oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. július 21. 06:30,  Újrakezdés öt lépésben 103 komment

2019. július 21. 06:30 Határátkelő

Újrakezdés öt lépésben

Az újrakezdés a legtöbb ember életének elkerülhetetlen része, különösen igaz ez a határátkelőkre. Ha úgy vesszük, az újrakezdés egyfajta rombolás utáni újjáépülés, amelyet mindenki máshogy él meg.

Mi a 10 legidegesítőbb dolog abban az országban, ahol élsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

repulo_2.jpg

Az újrakezdés voltaképpen azt jelenti, hogy előtte ott valamit elhagytunk, részese voltunk egy nagy változásnak, amelyet vagy mi okoztunk, vagy csak megtörtént – írta az asUchange, ráadásul ismét saját példa alapján.

„Körülbelül tíz évvel ezelőtt megismertem egy magyar anyukát, akiknél vigyáztam néha a kisbabára. Akkoriban költöztem a fővárosba.  Elmesélte, hogy milyen nehéz volt neki új életet kezdeni, amikor vidékről a fővárosba költözött. 

Elmondta, hogy kapott a szüleitől egy üres lakást, és mivel tudja, milyen érzés új életet kezdeni egy bútorok nélküli lakásban, így szívesen nekem ad pár bútort, hiszen ők a férjével pont ezek lecserélését tervezik. 

Bár gyönyörűek voltak a bútorok, közel sem jártam egy saját lakáshoz. Ő pedig egyáltalán nem gondolta magát szerencsésnek, sőt, kudarcnak élte meg azt, hogy CSAK egy bútorozatlan lakást vettek neki a szülei. 

Minden hozzáállás kérdése, és nem csak úgy mondják, valóban így van. Mindenkinek más az újrakezdés, hiszen mindenki mást visz magával egy új élethelyzetbe. 

Sokszor újrakezdtem az életben (sokszor más országban), és eddig mindig valahogy könnyebb volt. Egy év utazás után ismét belevetettem magamat a multik világába, hogy a kalandvágyó személyiségemet össze tudjam egyeztetni a karrierista természetemmel. 

Az elhatározás 

Körülbelül egy évvel ezelőtt tettem meg Észak-Dél-Vietnám útvonalát a hátizsákommal, és hosszú távú tervek nélkül, de annál boldogabban sodródtam az árral. 

Apró élményekben találtam meg a sikereimet, miközben egyre több fantasztikus emberrel ismerkedtem meg az úton egyre több csodálatos kalandot átélve. Az egyik élményem volt a cica-szitterkedés, amelynek köszönhetően kétszer – összesen 4 hetet – lakhattam egy modern háromszobás, medencés lakásban Ho Chi Minh városban. 

A tulajdonosokkal megegyeztünk, hogy június közepétől 7 héten keresztül megint vigyázok a kis Sylvie cicára. Az eredeti terv szerint tehát májusban itthon lettem volna Európában, aztán pedig repültem volna vissza Vietnámba. 

Aztán jött a kérdés a fejemben: minek? Az angol tanítást akkor élveztem a legjobban, amikor önkéntesként csináltam, a helyettesítések stresszesek voltak, és nem tudtam magamat hosszú távon ebben a pozícióban elképzelni. 

Szükségem volt egy kis állandóságra, változásra, megszólalt a belső hang: itt az ideje egy kicsit hazamenni. 

A tervezés – az első lépés 

A tervezés párhuzamosan zajlott a kivitelezéssel. Először is le kellett mondanom a cica-szitterkedést, aztán haza kellett repülnöm Európába. A Vipassana meditációs tréning után április utolsó napján fájó szívvel elhagytam Indiát. 

Az Etiópiai légitársasággal repültem Bécsbe mindösszesen 91 ezer forintért, ebbe beletartozott egy 10 órás layover Addisz-Abeba repterén. 

A repjegyek nézegetve Budapestre a legolcsóbb jegy 160 ezer körül mozgott, így megnéztem Mumbai-ból hová lehet repülni a legolcsóbban szinte bárhová Európába, ahonnan már egy busszal, vonattal is hazajutok. Így kerültem Etiópiába. 

Addisz-Abeba repterén láttam egy félretolt kiégett repülőt – kereshetnének egy új marketingest -, aztán háromszor körbejártam az egészet (nem volt túl nagy), hogy találjak egy működő konnektort. (...) 

Éjfél után indult a repülőm Bécsbe, addigra már nagyon fáradt voltam, így életemben először megtörtént, hogy felszállás előtt elaludtam a repülőgépen. (...) 

15 eurórért utaztam Bécs-Szeged vonalon Flixbus-szal, és volt elég időm, hogy az Etióp főváros élményét halvány emlékké alakítsam – vagy legalábbis, hogy megpróbáljam. 

Az átmenet 

Ne felejtsük el, hogy az újrakezdés elején mindig van néhány hét átmenet. Ez az időszak lehet a legnehezebb a kivitelezésben, de mindig arra kell gondolni, hogy milyen jó lesz majd utána, amikor már belerázódtunk az új élethelyzetbe. (...) 

Nálam ez azzal kezdődött, hogy néhány hetet a családommal töltöttem, elláttam őket apró ajándékokkal – indiai édességekkel Guru Kripa boltjából, hűtómágnesekkel azokból az országokból, ahol jártam –, elmentünk színházba, mert bármilyen nehéz élethelyzetben legyen is az ember, a kikapcsolódás, a szórakozás fontos! (...) 

A kidolgozás 

Mindenkinek mást jelenthet a kidolgozás, az én esetben először is munkát kellett találnom. Frissítettem a Linkedin profilomat, beleírtam az önkénteskedést az önéletrajzomba, majd elkezdtem munkákra jelentkezni. Néhány telefonhívás után pedig már el is kezdődtek a komolyabb interjúk, majd május 27-én megkaptam az első ajánlatot Prágából június 1-i kezdéssel. Nem hezitáltam, elfogadtam, költöztem. (...) 

A jelen (a jövő gyermeke) 

Nem terveztem konkrétan Prágába visszatérni, így alakult. Tudom, érzem, hogy van itt még tennivalóm, és ezért jöttem vissza. Találtam egy munkát, négy hét után már egy lakást is, a barátaim pedig már itt voltak. 

Így is nehéz volt az újrakezdés, de tudtam, hogy csak az első pár hét lesz ilyen, hiszen lassan visszarázódok. Nehéz visszaülni az irodai székbe egy év utazás után, de érzem a változást. 

A meditáció és az ottani tanítás segített abban, hogy nyugodtabban menjek be dolgozni, vagy kezeljem a kezdeti stresszt. Remélem, nem fogom “csehül” érezni magamat, továbbra is álmodozó leszek, és erre biztatok mindenkit.” 

A teljes posztot itt találjátok, ne hagyjátok ki akkor sem, ha most nem terveztek újrakezdést! 

Így ver át a sivatag 

A sivatag furcsa hely, még annak is, aki már megszokta a csapdáit. Ilyen például Uncle Joe, aki egy nagyon érdekes történettel érkezett – és még a tevék is előkerülnek.

sivatag.jpg

„A mai fő meeting témája (ide mindenki hivatalos, aki épp a táborban tartózkodik) a tegnapi borulás volt. Tizenketten utaztak a platón, szerencsére mind bekötve és így nagyobb baj nem történt akkor, amikor az őket szállító teherautó fáradtan az oldalára dőlt. 

Az ok: a sofőr a ragyogásban (nem King, talán Zohar) nem látta, hogy az addig úgy-ahogy vízszintes homok, amelyen gurult, hirtelen átváltott ferdére. Ez még nem is lett volna baj, ha a kocsi előtt lesz ferde a terep, egyszerűen ledöccen, vagy lecsúszik. 

Sajnos itt a homok úgy döntött, hogy oldalt lesz döntött - vagyis ferde -, ami sivatagi álmoskönyv szerint nem nagyon jelent jót. Mondhatni, nagyon nem jót jelent. 

Mire leesett neki a jó magyar papír tantusz, vagy akár csak annyit tudott volna mondani, hogy pritty-pretty-prutty (kb. 2 másodperce volt erre), már kész is volt a verdikt: borulás. 

Ilyen ez a rock'n'roll biznisz errefelé. Nagyjából délelőtt 10-től délután 5-ig nincs árnyék a sivatagban. Ha pedig nincs árnyék, nincs térlátás. Aki nem homokozott még, az el sem tudja képzelni, hogy milyen az. 

Egyszer például nagy nyugodtan szambáztam a Land Cruiserrel a Szahara algériai részén, láttam, hogy előttem egy enyhe gödör terül el, gondoltam fölösleges kikerülni, mert nem komoly a dolog, nem is mély. 

Aztán amikor arra számítottam, hogy most akkor szépen lesüllyed a két első kerék, akkor baromira meglepődtem, mert a kocsi eleje felugrott a levegőbe. Nem gödör volt, hanem egy kis homokbucka. Hát így valahogy... (...) 

Érdekes módon a sárga színű napszemüveg az egyetlen, amivel a sivatagban valamennyi kontraszt/térlátás visszajön, rendeltek is most nagyhirtelen 200 darabot. 

Meeting után kis egyszerű, a felhozatalból összedobált früstük, aztán az elmaradhatatlan reggeli kávé a geodézián, Lavazzából (ez a második ugye, mert egyet ébredés után fél ötkor, meeting előtt, a főnöki irodában, Tim Hortontól - ezek a kanadaiak...) 

Jelentések küldése, hírek ellenőrzése, levél a távolba és a kocsink már készen áll sofőrünkkel. A mai cél: meglessük a kábeles népet, pontosabban azok egy részét, hogy miként terítik át az egyik nagy teve versenypályát. 

Ha akad olyan elvetemült, aki nem tudná azt, hogy itt nagyon-nagy - és ha azt mondom, hogy nagyon-nagy, akkor arra gondolok, hogy NAGYON-NAGY! - tradíciója van a tevegelésnek és egyáltalán, minden tevével összefüggő dolognak, az tegye fel a kezét. 

Gondoljunk csak bele: hogy a kénköves papucsba közlekedtek itt régen, amikor nem létezett még egyetlen kétsávos út sem, a nyolc sávosokról nem is beszélve, aztán nem volt sem metró, sem Burj Arab? Hm? Úúúúgy van: tevékkel. 

Az bírja a sivatagot, az ottani zord körülményeket, a pokolian égető napot, a forró homokot, csontig hatoló homokvihart, a ritka vizet és vegán kaján is vígan eléldegél. 

Itt Abu Dhabiban a városokat elhagyva szinte nem lehet sehova menni úgy, hogy ne látnánk a távolban egy-egy „tevefarmot”, ahol nevelik, tartják és tréningezik őket. 

Különösen igaz ez a versenypályák környékére, ahol egymást érik a neves és nem annyira neves tenyészetek. Az innen kikerülő tevék nem csak futásban, de kinézetben is összemérhetik magukat egymással, erre szolgál a teve szépségverseny. Épp mint a világ más részein, csak itt ugye nem két púp díszeleg a népeken, hanem csak egy, ráadásul a fiúk is indulhatnak. 

A teljes posztot sok érdekességgel és persze szokás szerint képpel és videóval itt találjátok.

Helyek, ahol Magyarországon is külföldön érezheted magad 

Magyarországon barangolva is rábukkanhatunk olyan helyekre, amelyek mintha egy teljesen más vidéken, egy másik kontinensen volnának (az éghajlatot és a domborzatot leszámítva) – írta Elvira, aki el is ment megnézni párat közülük.

ganz_gyar_kinai_negyed.jpg

A budapesti kínai negyed az egykori Ganz-gyár területén 

Az egykori Ganz-gyárat nem marja szét teljesen a rozsda... Közép-Európa legnagyobb kínai áru elosztó központja telepedett a szétesőfélben lévő régi gyárépületek közé, és olyan jól megy a business, hogy már a budapesti „Chinatown”-ként emlegetik a helyet. 

Aki üzletet akar bonyolítani, az talál kereskedelemmel foglalkozó egyszerű kisembereket, de nagyobb raktárakat és üzleteket is. 

Maguknak a kínaiaknak, akik itt töltik a hétköznapjaikat, rendelkezésre áll több kínai ügyvédi iroda, valódi kínai ízvilágot kínáló étterem (ahol nincsen magyar nyelvű étlap), balettstúdió az ifjú kínai növendékeknek, kínai utazási iroda (ha elutaznának egy időre), sőt megnyitott a Telekom és az OTP is kínaiul beszélő alkalmazottakkal… 

Kissé szürreális élmény arra járni... és tulajdonképpen azt figyelni, hogyan adja át a régi funkció (és kultúra) helyét az újnak. Lassan, de biztosan. 

A kínaiak bevándorlása Magyarországra a rendszerváltozás idején vett lendületet, miután Magyarország vízummentességi megállapodást kötött Kínával 1988-ban. 

Egyik pillanatról a másikra jelentek meg, majd egyre sokasodtak a kínai ruhaboltok, kínai gyorséttermek. Annyit láttunk, hogy mindig dolgoznak, üzleteik szinte mindig nyitva tartanak – arról, hogy ezen túlmenően hogyan és hol élnek, nem sokat tudtunk. 

Szép lassan, a többségi társadalom számára észrevétlenül kialakultak azok a csomópontok, ahol közösségi életet élnek és kultúrájukat ápolhatják. Mára a „földalatti” helyekből látható és talán elfogadott területi egység alakult ki, ahol ők vannak otthon – mi, magyarok pedig egy érdekes körsétára vagy épp extra termékek beszerzése céljából megyünk oda. (...) 

Kőrösi Csoma Sándor sztúpája Taron 

Egy köpésre Hollókőtől, a magyar kultúra ékkövétől meglepő látvány fogad. Tradicionális buddhista épületek, csillogó aranytetős épületek: ez a hely a Kőrösi Csoma Békesztúpa és a körülötte lévő épületek (teázó, kiállítóterek, illetve a hegyoldalon feljebb egy buddhista templom), melyeket 1992-ben szentelt fel a XIV. Dalai Láma Kőrösi Csoma Sándor emlékére. 

A sztúpában több buddhista ereklye található, és éjjel-nappal forog benne egy nagy imamalom – az előtt tisztelegve, hogy a hagyomány szerint Buddha egyszer megforgatta a tan kerekét, ami azóta is forog. 

Az imahengerben egy tonna papírtekercset helyeztek el, amely négyszázmillió mantrát tartalmaz. Ahogy a sztúpában az imahenger körbefordul, megszólal egy csengő – ez jelzi, hogy a négyszázmillió mantra áldása ismét szétterjed a világ felé. Elegendő néhány kört tennünk az imahenger körül, követve folyamatos forgását, hogy elménk lecsendesedjen, és békét leljünk a sztúpában. (...) 

Beloiannisz – a falu, amit görögök alapítottak Fejér megyében 

Fejér megyében van egy falu, ahol egy kicsit úgy érezhetjük magunkat, mintha Görögországban járnánk… A falut a görög polgárháborúból érkező kommunista érzelmű menekültek alapították az '50-es évek elején, akiket Magyarország, akkor „testvéri ország” lévén, befogadott. 

A nagyjából 400 menekült család eleinte a kőbányai dohánygyárban kapott szállást, majd miután elkészültek az akkor még Görögfalva sorházai és alapvető infrastruktúrája, beköltözhettek új otthonukba. A települést rövidesen Beloianniszra keresztelték Nikosz Beloiannisz kommunista mozgalmár után. 

A falu távolról sem úgy fest, mint a görögországi utazásokat reklámozó fotók a kék tenger és a ciklámen naplemente közé ékelődő klasszikus fehér épületekről. 

De van itt görögkeleti templom, a temetőben görög betűs sírfeliratok, dúsan virágzó rózsatövek, kommunista emléktáblák (a múlt mégiscsak kötelez) és itt-ott feltűnő görög ornamentika. 

Úgy fest a hely, mint egy átlagos görög falu, vagy mint egy átlagos magyar falu kissé görögösítve, ahol olyan utcanevek vannak, mint Athén utca vagy Paparigász utca.” 

A teljes posztot itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Csehország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr214969668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2019.07.21. 06:48:43

"gy megnéztem Mumbai-ból hová lehet repülni a legolcsóbban szinte bárhová Európába, ahonnan már egy busszal, vonattal is hazajutok. Így kerültem Etiópiába. "

itt kb megalltam hogy ez komoly ? vagy valami Soros propaganda iromany ez ahol mar Etiopiat is behuztak az EU-ba ...

ja elso (mert meg nem fekudtem le)

gabors 2019.07.21. 07:01:34

"Beloiannisz"

ez kulon Csodabogarnak lett beteve (gondolom)

Golf2 2019.07.21. 07:23:15

A kínai bevándorlásnak a második Orbán-kormány alatt indult – de azóta eltörölt – letelepedési kötvényprogram adott új lendületet. A pénzen kivül semmi követelmény nem volt,ráadásul vissza is jár belőle nekik állítólag.A fiatalabbak már a banángeneráció=kivül sárga,belül fehér...

Dikusz 2019.07.21. 08:05:36

@gabors: Lefeküdtél aludni, hogy nem harmadikoztál? Pedig rajtad múlt. :)))

Buchhalter 2019.07.21. 08:42:20

@Golf2: én nem örülök a kínai új hullmnak.Felverték ők is az ingatlan árakat.A Corvin köz új lakásainak 30-40% állítólag kínia tulajdonban van.Már ott is találkozni kínai felíratokkal.Nem Fideszes sajtó néha -néha feszegeti,hogy ennek a 15-20 000 ezer kínainak honnan van ilyen sok pénze? Letelepedési kötvény 100 ezer/Euró fejenként ,családonként 30-50 milliós lakások stb.Győrben meg most várható ítélet pár kínai boltos ellen akik vascsővel verték össze a magyar alkalmazotjukat.index.hu/belfold/2019/07/16/vademeles_kelet-azsiai_vallalkozok_alkalmazott_kinzas/

gabors 2019.07.21. 10:05:35

@Golf2: " A pénzen kivül semmi követelmény nem volt,ráadásul vissza is jár belőle nekik állítólag."

nem valamennyi hanem a teljes osszeg kamatokkal visszajar !!! a kezelesi koltseg meg volt valami "dij" de a kotveny az befektetes amit lajaratkor visszakapnak ... ez mindenkinek nagyon fasza uzlet volt kiveve az allamot vagyis az adofizetoket ...

amugy ennel joval tobb "migrans" dolgozik par napja volt az ensz jelentesben hogy tobb ezer vizumot adott ki Mo csak nem nagyon tud rola a kozvelemeny ... (ezek is veszik el a magyarok munkajat)

gabors 2019.07.21. 10:08:05

@Dikusz: "@gabors: Lefeküdtél aludni," sajnos megint nem tudok aludni teljesen felborult az alvasi ciklusom ebben a nagy semmittevesben

nyuszigonosz 2019.07.21. 12:15:07

Érdekesek ezek a magukat egyfolytában keresö népek. :-) Legtöbbjük Indiába rohan önkeresni, de modern célpont lett Thaiföld mellett persze Vietnam, Indonézia... meg akármelyik jó messze esö ország. Miért is? :-) Van aki ott találja meg önmagát? :-)
És a végén visszatérnek a kiindulópontra. :-)
/ mint már a jó öreg Coelho is írta volt :-) /

Nekem mindegy, ki hol keresi önmagát, de érdekes módon ez sosem Izland, a Lofotok, Shetland vagy hasonló helyek. Lehethogy azért, mivel ott nem lehet türkizkék óceán és pálmafák képeit posztolgatni vagy nem lehet talákozni azzal a sok szintén önkeresö néppel. :-) Ja és föleg nem lehet csak úgy angoltanárként pénzt keresni. :-)

Arthamyr 2019.07.21. 12:47:52

@nyuszigonosz: Nem mindegy, hogy havonta mennyiért tudnak önkeresni. Plusz az Atlanti-óceán északi részén elég "depresszív" az időjárás is.
Angoltanárként elég kevés helyen nem lehet pénzt keresni. Csak van, ahol érteni is kell hozzá, sőt akár azt is elvárják, hogy képesítés is legyen hozzá. :)

nyuszigonosz 2019.07.21. 12:55:20

@Arthamyr: Na ez az: valahol azt is elvárják, hogy az angoltanár tudjon is angolul és értsen is a tanításhoz. :-)

Bredpitt Monika 2019.07.21. 13:12:26

91 Januar jatol 92 julius aig voltam Kanadaban, az elso dolog, ami nagyon feltunt, hogy mennyi kinai volt Budapest en...a masik, hogy milyen sok hajlektalan volt..

Szurrealis elmeny volt akkor a varosban maszkalni, mintha egy masik Budapest vart volna ram..

Csodabogár 2019.07.21. 13:16:04

@gabors: Nem hinném, de én emlegettem nemrégen itt. Van is egy ismerősöm, akinek a szülei jöttek Görögországból akkoriban. Nemigen beszéltem vele erről, ő maga már Svájcban ment nyugdíjba mint aneszteziszt főorvos. Ott ismeretem meg.

Bredpitt Monika 2019.07.21. 13:18:05

A hozzank bevandorlokkal kapcsolatban. .....Balatonberenyben rengeteg nemet rendszamu autot lattam....

Van egy lakoparkszeru resz kozel a temetohoz, ahol Uj epitesu csaladi hazak vannak, ott az volt az erzesem egy egy haz elott elsetalva, hogy a nemetek akiket ott lattam, a sajat hazaikban vannak, persze ez nem biztos, csak egy erzes volt....

Csodabogár 2019.07.21. 13:20:11

@Buchhalter: A verekedés nem jellemző rájuk. Honnan van pénzük? Dolgoznak éjjel nappal. Mindenütt van kínai üzlet még a XII kerületben is, meg kínaI vendéglő is. Addig lesz is, amig lesz rá kereslet. Belőlem biztos nem gazdagodik meg egy se, mert se az ételüket se az árujukat nem szeretem. Amit becsülök bennük, az a szorgalmuk, legyenek bárhol is.

Csodabogár 2019.07.21. 13:24:51

@Bredpitt Monika: Ezek csalóka dolgok. Nálunk a garázsban is vannak csodás német rendszámú autók, de senki se német. Az iroda tart ilyen autókat, ne kérdezd miért és hogyan.

Bredpitt Monika 2019.07.21. 13:28:58

Ha mar Vietnam is emlitve van...
talan Zamardit emliti a cikk az indexen.......osszevertek egy par fiatalt magyarok, kocsog kulfoldi es hasonlo megjegyzesek kozepette...volt a megvertek kozott egy vietnami srac....ilyenkor akaratlanul is az jut az ember eszebe, hogy sikerult az agymosas....dobbenetes....

Talaltam multkor egy angol nyelvu blogot (megkeresem kesobb), cheapest places cimszo alatt jott fel az oldal, Bulgaria es Albania mellett Magyarorszag is emlitve volt , de a blog iroja elzarkozik tolunk a gyuloletkeltes politikaja miatt, szoval van rossz hirunk.....es a zamardi fiatalok ratettek meg szaz lapattal...

Shaktee 2019.07.21. 13:29:21

@Csodabogár: Szorgalmuk, s ahogy a gyerekeiket nevelik, kőkeményen, tanulásra serkentve - éljenek bárhol a világban.

Bredpitt Monika 2019.07.21. 13:30:10

@Csodabogár: nemetek voltak, vagy legalabbis nemetul beszeltek.....

Shaktee 2019.07.21. 13:35:21

@Csodabogár: De!

Ez nagyon érdekes dolog..sok francia tévét nézek, nem ritka párizsban a kínai hajléktalan, koldus..ezt itt soha nem tapasztaltam, könyebben jutnak el a tanulatlan kínaiak európába..vagy másért?

Dikusz 2019.07.21. 13:37:58

@Bredpitt Monika: A németek már jó ideje nem bérelnek, inkább vesznek nyaralót a Balaton környékén.
Bár Hévízről, Cserszegtomajról kezdenek elszállingózni az oroszok miatt.

Shaktee 2019.07.21. 13:40:04

@Dikusz: Ha hagy nekik a Lőrinc ingatlant, ne feledd azt se..

nyuszigonosz 2019.07.21. 13:40:51

@Bredpitt Monika: Monika, nyár van, szabadságok, ezek lehetnek szezonban kiadott üdülöházak, de akár saját tulajdonú üdülöház is, ahol adott esetben szinte állandóan tartózkodik a tulaj, de: az elsödleges címe Németországban van ( egészségügyi, nyugdíj és hasonló biztosítások miatt ) és így a kocsi is Némtországban van bejelentve.

@Csodabogár: A miértre nem tudok választ, a hogyanra talán: az általad említett irodának van Németországban kirendeltsége , és az ottani címre ( címekre) vannak bejelentve a kocsik.

nyuszigonosz 2019.07.21. 13:41:55

@Dikusz: De, bérelnek a németek üdülöt, Magyarországon is, bár általában csakis német utazási irodától. Túl sok volt a lehúzás amúgy.

nyuszigonosz 2019.07.21. 13:45:50

@Bredpitt Monika: Magyarországnak nincs jó híre a világban, pedig óriási volt a bónusz a többi kelet - európai országgal szemben, de a legjobb bónusz is el tud tünni, ha egy ország csak arra épít és minden más meg elgorombul.

nyuszigonosz 2019.07.21. 13:51:48

@Csodabogár: De, Csodabogár, jellemzö az ázsiai népekre, mint a kínaiakra is a verekedés, gyilkosságok, akármi, söt! Az esetek többségében nagyon el tudják ezeket a dolgokat is titkolni, még a meggyilkolt családtagot is el tudják tüntetni úgy, hogy sosincs meg de van "helyette" egy másik valaki, aki pl. Magyarországon annak a papírjaival él, mintha sosem történt volna gyilok.

Shaktee 2019.07.21. 14:03:49

@Bredpitt Monika: Épp most van az RTL-en a külföldi magyaros műsor...

Shaktee 2019.07.21. 14:05:24

@nyuszigonosz: Honnan szeded ezt?

S mit jelent az hogy “ázsiai népek”?

Buchhalter 2019.07.21. 14:06:33

@Csodabogár: belinkeltem egy cíkket ami nem légből kapott.Létszíves olvasd el figyelmesen! A másik : hallottál már a Piroska és a farkas meséjéről? A látszat sokszor csal. Hagyjuk már ezt a szorgalmi látszatot.Szerintem te se arról vagy ezek szerint híres,hogy nyított szemmel mész . Különben elég sok blogban panasz van rájuk ,mint munkaadók.És ha a világhíreket alaposan figyelnéd ,észrevehetted,hogy egyre erőszakosabban nyomulnak minden téren.Szerény véleményem szerint az átlag kínia termék kritikán aluli a többsége hulladék.Persze vannak jó termékeik is ,de a töbség nem az. És a legnagyobb környezetszennyezők ők lehetnek.

Bredpitt Monika 2019.07.21. 14:07:17

@Shaktee: jo, hogy mondod, holnap felveszem az esti epizodot

Bredpitt Monika 2019.07.21. 14:08:56

@Buchhalter: ferjem dolgozott nekik, arut pakoltak a Ferto utcanal, hat, mondott egy ket csunya dolgot roluk...

nyuszigonosz 2019.07.21. 14:09:25

@Bredpitt Monika: Norvégiához tartozó szigetek.

nyuszigonosz 2019.07.21. 14:13:55

@Shaktee: Ázsiai népek: azért írtam így, mivel sokakban él az, hogy pl. egy vietnami, thai vagy akár kinai ember általában kedves, mosolygós, mindig csupa jóindulat.
Nem. Ugyanolyan arányban van köztük is rosszindulatú, kellemetlen, negatív ember. Ugyanúgy verekszenek, rabolnak, gyilkolnak, mint a népek mindenhol máshol a világban.

És hogy honnan veszem amit leírtam: mivel az ilyen dolgok megtörténtek/ és történnek/ már máshol is miért pont Magyarország lenne a kivétel?

Shaktee 2019.07.21. 14:30:57

@nyuszigonosz:

Ha megnézed az “ázsiaiak” vagy más bevándorló népek kriminál statisztikáit, bárhol, alacsonyabb mint a befogadó népek statisztikái.

Mert szorgalmasak, s boldogulniuk Kell.

Dikusz 2019.07.21. 14:31:51

@Shaktee: Nem szállodaláncokat, és úttörőtáborokat vesznek meg, annyira nekik sem megy jól...

Shaktee 2019.07.21. 14:31:55

@Bredpitt Monika: like what? Köpködnek, böfögnek, finganak? ;)

Shaktee 2019.07.21. 14:32:58

@Dikusz: a part majd kétharmada már Ner mutyi, rosszul tudom talán?

Shaktee 2019.07.21. 14:35:16

@Bredpitt Monika: Volt egy nagyon szimpi csaj, Fanny,hong kongban, angol nyelvtanár...s egy nagyon boldog német család, a mutter olyan paprikákrumpit csinált éppen hogy a nyálam csurgott :)

nyuszigonosz 2019.07.21. 14:36:28

@Shaktee: Hogy te mit hiszel el és milyen statisztikából indulsz ki hozzá, az legyen a te dolgod. :-)

Dikusz 2019.07.21. 14:36:31

@nyuszigonosz: Igazad van, barokkos túlzás volt részemről általánosítani. Tényleg nem mindenki, de azért nem kevesen vannak olyanok, akik nyaralót vesznek.
A lehúzás sajnos még mindig megy, függetlenül attól, hogy külföldről, vagy itthonról jönnek a vendégek.

Arthamyr 2019.07.21. 14:37:20

@nyuszigonosz: Ezen én is gondolkodtam, de nem volt lényeges a hozzászólás mondanivalójához, így nem kérdeztem rá. Lofoten fordítása, vagy honnan van?

Shaktee 2019.07.21. 14:38:24

@nyuszigonosz: Statisztikák tényeken alapulnak, nem hit kérdése.

Amit te irtál az inkább az utca véleménye.

Dikusz 2019.07.21. 14:41:28

@Shaktee: Igen! Mert a kétharmad bűvöletében élsz, lehet több az, mint saccolod...
(*ironikus szmájli*)

nyuszigonosz 2019.07.21. 14:45:13

@Shaktee: Gondolod, hogy most ezzel jól beszóltál nekem? :-)

Nem Shakti, nem az utcáról vannak az információim. :-)

Ezenkívül: nem minden statisztika készül tények alapján.

Arthamyr 2019.07.21. 14:46:44

@Shaktee: A bűnözéshez is kell nyelvtudás, helyismeret, kapcsolatok...

Arthamyr 2019.07.21. 14:48:53

@feketeeper: A kínaiak cserébe ötszörannyian vannak.

nyuszigonosz 2019.07.21. 14:52:13

@Arthamyr: :-) Nos, én sokszor egy egy hozzászólásomnál "fordítom" magam, mivel magyarul itt írok.
Lofoten - tényleg nem tudtam, hogy magyarul is így van. :-) ezért írtam a Lofotokat. :-)

Szóval hamu a fejemre.
Viszont nem posztban használtam így, és nem egy ismeretterjesztö cikkben... egyszerü gyors hozzászólásban.

Arthamyr 2019.07.21. 14:56:44

@Dikusz: Igaz, hogy 7 éve eljöttem Magyarországról, és azóta kb. évi 4 hetet töltök ott átlagosan (folyamatosan), de nem tapasztaltam, hogy extra lehúzós hely lenne Magyarország, egyéb helyekhez viszonyítva.
Nem lehet, hogy azért tapasztalják ezt sokan, mert a kínálat aljáról csipegetnek, és a legrosszabbal találkoznak?

Shaktee 2019.07.21. 15:01:21

@feketeeper: Itt lógsz 24/7 erdészkém :)

Arthamyr 2019.07.21. 15:03:37

@nyuszigonosz: Én nem akadtam fenn rajta, de ha már szóba hozta valaki, gondoltam nem árt felvilágosodnom.

Shaktee 2019.07.21. 15:03:41

@Bredpitt Monika: Lemaradtam néhány régi epizódrol, van linked a régiekhez?

Esetleg HA tudja?

Golf2 2019.07.21. 15:04:45

@Shaktee: rosszul tudom talán? Már csak az a kérdés hogy mészárosorbán az egész országot veszi meg, vagy csak a 3/4-ét.

gabors 2019.07.21. 15:05:12

@Dikusz: "@gabors: Szabin vagy?"

beteg allomany (itt amugy beteg szabadsagnak is hivjak) es mennie meg mindig nem tudok .... csak a heti harom gyogytornara jarok mankoval ... (nagyreszt persze kocsival)

Shaktee 2019.07.21. 15:05:50

@nyuszigonosz: A statisztikusoknak jobban kellene figyelnie a gonosz nyulak véleményére :)

Shaktee 2019.07.21. 15:10:59

@Golf2: Gonosz vagy...talán nem hallottál a fapados basiról? ;)

2019.07.21. 15:21:34

@nyuszigonosz:

"Legtöbbjük Indiába rohan önkeresni, de modern célpont lett Thaiföld mellett persze Vietnam, Indonézia... meg akármelyik jó messze esö ország."

Ez csak divat kérdése, nyilván.
Az emberek úgy általában egymást másolják, önálló gondolataink, saját vágyaink nincsenek, szinte "kötelező" ugyanoda menni, mint a többiek, és ugyanazt is csinálni.

Egyébként izland meg norvégia sem olyan rém eredeti ötlet, csak oda másik szubkultúra jár. Hát, ez van. ¯\_(ツ)_/¯

2019.07.21. 15:28:29

Ami apróság engem megfogott a posztból:

"így életemben először megtörtént, hogy felszállás előtt elaludtam a repülőgépen."

Odakattintottam az eredetire is, ott ki is van emelve, hogy ez egy olyasmi, amiért érdemes élni. Mármint a repülőn felszállás előtt elalvás élménye.

Ez nekem eléggé wtf. Teljesen átlagos dolog, nincs benne a világon semmi érdekes. Furi.

Ugyanakkor továbbgondolva: a posztoló valószínűleg nem elég fáradt. Amiből következik, hogy (wait for it, wait for it) nem lép ki eleget a komfortzónájából. Hoppá!

media3.giphy.com/media/xT0xeJpnrWC4XWblEk/giphy.gif

Dikusz 2019.07.21. 16:18:23

@Arthamyr: A Balatonról írtam, hogy lehúzós hely, nem egész Magyarországról.
Nem kezdek el magyarázkodni, hogy mit értek "lehúzás"alatt, mert úgy járok, mint a múltkor a puposkodással. :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.21. 17:01:38

@Bredpitt Monika: Ezt már én is írtam máshova.

@feketeeper: És más fideszbirka is magyarázta az esetet.

Egyébként ilyenkor kurva büszke tudok lenni,hogy magyar vagyok.

Arthamyr 2019.07.21. 17:44:45

@Dikusz: Az sem lehúzós. Bár van, aki azt is lehúzásnak veszi, hogy drága a palacsinta a tóparti büfében.

Jan Kovalens 2019.07.21. 17:44:55

Hogyan lesz a londoni mosogatóbol angol író?
konyves.blog.hu/2019/07/11/tunde_farrand_az_atlagember_kizsakmanyolasa_egyre_inkabb_termeszetesse_valik

Időközben magyarul is olvasható a disztopia:
Aki nem költi a pénzét, arra a jövőben nem vár más, csak a békés eutanázia
2050, London: a társadalom a szűk eliten kívül a fogyasztás alapján tagolódik három rétegre, és mindenkinek eleget kell dolgoznia, keresnie és költenie, hogy kiérdemelje lakhatási jogát. Amikor pedig valaki már nem költi tovább a pénzét, nonprofit személynek minősítik, és vissza kell vonulnia valamelyik fényűző Méltóságházba, ahol előbb kilenc csodás hónap várja, aztán a békés eutanázia.

Részlet az interjúból:
Angliába költözésem után hamar rádöbbentem a fogyasztói társadalom visszásságaira. Ez egy olyan társadalom, amely csak úgy tudja képezni a jövő nemzedékét, hogy évtizedekre eladósítja őket, vagy milliós nagyságrendben termeli ki a hajléktalanokat, egyben büszkén hirdeti felsőbbrendűségét és gazdagságát, holott ez a vagyon csak a felső rétegek aránytalanul kis százalékához jut el. Amikor személyes példán keresztül tapasztaltam, hová juthat az ember egy ilyen vadkapitalista rendszerben, ha éppen elveszti a munkáját egészségügyi vagy egyéb okok miatt

Dikusz 2019.07.21. 17:58:42

@Arthamyr: Most újat mondtál nekem.:)
Te minek nevezed, ha drága a palacsinta, vagy a lángos?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.07.21. 18:21:33

@Bredpitt Monika: nem kell felvenni, interneten megnezheto mindegtok epizodha az Isten veled Magyarorszagnak. En pont tegnap neztem a 2.evad legutolso reszet.

Arthamyr 2019.07.21. 18:26:23

@Dikusz: Passz. Drága (már annak, aki annak tartja)? :) Az, hogy drága, szubjektív. Ahogy az is, hogy finom-e. Így az főleg szubjektív, hogy megéri-e az árát. Ha valaki drágának/rossznak tartja a palacsintát/lángost, ne vegye meg. Előre lehet tudni, hogy mennyibe fog kerülni, és kb. mit kap érte.
Én lehúzásnak azt veszem, ha szándékosan átverik/megtévesztik az embert (pl. valakinek féláron eladnak egy doboz Cohibát - ami egyébként hamisított, és kb. századannyiba kerülne a minősége alapján, mint az igazi; a diósként árult palacsintába dejót raknak és ezt nem jelzik egyértelműen), vagy rákényszerítik valamire (pl. törvényi előírás, hogy valamit meg kell venned, gyakran súlyosbítva azzal, hogy csak xy árulhatja legálisan, és ezt túlárazva teszi - erre példa Írországban a társasházak működésében egy csomó dolog).
Aki szerint a Balaton környéke lehúzós, az menjen el valami szegényebb országba, lehetőleg olyanba, ahol kevés a fehér ember. :)

Shaktee 2019.07.21. 18:27:00

@Zsuzsi65: linked is van oda zsuzsi?

Shaktee 2019.07.21. 18:29:40

@Arthamyr: árdrágitás/price fixing bőven belefér a lehúzás kategóriába.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.07.21. 18:33:38

@Shaktee: www.rtlmost.hu/isten-veled-magyarorszag-p_13069
Azt hiszem, annyit ker, hogy regisztralj, de lehet FB accounttal is.

FutureFry 2019.07.21. 18:40:45

@feketeeper: @Arthamyr:
Nem tudom pontosan milyen anyagot kell érteni légszennyezés alatt és milyen idősávban, de jelenlegi adatok szerint az egy főre jutó éves CO2 kibocsátásban a kis szigetországok (Palau, Curaçao, Trinidad és Tobago) valamint a közel-keleti országok (Qatar, Bahrain, Szaúd-Arábia) vezetnek. De Kanada, Ausztrália, sőt még Luxemburg is megelőzi Amerikát [1] (igaz azért az USA is közel a lista tetején van). De ha a “finomporszerű” légszennyezésről beszélünk, akkor főleg a harmadik-világbéli államok és a közel-keletiek vannak az “élbolyban” (azaz legszennyezettebbek egy főre számolva), Amerika a lista végén “kullog” [2]. Ha meg a légszennyezés okozta helyi haláladatokat nézzük (megint csak populációarányosan) akkor a kelet-európai országok a “nyertesek” (Ukrajna, Bulgária, Fehéroroszország, Oroszország) , de Magyarország is ott van a lista elején (Kínával egy szinten), Amerikai viszont megint csak a vége fele található [3].

[1] publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC113738/kjna29433enn.pdf
[2] www.who.int/airpollution/data/pm25_modelled_exposure_bycountry_2016_v0.xlsx
[3] www.theguardian.com/environment/2016/sep/27/more-than-million-died-due-air-pollution-china-one-year

Arthamyr 2019.07.21. 18:54:09

@FutureFry: Engem annyira nem érdekel az egy főre jutó "légszennyezés", én is úgy tudtam, hogy a kis országok vannak az élen, de nem tartottam érdemesnek forrást keresni. Mert kit érdekel Luxemburg szennyezése? Az "amerikaiak" sokkal többen vannak, a kínaiak meg náluk is sokkal többen vannak.
Az irreleváns, hogy mennyien halnak meg (állítólag) légszennyezés miatt, ez nem csak a levegő szennyezettségén múlik. Ahogy a levegő szennyezettsége sem arányos az ottani populáció szennyezésével, mert erősen függ az éghajlati és egyéb adottságoktól. Leegyszerűsítve: ha elfujja a szél a szennyezést, tiszta marad a levegő, ha rossz az egészségügyi ellátás, többen halnak meg.

Csodabogár 2019.07.21. 18:59:47

@nyuszigonosz: Azt hiszem a volt Keletnémetek jönnek ide inkább. Nekik szép emlékeik vannak, no meg olcsóbb az élet is, bár ebben már nem vagyok annyira biztos.
Legutóbb Berlinben meglepődtünk, hogy a vendéglő mennyire jó és olcsó is tud lenni, összevetve egy nálunk jó étteremmel. A hazai olcsó többnyire nem jó.:-(

Arthamyr 2019.07.21. 19:04:42

@Shaktee: Milyen árdrágítás? :S A palacsinta nem hatósági áras termék (szerencsére), annyiért árulja, amennyiért akarja, ha akarja, 5000 HUF is lehet darabja, max. kevesen fogják venni.
A "price fixing" egyrészt nem/nehezen bizonyítható, másrészt nem tudom, mivel szankcionálja a fogyasztóvédelem/GVH, ha egyáltalán illegális és foglalkozik ilyesmivel. Szabad piac van, ha nem venné elég fogyasztó a lángost ennyiért, akkor olcsóbban árulnák (vagy nem árulnák, ha nem éri meg), amikor voltam, csurig tele volt minden hely, felesleges lenne olcsóbban árulniuk (így is szívnak a munkaerőhiány miatt).

Csodabogár 2019.07.21. 19:06:13

@nyuszigonosz: Ezt tudom. Itt is volt régebben valami nagy zűr kínaiak közt. Ennek már igen sok éve. Azóta gondolom elintézik egymás közt, úgy ahogy írod.

Shaktee 2019.07.21. 19:27:50

@Csodabogár: kis zene - kamara - két chow mein között :) hogy lehet a kínai, “ázsiai” ételeket nem szeretni??

m.youtube.com/watch?v=Ti10N-NMb1Y&f=&fbclid=IwAR19TZQl0di4RadEqOkyQ9ydhm27s3hEMbU3L8j6Gf341irNvEPmsSyY0j8

:(

O1.G 2019.07.21. 19:39:04

@Arthamyr: Azért mert neked könnyen jön a pénz attól még lehúzós adócsalók paradicsoma a Balaton.Ha mosogatnál te is jobban becsülnéd a pénzt.

Arthamyr 2019.07.21. 20:16:18

@O1.G: Mosogatni szoktam néha, és pénzt is becsülöm. Emiatt azt is megértem, ha más is így tesz, ami pl. neked nem megy.

Azt viszont már nem értem, hogy @Határátkelő minek engedi be a szemetet, ami az accountodból időnként ideömlik, de egyszer talán erre is fény derül.

FutureFry 2019.07.21. 21:10:27

@Arthamyr: Tuladjonképpen igazad van (pl. az abszolút légszennyezés a legtöbb esetben többet számít mint az egy főre jutó), én csak arra akartam rámutatni, hogy nem találtam @feketeeper: állitását (“Az egy főre jutó légszennyezésben az USA az első”) alátámasztó adatot.

Egyébként ezen grafikon szerint az USA bocsátotta ki a legtöbb CO2-t 1970 és 2017 között:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions#/media/File:Total_Emissions_CO2_for_the_period_1970_to_2017_and_2017_emissions,_by_country.svg

Feltételezem, hogy a jövőben Kína be fogja hozni a “hátrányát”.

Arthamyr 2019.07.21. 21:11:07

@Rude redneck: Azt látom, hogy kivel szokott egyetértésben lenni. Madarat tolláról...

Arthamyr 2019.07.21. 21:28:15

@FutureFry: Igen, én sem találtam, de nem is próbáltam keresni. Ha a pontatlan adatból is le lehet vonni ugyanazt a következtetést, mint az általam pontosnak gondoltból lehetne, én nem fogok vele vitatkozni. :)

Sajnos Kína szerintem is be fogja hozni a hátrányát, de a merészebbek akár Indiára is fogadhatnak (igaz, csak ezüstérem várható egyelőre).

M. Péter 2019.07.21. 22:26:54

@nyuszigonosz: A keleti vallások segítenek az önkeresésben. Az is előny, hogy ott az árszínvonal a tipikus nyugati árszínvonalnak a töredéke, ami pl. Izlandról nem mondható el.

Dikusz 2019.07.21. 22:56:01

@Arthamyr: @Rude redneck: Be kell látnom, hogy tévedtem. A 400-600 Ft-os ár egy lángosért valóban nem sok.
Neten rákerestem, és az egyik oldalon -múlt hónapi cikk volt, nem húsz éves- tényleg ennyit írtak. Hozzátették azonban, hogy a füredi strandon majdnem a duplája.
A különféle cuccokkal megpakolt lángosok pedig jóval többe kerülnek. Gondolom azért, mert mindenféle dolgokkal megpakolják őket. A palacsintaárakat ezek után meg sem néztem...

Az én saját olvasatomban a lehúzás azt jelenti, ha valamiért irreálisan magas árat számolnak. A Balatonra még mindig sokan mondják azt (én másképp láttam régebben is), hogy olcsóbb Horvátország. Ma már biztosan nem az.

Arthamyr 2019.07.21. 23:26:17

@Dikusz: Én erre írtam, hogy szubjektív. Biztos van olyan is, aki szerint drága a 400 forint egy lángosért, és ezzel nincsen semmi gond. Szerencsére nem kötelező lángost venni.

Olyan, hogy "irreálisan magas ár" önkéntes dolgoknál nincsen, általánosan nem kijelenthető (legfeljebb szerinted vagy szerintem lehet magas - az irreálisat nem tudom, hogy kellene értelmezni). Ha 6000 forint egy lángos, és kígyózó sorokban állnak érte, akkor az nem az. Ha 6000 forint a lángos, és naponta 5 db-t ad el a lángosos, de nem is akar többet, akkor sem. Te mondhatod, hogy drága, és nem veszed meg, de az számít, hogy aki árulja, elérje vele a célját, eladjon annyit, amennyit szeretne.

A Balatonra lehet mondani, hogy drága, meg Horvátország olcsóbb. Akkor menjen Horvátországba, aki szerint oda jobb menni, senki sem kötelezi rá, hogy a Balatonhoz menjen. Egyelőre a Balatonnál tömeg van, a vendéglátóipari alkalmazottakat nehézkes rendesen megfizetni (erről voltak cikkek is, meg ugye általánosabban a munkaerőhiány is elég gyakran felbukkan, ami ugyanúgy az alacsony fizetésekre vezethető vissza) és a NER közeli klientúra ingatlanpiaci nagybevásárlást végez az környéken, így több szempontból nézve is megállapítható, hogy nincsenek magasra belőve az árak. Majd ha pang a Balaton az ürességtől, csökkennek az árak is.

Arthamyr 2019.07.21. 23:27:41

@M. Péter: A vallás inkább arra jó, hogy elvesszenek benne. :D

gabors 2019.07.22. 01:55:13

@Jan Kovalens: "Angliába költözésem után hamar rádöbbentem a fogyasztói társadalom visszásságaira."

basszus nem ertem ezeket az embereket miert nem koltozik mondjuk eszak koreaba es mindjart megszabadulna az ilyen fogyasztoii gonodoktol ... (vagy a hid ala oszt akkor ott sem lesz mit mire koltenie)

gabors 2019.07.22. 02:19:03

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "@gabors: Mi van,utolért a férj!XD"

haha .. de nem

amugy is errefele nem szokas labra celozni

Dikusz 2019.07.22. 09:07:43

@gabors: "haha .. de nem"

Miért, gyorsabban futsz nála? :)))

Shaktee 2019.07.22. 14:13:44

@O1.G:

. azaz Pont.

Jol beszéltél, nyegle, kivagyi dumákra senki sem vevo itt - kulonosen a kevesebb penzbol elo hazai blogtársaink nem -ahogy irtad

gabors 2019.07.22. 15:09:22

@Platonica: "@gabors: Tunde csak nyitott szemmel jar"

most te akarsz viccelni ? vagy tundenek meg szeme sem volt mielott Angliaba koltozott .... andlia nem a merson vagy egy mas galaxisban van ... akiknek angliba koltozestol jon meg a szeme meg az esze az elegy konnyusulyu gondolkozabol

gabors 2019.07.22. 15:11:07

@Dikusz: "@gabors: "haha .. de nem"

Miért, gyorsabban futsz nála? :)))"

most biztos hogy nem ... amugy sem kergetetek lanyokat vagy asszonyokat (mar) .. amugy meg a feltekeny ferjek nem lonek labra, mankora nem igen lett volna szuksegem ..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.24. 14:42:38

@O1.G: Hálistenek lőrinc barát megvett ott egy csomó telket és kibaxta onnan a sok adócsaló vállalkozót.
Mehetnek ahova akarnak.Szuper!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása