oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. november 27. 06:30,  Okok, amik miatt nem akarunk otthon élni 418 komment

2018. november 27. 06:30 Határátkelő

Okok, amik miatt nem akarunk otthon élni

Mátéék történetében szerintem sokan magukra ismerhetnek. Kis pénzgyűjtés céljából költöztek ki Angliába, aztán hazatértek, ahol hamar világossá vált, hogy az élet meglehetősen bonyolult tud lenni… így aztán megint elmentek. Hogy miért, az kiderül az alábbiakból.

Három legnagyobb sikerem határátkelőként - és három dolog, amit másként csinálnék. Beszéljük meg ki mit tart a legnagyobb sikereinek a külföldi életben és mi az, amit mai fejjel már másként csinálna! Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

szakacs_chef_foto_pixabay_com_stocksnap.jpg

„Pár éve úgy gondoltuk feleségemmel, hogy bár nem szeretnénk kimenni dolgozni a UK-be, de spórolás céljából mégis csak jó lehetőségnek tűnt. Pont kapóra is jött, hogy kaptam egy ajánlatot egy hotellánctól. Livein-es hely volt, távol mindentől. 

Jól is alakultak a dolgok meg nem is. Négy hónap elteltével végük hazajöttünk, hogy otthonról keressünk újabb helyet magunknak. Alig 1 hónap keresgélés után találtunk is egy megfelelőt. Kis 4 csillagos hotel Dél-Angliában. 

Párom front of house, én head chef pozícióban helyezkedtünk el. Itt 2 évet dolgoztunk, mert volt egy összeghatár, amit szerettünk volna összeszedni, aztán hazamenni. Amikor meglett (még jóval több is) kicsit utazgattunk aztán hazamentünk. 

Újra otthon, a semmi közepén 

Kevesebb mint 1,5 évet töltöttünk otthon. Majdnem az első hónaptól diszkomfort érzésünk volt az otthoni helyzetek miatt, de mivel távol mindentől volt egy szép nagy földünk, ahova építkeztünk, úgy gondoltuk, nem fog minket zavarni az otthoni, már-már balkáni hangulat. Így is történt. Kiköltöztünk a semmi közepére és napi 2-3 órát ingázva jártunk be Budapestre dolgozni. 

Nem volt megfelelő kapacitású a villanyóra a házhoz, elkezdtem intézni a mindenkinek járó 32A villanyórát. Majdnem fél évig járkáltam be a szolgáltatóhoz, mert mindig volt valami bajuk, ami miatt nem adták meg a bővítési engedélyt. 

Télen alig volt 15°C a lakásban, de nem csináltunk belőle gondot, felöltöztünk.  Élveztük a nyugalmat, csendet. Aztán februárban végre megkaptuk az engedélyeket. 

Édesapám cége csinálta a szabványosító átszerelést. Volt egy technikus a csapatában, akinek országos engedélye van villanyórákhoz hozzányúlni, átszerelni... na igen. 

Kezdődik a csuklóztatás 

Január 1-től átkerült a szolgáltatónk az NKSz-hez. Aminek a területén nem volt érvényes az (országos) jogosítványa. Kijött a szolgáltató technikusa ellenőrizni az átkötést, majd egyszerűen levágtak a rendszerről minket. 

Azon a héten jöttek a kemény fagyok megint. Én kint laktam a házban, onnan jártam be dolgozni továbbra is, feleségem pár napra elköltözött, hogy ne kelljen az áram és fűtés nélküli házban lennie. 

Rákötöttünk egy benzines generátort az elektromos rendszerre, hogy ott tudjunk lakni + intézhessük helyszínről a közel 300.000 Ft-os szabványosítást, amire 30 napot kaptunk, ellenkező esetben eljárás indult volna ellenünk fogalmam sincs, milyen címen. 

Eközben áramlopással vádoltak meg... A szolgáltató egy pillanatra sem gondolkodott el azon, hogy a megváltozott feltételekről értesítsen minket. Azt is érdekesnek tartom, hogy ha nem tudtam volna 30 nap alatt végrehajtani a procedúrát, akkor akár 1 évig nem kapom meg a szabványosításra az engedélyt, ergo nincs áramom egy olyan helyen, ahol semmilyen más közmű nem elérhető. 

Lement ez a ramazuri is. Közben kiderült az elektronikus adóbevallásomból, hogy a munkáltató még minimálbérre sem jelentett be. Kérdőre vontam és csak annyit válaszolt, hogy vendéglátóban senkit sem jelentett be eddig 4 óránál többre. 

Bíztunk a változásban 

Jöttek a választások. Bíztunk benne, hogy történni fog valami változás. Hogy talán egy felelős kormányt sikerül megválasztani. Közben napi szinten hallgattuk a főnökségtől, hogy aki nem Viktoriánus az hazaáruló, tolvaj, migránssimogató libsi, komcsi meg ilyenek. 

Sajna tudjuk, kik nyertek. Orbán a választás estéjén ebben az étteremben ünnepelt. Én mint konyhafőnök, közöltem, nem vagyok hajlandó dolgozni. Nem dolgoztak meg a felszolgált ételért, én max. narancsos buktát vagyok hajlandó sütni. 

Másnap be is adtuk a felmondásunk. Akkor persze már ment az alkudozás, olyan összegeket ajánlottak a maradásért, ami, ha nem lennének elveim, bőven megérte volna. 

Megmondtam a főnökeimnek, akik között volt Fidesz-érdekeltségbe tartozó vállalkozó és egy képviselő is, hogy nem tudok olyan helyen dolgozni, ahol egy kisebb besúgó rendszer működik, arra kell figyelnem, hogy kinek mit mondok, mert eláshatom magam egy mondattal, ahol egyik napról a másikra megszűnhet a munkahelyem, ha bedől ez a kártyavár, amit összeloptak. 

Vissza Angliába 

Ezért inkább visszajöttünk Angliába. Nem tud a pénz motiválni. Persze kell, de nem a jövő hónapig tervezem az életem. Otthon meg nemigen van perspektíva. Akartam vállalkozni is, de minden barátom, aki belevágott, nem mondanám, hogy panaszkodik, de megszakadnak. És az amortizációra nem nagyon van pénzük. 

Magukat jelentik ki a cégükből 4 órás bejelentésre, ha pénz kell, mert az alkalmazottakkal nem akarnak kicseszni. 

Otthon az emberek bizalmatlanok és rosszindulatúak egymással. Itt minket visszavártak (ugyanabba a kis hotelbe jöttünk vissza). Akklimatizálódunk, beilleszkedünk a helyi közösségbe. 

Elegünk lett abból, hogy folyamatosan arra kell figyelni, nehogy átverjenek. És ezt nem civil, hanem a hivatali szinten értem. 

Itt első munkanapon már megvolt a szerződésünk. Nincs zsákbamacska. A főnök nem kizsigereli az alkalmazottakat. Dolgozik Ő is a cégében, nincs slepp, akiket eltartunk. 

Tisztában van vele, hogy egy frissen indított vállalkozás nem fog 2-3 hónap után profitot termelni. Ütemterv van, és ennek fényében alakítjuk a profilt. Sok negatív dolgot tudnék még írni, de nekünk ezek voltak azok az okok, amik miatt inkább nem akarunk otthon élni.”

"Néha már szégyellem az ausztriai havi fizetéseimet, és azt várom, mikor kérik vissza legalább a felét, bérszámfejtési hibára hivatkozva."

(Fotó: pixabay.com/StockSnap)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6514394302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2018.11.28. 10:33:45

@Arthamyr: Rajta van a számlán, ez igaz, de a fogyasztó nem tudja ellenőrizni. Ha elhiszi, hogy annyi az annyi, akkor elhiszi, ha nem, akkor max a feje tetejére állhat.

Mert ne felejtsd el, mérni tudni kell. Mennyi legyen? Jó, akkor annyi lesz!

Mondok egy példát. Vízműre vonatkozik, 1985 körüli, így már nem bántok vele senkit.

Akkor a vízművek igazgatóinak éves prémiuma attól is függött, hogy hány százalék a hálózati veszteség. Ez a megtermelt víz és az értékesített víz különbségének százalékos értéke.

Ha magas volt százalékban a veszteség, ugrott az igazgató prémiuma.

Úgy lehetett machinálni, hogy csökkentették a bevallott megtermelt víz mennyiségét. Az értékesített vízét nem lehetett növelni, mert hol akkor hol a ráeső árbevétel?

De a megtermelt víz mennyiségét sem lehetett papíron eszetlenül csökkenteni, mert akkor növekedett az egy köbméterre eső energia felhasználás és akkor ugrott a főmérnök és az energetikus prémiuma. A bevallott energiát nem lehetett csökkenteni, mert ugye arról számla volt.

A bejelentett megtermelt víz viszont "mérés" függő volt, azt csak a vízmű tudta ellenőrizni, a többi bemondás kérdése volt.

Hidd el, mindig jól kimatekozták! Mindig olyan érték jött ki, hogy az igazgatónak is, a főmérnöknek is, a lehető legjobb, leghihetőbb legyen.

Igen, az akkor volt! Szerinted a hozzáállás, a morál változott?

Arthamyr 2018.11.28. 10:36:22

@FlybyWire: Egyik pont sem játszik, a másodiknak csak része: a lényeg a kb. ötszörös (innen induló) árkülönbség.
Ha ugyanitt laknék, de házban, minimum hárommillióba fájt volna, így meg félmillióval le lehetett tudni. De ha egy felhőkarcoló helyett szeretnél házakat, akkor még durvább árkülönbség jön ki, akár a százszoros különbség sem elképzelhetetlen. Azt leönigazolásozni, hogy valakinek nincsen 5-50 milliója (euro), legalábbis furcsa.

És nem kell utálni, én szeretek lakásban is lakni, a tetőkertes lakásunk valószínűleg jobb, tágasabb, mint a többség "háza", lehet, hogy a tetőkert is nagyobb (nyilván egy 3 hektáros tanyához nem érhet fel).
Egyébként elsősorban azért (is) költözünk házba jövőre, mert olcsóbb, szóval a 2. pont is érdekes. :)

Sean MacTíre 2018.11.28. 10:36:46

@Ma Baker: a lengyel csajok is eleg jol birnak kinezni...

totopad 2018.11.28. 10:47:48

@Sean MacTíre: ezt lengyel feleség mellett, meg tudom erősíteni :)

orient 2018.11.28. 11:08:56

Mondjuk azert az megvan, ha hazakoltozes akkor csak Budapest vagy 1-2 nagyvaros (Pecs-Gyor-Szeged) es csak multinal dolgozni. Eleve rossz volt az otlet, de ertheto a story.

orient 2018.11.28. 11:09:07

@totopad: @Ma Baker: kinek a pap, kinek a papne. Ismerek en is lengyelt pesten akinek sokkal jobban tetszik itt. Sot ismerek sok norvegot es svedet is aki pesten jobban szeret elni mint sajat hazajaban. (idojaras, szorakozasi kikapcsolodasi lehetosegek...stb.), de nyilvan sok hazankfia aki meg Svedorszagba megy/ment el nem tudna elkepzelni az eletet ujra itthon. Izlesek es pofonok, meg ugye kinek mi a fontos szempont az eleteben (penz, csalad, szorakozas, idojaras...). Kar hasonlitgatni szerintem.

morph on dear 2018.11.28. 11:18:51

"Sajna tudjuk, kik nyertek. Orbán a választás estéjén ebben az étteremben ünnepelt. Én mint konyhafőnök, közöltem, nem vagyok hajlandó dolgozni. Nem dolgoztak meg a felszolgált ételért, én max. narancsos buktát vagyok hajlandó sütni. "

Egyrészt örülök, hogy -talán a kimoderált kommentem hatására - sikerült kijavítani az estéjén-estélyén topkek hibát, másrészt annyit még le lehet írni hogy ez a kis szösszenet úgy önmagában priceless, vagy azt se szabad ha megemlítem benne Norbit meg az olajfúrótornyot? :DD

megvagyhadnagy 2018.11.28. 11:19:11

@fhdgy:
"Nekem az a véleményem, hogyha én valamiért fizetek, akkor azon a jogcímen ne szórakozzon senki az én időmmel!"
Jujjj....ez elég gyenge érv arra, hogy azt akarod megmagyarázni, hogy meglop téged a gázszolgáltató.
Talán itt egyértelműen le van írva.
www.mindentafoldgazrol.hu/futoertek/mit-jelent-a-futoertek/a-magyarorszagon-forgalmazott-gaz-futoerteke
Ja, hogy nem tudod ellenőrizni? A boltban sem tudod, hogy a mérleg pontos-e. Meg a banzinkúton sem, hogy az 1 liter, az 1 liter-e. Ilyen "úgy érzem, meg úgy gondolom" bemondásos alapon sehol nem reklamálhatsz. Ezért vannak erre tanúsító szervezetek, akik megteszik helyetted. Ja, hogy azokat is manipulálja a patás Orbán? Kör bezárult...

morph on dear 2018.11.28. 11:19:17

@Bredpitt Monika: "stadion meg azert epul, mert ott lehet igazan lopni"

Már mitől lehetne ott egy nagyon picit is jobban lopni, mint bármelyik másik építkezésen? Ez egy teljességgel buta érv. Azt hiszed bérlakáson, naperőművön, satöbbin nem lehetne lopni?

Arthamyr 2018.11.28. 11:24:43

@FlybyWire: Igen, félreérted. Bár ha az emberek többségének és neked is alap az 5 milliós ingatlan, én nem értem. Azt, hogy mit basztam el, hogy nekem nem.

Arthamyr 2018.11.28. 11:25:51

@orient: Ennél azért jobb opció a távmunka külföldre.

Arthamyr 2018.11.28. 11:26:58

@fhdgy: A fogyasztást sem tudod ellenőrizni, csak akkor, ha megbízol a mérődben, amihez nem nyúlhatsz hozzá, csak látod rajta a számokat.

Arthamyr 2018.11.28. 11:30:45

@morph on dear: Azért, mert kevés ilyen beruházás van, nincs nagyon mihez hasonlítani. Ráadásul nem igazán fogják nagy intenzitással használni, így kisebb eséllyel derülnek ki problémák is.

Shanarey 2018.11.28. 11:37:05

Nofene de szép, csodás napra ébredtem, Budán süt a nap itt pedig a FideSS trollok tartottak gyülekezőt.

Nos nincs korrupció? 5 napig vagyok itt, nemsokára megyek a reptérre, de furcsamód, egész más a friss tapasztalatom.
2010 előtt is voltak nem, avagy 4 órára bejelentett személyek???
S ez a jó magyarázat arra, hogy azóta is ez megy?

Van egy bátyám, aki felszolgáló, s 4 órára van bejelentve. Nos kedves FideSS trollok, mit tegyen, hogy ez jó irányba változzon, s az állását se veszítse el. Lévén 50 feletti ember, az állás keresés, nem egyszerű neki.

Elektromos kapacitás bővítés. Látom sokan nem értik miről is van szó, nos akkor segítek. Ha valakinek plusz áram kapacitás kell, először is bemegy az illetékes áramszolgáltatóhoz, az igény miatt, ott kap egy tájékoztatót, arról hogy kellene ezt kiépíteni, továbbá az újabb szabályoknak megfelelően, netán a mérőt is át kell helyezni, mert a jogszabályok szerint hozzáférhetőnek kell lennie, ha az áramszolgáltató emberei akarnak ott matatni, avagy nem fizetés esetén, leszerelnék. Az áramigény bővítés, nem ingyen van, ha a mérőt át kell helyezni, az sem olcsó. Ahány szolgáltató, annyiféle szabályuk van, s nagy ívben szarnak rá hogy ez jó avagy nem az ügyfélnek.

morph on dear 2018.11.28. 11:39:03

@gabors: Bár nálunk nem gyújtanak fel zsinagógát,

www.vox.com/world/2017/1/13/14268994/synagogue-wuppertal-anti-semitism-anti-zionism-anti-israel

meg nálunk nem vernek meg zsidó gyerekeket,

www.bbc.com/news/world-europe-42880565

sőt még csak nem is köpdösik meg úgy mint egy fejlett nyugat-európai városban,

www.nytimes.com/2018/07/27/world/europe/france-new-anti-semitism.html

de én simán elhiszem hogy tombol az antiszemitizmus, hiszen a CNN megmondta. Bár mondjuk azt is megmondta, hogy Trump fog veszíteni, szal nemtom.

megvagyhadnagy 2018.11.28. 11:39:19

@fhdgy: Ja. Trükköznek. Trükköznek a boltban a mérleggel, trükköznek a benzinkúton, trükköznek a kifőzdében, trükköznek mindenhol. Úgy élni, hogy állandóan azon járjon az eszed, hogy ki, hol, hogyan trükközik ki veled, na ez elég szar, és idegesítő lehet. Biztos neked sem esne jól, ha azt mondanám, hogy te is biztos trükközöl. De szerencsére nem te döntöd el, hogy ki trükközik, vannak erre független tanusító szervezetek, akik megteszik helyetted. Bár gondolom szerinted azok is trükköznek...

orient 2018.11.28. 11:39:25

@Arthamyr: aki megteheti annak igen. SOkaknak nincs olyan tudasuk vagy kepesitesuk amivel tavmunkazhatnanak. De ha megy akkor mindenkepp.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.11.28. 11:39:32

ha legközelebb hazajössz...annyi tanácsot adnék..
vidéken, mi suttyók, fával fűtünk nem árammal:)

orient 2018.11.28. 11:39:40

@FlybyWire: "A földön nincs olyan racionális érv, ami miatt jobb lenne a társasház, mint a saját kertes. Egyedül a munkába való bejárás ideje"

1. Mondjuk, ha irodaban vagyok 20 perc alatt az nehezen oldhato meg fotrol.
2. Minden mas kozel van: korhaz, szolgaltatasok, jobb boltok, minosegi aruk, szorakozasi lehetosegek (mozi, szinhaz, ettermek...) es mindez ugy hogy meg kocsi sem kell. Soha nem cserelnem ezt el egy hazra meg kertre ahol este tucsokciripeles van es halalra unom magam. De valakinek meg ez kell es a csendet meg beket szereti. Kinek mi ugye, meg jo hogy nem vagyunk egyformak!

morph on dear 2018.11.28. 11:43:29

@Arthamyr: Aham. Mondjuk ennyi erővel bármelyik ritkább beruházásra is igaz ez, szóval bár értem én a logikádat, ezt nem tartom túl erős érvnek. De oké, megjegyeztem.

Arthamyr 2018.11.28. 12:17:00

@morph on dear: Na, lehet, hogy a blogmotor megette a válaszomat.

Igen, valóban, bármelyik ritkább beruházásra igaz (pl. vasút, reptér, kórház), csak míg van amelyik fontos, és aktívan használni fogják, a stadion nem. Meg a stadion nem közpénz jellegű közpénzből megy zömmel (pl. be nem fizetett adóból), és fenntartva is abból lesz.

megvagyhadnagy 2018.11.28. 12:30:14

@orient: Kettő dolgot mondok. Kor és gyerek(ek). Amint ezek száma nőni fog, egyre kevésbé lesznek fonosak azok az előnyök(?), amiket most felsoroltál. Ezzel együtt egyre inkább fontosabb lesz a családoddal eltöltött MINŐSÉGI szabadidő.

morph on dear 2018.11.28. 12:30:33

@Shanarey: "2010 előtt is voltak nem, avagy 4 órára bejelentett személyek???
S ez a jó magyarázat arra, hogy azóta is ez megy? "

Nem, ez arra jó magyarázat, hogy miért is irreleváns ez az érv. A választás ugyanis nem úgy megy, hogy indul Orbán, meg indul a Tökéletes Kormány, és van sajnos sok hülye aki Orbánra szavaz a Tökéletes Kormánnyal szemben.

Hanem nálunk a választás úgy néz ki, hogy indul Orbán, meg Gyurcsány, meg Vona, meg Karácsony Gergely (passz most biztos nem ő, de az MSZP elnökváltásait lehetetlen követni), satöbbi. Ezek közül lehet választani.

És a pincérek az összes alatt 4 órázni fognak. Tehát azt mondani, hogy Orbán miatt van a 4 órázás, az hamis érv. A Tökéletes Kormány nem indul, ezért hozzá mérni bármit is nincs értelme. Egymáshoz lehet mérni az indulókat, nem egy kitalált elméleti legjobb megoldáshoz.

munkanélküli informatikus 2018.11.28. 12:31:35

Ha ennyire nem ismered Magyarországot, akkor ne csodálkozz. A villanyóra átalakítást nem a te haveroddal kellett volna csináltatni, hanem az áramszolgáltató egyik haverjával. És fél év ideggörcs helyett minden problémád megoldódik egy hét alatt.

easy mango 2018.11.28. 12:31:35

@morph on dear: azért jobb biznisz, mert egy stadionberuházás lényegesen nagyobb összeg, mint egy társasház/kultúrház/kilátó projekt. Ebből adódóan nagyobb “haszonra” is lehet szert tenni.
Továbbá a foci kiemelt látványsport, ami mentén becsatornázhatóak a tao pénzek. Szóval az állami-, kormányközeli-, seggnyaló cég az adóját letudja oda, majd meglehetősen ellenőrizhetetlen módon azt a klub, szövetség, stb. elkölti.
Business as usual....megéri. Csak nem neked, meg nekem.

Nerevaryne 2018.11.28. 12:31:35

Szóval kiköltöztél az Isten háta mögé, aktívan politizáltál a munkahelyeden, megtagadtad a számodra személyes okokból ellenszenves vendégek kiszolgálását, nekem úgy tűnik, Angliában is csak azért szeretnek mert kintről is hazafelé politizálsz az meg ott senkit se zavar.

Alick 2018.11.28. 12:31:35

@orient: A saját kertes (nyaraló) sokkal zajosabb környezet a fúró-faragó, füvet nyíró, zenét bömböltető szomszédok miatt, mint a XII. kerületi 5. emeleti, jól hangszigetelt társasházi lakásunk.
Ráadásul a Bp-i lakásba minden nap kihozzák az ebédet, közel van minden szolgáltatás - a nyaraló kiesik ebből a körből.
A napi 2-3 órás ingázás pedig - ha lehetne városi lakás is - kifejezetten önszopatás, a természetközeli lakhatás pozitív oldalát teljesen begyalulja a napi benzingőzös fémkapszulában való kuporgás.

Alick 2018.11.28. 12:31:35

A fidesz-hatalom miatti nyavajgásra: egyrészt teljesen megértem, ugyanakkor csaknem 30 éve előre látható volt, úgyhogy nincs mit csodálkozni. A választási rendszer egybites alattvalókra van optimalizálva, csak idő kérdése volt hogy ezt valaki maximális hatásfokkal/gátlástalansággal kihasználva.
Mint a Harcosok klubjában: ha a hobbipofozkodók közül valakinek eszébe jut kigyúrni magát, illetve harcművészetet tanulni magas szinten, utána szarrá ver mindenkit.

2018.11.28. 12:33:19

@FlybyWire:

"A földön nincs olyan racionális érv, ami miatt jobb lenne a társasház, mint a saját kertes. "

A házzal baszakodni kell, meg egy csomó gané szemetet venni hozzá. Fűnyírót, sövénynyírót, gereblyét, slagot, kalapácsot, ki tudja még, mit. Kazánt, hőcserélőt, napelemet, garázsbeállót, minden lóf.szt.

Ha viszont egy lakással nem akar baszakodni az ember, nem baszakodik vele. Szerintem _ez_ egy óriási plusz.

Ezzel együtt én is szívesebben laknék házban, mint panelban.

Minden ballib bérretteg 2018.11.28. 12:33:48

@Shanarey:

Nos kedves ballib trollok, nem az volt az állítás, hogy ma nincs fekete munka.
Hanem az, hogy jóval kevesebb, mint az elkúrók alatt volt.
Számtalan ismerősöm, aki nem volt bejelentve 2010 elött a vendéglátásba, építőiparba, ma már minimálbér felett vannak.
Rengeteget fehéredett a gazdaság 2010 óta.
És ez nem azt jelenti, hogy nincs hova fehéredni ezután, hanem azt, hogy a ballib elkúrók által kitalált "FIZESSENEK A GAZDAGOK" jegyében beszedett 140 ezer bruttó feletti 40% SZJA 2010 elött, a fehéredést nem segítette, cserébe a fekete gazdaságot miazhogy nagyonis.

Arthamyr 2018.11.28. 13:10:15

@megvagyhadnagy: Aztán ha még tovább növekszik a kor, akkor megint lehet, hogy a városi lakás lesz a jó. Nagypapámnak sem jutott volna eszébe sem családi házban lakni 70+ évesen, egyedül. Mindkettőnek van előnye, hátránya. A ház több erőforrás (idő és/vagy pénz), de jobb életminőséggel járhat a benne töltött idő (nyilván ha nagypapám tudott volna személyzetet fenntartani, és megvásárolni egy jó helyen lévő házat, az jobb lett volna, mint a lakás). Ugyanazon helyen mindig a ház jobb, ha a vele járó az extra munkát le tudod delegálni, de ez azért kevesek kiváltsága, jellemzően a félreeső ház/központi lakás a két reális opció.

Arthamyr 2018.11.28. 13:27:13

@morph on dear: Nem mintha nagy jobbikos lennék, de pl. Vona és csapata még nem bizonyított (kormányon), míg pl. Gyurcsány és Orbán már igen. Láthattuk az eredményét, persze lehet feltételezni dolgokat másokról is.

Megfelelő lehetne Orbán sleppje is, ha nem az lenne a kérdés, hogy mennyire lesz meg kétharmad, hanem az, hogy kivel kell koalícióra lépni vagy még jobb: esetenként együttműködni. Teljesen mindegy, ki irányít, ha a szavazni eljáruló választók kevesebb mint fele által felhatalmazva, de kontroll nélkül, kompromisszumokra sosem kényszerülve teszi, az mindenképp szuboptimális.

A jelenlegi garnitúra egyébként annyira rossz, hogy pusztán azzal rengeteget javulhatna, ha egy csomó dolgot nem csinálna, és helyette semmit sem kellene csinálnia (pl. stadionépítés, non-stop kampányolás, mutyizás).

Nagyorrú Barbi 2018.11.28. 13:49:25

Az építkezési hercehurca kormányfüggetlen. Ha a Kádár-érában építkeztél volna, infarktust kaptál volna. A cégeket kéne 3,14csán rúgni, melyek packáznak az ügyfelekkel. Ez a szösszenet megint csak Orbán fikázásra volt jó. Maradj ott, ahol vagy.

megvagyhadnagy 2018.11.28. 13:49:39

@Alick:
"A választási rendszer egybites alattvalókra van optimalizálva,"
Kedvenc érvetek ez, de nem igaz. A Fidesz súlyos évek óta, minden társadalmi csoportban népszerűbb minden más pártnál. Azért buktok folyamatosan, mert lenézitek, általánosítjátok azokat, akik nem értenek veletek egyet. Magasabbrendűnek képzelitek magatokat. Ott a lehetőség a másik oldalnak is: megnyerni a sok buta, egybites választót. Nem lehet nehéz, hisz ők csak buta, egybites választók. Vagy mégsem?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.11.28. 13:50:07

@Arthamyr:

Életem? Jövőm? Mit teszek fel mire? Most jövök ki egy majd évtizedes alkoholizmusból, szerinted majd megijedek attól ha nem lehetek informatikus, vagy ha túl kevés lesz a fizetés, mikor nem olyan régen még az életem volt felrakva a pirosra?
Én csak nevetgélek ezeken a "problémákon". A probléma ott kezdődik mikor elaludni se tudsz egy üveg tömény nélkül. Én innen jövök. A padlóról.
Beiratkoztam, mert ez volt a gyerekkori álmom. Ha sikerül, sikerül, ha nem nem. A szűk keresztmetszet a témában a lustaságom, meg finoman szólva sincs magas IQm. Meglátjuk.
De nem fogok kétségbe esni akkor sem ha nem jön össze. Majd összejön más. Soha nem voltam még ennyire optimista mint most.

Nagy Anita Sv 2018.11.28. 13:50:11

@Arthamyr: ez a helyes nekik, halat adok a Joistennek hogy mar Németországban vagyok...

szekertabor · provo.blog.hu 2018.11.28. 13:50:32

Imádom, amikor valaki külföldről (nyugati jóléti államból, nem Albániából) visszajön, és csodálkozik, hogy itthon még mindig nem olyan jó, mint odakint. Aztán megint kimegy, mert azt most lehet, nem úgy, mint 10 éve, és azt hiszi, hogy ő politikai menekült.
Mondok én valamit, siránkozó felebarátaim! Lehet, hogy az EON vagy akár az ELMŰ pont olyan genya, mint 10 éve. De pl. az okmányirodákban (pardon, kormányablakoknál) az ügyintézési idő töredéke a réginek. Még akkor is, ha egy ügyben négyszer kell visszamenni (régen is négyszer kellett, csak akkor ez négy nap szabadságot igényelt). Ez pedig jobb hellyé tette Magyarországot. És bizony sokan jönnek haza, és még többen tervezik. Lehet, hogy ez egyeseknek fáj, de így van. És ezt nem a siránkozóknak köszönhetjük, meg nem a kivándorlóknak, hanem azoknak, akik itthon dolgoznak. Biza.

HelloKitty 2018.11.28. 13:50:41

Nem látom ennyire siralmasan az életet ma Magyarországon. Megfelelő hozzáállás kérdése: ha mindent okosban akarunk megoldani, akkor persze vannak "nehézségek".
Ameddig mi magunk nem változunk, addig ne várjunk semmit másoktól.

Arthamyr 2018.11.28. 14:00:30

@Horthy Miklós cselédje: Hajrá, ha nincsenek illúzióid, nem lesznek gondjaid sem. Csak annyit akartam mondani, hogy ne számíts túl sokra, az, hogy mondjuk informatikus diplomát szerzel, csak az első lépés, még akkor is, ha sokaknak ez egy nagy és nehéz lépés.

Nyilván annál mindenképp produktívabb lesz, hogy otthon héderelsz és bebaszol minden nap (a két dolog egyébként nem zárja ki egymást, de legalább "IT-s fizetésből" futhatja minőségi piára is :D).

orient 2018.11.28. 14:31:47

@Arthamyr: mondjuk amiket te irsz azok okok. Amelyik kommeentre meg valaszoltam, az meg kb. annyit mondott, hogy mindenki egy csoro panelproli aki varosban lakik. En csak megmutattam a masik oldalt is. Innentol kezdve mindenki eldontheti mi tetszik neki.

Semmi koze a temahoz, de en varosban nottem fel es tuleltem. Minosegi idotoltes nem a haz vagy lakohaz fuggvenye. Ha apuci 3 orat ingazik naponta egy melohelyre az elegge drasztikusan lecsokkenti a "minosegi" idotoltest a gyerekekkel. Ha meg varosban laksz es szabadba vagysz akkor kimehetsz a hetvegen a vilag vegere kirandulni is a csaladdal ha akarsz. Nagyon lem latom az osszefuggest a ketto kozoett, de biztos en vagyok egyugyu.

London2009 2018.11.28. 14:36:41

@Horthy Miklós cselédje: kivanom, hogy kitartson az optimizmusod. Azert remelem, hogy jarsz szakemberhez/csoportba is. Egy tiz eves alkoholizmusbol nem lehet csak ugy hipp-hopp kijonni es jozannak is maradni. Sok szerencset az uj eletedhez.

orient 2018.11.28. 14:37:30

@megvagyhadnagy: bocsika előző válaszom neked ment: @orient:

@Arthamyr: Bocsika. Előző válasz teljesen félrement, nem neked szántam.

megvagyhadnagy 2018.11.28. 14:53:23

@orient:
"Ha apuci 3 orat ingazik naponta egy melohelyre az elegge drasztikusan lecsokkenti a "minosegi" idotoltest a gyerekekkel."
Az a baj, hogy nem tudsz elvonatkoztatni Budapesttől, vagy más igazán nagy (külföldi) várostól. Ezeken kívül is léteznek városok, ahol (képzeld) van kocsma/színház/mozi/sport/pláza/OBI. (Tetszőleges aláhúzandó). És ezekben a városokban ezek elérhető távolságban vannak, nem kell értük órákat utazni, ha valaki a város szélén lakik.

London2009 2018.11.28. 15:06:23

@megvagyhadnagy: csak Budapestet meg Londont ismerem, ugyhogy en sem tudom, hogy mas orszagokban egesz pontosan hogy van. Az biztos, hogy ha a munkahely egy oranal messzeb van, az szamomra mar nem fenntarthato. Az en fejemben egy ora a maximum, ugye az is oda vissza 2 ora, amit hajlando lennek elfogadni. Ettol fuggetlenul nagyon sokan csinaljak. Peldaul egy kollegam is meg van gyozodve arrol, hogy az o eletminosege mindenkijenel magasabb mert van egy gyonyoru haza a prerin. Tenyleg a prerin, csak a vasutallomas van 40 percnyire a hazatol. Oda-vissza naponta 4-5 orat ingazik. Ez annyira letezo jelenseg, hogy meg neve is van. Az ilyen videki anyukakat hivjak green widownak. Akik nevelik a gyerekeket egy nagy hazban videken, apuka dolgozik, koran kel, keson jon haza, sosem latjak egymast csak hetvegen.
Szerintem mindig lehet jo kompromisszumos megoldast talalni, csak keresni kell, illetve altalaban penz kerdese az egesz.

2018.11.28. 15:07:57

@London2009:

"Egy tiz eves alkoholizmusbol nem lehet csak ugy hipp-hopp kijonni"

Hintának nem szabad mindent elhinni, amit ír. Egy időben szoktunk beszélgetni digi blogján, valahogy épp soha nem volt nála otthon se alkohol, se üres üveg.

Ezt az alkoholista szöveget azért nyomja, mert azt hiszi, jönnek rá a csajok. (Vagy valami másért, ez nem teljesen világos, de ez látszik a legvalószínűbbnek. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.28. 15:10:58

@Nagy kámpics: Ez egy nagyon kemény meghatározás, el is mentettem magamnak, engedelmeddel..
:D

2018.11.28. 15:12:50

@London2009:

Ja, és amit akarok még kérdezni, csak kíváncsiságból, ezt írod:

"Egyszer sem irtam meg csak munkaidoben ide! "
vs a tegnapi utolsó kommented:
London2009 2018.11.27. 23:11:31

Mondjuk a 23:11 az budapesti idő, de akkor is. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.28. 15:17:21

@Horthy Miklós cselédje: "meg finoman szólva sincs magas IQm"

Hinta, nem is olyan rég még egy bizonyos 134-es számmal dobálóztál itt nekünk, most akkor ezt így hogy?
:-))

London2009 2018.11.28. 15:24:59

@Nagy kámpics: erdekes gondolat, hogy a jo csajok az alkeszokra buknanak. Sok sikert kivanok ehhez is!
Ja, @Bredpitt Monika: is kerdezte. Most ev vege van, igy sok a munka. Kesobb jarok be es kesobb vegzek, hogy tobb idom legyen az USA-val dolgozni. De azert ebben benne volt egy ebedszunet es edzes+szauna/goz, hataratkelozes, illetve ma itthon vagyok. Meg 3 hetet dolgozok kemenyen nagyjabol, utana kitor a vakacio. Januarban pedig ket hetig szabin vagyok, ugyhogy valamit valamiert. : )

2018.11.28. 15:44:12

@London2009:

"a jo csajok az alkeszokra buknanak"

Sztem hintának az is mindegy lenne, hogy jó-e a csaj, csak valamilyen legyen. :D

De sok sikert neki valóban.

fhdgy 2018.11.28. 15:44:21

@megvagyhadnagy: hol állítottam azt, hogy meglopnak?

Teljesen félreértetted, amit írtam.

inteligencs elenzeki 2018.11.28. 15:44:49

Mi a sz.rért raknak ki ide 2008-as posztot ?
Mert az akkori állapotokra ismerek rá belőle.

Lordmotor 2018.11.28. 15:45:02

Egy újabb fizetett politikai hírdetés.. Köszönjük....

fhdgy 2018.11.28. 15:48:39

@Arthamyr: Igaz, de pár hónap után kialakul az emberben egy kép, hogy ennyit fogyasztok ( mérő szerint ) és az úgy kb. jól van.

Ha hirtelen, minden ok nélkül dupláját mutatna a mérő, no, akkor elgondolkodnék.

A kávévíz melegítése pedig hirtelen dupla időt vett igénybe, tehát elgondolkodtató.

Ahogy látod, hogy itt kommentelek, gondolom érzed, hogy nem dőltem a kardomba! -:)

Bredpitt Monika 2018.11.28. 16:36:37

@morph on dear: jogos, ok a berlakasok epitesebol is profitalnanak,
hogy lopnak?,

pl Meszaros Lorinc cege nyer egy kozbeszerzesi palyazaton, es csak o , a nagy eszes, aki amint tudjuk meg Zuckerbergnel is okosabb olyan arat mond, amit nem szegyell, aztan meg is kapja, mindezt kozpenzbol,
de ezt szerintem te is tudod.......hogy ki a buta? azt meg dontse el Meszaros L.....ha mar o olyan okos...

Alick 2018.11.28. 16:44:57

Ha már kitekintés, egy külső perspektívából megfogalmazott elemzés:
mandiner.hu/cikk/20180328_george_friedman_interju

Alick 2018.11.28. 16:45:04

@megvagyhadnagy: Érdekes, ahogy írsz, mert máskor pedig fideszes bérkommentelőnek szoktak titulálni.
De talán így van ez jól :)
Persze az egybitességben benne van, hogy a maszopot/Fletót is anno sok egybites szavazta meg. És az is igaz, hogy az ellenzék afféle Júdea Népe Front kontra Júdeai Népfront megosztottságban létezik, képtelenek közös nevezőre jutni Poncius Olbánusz ellen. :)
A lényeg, hogy a gengszterváltás óta semmi olyan nem történt, amin meg kéne lepődni vagy színpadiasan fel kéne háborodni.

Arthamyr 2018.11.28. 16:48:40

@Nagy kámpics: Alkoholizmusra csajok? :D Legfeljebb annyira fiatalok, akikhez már szülői hozzájárulás kell, ahol ez törvényileg lehetséges. :D

orient 2018.11.28. 16:54:04

@megvagyhadnagy: Ismetlem, olvasd el az eredeti kommentet amire reagaltam. A beszelgetes azzal kezdodott, varoson kivuli zoldovezet vs. vagy varosban lakni. Varosrol volt szo nem Budapestrol. Varos lehet Gyor, Szeged, Pecs, Debrecen is. Keresd vissza az eredeti kommentet amire irtam mert ha csak beleirsz egy beszelgetes kozepebe akkor az elegge zavaro anelkul, hogy ertened mire reagaltam. Az eredeti kommentben azt irta valaki, hogy tarsashaz az proli (Budapesten, Gyorben, akarhol), de a kinti kertes haz a tuti. En erre reagaltam, hogy ez izlesek es pofonok. Ha neked jobban tetszik akkor legy boldog, de leprolizni mindenkit mert varosban szeret lakni, kicsit tulzas. varosnak szamtalan elonye van: egyik, hogy nem kell autot venni, masik az ingazas, harmadik minden viszonylag konnyen elerheto. Igen gyorben is van szinhaz, de ennek megint semmi koze nem volt az eredeti beszelgeteshez. Es kerlek ne gyozz meg ott mennyivel jobb es en mennyire hulye vagyok a varosi elettel. En sem akarlak meggyozni az ellenkezojerol. He neked zoldovezet kell a boldogsaghoz tedd azt, csak ne hulyezz le mast akinek ez nem kell es mast akar.

Arthamyr 2018.11.28. 16:56:38

@Alick: Meglepődni valóban nincs értelme, de azért helytelennek tartani a helytelen dolgokat csak nem elítélendő? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.11.28. 17:11:41

@geegee:
Eloszor lemaradt a tizedesvesszo a 3-as es 4-es kozul. ;)

Arthamyr 2018.11.28. 17:15:06

@fhdgy: És utána megnövekedett masszívan a gázszámlád? Mert pl. az is lehet, hogy semmi más nem változott, csak a nyomás. Így kb. ugyanannyi gázzal melegítetted a vizet, csak lassabban. Persze az is lehet, hogy nem. :)

Alick 2018.11.28. 17:21:30

@Arthamyr: Rendben, ítéljük el!
És..? a kutya ugat, a karaván halad.

Tanulság: ki-ki vegye kezébe a sorsát, amennyire csak teheti és - legalábbis két választás között - ne az ország vezetésétől várja, hogy bármilyen problémát meg fog oldani.

Arthamyr 2018.11.28. 17:42:14

@Alick: Ezzel maximálisan egyetértek, értelmes és becsületes ember ezt csinálja. Ha csak értelmes, akkor NER lovag lesz, és az ország vezetése tényleg megoldja a problémáit, ha meg csak becsületes, akkor nyomorogva fog sírni/lázadozni eredménytelenül. :)

Az "elítéléstől" csak annyit várok, hogy mielőtt valaki elmegy szavazni, gondolkodjon, lehetőleg kritikusan. Ha valakit lát vak, buta hittel, akkor próbálja meg benne elültetni az kétely szikráját.
Azzal is tisztában vagyok, hogy ezt hiába várom, de azért minél több ember gondolkodik kritikusan (próbál), annál jobb. Még szerencse, hogy én már rég a kezembe vettem a sorsom, így annyira nem érint, de azért tudnék annak örülni, ha végre a klientúra abbahagyná az adómból hízást, vagy még jobb, ha elzavarnák és felelősségre vonnák Orbánékat (még akkor is, ha esetleg nekem is kicsit rosszabb lehet ettől, persze önmagam ellensége azért nem vagyok).
A legszebb, hogy lassan 9 éve itt bohóckodnak, azt azóta sem sikerült semmit kezdeniük Fletóékkal (a felelősségrevonás terén, politikailag persze rég nem tényezők már). Vajon miért?

fhdgy 2018.11.28. 18:06:48

@Arthamyr: Nem változott a gázszámla semmit, mert átalányt kellett fizetnem. Ugyanis a fűtés és a meleg víz külön volt, a konyhában a gáztűzhelyhez nem szereltek fel órát. Mondjuk ezzel biztos nem jártam jól, mert egyedül éltem, reggelenként a kávé vizét melegítettem, meg esetleg hétvégenként főztem valamit magamnak.

1500 volt az átalány, csak azt ne kérdezd, hogy a rezsi csökkentés előtt vagy után, mert annyira nem érdekelt, hogy még emlékezzek is rá.

fhdgy 2018.11.28. 18:15:22

@Alick: Az ország vezetésétől nem várom el, hogy a problémáimat megoldja, arra ott vagyok magam.

Azt viszont elvárnám, hogy ne is okozzon problémát az embereknek.

Példa ( engem ugyan nem érintett/érint ): a fidesz hősnek állította be magát, hogy megmentette a devizahiteleseket. Arról nem pampogtak, hogy ők maguk okozták, hogy "menteni" kelljen őket. 2010-ben miért lett hipp-hopp 300 ft az euró, amikor kósa lajcsi meg nagy eszű társai olyan hű, de "okosakat" mondtak???

Te szépen álldogálsz a folyóparton, én sunyi módon belelöklek, majd kimentelek és elvárom, hogy hősnek tarts. No, a deviza hitelesek mentése valami ilyesmi volt.

RoxyCRX 2018.11.28. 18:46:52

Nekem csak egy dolog jut eszembe a munkahelyrol...
Ott ahol jelenleg dolgozom ott a kozvetlen fonokom az olyan szinten ert ahhoz amit mi csinalunk, hogy csak pislogok a tudasa lattan. A nagyfonok meg a kozvetlen fonokomhoz viszonyitva is kb 2x es tudassal rendelkezik. Ne faj neki ha barmi olyanban kell segiteni amit mi csinalunk. Kb 4 kulonbozo department fed le a tudasa maximalisan. En mernokkent dolgozom 23 ev tapasztalattal, szoval en sem vagyok hulye a dologhoz. Talan ha magyarorszagon nem a haveri alap dontene arrol hogy ki milyen poziciot er el akkor ott is mehetne problema nelkul minden. Ezt csak arra irtam, hogy ott azzal foglalkoznak ki mit mond a munkahelyen nem azzal amit csinal.

Alick 2018.11.28. 18:46:57

@Arthamyr: Ha levágod a tűzokádó sárkány fejét, könnyen kiderül hogy a soron következő, talán szelídebb fej is ugyanahhoz a törzshöz tartozik. Mert a "bábszínházban" csak az egymással vetélkedő fejek látszanak ki.
:)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.11.28. 18:47:05

@Nagy kámpics:

Igen, egy anonim blogon ezt a szöveget fogom nyomni, mert erre "jönnek a csajok". Sok értelme lenne valóban. Azért írom mert tényleg ez van. De nekem aztán nagyon mindegy hogy vadidegen nickek mit gondolnak.
Nem fogom neked bizonygatni a függőségemet...

Arthamyr 2018.11.28. 18:54:47

@fhdgy: Ha átalányt fizetsz, ne szivass már azzal, hogy a fűtőértéket nem tudod ellenőrizni! :D

Arthamyr 2018.11.28. 18:55:42

@Alick: Azt is le köll vágni, majd elfogy... Vagy legalább legyen két fej, ami néha összeveszik egymással.

fhdgy 2018.11.28. 19:02:31

@Arthamyr: Nem értetted pontosan! A gáztűzhelyre átalányt fizettem. A fűtésre, meleg vízre nem! Oda szerinted más származási helyről, más vezetéken, más gáz jött? ( már nem lakom ott, már több mint fél éve ez az egész már csak a múlt )

De, amivel kezdődött az egész, az csak annyi volt, hogy megjegyeztem, hogy nem vagyok összeesküvés hívő, de azon elgondolkodtam, hogy duplájára nőtt a kávévizem felmelegítési ideje.

A lényeg ez volt, ez tény volt, nincs rajta mit vitatkozni.

Arthamyr 2018.11.28. 19:05:57

@fhdgy: Nem vitatom a tényed, csak belőle több következtetés levonható. Fűtésre, meleg vízre többet fizettél utána?
Az észrevételed az gáztűzhelyre vonatkozott, viszont ott nem volt árváltozás vagy igen?

kifordított nagyanyó 2018.11.28. 19:14:30

Na most,trollok nem jöttek,vagy szűrted őket?:))

fhdgy 2018.11.28. 19:27:09

@Arthamyr: A gáztűzhelyre is volt árváltozás, tudod, a rezsi csökkentés.

A fűtésre, meleg vízre nehéz objektív dolgokat mondanom. Nálam március közepétől, október végéig, november közepéig állandóan nyitva volt az erkélyajtó. Nem voltam, vagyok egy fagyoskrumpli.

Nekem nappal elég a kb. 18 fok, reggel az sem volt baj, ha csak 15 volt.

Ha télen elmentem otthonról egy-két hétre és a fűtést úgy állítottam be, hogy ne legyen fagyás, akkor is mire visszamentem, a leghidegebb időben sem volt 13-15 foknál hidegebb a lakásban.

Magyarul, alig kellett fűtenem.

Sütemény1975 2018.11.28. 20:00:01

Nem vagyok hajlandó ennek a miniszterelnöknek főzni! Nekem elveim vannak!
Jesszus atyaég.

FutureFry 2018.11.28. 20:53:33

@London2009: “Peldaul egy kollegam is meg van gyozodve arrol, hogy az o eletminosege mindenkijenel magasabb mert van egy gyonyoru haza a prerin. Tenyleg a prerin, csak a vasutallomas van 40 percnyire a hazatol. Oda-vissza naponta 4-5 orat ingazik”

Miért nem Home office + remote work (és csak ritkán bejárás, ha kell)?

FutureFry 2018.11.28. 20:55:51

@London2009: Európából dolgozni Amerikának nagy szívás tud lenni, mert van aki két munkanapot is letol egy alatt (egy rendes “9 to 5”-ot, aztán amikor “felkel Amerika” mégegyszer annyi, csak “interaktívabb űzemmódban”). Persze ez lehet, csak az amerikai hozzáállás (pl. egy rövidebb “kiküldetés” során), mert persze azért a permanensen Európában állomásozó (európai) alkalmazottak ezt azért nem szokták csinálni.

kardio1 2018.11.28. 21:21:58

@totopad: a lengyeleknél politikailag komfortosan érzed magad ? Vagy ott nem foglalkozol politikával ?

kardio1 2018.11.28. 21:28:54

@totopad: gyerekek vannak ? Beszélik mindkét nyelvet ? Egy jóbarát lengyel-magyar házaspár (férj lengyel, feleség magyar) mindegyik tagja a saját nyelvén beszél a gyerekekhez, a szülők egymás nyelvét is beszélik. Most Franciaországban élnek, ez már a 3. nyelv...

London2009 2018.11.28. 22:09:04

@FutureFry: neki olyan a pozicioja, hogy max. heti egy napot tud otthon maradni.

kék madár 2018.11.28. 22:16:52

@FutureFry: en ezt csinaltam, delben keltem, 2-kor kezdtem dolgozni, estere beken hagytak, merthogy nekem mar keso van, aztan ha kellett ejjel 2-ig dolgoztam. Mivel ejszakai bagoly vagyok, jobban bejott mint az 5-kor keles

HussarX 2018.11.28. 22:26:55

Sajnálom, ha egy Orbán el tudott zavarni a hazádból, engem kettő sem tudna. A Kádárék elől elmentem, de visszajöttem és nem bántam meg. Igazából csak annyit akartam írni, hogy 3 hónapja kértem én is a 16A-ról 32-re bővítést, amit ingyen meg is adtak, pár hetet kellett csak várnom a srácra, aki a környéken intézi ezeket a bővítéseket, és mivel kértem mindjárt Fi relét, meg túláram védőt is, plusz nem volt elég vastag a régi az utai vezeték, így azt is cserélni kellett, a végén fizettem 72ezer munka és anyag díjat. Nem tudom máshol miért ilyen bonyolult és drága, nekem 1998-ban volt egy olyan esetem, amikor az ELMŰ megvádolt áramlopással, mert akitől vettem a házam az valóban lopta, én pedig kihívtam őket, hogy szüntessék meg az óra mögötti részen a problémát, ami miatt ráz a fal. Végül akik kijöttek az ELMŰ-től, és ecsetelték, hogy ilyenkor falon kívüli vezeték meg bírság (habár tudják hogy nem én loptam, de a szabály az szabály) me4gegyeztek velem, hogy megcsinálják a vezetéket maszekban 20 rugóért. Én akkor költöztem haza az USA-ból, így nekem is furcsa volt az eljárás, de úgy vagyok vele: "When in Rome, do as the Romans do..."

Budapest a kutyaszar városa 2018.11.28. 22:27:02

@Minden ballib bérretteg: csak a szokásos bér-szöveget nyomod, boldog lenne az ország, ha csak annyi baj lenne mint Gyurcsány idején

aranyláz 2018.11.28. 22:27:07

@munkanélküli informatikus:

"Ha ennyire nem ismered Magyarországot, akkor ne csodálkozz. A villanyóra átalakítást nem a te haveroddal kellett volna csináltatni, hanem az áramszolgáltató egyik haverjával."

pont ez a baj bazmeg

BéLóg 2018.11.28. 22:27:50

Hát, nem tudom. Biztos nekem szerencsém volt, meg vezetem is az áramot, nekem kellett egy villanyórába, ami egyébként max 32 amperos, három fázisú, a 16 helyett 25-ös mexakító. Fogtam és betettem. Aztán az óracserénél a szaki vakarta a fejét, mondtam hogy már így vettem a házat, adtam neki pénzt, átírta az egészet.

Már sokszor gondoltam arra, FELÍROM azoknak a nevét, akik képtelenek belátni, hogy nem Fidesz van meg Gyurcsány, hanem Kovács, meg Kerekes meg Horvát.

Szóval mivel elég nyilvánvaló, hogy én is megélem, hogy kormányváltás lesz, ezeket az embereket szépen meginterjúvoljuk, hogy láááá, TOROCCKAJI lett a főnök, HOLNAP jössz, ugye? Vagy MITTOMÉNKI és ugye dobsz sutba mindent?

Mintha nem tudnám telesírni a netet a sok tokos német, nagyképű svájci, zsugori és rabló labanc, milliószorosan rasszista francia meg nagypofájú angol sztorival.

Tegnap ültem egy angolföldi kantinban, velem szemben a tíz éve kint élő, családos ember. Embertelenül jól beszélt angolul (magyar kiejtéssel) a kollégáival, akik beszédét én kb. félig értettem. Aztán hosszú percekig azt mesélte, hogy alázzák meg őt és skandináv (!) feleségét szinte mindenhol, ahol csak (MUNKÁN KÍVÜL) megfordulnak. Apró de aljas szúrásokkal.

Aki azt állítja, hogy külföldön nem UGYANAZOK a suttyó, bunkó és gonosz emberek élnek, akik idehaza IS és ott csakis hepinessz van meg bódottság, hát azok hazudnak.

Golf2 2018.11.29. 09:02:42

408 komment. Lassan megvan a 2/3 a trolloknak,jól fizetnek közpénzből.

Dikusz 2018.11.29. 09:57:02

@Golf2: éppen ezért kéne leszakadnunk -legalább nekünk- erről.

KissGecihuszár 2018.11.29. 10:31:21

@szekertabor: Hurrrá, a kormányablakok, ahol valóban fényévekkel jobb az ügyintézés, mint anno volt, csak tudod a ZÉLET nem csupán abból áll, hogy kormányablak, ugyanis -nem tom, ki hogy van vele, de én nem járkálok még heti rendszerességgel sem kormányablakba és asszem, vagyunk ezzel így még pár millióan- a mindennapok során megtalapsztalt hazai rögvalóság + a legtöbb -főként hazai KKV-nál- vállalatnál meg nem becsült meló érték, teljesítmény okán döntenek még most is évente több 10ezren (ez a szám is több, mint épp elég, sőt vészesen sok!) , hogy köszönik szépen, de mert alapvetően a hazai humánmasszával, közgodolkodással, az átlagmagyarja viselkedésével, hozzáállásával, moráljával lévén a legsúlyosabb probléma, ezért ők inkább nem óhajtanának ebben az országban nettó zombikká, idegbetegekké válni és főként a kölkeiket nem szeretnék egy életen át ennek a "magyarosch okosságozásnak" kitenni. Egész egyszerűen sokaknak -főként a mai 25-40 közti generációra igaz mindez- nem emészthető meg az a mérgező , pusztító légkör, ami itt immár több, mint 20 éve, de a fidesz 2002-es zakója óta jelen van, illetve hogy a jelenkori szarainkért még 2018-ban is trianonra, valamint az elvesztett 1., ill 2. világháborúra mutogatunk, nem is beszélve '56-ról...

London2009 2018.11.29. 11:24:01

@kék madár: @FutureFry: Anno elemzo koromban csinaltam ezt, hogy besegitettem mas csapatoknak APAC-ben vagy az USA-ban. Imadtam, mert lehetett otthon lenni napokig es duplan fizetett. De jelenleg nem dolgozom az USA-nak, EMEA a teruletem, csak ott van a csapat nagyobbik resze. Igy siman beraknak telekonferenciakat estere. A pentek az egyik kedvenc napuk erre. :D Ami nekem nem olyan oriasi problema, csak akkor vagy be sem jovok es otthonrol dolgozom vagy pedig reggel kesobb jovok be.

FutureFry 2018.11.29. 15:43:45

@London2009: “… es duplan fizetett.”
Az amerikai white-collar dolgozók jelentős része “exempt” azaz pl. nem jár nekik túlóra fizetés.

montroyal ( CAN qc) 2018.11.29. 15:52:47

@Golf2: pont ezert olvasgatok de nem szolok hozza, etetni a trollokat .... letilthatom oket ,de ertelmetlen lesz,
mert a fele a commenteknek eltunik ...

London2009 2018.11.29. 17:08:23

@FutureFry: ez mar reg volt, tan igaz sem volt...

FlybyWire 2018.11.30. 14:41:24

@Nagy kámpics: Mint minden, ez is az értékaránykról szól.
Családdal, kisgyerekekkel már végképp nincs érv a panel mellett.
Jó levegő, kinti játék, baráti összejövetelek, szalonnasütés, stb stb stb.
A kertbeli munkákat én speciel nagyrészt szeretem, a szellemi ülős munka után nagyon kellemes tud lenni egy fűnyírás hétvégén.
Most, hogy itt a tél, szenvedek is bent eleget.

Panelben egy iszonyat lehet az egész év....

2018.11.30. 15:04:27

@FlybyWire:

Én ezzel egyetértek, bár ez, ugye, nem azt jelenti, hogy nincsenek érvek a másik mellett, csak azt, hogy te (meg én) nem azt választjuk.

(Engem például nem szórakoztat a kerti munka, vagy legalábbis eddig még nem kaptam rá, ellenben szeretek kijárni a természetbe, ezért nem szeretek városban/agglomerációban lakni. De ez nem azt jelenti, hogy nincsenek észérvek a városi lét mellett, csak azt, hogy én nem azt szeretem.)

De ezzel, amit most írtál, tök egyetértek.

kifordított nagyanyó 2018.11.30. 19:14:50

@KissGecihuszár: Hűha,mit kapsz te ezért!
Persze sokaknak fáj az igazság!

Arcade Macho 2018.12.04. 00:27:47

@HussarX: valoszinuleg valamit okosba toltak az ELMU hata mogott, mast el nem tudok kepzelni...

azaz leirttam, hogyha 30 napot meghaladja az ELMU nelkuliseg akkro felulvizsgaljak a gerinchalozatot es az alu gerinchalozat az kuka...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása