oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. május 21. 06:30,  Hazatérés Amerikából 183 komment

2019. május 21. 06:30 Határátkelő

Hazatérés Amerikából

Egy igazán különleges poszt a mai, hiszen a nagy részét Móni évekkel ezelőtt írta, és már önmagában érdekes visszatekinteni ennyi idő elmúltával egy hazaköltözés tapasztalataira, az igazi súlyát azonban számomra mégis a vége adta meg: a tipródást, amit egy el- és hazaköltözés jelent.

Te is hazaköltöztél? Esetleg azóta újra elmentél? Írd meg a tapasztalataid a hataratkelo@hotmail.com címre!

ferihegy.jpg

„(Ezt a cikket négy éve írtam, pár dolgot kivettem belőle, mert így is elég hosszú, pár mondat pedig most került a végére). 

Röviden próbálnám összefoglalni, hogy mi történt, mielőtt hazajöttünk 2014-ben. 

Én magyar vagyok, férjem amerikai, tízéves lányunk kettős állampolgár. 2013 decemberében lányom és én kiköltöztünk New Jerseybe az apja után, aki élt Budapesten öt évig. 

Lejárt a tartózkodási engedélye és úgy döntött, hogy visszamegy Amerikába 2012-ben, amin senki nem csodálkozott azok után, hogy itthon olyan dolgokat kellett átélnie az építőiparban, amin biztos, hogy nem fognak sokan meglepődni. 

Például: jelentkezett egy hirdetésre, amiben az állt, hogy bejelentett állást kínálnak. Felvették. Amikor megjelent az építkezésen, már azt közölték vele, hogy nem lesz bejelentve, és ha beteget jelent, többet ne is jöjjön dolgozni. 

Azért elkezdte a munkát. Ő festő-mázoló egyébként. A fizetését nem akarták odaadni és mivel feketemunka volt, ezért nem tudta jogi útra terelni a behajtást. Mivel egy amerikait nem magyar fából faragtak, elment az építkezés területére, szép nagydarab ember lévén meg tudta ijeszteni a főnököt, aki a zsebéből kifizette, de így is kevesebbet adott neki, mint amivel tartozott. 

Férjem, aki nem beszél jól magyarul, egy barátjával volt ott, akivel kihívták a rendőrséget. Ők azt mondták neki, hogy ha méregből megkarcolja a főnök autóját, akkor őt fogják elvinni, tehát ilyesmire ne is gondoljon. Azt javasolták, tegye fel a cég nevét az internetre, mint nem fizető céget. (Jó tudni, hogy már ilyen lista is van.) 

Halmozottan nehéz döntés 

Szóval a fentiek ismeretében talán érthető, hogy ő miért nem akart ide visszajönni, amikor kint van egy saját vállalkozása, amiben lehet pénzt keresni. Olyannyira, hogy néha csak hólapátolással lehet 600 dollárt keresni egy nap alatt. 

Kemény meló, de egy hóeke sokat segít. Kint van igény erre a munkára. Hóból pedig van dögivel New Jerseyben és idős emberekből, akik a nyugdíjukból simán ki tudják fizetni azt, aki éppen bekopog, hogy havat akar lapátolni. 

A lényeg, hogy nálunk halmozottan nehéz volt döntés. Tudtuk, ha jövünk, akkor nélküle jövünk. Abban az első posztban sokan félreértettek engem. Nem írtam azt sehol, hogy azért jöttem el Magyarországról, mert itt rossz volt. Mi másfél éve családegyesítés miatt indultunk el. Napra pontosan egy évet voltunk New Jerseyben. 

Szürreális élmény 

Azok, akik már utaztak sokat és nagyon messzire is, tudják, mire gondolok, amikor azt mondom hazajönni Amerikából ide olyan, mintha fényévekre kerülnénk egy másik helytől. 

Nagyon szürreális élmény, talán a nagy időeltolódás is teszi, meg az a nagy mentalitásbeli, infrastrukturális különbség. A newarki vagy a Kennedy-reptér körüli hat-hétsávos autópályák után megérkezni ide igazán különleges élmény. 

Van kisebb reptér a Ferihegyinél? Imádom ezt a repülőteret! Azért, mert itt akkor is jó, ha elindulunk róla és akkor is, ha megérkezünk. 

Ami egyből mindig az arcunkba csap a reptéren, hogy milyen harácsoló módon váltanak valutát. Mi már résen vagyunk, de engem nagyon zavar, mert a külföldi, aki bemegy a városba és már váltott valutát Ferihegyen, egyből arra fog gondolni: engem nagyon csúnyán átvertek. 

Kíváncsi lennek, hogy ezzel kapcsolatban a turistáknak mi a véleménye (példa: a reptéren a dollárért 220 forintot adtak, a belvárosban pedig ugyanazon a napon 272-t). Ezt szerintem lehet nyugodtan rablásnak nevezni. 

Az első átverés 

Ha már rablás. Végre nem azt láttuk, hogy a taxis hiénák álldogálnak. Egységes sárga taxi. Ami nem azt jelenti, hogy egy cég. Mi kifogtunk egy buzgó fiatalembert. 

Mehettünk volna busszal, de már nagyon fáradtak voltunk. A buzgó fiú kiszámolta kb. mennyi lesz a tarifa. Nekem soknak tűnt, de azt mondtuk menjünk, mert a reptéri busz lassú. 

A Pöttyös utcánál szólaltam meg először csodálkozva, hogy miért erre jövünk, még soha nem jött senki ezen az útvonalon. Lényeg, jó nagyot kerültünk. Amikor másodszor is szóltam érte, akkor kikapcsolta az órát. Ennyit a csalásról. 

Az óra nem hazudik, akkor sem, ha egyenesen hazamegyünk és akkor sem, ha körbevisznek minket a világon. Nem jó érzés, hogy átverik azt, aki hazajön egy másik országból. Lehet, azt gondolta, nem emlékszünk Budapestre. 

Az első napok 

Aznap egyből bementünk a suliba, hátha sikerül a beíratás. Ez volt december 16-án. Nem sikerült. Már az ünnepi készülődés keretében nem volt kivel beszélni. 

A gyerekek nagyon örültek a lányunknak. Édesek voltak. Közölték vele, hogy gyakorolja a magyart és mondja ki rendesen azt, hogy OK. 

Nagyon jó volt látni mennyire boldog, hogy újra itthon vagyunk. 

Mi New Jerseyben, vidéki életet éltünk. Elég elszigetelten, nem sok embert láttunk az utcákon. Budapesten mászkálva a lányom lelkesen felkiáltott: annyira jó megint városban lenni! 

Hülye érzés az emberekkel beszélgetni. Nyilvánvalóan őrültnek gondol minket mindenki, hogy hazajöttünk. Ezen ledöbbenek. Örülnek nekünk, de nehéz megérteniük, az látszik. 

Azt nem tudom igazán, hogy melyik részét fogadják be nehezebben, azt, hogy az Egyesült Államokból képesek voltunk hazajönni, vagy azt, hogy a férjem csak látogatóba jött két hétre, aztán visszamegy. 

Megint látjuk a megszokott arcokat. Szinte mindig belebotlunk valakibe az utcán. A lányom néha megkérdezi: őt honnan ismerjük? Nem tudom, mondom én, szerintem valamelyik játszótérről még ovis korodból. 

Az élelmiszerek 

Én örömmel láttam az élelmiszerárakat. Egy év alatt nem volt komoly áremelés, sőt, némely terméknek, amit mi rendszeresen megvettünk még le is ment az ára. Csakúgy, mint a bérletnek és a közüzemi számlákon is látszik a csökkenés. Ez jó érzés. Lehet, hogy csak én örülök ennyire? 

Én már kérdezgettem többször: mikor jön rá már valaki arra, hogyha emelik folyamatosan a bérlet árát egyre kevesebb ember fogja megvenni? Végre! 

Azon egyébként mindig elcsodálkozom az Egyesült Államok után, hogy itthon milyen választék van élelmiszeráruházak táján. Ez is egy napi téma: én utálom ezt, én azért megyek ide, mert...,  én soha nem megyek oda, mert..., én azért nem megyek oda, mert bunkók a kiszolgálók... stb. 

Miből is lehet választani? Spar, Interspar (egy cég, de mégis különböző választékkal) CBA, Auchan, Tesco, Lidl, Aldi, Real, Coop, Penny... kihagytam valamit? 

Amerikában azokon a helyeken ahol éltünk szinte minden városban csak egy nagy élelmiszeráruház van.  A mi környékünkön Shop Rite volt, ahol laktam. Nálam a nyertes a floridai Publix. 

Ugyanakkor meg eszembe jut az is, ahogy a férjem reagált az itteni termékválasztékra, amikor először jött velem Magyarországra: „Végre nem százféle gabonapehely van a polcokon. Tudok választani, nem kell azon agyalnom, hogy melyiket vegyem el a polcról.” 

Amikor először jártam élelmiszerboltban az Egyesült Államokban, az tűnt fel, hogy az importtermékek (amik az általuk „ethnic isle”-nak hívott soron voltak találhatók) drágábbak, mint a hazai áruk. 

A másik dolog pedig, hogy lehet ugyan például Milka csokit kapni, de annyira előtérbe van helyezve az amerikai csokoládé (pl. Hershey), hogy a Milka a kutyát sem érdekli. 

Itthon sajnos máshogy működik a dolog. Nálunk a hazafiság megszűnik a pénztárnál. Szomorú, de tényleg így van. 

„Mijen sündizznó?” 

Januárban jön a beíratás. Azt tudom, hogy arról szó sem lehet, hogy újra járja a 3. osztályt. Így is évvesztes, az elég sokkoló lenne neki, ha őt vissza akarnák rakni, miközben a barátai már 4.-be járnak. 

Nálam van a kinti bizonyítvány, ami be is mutatok. Arról már hallottam, hogy osztályozó vizsgát kell majd tennie. Azzal indult a beszélgetés, hogy a bizonyítványt elméletileg le kellene fordíttatni. 

Na, ezt azért nem értettem, mert ha osztályozó vizsgát kell tenni, akkor minek a bizonyítvány? Meg egyébként is, gondoltam magamban, mit kell ezen lefordítani? Öt sorból áll. Matek, ének, testnevelés, környezet, amit kint tudománynak hívnak és a rajznak megfelelő művészet. A suliban vannak angoltanárok, de ezt még a gyerekem is lefordítja. 

Mivel nem vagyok egyszerű eset, megkérdeztem tőlük: miért van az, hogy Amerikában felvették a gyerekem egy iskolába minden fordítás nélkül. 

Végül nagyon jól megoldódott az ügy. Abban maradtunk, hogy az angoltanárok lefordítják és mivel csak a magyar nyelvről maradt le, ezért abból kell csak osztályozó vizsgát tenni. Megkaptuk a listát, miből kell készülni és március végére lett kiírva, tehát jóindulatból jó nagy adagot kaptunk. 

Megláttam a lányom gyakorlófüzetében ezt a kérdést az első héten: „mijen sündizznó?” Nyilvánvaló volt, hogy nehéz a magyar nyelv és bizony kell gyakorolni (egyébként jó a helyesírása, de egy év, úgy tűnik, nagy idő). 

A vizsgatémában volt három király (István, IV. Béla, Mátyás) és Hunyadi János. Azt összetett kezekkel kértem a lányomtól, nehogy azt írja a vizsgán, hogy IV. Béla bevezette a tatárjárást, mert visszaküldenek minket Amerikába (ugyanis ez szóban elhangzott tőle). 

Volt még ilyen kaliberű, helyes elszólása: a cserebogárnak van egy olyan része, hogy érzékszarv (szóval a magyart kicsit újra kell értelmezni). 

Tüskevár és Harry Potter 

Iskolai órák keretében olvassák a Tüskevárt. Sajnálom szegényt, mert én imádtam Matula bácsit és a Balatont, de azok a gyerekek, akik Harry Potter történetén nőnek fel, dögunalomnak tartják mind a Tüskevárt, mind az Egri csillagokat. 

A lányom tízéves és már túl van Harry Potter jó pár kötetén (most már angolul is). Én megmondom őszintén hálás vagyok J.K. Rowlingnak, hogy megírta, mert sok gyereket szoktatott rá az olvasásra. 

Mint a legtöbb történet esetében, a könyv sokkal színesebb, mint a film. A lányom úgy kezdte el olvasni, hogy van egy kis barátja, aki sokkal többet tudott a történetről, mint azok, akik csak a filmet látták, hiszen ő olvasta a könyveket. Ezzel a gyerekeket egyfajta versenyre hívta, akik nem akartak alulmaradni, ezért inkább nekiálltak olvasni ők is. 

A lányom írása javult, de ezt egyértelműen Amerikának köszönhetjük. Amikor először belenéztem ott a füzetébe, valami nem stimmelt. Szép volt a külalak. Azt mondta a suliban a printed írást követelik meg tőle. 

Nagy elismeréssel vettem tudomásul, hogy szinte első nap elsajátította ezt az írásformát. Tehát nem kell a betűket egymásba fűzni. A külalak nagyon sokat változott. 

Kint a szülői értekezleten került szóba a folyóírás, azt mondta a tanárnője, hogy kezdik felismerni Amerikában is, hogy a folyóírás jó hatással van az agyra. Jó reggelt, Amerika! Én már 1974-ben is a folyóírást gyakoroltam. 

Tanszerek és felkészülés 

Tanszerek és sulira való felkészülés, azaz ingyenes oktatás… Rögtön elköltök 12 ezer forintot az írószerben (milyen jó volt New Jerseyben, ahová még egy ceruzát sem kellett vinni, ott is volt egy kis lista, de nem igazán foglalkoztak vele, hogy viszünk-e valamit). 

A könyvek kb. 15 ezerbe fognak kerülni, ha be tudom őket szerezni. Az iskolában azt tanácsolták, hogy ne rendeljem meg, mert az majd kb. meg is jön év végére. 

Ezért bemegyek a Honvéd utcába a Kello Tankönyváruházba. Technikai okok miatt zárva. Mivel akkor még nem volt telefonom sem, ezért hősiesen járkáltam a városban. 

Kiderült, hogy esetleg a József körúton az Apáczai kiadónál megvehetem. Ott is ez volt kiírva: technikai okok miatt zárva. Azt javasolták menjünk a Honvéd utcába. 

Na, akkor már sikítani akartam és leszedni a papírt az ajtóról (belülről volt felragasztva). Végül a Honvéd utcai bolt egy hét után kinyitott. Egy könyv kivétel meg tudtam venni mindent, ami hiányzott, azt a suli könyvtárából ki tudta kölcsönözni a lányom. 

Boldog volt a pajtásai között és elég gyorsan felzárkózott. Azóta a vizsgán is túl vagyunk, tatárokról nem volt szó. Ja, és azért, hogy kicsit még kekeckedhessek. A 15.000 forintos könyvcsomagból az angol füzet és könyv volt 8.000. 

Közöltem az angoltanárral, hogy a könyvet nem fogom megvenni. Csodálkoztam, hogy milyen megértő volt (és hálás voltam az együttműködésért). Azt kérte, hogy a munkafüzetet azért vegyük meg. Azt meg is tettem. 

Apropó. Ingyenes oktatás. Volt olyan szülő a házunkban, aki panaszkodott, hogy egy szekrénysort vetettek meg velük. Fejenként hatezer forintot kellett fizetni. Mivel ez panasz volt, megkérdeztem, fogott-e valaki puskát rájuk, hogy kifizessék? Nálam itt áll meg a tudomány. 

Van olyan suli, ahol már arra kérték a szülőket, hogy tányért is vigyenek, mert a menzán nem lesz miből enni. Amíg a szülők nem hadakoznak nem lesz változás.  A gátak a fejekben vannak. 

Magyar rendőrök 

Nem sokkal azután, hogy megérkeztünk, egy szomszédommal az alábbi eset történt. 

Leszaladt a közértbe, nem volt nála semmilyen okmány. A közért itt volt szemben a házunkkal, át kellett kelni egy elég forgalmas úton. A legtöbb ember (tudom, hogy nem helyesen) nem a zebrát választja, mert az jóval feljebb van, és inkább átszalad az úton, hogy egyből a közérthez jusson. 

Szomszédomat úgy kapták el a rendőrök, hogy az akkor még itt álló BKV jegypénztár mögé rejtőzve vadásztak a gyalogosokra. Döbbenetes, hogy ilyen még létezik. Megbüntették 5.000 forintra és aztán még azért is majdnem bajba került, hogy nem voltak nála az okmányai. 

Próbált rájuk hatni, azzal, hogy nagyon kevés fizetésből él, ne büntessék meg. Ezen el lehet vitatkozni. Nem szabad ott átkelni. De az, hogy gyalogosokra vadásznak rendőrök sunyi módon, az szerintem elfogadhatatlan. 

Az Egyesült Államok után egy ilyen rendőri intézkedést látni sokkoló. Ott olyan tisztelete van a rendőrnek, ami itthon szerintem soha nem volt. Mégis, ez után az eset után is, én azt tudom mondani, hogy végzik a dolgukat. 

Nekem többen mondták már azt, hogy nehogy azt hidd, hogy kijönnek, ha kihívod őket. De kijönnek, én már sokszor tapasztaltam, és ha éjjel háromkor hívtam őket, mert a részegek óbégatásától nem tudtam aludni, akkor addig álltam az erkélyen, amíg ki nem jöttek. Mindig kijönnek, nekem ez a tapasztalatom. 

Nehéz hazatérés 

Az, hogy mennyire nehéz döntés volt egyébként hazajönni 2014-ben, még a végére szeretném ide leírni. 

Kimentünk a JFK-re, már be voltunk jelentkezve. Láttam, hogy lányom és férjem mennyire szomorúak. Férjem ki akart menni egy cigire, mondtam a lányomnak, hogy menjen ki Ő is vele nyugodtan. 

Mikor visszajöttek, mindketten sírtak. Lányom nekünk támadt: a fejem felett döntöttétek el ezt az egészet, engem meg sem kérdeztetek, én szeretem Amerikát, itt minden olyan jó… 

Férjem próbálta neki elmagyarázni, hogy az ő érdekében történik minden, de közben fogta a fejét. Én pedig arra gondoltam, ha most felszállunk, lehet, hogy a lányom örök ellensége leszek. Azt mondtam nekik, lemegyek a mosdóba. 

Odamentem a Norwegian Airlines pultjához, ahol a légi kisasszonyok már nyugodtan nevetgéltek, mert alig volt már felszálló. Megkérdeztem tőlük, mi lenne, ha nem szállnánk fel a gépre. 

Le tudják-e még hozni a csomagunkat, de elsősorban az érdekelne, hogy engem feltettek-e már egy olyan listára, ami szerint elhagytam az országot, ugyanis a zöld kártyám intézése folyamatban van? 

A válaszuk az volt, hogy igen, le tudják hozni a csomagot. Én pedig nem leszek a listán, hiszen végül nem hagyom el az országot és nem leszek a felszálló utasok listáján. Azért azt megkérdezték miért nem akarunk felszállni (én azt gondoltam, egyből az FBI-t hívják majd). 

Visszamentem a családomhoz és lányom elküldtem a Starbucks pultjához, hogy nézze meg a sütiárakat. Addig elmondtam férjemnek, hogy mit mondtak a pultnál. Maradjunk? A válasz igen volt természetesen. Lányom boldog volt. 

Én másnap tiszta szívemből gyűlöltem Amerikát. Soha nem felejtem el azt a reggelt. Akkor először és utoljára éreztem annak a súlyát ilyen erővel, hogy milyen az, ha valaki nem a saját hazájából választ párt magának. 

Tudtam azt is nagyon jól, hogy meg kell ráznom magam és a gyerekem érdekében le kell győznöm a honvágyam. Az Ő élete volt a tét. 

De a következő héten minden kezdődött elölről. Este fájt a hasa, sírt, hogy nem akar iskolába menni. Tehetetlen érzés volt. Szörnyű volt látni. A férjem nem akarta kimondani, hogy ez így nem jó. Azt akarta, hogy maradjunk, nyilván. 

Aztán végül elég lett. Két hónap múlva úgy jöttünk haza karácsony előtt, hogy férjem is jött velünk. Így könnyebb volt az egész. Azóta négy év telt el és tudom, hogy jó döntés volt, mert most van egy boldog, kiegyensúlyozott gyerekünk, akinek volt egy boldog gyerekkora. Hogy mi lett volna, ha maradunk...? 

Reménykedtem, hogy férjem utánunk jön. Most, hogy ennyien elmentek ebből az országból, simán beindulhatott volna neki egy jó kis vállalkozása. Nagyon szépen fest, és ahogy hallom, a jó festők nagyon keresettek. 

Mit hoz a jövő? 

A végére még annyit, hogy miközben lezárom ezt a cikket, már az is eldőlt, hogy lányomat felvették abba a gimnáziumba, ahová jelentkezett. Sok barátjával kezdhetné az évet itthon szeptemberben. 

Érdekes volt látni, hogy aznap, amikor megtudta, hogy felvették, mégis úgy döntött, hogy ő a középiskolát New Jerseyben kezdi. Én engedni fogom akkor is, ha én még itt ragadok egy darabig, illetve hogy velem mi lesz, arra kíváncsi leszek, mert elég döbbenetes döntést hoztam, de erről majd később beszámolok. 

Ki a jó szülő? Talán Bertolt Brecht tudja a választ.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9014839122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trabant 2019.05.21. 21:40:36

A pszichésen labilis emberkéknek van honvágyuk,másokat aligha érint. Viszont ilyen esetekben nagy hiba külföldivel házassági kötelékbe lépni, mert az érintett boldogatalnná tesz mindenkit maga körül.
A fent leírtak jól példázzák, hogy valaki mindig elégedetlen bármilyen helyzettel. Konzekvencia? Elôbb gondolkodni, utána semmiképpen nem belemenni kétes kiemnetelû helyzetekbe, mert egyáltalán nem éri meg. Mi értelme van boldogtalanságot okozni vagy szaporítani?

Shanarey 2019.05.21. 22:03:59

Vicces nap a mai. Na most akkor tényleg a gyerek miatt mentél haza Magyarországra, avagy csak ő volt a jó hivatkozási alap?

Hazamentél, s belefutottál mindabba, ami miatt reklamáltunk hogy minek mentél haza. Harry Potter ügyben egyetértek veled, az írónő, megérdemelne egy nóbel csontot, vagy valami hasonlót, azért mert egy generációnyi gyereket rávett arra hogy könyvet olvasson. A Tüskevárral nem lenne semmi baj, csak az idő eljárt felette. Azon idiótáknak, akik ma az országos tanrendet összeállítják, sejtésük sincs arról milyen hülyék.

gabors 2019.05.22. 04:32:47

@Csodabogár: "Amit nem értek, ha valaki férjhez megy, akkor nem kérhet azon a címen vízumot? "

de igen de vannak annak is szabalyai altalaban ha eppen kint van a par es legalis minden akkor lehet kerni u.n adjustment of status-t (de ez NEM minden vizumnal lehetseges) SOT ... ha eszreveszik hogy turista vizummal ment mar volt volegenye es kozben osszehazasodtak azt mar siman immigracios csalasnak tekinthetik hiszen NEM turistanak jott hanem mas cellal !!! (ez mar egy jokora hiba volt, de jo ugyveddel valszeg megoldhato lett volna meg akkor de erre ratettek meg egy par hibat)

pl ha igaz amit most Monika irt hogy ment a Zoldkartya kerelme mar intezodott amikor ESTA-t igenyelt ez egyertelmu immigracios csalas ugyanis a zoldkarty igenylessel azt is vallalja hogy mas non-immigrant visat nem ker es nem fog hasznalni .. akinek van ervenyes vizuma azt altalaban ervenytelenitik ... (nalem peldaul pont igy volt) ezekutan o nemcsak hogy ESTA-val beutazott de ott is maradt megszegva azt is ...

Szerintem kicsi az eselye hogy barmikor a kozeljovoben akarmilyen vizummal beengedik akar turistakent es orulnek ha nem lenne igazam, de nagy valoszinuseggel a K3 is el fogjak utasitani es valszeg meg magyarazat sem lesz. Ezutan mar csak hozzaerto immigracios ugyveddel lenne csak szabad barmit is csinalni mert minden ujabb "felre magyarazas" eltitkolas csak ront a helyzeten ... foleg most (Trump) viszont egy jo es hozzaerto bevandorlassal foglalkozo ugyved igen draga es semmit sem garantal ... (eleve nagyon hosszuak az ugyek atfutasi ideje siman komplikacio nelkul zoldkarty is 2 ev+ )

Gondolom megtudjuk ha valami valtozik .... de ketlem.

gabors 2019.05.22. 04:38:33

@Zsuzsi65: "@TX7AW: pont ez jutott nekem is eszembe. Ilyen esetben mar ugyvedre van szukseg..."

sokkal hamarabb kellett volna szerintem most mar eleg keso foleg az ESTA balhet jo lett volna elkerulni ... meg szerencseje is van 2-3 honapra be is csukhattak volna :-)))

gabors 2019.05.22. 04:52:57

@Zsuzsi65: "@TX7AW: pont ez jutott nekem is eszembe. Ilyen esetben mar ugyvedre van szukseg..."

most megneztem pontosan mire is kell valaszolni az ESTA-nal ha azt rendesen toltotte ki mar meg is tagadtak volna azt is tobbek kozott dolgozott-e illegalisan az USA-ba vagy tartozkodott-e tovabb vont-e vissza barmilyen immigracios kerelmet korabban? ezek kozul akar egy is igen mar nem is megy at ... de ezt nem igazan ellenorzik reszletesen DE ha kesobb barmi van ez mar a kartonjan lesz marmint ha valamit eltitkolt marmint azt hogy pl letelepedesi kerelme is van eppen (zoldkartya) ...

ebbol nehez lesz kimaszni sajnos

Golf2 2019.05.22. 05:39:51

@Bredpitt Monika: Szia. Elmesélek 1 storyt. Majdnem hozzátartozóm,hölgyről.Kb.10 éve kinnmaradási gyanú miatt bepecsételték pesten a követségen hogy nem mehet az Usába.Probálkozik évekig,ügyvéddel is szart se ért,indok nincs Esta elutasítva....Aztán kb.4-5 éve ügyvéd nélkül megoldotta...London-Las Vegas...Ja és ő is gyerekkel,nagykorúval csinálta végig de csak ő jutott ki.

takarék-láng 2019.05.22. 06:25:34

@Shaktee: aztan mi a bizonyitekod, hogy ez a doktorandusz hallgato (munkavegzes vagy ertelmes tema tanulasa helyett) altal irt dolgozat helytallo? Mi a bizonyitek?
Honnan tudod, hogy nem bevandorlomosdato?
Na ugye hogy ugye.

aaeronika 2019.05.22. 06:25:49

Érdekes cikk, szerintem remek, hogy mind a negatv, mind a pozitív oldaláról írtál mindkét országgal kapcsolatban, mégha az idővonal kicsit kusza is.

A nagy megmondó hozzászólókkal meg ne foglalkozz, szerintem a szomszéd megyében sem jártak.

Én nyolc éve élek Angliában, és legálisan mászkálok a a két ország között, és családom sincs, de így is baromi nehéz, mert ha egyszer elköltözik az ember, akkor onnantól kezdve állandó a honvágy. Ha itt vagy, az ott hiányzik, ha ott vagy, akkor kicsit az itt.

Kívánom, hogy találd meg a számításaidat, és hogy össze tudjátok hangolnni a családot, lehetőleg együtt, akárhol is legyen ez!

somlobodog 2019.05.22. 06:26:28

@takarék-láng: "Angliaban a repteren"

Aha. A reptéren. Azon az egyen. Kurva hiteles vagy. :)))) legalább keress rá a mapsben mi "Anglia reptere". Ott lesz Amerika reptere mellett közvetlenül.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.05.22. 06:26:56

Teleregény...
drága.Maunika....
sztem nem kell neked Magyarorszag...szar itt minden. meg cracket sem lehet venni a sracoktol az utcan...tok uncsi . szerintem menj ki valahva megint. jobb lesz.neked is...nekunk is.

tsabus UAE 2019.05.22. 07:13:23

@Shaktee: A Begum családnév láttán kicsit felszaladt a szemöldököm. Vajon ez olyan gyakori név náluk, mint nálunk a Kovács ?

kardio1 2019.05.22. 07:57:38

@FutureFry: csak vicceltem, az volt a lényeg, hogy te eljutottál a mesés nyugatra, ő meg keleten maradt.

kardio1 2019.05.22. 08:02:39

@somlobodog: ez azért most szimpla kötözködés.

bontottcsirke 2019.05.22. 09:08:48

Menjél vissza amerikába, vagy ahová akarsz, mert ezt a siránkozást rossz olvasni.

TX7AW 2019.05.22. 09:33:48

@gabors: koszi a valaszt. Igy, a te infoiddal kiegeszitve meg kevesbe tunik rozsasnak a helyzet. Es meg inkabb indokoltnak tunik szakember bevonasa (ha mas nem, tisztazando az eselyeket).

Platonica 2019.05.22. 10:38:45

@Shanarey: az en gyerkom nagyon csipte a Tuskevart, Teli berket, stb. Biztos segitett, h nem 'kotelezokent' olvasta, (Csak zarojelben, HP-t viszont ki nem allhatta, elso utan abbahagyta. Ilyen is van:-D)

London2009 2019.05.22. 12:26:47

@takarék-láng: ezen jot nevettem, koszi. Nem negativ, de azert nem menne at a moderacion. :D
Mik kiderulnek, idaig azt gondoltam, hogy te egy 40-es egyedulallo ferfi vagy. De ugy latszik tevedtem es egy fiatal csaladapa itt ir nekunk vagy egy oreg kapcsolatban levo? Illetve ezek variacioja. Sok sikert a halalraitelt vegyeskapcsolatokhoz!

somlobodog 2019.05.22. 16:09:07

@kardio1: persze. Mi más lenne. Valakivel aki nap szintén hazudik egyet nyilvánvaló tenyekrol miért is kéne mást csinálni?

2019.05.22. 16:09:27

Az egész poszt egy értelmetlen katyvasz, ráadásul öt évvel ezelőtti, nem nagyon értem, mit keres ez itt, elfogytak az anyagok? De ha már végigolvastam, érdekelne, hogy a fószer idejött-e, vagy mi lett a kapcsolatukkal.

gabors 2019.05.22. 18:03:48

@Golf2: ".Aztán kb.4-5 éve ügyvéd nélkül megoldotta...London-Las Vegas...Ja és ő is gyerekkel,nagykorúval csinálta végig de csak ő jutott ki."

ezt hogy erted hogy kapott letelepedesi engedelyt valami mas alapon vagy csak 4-5 ev utan sikerult turista vizumot szerezni DisneyLand-be ?? es avval maradt kint ?? es akkor osszesen kb meddig nem mehetett ?? ez is szamit (ez amugy abbol is adodhat hogy fix idore volt kitiltva nem orokra)

azert megirhatnad hogy mit oldott meg ... amugy ha az ESTA-t elutasitjak akkor mindig lehet kerelmezni a "regi" modon ahol meg tobb kerdes van de nagyobb a "magyarazkodas" lehetosege be tud adni "bizonyitekokat" erra arra ... stb.

Shanarey 2019.05.22. 18:22:22

@Platonica:

Nekem anno a fiam nem nagyon akart olvasni, de a HP első kötete elvarázsolta, s utána a többit is elolvasta.

Nem vagyunk egyformák. De hát ez nem is baj. Mint mondtam eljárt felette az idő, a Tüskevárt, én is szerettem. De egy mai gyereknek ezt nehéz megemészteni, mert a TV és a számítógépek okán, ők más világban élnek, s nem igazán értik hogy lehetett anno egy TV adás,ami ráadásul még nem is volt színes, majd jött a a kettes csatorna, adapterrel,, annak aki nem tudta fogni a környező országok TV adóit.

Platonica 2019.05.22. 20:02:28

@Shanarey: Ertem, mirol irsz. de nem annyira osztom az eljart felette az ido kitetelt, mert akkor kidobhatnank az osszes klasszikust meg modern klasszikust:-) Nalam tenyleg ezek a favoritok, es nagyon orulok, hogy a gyerek is megtanulta ertekelni.
(Fekete Istvantol egyebkent jo par regenyt fogyasztottunk egyutt, Kele, Lutra, Bogancs, stb.)

Amugy pont arrol beszelgettunk ma, mennyire tetszett neki Cuaron idei Oscar dijas filmje, a Roma, ami fekete-feherben keszult ugye. O fogalmazta meg, mennyit hozzaadott a filmhez ez a technika. De multkor meg a Gazlangot neztuk meg egyutt, az nem is modern, 40-es evekben keszult, es bejott neki az is. Szoval tenyleg nem vagyunk egyformak, vagyis sejtem, hogy o tobb szpontbol is kivetelkent erositi a szabalyt:-)

Arthamyr 2019.05.22. 22:01:52

@Platonica: Én is szerettem Fekete Istvánt (mondjuk így utólag röhögök az állatok nevein: Suó úr, Lutra, görbelábú hóhér stb., meg a leírt gondolatmenetükön, gyerekként ez annyira nem szúrt szemet), viszont szerintem is eljárt felette az idő. Lassú, és nem eléggé eseménydús, fordulatos. Amióta a "kinyílt a világ", és az egész világ irodalma hozzáférhető egy sokkal nagyobb rétegnek (és ebbe a szerzőket is beleértem), felgyorsult az életünk, a legtöbb ember nagyon megválogatja, hogy milyen regényt olvas, amikor egyáltalán azt olvas, amikor egyáltalán olvas. Amikor költöztünk nyáron, akkor láttam, mennyi könyvünk van, amiket jó lenne elolvasni. Majd nyugdíjaskoromban talán? Szerencsére az már csak pár év, ha nem üt be valami krach. :)

Platonica 2019.05.22. 22:25:47

@Arthamyr: En azok koze sorolom magam, akik nagyon megvalogatjak, hogy milyen regenyt olvasnak;-)
Ezert is maradok a fent emlitett kategoriaknal, ha megoly 'lassuak' is (ami egyebkent az en sztenderdjeim szerint nem hatrany, hanem ertek:-D).
Azt nem pontosan ertem, mi rohognivalo van FI 'alakjain', mert amikor felnott fejjel ujraolvastam, pont arra csodalkoztam ra, milyen fantasztikusan ismerhette az allatokat, aki igy tud irni roluk.

kék madár 2019.05.22. 23:11:29

@FutureFry: Whole Foods: jellemzoen inkabb nincs mint van, a kozepes meretu varosokban

Arthamyr 2019.05.22. 23:14:02

@Platonica: Jól ismerte őket, de azért az, hogy emberi gondolkodásmódokat hígított fel állati viselkedéssel, már akkoriban sem minősült "tudományosnak". :)
És ok, biztos van (sok) olyan ember is, aki most is olvassa, és pont neki való, de nem ilyen a többség. Míg régen a kínálat több okból is szűkebb volt, többen olvasták. Szerintem az, hogy lényegesen kevesebben olvassák (arányaiban, tehát egy adott mennyiségű olvasással töltött időből kevesebb jut rá, és eleve adott hosszúságú életből kevesebbet töltenek regényolvasással), jogossá teszi a kijelentést, hogy eljárt felette az idő.

kék madár 2019.05.22. 23:19:13

@Bredpitt Monika: ne turista vizumot kerj, hanem bevandorlot. (nem tudom melyiket mert nem olvastam el az osszes hozzaszolast.)
De ha van kint kozvetlen rokonod, automatikusan elutasitjak a turistat

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.05.23. 01:32:34

@kék madár: mindig tanul valami ujat az ember, a K3 vizumrol nem tudtam eddig. Ez azoknak lehet jo, akik nem akarnak kulfoldon varni addig, mig elbiralasra kerul a bevandorlo vizumuk.
www.immihelp.com/visas/kvisa/k3-fiance-visa-application-process.html

gabors 2019.05.23. 03:49:37

@Zsuzsi65: "@kék madár: mindig tanul valami ujat az ember, a K3 vizumrol nem tudtam eddig. Ez azoknak lehet jo, akik nem akarnak kulfoldon varni addig, mig elbiralasra kerul a bevandorlo vizumuk.
"

Errol mar volt szo itt is kicsit tobb mint fel-eve akkor sem tunt egy biztos megoldasnak (vagy akar gyorsnak)

es ettol meg a konzulatuson at kell menni a szuron .... es eleg sok bibi van mar a listajan ... (es bizony van olyan hogy amerikai allampolgar hazastarsa "non-admissable"-a valhat ami kizarja hogy letelepedest kapjon a gond hogy bevandorlasi csalasert ezt vegervenyesen meg lehet kapni)

es Magyaorszagon vagy valahol mashol kell hogy a hazassag kotessen ha jol ertem otthon (marmint Mo-on) elvaltak aztan az nem vilagos hogy hol hazasodtak ujra

de en nem vagyok ugyved csak magam miatt ezt annak idejen nagyon atbujtam ... azt hiszem igazad van hogy semmit nem erdemes mar csinalni egy jo ugyved tanacsa nelkul (csak nehez becsuletes immigracios ugyvedet talalni mert ugye mindig van valami amit meg lehet probalni foleg ha ugyfel fizet is )

Golf2 2019.05.23. 05:38:41

@gabors: Épp el volt utasítva, erre az összes papírját lecserélte és felvette valami régebbi rokona nevét.És bedőltek,kiment...Ügyvéddel hiába járkált a Szabadság térre,indoklást se kapott,évekig.

gabors 2019.05.23. 05:51:20

@Golf2: Na jo de ezt nem jelenti azt hogy az eredeti ugyet megoldotta volna ez siman illegalis szemelyiseg lopas (amugy gyanus mert ujjlenyomatot vesznek minden nem allampolgartol mar kozel 10 eve)

es hogy jon ide a szabadsag ter ha London-Los-Angeles volt ? Londoni konzulatuson kert vizumot ?

Na mindegy valami tovabbra sem tiszta illetve az hogy illegalisan becsapta oket ... ugyes

Golf2 2019.05.23. 08:03:18

@gabors: Pesten szállt fel a repcsire es London érintesével ment Vegasba.A pesti követségen reklamált évekig ügyvéddel.Ott pecsételtek be valamit az útlevelébe. Miért lenne személyiséglopás legálisan nevet változtatott rokonáét felveheti? úgy látszik kiskaput talált ujjlenyomatot nem tudom hogy úszta meg. Ráadásul visszajött 1 hónap múlva mert mégse kapott tetsző munkát, itthon van.

Dikusz 2019.05.23. 08:51:29

@Golf2: Komolyan (viccen kívül) ez megérne egy posztot. Nincs kedved megírni?

Ami számomra furcsa, hogy a közeli ismerősöd évekig készül arra, hogy kimenjen, feltételezem nem kevés pénzt is fektetett bele, ráadásul firnájszosan ki is jutott.
Egy hónapot adott magának, hogy munkát találjon, vagy a teljesen bizonytalanra ment ki?

Arthamyr 2019.05.23. 09:10:11

@Golf2: Kiskaput talált? Magyarul ezt úgy mondják, hogy csalt. A törvényes, szabályos dolog, ez meg nem tűnik annak.
Mondjuk az elég kiábrándítóan hangzik, hogy "bedőltek" a csalásnak, a születési idejét, anyja nevét is lecserélte? :/

Platonica 2019.05.23. 10:29:44

@Arthamyr: Nem vitatkozne'k. Ha az irodalmat 'tudomanyos' szpontbol mericskeli vki, ott nincs mirol;-)

Az meg hogy felhigult a kinalat, es elborit mindent a 'betu-tetu', nem a klasszikusok leertekelodeset jelzi, hanem a kozizleset szerintem.
De amugy meg persze pozitiv, ha olvasnak az emberek egyaltalan, es tegye mindenki olyan muvel, ami oromot szerez neki:-)

M. Péter 2019.05.23. 11:04:01

@Golf2: A vízumkérő lapon kérdezik, hogy használ vagy használt-e más nevet. Ha beírta a korábbi nevét, és hogy korábban elutasították, akkor rendben van, ha eltitkolta, akkor viszont csalt, és ha elkapják, akkor páros lábbal fogják fogják kirúgni az USA-ból.

Az, hogy valamkor azért nem kapott vízumot, mert attól tartottak, hogy az USA-ban akar maradni, nem annyira vészes, csak meg kell győzni a konzulátust, hogy van miért visszajönnie, állás, lakás, család.

Golf2 2019.05.23. 11:13:00

@Dikusz: Köszi de már igy is sokat fecsegtem róla.

gabors 2019.05.23. 11:13:25

@Golf2: "@gabors: Pesten szállt fel a repcsire es London érintesével ment Vegasba.A pesti követségen reklamált évekig ügyvéddel.Ott pecsételtek be valamit az útlevelébe. Miért lenne személyiséglopás legálisan nevet változtatott rokonáét felveheti? úgy látszik kiskaput talált ujjlenyomatot nem tudom hogy úszta meg. Ráadásul visszajött 1 hónap múlva mert mégse kapott tetsző munkát, itthon van."

itt valami nem kosher mert a kerdoiven van olyan hogy az osszes korabbi legalis nevet be kell irni ... szoval megint csak tipikus okosba megoldjuk ami magyarul csalas ..

arra mar nem is tudok mit modani hogy "mégse kapott tetsző munkát,": ilyet NEM lehet legalissan csinalni szoval ... ha turista vizummal ment ki legalisan nem dolgozhat so vizumot sem valthat eleve a turista vizum arrol szol (es arra tesz igeretet hogy NEM akar letelepedni, NEM fog illegalisan munkat vallalni, VAN eleg penze eltartani magat (vagy van USA allampolgar sponzora), es VISSZA fog terni a hazajaba .... )

Golf2 2019.05.23. 11:16:47

@M. Péter: Már hazajött,mélyebb részleteket nem tudok de megcsinálta rokonnévvel.

Golf2 2019.05.23. 11:22:40

@gabors: itt valami nem kosher...én tényleg így tudom.Csak annyit tudok hogy 56os magyarnál lett volna háziasszony angolul nem tud.De hazajött új neve van és nem megy ki többet.Ennyi.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2019.05.23. 11:26:27

@Platonica: Évente szoktam ködös ír teleken újraolvasni a Gyeplő nélkül-t, s a Kelét. Ezek a kedvenceim.

Dikusz 2019.05.23. 11:37:43

@Golf2: Meg is lepődtem. hogy ennyit is leírtál.. :) Abból soha, semmi jó nem sült még ki, ha az ember túl őszinte, és leír valamit, ami tényleg megtörtént. A legkevesebb az, ha azt mondják kamu a történet...

nyuszigonosz 2019.05.23. 11:38:24

@Golf2: Kár volt ideírnod, mivel összefoglalva akkor az van, hogy:
- csalással jutott ki az USA-ba, ahol feketén akart dolgozni, és nagy a valószínüsége, hogy kipaterolták, amiröl persze mélyen hallgat, és inkább a "nem talált megfelelö munkát" és "oda többet nem megy" verzióval házal.

Dikusz 2019.05.23. 11:40:32

@Golf2: Most olvastam ezt a hozzászólásodat, ez nagyjából megfelel annak a válasznak amit kértem.

Golf2 2019.05.23. 12:07:37

@Dikusz: Pont az nem reagált akinek szàntam Móni eltűnt.

Dikusz 2019.05.23. 13:16:26

@Golf2: Pedig ígérte, hogy ma/tegnap itt lesz. Jó volna, ha jönne, és hozzászólna.

Occam beretvája 2019.05.23. 13:39:33

@takarék-láng: Esetleg ez?
Egy város, aminek a lakóit megtörték a migránsok.
index.hu/video/2019/05/23/boston_brexit_anglia_eu/

Arthamyr 2019.05.23. 13:49:31

@Golf2:
1. Erre való a privát üzenet, akkor nagyobb eséllyel veszi észre a címzett, és nem ugat bele nem kívánatos személy. Ha egy publikus fórumra írsz, tetszőleges olvasó véleményezheti, ez ilyen.
2. Te komolyan azt javasolod, hogy csalnia/trükköznie kéne? Ha nem, akkor minek írtad le? És komolyan gondoltad, hogy amikor leírsz egy ilyen trükközést, akkor senkinek nem lesz róla negatív véleménye? Az is jó, hogy rendszeresen (és gyakran jogosan) morogsz a magyar állapotok miatt, amikor a magyar állapotok egyik legfőbb oka a trükközésre/csalásra való nagy hajlandóság, a NER-nemesség csak ezt járatja csúcsra.

puhacica 2019.05.23. 15:41:40

@kisrumpf: @Platonica: a gyeplo nelkul a top 3 kozott van nalam, az egyik legenberibb konyv, amit valaha olvastam. de ez fekete istvan osszes konyvere igaz. lelek van bennuk.

Bredpitt Monika 2019.05.23. 18:23:23

@Golf2: @Dikusz: mindjárt jövök, sokat utazom a munkahelyemre, még nem láttam minden hozzászólást sem, hasznos mondatokat keresek, de igazából akkor lenne haszna a posztnak, ha tényleg leírnám mi történt azóta mióta megismertem a férjem, de arra egy könyvet kéne megint írni......

Bredpitt Monika 2019.05.23. 18:29:58

@Arthamyr: bele-beleolvasok a hozzászólásokba (Mónisan, csapongva, össze-vissza)
pont ma én is ezen gondolkoztam, hogy holnapra be kellene vinnem az új könyvtári könyvem, mert hosszú nap lesz a suliban és kapunk napközben szünetet, hogy pihenjünk,

én olvasok rendületlenül, de sokkal többet kellene, egy idézet az egyik kedvenc elmémtől:

"“Books are the perfect entertainment: no commercials, no batteries, hours of enjoyment for each dollar spent. What I wonder is why everybody doesn't carry a book around for those inevitable dead spots in life.”
― Stephen King "

szóval ne várj nyugdíjas korodig és ne lógj itt minden nap (bocs HA)
az új kedvenc íróm John Irving, elolvastam az Árvák hercegét, ajánlom mindenkinek, nagyon naturális, annyira, hogy az első 100 oldalnál majdnem letettem, de örülök, hogy nem

Bredpitt Monika 2019.05.23. 18:36:45

@kék madár: már nem kérek turista vízumot, már tavaly sem akartam, de férjem rábeszélt, nem lenne értelme

ugyanakkor az nem igaz, hogy nem kapsz, ha van kint rokonod, két ismerősöm is van, akik kimentek vízummal, az egyiknek hasonló a helyzete, a fia van kint, ott tanul főiskolán, az exférjével van kint a gyerek, a nő pedig látogatóba megy hozzájuk, kapott vízumot (azt mondjuk nem kérdeztem, hogy bevallotta e a kérelmen, de szerintem nem hazudott)

másik ismerős már kétszer volt kint, ők itt élnek a szomszédban, nem magyarok, afrikai országból jöttek ide, nővére kint él Amerikában, és vízummal mentek ki, ő biztosan be is vallotta a kérelmén, azt mesélte, hogy amikor először mentek ki akkor nagyon faggatták a határon, akkor az egyik fiával ment, amikor pedig másodszor ment (most pár hete) akkor a másik fiával volt és már nem is nagyon faggatóztak a határon

én úgy látom, hogy ha a rendszerben látják , hogy betartod a határidőket és nem vagy kint hosszú ideig egy egy alkalommal, akkor nincs gond,

ha viszont az egész család ment volna férjestül .....na akkor már lehet, hogy nem kapott volna mindenki vízumot, sok ilyen sztori van.......köszi, hogy írtál

Bredpitt Monika 2019.05.23. 18:49:29

@gabors: az ujjlenyomatot leveszik, de már erre is volt eset, ahol kiderül, hogy nem tudják beazonosítani a határon (köszi, hogy ennyire belefolysz amúgy, a múltkori linked külön köszönjük, de nem feltétlenül látod jól a dolgot)

én még mindig úgy gondolom, hogy nincs veszve az ügy, végül is nem vagyok csaló, soha nem csaltam és nem hazudozok a kérelmeken sem, az hogy ezt mennyire értékelik kiderült már a határon, amikor két fiatal hivatalnok egy teljesen külön szobába félrehívott...

először kivesznek a sorból, félreteszik az útleveled, aztán bekereülsz a külön szobába, ahol a többiek füle hallatára faggatnak ,de engem hátravittek egy olyan szobába, ahol egy külön számítógépen már miközben várakoztam elkezdték nézni a nagyon mozgalmas múltam...

ráadásul akkor már terhes voltam, és kiesett a jogsimból a magzati felvétel, a terhességemről nem akartam beszélni, őszintén elmondtam nekik, hogy a férjemhez jöttem, azt nem látták , hogy van bevándorlási kérelmem, akkor is beengedtek, ugyan csak egy hónapot kaptam, vagy talán két hetet, már nem is emlékszem, azt mondták, hogy üzenik a férjemnek , hogy csináljuk már meg azt a zöld kártyát, de beengedtek.....folyt köv azzal, hogy akkor miért mentem vissza terhesen.....

Bredpitt Monika 2019.05.23. 18:52:24

@Eugene Horse: szerintem azt keres ez itt, hogy ez egy igazi határátkelős poszt, itt ilyenek vannak elviekben......

a fószer (a féreg férjem, akinek le kéne fagyasztani a heréjét, a vicc kedvéért....bocs, csak utalok a régi hozzászólók humorára) kint maradt és látogatóba jön hozzánk, de egy család vagyunk, csak egy kicsit lököttebbek az átlagnál.....

Bredpitt Monika 2019.05.23. 18:57:38

@M. Péter: igen, itt a pont nálad, úgy látom (mint gyakorlott vízumkérő, negyedszer kértem vízumot) hogy a munkád, nagyon sokat nyom a latban, és az , hogy mennyit keresel, látni akarják, hogy vissza fogsz jönni, nálam ugyebár, ha kétmillió nettóm lenne sem látnák a múltam miatt, meg amiatt, hogy a férjem kint él....
köszi, hogy elolvastad és hozzászóltál

kardio1 2019.05.23. 19:19:06

@kék madár: rokonlátogatás esetén az ESTA működik azért, remélem !

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:13:00

@Golf2: azért is jobb, ha ott kezd most, mert most ott is tiszta lappal indul most, egy új osztályban, ők is újak lesznek egymásnak,
a lényeg igazából az, hogy az eredeti terv is az volt, hogy itt kijárja az általánost, én azért támogatom elsősorban, hogy menjen, mert a férjemnek baromi nagy családja van , sok gyerekkel, és még nélkülem is meglesz a kényeztetés, most már lelkileg is erősebb (na persze a lényeg, hogy az apjával legyen)

ezen kívül ami itthon megy az egy vicc, az első szülőin elmondták, hogy mire készüljenek a gimisek, kb így: az már intő jel, ha délután hazamegy, amikor vége van az óráknak és lazítani kezd,
az is intő jel, ha a hétvégén nem tanul át egy egész napszakot legalább........itthon túl nagy a tananyag és most már nagyon látszik, hogy a tanárhiány is megkeseríti az életüket, mert elvárások vannak, de úgy elég nehéz teljesíteni, hogy pl matekból úgy kezdték az évet tavaly, hogy még a hetedikes anyagnál tartottak, tudva, hogy jön a kp i felvételi, nem volt matek tanár, visszahívták az egyik nyugdíjast, nem volt töri tanáruk, angol tanár (és jövőre legyen nyelvvizsgájuk már az érettségizőknek, különben nem kapják a bizonyítványt a kezükbe)....

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:14:40

@takarék-láng: látom megint elolvastad az egész posztot, írtam, hogy négy éve íródott, akkor még nem az a rendszer volt a reptéren, mint most....de azért hajrá Magyarország!!!!

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:17:28

@Zsuzsi65: Nem az én ügyem miatt rohangált a sógorom, hanem a sajátja miatt az örökbefogadott gyereke ügyében.

amióta Trump az elnök bizony változnak a dolgok és lealassult a bevándorlási ügyintézés az Ő intézkedései miatt. EGyrészt azért is, mert baromi sokan megijedtek, amikor megválasztották és nagyon sokan beadták pl az állampolgársági kérelmet.
Az én ügyem már folyamatban volt akkor amikor a hetekig tartó "government shutdown" is megbénította az országot. Ki tudja az is milyen hatással volt az egészre.
Elhiszem, hogy az ügyvéd akit ismersz mesélhetne dolgokat, de én is mesélhetek. A saját történetem. Már háromszor futottunk neki a zöld kártyának és ügyvéd nélkül jutottunk el a kapujáig. Most még válaszlveél sem érkezik az I-130 ra. Ez a különbség.

Azért köszi az információt. Lehet, hogy az ügyvéd elérhetőségét elkérem. Férjem esetleg felvehetné vele a kapcsolatot legalább érdeklődés szintjén (természetesen a konzultációs díjat állni fogja).

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:24:01

@aaeronika: köszi a bátorítást és viszont kívánom neked is (a hozzászólókat meg ismerem, mint a rossz pénzt)

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:25:45

@puhacica: @kisrumpf: jó látni titeket is lányok, mentek e valami napos helyre nyaralni?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.05.23. 20:30:33

@Bredpitt Monika: irj ram privatban, es megadom az ugyved elerhetoseget, ha gondolod (Los angelesi az illeto holgy)

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:30:46

@lapetiteparisinne: én benne vagyok, június végén találkozhatunk, ha gondolod......

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:36:36

@Zsuzsi65: ok, köszi, vasárnap jövök és válaszolok még azoknak, akiknek nem írtam (majd jól beszólok mindenkinek, aki kekeckedik, meg folytatom, amit elkezdtem írni @gabors: nak, üdv

@nyuszigonosz: igen, tudom, hogy egy nagy zavaros történet az egész, jó , hogy láttalak téged is.....üdv
jobb, ha megyek, szerintem van valami olyan beállítás, hogy ha valaki ennyi kommentet ír egymás után, akkor kidobja a rendszer, ez velem rendszeresen előfordul, szóval most kell szünetre mennem......

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:39:17

@Golf2: amúgy köszi a kis sztoridat, ilyeneket én is ismerek,

puhacica 2019.05.23. 20:40:13

@Bredpitt Monika: nem, sajnos nem futik ra a nyugati asztalok alatti keleti kutyaknak. :D
komolyra forditva a szot, "magasztosabb" celjaink vannak jelenleg. :)

Bredpitt Monika 2019.05.23. 20:43:18

@puhacica: házat vesztek? valami ilyesmi rémlik, erről beszéltetek itt pár hete talán.......ha nem vagyok indiszkrét

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2019.05.23. 21:02:29

@Bredpitt Monika: lassan vege a szabadsagnak s indulunk hazafele a "napos" Dolomitokból. De nagyon szep volt a sok havas csucs.

Platonica 2019.05.23. 21:30:54

@kisrumpf: @puhacica: Kele nekem is nagy kedvencem, a Gyeplo nelkul me'g a listamon van, most a Ballago idot hoztam el otthonrol (kisborondnyi egyeb konyvvel egyetemben:-)

Jan Kovalens 2019.05.23. 23:12:13

@Bredpitt Monika: "hasznos mondatok" jeligére:
Az amerikai vízumszerzés nehézségei nem homályosítják el a látásod és vonják el a figyelmed egy fontosabb kérdésről?
Nevezetesen: tényleg le AKARSZ te az USÁban telepedni? SZERETNÉL ott élni? Nem lennél még annál is jobban elveszve, mint Magyarországon?
Vagy akarsz adni még egy esélyt a férjeddel való kapcsolatotoknak?

A lányod már nem kislány, nincs feltétlenül napi szüksége a fizikai jelenlétedre. Vannak bentlakásos középiskolák, ahonnan 4-6 hetente egyszer mennek haza a gyerekek látogatóba.

Ha közelebb akarsz a lányodhoz lenni és/vagy el akarsz menni Magyarországról, kipróbálhatod magad valami NGO-nál / angoltanárként / egyszerű munkásként egy karibi szigeten / Mexikóban / Közép-Amerikában.

kék madár 2019.05.23. 23:35:55

@kardio1: rokonlátogatás esetén persze. Csak az nem, ha az ember ferje felesege, kiskoru gyereke ker ESTA-t, es az illeto Amerikaban elo amerikai. Arra beintenek. Mert csak.

gabors 2019.05.24. 00:58:45

@Bredpitt Monika: "az ujjlenyomatot leveszik, de már erre is volt eset, ahol kiderül, hogy nem tudják beazonosítani a határon" ez a technologia resze ha kcsit szarazabb az ujjad vag karcosabb mar az olvaso stb.... ezt is ismerem

"végül is nem vagyok csaló, soha nem csaltam és nem hazudozok a kérelmeken sem, az hogy ezt mennyire értékelik kiderült már a határon, " bocs de magad irtad hog tobbszor is megszegted a szabalyokat, OK nem hazudtal a kerelmeken ezt megadom neked ha mondod ami nyilvan egyben magyarazza is hogy miert utasijak el sorban magyarazat nelkul. ... amugy nezd me azt irtam hogy nagyon orulnek ha nem megis rosszul latnam az eselyedet es oszinten szurkolok hogy valami megoldast talaljatok ... mindharmatoknak ez lenne a legjobb es ha megvan a zoldkartya minnel hamarabb (amint a szabalyok engedik) csinald meg az allampolgarsagot mert akkor mar azon sem kell aggodnod ha netalan fidesz utan akar MO-on akarnal elni par evet .... (zoldkartyaval korulmenyesebb)

"először kivesznek a sorból, félreteszik az útleveled, aztán bekereülsz a külön szobába, ahol a többiek füle hallatára faggatnak ,de engem hátravittek egy olyan szobába, ahol egy külön számítógépen már miközben várakoztam elkezdték nézni a nagyon mozgalmas múltam..."

ezt ismerem velem is ez ment evekig (ugyan nem immigracios ugyem volt) amig nem lett az allampolgarsag mindig mindent elorol el kellett mondani ... (persze mindg papirok is keznel, raised seal on the court records etc)

blackhairlady 2019.05.24. 00:59:49

@Bredpitt Monika: Moni,orulok, hogy a lanyod maga dontott hova megy gimibe. Szerintem jot fog tenni neki, hogy az apukajaval lesz most hosszabb ideig. Te meg majd tul eled valahogy :D Raadasul ha megsem jon be akkor ugyanugy sajat maga dont mar arrol, hogy haza jon, nem hibaztathat senkit.
Aztan lehet, hogy idokozben meg neked is megjon a jo hir a zoldkartyarol :)

O1.G 2019.05.24. 12:23:08

@puhacica: házat vesztek...na pernye:))))))))) leányfalun.

puhacica 2019.05.24. 14:22:57

@O1.G: ott is. neked. ajandekba :D

FutureFry 2019.05.24. 16:56:44

@Platonica: @Arthamyr:
“Ha az irodalmat 'tudomanyos' szpontbol mericskeli vki, ott nincs mirol”
Tudvalevő, hogy az irodalmat egy olyan grafikonon kell kiértékelni, ahol a vízszintes tengelyen az alkotás tökéletességét, a függőlegesen pedig a téma fontosságát ábrázoljuk: az így kapott terület nagysága alapján lehet elmondani, hogy milyen jó az adott mű.
youtu.be/LjHORRHXtyI

Platonica 2019.05.24. 17:30:23

@FutureFry: :-DD
Nagy kedvenc! Pont par hete ajanlottam egy kliensemnek, h nezze meg!

Arthamyr 2019.05.24. 17:54:23

@FutureFry: Én ott "raktam le" ezt a beszélgetést, amikor @Platonica: ezeket leírta, ráadásul egy hozzászólásban...

"Nem vitatkozne'k. Ha az irodalmat 'tudomanyos' szpontbol mericskeli vki, ott nincs mirol;-)"

"Az meg hogy felhigult a kinalat, es elborit mindent a 'betu-tetu', nem a klasszikusok leertekelodeset jelzi, hanem a kozizleset szerintem."

A filmet amúgy szeretem. :)

Bredpitt Monika 2019.05.26. 17:40:01

@blackhairlady: na, már azt hittem nem foglak látni.......

reménykedem, hogy a nyáron az ügyemet illetően lesz valami változás, ha itt leszek még ősszel, lehet, hogy majd megkérlek téged és @Zsuzsi65: t, hogy telefonon néha beszéljetek vele, mint pótmamák, akik magyarul szólnak hozzá.....

itthon beiratkozunk a gimibe, sosem lehet tudni, de szerintem már nem fog ide visszajönni tanulni, majd kialakul minden, most már nem izgulok miatta, erős gyerek és most, hogy kamaszodik néha úgy érzem, jobban jár az apjával, ő szerintem jobban kezeli a kamaszkori bolondságokat, mint én.......folyt köv

Bredpitt Monika 2019.05.26. 17:50:34

@Shaktee: voltam szavazni, láttam egy jó pár poszttal ezelőtti beszélgetésben, hogy még mindig egy hajóban evezünk.....
örülnél a választásomnak...üdv

Shaktee 2019.05.26. 18:18:37

@Bredpitt Monika: de mit árul a hugi Bécsben? :)

gabors 2019.05.26. 19:59:30

@Bredpitt Monika: "voltam szavazni,"

ugy tunik eddig hogy nem csak te de joval tobben mentek el mint legutobb kivancsi leszek mi lesz az eredmeny novekedett-e vagy nem a fidesz tamogatottsaga .(illetve hogy hanyan voltak hajlandoak elmenni es azok kikre szavaztak)

nekem sajnos nem jott ossze lasd tegnapi blogposzt

Bredpitt Monika 2019.05.26. 21:35:29

@gabors: mindjárt nézem a tv ben, hogy állunk........sajnálom, hogy nem tudtál szavazni...

majd még írok a zöld kártyával kapcsolatban, csak megint elment a hétvége

kardio1 2019.05.26. 23:12:21

@Bredpitt Monika: te is a félnótás pártjára szavaztál ? :(

Bredpitt Monika 2019.06.10. 15:19:18

@FresssPrinssz: @Golf2: @tsabus UAE: @ChristineK: @lapetiteparisinne: @_Luthien_: @nyuszigonosz: @Hari Seldon 2: @London2009: @Catgirl: @Shaktee: @sZulamith: @takarék-láng: @Arthamyr: @FutureFry: @gabors: @Csodabogár: @Wilhelmus80: @kardio1: @Shenella: @Zsuzsi65: @TX7AW: @trabant: @Shanarey: @aaeronika: @somlobodog: @FILTOL: @bontottcsirke: @Platonica: @Eugene Horse: @kék madár: @Dikusz: @M. Péter: @kisrumpf: @Occam beretvája: @puhacica: @Jan Kovalens: @blackhairlady: @O1.G:

Köszönöm a hozzászólásokat. Nagyon hasznosnak találom a határátkelő blogot. Nekem sok mondat segített a négy és fél év alatt, amióta itt elkezdtem írni és hozzászólni. Illetve a cikkek is segítenek, pl abban hol lehetne még élni.

Eme poszt alatt a leghasznosabb most Zsuzsi segítsége volt. Férjem már fel is vette vele a kapcsolatot. Érdekesnek találtam, hogy nem voltak kíváncsiak a törénetre. Egy két személyes adat kellett és azt mondták, hogy így is rá tudnak nézni hogy áll az ügyünk.

Ügyvédnél egyszer jártunk New Jerseyben, de amikor kijöttünk az irodájából, férjemmel egymásra néztünk és szinte egyszerre mondtuk ki: nem kell ügyvéd.
100 dollárt kért egy fél óráért, ennek ellenére 10 perc alatt elhadarta amit akart, kérdezni nem tudtunk szinte semmit, kitessékelt minket az ajtón és a 10 percért is elkérte a 100 dolcsit.
Köszönjük Zsuzsi a referenciát.

Ez egy emberi történet. Minden család élete más. A mi házasságunk szerintem tönkrement volna, ha ott maradunk. Köszönöm az ötletet az NGO val kapcsolatban, nekem is megfordult a fejemben, hogy el kellene menni valahová önkéntesnek. Mondjuk Dél Amerika is elég messze van. Férjem amierikai nagynénje és nagybátyja nyugdíjas éveiket Equadorban tölti. Őket is meg fogom keresni, hátha lesz valami ötletük.

Annak, aki azt írta, hogy nem fogsz hiányozni nekünk: a nekünk gondolom azok tábora, akik támogatják ezt a kormányt. Több embert ismertem meg az elmúlt pár évben, akiről tudom, hogy Fidesz szavazó. Nagyon jó szakemberek és szerintem ők bánják, hogy megint elmegy egy ember, aki szereti a gyerekeket, és akire szüksége lennek ennek az országnak. A gyerekek is bánni fogják (és ezért nincs jó érzésem, mert itt hagyom őket). Nem tudom hány éves vagy, de lehet, hogy én, mint aktív korú honfitársad, aki dolgozik itthon és nem lébecol, szükséged lenne rám, hogy megkapd a nyugdíjad.....folytatom

Bredpitt Monika 2019.06.10. 15:22:10

@gabors: Neked még írni akartam valamit:

2004 ben még lehetett más országból kérvényezni zöld kártyát, Budapesten intéztük az egészet. Már majdnem megvoltunk vele kb három hónapot ígértek, de mivel én éltem Kanadában több, mint egy évet, onnan erkölcsi bizonyítvány kellett, amin ültek egy kicsit.

Közben én akkor már terhes voltam és ha megvártam volna az erkölcsi bizonyítványt, akkor lehet, hogy kifutok az időből és a légitársaság nem enged fel a gépre, hiszen hét hónapos terhesen már nem lehet repülni. Akkor úgy döntöttünk, hogy inkább szülessen a gyerek az USA-ban és most már nagyon örülök, hogy így történt, látva mi történik Amerikában.

Én ezt az egész zöld kártya történetet úgy fogom fel , ahogy a kínai paraszt az életét. Mindennek oka van. A lényeg, hogy a gyerekemnek van lehetősége egy másik életre.

Bredpitt Monika 2019.06.10. 15:35:16

@kardio1: a félnótásék 4 mandátumot szereztek és bizony a fidesz meg volt lepődve, nem voltak boldogok aznap, nem lett meg a kétharmad,
egyébként a fülkében én is megtorpantam egy pillanatra, de a lélektani trükk bevált, a feleséget tolták előtérbe és a félnótás a háttérben maradt, hosszú történet ez, hogy jutottam ide, hogy rájuk szavazzak......

de egy dolog lényeges, amikor Dobrev Klára nyilatkozott, arra egyből reagált Orbán, nem fikázta le őket, mert ők nagyon is jól tudják, hogy az egyetlen igazi vetélytárs még mindig a Gyurcsány, és nekem mint szavazónak az Európai Egyesült Államok ötlete nem ördögtől való,

te is egy másik országban élsz, ahol befogadtak...

van egy két képlet, ami nálam nem változik, pl:

nemzetállam=képmutatás, zsákutca

a szellem kiszabadult a palackból, nem lehet visszagyömöszölni, akik ezt nem tudják elfogadni, azok rossz úton járnak.....

Bredpitt Monika 2019.06.10. 15:48:04

@Golf2: látom mennyi becsületes ember van itt, ezen az oldalon (akik persze a világért nem csinálnának ilyesmit). Ez az egyik hülyesége szerintem AMerikának, hogy nem állítanak ki munkavállalói vízumot olyan embereknek, akik háztartási munkát végeznének pl dadus, idősgondozó. Kicsit vissza lehetne fogni az illegális munkát.

Én láttam egyébként ilyet is a követségen: három férfi megjelent , hogy valami szalagmunkára mennének, ha jól emlékszem autógyárba. Az egyik elkésett, ő utánam jött, tehát már nem láttam mi történt vele. Nagyon egyszerű emberek voltak, ami az egyik veszte is lett, mert nem tudta értelmesen elmagyarázni mit csinált pontosan az USA ban, amikor dolgozott...

A két emberből , akik előttem sorra kerültek, az első nem kapta meg a munkavállalási engedélyt, fordítottak nekik,de ez az ember egyszerűen nem tudott válaszolni a kérdésekre értelmesen, a második megkapta, aki aztán, ahogy sétált ki az épületből odaszólt annak a fiúnak, aki utánam jött, hogy mit kell mondani...

Ha jól értettem őket, már dolgoztak valahol , ha jól emlékszem Alabamát mondtak, és szerettek volna visszakerülni...de a lényeg, az volt, hogy tudják bizonyítani értenek ahhoz, amit csinálni kell.

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:05:02

@_Luthien_: igen , jól érted, én most maradok, amíg a papírok el nem intéződnek, illetve majd meglátjuk, köszönöm, hogy elolvastad a cikket

kardio1 2019.06.10. 17:21:45

@Bredpitt Monika: Nem Gyurcsány az igazi ellenfél. Ő, amilyen hülye, akarva vagy akaratlan, de a Fidesz kezére játszik.
És nincs igazad, mert a nemzeteké a jövő Európában. Amelyik ország elhiszi, hogy nem így van, azt átverik.
Engem is azért fogadtak be, mert be akartam illeszkedni.

Bredpitt Monika 2019.06.10. 17:44:28

@kardio1: milyen nemzeteké, a magyaré, aki Franciaországban él?

kardio1 2019.06.10. 18:03:41

@Bredpitt Monika: akkor fogadnak be, ha látják rajtad, hogy lépéseket teszel a franciává válás felé.

Dikusz 2019.06.10. 18:35:11

@kardio1: Be kell valljam, tetszik vagy sem (mármint nekem), de az első mondatoddal tökéletesen egyet kell értenem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása