oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. július 04. 06:30,  Magyar és brit egészségügy fehéren és feketén 172 komment

2019. július 04. 06:30 Határátkelő

Magyar és brit egészségügy fehéren és feketén

Sokszor igaz az, hogy a jobb körülmények nem feltétlenül párosulnak szakmailag is jobb teljesítménnyel. Sokszor szokás ezt felróni például a brit egészségügynek, ami az ottani közélet egyik állandó témája. Zsuzsának betegként is volt alkalma mind a brit, mind a magyar egészségügyet megtapasztalni (erről jó hat éve írt is egy posztot, amit itt olvashattok el), helyzete annyiban különleges, hogy orvosként kicsit belülről tudja összehasonlítani a két ország egészségügyének helyzetét.

Neked mit jelent a magyarság? Hogyan viszonyulsz Magyarországhoz, miként gondolsz rá, amikor külföldön vagy és milyennek látod, amikor hazalátogatsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

korhaz_agy_foto_pixabay_com_inspiri_2.jpg

„Szeretnék megemlékezni néhány sorban arról, hogyan alakult a történetem az említett londoni kórházi affér után. 

A tapasztalatok alapjaiban rendítették meg a brit egészségügybe vetett hitemet. 

Londoni tapasztalatok 

Hozzátartozik a történethez, hogy akkori páromnak igen súlyos, veleszületett szívfejlődési rendellenessége volt, négyféle gyógyszert szedett rá és rendszeres gondozást igényelt. Úgy kell elképzelni az állapotát, hogy ülőmunka mellett nem volt tünete, de futni egyáltalán nem tudott, lépcsőt mászni is csak lassan. 

Londonban kezdetben, amíg semmi gondja nem volt, igen lelkesen vették fel a megfelelő GUCH klinikára. 

Ellenben, amikor tüdőgyulladást kapott, és masszívan romlott az állapota (fulladt), nem voltak hajlandóak fogadni, csak egy hónap múlva kapott időpontot. 

A háziorvos meghallgatta, adott neki Augmentint (mellkas röntgent nem kért!), amire 4 nap alatt nem javult az állapota. Visszament, kapott egy másik antibiotikumot, az sem használt. 

Ekkor lett elegem, és a saját szakállamra kezelni kezdtem azzal a fajta antibiotikummal, amit a mindenki számára online elérhető angol nyelvű!!!! amerikai szakmai protokollok javasolnak ilyen esetekben. 

Két nap alatt jelentősen javult, két hét alatt meggyógyult teljesen a fertőzésből. Hogy miért nem ezzel kezdtük? Nem szeretem és nem is feladatom a saját családom kezelése, emellett pedig gyerekgyógyász vagyok... 

Két év után hazaköltöztünk 

Ezek a történetek végül oda vezettek, hogy két év után hazaköltöztünk Londonból. Mindkettőnknek krónikus betegségei vannak sajnos, és nem éreztem megoldottnak az ellátást Londonban. 

Van, amit a britek nagyon jól csinálnak a közegészségügyben, és az a költséghatékonyság. Nagyon sok pénzt fektetnek abba, hogy propagálják, hogy nem kell minden náthával, hasmenéssel orvoshoz menni (tényleg nem kell). 

A hozzáállásuk az, hogy tíz betegből hetet elég jól lehet kezelni otthon. A maradékból egy, amikor már nagyon súlyos a betegsége (halál szélén áll), kórházba kerül. Egyet félrediagnosztizálnak. Egy meghal. A járulékos veszteséggel még mindig sokkal jobban jönnek ki anyagilag. 

Ezzel szemben a pazarló magyar egészségügy hozzáállása (ahova visszajöttem dolgozni) teljesen más. Itt nem akarnak elveszíteni vagy félrediagnosztizálni egyetlen beteget sem. 

(Lehet, hogy ez nem minden ellátó egységben van így, én a saját tapasztalataimat írom le, amit főleg SOTE klinikákon szereztem a tanulmányaim és a munkám során.) 

Ez nagyon sok, néhány esetben szükségtelen vizsgálathoz és kórházi felvételhez vezet. A végén sokkal több pénzt költenek, de kisebb a járulékos veszteség. 

A magyar egészségügy: félbolond szentek 

Az utóbbi években itthon dolgoztam, egy SOTE-klinikán Budapesten. Amit írnak a magyar egészségügyről, mind igaz. 

Nem fizették meg az orvosokat, elmentek. Nem fizették meg a nővéreket, betegszállítókat és nem becsülik meg a munkájukat, ők is elmentek. Az ágazat (ugyanúgy, mint a vendéglátás, építőipar stb. stb.) nem tartalmaz elegendő munkaerőt a biztonságos működéshez. Osztályokat kell bezárni és összevonni hétvégére, nyári szabadságok alatt. 

Ugyanakkor, mi történik, ha egy pincér fáradt, vagy két (három-négy) ember helyett dolgozik? Elrontja a rendelést, rosszul ad vissza. Mi történik, ha egy orvos vagy nővér fáradt? Szerintem mindenki tudja a választ. 

Vérzik a szívem a magyar egészségügyért. Valóban vérzik. A magyar orvosképzés világszinten elismert színvonalú a mai napig. Az egyetemi klinikákon a világ vezető ellátóhelyeinek legfrissebb protokolljai szerint kezelik a betegeket a mai napig. 

Teszi mindezt néhány félbolond fehér és kékköpenyes szent. Aki az elviselhetetlen munkakörülmények és nevetséges fizetés mellett utolsó erejéből próbálja elvégezni 2-3-4 ember munkáját és fenntartani a színvonalat. Mert szereti a betegeit, mert ez a küldetése, mert elhivatott. De a tartalékok rég kimerültek. 

A megfelelő emberek pedig a tenyerüket dörzsölgetve várják, mikor fog eljönni az a szint, amikor karjukat széttárva azt lehet mondani, hogy a közegészségügy sajnos összeomlott, menthetetlen. Be kell vezetni a magánbiztosítókon alapuló fizetős egészségügyet. Mert tettek róla, hogy ne legyen más választás. 

A szegény ember pedig, akinek a továbbra is ingyenes alapellátás jut, meghalhat infarktusban, rákban, agyvérzésben vagy amiben akar, egy sebtapasszal az ujján. 

De hiszen úgyis öregszik a társadalom, az öreg, beteg, fizetésképtelen emberekre, akik végigdolgozták az életüket, nincsen többé szükség. Ahogyan a szegény, aluliskolázott családok beteg gyerekeire sem. Stadionok azonban voltak, vannak, lesznek...”

(Fotó: pixabay.com/inspiri)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: egészségügy Magyarország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3314924820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takarék-láng 2019.07.04. 08:14:40

Tehat a konkluzio ismet az, hogy a magyar jobb, mint a brit.

Ezert is jar haza a magyarok tulnyomo tobbsege kezeltetni magat.

Taxomükke (UK) 2019.07.04. 08:20:22

Sajnos teljesen igaz, ami a posztolo ir a ket orszagrol.
Itt Angliaban ha komoly szivproblemaja van az embernek, vagy ha a rakbetegsegnek csak a gyanuja is felmerul, nagyon gyorsan intezkednek. Mas, kisebb problemakkal viszont csak huzzak az idot, nem hajlandok semmit sem gyorsan csinalni, sem a protokolltol minimalisan elterni. Kozben azt szajkozzak, hogy az NHS milyen kivalo es hogy ozonlenek ide a kulfoldiek az ellatasert. Egyik sem igaz, de jol hangzik, hiszen az egyikkel lehet a sajat vallunkat veregetni, a masikkal meg riogatni.

Wien72 2019.07.04. 09:02:53

@takarék-láng: Fölfogtad a lényeget. Te hova fogsz tartozni? Haldoklolsz sebtapasszal az ujjadon, vagy VIP szoba magankorhazban?

Hari Seldon 2 2019.07.04. 09:09:14

Nálunk is az egéségügyi ellátás híre volt a fő szempont, amikor elköltöztünk Magyarországról.

Arthamyr 2019.07.04. 09:20:15

"A megfelelő emberek pedig a tenyerüket dörzsölgetve várják, mikor fog eljönni az a szint, amikor karjukat széttárva azt lehet mondani, hogy a közegészségügy sajnos összeomlott, menthetetlen. Be kell vezetni a magánbiztosítókon alapuló fizetős egészségügyet." - Na ez vajon mikorra várható? Biztos rossz meg minden, de engem egyáltalán nem töltene el szomorúsággal, ha legalább az igénybe vehetné "világszinten elismert színvonalú" szakemberek szolgáltatását, aki képes és hajlandó megfizetni.

"De hiszen úgyis öregszik a társadalom, az öreg, beteg, fizetésképtelen emberekre, akik végigdolgozták az életüket, nincsen többé szükség. Ahogyan a szegény, aluliskolázott családok beteg gyerekeire sem." - Ha a társadalmi hasznosságukat nézzük, tényleg nincsen, ez sajnos egy ilyen dolog, ők (már) többet vesznek ki, mint tesznek be. Ezért kellene olyan rendszer, hogy öregen a lehető legkevésbé legyünk idegenek szolidaritására utalva, és a szegény, aluliskolázott családokba a lehető legkevesebb gyerek szülessen.

puhacica 2019.07.04. 10:11:34

@Arthamyr: ertem, amit mondasz es ha a tiszta logikat kovetjuk, igazad is van. de szerinted hova vezethet ez a fajta gondolkodas, milyen tarsadalmat eredmenyezhet mondjuk 100-200 ev mulva?

Arthamyr 2019.07.04. 10:30:14

@puhacica: Nem tudom.
Egyrészt ez a két dolog még nem határoz meg semmit önmagában, így kevés lenne ennek kikövetkeztetéséhez.
Másrészt nem tudok olyan helyről, ahol a gyakorlatban is megvalósították volna ezeket, főleg a másodikat. Valamiért a kevésbé iskolázottak/szegényebbek általában átlagosan több gyereket vállalnak. Talán mert nem az iskolára és a karrierre pazarolják az idejüket és energiájukat? Nem tudom, miért van így, szerintem logikátlan és érthetetlen, de szerintem rossz.
Harmadrészt nem annyira érdekel, mi lesz 100-200 év múlva.
Negyedrészt ha érdekelne, akkor sem az érdekelne, hogy a társadalomban mi lesz, mert akad más probléma is. Ha lesz egy kis klímakatasztrófa (ami persze nem lesz a döntéshozók/szabályozók szerint), akkor tök mindegy, kinek mennyi gyereke van, és mennyire iskolázott, ki mennyire van ráutalva a következő generációra, úgyis meghal többség, mindegy, épp milyen társadalmi rendszer van, úgyis összeomlik.

puhacica 2019.07.04. 10:52:39

@Arthamyr: 100% biztos voltam benne, hogy a valasz tartalmazni fogja a "nem erdekel, mi lesz akkor" gondolatot. :D

a szegenyek nem azert szaporodnak, mert az iskolaba jaras helyett erre van idejuk, hanem azert mert az iskolazatlansag miatt nincsenek tisztaban a sajat testuk mukodesevel, a vedekezessel, a menstruacioval (van, ahol a mai napig azt gondoljak, a menstruacio ideje alatt nem szabad furodni, mert artanak vele), na meg persze anyagilag se tehetik meg, hogy fogamzasgatlot, ovszert vegyenek, foleg hogy sokszor intim cuccokra se futja. az edukacio az egyetlen, ami segithet, a magara hagyatottsag csak ujratermeli ezt a tudatlan reteget. es minel tobben vannak, annal tobben lesznek.
persze, ki szereti, ha az adojabol mindenfele "masodosztalyu" nepeket tamogatnak, de szerintem veszelyes vizekre evezunk az "en minosegi tagja vagyok a tarsadalomnak" kijelentesekkel. lattunk mar ilyet tobbszor is a tortenelem soran, soha nem vezetett meg jora.
persze nem kell egyetertenunk, meg aztan kar is ezen aggodni, igazad van, 50 ev mulva ugyis mind megfolunk.

fhdgy 2019.07.04. 11:19:17

@Arthamyr: @puhacica: A szegényebb, iskolázatlanabb rétegnek miért van több gyereke?

Egyszerű a válasz:

A gazdagok sportja a tenisz, szegényeké a gyerekcsinálás. -:)

Golf2 2019.07.04. 11:21:52

A megfelelő emberek pedig a tenyerüket dörzsölgetve várják.. Pl.OTPs csányi aki megvette fél buda klinikáit.

Arthamyr 2019.07.04. 11:25:27

@puhacica: Szóval szerinted fejlett országokban, ahol hosszú ideje van kötelező közoktatás, az emberek jelentős része nincsen tisztában a saját teste működésével? Ha csak annyi a feladat, hogy ezt a tudást átadják nekik (vagy beléjük verjék), szerintem mindenki támogatja. Ezt nem sikerült volna elérni Európa fejlett országaiban sem? Én 100%-ban közoktatás párti vagyok, ahogy a legtöbb ember, de nem tűnik úgy, hogy ez elegendő lett volna ezen probléma megoldására.

Ha szigorú akarok lenni, az újratermelés és a létszámnövekedés meg csak addig igaz, amíg adottak az életben maradás feltételei (pl. étel, ivóvíz, védelem az elemek ellen). Ami nem magától van, automatikusan, "csak úgy". Sokan vagyunk, kevés erőforrást kell beosztani, nem az van, hogy elmész valahova, ahonnan csak haza kell vinni a tápot (vagy ott helyben elfogyasztani).

Én nem szeretem, hogy az adómból bármiféle népeket ("elsőosztályúakat" sem) támogatnak, kivéve, ha ez a támogatás fejleszti azokat a népeket (pl. az oktatás egyértelműen ilyen dolog).

2019.07.04. 11:47:21

Teljesen kiragadva mindenből, csak úgy eszembe jutva:

"akik végigdolgozták az életüket"

Ezt az öregekre szokás mondani. De az öregek tök nem dolgozták végig az életüket.

Mostanában legalább 40 év munka kell a nyugdíjhoz, de a ksh szerint 2016-ban az öregségi nyugdíjasok 32%-ának (!) volt csak ennyi szolgálati ideje.

Katt a képre:
nyugdijbiztositas.com/app/uploads/post/szolgalati-ido-nyugdij.png

Namost, a nőknél még a gyed meg gyes is munkának számít, úh egy átlagos 80 éves egyáltalán még csak az életének a felét sem dolgozta le.

Izgi-mizgi nagyon, hogy az átlagos munkába állás ideje a férfiaknál 22 év, a nőknél 23, szóval az életük felének a ledolgozását (ami, még egyszer, a nyuggerek harmadának van csak meg) az átlagférfi 44 éves korára eléri. A nők 46 éves korukra, bár közben 3-5-10 évet szülnek, azt meg mindenki tudja, hogy az nem munka, hanem szórakozás.

Egy szó mint száz: szőröm kihullik attól a mondástól, hogy "ledolgozta az életét". Nem dolgozta le. Komoly esélye van, hogy arányaiban kevesebbet dolgozott, mint mostanáig én. Úh fuck off.

(Egyébként nyugdíj- és nyugdíjaspárti vagyok, felőlem éljenek nyugalomban, egészségben ameddig csak akarnak, nekem nem fáj, nincs velük bajom. A virágot és a kiskutyákat is szeretem amúgy, és mindenem a babakocsi-tologatás.)

Taxomükke (UK) 2019.07.04. 11:51:05

@Nagy kámpics: Te milyen hülye vagy :))))))))))))

fhdgy 2019.07.04. 12:06:15

@Taxomükke (UK): Hát, igen.

Az öregségi nyugdíjhoz szükséges minimális munkaviszony nem 40, csak 20 év. Aki ledolgozott 40 évet és már 80 éves, az sem dolgozta le az élete felét, mert ugye 8 óra munka, nyolc óra pihenés, stb.

Szóval fölösleges vele foglalkozni.

puhacica 2019.07.04. 12:19:22

@Arthamyr: ha magyarorszagot fejlett orszagnak vesszuk, akkor igen, ez letezo jelenseg, sajnos igen nagy aranyban.
bonyolultabb a sztori, minthogy en ezt melyebben tudnam elemezni, meg gondolom nem is nagyon tartasz ra igenyt. a lenyeg, hogy ezt a problemat a legmagasabb polcon kellene megoldani, teljes reformmal az oktatas teren. a jelenlegi kozoktatas erre szerintem nem alkalmas. es az adobol elvett, felesleges projektekbe ontott milliok is csak kidobott penz. dolgoztam anno egy ilyen programban, ami a celcsoporton kb 1 dekat se segitett, viszont mivel szuper stabbal meloztam, sikerult eleg melyen megpiszkalnunk a problemat. mi sok kerdesre valaszt kaptunk akkoriban, es sajnalom, hogy a sorozatunk csak a kiralyi tv-ben futott, nem lett volna baj, ha tobbekhez eljutott volna, milyen eletuk van ezeknek a retegeknek, talan mar az is szamitott volna valamit. de amit a legjobban sajnalok, hogy a rengeteg allami penzbol igazi tamogatasra nem jut, mert a legtobb program ilyen. csinaljunk egy jo sorozatot! legyen rajzpalyazat! de utogondozas, valos tamogatas alig van, es az o kezuket is koti a rendszer. amit alapjaiban kellene megvaltoztatni.
(szoval valahol jogos, amit mondasz, bosszanto, hogy az adonkat igy elherdaljak a semmire.)

Arthamyr 2019.07.04. 12:44:10

@puhacica: Nem elsősorban Magyarországra gondoltam, mint fejlett országra, de arra is igaz.
Én úgy vagyok vele, hogy inkább pazarolják a pénzt a közoktatásra, mint mondjuk másra, mert ennek egy része legalább nem pazarlás, még akkor is, ha van sok pazarló/nem hatékony projekt. Míg ez nehezen mondható el sok egyéb területre, ami kizárólag és teljes mértékben arra megy el, hogy valakiknek jobb legyen tőle, sima újraelosztás, új értéket nem nagyon teremt a köz számára.
Engem annyira nem bosszant, hogy az adómat elherdálják, volt időm megszokni bőven, amióta adót fizetek, ez így van. :) Persze jó lenne, ha nem tennék, de nem kell bilibe lógatni a kezünket.

London2009 2019.07.04. 12:52:17

@takarék-láng: te jarsz haza kezeltetni magad. Vagy errol is van valami statisztikad, hogy hova jar korhazba az Angliaban elo magyarok tobbsege? Ne farassz!

fhdgy 2019.07.04. 12:57:52

@puhacica: Én is jó pár olyan programról tudok, amik teljesen értelmetlenek voltak, de legalább jó sok pénzt el lehetett rájuk költeni, meg ki lehetett pipálni, hogy ezt is végrehajtottuk.

Mint programozó, elvből támogatnék minden olyan oktatást, ahol arra tanítanák az embereket, hogy hogyan lehet jobban, értelmesebben használni a számítógépeket. Van is sok ilyen, de minek???

Sok ezek közül nem jut tovább, hogy böngészés, e-mail, facebook, meg hasonlók. Pl. szerveznek oktatást nyugdíjasoknak pályázati pénzekből, a résztvevőket nem is érdekli a dolog, egy-két kivételtől eltekintve. De "gyönyörűen" lepapírozzák a dolgokat, a pénzt fel lehet markolni, az eredmény meg finoman fogalmazva is kétes.

Sajnos, ez sok más területre is igaz. Mit is várna az ember egy olyan országban, ahol 40 millióval ismerik el, ha "megépült" egy negyven centis "kilátó"?!

London2009 2019.07.04. 12:58:48

Sok konkretum nem volt ebben a posztban. Nekem az a velemenyem, hogy ez mar csak egy mitosz, hogy milyen csucsszuper, szent orvosok viszik a hatukon az egesz Mo. egeszsegugyet, a vilaghiru magyar orvoskepzesrol meg nem is beszelve. Az magyar egeszsegugy az orszag szegyene, a fizetesekkel, a korhazi allapotokkal, a tulterhelt dolgozokkal, a felszerelesek hianyaval stb.
Egyedul londoni meg Cambridge kornyeki korhazi tapasztalatom van Angliabol. Az utobbi idoben Mo-n csak videki korhazban es a pesti Uzsoki korhazban voltam. Az Uzsoki az alapvetoen rendben volt, a videki korhazat hagyjuk. A londoni meg a mi helyi korhazunk, ami eredetileg katonai korhaz volt. Pont ugy is kell elkepzelni, nagy rend, szervezettseg, tisztasag van. Idaig meg csak jo tapasztalatom volt, remelem igy is marad.

puhacica 2019.07.04. 13:01:28

@Arthamyr: ebben egyetertunk, inkabb a kozoktatast finanszirozzak, mint hulye, semmitero programokat.
de biztos vagyok benne, hogy lehetne jobban csinalni.

hm. eddig ugy vettem le a kommunikaciodbol, hogy elegge bosszant.

takarék-láng 2019.07.04. 13:02:16

@Hari Seldon 2: "Nálunk is az egéségügyi ellátás híre volt a fő szempont, amikor elköltöztünk Magyarországról."
- es banjatok mar? Nem szegyen bevallani.

takarék-láng 2019.07.04. 13:02:30

@Arthamyr: "A megfelelő emberek pedig a tenyerüket dörzsölgetve várják, mikor fog eljönni az a szint, amikor karjukat széttárva azt lehet mondani, hogy a közegészségügy sajnos összeomlott, menthetetlen. Be kell vezetni a magánbiztosítókon alapuló fizetős egészségügyet." - Na ez vajon mikorra várható?"

- Viktor levaltasa utanra.

takarék-láng 2019.07.04. 13:02:37

@Arthamyr: "és a szegény, aluliskolázott családokba a lehető legkevesebb gyerek szülessen."

- nem tudom hogy valaszoljak erre ugy, hogy ne legyen moderalva.

London2009 2019.07.04. 13:02:45

@fhdgy: egy atlag embernek, foleg egy nyugdijasnak szerinted mire kellene hasznalnia a szamitogepet? Nem tudom anyamat elkepzelni ahogy makrokat ir. Miota Ipaden nyomja, azota szinte alig hasznalja a laptopjat. Amire neki kell, azt pont el tudja erni az ipaden is. Kulonben o is volt anno szamitogepes tanfolyamon. Annyit nem tudott utana, hogy hogyan kapcsolja be a gepet. Pont az volt a gond, hogy elkezdtek nekik tanitgatni tok folosleges es bonyolult dolgokat, ahelyett, hogy mondjuk olyanokat tanitottak volna, hogy mikent hasznaljuk az internetet, hogyan irjunk emailt, olvassunk hireket stb.
Komolyan kerdezem, hogy mire gondolsz? Lehet, hogy tok masrol beszelunk.

Potpolett 2019.07.04. 13:02:53

Nem értem, miért jöttek haza. Néhány ismerősöm is csinálta ezt, itthon volt fél évig, aztán sírva menekült vissza. Itt is volt ilyen sztori nemrég. Miért nem másik országba mentek, ahol nem olyan az egészségügy, mint a magyar vagy mint az angol? Vagy itt orvosként be tud előre jutni és nem kap el kórházi fertőzéseket a férje? Nem kellett volna rögtön visszamenekülni ide 2 év után, hiszen annyi civilizált ország van! Gondolom, nem jelentett volna túl nagy gondot állást találni orvosként máshol sem.

puhacica 2019.07.04. 13:03:04

@fhdgy: na ja, sokszor eleve a felmarkolas miatt szuletik meg egy-egy program

London2009 2019.07.04. 13:04:54

@takarék-láng: valaszolok en neked. Szerinted nem lenne jobb ha a gyerekek tobbsege a melyszegenysegben tengodo, aluliskolazott retegek helyett egy sokkal kellemesebb kozegbe szuletnenek? Itt ez volt a mondanivalo lenyege csak jelzem.

fhdgy 2019.07.04. 13:09:11

@fhdgy: rémtörténet, de igaz: a tanfolyam elég nagy óraszámban volt kiírva, de a résztvevőknek több pulóvert, blúzt, pólót, stb. kellett vinni. Gyakorolták az "ültetésrendet", fotók is készültek, így egy-két óra elég volt, hogy meglegyen az előírt óraszám. Ügyes?

Ilyenekre gondolok.

London2009 2019.07.04. 13:14:17

@fhdgy: nem mi szoktunk buszkek lenni a jozan paraszti eszre meg a magyarok talalekonysagara? Tessek, itt egy kivalo pelda. Megoldottak! : )

Arthamyr 2019.07.04. 13:14:43

@puhacica: Persze hogy lehetne, de emberek vagyunk. És mint ilyen, lusták vagyunk és figyelembe vesszük a saját érdekünket.

Ezen poszt alatt?

Arthamyr 2019.07.04. 13:15:21

@takarék-láng: Akkor az még odébb van. :/

kardio1 2019.07.04. 13:16:07

@Hari Seldon 2: a franciával meg vagytok elégedve ? Különös tekintettel arra, hogy belülről is látjátok ?

kardio1 2019.07.04. 13:17:25

@London2009: nem mítosz. Igen jól képzettek a magyar orvosok.

London2009 2019.07.04. 13:21:49

@kardio1: az igen jol kepzett meg a csucsszuper, szent orvos kozott azert van kulonbseg, nem?

Arthamyr 2019.07.04. 13:31:48

@London2009: Attól lesz szent, hogy aprópénzre váltja az igen jó képzettségét. :)

fhdgy 2019.07.04. 13:37:17

@London2009: Ha svindliről van szó, akkor igen, roppant találékonyak a magyarok. Nem lehetne ezt a találékonyságot valami értelmes dologra használni?

Miért nincsenek olyan programok, támogatások, ahol az átlag emberre vannak szabva a dolgok, hogy jobban tudjanak ötről a hatra jutni?

Egyszer kipróbáltam ( száz egynéhány ezer forintomba került ), hogy egy cég ellát megfelelő információval pályázati lehetőségekről, a kiválasztott pályázatra meg is írja a pályázatot stb.

Kiábrándító volt látni, hogy mi megy ebben az országban. Az elvesztett pénzt nem szívtam mellre, mert azt mondtam, hogy jó kis lecke volt és nem is a kajapénzt vesztettem el.

Mindig volt valami kis csavar a dologban, hogy a kecsegtető pályázat nekem ne legyen elérhető.

Attól félek, hogy ez általános jelenség. Aki a pályázati pénzből valami értelmes, hasznos dolgot is ki tudna hozni, annak almás a dolog. Így a pályázatok azok ölébe hullanak, akik új értéket nem tudnak teremteni, de legalább gátlástalanok.

puhacica 2019.07.04. 13:42:50

@Arthamyr: na de ezt a problemat nem neked es nekem kell megoldanunk, vannak, akik ezert kapjak a fizetesuket.

altalaban.

KundK 2019.07.04. 13:50:59

Nyílván ez csak statisztika, de eszerint mégiscsak jobban működik itt (és még sok helyen) valami:
g7.hu/kozelet/20181121/minden-harmadik-magyar-halala-elkerulheto-lenne/

wrstjnethn 2019.07.04. 13:51:17

Az angol háziorvos feladata (és tudása is annyiban merül ki), hogy távoltartsa a beteget a kórháztól meg a drága berendezésektől és vizsgálatoktól, amíg lehet. A gondolkodásmód az, hogy ha odáig el tudsz vánszorogni, akkor akár dolgozni is mehetsz. Vagy haza, te döntesz.

Képtelenek bármiféle diagnózist felállítani, ha te utánanézel és kérdezel, vagy javasolsz neki valamit, akkor is csak kedvesen lebeszélnek róla. Ha nem gyanús daganattal mész hozzájuk, akkor teljesen fleesleges idő és energia pocséklás. A daganatot szeretik, mert a rákkutatás trendi dolog, meg lehet pénzt gyűjteni rá.

Shaktee 2019.07.04. 14:10:49

Gabor, zsuzsika, bluebeard..s minden amerikai magyar

Happy 4th of July!

Shaktee 2019.07.04. 14:37:00

@kardio1: Rég volt tán igaz se volt, de nagyon jo volt a francia healthcare,

Mindenkinek..értve a nem francia polgárokat is.
Carte de sejour kellett..

2019.07.04. 14:37:06

@KundK:

"g7.hu/kozelet/20181121/minden-harmadik-magyar-halala-elkerulheto-lenne/"

Nem a cikk tartalmára kritika, meg nincs is nagy jelentősége, de micsoda gyengeelméjű cím! Fantasztikus.

Egyetlen egy magyar halála sem (lenne) elkerülhető, sőt, egyáltalán senkinek a halála nem kerülhető el. Mind meghalunk, az utolsó szálig, ez ennyi, pont. Duh.

Jááj, de fáj. Itt verdesem a fejem az asztal sarkába. Miért írta le? Miért kell ilyen fájdalmat okozni?

Na mindegy. Be kéne vezetni a "ki nem kényszerített" halál fogalmát, a teniszben már bevált.

Arthamyr 2019.07.04. 14:38:54

@puhacica: A T/1-be őket is beleértettem...

London2009 2019.07.04. 14:53:09

@wrstjnethn: ahanyszor en ezt hallottam mar, hogy a GP semmit nem csinal csak paracetamolt ir fel, jajj. Ehhez kepest a tapasztalataim teljesen ellentetesek. A ferjemnek kiugrott a vernyomasa minden elozmeny nelkul, el is ment a GP-hez. Megmerte a vernyomasat de mar teljesen normalis volt. De azert biztos, ami biztos meg aznap bekuldte a kardiologiara mindenfele EKG meg akarmi vizsgalatokra. Nem talaltak semmit, de meg legalabb ketszer visszahivtak valami rutin checkre. Ugy, hogy fiatal es sportos testalkatu, tehat nem egy veszelyeztett kategoria es megis. Na es meg sorolhatnam a peldakat, amiket csak a kozvetlen kornyezetembol tudok. Mondjuk nekunk van a legcukibb GP-nk, ugyhogy gondolom nem mind ilyen, de ilyet kell talalni. : )

Shaktee 2019.07.04. 14:57:50

@Nagy kámpics: ...hmmm.

Van egy netes barátom, ugyanilyen halálrettego mint te - gondolom kb korodbeli, a rettegése apja halála után elmult(nagyjabol).

Isten tudja.

2019.07.04. 15:03:42

@Shaktee:

"ugyanilyen halálrettego mint te"

Miből tűnik úgy, hogy rettegek tőle?

Shaktee 2019.07.04. 15:04:51

@Nagy kámpics: Mert majd minden irásodban foglalkozol vele.

2019.07.04. 15:07:40

@Shaktee:

Ááá, értem. :thumbs_up:

puhacica 2019.07.04. 15:17:22

@Arthamyr: elnezest, en ennel naivabb vagyok, nem gondoltam

Shaktee 2019.07.04. 15:38:18

@Nagy kámpics: van egy másik visszatéro temad is, de azt nem most irom mert reggeli elott vagyok, kedves csáthgeza :P

Hari Seldon 2 2019.07.04. 16:15:07

@takarék-láng:
?
nem értem a kérdést.
De pontosítok: amikor eljöttünk onnan, adott volt az Uk mint lehetőség, és Franciaország, illetve valamilyen szinten még felvetődött Svédország. és miután leginkább negatívat hallottunk az angol egészségügyről, ezért nem oda mentünk.

Bredpitt Monika 2019.07.04. 16:57:45

@Shaktee: tovabbitottam lanyomnak, pont most mondtam neki, hogy ma van julius 4.

Bredpitt Monika 2019.07.04. 17:08:38

A poszthoz annyit, hogy nekem amerikai tapasztalat volt, amit az angolokkal kapcsolatban ban ir.

Probaljak az embereket arra szoktatni, hogy ne rohangaljanak allandoan orvoshoz minden kis megfazassal....stb.

En 200 5 ben vettem egy nagyon jo kis orvosi lexikont, amiben el van magyarazva pl az osszes kohogesfajta, le van irva mik azok a tunetek, amiknel mar tenyleg ajanlatos a gyereket orvoshoz vinni....

Itthon sajnos azert is nyomorog annyi anyuka, apuka a gyerekorvosi rendeloben, mert kell a tappenzes papir....

Shaktee 2019.07.04. 17:15:14

@Bredpitt Monika: thumbs UP :P

ezer éve nem lattam itt a holgyet jerseybol, mar nyugdijjas volt..
Tud rola valaki?

Bredpitt Monika 2019.07.04. 17:19:16

Most olvasom Bruce Springsteen Born to Run c konyvet, ami mellesleg nagyon jo.

Igaz, ez mar regen tortent, kb otven eve, a motorbalesete utan bevittek a korhazba, az orvosok megtagadtak, hogy ellassak a fejseruleset, amikor meglattak a haja hosszat...
azert ez durva, mindenesetre nem uszta meg a borotvalast, mert az apja megtette a korhaz helyett...es mint azt az ido bizonyitotta, komoly fejserulese nem lett..

Bredpitt Monika 2019.07.04. 17:22:32

@Shaktee: amikor ket holgyemeny osszekapott itt eltunt, elege lett a civakodasbol.....
errol jut eszembe, mindjart kuldok egy dalt, azoknak akik egymas torkanak esnek...haha, kikeresem, most talaltam amugy a fonok konyveben.....

Shaktee 2019.07.04. 17:24:19

@Bredpitt Monika:

Megvan papirban s digiben is, én is nagyon elveztem, kulonosen a gyerekkorát..

A Netflixes Boss on Broadwayt lattad?

Ma este jatszik itt a gitarosa, Little Steve, a bluesfesten

ottawacitizen.com/entertainment/local-arts/steven-van-zandt-guitarist-for-springsteen-on-keeping-rock-n-roll-alive

Kihagyom mert szoloban nem olyan mint az e-street bandában.

Nagy fazon.

Shaktee 2019.07.04. 17:25:19

@Bredpitt Monika: mi volt a nikkje, segits má..:-)

London2009 2019.07.04. 17:27:27

@Shaktee: P Elliot? Ot kivetelesen nem neked, hanem masnak sikerult eluldoznie...

Bredpitt Monika 2019.07.04. 17:31:01

@Shaktee: a dal a civakodoknak..
Lonnie Donegan Does Your Chewing Gum Lose it's Flavor?

Bredpitt Monika 2019.07.04. 17:37:25

@Shaktee: olyan, mintha az otthonrol olvasnek, a helyszinek visszavisznek a multba, Freehold, Long Branch, Rumson, Asbury Park, Bradley Beach...sorolhatnam
nagyon jo az a resz, amiben az elejen a csaladjarol ir, nagyon elvezem,

Ez nagy bakancslistas vagyam...egy E Street koncert Bruce Springsteen nel.......annyi koncerten voltam kint, meg Madonna t is lattam, de valahogy o kimaradt ,

Vigasztal, hogy legalabb lattam ot az iskola tornacsarnokaban Rumsonban....

Bredpitt Monika 2019.07.04. 17:39:17

@Shaktee: Boss on Broadway?
Rakeresek majd.

Shaktee 2019.07.04. 17:40:22

@Bredpitt Monika: Már keszul az uj E-Street turné, Boss nem tud megulni a seggén :-)

Ketszer lattam- tan irtam mar?, itt Ottawaban 3 méterrol, szakadt rola a viz, jutott az elso sorokba is :-)

Shaktee 2019.07.04. 17:43:41

@Bredpitt Monika: mindenki imadta Lonniet, Beatlestol a led zeppig..

Bredpitt Monika 2019.07.04. 18:12:20

@Shaktee: a zep fiuknak ket muzsaja volt, Joni Mitchell es Elvis..

A konyvet a Jersey szinhelyek mellett azert elvezet olvasni, mert az az egesz korszak nekem a kedvencem, pont az eltunt hozzaszolonk irt rola egy cikket regen....

Jo resz meg nagyon, kapcsolodva kicsit a mai eu temahoz, hogyan usztak meg a sorozast Vietnam ba..

Pl, egy kad tejben megfurdott valaki, utana harom napig nem tisztalkodott, igy ment a bizottsag ele. ....

Hari Seldon 2 2019.07.04. 18:27:14

@kardio1:
Ha azt mondod a magyar jobb, dobok egy hátraszaltót.
-> nyilván személyiségtől függ hogy ki mit tart jónak vagy rossznak az egészségügyben (is).
-> Már többször beszélgettünk erről, hogy szerintem totál pesszimista vagy rengeteg dologban, így többek között ebben is (tudom, hogy te ellenben optimistának gondolsz engem, és ezen már nem fogunk tudni változatni)

Shaktee 2019.07.04. 18:32:22

@Bredpitt Monika:

a nagymutter alsogatyaja se volt semmi, emlekszel? :-)

gabors 2019.07.04. 18:38:57

meg elolvasni sem volt idom de mar van 50 komment ... mi van itt ma ???

gabors 2019.07.04. 18:45:36

@FutureFry: CSAK 8 sikerult jol :-( de a teszten 6.-nal abbahagyjak :-)

Muscari 2019.07.04. 18:48:31

@takarék-láng: hazajárunk, de magánban. A magyar magánellátás jobb, mint a brit állami, ez tény. De hogy állami kórházba, sztk-ba nem teszem be a lábam Magyarországon, az biztos.

Bredpitt Monika 2019.07.04. 18:49:36

@Shaktee: nem, de meg csak a 135. Oldalnal jarok.....ha a konyvre gondolsz. ...
meg visszanezek kesobb..
...eu seta kovetkezik es megengedem a szomszed kutya janak, v hogy lenyalogassa a labujjaimat.....

gabors 2019.07.04. 18:51:38

@FutureFry: Ja es ami meg fontos hogy a mostani allampolgari vizsga NEM 4-bol valasztos (multiple choice) mint regebben hanem szoban kerdezik es szoban kell valaszolni !!!!! Nagyon nem mindegy .... pl ebben a tesztben ugye volt hogy ki a Chief Justice es valasztani kell egyet. Van akinek sokkal konnyebb igy mint emlekezni a nevre vagy mikor negy szambol kell egyet valasztani pl Declaration of Independence vagy mint ebben melyik evben irtak az Alkotmanyt ...

Szoval nem volt teljesen hiteles a dolog mert nem egeszen igy megy ma a vizsga.

Bredpitt Monika 2019.07.04. 18:51:53

@Muscari: miert, tok jo elmenyektol fosztod meg magad, pl..amikor egy szep nagy csalad elotted targyalja meg, hogy vajon kitol van a gyerek.....

Muscari 2019.07.04. 18:54:38

@Arthamyr: ez egy illúzió, a társadalom nem így működik. A szegényebb családokban a világon mindenhol több gyerek születik, az iskolázottság növekedésével csökken a gyerekszám. Az idősek ellátása pedig egyre többe kerül, mert tovább élünk, de egészségesebbek nem leszünk. Ezen kívül nem is vigyáznak magukra az emberek, a dohányzás, elhíz@s, stressz stb következményeként hosszan tartó és költséges kezelésekre van szükség.

gabors 2019.07.04. 19:00:21

" Stadionok azonban voltak,"

ez azert tulzas mert felcsuton nem volt stadion (most van), sot egy csomo helyen nem volt ahol ma van mert eppen fideszes lett ott a fonok .... stadionnal onmagaban nincs is gond csak annyi ott es annyiert nem kellen ..... ja es NEM adopenzbol kellen epitgetni oket addig amig az adott csapatok magancegekkent uzemelnek es fizetnek nemcsak a focistaknak hanem az elnokoknek elnoksegi tagoknak stb ....

kardio1 2019.07.04. 19:04:36

@London2009: te kritizáltad a magyar orvosképzés színvonalát, erre válaszoltam. Ehhez a pályához eleve elhivatottság kell, a magyarországi állami egészségügy körülményei között meg pláne. Ezt nevezte a posztíró "szent"-nek.

kardio1 2019.07.04. 19:06:00

@Shaktee: most a tendencia nem jó.

Shaktee 2019.07.04. 19:07:19

@kardio1: ciffrázd kicsit hogy miben, mi változott..

Shaktee 2019.07.04. 19:10:41

@gabors: Independence!

Long live the Queen :-)

Fura hogy pont a CNN nem bojkottálja a Trump parádét..

kardio1 2019.07.04. 19:12:57

@Hari Seldon 2: nem összehasonlítva, hanem önmagában véve kérdezem, hogy mennyire vagytok vele megelégedve. Mindig mindennél lehetne rosszabbat találni, meg persze jobbat is.

kardio1 2019.07.04. 19:26:56

@Shaktee: jelenleg az a gyakorlat, hogy az állami kórházak is teljesítmény-alapon vannak finanszírozva (ez régebben nem így volt). Ez azt hozza magával, hogy a kórházvezetés a bevételt hajkurássza, invesztálni nem akar, a személyi és tárgyi feltételek mindig egy korábbi aktivitáshoz méretezettek. A beteg gyógyulása nem szempont, a számok a lényegesek. Az ellátást egyre inkább centralizálják, az esélyegyenlőség csak jelszó szintjén létezik. Az állami egészségügy nem vonzó a mesterségesen alacsonyan tartott számban végző kezdő orvosok számára. Eredmény: külföldi orvosokkal töltik fel a helyeket, illetve egyre nagyobb számban alkalmaznak intérimaire-eket (csak helyettesítő orvosok), akik fizetése arcátlanul nagy a statusban levőkéhez képest.
Nyilván nem minden fekete, de te a negativ tendenciákra kérdeztél rá.

gabors 2019.07.04. 19:29:33

@London2009: "De azert biztos, ami biztos meg aznap bekuldte a kardiologiara mindenfele EKG meg akarmi vizsgalatokra. Nem talaltak semmit, de meg legalabb ketszer visszahivtak valami rutin checkre. "

Nem akaraok cinikus lenni de nem azert MERT van JO biztositasotok (magan/ceges/akarmi) ami vegul is fenntartja az adott kardiologiat ... az sem kizarhato hogy fizeto betegek utan meg GP is kap valamit (teljesen legalissan persze)

Valami nagyon hasonlot tapasztaltam most mikor sajnos korhazba kerultem Mivel eleg jo biztositasom van, a korhazban egy csomo tesztet tobbszor is elvegeztek es meg olyan vizsgalatok is voltak amire meg a GP-m szerint is tok folosleges volt. Hasonloan "magas vernyomast" lattak, persze bazmeg mert eletemben nem voltam meg korhazban most meg teljes altatas jott (ez meg csak szovetmintavetelhez) es mi mas mint jo magas vernyomas pulzus, folyt rolam a viz is ... na a mutetet elhalasztottak, volt tobb EKG echo cardiogramra, teljes belgyogyaszati vizsgalat es meg pszihologushoz is kellett mennem ketszer $500-ert hogy a mutetet hogy fogom majd elviselni ... stb .... ja a sarkamban volt gond es semmit nem talaltak a vernyomassal/szivemme/tudommel kapcsolatban.

De eleg jol optimalizaltak a biztositasom altal elszamolhato koltsegeket ... ja es ez az USA egyik legjobb korhaza (a vilagon is talan ebben a mufajban)

Shaktee 2019.07.04. 19:30:22

@kardio1: "akik fizetése arcátlanul nagy a statusban levőkéhez képest "

Konkrétan mennyi euroban?

gabors 2019.07.04. 19:33:26

@Shaktee: En is remelem hogy jol van, olyan jo kis tortenetei voltak a regi disszidalos idokbol. Ha jol emlekszem valaki nagyon beleszallt tavaly, es ezert elbucsuzott nezd meg a fozos blogon remelem ott meg aktiv.

kardio1 2019.07.04. 19:33:40

@Shaktee: 24h-ra 600 és 1000 euro között.

gabors 2019.07.04. 19:40:48

@Bredpitt Monika: Oriasi siker volt (talan meg mindig megy nem tudom) de jegyet sok sok ezerert sem nagyon lehetett szerezni ...

gabors 2019.07.04. 19:46:06

@Bredpitt Monika: "...eu seta kovetkezik es megengedem a szomszed kutya janak, v hogy lenyalogassa a labujjaimat....."

az allatkinzast nem buntetik meg Mo-on ????? :-))))

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.04. 19:46:25

Londonban élő barátom inkább itthon műttette meg magát síelés során bekövetkezett térdszalagproblémájával..
De volt olyan, akinek jóindulatú gerincdaganatát is itthon műtötték meg. A brit egészségügy arra nem volt képes hetekig, hogy diagnosztizálja a problémát..

Arthamyr 2019.07.04. 19:47:22

@Muscari:
Mi az illúzió? Hogy a szegényebb családokba több gyerek születik? :S

Shaktee 2019.07.04. 19:51:26

@gabors: Akkor lett vége amikor felkerult a Netflixre.

Arthamyr 2019.07.04. 19:51:37

@kardio1: Akkor inkább a többié arcátlanul alacsony, mert ez a kéne legyen a normális. De ez van, ha közellátás van, ami mindenkinek jár. :)

gabors 2019.07.04. 19:55:13

@Shaktee: "Fura hogy pont a CNN nem bojkottálja a Trump parádét.."

egyik csatorna sem bojkottalja.... meg a Rachel Maddow csatorna sem ...

Mindenki szereti latni a tankokat, meg az egyenruhas huszarokat ... :-)

Nagyon ugyes a Trump (vagy a tanacsadoi) mert bar leszarjak a hagyomanyokat szabalyokat (koltsegeket) de nincs jo modja kritizalni amit csinal kozben a fu alatt atnyomjak a nepszamlalasi kerdest az allampolgarsagrol (aminek a fontossaga/jelentosege kb 10 szer nagyobb) ... ugyes nagyon ugyes

Kulonben is ha a kis rocket man Kim vagy Vlad nem is beszelve Emanuel paradezhat ? a vilag leg/leg/leg/ meg minden elnoke miert ne mutathatna meg hogy mekkora f--ka es keze van ???

gabors 2019.07.04. 20:12:04

@Shaktee: "@gabors: mi a fozos blog neve?"

azt hiszem

blogkocsma.blog.hu/

gabors 2019.07.04. 20:16:34

@Shaktee: Ja hogy magat a paradet eloben ... nem arra gondoltam .... minden feloraban van bejatszas a helyszinrol ...

lehet jogdijat ker trump ????? mit tudom en

amugy furcsa mert a tuzijatekot szoktak mutatni .... nem baj majd nezem a New York-it :-)

Shaktee 2019.07.04. 20:23:00

@gabors: PBS adja az esti koncertet mint mindig, ohne trampli

gabors 2019.07.04. 20:27:33

meg a fold sem birta ki a paradet regenie kellett

Shaktee 2019.07.04. 20:41:26

6.4 LA, most is mozog a fold...

komolytalan samu 2019.07.04. 20:56:21

A hazai EÜ tényleg jobban figyel a betegek bajaira, DE az erőforrások kimerülésével ez csökken. A vidéki kórházakban, de már lassan a klinikákon sem feltétlenül a protokol szerint gyógyítanak (ami tegyük hozzá kétélű eszköz, biztosítani tudja a standard, automatizált rel. magas színvonalú ellátást, de a protokoltól eltérő eseteket rosszul kezeli). Nem rég egy orovoshozzátartozómnál Berlini beteg járt, egészen elképesztő, büntetőjogi kategóriájú gyógyszerterápiával és Németországban is sokadjára fordult elő hanyag, felelőtlen életveszélyes ellátás.

Jelenleg sajnos ott tartunk, hogy nálunk is egyre szigetszerűbben működik jól a rendszer. Egy egy jól vezetett intézmény, jól vezetett osztály, még képes magas színvonalú ellátásra, de a többi helyen egyértelmű a széthullás. Orvos hozzátartozók és orvosismerősök meglehetősen egybehangzó véleménye szerint.

Nekem nemrég mázlim (na jó, kapcsolatom is) volt, a vállsérülésem diagnózísától számítva egy héten belül MR, 3 héten belül már a műtéten is túl voltam, abszolút korrekt ellátás keretein belül. A kaja szar volt, de nem gasztrotúrára mentem.

FutureFry 2019.07.04. 21:28:06

@gabors: A cikk is megjegyzi, hogy nem ez a “rendes” formátuma a tesztnek (“… we’ve converted them to multiple-choice format …”). Egyébként - bár lehet, hogy ezt helyszíne még hivatalnoka válogatja - tudtommal mindig is szóbeli és nem többválasztásos volt a felmérés (ami amúgy egy elbeszélgetés, amibe beletartozik a történelmi/állampogári ismertetek kérdés-felelek rész is):

www.uscis.gov/history-and-genealogy/history-and-genealogy-news/origins-naturalization-civics-test
“… Even after 1950, when knowledge of U.S. history and civics finally became an explicit requirement for naturalization, the test remained primarily an oral quiz, with the degree of questioning determined by the applicant’s education, background, and interactions with the examiner. …”

Bredpitt Monika 2019.07.04. 21:49:56

@gabors: cipoben voltam, elmaradt a labujj tisztogatas,

Bredpitt Monika 2019.07.04. 21:56:34

@gabors: ezt remelem nem gondoltad komolyan ...
ugyes a Trump.....???????

Bredpitt Monika 2019.07.04. 21:56:35

@gabors: ezt remelem nem gondoltad komolyan ...
ugyes a Trump.....???????

Bredpitt Monika 2019.07.04. 22:03:26

@Shaktee: most beszeltem ferjemmel, rakerdeztem a foldrengesre, azt mondja, hogy a nagynenje rendsseresen posztol a fb on az Ecuador I rengesekrol, ezen melyen elgondolkodom....
lehet, hogy megsem kene odakoltozni.....
remelem Zsuzsiek jol vannak, most volt egy baratnom Roma ban, azt mondja a hotelban a szekek labai mozogtak, negyes erossegu volt junius vegen

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.04. 22:08:42

" Stadionok azonban voltak, vannak, lesznek..."

Kár volt belekeverni a politikát, az egészségügy mai állapotáért - és a korábbiért, mert az egészségügy mindig állítólag az összeomlás határán áll - nem csak a mai kormány felelős.

Azt mondjuk nem értem, ki gondolta komolyan, hogy az EU munkaerőpiacának megnyílása után épp az orvosok és nővérek nem fognak megindulni Nyugat-Európába. Egy jelentős béremeléssel - a nyugat-európai orvosi bérek 80%-a körüli összegre gondolok - a legtöbb kivándorolt orvos itthon maradt volna. Ez nyilván igazságtalan lett volna más szakmákkal szemben, de a legtöbben megértették volna, hogy a legfontosabb mégis az egészség.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.04. 22:08:48

Mellesleg egy ilyen jelentős béremelés nem járt volna komolyabb plusz teherrel a lakosság vagy az állam számára, mert a betegek a megtakarított hálapénzekből tudták volna fizetni a megemelt TB-járulékot.

Bredpitt Monika 2019.07.04. 22:18:10

@Shaktee: Koszi, az ilyen notak miatt mennek el annyian a koncerjeire, amugy a konyvet magyarul olvasom es szerintem eleg gagyi lett a cim forditasa, ugyanis Amerikaban szulettem lett a Born to Run bol.....

Shaktee 2019.07.04. 22:25:52

@Bredpitt Monika: Küldöm az angol verziót, csak üzend meg innen az email címedet mert elkavartam..

Shaktee 2019.07.04. 22:27:44

@Bredpitt Monika: Mert a magyar közönség a Born in the Usa nótát értette félre, már a mondanivalóját..

Tetves Dög 2019.07.04. 23:00:39

@Shaktee:
'Ma este jatszik itt a gitarosa, Little Steve, a bluesfesten
...
Nagy fazon. '

Az bizony: www.imdb.com/title/tt1958961/

gabors 2019.07.04. 23:10:50

@FutureFry:
A cikket nem olvastam el csak a kerdeseken mentem vegig de attol fuggetlenul amit irtam az megall.

"Egyébként - bár lehet, hogy ezt helyszíne még hivatalnoka válogatja - tudtommal mindig is szóbeli és nem többválasztásos volt a felmérés (ami amúgy egy elbeszélgetés, amibe beletartozik a történelmi/állampogári ismertetek kérdés-felelek rész is):"

Rosszul tudod csak valamivel tobb mint 10 eve, 2008-ban lett iilyen formatumu az allampolgari vizsga mint most. Elotte multiple-choice kerdesek voltak, kevesbe rendszerezve, es irasban volt az a resze. Es ha nem mentel at azon akkor nem is volt "meghallgatas". Azota van 100 nyilvanos kerdes amibol 10 kaphatsz es 6 ra kell jol valaszolni tobb kerdes eseten tobbfele valaszt is elfogadnak.

Minderrol kapsz audio DVD/.CD-t ami hasznos, pl lehet a kocsiban gyakorolni. Akkor tettek az irasos es olvasos reszt (ami a civic) elott van hasonloan "civic" alapu nem pedig veletlen szeru mondatokka.

A vizsgaztatotol szinte teljesen fuggetlen a komputer osztja a kerdeseket meg az irasbelin is es amit te leirsz beszkennelik

Azota mindegy hol vizsgazol mindenhol egyforma. Csak azert irom le reszletesen hogy ne tevhitek keringjenek errol. Mas is aki a kozelmultban csinalta meg tudja erositeni majd mert nem vagyok egyedul itt.

Shaktee 2019.07.04. 23:17:11

@Tetves Dög: Sopranost se feledjük kedves Dözs.

gabors 2019.07.04. 23:18:35

@Bredpitt Monika: "@gabors: ezt remelem nem gondoltad komolyan ...
ugyes a Trump.....???????"

de nagyon komolyan gondolom, sajnos, tokeletes huzasok azt hiszem nyerni fog megint.

Az usa szavazok nagy tobbsege, mint mashol is, csak nagyon felszinesen tajekozott de a latvanyos dolgokat szeretik es gyakran tamogatjak ... ilyen pl DMZ meglatogatasa ELSOKENT, ha nem is nagy DE PARADE July 4 ELSOKENT. Reagan-re mar kevesen emlekeznek ezert Trump jatszhatja a legamerikaibb elnokot .... az egesz nagyon ugyes marketing/reklam/patyomkin falu....

mint irtam a mai huzas is nagyon ugyes mert akinek nem tetszik hogy az elnok katonai paradet rendez az nemhogy az elnokot de egesz amerikat ellenzi sot gyuloli amerikat az amerikai csapatoket egyenesen szocialista meg kommunista gazember ... nepellensege .... stb stb stb

Csodabogár 2019.07.04. 23:29:06

@Bredpitt Monika: Bizony és Trumpnak remek választási kampány alkalom.:-(
Ma az ünnep róla szól Washingtonban.

Csodabogár 2019.07.04. 23:34:27

@London2009: Az indexről is eltünt, pedig oda naponta írt, persze más néven. Volt hű tábora, akik mindig igazat adtak neki és lelkesedtek érte.

Csodabogár 2019.07.04. 23:43:32

@gabors: Nem egészen így volt. Valaki úgy általában leöregasszonyozta az ide irogatókat. Ez nyilván kettőnknek szólt, de én egy cseppet sem vagyok sértődős és ami igaz az igaz.:-)
Az indexről viszont szó nélkül távozott. Senki nem bántotta. Persze lehet, hogy a híveinek megírta az okot.

Shaktee 2019.07.04. 23:46:39

@Csodabogár: Lehet hogy elmossa a vihar az egészet a pics@ba.

God willing!

Shaktee 2019.07.04. 23:48:52

@gabors: Nincsenek ott “húzások” gabesz, totál káosz van a WH-ban.

Shaktee 2019.07.04. 23:51:37

@Csodabogár: Az se kizárt hogy beteg..vagy..

Nem azért írtam mert különösebben kedveltem volna, csak számoltam hogy hány amerikai magyar van itt a 4th miatt.

gabors 2019.07.05. 00:00:07

@Shaktee: mindegy ... .minek akarod te hivni amit csinalnak mukodik ... meg az a resze is amikor trump azt mondja NEM erdekli hogy valami nem legalis (a nem kosher-en mar 10 evesen tul volt) ...

de eddgi nyeresre allnak, most fogjak meg-"executive order"rerlni (ez vazelinnal hatulrol) a legfelsobb birosagot a nepszamlalassal ... es fogódzkodj meg ANNAK sem lesz kovetkezmenye. A tamogatoi egyre jobban szeretik az ilyen "huzasokert" ...

sokkal tobb penzt osszegyujtottek mar mint valaha, social mediakban meg mindig sokkal jobbak. oroszok mar most segitik oket es mint Trump bemondta barmilyen segitseget elfogad majd megint .....

ne legyen igazam de megint nyerni fog ... de mar csak 488-at kell aludni hogy megtudjuk ki a kovetkezo elnok.

Mint irtam azt hiszem pont neked meg egy fekete elnok (hogy afrikai fekete vagy "csak" fel-indiai fekete mindegy) belathato idon belul nem lesz no szinten zenesz ... egy ket nyilvanos demokrata vita 20+ jelolttel es kozel sem lesznek (sajnos)

FutureFry 2019.07.05. 00:08:13

@gabors: “ …  tobb mint 10 eve, 2008-ban lett iilyen formatumu az allampolgari vizsga mint most. Elotte multiple-choice kerdesek voltak, kevesbe rendszerezve, es irasban volt az a resze. “

Nem, 2008 előtt sem volt feltétlenül írott/multiple-choice teszt. És ez nem csak _saját tapasztalat_, a régi INS “A Guide to Naturalization” brossúrája is ezt mondta:

web.archive.org/web/20040708195446/http://uscis.gov/graphics/services/natz/insfnl.pdf

“… Civics. During your interview, you will be asked to verbally answer a set of civics question or to take a written multiple-choice test with up to 20 questions …”

Shaktee 2019.07.05. 00:09:11

@gabors: Ugyan. Trump hány GOP jelölttel csatázott...

Csak Joe tűnjön el végre.

gabors 2019.07.05. 00:12:54

@Csodabogár: "Ma az ünnep róla szól Washingtonban"

a lenyeg hogy nem csak ma hanem az egesz het errol szolt, so az egesz jovo het errol fog (pedig ez nem fontos hanem csak egy par dolog, mit csinalnak a menekultekkel a deli hataron amirol most jott ki a hivatalos kormany jelentes ami lesujto, megy a nepszamlalasi dontes alaasasa lasd elobb irtam rola, jovoheten Muller hallgatja majd meg a Kongresszus, mit hallottak a Jared tervrol ami es sorohatnam)

ehelyett kb 2 het lesz arrol a baloldalon hogy Trump diktator masolja a voros teret, milyen sokba kerul mindez stb.

a jobbos tv-vken meg kritizaljak majd naphosszatt az antiamerikai nepellenes "mainstream mediat" (takarek fogja majd itt" leszenek kommunista agitatorok akik ismet (vietnam utan) megint le akarjak nullazni a katonasagot mint olyat ahelyett hogy buszken mutogatnank mekkora (lasd mint fallosz ja nem pallos)

azt nem fogod hallani hogyan hazudta ki magat Trump a sorozasbol akkor nem akart ennek a csodas intezmenynek a resze lenni, csak most szereti a tabornokokat (akiket egytol egyig kirugott) ezt nem hirdetik a TurmpTV-n nem vicc van ilyen is

Shaktee 2019.07.05. 00:17:18

@gabors: Mall is full.

Cocksucker Pence megérkezett...

gabors 2019.07.05. 00:27:33

@Shaktee: "@gabors: Ugyan. Trump hány GOP jelölttel csatázott..." pont ezert tudott nyerni mert mukodott a szalami taktika egyet kettot mindig kiutott a gyengebbek kozul es vegen osszejott a jeloltseg bar csak eppen (pont mert a delegaltak elegge szet voltak szorodva)

az altalanos valasztasokon viszont nem egy "ulo elnok" ellen ment es nem a legjobb demokrata jelolt volt Clinton (a vegso kegyelem dofest meg az oroszok szallitottak a demokrata szavazatok jelentos csokkentesevel foleg a feketek kozott, es hasonloan Jill Stein pl mit gondolsz kinek a termeke volt a Muller report szerint neki is komolyan segitettek az oroszok ami pl Wisconsinban boven konnyen a Trump gyozelmet jelentette, PA szinten ?)

gabors 2019.07.05. 00:36:00

@Shaktee: "@gabors: Mall is full."

nem mondanam attol fugg hogyan fotozzak ... hely van boven nem olyan mint amikor Dr. King beszelt

De ilyenkor mindig sokan vannak ott most meg az elnok is beszel meg tankok is vannak meg lesznek vadaszrepulok meg helikopeterek a vegen raadasul meg tuzijatek is ...

ere is mondtam hogy ugyes huzas elvonta az oxygent/levegot minden mastol nincsenek beteg vagy vizbe fulladt gyerekek a deli hatarrol, nem hallani az oroszokrol semmit, stb

Shaktee 2019.07.05. 00:42:31

@gabors: Majd enek is vege lesz komán, aztán jön Mueller megint..s a többi botrány amikről még nem is tudunk.

Eddig politikamentes a szövege.

gabors 2019.07.05. 00:48:08

@Shaktee: azert fel vagy nagyon feltik csak plexi uveg mogott hagyjak beszelni ... most igen szar kepet mutat igy .....

bezzeg Dr. King-re nem vigyaztak igy

ha lenne ver pucajukban a TV-nek melle tennek a fekete pasztort es nyomni hogy az egesz oteltet egy deli feketetol lopta !!!!

Shaktee 2019.07.05. 00:49:10

@gabors: Suspension bridge nem amerikai első..vagy tévedek?

gabors 2019.07.05. 01:02:10

@Shaktee: "Eddig politikamentes a szövege."

es dog unalmas is ....

de meg Dr. King-et is idezi .... :-) Fredrick Douglass ???? ezt nem fogjak megkoszoni a nacik ....

a regi szep 70-es evekben erzem magam azok a jo kis Aug 20 vizi legi paradek .... de szep is volt vilag proletarjai egyesuljetek

blackhairlady 2019.07.05. 01:10:27

@gabors: Nekem mar nem adtak 2017. szeptembereben CD-t itt Houstonban csak a fuzetet a kerdesekkel.

gabors 2019.07.05. 01:31:13

@blackhairlady: "@gabors: Nekem mar nem adtak 2017. szeptembereben CD-t itt Houstonban csak a fuzetet a kerdesekkel."

lehet elfogyott vagy akkor mar kiadtak hogy neheziteni kell minden aron :-) de az interneten is fent van az osszes kerdes.

elkuldjem ??? ja de mar letetted nem ?

szerintem eleg hasznos volt en csak a kocsiban hallgattam meg parszor..

de megyek mert itt vannak a repulok !!!!!!

gabors 2019.07.05. 01:34:49

@Shaktee: "@gabors: :)"

te nem voltal a viziparaden ??

egyszer meg resztvevo is voltam !!! mar nem tudom melyik evben valamikor 76 78 ban csonakokkal mentunk .... tok fasza volt

Shaktee 2019.07.05. 02:22:31

@gabors: de.

Na ennek is vége, hidd el nekem, ezzel egy fia új szavazót sem szerzett. A szánalmasakat pedig nem tudja elveszíteni.

So.

gabors 2019.07.05. 03:16:59

@Shaktee: De ezeket a kepeket lehet majd hasznalni jovore a kampanyban ...

Na itt is elkezdtek a piromaniat a kedves szomszedok kutyak nem tudjak hova bujjanak .... basszus itt ez illegalis de minden otodik hazban csinaljak .... baromi idegesito

gabors 2019.07.05. 03:23:49

@Shaktee: amugy most olvasom hogy Truman ota, 1951, nem volt ilyen hogy elnok beszedet mondott volna July 4th alkalmabol DE akkor az a 175. evfordulo volt

vagyis ez igen kulonleges/tortenelmi/egyedulallo ezt szereti Trump .... a tobbi nem szamit ...

Hórukk 2019.07.05. 06:33:07

A halálozási statisztikák, a gyógyulási arány, a születéskor várható élettartam jó jelzői az egészségügyi ellátás színvonalának, persze nem csak annak. Gondolom ezekben azért - a cikkben leírtak ellenére - Anglia jobban áll. Arra kíváncsi lennék mi az a gyógyszer, amit a tüdőgyulladásra az amcsik elsőként javasolnak és a cikkíró férje meggyógyult tőle.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.05. 06:33:11

@Nagy kámpics: tehát, ha 22évesen áll munkába, akkor 44 évesen ledolgozta a 40 évet?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.07.05. 09:40:23

Rendelőben

Doktor úrnál nagy a tömeg.
Türelmetlenkedünk, ő meg
Rám szól: „Nincs sok időm, de önt
Lekezelem!” S azzal beönt.

„Maga ma a negyvenedik!”
Szemem guvad, kerekedik,
Míg belőlem pumpát kiránt,
S vágtatok a vécé iránt.

De a vécé bezzeg zsúfolt,
S nadrágomon nő egy csúf folt.
Legközelebb, bár van ára,
Megyek magánklinikára!

„Tisztelt költő úr! Fenti alkotását sajnos éppen ebéd közben volt érkezésem elolvasni és meg kell mondjam, hogy proktológus szakorvos létemre, valahogy nem esett jól a kaporszaftos marhabecsinált és a rottyantott vargabéles! Az ön által talán túl plasztikusan ábrázolt páciens döntésével azonban messzemenően egyetértek és ezúton ajánlom szíves figyelmébe szerény magánklinikánk kedvező árú szolgáltatásait.” /Dr. Tocsmányi Trezény, az Utolsó Kenet Magánklinika főorvosa/

„Azt a nyavalyás protekciós pácienst pont előttem hívták be, pedig én már hajnal óta ott ültem éhgyomorral a rendelőben! Ráadásul a Repkény doktor úr rögtön ezután elviharzott, és a pletykák szerint egyenest Angliába szökött, ahol a Lord Helminth Magánklinikán dolgozik negyedennyit tízszer ennyiért!” /Szittya Szilárd bá’, rendelői törzsvendég és nyugdíjas mozdonyvezető/

„Pontosítok: harmadannyit tizenötször annyiért. És még a Túró Rudi se hiányzik! Goodbye! /Dr. Repkény Kesztölc, disszidens urológus szakorvos/

„Mi ez a szügyig a gusztustalanság mocsarába merült röfögve dagonyázó, miazmás bűzt árasztó förmedvényes szennyirat?! Az izzadt hónaljamból kulturáltabb verset facsarok ki, mint ez a butaságával az egész emberi nem létjogosultságát megkérdőjelező guanófröccs! Anyám szerint kicsit elragadtattam magam, de nincs igaza, mert nagyon!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Test és lélek! Líra és rögvalóság! Emelkedettség és posvány! Cizella és naturalisztika! Menny és pokol! Beöntés és kitárulkozás! Kőkemény őszinteség és finom elhallgatás! Katartikus kettősség! Amit Frady Endre tud, azt rajta kívül csak kevesen tudják, így szerencsére mindannyian elférnek a János kórház Vigyorgójában!” /Ihaji Csuhajla, kortárs költő és médiairodalmár/

„Zsúfolt vécé?! Egy jól irányzott félfordulatos rúgás és az egész bagázs abban a pillanatban távozik a hátsó falon át.” /Chuck Norris/

„Régen rossz lenne annak a páciensnek, akinek a doktor úr saját kézzel adná a beöntést! Na hiszen, úszna ott minden! Ezek a kényeskedő fehérköpenyesek csak fontoskodni tudnak, meg latinul hümmögni és olvashatatlan recepteket írni! Itt valójában mi gyógyítunk!” /Brünhildai Debella, feketeöves főnővér/

„Dear Hungary, thank you very much for the great doctors, teachers, nurses and other skilled workers! England performs better!” /Theresa May, brit miniszterelnök/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2013/11/rendeloben.html

moloy 2019.07.05. 10:20:37

@Arthamyr: A szegény ember logikája egyszerű: Ha szüksége van 100e Ft. havi támogatásra, azt 10-en könnyebben összedobják, mint ketten...
Egy kicsit távolabbról nézve: Ha az ember nem fél attól, hogy öregkorára másra (gyerekeire) fog szorulni, nem is fog törekedni, hogy "csináljon" magának; "Majd a befizetett nyugdíjjárulékból jól megleszek!"

Arthamyr 2019.07.05. 11:23:20

@moloy: Ez így van, de nem kellene külső ösztönző erre a döntésre. És ha így dönt, akkor legyen izolálva a nyomora, és ne tudja ráönteni a társadalom többi részére, ne ossza szét mások közt az általa okozott problémát.
Azt gondolom, hogy ha minden embernek lennének alapvető matematikai/gazdasági ismeretei (meg ismerné a saját testét, lásd fentebb :S), és kellően alacsonyra lenne tuningolva a szociális juttatás (ez utóbbi pl. Magyarországon kb. teljesül is, ott már nem éri meg a megélhetési szaporodás), akkor nem sokan gondolnák így.

Aztán a következő szint az, hogy túllépjen a "Majd a befizetett nyugdíjjárulékból jól megleszek!". És még ezután is van pár, de amíg a szegény/aluliskolázott családokban sok a gyerek a realitás, addig ezek nem annyira lényeges dolgok.

London2009 2019.07.05. 16:20:45

@kardio1: azzal nem vitatkozom, hogy jo a kepzes, de azt ketlem, hogy vilagszinvonalu.
Azert a sok szentnek eleg sok penz csusszan a zsebebe es szomoru, hogy ilyen a rendszer es csak igy tud mukodni.

London2009 2019.07.05. 16:22:07

@gabors: ez a rendes NHS GP volt.

arncht 2019.07.05. 17:03:47

Nekem felesegem reven volt lehetoseg belelatni a magyar es az osztrak egeszsegugybe. Az otthoni szakemberek lelkiismeretesebbek, es kepzettebbek, de itt sokkal jobb a felszereltseg, tobb penz van mindenre. De ez igazabol nem csak az egeszsegugyre igaz.

gabors 2019.07.05. 18:34:59

@Shaktee: hat nyilvan amit elfoglaltak ott epult kesobb a repuloter ... vagyis elfoglaltak a repuloteret ... biztos nezegette a googlemap-en amikor hatter kutatasokat csinalta a beszedhez es a google-on ott volt a repter .... hat semmi nem jo neked ??

gabors 2019.07.05. 18:37:30

@London2009: Arra gondoltam inkabb ahol vegul kivizsgaltak. Oda barki mehet akinek csak a NHS-es kartyaja van es mindjart ??? (ott van ahol a haszon kezdodik.... ahol a biztositasod kezd fizetni )

Platonica 2019.07.06. 11:11:20

@gabors: Nem tudom, London ferjet hol vizsgaltak ki, de a kerdesedre: a GP automatikusan NHS korhazba utal tovabb mindenkit.
Kb a populacio 10%-anak van egyaltalan maganbiztositasa, ennek a jo reszet is cegek kotik a dolgozoikra, mintegy bonuszkent, mert az egyetlen _komoly_ kulonbseg a varolista rovidsege NHS vs magan viszonylatban.
Total mas mint az USA-ban. Idekapcsolodo elozo hsz-odbol is ugy tunt, nem annyira vagy kepben ezzel, ami mondjuk nem furcsa, mert nincs is ra szukseged.
Amiben me'g te'vke'pzet szokott lenni, h 'a magankorhazakban jobbak az orvosok'. Hat nem. Ugyanazok dolgoznak a magankorhazakban, mint akik az NHS-ben. A viszonylag kicsi piacszegmens miatt nincs lehetoseg a ketto kozt polarizalodni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.07.07. 14:23:05

@Platonica: nem csak a varolista akulonbseg. En magamnak fizettem biztositast, a fizetesem kb 15 %-t ( ami ahhoz kepest, hogy a lakhatasunk a fizum 70-80%-t vitte eleg tetemes, de ha szetosztjuka ferjemmel, meg akkor is sok) Ha tjoval masabb a maganellatas. Amit amugy alapbol lehet nem tudnek megfizetni, mert egy szemorvos ( nem optician, hanem orvosit vegzett szemorvos) 350 font per alkalom, egy hasi uh 160 font, ha orvossal is meg akarom nezetni akkor mar 400. Na ez ingyen van a biztositason belul. Viszont eg es fold a magan meg az allami ellatas itt is. Vannak jobb es rosszabb korhazak ugyan, de meg igy is eszreveheto a kulonbseg. GP-t meg ki kell fogni. Vannak normalisak, de eleg keves. En is "vertem" mar asztalt, hozzaallas miatt, nba azot akicsit jobbna odafigyelnek, es nem vesznek felvallrol. Ennek ellenere ugy belefutottam egy muhibaba , hogy ajaj, es meg cska perelni sem tudok, emrt alairtam a papirt, csak epp szoban tok mast modntak a mutetrol. En meg annak hittem. Most igy vegula nagylabujjamon soha tobbe nem lesz korom, mikozben direkt modntam, hogyha a mutet ezzel jar, akkor nem megyek bele, es nem irom ala. ( koromlevetel volt durva benoves miatt)

Platonica 2019.07.07. 14:51:38

@tildy[UK]: Nem irtam, h CSAK az a kulonbseg, hanem az egyetlen 'komoly' kulonbseg, ami tenyleg szamit egeszseg-betegseg szempontjabol. Te miben latod az 'eg es foldet' (marmint lenyegi szpontbol)? Mindkettot ismerem belulrol, szoval tenyleg erdekelne.

Muhibarol csak annyit, hogy mivel ugyanazok dolgoznak maganban es NHS-ben, az esely kb ugyanaz mindkettonel. Sot. A magankorhazak donto tobbsege nincsen berendezkedve 'emergency'-re. Ez nemcsak azt jelenti, h nem vallalhatnak ilyen jellegut, hanem azt is, hogy ha egy elektiv mutetnel 'emergency' lep fol, akkor bizony joszerivel mar pakoljak is a pacienst egy mentobe, es kuldik a legkozelebbi NHS korhazba. Vagy odautaztatnak egy konzultanst az NHS korhazbol. No ez mindketto szuper jo annak, akin epp veszhelyzet allt elo.

Platonica 2019.07.07. 14:55:05

@tildy[UK]: Ez a korombenoves erdekes. Gyereknek volt, el is mondtak a kismutet veszelyeit, sot irasban is ott volt, ezert nem mentunk bele. Es milyen jol tettuk, mashogy kezeltuk, azota se jott vissza ez a gond (2.5 eve volt). Tied biztos durvabb volt persze, neki csak a folyamatos gyulladas okozott gondot, ami a turazasban akadalyozta.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.07.07. 15:07:17

@Platonica: Szerintem nem csak a varolista szamit, hanem hogy hogyan allnak a beteghez. Kedvesen vagy sem, partnerkent vagy pedig olyan emberkent, aki jobb ha nicns ott. Amugy eszrevettem,h ogy lepasszolnak nhsbe, Portlandben szultem volna, mikor kiderult, hogy verzek, azonnal lemondtak. Szerencse, hogy be votlam biztositva egy relative jo nhs korhazzal, de ezt mar csak azutan, hogy a fiammal irto gaz volt a szulesem.

Nalam elmondtak, hogy valoszinuelg utana mar nem no be, de azt nem mondtak, hogy soha tobbe nem nol ki, pedig direkt rakerdeztem mennyi ido mire les zuj korom: kb 12-18 honap. Erre kiderult, hogy olyan szerrel kezeltek, amitol sohase no vissza.

Platonica 2019.07.07. 19:05:41

@tildy[UK]: Ertem. Azt hittem, van konkret kulonbseg, amire gondolsz.
A 'hogy allnak a beteghez' tapasztalatom szerint szubjektiv. Es bar -igazad van!- szamit ez is, en me'gsem sorolom a donto kulonbsegek koze, mar azert sem, mert nem altalanos az NHS kh-ban sem, hogy a fenebe kivannak v nem kezelnek partnernek.

Hat ez eleg ga'z, hogy nem kaptal rendes felvilagositast korom ugyben:-( Nekunk azt mondtak, hogy kicsi esely van ra, hogy nem no vissza, es csak akkor, ha a kezeles veletlenul a koromagyat is rongalna. Nem akartuk bevallalni, gondolhatod.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.07.07. 19:09:31

@Platonica: Itt is mondták hogy van egy kicsi esély hogy nem nő vissza, na de a cucc amit használtak a körömágynál, az eleve arra van hogy ne nőljön vissza, És mikor visszamentem hogy mi van már, azt mondták hogy egy év másfél év mire visszanő, akkor mondták el hogy ja ne várjam hogy ez valaha vissza nő, ők nem csinálnak csak ilyen örökre tartó műtétet, csak ezt a fajtát ...Amúgy meg nagyon is számít a hozzáállás, nem mindegy hogy partnernek kezel egy orvos, vagy pedig le kell európaizik amikor esetleg felmered hozni azt hogy ugyan már a szemed miatt esetleg érdemes lenne elgondolkodni a császáron, illetve olyat mond hogy veszélyes hogy a saját gyerekedre…

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.07.07. 19:09:32

@Platonica: Itt is mondták hogy van egy kicsi esély hogy nem nő vissza, na de a cucc amit használtak a körömágynál, az eleve arra van hogy ne nőljön vissza, És mikor visszamentem hogy mi van már, azt mondták hogy egy év másfél év mire visszanő, akkor mondták el hogy ja ne várjam hogy ez valaha vissza nő, ők nem csinálnak csak ilyen örökre tartó műtétet, csak ezt a fajtát ...Amúgy meg nagyon is számít a hozzáállás, nem mindegy hogy partnernek kezel egy orvos, vagy pedig le kell európaizik amikor esetleg felmered hozni azt hogy ugyan már a szemed miatt esetleg érdemes lenne elgondolkodni a császáron, illetve olyat mond hogy veszélyes hogy a saját gyerekedre…

Platonica 2019.07.07. 19:34:32

@tildy[UK]: Persze, h szamit a hozzaallas, ezt irtam en is. Csak nem feltetlenul osztom, hogy ezt csupan a magan kh-ban talalod meg, mashol nem. Foleg olyan arakon nevetseges, amit itt kernek, holott sem szaktudasban, sem felszereltsegben igazabol nem kinalnak tobbet.
A 'post-operative care' tekinteteben pedig kimondottan hatranyban vannak a magankorhazak.

(Volt bennem is aggodalom a szemem miatt, de azert csaszarig el nem mentem volna sem magam, sem a baba miatt. Mivel jeleztem elore, nagyon szuper iranyitott vajudasom volt, ahol kulon figyeltek erre.)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása