2018. szeptember 04. 06:30,  Hotelkalandok Las Vegasban 30 komment

2018. szeptember 04. 06:30 Határátkelő

Hotelkalandok Las Vegasban

Az rendben van, hogy Las Vegas a szállodák és a kaszinók városa, nincs ezzel semmi gond. Az már ugyanakkor meglepő (legalábbis azoknak, akik még nem jártak ott), hogy mennyire összenőtt minden mindennel. Legalábbis ez derül ki az egyébként Londonban élő Hanna posztjából, aki idén nyáron járt az amerikai városban. (A képeket is ő küldte, köszönet érte!)

Mutasd be te is a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, hol lehet jól bulizni... A sorvezető kérdések ezen a linken, a poszt végén találhatók. Írd meg és küldd el a hataratkelo@hotmail.com címre!

„Alapszabály Vegashoz

Minden út a kaszinóba vezet. És tényleg. A hotel szíve a kaszinó, bárhova akarunk eljutni, át kell menni rajta. Rögtön a check-in pult mellett már indul is, szóval amint megérkezik az ember, megkapta a szobakulcsot, már játszhat is. Hátha véletlen sikerül elverni már az első órában pár dollárt.

Ha a hotelben el akar jutni az ember a medencéhez, hát sétáljon át bikiniben és törölközőben a kaszinón (több helyen tapasztaltam). Megint ott az esély, hogy véletlenól nem csábul-e el valaki és hopp, pár dollár megint ugrott.

Másik, ki akarja valaki próbálni az x hotel büféjét. Nincs menekvés, az tuti, hogy a kaszinón át lehet oda is eljutni. Mikor a Wynn-be megérkeztünk, mondtam ismerősömnek, be kaszinóba, tuti arra kell menni. Hát nem igazam lett…?

Kaszinóundort kaptam. Fúj, már megint... nem akarok ott átvágni. Pedig kénytelen voltam minden „átkozott” hotelben, minden egyes nap.

Hotelok elhelyezkedése

A szállodák gyakorlatilag egybe vannak nőve, kivéve, ha egy út választja el őket.

Személyes példa: a Bally’s hotelunk egyesen átvezetett a Paris hotelbe belül. Egy kicsit elnézelődik, bámul az ember, s már lehet, hogy egy tök más hotel belsejébe jutott át véletlen.

A Venetian és a Palazzo hotel ikrekként gabalyodnak egymásba, az egyikből fogalmam sem volt, hogy kerültünk át a másikba. Persze kaszinók mindenhol útba estek közben.

A Hollywood Planet is úgy van megépítve, hogy bekeveredjen az óvatlan látogató a 1 mile shopping utcába. Kaszinó és shopping, nehogy már kimaradjon valamelyik!

A Strip mentén több helyen gyalogos felüljáró van a 2x6 (+ kanyarodó) út forgalmát gyorsítva (minél kevesebb zebra legyen elv). Micsoda zseniális ötlet, hogy a felüljáró egyenest a hotelba vezet!

Csak át akartunk menni a Bally’s-ból a Ceaser hotelbe és naná, hogy a Bellagio-t érintenünk kellett ehhez a kis mutatványhoz. Megint az a koncepció, hátha megállok vásárolni, kaszinózni, hja és Starbucks is pont ott volt a bejáratnál.

Egyik nap a Mirage hotellel szemben reggeliztünk. Hát mondom, én nem fogok a Venetian hotelba bemenni a hülye gyalogos feljáró miatt, majd visszasétálni a másik oldalon. Parasztba, 2x6 sávos úton szépen osonjunk csak át!

Minden egyes hotel egy labirintus

Ha bekeveredtünk valahol, hát az tuti, hogy egy tök másik kijáraton, az épület másik oldalán értünk ki. A Fehérvár - Alba pláza egy dedós kis építmény a vegasi hotelekhez képest.

Itt Vegasban úgy meg van csűrve-csavarva az egész hotel, hogy még térképet nézve is örültünk, ha második nekifutásra megtaláltunk valamit. Legrosszabbnak a MGM Grand Hotelt mondom, az egy botrány. A „Hogyan hagyjunk el egy gyereket” - játékhoz tökéletes, könnyen fog menni ott.

MGM Grandba 15 percet sétáltunk, majd további 20 percre telt, míg a hotel belsejében megtaláltuk az CSI experience termet. Több időbe került a hotelban a fix helyet megtalálni, mint magába a hotelba eljutni.

Bennem olyan is volt olykor, hogy kész, feladom. Inkább menjünk ki, s leszarom, ha nem nézem meg azt, amiért bejöttem… Vagy a legvégén, már úgy vártam az egyik kijáratot – hol az EXIT tábla?, mint a megváltót szokták. Csak jussunk ki végre! Kész, vége, elegem volt.

Bakker, ez Vegas.

Személyes listám a legjobb hotelekkel (csak felkerestem őket, nem szállóvendég voltam)

#1 Venetian Hotel

A Velence-érzés lekörözhetetlen. Sóhajok hídja a bejáratnál. Mindent visz.
Gondolázni meg a hotel első emeletén lehet, nem vicc. Gyönyörűen kivitelezett mérnöki csoda.

Ott van a Szent Márk tér, ami látni kell. Álomszép. Brutál élmény.

#2 Bellagio

A szökőkútja az egyik leghíresebb ingyenes látnivaló egész Vegasban. Belül nagyon-nagyon igényes, színvonalas. A Conservatory (üvegház) szemet kápráztató. Virágcsodák költeménye, igényes design.

A világ legnagyobb csokoládé szökőkútja is a hotelben található – bekerült a Guinness Recordba is.

#3 Wynn

A Wynn meseszerű, körhinta virágokkal díszítve a főbejáratnál. Ötcsillagos igényesség mindenhol. A büféje meg nem csak íz-, hanem durva vizuális élményt is kínál. Legszebb büfé a városban szerintem.

Különdíjas hotelok

Cosmopolitan

Ritka igényes és magukra adó vendégek. Az egyetlen hotel, ahol tényleg nagyon színvonalas embereket láttam. Érződött, hogy itt aztán mindenkinek van pénze. Flörtölni és pasizni, ide kell jönni – ez volt az első gondolatom.

Luxor

Érdekes piramisos forma. Viszont ha valaki spirituális, szerintem ennek volt a legrosszabb kisugárzása.

New York

New York-i panoráma… mit is mondjak. Azért kár volt a Szabadság-szoborra egy bugyuta Pepsi mezt húzni… van az a pénz, ugye. Nyilván a Pepsi nem keveset fizetett érte.

Zárógondolat

A hotelek egyre inkább centralizálódnak. Több hotelnek egy-egy tulajdonos cégcsoportja van, vagyis Vegast egy-két megacég „uralja”.

Ha szívesen olvasnál még Hannától, látogass el a blogjára!

Címkék: Las Vegas Egyesült Államok

tsabus UAE 2018.09.04. 10:18:51

Szerencsére, már láttam LV-t. Így aztán nem is kell többet...

Lefty Rosenthal 2018.09.04. 10:28:31

A fehervari alba plaza az onmagaman is dedos epitmeny, nemhogy vegashoz kepest :D LOL. Az MGM Grand 1600 meter hosszu, nem artott volna tajekozodni mielott elindulsz, ugyanis a Ballysbol megy a monorail az MGM vegallomasig, es az MGM-ben a monorail allomas latotavolsagon belul van a CSI experience-hez kepest. A NYNY szabadsag szobran az nem pepsi mez, kedves szerzo, hanem a Vegas Golden Knights meze. Nincs azzal baj ha tetszik Vegas, de cikket irni ugy rola, h ilyen alapvetesekkel nincs tisztaban az ember, kicsit felkeszuletlen. En a negyedik latogatas utan sem ereztem ugy, h cikket tudnek irni ezzel kapcsolatban, dehat masok vagyunk.

London2009 2018.09.04. 11:14:16

Edes Istenem, kedvenc blogolom szokas szerint teljesen semmitmondo irasa. Az mit jelent, hogy “parasztba”? Csodalatos szinvonalu iras tartalmilag es stilisztakilag egyarant.
A csucspont valoban a Pepsi polo volt. A “vegasi Velence” esetleg annak lehet elmeny, aki meg nem latta az eredetit. Szerintem egy jo poen, semmi tobb. Hogyan lehet meglepodni Vegasban azon, hogy mindenhol kaszinoba lehet utkozni? Vegas a penzszorasrol, az onfeledt szorakozasrol, bulizasrol szol. Nekem egy hetvege egy eletre eleg volt belole, bar minden percet elveztem es soha nem felejtem. Ezert is nem tervezem, hogy valaha visszaterjek. Szerintem sokkal jobban jartak volna ha egy het helyett egy hetvegere mentek volna, de egy szuper hotelbe es a penzt nem sajnalva… Voltak bulizni vagy megneztek valami showt? Nem tudom igy egyaltalan mi ertelme van Vegasba menni…no sebaj. Koszonjuk a beszamolot.

Mick Richards (UK) 2018.09.04. 11:19:59

@London2009:

HA is ovatosan ajanlotta, kerulven azeletemmorzsai kifejezest, helyette Londonban elo Hanna. Eskuszom nem neztem meg, de felismertem az egyedi stilust, Ami akar dicseret is lehetne, de nem az.

London2009 2018.09.04. 11:29:22

@Mick Richards (UK): Rogton felismertem en is. “ismeros”, “bakker”, hattal es essel kezdodo mondatok, sok szleng, tajekozatlansag es badarsag. Itt befejeztem a kritikat, ma tobbet nem szolok.

Csodabogár 2018.09.04. 13:02:58

@tsabus UAE: Én meg eleve úgy gondoltam, hogy ez számomra a teljesen biztosan kihagyható kategória.

Las Vegas csili vili hely sok kaszinóval. Sokan szeretik és járnak oda. Ennyi a poszt tartalma.

tsabus UAE 2018.09.04. 14:12:55

@Csodabogár: Mi is sejtettük, hogy nem teljesen a mi világunk, de egyszer nem árt megnézni. Főleg, hogy autóval mentünk SF-ból és maga az út csodás volt. Körbejártuk a várost (ez kb. egy nap volt) aztán a környéken kirándultunk (Hoover Dam, Grand Canyon... ). Három nap elég volt, aztán repültünk Hawaii-ra.
Néha kell a személyes tapasztalat arról, hogy mit nem szeretünk... :-D

wrstjnethn 2018.09.04. 16:09:32

Arról is lehetett volna írni, hogy egyébként mekkora porfészek a hely a stripen kívül. Érdemes megkerülni a hoteleket, hogy az épület hátsó sarkánál csodálkozzon rá az ember, hogy milyen gyorsan kiért a "belvárosból" és az autópálya túloldalán egy unott kertváros van, amögött meg a sivatag és a hegyek. Minimális gyaloglás, buszozás vagy autózás kell csak hozzá, hogy maga mögött hagyja az ember az egészet és a legérdektelenebb kisvárosban találja magát.

Csodabogár 2018.09.04. 16:17:40

@tsabus UAE: Előfordult már velem, hogy valami valahol nem tetszett és azt mondtam, hogy azért jó, hogy itt voltam, mert különben azt hinném kimaradt valami az életemből. Nos Vegasba soha egy percig se vágytam, meg nagyjából máshova se nagyon ami Amerika, így nem bánom, hogy lusta voltam elmenni. Voltam 1 hónapot egyszer LA-ben, bőven lett volna alkalmam kirándulni, de kizárólag SF érdekelt, ami egész élhető városnak tünt.

blackhairlady 2018.09.04. 16:55:48

Nekunk a jovo evi "nagy" tura elso allomasa lesz, csak 1 nap, de szerintem boven eleg lesz annyi is. Viszont en is ugy vagyok mint fentebb @tsabus UAE: irta, ahhoz, hogy eltudjuk donteni nekunk valo-e, el kell menni es szemelyesen megtapasztalni.

Alamedan 2018.09.04. 17:24:41

A regi varosresz (Downtown) sokkal erdekesebb volt nekem mint a Strip kornyeke.

kék madár 2018.09.04. 17:49:47

"Az rendben van, hogy Las Vegas a szállodák és a kaszinók városa, nincs ezzel semmi gond. Az már ugyanakkor meglepő (legalábbis azoknak, akik még nem jártak ott), hogy mennyire összenőtt minden mindennel. "
nekem meg ez a ket mondat volt meglepo

Taxomükke (UK) 2018.09.04. 19:21:01

Flörtölni és pasizni, ide kell jönni – ez volt az első gondolatom.

Remek írás.

Ja, nem. Ez csak a hab volt a tortán.

Burgermeister 2018.09.04. 19:45:08

Kedvenc városom. Ha tehetném már indulnék is, és egy 3-4 napos turát tennék a Grand Canyonnál. Közel van.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.04. 20:53:47

Nekem Las Vegas olyan volt, mintha Disneylandben setalgatnek :) Turistaskodni, szorakozni, kikapcsolodni tokeletes - nem tudom megitelni, a mindennapi elet milyen, igy erdekes lenne hallani valakitol, aki azon a kornyeken el, dolgozik.

gabors 2018.09.04. 21:23:22

csak ideirom hogy a kis mokus meg mindig eletben van ... a kutya ugy orzi mint a vilag legnagyobb kincse lenne mar ki kell zarni a szobabol mikor felesegem eteti mert a kutya teljesen megbolondul :-))

azt hittem egy ejszakat sem fog megelni ... de lehet tul el ... csak akkor mit fogunk csinalni azt meg nem tudom...:-)

gabors 2018.09.04. 21:27:52

nem tudom van-e ennel "fake"-ebb varos az usaban minden sztereotipikus szarsagokkal egyutt ... persze jo filmeket csinatak rola maffia ocean 11 stb

de ha ingyen lenne sem mennek .. oda elni meg akkor inkabb NEM

Latcho Rom 2018.09.04. 22:04:45

@Zsuzsi65: Élnek ott haverok, munka..minden ugyanolyan mint masutt amerikában, nincs az életükben neon, csilingelés.

Csodabogár 2018.09.04. 22:10:51

gabors 2018.09.04. 22:18:21

@Latcho Rom: "@gabors: atlantic city? "

ja az is de az kevesbe ott van tengerpart peldaul :-))))) raadasul New Jersey vannak arra hegyek NEM a homoksivatag kellos kozepen van...

lattam a 90-es evek elejen a Trump_Mahalt attol is hanyingerem volt de olcso volt (innen oda menni) ingyen ebed es meg a buszjegyet is visszaadtak ... (aki meg tudta allni hogy nem jatszik annak megerte egy egy napos turat)

gabors 2018.09.04. 22:21:13

@Csodabogár: "@gabors: Mokust ha már elég nagy, nem lehet kiengedni? Biztos van felétek sok mókus, tudtommal nem élnek szigoruan családban a mókusok. "

biztos majd meglatjuk csak mire ki lehet majd engedni addigra mar lehet kezdodik a tel ... ezert nem is ertem hogy tortent ez mostanra mar joval elorebb kelenne lennie a fejlodesben ... meg mindig zarva a szeme stb .... mindegy asszony is meg a kutya is nagyon oda vannak ... majd megatjuk ha kibir meg egy hetet akkor mar nagyobb eselye lesz ....

gabors 2018.09.04. 22:32:51

@gabors: "@Latcho Rom: "@gabors: atlantic city? "

. (aki meg tudta allni hogy nem jatszik annak megerte egy egy napos turat)

sot az adott kaszinoban amelyik buszaval/couponjaval mentel meg az esti show-t is meg lehetett nezni bar volt egyszer hogy fizetnem kellett a visssza utat, de a show megerte.... tobbszor azert volt hogy sikerult felbeszelnem magam az ingyen buszra ... mindig volt hely

Latcho Rom 2018.09.04. 22:53:30

@gabors: boardwalk klassz, a többi hányinger

gabors 2018.09.04. 23:05:40

@Latcho Rom: "@gabors: boardwalk klassz, a többi hányinger "

en is igy talaltam 90-91 ben tobbszor elmentem mert mint irtam olcsobb volt mint (bar joval hosszabb) mint Rockaway vagy barmelyik Long Island strand ....

a boardwalk csodalatos szerintem meg a vidampark is a kaszinoban ebedeltem meg visszakertem a penzt (eloszor adtak a tokeneket de 2 ora mulva vissza lehetett valtani vicc akkoriban meg ID sem kellett ) ... parszor ott maradtam az esti showra is ...

de amugy mentem a strandra ... jobb mint itt mellettunk a Long Beach :-))) (persze akkor ezt meg nem tudtam)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.05. 00:40:09

@blackhairlady: "Nekunk a jovo evi "nagy" tura elso allomasa lesz,"

Erdeklodve varom majd a beszamolod! :) Mik vannak tervbe veve? :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.05. 00:47:07

@kék madár: "egyebkent nem azert vannak osszekotve a hotelek, mert valakinek ez volt a maniaja, hanem mert olyan rohadt meleg vann kinn, hogy csak igy lehet napkozben normalisan bejarni a varost"

Ott a pont! :)) mint ahogy mashol a hideg ellen vedekeznek hasonlokeppen, a sivatagban erthetoen a meleg ellen kell csinalni valamit :)
Egyebkent meg a mi benyomasainkra visszaterve, nekem olyan volt Vegas, mint az oregedo szinesz, aki smink nelkul, civilben atlagos, mindennapi ember, de este, a rivaldafenyben, sminkben es kosztumben "kivirul"...Vegas is valahogy "szurke" es szintelen (a sivatag barna, szurke szinei dominalnak sok helyen - legalabbis nekem ez volt a benyomasom), de este feleled, amikor a fenyek kigyulnak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.09.05. 00:51:18

@Latcho Rom: "Élnek ott haverok, munka..minden ugyanolyan mint masutt amerikában, nincs az életükben neon, csilingelés."

persze, ez igy van:)...az atlagember elete mindenhol hasonlo:) Gondolom, hogy az emberek tobbsege retail-ben es turizmushoz kapcsolodo agazatokban dolgozik...

blackhairlady 2018.09.05. 02:13:49

@Zsuzsi65: Poszt nem hiszem, hogy lesz, de a szokasos kepes beszamolo igen :D
Las Vegas, Death Valley Shoshone RV park, Yosemite, San Francisco. Nagyjabol, de persze meg keplekeny a dolog:)
Viszont ket het mulva megyunk a Palo Durohoz, Texas Grand Canyonjahoz, mar nagyon varom, allitolag gyonyoru.
Szivesen varom az otleteidet, foleg a Yosemitevel kapcsolatban, tudom, hogy szakerto vagy mar benne :)))