oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. december 31. 06:30,  Szilveszter a kontinenseken át 96 komment

2018. december 31. 06:30 Határátkelő

Szilveszter a kontinenseken át

Az év utolsó napján mi másról is szólhatna a poszt, mint a szilveszterről, úgyhogy megnézzük, hogyan buliznak az amerikaiak és a britek, illetve az ott élő magyarok közül Los Angelesben Tamás, Londonban pedig Bandosz. Azaz a karácsonyi után következzen a Los Angeles-London-Budapest tengely szilveszteri különkiadása rengeteg érdekességgel.

Ti hogyan szilvesztereztek? Küldjetek fotókat a hataratkelo@hotmail.com címre, hogy megmutathassuk, hogyan telik a magyarok szilvesztere a világ körül!

2018_szilveszter_foto_pixabay_com_gellinger.jpg

A szilvesztert persze a legtöbben barátokkal töltjük, Tamáséknál Los Angelesben ebből még kerti parti is lehet, bár ilyenkor esténként ott sem nagyon van több 8-10 foknál (nekik legyen mondva). 

Mivel a közösségük elég kicsi, a program várhatóan csak az utolsó pillanatban alakul ki. Ugyanakkor a spontaneitás Los Angelesben a nagy távolságok miatt elég nehezen működik, főleg ilyenkor, amikor saját autóval ilyenkor nem szívesen megy az ember, taxit vagy Ubert pedig elég nehéz fogni érthető okokból, szóval marad a házibuli. 

Csak spontánul 

Házibuli lesz Londonban is, Bandosz szerint ezek mindig akkor sikerülnek jól, amikor nincsenek túlszervezve. Tavaly például éjfél előtt kivonultak egy közeli dombra, ahonnan jól rá lehet látni a városra. 

„Fantasztikus élményben volt részünk. Sokan mások is gyülekeztek ezen a parkszerű részen, valaki tolt egy kis zenét, jól lehetett látni, ahogyan a város különböző pontjain megy a tűzijáték” – mesélte. 

„Olyan is előfordult, hogy ismerősökkel elmentem környékbeli pubokba, ahol nagyon jó volt a zene, csomóan táncoltak. A spontán jelleg nagyon feldobta az egészet” – tette hozzá Bandosz. 

Londonban egyébként a látványos eseményeket érdemesebb tévén nézni (szerintem speciel Budapesten is), a Millenium Wheel környékén már délután ott kell lenni, ha látni szeretnél valamit, mindenhol sorba kell állni, szóval komoly erőfeszítést igényel, ha a tűzijátékot a helyszínen akarod megnézni. 

A magyarországi éjfélt mindketten számon tartják, ilyenkor jönnek-mennek a telefonok, sms-ek. Tamásnak a hétköznapokon is be van állítva a két időzóna a telefonján, és egyre inkább automatikusan számolja ki, hány óra van Magyarországon. 

Elsősorban azért, mert ha napközben eszébe jut, hogy valakivel beszélne, chatelne Magyarországon, akkor jó tudni, hogy hány óra van. „Ez az egyik leghétköznapibb kapocs Magyarországgal” – mondta. 

Mi kerül az asztalra? 

Bandoszék egy ideig indiai étterembe jártak, a curry jól csúszik némi alkohollal. Azért a szilveszter az angoloknál (szemben például a skótokkal) nem akkora ünnep, ami azt jelenti, hogy kajával sem készülnek annyira rá. 

Los Angelesben az egészségesebb vonalat követik, de van például lencse is, Tamásék is azt szoktak enni ilyenkor. A két ünnep között egyébként sokfélét, de normális adagokat esznek. 

„Azt viszont bevezettük, hogy mozgunk közben. Ilyenkor kevesebb a munka, könnyebben eljut az ember edzésre. Sokkal nyugisabb, hogy nem a melóból kell rohanni, hanem napközben is le lehet menni. A két ünnep között megengedheted magadnak, hogy lelassulsz” – mesélte. 

A podcastban (amit reggeli kávé, vagy a készülődés közben éppen ideális meghallgatni, szóval hajrá!) kiderül még, szoktunk-e újévi fogadalmat tenni, és az is, hogy fordulhat elő, hogy nemrég még augusztus volt, most meg itt az év vége… :) 

Mindenkinek boldog, sikeres újévet a Határátkelő nevében, váljanak valóra a terveitek és írjatok, kommenteljetek sokat! ;)

(Fotó: pixabay.com/gellinger)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast szilveszter Magyarország Nagy-Britannia Egyesült Államok Los Angeles - London - Budapest tengely

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1314521550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.31. 10:53:00

@Benikuty:

De menekülés előtt még éhesen kiesnek a padból, nem?

Te beveszed ezeket az ostoba cikkeket egyébként?

IT Knight 2018.12.31. 10:53:00

@Benikuty: fake news... visszafele áramolnak már az emberek. Egyre kevésbé éri meg a külföld.

IT Knight 2018.12.31. 10:53:00

Azon gondolkoztam, hogy ha azért ment valaki külföldországba, hogy Budapesten tudjon venni egy lakást, akkor az eléggé megszívta.

Ha egy 30 milliós lakást nézett ki magának, akkor a 15%-os áremelkedés azt jelenti, hogy 4,5 millióval kerül most többe, mint egy éve. Az havi 375e forint áremelkedés, ami kb 1.200 euró vagy 1.050 font. Szóval ha sikerült ennyit félretenned havonta: akkor pont ugyanott vagy, mint egy éve. Ha csak ezer fontot sikerült havonta félretenned, akkor távolabb kerültél a lakásvásárlástól.

Csodabogár 2018.12.31. 12:17:15

@IT Knight: Szerencsére viszik a lakásokat mint a cukrot. A XII. kerületben gyakorlatilag nincs eladó lakás egy darab se, ha csak nem valami földszinti vacak.
Ettől függetlenül lehet bátran huhogni.:-)

Arthamyr 2018.12.31. 12:38:37

@IT Knight: Igen, aki meg 10k-t rak félre, az kb. havi 9k-val van beljebb, szóval még mindig kurvajól járt. Ha vett kint jó helyen egy lakást mondjuk 400k-ért, akár hitelből is, akkor azzal már egyből üti az otthoni áremelkedést.
Aki meg otthon 500-at rak félre, az -500-ban van.

Ez egyszerű matek. Van, akinek megéri kimenni, van, aki megszívja. Bár aki megszívja, az a legtöbb esetben otthon még jobban megszívná, ezért is megy el, nem azért, mert önmaga ellensége.

Arthamyr 2018.12.31. 12:42:54

@Csodabogár: Nem értem miről beszélsz, nem is kerestem rá, de 100%-ig biztos vagyok benne, hogy akár eladó penthouse vagy családi ház is van, akármelyik kerületben, nem csak "földszinti vacak".
Ha találok egyet megveszed nekem? Ha igen, és nem találok, adok 30 millát. :D

Benikuty 2018.12.31. 14:01:32

@IT Knight: "visszafele áramolnak már az emberek"
Te nem tudom, hogy melyik bolygón élsz, de mi itt a bőrünkön nem ezt érezzük. Persze bátram szajkózd ez a marhaságot, és légy erős, de nem engem néznek...tudod, minek!

tanato 2018.12.31. 14:32:35

BUÉK!

Ne politizáljatok,majd jövőre folytatjuk,irány a buli.
Mi a nejemmel egy Retró Szilveszteri bulira megyünk Szegedre.
A mi fiatalságunk zenéit játszák.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.31. 14:51:20

@IT Knight:

Éppen utánaz néztem a minimálbéreknek Kelet-Európában. Mo. kifejezetten jól áll.

Szlovénia 843
Észtország 540
Lengyelország 523
Szlovákia 520
Csehország 519
Magyarország 464
Románia 440
Lettország 430
Litvánia 430
Horvátország 405
Montenegró 288
Bulgária 287
Macedónia 262
Szerbia 229
Bosznia 226
Albánia 195
Koszovó 170
Oroszország 141
Ukrajna 134
Moldova 133
Belarusz 123
Örményország 99
Kazahsztán 98
Abházia 81
Azerbajdzsán 74
Karabah 67
Transznisztria 53
Dél-Oszétia 45
Grúzia 38

gabors 2018.12.31. 14:54:02

Aki a Times Square-re tart az legalabb fazni nem fog de az eso sajnos esni fog 100% ....

amugy sem mentem volna :-)

a pezsgo behutve virsli is van (sot vettem lengyel savanyu kaposztat is)

BUEK 2019 !!!!

gabors 2018.12.31. 16:47:10

@maxval balcán bircaman: "Kazahsztán 98
Abházia 81
Azerbajdzsán 74
Karabah 67"

ezek miota vannak Kelet Europaban vagy akar csak Europaban ??

ez valami retro foldrajz ?

Shaktee 2018.12.31. 17:23:47

@gabors: BUEK 2019 !!!! Mindenkinek

gabors 2018.12.31. 17:47:29

@Shaktee:

OFF
Na megjott a matrica ...

ibb.co/FJZBWf8
ibb.co/tqv9w9D
ibb.co/jyxngtM
ibb.co/5YSPFKw
ON

Viszont ...

Arthamyr 2018.12.31. 17:50:53

@gabors: Ezért mennyit voltál képes fizetni? Vagy ingyé' küldik annak, aki kéri?

Csodabogár 2018.12.31. 18:24:02

@Arthamyr: Elég sok új épül itt mostanában. Nm. ár 1 millió fölött. Használt elérhető áru lakás szinte nincs. Kerületi újságban csak olyanok hírdetnek, ingatlanosok is, akik vennének. Mindez a XII. kerületre vonatkozik.

Csodabogár 2018.12.31. 18:26:28

@tanato: Ez a Rókusi pályaudvarnál lévő pláza, vagy épült már másik is?

Arthamyr 2018.12.31. 18:34:03

@Csodabogár: Kerületi újság?! :D Komoly?

gabors 2018.12.31. 18:35:48

@Arthamyr: "@gabors: Ezért mennyit voltál képes fizetni? Vagy ingyé' küldik annak, aki kéri? "

Miert kuldene barki barmit ingyen ??? azt hittem te is kapitalizmusban elsz.

sajat tervezes hogy ne legyen "copyright" gond....

$17 volt kiszallitasi dijja (priority) ami $7.15 a posta alapjan..

mivel csak egyet rendeltem baromi draga de ha mondjuk 10 -50 - 100 as lett volna a nagysagrend akkor egy ilyen matrica lemegy 25-30 centre ...

NEM nem Soros fizette :-)

gabors 2018.12.31. 18:42:30

@Arthamyr: "@gabors: Ezért mennyit voltál képes fizetni? Vagy ingyé' küldik annak, aki kéri? "

amugy "priceless" nem ?

Arthamyr 2018.12.31. 18:43:05

@gabors: Ha az egyéb költségeid nézzük, ez elhanyagolhatóan olcsó, cserébe nem túl szép, hogy ha fizetnének sem ragasztanám a biciklimre (kocsim nincs, de arra sem raknám rá). :D Tudom, tudom, a mondanivaló a lényeg. :)

Itt Európában szocializmus van a legtöbb helyen, Írország sem kivétel, de tény, ti még tartjátok magatokat. De csak idő kérdése, a demokrata szavazók szaporábbak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.31. 18:44:02

@gabors:

Ezek mind európai országok, akkor is, ha csak területük egy része európai.

Logikád alapján Franciaország nem európai ország, niszen nincs teljes területe Európában.

Arthamyr 2018.12.31. 18:44:46

@gabors: Passz, én ilyet nem raknék a kocsimra, főleg nem Magyarországon, max. ha páncélozott (vagy dél-afrikai módszerekkel védett), és bírja, ha a hívek megdobálják. :)

Arthamyr 2018.12.31. 18:51:03

@gabors: Amúgy te ott NY-ban, külföldi feleséggel, 0 hazatérési szándékkal, amerikai állampolgárként miért foglalkozol ezzel ennyit? Hányan értik meg, mit jelent ez a kocsidon? És közülük mennyi nem szarja le?

gabors 2018.12.31. 19:52:52

@Arthamyr: "@gabors: Amúgy te ott NY-ban, külföldi feleséggel, 0 hazatérési szándékkal, amerikai állampolgárként miért foglalkozol ezzel ennyit? Hányan értik meg, mit jelent ez a kocsidon? És közülük mennyi nem szarja le? "

mind jo kerdes de 28 ev utan a mai magyar miniszterelnok EGY senik egy geci ahogy a volt baratja (vagy aki megcsinalta mert egy videki kommunista senki vol) ... szerintem ...

ezt itt szerencsere barki elmondhatja es nem kell SA-i biztonsagi orseg ...

sajnos amit irsz PONT azt mutatja hogy valami NEM kosher ha ezt nem tudnam kitenni pl MO-on ...

ja hogy erre "0 hazatérési szándékkal, amerikai állampolgárként miért foglalkozol ezzel ennyit? "

mert a csaladom tobbsege meg mindig ott el ... es fog 10-20 ev mulva is es nagyon nem szeretnem hogy pl Argentina legyen ott ott is (vagy chile, vagy kuba)

gabors 2018.12.31. 19:56:13

@maxval balcán bircaman:

" Ezek mind európai országok, akkor is, ha csak területük egy része európai."

Ezek SOHA nem voltak europai orszagok ...

csak azert mert a SZU-bal sikerult kiszakadniuk (ami szinten SOHA nem volt Europai ) meg nem jelenti hogy barmikor europaiak lesznek

Oroszorszag attol hogy van europai terulete is NEM EUROPAI orszag evszazdoik probalkoztak de soha nem lett es most mar nem is lesz europaia ..(addig amig el nem foglaljak europat)

Arthamyr 2018.12.31. 19:56:17

@gabors: Akkor hajrá, ha azt gondolod, ez mérhetően és/vagy jó irányba változtatja az otthomaradt rokonaid helyzetét.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.12.31. 20:55:56

@gabors: Különösebben nem védem Orbánt, de ez a "barátja" kábé tízszer akkora g. nagyjából...
Olyan matricák, hastagek miért nincsenek, hogy S10G?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.12.31. 20:57:44

Amúgy meg mindenki boldog új...jon, ahogy tud, 2019-ben is!
Durrantsátok a pezsgőket, aztán meg mindenki vigyázzon, hogy ne menjen üvexilánk a tenyerébe a másnapi részegen négykézláb hazatántorgás közben...
:-)))

kék madár 2018.12.31. 23:02:53

@maxval balcán bircaman: ezeknek az orszagoknak (Azerbajdzsán, Kazahsztan, stb.) semelyik reszuk nincs Europaban. Ugy is irhatnank, hogy teljes egeszukben Azsiaban vannak. Olyan sotet vagy mint az ejszaka, ilyen nyilvanvalo baromsagokkal minek egeted magad?
Ne valaszolj, csak koltoi kerdes volt.

kék madár 2018.12.31. 23:04:06

@IT Knight: "visszafele áramolnak"
a hatarorok hogy birjak a rohamot?

Shaktee 2018.12.31. 23:20:09

@gabors: Cool :)

eat your heart out Artika, az én O1G matricámat a magyar nejem fogja feltenni a verdára ;)

NorthPier 2018.12.31. 23:30:27

Boldog új évet mindenkinek! Ha lehetséges, itt a HA-n fizetett trollmenteset :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.31. 23:45:22

@gabors:

Attól, hogy te kitaláltál egy saját "Európa" definíciót, az még nem lesz igaz. Ezen az alapon szerintem Párizs Afrikában van, mert csak.

Mégpedig a nagy helyzet: minden ország európai, melynek van területe Európában.

Plusz történelmi okokból Európához szmítják a teljesen Ázsiában fekvő Ciprust és Örményországot is, valamint Karabahot, továbbá az Európa és Afrika határán lévő Máltát.

S ez teljesen független politikától.

Dikusz 2019.01.01. 00:18:03

B.Ú.É.K mindenkinek. :)))

Herr Géza 2019.01.01. 00:54:37

@maxval balcán bircaman: Forrás? Bircablog? Mert én igencsak más adatokat látok. Aztán meg hagyjál már az ilyenekkel, hogy pl.Transznisztria... Elismerte őket valaki is, mint önálló ország?
Más: Oroszország még nemrég maga volt a kánaán nálad, most a halál izéjén van a dübörgő pannon pumához képest? Hahaha....

adg 2019.01.01. 03:49:58

@gabors: @Shaktee: fiuk, meseljetek mar el nekem, hogy ez amugy tenyleg mire jo? Multkor kerdeztem, de nem jott valasz valahogy, pedig baromi kivancsi vagyok.
Ez kit fog meggyozni, vagy milyen hatast valt ki? En baromira szurkolok, hogy legyen egy olyan tarsasag, aki kepes lenne levaltani a fideszt, vagy legalabb megszoritani, stb, de ha ez a szinvonal a tuloldalon, akkor az szerintem nagyon szomoru, semmi remeny nincs.

Tele van a sajto ezzel az ostoba okorseggel, hogy papuan vagy hokkaidon fenykepeztek o1g-t, huhu meg huha, a most jol meg van mutatva.

Csak kerdezem, ertelmes dolgokkal nem tobbre lehetne menni? Pl valami alternativat mutatni? Elkepzeleseket, hogy mit csinalna x part, ha kozelebb jutna a zsirosbodonhoz?

Pl. Tegyuk fel, van a faluban egy darab bolt, ahol viszonylag gyer a valasztek, vacak a minoseg es bunko az elado.
Ha szeretnek en is nyitni egy boltot, mivel gyoznem meg a vevoket, hogy hozzam jojjenek? O, ugyan nekem a vilagon semmi arum sincs, de a masik boltos egy geci, meg igy meg ugy, es fuj, es szar? Vagy esetleg tobb sikerem lenne, ha normalis stilusban elmondanam, hogy jonjetek hozzam, szebb termekeim vannak, jobb aron, es jobb a kiszolgalas is?

En nem vagyok benne biztos, hogy a jelenlegi ellenzek egyaltalan akar kormanyra kerulni, vagy hogy a bemutatott portekajuk alapjan barmiben is jobbak lennenek. Szanalmas az egesz, sajnos.
Es ezt az alapjan, hogy meg csak nem is olvasok, nezek kormanyparti hireket egyaltalan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.01. 09:46:57

@kék madár:

Tévedsz.

Azerbjdzsán területének 9 %-a Európában, Kazahsztán esetében ez az arány pedig 7 %.

Pár további európai ország, melyek területének csak egy része van Európában:
- Görögország: 95 %,
- Spanyolország: 99 %,
- Franciaország: 82 %,
- Törökország: 3 %,
- Grúzia: 5 %,
- Hollandia: 98 %,
- Dánia: alig 2 %,
- Oroszország: 23 %.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.01. 09:47:31

@Herr Géza:

Ország az, aminek van felelős kormányzata, saját lakossága és területe, melyeket képes ellenőrzése alatt tartani állandó jelleggel, plusz kritérium - de ezt nem mindig sorolják fel - a nemzetközi kapcsolatok tartásának képessége.

Külön kérdés az elismerés, manapság ezt az ENSZ általi elismerés szokta jelenteni.

Szóval van a világon 193 ENSZ-tagállam, ezek egyértelmű esetek. Plusz az ENSZ hivatalosan elismeri a nem-tag Vatikánt, s a nem-tag Palesztínát (pedig ez utóbbinak biztosan nincs védett területe, lakossága), továbbá a Máltai Lovagrendet, mely kivételes valami.

Ezeken kívül van még 10 egyéb eset: Abházia, Donyeck, Észak-Ciprus, Dél-Oszétia, Karabah, Koszovó, Luganszk, Szomáliföld, Tajvan, Transznisztria - ezeket az ENSZ hivatalosan egy másik ország részének tekint, de a valóság persze az, hogy ezek önállóak. S minden ország maga dönt elismeri-e őket. (Eleve Tajvan speciális eset ezek közül, ők magukat nem tekintik önállónak hivatalosan.)

A lényeg: mind a 10-zel van hivatalos kapcsolat, akár hivaralos szinten, akár nem.

Plusz van még 3 furcsa eset: két darab új-zélandi treületet egyes országok függetlennek tekintenek (még egyes ENSZ-alszervezetek is), s ott van Nyugat-Szahara esete, melyet szintén sok ország önállónak ismer el (pedig a valóságban a nyugat-szaharai kormány egy tipikus menekült kormány, nincsenek is ott, az illető területen).

Oroszország meg köszöni, jól van.

Mo. hivatalosan elismeri a vitás esetek közül: Koszovót, a Máltai Lovagrendet, s Palesztínát. Továbbá fenntart nem-hivatalos kapcsolatot Tajvannal. Kádár alatt Nyugat-Szaharával is volt ilyen nem-hivatalos kapcsolat.

O1.G 2019.01.01. 11:19:43

@adg: Fiú! Nem olvasod a kormánypárti hazugságokat és mégis inkább hozzájuk húzol és közben jó messze orbanisztántól na ez szánalmasabb mint az ellenzék.

adg 2019.01.01. 11:27:40

@O1.G: ertem, neked sincs semmi plussz gondolatod, nincs ertelmesebb valaszod, mint a nicked.
Nem ciki amugy a valaha legjobban utalt fidesz oligarcha mondasat szajkozni? Ennyire semmi eredeti nem jut eszetekbe?

Arthamyr 2019.01.01. 12:21:42

@O1.G: Azt miből gondolod, hogy hozzájuk húz? Mire jó ez a demagógia? :/

Arthamyr 2019.01.01. 12:27:33

@adg: Azt sem ciki kimondani időnként, hogy az ég kék. A gond legfeljebb az, ha valaki ettől azt várja, hogy megváltozik a színe.

Az Orbán egy geci is hasonló kijelentés.

Shanarey 2019.01.01. 13:01:12

@maxval balcán bircaman:

Vicces dolog hogy épp te bizonyítod, hogy Magyarisztán a Visegrádi négyekből az 5. helyen van:-) Majd ha az első lesz közöttük, akkor mondhatod hogy jó helyen van.

Shanarey 2019.01.01. 13:03:28

Boldog újévet mindenkinek aki olvassa, s azoknak is akik hivatalosan sosem olvassák, aztán mégis tudják mi történik itt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.01. 13:24:49

@Shanarey:

Mi a valóség? Az egész térség azonos szinten van,jelentéktelen eltérésekkel. A kelet-európai EU-tagállamok közül 1 van jelentősen elól, Szlovénia, s csak 1 van jelentősen lemaradva, BG.

A 11 kelet-európai EU-tag átlaga 491 euró, s a 11 ország közül 9 ehhez képes 15 %-os sávban van lefelé vagy felfelé. Csak Szlovénia emelkedik az átlag felé 70 %-kal, s csak BG van lejjebb 42 %-kal.

Azaz ballib narratívádat cáfolják a tények.

Shanarey 2019.01.01. 13:56:06

@maxval balcán bircaman:

A tények, nálad csak akkor számítanak, ha bele tudsz magyarázni valamit ami nincs is. Magyarisztánnak az elsőnek kellene lennie, legalábbis O1G általi narratíva szerint, aki anno 2014-ben azt mondta, Magyarország a régió éllovasa, nos, akkor hol?

adg 2019.01.01. 14:17:17

@Arthamyr: hat kb erre gondolok. Okorkodni neha oke, de melette azert nyomni kellene valami alternativat, hogy mit csinalnanak maskepp. Mert az, hogy az eg kek, es amugy meg minden szar, ez szerintem nagyon keves.
Ha meg visszakerdezel, akkor rogton fideszes vagy. Hat igy marha intelligens vitakat lehet folytatni. :D

Nem vagyok egy politologus prefesszor, de ugy gondolom, hogy kb ket fele valaszto van. A hivok, akik hanyattesnek mindentol, amit a kedvencuk mond vagy tesz (vagy ellenkezoleg, mindenkepp utaljak az adott embert/partot), ezekkel nem nagyon lehet mit kezdeni, nagyon nehez oket meggyozni. Kar az energiaert.
A tobbi viszont legalabb minimalisan merlegel. Na ezeknek azert lehetne mutatni, hogy mit valtoztatna az ellenzek, vagy milyen ertelmes otletei vannak. Most ugye, amennyire innen latom, egyreszt megy a minden csodalatos amit teszunk propaganda, meg azert van egy csomo ember, aki tenyleg ugy erzi, hogy jobb neki, es vegulis tenyleg epul egy csomo minden a stadionokon kivul is, a boltok tele vannak, stb. Az ellenzekbol meg annyi hallik ide, hogy o1g, minden szar, idetlenkednek az orszaggyulesben, es ezt nyomja az osszes politikai blog kb az index ajanlojaban is, megspekelve azzal, hogy rakosi idejen is jobb volt, meg afrikai allapotok vannak, es hasonlo nyilvanvalo baromsagok. Hat ez nem tul meggyozo szerintem.

Es baratunk nem jol latja, nem huzok en mar sehova. Inkabb erdeklodessel nezem, hogy mi lesz, majd eldonti, aki ott el, en csak kerdezek. Persze kanadabol meg new yorkbol nyilvan sokkal jobban latszik minden, de hat en itt a vilag legvege utan kettovel lakom. :)

gabors 2019.01.01. 15:32:43

@adg: " Csak kerdezem, ertelmes dolgokkal nem tobbre lehetne menni? Pl valami alternativat mutatni? Elkepzeleseket, hogy mit csinalna x part, ha kozelebb jutna a zsirosbodonhoz? "

Nem tudom neked elmagyarazni hogy MIERT fontos hogy barki szabadon velemenyt mondjon meg akkor is ha nincs igaza.

Azert nem valaszoltam mert arra vartam hogy valamit Te mondasza hogy mit is tehetnek, ugy hogy 28 eve kulfoldon elek, azon kivul hogy elmegyek szavazni (ami most mar konnyebb mint mondjuk a 2000-es evekben de akkor egy kivetelevel mindig Mo-on voltam (az elso fordulon) ....

Csak azt tudom csinalni hogy vallalom a velemenyemet Mo-on ezt nagyon kevesen teszik meg, egyre kevesebben, mert felnek !! A letbiztonsaguk forog kockan.... kevesen vannak akik fuggellenek tudnak lenni a kormanytol (azok kozott mint itt is latjuk meg tobben vannak akik ugy dontenek NINCS nyilvanos velemenyuk) ..

Az eleg gyenge alap hogy mas part is lopna ... (lopott) azok is gecik de erre mai szintre pont Orban emelte az agymosast, kozpenzek titkositasat, a rendelettel kormanyzast ... stb

Arthamyr 2019.01.01. 15:37:44

@adg: Megnéztem, 3db hozzászólása van @O1.G: -nek, abból az egyik, hogy téged leoltott...

Nekem nincs különösebb gondom az O1G-vel, egyetértek a mondanivalójával, Orbánnál nagyobb kárt ember nem okozott Magyarországon az utóbbi 20 évben, "bűneit" sorolni is hosszú lenne. Ezt simán lehet látni Kanadából vagy New Yorkból, de még tőletek onnan lentről is. Már ha az ember egy meritokratikus jogállamot szeretne, alacsony korrupcióval. Ha autoriter hatalomkoncentrációt, és nem zavarja a korrupció, a polarizált társadalom, a demagógia, akkor persze Orbán sem fogja csípni a szemét.

Abban osztom véleményed, hogy tovább kéne lépni, mert ez így önmagában semmi. Ok, Orbán egy geci, de amíg van pár millió ember, aki valamiért gecisége ellenére is rá szavaz, addig tök mindegy, hogy több tízezer meg a kocsijára rak egy ilyen matricát, vagy kimegy hőbörögni a pesti hidegbe.
Sőt, mindezt simán a maga javára fordítja Orbán, mert ugyan egy kártékony parazita (vagy geci, vagy bármi hasonló ízlés szerint :)), de emellett egy igen jó politikus, a legsikeresebb a rendszerváltás óta, kézivezérlésű médiával megtámogatva, szóval ez így akár még kontraproduktív is lehet. Majd meglátjuk az EU-s választásnál, de szerintem az ilyen O1G dolgok arra jók, hogy növeljék az elszántságát az Orbán tábornak, lekössék az ellenzők energiáit, vagy pár semlegesből undort váltson ki, másra nem igazán. Esetleg még elfednek valami háttérben futó, nagyvolumenű lopást. :)

Ötletekre viszont nincs szükség, és alternatívára felmutatására sem, a magyar rendszer már valamikor a kétezres évek elején/kilencvenes évek végén elsüllyedt annyira, hogy ilyesmit ne lehessen eladni. A Fidesz csak akkor legyőzhető, ha mindenhol egy ellenfele van, de az is könnyen lehet, hogy akkor sem.

gabors 2019.01.01. 15:40:16

@maxval balcán bircaman: "Mégpedig a nagy helyzet: minden ország európai, melynek van területe Európában.

Plusz történelmi okokból Európához szmítják a teljesen Ázsiában fekvő Ciprust és Örményországot is, valamint Karabahot, továbbá az Európa és Afrika határán lévő Máltát."

az altalam listazott orszagok meg csak orszagok sem voltak a SZU elott nem hogy europai orszagok ... kar nyomni de meg Nagy Peter sem tudott europai orszagot csinalni oroszorszagbol es az oroszokbol. Hiaba epitettek europai kastely masolatokat leningradba attol meg semmivel sem lett europaibb mint volt ja Lenin sem sokat segitett

Olyan orszag hogy Kazahsztan nem volt europaban (a komminstak elott sem) es barmit is mond a pan-szlav propaganda a mai napig sincs ilyen europai orszag.

Ahogy Torokorszag sem volt es nem is lesz europai

Hasonloan nem afrikai orszag Spanyolorszag mert van X% terulete az afrikai kontinenesen. Franciaorszag sem egy karibi vagy del-amerikai orszag mert van ott terulete ...

Arthamyr 2019.01.01. 15:46:13

@gabors: Sehol nem olvastam, hogy @adg: azt mondaná, hogy ne nyilváníthasson véleményt bárki szabadon. Emlékeim szerint ő még a birkához hasonlók szabad véleményéért is ki szokott állni, ami azért nagy szó.
Nem is erről kérdezett:

"fiuk, meseljetek mar el nekem, hogy ez amugy tenyleg mire jo? Multkor kerdeztem, de nem jott valasz valahogy, pedig baromi kivancsi vagyok.
Ez kit fog meggyozni, vagy milyen hatast valt ki?"

Ezt fejtsétek már ki légy szíves, mert engem is érdekelne.

gabors 2019.01.01. 16:02:19

@Arthamyr: ezzel egyetertek talan ez a kivetel ...

"vagy kimegy hőbörögni a pesti hidegbe." ???

ez a legnagyobb fegyvere a mostani illiberalis "demokracianak" akinek mas a velemenye az hoborog ... ez pont igy volt a kadarkorszakban is ... (sajnos)

vannak mas ugyes huzasai is mar pl megerett az hogy ha egy ellenzeki kepviselo BARMILYEN kritiku kerdest tesz fel akkor Soros berenc (vita helye nincs ...) sot valaszolni sem kell egy soros fizetett bolsinak (lasd Orban 1989 Oxfordi osztondija, nem kicsit ironikus ez, es nem volt egyedul Szijjarto pl )

gabors 2019.01.01. 16:08:37

@Arthamyr: " Ezt fejtsétek már ki légy szíves, mert engem is érdekelne. "

Ilyen alapon akkor SEMMIT nem erdemes irni mondani csinalni ... hiszen ugy sem valtoztat a dolgokon... (sot jobb teljesen kivul maradni mindezeken amig nekem/neked nem okoz hatranyt)

erre gondolsz ? ezt mintha tobbszor is leirtad volna.

Ezen nincs mit kifejteni NEM KELL hogy a velemenyemnek kezzelfoghato/merheto eredmenye legyen ... csak az kell(ene) hogy ezt ne hoborgesnek tekintse az eppen hatalmon levo...

Ja es hogy a velemenyem miatt azert ha lehet ne uldozzenek. Ez azert nem olyan nagy dolog, nem ??

Arthamyr 2019.01.01. 16:09:27

@gabors: Ezt én magamtól írtam, ez az _én véleményem_, a tevékenységet az eredménye és hasznossága után megítélve, nem a kormányszócsövekből szoptam ki.

Helyettesítsd be azzal, hogy kimegy tiltakozni, vagy amivel akarod, a hozzászólásom lényegén nem változtat, kár ezen fennakadni.

Arthamyr 2019.01.01. 16:11:05

@gabors: Az nem zavar, hogy a véleménnyilvánításoddal esetleg ellentétes eredményt érsz el, jó esetben semmit?

Arthamyr 2019.01.01. 16:16:02

@gabors: Kis adalék még.

A hatalmon lévőnek ugyanúgy joga van véleményt nyilvánítani (hőbörgésnek tartani) a te véleményedről, mint neked. Sőt felhasználni is joga van. :) A véleményed miatt nem "üldöznek", ha bizonyos keretek közt tartod, ahol még véleménynek minősül.

Én nem "gondolok" semmire, csak érdekel, hogy szerintetetek ez miért hasznos, jó, de akkor ezek szerint erre nem lesz válasz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.01. 16:17:40

@Shanarey:

Mo. sokat fejlődött, ez tény, a lemaradás Gyurcsány alatt zajlott le, ezt mutatja minden adat.

Hogy Orbán nem csinált csodát az tény, de ki számított csodára? Amit megtett az viszont eredmény: lassan felszámolja ezt a lemaradást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.01. 16:17:40

@adg:

A ballibeknek nincs programjuk, így mondanivalójuk sincs. Ismételgetik azt a liberális narratívát, ami ma már nyugaton se egyeduralkodó, csak ennyit tudnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.01. 16:17:40

@gabors:

Neked van egy sajátos egyéni elképzelésed az "európai" szó jelentéséről. Ez legyen szerintem a te egyéni problémád, én ehhez nemigen tudok hozzászólni, én ugyanis az "európai" szó SZÓTÁRI jelentését preferálom, nem a te verizódat, ezért ne haragudj rám...

tanato 2019.01.01. 16:49:00

@Csodabogár: Igen a RÓkusi,a régi,persze van már új is.

gabors 2019.01.01. 18:38:24

@Arthamyr: "@gabors: Ezt én magamtól írtam, ez az _én véleményem_, a tevékenységet az eredménye és hasznossága után megítélve, nem a kormányszócsövekből szoptam ki."

elhiszem hogy ez a te velemenyed is ...

ez akkor plane nagy baj ... :-)

de ezt nyomjak a hivatalos velemeny formalok is

ugyes normalizalni kell hogy ami a parttal ellenes az hoborges (nalad is bejott) vagyis le lehet oket is szalamizni ...

gabors 2019.01.01. 18:44:48

@Arthamyr: "ez miért hasznos, jó, de akkor ezek szerint erre nem lesz válasz."

miert kellene a velemeny nyilvanitasnak egyben hasznos is lenni ?? (mar gondolom a te szempontodbol hogy valami ebbol lesz)?

az hogy a kadar/rakosi/sztalin/lenin/ rendszer most Orban/Putyin/Erdonga/Trump rendszer szar es geci nem kerdes ....

gondolom nem kerdes aki ezt akkor/most mondja miert nem hasznos ?? amig lehet (sot utanna is ) ki kell mondani (szerintem ... ugy tunik szerinted semmi ertelme ... )

gabors 2019.01.01. 18:53:58

@maxval balcán bircaman: ""európai" szó SZÓTÁRI jelentését preferálom,"

milyen szotar szerint europai kazahsztan ... olvasd el a hivatalos oldalt "Central Asian Country" szerintuk ezek ... akkor mi van ???

Arthamyr 2019.01.01. 18:54:40

@gabors: Elmondom, mi a baj (pláne): az, hogy írtam, hogy lépjél túl ezen, de továbbra is ezen rugózol. Én nem ragaszkodom hozzá, hogy te annak lásd. Sőt, ahhoz sem, hogy én annak lássam, írtam is, hogy helyettesíts be, amit akarsz. Lényegtelen mellékvágány.

Meg az is baj, hogy ilyet írsz: "nalad is bejott"...

Arthamyr 2019.01.01. 19:06:08

@gabors: Értelmes ember olyan dolgokat csinál, ami számára hasznos (ez egy nagyon tág fogalom, sokminden miatt lehet hasznos, pl. azért, mert ő állatbarát és zavarja az állatok szenvedése, vegán, és támogatja a vegán életmód terjedését), és meg tudja indokolni, miért az.

Ezt az indokot vártam volna. Tegnap részben meg is kaptam, amikor mondtad, hogy ott van a családod, és nekik szeretnéd, hogy jobb legyen. Ezért kérdeztem, hogy szerinted mennyivel lesz nekik jobb a matricától?

Természetesen ki lehet mondani, hogy Orbán rendszere szar (sokan meg szokták tenni, köztük én is), viszont ez megtehető elég sok módon. Olyan módon is, hogy ezzel még több embert Orbán karjaiba kerget vele a "véleményformáló". Arra is kíváncsi lettem volna, hogy mi az megfelelő módja a véleménnyilvánításnak, ha az optimálisnak azt tekintjük, ami Orbán szavazóit leginkább csökkenti. Illetve az O1G "mozgalom" (megint helyettesíts be, amit jól esik, ha ez bántó) növeli vagy csökkenti a szavazószámot, és kb. mennyivel?

kardio1 2019.01.01. 19:39:56

@Shanarey: ezt azzal lehet magyarázni, hogy a magyar az egyetlen lovasnemzet a térségben, ezért éllovas :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.01. 19:40:25

@gabors:

Szuper, hogy szeretnél tanulni...

Mondjuk ezt nézd először: www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/kz.html

Majd az Európa Tanács nem tagjait, akik beléphetnének.

Majd az UEFA tagságát, ahová csak európai országok léphetnek be (Izrael külön esetként lehetett ok, mielőtt még erre hivaatkoznál).

taga20 2019.01.01. 19:40:32

@maxval balcán bircaman:

a gazdádnak O1G-nek milyen progromja van? meséjj!

kardio1 2019.01.01. 19:47:53

@gabors: max földrajzi szempontból beszél Európáról, te meg másképp, ezért nem értetek egyet.

kardio1 2019.01.01. 19:49:49

@Arthamyr: ez pótcselekvés, semmi más. A tehetetlen elégedetlenség kifejezése.

adg 2019.01.02. 01:26:50

@gabors: egeszen bamulatos, amiket kerdeztem, azokat tokeletesen figyelmen kivul hagytad, helyette egy csomo mindent felhoztal, mintha azt mondtam volna, es szepen nekialltal cafolgatni. :/

Pl hol mondtam, hogy ne mondhasd el a velemenyedet te, vagy akarki?
Vagy hogy neked kellene tenned valamit?

Pusztan arrol beszeltem, hogy az okorkodes mellett/helyett esetleg lehetne alternativakat is mutatni. Mondok egy peldat, bar ez nem az en dolgom, hanem mondjuk aze, aki kormanyra szeretne kerulni.

1. Opcio:
Teljesen legbolkapott pelda: az Ököritófülpōsi NB1-es futballarena 7,5 mrd forintba kerult, fenntartasa pedig evi 300 millio. Ugyanakkor a faluban nincs allando haziorvos, a rendelo pedig mar 20 eve is elavult volt, pedig ezeket a gondokat a [kedvenc part] szamitasai szerint meg lehetne oldani evi 40 milliobol, es az iskolat is rendbe lehetne szedni par tizmilliobol, meg jutna iskolabuszra, es a regionalis egeszsegugy javitatara, berek rendezesere. (Szamitasok, tanulmany mellekelve azoknak, akiket erdekel a tema) Persze fontos, hogy ertelmesen legyen leirva, ne lendvai ildiko lelegeztetogepes stilusaban

2. Opcio:
O1G

Namost szerinted, aki picit is gondolkozik valasztasok elott, azt melyik opcio fogja meg? Megha vegulis nem is gyozi meg?

Mi van kormanyzati oldalrol? Az elso opciora mondani kell valamit, ha nem rosszabbul akarnak kijonni belole. A masodiknal eleg annyit mondani, hogy mennyi beruhazast tortent a faluban, es hat tessek, ez az ellenzek, nincs mondanivaloja.

Es hat van? Mi?

Na mindegy...

adg 2019.01.02. 01:30:20

@gabors: “ugyes normalizalni kell hogy ami a parttal ellenes az hoborges (nalad is bejott)”

Esd ossze fentebb o1.g baratunk kommentjet felem. Ha kerdest teszek fel, akkor fideszes vagyok, ami szegyen, +1 kanadabol ra.

Shaktee 2019.01.02. 03:59:14

@gabors: Egyszerű ez kérlek - abécsi koncertet nézem éppen - vannak emberek akik 56-ban is fintorogtak volna amikor a zászló közepét kivágták.

kék madár 2019.01.02. 07:12:27

@maxval balcán bircaman: egy betunyi linket se tudsz az agyszulemenyeidre hozni, ezek az orszagok 100%-ban Azsiaban vannak. De a kovetkezo az lesz toled. hogy Hollandia 96%-a a Holdon van.
Ezekre a hulyesegekre szoktam irni, hogy nem kene beengedni, mert tenyeken nem lenne szabad vitatkozni. AZERT tenyek, ezek mindenek - teged kiveve - csak az idejet raboljak. Egy 3 eves gyerek szintjen ervelsz es ezzel nem oket akarom megserteni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.02. 08:10:19

@kék madár:

Tényeket írtam le, te pedig egy ellenérvet se hoztál fel, csak személyeskedtél. Ahogy mindig.

adg 2019.01.02. 10:22:16

@Shaktee: veled kapcsolatban teljesen igaza van a bircanak. Felulsz a kis kepzelt erkolcsi, kulturalis meg mindefele piedesztalodra, es onnan dobsz a a koznepnek kis semmitmondo, ketszavas ertelmetlen kommenteket, neha linkeket, mint a nagy bolcs, a dolgok tudoja.
Valos valasz meg nincs, pedig eleg egyszeruen fejtettem ki a problemamat, kerdesemet.

Ja, kapsz egy +1-et, ugy latom ez fontos. Adj egyet golfnak is, legyen akkor +2, jut is, marad is.

Golf2 2019.01.02. 15:07:23

@Shaktee: Szintén itteni, fura szabály, hogy országok fő méltóságai ellen nem lehet fellépni.(Svájc).Ez mondjuk fura.

Arthamyr 2019.01.02. 15:23:55

@Golf2: Miért lenne fura? Svájc abból él ilyen jól az utóbbi száz évben, hogy elkerül minden a bajt. Ez tökéletesen illik ebbe a koncepcióba, minek keresnék a bajt? A (sáros) pénzre nagyon szívesen vigyáznak, és még mostanában is elég megbízhatóan teszik (bár pl. a németek elkezdtek szívózni velük). Ki tudhatja előre, hogy az országok fő méltóságainak mikor lesz szüksége pár szép vastagra töltött svájci bankszámlára, már abban a valószínűtlen esetben, ha még nem lenne nekik? Ha meg már van nekik, akkor ugye az ügyfeleinknek segítünk, nem elüldözzük őket gyakorlat érvényesül.

Okos, gyakorlatias ország, emelem kalapom előttük. :)

gabors 2019.01.03. 03:00:19

@Shaktee: Hmmmm szoval vannak kivetelezettek akik a torveny felett alnak ? Ha jol ertem (marmint svajcban)... de a lenyeg hogy ha jol tudom egy politkus jo hirnevet Mo-on mar regen nem lehet megserteni :-)

szerencsere ahol en elek ez fel sem merul az Alkotmany elso kiegeszitese alapjan ez "free speech" szolasszabadsag ... amibe meg a zaszlo egetes is belefer a legfelsobb birosag szerint is ...

gabors 2019.01.03. 03:07:35

@Arthamyr: "és még mostanában is elég megbízhatóan teszik (bár pl. a németek elkezdtek szívózni velük)."

az USA szinte MINDEN svajci bankkal megegyezett az amerikai allampolgarok szamlait illetoen (nincs tovabbi titkossag) ... nem volt olyan komolyabb bank akinek megerte volna a kitiltast az USA penzugyi rendszerebol ....

persze azt nem tudom hogy masok piszkos penzet hogyan kezelik sajat bevallasa szerint Lezer Janinak is volta/vannak ott penzei.

O1.G 2019.01.03. 08:43:43

@Arthamyr: Megnéztem, 3db hozzászólása van...Colombo:))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása