oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. szeptember 05. 06:30,  Mélyvíz 251 komment

2018. szeptember 05. 06:30 Határátkelő

Mélyvíz

A mai poszt a blogon megszokotthoz képest rövid lesz, de egyrészt aktualitása, másrészt (főleg) a történet üzenete miatt úgy gondoltam, abszolút itt a helye. Ha minden jól megy, a szerző, Judit hamarosan részletesebben is beszámol a történetükről.

Mutasd be te is a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, hol lehet jól bulizni... A sorvezető kérdések ezen a linken, a poszt végén találhatók. Írd meg és küldd el a hataratkelo@hotmail.com címre!

lany_medence_foto_pixabay_com_glynn424.jpg

„2017 

Ötödik osztály, kötelező úszás, ahogyan a legtöbb magyar iskolában. A gyerekek nem szeretik, az előző évfolyamok sem igazán. Panaszkodnak a tanárnőre, aki szerintük durva és nem veszi őket emberszámba. 

Egy idő után a szülők megpróbálnak összefogni, és az osztályfőnök segítségét kérik. Aztán a testnevelő segítségét. Eredmény nincs. 

2018. szept. 3. 

A lányom, a tavalyi rossz élmények miatt rettegni kezdett, amikor kiderült, hogy az új iskolájában is lesz hétfőnként úszásoktatás. A ma reggel nehezen indult. Már tegnap este elkezdődött a fejfájás. Reggel azzal ébredt. 

Kérte, hogy kísérjem el suliba. Félúton zokogva dőlt egy kőfalnak „én még nem vagyok erre felkészülve…hogy újra úszásórára menjek”. Láttam, hogy nem hiszti, hanem félelem. Tudtam, hogy nem fordulhatunk meg, mert végre le kell győznünk. 

Nehezen, de eljutottunk az iskolába. Először az osztályfőnökkel beszéltem, majd az úszásoktatóval. Mindketten nyugtatták a lányom. Kedvesen, türelmesen. 

Azt kérte a tanárnő, hogy menjek el délben az uszodához. Majd megkér egy másik oktatót, hogy foglalkozzon az osztállyal, ő pedig majd velem együtt ül a padon a lányommal, hogy az biztonságban érezze magát. 

Eljött a dél. Félelem, könnycseppek az átöltözésnél. Leültünk a padra. A gyerekek úsztak, játszottak a vízben. Közben a tanárnő a türelmével, kedvességével elérte, hogy a lányom a medencében kössön ki. 

Aztán ketten együtt, kézenfogva ugráltak bele a vízbe a sekélyebb részen. Aztán a kicsit mélyebb részen. Siklás. Lábtempó, kartempó. Sok-sok mosoly. Mindenféle segédeszköz. Rengeteg dicséret és bátorítás. 

A végén pedig kiúszott hozzám a medence széléhez a lányom. És már nem volt könnyes a szeme. Csak az enyém. Én pedig megköszöntem a tanárnőnek a türelmét és a kedvességét. 

Norvégul.”

Egyre több magyar gyereket fogadnak külföldön örökbe - a legfontosabb célország viszont elég meglepő.

(Fotó: pixabay.com/glynn424)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: oktatás Magyarország Norvégia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5214221311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

somlobodog 2018.09.05. 20:09:46

@Arthamyr: "Szóval szerintem a gyerek nevelő jellegű fizikai fegyelmezése szóda nélkül is elmegy, a lényeg, hogy társadalomkompatibilis, szabálykövető, békés felnőtt legyen belőlük"

?? Wtf? Te tok jókat szoktál írni most meg elobujt Rakosi elvtárs? Lofaszt se kell verni egy gyereket. Az ő szintjén kell kezelni, meggyozni, nevelni. Ez farasztobb mint a veres és több intelligenciat es türelmet is kíván. Van akinek ezek szt egyik sem jutott:(
És igen ezek alapján te pl ha a munkádat szarul végzed és én vagyok a főnök akkor egyszer szólok majd utána elverlek mint a szart. Csak hogy biztos legyek benne hogy szabalykoveto jó katona leszel mondjuk még a billentyűzet is szettorom a fejeden hiszen felnőtt vagy, nagyobbat kell csapnom mint egy gyerekre. Mert nincs kedvem érvelni vagy elmondani 2x hogy mit csinálj. Ebből majd tanulsz és szabalykoveto leszel. Na ne bassz... Szeretném ha egy ilyen gyereket neveljunk veressel elveket valló ember egyszer pl megprobalna velem vagy a saját sulycsoportjaval verekedni. Agyam eldobom komolyan. Javaslom Ranschburg Jenőt olvasni vagy bárkit 1950 után e témában. Vagy várj, esetleg egy gyereket vállalni? És mikor radnez a kicsi bizalommal majd megkerdezem hogy na, lebaszol neki egyet ha nem fogad szót???

geeeteee 2018.09.05. 20:10:05

@Arthamyr: Én pl. egész délutánokat bicikliztem/fociztam át gyerekkoromban, és ahhoz szinte semmi sem kellett (legfőképpen nem volt szükség felnőtt felügyeletére, és ez már ment 9-10 évesen is). Sajnos ma már kevesebb a hely, ahol biztonsággal ki lehet engedni a kisgyerekeket a sok helyi raliversenyző miatt, meg az ingyenes sportolási lehetőség is kevesebb (pl. akkoriban simán lehetett kosarazni, focizni ingyen, a befagyott tavon korizni/hokizni, fára mászni stb. de pl. a tenisz sem volt drága, csak mi voltunk nagyon szegények :)).
Nu, szóval te is kulcsos gyerek voltál? :D
Sötétedéskor sokan meg arra mentek haza, hogy apu kergeti anyut, anyu bevágja az üveges konyhaajtót apu előtt, az meg átlép rajta, 15 cm-es T-vágás a talpon, sírás-rívás, mentők, mert a kurva kölykök. Máig nem felejtem el, ahogy apámból lefolyt a vér a kádba. Ilyen titkokkal mentünk másnap iskolába dogát írni.

somlobodog 2018.09.05. 20:10:18

@Arthamyr: "És nem azt mondom, hogy ha a kisgyerek rosszat tesz, akkor egyből menjen a saller. Viszont ha nem fogad szót/nem tartja be a többször elmondott szabályokat, akkor mehet"

Sztem meg pl ha a feleséged olyan hibát vét a melóban ami miatt ki kéne rúgni akkor inkább előbb kéne kapjon pár sallert. Arányosan. Ne verjek meg nagyon csak mondjuk adok neki 3 kurva nagy pofont. Az fair? Nem rugom ki mert az durva lenne. Elveszitene az egzisztenciajat. Az a pár pofon majd helyrerakja. :))))) GMAFB

geeeteee 2018.09.05. 20:10:35

@Arthamyr: " Persze bőven van abban tartalék, amit felépítettek, szóval van miből bukni, nem lesz ott hamar apokalipszis meg harmadik világ. :)"
Azalatt az idő alatt mi, vagy a felmenőink mit is csináltak? Amit én láttam, és részt is vettem benne serdülőkoromig, az az volt, hogy felmentünk a karba. Vasárnapi misére elmentünk a fehérnéppel, a kapuban előreengedtük őket avval, hogy mi felmegyünk a karba, átmentünk a presszóba, nem volt messze, a csengőre, az úrfelmutatásra meg visszatámolyogtunk. Soha nem láttam a kart. Illetve egyszer, meghágtam a hatost. Pont ott. :D

blackhairlady 2018.09.05. 20:11:25

@Arthamyr: Az hogy nehezkesebb, nem hiszem. Kell egy busz ami elviszi a gyerekeket es vissza. Ott az oktato foglalkozik a veluk, szinte rajta mulik minden, hogy milyen elmeny lesz akolkoknek.

puhacica 2018.09.05. 20:12:55

@fhdgy: mindenki lehet hibas. a tanar is.

Arthamyr 2018.09.05. 20:13:06

@blackhairlady: Igen, de nem egységesen minden gyerek úszni szeretne, nem annyira, hogy ez egy hosszútávú program legyen.

puhacica 2018.09.05. 20:18:42

@London2009: tegyuk fel, hogy a ferjed lehasit egy pofont vagy jol megver. van kulonbseg? (tekintsunk el attol, hogy nyilvan nem tenne ilyet a ferjed, mint ahogy az enyem se.)

@blackhairlady: kulonosen akkor, ha mas, pozitiv erzelem nem kotodik az adott enberhez.

Arthamyr 2018.09.05. 20:20:14

@somlobodog: Olvasd el a többit... Mint írtam, ha a gyereket is olyan simán ki lehet rúgni, sőt, ha nem szimpatikus, fel sem kell venni, mint a feleségemet, esetleg tud viselkedni, mint a feleségem, ha el tudja magát tartani, és felelős döntéseket képes hozni, ha a fájdalomtűrő képessége olyan, mint egy felnőtté, akkor valóban nincs szükség testi fenyítésre... Hol is van ez így? Ennyi. Egyébként sok felnőtt szerintem egy kisebb súlyú boxolótól is vállalna egy sallert, ha rosszat tesz, ahelyett, hogy mondjuk 1-2 évre börtönbe menjen, nem beszélve arról, aki mondjuk egy életfogytiglant válthatna ki vele... :)

blackhairlady 2018.09.05. 20:20:27

@Arthamyr: Ez nem hosszu tavu program, altalaban fel evet jarnak a gyerekek, egy heten egyszer amikor dupla tesijuk lenne. Szerintem meg mindig tobben szeretik ezt csinalni mint 800 metert futni vagy szekrenyt ugrani.
En ha tesi tanar lennek akkor tuti, hogy a kulonbozo fitness programokat csinalnam, yoga, fitness dance, zumba..., mindent amit gymekben nyomnak, biztos, hogy jobban elveznek :))

Arthamyr 2018.09.05. 20:22:21

@blackhairlady: Erre ne vegyél mérget... Én és a haverjaim tuti nem élveztük volna ezeket, viszont tökéletesen boldogok voltunk, ha békén hagytak focizni vagy aki azt szerette, kosarazni... :) Pedig milyen tömegsport volt az...

geeeteee 2018.09.05. 20:33:38

@kisrumpf: '88-ban azt a tételt húztam érettségin. Ötös lett. Ki vagyok én?
Nem értenék egyet a "big data"-val, bármire jut, és juthatna is.

fhdgy 2018.09.05. 20:34:35

@blackhairlady: Nekem az osztályfőnököm, meg a matektanárom is szent! Akkor is, most is és mindig.

Soha nem éreztem, hogy ne a javamat akarták volna!

Alaptalanul, ok nélkül soha nem kaptam semmit.

Pl. logaritmusok dolgozatra kettest kaptam. Jogosan, nem értettem, csak utólag értettem meg.

Biológiából is kaptam kettest feleletre, mert nem voltam ott az órán, nem is készültem, nem is szóltam. Nem volt pardon!

Volt olyan tanárom, aki nem szeretett igazán, valamiért tüske voltam a szemében. Aztán negyedikben nagy paláver volt a tanáriban miattam. Történelemből összeütköztem a történelemtanárral. Ő úgy értelmezte, hogy abban az iskolában az a diák, akinek ötöse van matekból, fizikából, az ugrálhat a töri tanár fején, pedig én csak a reformkor értelmezésében másképp mondtam a magamét.

A tanáriban panaszkodott, és a másik töri tanárok, nekem adtak igazat, köztük az is, akinek tüske voltam a szemében.

Egy szünetben megkeresett, hogy beszélgessünk.

Azt mondta, hogy ugyan nekem ad igazat, de fogjam magam egy kicsit vissza, mert a történelem nem matematika ( a matek tanárom felesége volt ).

Utána nagyon figyeltem arra, hogy ne legyen konfliktus. Meg is lett a jutalma, mert érettségin nagyon a javamra volt. Ott a kiegyezés volt a téma, minő véletlen!!! Az érettségi elnöknek adta a lapot, hogy úgy és olyan irányba mehessenek a dolgok, ahogy az nekem a legjobb volt.

Aztán már egyetemre jártam, amikor együtt utaztam jó pár volt tanárommal, köztük vele is. Akkor már tényleg igaz volt, hogy csak a szépre emlékezünk.

Amikor befejeztem az egyetemet, a matektanárom ragaszkodott hozzá, hogy tegeződjünk. Ez nekem nagy elismerés a részéről.

Róla még annyit, hogy érettségi után jártam hozzá egy kis felvételi felkészítőre!

Amikor arra került volna a sor, hogy fizessek, azt mondta, hogy tőlem nem fogadhat el pénzt!

Szóval, csak a szépre emlékezünk? Lehet, de vannak szép dolgok, amire szép és jó emlékezni!

Arthamyr 2018.09.05. 20:36:27

@somlobodog: Ha majd lesz, akkor kiderül. De nem zárom ki, hogy meg fog történni. Én is kaptam gyerekkoromban, általában jogosan. A saját súlycsoportom meg a nagyobbat egyébként nem azért nem verem, mert félnék tőle, de ott sanszos, hogy nem nyugodna bele a delikvens, ha kapna egy pofont, főleg, ha érzi, hogy van keresnivalója a balhéban. Aztán ha mondjuk egy vascsővel összeverem, hogy belenyugodjon (vagy felétek mondjuk lábon lövöm), hiába is lenne erkölcsileg igazam, a törvény szerint eléggé szarul jönnék ki a dologból.
A főnök meg kirúghat, de én mindig jól viselkedem (sőt, jól is teljesítek) az utóbbi 2 évtizedben, szóval eddig nem fordult elő. :)

És hajrá, minden elismerésem azoké az embereké, akik képesek megnevelni a gyereküket a testi fenyítés nélkül, úgy, hogy elfogadható gyerek/ember lesz a végtermék. Láttam rá példát, de ennek sikere szerintem függ a gyerek személyiségétől is. Nyilván ez a preferálandó út, ha működik.
Ha viszont ilyen kis tojásdobálós, üvegösszetörős, asztalralábföltevős pöcs, akkor inkább adott volna neki pár pofont, vagy akár verte volna ki helyette... :/

Szóval ja, az elsődleges a végeredmény, a másodlagos az út, ami hozzá vezet. Persze nyilván a kékre-zöldre verés és hasonlók semmi esetben nem fér bele, ahogy fentebb is írtam, szóval az út sem vezethet akárhol.

2018.09.05. 20:38:39

@London2009:

"Bar hozzateszem, hogy minket sosem bantottak. [..] De a lanyok szerintem nagyon masok, mint a fiuk. Altalaban fele annyi gond van veluk"

Igen, és így, hogy fele annyit bántják őket, fele annyira is lesznek rendes emberek. Saját tapasztalat. :D

i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/525/237/777.jpg

(vicceltem)

2018.09.05. 20:41:35

@Arthamyr:

"És hajrá, minden elismerésem azoké az embereké, akik képesek megnevelni a gyereküket a testi fenyítés nélkül, "

Ne viccelj már. Még egy kutyát sem kell verni, nemhogy egy embergyereket.

Hihetetlen tényleg. :-/

fhdgy 2018.09.05. 20:43:09

@puhacica: Nem vagyok tanár, soha nem is akartam az lenni. De minden tiszteletem a tanáraimé, mert nélkülük tényleg nem lehettem volna az, ami!

A tanáraimra való tekintettel én tanár párti vagyok! A társadalomnak jobban kellene őket becsülni, sokkal jobban.

Aki erre azt mondja, hogy nem érdemlik meg, mert sok rossz tanár van köztük, annak azt mondom, legyen nagyobb megbecsülés anyagiakban, utána lehet nagyobb elvárásokat támasztani, utána lehet gyomlálni és utána helyreáll a rend.

A gyerekeink, az unokáink érdekében, a jövőnk érdekében el kellene indulni ezen az úton.

Kellene, de nem hiszek benne!!!

Arthamyr 2018.09.05. 20:53:31

@Nagy kámpics: Még a felnőtteket is verik. Adott esetben meg is ölik. Ideális esetben ez a rendfenntartó szervek monopóliuma.

Szerinted hogyan lehet egy bizonyos dologra rávenni valakit, ha egyszerűen a szép szó nem használ? Szerinted el kéne fogadnom, hogy tizenévesek tojással dobálnak (amitől ha mondjuk elestem volna, és elüt a busz, akkor game over), üvegszilánkkal szemetelik tele a házam környékét, esetleg a majdani gyerekem oktatását szabotálják? Majd később mondjuk azt is, hogy a pubban szólnak be, majd esetleg késelnek meg? Kurvára kiváncsi lennék, hogy ezeket ti hogy korrigálnátok... Tudom, ki lehet őket kerülni az esetek többségében, de miért nekem kell kényelmetlenül élnem, és kikerülni őket? Miért fogadjam el, hogy az emberi hulladék aránya egyre nagyobb?

Minél kisebb egy gyerek (vagy akár kutya, ha már írtad), annál könnyebben nevelhető. Egy tizenévesből, felnőttből már nehéz embert faragni, ha állatot sikerült...

2018.09.05. 20:55:05

@fhdgy:

"De minden tiszteletem a tanáraimé, mert nélkülük tényleg nem lehettem volna az, ami!"

Ezt nem tudom, hogyan mondjam úgy, hogy ne legyen bántó, de megpróbálom.

A másik visszatérő motívum ma a kommentjeidben, hogy lám, te matematikus lettél, lám, te németül megtanultál, lám, milyen jó, hogy akkor szigorúak voltak veled, hiszen csak még jobb ember lettél, biztosan azért nincsenek rossz élményeid, mert kivételes képességeid vannak, satöbbi.

Ez az önszeretet megnyilvánulása, öndédelgetés, semmi több.

Biztos van egyébként alapja is, meg még csak azt sem mondom, hogy ne írd ide, hiszen dédelgesse csak magát mindenki, mert jobb lesz a világ tőle, de ha teszünk hátra egy lépést és hűvös fejjel nézzük, akkor azért azt állapítsuk meg, hogy a mondandód nekünk, a többiek számára így semmi kézzel foghatót nem tartalmaz.

Oké, aláírjuk, te nagyszerű vagy. (Nem gúnyból mondom, biztos tényleg így van.)

Következik-e ebből bármi a tanárokra/diákokra/oktatásra/akármire nézve? Nem következik.

sörm 2018.09.05. 20:57:28

@Arthamyr: Persze ez is egy fontos szempont h a francnak fizess te több adót azért hogy legyen elég tanár aki más gyerekét megneveli. Ugyanakkor az iskolarendszer mégiscsak egy rendszer, tehát x% mindenképpen kilóg. Nem biztos hogy azért mert hülye, gonosz, tehetségtelen, hanem mert neki az egész rendszer nem passzol. Ilyenkor a pedagógus korrigálhatja a helyzetet, hogy mégse mondjunk le róluk. De ennyi gyerekkel ez lehetetlen.

Ha viszont lemondunk róluk az hosszabb távon többe kerül: segély, börtön, illegális tevékenységek, több rendőr, narkotika, agresszió stb...

2018.09.05. 20:59:24

@Arthamyr:

"Még a felnőtteket is verik."

Mikor vertek meg utoljára? És kik?

"Szerinted el kéne fogadnom, hogy tizenévesek tojással dobálnak (amitől ha mondjuk elestem volna, és elüt a busz, akkor game over"

Ezt most félig viccből írom, de csak félig.

Azt írod, a megaláztatás, megveretés jellemformálú hatású, van, akire ráfér.
Miért nem tanulsz akkor ebből az esetből? A javadat akarták, egy kicsit meg lettél alázva, sag schon. Könnyen elképzelhető, hogy szerintem/szerintük/Mari néni szerint rád fér.

Sőt, ha egyszer belekezdtek, akkor _nyilván_ azt gondolták, hogy rád fér.

Ha pedig rád fér, akkor jogos, és meg is érdemelted.

Jól foglalom össze az Arthamyr-világképet? :)

zoldzeller 2018.09.05. 21:00:02

@Arthamyr: "Az általános iskolából (oviból?) kikerülő gyerekek ideális esetben szerény, visszahúzódó, félénk, udvarias kis emberek."
Nem ismersz tul sok 5 evest igaz? Mielott felreertened, az nem normalis ha kamaszok tojassal dobalnak, meg uvegszilankkal szemetelik korbe a hazatok.
De altalaban pont azok a gyerekek nem csinalnak ilyeneket akiket a szuleik nem utlegeltek, hanem vettek a faradtsagot es neveltek oket.

puhacica 2018.09.05. 21:04:34

@fhdgy: de ez most megint mire reakcio? total logikatlan a mondanivalod.
de ha mar:
egyetertek ezzel a kommenteddel, de pont a jo tanarok miatt kellene sokkal jobban szurni, es a kreteneket surgosen elparancsolni a banyaba, vagy legalabbis minel messzebbre a gyerekektol. az en legjobb tanaraimra barmikor szivesen emlekszem, szerettem oket, de ez nem feledteti azokat, akik megkeseritettek akar az en, akar az osztalytarsaim gyerekkorat.

]{udarauszkasz 2018.09.05. 21:10:28

Engem se a foci, se a kosarazas, se egyeb kozossegi tomegsport nem erdekelt, mert a termeszetem nem ilyen.
Uszasora annakidejen (7 evesen) ugy ment, hogy siklas, ilyesmi. Hat nemigazan jott ossze. Aztan lett egy buvarszemuvegem. Azzal nezegettem a viz alatti vilagot a termalban. Aztan rajottem, hogy lebegek a vizben. Aztan, hogy tudok uszni viz alatt. Ezzel az alapok megvoltak. 8 evesen egy nyaralas alkalmaval 2 het alatt tokeletesen megtanultam uszni, egyedul. Bringazashoz mar kellett segitseg, de az 4 ora alatt ment, vagyis felkeltem ugy, hogy nem tudtam bringazni, es meg aznap azzal a tudattal fekudtem le, hogy tudok biciklizni. Sikloernyozes tovabb tartott, de csak azert, mert abban az evben keptelenseg volt kifogni normalis idojarast. Kajakozni 2 nap alatt tanultam meg magamtol, olyan szinten, hogy jopar km-t leeveztem a vegen. (De elotte mar ultem egy 2 szemelyesben ugy, hogy en iranyitottam, es elsore ment. Az egyszemelyest utana vettem)
Autovezetes! Az azert ment nehezebben, mert azt ugy tanitottak. Viszont a kezdo kamionsofortol a penzkeresoig mar egyedul jutottam el. Fel ev alatt egyedul rohangasztam be fel Europat.
Szoval nem mindenkinel mukodik a belesulykolas.

geeeteee 2018.09.05. 21:10:35

@Arthamyr: Felnőtt ember vagy, rajtad áll. Ha nem lennél elég hatásos, a sallernál ezer más jobbat tudok, annyi fenyítés létezik, egyik jobb, mint a másik.
Előétel: Vak komondor.
Apropo vak, mint a hegesztő kutyája.

geeeteee 2018.09.05. 21:10:40

@Nagy kámpics: Mit tamáskodsz te is? Nem tudsz olvasni? V-é-g-t-e-r-m-é-k.
Hihetetlen tényleg. :-/

geeeteee 2018.09.05. 21:10:48

@fhdgy: Egyetértek. Én még az erkölcsi megbecsülést is megelőlegezném. Nem csak a tanároknak. A politikusoknak is, az orvosoknak is, a szakácsoknak is, a katonáknak is. És így tovább. Összekuszáltam, mi?
A kölcsönös bizalom veszett el valahol útközben. Ahogy nőtt a hasunk, úgy lett rövidebb a kezünk és mélyebb a zsebünk.

fhdgy 2018.09.05. 21:13:42

@Nagy kámpics: "Következik-e ebből bármi a tanárokra/diákokra/oktatásra/akármire nézve? Nem következik" Következik, nagyon is következik.

Az én apám, az akkori Jugoszlávia területén született egy magyar faluban. A háború alatt magyar huszár volt. 1941-től részt vett a nagy Szovjetunióbeli nagy kiránduláson, ami neki 1949 Nagy Péntekig tartott. Már akkor elindult Tito láncos kutya világ, így apámat be sem akarták engedni az országba. Végül, húsz forinttal a zsebében kegyet gyakoroltak és jöhetett igáskocsisnak ( ha tudod mi az ) egy erdészetbe. Kényszer lakhely, rendőri felügyelet.

Milyen sors, milyen lehetőségek lettek volna nekem, ha nem lettek volna olyan tanáraim, amik voltak???

Lehettem volna én is kocsis?

Én már 7.-8.-as korom óta úgy tudtam kaszálni mint bármelyik falusi parasztember. Kaszáltam is. Voltak teheneink, délután, este én gondoztam őket, sokszor én is fejtem őket. ( nem véletlenül vannak most kecskéim !!! )

Ilyen háttérrel ne mondd nekem, hogy az iskola nem számított!

Ma már lehet, hogy nem számít, mert kétlem, hogy egy igáskocsis gyereke egyetemet végezhetne ebben a nagy illiberális demokráciában, ha mégis, akkor az csodaszámba menne.

sörm 2018.09.05. 21:13:56

@Csodabogár: Most már egy pártot kivéve mindegyik azzal kampányolt hogy rendet akarnak az iskolákban, több fegyelmet, a jobboldali pártok osztályzatot negyediktől és mindkét blokk államosítást (most az önkormányzatok felelősek és túl nagy a különbség). Az más kérdés hogy kampány alatt sok mindent mondanak.

Nagyon izgi ez a választást, én leginkább kíváncsi vagyok. Eléggé felbolydult az ország, nem lepődnék meg ha rekordmagas részvételi arány lenne. Lehetetlen jósolni és sokan le lesznek döbbenve. Még tradiciolális pártok is mint a szocik vagy liberálisok sok mindenben álláspontot változtattak. Úgyhogy valaki pl a szocikra szavaz mert 20 éve oda szavaz, közben a szocik mást képviselnek mint 4 éve... Szóval izgi lesz!!

Arthamyr 2018.09.05. 21:18:38

@Nagy kámpics: Nem fér rám. Semmilyen interakcióba nem léptem velük előtte, indokolatlan volt. És egyébként is szabálykövető, jó állampolgár vagyok. Az lett volna erkölcsileg helyes, ha megállok, és szarráverem a kis csapatot. Persze lehet, hogy pont ez volt a cél, és a nagyobb, felfegyverzett pajtások ott vártak? Mondjuk nem tudom, azért forgalmas helyen volt.

Nem foglalod össze jól az Arthamyr-i világképet, abban ugyanis ilyen gyerekek/emberek nem léteznek. Meg olyanok sem, akik ellopták a biciklink... Ezeket az atrocitásokat megszüntetnék. Bármi áron. Ott az emberek nem lopnak, nem csalnak. :)

fhdgy 2018.09.05. 21:20:33

@puhacica: Olvasd el a "Lázadás a Cain csatahajón" c. regényt.

Abban van egy olyan rész, amikor a brutális parancsnokot valaki kiosztja a brutalitása miatt.

De utána meg is köszöni neki, hogy addig harcolt, tartotta a frontot, amíg nem lettek jobb és hozzáértőbb parancsnokok.

Mit akarok ezzel mondani?

Azt, hogy rossz tanár is jobb mint a semmilyen.

Szerintem a tanárok kb. fele mehetne a levesbe, de hogy, amikor lasszóval sem lehet helyettük fogni bárkit is!

Miért nem?

Szerintem nincs más megoldás, mint emelni a fizetéseket, hogy utána el lehessen kezdeni, amit mondasz.

De addig hogyan? A nincsből nem lehet válogatni!!!

bpetya75 2018.09.05. 21:22:30

@sörm:

"Az egyetlen lehetséges megoldás az lenne, ha kiscsoportban dolgozhatnánk." Egyetértek. Egyből ez jutott eszembe a posztot olvasván.

fhdgy 2018.09.05. 21:24:11

@geeeteee: Én egy nagyon egyszerű kórképet állítok fel: ez a társadalom szétesett!

bpetya75 2018.09.05. 21:26:43

@London2009:

"De a lanyok szerintem nagyon masok, mint a fiuk. Altalaban fele annyi gond van veluk…"

Tanárrá lett osztálytársaim a legutóbbi osztálytalálkozón egyöntetűen azon a véleményen voltak, hogy egy osztály annál jobb, minél több fiú van benne, mert a lányok szétármánykodnak mindenféle osztályközösséget.

2018.09.05. 21:33:33

@fhdgy:

"Milyen sors, milyen lehetőségek lettek volna nekem, ha nem lettek volna olyan tanáraim, amik voltak???"

Sírba teszel. :D

Leírom, hogy szerintem egy kicsit ego trip, amit írsz, erre rákontrázol dettó még egy ugyanolyannal.

Szóval kaszálni is tudsz, és a nagyszerű tanáraid nélkül nem lehettél volna még ennél is több, jobb.

A "humble bragging" fogalma megvan? :)

Arthamyr 2018.09.05. 21:36:13

@zoldzeller: Ismerek ex-ötéveseket. Nem nézem ki belőlük, hogy az általam nehezményezett dolgokat el fogják követni. :) Mint írtam, a környezetemben sem a kékre-zöldre verés, sem a kiskorú bűnöző nem fordul elő. A pofon igen, elfenekelés igen, persze nagyon ritka, nem nagyon láttam azt sem.

2018.09.05. 21:40:44

@Arthamyr:

"Ismerek ex-ötéveseket."

Ez viszont jó szöveg. :D

fhdgy 2018.09.05. 21:43:09

@Nagy kámpics: nem tudtam, hogy mi a humble bragging, de megnéztem. Ha te az általam leírtakat valami szerénykedésnek+hencegésnek veszed, akkor kérd vissza a tandíjat és kezdd el az iskolát újra az elsőtől!

zoldzeller 2018.09.05. 21:48:08

@Arthamyr: Szerinted a tojasdobalo kamaszok nem dobalnanak ha a szulei megpofoztak volna oket ovis korukban.
En meg azt mondom, hogy ha a szuleik oda figyelnek rajuk ovis korukban akkor nem dobalnak ma tojassal.
Sokunk szemeben egy gyerek nem nevelese, az hogy nem figyelnek oda ra, pont olyan abuzus mint megverni oket;)

Arthamyr 2018.09.05. 21:50:12

@sörm: Ezen is lehet javítani: nincs segély, lehet menni a szar munkákat elvégezni vagy éhenhalni, olcsó, de rossz életet biztosító börtön, esetleg valamiféle munka a börtönben, ha gazdaságosan rávehetők az elítéltek, aki nem dolgozik, nem biztosított, így nincs egészségügyi ellátási költség sem. Neadjisten oktatás, nevelés a börtön falain belül is, bár kérdés, hogy ki adná meg nekik a második esélyt a börtön után. Ha nagy számban vannak, akkor esetleg állami munkaprogram az elítélteknek, persze ez is kérdés, hogy megérné-e. Nyilván az emberek sokszor mennek a legkisebb ellenállás felé, ha nagyvonalú a segély, akkor nem fogják törni magukat, hogy túllépjenek rajta.
De pl. a te esetben az a felháborító, hogy a szülők is sem álltak be mögétek. Amikor én voltam iskolás, ez elképzelhetetlen lett volna. Egyébként én annyira rossz gyerek voltam, hogy konkrétan kirúgtak a gimiből, pedig ilyesmit azért nem engedtem meg magamnak...

bpetya75 2018.09.05. 21:50:23

@Nagy kámpics:

Ja, egy apróság a rossz memóriámmal kapcsolatban. A lányok ugyanabba az általánosba járnak, mint anno én. Több volt tanárom is tanítja/tanította őket. Ez egy jó suli, többségében jó tanárokkal. Van ilyen is :-P

geeeteee 2018.09.05. 21:52:09

@Arthamyr: Az elvárásaid jogosak. Csak képtelenség máról holnapra teljesíteni. Nyertél egy "Türelmetlen Akarnok" matricát.

Én is arra a megállapításra jutottam, hogy a humanizmus a világunk ellensége. Endlösung. Csak olyan gyáva vagyok, hogy magammal kezdeném.

somlobodog 2018.09.05. 21:52:19

@Arthamyr: ha a gyerek nem mentális beteg akkor a sima hétköznapi módszerrel nevelhető (türelem és odafigyeles meg következeteseg). Akinek nem sikerül az a saját kudarca. Nem a gyereke. Csak a szülő a hibás ha egy egészséges gyerek neveletlen. Egy 3 éves vagy 5 éves gyerek nem lehet rossz. Ott a szülő a fasz es/vagy a környezet.
A beteg gyerek nevelésre nyilván van szakember azt nem tudom hogy kell.

geeeteee 2018.09.05. 21:52:24

@fhdgy: Még az unokája is. Olyan csoda zajlik napjainkban, hogy a Szűz Mária már nem is sír, hanem zokog.
Gyaur.

geeeteee 2018.09.05. 21:52:25

@Arthamyr: Minden, amiért felelősséget vállalsz. Szerintem még nincs gyereked, bár lehet tévedek.

fhdgy 2018.09.05. 21:57:12

@Szaktanár: Tudsz titkosító programot írni?

Le tudnád programozni a simplex módszert?

Saját magad meg tudnál írni egy szinusz függvényt?

Ki tudod számolni kettő GPS pont távolságát?

Arthamyr 2018.09.05. 22:02:09

@zoldzeller: "Szerinted a tojasdobalo kamaszok nem dobalnanak ha a szulei megpofoztak volna oket ovis korukban." - Ezt egy szóval sem állítottam. Az általánosságban véve több szigor, kisebb szabadság, a rend nagyobb megkövetelése viszont jót tett volna nekik valószínűleg. Ez alatt pl. olyasmit értek, hogy kicsit nagyobb rend van az oviban, vagy otthon, szűkebbek az elfogadott viselkedés határai.

"En meg azt mondom, hogy ha a szuleik oda figyelnek rajuk ovis korukban akkor nem dobalnak ma tojassal.
Sokunk szemeben egy gyerek nem nevelese, az hogy nem figyelnek oda ra, pont olyan abuzus mint megverni oket;) " - Ezzel teljesen egyetértek.

Azt sem állítom, hogy ha az 5 éves gyerek rossz, akkor szó nélkül nyakon kell vágni. Nem. Beszélni kell vele, figyelmeztetni, elmagyarázni. Ezt párszor meg lehet ismételni, de jó esetben a gyerek szót fogad, és nincs rá szükség. Valószínűleg az is közrejátszhat, hogy nagyon kontrollálni akarják a gyerekeket, és nem csak az igazán fontos dolgokban. Meg persze a gyerekek személyisége sem ugyanolyan. Vagy szimplán leszarják, de ugye ez nagyon tré dolog.

Nekem mindössze annyi a gondom, hogy én nem vetem meg azt a szülőt/pedagógust, aki a sokadik ismétlés után lekever a gyereknek egyet (türelemmel, kontrolláltan, nem indulatból, a testi épségét károsítva/veszélyeztetve). És nyilván ez nem alkalmazható kamaszokkal, ott már más eszközök kellenek.

Arthamyr 2018.09.05. 22:04:22

@geeeteee: Nincsen. Ha lesz, amíg erőmből telik, felelősséget vállalok érte természetesen. Remélem ritkán/sosem érzem szükségét majd a testi fenyítésnek.

Csodabogár 2018.09.05. 22:07:06

@sörm: Ahogy elnézem a fejleményeket nem csak a svédeknél, én inkább félek mint izgulok, bár nekem már senki se tudna ártani az biztos. Nagyon hajlik mindenki jobbra, erősen nacionalista irányba. Én meg meggyőződéses európai vagyok

fhdgy 2018.09.05. 22:10:13

@Szaktanár: Jó, akkor írd le, hogy eddig milyen területeken programoztál!

Azokat meg nem hallottam, hanem csináltam, csinálom ma is! És sok minden mást!

Arthamyr 2018.09.05. 22:10:55

@fhdgy: Ezek teljesen felesleges dolgok a programozók többségének. Az IT-sok többségének meg főleg.

Egyébként szerintem is hasznos a matek (és jobban is szeretek olyanokkal dolgozni, akiknek van hozzá affinitása), de egyáltalán nem szükséges. A programozás jelentős része kulimunka, semmiféle problémamegoldó készség, algoritmus-ismeret nem szükséges hozzá, csak segg. A zsírosabb helyeken, ahol több a pénz, a kulimunkára is a jobbakat veszik fel persze. Viszont pl. az előrelépés nem feltétlenül a szakmai képességek alapján dől el, és egy gyenge helyen egy development manager már simán lehet olyan presztizsű és anyagi juttatású, sőt, jobb is mint egy jó helyen egy senior dev. Nem biztos, hogy a legkockább kockák futják be a legnagyobb karriert. :)

fhdgy 2018.09.05. 22:15:05

@Arthamyr: Én sok olyan IT-st ismerek, aki programozni sem tud!

Sőt sok olyat is, aki bárcsak ne programozna! -:)

Arthamyr 2018.09.05. 22:20:01

@fhdgy: Nagy a szakma, nagy a pazarlás, nagy a hiány, felveszik a gyengéket is. Meg mint mondtam, a munka nagy része szarlapátolás, oda nem kell sok tudás.
Manapság nem attól lesz valaki jó programozó, hogy le tud programozni olyan dolgokat, amit egy gagyibb videokártya párhuzamosan tud számolni.

Arthamyr 2018.09.05. 22:24:55

@Szaktanár: Egyébként az ilyen őskockák írnak sokszor karbantarthatlan kódot, ami ráadásul nem skálázódik, azért, hogy optimális legyen az algoritmus vagy legalábbis számukra annak tűnjön. :D
Nem fhdgy-re értem (mielőtt..) általánosságban mondom.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.05. 22:33:07

@geeeteee: én nem azt huztam. ( hm, mit is huztam?) De most kiderült, idösebb vagyok, mint te.

Arthamyr 2018.09.05. 22:34:50

@Szaktanár: "én egy nemzetközi multinak dolgozom, állítólag a krémmel" - Ugye te is tudod, hogy ezt ők csak szeretnék, vagy még rosszabb esetben csak láttatni szeretnék? :D

"nekem mondod? a napom 90%-a kur*******zás az olyanok miatt, akik még egy hellóvördöt sem képesek anélkül megírni, h ne lenne 6 különböző projekt egy solution-ben, 17 interface-szel." - Igen, ezért kerülöm a nagy cégeket még ügyfélként is (persze ők sem nagyon keresik az én cégemet, és csak egy olcsó kurva vagyok, biztos lenne az a pénz), sajnos sokéves tapasztalatom van ebben a szép világban. Majd igyekezz kilépni belőle, ha szeretsz fejleszteni és nem akarsz kiégni (ha ez nem következett még be).

fhdgy 2018.09.05. 22:44:00

@Szaktanár: Én assembly-vel kezdtem a 70-es évek első felében. Aztán Algol, Fortran, PL/I,Cobol, C/C++,Java,CDL.

Ezeket több operációs rendszer és több architektura alatt.

Az utóbbi években, úgy 2011-től, csak Java-ban programozok és csak saját programokat. Mostanság egy Androidos alkalmazást fejlesztek, aminek van szerver és desktopos oldala is.

Holnap hajnalban megyek Szlovákiába, mert már ott megvan az első ügyfelem. Remélem lesz folytatás.

Én ebben a munkában meghalnék bizonyos matematikai tudás nélkül.

Egy szintén matematikus barátomnak, viszont nem programozó, haveri alapon írtam prímszámokkal kapcsolatos programokat.

Az sem menne matek nélkül vagy csak úgy, hogy mindent a számba kellene rágnia.

Írtam sok gatya számláló programot is, mert abban volt akkor a pénz, ott tényleg nem kell matek.

Dolgoztam nagy német szoftverháznak, ott sem kellett volna, de csak csodálkoztak, amikor egy kis matekot vittem a dologba, jé te ilyet is tudsz? Tudtam volna többet is, de nem volt rá szükség.

Mostanában nagyon belehúz a big data ( egy kicsit belekóstoltam ), meg a MI ( ebbe még szeretném magam egy kicsit beleártani ), no ott sem lehet matek nélkül meglenni, kivéve ha mindent az ember szájába rágnak.

végül pedig, nem mezei programozó vagyok, hanem programtervező. Annyi a különbség, hogy Á-tól Z-ig meg tudom tervezni is, valósítani is a rendszereket. Itt ne néhány, pár soros programra gondolj.

Mert dolgoztam nagy német cégnek, ahol több tízezer program volt a rendszerben. Önmagukban még valahogy kinéztek, de látszott rajtuk, hogy nem profi programozók tervezték, csinálták. Olyan is volt.

Egy nagy rendszerhez lehet, hogy nem kell matematikusi tudás, de a matematikusi rendszerszemlélet elengedhetetlen lenne.

Számomra az nem programozó, aki megír egy olyan dolgot, amiben van néhány, pár száz soros program. Az csak kódvágó!

Persze a fordítottja is igaz lehet. Annál a bizonyos német szoftverháznál kaptam olyan PL/I programot, ami több mint 10 ezer sor volt. Nos, az én szememben az sem szakember, aki ilyen aljasságot művel.

Folytathatnám, de nem sokára kelnem kell.

Arthamyr 2018.09.05. 22:44:37

@Szaktanár: Sok sikert hozzá, legalábbis az önuralomhoz. :)

sörm 2018.09.05. 22:45:21

@Csodabogár: Hajlik jobbra, ez szükségszerű. Mondjuk a svéd jobb majdhogynem bal oldalon van magyar mércével mérve... de nem ez a baj, liberalizmus, szocializmus, konzervativizmus váltogatja egymást. Ha bármelyik túl uralkodó lesz az sosem jó. Küzdjenek csak, mi polgárok meg éljünk békésen az arany középúton. Csak szélsőség ne legyen. Se balra, se jobbra.

geeeteee 2018.09.05. 22:51:31

@fhdgy: Erről a szálról lemaradtam, egyet olvastam vissza csak. A kódoláshoz tényleg nem kell príma matek, de diploma sem.

C++-t tudsz olvasni? Én már írtam RSA-t.
void __fastcall TitkosKulcs(unsigned short fien[],
unsigned short titkosK[],
unsigned short TMeret)
/* A (titkosK[] ismeretlen szorozva 65537-el) osztva fien[] maradék egyen- *
* lõ eggyel lineáris kongruencia ismeretlen titkosK[] értékét számítja. *
* Kongruenciaszorzás. Az elsõ osztás után már nem kell tömbaritmetikával *
* számolni és vissza ugyanúgy. */
{
unsigned short * e = (unsigned short *)
calloc( TMeret, sizeof(unsigned short));
e[TMeret-1]=7;
e[TMeret-2]=3;
e[TMeret-3]=5;
e[TMeret-4]=5;
e[TMeret-5]=6; // 65537 prím, relativ prím fienhez
unsigned short * Hanyados = (unsigned short *)
calloc( TMeret, sizeof(unsigned short));
unsigned short * Maradek = (unsigned short *)
calloc( TMeret, sizeof(unsigned short));
int * Hanyadosok = (int *)
calloc( 100, sizeof(int));
Osztas(fien,e,TMeret,Hanyados,Maradek,10);
free(e);
int a=65537;
int b=(Maradek[TMeret-5]*10000)+
(Maradek[TMeret-4]*1000)+
(Maradek[TMeret-3]*100)+
(Maradek[TMeret-2]*10)+
(Maradek[TMeret-1]);
free(Maradek);
int csere;
unsigned short i=0;
while(b!=0)
{
csere=b;
Hanyadosok[i]=a/b;
b=a%b;
a=csere;
i++;
}
int x=1;
int y;
int y1=0;
for(int j=i-1;j>=0;j--)
{
y=x-(Hanyadosok[j]*y1);
x=y1;
y1=y;
}
free(Hanyadosok);
bool y1neg=false;
if(y1<0)
{
y1=abs(y1);
y1neg=true;
}
else
x=abs(x);
unsigned short * y1T = (unsigned short *)
calloc( TMeret, sizeof(unsigned short));
y1T[TMeret-5]=y1/10000;
y1T[TMeret-4]=(y1/1000)-(y1T[TMeret-5]*10);
y1T[TMeret-3]=(y1/100)-((y1T[TMeret-5]*100)+(y1T[TMeret-4]*10));
y1T[TMeret-2]=(y1/10)-
((y1T[TMeret-5]*1000)+
(y1T[TMeret-4]*100)+
(y1T[TMeret-3]*10));
y1T[TMeret-1]=(y1%10);
unsigned short * xT = (unsigned short *)
calloc( TMeret*2, sizeof(unsigned short));
xT[(TMeret*2)-5]=x/10000;
xT[(TMeret*2)-4]=(x/1000)-(xT[(TMeret*2)-5]*10);
xT[(TMeret*2)-3]=(x/100)-((xT[(TMeret*2)-5]*100)+(xT[(TMeret*2)-4]*10));
xT[(TMeret*2)-2]=(x/10)-
((xT[(TMeret*2)-5]*1000)+
(xT[(TMeret*2)-4]*100)+
(xT[(TMeret*2)-3]*10));
xT[(TMeret*2)-1]=(x%10);
unsigned short * szorzat = (unsigned short *)
calloc( TMeret*2, sizeof(unsigned short));
Szoroz(y1T,Hanyados,TMeret,szorzat,10);
free(y1T);
free(Hanyados);
unsigned short * eredm = (unsigned short *)
calloc( TMeret*2, sizeof(unsigned short));
unsigned short * cs = (unsigned short *)
calloc( TMeret, sizeof(unsigned short));
Osszead(xT,szorzat,TMeret*2,eredm,10);
free(szorzat);
free(xT);
for(unsigned short i=0;i<TMeret;cs[i]=eredm[TMeret+i],i++);
free(eredm);
if(! y1neg)
Kivon(fien,cs,TMeret,titkosK,10);
else
memcpy(titkosK,cs,TMeret*2);
free(cs);
}

geeeteee 2018.09.05. 22:51:38

@fhdgy: Az a fránya kontraszelekció. Meg a sofőrök a gyászjelentésekben. Csak nehogy velem jöjjön szembe egy ilyen.
Komolyan félelmetes sokszor, hogy kiket engednek volán mögé.

geeeteee 2018.09.05. 22:51:45

@Szaktanár: Kivétel erősíti a szabályt. A jó programozónak akár nyelvet sem kell tudjon, az a kódoló dolga. Ugye? Vagy egy nyolcvantáblás adatbázist összerakni?

fhdgy 2018.09.05. 23:00:03

@Szaktanár: Egy program 50 ezer soros?

Max egy modul vagy egy osztály!

Nem egy malomban őrlünk!

Arthamyr 2018.09.05. 23:04:53

@fhdgy: A kezét levágnám annak, aki 50k soros osztályt ír. :D

fhdgy 2018.09.05. 23:06:18

@geeeteee: Most nincs időm alaposan végignézni, reggel 4-kor kelek, de az nem C++, hanem csak C.

Néhány metodus nem ismert, így nem tudom megítélni, hogy mi történik igazából.

fhdgy 2018.09.05. 23:08:17

@Arthamyr: Erről beszélek! Nekem már a 10k soros program is agymenés volt.

Arthamyr 2018.09.05. 23:09:39

@geeeteee: Azért a magyar metódusnevek nagyon ütősek. Kellett, mint egy falat kenyér. :D

fhdgy 2018.09.05. 23:11:00

@Szaktanár: programmer, code cutter!

geeeteee 2018.09.05. 23:12:40

@Arthamyr: Ott az a probléma inkább, hogy a tömörsége miatt olvashatatlan. A docs meg hosszabb, mint maga a kód, sokszor az őskocka is ki kell hámozza, mit is vétett öt sorban. De az mindig jó és jól is skálázható. Minimum öt paraméter, néha mutatókkal vegyesen. Ha nincsenek tömbök, akkor már le is bukott. Szuperszónikus futásidőkkel. :D

geeeteee 2018.09.05. 23:12:47

@Arthamyr: Régen mondták Assembly-ben 50k sornál még nem csinál semmit, de azt k*rva gyorsan. Biteket kapcsolgatni, akár egyenként.:)

fhdgy 2018.09.05. 23:14:08

@Szaktanár: akkor pl. nálatok ki a rendszerfejlesztő? Én meg csak németül tudom: Systementwickler.

Arthamyr 2018.09.05. 23:15:03

@Szaktanár: Ma már developer, meg engineer a divat. :) Amikor lehetne pl. a pawn, vagy shit-shoveler megnevezéseket is használni, de ez hülyén venné ki magát az álláshirdetésekben. :)

fhdgy 2018.09.05. 23:16:00

@Arthamyr: Nagyon nagy német cégnél a program nevek, metodus nevek, változó nevek német szavak. -:)

Arthamyr 2018.09.05. 23:16:11

@fhdgy: Az nem fejlesztő, az ilyen "infrastruktúrás" ember sztem. Egyszer voltam olyan csapatban is, nem olyan vészes, de van jobb meló.

Arthamyr 2018.09.05. 23:17:08

@fhdgy: Az baszna be, ha az izraeli ügyfél héber nevet használna, vagy a hong-kongi kínait. :D

fhdgy 2018.09.05. 23:17:31

No, pá, megyek csicsikálni!

Arthamyr 2018.09.05. 23:18:04

@geeeteee: Én egyébként szerettem az assembly-t, csak ma már nem nagyon van rá szükségem. 25 éve még dolgoztam vele. :)

Arthamyr 2018.09.05. 23:19:27

@geeeteee: Passz, valakinek biztosan. Én KISS hívő vagyok.

Herr Géza 2018.09.05. 23:22:22

@Dikusz: Nem, vidéki volnék, az uszoda sem a gimié volt, csak kaptunk ott időt úszásoktatásra.
Igen, a srácnak örökre elvette a barom a kedvét attól, hogy megpróbálkozzon leküzdeni a félelmét és megtanuljon úszni akármilyen szinten is.
Nem, én a búváredzést is amiatt fejeztem be, mert kaptunk egy új edzőt, aki nem fogta fel, hogy nem mindenki akar világ-/európabajnok lenni, hanem szimplán a sport öröméért, a társaság kedvéért jártunk edzeni. Kiosztotta a pusztán szívatás jellegű feladatokat (nem tudom mond-e neked valamit a “tutajúszás”? 1000 m?), és ha besokalltál, pár másodpercet pihenni akartál a fordulónál, akkor jött üvöltve és a cipős lábával rátaposott a medence szélén kapaszkodó kezedre. Az első ilyen alkalomnál én kiszálltam a vízből, elküldtem a k. anyjába durván és többé a lábam be nem tettem az uszodába. Nem én voltam az egyetlen. De voltak, akik meg is verték. Persze erről már nagy csönd volt, mert közben az egyesület egyik úszónője világbajnok lett. Az edző meg hirtelen sikerember lett. A világbajnok meg nem sokkal később öngyilkos. Majd később ugyanennek a klubnak egy másik világbajnoka is. Nem mondom, hogy volt ok-okozati összefüggés, de elgondolkodtató a dolog. Mindkettőjükkel együtt edzettem hajdanán.

Arthamyr 2018.09.05. 23:25:32

@Szaktanár: :D Nem. Pont "security" területen használtam. Pl. foxpro adatbázisokat törtem vele. :) Akkoriban még nem annyira terjedtek el a magasabb generációs nyelvek sem, pl. delphi sem volt nagyon még, főleg Magyarországon.

Arthamyr 2018.09.05. 23:27:36

@Szaktanár: Erre nem tudok mit mondani, számomra ez nehezen megemészthető, rossz stratégia. Persze én is láttam, de nem vagyok biztos benne, hogy azért csinálják ezt, mert túl jók, és csak én vagyok hülye, hogy nem triviális számomra a triviális feladatra készített megoldásuk.

geeeteee 2018.09.05. 23:50:26

@fhdgy: Amikor írtam, még az volt. :) RSA kulcsgenerátor privát kulcsa. Végtelenségig skálázható. Az algoritmus nyilvános. Tokkal, vonóval az exe 628KB, kisebb, mint fél floppy.@Arthamyr: Végülis titkosításról van szó, ennyi előírt és megengedett.@Szaktanár: Welcome!

blackhairlady 2018.09.06. 00:58:28

@fhdgy: De megint nem arra valaszoltal amit kerdeztem. Ott, abban a pillanatban mit erez a gyerek. nem az emlekeiben hanem akkor amikor az iskolaba jar es megalazzak, megverik.

2018.09.06. 03:24:41

@geeeteee: hahhhha! hany eve irtad ezt? 30? nagyon szaaaaar :)))) raadasul a mezitlabas euklideszi algoritmus? tudod, hogy van egy gyorsabb mod is a dekodolashoz (alairashoz), ha a kinai maradektetellel optimalizalsz?. es hol a padding?

tamask 2018.09.06. 07:01:07

Én úszni imádtam, de nálunk is volt ilyen hisztis gyerek, aki még az arcát se merte a vízbe tenni. Pedig púpos, gerincferdüléses volt, az ő érdeke lett volna, hogy megtanuljon úszni.
Én a labdajátékokat utáltam, meg se próbáltam jobb lenni kézilabdából, kosárlabdából. Egyszerűen nem érdekelt.
A magyar testnevelés-oktatás egy csőd. Eleve nem is oktatnak, hanem egyből teljesítményt mérnek. Általános iskolában a félévet futással kezdtük, az időnket mérték. Ahelyett hogy megtanították volna a hatékony futás technikáját. (Mert a futásnak is van egy mozgássora, amit meg lehet tanítani, hogy ne fáradjon el 150 méter után az ember, hogy ne csessze szét a térdét a gyerek, hogy ne sarokra érkezzen, hogy beledőljön a következő lépésbe.)
Majd év végén újra mérték az időnket. Ennyi volt a futás. Oktatásra nem került sor.
Ahelyett, hogy megtalálnák, hogy miben jó egy gyerek, elkezdik ráerőltetni a kézilabdát, focit.
Ma a volt általános iskolás osztálytársaim, akik nagy focisok voltak, mind elhízottak, én meg konditerembe járok, úszom, túrázom.

geeeteee 2018.09.06. 08:13:54

@LepesMez: Ez kibővített, nem a mezítlábas. Igen a kínai gyorsabb, az lineáris(Hazudhatom azt, hogy nem az volt a feladat?).
A padding meg nem ide kell, a kulcshoz, hanem a titkosításhoz. Ennek ellenére is van benne véletlenül, tudod big number tömbökkel papír-ceruza módszerrel számol, így a túlcsordulás miatt elöl kellenek üres helyiértékek.;)
Valami félreértés lesz itt, ez a részlet nem egy feltörő programból van, hanem titkosíróból. Kulcspárt csinál, azokkal meg titkosít és/vagy visszafejt, úgy hogy van kulcsod. Ugye a fogadónál van a titkos.

kommentes nikk 2018.09.06. 09:50:15

AZ én úszásoktatóm, Bandi bácsi, egy ritka kedves, jópofa, vicces ember volt, élmény volt vele a tornaóra (ő tartotta az úszást meg a tornát, sőt opcionálisan a teniszt is). A poszt logikája alapján tehát minden magyar úszásoktató kedves, aranyos ember. Komoly agybaj egyébként, ami ezen a blogon folyik.

London2009 2018.09.06. 11:28:29

@puhacica: igen, oriasi kulonbseg van. Mi van ha mondjuk azert csattan el egy pofon mert kezen fogva latott egy masik ferfival. Hirtelen felindultsagban ez az elso reakcioja. Viszont ha ott jol elverne minket, az nyilvan egy elmebeteg reakcio lenne.

London2009 2018.09.06. 11:35:07

@bpetya75: egyetertek. Szerintem is borzalmasak a lanyok egy osztalykozossegben es a fiuk sokkal jobb fejek. De en a kisebb gyerekekre gondoltam. Egy lanyt altalalban le lehet kotni egy kis gyongyfuzessel, matrica ragasztgatassal, amig egy fiu inkabb szazszor fel ala rohangal a nappaliban. Legalabbis nekem ez volt a tapasztalatom es erre gondoltam, amikor azt irtam, hogy a fiuk tobb meloval jarnak.

puhacica 2018.09.06. 12:45:13

@London2009: wow. nincs az az indok, ami miatt elismernem a "csakegypofon" letjogosultsagat vagy akar a peldadban latnam a kulonbseget. hogy pofonvag az utcan vagy megver, annyira egyre megy. nem csinalunk ilyeneket es foleg nem fogadjuk el es magyarazzuk a kulonbseget. mert nincs kulonbseg.

London2009 2018.09.06. 18:15:01

@puhacica: dehogynincs. Ha peldaul en arra mennek haza, hogy valaki massal hempereg, annyi szent, hogy jol pofan vernem. Meg csak lelkiismeret furdalasom sem lenne. Agressziv allat vagyok! Hiaba! :D

bpetya75 2018.09.06. 21:44:50

@London2009:

Hát igen, a fiúk mások, mint a lányok. Vagy a lányok mások, mint a fiúk? ;-P Két éve egy ismerős anyuka, miután megtudta, hogy három lány után fiút várunk, leültetett bennünket, hogy egy fontos dolgot szeretne elmondani nekünk. Elmesélte, hogy az ismerősi körében két olyan család is van, ahol több lány után született fiú, és mindkét helyen csodabogárnak, kis lököttnek kezelik a srácot, holott semmi baj nincs vele, csak annyi, hogy nem lány. Mert a fiúk mások, ahogy írtad is, általában nem igazán érdekli őket a gyöngyfűzés, sokkal szívesebben másznak fel a konyhaszekrényre vagy a farakás tetejére. Ha valaki erre nincs felkészülve, az biztosan jól meg tud lepődni. Mi mondjuk sejtettünk valamit a dologról, bár én az átlagnál jobb gyerek voltam emlékeim szerint, de estem le fáról, és nyaranta mindig csupa kék-zöld folt voltam öcsémmel együtt, szóval van honnan meríteni. ;-)

London2009 2018.09.06. 22:15:38

@bpetya75: haha. Igen, erre gondoltam en is. : )

London2009 2018.09.06. 22:17:44

@puhacica: gondolom te megsimogatnad a buksijat... Ki igy, ki ugy, masok vagyunk. Viszont ugy erzem, hogy neked lehet szemelyes tapasztalatod a temaban. Ha nem tevedek, akkor sajnalom, hogy igy van.

puhacica 2018.09.06. 23:10:45

@London2009: nem simogatnam meg. de pont ezt irtam korabban, hogy olyan rohadtul ff-ben gondolkodik mindenki. a ketto kozott nincs atmenet?
felnottkent nem vert meg soha senki. a gyerekkoromrol meg szinten fentebb irtam.

skye8 2018.09.07. 18:01:49

Milyen jo kis cikk! En Erdelyben nevelkedtem, a tornaorakat utaltam elemiben (gimiben egyszeruen ellogtam). A tanarunk csufolkodott rendesen, belekotott a testsulyunkba, kacagott hogy milyen idetlenul szaladunk, kesz gyomorgorcs volt a tornaora.
Emlekeim szerint csapnivalo 'neveles' folyt a mi idonkben (90-es evek) a suliban. Keves tanarban ereztuk az igazi empatiat, a legtobbjuk a lecket akarta hallani es semmi tobbet. Nem buzditottak onallo gondolkodasra, nem tettek fel kerdeseket, ledaraltak a napi anyagot s szevasz.
A szuloi pofonokrol annyira emlekszem, hogy en is megkaptam oket (foleg edesapamtol es eleg ritkan). Tudom hogy abban az idoben ez egy elfogadott 'nevelesi' modszer volt de nalam a hatas abban nyilvanult meg hogy felni kezdtem edesapamtol, kesobb meg lazadtam. Olvastam egy cikket (azt hiszem Vekerdy Tamas irta) amely szerint az agressziv kiabalas es a veres hasonlo hatassal van a gyerekekre. Amit a szulotol lat, azt fogja utanozni a gyerek. Hiaba van a veresnek 'nevelo' celzata, a gyereket annyira tanitja meg hogy ez egy elfogadott modja a konfliktusok rendezesenek es kesobb ezt a peldat fogja gyakorolni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása