oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. március 26. 06:30,  A nagy lelépés 108 komment

2019. március 26. 06:30 Határátkelő

A nagy lelépés

Sokan vágyunk arra, hogy lelépjünk – hosszabb vagy rövidebb időre magunk mögött hagyva a hétköznapokat. Aztán persze sokaknál ebből nem lesz semmi, de vannak, akik megvalósítják álmaikat. Utóbbiak közé tartozik Nikolett is, aki hat éve már írt ide, akkor még Finnországból. Most a világ egészen más táján kalandozik. (A képeket köszönöm neki.)

cim_215.jpg

„Még 2013-ban, huszonkét évesen írtam két cikket a Határátkelőre a finnországi kalandjaimról, ami a kommentek miatt aztán el is vette a kedvemet a további blogolástól. 

Sokáig függtem mások visszajelzésétől és attól, hogy az emberek hogyan ítélnek meg. Ez szerencsére megváltozott, legutóbb például atomszőkén (frissen festett hajjal), napszemüvegben, egy mukkot nem beszélve thaiul vásároltam valami helyi finomságot az egyik street food árusnál, ahol én voltam a másfél perces szenzáció, mert a helyiek láthatóan nagyon jól szórakoztak rajtam. Nem különösebben rendített meg az élmény. 

Egy korszak vége 

Az au pairkedést 2018-ban hagytam magam mögött végleg, miután 2011 óta nagyjából évente egy alkalommal pár hetet-hónapot egy általam kiválasztott európai családnál töltöttem el, ennek köszönhetően éltem Franciaországban, Finnországban és Dániában is. 

Hogy meguntam vagy inkább kinőttem-e... azt hiszem, mindkettő - 27 évesen úgy éreztem, hogy egyre nehezebb alkalmazkodnom egy számomra vadidegen család napirendjéhez, ahogyan nekik is az lehetett az én életvitelemhez, mivel 2016 óta fix munkaidőben dolgoztam (és dolgozom a mai napig) az első saját ügyfelemnek.

3_141.jpg

Egyre gyakoribbá váltak a súrlódások köztem és szülők között, és hiába szakadt meg a szívem mindig a gyerekekért és az izgalmas kalandokért, amikor közös

megegyezéssel arra a döntésre jutottunk, hogy nem maradok tovább, az utolsó alkalommal úgy éreztem, hogy ezt a korszakot minél hamarabb szeretném lezárni. Azaz nem is lezárni, hanem inkább újratervezni. 

Mi történt velem azóta? 

Most éppen Csangmajban, Thaiföldön csapkodom a billentyűzetet, ahonnan hamarosan Vietnámba fogok utazni, onnan Kambodzsába, Szingapúrba, Indonéziába, vissza Thaiföldre és végül haza Magyarországra. 

6_57.jpg

Négy hónap alatt szeretném bejárni Délkelet-Ázsia egy részét, ahol nyugodt tempóban megalapozhatom a további terveimet. 

Eredetileg hárman, két barátommal együtt indultunk volna útnak Magyarországról, de rövid időn belül úgy alakult, hogy egyedül kezdtem el utazgatni, ami, azt hiszem, az egyik legizgalmasabb és legcsodálatosabb dolog, ami valaha történt velem.

1_196.jpg

Számomra az a legszuperebb a szóló utazgatásban, hogy az ember ritkán van egyedül, cserébe viszont nem kell alkalmazkodnia senkihez hosszú távon. 

Nálam ez alapvetően is viszonylag problémás terület (helló, másokkal való együttélés!), az elmúlt évek alatt pedig megszoktam, hogy nem kell mások igényeihez alkalmazkodnom, ezért nekem ez így kényelmes. 

Ennek ellenére nagyon élvezem, ha helyiekkel vagy hozzám hasonló utazókkal sodor össze az élet, semmiért nem cserélném el ezeket az élményeket. 

Miben változtam? 

Pár napja egy három és félórás buszúton belém hasított a gondolat, hogy mennyire végtelenül hálás vagyok azért, amim van. 

Pedig ez jelenleg nem sok minden: egy hátizsák pár ruhadarabbal, két pár cipő, két könyv, egy hétre elegendő alsónemű, egy laptop, egy telefon, egy fényképezőgép és két szuper ügyfél, akiknek köszönhetően kipróbálhatom ezt az egyszerre óriási szabadsággal és rengeteg kötöttséggel járó életformát. 

2_158.jpg

Nagyjából három évembe telt, mire meg tudtam állni a saját lábamon és jelenleg már csak az ügyfeleimnek dolgozom, abból a pénzből élve és utazva, amit általuk keresek meg. 

Tisztában vagyok vele, hogy nagyon szerencsés vagyok, de irtó keményen megdolgoztam azért, hogy most ott tartsak, ahol - nem is annyira fizikai, inkább lelki értelemben. 

Hatalmas gátakat kellett lebontanom magamban ahhoz, hogy elhiggyem, ez velem is megtörténhet, és elmondhatatlanul hálás vagyok azoknak az embereknek, akik mellettem álltak és segítettek ebben. 

5_77.jpg

Nagy segítség volt az is, hogy minimalizáltam a jelenlétemet a közösségi médiában - a Facebook fiókomat teljesen felfüggesztettem, az Instagramon pedig kikövettem mindenkit, akinek a posztjaival nem tudtam 100%-ig azonosulni. 

Jelenleg egy személyes (nem publikus) és egy utazós (publikus) accountom van, utóbbit a készülőben lévő blogom miatt indítottam. 

A munkámról 

Abban, hogy sikerült két szuper munkát (és két jó fej főnököt, akik mindketten digitális nomádok) bezsákolnom, nem sok erőfeszítés volt: az egyiknek a szerencséhez van köze, a másiknak pedig leginkább ahhoz, hogy beléptem egy csomó releváns Facebook csoportba - valószínűleg mindkét alkalommal jókor voltam jó helyen. 

A fizetésem otthoni szemmel nézve még mindig csak az átlaghoz közelít, de a távolról történő munkavégzés rengeteg negatív gondolatot felszabadított bennem, szóval 3-4 hónapnyi viszonylag intenzív spórolás után nekiindultam Délkelet-Ázsiának egy (mások szerint indokolatlanul kicsi) hátizsákkal a hátamon. 

4_104.jpg

Amikor még csak tervezgettem a nagy lelépést, de már egyre tudatosabban, megfogalmazódott bennem, hogy olyan munkát szeretnék találni, ami napi pár óra elfoglaltság mellett finanszírozza az utazásaim teljes költségét (including szállás, étkezés, halpedikűr, dzsungelszafari, miegymás), mellette pedig a blogírás megmaradhat hobbi szinten, amiben nem égek ki végérvényesen pár rövid hónap alatt. 

Hogyan tovább? 

Itt tartok most. Kíváncsian várom, hogy milyen tapasztalatokkal és élményekkel fogok gazdagodni a következő hónapok során, aki pedig szeretné ezt nyomon követni, az megteheti itt és itt.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Thaiföld

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2214716521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2019.03.26. 08:10:57

@Golf2: Nem gondolnám.
Többet leírt magáról Niki a posztban, mint amit mások az övékében. Még mindig nem hiszem, hogy az a lényeg, hogy néz ki. Nekem az a fontosabb (másnak meg más...), hogy merre jár, mit néz meg, és az is valamennyire, milyen ételeket eszik. Azon a fotón az az ital -bármi is legyen- volt a lényeg, nem más.

Dikusz 2019.03.26. 08:14:05

@tanato: Érdekes lehet, meg fogom nézni, délután. Azmiaz a "tesó blog"?

takarék-láng 2019.03.26. 09:15:42

Pont a lenyeg maradt ki, hogy mit dolgozol

thekaleidoscopecat 2019.03.26. 10:34:47

@Golf2: A jeges kakaómat érdekesebbnek tartottam megosztani, mint a barátnőm arcát, de ha szeretnéd, szívesen összekötlek vele!

thekaleidoscopecat 2019.03.26. 10:34:47

@takarék-láng: Nem véletlenül maradt ki, mert nem ez a lényege a posztnak, de jelenleg virtuális asszisztensként dolgozom.

thekaleidoscopecat 2019.03.26. 10:34:47

@Dikusz: Abszolút igazad van, de ez hat évvel ezelőtt volt, azóta nem veszek már annyi mindent a szívemre :) Örülök, hogy tetszett az írás, és köszönöm, hogy elolvastad!

2019.03.26. 10:47:21

@thekaleidoscopecat:

"a távolról történő munkavégzés rengeteg negatív gondolatot felszabadított bennem"

Ez mit jelent pontosan? Nem értem. :)

Arthamyr 2019.03.26. 11:07:45

@thekaleidoscopecat: Mi a lényege?

Szerintem ez nagy plusz lett volna a poszthoz (főleg, ha már van egy "fejezet", aminek a címe "A munkámról"), kifejezetten hasznos is lehetett volna egyeseknek. Jó ismerni azon munkákat, amikkel napi pár óra alatt remote annyit lehet keresni, hogy ide-oda utazgathat az ember Ázsiában, ezek alapvetően nagyon jó munkák, és az elérhető munkák elhanyagolható része ilyen.
Én utánanézés nélkül (lehet, hogy utána sem, mert nem elég specifikus) most azt sem tudom, hogy mi az, hogy virtuális asszisztens, és mit csinál, milyen képességek kellenek ehhez, mennyire könnyű ilyen munkát találni?

thekaleidoscopecat 2019.03.26. 11:18:18

@Arthamyr: Hát pontosan ezért nem írtam róla, mert fogalmam sincs. Nem keresgéltem, az első szembejövő ajánlatra lecsaptam (csak ajánlani tudom a Facebook csoportokat, a két varázsszó: digital nomad és remote working), kaptam egy próbamunkát és azóta is együtt dolgozunk. Sajnos nem én leszek az embere annak, aki ilyen irányba kacsintgat, mert nincsen tapasztalatom a munkakeresésben. Azt is leírtam, hogy otthoni mércével egyáltalán nem keresek sokat, a repjegyeim viszont összesen nem kerültek 100.000 Ft-ba (a DK-Ázsián belüli utakról beszélek, nyilván), szóval szerintem egy féléves otthoni spórolással is be lehet játszani itt ugyanezt, ha az embernek van rá ideje.

Leírom még egyszer, csak a biztonság kedvéért, hogy ez a cikk nem azért született meg, hogy a munkámról írjak benne és arról, hogyan szereztem azt, hanem azért, mert az oldal szerkesztője megkeresett azzal, hogy jó lenne olvasni valamit a régi arcoktól, én pedig most ezt tudtam hozni, ennyivel tudok szolgálni. Remélem, azért így is találtál benne érdekességet!

thekaleidoscopecat 2019.03.26. 11:20:54

@Nagy kámpics: Például azt, hogy úgyis mindig csórón és valami elől menekülve, cél nélkül fogom végezni, bárhová is utazom a világban :) Szerencsére ezt ma már nem így gondolom.

Arthamyr 2019.03.26. 11:22:20

@thekaleidoscopecat: Elolvastam, nem bántam meg. :)

takarék-láng 2019.03.26. 11:24:18

@thekaleidoscopecat: az olvasok szamara, akik esetleg kiprobalnak ezt az eletformat, nagyon is lenyeges.
Hol adozol, hol fizetsz betegbiztositast, hol kezelteted magad, ha esetleg valami tortenne?

tanato 2019.03.26. 11:35:30

@Dikusz: A mozgóképes tesó blog kifejezést,az RTL klub Isten veled Magyarország című sorozatára találtam ki-, mivel gyakorlatice a HÁ,csak ott arccal névvel szerepelnek a határátkelő családok.

tanato 2019.03.26. 11:36:12

@thekaleidoscopecat: Emlékezel még rám? már 6 év eltelt.

Golf2 2019.03.26. 11:37:11

@thekaleidoscopecat: Köszi de csak fotós szemszögből zavart.

thekaleidoscopecat 2019.03.26. 11:38:20

@takarék-láng: Ennek egyszerűen és szépen utána lehet keresni (adózás, biztosítások, stb.), de - és esküszöm többször nem írom le -, ez a cikk nem a munkámról szól, hanem a személyes fejlődésemről. Sajnálom, ha ez a része téged pont nem érdekel. Én is éppen próbálok belerázódni ebbe az életformába, szóval ne tőlem várj válaszokat. Ha valakit viszont tényleg konkrétan az én munkám érdekel, azzal privátban szívesen megosztom az eddigi tapasztalataimat, hátha segít valamit az elindulásban.

Shaktee 2019.03.26. 11:46:54

Mi az a két könyv?

puhacica 2019.03.26. 12:06:20

@Golf2: melyik fotos szemszogebol?

2019.03.26. 12:27:05

@thekaleidoscopecat:

"úgyis mindig csórón és valami elől menekülve, cél nélkül fogom végezni, "

Ezt én is gyakran szoktam gondolni magamról.

Miért pont a távoli munkavégzés hozta felszínre ezt az érzést? És most miért nem érzed?

(Már ha van kedved erről írni. Ha nincs, az is érthető.:)

takarék-láng 2019.03.26. 13:10:50

@thekaleidoscopecat: "Ennek egyszerűen és szépen utána lehet keresni (adózás, biztosítások, stb.), de - és esküszöm többször nem írom le -, ez a cikk nem a munkámról szól, hanem a személyes fejlődésemről. "

- en arra (arra is) ettem volna kivancsi, hol gyogykezelteted magad ha valami tortenik.
Az elmult par evben, miota idenezegetek, az jott le nekem, hogy ez egy hataratkelo blog, amit azok olvasnak, irnak, akik kulfoldon probalnanak szerencset. Nem pedig egy spiritualis blog. Tehat a munka nagyon is resze a dolognak.

Nem bantani akarlak, csak joszandeku eszrevetel.

négyzet 2019.03.26. 14:12:34

Na majd ránézek kíváncsiságból ezekre a facebook csoportokra.
Szerintem is lehetett volna része a történetnek, hogy mi az a remote munka, amit így lehet végezni, és hogyan néz ez ki. Néhányról tudok, én most is épp otthonról dolgozom (web dev), de őszintén szólva fura nekem az a ködösítés, amit amúgy is látok a digitális nomádkodást népszerűsítő bloggerek körében. Kb. mint a gombászoknál a vargányalelőhely :D

fhdgy 2019.03.26. 14:41:37

Kommentelnék, de win7+firefox kombóval még belépni sem tudok.

Android+tablet, amiről most írok, kommentelésre nekem kényelmetlen.

igazi abramovics 2019.03.26. 15:09:04

elolvastam a komenteket.
benne a szerző, s némelyek "beszélgetését".
.
A LÉNYEG!
.
a csaj sohasem fogja konkrétan megmondani mit, és hogyan csinál.
az alapelve, hogy nem segít senkinek, mert a konkurenciájává válhat.
úgy viselkedik, mint azok, akik tudják a "tutit", valamivel sok pénzt keresnek, osztják az észt, hogy így, meg úgy,
.
DE
.
azt, hogy miből, miként csinálják, arról mélyen hallgatnak.
ezzel csak az a gond, hogy ez itt egy olyan portál, mely arról szólna, hogy aki már elment, annak milyen tapasztalatai vannak, mi történt vele, miként oldotta meg a különböző helyzeteket, hogy aki szeretne nekilódulni, az információhoz tudjon jutni.
mondhatni
"segítsük egymást gyerekek!"
.
DE
.
itt magyarokról beszélünk, akik a "dögöljön meg a szomszéd tehene" emberek, így inkább beszél bármiről, csak a lényegről nem.
olyan ez a dolog itt, mint az a csaj, aki hajóstoppal járja a tengereket, s írogat.
természetesen csak és kizárólag munkáról, matróz munkáról van szó esetében, az esetleges szimpátián alapuló testi kapcsolat ott kint a tengeren sohasem a bérezés része nála.
csak jönnek a posztok, hogy már megint itt járt, ott járt, ilyen csodálatos helyre vitték el matróznak, olyan csodálatos helyre vitték el matróznak. mint a nem dubajozó "modell csajok".
megmondom őszintén, ha és amennyiben én egy hajóval matrózt keresnék, inkább egy férfiben gondolkodnék, mint egy fiatal lányban.
persze ha esetleg inkább csak a domborzat érdekelne jobban, mint a valódi tengerjárás, akkor természetesen egy csinos, mindenre nyitott, jóképű csajra esne a választásom.
.
szóval a helyzet az, hogy ebből a posztból segítséget egy nekilódulni vágyó nem kap, ellenben a komentjeiből a szerzőnek egy nagyképű kioktatást annál inkább.
nem jó ez így.
.
.
abramovics voltam, s vagyok

fhdgy 2019.03.26. 15:21:32

@fhdgy: megpróbáltam win7+chrome kombóval és íme, tudok kommentelni. FireFox alól továbbra sem.

fhdgy 2019.03.26. 15:24:38

@igazi abramovics: Amíg kínlódtam azzal, hogy egyáltalán tudjak kommentelni, ha másképp is, de a lényeget tekintve leírtad azt, ami erősen összecseng az én véleményemmel.

Szerintem is pont a lényeg maradt el, mert a lényeg nem fontos, csak a körítés.

takarék-láng 2019.03.26. 18:09:18

@Nagy kámpics: off, nem te irtad a multkor, hogy elado lesz a jaguar jajjajaj brexit?

takarék-láng 2019.03.26. 18:09:28

@igazi abramovics: megmondtad a tutit :D mondjuk azsiaban olcson lehet utazgatni. Ha van egy lakasod belpesten,kiadod alberletbe,esetleg airbnb abbol siman megelsz es utazgathatsz a vilag 2/3 fejletlenebb reszen.
En a jogi oldalara is kivancsi lennek,
Gyogykezelest az ilyen hippi utazo blogoloknak akkor adnek, ha lenne evidencia a befizetett egeszsegbiztositasra. Hiaba kerdezem, errol hallgat a kedves blogolo

arncht 2019.03.26. 18:16:36

Orok emlekek lesznek ezek, de mindenki megallapodik egyszer. Jol csinalod.

2019.03.26. 18:18:34

@takarék-láng:

"nem te irtad a multkor"

Nem. :)

montroyal ( CAN qc) 2019.03.26. 18:40:20

én csak figyelek tanulok, mert legkozelebb nonek szuletek .. jo csajnak .. szallas (ágy) biztositva kaja pia , buli meghivasok biztositva ... mi kell még ? nem szappan az , nem kopik .. hatha még szereti is ... no jo tényleg csak irigykedek ..mert a holgy irja hogy dolgozik dolgozni akar . es sokat keresni .. 2-3 ora munkaval ... ja olyan is van :-) es bejohet a golddiggerség is csak jokor johelyen kell lenni .. :-)

Arthamyr 2019.03.26. 19:03:52

@montroyal ( CAN qc): Ez (meg a többi hasonló komment is) elég rosszindulatú. Miért kéne golddiggernek lennie/szexuális szolgáltató vonalon mozognia ahhoz, hogy 2-3 óra munkával annyit keressen, hogy egy szir-szar országban ellébecolhasson? Ez napi 80-100 euroból is megoldható, 300-ból kényelmesen, ez meg azért nem az a bérezés, amihez kurvulni kell (legalábbis a szó szoros értelmében).

tanato 2019.03.26. 19:08:12

@takarék-láng: Mint orvos had mondjam hogy fiatal korban az emberek döntő többsége azt hiszi sosem lesz beteg, nem megy soha nyugdíjba így ezekkel nem foglalkozik.Nyilván egy fiatal világutazó sem.
Pl.ma is de majd minden héten van hogy felfedezünk fiatalkori magasvérnyomás betegséget vagy szűrő viszgálattal vagy pl. bejön hogy fáj a feje vagy szédül stb.
Elküldjük vizsgálatokra írunk antihypertensiós gyógyszert stb.És legtöbb esetben az illető fiatal nem akarja tudomásul venni hogy beteg,nem váltja ki a gyógyszereket nem megy vizsgálatokra,hozzám sem jön vissza CSAK JÓVAL később esetleg évek múlva amikor tényleg nagy már a baj.
Egész egyszerűen úgy érzik mivel fiatalok őket "nem fogja a golyó":
Már elnézést a hosszú litániáért de valszeg ebben az esetben is erről van szó.

négyzet 2019.03.26. 19:17:02

@takarék-láng: Régebben olvastam hasonló Ázsia-utazók blogjait. Aki már régóta úton van, biztos tapasztalt ezt-azt, és köt biztosítást.
De nem egyszerű.
sargaruhaslany.com/2016/07/26/sosem_utazom_biztositas_nelkul_357?layout=5

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.26. 19:44:22

@montroyal ( CAN qc): jajajj, a te regen kapott sebeid meg mindig nem gyogyultak be, ugy tunik ;) Biztos, hogy egy rossz tapasztalat ranyomja a belyeget a lelkunkre, de azert idovel tul lehet rajta lepni, nem? Nem MINDEN no olyan, mint akivel te egetted meg magad :)

montroyal ( CAN qc) 2019.03.26. 20:52:44

@Arthamyr: @Zsuzsi65: ja roszindulatu vagyok es nagyon irigy is .. na csak ezert szeretnék nonek szuletni legkozelebb .... de ez csak az én véleményem és inkabb ironizalok mert szerintem konnyebb a noknek ... csak kivulrol latom igy mert még sose voltam no ... :-)

Arthamyr 2019.03.26. 22:01:03

@montroyal ( CAN qc): Azon, hogy nőnek jobb-e lenni, nem fogok vitatkozni (ha akarja, majd valami kedves feminista megteszi), tök mind1, mert ez nem olyan, ami választható (bár vannak már egész fejlett nemátalakító műtétek). A megszületést már eljátszottad, nem lesz legközelebb, de ha gondolod, optimalizáld a hátralévő életed döntéseit ezt figyelembe véve. Ha azt nézzük, hogy mostanra odáig sikerült jutni, hogy szerinted nőnek (és főleg ribancnak/golddiggernek) lenni mekkora királyság, egyáltalán nem biztos, hogy rosszabb stratégia, mint amit eddig követtél. ;)
Én akkor is kihagynám, ha választani lehetne. :)
Ha már itt tartunk, hímringyónak miért rosszabb lenni? Nekünk jobban fáj a seggünk, vagy nehezebben lélegzünk az orrunkon?

Shaktee 2019.03.26. 22:44:09

@igazi abramovics: oktatást szeretnél, tit tanfolyamot ingyé, miközben a zsebében kotorászol, s a domborzata érdekelne.

Tipikus magyar vagy haver.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.26. 23:23:41

@igazi abramovics: En mindig azon gondolkodom, hogy a mai vilagban, amikor az informacio ott van mindenki elott, miert mindig masoktol varjuk, hogy talcan kinaljak nekunk...:) Persze lehet atadni bizonyos tapasztalatot, de az mindig valamilyen szinten szemelyes tapasztalat lesz, ami nem feltetlenul alkalmazhato mindenkire...
A posztban emlitette az iroja, hogy virtual assistant munkat csinal. Nos, kb. 20 mp-es googlizas utan talaltam maris infot rola:

www.flexjobs.com/blog/post/how-to-work-as-a-virtual-assistant/

moneypantry.com/virtual-assistant-jobs/

www.forbes.com/sites/reneemorad/2018/03/31/10-companies-hiring-virtual-assistants/#6091a7756d68

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.26. 23:28:21

@tanato: mostanaban nezegettem az epizodokat, es jopofa volt latni, hogy a legutobbi adasban emlitette a ferfi a perui ceviche-t...Ez nalunk is kedvelt etel - Del-Kaliforniaban eros a mexikoi konyha hatasa :)

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 03:00:06

@igazi abramovics: Ha ténylegesen elolvastad volna a válaszaimat, nem írnál baromságokat, de mivel nem tetted, nem csodálkozom, hogy így gondolod. Ehhez csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni.

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 03:19:47

Helló mindenki, nem tudom, hol olvastátok azt, hogy napi 2-3 órát dolgozom. Jelenleg 7-nél tartok, mivel ezeket az órákat fixen le kell dolgoznom, ezért kapom a fizetésem. Az első fél évben napi 10-12 órákat dolgoztam, hétvégente pedig takarítottam egy hostelben, hogy összespóroljam a pénzt az utamra. Mindkét főnököm nő, világutazók, és egyszer sem baszogattam őket azzal, hogy hol kötnek biztosítást, meg hogy miből élnek, egyszerűen csak örülök, hogy velük dolgozhatok és általuk kipróbálhatom ezt az életformát. Az életben nem jutna eszembe megkérdőjelezni mások döntéseit vagy valakinek a pénztárcájában turkálni, de nem vagyok túlságosan meglepve, mert ahogy Zsuzsi65 is írta, mindenki mástól várja, hogy az ölébe hulljon a pénz meg a siker. Én nem, azért is írtam meg ezt a posztot. Ha valakinek ez nem tetszik, az ugorja át, lépjen túl rajta, nem bonyolult.

"Amikor még csak tervezgettem a nagy lelépést, de már egyre tudatosabban, megfogalmazódott bennem, hogy olyan munkát szeretnék találni, ami napi pár óra elfoglaltság mellett finanszírozza az utazásaim teljes költségét (including szállás, étkezés, halpedikűr, dzsungelszafari, miegymás), mellette pedig a blogírás megmaradhat hobbi szinten, amiben nem égek ki végérvényesen pár rövid hónap alatt."

Gyerekek, ez MOST történik. A blogom még el sem indult (és ugyan a cikk végén belinkeltem, de érkeztek "blogolgatós" hozzászólások is úgy, hogy tulajdonképpen arról sem írtam, miről fog szólni az egész), a lokáció alapú utasbiztosításomat pedig egy digitális banknál kötöttem - remélem, ez mindenki kíváncsiságát kielégíti.

Érdemes néha kihúzni a fejünket a seggünkből és eltávolodni kicsit a magyar valóságtól, végülis ezért létezik a Határátkelő, nem?
:)

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 03:23:08

@takarék-láng: Nem vagyok hippi utazóblogger (ezt hol olvastad?), 3 hete vagyok Ázsiában és szerencsére nem tőled függ, hogy kapok-e gyógykezelést, szóval ezt megbeszéltük, ugye?

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 03:26:10

@négyzet: Szia, négyzet! Nem értem a ködösítés részt (leírtam, hogy ha valakit az ÉN munkám érdekel, annak szívesen elmesélem, hogy ÉN mit csinálok, de a kismillió másik virtuális asszisztens nevében nem igazán tudok mit mondani), plusz magyarázza már el valaki, hogy miért lettem hirtelen hippi utazóblogger!! :D

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 03:32:57

@Nagy kámpics: Nem tudom. Sokat dolgoztam magamon az elmúlt években, ez a változás valószínűleg ebből fakad, a remote munka pedig csak hozzátett. Eléggé introvertált ember vagyok, ritkán tudok 100%-osan beilleszkedni egy csapatba, így viszont nem kell azt hallgatnom másoktól, hogy inkább szülnöm kéne az utazgatás helyett. Illetve megtaláltam azt az elfoglaltságot, ami leköt és amivel a későbbiekben is foglalkozni szeretnék (belsőépítészet), emellé kiegészítésként pedig megpróbálok annyi pénzt összekaparni itt-ott a világban, hogy ki tudjam fizetni az iskolákat/tanfolyamokat - és persze imádom, hogy nem kell emiatt lemondanom az utazásról, amit nagyon szeretek, ezért is indítom a blogot, hogy valahogy ötvözzem ezt a két nagy szerelmet :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.03.27. 05:45:46

@thekaleidoscopecat:
Az emberek egy resze azert ertetlen, mert keptelen feldolgozni, hogy lehet mashogyan is elni, mint ahogyan ok teszik es ettol "kiborulnak".

Egy masik reszuk pedig pontosan tudja, hogy lehetne mashogyan is, talan mar bennuk is megfogalmazodott, hogy jo lenne kilepni a napi robot - jelzaloghitel - szaros pelenka szentharomsagbol es ettol (akar csak tudat alatt is), befeszulnek.

Elolvastam a posztot, megneztem a linkelt kepeket, le a kalappal, csak igy tovabb! :)

Golf2 2019.03.27. 05:50:15

@puhacica: Szerintem minden jó érzékű fotózni szeretőt zavarna közeli fejnélküli fotó ha csak az italról lenne jobban mutatna de a profi biztos jobban tudja.

tanato 2019.03.27. 07:07:49

@Zsuzsi65: Jó az a tv sorozat,nagy divat mostanság határátkelős sorozatokat készíteni akár neten akár újságban akár TV-ben.Ha tudom meg is nézem őket,emlékezel még te is a fiatal korodra amikor ez a mindennapi rutinná vált határátkelés,kinti költözés kinti munka csak álomvilág volt nekünk.

somlobodog 2019.03.27. 07:12:10

@takarék-láng: utasbiztositast köt. Kurva nagy ész kellett hozzá. Szívesen.

csaklit 2019.03.27. 07:12:19

A negatív kritikák nagy részét szerintem otthon ülő, fotelkirándulók írják, úgyhogy nyugodtan lehet szkippelni azokat. Amúgy meg csak hajrá! Én 35 évesen vágtak/vágtunk a világnak, de mindenkit arra biztatok, hogy induljon el 18-20 évesen.

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 07:12:49

@Kövérmadár [swe]: Szuper, hogy elolvastad, és köszönöm! :)

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 07:21:13

@csaklit: Szuperek vagytok, és én is csak támogatni tudok ebben mindenkit, akár hosszabb, akár rövidebb időre vág neki a kalandozásnak. Jó dolog tud lenni, ha az ember nem csak a megszokottat látja, de persze nem való mindenkinek. Az ide kommentelők nagy részének például semmiképpen nem ajánlom, mert a végén még rájönnek, hogy a hétköznapi problémákon túl is van élet.

tanato 2019.03.27. 08:02:37

@thekaleidoscopecat: Hosszabb távon mik a terveid?hazajössz,nyugat európa vagy valamely egzotikus sarka a világnak?
Mind háromra sok példa van a fiatalon kalandozó, világlátó életmódot folytatók között.

puhacica 2019.03.27. 08:05:46

@Golf2: akkor most nem jo neki? :D

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 08:57:35

@tanato: Hazamegyek, várnak otthon :)

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 09:00:20

@Shaktee: Az egyik az, amit a képen látsz, a másik a Sharp Objects, amit elolvasni hamarabb sikerült, mint egy seggel végigülni. Mindkettőt itt vettem egy használt könyveket áruló könyvesboltban, ahová visszaviheted, amit elolvastál és visszakapod a vételár 50%-át, ami számomra egy teljesen új koncepció, de nagyon tetszik.

2019.03.27. 09:16:26

Hát, ebben sok infó nem volt inkább csak promó poszt követők szerzésére...

négyzet 2019.03.27. 10:20:35

@thekaleidoscopecat: Szerintem olvasd el még egyszer, amit írtam. Általánosságban beszéltem arról, amit már korábban tapasztaltam. Mondjuk úgy lehet követőket - > szponzorokat szerezni...
A posztban semmit nem írtál a munkádról... Úgyhogy a riposzt nem korrekt.
A hippiset meg nem én írtam.

igazi abramovics 2019.03.27. 11:08:32

kicsi szívem!
már ha egyáltalán nő vagy, ami nem biztos abból a stílusból, amiként reagálsz.
én megtettem, amit lehetett, végigolvastam a kommenteket, s találtam az újak közt néhány emlékezetes gyöngyszemet:
.
Zsuzsi65 • susiehun.blogspot.com 2019.03.26. 23:23:41
írja:
A posztban emlitette az iroja, hogy virtual assistant munkat csinal.
.
nos vettem egy mély levegőt, végigolvastam a bejegyzést újfent, s mit tesz isten, nem találtam benne sehol a zsuzsi65 által hivatkozott állítást!
no, zsuzsi 65, erről ennyit!
.
thekaleidoscopecat 2019.03.27. 03:00:06
.
röviden reagálok:
nem szerencsés, ha a rajtakapott agresszióval támadva akarja vélt igazát bizonyítani!
.
thekaleidoscopecat 2019.03.27. 03:19:47
.
azt gondolom, senki sem kíváncsi a mártírkodásra, hogy ennyit, meg annyit dolgozom most miattatok, mert válaszolok a komentekre.
árnyalja a képet, a két „világutazó” női mivolta, kik, mint főnökök biztosítják a napi néhány órás „munkavégzéssel” megkereshető összeget.
természetesen rossz az, aki rosszra gondol,
.
DE
.
most akkor egy picit konkrét leszek, hogy értse mindenki.
ismerősöm egy magyar srác, aki valóban napi néhány órás munkával 3 – 5 ezer dollár között keres. Máltán él, napközben strandol, eszik, iszik, kirándul, gyermekét neveli, majd este dolgozik.
mlm a munkája.
sok pénzt, energiát fektet a legjobbaktól való tanulásba, a videókba, amiket készít, s küld szerte a világba, hiszen a munkatársait csak így ismeri jóformán, bár lehet vele személyesen is találkozni.
Steven Szabó a neve.
rá lehet keresni, kézzelfogható, aki igényli, annak segít, oktat, elmagyaráz mindent.
megjegyzem, nem foglalkozom mlm-el, viszont érdeklődöm az értékesítés mint olyan iránt, így akadtam rá.
összegezve:
ha és amennyiben furcsa mód egy dekoratív fiatal nő elkezdi osztani az észt, hogy így, meg úgy,
.
DE
.
semmi kézzelfoghatót nem hajlandó közölni, csak mellébeszél, ködösít, akkor hiába hivatkozik, köszönget a vele együttérzőknek –
zsuzsi65, csaklit, kövérmadár, s egyebek –
hitelessége enyhén szólva csorbát szenved, s ezáltal maga az oldal értelme, léte kerül veszélybe.
azt a mérhetetlen butaságot, merő rosszindulatot, mely abban nyilvánul meg, hogy egyesek arról papolnak, miszerint másoktól várják sokan a megoldást, azt természetesen értetlenül, s sajnálkozva nézem.
leírtam, ha és amennyiben felnőtt, értelmes embernek tartja magát, aki ilyet bezsél, akkor annak tudni kell, hogy maga a határátkelő szerintem azért jött létre, hogy információval, tanáccsal segítsük egymást, nem azért, hogy nagyképűen osszuk az észt, s kioktassunk másokat.
.
.
abramovics voltam, s vagyok

Platonica 2019.03.27. 11:43:06

@igazi abramovics: de igen, elhangzott a posztolo reszerol kesobb, hogy virtualis assziszteskent dolgozik. Kommentek kozott: 2019. 03.26 10.34.47--> "Nem véletlenül maradt ki, mert nem ez a lényege a posztnak, de jelenleg virtuális asszisztensként dolgozom."

Ha mar hitelesseget kersz szamon, akkor legalabb a kritikadban legyel te magad is az;-))

Arthamyr 2019.03.27. 12:01:03

@igazi abramovics: Rákeresetem "Steven Szabó"-ra (no nem azért, mert követni akarnám a megoldásait, szerintem az MLM ordas nagy bullshit, persze elhiszem, hogy van, akinek bejön, ahogy a pilótajáték, a drogkereskedelem, a lottózás, a forexezés és sok egyéb "kis munka=>sok pénz" típusú elfoglaltság is sok embernek bejön), az első oldalon tök irreleváns találatokat találtam, kivéve ezt: vonzohalozatepites.com/blog/steven-szabo-arctalan-atveres-vonzo-halozatepites/ No ez egy igen gagyi megjelenésű weboldal, fel nem foghatom, hogy aki napi 3-5k dollárt keres, az miért nem képes pár napi jövedelmét rászánni, hogy kicsit igényesebb weboldalt összerakasson, főleg, ha fontos számára a webes jelenlét és a publicitás. Vagy pont azt kajálja be a sok "fish", hogy ilyen amatőrnek tűnik? :S Megmondom őszintén, én már a videót sem indítottam el, annyira igénytelennek találtam az oldalt (meg ugye MLM).
Szóval itt kicsit a fejem vakarom, hogy mégis hogyan jön össze a mesternek ez a valagra való pénz.

adg 2019.03.27. 12:30:01

@Arthamyr: szerintem havi lesz az, napi x ora munkaval.

gabors 2019.03.27. 12:38:21

@somlobodog: "@takarék-láng: utasbiztositast köt. Kurva nagy ész kellett hozzá. Szívesen."

aha !!! csakhogy az kb csalas ha valaki eletvitelszeruen el valahol es nagy koppanas a vege (gyakran)

gabors 2019.03.27. 12:43:04

@igazi abramovics: "mlm a munkája." ez NEM MUNKA ez lehuzasa masoknak sokszor siman es szimplan csalas

nem kene osszeteveszteni a munkat azzal hogy valaki penzt "keres masokon"

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 13:37:54

@igazi abramovics: Azt olvastad, amikor leírtam, hogy ez a cikk azért született meg, mert az oldal szerkesztője megkért rá? Gondolom, nem. Emiatt nem pontosan tudom hová tenni a "Határátkelő nem erről szól" hozzászólásodat. Ez az írás most rólam szól (mert arra kértek meg, hogy MAGAMRÓL írjak), és én úgy döntöttem, hogy nem szeretnék megosztani részleteket benne a munkámmal kapcsolatban, mert nem fontos. Ezt most tényleg el kell magyaráznom egy felnőtt embernek? ijesztő.

Görgess nyugodtan tovább, mert semmi értelme annak, hogy olyan cikk alá kommentelgetsz, ami se nem érdekel, se nem értesz vele egyet, nyilvánvalóan nem neked íródott. Köszi!

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 13:39:56

@gabors: Aha, de én nem életvitel-szerűen élek itt, ezt is leírtam. Van még kérdés?

2019.03.27. 13:41:18

@igazi abramovics:

"ha és amennyiben furcsa mód egy dekoratív fiatal nő elkezdi osztani az észt"

Mármost lehet azt tudni, hogy a poszt írója dekoratív?
Haha, vicceltem, mellékvágány.

A lényeg: mi a furcsa abban, ha nők (akár dekoratívak, akár nem) képesek megélni egyedül? Esküszöm, nem vágom.

Hogy ki mennyit oszt meg magáról a posztjaiban, kommentjeiben, az személyiség kérdése.

Én is digitális nomád vagyok, de nincs kedvem megtárgyalni sem veled, sem mással, hogy pontosan mit, pontosan hol, pontosan mennyiért dolgozom, hol adózom, hol van biztosításom, mit reggeliztem, és milyen krémet kenek a segglukamra, amikor be van pállva.

Nem személyesen ellened szól ez, vagy bárki ellen, meg semmi homályos abrakadabra nincsen benne, hanem ez az én kis magánügyem.

(Szívesen látjuk viszont a te fizetési kimutatásodat, végzettségedet, telefonszámodat és anyukád nevét 5 példányban.)

Mivel én kan vagyok, gondolom, kapom a mentességet a testemből élés vádja alatt (holott állati dekoratív vagyok én is, ahogy társkeresőül mondják: "mások által szép arcúnak tartott, kedves fiú", mintegy), de baszki, járj(atok) már nyitott szemmel a világban: fajunk nőstényei is pont annyira könnyen/nehezen élnek meg, mint a hímek, pont ugyanazokból a fosszar, lélekölő munkákból, és pont annyira fárasztja őket.

Azt is hozzátenném, hogy az egyedül utazgató emberek nagyobbik része nő, többnyire föl szokták találni magukat golddiggerkedés nélkül is. (Persze van, aki szeret golddiggerkedni, _nyilván_, nekik meg váljék egészségükre.)

Hát lekaparom magam, de tényleg. A látókör esete a szűkséggel.

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 13:44:33

@négyzet: Légyszíves olvasd el te is, amit abramovics legutolsó hozzászólására reagáltam. Maradjunk annyiban, hogy semmi közötök a munkámhoz, ha nem tetszik a poszt, görgessetek tovább. Köszi!

somlobodog 2019.03.27. 13:54:20

@gabors: nem el ott. Utazik. Pár hónapot. Több országban. Világosan leirta a posztban. Nézd csak: "Négy hónap alatt szeretném bejárni Délkelet-Ázsia egy részét, ahol nyugodt tempóban megalapozhatom a további terveimet. "

gabors 2019.03.27. 13:56:41

@thekaleidoscopecat: "@gabors: Aha, de én nem életvitel-szerűen élek itt, ezt is leírtam. Van még kérdés?"

Ha nem vetted volna eszre hozzad semmi kerdesem nem volt eddig sem mert ertelmezhetetlen csapongo titkolozo kodosito az irasod ... meg az sem derult ki vilagosan hogy hogy mikor is vagy VA most vagy nem itt vagy ott ...

EZERT kell enyitt magyarazkodnod olyanokat irsz a valaszaidban amiket az eredetiben nem vagy NEM UGY irtal le ..

"Biztos" vagyok benne "rendesen" adozol "van" biztositasod es most mar nem tudni de naponta orakat dolgozol mint a virtualis vagyis megfoghatatlan akarmikent (assistant barmit jelenthet a semmitol egeszen fegyverhordozoig)

gabors 2019.03.27. 14:02:33

@somlobodog: "ahol nyugodt tempóban megalapozhatom a további terveimet. "

en (es lehet masok is) ebbo pont l azt olvasom ki hogy valamit csinal ott azsiaban, amibol alapozni tud vagyis dolgozik/penzt keres/ tapasztalato gyujt ...

a gond az hogy ahogy irt ebben a posztban NEM lehet megerteni csak ertelmezni es mivel olyan sokat kihagyott (vagy magatol ertedonek gondolt mert nek valszeg az)

ezert is magyarazkodik most mar orba szajba ... nem vetted eszre hogy a legtobb posztot nem lehet ENNYIRE felreerteni ....

montroyal ( CAN qc) 2019.03.27. 14:03:39

@thekaleidoscopecat: olyan munkát szeretnék találni, ami napi pár óra elfoglaltság mellett finanszírozza az utazásaim teljes költségét (including szállás, étkezés, halpedikűr, dzsungelszafari,

igaz csak talalgatas a 2-3 ora de ha 7 orat dolgozol most gondolhatok arra hogy joval kevasebbet szeretnél pl 2-3 orat ... egyébbként legyen jo Neked es jojjon be ... :-)

thekaleidoscopecat 2019.03.27. 14:20:46

@montroyal ( CAN qc): Igen, az a cél. És köszönöm, igyekszem!

Arthamyr 2019.03.27. 14:32:03

@adg: Akkor meg nem túl meggyőző. Egyébként ha napi lenne, akkor sem lenne az, de akkor azért megsüvegelendő teljesítmény lenne.

Arthamyr 2019.03.27. 14:51:11

@Kövérmadár [swe]: Régebben még reggel jártam az egyik csoportos edzésre, és utána mindig szaunáztam/ejtőztem pár órát. Ezen felbátorodva az egyik edző megkérdezte, hogy akarok-é pénzt keresni, erre válaszoltam, hogy akár akarhatok is, de úgy nézek én ki, mint akinek anyagi gondjai vannak? Kérdezte, hogy szeretek-e utazni, mondtam, hogy nem különösebben. A csökkentett lelkesedésemen kicsit lelombozódott, de azért mondta, hogy menjek el vele ebédelni, nekem meg az időmbe belefért.
Na, ő utazásos MLM-ben utazott (és teszi továbbra is). :) Ahol tagságot kellett vásárolni a tagoknak, amikért pontot kaphattak, és ezt be lehetett váltani mindenféle utazással kapcsolatos szolgáltatásra. Még azt is leszervezte, hogy egy "magasabb szinten" lévő magyar csajt felhívott, és akkor ketten próbáltak meggyőzni, hogy ez milyen jó, és ők csak segíteni akarnak nekem, és milyen jó, hogy azévben már 4x volt nyaralni, és emellett is tök sokat keres. Én felajánlottam, hogy inkább segítek fejleszteni az algoritmusaikat és hasonlókat, majd a vége az lett, hogy kicsit megsértődött a csaj. :D Az edzőtől kérdeztem, hogy te figyelj, ha itt ez a nagy biznisz, akkor mi a bánatos faszért jársz be reggel hatra dolgozni heti kétszer, erre azt mondta, hogy szereti a testmozgást meg a fitneszt. :D Annyira szánalmas volt, azóta is dolgozik a teremben, gondolom még mindig szereti a testmozgást, reggel fél hétkor, meg néha este kilenckor is. :D Gondolom jó vadászterület MLM-ezéshez, mert nagyon sok ember jár. :)

Az a szomorú igazság, hogy a legtöbb ember, aki tényleg sokat keres, nem munkával, hanem befektetéssel éri ezt el.

Arthamyr 2019.03.27. 14:53:13

@Nagy kámpics: "Azt is hozzátenném, hogy az egyedül utazgató emberek nagyobbik része nő, többnyire föl szokták találni magukat golddiggerkedés nélkül is." - Hirtelen azt olvastam, hogy föl szokták tálalni magukat. :D

négyzet 2019.03.27. 19:01:08

@thekaleidoscopecat:
Gondold át azt a blogolást ezzel a hozzáállással. Szerintem itt nem mindenki rosszindulatúan érdeklődik, a blog meg már ilyen, kommentelnek hozzá, ha van miről. Fújd ki a levegőt és ne vagdalkozz. Senki nem akarja a blogod részleteit a kommentekben bogarászni. Annyira tényleg nem fontos...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.03.27. 21:14:27

@Arthamyr:
Igen, tudom.
De a befekteteshez toke kell, az pedig (esetemben pl.) sajnos nem a fan terem.
Ha ujrakezdhetnem, biztos, hogy egeszen mashogy csinalnam, de mostmar csak abbol tudok epitkezni, ami van (es az nem tul sok).

Jelen pillanatban negy labon allok:
- legjelentosebb bevetelem nyilvan a tulorahegyekkel megtamogatott munkaberem;
- mar meglevo befektetesek utan kapott osztalekok;
- van egy magas kockazatu, sajat kezelesu reszvenycsomagom, ami ha bejon (meg sok ido kellhet) akkor az en szintemen nagyot szolhat;
- lett egy kb. 1300 - 1500 negyzetmeteres telkem (a foldmerore varok, viz es csatorna mar ott van), amibol megint lehet egy kis toke kiegeszites idovel.

Hiteleim tovabbra sincsenek, a telek-projectet is megprobalom hitel es a korabbi befektetesek piszkalasa nelkul vegigcsinalni (menni fog, csak kicsit tovabb tart igy).

Ennyit tudok tenni a cel erdekeben, meglatjuk, hogy ezek kozul mi jon be es mi nem. Ha ugy nezem, hogy 8 eve gyakorlatilag a nullarol kezdtem egyszeru szakmunkaskent, a mostani terveim pedig ugy 1,5 - 2 eve fogalmazodtak meg, akkor szepen haladok.
Lehetett volna sokkal jobban is csinalni, de utolag konnyu okosnak lenni :)

2.5 het mulva mar Vegasban leszek, ha bejon a fekete 13-as, akkor onnan mar Arubara megyek haza :D :D :D

Arthamyr 2019.03.27. 21:43:15

@Kövérmadár [swe]: Ezt csak lábjegyzetnek írtam, a nagy részét azért írtam, mert enyhe undort érzek az MLM irányába, mivel a hozzáadott értéke nagyon csekély/semmi, és leginkább hiszékeny/mohó emberek becsapásán alapszik. Persze általában teljesen törvényes, az embereknek joguk van hülyének lenni, másoknak meg kihasználni, ha le van írva előre, hogyan fog történni. :)

"Lett" egy telked? Vetted gondolom, vagy Svédországban csak úgy adják telkeket a migránsoknak? :)
Szerintem a te példád teljesen jó, hogy hogyan lehet viszonylag szerény, szinte bárki által elérhető munkabérből is elkezdeni. Majd írhatsz róla könyvet, amikor Thaiföldön koktélozol... :)

Vegasban meg csak ésszel, nem a 100/200-as pókerasztalhoz kell ülni, amikor már a robotpilóta átvette az irányítást. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.03.27. 22:47:55

@Arthamyr:
Igen, vettem :)
Nem vagyok eleg fekete vagy eleg muszlim ahhoz, hogy barmit is ingyen kapjak :D

Ha mar a robotpilota vezeti a gepet, akkor teljesen mindegy, hogy felkaru rablo, roulette, black jack vagy poket :D :D :D

Arthamyr 2019.03.27. 23:06:12

@Kövérmadár [swe]: Applikálsz valami sminkkészletet meg a fejedre kötsz valami felmosórongyot. ;)

Az tényleg mindegy, csak az alaptét a nem mindegy, azért lehet, hogy könny szökne a szemedbe, ha pár tízezer dollárral szegényebben jönnél haza, és elhalasztásra kerülne a telekprojekt...

Amúgy mit akarsz csinálni egy ingatlannal a vesztébe rohanó országban? Nem azt írtad pár hete/hónapja valamikor, hogy ez csak röghöz köt, és inkább leutazod a rá költhető pénzt, meg a migránsok majd lelakják az országot? Így annyira nem tűnik jó beruházásnak.

thekaleidoscopecat 2019.03.28. 04:26:11

@négyzet: Én akkor most írjam neked azt, hogy te meg a kommentelést gondold át ezzel a hozzáállással? Nem kell a buksisimi meg a lekezelő hozzáállás, nem sértődött óvodás vagyok, de akivel nem lehet normálisan szót érteni, azzal nem is próbálkozom. Neked az a fontos, látom, hogy a tiéd legyen az utolsó szó, úgyhogy ez volt az utolsó hozzászólásod, amire reagáltam.

thekaleidoscopecat 2019.03.28. 04:33:01

@Nagy kámpics: Ezt jó volt olvasni, bár engem azért érdekelne a seggkrémed is just in case, végülis sosem lehet tudni, mikor lesz rá szükség. Nem tudom egyébként, honnan jön ez a "minden nő, aki nem háziasszony, az biztosan kurva" konklúzió, de nem is vagyok annyira dekoratív sajnos, hogy ezt megvalósíthassam. Ha mégis lesz ilyen, arról esküszöm, szívesebben számolok majd be a Határátkelőn, mint a jelenlegi munkámról, meg arról, hogy hol kötöttem biztosítást, mert végülis ha már közkinccsé teszem a vaginámat, akkor akár mesélhetek is róla az egész országnak, nem?

Dikusz 2019.03.28. 05:11:52

@thekaleidoscopecat: Ez a két hozzászólásod viszi a pálmát, mindkettőre + 1000.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.03.28. 06:16:39

@Arthamyr:
Relativ jo kornyeken van a telek, arrafele keves a kulfoldi (meg az europai is), viszont kozvetlenul mellette (5km) egy fejlodo varos van, most epul egy bevasarlokozpont is.
Aron alul jutottam hozza, raadasul nagy szerencsem is volt, mert kiderult, hogy nem "nyaraloovezet", hanem "epitesi telek" (belterulet vagy minek hivjak).
65.000 kr-ert vettem, de a hasonlo meretu telkek 125-ert mennek a kornyeken.
Ha nem nyulok hozza is keresek vele 10 ev alatt, ugy gondolom. Hogy mennyit, majd kiderul.

A lelakasban biztos vagyok, azt nem tudom, hogy 10-20-50... ev mulva kezd majd latvanyosan hanyatlani. Ezert sem tervezek 10 evnel tovabb itt maradni. Meglatjuk :)

somlobodog 2019.03.28. 07:10:09

@Kövérmadár [swe]: nagyon ügyesen csinálod! Gratulálok! De kíváncsi leszek mikor mondod hogy elég és csak a passzív jovedelmedbol élsz. Majd írd meg hogy sikerült e. Nem az összeg érdekel hanem csak maga a tény. Eddig egy ilyen emberrel találkoztam egy kB 48-50eves faszival aki eladta a cégét és azóta csak utazgat.

Arthamyr 2019.03.28. 08:26:33

@Kövérmadár [swe]: Miért nem adod el most 125k-ért? A várakozással csak a 125k feletti részt keresed, úgy is megéri.

Ezen a lelakáson mindig mosolygok kicsit, amikor a terved az, hogy elköltözz egy olyan helyre, ami Svédország több évtizednyi (évszázad?) folyamatos lelakása után is lelakottabb maradna nála... :D

Arthamyr 2019.03.28. 08:33:09

@thekaleidoscopecat: A kurvák vaginája nem közkincs, csak bérbe van adva. Egyébként meg sajnos nem szoktak beszámolni a munkájukról (a jachton való szelfizést és hasonlókat nem veszem annak), pedig érdekes lenne látni az árnyoldalait/nehézségeit is, amit a másokat leggolddiggerező/-kurvázó emberek előszeretettel figyelmen kívül hagynak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.03.28. 09:14:23

@somlobodog:
Ez engem is erdekelne... :D

@Arthamyr:
Mert meg van egy B-tervem is a telekkel. Ha varok az eladassal + aprankent fejlesztem, akkor kb. 5 ev mulva lehet rajta egy kis haziko, amibe akar be is koltozhetek ideiglenesen. HA talalok a kornyeken munkat + hetvegente tudok tovabb dolgozni, akkor az "utolso" 5 evben megjobban megtamogathatom a nyugdijat a kozel ingyen lakhatassal.
De ezt majd 5 ev mulva meglatom. Ha megsem ez lesz, akkor eladom hazikostul, mindenestul es meg tobbet is kerestem rajta, mintha most adnam el.

Egy dolgot hagysz ki a szamitasbol: itt jo esellyel dolgoznom kellene meg nagyon sokaig. A tavolkeleten viszont nem. A "korulmenyekre" / lelakottsagra kevesbe vagyok erzekeny, mint arra, hogy a munkambol szarmazo bevetelemet mire kolti az adott allam.
Ha megprobalom es megsem tetszik, meg mindig vissza tudok jonni. Ha nem probalom meg, sosem derul ki, hogy jol dontottem-e.

Arthamyr 2019.03.28. 09:26:49

@Kövérmadár [swe]: Ha a lelakottságra nem vagy érzékeny, akkor miért érdekel, hogy az adóid a svéd white trashre vagy a füstösekre költik? Rád nem fogják, tőled fejték. :D Ha meg baszol dolgozni, akkor Svédországban sem fogják semmire költeni a munkádból származó jövedelmed, mert nem lesz olyan.

Rájöttem. Neked a lelakottság a cél, mert így olcsó lesz minden, így már értem. :D Megértem, én sem a fejlettsége miatt költözök vissza Magyarországra, és hát Dél-Kelet Ázsia ócsó része Magyarországhoz képest is lepukkant. ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.03.28. 09:41:24

@Arthamyr:
Pontosan.
Ha adott ket orszag, mindkettoben megvehetem, amire szuksegem van, akkor hulyeseg lenne a sokkal dragabban elni.
Del-kelet Azsiaban meg ugysem eltem soha, ki kell egyszer probalni :)
Magyarorszag megvolt 27 even at, Svedorszag is meglesz legalabb 17-18 evig. Utana valami masra vagynek es ha megtehetem, miert ne?
Ha "tul jol" sikerul a tervem, akkor meg egy amolyan 1 ev itt, 1 ev ott, 1 ev amott eletben is benne lennek. Vegigprobalni mondjuk 15-20 orszagot es "befejezni" ott, ahol a legjobban ereztem magam. De ez tul szep ahhoz, hogy igaz legyen :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása