oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. január 15. 06:30,  Új keserűség Magyarországon 108 komment

2019. január 15. 06:30 Határátkelő

Új keserűség Magyarországon

Év végén szokás szerint rengeteg határátkelő látogat haza az ünnepekre, utána pedig mindig akad, aki megosztja így szerzett tapasztalatait. A Svájcban élő Katalin is hazalátogatott és komoly változásokat érzékelt a korábbiakhoz képest. (A kép másik oldala Balázs tegnapi posztja, azt is érdemes ide kattintva elolvasni.)

Mi a magyar álom? Halászlé paprikás csirkével? Osztrák életszínvonal? Három tenger mossa? És mi az álom abban az országban, ahol te élsz? És mi a rémálom? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

magyarorszag_budapest_felhos_foto_pixabay_com_milaborka.jpg

„A hatodik év végén már meg sem kérdezik az otthoniak, hogy mi újság Svájcban. Korábban többeket érdekelt, hogy milyen is a csöpp helvét ország, miről szoktak népszavazást hirdetni vagy milyen külföldinek lenni itt. S mi meséltünk sokat, sokfélét. 

Idén a korábbi témák és kérdések helyett új gondolatokkal álltak elő otthon barátaink a karácsony édes ünnepén. 

Az egyikük például hangos töprengésbe kezdett, hogy a külföldön élő magyar emberek, főleg a magyar gyerekek már nem igazi magyarok, mert hat rájuk a kinti iskola, a nyugati szemlélet, többnyelvűségben nőnek fel. 

Azt hittük, rosszul hallunk. Van valami új definíció arra, hogy ki az igaz magyar? Lemaradtunk valamiről, amíg az itthoni hírek helyett a kinti újságokat olvastuk? 

Egy másik barátunk azt kezdte el nekünk feszegetni, hogy minek van szavazati joga annak, aki külföldön él. Persze részletesen hozzátette, hogy nemcsak ránk gondol, hanem az összes határon túli magyarra, aki nem otthon adózik. S aki nem adózik egyáltalán, az szavazhatna? 

De ebbe az utcába nem mentünk igazán bele, mert jött a becsmérlés, hogy fogászatra és egyéb szolgáltatásra bezzeg haza tudnak jönni a külföldön adózó polgárok. 

S újra azt éreztük, hogy itt valami nagyon nem stimmel, ismét lemaradtunk valami hazai eseményről, hiába látogatunk gyakran haza. 

Mi ez az új hozzáállás? Új keserűség? Eddig sosem hallottunk még hasonló megjegyzéseket sem. Aki pár évig külföldön gyűjt tapasztalatot és pénzt, az már kívülálló? Arra még jó, hogy hazautalja? 

A szűk család szerint csak irigység, puszta féltékenység áll az ilyen megnyilvánulások mögött. 

Én azonban rosszabbat sejtek mögötte: egy olyan közhangulatot, ami elindíthat a lejtőn egész csoportokat, tovább erősítve a megosztottságot, s igencsak keserves küzdelem lesz visszamászni a megértés, józanság emberi magaslataira.”

(Fotó: pixabay.com/milaborka)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2414559626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2019.01.15. 06:40:41

ertheto, hogy haragszanak a posztolora, hiszen Svajcban el, ami koztudottan egy lusta kapzsi orszag es abbol gazdagodott meg, hogy kiszivta a magyar gazdasagi csoda altal megtermelt toket az orszagbol

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.15. 07:09:06

Szimpla tény: aki gyerekként nem a hazájában nő fel, annak identitása ritkán lesz már autentikusan hazai.

Nyilván vannak kivételek, de alapvetően a nagy átlag esetében ez mindig így van.

Aki viszont felnőttként él hazáján kívül, ott ilyen probléma nincs.

kék madár 2019.01.15. 07:25:26

@maxval balcán bircaman: az a teny, amit te kitalalsz, erzel. Minden mas teny hazugsag.

tanato 2019.01.15. 07:41:23

A cikk jó, tényleg így van.Sajnos az "idegenek" elleni 2015 ben kezdődött kampány által keltett közhangulat várható volt hogy a külföldre költözött és ott tartósan megtelepedő magyarok ellen is fog hatni előbb utóbb hisz szűkebb értelemben ők is "idegenek" lettek akárcsak a gyakran lerománozott de románul alig tudó székely.

Hari Seldon 2 2019.01.15. 07:43:09

"Az egyikük például hangos töprengésbe kezdett, hogy a külföldön élő magyar emberek, főleg a magyar gyerekek már nem igazi magyarok, mert hat rájuk a kinti iskola, a nyugati szemlélet, többnyelvűségben nőnek fel. "

Szerintem ez nem probléma, vagy ilyesmi. Természetes jelenség. Miért is kéne "magyarnak lennie"? Kap két identitást és nyelvet és majd felnőttként eldönti hogy melyiket éli meg jobban és melyik nyelvet használja inkább. Másrészt ha ott marad, akkor ne legyen benne egy komplexus, hogy ő magyar, csak "idegenbe" kell teljesíteni az iskolában / életben. Legyen az itteni iskola csak a "saját" közege.

komisz_kölök 2019.01.15. 07:58:11

@maxval balcán bircaman: pontosan. Tudósok kimutattak, hogy a külföldön élő gyerekek 83%anal a szentsegesszent nepnemzeti identitás nem fejlödik ki rendesen. Ez az úgynevezett Kitantorgogyerekidentitas szindróma.
Köszönjük az információt Barney!

how-i-met-your-mother.fandom.com/wiki/83

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.15. 08:23:58

@tanato:

A kampányt Gyurcsány kezdte, az állampolgári népszavazás kapcsán, 15éve.

tanato 2019.01.15. 08:39:10

@maxval balcán bircaman: Minden vezér szereti kijátszani az idegenellenes kártyát,nemcsak a magyar vezérek hanem pl. a szlovák vagy román népvezérek is contra madarski,,ungurean

tanato 2019.01.15. 08:45:17

@Hari Seldon 2: Az oké,persze ha egy gyerek ovodáskorában kerül Svájcba nyilván svájci lesz bárhonnan is érkezett.Az is biztos ha egy 30 éves magyar kerül ki ,.Az magyar marad/egy darabig/.Az érdekes kérdés számomra hogy mondjuk 40 év múlva 70 évesen svájcinak vagy magyarnak fogja e tartani magát?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.01.15. 08:52:06

@tanato: Én ebben semmi újdonságot nem látok, már 5-6 éve is elhangzottak hasonló okfejtések szóban és blogokban is, legfeljebb a posztolót eddig megkímélték.

@maxval balcán bircaman: A felnőttek is tudnak alkalmazkodni a környezethez.

@Hari Seldon 2: Nem két identitást kap, hanem egy vegyeset.

_z_ 2019.01.15. 08:56:52

Engem az ilyen felvetesekben mindig is az erdekelt a legjobban, hogy ki a magyar? Van ennek valami definicioja? Van valmi követelmeny lista? Csak igen/nem a skala, vagy vagy vannak savok is? Vagy csak eleg annyi, hogy kinek vallja magat? A magyarsag kizarolagos, vagy lehet mellette masnak is lenni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.15. 09:01:35

@Online Távmunkás:

Alkalmazkodnak külföldiként, de nem lesznek a helyi nemzet része.

Golf2 2019.01.15. 09:21:59

Új keserűség?...Nem,hanem a folyamatos agymosás következménye.Ha eltakarodnának akik gerjesztik talán még visszafordítható lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.15. 09:58:29

@_z_:

Az a magyar, aki magát annak vallja, s akit a közösség is annak ismer el.

Lehetséges többes identitás, de ez ritka eset.

Pöffetegecske 2019.01.15. 09:58:37

Többnyelvűség, nyugati iskola... És ez baj?

Csodabogár 2019.01.15. 10:04:28

@tanato: @Golf2: Hosszú tapasztalatom alapján durván két csoportba lehet osztani a kint élőket. Az egyik amilyen gyorsan csak lehet megszerzi az állampolgárságot és mindenáron be akar simulni az országba ahol van. A másik lezserebbre veszi a dolgot, ha adják az állampolgárságot elfogadja és 50 év mulva is magyarnak mondani magát. Mindkét tipusra vannak bőven példáim.Svájcban igen vicces volt, hogy a besimulók próbáltak minél inkább dialektusban beszélni és általában svájciabbak lenni a svájciaknál. Ezt persze a német részen tapasztaltam, elképzelhetők, hogy a francia svájciak sokkal könnyedébbek.
Sajnos pont a svájciak nagyon rámennek arra, hogy beolvadjon az oda kerülő külföldi. Ez például a svédeknél nem szempont, talán a németeknél sem, de ezt nem tudom pontosan.

Hari Seldon 2 2019.01.15. 10:04:48

@Online Távmunkás:
Lehet. Ez sem rosszabb semmivel mint a egy, csak más.

tanato 2019.01.15. 10:20:18

@maxval balcán bircaman: AZért rendesen ráerősített 15-ben.

tanato 2019.01.15. 10:25:39

@Csodabogár: Érdekes kérdés ez,ha az eltelt idő több,mint az óhazában töltött.

tanato 2019.01.15. 10:27:07

@Hari Seldon 2: Megnéztétek már a filmet aminek elküldtem a linkjét.?

Hari Seldon 2 2019.01.15. 10:46:58

@tanato:
Sajnos még nem volt rá időnk. De igyekszünk. Délben nem vagyunk itthon. Este meg a gyerekek kilencig néha fél tízig nem alszanak el. - De szakítunk időt rá a következő hetekben. (nem vicc, lehet, hogy így lehet betáblázni)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.15. 11:45:10

@tanato:

Bizonyos szempontból igen, de mégis ez volt a kevésbé durvább.

juletræ 2019.01.15. 11:45:15

Vannak tulajdonságok, amiket pozitivnak gondolok - mert segítik a kooperációt, a konfliktuskezelést, az új ismeterek megszerzését.

De ide tartozik p.l. a szabálytisztelet, a szabályok "megértése" ( hogy mi-miért van), rendszeretet, a kellemetlen dolgok nyugodt, már szenvtelen lereagálása is. Meg az is, hogy amit a "felsöbbség" mond, azt racionalitás, célszerüség, megvalósíthatóság, közösségre várható hatás stb szempontjából "crosscheckelni" kell - ha a checken átmegy, akkor viszont végre kell hajtani, mert az lett megbeszélve.

Nyilván a gyerekemnek ezeket az értékeket fogom továbbadni, ugyanis ezekkel fog tudni boldogulni és szerintem ezek állnak a civilizáció központjában.

Azon lehet vitatkozni, hogy ezek az értékek mennyire ország ( és kultúra) specifikusak. Amennyiben igen, akkor szerintem célszerü ezek alapján országot választani.

arncht 2019.01.15. 12:35:55

En is kulfoldon elek, de ugy gondolom, hogy igen, az otthoniaknak kell szavazni. Aki szavazni akar, koltozzon haza.

Aki kulfoldon no fel, valoban kis esellyel fogja magat magyarnak erezni, plane otthon erezni magat. A mi 40-50es generacionkon ezt latom - sved, osztrak, stb peldan. Nem erdekli oket az anyaorszag, max annyira, hogy innen szarmaznak.

arncht 2019.01.15. 12:35:55

En is kulfoldon elek, de ugy gondolom, hogy igen, az otthoniaknak kell szavazni. Aki szavazni akar, koltozzon haza.

Aki kulfoldon no fel, valoban kis esellyel fogja magat magyarnak erezni, plane otthon erezni magat. A mi 40-50es generacionkon ezt latom - sved, osztrak, stb peldan. Nem erdekli oket az anyaorszag, max annyira, hogy innen szarmaznak.

tanato 2019.01.15. 12:52:02

@maxval balcán bircaman: Is-is,tényleg durva volt a ROMÁNOZÁSSAL VALÓ IJEszTGETÉS IS.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.15. 13:52:44

A poszt-tolónak, ha ilyen barátai vannak, akkor ellenségekre már nincs is szüksége...
:-)))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.15. 15:39:03

index.hu/belfold/2019/01/15/a_bal_helyett_veletlenul_jobb_oldalon_mutottek_combnyaktoreset_osszecsavaroztak_ep_csipojet/

Megvalósult a viccpoén a magyar egészségügyben:

-Ma jobb lábat műtünk.Mondom jobb...mondom láb!

Csak éppen valszeg nincs sok kedve nevetni a károsultnak...
:-|

somlobodog 2019.01.15. 16:01:01

Sztem szarj a "barataidra" magasrol ahogy ők is teszik iranyodba.

Ildikoka 2019.01.15. 16:46:23

@maxval balcán bircaman: @tanato: Itt látszik a jól bevezetett átverés hatásossága, amit birca megint elkövetett, hogy jól átkampózza, vagy minimum összezavarja a kommentelőket. De még mennyire, hogy az orbán kezdte az egészet! Az első orbán kormány alatti magyar igazolványok osztogatása, majd a Magyarok Világszövetségének a megvezetése után merült fel egyáltalán a népszavazás kérdése, amit a fidesz - és persze az orbán - teljes mellszélességgel támogatott. Bár nagyon sok lapot azóta elhallgattatott a fidesz, és az archívumok hozzáférhetetlenné váltak, azért még nem tudtak mindent tönkretenni. Még van egy-két hivatalos hely, ahol a valóságot írták le, és ebből nyilvánvalóvá válik orbán szerepe az egészben: szokása szerint megkereste és kihasználta azt a rést, amelyen keresztül a legnagyobb balhét lehetett kavarni.
hu.wikipedia.org/wiki/2004-es_magyarorsz%C3%A1gi_n%C3%A9pszavaz%C3%A1s

A Gyurcsánynak annyi volt a szerepe az egészben, hogy lebuktatta az orbán mesterkedéseit.
www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_fadat_aktus?p_ckl=37&p_uln=180&p_felsz=13&p_felszig=28&p_aktus=6

Csodabogár 2019.01.15. 17:25:50

@arncht Gondolom szoktál itt kommenteket olvasni és láthatod, hogy sokakat nagyon is érdekel. Ezt én ugyan nem értem, de ez van. Sokszor az itteni kommentek nyomán nézek utána hazai dolgoknak, mert én magamtól soha nem olvasom a magyar híreket. Engem csak az össz európai hírek érdekelnek na meg kicsit Trump, de ezzel kész is a politikai érdeklődésem.

Csodabogár 2019.01.15. 17:28:00

@geegee: Ne izgulj rá a dologra. Zürichben egyszer valakinek levágták a lábát térdből de nem azt kellett volna levágni, hanem a másikat. Rosszul volt kiírva a műtőben a táblára. :-(((
Van ilyen sajnos.

komisz_kölök 2019.01.15. 17:29:17

@maxval balcán bircaman: "Nem fejlődik ki a nemzeti identitás." hasra megmondva, amolyan legbölkapott, tenyek nelküli szimpla bemondas, mint hozzaszolasaid többsege. A te gyerekeid amugy bulgarok?

Masreszt örülj neki, hogy ha tenyleg nem fejlödik ki az a draga nemzeti identitas. A tultolt nemzeti identitas volt, ami 40 even belül ketszer legyalulta Europat. Az EUt pont azert hoztak letre, hogy a hozzad hasonlo identitasuak ne barmoljak szet masok eletet megegyszer. Szerencsere felnö lassan egy ket nemzedek, akinek az Euro, meg a szabad utazas, munkavallalas jelenti az eletet, nem a te alternativ valosagod.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.15. 17:31:04

@Ildikoka:

S mi a gond azzal, hogy - a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően - egy ország etnikai alapon kedvez a határontúli nemzettársainak?

A baj az volt, hogy ezzel senki se foglalkozott Orbán előtt kormányzati pozícióból.

Még az ultraliberális Németország is kedvezményt ad a határontúli németeknek.

Gyurcsány xenofób kampányt folytatott a népszavazási kampányban, szűk pártérdekből arra számítva, hogy a magyarok jelentős része idegellenes.

CsipkeRózsa 2019.01.15. 17:49:06

A levélíró vigasztalódjék, az itthon élőket is besorolják magyar és idegen kategóriába. Sőt, a magyarellenes kifejezés is divatos.

Shanarey 2019.01.15. 18:39:12

Lehet, eljön majd az idő, amikor pontrendszer alapján állapítják meg ki a magyar.
:-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.15. 18:42:33

@komisz_kölök:

S ki akarna túlzott nemzeti identitást? Eleve mi az? Az EU pedig nem ad semmilyen nemzeti identitást, ahogy euró nemzet és szabadutazás nemzet sincs.

2019.01.15. 19:25:34

“Meggyőződésünk, hogy a Magyar Iskolában folyó tanítás az egyik járható útja annak, hogy a gyermekek, itt Angliában is megőrizzék Magyar identitásukat.”

Ez egy idézet egy Angliában működő magyar iskola honlapjáról.
Természetesen a Magyar kormány támogatásával jött létre.

Aki hosszútávon, vagy akár egy életre gondolkodik a kinti életre, kérdem én annak szüksége van erre???

www.hungarianschool.co.uk/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.15. 19:56:12

@Csodabogár: Na, hát az is egy szép eset lehetett.Számomra a dilettantizmus és az ön-közveszélyesség csimborasszója az ilyesmi.Ha valaki ekkora pénisz vagy ennyire nem biztos saját magába, akkor írja fel a beteg lábára alkoholos filccel, hogy holnap itt meg itt vágunk.
Gondolom, azért a zürichi kórház fizetett kártérítést, ellenben itt a magyar esettel szemben, ahol lazán elhajtották elsőre a delikvenst, és csak a nettel, sajtóval fenyegetődzés hatására tértek csak jobb belátásra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.15. 20:02:59

@Kinky Horny Stallion: Miért ne lehetne szüksége?Lehet, hogy a szülők jelenleg nem akarnak hazaköltözni hosszútávon, de a gyerekek, ha felnőnek azok meg esetleg igen.Illetve a szülő biztosítani akarja a lehetőséget rá.
És a szülőknek is változhat a véleménye mondjuk 15-20 év múlva, hozhatja úgy a sors, hogy éppen azok is haza akarnak költözni.
Miért kell ezzel neked ennyit foglalkozni?Miért nem bízod rá másra, hogy hogyan neveli a gyerekét?

2019.01.15. 20:10:54

@geegee: take it easy bro :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.15. 20:25:38

Hál istennek a mi családunknak ennél több esze van.

Shaktee 2019.01.15. 20:46:17

Tercsi is out, God Save England..

Határátkelő 2019.01.15. 21:08:06

@Shaktee: Nagyon nem out ám. Éppen ez lesz benne a sajátos, hogy ugyan a Brexitet leszavazták, de a konzervatívok azt sem szeretnék, hogy munkáspárti kormány legyen. Viszont mivel decemberben ellőtték a párton belüli bizalmatlansági indítvány lehetőségét, ezért jelen állás szerint megbuktatni sem tudják. Classic.

2019.01.15. 21:27:07

@Határátkelő: így igaz
Corbyn akar bizalmatlansági indítványt benyújtani May ellen és előre hozott választást akar, de az észak irek támogatni fogjak a kormányt és a May ellen szavazott toryknak sem érdekük, hogy megbuktassák a saját kormányukat.
Szóval bármi lehet még.

gabors 2019.01.15. 21:36:11

@Határátkelő: "hogy ugyan a Brexitet leszavazták,"

nem, a Brexitet szavaztak le hanem a May altal osszehozott EU megegyezest nem fogadtak el... ez nem ugyanaz kozel sem.

Most ha mas nem tortenik sem az EU nem alkuszik se a UK akkor megallapodas nelkul szunik meg a tagsaguk ... ebbol lehet a leheto legnagyobb kaosztol barmi ... de vannak HA olvasok lehet ok jobban tudjak mi varhato

Határátkelő 2019.01.15. 21:42:43

@gabors: Igen, igazad van, pontatlanul fogalmaztam. Szóval ezt a tervezetet szavazták le, de ettől még holnap simán megszavazhatják a maradását. Az lesz igazán szép.

gabors 2019.01.15. 22:08:08

@Határátkelő: "Szóval ezt a tervezetet szavazták le, de ettől még holnap simán megszavazhatják a maradását. Az lesz igazán szép."

Nem tudom hogy ez lehetseges-e vagy nem. Te tudod hogy az angol parlament egy X%-os szavazassal nullazhat egy nepszavazast ?

Arrol van jogi velemeny hogy a UK visszavonhatja a kilepest, de hogy ezt egy ujabb nepszavazas nelkul is megteheti-e a parlament mint szuveren intezmeny azt hiszem nincs egyertelmu valasz ...

De lehet valaki tudja....

Hari Seldon 2 2019.01.15. 22:14:35

@Határátkelő:
Na most valamit nem értek.
A kilépési kérelem VISSZAVONÁSA nem a kormányuk hatásköre?!? Az esetleges visszavonásról is a parlamentnek kell dönteni? -> Akkor May gyakorlatilag "felügyelet alatt" van!

Csodabogár 2019.01.15. 22:18:24

@geegee: Természetesen fizetett de az összes újság tele volt az esettel, így nem is volt más lehetőség.

Határátkelő 2019.01.15. 22:20:06

@gabors: Mármint May maradását szavazhatják meg - és szerintem meg is fogják.

Csodabogár 2019.01.15. 22:20:35

@gabors: Az EU is alkudni fog, mert senki se akar egy hatalmas káoszt, ami nagy gazdasági válsággal járna mindenkinél.

Határátkelő 2019.01.15. 22:21:01

@Hari Seldon 2: Nem tudom, de az eléggé lejött eddig, hogy a kormány nem vonná vissza a kérelmet, mert az szerinte demokratikus válságot okozna.

takarék-láng 2019.01.15. 23:04:44

@tanato: "Sajnos az "idegenek" elleni 2015 ben kezdődött kampány által keltett közhangulat várható volt hogy a külföldre költözött és ott tartósan megtelepedő magyarok ellen is fog hatni előbb utóbb hisz szűkebb értelemben ők is "idegenek" lettek akárcsak a gyakran lerománozott de románul alig tudó székely. "

- ugy latszik, a doktori diplomaval sem mindig osztogatnak eszt,
Semmilyen kampany nem volt idegenek ellen Magyarorszagon, nyilvan meglovagoltak egy esemenyt, a javukra forditva azt, a nepszeruseguket novelve, de ezt a ballibsik is megtehettek volna.

trabant 2019.01.15. 23:04:54

"Mi ez az új hozzáállás?"

A Fidesz és a fideszesek mindenki mindenki elleni gyûlöletkampányának hazai politikai terméke.

Aki nem fideszes, annak eszébe sem jutna olyasféle kérdésfeltevés, mint amiben itthon részesítettek. A feltett kérdések mutatják, kik az elvakított fideszsesek.

Határátkelő 2019.01.15. 23:06:03

@takarék-láng: "Semmilyen kampany nem volt idegenek ellen Magyarorszagon". Ez a hazugság még tőled is durva, pedig nem vagy kispályás.

skye8 2019.01.15. 23:11:14

ez Erdekes tema. Nemreg anyukam megkerdezte a tesomat hogy az unoka beszel e magyarul. Tesom mondta nem igazan mert ovodaban angolul beszel, barataik angolok, otthon is konnyebben fejezi ki magat angolul. Anyukam erre ravagja-Fiam, nem szegyen magyarnak lenni. Nem ertem miert kell a nyilvanvalot ignoralni, marpedig egy nem magyar kornyezetben szocializalodott gyerek nagy eselllyel nem fogja tul nagyra tartani a magyarsagat.

kék madár 2019.01.16. 01:15:11

@takarék-láng: "Semmilyen kampany nem volt idegenek ellen Magyarorszagon"

az a kampany ami 3 even at plakatokon, mediaban, a csapbol folyva nem volt, annyira de annyira nem volt, hogy a KORMANY media is ejjel-nappal arrol irt, hogy VAN. A rohadek kormany media le akarta jaratni a kormanyt erted, azt a kisangyal kormanyt ami nem koltott sok 10 milliardot az idenek elleni kampanyra. Eszmeletlen szemetseg baz+, minek erolkodik ez a kormany az idegenek le nem jaratasaval, ha meg a sajat sajtoja is hazudik rola!

gabors 2019.01.16. 04:56:20

@Hari Seldon 2: "A kilépési kérelem VISSZAVONÁSA nem a kormányuk hatásköre?!? Az esetleges visszavonásról is a parlamentnek kell dönteni? -> Akkor May gyakorlatilag "felügyelet alatt" van! "

Ha jol tudom az EU csak azt varja el hogy az adott orszag sajat alkotmanya alapjan demokratikus uton legyen a dontes ...(persze ahol NINCS mar alkotmany ott nem tudom hogy)

Mint mar irtam en nem tudom hogy ennek mi a menete az UK-ban a kilepes kb egyertelmu volt hiszen nepszavazas => parlamenti szavazas ami a kormanyt felhatalmazta a kilepes elinditasara es a targyalasra => kormany szol az EU-nak hogy akkor bye-bye es elkezdi a targyalasokat ...

de hogy ez hogy menne visszafele nem teljesen egyertelmu (ha jol tudom)

gabors 2019.01.16. 05:00:50

@Csodabogár: "@gabors: Az EU is alkudni fog,"

ez az ami nem igazan biztos eddig May minden ujabb probalkozasat elutasitottak ... az EU is veszit de kozel sem annyit mint a UK es elegge komolyah gondoljak (szerintem) hogy a kilepest meg kell fizetnie a kileponek nincs "free lunch"

ami igazan nagy kerdes lesz foleg a most ott levo migransoknak (kozuttuk sok magyarnak is) higy ha no-deal brexit van akkor a korabban megigert jogok jarnak-e ....

De mivel nem vagyok erintett ezek csak felszines megfigyelesek

megamedve 2019.01.16. 06:27:39

Mit kell ezen csodálkozni?
Az emútnyócévben gyűlöletre izzított két és fél millió vakhitű magától is talált gyűlölnivalót. Mindenkit, aki el mert innen menni vagy ezért, vagy azért, és boldogulni mert, míg ő itt maradt, és szét túlórázhatja a fejét, hogy negyedannyira éljen. Mindezt fűszerezve a közmédiának nevezett fingópárnának sárgás-zöldes lehelletével, ötvözve azzal hogy a lelke mélyén érzi azt, hogy át van baszva.

tanato 2019.01.16. 06:49:17

@takarék-láng: Nem kell ehhez még 8 általános sem,hogy mi volt 15-ben és azután is.csak a plakátokat kellett elolvasni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.16. 07:29:56

@Határátkelő:

A kampány nem idegenek ellen volt, hanem az illegális bevándorlók ellen. Nagy különbség.

Hari Seldon 2 2019.01.16. 07:32:40

@gabors:
"=> parlamenti szavazas ami a kormanyt felhatalmazta a kilepes elinditasara es a targyalasra => kormany szol az EU-nak hogy akkor bye-bye es elkezdi a targyalasokat ... "

Akkor a te logikádat követve, a parlamentnek kell a felhatalmazást is megadni, hogy visszavonja a kilépési kérelmet...

kardio1 2019.01.16. 10:40:41

@maxval balcán bircaman: attól függ, hány éves a gyerek, amikor külföldre kerül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.16. 10:57:56

@kardio1:

Nyilván ez is számít. Aki 7 éves kor előtt megy ki, az szinte biztosan idegen lesz. Aki 14 éves kor után, az szinten biztosan marad eredeti nemzetének tagja.

Nyilván vannak befolyásoló tényezők. Egy alapból expat család,aki tudatosan csak dolgozni megy ki, ideiglenesen, az kevésbé csinál a gyerekből idegent.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.16. 16:52:18

Brutális, aki nem Magyarországon, magyar közösségben él, az előbb vagy utóbb megszűnik magyarnak lenni, és ez másoknak is feltűnik.

Nahát ezt ki hitte volna, én biztos nem. Mágikus!

Shaktee 2019.01.16. 17:00:31

@maxval balcán bircaman: Te mit "csináltál" a gyerekeidbol?

kék madár 2019.01.16. 17:05:36

@maxval balcán bircaman: "A kampány nem idegenek ellen volt, hanem az illegális bevándorlók ellen"
megint elgurult a gyogyszered, googleozzel kampanyplakatokat es rajossz, hogy hulyeseget beszelsz.

ami szabad 2019.01.16. 17:26:44

Jól sejted. Semmi különös, csak a fidesz propaganda új fejeztet nyitott. Hányinger, de nincsen benne semmi új..

Ellenzéki Tüntető 2019.01.16. 17:27:08

@megamedve: "Az emútnyócévben gyűlöletre izzított"

Aham, a csúnyazorbán.

Nem kéne messzire menni se a blogon, se az indexen, hogy megtaláljuk, miszerint az ország szar, az ország lecsúszott, az ország még annál is szarabb, az ország reménytelen, akik itt élnek szarok, akik nem oda szavaznak ahova gondoljuk azok parasztok, buták, gyűlölködnek, megvezették őket. Bezzegnyugat, ott sose lehetne hogy populistát választanak meg vagy kiléptetik az országot az EUból, erre csak MO-n van óriási veszély, hogy minden évben meg kell írni hogy na idén már biztos kirúgják az országot.

Osztán mikor már a fasza tele van ezzel a sok "parasztnak" akiket már csak megszokásból is ócsároltok, ha az embereknek elegük van ebből a felsőbbséges megmondós leszólós stílusból, és ennek hangot is adnak, akkor meg bevágjátok a pikacsusmémet.

KissGecihuszár 2019.01.16. 17:27:24

no worries; én is visszamegyek vasárnap, mert több, mint 2 hónapon át aszhittem, úgy gondoltam, hogy lesz igény rám, a tudásomra a SZÜLŐHAZÁMBAN, de neem! Szóval ismét irány a "történelmi" NSZK, de az idén nyáron egy Kanadai kiruccot is tervezek, oszt ha bejön, tetszeni fog, akkor végképp áhoj HUngary, majd itt marad a sok rosszindulatú, minket már csak lenézni, savazni képes vadbarom! Hátha sikerül továbbra is működteni ezt az abszurdisztáni k.oszlandet?!

Ellenzéki Tüntető 2019.01.16. 17:27:34

@kék madár: nagyon helyes hogy ellensúlyozták a wilkommenskulturt meg a brutál menekültpropagandát, hogy majd a menekültek (akik 90%-a ugyan nem háborús országból jön, de azért menekült), meg szegény menekült gyerekek (nagy részük fiatal férfi), meg a jól képzett menekültek (érthetetlen hogy ennyi menekülttel hogyan kerülhetett recesszióba a német gazdaság).

Erre mostanában kezdenek rádöbbenni, pont ugyanúgy, ahogy a populista zöldenergiás politikájuk tarthatatlanságára is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.16. 17:27:39

@kék madár:

Nem éppen. Mutass plakátot, mely általában az idegenek ellen szólt!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.16. 17:27:42

@Shaktee:

Semmit, ők döntöttek.

A nagyobbik kettős identitású, a kisebbik inkább bolgár.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.16. 17:28:15

@Ildikoka: "De még mennyire, hogy az orbán kezdte az egészet!"

Arról volt szó, hogy a gyűlölködést ki kezdte, te meg jössz a magyarigazolvánnyal. A magyarigazolvány az gyűlölködés? a 23 millió románozás nekem inkább annak tűnik.

De egyébként ezért is van gondban a baloldal. Nehéz egyszerre képviselni, hogy ugyan kérem az erdélyiek azok románok és miért is járna nekik bármi, miközben szegény Ahmed tízezer kilométerről, na neki kellenének az extra jogok.

Aztán meg megy az álszent csodálkozás, megint két egymással ellentétes fronton, miszerint
1. a baloldal nemzetellenes, ugyan, én sosem, ki az a szemét aki ki mer engem zárni a nemzetből (poszter érvelése)
2. persze hogy nemzetellenes vagyok mert a nemzetek rosszak mert azok csinálták a NÁCIKAT és innentől úgyis megáll minden értelmes vita mert NÁÁÁCIK) (komisz-kölök érvelése)

Ezt is lassan el kéne dönteni, hogy most a szemét jobberek jól kizártak a nemzetből és ez trauma, vagy én nem akarok a nemzet része lenni mert az a nácizmus maga.

De mindegy, egyszerűbb birkázni meg kétésfélmilliógyűlölködőzni.

Shaktee 2019.01.16. 17:30:12

@Ellenzéki Tüntető: O1G, izirájder gundeles öcsém :-)

Topper Harley 2019.01.16. 18:07:41

@maxval balcán bircaman: Orbán nagy ívben leszarja a határon túli magyarokat. Pár százezer szavazatot vásárolt pár milliárd adóforintból. Feri bá pedig elég szarul kommunikálta le a helyzetet, de ezt akarta megakadályozni.

Terézágyú 2019.01.16. 18:07:45

A lényeg, hogy a Magyar szót NagyBetűvel írjuk, és akkor minden oké.

VT Man 2019.01.16. 18:23:22

"Én azonban rosszabbat sejtek mögötte: egy olyan közhangulatot, ami elindíthat a lejtőn egész csoportokat, tovább erősítve a megosztottságot, s igencsak keserves küzdelem lesz visszamászni a megértés, józanság emberi magaslataira.”"

Kicsit propaganda-szagu lett, mintha csak ezert irta volna meg a posztot, hogy egy kis politikai sirankozas lehessen a vegen a konkluzio.

Kicsit kezdunk affele haladni, ami az amerikai ujsagiroknal kezd latszani: ha egy ujsagiro megbotlik a jardan, nyilvan ki a hibas? Hat ki mas, Trump!
Ha beleborul a cukor a kaveba, ki a hibas? Trump!

Konnyu masra mutogatni, addig se kell magunkba nezni.

Csak a yamaha 2019.01.16. 19:06:21

Most lehet köpködni..Mert aki kint él/dolgozik...ne szavazzon!Az hogy otthon megy a szöveg....Kb irigység a sok "okoshazafitól"mert Ő a nagy Magyar akinek minden rossz,de az hogy a másik próbál kint boldogulni,na az vérlázító ..azért mert csak és...stb...

Etniez 2019.01.16. 19:06:27

Ezt a fogászati dolgot én is hallottam, nem értem mi a bajuk. Fizetek érte. Pénzt viszek haza.

Egyébként én egyetértek azzal, hogy ne szavazhassunk, de akkor az erdélyiek sem.

Etniez 2019.01.16. 19:06:34

@gabors: nekünk már igen, NHS-ben dolgozik a családom. Mi már jelentkezhettünk és elbíráltak: maradhatunk, akármi is lesz.

Majd feldobom a Home Office hivatalos levelét, ha érdekel valakit.

miert is? 2019.01.16. 19:06:37

@maxval balcán bircaman: " a Kulfoldiek nem vehetik el a magyarok munkajat"

miert is? 2019.01.16. 19:47:02

@Terézágyú: bar nyelvtanilag nem helyesen

]{udarauszkasz 2019.01.16. 20:10:40

"magyar gyerekek már nem igazi magyarok, mert hat rájuk a kinti iskola, a nyugati szemlélet, többnyelvűségben nőnek fel. "
Nem is baj. A nyugati szemlelet, hozzaallas vitte el oda a "hanyatlo" nyugatot, ahol most van. Magyarorszagon ez a szemlelet hianyzik; latjuk is az eredmenyt. Ettol meg lehet valaki magyar, ettol en meg ugyanugy a Szigetkozben nottem fel, csak epp az a baj, hogy az orszag gazdasagi, penzugyi, politikai, es tarsadalmi szemlelete mar nekem is idegen. Reszben legalabbis. Nem tudok azonosulni az irigyseggel, a hitelbol penzszorassal, az otthoni rezsimmel. Bocs, de ez igy van.

Sir Galahad 2019.01.16. 20:10:50

Engem meg az zavar, amikor külföldre távozott magyarok azt próbálják bizonygatni, hogy nem azért mentek el, mert ott jobban lehet keresni. Érdekes, hogy egyik se olyan országba ment, ahol a magyarországinál alacsonyabbak a fizetések.

gabors 2019.01.16. 20:18:48

@Hari Seldon 2: "Akkor a te logikádat követve, a parlamentnek kell a felhatalmazást is megadni, hogy visszavonja a kilépési kérelmet..."

ez nem az "en" logikam hanem a lepeseket irtam le azt nem tudom hogy a UK parlament hozhat-e a nepszavazas eredmenyevel ellenkezo hatarozatot hiszen a visszavonas az lenne....

ha hozhat akkor a nepszavazas/referendum mint olyan semmit sem er .... de ha valaki jartas ebben irja meg hogy van ez UK-ban...

az usa-ban bar allamonkent mas a szabalyozas de alapbol a referendum az adott allam torvenyeve valik

ubermeister 2019.01.16. 20:45:10

@Sir Galahad

" Érdekes, hogy egyik se olyan országba ment, ahol a magyarországinál alacsonyabbak a fizetések."

Talán mert nem találtak ilyet az EU országai között? :)

Hogy mennyire jó a bérezésünk mutatja hogy már Romániából is idehozzák a betanított munkaerőt igénylő gyártást. (Nestlé)

kgaba82 2019.01.16. 22:16:08

NAGY NEMZETI FASZSÁG
Lefogadom, hogy az itt kommentelők javának a felmenőinek a többségének a neve nem magyar származású, mint pl. Tóth, Horváth, Német, Oláh. Mind mix vagyunk. Mert az őseink ott hagyták az eredeti hazájukat. Vagy mert mások, vagy a körülmények kényszerítették őket.
AVAGY A GYŰLÖLKÖDŐ KÉPMUTATÓ NAGYMAGYAROK ŐSEI IS HAZAÁRULÓK.

Sir Galahad 2019.01.16. 22:16:18

@ubermeister: Pedig vannak. Az unióban is, meg azon kívül is. És valahogy mégse sikerült nekik... talán nem is akarták? :)

]{udarauszkasz 2019.01.16. 22:16:51

@Sir Galahad: Az rendben van, hogy a penz miatt mentek el. Csak sokan ugy mentek el, hogy keresnek egy kis penzt, aztan par ev mulva hazajonnek. Persze tanultak egy kis nyelvet kozben, es elkezdtek rajonni, hogy van masfajta mentalitas is, mint otthon. Hogy a jot konnyu megszokni, es itt nem feltetlenul a fizetesre gondolok.
Persze, vannak itt is seggfejek, eppugy, mint ahogy sok jofej van Magyarorszagon is. Csak epp az aranyok nem stimmelnek, es az se mindegy, ki iranyitja az emberek sorsat.
Itt (Ausztia) az emberek azert kepesek onnalloan donteni a sorsukrol, nem azt varjak, hogy ilyen, meg olyan torvenyt hozzanak, vagy ne hozzanak meg. Ha balfek torvenyt hoznak, akkor kiverik a hepajt. Itt van pl. az, hogy a Kurz (kancellar) a naciparttal karoltve kitalalta, hogy el kene torolni a szocialis segelyt, ill.ugy megszigoritani, hogy vagyonelkobzas terhe mellett lehessen csak igenyelni. Magyarul, ha van kocsid, lakasod, akkor el kell adnod mindent, fel kell elned a tartalekaidat, es majd ha egy hajlektalan csoro lettel, akkor mehetsz kuncsorogni az allambacsihoz, hogy megse kaptal munkat, kene a zseton.
Erre Becs (a varosi onkormanyzat) azt lepte, hogy egyszeruen nem ervenyesiti ezt a torvenyt, hanem akar peres uton is nekimegy a kormany allaspontjanak, mert ez egy joleti allamban nem elfogadhato.
Most kepzeljuk el ezt Magyarorszagon: Mondjuk Budapest nem lenne hajlando alkalmazni a szocialis segelyre vonatkozo kozmunkatorvenyt, hanem mondjuk a 10-15 evvel ezelotti torvenykezes szerint fizetne, onkenyesen:D
Orbanek ugy rugnak seggbe az egesz onkormanyzatot, hogy a Marson hevereszve kartyazva ebrednenek holnap...:D

morph on deer 2019.01.16. 23:02:07

@KissGecihuszár:
Avagy: Little Sperm Rider!
Én jó harminc évet éltem távol az országtól, és mégsem érzem magam kevésbé magyarnak ezáltal, sőt, jobban tudom értékelni a kultúrát, nyelvet, irodalmat, mint korábban!
Sokáig az volt a véleményem, hogy nem nagyobb szégyen magyarnak lenni, mnt bármi másnak, akárhol is vagyok a világban. (Az mondjuk igaz, hogy ez kb nyolc éve már nincs így, de ez személyfüggő: én nem tudok közösséget vállalni a magyar nacionalista-, mondhatni “nemzeti” szocializmussal, de ez az én problémám.)
Közben nem töröm a nyelvet, holott legalább három különböző nyelven is szoktam álmodni, bár a helyesírásom avíttas, és a mondataim szerkezete kevésbé magyaros mint lehetne, még mindig nem érzem magam kevésbé magyarnak, mint bármelyik orbánhitű szerencsétlen.

Szóval nyugi, csak nyersz vele, ha továbbálsz!
Aki óbégat, az nyilván kalandvágyból kivárja, hogy viktorka kisvasútja egalább Vásárosnaményig meghosszabbításra kerüljön, mert a világlátás neki is fontos, de a ronda külföldieket nem akarja látni, - ezt meg kell érteni, hiszen fideszes a lelkem..!
(Zsenge ifjú koromban az ilyeneket még retardáltnak nevezték, de múlik az idő...)

kardio1 2019.01.17. 01:02:51

@kék madár: minden illegális bevándorló idegen, de nem minden idegen illegális bevándorló.

csakférfi 2019.01.17. 07:21:21

@morph on deer:
:)
Én inkàbb azt a "fajta" külfödön "boldogulòt" rühellem aki azt àllítja..."ha nem mentél külföldre ,ostoba vagy,maradj az orbànisztànban,megérdemledv
Kb. ez a poszt "ellensúlya".
Valò igaz...itthon màs a közbeszéd.
:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.17. 07:23:12

@Topper Harley:

Nem éppen.

Először ő tettt lépéseket a határontúli magyarok integrálására, megtörve ezzel a mo-i idegelennes hangulatot e téren.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.18. 21:20:20

Látom droidok jöttek nyomatni a propagandát!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása