oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. május 19. 06:30,  A gyerekeinket mérgezzük 57 komment

2019. május 19. 06:30 Határátkelő

A gyerekeinket mérgezzük

Nagy kérdés számomra is, hogy vajon mostanában több az allergiás, beteg(eskedő) gyerek, vagy egyszerűen csak jobban odafigyelünk a jelekre és hatékonyabb a szűrés? Nem csak Magyarországon, Norvégiában is gondot jelent az alacsony születésszám, végül beszélgethetünk arról is, mit tehetünk baby blues ellen.

klimavaltozas.jpg

Miért nem volt a mi gyerekkorunkban minden második gyerek allergiás, ekcémás, laktóz- vagy gluténérzékeny? A kérdés mostanában egyre gyakrabban merül fel… például a Végtelen… talán blogon.

„Akkoriban egészségesebbek voltunk? Vagy csak nem volt elég jó a szűrés?

De én még ma sem vagyok allergiás, én még ma sem vagyok laktóz- vagy gluténérzékeny… 

Mit gondoljak? Mi változtunk, vagy a világ? 

Ma elvesztettem a türelmem. A Greenpeace-nél dolgoztam éveken át, tudom, hogy mi minden vegyszert nyelünk le, kenünk magunkra, adunk a gyerekeinknek! 

Nem csak arról van szó, hogy feleannyi állat lesz, mire ők felnőnek és nem csak arról van szó, hogy olvadnak a jégsarkok és kihalnak a jegesmedvék. Nem csak arról van szó, hogy nem lesz orángután Indonéziában! Nem! 

Arról van szó, hogy ma, itt, Magyarországon a gyerekeinket mérgezzük! Mérgezzük a bébi naptejekkel, a tusfürdőkkel, a popsikrémekkel. Hány és hány gyerek kencéről derült ki, hogy mérgező, rákot okozó anyagokat tartalmaz? Mint mindaz, amit mi magunkra kenünk? 

A mi tusfürdőnk és naptejünk és arckrémünk és takarítószerünk és kullancsirtónk és rovarirtónk és légfrissítőnk és folyékony szappanunk és izzadásgátlónk? 

Ezek némelyike csak a mi életünket rövidíti meg (hiszen mi kenjük izzadágátlóval magunkat és habfürdőzünk-tusfürdőzünk-testápolózunk-kenceficézünk), de sok a gyerekeinkét is. (...) 

Az anyák sírnak, hogy a gyerekeik mindenre allergiásak? Mi a megoldás? Elkülönítve tartani a gyereket a természettől, az állatoktól, a világtól? NEM!

Abbahagyni ezt a végtelen vegyszerezést! Ezt a folyamatos önpusztítást! (...) 

LEGYÜNK TUDATOSAK VÉGRE és olvassunk utána annak, mit használunk a vécénk tisztítására, és mosószernek, és fogkrémnek, samponnak és naptejnek a gyerekünknek! 

Mert valahogy képesek vagyunk a legdrágább gyerekruhát, babakocsit megvenni a kicsinek és közben nem belegondolni, hogy az összes popsitörlő közül a víz a legjobb?! MIÉRT? 

Vegyük észre, hogy folyamatosan mérgezzük a gyerekeinket! És nem csak azokkal, amiket rájuk kenünk, hanem amikkel etetjük őket! Nehezen találni biozöldségeket és tartósító- és színezékmentes ételeket. 

Persze lehet, és ebben kifejezetten szerencsések vagyunk itt, Európában. Meg tudjuk tenni. Meg tudjuk tenni, hogy idényzöldséget együnk, csak biót, kistermelőtől, biztos forrásból. 

Meg tudjuk tenni, hogy elutasítjuk a mesterséges színezőt, a szörpöt, a csipszet, a kólát - a biozöldséget kérjük és a ketrecmentes, szabad csirke tojását, és nem eszünk bizonytalan eredetű, bizonytalan összetételű ételt, olyat, ahol listázva van egy csomó E-betűs és vegyi nyelveken megadott dolgok, mert az tuti nem jó. 

Meg tudjuk tenni, hogy gabonatejet iszunk mi is és a gyerekeink is, és ezzel elkerüljük nem csak a laktózérzékenységet, de ezernyi más bajt is. És figyelünk arra is, hogy az élelmiszereinket ne hozzák messziről (az ökolábnyoma miatt) és ne legyen génmódosított és mesterséges és lehetőleg ne legyen csomagolt, mert a műanyagainkkal kiirtjuk a világ állatait… És a végén mégis, mi marad a mi beteg, allergiás kis porontyainknak?!” 

A teljes posztot itt találjátok.

Mi van akkor, ha kihalunk? 

Az alacsony születésszám nem csak Magyarországon okoz problémát, hanem például Norvégiában is – írja Tamás.

varandos_no_foto_pixabay_com_greyerbaby_1.jpg(Fotó: pixabay.com/greyerbaby) 

„Itt sem születik elég gyerek, 2017-ben 1,62 volt csak a születési ráta. 50 éve 80%-a az első gyerekeknek 25 év alatti anyától voltak. Most ez csak 20%. Vicc, de valamely kutatás szerint a 2009 utáni gazdasági instabilitás miatt is. Norvégiáról beszélünk, érdekes... 

Érdekes, hogy a háború utáni egyre jobb és jobb iskolázottság okán is egyre kevesebb lett a gyerek (ez ugye mondhatjuk, hogy a nyugati világ trendje), de már a bevándorlóknál is megfigyelhető ez a jelenség, így már a bevándorlók magasabb szülési hajlandóságára sem támaszkodhatnak. 

Bizonyos vélemények nagyobb pénzügyi támogatást kívánnak, mások szerint ezt nem lehet biztosan követni oda megy-e ahova kell, inkább legyen ingyenes az óvoda, mert itt nem ingyenes. 

Egy a lényeg szerintem, egyre több nyugati ember szabadabban akar élni, nem biztos, hogy ebbe már három gyerek belefér. Én osztom. És mi van akkor, ha kihalunk?

Vajon jó lenne-e a földnek, ha több norvég lenne? Ugyanis valamely kutatás szerint ha mindenki norvégként élne a földön, már áprilisra elfogynának a földi javak. Vagyis a norvégok nagyon felélik és kihasználják a földet. Ugye itt kevés a termőföld stb... 

Másik kutatás szerint a kevesebb gyerek jobban csökkentené a klímakatasztrófát mint az autók kordában tartásának eredményei. 

Persze jönnek az érvek, hogy nem lesz nyugdíj, stb., mert a kormány ezért nem akarja megemelni az olajból beszedett összeg százalékos felhasználását. 

Most 4% a 80 év felettiek aránya, 2060-ra ez 10% fölé fog menni. És még egyéb érvek, hogy több idős, több gondozási ráfordítást igényel stb... (...) 

Óvoda. Kétéves kissrác. Teljesen elterjedt, hogy télen is kint alszanak a gyerkőcök a saját babakocsijukban. Sajnos ebben az esetben ez tragédiával végződött. 

A pici kiesett a kocsiból de a nyakánál fennakadt és megfulladt. A szomszéd vette csak észre. Ugye senki nem vigyáz rájuk ilyenkor (tudom, dolgoztam óvodában), csak néha rájuk pislantanak, ki kelt már fel. Talán ezzel történik változás ezen a téren.” 

A teljes posztot sok érdekes hírrel itt olvashatjátok.

Baby blues ellen 

Kisbabával otthon lenni egyrészt csodás, másrészt magányos is lehet, pláne, ha valaki olyan nyughatatlan, mint Zsófi, akinek jelenleg az emberek napi szintű társasága hiányzik a legjobban, illetve az, hogy tartozzon valahová.

anya_baba_foto_pixabay_com_mermyhh.jpg(Fotó: pixabay.com/mermyhh)

„Nantes-ban a nyelviskola volt az, ami megadta nekem az autonómia érzését, illetve az angol nyelven beszélő nantes-i szülők és gyerekek találkozóira jártam el rendszeresen, ahol szert tettem pár igazi barátnőre is. 

Amikor kiderült Franciaországban, hogy terhes vagyok tudtam, hogy valami hasonló csoportot kell majd keresnem Budapesten is, pár dologgal azonban nem számoltam. 

Budapest óriási Nantes-hoz képest, ezért hiába találok egy jó programot vagy közösségi helyet egy kerületben, ha az tőlünk messze van, akkor nem indulok neki, és ezzel mások is így vannak. 

Ezért például hiába találtam egy szimpi anyukát Facebook-on, akivel már váltottam pár szót és szívesen összefutnék vele, hiába hívtam több találkozó helyre, egyik sincs hozzá közel, ezért nem jön el. A környéken, ahol lakik, viszont nincs semmilyen csoport, ahol angolul beszélnek, ő pedig nem beszél magyarul. Nehéz ügy.

Az expat közösség sokkal nagyobb, mint Nantes-ban, és több csoportban koncentrálódik, amelyek viszont nem fedik teljesen egymást. 

E két dolog miatt sokkal nehezebb ugyanazokkal az emberekkel rendszeresen összefutni, és az embereknek sokkal nagyobb erőfeszítést kell tenniük ahhoz, hogy kimozduljanak.

Mindenki inkább csak a saját környékén vagy tömegközlekedéssel jól és gyorsan megközelíthető helyekre szeret járni, ami teljesen érthető. 

Az óvodaváltás a nagycsoportos évben nem valami praktikus a társas kapcsolatok szempontjából. Egy, már összeszokott csoportba érkezik az ember, ahol már megvan, hogy ki kivel játszik és a szülők közti barátságok is kialakultak már. 

A játszótéren néha elbeszélgetek egy-két anyukával, de ez is inkább Félix varázsának köszönhető, viszont kétlem, hogy bármikor is össze fogunk járni tekintettel arra, hogy már csak egy bő hónap van vissza az oviból. No nem baj, szeptembertől kezdődik az iskola, új gyerekekkel és új, potenciális szülő-barátokkal. (...) 

Szerettem volna én is – Liz barátnőmhöz hasonlóan, aki Nantes-ban szervezi a találkozókat – egy kis csapatot összehozni és mivel Budapest elég nagy, gondoltam hátha lesz még érdeklődő és hátha egy új helyszín új embereket is vonz. 

A Simaliba játszóház egyszer csak megkeresett, hogy nem folytatnám-e azt a nemzetközi beszélgetős találkozót, amelyet egy másik anyuka indított el minden második kedden, de sajnos nem tudta folytatni. 

Eddig három alkalmon vagyok túl és annak ellenére, hogy a látogatottság nem rúg magasra, én mindig remekül érzem magam! Inkább beszélgetek egy jót egy-két anyukával, mint feszengek két órán át öttel! Minden alkalommal sütök egy adag pogácsát, ami nagy sikert szokott aratni a kávé és a tea mellett.” 

A teljes posztért ide kattintsatok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Norvégia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1214834168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.05.19. 08:30:59

Ámen, sok szerencsét hozzám.....

A chinki-ik és a pakik majd megoldják :-)

No komment......

Hari Seldon 2 2019.05.19. 08:32:23

Hát a norvég érték még mindig 0,2 ponttal magasabb mint a "családbarát" magyar.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.05.19. 08:33:19

Sok mindenben igaza van az allergiáról és környezetvédelemről posztolónak, viszont azt is tudni kell, hogy valójában nincs annyi allergiás/laktózérzékeny/gluténérzékeny gyerek, mert a többségüket a szülei nem viszik orvoshoz, hanem inkább nyáron egy melegkiütés után a legutóbb fogyasztott étel allergiáját diagnosztizálja anyuka vagy két hasmenés után laktózérzékenységet állapít meg, stb.

Hari Seldon 2 2019.05.19. 08:46:21

Fromázs meg, szerintem nagyon súlyosan táraságfüggő, már ezt éreztem ki a franciaországi posztjaiban is. Ott is az elején mindenre rácsodálkozott, aztán meg meglepődött, hogy "jé, a felnőtt embereknek már van egy kialakult baráti körük, és én már nem férek bele..."

Hari Seldon 2 2019.05.19. 08:49:49

@Online Távmunkás:
Igen ez a másik faktor. Most "divat" (hülye kifejezés) lett az allergia.
- Másrészt az is igaz, hogy régebben nem volt ez a téma felkapva a médiában, és az emberek nem is foglalkoztak vele.
Sokan évtizedeket leéltek, azzal, hogy "mindig áprilisban fázom meg, aztán elmúlik..."

2019.05.19. 08:51:16

@Hari Seldon 2:

Ti is azon a környéken laktok, nem?

Mme Seldon 2019.05.19. 08:58:44

Emelkedik az allergiások száma valóban, de sok az öndiagnosztizált allergia is.
A pollenallergiások (akiknek szénanáthájuk, szemgyulladásuk vagy asztmájuk van) száma növekedést mutat, amit a környezetszennyezéssel hoznak összefüggésbe : a dízel-és egyéb részecskékre rátapadnak a pollenek és így nagyobb az allergizáló hatásuk.
Az ételallergiások száma is növekszik, ami részben a különböző biotechnológiai eljárásoknak, részben a megváltozott táplálkozási szokásoknak tudható be.
Egyébként a bio-élelmiszerekben magasabb az egyik raktározási fehérje szintje, ezáltal nagyobb eséllyel okozhat allergiát !

Hari Seldon 2 2019.05.19. 09:02:58

@FunnyHairyFanny:
... ha a 700 km a környék, akkor igen

2019.05.19. 09:21:47

@Hari Seldon 2:

Akkor elnézést, úgy emlékeztem, hogy azon a környéken laktok/laktatok :-)

2019.05.19. 09:27:51

@Mme Seldon:

Drága doktornő, annak nem tudható be, hogy a mai fiatalság túl sok időt tölt a tv/videojáték/okostelefon stb. társaságában és sokkal kevesebbet foglalkoznak a mozgással, meghogy könnyebb a mekibol/burger kingbol/KFCbol rendelni és a tv előtt csemegézni ezekből a shitfoodokbol?
Szerény véleményem szerint ez is közre játszik a sok elhízott/allergiás gyerekek rohamos növekedésében.

Buchhalter 2019.05.19. 10:12:28

@FunnyHairyFanny: frapánsan összefoglaltad az okokat. Én még anyit,hogy már unom a szaporodj ,mert kihalsz. de amikor azt látom,olvasom ,hogy egyre kevesebb állat van és némelyik már a kihalás szélén van,minek is? Valahol olvastam,hogy a Föld igazából 2-3 milliárd embert képes eltartani.Ma vagyunk 7 milliárdan? Zsúfolt nagyvárosok életképtelen embertömegekkel. A többség számítógép - TV - okostelefon combojában éli a mindennapjait. Sokan semmilyen sportot nem űznek és a legnagyobb kikapcsolódás az a részükről ha elmennek a haverookal egy agyon reklámozott amerikai fimre és ott is jó "egészséges" kukoricával és colával tömik magukat.

Shenella 2019.05.19. 10:14:53

@Mme Seldon: amugy az sem megoldas, ha az esetleges allergiasokat teljesen eltiltjuk a kivalto eteltol/kornyezettol, es direkt mindig massal valtjuk ki. Ez max csak olyan esetekben lenne indokolt, ahol az illeto rohamot kap, vagy nagyon rosszul lenne.

midnight coder 2019.05.19. 10:51:21

A megfejtés szerintem sokkal egyszerûbb. Az evolúció mûködik. Méghozzá úgy, hogy a gének variálódnak - egyrészt a szülők génjeinek keveredése folytán, másrészt mutációkkal. Az evolúció másik fele pedig, hogy a nem megfelelő génkombinációkkal születő egyedek kiszelektálódnak mielőtt tovább szaporodhatnának.

Na most, egy random természeti népnél, de itt Európában is még úgy 300 évvel ezelõtt, egy átlag családban született úgy 10-15 gyerek, amiből megérte a felnőttkort olyan 3-4, ezek létszámát viszont tovább csökkentették a háborúk, éhezés, stb. De akinél nem mûködött tökéletesen az irmmunrendszer, az ide már el sem jutott.

Aztán jött az orvostudomány, a civilizáció, és mi nulla közelébe vittük a gyermekhalandóságot, ergo kikapcsoltuk a szelekciót. De ettõl a gének tovább variálódnak, az életképtelen kombinációk továbbra is ugyanúgy keletkeznek, csak immár nem szelektálódnak ki, hanem tovább szaporodnak, és még életképtelenebb kombinációk jönnek létre. Ez bizony generációról generációra csak szarabb lesz, amíg eljutunk oda, hogy az átlagos gyerek nem marad majd életben orvosi segítség nélkül.

midnight coder 2019.05.19. 10:51:24

@FunnyHairyFanny: Attól hogy szaladgálsz nem leszel kevésbé allergiás. Manapság megpróbálnak mindent életmódra/táplálkozásra levezetni - egyrészt ez önmagában is egy nagyon profitábilis iparág, másrészt a betegségiparnak is jól jön ha nem kell nagyon eredményeket produkálni, mert rá lehet mutatni a polgárra hogy nem azért döglesz meg rákban mert a kutatásba beleölt milliárdok ellenére sem tudjuk gyógyítani, hanem azért mert nem futkároztál eleget.

Buchhalter 2019.05.19. 11:03:48

@midnight coder: enyhén szólva is náci elmélet levezetésed van: Különben te magad tökéletes embernek találod?

Platonica 2019.05.19. 11:50:24

@midnight coder: a 'betegsegiparnak' pont nem celja, hogy a polgarra mutogasson, meg futkarozasra biztasson, sokkal inkabb, hogy mindenre hozza a 'csodamegoldast'. Amirol majd x ido (es sok profit) utan persze kiderul, hogy ha az nem is, akkor majd a legujabb csodamegoldas fog segiteni. Es igy tovabb...

midnight coder 2019.05.19. 11:56:37

@Buchhalter: Az evolúció alapvetõen egy náci dolog. Amúgy nem, én is allergiás vagyok, plusz egy rakás más baj. A középkorban tuti nem maradtam volna meg. Ettõl függetlenül, az emberiségnek kb. három útja van: 1. Az elkorcsosulás, amikor minden generáció egyre inkább függ az orvosi beavatkozásoktól, jó eséllyel egy életen át. 2. Taigetosz, amit az elmúlt 2-300 évig gyakorolt. 3. Saját kezébe veszi az evolúcióját, akár a genetikai hibák utólagos javításával még magzati korban, akár az ismert hibás génkombinációk még magzati korban történõ felismerésével (ez tudtommal ma már részben mûködik is). De azzal, hogy napi három kört futsz a ház körül nem fogod megoldani a problémát.

Csodabogár 2019.05.19. 12:04:16

@Hari Seldon 2: Nem emlékszem a társaságomban, iskolában sem allergiás gyerekre. Én állítólag pici koromban allergiás voltam az eperre, de nem emlékszem rá, elmult.
Az biztos, hogy nem kenegettek semmi féle csodaszerrel. Tisztogatni vízzel és szappannal tisztogattak, nem csak engem, hanem a közlemben felnőtt nálam 7 illetve 10 évvel fiatalabb gyerekeket i. Viszont kint játszottunk a játszótéren. A homokozóba biztos bement a kutya meg a macska is, senkit se izgatott. Egy napi kint hancurozás után, jó koszosak voltunk, de a fördőviz lemosta.
Náthásak rendszerint ősszel és télen voltunk. Be voltunk oltva ami ellen lehetett. Akkor még én kanyaros és mumszos voltam, a fiatalabbak csak bárányhimlősök és sajnos mindannyian voltunk szamárköhögösök is. Nekem arról van a legrosszabb emlékem. Antibiotika persze még nem volt, a 40-es évekről beszélek.
Szóval nem voltunk vattába csomagolva óvva-védve és telefon pórázon tartva. Nálunk mindig fűtve volt a szoba, kint alvásról szó sem volt, de a norvégeknél ez így szokás. A felnőttek is nyitott ablaknál alszanak, komoly minuszokban is.
Hogy mi volt a jobb, azt nem tudnám megmondani. Egy biztos korábban önállóságra voltunk szoktatva. Engem konkrétan 3 napig kisért anyám az iskolába, aztán egyedül jártam. Hugoknál se volt ez másként.

2019.05.19. 13:02:05

@midnight coder:

Igazad van, tényleg nem........ vagy még sem :-)

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.05.19. 13:35:23

@midnight coder: na pont ez ellen tesz áldott emlékű miniszterelnökünk. Világnemzetet épít, amihez erős magyarokra van szükség. Nem véletlen záratott be múlt hétvégén is négyből három sürgősségi ellátást a budapesti kórházakban. A demográfiai problémák megoldása után az erős immunrendszer kiépítését tekinti Nemzeti, Honvédő Feladatának.
Nem hagyja cserben a nyáját: ha egészségügyi ellátás nincs is, a templomok garantáltan nyitva lesznek vasárnaponként, lehet menni imádkozni appendicitis esetén.
"Orbán Viktor énnékem őriző pásztorom."

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.05.19. 13:35:30

@Csodabogár:
A hosszú élet titka: Pista bácsi 90 éves és hároméves kora naponta elszív két doboz mezítlábas Kossuthot.

"Fiamból idegbeteg lett, nem bírta a váltásokat,
és elnézem az unokámat, látom, hogy gyönge alak,
hogy lesznek ezek túlélők? Valami itt korcsosul.
Kérdezném, hogy száz év múlva ki tud majd itt magyarul?"

midnight coder 2019.05.19. 15:15:55

@Platonica: Egy fenét. Ha egy valós problémával bemész egy doktorbácsihoz, kb. ugyanazt fogja neked produkálni mint 50 éve. Jönnek mindenféle hírek a különbözõ csodálatos kutatási eredményekrõl egér hátán növesztett fülektõl a világító kecskebékáig, de ha bemész a doktor bácsihoz, akkor kb. azt kapod mint 50 éve, max. egy-két dolog finomodott egy picit. Csodamegoldásokat max. az életmódipar terén láthatsz (N+1. csodadíéta, csodaedzésmódszer / eszköz).

Platonica 2019.05.19. 15:57:43

@midnight coder: Ah, ez mekkora BS... mar bocsanat.
Csak a (tagabb) csaladomban 4 ember van, akik tobb mint valoszinu, 50 evvel ezelott nem eltek volna tul az egeszsegugyi problemajukat, vagy messze nem tudnanak olyan teljes eletet elni, mint most. (Fogalmam sincs osszessegeben mennyirol beszelhetunk.)
Ha meg egyszeru hetkoznapi megfazasrol, tyukszemrol, puffadasrol irsz, amivel pl az otthoni reklamok televannak es megvaltast igernek, ezekkel 50 eve is felesleges volt orvoshoz menni, gyogyszereket szedni ra, meg most is. En az effele tulkapasokrol irtam 'betegsegipar' cimszo alatt.

gabors 2019.05.19. 16:10:37

@midnight coder: " Ez bizony generációról generációra csak szarabb lesz, amíg eljutunk oda, hogy az átlagos gyerek nem marad majd életben orvosi segítség nélkül."

Nem tudom de az antibiotikumokat hamarabb legyozik a bacik hala az evolucionak (ami persze nincs is) .... es mar 20-30 even belul foleg a szegenyebb vilagban ismet lesznek millios 10 millios halalozasokkal jaro jarvanyok es csak a nagyon elit elszigetelodni kepes csoportok maradnak meg es ujra kezdodik amirol irtal ...

most eppen millios nagysagrendben pusztulnak a disznok kinaban es a szomszedos orszagokban lassan az emberekre is sor kerul eloszor valszeg arrafele es az 1 billio kinaibol marad par 10 millio ami nem is lesz annyira rossz ... afrika detto

Csodabogár 2019.05.19. 16:36:15

@Buchhalter: Nem akarlak kiábrándítani, de nem csak én, hanem sok kortársam se űzött soha semmi féle sportot, hacsak nem a nyári Balatont és az időnkénti Római parti evezést nem vesszük annak. Ettől még remekül elvagyunk már sok évtizede. Igaz minket nem autóval hordtak ovodába és iskolába, néhány villamos megállóra nemigen szálltunk fel a járműre, mert nem volt rá pénzünk. Nem akarnék tanácsot adni, de ha kicsi kortól a szülők normális életre szoktatnák a gyerekeiket, önállóan elmenni játszani, iskolába stb. akkor talán kevesebb probléma lenne.

Csodabogár 2019.05.19. 16:47:39

@midnight coder: Azért van fejlődés, még ha a náthát és a rákot nem is tudják még gyógyitani. Sőt vannak bizonyos fajta rákos betegségek amit ma már tudnak, erre számtalan személyes példám van. Mint arra is sajnos ahol nem volt siker.
Viszont ma már remek védőoltások vannak a gyerekeknek. Ma már azt a néhány undok és részben veszélyes gyermekbetegséget, amit én még megéltem egy gyerek se kapja meg, ha csak valami szektások be nem beszélik a szülőknek, hogy árt az oltás. Másik remek példa a szemen kialakuló zöld és szürke hályog. Elkorcsosult példány vagyok mindettő van illetve volt nekem. Szürkét 14 perc alatt megoperálták, a zöldre pedig napi egy csöpp csodaszerrel elvagyok. 50 éve simán megvakultam volna mindkettőtől. Azt, hogy járni tudok, a mű térdemnek köszönhetem. Szóval annyira nem becsülném le az elmult 50-60 év orvostuományát.

Shanarey 2019.05.19. 17:43:56

Ebben a témában, az antibakteriális szappan a kedvencem,, amely azt a bacit is lemosta a bőrről, amely hasznos.

Mme Seldon 2019.05.19. 19:22:09

@Csodabogár:
valóban nagyon sokat fejlődött az orvostudomány az elmúlt 100 évben: pl. inzulin, antibiotikumok, oltások, motoros szívműtét, szervtranszplantációk, gyerekkori leukémia 85-90%-os teljes gyógyulása.
Ha a 100 éve és most várható élettartamot vagy a csecsemőhalandóságot összehasonlítjuk, abból is látható a fejlődés.
Természetesen vannak problémák az allergiás betegségek terjedésétől a baktériumrezisztencián át a tumoros betegségekig. Fejlett országokban is kezdenek visszatérni az oltásokkal megelőzhető gyerekbetegségek (kanyaró járványok van az USA több városában és pl Franciaországban is, főképp az oltásellenesség térhódításának következményeként.

midnight coder 2019.05.19. 20:05:47

@Csodabogár: Na ja. Csak azzal, hogy minden gyereket megmentenek azt teszik lehetővé, hogy a hibás génekkel születő gyerekek továbbadhatják ezeket, és így generációról generációra egyre betegesebb gyerekek születnek majd. Több lesz az allergia és más vele született bubó.

midnight coder 2019.05.19. 20:05:52

@Csodabogár: Amennyire én tudom, a szürkahályogot már talán már az ókorban is mûtötték, persze nyilván nem ilyen megbízhatósággal. Inzulin is volt már 50 éve is, antibiotikum dettó, volt röntgen, fájdalomcsillapítás. Viszont gyerekként nem is hallottam allergiáról, az olyan dolgok mint Pl. diszlexia, magatartászavar, stb. akkoriban ismeretlenek voltak, ma pedig már minden osztályba kerül belõlük egy-kettõ.

gabors 2019.05.19. 21:25:09

@Csodabogár: "Szóval annyira nem becsülném le az elmult 50-60 év orvostuományát."

DE EZ csak azoknak a szerencseseknek adodik mint neked mert pont jokor mentel mashova es pont jokor mentel megint vissza csak 5-10 eve barmelyik oldalon es azt sem tudnak hogy olyan is van hogy mu terd nemhogy beled tegyek ... kb 7.8 milliard embernek most eppen semmi olyan meg kozelebe sem jutott amirol beszltel mu terd/ halyog operacio stb ...

antiboitikumok es oltasok sokat segitettek marmint abban hogy a fold rendesen tulnepesedjen most meg ott van az ENSZ is ami haborukat nyom el igy sem eggyelodik a vilag szoval lehet pont jo hogy van globalis felmelegedes igy nem lesz eleg hely sem elni sem kajat termelni pont itt az ido nemhogy tizedelesre hanem inkabb 90-edesre vagni a mai emberiseget ... :-))

nem csak neked irtam hanem akik ebbe a folyamba voltak :-))

postabagoj 2019.05.19. 22:03:11

Allergia egyik kiváltó oka a légkondicionálás. Mert ugye ott egy szürt levegő vesz körül. Nincs semmi ami ellen védekeznie kellene az immunrendszernek. Aztán kint a szabadban nem tud a szervezet megbirkózni a hirtelen sokk hatással.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.05.19. 22:03:17

@gabors: miért, a hetvenes- nyolcvanas évek Magyarországán ismeretlen volt mondjuk a csípőprotézis? Szerintem pont az egészségügy terén volt a legkisebb a szocialista országok lemaradása.
(Na persze nem az USAhoz képest, ahol medián jövedelmű Average Joe és a nála is szegényebb másik soktizmillio cimborája ma is százszor ROSSZABB ellátáshoz jut, mint magyar barátja, Átlag Józsi.)

gabors 2019.05.19. 22:59:57

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: "miért, a hetvenes- nyolcvanas évek Magyarországán ismeretlen volt mondjuk a csípőprotézis? "

nem tudom SOT fogalmam sincs ... szerintem ismeretlen volt... foleg azert mert ez kb ismeretlen volt meg a nyugati vilagban is foleg azert mert az elso masok altal is sikeresnek elfogadott terdproteziszst 1974-ben csinaltak New Yorkban HSS ... es jo sok evig mashol nem is ...

de nyilvan a kapitalizmust temeto szocialistaknak ez ment mar stikaban barkinek ...

faszert kotsz olyanba bele aminek a google assa alad godrot

Herr Géza 2019.05.19. 23:11:15

@postabagoj: Nem igaz. A klímaszűrők csak a viszonylag nagy részecskéket (port, esetleg polleneket) szűrik ki, a baktériumokat, pláne vírusokat nem. Azok kiszűrése pl. a műtőkben, sterilszobákban, gyógyszeriparban speciális technológiát, szűrőket igényel, ami aranyárban van.

Snedronningen 2019.05.19. 23:13:05

Ahogy a mondás tartja: nincs egészséges ember, csak rosszul diagnosztizált beteg. Ez azt is jelenti, hogy nincs több betegség, csak ma már kiderül, míg korábban siman csk meghaltak az emberek pár év szenvedés után (pl ételallergiák a folyamatos irritációval perforációkhoz, daganatokhoz, belső fekelyekhez vezettek es belehaltak, ma meg diétával nem romlik az állapot és életben maradnak). Ugyanígy fentebb valaki említi a magatartászavaros gyerekekekt, dettó, eddig is voltak, csak az iskolában simán elkönyvelték őket kezelhetetlen rossz gyereknek, a diszlexiásokat meg butának. Ma ezeknek a zavaroknak van neve, diagnózisa, ettől számszerűsithető és észlelhető jelenséggé váltak.

Megdöbbentően embertelen egyik-másik hozzászólás: a járvány, betegség, háború stb nem születésszabályozási eszközök, hanem mérhetetlen szenvedések okozói, amelyek emberek százmllióinak az életét tették tönkre, ezért pozitívum, hogy védőoltások, antibiotikumok, nemzetközi jog, nemzetközi szervezetek munkája életeket ment és szenvedést csökkent. Ne becsüljük már le z eredményeket! Az más kérdés, hogy egy-egy probléma megoldása újabb problémákat hoz elő, amelyeket szintén meg kell oldani.

Herr Géza 2019.05.19. 23:16:12

@postabagoj: Sőt, a legionella baktérium által okozott betegségek megszaporodása pont a “modern” klímák robbanásszerű elterjedésének köszönhető....

Mme Seldon 2019.05.19. 23:48:38

A gyermekkori leukémiás betegek a 60-as években még akár diagnózis nélkül meghaltak, olyan gyorsan elvitte őket a kór. Ma pedig ezeknek a gyerekeknek több, mint 80%-át meg tudjuk menteni, a korai diagnózis és a kemoterápia révén (természetesen sajnos rengeteg szenvedéssel).
Az inzulint 1921-ben fedezték fel. Ötven évvel ezelőtthöz képest a diabetológia is rengeteget fejlődött az inzulinpumpától a szúrás nélküli folyamatos vércukorszint-ellenőrzésig.

tanato 2019.05.20. 00:16:40

@Mme Seldon: @Snedronningen: Bizony bizony,ég és föld még a 20 évvel ezelőttihez is,akármely betegségcsoportot nézzük is.Ma már nem illik meghalni szívinfarktusban,hisz azonnal berakják a stentet a szűkült coronária részre és él tovább az illető még akár 30 évet is,Ugyanígy agyi érszűkületeknél,trombózisnál is.De a rákos betegek túlélése is jelentősen nőtt.Lehetne sorolni még,de szerencsére azért civilizált államokban jelentősen nőtt az élettartam./Ezzel persze az idős és ápolásra szoruló személyek száma is,ami egyre több eü. dolgozót generál/na/világszerte.

gabors 2019.05.20. 00:39:18

@Mme Seldon: "A gyermekkori leukémiás betegek a 60-as években még akár diagnózis nélkül meghaltak, olyan gyorsan elvitte őket a kór. Ma pedig ezeknek a gyerekeknek több, mint 80%-át meg tudjuk menteni, a korai diagnózis és a kemoterápia révén (természetesen sajnos rengeteg szenvedéssel)."

es ez miert jo es kinek ??? ..... FOLEG hosszu tavon (azkon kivula akik a mentests csinaljak millio penz) a megmentett egyen persze jo mert megismeri jezus/jehova/mohamed/ vagy barmelyik masik bazmeg istent de NEKI is lesz ennel MEG betegebb gyereke PONT ezert VAN VOLT es LESZ (evoilicio) termeszetes kivalasztodas .. nyilvan tragikus ha pont a te gyereked ... de hosszutavon pont ROSSZ megmenteni sokba kerul es terjeszti "szart"

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.05.20. 04:06:42

@gabors: kérdezz meg róla valakit, aki ért is hozzá.
Már a hatvanas években is voltak Magyarországon csípőprotézis műtétek.

somlobodog 2019.05.20. 04:07:27

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: "ahol medián jövedelmű Average Joe és a nála is szegényebb másik soktizmillio cimborája ma is százszor ROSSZABB ellátáshoz jut, mint magyar barátja, Átlag Józsi."

Aha. Nem. Látom te az usaban nem voltál még orvosnál, vagy voltál de nem kaptál ellátást csak egy Ibuprofent a nathadra. A szegényeknek ott az aca alapú ellátás ami nem tökéletes de van. A színvonala 100x jobb mint egy átlag János kórház. Aki dolgozik (average Joe) annak jó eséllyel a munkahely ad biztosítás onnan már szuper az ellátás. Annak szar aki dolgozik valami szar melót és nem kap biztosítást de többet keres mint a szegénységi küszöb. Komplexebb téma annál minthogy kijelentsd a magyar 100x jobb ellátást kap. Van/volt szerencsém elég ideig mindkettohoz.

fordulo_bogyo 2019.05.20. 06:42:17

GYerekkorunkban nem volt bio-elelmiszer, nem volt mandulatej, nagyuzemi mezogazdasag termekeit ettuk, glutentartalmu kenyerrel (a magasabb gluten/siker tartalmu volt a jobb buzaliszt), es igazi tehentejet ittunk ra... a hazi lekvar tetejen ott feherlett a szalicil...

Bocsanat, de a szerzon latszik "szakmai" vagyis inkabb vallasos szintu zold elfogultsaga...
Megprobalhatnank ezt erzelmektol mentesen megbeszeni?
Kezdjuk a vegyezerkkel. vagy kezdjuk az E-szamokkal, vagy a tartositoszerekkel?

megamedve 2019.05.20. 06:42:27

@Herr Géza: pont nem a "modern" klímáknak köszönhető.
A modern klímák cseppfelfogó tálcája úgy van kialakítva, hogy ne tudjon rajta kialakulni nedves, pangó porréteg, amiben meg tudna telepedni a baktérium.
Ettől függetlenül egy-két évente nem árt őket tisztítani, mert a szűrők elszennyeződnek.

Herr Géza 2019.05.20. 10:21:44

@megamedve: Nem a cseppfogótálca a fő veszélyforrás, hanem
- a beszívott levegőben lévő finom vízcseppek pl. hűtőtornyok, szökőkutak, stb. közelében
- a légnedvesítők tápvizében lévő baktériumok, melyek a vezetékben robbanásszerűen elszaporodnak, amikor éppen nincs nedvesítési igény
A cseppfogó tálcák a klímák őskora óta lefolyóval készülnek, szakszerű kialakítás (legolyóhoz lejtés) esetén ott nincs pangó víz meg vizes porréteg sem.

midnightcoder2 2019.05.20. 10:25:40

Én inkább abban látom a problémát, hogy a gyógyszergyárak, és általában az ipar nem is igazán érdekelt az innovációban. Egy-egy hatóanyag csak egy ideig védett, utána bárki gyárthatja generikusként, ergo a gyár extraprofitjának vége. Ergo egy-egy problémára nem feltétlenül éri meg végleges megoldást találni, sokkal jövedlmezõbb olyat, ami csak egy kicsit jobb mint az aktuális. Persze ez nem így lenne, ha ennek a piacnak sok szereplõje lenne, és ölnék egymást a piacért, de viszonylag kevés az olyan cég aki piacra tud dobni egy új hatóanyagot. Ahol pedig kevés a szereplõ és hatalmas a profit, ott elõbb-utóbb kartell lesz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.20. 14:13:16

Mérgező kozmetikumok??
Még sosem volt ennyire ellenkező a helyzet, szinte minden kenceficét élelmiszerekből készítenek, lassan a krémekben több lesz a kaja, mint az ételekben...
Mindegyikben van valami gyümölcs, zöldség, akármilyen hatóanyag.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.20. 14:38:57

Csak így a teljesség igénye nélkül egy gyors kugli keresés után:
méz, citrom, alma, kiwi, kókusz, menta, oliva, avokádó...

Lassan samponokat fogunk vacsorázni is, mert magasabb lesz a gyümölcstartalma, mint néhány élelmiszernek.
:-))

BOAR 2019.05.20. 14:39:07

@gabors: Csaxólok, hogy az ASP előbb jelent meg nálunk mint kínában. Nagy sunnyogás van meg sikersztorik, hogy "legyőztük" de ez rizsa, nem győztünk le semmit, szépen komótosan terjed keletről nyugatra az országban.

kardio1 2019.05.20. 15:08:10

@gabors: empátiáról, emberszeretetről hallottál már ?

Mme Seldon 2019.05.20. 18:32:38

@kardio1:
hagyd csak, valószínű remete... csak ne kelljen soha igénybe vennie az egészségügyet.

Platonica 2019.05.20. 18:49:21

@Mme Seldon: kivancsi lennek, meddig remete. Valoszinuleg amig masokrol, masok gyerekeirol, szuleirol, stb van szo:-x

postabagoj 2019.05.27. 22:11:31

@Herr Géza: Ezekszerint igazam volt. Pont a pollenek váltanak ki sok allergiás nyavalyát. Egy állandóan tisztitott közegből ki a szabad levegőre olyan mintha egy füstős poros épületbe mennénk.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása