oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. március 05. 06:30,  Hazatérés kérdőjelekkel 99 komment

2019. március 05. 06:30 Határátkelő

Hazatérés kérdőjelekkel

„Na, és sikeres volt a hazaköltözés?” - a kérdést alighanem a legtöbb, külföldről hazatérő határátkelő megkapja világszerte. A válasz persze sok mindentől függ, sokszor még családon belül sem ugyanazt érzik az emberek.

Te is hazaköltöztél? Vannak benned kérdőjelek? Írd meg tapasztalataid a hataratkelo@hotmail.com címre!

dontes_foto_pixabay_com_geralt.jpg

Tizenhat év után tért haza Ausztráliából családjával James és ez az első egy év nem nevezhető teljes sikernek. Tizenhat év persze hatalmas idő, nyilván nem könnyű visszailleszkedni, ám a folyamat még családon belül sem zajlik ugyanúgy. 

Olyannyira nem, hogy például a férfi felesége (és a gyerekeik) gondolkodás nélkül és teljes meggyőződéssel válaszolja az ezt firtató kérdésre, hogy igen, ők visszailleszkedtek, miközben a férj egyelőre képtelen dönteni. 

Innen átadnám a szót az ír Jamesnak, aki saját oldalán írta meg tapasztalatait egy év után.

„Talán a kérdéssel van baj. Ne értsetek félre, boldog vagyok. De boldogabb vagyok-e? Azért vagyok boldog, mert visszaköltöztünk? Ebben már nem vagyok biztos. 

Nemrég a dublini repülőtérre mentünk, egy hétre utazunk el. Az elmúlt 16 évben minden ilyen alkalom (és nagyjából 15 esetről van szó) csendben telt, miközben hazamentünk Ausztráliába. Megkérdeztem Anna-Marie-t, el tudná-e képzelni, hogy visszaköltözzünk. Már a gondolat is megrémítette. 

Minden egyes nap tudnék találni tíz okot a boldogságra és a boldogtalanságra is. Amikor reggel felkelek, tudom, hogy rengeteg okom van boldognak lenni. Esténként hálásan megyek aludni. Boldog ember vagyok, csakúgy, mint Ausztráliában voltam. Összességében azonban úgy gondolom, Írországban akad némi személyiségformáló kihívás. 

A „határátkelő fájdalma” helyett a „hazatérő kételye”? 

Talán a „határátkelő fájdalmának” (ami a bűntudat, a honvágy és annak keveréke, hogy nem igazán találjuk a helyünket – ezt sok kivándorló érzi) helyét a „hazatérő kételye” veszi át? Vajon jól döntöttem? Hiányzik a régi otthonom? 

Tisztában vagyok vele, hogy ezek természetes érzések. Szeretem Írországot és Ausztráliát, mindkettő érdemes arra, hogy vágyakozzunk utána. A választási lehetőségek rontottak el minket? Mindannyiunk előtt rengeteg nyitott út áll. 

Nekem például van egy párhuzamos életem Sydneyben, amit könnyen el tudok képzelni, hiszen megéltem és a jó barátaim még mindig élik. Irigylem életük bizonyos részeit, miközben biztos vagyok abban, hogy ők is irigykednek az én életem egyes pontjaira. 

Az összehasonlítgatás értelmetlensége 

Ami az egészségtelen összehasonlítgatásokat illeti, nemrég a Facebookon a következő idézetbe futottam bele: Az összehasonlítgatás kételyt szül, ami félelmet szít, a félelem pedig az útjában áll mindennek, amit akarsz. 

Az, hogy a hátam mögött még mindig Sydney felé pillantgatok kis ár azért, hogy két gyönyörű országban is élhettem. Összehasonlításuk talán természetes, de közben rendkívül eltérő két városról van szó. 

Arra jöttem rá, hogy mindkét ország teljesen különböző szükségleteket elégít ki, attól függően, hogy ki vagy te és éppen életed melyik szakaszában jársz – először ezeket a kérdéseket kell tisztázni. 

Mindig hálás leszek Ausztráliának, hogy megmutatott egy másik perspektívát és olyan egészséges szokásokat vehettem fel, melyek előre visznek. Ugyanakkor Írországnak és a családomnak köszönhetem az erős gyökereket, melyek lehetővé teszik, hogy az ágaim magasra nőjenek. 

Hogy egy példát hozzak: a barbecue például nem ugyanaz a két országban, itt az időjárás nem olyan megbízható – legalábbis azon kaptam magam, hogy ezen töprengek, miközben rengeteg gyerek rohangált körülöttünk. 

Amikor legutóbb a szabadban grilleztünk, tőlünk pár méterre volt egy medence. Nyilván más a két világ, de egyik sem szükségszerűen jobb a másiknál. 

A visszatekintgetés csapdája 

Az ilyen visszatekintések nálam elég rendszeresek. Próbálok nem beléjük süppedni és nem felhúzni magam, amikor bekövetkeznek, ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy ha túl sokat tekintgetek vissza, akkor képtelen leszek élvezni a jelent. 

Visszailleszkedésünk folytatódik. Egy régi barátom azt mondta, neki 5 évébe került, mire sikerrel járt. Talán nincs is végpont. Megnyugtat a tudat, hogy a kétely természetes és annak átélése közelebb hoz az „otthonhoz”. 

Ebben a globalizált világban könnyen meglehet, hogy egy nap ismét határátkelő leszek, hogy kövessem a gyerekeim vagy az ő gyerekeiket. Az „otthon” minden embernek minden időben mást jelent. 

Boldog vagyok? Igen. Sikerült visszailleszkednem?… Nos, még nem.”

(Fotó: pixabay.com/geralt)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztrália Írország hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2514668727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2019.03.05. 08:00:11

Ahol a család ott a legjobb szerintem.

Golf2 2019.03.05. 08:07:26

Off.Olcsó Budapest..szervita tér három millió forint fölé nyomják az átlagos négyzetméterárakat. Egy-két triplex lakásnál akár az ötmilliót is elérheti ez.portfolio.hu

01234567 2019.03.05. 08:27:40

Mi értelme arról beszélni valaki Írországba hazaköltözött...A magyar viszonyokat nem lehet ehhez hasonlítani.

Platonica 2019.03.05. 08:35:21

@01234567: miert ne lenne ertelme?
Nem a viszonyokrol van szo a posztban, hanem a valtas megeleserol, hogyan csapodik le az emberben, mikent eli meg.
En ele'g hasonlokat tapasztaltam egyebkent.

Din Serpahis 2019.03.05. 08:35:21

Dupla honvágy, ez tök ismerős. Most új munkahelyre megyek, és volt egy hónap szünetem a két meló között, úgyhogy egy hónapra hazamentünk az asszonnyal. Marha jó volt, remekül éreztem magam, de két-három hét után elkezdett hiányozni Zürich. Ha meg itt vagyok, akkor meg az otthoni dolgok hiányoznak néha.

Ez van, ez az ár amit meg kell fizetni.

Platonica 2019.03.05. 08:36:34

@Din Serpahis: nekem is volt egy ilyen szakasz az eletemben, hogy 'na kosz, most mar sehol se leszek igazan otthon'. Aztan elmult:-)

Bredpitt Monika 2019.03.05. 08:42:12

@01234567: van ertelme, szerintem jo a poszt, nagyon is jo kerdeseket feszeget, ami a magyarokat is erinti pl> "A valasztasi lehetosegek rontottak el minket?"

Amiota lehet az eu n belul mozogni, azota sok ember el a dilemmaval szerintem, induljunk valahova vagy sem?

Regen ilyen szempontbol egyszeru volt az elet. Itthon kellett boldogulni vagy igy vagy ugy.

De erdekes modon nekem pl az a dilemma, hogy hazajojjek ide sokkal tobb fejfajast okozott, mint az, hogy elmenjek e innen.

Dikusz 2019.03.05. 09:01:12

@Golf2: Azért azt hozzá kell tenni, hogy a Szervita téren mindig is aranyáron mérték a lakások nm-ét.

Ha a Hős utca, vagy a Dzsumbuj nm árait nézed, akkor valóban igen kedvező áru lakások vannak Budapesten...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.05. 09:06:11

Kérdés mik az ember prioritásai.

Aki sok pénzt akar, annak nyilván nagyon gazdag országban több az esélye.

Golf2 2019.03.05. 09:21:57

@Dikusz: Irreális az 5 millió ebben az országban.Egy 50nm-es lukért 250 millió.Oda mentem pár éve pénzt váltani szír faszi irodája (akkadbros) magyar rokkantkártyával parkol egésznap ingyen...Kupleráj környék.

01234567 2019.03.05. 09:34:41

@Platonica: @Bredpitt Monika: Én is találtam a posztban olyan részeket amik ismerősek, lehet én látom akkor rosszul, de nekem az alapok nagyon mások minden ilyen történetnél kontra a magyar megfelelőjénél. Én relatív régóta 7 éve jöttem haza, 7 év után. Az első 3-4 évben folyamatosan az volt az érzés, én igazából valahol a kettő között maradtam, ez mára változott azzá megérkeztem ihaz, de már nem tudom a kint életem alőtti szemmel nézni a dolgokat, ugyan úgy a társadalom része lenni, ettől mindig valahogy kívülállónak, olyan meg nem értett idegennek érzem magam. Ezért egyre inkább kerülöm hogy szóljak valamiért ami nem tetszik, a véleményem megtartom magamnak. Amolyan magammal beszélem meg van.

Bredpitt Monika 2019.03.05. 09:43:56

@01234567: en itthon erzem magam, meg igy is, hogy most megint keszulok elmenni, most volt pont egy almom, hogy Amerikaban vagyok es ugyanugy gyotor a honvagy, mint par eve, amikor ott voltunk, nekem kell majd valami segitseg ahhoz, hogy a honvagyam lekuzdjem, valoszinuleg erre is vannak modszerek,

visszaterve a fenti soraidhoz, en nem tudok csak magamban beszelgetni, emiatt sok konfliktushelyzetbe kerulok, de pont ezert erzem itthon magam, mert itt szulettem es a honfitarsaimmal tudok csak ugy beszelgetni , ahogy senkivel sehol mashol a vilagban, ezen kellene tullepnem valahogy, mert soha nem fogok beilleszkedni sehova, ha erre nem leszek kepes.....

Platonica 2019.03.05. 10:11:13

@01234567: szerintem pont az alapok ugyanazok,; a reszletek, a diszlet, ami kulonbozo;-)
Az meg, hogy magadban beszeled meg vagy masokkal, nyilvan egyeni.
@Bredpitt Monika: milyen konfliktushelyzetek? Mi miatt?

Azt hiszem, szerencses vagyok, hogy sikerult nehany nagyon szoros itteni baratsagot kotni az elmult tizenev alatt. Nekem ilyenbol kevesre van igenyem (mindig is igy volt, otthon is, nem vagyok egy tarsasagi ember), de az legyen tenyleg bensoseges, tabuktol mentes, stb. 3 ilyen baratom van itt, egy magyar, ketto angol.

01234567 2019.03.05. 10:12:00

@Bredpitt Monika: Én kétszer menetem, először 3, aztán 7 év után győzött a honvágy. Feladtam. Maradok, ez a hazám, az othonom, máshol csak turista vagyok. Remélem neked sikerül. Eleinte én is millió konfliktus helyzetet éltem meg mert szóltam. Belefáradtam mert nem láttam értelmét, csak ott és akkor szólok amikor nekem fontos, segít. Sokszor ez sem jön össze. Biztos én kommunikálom rosszul. :) És igen a beszéd. Hiába beszéltem aránylag jól aza dott nyelvet (ez is bánt rengeteget romlott a tudásom azóta), nekem az a nyelv a kommunikáció eszköze maradt mindig, magyarul viszont az érzéseim, gondolataim jönnek szavakban. Idegen nyelven hiába könnyen, gyorsan, de raktam össze a mondatokat, magyarul jöttek egyenest azagyamból, a szívemből.

Csodabogár 2019.03.05. 10:30:54

@Dikusz: Igen, a Szervita téren a volt telefonközpont épületéből vala mi szuper luxus házat építenek. Majd ki kell várni, lesz-e rá vevő. Én konkrétan ismerek egy lakást Dunára és Gellérthegyre kilátással, csodálatosan felújítva, amit két éve árulnak, pedig a nm ár "csak" 1.2 millió. Igaz a lakás 160 nm. Igaz régi ház, de a ház is felújított. A lakás meg egy álom.

Csodabogár 2019.03.05. 10:36:46

@Bredpitt Monika: Szerintem nem kell mindig mindenáron beilleszkedni valahova. Tudod a mondást "Légy hű önmagadhoz" ha nem ezt teszed elveszted önmagadat, legalább is én így érzem. Persze én alapból nem vagyok egy beilleszkedő típus.
Én idővel kint is és itthon is megtaláltam a velem egyhajóban evező embereket, van kikkel beszélgetni ha akarok. A többi meg nem érdekel.

Dikusz 2019.03.05. 10:45:03

@Golf2: Nem mondom, hogy nincs igazad.
Viszont azon a környéken baromi drágák a lakások. Nem tudom, a volt IBUSZ-székházban lakások lesznek-e, ha igen, azoknak mennyi lesz a nm ára. A nemrég eladott Buddha-bár/hotel ára is a csillagos éget verdesheti.
A belvárosi valutaváltók (meg a pályaudvarokon lévők is) valószínű mind egy kézben (talán éppen az általad említett szír csókáéban) van...

Dikusz 2019.03.05. 10:47:30

@Csodabogár: El fog az kelni úgy, mint a hévízi ingatlanok nagyobbik része...

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.05. 12:51:31

A napokban volt szó arról hogy értelmes, kívánatos dolog-e a köz ügyeivel foglalkozni (pl. szavazni).
Egy remek, a jövőt a (kis) közösségekben látó csoport véleménye, Tolsztoj idézettel:
' "Ha a látszat szerint a nép önkormányzattal rendelkezik is, a kormányzat tettei és intézkedései éppoly kevéssé a nép akaratából történnek, mintha az állam rendjében önkényuralom lenne. Az ember olyan börtönbe zárt fogolyhoz hasonlít, aki azt hiszi, hogy szabad, mert jogában áll a börtönőrök választásánál leadni szavazatát.”

Igen, ahhoz, hogy valóban szabadok legyünk, a demokráciának a mainál helyibbé és részvételibbé kellene válnia. Ám addig sem mindegy, hogy kik a börtönőreink: egyes smasszerek barátságosabbak hozzánk, rabokhoz, mint mások.

A klasszikus athéni demokráciában sok olyan ember élt, akik – demokrácia ide vagy oda – nem vehettek részt a politikában. Ám akadtak közöttük olyanok is, akiknek bár megadatott volna a részvétel, nem éltek ezzel a jogukkal, nem érdekelte őket a köz. Többek között őket nevezték idiótáknak.
Ha nem akarsz korunk idiótái közé tartozni, akkor ne sajnáld az időt arra, hogy foglalkozz a közügyekkel - és mindenképp menj el szavazni is!'
www.kiskozossegek.hu/allasfoglalasok/ne-legy-idiota-szavazz-a-jo-smasszerekre

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.05. 12:51:46

@Csodabogár: nem azt tartja a mondás hogy "Ha Rómában vagy, tégy úgy, ahogy a rómaiak"?

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.05. 12:52:07

@Bredpitt Monika: @01234567:
Aki az energiáit saját és a környezete számára is hasznos, előrevivő, boldogító módon akarja levezetni, az itt találhat hozzá tippeket:
kiutak.hu

Hogy ne kelljen magadban beszélni...

Bredpitt Monika 2019.03.05. 13:09:25

@Csodabogár: talán nem volt részemről jó kifejezés a beilleszkedés, nekem inkább az a problémám, hogy nem bírok kiilleszkedni (innen) és magamat beilleszteni máshová Magyarország hiányával......

Bredpitt Monika 2019.03.05. 13:10:24

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: köszi, ránézek, remélem hasznos lesz (mert magamban beszélni nem szeretnék)

Platonica 2019.03.05. 13:15:37

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: szerintem az atheni demokraciarol sokakban egy eleg hibasan idealizalt kep el...

"Újabb kutatások szerint ahhoz, hogy valaki a 30-40 000 athéni polgár között vezető szerepet játszhasson, négy feltételnek kellett megfelelnie. 1. Előkelő és gazdag családból kellett származnia. 2. Bőkezűségével meg kellett nyernie nemzetsége tagjait. 3. Hasonlóan előkelő és gazdag Családból kellett nősülnie, s meg kellett nyernie felesége rokonságának támogatását is. 4. Be kellett lépnie valamelyik befolyásos politikai-baráti körbe (hetaireia) , amelynek tagjai véd- és dacszövetségben álltak egymással mind a politika, mind a hétköznapi élet porondján."

...es...
"Mivel az ókori Athénban nem léteztek a modern értelemben vett pártok, a legtöbb olyan jelenség is hiányzott, amely a mai, szervezeti vagy választási pártok működésére jellemző. A választások előtt nem voltak választási gyűlések, kidolgozott programok, hanem látszólag mindenki magát képviselte és a maga bőrét vitte minden népgyűlésen, minden, választáson a vásárra. Csakhogy a politikai propaganda mégis nagyon jól működött, a politikai baráti körök, a hetaireiák olykor jelentős befolyásra tettek szert. A választott, tehát komoly hatalommal járó tisztségek nagy részét néhány család tagjai töltötték be. Az abszolút demokrácia kiterjesztése, a legtöbb tisztség sorsolással való választásé – mint látni fogjuk – objektíve az arisztokráciának kedvezett, hiszen amikor minden sorsolt hivatal devalválódott, a választott tisztségek értéke hihetetlenül megnőtt. A választók pedig egy furcsa, ókori politikai sztárkultusznak hódolva, szívesebben választották meg pl. az arisztokrata Alkibiadészt, a botrányhőst, aki három kocsijával nyert az olümpiai kocsiversenyen, mint a legbecsületesebb, de névtelen athéni polgárt. Az athéni választások eredményeit tehát egyik oldalról. a jól szervezett arisztokrata politikai baráti körök propagandája, másik oldalról pedig a kissé sznob közvélemény divatja határozta meg a legtöbb esetben."

...es meg me'g biztos van par apro reszlet:-)

Bredpitt Monika 2019.03.05. 13:18:08

@Platonica: konfliktushelyzet, mi miatt? sok minden miatt pl amiatt, hogy a munkahelyemen egy hónapig nem voltam bejelentve (állami iskola, munkáltató tankerület)....

szóvá tettem többször is, aztán a hónap végén megfenyegettem őket, hogy nem fogok dolgozni elsején, ha 31 én sem leszek még bejelentve.......erre a legtöbb kollégám azt mondta, hogy nem kell miatta aggódni (pedig lehetett volna emiatt problémám), nem értik, hogy nekem ez miért probléma, csukjam be a szemem és lépjek tovább,

mivel ezt megcsináltam, a továbbiakban ha bármi vitába keveredek már a fekete listáról indulok, mert képtelenek tiszta lapot adni, még úgy sem, hogy a saját jogomért harcolok....

vagy: állandó társaság, sokszor ülünk együtt, parancsszóra abba kell hagyni a beszélgetést, mert a házigazdának nem tetszik, hogy a beszélgetés a politikára terelődik, bocs, de nem akarok egész életemben arról beszélni, hány poloska repült be az ablakon nyár óta........

Bredpitt Monika 2019.03.05. 13:22:06

@01234567: én a mai napig csak magyarul szeretek olvasni, férjem most is hozott két angol nyelvű könyvet nekem, de most már nem fogok kérni, ha kint fogok élni, akkor úgyis megint angolul fogok olvasni,

kíváncsi leszek hol fogok kikötni és mikor pontosan, ide szerintem mindig vágyni fogok vissza, de lehet, hogy van egy zuga a világnak, ahonnan soha nem vágynék el, de azt ugye meg is kell találni..

Bredpitt Monika 2019.03.05. 13:37:59

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: ránéztem, érdekesnek tűnik, láttam van oktatás címszó, erről ez jut eszembe, igaz, hogy kínomban röhögtem rajta, hová süllyed még ez a világ?

www.youtube.com/watch?v=_6MQfo9UNWM

Platonica 2019.03.05. 13:49:07

@Bredpitt Monika: aha, ertem. Hat nem konnyu:-(

Konyvek: en halistennek kb ugyanugy olvasok mindket nyelven, nem is lehetne birni csak magyar nyelvu konyvekkel, pedig minden hazaut alkalmaval hozunk egy rakast. Gyereket is igy neveltuk, szerencsere neki is mindegy, milyen nyelven olvas.

'de lehet, hogy van egy zuga a világnak, ahonnan soha nem vágynék el, de azt ugye meg is kell találni.'
Sok sikert!

Video tok jo:-))

Bredpitt Monika 2019.03.05. 13:52:55

@Platonica: köszi, reméljük megtaláljuk, az is lehet, hogy Magyarország lesz 20 év múlva.......

négyzet 2019.03.05. 14:47:04

Minél több ilyet olvasok, annál kevésbé értem, mi a pláne az egészben, ha valaki visszaköltözik a saját jól ismert korábbi közegébe. Ha van hazatérős kultúrsokk, az nagyon egyéni. Jellemzően nem olyasmikkel kell megküzdeni, amik mások számára is relevánsak...

négyzet 2019.03.05. 14:55:57

@Platonica:
persze, elmúlik. Néha tovább tart és nagyobb a dilemma. De őszintén szólva az országon belül költözni ez ugyanilyen. Aki nem költözött sokat, azt talán meglepetésként éri a hiányérzet az akár vacak korábbi iránt is.

puhacica 2019.03.05. 15:09:53

@Bredpitt Monika: azert valahol baromira sajnalom am, hogy nem jott ossze neked ez a hazakoltozes. kivanom, hogy jol alakuljon minden az ujabb valtassal!

Bredpitt Monika 2019.03.05. 15:16:33

@puhacica: na mi van, azt hittem már örökké lapítani fogsz?
(kérem szépen a humorérzéked elővenni)
jó darabig nem láttalak itt és meglepődtem a tényen, de hiányoztál

ha jól emlékszem, te írtad egyszer hogy szereted a Gyilkos elmék sorozatot, na, azt én is szerettem, abban volt egy epizód, amiben valakinek attól borult el az elméje, hogy pont abban nem hagyták érvényesülni, amiben a legjobb (na, azért én sorozatgyilkos nem leszek), sajnos még a szakmámban sem nagyon tudok érvényesülni, ennek is sok oka van......

köszönöm a jókívánságot

puhacica 2019.03.05. 15:26:08

@Bredpitt Monika: :D kell egy kis aramszunet idonkent mindenkinek...

jaja, asszem most forgatjak az utolso evadot. :(
mit tudod te, lehet epp sorozatgyilkossagban lennel a legjobb. :D

Bredpitt Monika 2019.03.05. 15:26:36

ez is határátkelős sztori, tud e valaki erről valamit:

Kozso nevű énekesünket 39 napra börtönbe zárták az USA ban, kiemelték a sorból, mert valami nem tetszett nekik (a cikkekben nem találom azt, amit hallottam két különböző ismerőstől), a bíró beismerte a tévedést,

még valami az amerikás szekciónak, most kaptam egy jó hírt, kedves ismerősöm megkapta a zöld kártyát tíz évre, pedig nagyon hosszú évekkel nem tud elszámolni, van remény a Nagy Bohóc földjén is.......

puhacica 2019.03.05. 15:30:08

@Bredpitt Monika: szerintem vannak otleteid nelkulem is :D

blackhairlady 2019.03.05. 16:36:52

@Bredpitt Monika: neked is lesz jo hir valamikor az USA-val kapcsolatban? :)
A lanyod vegul hol fog gimibe jarni, itthon vagy otthon?

blackhairlady 2019.03.05. 16:39:55

@Bredpitt Monika: Hogy sikerult elintezni a zold kartyat az ismerosodnek?
Ja, es mit mondtak az ismeroseid a Kozso ugyben?:))) Ne hagyd logva a temat:))))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.03.05. 18:18:14

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Vigyázni kell a mai globalizált világban ezzel a régi keresztény mondással, mert más kontinensek lakói nem igazán alkalmazzák...

gabors 2019.03.05. 18:34:17

@Bredpitt Monika: "vagy: állandó társaság, sokszor ülünk együtt, parancsszóra abba kell hagyni a beszélgetést, "

ilyen tarsasagba jarni puszta idopocsekolas :-)) vagy azt a hazigazdit kell(ene) az allandobol kivonni ....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.05. 18:35:20

@Bredpitt Monika: ha koltozol, vagy mar elotte, gyere es lepj be a magyar anyukak az USA-ban FB csoportba! :) Nagyon jo tarsasag, es sokan vannak a keleti partrol (csak gondolom, hogy oda tervezitek a koltozest). Tobben osszejarnak, es tenyleg elmondhatom, hogy a kozosseg nagy szazaleka valoban genuine, segitokesz emberekbol all (ez nem mondato el minden FB csoportrol:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.05. 18:39:41

@Csodabogár: szerintem a beilleszkedes nem egyenlo onmagad feladasaval. Azert, mert bizonyos helyi szokasokat felveszel, az ertekrended nem feltetlenul valtozik (legalabbis azon dolgokat illetoen, amelyek a legfontosabbak, mint integritas, es hasonlok). Ami meg valtozik, az sem feltetlenul rossz. Lehet, hogy nyitottabba, elfogadobba valsz, ez is resze pl. a beilleszkedesnek, de nem onmagad feladasa.

gabors 2019.03.05. 18:47:36

@Bredpitt Monika: "még valami az amerikás szekciónak, most kaptam egy jó hírt, kedves ismerősöm megkapta a zöld kártyát tíz évre, pedig nagyon hosszú évekkel nem tud elszámolni, van remény a Nagy Bohóc földjén is......."

reszletek nelkul ez nem mond sokat ...

a zold kartyat mindig 10 evre adjak hacsak nem "conditional"/felteteles mint friss hazasok eseten (hiszen az akar kamu is lehet) ... ha jol ertem a te helyzeted ha kapsz te valoszinuleg, 10 evre kaphatsz egybol mert tul vagy a jo par ev hazassagon gyerek is allampolgar (gondolom).

En is ismerek ilyet tobb eve hazasok voltak amikor kertek (addig kulfoldon eltek marmint usa- szempontbol) es a ferj 10 eves zoldkartyat kapott kezhez a kovetsegen ...

Arthamyr 2019.03.05. 18:55:49

@Bredpitt Monika: "mivel ezt megcsináltam, a továbbiakban ha bármi vitába keveredek már a fekete listáról indulok, mert képtelenek tiszta lapot adni, még úgy sem, hogy a saját jogomért harcolok"

Ezt úgy írod, mintha nem letézhetne olyan ember, akit a "jogaid" zavarnak, hát még az, ha "harcolsz" értük. Mi abban meglepő, ha valaki ellen "harcolsz" (még akkor is, ha "igazad" van, ez az ő szempontjából nem releváns), az nem fog szeretni, és megjegyzi ezt? Szerintem az lett volna a meglepő, ha ezek után tiszta lappal indulhatsz annál, akinek problémát okoztál ezzel.

Golf2 2019.03.05. 19:22:52

@Bredpitt Monika: "mi abban a meglepő" ha rád szállnak a fidesz-töltelékek ha bármit szóvá teszel amit elbarmoltak...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.05. 19:24:21

@Bredpitt Monika: Kozsot "megvitattuk" az itteni FB anyukas csoportunkban:) Ronai "sztar ugyved" ur ugrott a temara, penzt szimatolva :) Kozso tortenete meg nagyon zavaros, es itteniek (floridaiak, akik ismertek ot) azert tobb reszletrol beszamoltak, amirol Kozso persze nem nyilatkozott ;)

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.05. 20:01:17

@Bredpitt Monika: ha Magyarországon akarsz élni, akkor azért bőven vannak olyan szempontok amiket figyelembe véve javítható lenne a közérzeted és hasznosabb állampolgárrá válhatnal (hangsúlyozom: a saját értékrended és szempontjaid szerint).
Pl. az egyszemélyes tüntetéseken való részvételeid számának erőteljes korlátozásával.
"Többet ésszel, mint ész nélkül" jeligére. ;)

Nem kell megalkudni, de néha érdemes az energiát másra koncentrálni, az öncélú és sokszor nárcisztikus 'kiallas', pofazas helyett.
Akár itt, akár ott, találd meg azt a közösséget, ahol másokkal vállvetve, hatékonyan tudsz dolgozni, tenni a céljaidert.

Bredpitt Monika 2019.03.05. 21:45:26

@blackhairlady: holnap folyt kov......udv
gondoltam rad, megint elkezdtem nezni a Dallas t

Bredpitt Monika 2019.03.05. 21:46:29

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: azert valamire jo volt az egyszemelyes tuntetes. ..

Bredpitt Monika 2019.03.05. 21:47:06

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: azert valamire jo volt az egyszemelyes tuntetes. ..

Bredpitt Monika 2019.03.05. 21:52:29

@gabors: a reszleteket nem kototte az orromra, hazassagkotes utjan szerezte, es mar harom eve hazasok, amirol nem is tudtam

Bredpitt Monika 2019.03.05. 21:58:34

@blackhairlady: gyorsan leirom megis mielott bealszom, allitolag zold kartyat kezdett intezni anno, de az felbe lett hagyva, most viszont estaval utazott, lattak a rendszerben, hogy zold kartyaja nincs es felrevontak, ennyit tudok, de hogy milyen alapon folyamodott a zold kartyahoz....passz, kicsit zavarosnak tunik

gabors 2019.03.05. 22:14:05

@Bredpitt Monika: " es mar harom eve hazasok, amirol nem is tudtam" ez mar eleg ahhoz hogy ne felteteles legyen a zoldkartya vagyis 2+ eve hazasok voltak nincs ebben semmi ez a szabaly mar eleg regen.

Persze vannak kizaro okok amik miatt valaki nem kaphat zold-kartyat fuggetlenul attol hogy amerikai hazastarsa van, de ez mar mas kerdes ezt egy igazi bevandorlasi ugyveddel erdemes megbeszelni.

Amugy van egy olyan szabaly is ha valaki 10 evig egyhuzamba az usa-ban elt mar, es csak utanna "bukik" le mentesulhet a kitoloncolas alol (ehhez van par mas feltetel) de az anchorbaby-k szoktak segiteni ebben vagy pont egy hazassag (foleg ha mar tobb eve kotottek lehet ebbe esett bele az ismerosod is)

kék madár 2019.03.05. 22:15:26

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: bocs, ha mar volt, nem olvasom el minden esszedet, te hol elsz, laksz?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.05. 22:18:27

@blackhairlady: Lattad ezt a videot? :)) Ha olvastad volna a FB-os kommenteket a csoportban, te is halalra nevetted volna magad :)))
Itt az eredeti Blikk (na, ebbol mar sejtheted, hogyan allitottak be az ugyet ;) cikk...
www.blikk.hu/sztarvilag/sztarsztorik/lecsuktak-kozsot-amerikaban-artatlanul-ult-39-napot-az-enekes/kh9kmpx?fbclid=IwAR0cuNYEbmshYQzy3npcR46r-QunGK9T_Gu6Pn48oD9BF4GLfbObl9XtN14

Erdemes a videot megnezni...;)
Es copyright vedelem nelkul (bocs), de egy a brillians kommentek kozul:
"...olyan poszttraumas sokkban van, hogy meg magyarul is elfelejtett"

gabors 2019.03.05. 23:23:05

@Zsuzsi65: ebbol nem derult ki semmi ... kb mivel vadoltak, milyen papirja nem volt meg ?

ugy sejtem hogy valaha volt neki zoldkartyaja de valamiert "elvettek" errol nem beszel ... ilyenkor ez gyakran azzal is jar hogy X evre kititljak

meg az agya sem mukodik jol szegeny !!!

szerintem semmi kulonos nem tortent mire szamitott valo vilag villa ?? 5-kor kelni kell 6-kor reggeli szerint pont rafert ...

Arthamyr 2019.03.05. 23:39:22

@Bredpitt Monika: Talán jobb is így... Nézzük a jó oldalát: legalább nem vetted sértésnek. :)

gabors 2019.03.05. 23:51:41

@Zsuzsi65: csak tudnam miert panaszkodik ... bezzeg csecsemok es kisgyerekek akiket elraboltak a szuleiktol na azokat sajanalom ezt a majmot nem...

tutti hogy valamilyen korabbi bevandorlasi ugye volt. Ezert probaljak ismetelgetni hogy mint turista erkezett nem pedig a zoldkartyaval es a hogy a kartya nem ervenyes az nem szamit ha van ESTA-ja (ez amugy abszolult nem igaz) nyilvan tudta hogy zuros a kartya a korabbi dolgai miatt ezert be-probalkozott egy turista vizummal ami akar bevandorlasi csalasnak is szamithat attol fuggoen hogy mi is volt a regi zoldkartya sorsa ...

Amugy nekem is volt (sajnos) egy ugyem nem immigracios ugyan es evekig (10+) minden belepeskor elbeszelgetes volt mindig vigyaztam hogy minden birosagi papir ott legyen. Mert csak azt lattak hogy le voltam tartoztatva azt mar nem hogy az ugy hogyan vegzodott amiert letartoztattak azert akar borton is jart volna csak eppen ragalom volt ... ezt az elso koros bevandorlasi ugyintezo nem latja meg a papirokkal is mindig a supervisor-ig kellett eljutnom mire mehettem az utamra ami sokszol orakat jelentett JFK-n. Volt amikor beengedtek a felesegem a varoszobaba volt hogy azt mondtak nem (teljesen veletlenszeru volt a dolog) ....

Lattam ott mas magyarokat is akik evekkel korabban nem mentek haza idoben ... es nem tudtak megmagyarazni pedig meg angolul is ugy ahogy beszelt az egyik ficko nem tudom mi lett a vege ... lattam olyan holland sracot akit vissza kuldtek, olyat is akit mint Kozsot meg ott helyben megbilincseltek es utan biztos nem a Hiltonban aludt.

Amugy ez most az allampolgarsaggal megoldodott (legalabbis remelem)

Amugy nem olyan konnyu barmilyen karteritest kapni ilyen esetben szinte biztos vagyok benne hogy nem lesz 150 millio forint so nagy valoszinuseggel semmilyen karterites.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.06. 04:39:13

@gabors: majd Ronai szuperugyvedur kiharcol neki egy kis moneyt:) ha nem szimatolna penzt, szerintem nem harapott volna ra az ugyre:) tudod, szegeny Kozsonak trauma agy disorder-je van :)))

gabors 2019.03.06. 05:09:10

@Zsuzsi65: "tudod, szegeny Kozsonak trauma agy disorder-je van :)))"

az lehet de szerintem az mar megvolt neki egy ideje .. :-)

egeszen biztos vagyok benne hogy ebbol nem lesz karterites ..

valaki a FB pl kerdezte miert nem kert ugyvedet mert nem jar immigracios detention eseten (nagyon hozzaerto hozzaszolasok vannak ott) mert ez meg csak nem is bunteto ugy Ronai utal is ra hogy ez "nem olyan borton" nem hat mert nem is borton ....

Azt sem lett igazan megemlitve hog a biro mit is ismert el mint hiba (mert ettol fugg minden, hacsak eljarasi hiba(k) voltak akkor nagy nulla lesz a karterites fuggetlenul hogy hany napig volt bezarva) ... bezzeg a piros/sarga/kek ruhak meg kisebb nagyobb termekkel meg a keves vizzel jo sokat foglalkoztak ..

"ha nem szimatolna penzt, szerintem nem harapott volna ra az ugyre:)" ez sem biztos, ingyen reklam nagyon sokat tud erni

Nem tudom mi lehet a specialatas ennek az ugyvednek de ketlem hogy a szovetsegi kormanyt perelgetne nap mint nap :-)

Ha lesz valami konkret dolog ird meg de en ilyesmit nem kovetek foleg BLIKK-et nem

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.06. 05:41:04

@gabors: en sem kovetem, csak a FB csoportomban rakta fel vki:) annyira azert nem erdekel a dolog;) Ronai neg tenyleg sokszor az ingyen reklam miatt segit magyaroknak...volt nem is reg vmi ugy, amikor egy kisgyereket kellett hazavinni Mo-ra. Na, ott is rogton bevontak a mediat es Ronai volt a hos megmento :)

Hollandexxonvaldez 2019.03.06. 08:13:30

Ha megengeditek leirom a történetem,ugyanis én is nagyon mennék haza,de....
2002-ben már 1évet dolgoztam Münchenben,egy magyar céggel.Még a vizumos időben.Utána próbáltam visszajutni,de nem jött össze.
2008 augusztusban jött egy hirdetés,Hollandia.5nap múlva már ott találtam magam.A hirdetés raktáros állásról szólt,Frankfurtnál közölték hogy hát mégse,húsipar kiszállitás.Visszaút nem volt.
Maga a pokol volt,ezt a kinn levő 600ezer magyarból is jópár eltudja mondani,ugyanis nem mindenki infarmatikus meg irodista kinn hanem rendes kétkezi melós.
Cégesház,szoba,reggel 5kezdés este 7vége.6hónap után kijött utánam a párom.Addigra sikerült egy kinnti magyar párral lebeszélni,hogy társbérlőként odaköltözünk.
Cégesház élet végre vége...
Németül már akkor rég folyékony voltam,és szerencsére jó 8 hónap alatt megtanultam hollandul.
Városi újság: raktárosokat,targoncásokat keres a Sony.Már ment is az anyagom.A párom viszont disznövénykertész létére nem talált munkát,ird és mond azért mert nem tud lengyelül!!!! Hollandiában! Ő is németes,a tévéből tanult meg hollandul.
Nah,Sony összejött,egy más világ volt a rideg hideg húsiparhoz.Eleve a csarnokban szólt a rádió,mindenki nevetgélt mosolygott.1hónap után sikerült betúrni a páromat is.Végre 2 fizetésünk lett!
Nekem maga Hollandia Németország után egy pokol volt.Sehol egy hegy,minden ronda barna,minden letérkövezve.Plusz évente egyszer haza...2010-ben megfogant a gyerekünk...Hol szülessen?
Hát Hollandiában biztos nem,16hét a Gyes,tipli vissza dolgozni.Embertelen barmok,nesze neked mintaország.Irány haza,Magyarországra,Európába a barbároktól.Én még maradtam 2011 márciusig.Venlonál a határon letérdeltem és megcsókoltam Németország földjét,hogy végre elhagyhattam Hollandiát.
Na 2011 májusban megszületett a gyerekünk,Magyarországon,2+1év magyar GYED és GYES,hurrá.
Tervezés,mi legyen.2011 májusban nyitott Ausztria és Németország.Mivel Bécs és Graz egyformán csak 220km,megindult az önéletrajzok áradata.Mai eszemmel már mint Ausztriában dolgozó tudom miért nem jött össze az osztrák mutatvány: nem voltam ausztriai lakos.csak a sablon válaszok jöttek betelt,nem aktuális,sok sikert.
2011 június,hasonló mint 2008 augusztus,expressz,logisztikai ügyintézőt keres magyar tulajdonu német cég,1600km,Cloppenburg....cégautó,cégeslakás,fix fizetés.Belevágtam.
Jól indult minden,még az is be volt igérve 5-6 hónap után jöhet ki a párom meg a gyerekem.
Hanem 3hónap után beütött a krach: otthon új pasit szedett össze a most már ex...
Nálam is beütött a krach,utasitás ellenére se akartam kilakoltatni 4 hentest Budapesttől 1600km-re az utcára úgy hogy egy fillérjük sincs,autójuk sincs.Leorditottam a tulaj fejét és azonnal felmondtam.
Irány Bajorország,legalább közelebb van.
Bekövetkezett a német zeitarbeitfirmák korszaka,fizetés 1600euroról visszazuhant 1250-1300-ra 400euros szobabérlet mellett....Plusz az ideg,hogy egyedül vagyok,volt asszony lelépett,felborult az élet,nincs kitől megkérdezni hogy telt a napod.
Na ez ment 2013 januárig.
Összepakoltam,a munkahelyemen annyit se mondtam viszlát.hazamentem.
Gyerekkorom óta méhészkedek,a 2013-as tavasz a méhészkedésem újrakezdése lett.Végre valami pozitiv.
De ugye kell munka is,Veszprém Continental.A csoportvezetőm fogadó szavait sose feledem: "itt felejtsd el hogy Németországból jöttél" mire én: "miért is? talán tanulhattok tőlem"
Pisilista,aki egy műszakban 5-nél többször elmegy wc-re kirúgva.Minden percben "100-an állnak a kapuban a helyedre".
3 hét után betelt a pohár,egy 8 elemis munkakerülő minőségis olyan hangnemben beszélt velem hogy megfogtam a grabancát,na indits a műszakvezetőhöz.És nagy meglepetésre a műszakvezető a csaj pártján állt! Műszakvezetőnek mondom : németül angolul hollandul tudsz? nem. akkor mit keresel itt? és ez a csaj mit keres itt? Nem lehet rágyújtajtani szünetben? Az irodista meg rágyújthat? Miféle cég ez? Na barátom,itt a köpenyem,vedd fel,már takarodhatsz is dolgozni a helyemre hogy meglegyen a norma.
Utána még egy cégnél voltam,aztán 2013 őszén betelelve a méheimet visszamentem Bajoroszágba.2014 nyará

Határátkelő 2019.03.06. 08:14:11

@Hollandexxonvaldez: Szia! Nem lenne kedved inkább posztban megírni? Már úgyis majdnem olyan hosszú... :)

Dikusz 2019.03.06. 08:29:16

@Határátkelő: Mondat közben szóltál neki a posztról, lehet, azért maradt félbe? :)))

Tényleg jó lenne, ha poszt lenne belőle, akkor meg pláne, ha jelen is lenne a posztoló a kommentelöknél.

Határátkelő 2019.03.06. 08:48:47

@Dikusz: Még soha nem sikerült senkinek írásban a szavába vágni...!!! :D :D

lámalány 2019.03.06. 09:37:32

Csak egy gondolat: nincsen ez a menjek-maradjak, Magyarország-külföld kérdés kicsit túltolva? Értem, hogy gondolkodni kell rajta és nagy változás, meg minden, de szerintem túl van dramatizálva. Le kell ülni, át kell gondolni, hogy mi a fontos (Pénz? Család? Oktatás? Politika? Klíma? Ezek legjobb kombinációja?) és az alapján dönteni. Aztán x idő múlva lehet újraértékelni, nem feltétlenül mindig ugyanaz lesz a lista élén és ez rendben is van így. Hihetetlenül szerencsések vagyunk, hogy csak így költözhetünk bárhova, akkor jövünk-megyünk, amikor akarunk.
Kint is vannak problémák, itthon is vannak problémák. Kint is vannak jó dolgok, itthon is vannak jó dolgok. Ha az ember folyton csak ezt a húzd meg-ereszd meg dolgot nyomja, akkor kint az otthon fog hiányozni, otthon a külföld. Szerintem ennek semmi értelme.
Lehet, hogy én vagyok egyszerű, mint a faék, de eldöntöttem, kimegyek, kimentem. Értékeltem, ami ott jó, elfogadtam, ami nem. Eldöntöttem, másik országba költözök, átköltöztem. Értékeltem, ami ott jó, elfogadtam, ami nem. Eldöntöttem, hazajövök, hazajöttem. Értékeltem, ami itt jó, elfogadom, ami nem.
Ne vegyük ennyire komolyan magunkat szerintem.

Platonica 2019.03.06. 10:24:21

@lámalány: Ahogy te is kommenteltel a te'maban, mas is.
Ez me'g nem feltetlenul onmagunk tul komolyan veve'se.

Aki nem akar beszelgetni, vagy masrol akar, az mashova megy;-)

accountant050915 2019.03.06. 10:57:24

@Golf2: igen, azt én is néztem. 5m Ft Bp-n egy négyzetméterét, amikor Szingapúrban (ami sok összevetésben a világ legdrágább városa / annak egyike) is vehet már az ember ilyen áron (ha jól láttam, elég jó) lakást... Értem én, hogy azt hisszük mi vagyunk a világ közepe, de aki ekkora áron nem Szingapúr, London, New York, Sidney helyeken nézelődik, az simán hülye :)

Cikkhez hozzászólva, én kb. 5 év után költöztem haza, hanyatló nyugatról úgy, hogy jól fizető területen jó karrierlehetőségek lettek volna előttem. Szerencsére itthon el tudtam helyezkedni szakmában, és egy percre sem bántam meg a hazaköltözést, bár néha vannak kételyek.

Ami mindenképpen pozitív kinthez képest: van saját ház, közel a család / barátok, közel a Balaton / Adria, jó fizetéssel & igények megfelelő szinten tartásával simán megél az ember kényelmesen - akár kényelmesebben is, mint kint.

Amiben kéne javulni: hozzáállás a dolgokhoz (ne azt nézzük, hogy mit nem lehet, hanem,hogy mit tudunk kihozni magunkból). Udvariasság / közlekedési kultúra (pl. a 4km-s a sort M0-n lehajtónál ki kell várni / Nyugaton is kivárják; előremenni padlógázzal és fél autónyi követési távolságba betolakodni a végén rettenetes nagy proliság, függetlenül az ultramodoros kéz felemel - fej biccent - vészvillogó felkapcsol megköszönés kombótól ami követi).

Egészségügy 80%-ban egy vicc, lenne inkább magán (mondjuk akkor nem kellett volna 2008-ban elkaszálni, de ne politizáljunk). Oktatással kapcsolatban bizonytalan vagyok: egyfelől nagyon sok rugalmatlan, megkeseredett , simán hülye tanár van visszajelzések alapján, ez tuti problémát jelent majd, ha a gyerekek suliba mennek. Másfelől viszont azért innen is mennek ki szép számmal gyerekek külföldre / csinálnak normális karriert, szóval fene tudja, lehet mégsem olyan rossz? Tényleg nem tudom.

Mindegy, most még jó itt, ha ez valami miatt változik, akkor még mindig ott van külföld, mint opció. Amit mondtak előttem is, mindig az adott élethelyzet alapján dönti el az ember mi a legjobb neki, de senki nem tiltja meg az újratervezést. Ha egy USA-ban belefér embereknek, hogy pár évet Kaliforniában dolgoznak, utána mondjuk keleti parton, aztán kis külföldi kiruccanás stb., akkor az nem értem miért nem férne bele, hogy pár év itthon, aztán külföldön pár ország, megint haza, megint külföld,pláne ha 2-3 óra alatt otthon vagy repülővel... Ez a legjobb dolog az EU-ban, hogy a munkaerő áramlás legalább (még) szabad.

lámalány 2019.03.06. 10:57:24

@Platonica: Persze, beszélgessünk róla. Csak ne vegyük olyan drámaian, ahogy hajlamosak rá néhányan (köztük persze én is néha :D).

Dikusz 2019.03.06. 11:21:11

@Határátkelő: De az írásába vágni igen, ráadásul úgy, hogy még meg sem kérted, hogy írjon posztot.:)))

tanato 2019.03.06. 11:36:29

@accountant050915: Big lájk az utolsó bekezdésedre.Főleg nekem aki első 30 évét még aKádár rendszerben töltötte ahol ha valaki kiment/illegálisan letelepedési célból/ nemigen volt visszaút az akkori szituációban

Bicepsz Elek77 2019.03.06. 15:24:16

Ez egy ilyen "Nesze semmi fogd meg jol" poszt volt. Semmi osszehasonpitas, indok stb.

gabors 2019.03.06. 15:59:31

@Zsuzsi65: "amikor egy kisgyereket kellett hazavinni Mo-ra. Na, ott is rogton bevontak a mediat es Ronai volt a hos megmento :)"

az is tiltott hataratlepes ugy volt anyuka kitiltva de ugye Canadaba el tudtak menni onnan meg a 90-es evekben "regi bevalt" zold hatar (ami mar Trump elott sem igen mukoddott) a szulok meg letoltendovel usztak meg ha jol emlekszem ... az meg valami ha egy felnott ilyet bevallal de hogy egy (ha jol emlekszem) 5 eves gyereket ilyen helyzetbe hozni gazemberseg teteje . Ez nem az a helyzet hogy Hondurasbol mondjuk valoban menekulni kell es 2 - 3 heti gyaloglas utan jelentkeznek a hataron :-((((

arncht 2019.03.06. 17:46:16

A hazateres olyan mint az idoutazas, nem tudsz ugyanoda visszaterni, mert az a vilag fokozatosan eltunt az elmult idoszakban. Minel nagyobb az ido, annal nagyobb lesz az elteres - hogy jobb vagy rosszabb, az mas kerdes, de mas vilagba koltozol haza.

accountant050915 2019.03.06. 22:04:45

@tanato: köszi :) Én csak az első 6 évemet töltöttem a Kádár rendszerben, sokra nem emlékszem. De az megmaradt onnan is, de még a 90-es évekből is, hogy mennyire idegesítő volt mindenhol útlevél ellenőrzésre várni, nézni a gyanakvó (vagy annak gondolt) tekinteteket, munkavállalásról nem is beszélve. Én csak úgy vállalatam be első angol munkám, hogy csatlakoztunk az EU-ba, előtte nem lett volna kedvem vesződni vízummal. Ezért nem is értem, az EU szkeptikusokat, ezekre miért nem emlékeznek... Ahogy mondtam, tényleg ez a legjobb dolog az egész rendszerben.

Na mindegy, ez már más téma :)

Bredpitt Monika 2019.03.10. 10:29:45

@blackhairlady: kis fáziskéséssel, a felvételik már lezajlottak itthon, azért azt végigcsinálta, a terv az, hogy ott kezd, de még mindig nagyon képlékeny az én ügyem miatt, most már elkezdett a férjem mindenfelé írogatni, hogy legyen valami segítség.......

@Zsuzsi65: köszi a fb csoportot, ha kint leszek majd előveszem a témát, illetve előveszlek téged.....

Shanarey 2019.03.10. 12:37:09

Kultúrsokk:-)

Tegnap óta Magyarországon vagyok, így elolvashattam a nevemre szóló, "mire készül Brüsszel című csúsztatásokkal és hazugságokkal teli A4-es papírt, amelyen Orbán basi fénymásolt aláírása is rajta van.

Na az volt egy kultúrsokk, nekem ennyi ökörséget, egy kupacban, akár csak a no deal brexit hívők, sacc / kb ugyanaz a csapat a think tank, mindkettőnél.

Shanarey 2019.03.10. 14:12:46

Miután az igen egyszerű fanyűvő, ismét megtalált, itt válaszolok neki.
Igen haza toltam a pofám, mert megtehetem. Ha nem tetszik, akkor beszélj a Viktoroddal, hogy tiltsa be a haza látogatást. Mellesleg, ha ez az egyetlen nyomorúságos dolog van az életetben, hogy azokat szapúld, akik határátkelők, akkor téged csak sajnálni lehet, hiszen igen szutyok életet lehet, ha ez az egyetlen szórakozásod. S ne aggódj, 18-án megyek vissza, mert az Orbán basi által előadott magyar valóság, az csak egy "patyomkin" makett.

Shanarey 2019.03.10. 14:16:29

Bocs Határátkelő, de ennek a nebbichnek, semmi köze sincs az email címemhez, így itt válaszolok neki. Már csak azért is mert itt talál rám, avagy máshol, de ott más nick neveken irogat, mert ő oly "becsületes" ember, hogy azt egy néven nem lehet előadni. :-)

Shaktee 2019.03.10. 14:28:16

@Shanarey: miért idegeled magad azon a beteg, mániás emberen?

Shanarey 2019.03.10. 14:33:38

@Shaktee:

Idegeli a halál, tényleg nyomorult élete lehet ha neki csak ennyi maradt, hogy ekézheti azokat, akik nem azon a véleményen vannak mint ő.

Részemről, csak annyi a cél, hogy ne érezze jól magát :-)

Shaktee 2019.03.10. 14:36:33

@Shanarey: Pont ettől érzi jól magát az elmehunyt, hogy kicsikarta hogy megemlitsék itt, most egy hétig ezen for pörögni a tesókkal.

Shanarey 2019.03.10. 14:39:39

@Shaktee:

Tőlem pöröghet :-)
Azért említettem meg itt, mert ezt többen olvassák, mint azt a bizonyos másik blogot. S így mások is megértik az ő beteges indíttatását.

Shanarey 2019.03.10. 14:51:06

Hihi, és tényleg pörög, de csak nekem üzen :-)

Shaktee 2019.03.10. 15:26:59

@Shanarey: pörgesd csak, hátha tanál ez erdőben valami nőcit a csóri badárnak

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.03.10. 17:06:09

@Bredpitt Monika: persze, mindenkeppen!:) bar en a nyugati parton vagyok, tudod, de barmiben szivesen segitek, ha tudok,es a csoportban biztos lesznek, akik kozelebb lesznek hozzad, es konkret helyi tanacsokkal is tudnak szolgalni.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.10. 19:34:59

@Bredpitt Monika:

viszek egy csúnyán
beszopott mesét
viszem a legesleges-
legutolsó esélyt
ki tudja, lesz-e
búcsúzni időm
viszem a Duna-parton
levetetett cipőm
mit bánom úgyis
elviszem lazán
elviszem gond nélkül a
hátamon a hazám
aki ma büntet
az holnap lövet
viszek egy mindig újra
föl-földobott követ

Olvass tovább: www.erdosvirag.hu/zenek/ezt-is-elviszem-magammal-kollar-klemencz-laszlo-erdos-virag-/

blackhairlady 2019.03.10. 19:37:55

@Bredpitt Monika: Ertem. En csak a legjobbakat kivanom nektek, most mar tenyleg rendezodhetne a helyzetetek, gondolom mennyire idegorlo ez az egesz tortura.
A nagylanyod hol szeretne inkabb tanulni?

blackhairlady 2019.03.10. 19:38:46

@Zsuzsi65: Ez melyik FB csoport, Zsuzsi?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása