oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. december 08. 06:30,  Bűn az élet és töltött káposzta 68 komment

2018. december 08. 06:30 Határátkelő

Bűn az élet és töltött káposzta

A pörkölt – töltött káposzta kombótól indulva ma eljutunk egészen London és Los Angeles veszélyes városrészeiig, miközben arra is fény derül, mi történik a brit fővárosban egy betörés után, hogy végül megtudhassátok, miként lehet mindig talpra állni külföldön élve.

toltott_kaposzta_foto_grunberg_alexander.jpg

A Los Angeles – London – Budapest tengely podcast-sorozat második részében (az első részt itt hallgathatod meg) a beszélgetés kiindulópontja az volt, hogy mi az a három dolog, amire határátkelőként büszke az ember. 

Bandosszal kezdtük, aki a gasztronómia felől közelítette meg a kérdést (egyébként titeket is erősen kapacitállak, hogy írjátok meg a ti saját büszkeségeitek és azt is, mik azok a dolgok, amiket másként csinálnátok a hataratkelo@hotmail.com címre). 

Szóval Bandosszal kezdtük, akinek az első büszkesége nem más, mint a... 

Pörkölt 

Ugyanis pörköltjét nem magyar vendégei is imádják, „kinyalják utána a fazekat” - mint fogalmazott. Elkészíteni a klasszikus módon készíti, némi borral bolondítja meg, lassú tűzön főzi. Mondjuk a köret már komplikáltabb kérdés. 

„A nokedliszaggatáshoz nincs nagyon türelmem, néha csinálok azt is, de azért ilyenkor inkább megy a krumplipüré és valami jóféle savanyúság a magyar boltból. Utóbbi fontos, hogy ropogós legyen” - mondta. 

Töltött káposzta 

Maradva a kajáknál, Bandosz másik büszkesége a töltött káposzta. 

„A sikerélmény abban áll, hogy meg tudom csinálni, de nagymamám (Isten nyugosztalja) teljesítményét nem tudom elérni. Szerencsére a nagynéném elleste tőle, tehát van a családban, aki még meg tudja csinálni, én pedig egy szerény imitátor vagyok külföldön” - mesélte. 

A hozzávalókat egy közeli magyar boltban szerzi be, ha ott nem jár sikerrel, akkor átmegy a szomszédos lengyelbe, ahol szokott lenni savanyított káposztalevél. Mindig megy mellé vörösbor is, ami erősen növeli a jókedvet és csökkenti a hibalehetőséget. 

Azért a töltött káposzta időigényes dolog, inkább csak ilyenkor, karácsony környékén készíti el. 

Egy betörés anatómiája 

Londoni podcast-partnerem egy klasszikus viktoriánus házban él, persze olyanban, amit több lakásra osztottak fel. A napokban betörtek hozzá, de nem a töltött káposzta miatt... Egy fényképezőgépet és egy telefont vittek el. A rendőrség egy nappal később jelent meg… 

Bandosz szerint az utóbbi években a londoni rendőrség egyszerűen hagyja a betörések egy (nagy) részét (50-60 százalékát), mert nincs kapacitása minden ügy felgöngyölítésére. 

„Találtak ujjlenyomatokat meg lábnyomokat, de aztán írtak egy emailt, melyben közölték, hogy sajnos nincs elég tárgyi bizonyíték, ezért leállítják a nyomozást. Megértik, hogy ez nekem traumát okoz, de sajnos ez van. Javasolták, hogy forduljak egy olyan szervezethez, ami lelki segítséget nyújt bűncselekmények áldozatainak” - mondta Bandosz, aki mesélt egy másik betörésről is, azt hallgassátok meg a podcastban (egyébként olyan 9 perc magasságában kezdődik).

Lövöldözés Los Angelesben 

Ha már a bűnügyeknél tartottunk, Tamás elmesélte, hogy Los Angeles-i lakóhelyétől nem messze volt egyszer egy lövöldözés. Ők ugyan éppen nem voltak otthon, de amikor mentek haza, látták, hogy minden le van zárva a környéken. 

„A rendőrök helyszíneltek, a környező házakból az emberek kint álltak az utcán és nézték, hogy mi történik. A szomszédok aztán elmondták, hogy egy drive-by shooting volt, azaz egy autóból lőttek rá valakire. Sajnos később kiderült, hogy az illető bele is halt a támadásba” - emlékezett vissza Tamás. 

Los Angeles bizonyos részei nagyon veszélyesek, más részei viszont teljesen biztonságosak. Ezért ha valaki például turistaként megy oda, jól teszi, ha előtte tájékozódik. 

Compton vagy Southgate például klasszikusan olyan helyek, ahová nem megy az ember. „Nagyon érdekes, hogy a klasszikus felhőkarcolós Los Angeles (a „downtown”), amit a filmekben is nagyon sokszor látunk, kétarcú hely. Napközben rendben, de este, amikor kiürül (hiszen nagy része üzleti negyed), nem nagyon szabad arra mászkálni.” 

„Amikor életemben először bementem oda, megálltam a kocsival, odajött egy hajléktalan ésfigyelmeztetett, hogy nem biztos, hogy ott kellene leparkolnom az autót. Beálltam egy parkolóházba, ami szintén nem egy életbiztosítás, de azért mégis jobb” - mesélte Tamás. 

Mindig talpra esni 

A beszélgetés utolsó harmadában visszakanyarodtunk az eredeti témához, azaz következett a harmadik dolog, amire Bandosz büszke határátkelőként. (Tamás listáját a következő adásban ismerhetitek meg.) 

„Büszke vagyok arra, hogy az utóbbi években sikerült többször is talpra esnem. Volt itt egy munkahelyem 9 évig, amikor az megszűnt, akkor át kellett gondolnom, hogy mi lesz velem” - emlékezett vissza. 

„Az utóbbi 8-10 évben többféle átalakuláson mentem át, több munkahelyet kipróbáltam és mindegyiken tanultam valamit. Mindez megtanított arra, hogy nem kell félnem attól, hogy valami baj lesz holnap. Tudom, hogy boldogulni fogok és megtalálom a helyem. Muszáj volt túlélni, leszállni a magas lóról, a tudásomat kellett kamatoztatnom és eltartanom a családomat” - mondta Bandosz. 

És mesélt még ennél részletesebben is, míg Tamás arról beszélt, hogy neki a legérdekesebb az volt, vajon meg tudja-e állni a helyét külföldön, miközben azt is érezte, be akarja bizonyítani másoknak, hogy képes rá. 

Ennél persze sokkal több mindenről is szó esett még köztünk, hallgassátok meg a podcastot! Ha kérdésetek, témajavaslatotok lenne, azt a hataratkelo@hotmail.com vagy az admin@hataratkelo.com címre küldjétek el, várjuk! 

Ja. és írjátok meg ti is, mi az a három dolog, amire büszkék vagytok határátkelőként – és mi az, amit esetleg másként csinálnátok!

(Fotó: Grunberg Alexander)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast Magyarország Nagy-Britannia Egyesült Államok Los Angeles - London - Budapest tengely

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1414452336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardio1 2018.12.08. 09:13:09

Ez, hogy nem is nyomoznak betöréseknél, elég gáz.

Din Serpahis 2018.12.08. 09:43:40

Csak kilenc év után? Engem most rúgtak ki másodszor cost cutting miatt 2 éven belül. Az első eléggé megviselt, most viszont sokkal jobban érzem magam.

Bredpitt Monika 2018.12.08. 09:56:23

ha mar bun, most kezdtem el lejatszani a Goodfellas t, ez eleg gaz, de az egyik kedvenc filmem (eleg elvetemult lelkivilaga van annak, akinek ez a kedvenc filmje)

Robert DeNiro, Ray Liotta, Joe Pesci....ha ok egyutt jatszanak, az csak jo lehet....

nekunk Las Vegasban volt bun varosa erzesunk, amikor masodszor is osszehazasodtunk, lanyunk is velunk volt, elso este a Circus Circus hotel parkolojaban vegigneztuk ahogy egy rendor egy prostit igazoltat,
masnap bankrablas volt.....egyebkent meg hihetetlen, hogy a kozlekedesi moral mennyivel jobb ott mint pl New Yorkban....

Bredpitt Monika 2018.12.08. 10:04:36

en itthon egy erzsebeti jatszoteren lattam valami dobbeneteset, ult egy hajlektalan a padon, bejott harom ferfi, az egyik feltette kezere azt a n em tudom minek hivjak dolgot, amivel jo nagyokat lehet utni,

elkezdte verni a hajlektalant, aki tartozott neki, volt ott egy hazaspar egy kisgyerekkel (meg en a ket eves lanyommal), a no odaszolt kedvesen a ferfinak, aki verte a hajlektalant, hogy nem szabad igy viselkedni,

a ferfi (aki amugy egy kis torpe volt) odalepett a nohoz, es azt kerdezte tole> akarsz te is egy kis verest, megkaphatod...

utana evekig kerultem azt a jatszoteret, verfagyaszto erzes ilyesmit latni, es en a nagy igazsag bajnoka is feltem, mert ott volt velem a kislanyom......

Csodabogár 2018.12.08. 10:13:34

@kardio1: Pesten se törték magukat. Mikor vittem az ellopott tárgyak képét, csak a vállukat vonogatták. Mikor mondtam, hogy van tippem a betörökre vonatkozóan, figyelmeztettek, hogy ne szóljak, mert majd feljelentenek rágalmazásért. Egyetlen pozitivum volt a dologban, hogy a biztosító tisztességesen fizetett.
Viszont még most évek multán is félek az újabb betöréstől.

Bredpitt Monika 2018.12.08. 10:15:45

"Aki mashogy elt, azt hulyenek tartottuk, a csoro kisember, aki szar melon benazik,szar penzert, hajnalonkent a metron tulekedik es nem tudja kifizetni a szamlait, a mi szemunkben nulla volt. Egy balek, toketlen nyuszi.

Ha nekunk kellett valami , elvettuk. Akinek nem tetszett es tiltakozni probalt, az rafazott. Azontul nyikkanni sem mert. Nalunk ment minden osszehangoltan, olajozottan, erofeszites nelkul. "

reszlet a Goodfellas c filmbol, Ray Liotta gondolatai, milyen ismerosnek tunik nekem......

merce.hu/2018/12/08/hamarosan-kezdodik-a-rabszolgatorveny-elleni-tuntetes-percrol-percre/

ez van gyerekek, akinek nem tetszik, mert meg lesz zavarva a bekes kis elete, az nem nez ide......

Shanarey 2018.12.08. 11:04:57

Betörés megelőzés, avagy ha már megtörténik, a tettes ne ússza meg.

Betörés megelőzés, főleg ott ahol több lakás van egy házban, megfelelő ajtó, megfelelő speciális zárral, netán riasztóval meg spékelve. A riasztó, az egy átlag normál ajtóhoz is megoldható.

Hogy a betörő, ne ússza meg.
Rejtett kamera, avagy rejtett kamerák a lakáson belül. Azért kell rejtett, mert a betörő, netán azt is elviszi. Lehet venni afféle kamerákat, amelyek WIFI-n keresztül, távolról is elérhetőek, ha netán ha mozgás van a lakásban, akkor emailban képeket küldenek, a kamerák tudása csak ár függő. Egy mezei WiFi-s normál kamera már kb 17 Font-tól megvehető Ebay-en. Efféle olcsó, nem rejtett WiFi-s kamerát kettőt is használok, Magyarországon, anyám lakásában, hogy lássam otthon van e avagy nem ha épp hívom, de nem venné fel a telefont. Netán ha ebben a témában lenne még valakinek kérdése, nyugodtan kérdezzetek. Aki pedig netán Angliában él, annak meg is csinálom, s nem leszek drága, mert a rabló az nem én vagyok.

Golf2 2018.12.08. 11:28:01

@Bredpitt Monika: Ha nekunk kellett valami , elvettuk. Akinek nem tetszett es tiltakozni probalt, az rafazott. Azontul nyikkanni sem mert...Ezt úgy hívják hogy maffia,alvilág.Itthon jellemzően a kissebbség műveli.

Mrs. Clayton 2018.12.08. 11:39:21

@Csodabogár: az a legjobb, ha hamar lezarjak a nyomozast es nem talalnak meg semmit, se tettest, se ellopott cuccokat, mert akkor hamar fizet a biztosito es lehet potolni adolgokat. Persze vannak potolhatatlan dolgai az embernek, nem is feltetlen ertekesek, de erre fel kell keszulni lelkiekben. @Shanarey: hogyne, aztan meg elkapjak a tettest, meg visszaadjak a tonkretett cuccaidat es a biztosito szettarja karjait, mondvan pereld a nincstelen elkovetot. Semmi extra vedelemre nem szabad kolteni. Ha normal vedelem, ertsd bezartad a lakast a 8 karatos gyemant gyurudet nem hagytad az ablakparkanyon stb, es van egy rendes biztositasod, akkor hadd vigyek.

Shanarey 2018.12.08. 12:15:10

@Mrs. Clayton:

Mint írtam, az első, egy megfelelő bejárati ajtó, nem az átlag olcsó vacak, egy hasonló minőségű zárral. Lehet hogy itt Angliában a biztosító jól fizet, de például Magyarországon, a biztosítók, nem erről híresek. Én, ezzel a kérdéssel úgy vagyok, az én házam( lakásom) az én váram, ki oda engedély nélkül belép, így járt. Én speciel, ha lenne itt lakásom, ezzel úgy lennék hogy egy lenne rendes bejárati ajtóm, s egy riasztórendszer is lenne rá akasztva (nem szó szerint), és egy GSM adapter, amely bárhol vagyok is jelez nekem, ha gond van. Én speciel az ajtó keretbe is beépítenék egy rejtett kamerát, ha valaki nagyon nézegeti az ajtómat akkor csuda szép videó lesz az illetőről. Ha lenne egy betörésem, én, nem azért sírnék, mit vitt el, avagy mit tett tönkre, hanem azt akarnám, hogy az illető se érezze ezután jól magát. Nekem a tárgyak, csak tárgyak, vagyis megvehető pótolható, nagyon értékes dolgaim sosem voltak és nem is lesznek, mert rohadtul nem érdekel sem az arany, sem a gyémánt, avagy festmények stb. A betörések nagyon nagy százaléka, előzetes információk alapján történik, nem csak úgy vaktában. A 90-es években Monor és környékén volt egy betörési hullám, amelynek egy közös nevezője volt, az összes betörési helyszínen, a betörés előtt redőnyösök jártak. S a redőnyösök közül, valakinek járt a szája, s hogy direkt, avagy csak szerettek beszélni, arról nem tudok, mert annyira, nem érdekelt.

Volt egyszer egy házaspár Budapesten, akiknek a házába, pontosabban a nyitott garázsba fényes nappal behatolt egy illető, akinek a család akkori vadonatúj Volkswagen Golfjára fájt a foga, s emiatt a garázsba hagyott kocsikulcsokkal lelépett, s vitte magával a garázs és a kapu távirányítóját. Az eset okán a család hirtelen rájött hogy a hetekkel korábban leadott riasztórendszerről szóló árajánlat most lenne aktuális, azonnal. Hívták a barátomat hogy akkor most és sürgősen, ő pedig engem és másnap mentünk és felszereltünk egy meglehetősen jól kiépített riasztórendszert, na meg átkódoltuk a kapu nyitókat is. két nappal később, reggel csörgött a telefonom, a barátom hívott hogy a családhoz megpróbáltak bemenni, s a riasztó működött, mert az egész alsó szint éjszakára be volt riasztva. A család, nem győzött ezután hálálkodni, hogy ilyen gyorsan megoldottuk a problémájukat, s úgy oldottuk meg ahogy, mert így megúszták az éjszakai betörési kísérletet. Láttam már nem egy embert akihez betörtek, s amit azokon az embereken láttam, az alapján azt mondom, jobb az efféle eseteket megelőzni.

nyuszigonosz 2018.12.08. 12:48:47

@Mrs. Clayton: Te most hagynád csak úgy kirabolni a lakásodat/ házadat, hogy a biztosítótól pénzt kapjál??? Söt ilyenkor tudom azt is elképzelni, hogy az ellopott cuccok kétszeresét akarják azok a népek megkapni aztán a biztosítótól, mint ami eltünt.

Aha és ne kapják el a betöröt, mert kiderülnea biztosítási csalás?
Mert tudod ha elkapják a betöröt a cucc már általában nincs meg, de a betörö megvan és bevándorol a börtönbe, mint ahová való is az ilyen.
Tértél te már haza oda, ahol elözöleg betörök jártak? Nem kívánom senkinek.

Hogy nem szabad extra védelemre költeni? Mi ez már?
Nem az ellopott cucc az, ami kirabolt lakások/házak áldozatainak a legszörnyübb, nem az. Hanem az, hogy egyáltalán valaki betört, ott volt, ahol ök addig biztonságban érezték magukat és ezután meg már nem.

De, extra biztonságra igyenis kell költeni. Nem a biztosítótól várni a csekket!

Mrs. Clayton 2018.12.08. 13:01:14

@nyuszigonosz: tegy ahogy akarsz. De az en sajat tapasztalatom az h ha valamit el akarnak lopni, akkor azt el fogjak lopni. Ennel fogva teljesen folosleges extra vedelemre kolteni. Ha pl a kocsi biztositas elvarja h legyen riaszto meg inditasgatlo a kocsiban es eredetileg nincs benne akkor beleteszem. De nem fogok inditasgatlot meg gps kovetot meg egyebet belerakni. Nekunk mar loptak el kocsinkat. Ket ev mulva gorogorszagbol kerult elo darabokban. A biztosito semmit nem fizetett es mutogatott az elkovetokre. Hidd el, az a legjobb, ha semmit es senkit nem talalnak meg es minel hamarabb fizet a biztosito. De ha te szivesebb3n perled a nincstelen elkovetot es kapsz vissza egy rozsdas kasztnit, akkor vedd meg tizen szazerekert a vedelmet, hogy evek mulva raleljenek az elkovetore es soha ne lass penzt az egeszbol. Engem nem vigasztal ha az illetot bezarjak x evre, ha kijon valoszinuleg ugyis ott folytatja ahol abbahagyta. Nem fog elmenni se kozmunkasnak, se az aldiba penztarosnak.

Mrs. Clayton 2018.12.08. 13:07:43

@nyuszigonosz: pont itt irtad le h miert nem szabad a normal vedelem el tobbre kolteni. Mi a szarnak, ha ugyis nyitva hagyja az garazsajtot, meg a kulcsot az uj golfban.
Felolem mindenki ugy csinal ahogy akar, de attol meg az a helyzet h a biztosito Mo-n is meg mashol is fizet. Azt alairom, h tudni kell, hogy hogyan kell veluk ugyet intezni, es ezt sokszor az atlagember nem tudja es elveszik az utvesztokben. En ertem h te mint riasztoszerelo abban vagy erdekelt h megvegyek a riasztodat, de hozzank meg ugyis betortek h mogottunk volt a rendorseg. Szerencsere sose lettek meg es legalabb penzt lattunk vissza. Az extra vedelem eladasa azok fejlesztoinek meg telepitoinek jo, senki masnak. Mint mondtam, ha elkapjak a tettest a biztosito nem fizet. Az senkinek nem jo, ha az illeto megy a boribe, de se karterites, se semmi, aztan potolhatod te magad, amit tonkretett.

Csodabogár 2018.12.08. 13:15:52

@Shanarey: Nálam volt rács és riasztó. Nem a házból jönnek a betörők erre fele, hanem a kerteken át. 3 kerités volt átvágva. Ezek persze amolyan jelképes drótkeritések a telekhatárokon. Mire a riasztós cég ide ért már a seholba se voltak. Annál inkább mert ők nem a kapun távoztak. Rejtett kamerára azt mondta a szakértő, hogy semmit se ér, mert hiába viszed a képet senki se fogja keresni.
Mindegy,mostanában nyugi van. Az utcákon van egy csomó térfigyelő, lehet, hogy az segít. Amit akartak már elvitték, ha csak a bútorok nem kellenek, ide többet nemigen jönnek.

Csodabogár 2018.12.08. 13:18:32

@Mrs. Clayton: Családi öreg ezüstöket vittek el. Nem lehet pótolni, mert emlék volt. Vehettem volna a pénzen, amit kaptam újat, de minek.

Mrs. Clayton 2018.12.08. 13:28:07

@Csodabogár: erre irtam, h megertem, viszont ez ellen nem lehet sokat tenni. Nalam pl kerdes volt h az ilyen dolgot hova tegyem, mert ha beneznek az etkezobe rogton latjak h ott az asztalka, amiben jo esellyel ezust van, de ezt a rizikot vallanom kell. Az enyem nem csaladi orokseg de 1920-as.
Nezned kellett volna az antik arusokat, elobb-utobb lehet felbukkan aztan a karteritesbol visszavasarolod.
Volt egy ismerosom, neki fekaliaval korbekentek a falait. Az se szep, de ha elkapjak az illetot, tutira festethette volna ki sajat penzebol. Kinek jo az?

nyuszigonosz 2018.12.08. 13:37:14

@Mrs. Clayton: Ez a te látásmódod, az enyém meg más.

Amúgy az elfogott elkövetöt nem én perlem, hanem eleve az ügyészség.

Ha egy lopott kocsit - mint te írod - eleve 2 év után találtak meg, azt neked már rég kifizette a biztosító.

Egy lopott kocsit csak akkor kell visszavenned, ha azonnal, de legkésöbb 1 hónapon belül találták meg - mert kb. eddig tart, míg a biztosító fizet. Viszont akkor sem maradsz ülve a keletkezett káron, ezt mindenképp fizeti a biztosító, ha a kocsi totálkárosan lett meg rövid idön belül, akkor azt az értékét fizeti neked a biztosító, amelyik a lopáskor volt. MInt ahogy akkor is azt, ha sosem kerül elö. (Vagy csak részeiben, amit viszont neked nem kell visszavenned.)

Shanarey 2018.12.08. 15:11:02

@Mrs. Clayton:

A Golfra fájt a foguk, akkor,nem vitték el, mert valami megzavarta őt vagy őket, ám két nap múlva éjjel jöttek volna a kocsiért, s ott volt a meglepetés, na meg a futás.

Rettentő okos vagy, ja mégsem, ha úgy gondolod hogy az én érdekem az volt hogy az ügyfél beruházzon. Nos akkor mesélek még. Soha sem hirdettem magam, akik megismertek, s később megbíztak efféle munkákkal, ők azért tették, mert jó szakember voltam, nem pedig azért mert az én elérhetőségem volt minden busz hátulján. Azért sem gazdagodtam meg ebből, mert én az ügyfélnek mindig azt ajánlottam ami a legmegfelelőbb volt neki, nem pedig azt amit az ügyfél kitalált avagy más nem éppen hozzáértő emberektől hallott. Az én "ügyfélköröm" a tudásom , a megbízhatóságom, és más ügyfelek által elismert jó munkám okán létezett, s így lettek újabb ügyfeleim. Fekáliával a falat összekenni, a cigányok szokták, főleg ha nem találnak megfelelő zsákmányt. Nem mellesleg, az én általam eddig letelepített riasztórendszereken, még senki sem jutott úgy keresztül, hogy ne működött volna, bár az is igaz hogy nem sok kísérlet volt. Magyarországon ez úgy működik ahol látják hogy van kültéri sziréna a falon, oda inkább nem akarnak betörni, de ha mégis akkor tudják miért mennek, ez ellen pedig csak a megfelelő nyílászáró védelem segíthet csak.

@Csodabogár:

Ez az amire írtam: "A betörések nagyon nagy százaléka, előzetes információk alapján történik, nem csak úgy vaktában"

Nálad is ez lehetett az ok, s ha a betörők tudták miért mennek, akkor azt is tudták, hogy kb 5-7 percig tarthat a betörés, mert ha ennél tovább tart akkor nagyon megnő a lebukás veszélye. Ez ellen csak mechanikai védelem használ, a riasztó ebben az esetben, nem sokat ér.

"Szakértő", na az nem tudom ki volt, de én ismerek párat, s akad köztük olyan akit a barátomnak nevezhetek, de ez így nem igaz. A rendőrök vagy foglalkoznak vele vagy nem, de ez csak arról szól hogy a rendőrök akarnak e dolgozni, avagy nem. Ez, nem mai dolog erről is tudnék sokat mesélni, s arról is hogy a nyomrögzítés, és a nyomok felkutatása sem erősségük, még ma sem. Sajnos erről is van némi saját tapasztalatom.

gabors 2018.12.08. 15:23:00

@Mrs. Clayton: "Nezned kellett volna az antik arusokat, elobb-utobb lehet felbukkan aztan a karteritesbol visszavasarolod."

a nagy lf ...aszt azt mar aznap (inkabb par oran belul) beolvasztottak (akkoriban ez igy ment de talan most is) ...

meg a valodi regisegekkel sem vacakoltak amiknek az erteke JOVAL a tortarany/ezust felett lett volna mert igy se bizonyitek nincs es az eladassal sem volt semmi gond ...

Shanarey 2018.12.08. 15:29:35

Ennyit a magyar rendőrségről, persze jó okkal teszik, amit tesznek, de nem ez a megoldás, hanem az utakon történő ellenőrzés, ami miatt anno a VÉDA kamera rendszert felállították.

Ehelyett, a neten vadásznak az idióták felvételeire, mert az olcsóbb, s főleg egyszerűbb, csak egy számítógép, és net kell hozzá.

ripost.hu/cikk-uj-modszerrel-bunteti-a-sof-roket-a-rend-rseg

boborján20 2018.12.08. 15:42:21

aki a pörköltet krumplipürével tálalja, az egyéb galádságra is képes!

:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.12.08. 16:12:28

Hétfőtől taxisblokád reloaded?

index.hu/belfold/2018/12/08/tuntetes_kossuth_ter_szakszervezetek_tuloratorveny/

Oké, meg tök f@sza, hogy kiállnak magukért, meg ez ellen a szemétség ellen, de ezt az agyatlan gondolkozást mikor és mivel lehet már kiölni a fejükből, hogy útlezárásokat csinálnak??
Miért kell még jobban sz0patni a közlekedőket, mint egyébként?
Dögöljön meg az összes ilyen sekkfej, komolyan mondom...
Vonják körbe a parlamentet, vagy akasszák fel a politikusokat, de a közlekedőket hagyják már békén a fazba...
:-((

gabors 2018.12.08. 16:18:51

@geegee: " Miért kell még jobban sz0patni a közlekedőket, mint egyébként?"

azert hogy azok akiket nem erdekel rajojjenek hogy NEM CSAK magukert allnak ki hanem erted is es mindenki masert is ....

hogy rajojjenek a "kozlekedok" hogy csak azert mert most eppen nem az o faszukkal verik a csalant jobb lenne odafigyelni mi is tortenik MIELOTT rajuk kerul a sor :-))

lehet igy sem erted de nem baj ... valamikor rad is sor fog kerulni (vagy mar bealltal a sorba es magad viszed onkent a vazelint is)

Shanarey 2018.12.08. 16:22:22

@geegee:

A gugli a te barátod is, nézz már utána, mennyi olyan ember dolgozik Magyarországon, akit ez a törvény érint? Na meg olvasd el a cikket, ne csak linkeld, s netán megérted, amiről a beidézett mondatok szólnak. A tüntetők, nem törni zúzni akarnak, hiszen nem a fideszes ex B közép az akik ott vannak, hanem tárgyalni. Ha nekirontanának a rendőröknek az mitől lenne jobb?

Anno a taxis blokádot is túlélték az emberek, pedig akkor aztán tényleg megállt az élet.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.12.08. 16:25:03

@Din Serpahis:

Megszorítások Svájcban? HOppá! Az nem a világ leggazdagabb országa ahol ilyen szót nem is ismernek az emberek és mindenki fürdik a pénzben?

Shanarey 2018.12.08. 16:26:26

Birca hol vagy, na ezt magyarázd meg, csak akkor ha nem mellébeszélsz.

hvg.hu/vilag/20181208_Nagyon_lebukott_megint_az_orosz_allami_teve

Mrs. Clayton 2018.12.08. 16:40:12

@gabors: nincs azon nagyon mit beolvasztani, bem tudom csodabogarnak milyen volt, de az itteniek jellemzoen ezusttel futtatottak, a kes ele pedig acel@nyuszigonosz: az ugyesz a bunteto vadat fogja kepviselni te meg polgari pert indithatsz ellene h fizesse meg a karodat, mert a biztosito nem fog neked fizetni, hiszen megvan az elkoveto, meg esetleg az ellopott es romma torott autod, megbuheralt teved@Shanarey: mar bocs de vegig magadat cafolod, leirod h hogyan tornek ve megis korberiasztozott autokba, hazakba...

boborján20 2018.12.08. 16:47:20

@geegee:"Vonják körbe a parlamentet, vagy akasszák fel a politikusokat, de a közlekedőket hagyják már békén a fazba...
:-(("

te ebben az országban élsz?

boborján20 2018.12.08. 16:47:31

@Shanarey: szerintem birka a hétvégén a természetes jót keresi, me elvesztette leningrádban, a munkahelyén:)

Shanarey 2018.12.08. 17:01:03

@Mrs. Clayton:

Naná, mert ehhez te értesz jobban, nem én, hiszen te...., ja nem én vagyok az aki ebben a szakmában, legalábbis a jobbik oldalán dolgozott 18 évig. Én vagyok az akinek ebben tapasztalata van, s tudom mi a rendszerek gyenge pontja, az Angliai beriasztózott házak rovathoz nem tudok sokat hozzászólni, azon kívül hogy itt a környékemen sok házon van sziréna, vagy legalábbis annak látszó valami, de még egyet sem hallottam megszólalni. Angol ismerősöm magán véleménye szerint azért, mert nem is nagyon működnek, ugyanis errefelé a karbantartás, az valami kelet európai huncutság, így nem költenek rá. Nem ismerem az angol jogszabályokat, de azt tudom hogy Magyarországon max 3 percig szólhat egy kültéri sziréna.

A Csodabogárnak adott válaszom a Magyarországi állapotokra vonatkozott, az így működik. az átlag betörési idő, 3-7 perc, ennél tovább csak a kezdők, és a hülyék maradnak a helyszínen. S hogy ezt honnan tudom? A riasztórendszerek naplózzák a betörés időpontját, s a végét is, amikor az utolsó érzékelő jelez, s utána nincs több. A kivonuló szolgálat (nem rendőr) reakció ideje 10 percen túl van, s a vállalásaikban sem ígérek ennél kevesebbet, inkább többet. Az átlag 15 perc, amit ígérnek. Az Angliai szolgálatokkal nincs tapasztalatom, de nem hiszem hogy ők kevesebb idő alatt kiérnek az átlag helyszínekre.

Csodabogár 2018.12.08. 17:04:40

@nyuszigonosz: Nos pont ez a rettenetes, hogy elveszti az ember a biztonság érzetét. Volt itt a házban már pincebetörés is régen. Elvittek egy csomó italt meg kávét, de az nem döntött romba. Pasit végül elkapták, mert sorozatban törte fel a kerületben a pincéket. Ott voltam a tárgyaláson. Szépen bocsánatot kért mindenkitől, aztán egyszerre hagytuk el az épületet. A biztosító akkor is kifezette a koffert, amit véletlenül előtte 2 héttel vettem. Biztos abban vitte el a szajrét.

Csodabogár 2018.12.08. 17:11:19

@nyuszigonosz: Kocsilopásról jut eszembe egy ősrégi eset. Barátnőm porscheval járt és ellopták. Néhány nap mulva megtalálta a rendőrség (Svédországban történt) egy komplett betörő felszerelés volt benne. :-))

Csodabogár 2018.12.08. 17:15:29

@Mrs. Clayton: A 12 személyes étkészlet is teljesen ezüst volt, kivéve a késéleket. Szerencsére azt már rég eladtam. De azt nem is vitték volna el. Csak azt vitték amit láttak, még ha az egyik nagy tálca nem is volt ezüst.:-)
Azt hiszem tudom ki volt a tippadó, de a rendőröket ez nem érdekelte.

Csodabogár 2018.12.08. 17:19:10

@Shanarey: Tényleg nem vállalnak kevesebb időt, de ide ide értek 9 perc alatt. Éjszaka nincs forgalom.

gabors 2018.12.08. 17:20:23

@Mrs. Clayton: "@gabors: nincs azon nagyon mit beolvasztani, bem tudom csodabogarnak milyen volt, de az itteniek jellemzoen ezusttel futtatottak, a kes ele pedig"

akkor viszont az szart se ert es a betorok/tolvajok is nagyon amatorok voltak ha ilyet elvittek .... en nem ilyesmirol beszelek hanam valodi ezust keszletrol mondjuk a regi szep 60-as evekbol amikor meg az ezust nem volt olyan draga .... es akkoriban sokan vettek (itt) 3-4- ezer dollarert szetteket (persze nem a buszvezetok es hasonlo kozeposztalyrol van szo) ezek most joval tobbet ernek tort ezustkent is ...

gabors 2018.12.08. 17:30:43

@Shanarey: "A kivonuló szolgálat (nem rendőr) reakció ideje 10 percen túl van, s a vállalásaikban sem ígérek ennél kevesebbet, inkább többet. Az átlag 15 perc, amit ígérnek. Az Angliai szolgálatokkal nincs tapasztalatom, de nem hiszem hogy ők kevesebb idő alatt kiérnek az átlag helyszínekre. "

ez kb itt is igy van teljesen ertelmetlen pedig itt NY allam meg rendori engedely es evi dijat kell fizetni a rendoroknek is a riaszto tarsasag meg akkor sem hivott minket amikor fizikailag lehuztam a bizbaszt a rendszerrul vartunk 10 perce semmi

ezzel probaltam anyosomnak bemutatni hogy milyen SEMMIT vett meg (amit persze nekem kellett fizetni) ...

Ja mikor meghalt es lemondtam a szolgaltatast jottek hogy ize fizetnem kell meg 1.5 evig .. .akkor szepen beolvastam azt a par tesztet amit csinaltunk .... meg a "rendszert" sem vittek vissza pedig tobbszor hivtam oket hogy minden darab serulesmentesen leszerelve dobozolva vihetik ...

kuldtek meg talan 2x a szamlat de annyira hulyek voltak hogy meg azt sem tudtak hogy akivel szerzodest kotottek nem volt a haz tulajdonosa csak eppen itt elt es igy a szerzodes sem volt ervenyes (tulajdonos beleegyezese kell) sot a rendorsegi "license" detto mindent az ugynok intezett ... vagyis becsaptak nem is kicsit az oregasszonyt ...

en nem (mint tulaj) nem is tudtam az egeszrol honapokig ...

Mrs. Clayton 2018.12.08. 17:44:46

@gabors: ez nem igy van, biztosan vannak egyreszt tomor ezust etkeszletek is, de foleg a mult szazad elejeiek un epns A1 jelzessel vannak ellatva, ami azt jelenti h electroplated nickel silver, es ez a legtartosabb forma. Az ezust ugyanis puha fem, ennel fogva kopik karcolodik, nem lehet tartosan hasznalni. Egyebkent igazad van, mert altalaban az eredeti ar tobb ezer font, de antik boltban siman kapsz tisztesseges keszletet tolgy dobozban vagy akar kisasztalban 100-150 font korul. Mondjuk en meg ennyit sem fizettem az enyemert, ami raadasul 8 szemelyes, mert a bacsi aki eladta meghalt a felesege evekkel korabban es o mostanra dontott ugy h bevonul egy idosek otthonaba, ahova nem tudta, akarta magaval vinni.
Az enyem ehhez hasonlo: www.ebay.co.uk/itm/Antique-Oak-Canteen-Of-Silver-Plated-Cutlery-Sn-p/302968066501?hash=item468a4dd1c5:g:qzoAAOSwgotb9oEA
Kb ez is olyan 1920-30- bol valo

Shanarey 2018.12.08. 17:59:03

@Csodabogár:

Előfordul hogy 9 perc avagy kevesebb, ha közel vannak az adott helyszínhez, de nekem már volt olyan hogy én, a szerelő előbb értem oda, 15 kilométerről a városon keresztül, mint a Multialarmos járőr. Engem a a cégem küldött oda hogy nézzem meg, nem e vakriasztás volt, mert az ablak jelzett be, s a lakás, a második emeleten volt.

gabors 2018.12.08. 18:12:13

@Mrs. Clayton: " un epns A1 jelzessel vannak ellatva, ami azt jelenti h electroplated nickel silver, es ez a legtartosabb forma. Az ezust ugyanis puha fem, ennel fogva kopik karcolodik, nem lehet tartosan hasznalni."

koszi de tudom a kulonbseget .... sot azt is hogy sokan ezustnek hiszik azokat a amik persze nem ..

nekem veletlenul van mindkettobol es latom es "erzem" a kulonbseget ...

az ami valodi ezust az most eleg sokat er de nem kell a penz mert meg mindig csak tortezust araban vennek meg ... van meg 20 evem kivarom hatha "antic" lesz ha nem majd valaki megorokli mint en is ...

Mrs. Clayton 2018.12.08. 18:58:48

@gabors: attol fugg kinek mire kell, ha befektetesnek, arra nyilvan nem plated silvert vesz az ember. Bar meg azok kozott is talalni draga keszleteket. Mi hasznaljuk a mienket, mondjuk nem minden nap es amennyit fizettem erte ha meg el is lopja barki, siman veszek helyette masikat.

Shanarey 2018.12.08. 19:15:19

@gabors:

Rajtam, hasonló módon, így kerestek egy HBO dekódert, amit a lakásom bérlője bérelt, de az én címemre, hiszen ott lakott. Amíg le nem lépett,s hagyott pár kifizetetlen számlát is. Az HBO jött reklamálni, én meg mondtam nekik, akivel szerződtek annak reklamáljanak.
:-)

gabors 2018.12.08. 19:31:43

@Mrs. Clayton: "@gabors: attol fugg kinek mire kell, ha befektetesnek,"

ezt AKKOR-iban nem befektetesnek vettek hanem mint status szimbolum ... azert is nem igen szamitott hogy mennyi is ..

hasznaltan joval kevesebbet er a "silver plated" barmi ...

es manapsag bizomanyiban semmi perc alatt tudjak (scanner) hogy mi mi .. vagy mi mi nem ... kb ugyanez arannyal

Mrs. Clayton 2018.12.08. 19:39:33

@gabors: felteszem ma is ugyanugy statuszszimbolum, ettol fuggetlenul epnsbol is lattam mar ezer font folott, foleg ha szep a doboza, vagy asztalkaja. Viszont az ezust oxidalodik, nem veletlenul poliroztattak folyton a cseleddel. Az enyemnek semmi baja, elvan a dobozaban. Multkor lattam az antikos tv musorban egy szerintem gyonyoruen felujitott asztalt, erre a becsus mondta h max parszaz fontot kaphat erte a tulaj. Ha nem csiszolta volna le a fekete kormot rola akkor 3000-4000 fontot erne. A patinat keresik a vevok, mondta. Egyebkent gyonyoru 18.szazadi asztalka volt.

gabors 2018.12.08. 19:40:06

@Shanarey: "Az HBO jött reklamálni, én meg mondtam nekik, akivel szerződtek annak reklamáljanak."

nem tudom ott (azt sem tudom hogy az ott most Mo UK vagy barmi) mi a szabaly ... HBO/cabel tv az szemely igy az egyertelmu...

DE itt (NY allam) biztonsagi rendszert amit csak a helyi rendorseg "engdelyevel" lehet telepiteni CSAK a tulajdonos kothet(ne) de ez nem zavarja az ugynokoket ... mert mire esetleg kiderul a huncutsag mar messze jarnak a jutalekkal..

vagyis teljesen legalis berlo sem csinaltathat ilyet a tulajdonos beleegyezese nelkul .. (irasban persze, nem csak jozsi OK evvel)

gabors 2018.12.08. 19:45:28

@Mrs. Clayton: ertem amit mondasz mint mondtam van mind a ketto fajta ...

az "igazi" ezust az csunya barna . ... de meg veletlenul sem torolgetjuk mert az ezust-oxid megvedi a tobbi reszet .. ha tisztogatom akkor megy az ezust a levesbe ... :-)))

Golf2 2018.12.08. 20:07:51

Off:Az oroszok gyakorlatilag megismételték a Watergate-adatlopási botrányt"hvg.hu

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.12.08. 20:54:38

@gabors: A vazelint meghagyom neked, én nem ilyen érdeklődésű vagyok.

@Shanarey: Erre akkor sem ez a megoldás.Közlekedni általában nem passzióból szokott az ember, hanem mert valamiért rákényszerül.Ha a közlekedőket is mexívatják extrán, azzal mi van megoldva, kivan előbbre?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.12.08. 20:55:58

@boborján20: Nem. Bár nem definiáltuk az "ebben" szó jelentését...
A tiltakozással nincs bajom, a módjával van csak.

Dikusz 2018.12.08. 20:56:24

@boborján20: Na erre gondoltam én is.:)
Igen szeretem a krumplipürét, de pörkölthöz adni köretnek, nagy marhaság.:)))

Dikusz 2018.12.08. 21:03:35

@Mrs. Clayton: Már azt hiszem lefutott a téma, de azért csak leírom, még akkor is, ha senkit sem érdekel.:)))
@Csodabogár: azt írta, hogy "családi öreg ezüstöt vittek el". Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy az az eszcájg bizony tömör ezüst volt, még akkor is, ha abban az időben is voltak ezüsttel futtatott dolgok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.12.08. 21:05:12

A kedvencem az volt, mikor jó pár évvel ezelőtt a parasztoknak nem tetszett, hogy nem veszik át tőlük kellőképpen drágán az almát, és kivonultak traktorokkal útlezárni.Ahelyett, hogy mondjuk a nagyker helyett saját erőből adták volna el a nagybani piacokon.
És mindenki meg volt szipatva, a jó részük tök feleslegesen.
Nyilván vannak módszerek a tiltakozásra és ezek közül olyat kéne alkalmazni, ami használ is, meg nem is bosszant másokat se.

Shanarey 2018.12.08. 21:09:36

@geegee:

Ha az "átlag magyarnak ezzel problémája van, akkor így járt. Anno mikor az a baromarcú Kukaházy lezárta a a haverjaival az Erzsébet hidat, s emiatt én órákig álltam sorba, mire eljutottam Óbuda külső részére, egy bizonyos iskolába ahol épp a beléptető rendszer beüzemelése, átadása lett volna, én azt akkor ha nem is boldogan, de túléltem Pedig akkor csak pár senkiházi őrjöngött azon, hogy a FideSS által felügyelt szavazást hogy veszíthették el a fideszesek, vagyis ha elvesztették akkor az csalás, nem pedig a felügyeletet ellátó személyek bukása.

Shanarey 2018.12.08. 21:17:44

@gabors:

Magyarisztánban, a vállalkozónak, a rendőrség számára naplóznia kell az általa elkövetett, riasztó, és egyéb biztonsági rendszereket, mert az IQ betyárok ott a Teve utcában úgy gondolták hogy a riasztórendszerek telepítője megy majd betörni. Más jó okot eddig nem találtam rá. Nem mellesleg a rendőrség az a hely ahonnan rendszeresen kirúgnak, avagy lecsuknak valakit mert visszaélt a hatalmával, avagy megvesztegették, avagy bűnözőkkel tartott fenn kapcsolatot.

Nekem is volt ilyen naplóm, vissza is adtam teljesen üresen, mi köze ahhoz a rendőrségnek, hogy kinek milyen biztonsági rendszert készítettem? Nem elég ha a tulaj tudja hogy én voltam?

Shanarey 2018.12.08. 21:21:01

@boborján20:

Egy fenét, de ha nem beszélhet mellé, avagy nincs igaza, és nem tud mást, netán jót mondani, akkor eltűnik mint az aranyóra a cigány búcsúban.

Dikusz 2018.12.08. 21:39:22

@geegee: Zöldség-gyümölcsmaffiáról még nem hallottál?

gabors 2018.12.08. 21:47:53

@geegee: "@gabors: A vazelint meghagyom neked, én nem ilyen érdeklődésű vagyok."

nem nagyon fognak az erdeklodesedre figyelni mikor JOL se....be ba....nak .... es ha van nalad vazelin kicsit lehet kevesbe faj (ezt mondjak en nem tudom ....)

nekem nem lesz ez gond mert csak temetesekre megyek Mo-ra es csak azokra amikre tenyleg kell

persze lehet hogy lesz valami uj es nem Viktor a kiraly hanem Rahel a mi asszonyunk lesz ...

gabors 2018.12.08. 21:52:23

@Shanarey: " Más jó okot eddig nem találtam rá."

itt nem ezert van. hanem azert mert "allitolag" ez megy ez itteni 911-ra is nem tudom ez 07 volt valamikor .. ne ezert kell "engedely" es " evi "dij"-at fizetni ... de a szolgaltato egyszer sem riasztotta oket amikor teszteltunk ...

gabors 2018.12.08. 21:56:31

@Shanarey: "Nekem is volt ilyen naplóm, vissza is adtam teljesen üresen, mi köze ahhoz a rendőrségnek, hogy kinek milyen biztonsági rendszert készítettem? Nem elég ha a tulaj tudja hogy én voltam? "

Normalis helyen NEM !!!! ha te mint valallkozo legit vagy miert van azzal gond hogy ezt "naplozzak" tulajnak is jo sot a rendoroknek is

persze en mar 30 ev -MO-al gondolom mindezt ... itt ez a normalis

vagyis biztonsagi rendszert beszerelhet barki sot a rendorokhoz is be van kotve (nem igazan mert wifi meg gsm nem hard wired) de ehhez bejelentes/engedely/evi dij tarsul ...

Shanarey 2018.12.08. 22:15:19

@gabors:

Kimondtad a lényeget, normális helyen. Normális helyen, engem sem zavarna, de ha a belügyminiszter egészen véletlenül egy biztonsági cég főnöki székéből ugrott át a belügyminiszteri székbe,s nem először, az engem kissé zavar, már csak azért is mert van némi információm arról hogy, hogy zabálta fel a cége a konkurenciát, s az a történet sem épp gyerek mese.

boborján20 2018.12.08. 22:15:39

@geegee: melyik része nem teccett?

esetleg franciásra kellett volna váltani? vagy hogy? meséjj!

boborján20 2018.12.08. 22:17:17

@Dikusz: végre egy gasztromájszter:)

szerinted, aki ilyet leír, aszt komolyan lehet venni?

ez olyan, mikor birka leírja, hogy putyinland a legnagyobb demokrácia a galakszisba:)

Hari Seldon 2 2018.12.09. 07:59:05

@Shanarey:
Nem tüntetngetni kéne.
Akkor csak röhögnek egyet. Aztán megszavaznak egy kétszer keményebbet a csicskák.

Magyarországon a sztrájkolni kellene. Egy hétig, kettőig. Na attól ijednének be, hogy leáll a termelés.

Ráadásul el sem küldhetnek, mert már nincskit felvenni helyette.

Már nem mondhatják, hogy lehet elmenni, sorban állnak a kapu előtt a dolgozók!

Golf2 2018.12.09. 08:29:18

@Hari Seldon 2: Magyarországon a sztrájkolni kellene...PONTOSAN!!! Országos sztrájk kéne! De a fele birka és nem sztrájkolna.

gabors 2018.12.09. 09:42:42

@Shanarey: "
Kimondtad a lényeget, normális helyen. Normális helyen, engem sem zavarna, de ha a belügyminiszter egészen véletlenül egy biztonsági cég főnöki székéből ugrott át a "

Na jo ezt ertem de gondolom azt tudod hogy az USA-ban a rendorseg helyi nincs kozpontositva... persze van FBI de az mas.

szoval a rendorseg alatt varosi ... kisebb helyen pedig jarasi szintet jelent (nalunk pl a jarasi rendorok vannak)

es kijonnek .. a szomszed egyedul lakik es eleg idos van kozponti riasztoja (rendorsegen is szol) szirenaval es hasznaljak is ... tavaly telen volt vagy 10 cm ho megszolalt a szirena nem sok talan 30 masodpercre .. nem is tudtam mi van...par perc mulva ket rendor auto is megerkezett villogva ezt mar eszre is vettuk ... korbe jartak semmi ... en is kimentem hogy mi van zorgettek az ajotot semmi ... szembe levo hazban a szomszednak van kulcsa azzal be is mentek (addigjra meno is itt volt az is rendorseghez tartozik itt) ... nem talaltak semmit senkit .... vegul kiderult hogy az oreg egy ismerossel vacsorazott szep nyugodtan de csak amikor elmentek valamit rosszul csinalt a koddal es arra hogy kiment az ajton bejelzett a riaszto es amkor hivtak nem valaszolt ezert jottek a rendorok ... szoval normalis helyen es normalis szolgaltatoval ez (ITT) mukodik ..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.09. 10:08:09

@Hari Seldon 2: @Golf2:

Van ezzel egy kis gond: kevés ember szeret sztrájkolni a saját érdekei ellen.

Ahol meg indokolt a sztrájk, ott az nem a kormány ellen lenne, hanem a nyugati munkáltatók ellen, ráadásul csakis a béremelésért.

A ballibek csúnyán megbuktak tegnap is. Egy legitim tüntetésre ráakaszkodtak, majd a tüntetés után botrányt igyekeztek okozni mind az 50-en. Röhej.

Shanarey 2018.12.09. 17:37:31

@Hari Seldon 2:

Ebben igazad van, de az átlag melósnak nincs annyi pénze hogy hetekig ne dolgozzon. Ha én két hétig nem dolgoznék, az nekem nem lenne nagy gond, de az átlag magyar melósnak egy hét kiesés is gondot okoz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása