oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. március 18. 06:30,  Három változat a magyar álomra 37 komment

2019. március 18. 06:30 Határátkelő

Három változat a magyar álomra

Vajon mi a magyar álom, van-e egyáltalán ilyesmi, vagy csak magyarok álmai vannak? A kérdést még az év elején tettem fel, érkeztek is hosszabb-rövidebb vélemények. Ma három rövidebbet gyűjtöttem csokorba, melyek ugyan eltérnek egymástól, de akad bennük közös pont is: a boldogság hiányolása.

Mi a magyar álom szerinted – mi a te álmod? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

no_mosoly_foto_pixabay_com_366308.jpg

Mielőtt belevágnánk, kis emlékeztetőként összefoglalnám, hogy mit mért a Policy Solutions korábban, amikor a kérdést feszegette. Nos, kiderült, hogy a „magyar álom” nem áll közel sem amerikai önmegvalósításhoz, sem a keleti társadalmak hagyományosabb felfogásához, annál inkább a nyugat-európai értékekhez. 

Erre utal az is, hogy a megkérdezettek 44 százaléka szerint utóbbihoz kellene hasonlítanunk, míg ugyanennyien úgy vélték, az országnak saját útját kellene járnia. 

Az európai országok közül legnagyobb arányban a magyarok azt szeretnék, ha az ország Ausztriához (24%) vagy Svájchoz hasonlítana (22%), majd Németország (11%) valamint a skandináv országok (10%) következnek a sorban. 

A magyarok tehát anyagi jólétre és egészségre vágynak, ezt a saját és a nyugatos értékek kombinációjával gondolnák elérni. Elsősorban a saját személyes jóléte, biztonsága érdekli a magyarok elsöprő többségét, nem pedig az ország egészének a sorsa. 

„Összességében a magyar álom legjobban úgy leírható, hogy a magyarok szeretnének 800 kilométerrel nyugatabbra – valahol az osztrák-svájci határon - élni: a Kádár-rendszer kiszámíthatóságában, biztonságában, társadalmi egyenlőségében, de Nyugat-Európa életszínvonalán” – összegzett a felmérés. (Itt olvashatjátok el az eredeti posztot.) 

Legyen hazájuk a magyaroknak 

Lássuk hát a három rövidebb véleményt! Attila például tényleg egy álmot vázolt fel. 

„A feltevés simán a magyar álom... Legyen végre hazájuk és otthonuk a magyaroknak. Legyen vége saját népük országuk kifosztásának. Legyen nyugalom és béke. 

Mivel ez csak álom, az állam berendezkedése is megváltozna. Gyárakat és állami vállalatokat építene, minden szinten. Mindent tudnak a magyarok is. Nevelné és oktatná a népét az álomország. 

Boldogan tanulnának a gyerekek, szívesen járnának dolgozni az emberek, boldogak lennének az álom szerint. 

A fiatal dokik örömmel vállalnák a több munkát a kórházakban, mert tudnák, hogy nagyon jó a kórházi pénzük és hírük. Épülne és szépülne az ország... Gyerekricsajtól zengnének északi falvaink. 

Hetente kapnának fizetést az emberek a bankszámlájukra. Ezek az intézmények is boldogan és jól működnének. Az emberek bárhol a világon fizethetnének magyar bankkártyával. 

Tiszta, boldog, nyugodt országban elégedett, kiegyensúlyozott emberek boldogan élnének együtt, mint a mesében.” 

Mosolygós Magyarország 

Pedro szerint nem nagyon lehet kifejezetten magyar álomról beszélni, de ha igen, akkor azt alighanem az anyagi biztonság környékén kell keresni. Ugyanakkor szerinte ez nem elég. 

„Szerintem eleve furcsa a kérdés, nem hiszem, hogy lenne „magyar álom”, inkább úgy gondolom, az egyes embereknek vannak álmaik, aztán ezek között persze lehet olyan is, amit sokak osztanak. 

Na mindegy, ha már ez volt a kérdés, akkor elmondom, mi az én álmom, vagy szerintem mit szeretnének sokan. 

Nyilván mindenki szeretne anyagi biztonságban élni. Ez persze mindenkinek mást jelent, az igényeihez igazodik, de szerintem nem tévedek nagyot, ha nagyjából az osztrák életszínvonalat lövöm be, ha már úgyis mindig a sógorokhoz hasonlítgatjuk magunkat. 

Mármint az osztrák középosztály magyarok által elképzelt életszínvonalát, amiben nagyjából a 3-4 évente megvásárolt új autó, a saját lakás, a napi 8-9 óra munkából kényelmes megélhetés, nyaralás, és a „hóvégi nem számolgatás” szerepel. 

Azt gondolom, egy ilyen életet a legtöbb magyar aláírna és elfogadna. Az már más kérdés, hogy nem kezdenénk-e többre vágyni akkor, amikor ez megvan, de ez már inkább lelki dolog. 

Szóval az anyagi biztonságot gondolom a legnagyobb vágynak, nem véletlenül megy külföldre annyi (mennyi?) magyar. 

Szóval ez a magyar álom egyik része szerintem. 

A másik nehezebben megfogható és még csak azt sem mondom, hogy mindenki erre vágyna, de én igen: jó lenne több mosolygós embert látni az utcákon, jó lenne, ha visszaszorulna az agresszió és ne állandósulna a verbális (és néha nem csak verbális, hanem fizikai) ökölrázás. 

A múltkor ültem az autóban, amikor egy böhöm SUV sofőrje a másik sávból majdnem rám húzta a kocsiját. Egy pillanatra megnyomtam a dudát, de csak azért, hogy felhívjam a figyelmét a balesetveszélyre, utána kilométereken keresztül jött rám tapadva - nem mondanám, hogy kellemes élmény volt. 

Ez mondjuk teljesen felesleges konfliktushelyzet, amiből szerintem a Magyarországon élők nem keveset fel tudnának sorolni napi szinten. Én például szívesen megszabadulnék ezektől, amiket jórészt gondolom a hétköznapok stressze gerjeszt. 

Többen írták itt már posztokban, hogy milyen feszültség érezhető idehaza, amikor hazajönnek látogatóba. Gondolom ilyesmikre is gondolhatnak. 

Szóval az én álmom az, hogy az emberek nem próbálják meg átverni, leszorítani, megalázni egymást, hanem lehetőleg jókedvűen és mosolygósan éljenek. Amire mist nyilván sokan azt mondják, hogy persze, könnyű mosolyogni akkor, ha nem szorítanak napi gondok, de azért szerintem ez nem teljesen igaz. 

Pontosabban igaz, de legalább annyira mentalitás és hozzáállás kérdése is. Szóval az én magyar álmom egy mosolygósabb, nyugodtabb ország. 

Én például eldöntöttem, hogy megpróbálok így élni, mert végül is fölösleges folyamatosan hergelni magát az embernek. Aztán meglátjuk, sikerrel járok-e és megvalósul-e az álmom.” 

Elengedni a múltat 

Szabolcs pontokba foglalta, milyennek szeretné látni a jövő (és persze a jelen) Magyarországát. 

„Tudom, hogy a jövő békés, boldog Magyarországa létezik, az én kívánságom pedig az, hogy az emberek higgyenek benne. Ehhez a hithez kívánom az alábbi pontok beteljesülését: 

#1 Az emberek ráébrednek arra, hogy minden egyes gondolatuk, s az ebből fakadó érzelmek és cselekedetek a felelősek minden egyes tapasztalatukért, és ezt felismerve végre saját kezükbe veszik életük irányítását. 

#2 Az emberek ráébrednek arra, hogy személyes problémáik és válságaik zömét olyan téves hiedelmek és elvek okozzák, amiket egyszer valakik (pl. szülők, politikusok, társadalom) rájuk tukmáltak, és nekiállnak felfedezni magukban az igaziakat. 

#3 Az emberek egyszer s mindenkorra elengedik a a múltat, nem kapaszkodnak, nyújtózkodnak és vágynak visszafelé, hanem felismerve sorsteremtő erejüket a jelenben fókuszálnak saját életükre. 

#4 Az emberek ráébrednek arra, hogy a boldog élethez értelmi intelligenciájuk mellett fejleszteniük kell érzelmi intelligenciájukat is. Abbahagyják érzelmi énjük tagadását. 

#5 Ráébrednek arra, hogy az élet értelme nem a korlátlan növekedés, s az ebből fakadó kíméletlen verseny és vagyonfelhalmozás, hanem a Földdel együttműködő, fenntartható gazdaság, amelyben a társadalom összes tagja együttműködő közösségként emeli fel egymást. 

#6 Ráébrednek arra, hogy az élőlények egymástól való különállósága csak illúzió, mivel mindent az élet teremt és hat át, így minden létező -a látszat ellenére- egymással szoros kölcsönhatásban van, ezért az emberek megértik, hogy amit másokkal tesznek, azt magukkal teszik, és ez a hozzáállás hatja át minden cselekedetüket.” 

Ti mit gondoltok? 

(Fotó: pixabay.com/366308)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2314696316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dammiel 2019.03.18. 06:36:39

Az átlagos osztrákok lízingelik a kocsikat, és bérlakásban laknak.

2019.03.18. 06:44:22

Hogy mi a magyar álom, a politikai ‘elit’ nyalja a seggem, én meg állom :-))

Hari Seldon 2 2019.03.18. 07:20:38

Elsõ poszt nem jó, a második nem rossz (annyira mint az elsõ), a harmadik meg kicsit ezoterikus stílusu lett.

Hari Seldon 2 2019.03.18. 07:28:07

@dddddddddddddd:
Mert a lizing jobban megériheti sok embernek. Mondjuk, akik nem mennek évi 20000 km-t, vagy bàrmi màs okból. Így évi pàr 100 Euróért (meg valami kezdõért) van új kocsid. Felénk is legtöbbször így plakàtoljàk ki, hogy havi 299-tõl, meg 499-tõl... (Típustól függõen)

HakapesziM 2019.03.18. 07:34:26

A magyarok olyanok, sajnos, hogy soha, semmi nem jó. Ez ilyen, ezen nem nagyon lehet változtatni. Ha holnaptól 4000 euró lenne a minimálbér és az árak fele a mostaniaknak, akkor is panaszkodna mindenki.

Amellett mindent az államtól várnak, csináljon valamit az aktuális kormány, vagy menjen a fenébe, és majd következő kormány oldjon meg mindent. De nem fog. Ha autópályát épít, miért nem kórházat, ha kórházat, akkor miért ott, amikor az én városomban meg hullik a vakolat, ha iskolát, miért nem többet, miért csak most, miért ott, mennyiből, minek? Ha családokat támogat miért így, miért annyiból, mi lesz a szinglikkek, melegekkel, meg úgyis túlnépesedett a Föld. Bezzeg Nyugaton.

Ami bunkóságot illeti: kezdje mindenki magával. Velem általában nem bunkók, mert alapvetően udvarias vagyok mindenkivel.

Aki nem kiegyensúlyozott, nincs benne béke és folyton másokkal foglalkozik, "miből telik erre a szomszédnak", kifogásokat keres és talál, az elmehet a világ végére, ott sem lesz boldog.

Csodabogár 2019.03.18. 08:23:45

@HakapesziM: Nos igen. Tökéletes kormány vagy ország nincs. Viszont jó lenne ha mindenki csak a maga boldogulásával foglalkozna és nem azt nézné mi van a szomszédban.

Gondolom az volt az álom, hogy legyen minden úgy mint pl. Auszriában, de ne kelljen másként élni és dolgozni mint a Kádár rendszerben.

négyzet 2019.03.18. 10:59:11

Mennyire más lenne, ha kereskedelmi és politikai reklámok helyett Szabolcs gondolataiba ütköznének a megfelelő felületeken az emberek! Egy ilyen kísérletre kíváncsi lennék.

Én azt gondolom, hogy Magyarország alkalmas lenne arra, hogy egy környezetével nagyobb harmóniában élő társadalom alakuljon ki, mert még léteznek azok a rendszerek, és viszonylag sok az ilyen témájú kis kezdeményezés. Adott egy réteg, akiknek igénye van az 5. és 6. pontra, de össztársadalmi szinten nagyon fontos lenne az 1-4. pontok fejlesztése.

négyzet 2019.03.18. 11:01:22

@Csodabogár:
vagyis ahogy a kutyapárt megfogalmazta, "ne kelljen dolgozni, de legyen pénz". Persze ha ez az álom teljesülne, akkor depressziósak lennének az emberek, tehát valójában nem is ismerik a saját igényeiket.

négyzet 2019.03.18. 11:03:31

@HakapesziM:
Valóban úgy tűnik, hogy ilyenek vagyunk magyarok. De kíváncsi lennék, ha megtanulnának az emberek részt venni a döntésekben, "csinálni" ezt az országot, és nem csak elszenvedni a dolgokat, akkor is minden szar lenne-e?

Golf2 2019.03.18. 12:06:22

@négyzet: ne kelljen dolgozni, de legyen pénz". A magyar politikusoknak ez nem álom,a vérükben van.

tanato 2019.03.18. 12:25:23

@négyzet: Erről már beszéltünk itt régebben.A ne kelljen dolgozni de legyen pénz,csak akkot működik ha másoknak meg kelljen dolgozni,hisz ha senki nem dolgozna csak ömölne a pénz,nem érne semmit csak WC papírt.Mert akkor nem járna senki dolgozni,sem tanár,sem orvos,sem szerelő sem vasutas,sem pék,sem boltos,sem rendőr,sem autógyári munkás,sem agázmúvek sem a vízművek stb.
Úgy fogalmazom át,nekem sok pénzem legyen másnak meg nagyon kevés hogy a pénzemért azért mindnki dolgozzon nekem,a buszsofőr,a nővér,az orvos a tanár,a rendőr,legyen,áram,víz,legyen kőműves aki dolgozik,Menjen a vasút legyen benzin és autó stb.Ha mindenkinek tengernyi pénze volna viszont senki sem dolgozna mind megdöglenénk.Nem volna aki kaját termeljen,nem volna fűtés meg meleg víz,nem volna közszolgltatás,csak lusta tohonya embertömeg.

Snedronningen 2019.03.18. 13:57:40

@HakapesziM: szép elv, hogy ha te nem vagy bunkó, más sem lesz az, de ez sajnos nem így van, valószínűleg más tényező játszik szerepet. Én egy átlagmagas, vékony nő vagyok, általában a gondolataimba merülve megyek az utcán, értsd alatta, hogy nem provokálok senkit. Nézzünk néhány példát az elmúlt évekből! Egyszer mentem hazafele a Bajcsyn, és megálltam egy lámpás kereszteződésnél. Biciklis begurul mögém és rámcsenget. Mondom, hogy piros a lámpa. Erre megfogott a vállamnál fogva és belökött egy kanyarodó autó elé. Szerencsém volt, hogy jók voltak a sofőr reflexei és megállt. A biciklis persze elment, mire felálltam. A többi gyalogossal és az autóssal értetlenkedtünk a jeleneten, de nem volt mit tenni. Következő: ülök a vonaton, olvasok. Velem szemben ülő nő többször térden rúg. Arrébb húzom a lábam. Ismét megrúg. Felnézek a könyvből, hogy jelezzem, hogy ez így nem ok, de nem szóltam. A nő gúnyosan vigyorogva kérdezi, hogy mi van. Mondom, hogy asszonyom, már többedszer térden rúgott, próbáljunk elférni, van elég hely mindenkinek. Erre fröcsögő nyállal felüvöltött, hogy majd megmutatom, hogy milyn, ha megrúglak te kurva! Harmadik eset: megyek haza a vonaton, olvasok. Kalauz jön, felmutatom az érvényes bérletemet, sőt udvariasságból felnézek a könyvből is. Erre lkezd üvöltözni velem, hogy a bérletet nem a sarkánál fogva lifegtetjük, majd elrohan, mire válaszolhatnék. Én meg csak néztem, hogy mi baja van, nyilvánvalóan kötözködött, hiszen rendesen fogtam a bérletet a tokjával, ahogy kivettem a táskámból. Gondolom felhúzták az előző kocsiban és keresett egy egyedül utazó nőt, hogy kitölthesse a haragját valakin. A sort a végtelenségig tudnám folytatni, amikor érezhetően a frusztrációját akarta valaki kitölteni egy random másikon, és mivel egy csendesebb típusú nő vagyok, hát gyakran engem választanak erre a szerepre, éljen. Úgyhogy önmagában az, hogy te udvarias vagy és nem kötsz bele senkibe, nem jelent semmit. Sajnos nekem ezek a történetek jelentik Magyarországot... Nagyon magas a frusztrációs szint, és az emberek keresik a lehetőséget, hogy valakin megtorolják a sérelmeiket, és csökkenjen a bennük levő feszültség, mindegy, hogy a postán állunk sorba, vagy a vonaton vannak sokan, vagy a boltban a pénztáros lassú, keresik, hogy valakivel kiabálhassanak egy véletlen összeütközésért. Nyugaton, ha véletlenül hozzáérek valakihez sorbanállás közben, vagy egy pillanatra feltartom, amíg keresgélek valamit, akkor egy sorry/entschuldigung/undskyl/désolée egy mosollyal kísérve elegendő a helyzet rendezésére. Otthon egy hasonló véletlen incidens vége az, hogy üvöltve lehülyekurváznak, és úgy érzem, a helyzet sokat romlott az elmúlt években, nemhogy javult volna :-(

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.18. 15:26:23

OFf
@tanato:
Egy érdekes könyv kapcsán (A nemzetek mítosza: Európa népei -nek születése a középkorban) olvastam egy interjút a szerzővel. Ebből egy rövid részlet:

A kereszténység már
eltûnt Európából

Könyvében utal rá, hogy az euró- pai államok és városok többréte- gű társadalmak voltak a múltban,hasonlóan a mai nyugat-európaivárosokhoz, ahol multinacionáliscégek alkalmazottai, őshonos la-kosság és bevándorlók éltek együtt.Ugyanakkor a kereszténység és arómai jogon álló helyi jogszabályok sikeresen integrálták a bevándor-lókat évszázadokon keresztül, szemben a napjainkban kialakult helyzettel, ahol bevándorlók tö-megei akarják gyakorolni a saját vallásukat és lecserélni a helyi jogszabályokat a saját vallási elő-írásaikra. Gondolja, hogy valós ve- szély a kereszténység eltűnése Euró-pából néhány évtizeden belül, illetveakár nemzetek is eltűnhetnek?

– (...) Különösnek tartom a kérdést, hogy „va-lós veszély-e a kereszténység eltűnése Euró -pából néhány évtizeden belül”. Gyakorló ró-mai katolikusként nekem úgy tűnik, hogy akereszténység már nagyrészt eltűnt Euró-pából: a templomok üresek, vagy csak idő-sek és menekültek (vagy amerikai turisták)látogatják őket. Leszámítva néhány magán- embert és családot, a kereszténység mára in-kább egy kulturális jelenség lett, mint élet-mód.
...
Történelmileg a nemzetek olyan em-berek alkotta, elképzelt közösségek,amelyek megegyeznek, hogy bizonyosáltaluk közösen hordozott jellemzők,mint nyelv, terület, közös történelem,kultúra, közös eredetmítoszok stb.,elegendőek ahhoz, hogy egy erős ösz-szetartozás-tudatot biztosítsanak szá-mukra. A politikai önállóság lehet en-nek része, de nem feltétlenül. A „nem-zetállamok” többségükben a Napóleontkövető időszak képződményei, amelyekfeltételezik, hogy az egységesség és afüggőleges irányú szolidaritás egyesítminden osztályt és területet egy meg-határozott földrajzi egységen belül. Újkeletű és problémás entitások, amintazt az elmúlt két évszázad háborúi éskonfliktusai is jól tükrözik.

https://www.academia.edu/15303076/Népvándorlás

tanato 2019.03.18. 15:36:45

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Kösz szépen,valóban így van, gyakorló keresztények alig alig vannak a fiatal és középidős rétegek közül,inkább az idősebbje aki félnek az elmúlástól és úgy érzik ha addig nem is voltak vallásosak,elgondolkodik ha mégis van,jobb lesz jóba lenni vele,hátha odaát ezért majd piros pont jár.A nemzetállamok az egy érdekes téma,nekünk magyaroknak egyértelmúen a nyelv a meghtározó.A délszláv államoknál ez nem biztos,hisz majd ugyanazt beszélik.Még érdekesebb pl. az arab /nemzet/államok polgárainak identitása hisz ugyanazt a nyelvet beszélik.Ugyanez pepitában a latin amerikai spanyol nyelvű államok polgárainak nemzet tudata,nehéz nekünk magyaroknak elképzelni min alapul ha nem a nyelven mert az ugyanaz mindnél.
SZóval érdekes kérdések ezek.

Csodabogár 2019.03.18. 16:35:35

@tanato:Én nem egészen így értettem. A Kádár rendszerben mindenki biztosan ült a helyén. Akár szuper szorgalmas volt akár nem, a fizetést fixen megkapta. Aki élelemes volt szert tett valami mellék jövedelemre. Lett ház, nyaraló és kész. Többet nem is engedélyeztek, nem volt miért hajtani. Kényelmes nyugodt élet volt. Számomra a 60-as évek Svédországa ugyanezt jelentette, de én többet mást akartam. Igazi kapitalizmust, mert csak ott lehet, szerintem, valamire jutni. Nekem bejött, de én egy kifejezett törtető az unalomig szorgalmas tipus vagyok.

Csodabogár 2019.03.18. 16:42:38

@Snedronningen: Ne haragudj de szerintem te vagy frusztrált, ha azt hiszed, hogy téged extra kiválasztanak a dühük kitöltésére.

Szerintem a világon mindenütt előfordul, hogy neked mennek,lábadra lépnek vagy mit tudom én. Nem hinném, hogy én vagyok a kiváltságos, akit soha sehol semmilyen sérelem nem ér. Feltehetően x ilyen eset volt az életemben, de vállvonva átléptem rajta és nem emlékszem semmire. Rossz lehet örökké a vélt vagy valós sérelmeken rágódni.

tanato 2019.03.18. 17:21:42

@Csodabogár: rtl.hu/rtlklub/21szazad/sosem-latott-felvetelek-falusi-sportpalyak-es-brigad-szinjatszokorok-vilagarol

Egy kis retro a Kádár rendszerről,rendszerből,az én fiatalkoromból.,akkor te már sztem nem is voltál itthon.
De nagyon jó nekem tetszett.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.18. 17:58:29

@tanato: a népnevek újrahasznosítható címkék folyamatosan változó tartalommal. Nem csoda hogy csekély összetartozás érzés van a nép tagjai között. Persze, még mindig viszonylag sokakat lehet vele fanatizalni. De egyre többen intenek be, lásd pl. magyar kivándorlók, akik fityiszt mutatnak az "itt élnek, halnod kell"-típusú xix. Századi ideológiai agymosásnak. És ez a magatartás a jelek szerint nem valami xxi. Századi elkorcsosulas, ezt támasztja alá greary könyve.

"Bármit is jelentett a
»gót« név Cniva III. századi királysá-
gában, a gótok VI. századi hispániai
valósága egészen más volt a nyelv, a
vallás, a politikai és társadalmi szer-
vezet, sőt még a származás tekinte-
tében is. […] A nevek mint folyton
megújuló erőforrások lehetőséget
teremtettek arra, hogy az embereket
meggyőzzék a folyamatosságról, még
akkor is ha saját megélt valóságuk-
ban ennek épp az ellenkezőjét tapasz-
talták. Az ősi nevek […] időről időre
visszatérhettek, hogy a megváltozott
körülményekhez igazítva egy-egy új
hatalmi törekvés hívószavaivá válja-
nak.”

Pompeo 2019.03.18. 19:32:48

@Snedronningen: tökeletesen egyetertek:-( En aki imadok hazamenni,amikor 2 hete otthon voltam,konkretan sírva mentem haza.Az összes üzletben ugy beszeltek velem mint egy kutyával(ez regen is elöfordult néhol,de most ez az alap) es szinte csak idegbeteg emberekkel sikerült talalkoznom.A repülöterre utazva pedig egy idösebb ferfi(latvan a böröndömet) elkezdte: ez a sok hülye turista mind idejön,es ez mind az Orban hibaja.Na mondjuk neki beszoltam,kedvesen,de befejezte.Most az egyszer felüdüles volt visszajönni ebbe nyugdijas nyugalomba:-D Sokat romlott 4 ev alatt a helyzet,ez nagyon szembetünö.

Pompeo 2019.03.18. 19:32:55

@Csodabogár: mondjuk nem tudom,hogy azon is vallat vonnal röhögve,ha belöknének egy kocsi ala:-( persze lehet örülni,hogy elsz,de azert ez akkor sem egy atlagos esemeny
Es ezek ahogy irtam akar naponta elöfordulhatnak,annyi a hülye ember.Hogy miert???Fogalmam sincs.

Shaktee 2019.03.18. 19:34:50

@Pompeo: Jo nikk. Mikor mesz haza lerendezni vikit? :-)

Csodabogár 2019.03.18. 19:48:46

@Pompeo: Mondjuk ez bárhol bármikor előfordulhat. Löknek metro alá máshol is embereket, legalább is már hallottam és olvastam róla.

Csodabogár 2019.03.18. 19:51:04

@Pompeo: Ilyenkor elgondolkozom, hogy vajon a holdon élek-e, hogy velem rendesen beszélnek és általában nem bánt senki, pedig egy 160 centis aránylag vékony nő vagyok.

Shaktee 2019.03.18. 20:08:38

@Csodabogár: megszoktad hogy gyokerek, fel sem tunik, nem lehet?

Arthamyr 2019.03.18. 20:39:10

@Csodabogár: Miért ő lenne frusztrált? Egyszerűen így érzékelte, ez van. Én tudatosan kerülöm az ilyen helyzeteket:
"Nagyon magas a frusztrációs szint, és az emberek keresik a lehetőséget, hogy valakin megtorolják a sérelmeiket, és csökkenjen a bennük levő feszültség, mindegy, hogy a postán állunk sorba, vagy a vonaton vannak sokan, vagy a boltban a pénztáros lassú, keresik, hogy valakivel kiabálhassanak egy véletlen összeütközésért." - de tökéletesen megértem, ha valakit ezek frusztrálnak, engem is, ezért kerülöm őket, viszont nem mindenki teheti ezt meg. Ha kellően sok ilyen szarral kell együtt élned minden nap, frusztrált és ideges leszel. Ha sok ember össze van zárva, aki így él a frusztráció fokozódik.
Persze, önmagában sorbaállni a postán ok, de ha a vonaton emellé állni kell, olyan sűrűséggel, mint egy szardiniás dobozban, menő tinédzserek közben a telón hallgatják a zenéjüket hangosan, esik az eső, és emberek a vizes és kissé piszkos esernyőjüket a szövetkabátod oldalába nyomják, a vonat késik, a munkahelyen ingyentúlórázni kellett és goromba volt a főnök, a gyerekkel gond van a suliban, a hó végén vészesen fogy a pénz, ez a kombináció már egy béketűrőbb ember idegeit kikészíti rövid időn belül.
Ha emellé az emberek többsége ebben kénytelen élni, inkább az a csoda, ha nincs minden vonatúton verekedés. Sajnos ez a sok kis apróság kellően nagy mennyiségben nem tolerálható, a zsúfoltság pedig csökkenti a tűréshatárt, mert növeli az emberek köszti interakció esélyét, ami frusztrált emberek közt ritkán végződik barátságban...

2019.03.18. 21:03:38

@Csodabogár:

" Ilyenkor elgondolkozom, hogy vajon a holdon élek-e, hogy velem rendesen beszélnek és általában nem bánt senki"

Egyébként ebben tuti van szerencsefaktor IS. Asszem, talán londonka írta valamikor a múltkor, hogy az ő környezetében egy elvált pár sincs. (Vagy alkoholista, vagy drogos, vagy a fene sem emlékszik már, de a lényeg, hogy valami egészen gyakoriról írta, hogy ő egyáltalán nem tapasztalja a környezetében.) Minden más tényező mellett kell, hogy legyen ebben szimpla szerencse is.

Én magam is nagyon ritkán futok bele prosztó emberekbe, viszont érdekes módon szoktam látni, hogy történik másokkal. A fene se tudja, min múlik.

Arthamyr 2019.03.18. 21:16:51

@Nagy kámpics: Csodabogár egy jólétben élő nyugdíjas. Se a munkahelyről, se a szuboptimális anyagi helyzetéből, se a gyerekei neveléséből adódóan nem éri stressz. Ezenfelül az idős embereket "kultúráltabban" kezelik sokan (főleg pl. a tinédzserekhez képest), akárki akármit mond. A hétköznapi frusztrációforrások jelentős részének nincsen kitéve, főleg nem napi rendszerességgel. Így azért könnyebb átlépni az "apróságokon", amitől más már simán anyázna vagy eljárna a keze.

Csodabogár 2019.03.18. 23:08:23

@Shaktee: Nem vagyok egy sértődős típus, vagy vastag a bőrőm, ki tudja. Mimózáknak nem lett volna jó 30 évesen szóló egyedül disszidálni. Mellesleg a svédek kétszer elutasítottak és jöttek értem a rendőrök, hogy kitoloncoljanak. Aztán csak maradhattam. Kellett hozzá egy adag keménység és elszántság. Mimóza természettel nem ment volna. Az ilyen mindenki engem bánt, csúnyán néz rám stb. soha nem volt a stílusom.

Csodabogár 2019.03.18. 23:18:10

@Arthamyr: A helyzet az, hogy én se voltam mindig nyugdíjas és mindig mindenért keményen meg kellett küzdenem. Ha akkoriban fennakadtam volna napi apróságokon, akkor semmire se mentem volna. Csak megemlítem, hogy pl. Svájcba pont akkor mentem, mikor a nők éppenhogy csak megkapták a szavazati jogot. Én 3 hét mulva dolgoztam, ha kinyitottam a szám külföldi voltam. Nyiltan vagy titokban, de utálják a külföldieket. Miután azt hitték, hogy ugyse értem, dumáltak a hátam mögött. Na erre volt jó, a megvonom a vállam dolog.
De pont ma tolt le a patikában egy korombéli úr, mert szerinte elé álltam. Erre megköszöntem neki, hogy maga elé engedett.:-)
Egyikünk se volt ettől frusztrált, csak máskép láttuk a helyzetet.

Arthamyr 2019.03.19. 00:06:24

@Csodabogár: Igen, de már jó pár évtizede az vagy, így sok dolog, ami másnak mindennapi irritáció, neked legfeljebb halványuló emlék évtizedes távlatból. A jelenlegi élethelyzetedben nem ér elég stressz ahhoz, hogy a vállvonásnál komolyabb reakciót kiváltson belőled, de az emberek többsége sajnos nem ilyen élethelyzetben van. Nem tudom, ha pl. kizsebelnek vagy fellöknek az utcán, akkor is lerendeznéd-e ennyivel, engem az önmagában is baromira felidegesítene, stresszmentes élet ide vagy oda...
Az is zavart volna, ha (úgy vélem, hogy) elém tolakodsz a patikában, mint mondtam, ez így magában elfér (főleg ha a napi 3 teendőm egyike a patika, nem egy kötött félórás idősávban kell lerendeznem), de ha aznap ez a nyolcadik ilyen "semmiség", akkor lehet, hogy nem egy vállvonással fogom lerendezni. És az átlagember nem 0-ról indul, mert van munkája, csúcsidőben kell tömegközlekednie, vásárolnia napi rendszerességgel, nem tudja kialudni magát és nem az a legnagyobb gondja, hogy mondjuk melyik operaelőadásra vagy hangversenyre menjen el este.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.19. 07:18:13

@Csodabogár: nem vonom kétségbe, hogy a volt kollégáid között többen is utáltak téged, vagy akár más külföldieket. De ezt egy egész országra ravetiteni?

Szerintem elég sok magyar szeretné, ha olyan korrektul és tisztelettel viselkednenek velük a SAJÁT hazájukban a SAJÁT honfitársaik a boltban, az orvosnál, a vonaton vagy a munkahelyen, mint a svájciak a maguk migrancsaikkal.

A másik megjegyzésedhez.
gyakorta emlegetett tény, hogy milyen későn lett a nőknek szavazati joga Svájcban. Tény. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy más területeken meg éppenhogy a női egyenjogúság progresszív élharcosai.
Pont a napokban olvastam Einstein első feleségéről, a szerb mileva maricrol, aki azért ment 1896-Ban Zürichbe, mert ott nők is tanulhattak fizikát az egyetemen:

"Marić dealt with prohibitions against women taking physics and maths courses by moving to countries and institutions in which the courses were open to women, and getting good marks. The Swiss Polytechnic Institute in Zurich (later, the Swiss Federal Institute of Technology, or ETH Zurich) was one such. "
www.nature.com/articles/d41586-019-00741-6

Platonica 2019.03.19. 09:08:36

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: No, en meg gyerekkoromban olvastam grof Hugonnai Vilmarol, aki az 1870-es evek korul kapott orvosi diplomat Svajcban:-) Kedvenc csikoskonyvem volt a Vilma doktorasszony:-DD

2019.03.19. 10:19:29

@Csodabogár: Figyelj, lehet csak egyszerűen csinos, okos, illemtudó, szerény, természetadta szépség, hát ha még ugye fiatal is :)
A többi nőből ez általában maró irígységet vált ki, a férfiak pediglen képtelenek elhessegetni a gondolatot, hogy bni kéne (és ez frusztráló érzés na). --》

"hogy velem rendesen beszélnek és általában nem bánt senki" :P ;)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.20. 20:56:12

@Snedronningen:
@Csodabogár:
Én is szoktam úgy járni hogy vadidegenek találnak meg minden ok nélkül.
Pedig büdös rossz szavam nincs senkihez,normálisan közlekedem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.20. 20:56:18

@Inkábbolvass: XD

@Csodabogár: Rossz lehet,hogy vadidegen kretének beléd kötnek és/mert nem vagy 20 kilóval nehezebb meg csúnya kopasz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása