oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. április 12. 06:30,  Mivel bosszanthatod fel a franciákat? 112 komment

2019. április 12. 06:30 Határátkelő

Mivel bosszanthatod fel a franciákat?

Miközben persze mindannyian különbözők vagyunk (és ez így jó), azért minden nép esetében megvannak azok a kisebb vagy nagyobb gombok, melyeket megnyomva szinte garantált a felidegesítésük. A legegyszerűbb példát felhozva: keverje össze egy külföldi egy magyarnak Budapestet és Bukarestet és utána hallgassa végig a történelem- és földrajzleckét. Ebben a posztban azt próbálom meg két francia (Morgane és Camille) segítségével kideríteni, hogy mire ugranak ők? (Előre szólok, hogy azért nem kell teljesen komolyan venni a posztot, ellenben megírhatjátok, szerintetek mire ugranak a te országodban élők vagy a magyarok.)

franciaorszag_kavezo_foto_pixabay_com_guipanta21.jpg

Morgane szerint nem is kell olyan sok ahhoz, hogy felhúzzunk egy franciát, ráadásul ilyenkor nem árt vigyázni gyakran forrófejű honfitársaival. Lássuk, melyek azok a dolgok, amikkel kifejezetten érdemes vigyázni. 

„Nem minden férfinak van szeretője 

Nem, nem minden francia férfi tart szeretőt. Ellentétben a mítosszal, a franciák sem azért kezdenek komoly kapcsolatba, hogy utána megcsalják a másikat. A franciák semmivel sem hűtlenebb típusok, mint bárki más a világon, mi több, az társadalmilag sem elfogadottabb jelenség. 

Nem minden francia párizsi 

Minden alkalommal, amikor hazamegyek látogatóba, Kanadába visszatérve valaki biztosan megkérdezi: „Milyen volt Párizsban?” Mire én közlöm vele, hogy nem voltam Párizsban. A válasz: „Ó, azt hittem, családlátogatáson voltál Franciaországban.” 

Valóban, csakhogy a családom 450 km-re, ötórás autóútra lakik a fővárostól. A 65 millió országban majdnem 63 millióan nem párizsiak, akiket semmivel sem lehet jobban feldühíteni, mint azzal, ha párizsinak nevezik. 

Utáljuk őket, pontosabban az életstílusukat, ahogyan vezetnek, a durvaságukat és mindenekelőtt azt, hogy mindenki mást parasztnak tartanak. 

Mert nekünk könnyű 

Igen, szeretünk sztrájkolni és tüntetni. Órákat az utcán tölteni a jogainkért harcolva. Ha fel akarsz minket dühíteni, akkor kezd el mondogatni, hogy bezzeg nekünk milyen könnyű. 

Beszélj arról, hogy szeretnél szinte teljesen ingyenes közoktatást, nagyszerű egészségügyet, de közben említsd meg, mennyire nevetséges az állandó panaszkodásunk. Pedig ezek az előnyök nem maguktól hullottak az ölünkbe és a tiédbe sem fognak. 

Más gasztronómia méltatása 

A francia gasztronómiát világszerte nagyra tartják, megérdemelten – jártál már francia pékségben? Nagyon büszkék vagyunk erre, talán kicsit xenofóbok is, amikor más országok konyhaművészetéről van szó, pláne, ha azok le akarják nyúlni az első helyünket. 

Ha már itt tartunk, érdekes kérdés a vegetarianizmus, mert ez valahogy eddig nem nagyon tudta magát befészkelni még a francia nyelvbe sem. Ha az ember mégis vega és erről beszél, akkor jön a kérdés, hogy eszik-e halat. Mire a válasz, hogy nem, mert az állat és én nem eszem állatot. Mire végigmérnek és jön a kérdésbe oltott megsemmisítés: „Akkor mit eszel?”. 

Ilyenkor a legjobb megoldás vállat vonva elismerni, hogy nem eszel semmit. Még mindig jobb, mint kiejteni esetleg a tofu szót a szádon, mert akkor azonnal véged. 

Ne rajtunk gyakorold a franciát! 

OK, a középiskolában franciául tanultál, de azóta nem nagyon gyakoroltad a nyelvet. Persze amikor találkozol egyikünkkel, akkor nem állod meg, hogy ne önts ránk egy hosszú, rosszul kiejtett szófüzért: „Salutcommentçavamoiça vacommecicommeça”. 

Nyilván jót akarsz, az anyanyelvemen megszólítani, vagy csak ilyen fura módon kapcsolatot létesíteni. Inkább ne tedd. És ne engem okolj azokért a nehézségekért, amikkel a francia nyelvtan szembesített. Ne feledd, én is ennek a nyelvnek az áldozata vagyok.” (Morgane) 

A lustaság és a sör 

Camille is összeszedett pár dolgot, amivel szerinte jól fel lehet bosszantani honfitársait (és a felsorolásból kihagytam a hűtlenséggel és Párizzsal kapcsolatos, Morgane-hez hasonló eszmefuttatást). 

„Voulez-Vous Coucher Avec Moi, Ce Soir?” 

A dal kétségtelenül népszerű, az idézett mondat nem azt jelenti, hogy akarsz-e baráti alapon nálam aludni, ellenben elég egyértelműen arra utal, hogy akarsz-e szexelni velem. Fogalmatok sincs, hány diák mondta már ezt nekem ártatlanul Skype-on, példaként az egyetlen általuk ismert francia mondatra. Kissé kiábrándító kezdés… 

Mennyibe került? 

A franciák nem szeretnek a pénzről beszélni, az sem bevett dolog, hogy mondjuk ha veszel egy pár cipőt, utána arról beszélj, mennyibe került. Még ha olcsó volt, akkor sem. Annyit esetleg, hogy „jó vétel volt” („c’était une bonne affaire”), de a konkrét árról nem beszélünk. 

A franciák lusták 

Jár nekünk 5 hét fizetett szabadság, sokan dolgoznak heti 35 órát, de sokan ennél sokkal többet, azaz nem igaz, hogy lusták lennénk. Mi több, sok felmérés szerint nagyon termelékenyek vagyunk. 

„Où Sont Les Tchampsss Eely Zees” 

Ez húzós. A francia neveket nagyon nehéz kiejteni. Ezt csak a franciák nem veszik figyelembe, azt gondolják, ez az általános műveltség része, így aztán gyakran kiborulnak a turistákon, akik így „meggyalázzák” a nevezetességeiket. 

Sört kérni főétkezés közben 

A franciák is isznak sört, csak éppen nem főétkezéshez, esetleg egy könnyű vacsora mellé, de még inkább előtte. Kicsit előkelőbb étkezéshez szinte soha, ahhoz víz, bor vagy pezsgő megy. Bármi más helytelen.” (Camille)

(Fotó: pixabay.com/guipanta21)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2014759319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etniez 2019.04.12. 12:52:38

Had döntésem már el, hogy mikor iszom sört, omg.
Szeretem ahogy főznek és ahogy autópályán vezetnek.
Párizsban nem voltam, mert leszarom, ellenben a francia Alpok nyamm..

takarék-láng 2019.04.12. 12:52:38

@Din Serpahis: miert eppen angolul?
Azert,mert az lett a penzugyi vilag kozos nyelve?

Ilyen alapon kijelenthetjuk, hogy ellenallunk a francia dominancianak a mertekegysegek teruleten.

A sajat jovonk es megmaradasunk erdekeben pedig ellen kene allni 1789 szellemisegenek. A totalis elhulyules korszaka amit felvilagosodaskent oktatnak.

takarék-láng 2019.04.12. 12:52:38

@Online Távmunkás: "Annyira tipikus, hogy a franciák semmilyen nyelven nem akarnak megszólalni, de mindenkitől elvárják a tökéletes francia nyelvtudást."

- ez az angolokra is igaz, de nekik nem roja fel senki.

takarék-láng 2019.04.12. 12:52:38

"http://hataratkelo.com/a-sajat-eleted-vagy-a-gyerekeid-jovoje/"

- tipikus, iskolaban oktatando peldaja a lejton valo lecsuszasnak. Olvassatok el es rogton vilagos, hogy mit, hogyan NE legyunk sajat magunk ellensegei, csaladunkat is bealdozva.
Hany es hany ilyen van, edes jo istenem.
A sajat teveszmeik aldozatai.
A gondolatnak ereje van. Van amikor teremto, van amikor ellenkezo ertelemben teremto.

tanato 2019.04.12. 13:16:21

@HakapesziM: Osztom a véleményedet,én ugyan csak szűk 3 hónapot töltöttem el egy közép franciaországi közepes nagyságú városban/nekem nagy persze csak,nekik kicsi/,de tényleg jó fejek voltak, a kórháziak is meg a városiak is.Segítettek ha megszorultam/autó elromlása,hivatalos ügyek intézése,egyszer elromlott a fűtésem,egyszer visszafelé folyt a WC stb,segítettek a szomszédok is./Amikor elmentem istentiszteletre több alkalommal is meghívott a lelkész a saját házába ebédre amikor megtudta hogy egyedül árválkodok ott a városukban mint magyar./

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2019.04.12. 13:17:53

@Din Serpahis: Inkább ne beszéljenek angolul!

Az, hogy ők ki tudják ejteni a francia szavakat csak azon az áron megy, hogy semmi mást nem tudnak kiejteni.

Akkor már inkább hallgatok egy indiait angolul..

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.04.12. 13:18:11

" Ne feledd, én is ennek a nyelvnek az áldozata vagyok.”

Álságos és elfogadhatalan érv egy olyan nyelvtől ami a kivételekre alapozza az igazán szivatós dolgait. Ha én vettem a fáradtsáégot hogy megtanultam a nyelvét, fogadja is úgy.

@Szabinho: először is szedjük le az angolokat a többi angol nyelven beszélő nemzetről, nyilván ott sokkal több finomságot lehet fellelni, és talán többet is számít a származás és az iskolázottság tekintetében hogy cockney, scouse vagy valami posh egyetemi kiejtés, esetleg recieved English, ezek mind beszédesek, és renegeteget elárulnak az illetőről.

Most eleve tekintsünk el attól hogy valaki az angiol nyelvtanban ront, mert ehhez ezért kell egy kis művészet :)

arncht 2019.04.12. 13:36:57

@Szabinho: pedig szerintem az amerikaiaknal es angoloknal nincs idegennyelvet szarabbul beszelo orszag - de ezt vhogy sosem hirdetik, hanem mindig a latin es keleteuropai orszagokkal peldaloznak. pedig angol nyelvvel egy hasonlo logikaju german nyelvet megtanulni nem nagy kunszt - bezzeg a magyarhoz hasonlo sincs.

arncht 2019.04.12. 13:42:21

en csak egyszer voltam parizsban, es sztereotip modon nem igazan kedvelem a franciakat a tortenelmi vonatkozasuk miatt - de nagyon kedvesek voltak. ertekeltek, ha par szot megszolaltal franciaul, es beszeltek mas nyelven. a francia pincerek meg elkepesztoek, mindenre odafigyelnek, elozekenyek, tenyleg azon vannak, hogy jol erezd magad. mindezt ugy, hogy sokkal kevesebb pincer jut x vendegre, mint pl otthon. szoval ram nagyon pozitiv benyomast tettek.

a delolaszok meg ennek pont forditottja volt... mogorvak, bunkok, nemtorodomok. en meg eletvidam, pozitiv emberekre szamitottam.

darlacko 2019.04.12. 14:08:19

Sok helyen jártam a világban, de a francia az egyetlen nép, amelyikkel találkoztam és teljesen elzárkózik azelől, hogy olyan idegenekkel kommunikáljon, akik nem folyékonyan, idegen akcentustól mentesen beszélik a nyelvüket. Angolul csak gagyogó franciáktól is hallottam, hogy fikázták a román, kanadai, japán, marokkói stb. csoporttársuk franciatudását. Ja és nem Franciaországban voltak, hanem külföldön, ahol mindenki angolul próbált meg kommunikálni, mert nem fogunk tízféle nyelven megtanulni, van közös nyelvként az angol. A franciák meg felhúzott orral megállapították, hogy itt senki nem beszél jól franciául... Nem esett le nekik, hogy már egy ideje nem ők a világ közepe.

БУММЕР 2019.04.12. 14:08:58

Nem alaptalan az a hatalmas nagyképüség, a németekre mutogatnak mindig, mekkora parasztok, de csak addig amig nem talàlkozik franciàval (10-böl 9 alkalommal ehhez volt szerencsém)...

A szüleim unszoltàk, hogy a német/angol mellett ez a harmadik kulturnyelv és meg kell tanulnom, mert milyen jo amikor valamit eredetiben tudsz olvasni és a francia irodalom méltàn hires(ahogy ök teszik)...pfff...

Soha nem tanultam meg, mert màr ha meghallom is öklendezve ràtmtör a hànyinger...inkàbb az orosz/olasz egészitette ki...az orosz irodalom amugy is jobban foglalkoztatott mindig...

Az olasz konyha részemröl magasabb értéket képvisel mint a francia, ahogy az olasz kollégàk és baràtok is.

Egyedül a filmek vilàgàban tudok szerethetöt talàlni, szigoruan szinkronnal...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.04.12. 14:09:21

@Szabinho: Nem tudom, ennyire fiatal angollal vagy jenkivel sem beszéltem, de akikkel igen leszarták, hogy akcentusom van és/vagy nem oxfordi angolom volt. Örültek, hogy van akivel egyáltalán beszélhetnek nyelvükön az nem angol nyelvterületen tartott airhow rendezvényeken.

@Online Távmunkás: Szintén csak online és egyéb területeken találkoztam franciákkal. Két franciával szoktam gyakrabban kommunikálni. Ha valaha is olyan szinten beszélne bárki angolul, mint ők itthon, akkor szerintem csodálatos nyelvtudású lenne ez az ország. Ok, az egyik oktatópilóta és 50 feletti, tehát azért ez feltételez egyfajta szocializációt.

Egyszerűen nem kell sztereotípiákban gondolkodni, hogy "minden francia".

Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy itthon "senki nem beszél idegen nyelvet".

Bár az tény, hogy az eltévedt turisták azért jellemzően a 30-as generációs szólítják meg, mert ott azért nagyobb az esély a sikerre.

Arthamyr 2019.04.12. 14:20:40

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Én bírom, amikor a francia anyanyelvűek angolul beszélnek, jópofa és érthető (és természetesen az is értékelendő, hogy nem az anyanyelvén kommunikál az illető, mégis mit kezdenék azzal, ha franciául mond valamit?).
Egyébként érthetőség szempontjából simán jobb a legtöbb nem angol anyanyelvű, mint a legtöbb angol anyanyelvű, főleg az "egzotikusabbak" (pl. sok skót, ír, ausztrál).

Csak Norris 2019.04.12. 14:21:31

"Valóban, csakhogy a családom 450 km-re, ötórás autóútra lakik a fővárostól."

Ez de ismerős. Amikor kiküldetésben voltam északnémetországban hannover mellett, és megkérdezte a titkárnő, hogy nem tudok-e egy BP-i céges rendezvény miatt, amit épp lemondani próbáltam, átugrani nürnbergbe (ca. 400 km), mert onnan megy xy haza és mehetnék vele.

fátum 2019.04.12. 14:21:35

@takarék-láng: " ...az lett a penzugyi vilag kozos nyelve" meg a legtöbb film, zene és a számítástechnika nyelve is.

Csak Norris 2019.04.12. 14:21:43

"Mennyibe került? "

Ezt én is utálom.

"Utáljuk őket, pontosabban az életstílusukat, ahogyan vezetnek, a durvaságukat és mindenekelőtt azt, hogy mindenki mást parasztnak tartanak. "

Ez igaz valahogy a pöstiekre is.

Arthamyr 2019.04.12. 14:23:10

@arncht: Biztos nem nagy kunszt, de minek?

Arthamyr 2019.04.12. 14:41:49

@arncht: "angol nyelvvel egy hasonlo logikaju german nyelvet megtanulni nem nagy kunszt"

Arthamyr 2019.04.12. 14:44:35

@fátum: És a tudományé is, ez van. :)

Shaktee 2019.04.12. 14:46:34

Emlegesd nekik Petain-t, hogy szeretik magukat megadni..

Zacskóstej 2019.04.12. 14:46:38

"Igen, szeretünk sztrájkolni és tüntetni. Órákat az utcán tölteni a jogainkért harcolva." - Ja...0,5%-kal emelkedik a tojás ára,de már ácsoljátok a guillotine-t

"Sört kérni főétkezés közben " - Mi köze a pincérnek hozzá, hogy én mit iszom ebédhez? Mi lesz ha azt kérek? Pofákat vág, vagy beleköp?

Kihagytad a sorból a háborúkban történő 3 perc utáni megadást :D

arncht 2019.04.12. 14:55:34

@Arthamyr: hogy tuddj massal beszelni?

cattaneo 2019.04.12. 15:04:52

Bármennyire elterjedt, sosem hallottam idegentől, hogy lebukarestezte volna Budapestet. Ellenben már hallottam olasztól, hogy lerománozta a magyart (pár elhaladó magyarra mormogott össze két olasz nő, hogy na, itt jönnek a románok), és hollandtól, hogy simán a balkáni régióba vette Magyarországot (üzleti megbeszélés). Ezek számukra jelentéktelen különbségek, de kérdezzen meg bárki erről egy magyart.

Arthamyr 2019.04.12. 15:36:24

@arncht: Arra jó az angol. :)

Ennek ellenére volt munkahelyeimen, illetve a mostani ügyfeleimnél is az angol anyanyelvűek kivétel nélkül beszélnek valamilyen idegen nyelven (gyakran többet is), de ez ritkán a német. Sokkal gyakoribb a francia vagy a spanyol. Nem tudom, hogy ezeket könnyebben vagy nehezebben tanulják meg, de szerintem amúgy sem az kellene, hogy irányítsa a nyelvválasztást, hogy mennyire könnyű az adott nyelvet megtanulni. Pl. a spanyolok biztos sokkal könnyebben megtanulnak portugálul (tapasztalataim szerint nyelvtanulás nélkül is tudnak egymással kommunikálni), mint mondjuk angolul, de az utóbbi egyértelműen hasznosabb.

Arthamyr 2019.04.12. 15:37:15

@cattaneo: "simán a balkáni régióba vette Magyarországot" - No ez azért nem alaptalan. :D

Shaktee 2019.04.12. 16:03:57

www.facebook.com/ryanair/videos/433858167350932/

Hungarian Cultural Centre London
22 mins ·
Celestial Hungarian music ;)

Jazz guitaruist Ferenc Snétberger and his talented students from his Hungarian music school flew with us from Budapest to Madrid this week

ételizésítő 2019.04.12. 16:52:13

Ami a kiejtést illeti, a francia foci szövetségi kapitányt folyamatosan dösamp formában ejti minden magyar tévés fasz (meg az indexes faszok is, amikor fociról beszélnek podcaston), eszükbe nem jutna legalább egy franciául tudót megkérdezni, hogy a Deschamps kiejtése vajon mi lehet (désan egyébként, des champs, utóbbi mint a sanzelizé eleje, és az egymás mellé került sch nem egy hangot jelöl, mint a németben).

cattaneo 2019.04.12. 16:52:19

@Arthamyr: Egyébként tényleg nem, én is csak magamban mosolyogtam, ellenben a hazai magyar hallgatósággal. :-)

Byk001 2019.04.12. 16:52:29

Vagy rossz helyen jártam, vagy azt a pár szót, amit használtam, tökéletesen ejtettem ki, de mindig azt láttam a franciákon, hogy örülnek neki, ha az anyanyelvükön szólalok meg. Mondjuk némileg ellentmond a második lehetőségnek, hogy amikor tévesztettem, kedvesen javítottak ki, illetve, ha átváltottam angolra, akkor is készségesek maradtak. Aztán az is lehet, hogy pont a párizsiak által lenézett 450 km-re lakó vidékiek azok, akik lenézik a külföldit, ha nem beszél tökéletesen franciául, bizonyítva, hogy van némi alapja a lenézésnek.

ételizésítő 2019.04.12. 16:53:21

@Szabinho:
"Angol nyelvteruleten is sokan erzenyek a kiejtesre."
Jaja, főleg Harlemben. Úgy haragszanak, ha valaki nem BBC angolt tol, hogy csak na.

@takarék-láng:
Az angol az egész világ közös nyelve lett mára.
Lehet a fejedet a homokba dugni, de ez tény.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Hallgass japánt vagy kínait angolul.

@arncht:
Az amcsikat nem venném ide, kb. annyian beszélnek spanyolul (mexikói dialektusban) százalékosan, mint Magyarországon bármilyen nyelven összesen.

"bezzeg a magyarhoz hasonlo sincs"
Hogyne lenne. A finn és az észt. És mind a kettő használ ékezetes betűket, veled ellentétben.

@molnibalage:
"valaha is olyan szinten beszélne bárki angolul, mint ők itthon, akkor szerintem csodálatos nyelvtudású lenne ez az ország"
Esetedben már az is csodálatos lenne, ha érthetően beszélnél/írnál magyarul.

@fátum:
Meg kb. bárminek a nyelve, sporttól a tudományon és a politikán (annak nyelve hagyományosan a francia volt évszázadokig) át bármiig (a kézilabdáé pl. egy ideig a német volt, de már vagy 20-25 éve elmúlt).
Ma már az orvosi konferenciákon is angolul beszélnek, és az orvosi szakcikkek is angolul jelennek meg (meg esetleg a cikket író anyanyelvén).

@cattaneo:
Hát... pár éve előfordult, hogy valami angol csapat szurkolóit BL- vagy EL-meccsre Bukarest helyett Budapestre hozta a légitársaság. Szóval valahol azért mégiscsak lehet benne valami.
(Persze magyar zenekartól poénból is hallottam már olyat budapesti koncerten, hogy Good evening, Bucharest! - de ez elég egyértelmű volt.)

"hollandtól, hogy simán a balkáni régióba vette Magyarországot"
Orbán1Gecigány óta ott vagyunk. Annak is a legalján.

bekov 2019.04.12. 16:53:26

a listából kimaradt a gyávaság, párizst inkább odadták a wehrmachtnak egy puskalövés nélkül, mintsem megküzdjenek érte

élhetetlen 2019.04.12. 16:53:33

@Online Távmunkás: „Annyira tipikus, hogy a franciák semmilyen nyelven nem akarnak megszólalni”. 25 éves sztori, 2,5 hónap Párizs (céges megállapodáson alapuló képzés). A biztosított szállás minősíthetetlen volt, viszont elbuktam 1000 frankot, mert a külső szálláshoz nem járultak hozzá. Volt egy „segítőnk” a partner cégtől, felajánlotta egyik kiadó szobáját, tisztálkodás lavórban, hideg vízzel. Hess. Akkor egy olcsó magánszálloda. Odamegyek, mondom, hogy mi kéne, a nő leír papírra egy számot. Sok, vállat von. Na, jó, akkor még körülnézek máshol. Rögtön megtanult angolul, még azt is elmagyarázta, hogy van egy szobája, amihez van egy, az előszobából nyíló saját használatú wc (micsoda luxus, a többi szobához a folyosón volt közös), és megegyeztünk 2000 frank/hóban. Igaz, délután, mikor költöztem, még rá akart tenni 500 frankot, de akkor már lekaptam, hogy megegyeztünk. És ettől kezdve tudott angolul. Anyu kijött öt napra, mondtam, hogy kéne egy matrac, mert nem akar külön szobában aludni. Felhozat egy ágyat. Ne, tele lesz a szoba, elég egy matrac, nappal feltesszük az ágyra, öt éjszaka meg jó lesz a földön, a matracon. Máris küldi. Ettől függetlenül nem szerettem meg a hozzáállásukat. Voltak még cifra esetek. Persze így is fantasztikus élmény volt, mert Párizson kívül belefért Blois, és a Loire völgye, Mont Saint Michel, stb.

Hari Seldon 2 2019.04.12. 17:17:37

Na, csak most értem gépközelbe:
"Nem minden francia párizsi..." - Igen, Franciaországban van egy főváros vidél ellentét. - Ahogy minden országban van hasonló, ahol túl jeletős a főváros a vidékhez képest.
„Voulez-Vous Coucher Avec Moi, Ce Soir?”
Ezt nem értem. Mármint a felvetést. Szerintem ez a "legismeretebb szállóige" és a pontos értelemben. -> Kevesen gondolják, hogy nem a szexről szól.

Hari Seldon 2 2019.04.12. 17:25:35

@Arthamyr:
Ez azért van, mert az UK-ban sokáig a franciát nyomatták mint tanult idegen nyelv. A lakosság 30%-a tanulta valamiylen szinten. Mostanában a spanyol is jön fel ott. Mert ugye az a másik ország Provance mellett ahol van a nyaraló, és ahova nyugdíjas korukra visszavonulnak. - Persze, ez nyilván egy bizonyos egzisztenciális szint felett lehetséges. De egy bizonyos társadalmi szint felett "sikk" franciául tanulni.
Jellemző példa, amit hallottam valahol, hogy még a normann kor óta maradt hagyomány, hogy ha a parlament elfogad eg törvényt. ÉS a király(nő) elfogadja, akkor franciául kommentálják, hogy "a királynő így akarja". HA visszadobja, akkor "a király(nő) megfontolja".
Németül meg (nem sértésből mondom, hanem gyakorlati okból) minek tanuljon meg egy angol. -> Ott eleve magasbb szintű az angol tudás (tehát kevésbé van "rászorulva"), ÉS nem ott van a családi nyaraló.

HussarX 2019.04.12. 17:26:47

Los Angelesben történt, hogy egy francia csóka elkezdte fitymálni a kb. millió órát a speckó lowrider autójába beleölő csikánót, hogy „ah, nálunk már ezer éve vannak hidraulikus felfüggesztésű széria autók” és további ilyen kedvességekkel díjazta az amerikanizálódott mexikói verejtékes munkáját, amikor az végül is így tett pontot a nemzeti távolba pisilő verseny végére: „Ha nem rajtunk múlott volna, most német lenne az anyanyelved”. A francia nem sokat szólt ezek után…

élhetetlen 2019.04.12. 17:27:04

@Arthamyr: Bocs mindenről a hülye történetek jutnak az eszembe. Az érthetőség. London leszállok a buszról, és egy már fogatlan öregúr megszólít. Amit én hallottam, így kiejtés szerint, „ár jú tószt?”. Kattogott az agyam pár másodpercig, míg rájöttem, hogy azt kérdezi, turista vagyok-e. De ő örült, hogy egy külföldivel beszélgethet, elkísért a múzeumig, de totál lemerültem agyilag a beszélgetés során.
A másik. Csoportosan voltunk kinn, adott cégtől, és az egyik srác egy kicsit rám tapadt, mert én tudtam, hogy hova akarok menni, nem csak bóklásztam. A felállás az volt, hogy én értettem, de bátortalanabbul beszéltem, ő nem értett, de gátlástalanul beszélt, legfeljebb másról. Hampton Court-ba mentünk, és a célban, leszálláskor az előttünk ülő úr, egy kicsit keresztbe állt előttünk, két kapaszkodót fogva, mert kíváncsi volt, és megkérdezte, hogy milyen nyelven beszéltünk. A nem értő kollégám lazán válaszolt. „english of course, english”. Szegény pasas elengedte az egyik kapaszkodót, utat engedett, ez kész. Röhögve mondtam neki, hogy magyarul, a kolléga meg nem értette, hogy mi van.

Hari Seldon 2 2019.04.12. 17:30:42

@bekov:
És melyik város járt jobban 1945-re? Párizs, vagy a "harcos" Berlin?
É úgy emléxem, mintha Berlinre nem ismertek rá akkoriban.
A 40-es összeomlás taktikai és főleg morális volt. - Ellentétben a 1914-es hadjárattal.

Shaktee 2019.04.12. 17:42:08

@bekov: utána mindenki partizán lett..

Shaktee 2019.04.12. 17:44:40

@bekov: az is kimaradt hogy miért hagyták a spanyol polgarhaborus menekultekek ehenhalni, megfagyni a francia partokon

Arthamyr 2019.04.12. 18:08:38

@ételizésítő: Ez érdekes. Régen Faragó Richárd utánanézett, hogy hogyan is kéne a brazil neveket mondani. És akkor pl. a Ronaldo u-ra végződi lett volna. Ehhez képest a mai napig nem így mondják a közvetítétésekben. És nem csak a magyar közvetítés ilyen, más nyelvű sportcsatornákon is simán van Szerdzsió nevű spanyol, meg Ronáldó is...

Arthamyr 2019.04.12. 18:11:38

@Hari Seldon 2: Az íreknél még manapság is elég gyakori.

Arthamyr 2019.04.12. 18:13:01

@Arthamyr: A kedvencem amúgy, amikor Kroosból (ő német) Krúsz lesz, a feleségem attól mindig morog. :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.04.12. 18:19:58

@HussarX: tenyleg vicces, hogy arrol lehet felismerni a mexikoiak tobbseget, hogy ilyen lowrider kocsikat vezetnek :) Most ra is kerestem, hogy vajon miert resze ez a kulturajuknak :) ezt talaltam:

motherboard.vice.com/en_us/article/qkkmpw/lowriders

Golf2 2019.04.12. 18:22:47

@HussarX: Ha nem rajtunk...marha sok mexikói jöhetett harcolni örültek hogy megbújhatnak amcsiban.

Golf2 2019.04.12. 18:26:27

@Zsuzsi65: kulturajuknak...drogkultúrájuk,az van.

Shaktee 2019.04.12. 18:28:33

@Golf2:

Nein.

They fought in every major American battle in the war. Between 250,000 and 500,000 Hispanic Americans served in the U.S. Armed Forces during World War II, out of a total of 12,000,000, constituting 2.3% to 4.7% of the U.S. Armed Forces.

Hispanic Americans in World War II - Wikipedia

en.wikipedia.org/wiki/Hispanic_Americans_in_World_War_II

2019.04.12. 18:29:21

Ti mindenben az angolokat másoljátok, de homokból nem volt hiány!

Dean Alexander (törölt) 2019.04.12. 18:30:32

Az volt a szerencsém, hogy a munkámból kifolyólag mindenhol, ahol eddig dolgoztam náluk, nagyjából fél évet eltölthettem, így eléggé átfogó kép alakulhatott ki róluk, regionálisan is. Bejártam az egész országot, Normandiától, a spanyol határhoz közeli településeken át Lyon környékéig és Párizshoz közeli Szajna-parti vidékeken át a német határhoz közeli régiókig szinte mindent. Én azt gondolom, hogy nagyon sok mindenben hasonlítunk rájuk a dolgok rossz és jó értelmében egyaránt. Francia és francia közt is nagy különbség van, mert nem mindegy, hogy egy nagyjából tényleg franciáról van e szó, vagy egy sokadik vérű algír, spanyol, portugál, egyiptomi leszármazottról, vagy egy tisztán arabról. A francia-francia szerintem is lusta. Sok esetben annyira, hogy nem is igazán tudom megérteni hogy néhány dolog egyáltalán hogyan, miképp működik náluk. :D. A hétfőt azt felejtsd el, a péntekkel együtt. Hétvégén az dolgozik, akinek két anyja van, és hasonlók. És ez nagyon jól van, tetszik. Jellemzően úgy dolgoztuk szét magunkat, hogy pénteken reggel 7-kor kezdtünk, de kilencre már a boltban jártunk a hétvégi partyra shoppongolni. És kezdtünk hétfőn délután egykor. Lényegében három napot dolgozol a többi napokon élsz. Hülye az, akinek ez nem tetszik. Ha fiatalabb lennék és ezt az egészet korábban kezdtem volna, már fiatalon kimentem volna végleg a francba. Megértem azokat, akik ott élik, élték le az életüket. A magyarországi szenvedések, küzdelem az idiótákkal össze nem hasonlítható azzal, ami franciában vár.
Én is azt tapasztaltam, hogy egyre többen beszélnek angolul, főleg a fiatalabbak, iskolázottabbak látják be, hogy ez inkább előny. Az sem igaz, hogy fikáznak, ha ramatyul beszélsz. Sokkal inkább tisztelik benned azt, hogy próbálkozol, próbálod magad akárhogyan is megértetni. Nekem ebből még soha nem származott hátrányom. A szociális háló magyar verziójához képest összehasonlíthatatlanul emberbarátibb, már-már túlzó annak, aki magyarból csöppen bele. Ha 6 hónapot melózol és mondjuk ez csak szezonmunka, de nem találsz jobbat, akkor 6 hónapig kapod utána a munkanélkülit. Ha másfél évig melóztál, akkor addig kapod. Ha egy házat akarsz venni, akkor ha van munkahelyed, bankszámlád, lakcímed bemész a bankodba és a kezedbe nyomják a pénzt akkor is, ha az 150.000 euró. (Képletesen értendő, de egyértelműen megveszik neked a házat)
Ha esetleg munkanélküli lettél valami miatt és nem tudod fizetni a törlesztőt, akkor arra az időre az állam (is) átvállalhatja a költségeket, amivel csak maximum a futamidőd nő meg.
Nincs folyamat cseszegetés, hogy évente menj telefonkártyát regisztrálni (csak magyarban van ilyen ökörség, sehol máshol, aztán van a nagy terrorellenes/pénzmosásos duma), bankszámlát igazolni. Totál alacsony díjak vannak banki szinten is. Telefonokról annyit, hogy én évek óta egy feltöltőkártyát használok, amit ingyen adtak. Havi 10 euróért (tényleg) korlátlan full EU és az EU összes volt gyarmata, mindenszar totál free, sms unlimited free és mellesleg van 10 gb MINDENHOL használható netem. +5 euróért 20 giga, még ötért már 100GByte. Feltöltőkártyáról beszélek.. ~3000 ft-tól 10 gigával, unlimited sms/call... Amikor lemondtam az itthonit, hívogattak, hogy a listában szereplőnél is olcsóbban adnának swarcban előfizut (20 év az 20 év azért), de amikor elmeséltem, hogy mit adnak itt egy feltöltőkártyára 10 euróért, akkor maradt a néma csend a vonal másik oldalán. Lehúzás. Magyarországon MINDENHOL ez megy. Mindenki mindenkit át akar verni. Ez az alap. És lehet fikázni a franciákat a németeket, az angolokat, a hollandokat, a norvégokat (sorolhatnám, 20+ országgal a hátam mögött) de a tetves büdös életben nem leszünk velük EMBERILEG egy szinten, amíg az ország vezetői is ezt sugalmazzák, ezt látod minden szaros plakáton és üzletben. Lassan bármelyik ország élhetőbb, mint Magyarország. Hazamenni? Hova? Minek? Vissza a szarba a 20+%-os hitelek közé, 3x-os biztosítékkal? L.O.L. 150 eurót fizetek havonta az új autómért. Soha nem jár le. És? Érdekel? Nem. Több ezer euróból miért érdekeljen? 2 és fél évesen visszaviszem, kihozok egy újat, havi 150 euróért. Hahu, meg bontós zug webshopok bujkálása romos után gyártott alkatrészekért? Ugyan. Azt az egy szót kell megjegyezni, ha ki akarsz bárhova menni és hezitálsz még mindig, pedig az időd csak kevesebb lesz: LÉTBIZTONSÁG!

Nincs közöttünk csicska 2019.04.12. 18:30:36

Ugyebar az mar qrva reg volt amikor erdemes volt franciaul megtanulni, szoval bevehetik keresztbe, mashol is elverhetem a penzem.

dr. mesterséges színezék 2019.04.12. 18:30:50

@Online Távmunkás: "Annyira tipikus, hogy a franciák semmilyen nyelven nem akarnak megszólalni, de mindenkitől elvárják a tökéletes francia nyelvtudást."

Harmincas fickó, ugyanolyan közönséges mérnök, mint én előad angolul.

A köszöntés után rögtön azt kezdi el mondani, hogy az akcentusából valószínűleg már mindenki tudja, honnan jött. Felröhögés a hallgatóságban.
- Igen, francia vagyok.

Nem várta tőle senki, hogy vetkőzze le a francia akcentust, és ő sem várta el, hogy a hallgatóság franciául szóljon hozzá.

A senki-mindenki teória megdőlni látszik.

Ráadásul pont azt az iróniát-öniróniát beszélte, amit többre tartok minden kivagyiságnál vagy álszerénységnél.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.04.12. 18:34:55

@Golf2: egy bizonyos retegnek..;) meg van Frida Kahlo es Alfonso Cuaron vagy Anthony Quinn:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.04.12. 18:37:31

...Es hogy visszaterjunk a topichoz, hogy ki mire ugrik :)

Tobb mint egy evtizednyi USA-ban eles utan mar en is ugy erzem, resze vagyok az itteni kulturanak, igy pl. az "amerikaiak mind koverek es hamburgert esznek" egy olyan allitas, amire (foleg itt CA-ban) nagyon sokan ugranak :)

Sorceress777 2019.04.12. 18:37:54

@molnibalage: Messze nem vagyok 30-as korosztály, de valahogy engem ha a városban járok, mindig megtalálnak a külföldiek. Kinézik belőlem, hogy ismerem a várost. Többnyire angolul próbálkoznak, aztán van, hogy kiderül németek. Persze angolul is tudok eligazitani, de a város történelmét nem mondom el nekik angolul.:-)

Hari Seldon 2 2019.04.12. 18:43:16

@Shaktee:
Ha ha. Igaz.
Ez olyan mint Ausztráliába is mindenki azt mondja, hogy az ő őse "börtönőr" volt, és nem rab...
Asztrália meg 15 millió börtönőr leszármazott országa... :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.04.12. 18:44:30

@Zsuzsi65: haha, a franciak meg az angol nyelvrol van meg egy nagyon jo video:) aki eleg "oreg, emlekszik Luis de Funes-re :) (az egyik legnagyobb komikus, akit valaha lattam)

www.youtube.com/watch?v=J_9X8PVlfBE

Shaktee 2019.04.12. 18:45:13

@Zsuzsi65: nem nehéz itt kihesszelni a naddarab amcsi turistakat :-))

Shaktee 2019.04.12. 18:46:29

@Zsuzsi65: engem már fáraszt a francia humor, idétlenkedés :-)

Python Forever! :-)

Shaktee 2019.04.12. 18:48:22

@Hari Seldon 2: jo jo, de most a frogokat ekézzuk :-)

@Nincs közöttünk csicska: Csudaszep nyelv, soha nem megy ki a divatbol..

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.04.12. 18:59:42

Kétszer voltam életemben Párizsban: 2015-ben és 2017-ben. Életemben nem találkoztam ilyen udvarias, előzékeny, normális emberekkel. Amikor meghallották, hogy a magam rossz, gyenge, de frissen felújított (3 hónapos szuperintenzív heti ötször, napi 5 óra) franciaságával kezdek el beszélni, én lettem ott a király. Teljesen odavoltak attól, hogy franciául kommunikálok velük. Vastagon leszarták a kiejtésemet, nem foglalkoztak azzal, hogy mit szúrok el a nyelvtanban (azért igyekeztem, hogy ne kövessek el nagy hibákat, és a visszajelzésekből ítélve, ez bejött). Minden üzletben, minden étteremben úgy kezeltek engem/minket a párommal, hogy csak kapkodtam a fejem, hová dugták a rejtett kamerákat, mert én abban nőttem fel, hogy a franciák vértahó, bunkó, lekezelő barmok.

Voltunk Párizs legnagyobb bolhapiacán, nagyjából egymillió szénfekete muszlim között, csak úgy dobálták felénk a srácok a Ca va? Ca va? kérdéseket, kedvesen mosolyogva, és nem kezdtek el befelé ráncigálni az üzletekbe, hogy demostaztán azonnal vegyek valamit, hiszen beszéltek hozzám... Mindenki ott és akkor ivott sört amikor akart körülöttünk, senkit sem érdekelt. A francia pincéreknél udvariasabb nincs, és minden nap étteremben ettünk.

Egyetlen bunkó franciával sem találkoztam, sehol.

De ez talán egy másik Párizs volt, ahol én voltam.

Nincs közöttünk csicska 2019.04.12. 18:59:47

@Shaktee: Nem mondom hogy nem szep, csak nem erdemes vele foglalkozni. Hacsaknem szerelembol, de szep nyelv se csak egy van...

A vilagban jobban lehet ervenyesulni egy kozel anyanyelvi szintu angollal, mint ha minden mas europai nyelven beszelsz kozepfokon...evvan.

Hari Seldon 2 2019.04.12. 19:02:18

@Shaktee:
Persze.
Szóval, a lényeg, hogy itt is mindenki ellenálló volt.
És persze René Artois vendéglője volt az ellenállás központja...
Ott rejtegette egész végig a Bukott Madonnát is, meg az ejtőernyősöket.

Shaktee 2019.04.12. 19:10:08

@Nincs közöttünk csicska: "A vilagban jobban lehet ervenyesulni egy kozel anyanyelvi szintu angollal"

Itt nem igy van, hiszen kétnyelvu az orszag.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.12. 19:19:38

Az intelligens és a buta emberek aránya nagyjából mindenütt ugyanaz az egész világon.

Nincs közöttünk csicska 2019.04.12. 19:23:00

Egyebkent kimaradt a pontok kozul egy kozismert: nem tudom hogy ok hogy viszonyulnak ehhez, de nem csak magyar korokben szoktak azzal kapcsolatban viccelni, hogyan (nem)harcolnak a franciak, es az amcsik amekkora tahok, ilyenekkel siman viccelodnek is franciak tarsasagaban...:)) Ahogy azzal is, hogy budosek...:DDD (nem szagoltam)

ételizésítő 2019.04.12. 19:24:29

@Arthamyr:
Nem kellett utánanéznie, mivel Portugáliában nőtt fel.
A brazil annyiban különbözik, hogy a szóvégi hangsúlytalan -o-k nem lesznek -u-k, maradanak rövid -o-k, szóval ezt rosszul, portugálul és nem brazilul mondta.
Annak idején pl. Nuno Gomes is volt nyunyó gomez meg a franc tudja mit a núnu gomis helyett, de Abel Xavier (abel savjer) is megoldhatatlan feladat volt mindenkinek az akkori magyar riporterek közül.
Szerdzsó katalánul lehet, szerdzsió nem.
Ronáldó se nagyon van, mert a szóvégi hosszú ó inkább csak a magyarra jellemző, más nyelvekre nem. Még a rokon finnre sem (mindig - és ha hosszú, akkor a finnben jelentésmegkülönböztető szerepe lehet).
Másrészt azt, hogy egy angol riporter hülye, és csak angol alapon tud kimondani bármit, ne legyen már mérvadó.

Arthamyr 2019.04.12. 19:38:51

@ételizésítő: Ebből a szempontból sok riporter "hülye", és ehhez nem kell angolnak lennie. Nem feltétlenül angolok szoktak lenni a "riporterek", jobb csatornákon általában az adott sportban komoly (világviszonylatban is komoly) múlttal rendelkező exsportolók, edzők szoktak lenni. És nem tudják kimondani szakszerűen a (számukra) külföldi neveket. Mondjuk engem ez egyáltalán nem zavar, és megmondom őszintén szívesebben hallgatom Juninho, Cannavaro stb. angolját, a hozzátartozó Modrik-kal és hasonlókkal, mint azt, ha valaki elvégezte az iskolát, jól mond ki minden nevet, de a sportban meg kevésbé autentikus, vagy szerintem hülyeségeket beszél. A kedvencem Ray Hudson, ő is Serdzsió Rámoszozik, de ettől függetlenül számomra nagy élmény, ha ő beszél a közvetítésben, minden meccsen mond valami vicceset.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.04.12. 19:45:15

@Shaktee: milyen erdekes, hogy most, amikor beleneztem, nekem is mar kicsit maskent jott mar at...gyerekkent nagyon elveztuk, de sokat valtozott a vilag es mi is azota :) Belenezve a jakob Rabbi kalandjaiba, ez ma mar egy angy no-no lenne, a sok rasszista/anyiszemita stb. megjegyzesek miatt. Akkoriban ez fel sem tunt :)

Shaktee 2019.04.12. 19:49:21

@Zsuzsi65: beon :-)

stan es pan maradt nagyon funninak..de milyen kedves film a Stan& Oliie, lattad mar?

ételizésítő 2019.04.12. 19:51:39

@Arthamyr:
Én ezt sznobságnak nevezném.

ételizésítő 2019.04.12. 19:51:42

@Nincs közöttünk csicska:
Hát, volt dolgom francia csajjal (Magyarországon), tényleg nem erősségük a tisztálkodás.
De megindokolják: a napi fürdés árt a bőrnek. :-)

ételizésítő 2019.04.12. 19:51:49

@Arthamyr:
Nekem meg az, amikor Reusból rajsz.

@Shaktee:
A finn is szép, mégse tanulja senki. Mivel gyakorlati haszna csak Finnországban van, de ha tudsz angolul, akkor úgy is mindenki megért, az utcaseprő meg a kukás is.
Mivel én hülye vagyok, én ennek ellenére tanultam, felsőfokú angol mellett. :-)

"Itt nem igy van, hiszen kétnyelvu az orszag."
Nem tudom, melyik ország az, de ha nem francia nyelvű, akkor bizony de.

@Nincs közöttünk csicska:
A legtöbb helyen középfokúval is. A közel anyanyelvi szint max. angol anyanyelvű országokban kell, ott is csak bizonyos helyeken (meg van, ahol hiába vagy bennszülött, mégsem érted, mit brekegnek, mondjuk egy New York-i nem fogja megérteni két Saint Louis-i néger beszélgetését, mármint egy New York-i, mondjuk harlemi néger sem, nemcsak fehér nem).

@Hari Seldon 2:
A nagy didikkel? :-)

@AZ IGAZI HUNGAROFIL:
Már csak az a kérdés, hogy te melyik csoportba tartozol. :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.04.12. 19:54:46

@Shaktee: igen, gyerekkoromban lattam tobb Stan & Ollie filmet (anno "Sztan ES Pan" - jo magyarosan kiejtve - mentek a tv-ben :)

Shaktee 2019.04.12. 20:02:08

@ételizésítő: "Nem tudom, melyik ország az, de ha nem francia nyelvű, akkor bizony de."

Kanada. Svájc ditto..volt francia teruletek is azok, tunisz, algeria, marokko etc..

ételizésítő 2019.04.12. 20:45:27

@Shaktee:
Azaz francia nyelvterület.
Még jó, hogy ott boldogulsz a franciával - ha hiszed, ha nem, Franciaországban is beszélnek franciául, szóval egész jól el lehet vele OTT boldogulni -, bár Kanada egyes részein azért nem annyira.
A világ más részein meg pláne nem.

Hari Seldon 2 2019.04.12. 21:20:38

@ételizésítő:
Igen.
Pedig mennyire meg akarta szerezni Herr Flick! :-)

bekov 2019.04.12. 22:08:16

@Hari Seldon 2: berlin nyilván nem járt jobban, de én akkor is egy gyáva szarnak gondolom a franciákat (meg úgy a világ nagy része is). van is egy mondás emiatt: "we ain't frenchies to surrender"

persze, amikor párizst felszabadították, akkor elsőként kellett bevonulniuk, pedig hát a "munka" oroszlánrészét nem ők végezték, ellenállás ide, partizánok oda. csak ezt szintén nem szeretik hangoztatni ugyebár

gabors 2019.04.12. 23:18:10

mindebbel csak az latszik hogy a franciak ugy altalaban eleg hulyek ha ilyesmik bosszantjak oket ...

gabors 2019.04.12. 23:40:36

@bekov: 'a listából kimaradt a gyávaság, párizst inkább odadták a wehrmachtnak egy puskalövés nélkül, mintsem megküzdjenek érte"

es talan ezert kaptak vissza hasonloan bar van valami legende hogy ellanallok lottek a nemetekre MIUTAN kivonultak....

gabors 2019.04.12. 23:48:56

@Golf2: "@HussarX: Ha nem rajtunk...marha sok mexikói jöhetett harcolni örültek hogy megbújhatnak amcsiban."

hat mondjuk Los Angeles az elobb volt mexicoi mint amerikai ... hasonloan Texas-ban is van sok oslakos mexicoi (chikanos) akik nem "jottek" ...

gabors 2019.04.13. 00:02:21

@Shaktee: koszi...

azert ha valaki meg tudna mondani hogy MIERT tanul valaki Delhi-ben magyarul azt azert megkoszonnem ... (csak nem a tesvireket tervezik meglatogatni szabolcsban ???)

persze Koves Margitnak biztos jo hogy van munkaja es ilyen hosszutavon is nagyon hasznos dolgokat tanithat (mar ha nem ingyen csinalnja.)

Azt kerdezenem csak meg ezektol a diakoktol hogy miert nem aztekul tanulnak ?

lpt1 2019.04.13. 07:14:54

@HussarX: Csak annyit kellett volna válaszolnia, hogy ha mi nem vagyunk, a britek nem engedtek volna benneteket a gyarmatokra migrálni :)

lpt1 2019.04.13. 07:14:59

@Zacskóstej: "Kihagytad a sorból a háborúkban történő 3 perc utáni megadást :D"

Melyik háborúk voltak ezek?

Dammiel 2019.04.13. 08:03:42

@Brandon Frazer: Fasza kis összefoglaló. Már Ausztriában is regisztrálni kell a feltöltőkártyákat (persze ott is olcsóbb, mint Mo-n). Azt én se értem, hogy a szolgáltatásokat leszámítva a nyugati országokban miért minden olcsóbb, de jobb? Lassan már a lakhatás is..

darlacko 2019.04.13. 10:36:44

@bekov: A francia ellenállás egy mítosz, valójában a franciák többsége simán együttműködött a németekkel vagy közömbös volt, nem nyomorogtak, nem nagyon volt éhezés, nem romboltak le nagy városokat a németek, nem véletlen, hogy a német katonáknak Párizs volt a szabadságolások alatt a célpont, ott nagyon is készséges lányokat találtak, nem csak pénzért.
Ha valós partizán és ellenálló mozgalmakat akarsz találni, akkor jugoszláv vagy orosz területen keresd. Na ott tényleg szembeszálltak a németekkel, és a partizánok sem finomkodtak.

Úgy általában a nyugati front sokkal kevésbé volt brutális, mint a keleti. A németek nem elpusztítani, hanem csak legyőzni akarták a nyugati ellenfeleiket, majd békét kötni. Az oroszokkal szemben a leigázás volt a cél.

@ételizésítő: Nekem is volt dolgom egy francia lánnyal, amikor megölelt, akkor majd elhánytam magam, olyan átható, többnapos izzadságszaga volt. Már amikor a karjait tárta szét, akkor éreztem. Egy francia pasassal pedig kb. hetente, de legalább havonta találkozom itt, ahol élek, eddig minden alkalommal rettentes hónaljszaga volt. A parfümöt elterjesztő nemzet szülötteitől többet vártam, legalább egy fedőpermetet, de eddig az általam megismert franciák tényleg büdösek voltak.

Sir Bates dö Hól 2019.04.13. 14:34:45

@takarék-láng: nekem ezzel az a tapasztalatom, hogy a britek legalább tisztában vannak ezzel a hiányosságukkal, ha beszéled a nyelvet, akkor már szuperember vagy,, ha megpróbálod, akkor segítőkészek/értékelik a gesztust, ellenben a franciák még mindig a csodálatos és nagyszerű múlt dicsfényében élnek, leginkább a következő jellemző hozzáállásukra: "Vous ne parlez pas francais? Alors pourquoi es-tu venu ici?!" (Ön nem beszél franciául? Akkor mit keresel itt?), gyakorlatilag nulla vagy nyelvtudás nélkül, ők viszont nemcsak nem akarnak megszólalni másik nyelven, hanem nem is tudnak.
Az ellenben roppantul mérgessé teszi őket, mikor jelzem, hogy Napóleon 1813-as drezdai győzelme óta semmilyen komolyan vehető haderővel szemben nem nyertek, maximum remiztek.

Sir Bates dö Hól 2019.04.13. 15:31:23

@Brandon Frazer: az élet minőségéről megegyezik a véleményünk, abban már nem, hogy a francia-francia alkalmazott lusta lenne (legfeljebb nekünk tűnhet úgy, ők azért dolgoznak, hogy éljenek, nem pedig azért élnek, hogy dolgozzanak), a hitelt sosem vállalja át az állam, nem is segít annak törlesztésében (erre nincs is szükség, hiszen bankhitelt nem kapsz biztosítás nélkül, konkrét példa: 900€/hó, ebből a hitelre 700€, a biztosítás 200€, mely elveszik), a lycamobil, és más szolgáltatók is valóban illimité, de csak hálózaton belül feltöltőkártya esetén (ellenben feltöltőkártya esetén is van lehetőség csomagra!, főleg az ex-kolóniákra hazatelefonálók miatt), a többi előfizetéshez kötött.
a bankköltségeket sem találom olcsónak, technikailag pedig még sehol sincsenek pl. a magyar bankokhoz képest, olyan jó '90-as évek színvonalán voltak hat évvel ezelőtt, de rohamosan vezetik be a legújabb technológiát.

Sir Bates dö Hól 2019.04.13. 15:31:37

@bekov: te tarthatod őket gyáva szarnak, ellenben én hat év ittlét után inkább egy waffen ss taggal konfrontálódnék kipát viselve és pajeszosan, mint egy átlagos francia munkással vagy paraszttal: moon teljesen hibás kép él az átlag franciáról, nem az az affektálós piperkőc, akinek moon tartjuk őket, erre legjobb példa résztvenni egy froi tüntetésen.

Sir Bates dö Hól 2019.04.13. 15:31:44

@zord íjász: fizető turistaként másként érzed magad, mintha ott élnél köztük, azért nem annyira kedvesek és figyelmesek. de nem vértahók vagy bunkók, a moon a ner-sajtója által közvetített fro vagy párizs meg nem létezik. párizs mindenben felveszi a versenyt londonnal, én szeretek ott.

Shaktee 2019.04.13. 15:37:44

@Sir Bates dö Hól: hat év után tudhatnád hogy a cul mit jelent :)

Sir Bates dö Hól 2019.04.13. 16:41:45

@Shaktee: tudom, ellenben nem értem, hogy ezt mire írtad?

kardio1 2019.04.15. 15:13:53

Érdekes. Elég sok beteget látok, félig-meddig levetkőzve a munkám során. Nem tűnnek büdösebbnek a magyar betegeknél. Pedig a szagokra érzékeny vagyok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása