oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. november 14. 06:30,  Miért lesznek határátkelők a magyar fiatalok? 221 komment

2018. november 14. 06:30 Határátkelő

Miért lesznek határátkelők a magyar fiatalok?

Lojálisak, tiltakozók és kivonulók – ebbe a három fő csoportba sorolja a magyar fiatalok nagy részét egy nemrégiben megjelent tanulmánykötet. Magának a kiadványnak a sorsa is egyfajta lenyomata a mai Magyarországnak, de ennél minket jobban érdekel az, amit arról írnak, miért mennek külföldre a magyar fiatalok.

fiatal_uton_2_foto_pixabay_com_thedigitalway.jpg

A Margón kívül - magyar ifjúságkutatás 2016 tanulmánykötetnek már a címe is meghökkentő, hiszen nem két éve, hanem idén jelent meg. Eme furcsaság megértéséhez tudni kell, hogy 2000 óta négyévente készül egy nagymintás (ez 8000 főt jelent) felmérés, aminek célja a 15-29 éves korosztály élethelyzetének rögzítése. 

Az adatfelvétel 2016-ban is megtörtént, csakhogy az adatbázist egészen egyszerűen elérhetetlenné tették, ami önmagában is furcsa, ráadásul egy uniós forrásból végzett felmérésről van szó. 

Mindenesetre a kutatók egy része otthagyta a (fogalmazzunk így) hivatalos Ifjúság Kutatás 2016-ot és az idén már elérhető két évvel ezelőtti és az azóta fellelhető frissebb adatokból összeállította a Margón kívül című kötetet. 

Amiben rengeteg érdekes (bár a hozzám hasonló laikusnak sokszor meglehetősen nehezen olvasható szakszöveggel teli) írás található. Ilyen Csákó Mihály és Sik Domonkos Állampolgári szocializáció a kivándorlás árnyékában című tanulmánya, amiben hosszan elemzik azt, a fiatalok közül kik milyen életstratégiát követnek és akik a határátkelés mellett döntenek miért teszik azt. 

Ennek a több mint 20 oldalas tanulmánynak számomra legérdekesebb megállapításait próbálom meg összefoglalni (remélem a lehetőségeimhez mérten pontosan) – akit az egész érdekel, az a teljes kötet ezen linkjén találhatja meg a 237.-258. oldalon. 

A szerzők tehát alapvetően három csoportra osztják a fiatalokat, lojálisokra, tiltakozókra és kivonulókra.

A lojálisok

A lojalitás lényege a fennálló keretek elfogadása, így a rendkívüli állampolgári beavatkozást indokolatlannak tartja az, aki lojális az éppen fennálló hatalomhoz. 

A lojalitás egyik alapja nyilván az anyagi, materiális jólét (nagyon leegyszerűsítve könnyebb lojálisnak lenni, ha jó anyagi körülmények között él valaki), ám emellett a kutatók szerint ehhez kapcsolódik a nemzettel való kritikátlan azonosulás.

„Azok a fiatalok tekintenek bizakodóan a fennálló társadalmi-politikai helyzetre, akik egy olyan esszencialista nemzetfelfogást sajátítottak el, amiben a büszkeség elsődleges forrása az – elsősorban közös származása és sorsa által meghatározott – magyar néphez való tartozás” – írja a két szerző.

Ami azért is fontos, mert ez sok mindent legitimál, a közösséghez tartozás élménye értelemmel tölti meg akár az esetleges szenvedéseket is, hiszen azok a nemzetért hozott áldozatnak minősülnek.

A lojálisok esetében a nemzet egységének fenntartása és védelmének biztosítása nem csupán a legfontosabb politikai kérdés, de a személyes élet tétje is. Nagyon leegyszerűsítve (általam): nem kell kritikusnak lenni és kérdezni, mert a magyar büszkeség mindent felülír.

A tiltakozók 

A tiltakozás egyszerre utal a fennálló helyzet kritikájára és az annak megváltoztathatóságába vetett hitre. 

Az egyik nagy különbség a lojális és a tiltakozó között az, hogy előbbinek alapja a bizakodás (mi más lehetne, hiszen magyarnak lenni büszkeség), addig a tiltakozó (és persze a kivonuló is) hanyatlásként éli meg a tapasztalt változásokat és nem is vár mást. 

Az ebbe a csoportba tartozókat az átlagnál kisebb intézményesített kulturális tőke, kiegyensúlyozott kortárs kapcsolatok és kisebb településméret jellemzi, érdekes módon többségben vannak köztük a nők. 

Szemben a lojalitással és a kivonulással, a tiltakozás kizárólag negatív elemeket tartalmaz, azaz tiltakozás minden ellen. Nem az határozza meg, hogy mivel azonosul, hanem az, hogy mit utasít el. 

A probléma az ő esetükben az, hogy nincs megfelelő önbizalmuk például a kivonuláshoz, és így légüres térben mozognak: sem a közösséghez nem tudnak csatlakozni, sem arra nem képesek, hogy megszervezzék a saját életüket. 

A kivonulók 

A kivonulók (azaz a határátkelők) jellemzője, hogy a család megfelelő anyagi (elindulni nyilván nem kevés pénz egy fiatalnak), ők maguk pedig elegendő saját humán tőkével (például egyetemi tanulmányok, kapcsolatrendszer) rendelkeznek. Az ebbe a csoportba tartozók nagyobb településeken élnek és inkább a férfiak közül kerülnek ki. 

Nagyon leegyszerűsítve tehát a nagyobb településen élő, materiális és kulturális tőkével rendelkező, leginkább férfi fiatalok számára nagyobb eséllyel nyílik meg a kivonulás útja. 

Az alacsonyabb végzettségűek, kisebb településen élők és nők számára pedig a tiltakozás jobb híján történő választásának esélye nő meg, különösen, ha az ehhez nélkülözhetetlen stabil kortárs kapcsolatok is rendelkezésre állnak. 

„Ebben az értelemben a kivonulás nem egy szélsőséges válaszreakcióként jelenik meg, hanem a fennálló kereteket elutasítók konszenzuális reakciójaként, melyhez ugyanakkor csak a jobb pozícióban lévők férnek hozzá” – fogalmaz Csákó Mihály és Sik Domonkos. 

A kritika nélküli nemzethez tartozás helyett az egyéni sors alakítása

A határátkelésre vállalkozó fiatalok egyik közös jellemzője, hogy (szemben a lojálisokkal) nem kritika nélkül viszonyulnak a nemzethez, nem gondolják az ahhoz tartozást életük abszolút végső értelmének és nem várnak tőle sem a szenvedéseknek értelmet adó, megnyugtató választ, sem pedig szempontokat az érdemesség megalapozásához.

A kivonulók tehát sokkal inkább egyéni szinten határozzák meg a saját identitásukat és maguk próbálnak meg értelmet adni a saját életüknek.

„A kivonulás abban az értelemben a személyes autonómia igényének legradikálisabb kifejeződése, hogy a közösséggel való szakítást fejezi ki, vállalva a potenciális magára hagyatottságot. Ehhez nem csupán magabiztosságra és önbizalomra van szükség, hanem legalább annyira a felkínált nemzeti önértelmezési keretekből való kiábrándultságra is” – olvasható a tanulmányban.

(Kicsit talán mellékszál, de érdemes megjegyezni, hogy a szerzők szerint a vallásosság is megalapozhatja a kivonulást, amennyiben adhat értelmet és lehet olyan erő, ami segít szakítani az elfogadhatatlannak érzett viszonyokkal.)

Kritika helyett határátkelés 

A fiatalok állampolgári kultúrájának és társadalmi beilleszkedésének vizsgálata azért is fontos, mert túlmutat saját magán és a politikai rendszer jövőjéről is szól – állapítják meg a szerzők. 

Ilyen szempontból is érdekes a rendszerlojalitás jelenléte, ami az anyagi jólét és a kritikátlan nemzetfelfogás párosán alapszik, és ugyan „különbözőképpen, de ez a két legitimációs elv egyaránt korlátozza a demokratikus értékek érvényesülését, amennyiben az igazságosságra és szolidaritásra vonatkozó reflexióval szemben az egyéni érdek és a megkérdőjelezhetetlen metafizikai nemzet logikáját érvényesíti”. 

Magyarán (ha jól összegzem), akkor ez egyfajta „ha nekem jó és rá lehet húzni a nemzeti szalagot, akkor nem kell tovább foglalkozni vele” hozzáállás, ami a szerzők szerint meglehetősen veszélyes a demokráciára nézve, hiszen nélkülözi az ahhoz szükséges racionalitást. 

Elgondolkodtató az is, hogy a tiltakozás a helyzeti hátrányból induló és szinte mindent negatív fényben látó elégedetlenek reakciója lett, ami viszont azzal jár, hogy a jelenlegi rendszer nem tud nekik semmilyen jövőképet felvázolni, külföldre menni viszont az anyagi és egyéb nehézségeik miatt nem tudnak. 

Azok viszont, akik érdemben kritikát fejthetnének ki a rendszerrel szemben (mert van hozzá társadalmi, anyagi hátterük vagy akár stabil vallási identitásuk), inkább szakítanak az egésszel és határátkelők lesznek, tovább mélyítve a válságot. 

Nagyon röviden összefoglalva tehát arról van szó, hogy azok a fiatalok maradnak Magyarországon, akik vagy a rendszer haszonélvezői (amihez hozzájárul a nemzet kritikátlan elfogadása) vagy nincs megfelelő anyagi és / vagy szellemi tőkéjük a határátkeléshez. 

Akik érdemi kritikát tudnának megfogalmazni a rendszerrel szemben és ehhez megfelelő materiális és szellemi tőkével rendelkeznek, ők inkább a külföldi életet választják.

(Fotó: pixabay.com/TheDigitalWay)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr514370779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2018.11.14. 06:59:15

de ez nem igaz, mindenki tudja, hogy aki kitantorog, az elhetetlen, nem fogja fel, hogy mennyivel jobb lenne neki otthon

Golf2 2018.11.14. 07:40:43

Akik érdemi kritikát tudnának megfogalmazni a rendszerrel szemben és ehhez megfelelő materiális és szellemi tőkével rendelkeznek, ők inkább a külföldi életet választják.Ez a nagy baj.

komisz_kölök 2018.11.14. 07:53:06

@Golf2: hogy kell erdemi kritikat megfogalmazni? Irjanak egy cikket a Nepszavaba? Vagy olvassanak fel egy peticiot marcius 15.en?
Magysrorszag a kivetkezo 10 evben ilyen marad, amilyen. Addigra meg pont el es roppent a fiatalsag.

IT Knight 2018.11.14. 09:07:00

Miért lesznek határátkelők a magyar fiatalok?

Pénz, pénz és pénz.

Aztán eköré lehet költeni mindenféle sztorit, hogy Orbánc csak 15%-kal emeli a béreket meg a családokat támogatja a bevándorlás helyett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.14. 09:07:10

@Golf2:

A szabad és demokratikus választásokon a nép úgy döntött, nem akar ezen érdemi kritikák szerint élni. Ilyen a demokrácia, a magyarok zöme függetlenségpárti. baloldali, antiliberális.

IT Knight 2018.11.14. 09:07:15

Amúgy Magyarországon kifejezetten kevés a határátkelők száma régiós viszonylatban.

Sokat mondják, hogy menni akarnak, de ezek olyanok, mint itt Angliában a "remoanerek": csak a szájuk nagy.

ThunderDan 2018.11.14. 09:07:39

???

Ugyanazért, amiért a lengyel, litván, lett, szlovák, cseh, horvát, szlovén, román, bolgár, sőt ma már portugál, görög, olasz stb. fiatalok.

kronikas 2018.11.14. 09:16:45

@IT Knight: meg a meglopott rokkantak, lecsukott szegények, balesetin rendelő bőrgyógyászok...

kronikas 2018.11.14. 09:21:40

@maxval balcán bircaman: vagy rabsághoz s láncokhoz hozzászokott.

kronikas 2018.11.14. 09:23:52

@maxval balcán bircaman: s minden megtalálása, ami a sivár pusztában hiányzott.

Arthamyr 2018.11.14. 09:25:52

Nem olvastam az eredeti tanulmányt (majd lehet, hogy szakítok rá időt), de nehezen hiszem el, hogy nagy számban van olyan, aki "a nemzet kritikátlan elfogadó" és egyben a "rendszer haszonélvezője" aki "anyagi jólétben" is él. Viszont bőven elég az egyik is a maradáshoz.

Azok hova tartoznak, akik nem is lojálisak, nem is tiltakozók, hanem beleszarnak az egészbe?

Golf2 2018.11.14. 09:33:18

Akik beleszarnak az egészbe,azokból él a rendszer,a nem szavazókból.

Golf2 2018.11.14. 09:38:35

@maxval balcán bircaman: "úgy döntött"...Elcsalták,a 2/3-ot,biztos.

tanato 2018.11.14. 09:46:50

@Golf2: Persze hogy azokból él.Hatalmas Fidesz győzelem Pesten 57%.A válsztásra jogosult emberek 27%-a szerint.Annyian mentek el.A többiek beleszarnak az egészbe,jó részük főleg a fiatalja már kint is van,csak nem jelentette be hivatalosan.

tanato 2018.11.14. 09:49:46

@IT Knight: orszagszerte.atlatszo.hu/jonnek-az-ukran-vendegmunkasok/

Méghogy nem támogatja a bevándorlást akormány.A nagy pali...t.nem.

Arthamyr 2018.11.14. 09:55:59

@Golf2: Hagyjuk a hülye demagógiát. A rendszer azokból él elsősorban, akik támogatják, nem azokból, akik nem foglalkoznak vele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.14. 09:57:08

@kronikas:

Miféle rabság?

A liberálisoknak megvolt a 20 évük, 1990-2010 között, s nem sikerült bizonyítaniuk. Ezek után miért választaná a nem működőt a nép, s miért lenne rabság a nemműködő modell elutasítása?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.14. 09:57:17

@kronikas:

Nem éppen.

Az ember alapjellemzője az anyagiak halmozásának igénye. S sokan megpróbálják, hátha aranyeső hull majd rájuk nyugaton. Ennyi az egész.

Mivel pedig a 99,9 % nyugaton se leli meg az aranyesőt, a téma lassan elhal.

kronikas 2018.11.14. 10:07:42

@maxval balcán bircaman: igen s visszatérnek a vizigótok is.

kronikas 2018.11.14. 10:09:28

@maxval balcán bircaman: talán mert nemműködő ország valódult meg? Te nem élsz ott, nem tudod milyen az igazi nemműködő ország.

Arthamyr 2018.11.14. 10:20:07

@Arthamyr: "Tanulmányunk kiindulópontjának Hirschman modelljét választottuk. Nem csupán azért, mert ahogy azt számos közelmúltban megjelent tanulmány kimutatja,
az elmúlt évtizedben folyamatosan nőtt az országot elhagyók száma, és közöttük kimagaslóan magas volt a fiatalok aránya (Blaskó-Gödri, 2016; Hárs, 2016) – ami alapján intuitíve a három stratégia közti egyensúly felborulására, vagyis a demokratikus intézmények torzulására következtethetünk. Hanem legalább annyira azért is, mert e modell lehetőséget kínál a demokratikus állampolgári kultúra különböző torzulásainak feltérképezésére. A status quo-val való elégedettségnek, a változtatás reményének, valamint a lojalitás, tiltakozás és kivonulás stratégiáinak párhuzamos vizsgálatára az útmodell módszere kínál lehetőséget."

Szerintem Hirschman modellje nem jó. Egyébként tovább olvastam még 3 oldallal, de nehéz a nyelvezete, és mivel már a kiindulópontot sem fogadom el, nem is támasztja semmivel sem alá, nem láttam értelmét továbbolvasni...
Sosem értettem azt, hogy okos emberek sok energiabefektetéssel miért vezetnek le valamit hosszasan erősen vitatható kiindulási pontból. Nyilván bármi, amit ebből vezetnek le, szintén vitatható lesz.

Golf2 2018.11.14. 10:27:32

A beleszarók a legrosszabbak,akinek nem inge...

Arthamyr 2018.11.14. 10:42:48

@Golf2: Egyrészt lehetne benned annyi kultúra, hogy használod a válasz erre funkciót a sunyi utalgatásaid helyett. Ez kicsit olyan, mint amikor ül melletted egy barna hajú nő, és hangosan kijelented, hogy a barna hajú nők csúnyák, akinek nem inge, ne vegye magára.

Másrészt nekem ingem, mert én is beleszarok, hazamegyek, és boldogan fogok élni nagy kényelemben. Ettől még nem leszek se lojális, se támogató.

Harmadrészt ez még mindig demagóg, a vitát az érzelmek szintjére helyező, érvekkel alátámaszthatlan, frusztrált vagdalkozás: "A beleszarók a legrosszabbak".

kronikas 2018.11.14. 11:39:03

@maxval balcán bircaman: tényleg, elég hit hogy ott messze minden tökéletes biztos, s porcukor hull a fáról...

Golf2 2018.11.14. 11:42:28

Már megbeszéltük hogy nincs miről vitáznunk.Ki kezdte a vitát...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 11:51:07

Látom fideszbirkák és lovagok idetaláltak!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 11:51:07

@IT Knight: Te miért mész el csak dolgozni is,ha idehaza minden olyan jó??

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 11:57:41

@maxval balcán bircaman:
@Golf2:
Magukra hagyott urnák.
"Friisülő" adatbázis.Némá kevesebb szavazat csak több a fideszes!
A kétharmadot nem lehetett kockáztatni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 12:03:05

@Golf2: Lehet havi 300 óra meló mellett nem a politika érdekli.
Vagy már beleunt az egészbe.

Golf2 2018.11.14. 12:10:34

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Dolgozna a franc 300at,elég 150 is.A politikát meg nem lehet itthon elkerülni,arról gondoskodnak.

adg 2018.11.14. 12:18:44

@Golf2: @tanato: fiuk, azt honnan lehet tudni, hogy a beleszarok amugy hova szavaztak volna? Vagy a fiatalja, akik mar nem is elnek ott, csak nem jelentettek be?

Tenyleg erdekel. Amugy szerintem nagy pofaraeses lenne, ha mindenkinek szavazni kellene. Lehet, hogy a passzivok kozott eppugy van egy csomo, aki azert nem megy el, mert “nelkulem is megnyerik”, mint ahogy van egy csomo “hiaba megyek, ugyis megnyerik”.

Tok nevetseges ez a matekozas, hogy ha a passzivokat nemnek vesszuk, meg a kintieket is, meg meg ha ez lenne, meg az, meg amaz, akkor talan nem nyert volna a fidesz.
Hanem ki is nyert volna akkor?

(Szerintem tok jo, ahol kotelezo szavazni mindenkinek. Nincs ez az eveken keresztul tarto bohockodas)

Csodabogár 2018.11.14. 12:22:49

@Golf2: Részemről mindig minden panaszkodónak fel szoktam hívni a figyelmét, hogy akkor legközelebb okvetlen menjen el szavazni. Ez az egyetlen hasznos módja a vélemény nyilvánitásnak. Többnyire olyan válaszokat kapok, hogy minek? Más se lesz jobb. Na akkor egy szó panaszt nem akarok hallani a jövőben és kész.

Arthamyr 2018.11.14. 12:25:34

@Golf2: Te próbáltál/próbálsz csak sunnyogni, beszólogatni a demagóg hülyeségeid írogatásával, én meg az ilyesmit néha helyreteszem, ennyi.

Csodabogár 2018.11.14. 12:26:14

@adg: Van olyan valahol, hogy kötelező szavazni?
Mondjuk én megéltem ilyet már, de akkor Rákosi rendszer volt és ha jól emlékszem csak egy helyre lehetett behúzni a striglit.:-(
Estig volt nyitva a szavazóhelyiség, de a lelkesek már 11-kor becsengettek, hogy miért nem voltunk még szavazni.

Arthamyr 2018.11.14. 12:28:36

@adg: Nagy kibaszás lenne, ha kötelező lenne szavazni. Ha ilyen lesz, remélem legalább azt megoldják (reálisan nézve nem fogják), hogy interneten is meg lehessen tenni (egy gyors és jól működő oldalon).

Hol kötelező szavazni, Ozzylanden igen?

adg 2018.11.14. 12:31:00

@Csodabogár: van meg par helyen, pl nalunk is kotelezo. Nem csengetnek be, de kuldenek smst, hogy ne felejtsd el.
Es millio enberre lehet szavazni altalaban. A multkor a polgarmestervalasztason valami 27 jatekos volt, ha jol emlekszem.

Arthamyr 2018.11.14. 12:33:30

@adg: És pl. orvosi igazolás kell, ha nem mész el szavazni? Vagy lehet távolról is?

adg 2018.11.14. 12:35:25

@Arthamyr: megoldjak. Szavazhat elobb, kesobb, levelben, nem gond. Legtobbszor nincs bunti akkor sem, ha nem szavazol, de pont a multkorinal volt ebbol cirkusz, mert sokan nem voltak, igy kiosztogattak a buntiket. Valami 50 dollar, nem rokkan bele senki, de arra eleg hogy altalaban elmenjenek.
De ha van jo indokod, akkor nincs bunti. Eltevedtel a bushban, vagy szigeten kivul tartozkodtal, akarmi.

Arthamyr 2018.11.14. 12:42:01

@adg: Lehet, hogy nekem megérne 50 AUD-t (Magyarországon), csak hogy ne kelljen szavaznom. :) Túl sok utánajárás, ha tisztességes, felelősségteljes döntést szeretnék hozni, a hatása meg túl kicsi.
Egyébként a kis jutalmakat nem tartanám hülyeségnek, pl. kap 10k forintot, aki elmegy szavazni, nem kell mindig a botot használni, ha van répa is.

adg 2018.11.14. 12:51:24

@Arthamyr: aszongyak az okosok, hogy ha nem kapsz meg valami jutalmat, az kevesbe osztonoz, mintha neked kell adnod a mar meglevobol a mulasztas eseten.

Egyebkent en partolnam, amugyis elmegyek, akkor adhatnanak erte kis penzt.
Sot, menjunk tovabb, ha nem kapnak gyorshajtason, kapjak azert is penzt.
Vagy ha epp nem nyirtam ki senkit az adott evben. :)

Golf2 2018.11.14. 12:56:25

@Arthamyr: Akkor szóltam be neked ha magadra gondoltál ha te vagy a sunyin beleszaró.Különben nem rólad szólt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.14. 13:30:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Mindkettő legenda.

Ha lenne bártmi valós adat erre, már rég erről zengenének a ballib médiák.

Doromby 2018.11.14. 13:30:10

NEM A PENZERT MENNEK EL A FIATALOK! Hanem mert nincs jovokep, nincs holnap, nincs miert dolgozni. A penz masodlagos, a kilatastalansag az elso. Ha nem vagy a NER koreibe tartozo egyre tobb ajto zarodik be elotted.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 13:30:10

@Golf2: De jó neked! 150-et én is!
Hidd el,a mezei melós nem ér rá ezzel foglalkozni.
250 óra fölött nem lesz rá ideje.
És vannak akik 300 óra fölött vannak.
Velem is előfordult már.
Ezt nem szeretném újra.

shakti rom 2018.11.14. 13:30:10

@Golf2: nem kell törődni a locsi-fecsi trollal.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 13:30:10

@kardio1: Öööö megy a fideszes és a nem fideszes egymással szemben az utcán.
Összetalálkoznak,a nem fideszes nem mond semmit a fideszes viszont ráordít:Te uszító!

Na így működik ez az egész.:((

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 13:30:10

@Golf2: Valahol eltűnt.
Szóval 150 -nek én is örülnék.
De volt az több is mint 300 óra néha.
Na ezt nem akarom mégegyszer.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 13:30:25

@ThunderDan: Jójó,de ott nem került egy fantasztikus hazafias kormány hatalomra 2010-ben.
Itt meg mecsoda változások voltak!
Aztán valahogy mégsem csökken az elmenők száma,sőt!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 13:30:30

@kardio1: öööö múltkori poszt norvégiáról,ha jól emlékszem.
Mennek a kommentek,erre te meg jössz a pártpropagandával.

Ráadásul aztán később kiderül,hogy szar a nyugat de te mégis odamész dolgozni.

kardio1 2018.11.14. 13:46:29

HA !
Nem lehetne, hogy ezentúl nem dobsz be egy újabb gumicsontot ?
Az ilyen posztok csak arra jók, hogy újra egymásnak feszüljön a két szekértábor.

Arthamyr 2018.11.14. 13:47:28

@Golf2: Én teljesen nyíltan, felvállaltan szarok bele, de azért magamra veszem, meg az aki semleges az is ellenünk van jellegű faszságokat amúgy sem pártolom.

Arthamyr 2018.11.14. 13:49:59

@adg: Hát passz, ezen nem gondolkodtam. Mondjuk erősen függ a jutalom és a büntetés nagyságától is.

Az emberölést és nem raknám egybe a gyorshajtással (ahol talán van is jutalom, olcsóbb biztosítás formájában?), főleg nem a nem szavazással.

kardio1 2018.11.14. 13:57:24

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Valakivel összekeversz. Én nem tolok pártpropagandát. Viszont, ha az ember igyekszik középen állni, illetve nem fekete-fehérben gondolkozni, mind a két szekértábor ellenségként kezeli. HA az ember elég sokáig él távol, egyre jobban levetkőzi ezt a szekértábor-mentalitást.
Nem mondanám, hogy a nyugat rossz. Persze, messze nem tökéletes. Magyarországon is van, ami jó, van, ami nem.
Én még 2010 előtt eljöttem, és noha nagyon nem szíveltem Gyurcsányt, nem miatta jöttem el. És nem amiatt nem mentem vissza, mert jött Orbán. Nem ez befolyásol a döntésemben.
Neked meg sok sikert a kivándorláshoz!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 14:08:13

@kardio1: Már rájöttem a tévedésre.

Én is inkább középen állok.
Erre szoktam mondani,hogy középen vagyok és nem vagyok homokos úgyhogy nem járok jól.
Mindenhonnan az ívet kapom.

Arthamyr 2018.11.14. 14:18:58

@kardio1: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Mi az, hogy "középen", honnan számít szélnek, középnek? Úgy írjátok, mintha az emberek véleménye elhelyezhető lenne egy egydimenziós skálán (vagy még rosszabb, 3 lehetőség lenne), és az lenne releváns, hogy ki hol van rajta. Pl. én kardioval rengeteg dologban nem értek egyet, de lehet, hogy ezen a skálán kb. hasonló helyre kerülnék.

Pl. attól, ha valaki a Fideszre szavazott, nem lesz sem buta, sem "rossz" ember, erre teljesen valid indokai is lehetnek.

Taxomükke (UK) 2018.11.14. 14:30:33

@IT Knight: Megjottel a mult heten Angliaba, de mar Brexit-parti vagy, eltartod az adoelkerulo migrancsokat, es jovo heten mar alighanem az elveszett gyarmatbirodalom miatt is buslakodni fogsz.
Kozben persze Trump es Putyin a peldakepeid.
Szanalmas.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 14:37:25

@kardio1: Igazából ez nekem is független,mert rég óta gondolkodom a váltáson én is.
Viszont ugye sokaknak mindkettővel tele a töke,meg hát kinyílt a világ.

shakti rom 2018.11.14. 14:37:33

@Arthamyr: teljesen valid indokai is lehetnek."

Jah csókosság, vazallusság, butaság, szolgalelküség, tesóság. Mit hagytam ki?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 14:37:41

@Arthamyr: Amikor esetleg a sajátjaiban is látja a hibát.

Utolsó mondatod meg...hátttőőő....:))

Ezért nem számolok 2,8 millió fideszbrkával hanem mondjuk fél-egymillióval kevesebb aki tényleg mindenképpen rájuk szavazna.

geeeteee 2018.11.14. 14:37:49

@Arthamyr: A tájékozatlanság mennyire érvényes? Mentő körülmény?
Mindenkinek joga van hülyének lenni. :) Most esett le, mész haza kiélvezni. Remélem, azért megúszod.

Arthamyr 2018.11.14. 14:46:03

@shakti rom:
Pl. elégedett a kormány gazdaság/adópolitikájával, a látható ellenzékétől meg borsózik a háta.
Esetleg hasznosabbnak tartja a stabilitást a kérdéses eredményű változásnál. Volt egy indexes cikk (ami nem mondható lakájmédiának, a kormány és legstabilabb támogatóik is ellenségként kezelik), magyar vállalatvezetők nyilatkoztak benne elég pozitívan, a stabilitást is felsorolták, mint pozitívumot.

szakasz2 2018.11.14. 14:49:15

@Csodabogár: +1000. Én is szinte pont ugyanezt mondom a nem szavazó panaszkodóknak, igaz a környezetünkben ez csak az anyukám. Lett is hatása sok év alatt: az utóbbi 1-2 választáson már szavazott... :)

Arthamyr 2018.11.14. 14:51:27

@geeeteee: Azért csak nem annyira meleg a helyzet. Ha meg elhullok, mielőtt menekülhetek, legalább eggyel kevesebb spammer lesz itt is.
Szerintem még mindig jobb, ha valaki tájékozatlan (ennek megint lehet több oka), mint az, ha valaki ugyan tájékozott, de képtelen értelmezni a birtokában lévő információt.

Arthamyr 2018.11.14. 14:56:50

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Szerintem sokkal kevesebb a "fideszbirka". Csak hangosak, és szem előtt vannak, ezért soknak tűnhetnek. A többségüknek egyszerűen csak egy jó alternatívát kellene nyújtani.

Amint lesz olyan párt, amire szavazni fogok, a Fidesz meg fog bukni, a szavazóik értelmesebb része ott fogja őket hagyni. Már csak pár évtizedet kell ehhez túlélni. :)

shakti rom 2018.11.14. 15:08:30

@Arthamyr: stabilan lopnak, panamáznak, nyulják le a szerzodeseket. Jo nekik a NER, a maffiakormány.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.14. 15:08:37

@shakti rom: XD

@Arthamyr: Öööö stabilitás.Egyik nap kitaláljuk,másik nap törvény is lesz belőle.

Elégedettség.Volt aki jól járt az egykulcsosal,mégse tetszik neki a rendszer.
20 rossz döntés mellé 5 jó,nem biztos,hogy jó arány.

Golf2 2018.11.14. 15:13:14

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Én is inkább középen állok...Erre azt dúdolnák a fidesznyikek hogy; Nincs középút nézzél szét,felszedték az út közepét...(a haverok)

Arthamyr 2018.11.14. 15:13:26

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem én mondtam, nálam sokkal nagyobb emberek. És ugye stabilitás az ő szempontjukból lényeges dolgokban. Egyébként amire célzol, arra is felhívták a figyelmet, mint problémára.

Biztos van olyan, aki jól járt, és nem tetszik neki, de meglepődnék, ha nem lenne olyan közel ugyanannyi vagy, aki meg jól járt vele, és nincs vele gondja, és a régi rendszert a háta közepére kívánja.

Dikusz 2018.11.14. 15:22:05

@kardio1: Engedd meg nekem, hogy a magam nevében hadd jegyezzek meg valamit:

Ez a poszt valóban "egymásnak" feszülést generál. Ami nem baj, ha kulturált formák között marad. Eddig többé-kevésbé akörül volt szerintem, és nagyon remélem nem azért, mert volt olyan komment, ami nem volt "komilfó".

A november 9-i posztnál 24 komment volt. Ahhoz nemigen szóltak hozzá azok, akik most rágják a gumicsontot...
A srác olyan (nem először) útról számol be, amiről az átlagember mégcsak nem is hallott, ahol nem is járhatott. Nagyon jól megírt poszt, profi fotókkal, mégsem szóltak hozzá, csak ennyien.
Ott igazán az dobta volna meg a kommentszámot, ha a posztíró is megjelenik.

Lehet azért, hogy itt sem mindegyik hozzászólás jelenik meg

kék madár 2018.11.14. 15:34:44

@maxval balcán bircaman: el lehet jatszani, hogy a nep a zorbant akarta, de foleg a zorrban akarta sajat magat, (a 60% ruhelli) es ehhez osszecsalta a szavazatokat

geeeteee 2018.11.14. 15:35:15

@Arthamyr: A bukfencre tesin anno hányast kaptál? :) Marokkózni tudsz? Most akkor hova pozicionálod magad? :) Ne haragudj, tőlem erőltetheted, belefér a burleszk.

takarék-láng 2018.11.14. 15:35:31

"A lojalitás lényege a fennálló keretek elfogadása, így a rendkívüli állampolgári beavatkozást indokolatlannak tartja az, aki lojális az éppen fennálló hatalomhoz. "

- aki nyugatra koltozik, az is ebbe a csoportba tartozik, hiszen elfogadja a fennallo rendet, ami a kapitalizmus. A felszinen torteno bohockodast 4 evente eladjak persze demokraciakent, holott jogallam van = a penz az ur. Aki ezt nem latja be, az koltozhet barhova, az elmebeli bajok kiserni fogjak.

Arthamyr 2018.11.14. 15:42:52

@geeeteee: Mit kéne erőltetnem, tréfás barátom?

Apropó, tesi: elmegyek futni, most mást úgysem tudok csinálni. :(

Sean MacTíre 2018.11.14. 15:48:20

Es az hova tartozik, aki szembesul azzal, hogy mi var a gyerekre az iskolaban, es ahelyett, hogy maganiskolaba jaratna, inkabb elmegy oda ahol az alap suli is rendben van?

kék madár 2018.11.14. 15:53:00

@takarék-láng: nem akarsz egy konyvet irni errol, annyira lenyugozo amit es ahogy irsz?

takarék-láng 2018.11.14. 16:10:34

"„Azok a fiatalok tekintenek bizakodóan a fennálló társadalmi-politikai helyzetre, akik egy olyan esszencialista nemzetfelfogást sajátítottak el, amiben a büszkeség elsődleges forrása az – elsősorban közös származása és sorsa által meghatározott – magyar néphez való tartozás” – írja a két szerző."

- jobb , a tasadalom szempontjabol hasznosabb lett volna,ha szemetes zsakkal a kezukben elindul ez a ket szerzo szemetet gyujteni.
Hiszen a kovetkeztetesuk alapvetoen hibas, a fennallo tarsadalmi-politikai helyzet sajnos egyforma europaban mindenutt.

geeeteee 2018.11.14. 16:10:34

@Arthamyr: Elnéző vagyok ám, tele empátiával, mind gyarlók vagyunk, a kis szembesítő epizódokat meg magamon gyakorlom. Soulmate. Igy jó? :)

takarék-láng 2018.11.14. 16:10:34

"Nagyon leegyszerűsítve (általam): nem kell kritikusnak lenni és kérdezni, mert a magyar büszkeség mindent felülír."
- mi van azzal,aki kikoltozes utan jon ra a sajat nemzetenek nagysagara, es lesz buszke ra? En ebbe a csoportba tartozom, es nem vagyok egyedul. Hobbi szintu tortenelem iranti erdeklodesem kifejlodott es fuggetlen torteneszek velemenyet is figyelembe veve lettem buszke a hatalmas gyokerekkel rendelkezo, a mai ertelemben vett europai kereszteny kultura eredetet, gyokereit ado magyar nemzetre. Ezutobbit bar sokan ketsegbe vonjak, pedig a teny az, hogy a zivataros kozepkor evszazadain at a Magyar kiralysag volt az allandosag, a progresszivitas, a kultura, muveszetek eredoje, origoja.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.14. 16:10:38

@kék madár:

S hol zajlott ez a csalás, milyen módon, s miért nem hozza senki nyilvánosságra?

Csodabogár 2018.11.14. 16:19:57

@Dikusz: Egy útleíráshoz, ahol senki se járt és feltehetően nem is nagyon kívánkozik járni, ugyan mit lehet hozzá szólni? Azt hiszem én se írtam akkor semmit.

takarék-láng 2018.11.14. 16:30:22

"de ez a két legitimációs elv egyaránt korlátozza a demokratikus értékek érvényesülését, amennyiben az igazságosságra és szolidaritásra vonatkozó reflexióval szemben az egyéni érdek és a megkérdőjelezhetetlen metafizikai nemzet logikáját érvényesíti”.

- az a baj ezzel az allitassal, es az egesz tanulmannyal, hogy abbol a VELT, FELTETELEZETT, soha senki altal be nem bizonyitott allitast vesz alaptetelnek, hogy a demokracia minden rendszer legjobbika, mintegy elerendo cel.
Bar a demokracia intezmenyrendszere nem szenved a mai Magyarorszagon, barhogy probaljak ezt lattatni, azt is tudnunk kell, hogy a demokracia a hatalom kozpontositasanak legjobb eszkoze.
"Valodi demokracia nem volt nem is fog letezni soha. Ellentmond a dolgok termeszetes rendjenek" /Rousseau/

Sok tanulmany szuletik, a tulnyomo tobbseguk teljesseggel hasztalan, es ertektelen, ceu szint. Itt sincs kivetel,irtam mar, hogy ha szemetet vagy falevelet gyujteni mentek volna a szerzok, akkor nem szolnek semmi negativot, vagyis ott tartunk hogy egy iskolazatlan lapaton tamaszkodo kozmunkas is hasznosabb tagja a tarsadalomnak, mint a fenti ket szerzo.

takarék-láng 2018.11.14. 16:30:26

"Egyre kevésbé bíznak a németek a külföldiekben"
- egy ujabb disszertacio, amelyben valakik feltalaljak a meleg vizet. Gratulalok!

takarék-láng 2018.11.14. 16:30:39

@IT Knight: "Miért lesznek határátkelők a magyar fiatalok?

Pénz, pénz és pénz."

- igy van. Itt pofazok alszent modon hogy jobb otthon, de egyelore meg itt vagyok sot most inditok be egy ujabb ceget ha osszejon. Mert ilyen vallalkozasban otthon nem lenne navy penz. Itt sem leszek milliomos, de kell valami ha mar az elozo doglodik.

Arthamyr 2018.11.14. 16:58:58

@Sean MacTíre: Ez nem a határátkelő (kivonuló)? Vagy: racionálisan gondolkodó, felelős szülő. :)

Arthamyr 2018.11.14. 17:01:55

@geeeteee: Hajjaj, de még mennyire!

takarék-láng 2018.11.14. 17:17:22

@adg: "Szerintem tok jo, ahol kotelezo szavazni mindenkinek. Nincs ez az eveken keresztul tarto bohockodas)"

- viszont ezeken a helyeken nem lehet tudomanyos munkanak alcazva lebecolni.

takarék-láng 2018.11.14. 17:17:38

@Doromby: "Hanem mert nincs jovokep, nincs holnap, nincs miert dolgozni. A penz masodlagos, a kilatastalansag az elso. Ha nem vagy a NER koreibe tartozo egyre tobb ajto zarodik be elotted."

- nem, hanem mert a media behulyiti oket, hogy kint jobb. Holott ar-ertek-aranyban egyaltalan nem. Es a kulonbseg egyre csokken.
A ner-es dumad konkret hazugsag, a kilatastalansagrol pedig nevetseges a gondolatod hiszen a rendszer kapitalizmus, jogallam (ahol a penz es az egyenlotlenseg az ur) itt is, ott is, tehat a bizonytalansagot magaval hordozza.

takarék-láng 2018.11.14. 17:17:47

@shakti rom: "stabilan lopnak, panamáznak, nyulják le a szerzodeseket. Jo nekik a NER, a maffiakormány"
- lehet, de adnak is, a magyaroknak.
Es nem kezelik a magyarsagot ellensegkent. A legtobb fideszbirkanak koztuk nekem is, ez epp eleg, mert a jelenlegi palettan ez a legkisebb rossz.

Bredpitt Monika 2018.11.14. 17:37:08

@Sean MacTíre: ez jó kérdés, nekem 8 os gyerekem van és most szembesülünk azzal, hogy mi fog ránk várni.....ha itt maradunk feltéve (de hát nem ez a terv)

most beszéltem barátnőmmel, aki Győrben lakik, az ottani Krúdy Gyula Gimnáziumba olyan gyerekeket vesznek fel, akiknek színötös a bizonyítványa az utolsó három évben.....j

a gimnáziumokba sokszoros túljelentkezés van Budapesten (pl 16 létszámos osztályba 200-250 gyerek jelentkezik)

tavaly a kolléganőm végig csinálta a nagyon jó tanuló gyerekével az egész cirkuszt, azt mondta olyan gyerekek kerültek a lánya elé, akiknek kevesebb pontja volt........(?????)

a 8. osztályos gyerekek szüleinek tartott értekezleten egyszerűen közölték velünk, hogy a Fazekast meg se jelöljük, nincs esély rá, hogy felvegyék a gyereket, elit gimnázium, pedig állami........folyt köv (mi történt ma amikor időpontot kértem mammográfiára)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.11.14. 17:45:54

OFF: A termeszeti katasztrofak mindig jo media temak...ha nincs hurrikan eppen, van helyette tuzvesz...ahogy latom, a magyar tv is lecsapott a temara. 2 napja engem es egy itt elo masik ismerost (Edit) is megkerestek...haha, 1 minute "fame" :))

rtl.hu/rtlklub/fokusz/megrazo-felvetelek-a-kaliforniai-tuzrol

Bredpitt Monika 2018.11.14. 17:47:41

A Dél Pesti Kórházat hívtam, hiszen oda járok már évek óta.

A szabály az , hogy csak beutalóval lehet menni, ami három hónapig érvényes. Az első kérdése a nőnek, hogy van e beutalóm.
Mondom neki, hogy nincs, mert annyira hosszú a várakozási idő tapasztalatom szerint, hogy először kérném az időpontot.

Így nem lehet. Kell a doki neve, meg hogy pontosan mikor adta a beutalót (Jézusom, mi ez, titkosrendőrség...gondolom én)?

Kérdezem én tőle, hogy mikorra van időpont, december vége, január eleje (az még pont belefér a három hónapba).

Kíváncsiságból felhívom a János Kórházat, hogy oda elmehetek e. Egy nagyon kedves nővel beszélgetek. Azt mondja, miután elmondom neki hogy jártam a Dél Pestivel. Azt mondja csak körzetből lehet hozzájuk menni és ha most kérnék időpontot, akkor márciusra kapnék.

Tehát bőven három hónapon túl. KÉrdezem tőle, hogy a háziorvos adhat e beutalót, ugyanis nálunk hozzá nem kell időpont a nőgyógyászhoz viszont kell, ami szintén nem egy kis idő mire megkapom. Azt mondja, hogy ők elfogadják azt is.

A Dél Pestit meg sem kérdeztem, de majd elválik.
Érthetetlen, hogy miért kényszerítik ilyenekre az embert. A Dél Pestis nő még azt mondta nekem, hogy most már szigorodtak a feltételek és ahhoz az orvoshoz kell menni, akinél voltam utoljára. Mondtam neki, hogy én mindig máshoz kerülök évek óta.

Megkérdeztem tőle, mi van ha kapok januárra időpontot és közben elmegy az orvos, akkor mi értelme van ennek az egésznek. Miért nehezítik meg a dolgom, amikor pár éve meg azért cseszett le az orvos, hogy miért nem megyek évente (két év után mentem). Erre a János Kórházas kolléganő azt mondta, hogy elég két évente menni????????????????????????

Bredpitt Monika 2018.11.14. 17:52:58

@Zsuzsi65: próbáltam kinyitni, de nagyon lassú, viszont mit találtam helyette:

"Beázott falak, betört üvegajtó, a lépcsőfordulóban pedig egy pislákoló lámpa, tele kosszal. Rejtett kamerával indultunk útnak, hogy felmérjük a budapesti kórházak állapotát. A dél-pesti Jahn Ferenc Kórház pszichiátriáján a betegeket piszkos
ablakok és a hamutartó helyett festékdobozok fogadják, de Budapest északi részén, a Szent János Kórházban sem jobb a helyzet. "

Erről az jut eszembe mit láttam Balassagyarmaton, ahová látogatóba mentem, az volt kiírva a mosdóba, hogy ne lopják el a betegek és a látogatók a csaptelepeket. A technikai dolgozók írták ki. Szörnyű az egész.

Bredpitt Monika 2018.11.14. 17:54:34

@Zsuzsi65: a tűzvész benneteket is érint?

Ilyenkor látod, mindig azt mondom én is, hogy milyen jó kis ország ez a miénk. De aztán felébredek a látomásból.......

takarék-láng 2018.11.14. 17:55:50

@Bredpitt Monika: ha annyira szar a magyar egeszsegugy,akkor miert torekedsz magyar orvoshoz? Miert nem az unio teruleten veszed igenybe eme szolgaltatast, azert irok uniot, mert
ott ingyen megteheted.
Az oktatas detto, miert a szarhulladek magyar iskolakba felvetelizne a gyermeked? Kulfoldon ez is jobb.

Bredpitt Monika 2018.11.14. 17:59:11

@takarék-láng: adj valami tippet, hová menjek mammográfiára, Olaszországba simán mennék......

Bredpitt Monika 2018.11.14. 18:00:33

@Zsuzsi65: még mindig nem tudom kinyitni a linket, de ezt is most találtam , még hasznos lehet, pont ma mondta barátnőm, hogy elmehetnék idegenvezetőnek....

www.youtube.com/watch?v=6AKDNHpcPE4

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.11.14. 18:03:43

@Bredpitt Monika: most szerencsere nem a kozelunkben van, hanem kb. 30-40 km-re. Csak a gyonyoru Malibu kornyeki kirandulo helyeinket sajnalom, jo darabig fog tartani, amig megint kino a novenyzet/fak ott...Az az egy vigasztal, hogy legalabb lattuk azokat a helyeket meg "fenykorukban"...Nagyon lehangolo latvany sokaig egy ilyen letarolt kornyezet. Amikor nalunk volt tuz tavaly, az autopalya melletti dombok egtek, ill. az utcank vegeben is, es utana apokaliptikus latvany volt a fekete, csupsz folt. Azota is csak eleg gyer novenyzet van. Azt remeljuk, hogy a teli esok valamelyest segitenek majd.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.11.14. 18:08:07

@Zsuzsi65: https-t nem teszi be a rendszer...
RTL Klub weboldalan a keddi Fokuszban Asvanyi Eszter rovid riportja egyebkent...

Bredpitt Monika 2018.11.14. 18:08:56

@Zsuzsi65: ezt is most találtam

www.youtube.com/watch?v=3R3UI4HYr5Q

miközben a te linked nem nyílik, de majd próbálom még,
férjem New Jerseyben a barátjával fákat vág ki, most ott is volt valami nagy vihar megint, van munkájuk

Kalifornia gyönyörű állam, nekem nagyon nagy élmény volt ott utazni egy héten át, mondjuk a kedvenc államom Arizona (de hát még nem láttam egy csomót, 27 ben jártam csak az 50 ből)

szomorú látvány, amikor a természet megtépázza a környezetet.....

Arthamyr 2018.11.14. 18:13:58

@takarék-láng: "ha annyira szar a magyar egeszsegugy,akkor miert torekedsz magyar orvoshoz? Miert nem az unio teruleten veszed igenybe eme szolgaltatast, azert irok uniot, mert ott ingyen megteheted. " - Ezt hogy? Hol van leírva, hogy mehetsz mondjuk Ausztriába/Dániába dokihoz magyar tb-vel (nem sürgősségi/baleseti ellátásra!), belinkelnél valami eu-s oldalt? Én erről eddig nem tudtam. Elég röhejes lenne, de én örülnék neki. :)

kék madár 2018.11.14. 18:21:12

@balcán maxval bircaman: ennyi ido alatt a sajat kerdesed is elfelejtetted? Ne haragudj en nagyon szivesen segitek jo indulatu ertelmi fogyatekosokon de rolad a joindulatot nem feltetelezem.

Sean MacTíre 2018.11.14. 18:25:48

@kék madár: ezt csinalja mindig... birka, bazmeg a google egy dologra jo, arra, bazmeg. :)

Sean MacTíre 2018.11.14. 18:27:48

@Arthamyr: a kek kartyaval, veszhelyzet eseten, erre gondol, gondolom.

Illetve nekem a biztositom fizeti akar a magyar ellatast is, vagy mashol, amennyiben az olcsobb, mint itt, Irorszagban.

Amugy igen, felelos szulo elgondolkodik amikor otthon suliba kell vinni a gyereket. Ehhez nem is kell fidesz-ellenesnek lenni, a fideszeseknel sincs kizarva, hogy esetleg szeretik a gyerekuket.

zoldzeller 2018.11.14. 18:30:23

@Zsuzsi65: Csak engem zavar, hogy mindenhol a malibui tuzrol beszelnek? Ertem, hogy Malibut mindenki ismeri es Paradise-t meg senki.
Oszinten nagyon sajnalom, hogy leegtek a millio dollaros villak, az emlekek es csaladok vesztettek el az emlekeiket de itt eszakon egy egesz kisvaros semmisult meg, ugy hogy nem is tervezik ujra epiteni. Tobbnyire nyugdijasok eltek ott akik azert merntek oda mert olcso es megtudtak elni. Ezeknek az embereknek egy jo reszet most hajlektalansag fenyegeti.
Arrol nem is beszelve hogy 6. napja ulunk itt SF-ben a fustben es szmogban, es csendben imadkozunk, hogy az iskolak holnap kinyissanak;(

Arthamyr 2018.11.14. 18:33:34

@Sean MacTíre: Az gondolom itt sem a PRSI-ből megy, hanem magánbiztosítás amit céges perk-ként kapsz?

Sean MacTíre 2018.11.14. 18:34:34

@zoldzeller: en ismerem Paradiset. Pont a minap lattam egy nenit akinek 56 eve ugyanaz a kocsija van, es o ott elt, azzal a gyonyoruseges regi kocsival... :( Meg hat a neve, alapban ilyen regenyes.

Sean MacTíre 2018.11.14. 18:36:30

@Arthamyr: maganbiztositas sajat perk-kent. Nem vagyok alkalmazott. Bar, most hogy mondod... volt valamim, amire jogosult vagyok, de otthon vettem meg, es teritik valszeg. Tegnap kerte el a Welfare a szamlaszamomat. Szoval el tudom kepzelni, hogy a PRSI is menne. Vegulis ha olcsobb a magyar ellatas mint az ir, akkor miert is ne?

Arthamyr 2018.11.14. 18:48:48

@Sean MacTíre: Elképzelhető, de meglepődnék, a PRSI-s ellátás is elég szabályozott (a biztosítóval sem árt vigyázni, nehogy aztán ne fizessék ki, pl. egy bionikus lábat ők sem biztos, hogy megfinanszíroznának). A PRSI-s ellátás is akkor megy ha a háziorvos továbbküld tudtommal, nem mehetsz egyből szakorvoshoz.
Viszont azon, ha a magyar tb-vel igénybe vehetném mondjuk a finn ellátást, még jobban meglepődnék, mert az nem olcsóbb. Havi 8-10k HUF-ból az eu legjobb ellátása a hülyének is megéri, csak meg keresni melyik országban van, és oda kell utazni. :)

De megvárom, mit ír @takarék-láng: mester, hátha ő tud valamit, amiről én nem hallottam. Ha megy, csinálok erre egy bizniszt, íreknek fogok magyar offsór céget árulni tb-vel. :D

Sean MacTíre 2018.11.14. 18:53:01

@Arthamyr: minden EU polgarnak lehet EU egeszsegugyi kartyaja, es akkor az alap ellatasra mindenhol jogosult, de az egeszsegugyi turizmusra nem.

www.hse.ie/eng/services/list/1/schemes/ehic/

Bar en egyszer hasznaltam otthon egyebkent nem veszhelyzetre, es akkor nem igazan tudtak mit kezdjenek vele,nem mondtak, hogy nem lehet, tutti rossz kodot irtak tutti rossz helyre, ahogy neztem, szoval szerintem annak az ellatasnak a koltsege a magyar allamot terhelte. :)

Meglete viszont erosen ajanlott, ellenkezo esetben az eletmento szivmuteted sokba fog kerulni mondjuk Nemetorszagban.

Sean MacTíre 2018.11.14. 19:01:35

Lassan ideje lenne megirnom a sztorinkat. Csak mar 3.5 eve nem irok ekezetes billentyuzettel, es nem sok kedvem van.

kardio1 2018.11.14. 19:16:05

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nem egészen így van ez. Szerintem, bár ahogy mostanában minősíted a hozzászólásaimat, ezt is nyilván hülyeségnek fogod nyilvánítani, a Fidesszel pont ugyanaz a baj, mint anno az MSZP-vel. Ugyanannak a kádári kisembernek játszanak. Így meg soha nem lesz polgári Magyarország: öntudatos, hagyományaira, értékeire büszke, de előre tekintő emberek közössége. Ezt így most egyik magyarországi politikai erő sem kínálja.

Arthamyr 2018.11.14. 19:26:05

@Sean MacTíre: Telepíts valami korrektoros szövegszerkesztőt.

Bredpitt Monika 2018.11.14. 19:29:03

Még jó hogy van kerítésünk......

"Nikola Gruevszki 2006 és 2016 között volt Macedónia miniszterelnöke, viszont a héten nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki ellene, mert nem kezdte meg kétéves börtönbüntetése letöltését, amelyet hivatali visszaélés miatt szabtak ki rá. A politikus kedden a Facebook-oldalán közölte, hogy Budapesten van, és politikai menedékjogot kért a magyar hatóságoktól. Egyews hírek szerint női ruhában szökhetett át Magyarországra."

"A Szabad Európa Rádió balkáni irodájának internetes oldala szerint Zoran Zaev macedón kormányfő kijelentette: kormánya azt várja Magyarországtól, hogy mutasson példát, és ne védjen olyan bűnözőt, aki a Macedónia állampolgárainak kárt okozott. "Milyen motivációt jelentene az nekünk, tagjelölt országoknak, ha az Európai Unió egyik tagországa a bűnözők menedékévé válna, és nem tisztelné a nemzetközi gyakorlatot és a nemzetközi jogot" - vetette fel a kormányfő."

Hajrá Magyarország! Így kell ezt csinálni.........

kék madár 2018.11.14. 19:47:54

@balcán maxval bircaman: de maradtak, csak nem ismetelgetem magam, olvasd el mire irtam, hogy google-ezd (nem szoktad)

kék madár 2018.11.14. 19:51:27

@zoldzeller: azt nem tudtam, hogy San Franciscoing er a fust :(
Nekem Malibuert is es Paradise-ert is verzik a szivem, de egyertelmu, hogy Malibu szolgal kisebb segitsegre es ezert kevesebb figyelmet is kene kapnia. Mondjuk az NPR-on sokkal tobbet is beszelnek Paradise-rol

Csodabogár 2018.11.14. 19:57:35

@Bredpitt Monika: Arról, hogy a betegek lopnak, igazán nem a kórház tehet. Már vagy 30 éve se volt soha WC papir a kórházakban, mert a betegek haza vitték.:-(((

blackhairlady 2018.11.14. 20:23:04

@Bredpitt Monika: vegul megy a gyerek vissza Amerikaba apahoz?
Ez a mammograf dolog meg egy vicc. Kapsz beutalot, de az idopont nem fer bele a 3 honapba.

blackhairlady 2018.11.14. 20:23:47

@Zsuzsi65: na most mar vegre a hangodat is hallottam :)

blackhairlady 2018.11.14. 20:24:58

@takarék-láng: Moni Magyarorszagon el, melyik orszagba kuldened orvoshoz vagya a gyereket iskolaba? :)

blackhairlady 2018.11.14. 20:27:49

@zoldzeller: Szerintm beszelnek Paradiserol is, en sok hircsatornan lattam, hallottam rola kepeket es as hogy enm epitik ujja.
Ebben a Fokuszos hirben is megemlitik es az Indexen is volt egy cikk rola.
Nekem tok indegy, hogy gazdag vagy szegeny hely, nekem mindegyikert faj a szivem, szornyu ez a pusztitas.

zoldzeller 2018.11.14. 20:34:00

@blackhairlady: nem arrol van szo, hogy nem sajnalom azt akinek Malibuban egett le a haza. P
Csak azt irtam, hogy kozben Paradise-ban azoknak az embereknek csutortokon egesz eletuk munkaja veszett el amit jo esellyel mar nem is fognak tudni ujra epiteni es az egesz hatralevo eletuk most kerdesesse valt.
Valami ilyesmit akartam irni;) Nem azt, hogy Malibu nem tragedia.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.11.14. 20:37:42

@blackhairlady: igy van, a pusztitas mindenki szamara egy lesujto latvany, legyen az milliomos v. "egyszeru halando". Ezt tenyleg csak az tudja aterezni, aki megtapasztalja...:( a kozelunkben levo dombok meg most is csupaszak, pedig a tuz mar tobb mint 1 eve volt. Tudjuk, hogy a tuz valamilyen szinten frissiti-megujitja a novenytakarot es kornyezetet, de akkor is olyan lehangolo es szomoru latni...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.11.14. 20:44:28

@zoldzeller: a masik tuzrol is sok szo esett mar, meg talan ebben a riportban is emlitik. De persze az mindig szenzaciosabb, ha egy ismert emberhez is kotheto a dolog...tudod, hogy megy ez a mediaban :(

Arthamyr 2018.11.14. 20:52:33

@zoldzeller: Én Maliburól itt hallottam először, Paradise-ról több helyen olvastam, mondjuk nem mintha nagyon keresgéltem volna, az időnként megjelenő kattintásvadász katasztrófacikk.
Egyik sem akkora tragédia. Ha ez tragédia, akkor mi Szíria, Ukrajna?
Lesz még néhány hosszabb aszály, pár nagyobb tűz, hátha észreveszik magukat és elzavarják a klímaszkeptikust, aki jelenleg a világ egyik legszennyezőbb országának élén van, esetleg a saját fogyasztást (pazarlást) is kissé visszább veszik. Pozitívan kell hozzáállni, és akkor minden rosszban lehet valami jót találni. :)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.11.14. 21:00:50

A pénz miatt. Egy részük rájön hogy menő dolog Orbánra fogni, így azt harsogják hogy ők "politikai okokból menekültek" el egy gazdag nyugati országba. Véletlenül mindig magasabb GDP/fős országba tántorognak.
A kivándorlás lényege a pénz, szinte mindenkinél.
Az is bizonyítja ezt hogy mikor megkérdezik tőlük hogy mikorra terveznek hazaköltözni, egyből a fizetés lesz a téma, meg hogy otthon ennyit meg annyit fizetnének csak és ugye ez felháborító, így ki van zárva hogy ők hazamenjenek.
Mi másról szólna akkor a kitántorgásuk a fiataloknak (is) mint nem a pénzről?
Csak ugye ez olyan anyagias szemlélet...költenek hát mellé mesét, hogy jövőkép, meg tervezhető élet, meg nincs Fidesz, stb.

A kérdésre tehát egyszerű a válasz. A pénz miatt.

zoldzeller 2018.11.14. 21:13:33

@Arthamyr: gondolom ezeket a szerencsetleneket nem vigasztalja, hogy egy globalis skalan merve van nagyobb nyomor mint az ovek.

Arthamyr 2018.11.14. 21:24:44

@zoldzeller: Nem, aki ott a lompos rossz végén volt, annak ez valóban hatalmas személyes tragédia, de ahhoz meg kicsi tragédia országos szinten, hogy a másik parton is felfogják, hogy mi történik, és mivel lehet legalábbis közvetett kapcsolatban.
Tűz volt, eloltják/elalszik, küldenek némi segélyt, aztán minden megy tovább, mintha mi sem történt volna. Továbbra is megy a fogyasztás ezerrel, és sajnos nem mindig ott gyullad a városka, gyakran "ártatlanok" szívják meg.
Na ez a tragédia. :)

IT Knight 2018.11.14. 21:33:49

@Taxomükke (UK): Mindig is támogattam a brexitet.

Se Putyin, se Trump nem a példaképem, ők csak kisebbik rossznak mondhatóak.

Ha már példaképet kéne mondanom, Jacob Rees-Mogg lenne az. Most ismertem meg jobban a munkásságát, zseniális az az ember.

IT Knight 2018.11.14. 21:33:54

@Horthy Miklós cselédje: van itt olyan, aki az Arab Emirátusokba vándorolt ki. Biztos ő is a demokrácia hiánya miatt menekült el Magyarországról :D

zoldzeller 2018.11.14. 21:35:52

@Arthamyr: de latod evrol evre egyre erosodo hurrikanok mossak el Floridat (es Mar-a-Lagot) es megsincs valtozas.

Arthamyr 2018.11.14. 21:47:48

@zoldzeller: Úgy látszik, még nem volt elég erős hurrikán. Majd ha elmossa az egészet, és mérhetően megfogyatkozik a lakosság, akkor lesz. Remélem nem azt a helyet mossa majd el, ahol épp akkor tartózkodom, de ha igen, akkor majd egy jó nagyot szörfözök utoljára. Egyszer már próbáltam trópusi viharban, de hurrikán még nem volt. :)

Esetleg ha pár tengerparti metropoliszba benéz a megemelkedő tenger. Sajnos ahogy ismerem a fajtájukat, majd 2km-rel beljebb költöznek, nagy szennyezéssel, majd még pazarlóbb életet folytatnak.

Csodabogár 2018.11.14. 22:09:59

@zoldzeller: Német tv először Paradise-ről beszélt, Malibu sokkal később került képbe, feltehetően azért is, mert egy nagyon ismert német tv-s személyiségnek ott volt háza és ott is élt már vagy 30 éve kb.

zoldzeller 2018.11.14. 22:23:02

@Csodabogár: persze mert eloszor Paradise kezdett egni. Malibu csak 2 nappal kesobb.

zoldzeller 2018.11.14. 22:25:32

@Arthamyr: Trump egyik legnagyobb bune a kornyezetvedelem elhanyagolasa es elkomolytalankodasa.
Az osszes tobbi majd idovel megoldodik magatol vagy 6 ev mulva a kovetkezo turnus megoldja.

Sean MacTíre 2018.11.14. 22:32:09

@Horthy Miklós cselédje: @IT Knight:

De egyebkent _valoban_ viszonylag kevesen a gyerek miatt vagy a politika miatt mennek, ismerosi korombol kiindulva - viszont annal tobben azok, akik tenyleg nem tudtak megelni. Es a "penz miatt" duma kb. 95%-a errol szol. Ugy hangzik, mintha penzehseg lenne, de valojaban Magyarorszag keptelen volt egyes szakmakban emberi fizetest biztositani.

Arthamyr 2018.11.14. 22:35:33

@zoldzeller: Szép tőled, ha amerikaiként így látod. :)

Sean MacTíre 2018.11.14. 22:36:25

@IT Knight: meg ha Faraget mondod, o legalabb nem hulye, de ezzel most nagyon letoltad magad. :D Az egy beltenyesztett nemesi idiota, itt Irorszagban kozrohely targya.

Egyebkent a kormany beallt May moge.

IT Knight 2018.11.14. 22:54:46

@Sean MacTíre: JRM az egyik legintelligensebb és legtájékozottabb politikus. Farage pedig egy bohóc.

May deal-je egy elfogadható kompromisszumnak tűnik.

IT Knight 2018.11.14. 22:54:53

@Sean MacTíre: nem tudnak megélni? az kb 5-6-7 éve lehetett, amikor még a Feri, Libajnai meg később az eurokraták által okozott válság még éreztette a hatását.

Nézz körül most Magyarországon. 340 ezer az átlagbér, most jött ki az 5%-os GDP növekedési adat, pozitív külkereskedelmi mérleg, csökkenő államadósság.

FutureFry 2018.11.14. 23:11:42

@zoldzeller: Nem látom, hogy az általad idézett cikkben hol írják, (azaz pl. cáfolják Paradise polgármesterét), hogy nem tervezik a kisvárosukat újjáépíteni.

blackhairlady 2018.11.14. 23:29:34

@zoldzeller: En sem azt irtam, hogy te azt irtad :))
A valaszom elso resze szolt neked igazabol, hogy en lattam es olvastam is rola sok helyen es ebben a Fokusz hirben is meg volt emlitve.
A masodik resze az csak egy sajat vallomas volt, biztos vagyok benne, hogy nem gondolnad, hogy ugy kell a malibuiaknak :)

zoldzeller 2018.11.14. 23:30:24

@FutureFry: tegnap olvatam valahol, hogy nem tervezik ujraepiteni, de oszinten megmondom nem tudom hol.
Azert az NPR interju a polgarmesterrel olyan mint egy inspiracios beszed:

"We intend to rebuild. Every single person on the council lost their home, and we all intend to rebuild. There's a grassroots community effort that's been started. It's called #ParadiseStrong, and people are posting their visions of what the town could be. Yes, we're going to rebuild."

blackhairlady 2018.11.14. 23:34:35

@Arthamyr: Ne viccelj mar, nem tragedia? Ha valaki elveszti mindenet akkor te azt minek nevezed? Az, hogy mashol is vannak szornyusegek meg nem kisebbiti ennek a szornyuseget.
Akkor is ezt mondanad ha veled tortenik ilyen?
Az errol szolo cikkek meg ugy hivjak, hogy hirek.

blackhairlady 2018.11.14. 23:38:26

@zoldzeller: Szerintem ennek a tuzvesznek nincs koze a klima valatozashoz, ez sajnos egy nagyon regi problema Kaliforniaban.

blackhairlady 2018.11.14. 23:41:15

@zoldzeller: Azert Trump meg csak 2 eve van pozicioban, nem hinnem, hogy azota kezdett romlani a helyzet, vagy igen? Elotte Obama kezdett vele valamit?
Azzal egyetertek, hogy nem szabad lesoporni az asztalrol ahogy azt o szeretne, de rafogni a katasztrofakat azert nem fair.

zoldzeller 2018.11.14. 23:49:58

@blackhairlady: Igen, Obama kezdett vele, ez egy fontos tema volt. Ahogy Kalifornia (es jopar mas allam is) is kezd vele.
Trump meg kettot lepett hatra es negyet belerugott.

Arthamyr 2018.11.15. 00:19:33

@blackhairlady: @zoldzeller: Én Obamával is elégedetlen voltam, akkor is hasonlóan nagy szennyező volt az USA (a palaolaj forradalom és a gázfáklyázs sem Trump alatt indult, ahogy a brutális egy főre jutó ökológiai lábnyom sem), jelentős érdemi változás (még) nem történt. Viszont ő legalább az igyekezet látszatát keltette, és azért mégiscsak vállalhatóbb mintát közvetített az állampolgárok felé ebben (ahogy kb. minden másban is), mint Trump, aki teljes arroganciájával nyíltan hirdeti, hogy ezzel nem is kell foglalkozni.

Arthamyr 2018.11.15. 00:28:59

@blackhairlady: Későbbiekben írtam, hogy ez tényleg _személyes_ tragédia, de ez sajnos mindennapos eset a világban, sőt, százmillióknak, milliárdoknak ez a hétköznapok része, rendkívüli esemény sem kell hozzá, csak ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni itt a fejlett világ kényelmében és biztonságában.
Velem nehezebben történik meg, mert jobban diverzifikált vagyonom van, nyilván én sem ünnepelnék, ha elpusztulna az egyik házunk, és nem fizetne a biztosító. Viszont nem gondolnám, hogy jelentősége van, ahogy pl. annak sem lesz, amikor meghalok. Maradnak még elegen...

Viszont ha hinnék istenben, azt mondanám, most legalább az országot eltalálta a büntetéssel, még ha célozhatott volna kicsit pontosabban is.

kék madár 2018.11.15. 00:45:39

@blackhairlady: "Szerintem ennek a tuzvesznek nincs koze a klima valatozashoz"
az aszaly csak felerositi a tuz meretet, erejet, es az a klimavaltozas eredmenye

A katasztrofakat még nem lehet Trumpra fogni, de o szallt ki a parizsi egyezmenybol, o vonatta vissza azt a halom kornyezetvedelmi rendeletet, aminek nagyon hamar katasztrofalis hatasai lesznek

kék madár 2018.11.15. 00:52:47

@zoldzeller: ez nagyon durva, az egyik legjobb haverom pont a very unhealthy zonaban van

Arthamyr 2018.11.15. 00:54:05

@kék madár: A mai napig nem értem, hogy volt képes így arcon köpni a fél világot. Nem mintha a párizsi egyezmény elegendő lenne, de ez a gesztus... :(

kék madár 2018.11.15. 00:58:00

@Arthamyr: Trump agyat nehez megerteni, kizarolag a bosszu motivalja, tole egesz Amerika leeghetne, tipikus pszichopata. Az, hogy emellett az IQ-ja se eri el a fogai szamat, szinten nem segit rajtunk

blackhairlady 2018.11.15. 02:11:52

@zoldzeller: Tema volt vagy csinalt is valamit? Nekem most eppen semmi sem jut eszembe :)

blackhairlady 2018.11.15. 02:17:59

@Arthamyr: "Egyik sem akkora tragédia."
en erre reagaltam, ez szerintem egy nagyon arogans vagy inkabb bunkonak nevezheto megjegyzes volt. Tragedia ez a javabol, tok mindegy kinek vagy minek a hatasara tortent.
"Viszont ha hinnék istenben, azt mondanám, most legalább az országot eltalálta a büntetéssel, még ha célozhatott volna kicsit pontosabban is.
"
Erre meg nem is erdemes reagalni. Kb ugyanaz mint amikor egyesek azt mondjak, 9/11-et megerdemli Amerika.

Tudod, mindig azt hiszi az ember, hogy rossz dolgok csak massal tortenhetnek.
En csak kivanni tudom neked, hogy semmilyen trageia ne erjen az eletben, es hamegis er, a korulotted levok ne legyenek olyan szocialisan analfabetak mint te.

blackhairlady 2018.11.15. 02:23:28

@kék madár: : kizarolag a bosszu motivalja"
Ezt nem ertem, milyen bosszu, ki ellen?
Irtam en is, hogy nem jo fele mennek a dolgok vele, de azert az eddigi hurrikanokat, tornadokat, egyeb katasztrofakat meg nem igen lehet az o nyakaba varrni.

zoldzeller 2018.11.15. 02:54:46

@blackhairlady: nem ertem, Trump vagy Obama rendeleteket soroljak?

kék madár 2018.11.15. 04:44:37

@blackhairlady: en is azt mondtam, hogy még nem lehet rafogni a termeszeti katasztrofakat (de az utana kovetkezo human katasztrofakat igen, pl. Puerto Rico)

A bosszuallasrol; a szemelyisegerol, motivaciorol tobb polcnyi konyv szuletett, nem akarom ezeket idezni, de ez egy jellemzo tortenet rola:
www.cnbc.com/2017/10/18/richard-branson-says-he-met-trump-only-once-in-1990s-and-it-was-ugly.html

"He invited me to lunch or dinner at his house, and he had just been bankrupt," Branson claimed, later clarifying he meant one of Trump's companies had filed for bankruptcy.

"I thought we would have an interesting conversation about a whole range of issues, and he just spent the whole lunch talking about five people he rung up to try to get help from ... and how these people had refused to help him and how his life's mission was to going to be to destroy these people," Branson asserted.

kék madár 2018.11.15. 05:29:55

@zoldzeller: Trump tagadja a globalis felmelegedest, ennel sulyosabb bizonyitek a beteg elvetemult agyara nem is kell

kronikas 2018.11.15. 06:11:50

@balcán maxval bircaman: jaj már te kis te... mintha érdekelnének téged csőlátásodtól eltérő tények.. rájöttél már miért járnak Dubaiba rogánék? Biztos mert támogatni kell a szegény arab országokat...

kronikas 2018.11.15. 06:18:16

@Horthy Miklós cselédje: cssk nem felvettek fizetett trollnak?

swfla 2018.11.15. 06:59:44

"Nézz körül most Magyarországon. 340 ezer az átlagbér, most jött ki az 5%-os GDP növekedési adat, pozitív külkereskedelmi mérleg, csökkenő államadósság."

Ne haragudj, de engem ezek a dolgok kevesbe nyugoznek le. Egy rovid kethetes benyomas az orszagrol nyari csaladlatogataskor viszont koteteket mesel.

Es koszonoviszonyban sincs azzal az euforiaval, amit a gondolataid sugallnak.

sdani 2018.11.15. 07:00:20

Feleségemmel alapvetően kalandvágyból mentünk küföldre a huszas éveink vége felé. Ennek már 8 éve. Két fiunk született, egyik amerikában, a másik angliában. Soha nem fogunk hazamenni. Annak ellenére, hogy én teljes egészében magyarnak vallom magam, és büszke vagyok magyarságomra, és ebben a szellemben neveljük gyerekeinket, úgy érzem, hogy nem baszhatok ki velük annyira, hogy kitegyem őket egy megnyomorító, propagandacéloknak alárendelt oktatási rendszernek. Egyszerűen nem akarom, hogy hittant és erkölcstant nyomassanak neki az iskolában. Nem akarom, hogy az iskolába menet 15 óriásposzter mossa az agyába a gyűlöletkeltő propagandát. Nem akarom kitenni a magyar egészségügynek. Egyszerűen nem akarom, hogy összeszerelőországban Tiborcz és Mészáros jobbágyává váljon.

Azt akarom, hogy az iskolában a valódi európai és keresztény értékrendnek megfelelően szolidaritást és nyitottságot tanuljon. A tanrend legyen modern, készítsen fel a modern világ kihívásaira, amire lehet építeni egy nemzetközi színvonalú felsőoktatást. Ha valaki szerencsés annyira, hogy van lehetősége ilyen körülményeket biztosítani a gyermekeinek, egyszerűen nem lehet visszamenni... akkora a kontraszt, hogy otthonról ezt el se lehet képzelni.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 07:00:24

@kék madár:

Megint nem mondtál semmi konkrétumot.

Dikusz 2018.11.15. 07:15:47

@sdani: Tetszik nekem a hozzászólásod, egyetlen mondatát kivéve.

Arthamyr 2018.11.15. 09:03:51

@blackhairlady: "Erre meg nem is erdemes reagalni."

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 09:22:44

@kék madár:

Én vagyok a hibás, hogy te nem tudod állításaidat bizonyítani?

Sir Galahad 2018.11.15. 10:10:30

Nincs ebben akkora rejtély. A magasabb jövedelemért mennek ki, csak van, aki ezt őszintén megmondja és van, aki próbálja ezt tagadni, valamilyen ideológiai magyarázat kreálásával leplezni. Ez utóbbi magatartás logikáját soha nem értettem.

Európai téridő 2018.11.15. 10:10:36

Majd megöregszenek és megbölcsülnek, ki idebent, ki odakint.

Benikuty 2018.11.15. 11:13:03

@Horthy Miklós cselédje: "A kérdésre tehát egyszerű a válasz. A pénz miatt. " Akinek 2D-s agya van, annak ilyen egyszerű a válasz.

kronikas 2018.11.15. 12:18:10

@maxval balcán bircaman: olvasgass vissza, mikor mindig eltüntél.

never again 2018.11.15. 13:14:18

No reason to stay was a good reason to go.

Akármiértis 2018.11.15. 13:14:39

@Sir Galahad: Ennyi. Akiket ismerek, szinte mind ezért mentek ki. Szimplán nem volt elég amit itt kaphattak. Mivel gyakorlatilag semmi korlátozó tényező nem volt abban, hogy elmozdítsák maguk, megtették. Páran olyan munkát vállaltak, ami sokkal kisebb kvalitást igényel képességeikhez és korábbi munkahelyükhöz képest. A lé volt a lényeg. Ismerek olyat aki anyázással, morogva ment ki, de neki is inkább lökés volt az "itteni helyzet", mint alap motiváció.

Lojális meg tiltakozó, meg aki kiment. Fel lehetne venni a "nem igazán vagyok lojális, de nem tiltakozom mert leszarom és mégis itthon vagyok"-ot is.

kék madár 2018.11.15. 20:47:56

@maxval balcán bircaman: tok mindegy mit irok neked, mit linkelek be, ugyse fogadod el tenynek, megha szembe jon veled az utcan se. Ezert irtam, hogy google-ezd.
A valasztasi csalas harom formajat adta elo a fidesz:
a valasztas elotti teljesen illegalis es torvenyserto propaganda, a hatarmenti szerbek, romanok, karpataljaiak buszoztatasa es szavaztatasa es a szerverek, szamlalas manipulalasa.
Ha pl. hozok neked egy szerbiai magyart (vagy 500-et) aki szavazott ervenyes okmanyok, szavazati jog nelkul, arra mit fogsz mondani?

kék madár 2018.11.15. 20:54:58

@Sir Galahad: en mar tobb szazrol leirtam ITT, hogy nem a penz miatt mentem ki. Feltetelezzuk, hogy tudom, hogy miert mentem ki, es ha erdekel szivesen leirom 401-edszer

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.16. 07:25:58

@kék madár:

Eddig egy tényt se írtál.

S mióta csalás, hogy egy párt választási propagandát folytat? Mióta gond, hogy valaki hazautazik a választásokra?

S persze semmi adat semmilyen szervermanipulációkra.

Ja, s persze nem lehet okmány nálkül szavazni.

kék madár 2018.11.16. 08:38:25

@maxval balcán bircaman: latom remenytelen vagy, szandekosan vagy valami defekt miatt nem sikerult elolvasnod amit irtam.. "Jol meg vagyok lepve"

Bredpitt Monika 2018.11.16. 09:22:36

@blackhairlady: sok vicces dolog van itthon, csak az a baj, hogy már nem tudok nevetni....

nem tudom mi lesz, végigcsinálja még a felvételit, az nem fog ártani neki, de hogy el tudom engedni úgy, hogy közben nekem nincsenek meg a papírjaim????????
jó szülő akarok lenni, de nem tudom néha, hogy kell azt csináln

somlobodog 2018.11.16. 15:13:47

@maxval balcán bircaman: "Leírtad saját álmaidat, de konkrétumot egyet se..."

Na mi van? Szar úgy "vitatkozni" ahogy te szoktál, mi? :))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.16. 18:37:42

@kardio1: Hát pedig szerintem leginkább így van.
Persze a te mondandódban is van igazság.

blackhairlady 2018.11.17. 00:31:10

@Bredpitt Monika: nehez tanacsot adni, nem irigyellek, nehez dontes lesz ez.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása