oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. november 29. 06:30,  Külföldi munkavállalás: egy német közvetítő tanácsai 157 komment

2018. november 29. 06:30 Határátkelő

Külföldi munkavállalás: egy német közvetítő tanácsai

A külföldi munkavállalást a legtöbbször érthető okokból mi a határátkelő szemüvegén keresztül tapasztaljuk meg. Itt a blogon is a posztok döntő többsége az egyes ember élményeiről szól, ki hogyan élte meg a kiköltözést, a beilleszkedést, a munkakezdést. 

Arra gondoltam, érdekes és tanulságos lenne látni ezt az egész folyamatot a másik oldalról is, hiszen aki tisztában van vele, mit keresnek a külföldi (jelen esetben német) munkaadók, hogyan lehetünk sikeresek egy-egy külföldi munka megpályázásánál, az előnnyel indul.

A mai poszt ezt próbálja meg körbejárni egy német munkaerő-kölcsönző és -közvetítő tulajdonosa, az egyébként magyar gyökerekkel is rendelkező Michael Schiffmann segítségével. Őt kérdeztem arról, mit tanácsolna azoknak, aki a határátkelésen gondolkodnak.

cim_192.jpg

"Mit javasolna ma egy, a magyar egészségügyben dolgozó szakembernek, hogyan vágjon bele a külföldi álláskeresésbe? És hogyan ne? 

Ezt érdemes alaposan kivesézni, mert a megfelelő előkészítés meghatározó lehet. Először is azt javaslom, hogy mindenki gondolja át, mit vár el a jövőjétől, mit szeretne tulajdonképpen elérni. Mert csak az tudja a megfelelő állást megtalálni magának, aki egészen pontosan tudja, mit akar. 

Ezen a téren eleve két nagy csoportba tartoznak az embernek: azok, akik le is akarnak telepedni külföldön, illetve azok, akik, csak dolgozni szeretnének külföldön. A megfelelő munkarend is nagyon fontos ebben az esetben. 

Mint ahogy azt mindenki biztosan tudja, a nyelvtudás a szakmai elismerés alapja, ezért egy alapos és intenzív nyelvi előkészítést javaslok, hisz a nyelvi korlátok sokkal több nehézséget okoznak, mint az adott országban a szakképesítés elismertetése. 

Az iratokat eleve le kell fordíttatni és hitelesíttetni, hogy a jövőbeli munkaadó felé a lehető legkisebbek legyenek az akadályok. Így van a legjobb esélyünk arra, hogy jó cégek érdeklődjenek irántunk. 

Mit csináljanak a magyar munkakeresők? Folyton azt látom, hogy az emberek teljesen átgondolatlanul, tucatnyi cégnél jelentkeznek egyszerre. Ezt nem javaslom; ilyenkor nehéz nyomon követni a dolgokat, elözönlik a jelentkezőt az ajánlatok, aminek az az eredménye, hogy nem képes az egyes ajánlatokra koncentrálni, és könnyebben válik a kétes munkáltatók áldozatává. 

Mi szükséges egy állás sikeres megpályázásához, illetve az azt követő állásinterjúhoz? 

Itt is nagyon fontos a felkészülés, különösen az okmányok, az állás megpályázásához szükséges anyagok tekintetében. Aki egy jó és komoly munkáltatót szeretne találni, annak saját magának is jó benyomást kell keltenie. A tiszta és rendben lévő okmányok, papírok rögtön az elején megalapozzák a kapcsolatot. 

Én személy szerint nagy hangsúlyt fektetek erre, mert megmutatják a pályázó személyiségének és elkötelezettségének egy szeletét. 

Sajnos gyakran előfordul, hogy olyan jelentkező e-maileket kapunk, ahol mi vagyunk a 30 címzett egyike és vagy egyáltalán nincs megszólítás, vagy ha van, akkor meg téves. Pont emiatt válhatnak a jelentkezők kétes hírű munkáltatók vagy munkaközvetítő ügynökségek áldozataivá. 

Egy jó munkaadó jó munkavállalót keres, így értékeli, ha a jelentkezés módja rendezett, átlátható, míg másokat ez nem érdekel, és mindenkit felvesznek, akin nyerészkedhetnek. Ilyenkor, nem is olyan ritkán, a magyar munkavállalók arra eszmélnek, hogy adósságaik vannak, egy kedvezőtlen munkaszerződés megköti a kezüket, rosszak a munkakörülmények. 

Mi a legáltalánosabb hiba, amit tapasztalata szerint a határátkelők elkövetnek? 

A munkaadóknak két nagy tábora van. Az egyikben fejpénzért vadásznak munkavállalókra Magyarországon és más országokban, sokat ígérnek, de abból alig valamit, vagy akár semmit sem teljesítenek. 

Egy minden tekintetben gondtalanságot ígérő csomagot kínálnak, de ehhez a legtöbbször adósságok és hosszú távú elkötelezettség társul. És mint azt már említettem, igen gyakran rossz munkakörülményekről panaszkodnak a munkavállalók, egyesek rabszolgasághoz közeli állapotokról számolnak be. 

Személyesen vontam felelősségre egy ápolási otthon vezetőnőjét, hogy nem szégyelli-e magát, hogy így kihasznál embereket és méltatlanul bánik velük. Kicsit meglepő volt a reakciója: ő fair munkaadóként látta magát, egy, a magyar munkaerő számára vonzó modellel. Én pedig egy megfélemlített magyar ápolónőt láttam, aki folyton elsírta magát. 

Nem mind arany, ami fénylik. De még egyszer, összefoglalva: tudjam pontosan, mit szeretnék; egyszerre csak kevés helyre pályázzak, hogy minden áttekinthető maradjon számomra; legyenek rendben a papírjaim (mind külalakilag, mind tartalmilag) és folyamatosan figyeljem az állásajánlatokat. Azzal mindenkinek tisztában kell lennie, hogy a mai világban semmi sincs ingyen. 

Mi a legfontosabb egy német munkaadónak? Mi alapján dönt? Mi az, ami ebből megvan a magyar munkavállalókban és mi az, ami a leginkább hiányzik? 

bild_ungarn.jpgNekem is vannak magyar gyökereim, az országot, az embereket gyermekkorom óta ismerem. Mind a mai napig magaménak tartom a nagyszüleim értékeit, úgymint a becsület, a hűség és a szív. Ezzel a szavakkal írnám le a magyar embereket is. Ehhez jön még, hogy a magyar munkaerő nagyon jól képzett, és nagyon akarja a változást. 

De vannak negatív tulajdonságok is, persze ezeket más országokból érkező munkaerőknél is megtaláljuk. Túlságosan fontosnak tartják a pénzt, gyakran ez okozza a vesztüket, mert egy sikeres és fenntartható jövő külföldön nemcsak a pénzen múlik, a siker sok más részleten is múlik. 

Mi például a pénznél sokkal többet kínálunk: teljeskörű tanácsadást és olyan szolgáltatásokat, melyek egy biztonságos és hosszú távú németországi tartózkodást tesznek lehetővé. A bizalom és becsület az első pillanatoktól kezdve alapértékei a cégnek. 

Lát különbséget a beilleszkedés terén a különböző közép-európai országokból érkezett munkavállalók (például magyarok és szlovákok, lengyelek) között? 

Biztos vannak különbségek, hisz minden népnek vannak figyelembe veendő jellemzői. Mi pillanatnyilag csak Magyarországra és Romániára szakosodtunk, mert két fantasztikus embert tudhatunk a csapatunkban, akik ezekből az országokból származnak, így saját maguk is megtapasztalták, milyen az áttelepülés. 

Beszéljük az adott ország nyelvét, és így a bonyolultabb dolgokat is el tudjuk úgy magyarázni, hogy azt a jelentkező tényleg megértse és így meglegyen a biztonságérzete, mielőtt fontos döntéseket hozna. 

Ki van a mai munkaerőpiacon jobb helyzetben: aki munkát keres, vagy aki munkát ajánl? 

Szerintem pillanatnyilag a külföldi munkaerőnek nagyon jó az esélye, hogy megtalálja a számítását külföldön, különösen Németországban, mivel komoly hiány van szakképzett emberekből. De megjegyzem, hogy nagyon meg kell nézni, mit kínálnak az embernek. 

A nyelvtudás kulcskérdés az egészségügyben. Ugyanakkor Magyarországon az a közvélekedés, hogy a magyarok elég gyengén beszélnek nyelveket. Mi az Ön tapasztalata? 

Ez nem csak a magyarokra igaz, ezen a téren Románia sem teljesít jól. De nem várhatjuk el egy országtól, hogy a migrációra készítsék fel az állampolgárait; egy kormány elsődleges célja, hogy a saját humán tőkéjét az országban tartsa és hogy az a jövőben versenyképes maradjon. 

Azonban egyes országokban úgy alakult a helyzet, hogy az árak igazodtak a nyugati szinthez, a keresetek pedig nem, és ezért hatalmas egyenlőtlenség jött létre, ami ahhoz vezetett, hogy az emberek igyekeznek a szomszédos országokban megtalálni a szerencséjüket. 

Ezért mindenkinek saját magának kell a nyelvtanulás kérdését kézbe vennie, így például a szülők felelőssége az, hogy a gyerekek megtanuljanak németül annak érdekében, hogy más munkaerőpiacokon is boldoguljanak. 

A nagy munkaerőhiány miatt a munkaadók gyakran felajánlják, hogy fizetik a nyelvtanulás, a szakképesítést igazoló dokumentumok honosításának költségeit. Ezt azonban valamikor nyilván vissza kell fizetni... 

Itt megint visszakanyarodunk ahhoz, amit korábban már elmondtam. Egyes munkaadók kihasználják ezeket a hiányosságokat, és így adósságokkal magukhoz láncolják a munkaerőt, kihasználják azok félelmeit. 

Természetesen nem várható el a munkaadótól, hogy minden költséget átvállaljon, és fölösleges költségekbe verje magát, ha a munkavállaló mégis úgy döntene, hogy felmond. 

Ennek az egyetlen egy kérdésnek a megválaszolására oldalakra lenne szükségem. Ezért itt most csak a magam, és a cégem nevében beszélek. Bennem két szív dobog, a vállalkozóé és az átlagemberé. 

Mindig is kihívás volt, hogy ez a két szív egyformán jól tudjon dobogni, anélkül, hogy bármelyik is hátrányos helyzetbe kerülne. Felismertem, hogy a munkavállalónak kínált tisztességes keretfeltételek és a vállalkozás sikere között egyenes az összefüggés. 

Ez tulajdonképpen nem újdonság, ennek ellenére számos cég mégis egy másik utat választott. Az egészséges siker feltétele a boldog és elégedett munkatársak. 

Kinek érdemes közvetlenül egy intézménnyel (például kórházzal, idősotthonnal) szerződnie és ki jár jobban akkor, ha munkaerő-kölcsönzőt keres? 

Igyekszem most annyira pártatlannak lenni, amennyire csak lehet, és egy másik szemszögből megválaszolni a kérdést, így mindenki kialakítja a saját véleményét. 

Az én szemszögemből két dolog fontos: a függetlenség és az anyagi szabadság. 

Ahhoz, hogy valaki áttelepüljön egy másik országba, pénzre van szüksége, és nem is kevésre. Az, akinek nincs elég pénzügyi önereje, és úgy vándorol ki például Németországba, könnyen áldozattá válik. 

A különféle intézmények általában kínálnak szálláshelyeket, aminek a bérleti díját, hol tisztességesebb, hol tisztességtelenebb mértékben levonják a bérből. 

Az elsődleges probléma tulajdonképpen az, hogy mindig fennáll a munkaadótól való függőség, és ez veszélyes. 

Jellemzően a lakbér és az étkezés költségének levonása után olyan kevés pénz marad a munkavállalónál, hogy szinte lehetetlenség megtakarítania, ami megnehezíti a munkahely-váltást is, hisz azzal egyidejűleg a lakhatását is elveszti. Ez különösen azoknak teljesen rossz választás, akik családostul szeretnének áttelepedni. 

Hogyan látja, telítődik a munkaerőpiac, vagy éppen ellenkezőleg, egyre több emberre lesz szükség? Mi a tendencia? 

Ahogy elnézem, manapság merre tart a politika, milyen döntések születnek, meg vagyok győződve arról, hogy fokozódni fog a helyzet, és még több emberre lesz szükség. Persze, nagyon mozgalmas időket élünk, így nem bocsátkoznék hosszú távú jóslatokba, de a mostani helyzet alapján hatalmas növekedési ütemet várok, mégpedig több éven keresztül. 

Sokszor éri az a kritika a nyugati országokat, hogy agyelszívást folytatnak. Mit gondol erről? Nem kellene valahogyan visszaforgatniuk például az egészségügyi képzésbe pénzt? 

Ez a jelenség már jó pár éve vitatéma. Egészen mélyre kellene leásni, megbolygatni a múltat, és az túl messzire vezetne. Tény, hogy ez több vonatkozásban is politikai téma, és nem egyhamar fog megváltozni a helyzet. 

A pénz nem enyhítene a magyarországi helyzeten, a probléma ennél sokkal mélyebben gyökeredzik. Az aktuális politikát, ami mindig mindent csak pénzzel próbál megoldani, így, vagy úgy, de veszélyesnek tartom. 

Egy olyan politikai fordulatra lenne szükség, mely lehetővé tenné, hogy megint a megfelelő dolgokkal foglalkozhassunk. Az utóbbi években, különösen az EU-ban, kizárólag a nagyvállalatok igényeivel törődtek, nem pedig az emberrel és a földdel. 

Én magam már régóta nem a politika szerint, vagy a nagy fordulatot várva intézem a dolgaimat. A cégem és én arra koncentrálunk, hogy a meglévő keretrendszerben dolgozzunk, és hozzáadott értékeket hozzunk létre az embereknek. És elhiheti nekem, annyi minden lehetséges, hogy ha az embernek helyén a szíve, van esze és erős akarata!"

Michael Schiffmannt és kollégáit itt lehet elérni.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: munkaközvetítő Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3014401986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.11.29. 15:38:52

@Arthamyr: Egész Berlinben ez jellemző.100ból 50 is sok lenne max.20-25 lenne normális.

BlackBrick 2018.11.29. 15:46:07

@London2009: igen, sokaknak savanyu a szolo, de azokkkal nem kell foglalkozni, csinaljak utanad! En mondjuk szeretek sikeres torteneteket olvasni, tok inspiraloak! Ugyhogy hajra hajra :)

BlackBrick 2018.11.29. 15:46:09

@vándor madár: yep, nagy szivas, hogy csak az OFFI van, mi hazassakoteshez szerettunk volna papirokat lefordittatni veluk, ket szo jut eszembe roluk: hosszu es (rohadt) draga.

Arthamyr 2018.11.29. 15:52:35

@Mohacska: Biztos, hogy jó emberekkel vettétek körül magatokat? Mi semmiféle irigységet nem tapasztaltunk...
Az meg, hogy megkérezik, mennyi az annyi, miért lenne gond? Ez fontos információ ahhoz, hogy meg tudják ítélni a kinti helyzetet, fontosabb, specifikusabb, mint az, hogy te hogy érzed magad.

Arthamyr 2018.11.29. 15:55:21

@Golf2: Mocskosul meglepődnék, ha Berlinben a gyerekek 99%-a nem "német" lenne... Ilyen információt honnan szereztél, nekem ez nem tűnik életszerűnek (még az 50%-sem, de az már nem totál hihetetlen).

Mohacska 2018.11.29. 16:04:22

@Arthamyr: ez nézőpont kérdése szerintem. Én nem a fizetés nagyságát tartom elsődlegesnek ha régi ismerőssel, szomszédokkal találkozom otthon, hanem örülök, hogy látom, és az érdekel hogy van, mi történt vele mióta nem találkoztunk. Ha őt is ez érdekelné először és nem a fizetésem nagysága felől érdeklődne az első mondatában, jobban örülnék :-) de elfogadtam őket ilyennek.

Arthamyr 2018.11.29. 16:04:28

@Határátkelő: Ezek meg nem általános dolgok, van 10000 ilyen, nem lehet mindre felkészülni egy előre megírt forgatókönyvvel, inkább úgy kell kimenni, hogy az ember ne centizze ki a dolgokat, legyen mozgástere, ha valami nem a tervek szerint alakul, ne súlyosbítsa meglévő problémáit (legyen ideje és pénze, rendezett személyes kapcsolatai).

Nekem ráadásul teljesen kimaradt az új ország sokkja, mivel otthonról találtam állást és a cég mindent elintézett, annyi volt a dolgunk, hogy jöjjünk, az egész családnak elintézték a relokációt és mindenben segítettek (még a cuccainkat is ők csomagolták be, bérlakást is ők kerestek stb.).

BlackBrick 2018.11.29. 16:09:06

@Arthamyr: tolem volt mar, hogy megerdeztek, azt valaszoltam, hogy a szakmamban az en szintemen altalaban x meg y osszegek kozott szoktak keresni, de csak nem akartak tagitani, amig a sajat, pontos fizetesem meg nem mondtam. Amire meg az volt a valasz, hogy 'ennyit egy job festo ia megkeres itthon'. Ok, cool :D

vándor madár 2018.11.29. 16:10:36

@BlackBrick: "hosszu es (rohadt) draga"

Igen, valamiből be kell szedni a pénzt a focira meg más baromságokra. A rohadt drága stimmel, de a hosszút le lehet rövídíteni akár pár órásra nem ritka nyelvek esetén, de akkor még rohadtul drágább.

Arthamyr 2018.11.29. 16:11:17

@Mohacska: Az is furcsa, ha valaki tényleg az "első mondatában" ezt kérdezi. Tőlem is meg szokták kérdezni, de általában a második pálesz után, és akkor sem mindenki, csak akivel vagyok olyan viszonyban.
Viszont irigységgel tényleg nem találkoztam sosem (de lehet, hogy csak rosszul veszem az emberek jeleit, és nem vettem észre), valahogy a társaságunkban nem divat az irigykedés.

BlackBrick 2018.11.29. 16:14:40

@vándor madár: igen, vannak par napos hataridovel vallalt munkak, kiveve pl a nyari honapokat, amikor is szabadsagolasok miatt nem vallaljak ezeket. Szoval megszivja, akinek epp akkor kellene vmi gyorsan :D

London2009 2018.11.29. 16:15:27

@Arthamyr: @BlackBrick: @Olliék: tolem soha nem kerdezte meg senki, hogy mennyit keresek. Meg a szuleim sem.
Lehet, hogy akkor en vagyok erre erzekeny, vagy a nok hajlamosabbak erre. Bar egy ideje mar inkabb elvezem. :D

Arthamyr 2018.11.29. 16:15:35

@London2009: Igen, és London hasznos tapasztalat is volt számára, nem baj az, hogy a saját bőrén is megtapasztalta, milyen ott élni. Ha nem ragadt benn a rossz helyzetben feleslegesen hosszú időre, ez egy kifogástalan döntés volt.

London2009 2018.11.29. 16:17:15

@BlackBrick: a siker nagyon relativ. Szerintem mar az eleg, hogy valakinek irigyei legyenek, ha elegedett es boldog. Nem kell ehhez extran sikeresnek lenni.

Mrs. Clayton 2018.11.29. 16:18:12

@Arthamyr: Szerintem adott pillanatban mindenki a legjobb dontest hozza meg a rendelkezesre allo opciok kozul. Magyarul sosem dontunk rossszul.

Arthamyr 2018.11.29. 16:18:21

@BlackBrick: Ok, de gondolom te nem vagy festő, vagy igen?

BlackBrick 2018.11.29. 16:18:29

@London2009: tolem tavaly Mo-n a vonaton 2 random srac is megkerdezte :D egymas mellett ultunk, majd szoba jott, hogy epp Angliabol jottem haza, amire is rogton megkerdeztek. Pofam leszakad :D

Arthamyr 2018.11.29. 16:19:20

@Mrs. Clayton: Én valahogy így gondolom. Nincs rossz döntés, csak lassú... :D

Mohacska 2018.11.29. 16:20:15

@Arthamyr: akkor tényleg a szerencsésebbek közé tartozol, ha nincs irigykedő a közeledben. Itt gondolok ilyenre is, hogy pl a szomszéd nyelvtudás nélkül magyar céggel volt kint. Persze kihasználták ahogyan tudták a fiút, pedig jó szakmája van. Többször otthagyta a céget, haza ment, utána mégis vissza, mert otthon nem tudott megélni és eltartani a családját (most egy kisebb városkáról, de inkább faluról beszélek Kelet Magyarországon). Belőle nem jött irigység, de a feleségéből annál inkább, és az a kérdés járt a fejében, hogy nekünk miért lett jó és sikerült, a férjének pedig miért nem? De ez szerintem egy külön poszt....

BlackBrick 2018.11.29. 16:20:35

@Arthamyr: haha, nem, szerintem ez az o nyelven azt jelentette, hogy igazan felesleges volt ezert elkoltoznom otthonrol.

BlackBrick 2018.11.29. 16:22:07

@London2009: igaz, raadasul a siker tok mast jelent mindenkinek. Mindegy, azert megirhatod :D

Wien72 2018.11.29. 16:26:34

Egyvalamit másképp tennêk. Hamarabb kellett volna elhagyni Magyarországot.

Arthamyr 2018.11.29. 16:43:51

@BlackBrick: Aztán nem mindegy, hogy más hogy gondolja? :) Engem is felelőtlennek tartott a húgom (lehet, hogy más is, de ő el is mondta), amikor otthagytam a munkahelyem, ez ilyen dolog.

Csodabogár 2018.11.29. 16:44:16

@Arthamyr: Én is hallottam már elég hivatalosan, hogy a gyerekek 75 %-a nem német. Ettől persze még az is lehet, hogy már ott születtek és a szülők is régóta ott vannak, de származásra és nézve és papiron nem németek. Plusz pont Berlinnek vannak kifejezetten külföldieket vonzó (olcsóbb) részei.
Persze ahogy nálunk mindenről a kormány tehet, ott meg Merkel tehet mindenről. Persze szivesen cserélném a hazai hibákat azzal amit ő csinált.

London2009 2018.11.29. 16:45:35

@BlackBrick: Tovabb gondoltam ezt es mondjuk az is kerdes, hogy amire kulfoldon elve buszkek vagyunk, otthon elve is buszkek lennenk e. Tehat ha mondjuk azt mondom, hogy buszke vagyok az otthonomra, akkor ez hataratkelokent lehet, hogy egy nagyon jo dolog, de mondjuk otthon erre legyintenenk.

Arthamyr 2018.11.29. 16:46:45

@Mohacska: Ilyen ismerősünk nincs (vagy legalábbis nem tudok róla). Biztos, hogy ez szerencse kérdése? A kapcsolatok maguktól leépülnek, elhalványodnak, komoly energia kell a fenntartásukra, ha valaki ilyen, arra biztosan nem fogom rászánni az energiát, aztán szépen lassan elfelejtjük egymást.

Arthamyr 2018.11.29. 16:50:27

@Csodabogár: Forrás? Soknak tűnik. Ha a gyerekek 75%-a nem német, az azt jelenti, hogy a lakosság nagy része nem német. Berlinben tudtommal komoly lakáshiány van (bár talán ott bevezettek valami hülye kiadási árkorlátozást is vagy csak akartak?), szerintem ezeket a részeket is "feltöltenék", és a helyieknek is vonzó lenne, mert nem jut más.

London2009 2018.11.29. 16:50:35

@Arthamyr: ez igy van... Nekem a 2018 volt a leepites eve. Azt mondta aposom, hogy neki az az ujevi fogadalma, hogy I will tell more people to fuxk off! Ugyhogy arra jutottam, hogy akkor nekem is ez lesz. Eletem legjobb dontese volt! :D

Csodabogár 2018.11.29. 16:50:41

@London2009: Ezt én is így gondolom. Valahogy nagyon régen, mikor kezdtünk haza járni, volt aki megkérdezte mennyit keresünk. Erre mindig az volt a válasz, hogy nem érdemes ezt számolgatni, mert teljesen mások az alapköltségek stb. Nemigen erősködtek ezen, de ha mégis, megmondtam, mennyit fizetünk havonta a betegbiztosításra, amin simán beájultak.
Apámnak mindig rögtön mondtam ha változott felfele a fizetésem, mert egyrészt nagyon büszke volt rám olyankor, másrészt közgazdász volt, rendszeresen járt ki hozzánk, tehát felmérte, hogy mennyi az annyi.

Arthamyr 2018.11.29. 16:52:53

@London2009: Én sosem leszek semmire büszke... Ha kapnék egy Nobel-díjat, vagy egy aranylabdát vagy létrehoznám a világbékét, akkor büszke lennék talán, de ezek azért nem reálisan bekövetkező dolgok. :D
Amit az azt célként kitűző emberek legalább 1%-a képes elérni, az szerintem nem ad okot a büszkeségre. :)

Csodabogár 2018.11.29. 16:55:30

@Wien72: Ezt én is mondom, sajnos gyenge voltam a szüleimmel szemben 56-ban. Persze ma már azt mondom, hogy biztos így volt jó, ennek így kellett lenni. Végül is minden jól és szerencsésen alakult, még ha eleinte rohadt nehéz volt is. A nehézség valószinűleg 9 évvel korábban is ugyanaz lett volna, max. akkor több volt a külső segítség, ami 65-ben már nulla volt.

Arthamyr 2018.11.29. 16:56:57

@Csodabogár: Akkor az "alapköltségeket" is ki kell tárgyalni. Vagy azt, hogy mi az, ami megmarad, és mellette milyen életet él az ember. :)

BlackBrick 2018.11.29. 16:58:29

@Arthamyr: de, teljesen mindegy vegulis, hogy (foleg idegenek!) mit gondolnak :)

Arthamyr 2018.11.29. 16:59:31

@London2009: Még ilyen drasztikus dologra sincs szükség. Az alapállapot, hogy elfelejtitek egymást, ha nem csinálsz semmit, ez fog bekövetkezni. És nem biztos, hogy ezen a bunkóság gyorsít, mert nem feltétlenül segíti a felejtést, elhalványodást.

BlackBrick 2018.11.29. 17:00:10

@London2009: hmmm erdekes gondolat. Ez meg soha nem jutott eszembe, de amit egy idegen nyelven, idegen orszagban eler az ember, szerintem arra joggal lehet buszke.

Arthamyr 2018.11.29. 17:00:42

@BlackBrick: Csak annak a véleménye számít szerintem, akinek van szava a döntéseid meghozásánál és érintve is van általa. Ez meg azért a legtöbb esetben elég kevés ember lesz.

London2009 2018.11.29. 17:01:44

@Arthamyr: haha. Ez nem biztos, hogy jo dolog kulonben, hogy nem vagy semmire sem buszke. Kulonben en sem, de ez ilyen kelet-europai dolog lehet. Az eszemmel tudom, hogy de igenis buszkenek kellene lennie az embernek egy csomo mindenre, akar a legkisebb dologert is megveregetni a vallat, de en sem vagyok ez az amerikai well done, great job etc. tipusu ember. Azt hiszem sosem lesz belolem life coach. :D

Csodabogár 2018.11.29. 17:02:32

@Arthamyr: Ma a németeknél minden városban komoly lakáshiány van. Nem a menekültek miatt, hanem ők is szaporodnak, általában jobban élnek és megnőttek a lakás igényeik. Ebből most kénytelenek vissza venni ha nem akarnak falura költözni.
Most próbálkoznak minden félével, hogy megfogják a lakbéreket. Igen szomorú a tv-ben látni, hogy egy 78 éves hölgy, akinek már a szülei is egy belvárosi lakásban laktak, ő ott született, ott élte le eddigi életét és most a házat eladták az új tulaj meg modernizál. Minden új lesz meg jobb, de a lakbér minimum a duplája lesz, amit ő a nyugdíjából már képtelen kifizetni. A környéken lakást kapni elfogadható áron képtelenség. Ez nem egy egyedi eset, ezért próbálkoznak most valamivel.

Arthamyr 2018.11.29. 17:13:50

@Csodabogár: A bérlakás öröme, éljen a nyugat-európai mobilitás. :) Nem baj, ha látszik néha, hogy ez kétélű kard, mint ahogy a saját lakás is.

Arthamyr 2018.11.29. 17:14:51

@London2009: Miért jó büszkének lenni? Én elégedett vagyok, és elégedett vagyok az elégedettséggel, nem vágyom többre.

London2009 2018.11.29. 17:17:58

@Arthamyr: Nem szo szerint kell erteni, hogy akkor felhivta egyesevel az ismeroseit, hogy listen mate, fuxk off! Hanem pont ugy, ahogy te irod. Nem tett semmit annak erdekeben, hogy fenntartsak a kapcsolatot. Illetve fogalmam sincs, hogy o mit csinalt, azt tudom, hogy en mit csinaltam. Csak olyan emberrel talalkozom mar, akikkel jokat tudok nevetni vagy inni vagy teniszezni vagy tok mindegy, de jol erzem magam. Annyira meguntam az ilyen na es mi van veled tipusu talalkozasokat. Blaaaah. Egyreszt mert nincs velem semmi, masreszt viszont rohadtul nem erdekel mar, hogy massal mi van. Regebben meg akartam oldani mindenki eletet, nem tudom, hogy miert? :D Van egy par evtizedes baratom, olyanokbol ujak mar ugysem lesznek. Illetve van egy csomo ismerosom leginkabb a hobbikon keresztul, akikkel baromi jol erzem mindig magam, de van akinek azt sem tudom, hogy mi a vezetekneve. :D Na es ez igy tokeletes. A tobbi meg ugy volt ahogy te irod. Nem kerestuk egymast aztan hipp hopp eltelt par ev, mostanra meg mar nem maradt semmi mondanivalom.

London2009 2018.11.29. 17:19:42

@Arthamyr: Ez csak jatek a szavakkal. Nyugodtan behelyettesitheted a mi az a harom dolog amire buszke vagyok azzal, hogy mi az a harom dolog amivel elegedett vagyok. Az eredmeny majdnem ugyanaz lesz.

BlackBrick 2018.11.29. 17:34:57

@London2009: szerintem nincsen baj az egeszseges buszkeseggel, persze amig nem megy at dicsekvesbe, vagy nagykepusegbe.

London2009 2018.11.29. 17:42:28

@BlackBrick: oke. Ma en peldaul meg arra is buszke vagyok, hogy ebben a mocsok idoben sikerult kikelnem reggel az agybol. Ez remelem meg egeszseges buszkeseg es nem dicsekves. :D

Arthamyr 2018.11.29. 17:50:44

@London2009: Én kb. mindennel elégedett vagyok, és nem nagyon tudnék három dolgot mondani, mert így kerek egész, a sok kis, esetleg mások számára értelmetlen dologtól, amivel elégedett vagyok.
Azt gondolom, hogy a büszkeség annyival több, hogy ha valamire büszke vagyok, akkor azt gondolom, hogy másoknak is el kellene ismernie azt az eredményt, esetleg követendő példaként is szolgál. Na ilyen meg nincs egy darab sem.

Arthamyr 2018.11.29. 17:54:28

@London2009: De akkor nem tell more people to fuck off, mert aktívan nem tesz érte semmit. Inkább I won't give a fuck about people. :) Én egyébként már régóta azt a policyt követem, amit te leírtál, ez szerintem automatikusan jár a korral, ha valaki nem túl szociális ember.

London2009 2018.11.29. 17:59:09

@Arthamyr: nem vagyok mindennel elegedett, de amivel meg nem vagyok elegedett, azon nem tudok valtoztatni. Amin tudok valtoztatni es van ertelme tenni erte, azon rajta vagyok. Te valamivel idosebb vagy mint en. Nekem ennyi idobe telt, hogy eljussak ebbe az antiszoc paradicsomba!

Arthamyr 2018.11.29. 18:00:14

@London2009: Szerintem te előrébb jársz, mint én jártam annyi idős koromban.:P

Csodabogár 2018.11.29. 19:14:51

@Arthamyr: Várd meg amig megöregszel. Nekem már többen mondták, hogy én vagyok a példaképük ilyenek akarnak lenni ha megöregszenek, mint én, illetve már olyanok mint mi a társammal.
Mondtam nekik, hogy igen szerény igényüek ha nekik ez példa.:-)

Golf2 2018.11.29. 19:54:32

@Arthamyr: Von: HILDBURG BRUNS
20.11.2018 - 22:00 Uhr
Berlin – Ein Blick ins Zimmer einer ersten Klasse in Berlin. Auf den Holzstühlchen sitzt kein Kind, bei dem zu Hause deutsch gesprochen wird.

Bei 15 ist es Arabisch, bei zweien Türkisch, bei je einem Spanisch, Kroatisch und Thailändisch.

Eine Ausnahme?

Nicht im Berliner Bezirk-Neukölln (knapp 330 000 Einwohner). Dort schlägt Schulleiterin Astrid-Sabine Busse (61) jetzt Alarm, sagt: „Wir sind arabisiert!“
BILD

tanato 2018.11.29. 19:57:24

@London2009: kettő dolog amire ugymond sok magyar irigy lehet, régebben erről már itt beszéltek,beszéltünk,.egy a téli trópusi nyaralás ami azért itthon nem általános csak elég magas szinten/ a nyári medterrán mondhatni már hétköznapi minden szinten, a mélyszegények kivételével/, amásik meg az ha egy kinti magyar nő vagy magyar család au-pairt,vagy más bentlakó házi alkalmazottat tart egy gazdagabb államban ami ott természetes. lehet,de itthon sokaknál kiverheti a biztosítékot ha hallja.
Ezért erről a kettőről csak szőrmentén/és szűkl körben/ szoktak beszélni a kintiek hazalátogatáskor.
Évekkel ezelőtt erről beszéltünk itt olyanokkal akik kint már ezeket megengedhették maguknak.

trabant 2018.11.29. 20:04:40

@Golf2:
"103 gyerekből csak egy beszél otthon németül...Grat.merkel."

A másík oldalról nézve:
hamarosan 102 fővel több fog németül beszélni, később a világra nyitottan élni és gondolkodni, majd munkát vállalni. Grat. Merkel.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.29. 20:09:47

index.hu/gazdasag/2018/11/29/azt_akarja_a_kormany_hogy_mindenki_dolgozzon_tobbet/

Ezek az agyhalottak komolyan gondolják ezt?
Olyan felmondási hullám jön majd, hogy ihaj, valszeg januárban.
Azt hiszik, hogy mindenki hülye, és dróton lehet rángatni az embereket?
Legalább lesz sok új poszt is majd...
:D

Arthamyr 2018.11.29. 20:21:15

@Golf2: Ez a Neukölln nem egész Berlin... A wikipedia szerint (en.wikipedia.org/wiki/Neuk%C3%B6lln#Demographics), ami persze nem feltétlenül a megkérdőjelezhetetlen hitelesség etalonja (viszont a Bild sem tudom, mennyire számít annak), 39% nem-német. Ebből nehezen jön ki, hogy 99% nem német lesz minden iskolában. Egyszerűen csak működik a szegregáció, és ez egy kevésbé német városrész. Mint ahogy elsőre írtam, át kell menni másik iskolába, német városrészbe (Berlin egészét tekintve 82% Európai, 71% német, de gondolom van "tisztább" város is, ha valaki árja gyerekek oktatásának akarja szentelni az életét).

Minden bizonnyal Magyarországon is lehet találni olyan első osztályt, amiben csak roma gyerek van, ettől még a magyar kisiskolások 100%-a nem lesz cigány.

trabant 2018.11.29. 20:24:04

@Arthamyr:
"fontos információ ahhoz, hogy meg tudják ítélni a kinti helyzetet,"

Nem tudják megítélni, mert a hallott összeget beszorozzák a forint árfolyamával, anélkül fogalmuk lenne a külföldi árakról. A lakbéreket sem, az egyéb árakat sem ismerik, emiatt csak hüledeznek, és máris milliomosnak tekintik a hazautazó családtagot vagy barátot. A kinti megélhetési kiadások háttérbe szorulnak, csak az irigység fokozódik.

Arthamyr 2018.11.29. 20:24:09

@geegee: Várd ki a végét, szerintem nem lesz semmi. :) A Fidesz nem szokott olyasmit csinálni, amit nem tud lenyomni a szavazók torkán, nem hinném, hogy most kezdenék el.

Arthamyr 2018.11.29. 20:25:00

@trabant: Azt is meg szokták kérdezni az értelmesebbek. Van, amikor csak azt, vagy azt kérdezik meg előbb...

trabant 2018.11.29. 20:57:21

@London2009:
"ebben a mocsok idoben sikerult kikelnem reggel az agybol."

Van, ami megkönnyíti a felkelést "mocsok" időben is: Az ablaknak háttal feküdni, akkor nem látszik az ágyból, milyen az idő. Vagy az éjszakára lehúzott redőny is segít.

Csodabogár 2018.11.29. 21:16:37

@Golf2: Biztos úgy van ahogy a Bild írja, ha számodra ez egy megbízható forrás. Amugy Berlin Neuköln egy városrész, ahol tényleg sok külföldi van. Ebben nem lehet kételkedni

Csodabogár 2018.11.29. 21:17:30

@trabant: Rám ma reggel rámsütött a nap. Balkonajtóval szemben van az ágy.

kék madár 2018.11.29. 21:36:12

@fhdgy: "Most van 13 kecském, ők már a kedvenceim, van egy macskám és valamilyen szinten egy kutyám is."
ez egy programozotol eleg furcsa meghatarozas :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.29. 22:08:29

@fhdgy: "Most van 13 kecském, ők már a kedvenceim, van egy macskám"

Idevágó angol nyelvlecke:

One Kate much come.
One hat one Kate catch came.

Megérti valaki?
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.29. 22:17:33

@BlackBrick: "de csak nem akartak tagitani, amig a sajat, pontos fizetesem meg nem mondtam"
Ne haragudj, de puhapöcs vagy, úgy elhajtottam volna a halálfa szárára, hogy ihaj.
Mi az, hogy addig nem tágit, ekkora pof@'tlanságot.Vagy mondok max egy háromszoros összeget, had egye a penész...

Herr Géza 2018.11.29. 23:09:47

@Golf2: Nem is csalódtam benned: Bild, mint hiteles forrás.... Vazze, a Riposztot is idézhetnéd akár, az sem sokkal nevetségesebb.
Más. Matekóra: “Off.Berlini iskolavezetőnő az elsős osztályairól: 103 gyerekből csak egy beszél otthon németül...Grat.merkel.”, kontra
“Bei 15 ist es Arabisch, bei zweien Türkisch, bei je einem Spanisch, Kroatisch und Thailändisch.”
15+2+3x1 az nálam 20. Nagyon nem 103.
De biztos a Bild megírta, oszt úgy is van.

Herr Géza 2018.11.29. 23:18:32

@Golf2: Olvasd el az eredeti cikket, kicsit más kép jön le belőle, mint amiből/ahogy a Bild főcímet csinál.

Herr Géza 2018.11.29. 23:29:50

@Golf2: És még csak annyit, hogy Neukölln lakosainak száma úgy pont a fele a Bild szerinti 330 ezernek.
Jaja, az illegális migráncsok biztos megduplázták a létszámot. Nyilván...

Arthamyr 2018.11.29. 23:33:37

@Herr Géza: Nem két Neukölln van? Az egyik (a 155k-s) része a másiknak (330k-s). A wikipedia cikk rendben van, nem? Csak nem trollkodták össze a migráncsellenes/-párti erők a saját érdekükben. :D

Herr Géza 2018.11.29. 23:45:17

@Arthamyr: De, tkp. igazad van, az igazi “Neukölln”, a “Kiez”, magyarul a kupirész, az durván 165 ezer lakost jelent. A kertvárosi/családi házas területekkel együtt (ahol ugye nem a migrik/ausländerek a jellemzők), megvan a 330 ezer lakos. Ez most olyan, mint ha a nyócker etnikája alapján mondanánk azt, hogy Budapest lakosságának java roma. :D

Arthamyr 2018.11.29. 23:46:43

@Herr Géza: Igen, hasonlóan gondoltam, mindenesetre jó, hogy egy "helyi" helyretette a dolgokat. :)

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2018.11.30. 00:15:40

@trabant: Bezony. De ez nem számít,mert látják a neten a német lidl/aldi, meg angol tesco árakat (vagy legalábbis ilyen-olyan oldalakon megjelenő 1-2 oldalt az akciós újságból) aztán nyomják, hogy lám-lám kint olcsóbb ám 10%-al a hajsampon, meg a borotvahab. Amikor meg megkérdezem, hogy "cserébe" hány olyan dolgot mondjak, ami többszöröse, és a fent említett dolgoknál kicsit többet kell belőle venni, akkor jön a maszatolás, meg a kapaszkodás, abba, hogy ők találtak 2-3 terméket,ami olcsóbb, akkor biztos más is így van.

Golf2 2018.11.30. 06:06:45

@Herr Géza: A Bild-nek okoskodjál ne nekem! Mi van németben is hazudnak az újságok? A cikk létezik én csak idéztem ne engem basztassál ezért kár 2 havonta idejönni kötözködni!A poszthoz nem kéne szólni?

Golf2 2018.11.30. 06:13:43

@Csodabogár: A Bild német forrás gondoltam ott nem lehet következmények nélkül hazudozni a franc fog nyomozni én csak idéztem a cikket majd a kinnt élő okostojások cáfolják de a Bildnél kéne reklamálni!

fhdgy 2018.11.30. 07:32:34

@geegee: Hogy mondják oroszul, hogy anyahajó?

Matty jeszli haraso! ( мать, если хорошо )

No, a Te példád hasonló.

One Kate much come. ( van két macskám )
One hat one Kate catch came. ( van hát két macskám )

Erre gondoltál?

Megvallom, segítség kellett hozzá, tudod kugli a barátod!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.30. 11:31:52

@fhdgy:
Haha, igen, igen.
:D
De a második az azt jelenti, hogy
Van hatvankét kecském.
:-)
Így lehet megtanítani született angolokat a magyar kiejtésre...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.30. 11:34:22

@fhdgy: Szintén jó még:

Tape at war you one a wash on.
.
Tépett varjú van a vason.
Van még egy csomó, guglival meg lehet találni...

Golf2 2018.11.30. 11:56:45

@fhdgy: Ki örökli majd egyszer a kecskéket?

Dikusz 2018.11.30. 12:11:39

@geegee: és az "all of us" kiejtése?
Angliában élő barátom mesélte:

Bátyja felesége, amikor látogatóban voltak a rokonoknál itthon, egy alkalommal, amikor a vendégségből indultak volna haza, azt találta mondani a férjének, hogy "all of us", ami ugyebár így álánature kiejtve magyarul egész mást jelent...
Meg is jegyezték az angolul nem tudó rokonok, hogy a hölgy milyen csúnyán beszél.:)))

Más: amikor a barátomat megkérdeztem, hogy a bátyja megtanította-e a feleségét (ő egyébként spanyol volt) magyarul, akkor azt mondta, hogy igen!
Mondjuk beszélni nem beszélte a magyar nyelvet, de azt akcentus nélkül el tudta énekelni, hogy: "Öregasszony a szilvásba, majd megszakadt a *ingásba"... Nem tudom, hogy ezt az örökbecsű magyar nótát ismered-e? Kultúránk elengedhetetlen dala.:)

Szintén a barátom ('56-ban ment ki többedmagával) mesélte:

Egyik ismerő édesanyja meglátogatta a fiát sok év után Angliában. A mama cókmókját a busz tetejére tették.
A néni amikor megkérdezte a fiát, hogy hol van a bőröndje, akkor a fia azt mondta -félig-meddig angolul-, hogy a "busnak a tetején"!
A mama kiejtés szerint értve rákérdezett: Jó, jó kisfiam, de miért a mi bőröndünkön?...

London2009 2018.11.30. 13:56:31

@tanato: erre nem is tudok mit mondani. Eleg szomoru ha ez igy van.

London2009 2018.11.30. 13:57:11

@Dikusz: helyesen kiejtve az "all of us" egyaltalan nem hasonlit magyarul arra, amire te gondolsz azzal a piszkos gondolataiddal! Ejnye bejnye!

London2009 2018.11.30. 13:57:47

@trabant: hidd el, ez mind igy van, ahogy te irod de megsem segit. : )

tanato 2018.11.30. 14:16:33

@London2009: Igen több évvel ezelőtt beszéltünk ezen témákról,illetve ezeknek magyarországi ismerősök általi véleményezéséről.

London2009 2018.11.30. 14:21:53

@tanato: nem tudom valakinek miert van egyaltalan velemenye arrol, hogy valakinek szuksege van au pairre. Magyarorszagon az au pairseg egy ismeretlen dolog, itt viszont termeszetes.
Ami pedig a tropusi nyaralasokat illeti...ilyenre irigykedni, az eszem megall. Ez csak a tropusi nyaralasra vonatkozik vagy arra is ha valaki sielni megy telen? Ha valaki a nyaralasok szamara irigykedik azt jobban meg tudnam erteni, de ezt nem igazan.

tanato 2018.11.30. 15:20:29

@London2009: Igen itt régebben egy Hollandiába került fiatalsszony aki tartott otthon au-pairt,írt erről,hogy milyen megjegyzéseket kapott itthon,azt írta a legenyhébb az volt:Hogy tudod elviselni hogy egy idegen lány lakjon nálad,?
Még régebben, úgy blog indulása utáni években néhány gazdag arab olajállamba kikerült magyar asszony posztolt ide, akik ottani szokás szerint ténylegesn alkalmaztak bentlakó házt.alkalmazottat azok meg még itt a blogon is kaptak bőven negatív kommentet.
Na ez még itt MO.-on vörös posztó.
A másik?Télen síelni vagy nyéron a Földközi tenger mellett nyaralni azért már szerencsére általános a legszegényebb rétegek kivételével,így az nem veri ki a biztosítékot,viszont a téli trópusi nyaralás az még tényleg a leggazdagabb réteg kiváltsága itthon,így ez nagyon kiveri a sárga irígység faktorát,erről is volt már itt szó évekkel ezelőtt.
Te mióta is írkálsz ide?Hány éve?

London2009 2018.11.30. 16:01:57

@tanato: fogalmam sincs. Regota nagyon. Biztos van vagy 5-6 eve.
Nekem sem kellene bentlakasos au pair, az biztos. Csak live out nanny. Az szerintem is borzalmas lehet, ha ott lakik a csaladnal. Kiveve persze ha oriasi a haz es van ket konyhaja, sok furdoje stb.
Ez a nyaralas dolog erdekes. Siman belekerul egy sieles annyiba, mint egy tropusi nyaralas, ugyhogy ezert is furcsallom.
Mi rengeteg utazunk, nyaralunk a ferjemmel. De soha nem kaptunk erte semmilyen megjegyzest. Azt szoktak mondani, hogy jajj hova mentek mar megint, meg, hogy vigyazzatok azert magatokra, de kb. ennyi. Nyaron kaptam egy olyan megjegyzest, de szerencsere nagyon kozeli csaladi barattol, hogy azert remeli, hogy megtakaritunk is a sok kaland mellett. Ezen jot mosolyogtam csupan.
A sok utazasert szerintem is lehet irigynek lenni, de azt ne felejtsuk el, hogy nem mindenki vagyik erre. Vannak akik nem szeretnek egyaltalan utazni, vagy inkabb tartjak a szamlan a penzt es nem szorjak el holmi utazgatasra. Ugyhogy ez nagyon, nagyon szubjektiv ezert is csodalkoztam, hogy ez a tema igy feljott. Az arab vilagban meg termeszetes a hazi cseled. Nekem a ferjem Dubaiban elt 6 eves koraig a szuleivel es egy cseledjuk volt (nem tudok ra jobb szot irni) Sri Lankarol. Az anyjanak nagyon furcsa volt, de utana rajott, hogy ott ez igy ment es nem Angliaban van es jott tett a holgynek is azzal, hogy befogadta. Amikor Sri Lankan voltunk meg szerettuk volna keresni, de sajnos nem sikerult.

Nagy Anita Sv 2018.11.30. 19:37:27

@dorian gray: még ha csak 10 %-al lenne olcsóbb..)

kifordított nagyanyó 2018.11.30. 20:34:35

Egyébként nálunk szokás az,hogy megkérdezik ki mennyit keres .
Mondjuk én nem kérdezem egyik bátyámtól sem.
Az meg hülye dolog,hogy irigykednek,mert a lehetőség sokaknak adott.

somlobodog 2018.11.30. 20:34:44

@Csodabogár: "Erre mindig az volt a válasz, hogy nem érdemes ezt számolgatni, mert teljesen mások az alapköltségek stb. Nemigen erősködtek ezen, de ha mégis, megmondtam, mennyit fizetünk havonta a betegbiztosításra, amin simán beájultak. "

:))) szó szerint ezt történt nálam is. én ugyanezt csináltam az óvodával. Megmondtam mennyi és több kérdés nem volt hogy mennyi a matek. Inkább kerülte a témát utána a többség.

tanato 2018.11.30. 21:23:08

@London2009: Igen ezen témákról inkább 2011-12-13-ban volt szó sokat,akkor még nem voltál itt.Most viszont már azon hölgyek nincsenek itt akik gazdag olajállamokban laktak,laknak és akkoriban sokat posztoltak meg kommenteltek ide,érintve az általad is írt cseléd témát.
De már úgy látom a hollandiai au-pairt alkalmazó hölgy sincs már itt kommentelőként aki anno írt erről.
Nyilván írigykedés és emiatti ellenséges érzelmek miatt,kaptak hideget meleget is /itt is/,mivel itthon azért ilyen bentlakásos alkalmazotti viszony nemigen létezik.
Hasonló okok miatt lehetett a téli trópusi utakat maguknak biztosítani tudókkal szemben is.Mert azért sajnos pl. egy négytagú család egy téli trópusi kéthetes nyaralást nem képes biztosítani csak a nagyon felső rétegben.

Herr Géza 2018.11.30. 23:45:01

@Golf2: Nyuszifül, talán nem kéne arcoskodnod akkor, amikor odáig jutsz el, hogy egy Bild cikk neked a “nagy igazság”. Otthon is a Riposzt/Blikk meg a Bors az információforrás? Mert akkor értelek. Mellesleg itt a cikk linkje, én vettem a fáradtságot és elolvastam.

www.bild.de/regional/berlin/berlin-aktuell/berliner-rektorin-klagt-nur-1-von-103-kindern-spricht-zu-hause-deutsch-58543002.bild.html

Ajánlom figyelmedbe a cikk közepe táján szereplő képet.... Valahogy nem találok rajta arab dumát. :)))
Arról nem is szólnék, hogy az ominózus kommentedre (nem sok köze volt annak se a poszthoz, de az ország legalább stimmelt...).olyan “igazolást” hoztál németül, aminek köze nem volt az általad ideböfögött hülyeségre.
Igen, “németben” is gyakori, hogy faszságokat ír a sajtó, pláne a bulvár. De aki ezt egészséges kritika nélkül beveszi, “mert megírta az újság/bemondták a TV-ben/fennt volt a Facebookon”, na az már probléma....

Golf2 2018.12.01. 06:06:03

@Herr Géza: ideböfögött hülyeség...Az újságnál reklamáljon uraságod! Ha a fele igaz már akkor is szarban van Merkelland.Témát lezártam.

Arthamyr 2018.12.01. 08:48:27

@Golf2: Nem baj, attól, hogy lezártad, még @Herr Géza: korrigálhatja a tévedéseket, szerencsére megvan az a jó szokása, ha valaki (főleg német vonatkozású) nagy hülyeséget ír, azt kijavítja, ha épp erre jár. :)
Bár nem tudom, hogy az ilyen "Ha a fele igaz már akkor is szarban van Merkelland." szintű kijelentésekkel megéri-e egyáltalán foglalkozni.

Golf2 2018.12.01. 14:36:22

@Arthamyr: Már akkor javítgatott amikor még csak bemásoltam 1 valós cikket.

Herr Géza 2018.12.03. 11:41:22

@Golf2: Így van. Mert a gondolkozás, és Németország ismeretének teljes hiányát véltem felfedezni. Nem először.
Egy “Grundschule für Ausländer” iskolában persze nem nagy csoda, ha 103 diákból egynél beszélnek otthon németül üzemszerűen (bár ezt az arányt is kétlem...), de nem ez a jellemző az ország sokezer iskolájára. A kölköt mi pl. semmi extra suliba nem írattuk, két különböző általánosba és két gimibe járt, az eddigi 4 osztályából kettőben ő volt az egyetlen “migránsgyerek”. Volt még rajta kívül itt-ott külföldi származású osztálytárs, ők jellemzően itt születtek már, de sokuknak már a szülei is.

London2009 2018.12.03. 11:50:35

@tanato: Ehhez azert annyit hozzatennek, hogy itt sem a minimalberbol elok jarnak tropusi nyaralasokra. Konnyebben elerheto es nem csak a nagyon gazdagok kivaltsaga, de azert itt is a jomoduak engedhetik meg csak maguknak, foleg ha egy egesz csaladrol van szo.

tanato 2018.12.03. 12:34:41

@London2009: Na igen vannak szegényebb rétegek mindenütt meg gazdagabbak csak arányaiban más mint egy szegényebb=pl. kelete-európai=államban.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása