk környezetének látványa és illata.

Fantasztikus élmény volt sétálni az almáskertben, mint gyerekkoromban az udvarunkban, ami tele volt az akkor divatos törpe almafákkal. Sétáltunk hatalmas platánfasor alatt, ami tényleg a sárgától a barnáig minden színben játszott. Felidézte a szegedi Széchenyi tér illatát.

A lehullott levelek zizegése, és mindenek ősz illata olyan „ahonnanjöttünk” távoli érzésével szállt meg. S azután egy hatalmas szomorúfűz, a balatoni nyár, aminek édes emlékét azóta sem képes feledtetni, kiradírozni senki és semmi. S egy öreg vadgesztenyefa, melynek termését hordtuk a zsebünkben mindhalálig.

Ezek afféle sosem fakuló érzéseink. Ezek a fák értelem szerint Hollandia azon részén, ahol lakunk, nincsenek. Mint ahogy dombok sincsenek, itt azonban egy kellemes dimbes-dombos vidék terül el, minden négyzetcentiméter földet szántóként hasznosítanak.

Mindenütt kukorica és répaföldek. A földeknek is illata van. Alig van felhő az égen, a nap melegebben süt, a levegő tisztábbnak tűnik, s a táj is kontrasztosabb. A mi mindig zöld, mindig esős mindig vizes ősz és tavasz nélküli Hollandiánk után tényleg egy nagy „de szép” sóhaj volt az egész utunk.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

Visszatérés a mókuskerékbe

Az elmúlt hetek digitális nomádsággal foglalkozó posztjai után most egy fordított történet következik, hiszen a Modern Wandering szerzője 7 év magánvállalkozás után döntött úgy, hogy visszatér (az ő szavaival) „a normális emberek” közé, és újra alkalmazott lesz.

munkakereses_foto_pxhere_com.jpg(Fotó: pxhere.com)

„33 éves koromra jött el az az idő mire megvilágosodott, hogy merre és hogyan folytassam tovább az utamat. Megmondom őszintén, hogy 7 év „szabadság” után elég nehézkes visszaszállni a mókuskerékbe, de a célok elérése érdekében muszáj volt.

Tavaly ősszel az Upwork oldalon keresztül elkezdtem a szabadúszással foglalkozni, de még annyira új volt nekem a dolog, hogy csapongtam 2-3 hónapig, minden munkát elvállaltam, amiből csurrant-cseppent valami kis összeg.

Viszont a tisztánlátás, hogy merre is tovább, csak idén január végén jött egy régi ismerős / „kolléga”, szintén szabadúszó szövegíró segítségével. Ő volt az, aki elindított a szövegírás világában.

Neki köszönhetem, hogy megtanultam, hogyan kell egy igazán jó blogposztot megírni úgy, hogy meg is fizessék érte az embert. Viszont mire rájöttem arra, hogy mi is az a témakör, amelyben én szövegíró szeretnék lenni, az hetekbe telt.

Február végére körvonalazódott, hogy az állatokról szeretnék íni különböző oldalaknak, állatorvosoknak. Szépen felépítettem egy saját szabadúszó weboldalt, amelyen a portfóliómban megtalálható néhány általam irt cikk.

Viszont, ez a szabadúszás nem lesz teljes munkaidős állás egyik napról a másikra. Igy 7-8 hónap elteltével is még mindig csak részmunka időben csinálom, amit viszont nem bánok egyelőre.

Ugyanis már korábban is megfogalmazódott bennem a dolog, hogy nagyon szeretnék állatokkal foglalkozni, de nem volt lehetőségem elindulni az úton. De egy hónappal ezelőtt végre kinyíltak a kapuk előttem, igy végre eljött az ideje annak, hogy elkezdjek munkát keresni, magyarul vissza bekerülni a taposómalomba.

Persze a keresés előtt végig kellett gondolnom, hogy hogyan is állítsak össze egy jó önéletrajzot, hiszen nekem olyan még sohasem volt. Annak idején még a rendőrségen Magyarországon nem volt rá szükségem, és itt kint az elmúlt 7 év alatt sem, mivel takarításból, személyi asszisztenskedésből és babysittingelésből éltem.

Így hát az első pár napomat azzal töltöttem, hogy hogyan is fogalmazzam meg úgy a szakképzettségemet, hogy az kapós legyen a munkaadók körében. Mivel tudtam, hogy állatorvosi rendelőbe vagy állatkereskedésbe szeretnék elhelyezkedni, igy egyértelmű volt ügyfélszolgálati tapasztalat. (...)

Általában a cégek saját oldalán a career fül alatt, a LinkedIn, Indeed és ZipRecruiter oldalakon jelentkeztem célirányosan. Nagyon meglepődtem, hogy milyen sok visszajelzést kaptam, sőt sokkal több interjúra behívtak, mint az valaha is elképzeltem.

Sajnos állatorvos mellé még a recepcióra sem vettek fel egyelőre, mert oda olyan embereket keresnek, akiknek már legalább 2-3 éves állatorvosi rendelőben lévő tapasztalatuk van.

Viszont az USA egyik vezető állatkereskedése, a Petco behívott interjúra, és 3 nappal később jött is a telefon, hogy már másnap kezdhetek. Annyira örültem, mint majom a farkának, hiszen ez az a munkahely, amely tökéletes ugródeszkának a jövőt illetően.

Itt mindenféle állat van a hüllőktől kezdve, a kisállatokon keresztül a halakon át egészen a madarakig. Van kutyafodrász, valamint minden hétvégén örökbefogadás és állatorvosi szolgáltatás is.”

A teljes posztot itt találjátok, olvassátok el!

Elmúltnégyév

Négy év nem kevés idő, különösen akkor nem, ha az ember határátkelőként tekint vissza a kezdetekre. Mint a Luxemburgban élő Vera, aki saját bevallása szerint anno nem sokat tudott arról, hogy hova is tart, de már akkor, vakon, nagyon határozottan tovább akart maradni, mint ameddig a gyakornoksága öt hónapja szólt. Ami ugye ezek szerint sikerült is neki.

luxemburg_1.JPG

„Négy éve ezen a napon, nagyjából ebben a napszakban épp agyérgörcsöt készültem kapni, mivel nem találtam a frissen kiváltott EU-s egészségbiztosítási kártyámat.

Már minden készen állt a Luxemburgba költözéshez, de az a kis kártya csak nem akart meglenni. Szerencsére másnap reggel sikerült újat csináltatnom még a repülő indulása előtt, szó szerint az utolsó pillanatban. (...)

Az elmúlt négy évben voltak elég mély hullámvölgyeim, amikor nagyon honvágyam volt és komolyan fontolgattam a hazaköltözést, bármi áron, de aztán ezek, néha külső segítséggel, elmúltak. Most már talán több mint egy éve nem is volt ilyen epizód.

Nehéz 1000 km-re élni a családtól, barátoktól, de egyáltalán nem lehetetlen. A legtöbb távollevő szerettemmel gyakorlatilag permanens online kapcsolatban vagyok, és nyilván nem ugyanolyan, mint személyesen, de át lehet állni rá, hogy ez a normális.

Ajándék, ha élőben is tudunk találkozni. (És ugye állítólag október végétől lesz közvetlen Budapest-Luxembourg repülő... #hiszemhalátom)

Négy évvel később ezen a napon (azaz ma :D) épp egy kórusos eseményt szervezek, és közben a jövőheti tanszéki értekezlet napirendje jár a fejemben, meg a tegnapi németóra, meg hogy holnap hova kirándulunk. Zajlik az élet, béke van, két év múlva, ha akarok, lehetek luxemburgi állampolgár.”

A teljes írást itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Belgium Egyesült Államok Luxemburg

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr915180930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2019.09.29. 06:34:21

negy ev az meg semmi kulfoldon elesben foleg ha ilyen kozel van az a kulfold ... (szerintem)

Golf2 2019.09.29. 06:37:21

"szerinte diplomája is segítette a boldogulásban, amikor a szobákat tette rendbe"...A diplomához nem kell nyelvtudás?

Hari Seldon 2 2019.09.29. 07:46:21

Én szeretem a 120-as sebesség hatàrt az autópàlyàn. Kevesebb értelme van van értelme nagy és gyors motorú autókat venni. Én is simàn bevàllalom a vàrosi kisautónkkal is a Charleroi irànyt. (Persze az Ardennek miatt kényelmesebb a màsik)
Màshol éppen azon ötleteltek, hogy lehet megakadàlyozni hogy a népek nagy fogyasztàsú autókat vegyenek, csökkentve a légszennyezést.
Ràadàsul Belgium azért nem nagy orszàg nagyon hamar àt lehet rajta szaladni.

Hari Seldon 2 2019.09.29. 07:46:21

Én szeretem a 120-as sebesség hatàrt az autópàlyàn. Kevesebb értelme van van értelme nagy és gyors motorú autókat venni. Én is simàn bevàllalom a vàrosi kisautónkkal is a Charleroi irànyt. (Persze az Ardennek miatt kényelmesebb a màsik)
Màshol éppen azon ötleteltek, hogy lehet megakadàlyozni hogy a népek nagy fogyasztàsú autókat vegyenek, csökkentve a légszennyezést.
Ràadàsul Belgium azért nem nagy orszàg nagyon hamar àt lehet rajta szaladni.

fhdgy 2019.09.29. 07:51:40

@Hari Seldon 2: Miért kell, miért kell, mindent, mindent kétszer, kétszer, elküldeni, elküldeni?? -:)

Hari Seldon 2 2019.09.29. 07:56:04

Szia Vera. Lesz jàrat. November végétõl màr van foglalàsunk. Kicsit rizikós mert szerintem a Ryan a Boeing MAX-al akarta indítani. És ha végül valamikor engedèlyezik a repülését akkor azt be is fogjàk elõbb utóbb àllítani. Most gondolom a régebbi NG verziòt fogjàk hasznàlni egy ideig.

Hari Seldon 2 2019.09.29. 07:56:49

@fhdgy:
Nem tudom. Telefonról így sikerült.

fhdgy 2019.09.29. 08:07:24

@Hari Seldon 2: Ügyes, ügyes telefonod, telefonod van, van!! -:) -:)

Nem tudnál nekem segíteni abban, hogy olyan bankkártyám legyen, amivel egyszer veszek le pénzt, de kétszer kapom meg?

Persze, mindezt törvényesen.

Teljes erőből jelölnélek a közgazdasági Nobel díjra!

A kampányra pénz lenne bőven. Gondold meg: kivennék kettőezer EUR-t, visszatennék ezret, maradna a zsebembe ezer, aztán ezt lehetne a végtelenségig fokozni!

Arthamyr 2019.09.29. 08:26:37

@gabors: Bizonyos szempontból 4 év 100km-rel arrébb, ugyanabban az országban is elég jelentős.

Arthamyr 2019.09.29. 08:28:25

@Hari Seldon 2: Ha a Ryan Ryanair, akkor azért az nem nagy ok az ünneplésre...

Csodabogár 2019.09.29. 09:54:14

@Hari Seldon 2: Velem már asztali géppel is előfordult. Elküldöm de látszatra itt marad. Aztán rányomok mégegyszer, majd látom, hogy kétszer van fent.:-(

Dikusz 2019.09.29. 11:40:25

@Csodabogár: Én ezt úgy próbálom meg kivédeni, hogyha nem jelenik meg a hozzászólás néhány másodpercig, kilépek a posztból, és kis idő után vissza. Akkor látom, hogy megjelent, vagy nem. Saját káromon tanultam meg...
Akkor pech, ha kilométer hosszú a komment, és elszáll a csudába.:)))

Hari Seldon 2 2019.09.29. 12:20:29

@Arthamyr:
Hàt ha az ember egyszerre öt jegyet vesz. Nem mindegy hogy 20 euró darabja vagy 120... (csomqgokat egyéb pénzlehúzót nem szàmolom, mert Magyarorszàgra nem kell csomag, a nagyszúlõknél van egy hétre való ruha ez az stb...)

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29. 12:26:07

@Dikusz: ezért éri meg prémium billentyűzetet venni, amin van C betű is, meg ctrl gomb. Vagy prémium egeret, amin van jobb gomb.
A másolás lehetőségével csodálatos távlatok nyílnak meg. ;)

Arthamyr 2019.09.29. 12:36:57

@Hari Seldon 2: Én gondolkodás nélkül kipengetek egy extra ezrest a fapados és főleg a Ryanair elkerülésére, szóval nekem tök mindegy lenne, hogy 20 vagy 120 euro a jegy darabja. :) Sajnos az extra átszállás már más tészta.
Az a baj a Ryanairrel és a hasonló legalja szolgáltatókkal, hogy csapda. Látszólag lesz egy direkt járat, de nagyon csúnyán meg lehet vele szívni, elég jó eséllyel. Nekünk is csak a taxit és a vonatjegyet térítették meg (és először azt sem akarták), amikor Budapest helyett Bécsben raktak le, egy fillér kártérítést nem adtak, és az ír szabályozó (amihez nem ír embernek elég macerás is fordulni) is nekik adott igazat.
Minősíthetetlen szolgáltatást nyújtanak, hazudoznak, szemétkednek, ahol tudnak, viszont ha ők az egyetlen direkt járatot biztosító társaság, az sajnos nagyon vonzó csali a csapdába. :(
Pl. erre is jó lehetne az EU, hogy kibelezi a fapados légitársaságokat, vagy minimum kötelezi a normális ügyfélkezeléssel járó jegyek értékesítésére is, elfogadható felárral.

Arthamyr 2019.09.29. 12:38:22

@Öreg Tőgy (Erdei Galand): Az némileg rontja a felhasználói élményt, ha valaki minden hozzászólás előtt vágólapra teszi, amit írt...

Platonica 2019.09.29. 12:59:30

@Arthamyr: Felenk is a RA az egyetlen direkt jarat. Tobb mint 10 ev alatt egy konkretan hozzajuk kapcsolodo rossz elmenyunk sem volt (olyan igen, ami pocsekka tett egy-egy utat, de nem a legitarsasagon mulott), ezert is lep meg a sok negativ tapasztalat.

Az egyetlen, amit emliteni tudok, h kenyelmetlen az ules, fapadosok kozt is van, ami jobb.

gabors 2019.09.29. 13:07:31

@Arthamyr: "@gabors: Bizonyos szempontból 4 év 100km-rel arrébb, ugyanabban az országban is elég jelentős."

lehetseges hiszen egy tanyarol bekoltozni a legkozelebbi faluba is egy komoly lepes :-)

amugy 100km-nel naponta tobbet autozom az miert lenne tavolsag ? persze gyalog az mas hiszen ugy mar majdnem egy napra van :-)

Arthamyr 2019.09.29. 13:10:25

@Platonica: A kényelmetlen ülést mi tudjuk kezelni "vészkijáratos" üléssel, nekünk az rendben van a 3 órás úton.
Nekem is csak ez az egy rossz élményem volt Ryanairrel, de szívtam már meg más légitársasággal is. Pl. tavaly a British Airways Londonban hagyott, mert hó volt Dublinban. Viszont az ő ügyfélkezelésük kifogástalan volt (udvariasan, gyorsan tájékoztattak, szó nélkül fizették a szállodát és az ottani fogyasztást, biztosítottak másik járatot), belegondolni is rossz, hogy mi lett volna, ha akkor is valami fapados szarral utazom.

Sajnos előfordul, hogy probléma van, erre nem feltétlenül növeli az esélyt a fapados (sőt, ha direkt járat, akkor értelemszerűen csökkenti is az esélyt az átszálláshoz képest), viszont arra garancia, hogy patkány módon járnak el, ha bármilyen probléma van, szinte minden kockázat az utasé, és nincs választása. Bóbuszként a Ryanair a fapadosok között is a legaljasabbak között van.

Arthamyr 2019.09.29. 13:15:52

@gabors: 200km-rel több lesz az. És hát értelmes ember nem utazik napi 200km-et, hacsak nem a munkája része, azért meg hogy mondjuk az ismerőseit, családját meglátogassa. Azért gondolom neked is nyilvánvaló a különbség az között, hogy átsétálok az ismerőshöz 5 perc alatt vagy 100km-t kell autóznom.

Dikusz 2019.09.29. 13:58:47

@Öreg Tőgy (Erdei Galand): "A másolás lehetőségével csodálatos távlatok nyílnak meg. ;)" - Nekem már felesleges:)))

Platonica 2019.09.29. 14:00:42

@Arthamyr: 1x volt olyan, hogy visszaigenyeltuk a jegy arat toluk, 2 napon belul utaltak. Tenyleg nem tudom osztani se az aljast, se a tobbit szemelyes tapasztalat alapjan, ami kb 12 ev. (Exit row jo, csak gyerekkel nem lehetett.)

taga20 2019.09.29. 14:38:07

@Arthamyr: szerintem meg nem kéne annyit repkedni, me szét külditek a klímát.

ha nem vettétek még észre, ma már ciki a repüléssel hencegni!

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29. 14:38:40

@Arthamyr:
"hogyha nem jelenik meg a hozzászólás néhány másodpercig, kilépek a posztból".
Ez azért nem minden hozzászólás előtt fordul elő meg a blog.hu -nal se.

taga20 2019.09.29. 14:38:47

aszt szeretném megtudni a tisztelt sanzonbigottságtól, hogy itt a hán, cenzúra vagy cezúra van, me minden ötödik kommentem jelenik meg!

a válaszukat előre is köszönöm.

Határátkelő 2019.09.29. 14:39:55

@taga20: Konkrétan minden kommented megjelent.

Arthamyr 2019.09.29. 15:15:45

@Platonica: Akkor mindenki eldöntheti magának, hogy menjen-e velük. Nem mintha valódi döntési helyzet lenne, ha más nem megy. :)

Latcho Djuri 2019.09.29. 15:49:13

@taga20: Gréta kedves, hogy vagy amúgy :))

taga20 2019.09.29. 15:49:21

@Határátkelő: cseles:)

szerinted az milyen diszkusszió, mikor valakinek egy órával később jelenik meg a kommentje?

egyébként, nem lenne okosabb az utólagos moderálás?

me akkor látná a közérdemű, hogy az egyik másik nick milyen arc.

szerintem korrektebb lenne, de te tudod.

Határátkelő 2019.09.29. 15:51:06

@taga20: Attól, hogy minden egyes alkalommal, amikor itt kommentelsz felveted, nem, nem lesz utólagos moderálás. Egyebekben pedig elnézést kérek, hogy vasárnap ebédidőben nem nézem folyamatosan a kommenteket.

Arthamyr 2019.09.29. 15:55:10

@Öreg Tőgy (Erdei Galand): És akkor hogyan? Ha nem jelenik meg, akkor már nincs mit másolni (bár emlékeim szerint a böngésző vissza gombja visszarakja a szövegmezőbe ilyen esetekben).

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29. 16:10:03

@Arthamyr: gondolom, ahogy a másik versenyző írta:
"Elküldöm de látszatra itt marad. Aztán rányomok mégegyszer".
Ha ott maradt gombnyomás után, akkor további bűvészmutatványok előtt másolhato.

Arthamyr 2019.09.29. 16:18:57

@Öreg Tőgy (Erdei Galand): Igaz, ha nem disable-özi a szövegmezőt.

taga20 2019.09.29. 16:36:12

@Latcho Djuri: kösz jól, csak fettel alatt megállt a verda, ezé kicsit rosszul:)))

Latcho Rom 2019.09.29. 16:36:19

@taga20:

Valószínű hogy utómoderálással jobban pörögne a blog, de sokkal több munkát adna az adminnak.

Csodabogár 2019.09.29. 17:16:10

@Arthamyr: Nekünk a WizzAiral volt rossz tapasztalatunk, úgy., hogy mi fapadossal soha többet. Ha nem lesz pénzem nem repülök, ennyi. Időnk van, ha lehet mostanában vonatozunk. Nem sokkal olcsóbb mint a normál repülő, viszont ha átszállás is lenne repülővel, akkor a vonat kényelmesebb.
Egyszer próbálkoztunk valami spanyol társasággal, de azok naponta változtatták az indulás időpontját, mire lemondtuk. Végül még a pénzt is simán vissza adták.

verkagrafomanka 2019.09.29. 17:20:07

@Arthamyr: pontosan ezért vagyok szkeptikus.

Csodabogár 2019.09.29. 17:23:33

@Arthamyr: Nálunk már ott kezdődött, hogy beszállás előtt hosszasan álldogáltunk egy hangár szerüségben, miután a zuhogó esőben kitereltek minket oda. Én már akkor tudtam, hogy több iylen út nekem nem lesz. A végén még az Ember is berágott, pedig a világ legtürelmesebb embere. Szóval nálunk be van fejezve a fapados utazás. Persze pech mindenütt lehet, mikor tavasszal Berlinbe mentünk Lufthansaval, Bécsben kellett átszállni. Bőven volt idő, 1 óra kb. és nem is volt tele a gép, mégis sikerült ott hagyniuk a csomagjainkat.:-( Másnap reggelre megjöttek.

Csodabogár 2019.09.29. 17:28:37

@Arthamyr: Régen sokat voltam az indexen és ott egy időben, állandó probléma volt, hogy eltünt a nagy semmiben a hozzá szólás. Akkor alkalmaztam rendszeresen a vágólapos dolgot. Mielőtt elküldöd kell másolni, nem amikor eltünt, mert akkor már nincs mit.

Arthamyr 2019.09.29. 17:38:19

@verkagrafomanka: Az is jobb, mint az átszállás, csak nekem a rossz személyes tapasztalatom miatt nem lenne őszinte a mosolyom. Meg csak idén nyáron legalább 5 cikket olvastam, hogy a Ryanair megszivatta az utasait, és ez ellen semmit sem lehet csinálni, azon kívül, hogy az ember nem velük repül.

Arthamyr 2019.09.29. 17:40:40

@Csodabogár: Én is szeretem a vonatot, de Dublinból Budapestre elég macerás. :) Kb. annál a Ryanair bécsi kitérővel+Taxi+MÁV is jobb.

verkagrafomanka 2019.09.29. 17:50:33

@Arthamyr: nekem az átszállással alapból nincs bajom, csak sokkal drágább, mint a Ryanair. És a Ryanairrel kapcsolatban az egyetlen komoly félelmem a last minute járattörlés, a késés nem izgat annyira.

Arthamyr 2019.09.29. 17:55:23

@verkagrafomanka: "a last minute járattörlés" - Ez mi?

verkagrafomanka 2019.09.29. 17:57:36

@Arthamyr: nem emlékszel, amikor 2017-ben volt az a tömeges járattörlése a Ryanairnek? kb. egy héttel előtte jelentették be, és nagyon sok gépet érintett.

Arthamyr 2019.09.29. 19:11:41

@verkagrafomanka: Az emlékeim szerint sztrájk miatt volt, és már valamennyivel előtte lehetett tudni, de lehet, hogy keverem.

Szerintem a kockázat nem sokkal nagyobb velük, mint mással, csak akkor van nagy különbség, ha az esemény bekövetkezik.
Ha az átszállás okozta extra idő/kényelmetlenség számodra nem gond, szerintem megéri rászánni a pár százast.

verkagrafomanka 2019.09.29. 19:14:10

@Arthamyr: _szerintem_ is megéri, nem arról van szó, csak hogy megengedhetem-e magamnak, illetve a hozzánk kilátogatók megengedhetik-e maguknak.

Arthamyr 2019.09.29. 19:35:21

@verkagrafomanka: Meglepődnék, ha luxemburgiként ez szabad szemmel látható tétel lenne. :) A hozzátok látogatók pedig meghozhatják a döntést tőletek függetlenül. A szüleink soha nem voltak Írországban, mert az egészségi állapotuk nem 100%-ban kompatibilis az ideutazással, és semmi bajuk nem lett tőle, nekünk sem. Innentől kezdve nehezen tudom a nem üzleti jellegű utat elkerülhetetlenül fontos dologként látni, így senki sincsen kényszerhelyzetben, amikor eldönti, mit csinál: kis kockázatot vállal, többet fizet és szív az átszállással, vagy ha egyik sem szimpatikus, akkor nem utazik. Szerintem az utolsó messze a legjobb választás, és az esetek jelentős részében valódi opció. :)

Persze a legjobb az lenne, ha szépen szabályozói szinten megoldanák a problémát, ahogy fentebb írtam, de sajnos ez nem fog bekövetkezni a közeljövőben.

verkagrafomanka 2019.09.29. 19:38:36

@Arthamyr: "A hozzátok látogatók pedig meghozhatják a döntést tőletek függetlenül." persze, csak a jelenleg elérhető átszállásos verzió nekik túl drága és ez tőlünk ugyan független, de őket eltántorítja.
számomra a nem utazás (akár haza, akár máshova) nem opció és soha nem is lesz az :)

Arthamyr 2019.09.29. 19:39:59

@verkagrafomanka: Legalább egy gonddal kevesebb. :)

gabors 2019.09.29. 22:24:08

@taga20: "egyébként, nem lenne okosabb az utólagos moderálás?"

nem szemelyes tapasztaltbol mondom NEM ... mert lehetetlen csinalni ES az internet mar siman eltarolja a "MEGJELENT" kommnetet ...

vagy van "cenzura" vagy nincs ... utolag torolni mar nem sokat szamit ... ES mi van/(vagy lenne szerinted) azokkal a kommenteklkel amit mondjuk 3-4-8 ora erkezo komentelkkel (amig az admin utolag torli pl a favago szemelyeskedo ez egy eleg finom leiras) kommentjeit .....

en csinaltam ilyet kb 15 eve ... keptelenseg ...

most van moderalas + whitelist ... ez egy kb ok kompromisszum amit a bloggazda vagy vallal vagy nem de ez a HA-t tol fugg ...

de sok sikert kivanok hogy meggyozed hogy legyen minden nyitva ... nem tudom lenne aki benne lenne lenne aki nem de ez a gazda donti le ha jobbat tudsz indits a sajat blog.hu -t at

gabors 2019.09.29. 22:29:15

@Arthamyr: "(bár emlékeim szerint a böngésző vissza gombja visszarakja a szövegmezőbe ilyen esetekben)."

ez eleg bongeszo es bongeszo config fuggo (ez mind scipting es attol fuggoen hogy kinek/minek mit engedsz vagy a ceg pl barmi lehet a vege)

ceges geprol mindig text editorbol masolom a kommenteket mert egy csomo "back" tiltva van ... hogy rohadjanak meg :-))))) ha az ne cegem lenne akkor internet sem lenne persze ..

négyzet 2019.09.30. 20:59:02

Szóval pár év után elmúlik a honvágy? Egy év után mondjuk már sok minden változott, sokszor úgy éreztem azelőtt, hogy nem éri meg ez az egész. Aztán az évfordulón történt hazaútkor eléggé kiábrándultan jöttem vissza. Valószínűleg, ha megtanuljuk rendesen a nyelvet - és nem váltunk át angolra minden tőmondatnál bonyolultabb mondat miatt -, akkor fogjuk magunkat igazán otthon érezni itt. És hát én már simán filmet nézek, szóval ez nincs is olyan messze.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása